[C-BBG] Eerste auto voor starter met klein budget Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 23 Laatste
Acties:
  • 130.785 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ik vroeg me af het nuttig is om een BOVAG-garantie te nemen op een occasion en die 150 km verderop staat dan waar je woont. De garantie is volgens mij niet overdraagbaar naar een lokale BOVAG-garage, dus ook al kost de auto tussen de 6 en 7k, is het in dat geval nuttig of niet? Want voor de garantie betaal je toch tussen de 500 en 800 euro extra.

De grootste kostenpost is natuurlijk als de motor het begeeft of de koppeling / versnellingsbak. Dan lijkt het me niet erg makkelijk om je auto 150km verderop te krijgen. En een auto ambulance zit volgens mij ook niet in de BOVAG-garantie.

Ik snap dat als er wat rammeltjes zijn of iets anders mankeert aan de auto en de auto nog goed rijdbaar is dat je dan van je garantie gebruik kunt maken, maar als er iets essentieels aan mankeert dan krijg je de auto natuurlijk niet bij die garage 150km verder.

Dus iemand enig idee wat slim is om te doen? Meeneemprijs met APK ? Zelf 1 k opzij zetten voor eventuele kosten? :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:50

PauseBreak

derp!

Ik hanteer de stelregel zoals geleerd door mijn ouders:

Aanschafprijs occassion * 2 is wat je nodig hebt om die auto te kunnen rijden.

Tot nu toe altijd nog gewerkt. Garantie op auto's bijkopen doe ik niet aan. Teveel gezeur. Het scheelt tijd en energie en dus ook geld als je het defect gewoon bij een vertrouwde garagist laat oplossen in plaats van te proberen garantie te claimen. Zeker als je auto bij een garage die 150km verderop staat vandaan komt.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 10:57
Dit vind ik eigenlijk wel een goeie tip.
Die had ik zelf nog niet bedacht :)

Een andere vraag.
Als starter heb je vaak een wat kleiner budget voor een auto.

Hoe hebben jullie dit geregeld met pechhulp ?
Nemen jullie dat erbij of hebben jullie zoiets als er wat gebeurd dan bel ik een maatschappij en wordt dan wel lid.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
PauseBreak schreef op zondag 15 april 2018 @ 15:38:
Ik hanteer de stelregel zoals geleerd door mijn ouders:

Aanschafprijs occassion * 2 is wat je nodig hebt om die auto te kunnen rijden.
De logica hiervan ontgaat me. Stel, ik kan kiezen tussen een auto voor 3000 euro, en een 4 jaar oudere auto van hetzelfde merk en type voor 1000 euro. De kans op duur onderhoud bij de oudere auto is groter, dus het is onzinnig om voor de nieuwere auto 3 keer zoveel te reserveren voor onderhoud.
MdO82 schreef op maandag 16 april 2018 @ 13:05:
Een andere vraag.

Jaaaaaren geleden was ik lid van de Wegenwacht, tot de ANWB besloot een eenmalig abonnement op een tijdschrift ongevraagd te verlengen. Sindsdien ben ik geen lid meer.
Ik heb welgeteld 2 keer pech gehad met een voertuig:
1. Mijn motor kreeg geen brandstof meer door een geknakt slangetje, en uiteindelijk kwam ik net voor een motorzaak tot stilstand.
2. Mijn auto wou niet starten door de vrieskou. Ik heb online een accu besteld en erin gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

RemcoDelft schreef op maandag 16 april 2018 @ 13:27:
[...]

De logica hiervan ontgaat me. Stel, ik kan kiezen tussen een auto voor 3000 euro, en een 4 jaar oudere auto van hetzelfde merk en type voor 1000 euro. De kans op duur onderhoud bij de oudere auto is groter, dus het is onzinnig om voor de nieuwere auto 3 keer zoveel te reserveren voor onderhoud.
Het is een stelregel. Het mooie daaraan is dat je ze aan de situatie kunt aanpassen.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02:18

Destruction

(ex-)Automonteur

RemcoDelft schreef op maandag 16 april 2018 @ 13:27:
[...]

Jaaaaaren geleden was ik lid van de Wegenwacht, tot de ANWB besloot een eenmalig abonnement op een tijdschrift ongevraagd te verlengen. Sindsdien ben ik geen lid meer.
Ik heb welgeteld 2 keer pech gehad met een voertuig:
1. Mijn motor kreeg geen brandstof meer door een geknakt slangetje, en uiteindelijk kwam ik net voor een motorzaak tot stilstand.
2. Mijn auto wou niet starten door de vrieskou. Ik heb online een accu besteld en erin gezet.
Hier ook een ex-ANWB lid.

Why? Een vriendin van me stond met mijn auto met pech (haar auto kapot, mijne meegegeven zodat ze naar d'r werk kon, ze wil terug en accu leeg, fair enough, kan gebeuren). Mijn ANWB pas ligt in de auto, niet beter wetende belt ze de ANWB. Evenlater staat de ANWB monteur naast mijn auto, vraagt om de pas en op het moment dat hij ziet dat zij niet het lid is dat op de kaart vermeldt staat laat hij haar in the middle of nowhere staan en rijdt weer weg :( like wtf, oke zij is niet het lid en heeft dus geen recht op hulp, maar het gaat om een lege accu ffs... En je stond er toch al naast, dat zou amper 5min* meer werk geweest zijn |:( 8)7 :|

Nu dus pechhulp via de verzekeraar, daar gaat het op kenteken, m.a.w de auto heeft recht op de hulp, wie de bestuurder/melder is maakt niet uit. Bij m'n motor is het hetzelfde verhaal, op die manier heb ik de ANWB niet meer nodig want ik blijf erbij: Hoewel die ANWB monteur een punt heeft met z'n verhaal dat zij het lid niet was, kun je wmb kapot vallen en failliet gaan op het moment dat je iemand waar je al naast staat, in the middle of nowhere savonds laat in de steek laat en gewoon weer weg rijdt.

Via de verzekeraar betaal ik overigens een euro of 5 per maand voor de pechhulp. Als je meerdere voertuigen bezit (en dan bedoel ik niet 2 ipv 1 :+) kan de ANWB goedkoper zijn, heb je echter 1 auto of 1 motor, of zoals ik een auto en een motor, dan zou ik de ANWB links laten liggen.

* Ik was vervolgens heel wat meer tijd kwijt om een auto te regelen en naar haar toe te rijden

[ Voor 9% gewijzigd door Destruction op 16-04-2018 14:54 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

MdO82 schreef op maandag 16 april 2018 @ 13:05:
Dit vind ik eigenlijk wel een goeie tip.
Die had ik zelf nog niet bedacht :)

Een andere vraag.

Nemen jullie dat erbij of hebben jullie zoiets als er wat gebeurd dan bel ik een maatschappij en wordt dan wel lid.
Mijn pa heeft al eeuwen wegenwacht, de afgelopen 5 jaar heeft ie het 2x nodig gehad:

De ene keer omdat ik de deur dicht had gegooid, op slot dus, met de sleutels nog in het contact en mijn pa kon toen niet langskomen met zijn sleutel, dus ANWB-mannetje mocht gaan hengelen.

De andere keer had mijn neefje de interieurverlichting aangezet, was niet opgevallen en die had de hele avond en nacht gebrand, dus accu leeg, en omdat ie geen startkabels bij zich had, ANWB gebeld.

Nou, woeptiedoe, dat kostte dus iets van 500 euro aan lidmaatschap :X En dat heb ik niet over voor mijn rammelbak, ik heb standaard wat gereedschap, olie + KVS en startkabels achterin liggen, een band vervangen kan ik zelf, dus ik zie niet echt in waarom ik de ANWB nodig heb.

Toen auto's een stuk minder betrouwbaar waren was de ANWB best handig, nu begin ik me best wel af te vragen waarom je nog lid zou zijn van ze. Wanneer stond je voor het laatst stil met je auto en was het echt niet zelf te fixen?

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 13:17
RobinHood schreef op maandag 16 april 2018 @ 14:52:
[...]
Wanneer stond je voor het laatst stil met je auto en was het echt niet zelf te fixen?
Sinds ik een eigen auto heb:

2011: stukke accu
2015: aanrijding met een dier op een snelweg
2017: lekke band
Afgelopen maart: vastzittende rem

Kost me nog geen tien euro per maand en heb ik de zekerheid dat ik geholpen wordt. Het is het mij wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Wanneer stond je voor het laatst stil met je auto en was het echt niet zelf te fixen?
Dat is ook de enige situatie waarin ik pechhulp inschakel. Over het algemeen kan ik het zelf wel gefixed krijgen, ik ben al een tijdje niet meer als zodanig werkzaam maar ik heb niet voor niks een diploma automonteur :+

Bij pech ga ik dus hoe dan ook eerst kijken wat er aan de hand is en of ik het zelf (al dan niet provisorisch) kan repareren. Lukt dat niet of heb ik geen tools bij me, wordt het bellen.

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Destruction schreef op maandag 16 april 2018 @ 14:48:
[...]

Why? Een vriendin van me stond met mijn auto met pech (haar auto kapot, mijne meegegeven zodat ze naar d'r werk kon, ze wil terug en accu leeg, fair enough, kan gebeuren). Mijn ANWB pas ligt in de auto, niet beter wetende belt ze de ANWB. Evenlater staat de ANWB monteur naast mijn auto, vraagt om de pas en op het moment dat hij ziet dat zij niet het lid is dat op de kaart vermeldt staat laat hij haar in the middle of nowhere staan en rijdt weer weg :(
Ja, zoiets had ik dus ook bijna toen de ANWB de sleutels uit de Forester mocht gaan vissen, die gast zag mij, jonge gozer, naast die "dikke" auto staan en begon direct te steigeren "Dat is vast niet jouw auto! Heb je wel een lidmaatschapskaart, anders ga ik je niet helpen!"

Toen liet ik hem gezinskaart zien, begon ie te zeuren dat ie ook het kentekenbewijs wilt zien. Nou, veel plezier, die ligt in de auto, veel plezier met openmaken :P Nou, "op goed vertrouwen" begon ie te prutsen, en constant zeuren en mekkeren dat Subaru's rotauto's zijn om open te maken omdat ze geen deurstijlen hebben, en dat het toch echt mijn probleem is als hij de ruit laat sneuvelen, en nog veel meer gezeur :/

En de grap was, hij kreeg het niet voor elkaar, omdat ie telkens op de verkeerde knoppen aan het rammen was :') Dus ik neem het over, en een minuut later is de auto open :F "Nou, hmmph, nu wil ik eerst dat kentekenbewijs zien"

Natuurlijk N=1, maar echt klantvriendelijk was die man niet.
Knul schreef op maandag 16 april 2018 @ 14:55:
[...]

Kost me nog geen tien euro per maand en heb ik de zekerheid dat ik geholpen wordt. Het is het mij wel waard.
Voor de accu heb ik startkabels, en een bandje vervangen kan ik zelf wel, al schiet dat natuurlijk niet op als je zo'n nieuwerwets ding hebt zonder reservewiel, mijn auto heeft gewoon een volwaardige band achterin liggen :*)

Een dier raken op de snelweg is wel andere koek, maarja, ik gok er maar op dat het niet gebeurd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 14:42
Ikzelf ben wel een paar keer blij geweest met mijn ANWB lidmaatschap hoor. Mijn auto is een keer vanuit Oostenrijk terug naar huis gebracht toen ik daar in het ziekenhuis terecht gekomen was, het was toch prettig dat ik dat op deze manier kon laten regelen. Daarnaast nog een keer met een kapotte koppeling langs de weg gestaan, toen werd ik ook goed geholpen.
Destruction schreef op maandag 16 april 2018 @ 14:48:
[...]

[verhaal]
Doorgaans krijg je in zo'n geval het aanbod om ter plaatse alsnog lid te worden van de ANWB, heeft zij dat aanbod niet gekregen? Dat zou namelijk wel erg vreemd zijn.

Als zij dat aanbod wel heeft gekregen maar dat niet wilde, tja. Dan kan ik het ergens wel begrijpen, een ANWB abonnement is nu eenmaal persoonsgebonden en dat kan zowel voor- als nadelen hebben. Als ze er dan aan beginnen om toch maar iedereen te helpen, is het hek van de dam natuurlijk. Al zal het e.e.a. ook afhangen van de monteur in kwestie, de ene zal daar makkelijker in zijn dan een ander.

En, @RobinHood, zo gek is het toch niet dat ze wat voorzichtig zijn met het openmaken van auto's? Al kan het e.e.a. inderdaad wel wat klantvriendelijker als ik het zo lees.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Arrne schreef op maandag 16 april 2018 @ 15:19:
Als zij dat aanbod wel heeft gekregen maar dat niet wilde, tja. Dan kan ik het ergens wel begrijpen, een ANWB abonnement is nu eenmaal persoonsgebonden en dat kan zowel voor- als nadelen hebben. Als ze er dan aan beginnen om toch maar iedereen te helpen, is het hek van de dam natuurlijk. Al zal het e.e.a. ook afhangen van de monteur in kwestie, de ene zal daar makkelijker in zijn dan een ander.
Als ik een ANWB'er was, en ik kon iemand, zeker een vrouw, 's avonds helpen door even te spelen met een quickcharger, dan zou ik dat gewoon doen, zeker als ik zie dat ze een pas hebben, maar die pas niet van het juiste persoon is.

Je bent toch eerst vooral een mens met een auto vol gereedschap, en daarna een "ordnung muss sein"-ANWB-mannetje?
En, @RobinHood, zo gek is het toch niet dat ze wat voorzichtig zijn met het openmaken van auto's? Al kan het e.e.a. inderdaad wel wat klantvriendelijker als ik het zo lees.
Nou, hij was niet echt voorzichtiger, het verbaast me echt dat hij geen krassen veroorzaakt heeft, hij heeft mij alleen 10x verteld dat dat allemaal eigen risico is, het zeker niet zijn schuld is, maar komt omdat Subaru's zulke kutauto's zijn om aan te werken :X

En hij had mijn jongerenpas gezien, mijn rijbewijs gezien, en hij heeft ook gecontroleerd of mijn pasnummer overeenkomt met het kenteken van de auto, dat ding is alleen geldig voor de auto van je ouders namelijk.

Het kwam iig niet over alsof ie bang was dat ik een auto ging jatten, maar gewoon kijken of ik wel geholpen mocht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

PauseBreak schreef op maandag 16 april 2018 @ 13:30:
[...]

Het is een stelregel. Het mooie daaraan is dat je ze aan de situatie kunt aanpassen.
Tja ik vind het nogal brak gezien het nogal uit maakt of je zeg een Aygo van 5k bij een dealer koopt, een 1.4TSI in een golf uit 2010 met de eerste ketting of een BMW 7 serie voor 5k bij een handelaar. Bij de eerste heb je met 2k dat hele ding van binnen en buiten zo goed als nieuw als het een matige was, bij de laatste ben je zo 10k kwijt als je pech hebt.

Dus ja dan is de stelregel waar je zegt: de dag van de maand * de dag van de week * 2 * de uren in een dag aan euros is bijna net zo zinnig :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

GoldenSample schreef op maandag 16 april 2018 @ 15:32:
[...]

Tja ik vind het nogal brak gezien het nogal uit maakt of je zeg een Aygo van 5k bij een dealer koopt, een 1.4TSI in een golf uit 2010 met de eerste ketting of een BMW 7 serie voor 5k bij een handelaar. Bij de eerste heb je met 2k dat hele ding van binnen en buiten zo goed als nieuw als het een matige was, bij de laatste ben je zo 10k kwijt als je pech hebt.

Dus ja dan is de stelregel waar je zegt: de dag van de maand * de dag van de week * 2 * de uren in een dag aan euros is bijna net zo zinnig :p
Nee, het gaat er namelijk om dat je een deel van je geld achter de hand houdt voor onvoorziene uitgaven. In dit geval grofweg 50%. Andere mensen hanteren een andere stelregel.

Nee, merp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 14:42
RobinHood schreef op maandag 16 april 2018 @ 15:29:
[...]

Als ik een ANWB'er was, en ik kon iemand, zeker een vrouw, 's avonds helpen door even te spelen met een quickcharger, dan zou ik dat gewoon doen, zeker als ik zie dat ze een pas hebben, maar die pas niet van het juiste persoon is.

Je bent toch eerst vooral een mens met een auto vol gereedschap, en daarna een "ordnung muss sein"-ANWB-mannetje?
Maar ze heeft gewoon de kans gekregen om, zoals iedereen, te betalen voor de af te nemen dienst. Dan was ze gewoon weer op weg geholpen hoor. Als je dat, om wat voor reden dan ook, niet wil doen is het natuurlijk niet de schuld van de ANWB monteur dat hij doorrijdt naar zijn volgende klant die wel gewoon betaald. Ik zou niet weten in welk opzicht het geslacht van de persoon in kwestie daarbij relevant is trouwens.

Als ik aan het eind van de dag bij de bakker binnenloop met de mededeling dat ik geen brood meer in huis heb maar er ook niet voor wil betalen krijg ik ook geen gratis brood hoor. Terwijl dat toch ook in de eerste plaats een mens met een winkel vol brood is, en geen "ordnung muss sein"-mannetje. Flauwe kwalificatie trouwens, die man doet ook gewoon zijn werk en heeft waarschijnlijk de instructie meegekregen om geen niet-betalende klanten te helpen omdat daar al te veel misbruik van gemaakt wordt.

Als ik er even van uit ga dat ze het aanbod heeft gekregen om ter plaatse lid te worden. Als ze dat niet heeft gekregen, gaat bovenstaande niet op en zou dat erg vreemd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:39
[...]

Mijn pa heeft al eeuwen wegenwacht, de afgelopen 5 jaar heeft ie het 2x nodig gehad:

De ene keer omdat ik de deur dicht had gegooid, op slot dus, met de sleutels nog in het contact en mijn pa kon toen niet langskomen met zijn sleutel, dus ANWB-mannetje mocht gaan hengelen.

De andere keer had mijn neefje de interieurverlichting aangezet, was niet opgevallen en die had de hele avond en nacht gebrand, dus accu leeg, en omdat ie geen startkabels bij zich had, ANWB gebeld.

Nou, woeptiedoe, dat kostte dus iets van 500 euro aan lidmaatschap :X En dat heb ik niet over voor mijn rammelbak, ik heb standaard wat gereedschap, olie + KVS en startkabels achterin liggen, een band vervangen kan ik zelf, dus ik zie niet echt in waarom ik de ANWB nodig heb.

Toen auto's een stuk minder betrouwbaar waren was de ANWB best handig, nu begin ik me best wel af te vragen waarom je nog lid zou zijn van ze. Wanneer stond je voor het laatst stil met je auto en was het echt niet zelf te fixen?
KVS?

Wat heb je trouwens precies aan gereedschap? Klein basissetje lijkt me altijd wel handig. :P

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18:14
Steephh schreef op maandag 16 april 2018 @ 15:53:
[...]

KVS?

Wat heb je trouwens precies aan gereedschap? Klein basissetje lijkt me altijd wel handig. :P
Koelvloeistof?

Ik heb zelf ook wel de meeste dingen bij me. Olie, koelvloeistof, krik, reservewiel, startkabels, lampjes, zakmes.
Daarnaast vond ik puur bij toeval de originele gereedschapsset van mijn auto, die helemaal onderin het zijpaneel achter de krik gezakt was:
Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/thumbs/images/g/5PMAAOSwx2dYIXAH/s-l225.jpg
10% van de aanschafprijs van de auto *O*
Er zit in:
- Kruiskop en platte schroevendraaier
- Klein breekijzertje
- Tang
- 2 steeksleutels met 4 maten die op de zo'n beetje alle bouten in de auto passen
- Sleutel voor de wielmoeren
- Verlengstuk voor de wielmoersleutel

Wegenwacht heb ik overigens niet. Ik doe al het onderhoud zelf, dus als ik langs de weg sta is het mijn eigen schuld :Y
Verder het vertrouwen in de Japanse techniek en mijn OV chipkaart om weer thuis te komen.

[ Voor 11% gewijzigd door Pyramiden op 16-04-2018 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 10:12
Hier ANWB-lid voor 3 jaar nu. Eenmaal gebruik van gemaakt, stond met een lege accu. Mannetje kwam na 45 minuten langs, was niet heel vriendelijk, maar wel gewoon prima geholpen. Bovendien vind ik het wel een prettig idee dat mijn vrouw + kind ook geholpen worden als ze stil komen te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Arrne schreef op maandag 16 april 2018 @ 15:19:
[...]

Doorgaans krijg je in zo'n geval het aanbod om ter plaatse alsnog lid te worden van de ANWB, heeft zij dat aanbod niet gekregen? Dat zou namelijk wel erg vreemd zijn.

Dat aanbod is er niet geweest. Wederom een misser voor de ANWB, want ongetwijfeld was ze meteen lid geworden op dat moment. Als je nou eenmalig een auto leent en verder eigenlijk nooit auto rijdt liggen de zaken wellicht anders, maar zij had van dat aanbod gewoon gebruik gemaakt, dat weet ik zeker.

Nee, de wegenwachter is na de constatering dat zij mij niet was weer in z'n bus gestapt en vertrokken :')
RobinHood schreef op maandag 16 april 2018 @ 15:29:
[...]

Dit dus. Zij zag mijn ANWB pas liggen, wist niet beter dan dat zij op grond van die pas ("de eigenaar van de auto is lid") hulp kon krijgen. Dat dat anders ligt is niet de fout van de ANWB maar van haar, begrijp me niet verkeerd... Maar je bent dus al naar die melding toe gereden, een paar startkabels erop zetten en de auto aan de praat brengen kost hooguit 5 min en die 5min hadden ze om mijn part nog mogen factureren ook.

Als je daar al te beroerd voor bent.....
Arrne schreef op maandag 16 april 2018 @ 15:48:
[...]

Maar ze heeft gewoon de kans gekregen om, zoals iedereen, te betalen voor de af te nemen dienst. Dan was ze gewoon weer op weg geholpen hoor. Als je dat, om wat voor reden dan ook, niet wil doen is het natuurlijk niet de schuld van de ANWB monteur dat hij doorrijdt naar zijn volgende klant die wel gewoon betaald. Ik zou niet weten in welk opzicht het geslacht van de persoon in kwestie daarbij relevant is trouwens.

Als ik er even van uit ga dat ze het aanbod heeft gekregen om ter plaatse lid te worden. Als ze dat niet heeft gekregen, gaat bovenstaande niet op en zou dat erg vreemd zijn.
Dat aanbod is er dus niet geweest. Daarom was ik er ook zo kwaad om en was dat reden voor mij om meteen mijn eigen lidmaatschap ook te beëindigen.

[ Voor 9% gewijzigd door Destruction op 16-04-2018 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Steephh schreef op maandag 16 april 2018 @ 15:53:
[...]

KVS?

Koelvloeistof, mijn auto heeft/had een lekke koppakking, en een niet echt lekker werkende thermostaat, dus zo af en toe moet er een slokje koelvloeistof in.

Verder heb ik:
Motorolie
Trechtertjes
Een potkrik
Een schaarkrik
Wielmoer sleutel + verlenging
Startkabels
Lampjes
Genoeg zekeringen om zo'n beetje iedere zekering in mijn auto te vervangen, inclusief de 80A monsters :P Als je toch bezig bent een sloop-auto leeg te trekken, kun je het net zo goed goed doen :+
Doek om gemorste meuk mee op te kunnen vegen
Soort multitool met wat doppen en schroevendraaiers, kan ik mijn halve motorblok mee uit elkaar slopen als ik wil.
Hittebestendige siliconenpakking.
De helft van de tijd ligt het Haynes knutselboek er ook in.

En aan mijn sleutelbos hangt een klein mesje, da's ook wel eens handig.

Klinkt als aardig wat, maar mijn auto heeft enorme opbergvakken in de achterbak, daar kan dit allemaal makkelijk in :)

Zeker bij een budgetauto is wat gereedschap geen gek idee, de kans dat iets overlijdt is natuurlijk wat groter, dus het zelf kunnen verhelpen is wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Dat gebeurt met moderne auto's bijna niet meer. Gewoon het bespaarde geld van het lidmaatschap uitgeven aan regulier onderhoud dus.
Knul schreef op maandag 16 april 2018 @ 14:55:

2011: Voor de prijs van een lidmaatschap kan je jaarlijks een nieuwe accu bestellen :+
2015: Wat kon de ANWB hierbij voor je doen?
2017: Gelukkig heb ik een reservewiel en kan ik nog wel zelf een wiel wisselen. Lampen ook trouwens, moet je wel oppassen dat je geen auto koopt waar het voorwiel er af moet om een koplamp te vervangen.
maart: Bij goed onderhoud zou dit niet moeten gebeuren.
Oja, die heb ik sinds m'n lege accu ook. Niet voor mezelf natuurlijk, maar voor iemand anders zo nodig O-)
Destruction schreef op maandag 16 april 2018 @ 16:38:
Nee, de wegenwachter is na de constatering dat zij mij niet was weer in z'n bus gestapt en vertrokken :')
Ben je toen naar je auto gegaan om hem opnieuw te laten komen met jou er bij?
Ik kan je een looplamp aanraden om erbij te leggen. Moet je hem wel af en toe opladen, zodat je niet eerst 2 uur moet laden als je hem nodig hebt.

[ Voor 26% gewijzigd door RemcoDelft op 16-04-2018 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:12
Ik heb eigenlijk altijd juist heel positieve ervaringen gehad met de ANWB, prima geholpen en vriendelijke monteurs die mij als leek ook geregeld wat uitlegden of even een praatje maakten over mijn auto en tips gaven waar op te letten. Ik heb ook geregeld gebruik van ze mogen maken vroeger toen ik iets van 35k per jaar reed met oude auto's.

Tegenwoordig rij ik nog steeds een oude auto, maar wel een Toyota en hoewel hij even oud is als mijn eerste auto was toen ik hem kocht scheelt het bouwjaar (2002 vs 1988) toch wel aardig in betrouwbaarheid. Ik rij ook veel minder (auto staat geregeld weken stil). Daarom heb ik mijn wegenwacht wel opgezegd, maar dus niet omdat ik niet tevreden met ze was of zo.

Wat betreft wel of niet doen, ja dat is een persoonlijke afweging. Hoe groot is de kans dat je met pech komt te staan, hoe zelfredzaam ben je als dat gebeurt en hoe erg is het als je op dat moment bijvoorbeeld alsnog de wegenwacht laat komen en dan die dikke rekening betaalt als je ter plekke lid wordt en gelijk geholpen wil worden? Voor mij schat ik in dat de kans klein is, ik tegenwoordig kleine dingetjes zelf wel kan oplossen (ik heb nu wél een goed reservewiel, een krik en een pomp achterin :+) en als het uiteindelijk echt een keer nodig is ik waarschijnlijk al meer bespaard heb door geen lid te zijn dan wat het me dan gaat kosten.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

RemcoDelft schreef op maandag 16 april 2018 @ 17:37:
[...]

Ben je toen naar je auto gegaan om hem opnieuw te laten komen met jou er bij?
Ik ben er gewoon naartoe gegaan met een set startkabels en een multimeter om de auto te starten en te kunnen testen of de dynamo nog werkte, wat het geval was.

Onderweg gebeld en verhaal gehaald maar men was nogal stoïcijns, dan ben ik dat ook: Einde ANWB-lidmaatschap, tot nooit meer ziens :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

[...]

Ik kan je een looplamp aanraden om erbij te leggen. Moet je hem wel af en toe opladen, zodat je niet eerst 2 uur moet laden als je hem nodig hebt.
Nu je het zegt, helemaal vergeten dat ik ook nog een leuke zaklamp in de auto heb liggen, en zo'n ding met een hoofdband, is wat kleiner en leek mij net zo handig als een looplamp, en is een stuk kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 13:17
RobinHood schreef op maandag 16 april 2018 @ 15:06:
[...]

Voor de accu heb ik startkabels, en een bandje vervangen kan ik zelf wel, al schiet dat natuurlijk niet op als je zo'n nieuwerwets ding hebt zonder reservewiel, mijn auto heeft gewoon een volwaardige band achterin liggen :*)

Een dier raken op de snelweg is wel andere koek, maarja, ik gok er maar op dat het niet gebeurd :P
Accu was ook echt dood, laadde niet meer bij. Vond het wel fijn dat ik gelijk weer op weg kon :)
Mijn auto is niet bepaald nieuwerwets (2002), maar op de plek van het reservewiel ligt een gastank. Daarop rijden is niet echt handig :+.
[...]

Dat gebeurt met moderne auto's bijna niet meer. Gewoon het bespaarde geld van het lidmaatschap uitgeven aan regulier onderhoud dus.

[...]

2011: Voor de prijs van een lidmaatschap kan je jaarlijks een nieuwe accu bestellen :+
2015: Wat kon de ANWB hierbij voor je doen?
2017: Gelukkig heb ik een reservewiel en kan ik nog wel zelf een wiel wisselen. Lampen ook trouwens, moet je wel oppassen dat je geen auto koopt waar het voorwiel er af moet om een koplamp te vervangen.
maart: Bij goed onderhoud zou dit niet moeten gebeuren.
2011: Niet echt, toen had ik nog jongerenkorting. Maar het is wel prettig om gelijk weer onderweg te zijn (stond in de middle of nowhere met een stukke accu).
2015: Het dier had m'n radiator geraakt, het was rond half 12 's nachts dus kon zelf de schade niet goed zien. ANWB'er heeft de auto op gekrikt, schade bekeken, en is nog 30km met me meegereden om alles in de gaten te houden. Topservice.
2017: Ik kan ook prima zelf een band wisselen, heb alleen geen reservewiel. Stond bovendien 200km van huis, die afstand ga ik echt niet op een thuiskomertje doen.

Maarja, voor mij is dat tientje per maand wat het kost de zekerheid waard, vooral buiten Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:08

DropjesLover

Dit dus ->

Hier een paar keer de ANWB nodig gehad met mijn eerste auto's...
Gestrand in Duitsland met een kapotte ontstekingsmodule (vonkgever afgebroken, encoder aan gort geslagen). Afgesleept door de ADAC en 3 weken (!!) later opgehaald en om de hoek afgeleverd. In die 3 weken nog een paar dagen een huurauto gekregen omdat zij de wagen wel aangemeld maar niet ingepland hadden :/

Auto viel stil vlak na wegrijden. Slangetje brandstof los en luchtbel in het systeem (diesel). Je moet maar net weten dat Renaults een handpompje/balgje hebben :P

Beide met auto's van ~€2000 en <15 jaar oud overigens.

Opzeggen was een crime. Omdat het een club is, heb je niet 1 maand opzegtermijn, maar 6 weken. Dus nog een jaar extra lid geweest :X

[ Voor 4% gewijzigd door DropjesLover op 17-04-2018 13:23 ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Topicstarter
Zo, na krap 9 jaar is er een vernieuwde versie van de C-BBG :)
Mag ik u allen doorverwijzen naar \[C-BBG] Eerste auto voor starter met klein budget - 2018 ?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 15:55

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Modbreak:Wat @McKaamos al aangeeft, jullie mogen hier verder: \[C-BBG] Eerste auto voor starter met klein budget - 2018

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Pagina: 1 ... 22 23 Laatste

Dit topic is gesloten.