Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450
Signaalsterkte is nu beter maar nog steeds geen ondemand funties?
Waar kan dat nog meer aan liggen? In de woonkamer werkt wel alles naar behoren.
Box maar omruilen?
Verwijderd
De laatste tijd heb ik veel last van de UPC mediabox (sinds enige weken). Onder het TV kijken blijft het beeld hangen en reset de mediabox. Daarna doet hij een software update. Dit gebeurt zo regelmatig dat een software update niet nodig kan zijn (soms meerdere keren per dag). Kan dit een elektronica probleem zijn, dwz kapotte mediabox?
Groeten,
Kees
In zijn abo stond toch echt Royaal + DVR. Of zouden ze een verkeerde box hebben geleverd? Hij voelt ook vrij licht aan, niet echt het gevoel dat er een harde schijf in zit. Maar ik ga van de week weer even langs om te kijken of ie al signaal heeft en dan test ik meteen even of je kan opnemen, dan weten we zeker dat er een harde schijf in zit.The_Sukkel schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 15:34:
[...]
Ik dacht dat zo'n nieuw klein kastje alleen voor de standaard mediabox zonder DVR goldt.
Althans...dat meen ik te hebben gezien in de UPC winkel in Rotterdam (lijnbaan).
De mediabox met DVR was nog altijd de grijze van Thomson...
2 minuten nadat je op het "guide" knopje hebt gedrukt??? Zo traag is het hier ook weet niet, hooguit een paar seconden maar zeker geen minuten.Btw: hierbij ook een melding dat de nieuwe EPG vreselijk traag werkt op de Thomson DVR (opstarttijd ca. 2 minuten!)
Wij hebben deze box trouwens:

Daarnaast heb ik de laatste tijd veel last van zenders die niet (goed) werken, levert zwart beeld of op strepen door het beeld. Dit is met name bij Veronica, BBC en Ketnet zo.
Ik heb royaal + DVR en deze box (geen idee welk merk / type):

PS: de wachttijd voor de EPG is enigszins overdreven, maar een paar weken terug (voor een software update vermoed ik) deed de EPG het nog prima (binnen paar seconden).
Ook stoor ik mij aan het feit dat veel programma's in de guide niet kloppen met wat er daadwerkelijk op tv te zien is. Vind dat best wel slecht.
[ Voor 26% gewijzigd door aex351 op 17-08-2010 01:39 ]
< dit stukje webruimte is te huur >
Als je dat bedoelt.
Persoonlijk ben ik erg tevreden over de HD DVR (heb die van Philips). Ik zie geen verschil in gewone uitzending of opnames, behalve opnames van HD kanalen, daar zit soms enkele seconden een beetje waas in de grotere oppervlakken met dezelfde kleur. Opnames van gewone zenders zijn net zo scherp als het origineel. Ik vind het geluidsniveau acceptabel, maar ik hoor de harddisk 24 uur per dag zachtjes spinnen.aex351 schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 01:38:
Is het beeldkwaliteit met een DVR mediabox minder in vergelijking met een gewone mediabox? Ik kan me voorstellen dat het minder wordt wanneer het inkomende beeld opnieuw wordt gecodeerd. Ben namelijk aan het overwegen om voor DVR te gaan. Hoe zit het met het geluidsniveau? Op het internet lees ik hier niet veel over.
Lekker was dat...
Op Scart1 van mijn televisie is de (grijze Thomson) DVR-mediabox aangesloten, als de mediabox stand-by staat en de tv op Scart1, krijg ik om de zoveel tijd (soms na 10 sec, soms na 2 minuten) het volgende scherm:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Ou-W3VUq1p8]
Een shot in the dark, maar iemand een idee waar dit door zou komen? Ongeaarde stopcontacten? Ligt het 'probleem' wel bij de mediabox? Misschien de tv?
Mediabox etc functioneert verder normaal.
:D
Ik heb al geruime tijd digi tv van UPC, alles finctioneert prima, alleen de hogere kanalen, zoals discovery geven regelmatig een slechter beeld, blokken, haperingen etc.
Wat zou dit kunnen betekenen? NED 1,2,3 RTL4,5,6 en SBS zijn prima.
Boomater
Verwijderd
Blokken en haperingen....heb ik ook last van gehad..Boomster schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 22:07:
Goedendag tweakers,
Ik heb al geruime tijd digi tv van UPC, alles finctioneert prima, alleen de hogere kanalen, zoals discovery geven regelmatig een slechter beeld, blokken, haperingen etc.
Wat zou dit kunnen betekenen? NED 1,2,3 RTL4,5,6 en SBS zijn prima.
Boomater
Hoe is de kwaliteit van je bekabeling? Heb je er splitters tussen zitten ?
Voor mij was de oplossing als volgt;
ik heb een antenneversterker (Hirshmann RH-GHV20M) aangesloten op het punt waar UPC binnenkomt in de meterkast. Op deze antenneversterker heb ik vervolgens 3 televisies en de router voor internet aangesloten. Werkt helemaal perfect. Nooit meer last van een blokkerig beeld.
na controle van de bekabeling, bleek een kern in de coax gebroken te zijn. De interieur verzorgster had flink schoongemaakt en alles van de plek gehaald.
Nu weer de stekker opnieuw gemonteerd en nu perfect beeld.
Boomster
Heb het vandaag aan een medewerker in de UPC winkel gevraagd: die kleine zwarte is de standaard-box zonder DVR. Met DVR is nog altijd de grijze Thomson... en dat ding geeft een wachttijd van ca. 2 minuten voor de EPG... (dat is dus een andere box dan van jullie)chim0 schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 15:31:
[...]
In zijn abo stond toch echt Royaal + DVR. Of zouden ze een verkeerde box hebben geleverd? Hij voelt ook vrij licht aan, niet echt het gevoel dat er een harde schijf in zit. Maar ik ga van de week weer even langs om te kijken of ie al signaal heeft en dan test ik meteen even of je kan opnemen, dan weten we zeker dat er een harde schijf in zit.
[...]
2 minuten nadat je op het "guide" knopje hebt gedrukt??? Zo traag is het hier ook weet niet, hooguit een paar seconden maar zeker geen minuten.
Wij hebben deze box trouwens:
[afbeelding]
Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450
Ben ik trouwens de enige die wel eens last heeft van een verkeerde registratie van de AB. Druk ik op Volume omhoog, gaat hij vrolijk naar RTL4 zappen. Of net wanneer ik iets wil terugspoelen, dat hij naar een andere zender zapt.
:D
Werd tijd... Kan ik eindelijk gewoon weer normaal doorzappen i.p.v. helemaal terug van 75 naar 9 en weer terug van 6 naar 73.robertpNL schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 22:37:
Voor HD abonnees: SBS6 HD, Net5 HD en Veronica HD zijn per 1 september beschikbaar via UPC.
Bron

Mja, bij ons duurt het een paar seconden voordat ie overschakelt van normaal naar HD dus het best frustrerend als je telkens heen en weer moet en dus steeds moet wachten tot ie overschakelt van normaal naar HD. Dan heb je een seconde of 2 a 3 zwart beeld en dan switcht ie over naar HD. Ik kan de box wel handmatig op 720p zetten, dan schakelt ie zo goed als instant over op HD, maar ik ben bang dat sommige programma's, die 1080p zijn, daardoor minder van kwaliteit zullen zijn, zoals Eurosport HD, Ned 3 HD Champions League, Discovery HD, National Geographic HD enz.
Waarom ik dat denk, is omdat ik de vertraging die ik van normale zenders naar HD hebt, ook heb bij van ge-upscalede zenders naar native HD zenders gaan. Dus van RTL4 HD naar Eurosport HD duurt ook iets langer dan van RTL4 naar RTL5 HD, dit laatste gaat instant. Denk dus dat het te maken heeft met ge-upscaled en native.
Money for nothin' and your chicks for free
Klopt, je hebt Auto, 720p en 1080i maar geen 1080p.DeeJee schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 09:57:
Ik heb de box daarom ook op 1080 staan. Werkt voor mij prima icm. met Panasonic plasma.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Verwijderd
Dat denk ik maar ik weet het niet zeker. Lijkt me dat Eurosport Native HD gewoon 1080p is? Ik zal hem eens op 1080i proberen. Veschil zal je hoogst waarschijnlijk niet merken maar het is toch een fijner gevoel als je weet dat je TV full HD 1080p is en het TV signaal ook.Chaoss schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 12:11:
en als je hem op auto hebt staan pakt hij wel 1080p?
Edit: Verdomd, je hebt gelijk!
Ik heb even snel een test gedaan en dit laat de TV zien als ik op het Info-knopje druk:
Ned 1 normaal: 720 x 576 @ 50Hz
Ned 1 HD: 1920 x 1080i @ 50Hz
Eurosport HD: 1920 x 1080i @ 50Hz
MyZen TV HD: 1920 x 1080i @ 50Hz
Discovery HD: 1920 x 1080i @ 50Hz
Blu-ray film: 1920 x 1080 @ 60Hz
Dus die Blu-ray film draait op 1080p (alleen laat ie de p niet zien) en de rest draait dus op 1080i? Dus kan ik de mediabox op 1080i zetten. Da's op zich mooi, want dan hoeft ie niet te switchen, maar je zou denken dat Eurosport HD ook 1080p is.
[ Voor 39% gewijzigd door chim0 op 23-08-2010 12:33 ]
Dagi, lijkt me handig om de UPC website eens na te lezen. UPC levert een (HD) mediabox die je in bruikleen krijgt, je kunt geen eigen decoder gebruiken.Verwijderd schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 12:13:
Ik ga verhuizen en kreeg te horen dat de woning aangesloten is op UPC en dat het voorzien is van analoge kanalen. Nu wil ik juist gebruik maken van digitale zenders. Moet ik net als bij Ziggo zo'n HD pakket kopen met een samsung decoder en UPC kaart of wordt dit via UPC gratis aangeleverd? Heeft UPC hier ook een aantal opties in net als bij Ziggo? (denk aan Samsung, Cisco en Philips).
Nee, want er is geen enkele zender die in 1080p wordt doorgegeven.Chaoss schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 12:11:
en als je hem op auto hebt staan pakt hij wel 1080p?
Kheb er weinig kaas van gegeten, maar kheb begrepen dat 1080p beter is dan 1080i en dat je zelfs beter 720p kunt hebben dan 1080i (of geld dat alleen voor games)?
Wij hebben al minimaal 2jaar een full-HD tv en UPC heeft nu een HD aanbieding het eerste halfjaar "maar" 5 euro ip[v 9, en na het bericht dat vanaf 1 sept. de meeste NL zenders in NL zijn toch eindelijk maar eens aangevraagd.. iemand enig idee hoe snel ze die aanvragen verwerken?
[ Voor 22% gewijzigd door Chaoss op 25-08-2010 08:33 ]
Oh? Het gros van de zenders op Digitale TV is nog steeds SD hoor.Chaoss schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 08:31:
Maar als er wordt gestopt met analoge tv signaal dan hoeven de content aanbieders ook geen SD materiaal meer te maken... 2 voordelen dus
Ik heb van iemand prive een thompson - zilveren DCI62UPC media box met recorder overgenomen.
Dit had ik gedaan met de achterliggende gedachten om ook digitaal in m'n slaapkamer te kunnen kijken.
Echter als ik deze aansluit op mijn tv installatie, krijg ik de volgende mededeling te zien:
de smartcard hoort bij een andere UPC mediabox. voer de juiste UPC smartcard in.
Inderdaad is mijn smartcard al lange tijd in gebruik in m'n standaard UPC thompson decoder.
Maar ik denk natuurlijk weer simpel: ik betaal toch voor mijn abonnement, en of ik nou de kaart in een decoder wil stoppen in de huiskamer of in de slaapkamer... moet toch niet al te veel uitmaken. Mijn gebruikers gegevens zijn toch gekoppeld aan mijn smartcard, en daarnaast kijk ik dan immers toch ook
maar op één tv tegelijk.
Dus moet ik er nu maar vanuit gaan dat dit zo niet gaat werken, of is er nog een of andere (harde) reset
optie om de decoder toch te activeren zodat ik ze om de beurt kan gebruiken?
Heb net wel een software update kunnen uitvoeren met de x (linker spoel knop). Maar ik krijg de decoder
niet terug naar ze'n fabriek instelling menu.
wie weet raad
Overigens dit berichtje ook gevonden:
Mediabox zit vast.
Als de mediabox in standby, of anders, vaststaat en je via het menu geen reset naar fabrieksinstellingen
kunt doen, helpt mogelijk de volgende truc.
1: Stekker van de mediabox er uit halen en wacht minimaal 30 sec.
2: Druk op de Menu-knop / button van de UPC afstandbediening (en deze gericht houden op de mediabox)
3: zet nu met nog steeds de ingedrukte menu knop van de afstandsbediening de stroom weer op de mediabox.
4: De mediabox gaat nu weer opstarten, en als het goed is, keert deze nu terug naar de fabriek instellingen.
Maar dit laatste werkt bij mij dus niet
Mediabox start gewoon normaal op en eindigt dan weer met het blauwe scherm met de bovenstaande ongeldige card melding. Als ik deze card weer terug stop in m'n normale decoder dan doet UPC het gelukkig wel weer gewoon.
Wie o wie weet een manier voor een totale harde reset, zodat ik de fabrieksinstelling kan terug zetten en vervolgens weer kan beginnen met het lade van de instellingen.
Of weet iemand hier te melden dat de smartcard en decoder hardcoded is gedefinieerd in het UPC gebruikers systeem. Lijkt mij overigens niet echt logies, omdat dit veel handwerk met zich meebrengt. Maar je weet het nooit...
All in one - touch desktop. *en de benodige overige spullen - anders looptieniet :-) *
Hier heeft een monteur eens een mediabox gewisseld en die moest hij over de telefoon weer koppelen aan de smartcard.
Zelf kun je dit niet.
Apparaat bevalt op zich goed, op 1 ding na. Als ik 'em instel op 1080i dan werkt dat prima. Zet ik de Pace uit en meteen weer aan dan gaat het nog steeds goed onafhankelijk of ik de TV ook uit zet dan wel aan laat. Zet ik de pace uit wacht ik 20 minuten en zet 'em weer aan, dan geeft hij een sd signaal door terwijl hij bij de instellingen nog steeds op 1080i staat. Zet ik dan de pace op 720p en daarna weer op 1080i dan stuurt hij weer 1080i door.
Ik heb van alles geprobeerd met volgorde van aanzetten en timings in m'n harmony maar zonder succes.
Het vervelende is dat zodra mijn TV (Samsung LE40F71b) geen 1080i signaal krijgt hij het beeld zoomt en dus van de instelling justscan af gaat en er niet zelf op terug gaat. Zet ik de Pace op auto dan moet ik eerst switchen naar een sd kanaal en weer terug naar HD waarna ik weer met mijn TV op justscan moet zetten om de beste kwaliteit te krijgen.
Is dit een bekend probleem? Iemand een idee voor een oplossing?
[ Voor 4% gewijzigd door FullThrottle op 27-08-2010 21:59 ]
AMD Ryzen 9 5950X | MSI RTX 3080 Gaming X Trio 10G | 64GB G.Skill Trident Z RGB DDR4 @3600CL16 | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Samsung 860 Evo 1TB | MSI MEG X570 Unify | Fractal ION+ 860W Platinum | be quiet! Pure Base 500DX | be quiet! Dark Rock Pro 4
Stroomverbruik gaat eindelijk omlaag.
[ Voor 9% gewijzigd door DeeJee op 30-08-2010 08:18 ]
Verwijderd
Verwijderd
Ja het is centraal aangeschaft en ik kan niet individueel een digitaal pakket aanschaffen. Bizar toch? İk heb nog 100 medebewoners die ook digitale televisie willen.DeeJee schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 09:07:
Wordt er niet centraal een aansluiting aangevraagd bij UPC? En degene die dat doet heeft alleen maar analoog aangeschaft ofzo?
Is RGB aansluitingD-e-n schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 19:40:
Op die nieuwe Pace mediabox (type 7111) zit zowel een HDMI als een Scart-uitgang. Ik heb ergens gelezen dat deze tegelijk zouden werken, wat mooi is als je er nog een ander apparaat (HTPC, DVD-recorder) op aan zou willen sluiten. Kan iemand vertellen (uit de praktijk wellicht) wat voor Scart dit is, RGB of composiet?
Dan moet je gaan klagen bij de beheerder van het pand. Deze beheerder (of de voorganger) heeft blijkbaar afgesproken dat er een S.O.P. (Signaal-Overname-Punt) is geplaatst. Vanaf dat punt is de beheerder verantwoordelijk voor het netwerk.Verwijderd schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 09:18:
[...]
Ja het is centraal aangeschaft en ik kan niet individueel een digitaal pakket aanschaffen. Bizar toch? İk heb 100 nog medebewoners die ook digitale televisie willen.
Als er genoeg bewoners klagen (en iedereen ook bereid is om te betalen!), dan kan die SOP-aansluiting best omgebouwd worden tot een 'normale' aansluiting waardoor iedere bewoner een eigen aansluiting krijgt op het UPC-netwerk. De beheerder kan hiervoor een offerte opvragen.
Je bent niet de enige.. vaak gaat het prima, maar soms hier ook totaal fout. Vooral irritant wanneer je live tv even pauzeert, en wanneer je verder wil kijken (dus op play druk) het kanaal ineens verandert!KoffieNT schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 21:47:
Ben ik trouwens de enige die wel eens last heeft van een verkeerde registratie van de AB. Druk ik op Volume omhoog, gaat hij vrolijk naar RTL4 zappen. Of net wanneer ik iets wil terugspoelen, dat hij naar een andere zender zapt.
Wat ook nogal eens voorkomt is dat de toetsdruk (b.v. kanaal verder) niet meteen reageert. Druk ik dan nog een keer (of twee keer) dan gebeurt er nog niks, en een sec. later springt het apparaat vrolijk 3 zenders verder. Alsof de commando's wel ontvangen zijn, maar niet meteen worden uitgevoerd.
Heb een zilveren Thomson BTW, royaal+dvr abbo.
ZX81 > C64 > Amiga > BeBox > PowerMac > pc-klonen...
Zit hier in een zelfde situatie maar hier heeft de verhuurder een collectieve aansluiting per gebouw en kan je als huurder apart een digitaal abo daarbovenop nemen. Alleen wel even opletten dat ze administratief dus ook niet een standaard anoloog abo op je naam erbij zetten.Verwijderd schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 08:56:
Echt belachelijk dat mijn woning voorzien is van een analoge signaal van UPC maar dat ik geen digitale televisie optie heb omdat het gaat om een studentencomplex waarbij ze alleen een analoge signaal hebben afgenomen.Ik begrijp nog altijd niet wat de UPC medewerker hiermee bedoelde ...
Helaasch deed 1 uur na installatie het nieuwe abonnement (de HD zenders) het nog niet. dus het nr in de brief gebeld en mijn klantnummer ingetoetst... kon volgens de "computerstem" 2 uren duren, maar 's avonds om 23:30 had ik nog steeds geen HD zenders...
Vandaag dus maar eens met de helpdesk bellen... en hopen dat er geen wachttijd is van meer dan 30 minuten
Verwijderd
Het zou geweldig zijn als wij dit bij ons ook geregeld krijgen. Analoog tv kijken is zoo 1980sambalbaj schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 18:25:
[...]
Zit hier in een zelfde situatie maar hier heeft de verhuurder een collectieve aansluiting per gebouw en kan je als huurder apart een digitaal abo daarbovenop nemen. Alleen wel even opletten dat ze administratief dus ook niet een standaard anoloog abo op je naam erbij zetten.
Teneerste heeft de Thomson geen HDMI wat ik wel graag wil hebben, ten tweede reageert hij heel langzaam imho. De DVR functionaliteit heb ik nog niet getest maar achteraf denk ik eigenlijk deze toch niet zo vaak te gaan gebruiken.
Als ik mijn mediabox wil ruilen voor een nieuwe, kan ik dan beter voor de Pace gaan of voor de Cisco?
Ik gebruik geen splitters/versterkers. Mijn upc aansluiting zit in de woonkamer en de mediabox is daar rechtstreeks op aangesloten met een Hirschmann kabel van ongeveer 8-10 meter.
Vreemd genoeg haal ik nooit een heel erg vol balkje bij die signaal kwaliteit test. maar de zenders doen het wel goed. Mijn hirschmann kabel is wel wat te lang waardoor er een 2-3 meter opgerold ligt bij de upc-aansluiting kan dat voor problemen zorgen?
[ Voor 4% gewijzigd door Chaoss op 02-09-2010 09:26 ]
Hier (Spijkenisse) ook zo. Signaal kwaliteit 100%, signaalsterkte 80%. Is altijd zo geweest en heeft on demand heeft het altijd gedaan. Nu foutmeldingen bij de test via 999. IP adres 'Fout' en Netwerktest 'Fout' (foutcode 3). Lijkt me dat het niet opeens aan de bekabeling en stekkers ligt.Chaoss schreef op donderdag 02 september 2010 @ 09:20:
nog even een vraagje mijn "on demand" werkt niet, krijg de standaard melding dat er iets met mijn bekabeling/aansluitingen aan de hand kan zijn, het heeft voorheen met dezelfde bekabeling wel gewerkt.
Ik gebruik geen splitters/versterkers. Mijn upc aansluiting zit in de woonkamer en de mediabox is daar rechtstreeks op aangesloten met een Hirschmann kabel van ongeveer 8-10 meter.
Vreemd genoeg haal ik nooit een heel erg vol balkje bij die signaal kwaliteit test. maar de zenders doen het wel goed. Mijn hirschmann kabel is wel wat te lang waardoor er een 2-3 meter opgerold ligt bij de upc-aansluiting kan dat voor problemen zorgen?
edit: 11.40 uur, alles lijkt weer hersteld
[ Voor 4% gewijzigd door Vern op 02-09-2010 11:41 ]
- of je stopt de stekker er in -
Was me ook al opgevallen dat de interne modem er uitligt en alleen de mediabox online is.
Ik heb ook een Thomson DVR met precies hetzelfde probleem sinds 2 dagen!sambalbaj schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 20:22:
Hm, sinds vandaag ineens dat als je een opname start op de Thomson, hij er meteen uit ligt en aangeeft ''software update in progress''. Dit wil zich ook wel eens 3/4 keer herhalen voor je de opname kan bekijken.
[...]
Wat is er toch aan de hand met die updates van UPC???
Ik heb het gevoel dat sinds de nieuwe EPG en wellicht ook wel de "eco-stand" update die voor diverse (nieuwere) modellen is doorgestuurd, mijn Thomson DVR het echt bagger doet. Het lijkt wel alsof ze de nieuwe software alleen hebben getest voor de nieuwere decoders...
Ik denk erover om mijn standaard Thomson DVR maar in te ruilen voor de Cisco HD DVR.Chaoss schreef op woensdag 01 september 2010 @ 09:08:
Kheb sinds maandag een Cisco HD DVR (khad hiervoor een grijze thomson DVR), wat opvalt is dat de gewone (non HD) zenders sneller zappen, HD zenders zelf zijn wel trager. Wat mij ook gelijk opviel is dat de display veel beter leesbaarder is, en hij is stiller dan de thomson.
Wat zijn jouw ervaringen er nog verder mee?
Is de cisco alleen maar beter of zijn er ook nog nadelen tov de Thomson?
(dat ik er dan extra voor moet betalen vind ik niet erg, het gaat me meer om een betere en snellere decoder, dan om de HD channels...hoewel die dan mooi zijn meegenomen... )
edit: heb 'm zojuist van de stroom afgehaald en weer opgestart... krijg nu alleen nog het analoge signaal door, maar de box zelf wil niet meer opstarten...
[ Voor 39% gewijzigd door The_Sukkel op 03-09-2010 22:01 ]
Verwijderd
Zou ik de (reeds in bezit/bruikleen) hebbende Cisco-box daar ook voor kunnen gebruiken?
Kan ik een kabeltje trekken van mijn pc naar deze box en zo de gewenste bestanden kunnen opslaan?
Mocht dit niet mogelijk zijn, dan de volgende vraag: ik wil een apparaat waarmee ik video en muziekbestanden kan opslaan en via de tv kan bekijken. Met het oog op toekomstige ontwikkelingen bij UPC zou het handig zijn als dat apparaat ook een DVR-functie heeft, Blu Ray hoeft niet want dat hebben we al. Met die toekomstige ontwikkelingen bedoel ik, dat ik er op hoop dat UPC Ziggo gaat volgen en de CI+ module gaat toestaan. Dan zou ik die Cisco settop box weg kunnen halen en het kaartje in mijn TV steken, wel heb ik dan nog een Recorder nodig, daarom nu de wens om ook de DVR-functie te hebben in het aan te schaffen apparaat.
Wat voor een apparaat zoek ik? Een mediaspeler met DVR-functie? Kan, maar dan is (volgens mij) de keuze erg beperkt, zie alleen HDI Dune of AC Ryan.
Budget = € 300,-
Nee.Verwijderd schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 08:54:
Ik ben zoekende naar een mediaspeler-achtig apparaat met een HD voor mijn muziek en video's.......
Zou ik de (reeds in bezit/bruikleen) hebbende Cisco-box daar ook voor kunnen gebruiken?
Kan ik een kabeltje trekken van mijn pc naar deze box en zo de gewenste bestanden kunnen opslaan?
Dit is heel erg offtopic. In de volgende topics wordt het een en ander over alles-in-één oplossingen besproken. Ik weet niet of de apparaten een DVR-functie hebben. Ik vrees echter dat je budget iet-wat krap is voor een HDTV DVR.Mocht dit niet mogelijk zijn, dan de volgende vraag: ik wil een apparaat waarmee ik video en muziekbestanden kan opslaan en via de tv kan bekijken. Met het oog op toekomstige ontwikkelingen bij UPC zou het handig zijn als dat apparaat ook een DVR-functie heeft, Blu Ray hoeft niet want dat hebben we al. Met die toekomstige ontwikkelingen bedoel ik, dat ik er op hoop dat UPC Ziggo gaat volgen en de CI+ module gaat toestaan. Dan zou ik die Cisco settop box weg kunnen halen en het kaartje in mijn TV steken, wel heb ik dan nog een Recorder nodig, daarom nu de wens om ook de DVR-functie te hebben in het aan te schaffen apparaat.
Wat voor een apparaat zoek ik? Een mediaspeler met DVR-functie? Kan, maar dan is (volgens mij) de keuze erg beperkt, zie alleen HDI Dune of AC Ryan.
Budget = € 300,-
[Mediaplayer] Conceptronic YuiXX
Alles in een oplossing van Samsung
Ik heb mijn Thomson DVR weer aan de praat gekregen (nachtje van de stroom gelaten, geheel afgekoeld en weer opgestart). Probleem met opnames bekijken (ligt er dan weer uit en zegt met een zgn software update bezig te zijn) blijft bestaan. Na 2-3 keer proberen lukt het wel om een opname te bekijken.
Zijn sambalbaj en ik de enigen met dit probleem?
Is het testen van updates voor de Thomson box soms op een laag pitje gezet om alle capaciteit in te zetten op de nieuwere (HD) boxes, met als gunstig bijwerking dat gefrustreerde klanten versneld overstappen op HD?
Maar bij UPC gaat digitaal opnemen toch al helemaal niet werken?sylvesterrr schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 09:01:
[...]
Dit is heel erg offtopic. In de volgende topics wordt het een en ander over alles-in-één oplossingen besproken. Ik weet niet of de apparaten een DVR-functie hebben. Ik vrees echter dat je budget iet-wat krap is voor een HDTV DVR.
[Mediaplayer] Conceptronic YuiXX
Alles in een oplossing van Samsung
Alleen met een DVR van UPC zelf kun je digitaal opnemen, maar die opnames op de één of andere manier dan ergens anders op zetten gaat niet werken. Je kunt alleen UPC apparatuur gebruiken icm UPC digital, geen eigen tuners o.i.d.D-e-n schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 14:45:
[...]
Maar bij UPC gaat digitaal opnemen toch al helemaal niet werken?
Enige ervaringen:
1) Nadeel is inderdaad dat er geen RF-out is waardoor de TV alleen nog maar via HDMI TV-signalen kan oppikken.
Oplossing: splitter (van metaal, die had ik nog) vlak voor ingang van de box geplaatst en de TV kan nu zowel analoog als digitaal. Is handig als je van 2 kanalen wilt opnemen en een 3e kanaal analoog wilt bekijken... kan soms gebeuren he...
2) "Handshake" (dat TV automatisch herkent dat je op de box gaat kijken en automatisch overschakelt naar het HDMI kanaal) met HDMI gaat nog niet helemaal soepel. Moet regelmatig handmatig het juiste HDMI kanaal selecteren. Bij de oude Thomson ging dat via de scart wel helemaal automatisch... Is voor mij geen groot probleem, maar misschien wel voor de anderen in het gezin... Zie nog geen oplossing.
3) AB moest even ingesteld worden op TV
Zie:
http://www.upc.nl/televisie/tips_vragen/tip_4/
http://service.upc.nl/upcdigitaletv/instelcodes/
Voor mijn Aurea 42PFL9903 geldt:
- Druk op TV
- Druk OK + de rode knop op de afstandsbediening tegelijk in en wacht tot de TV knop verlichting 2 maal knippert
- Toets nu 0586 (elke TV zijn eigen code) en de TV toets verlichting knippert 2 maal
Maar daarna gaat het nog steeds niet goed als ik de volume probeer te regelen in de UPC-stand.
Dan wordt de volumeregeling van de box geregeld i.p.v. de TV (is dus niet de bedoeling).
Het probleem blijkt specifiek te gelden voor de HD-DVR + AB, zonder oplossing bij UPC, maar wel oplossing gevonden door een user op chelloo.com:
Het werkt!http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=34857.0
Er staat een verkeerde default setting in de afstandbediening van HDTV DVR. Hierdoor wordt bij gebruik van de Volume toetsen - en/of + het volume van de mediabox bediend i.p.v. het volume van de TV.
Oplossing:
Druk OK + de rode knop op de afstandsbediening tegelijk in en wacht tot de UPC knop verlichting 2 maal knippert
Toets nu 993: de UPC toets verlichting knippert 2 maal
Toets nu op de TV knop en de TV knop verlichting knippert 2 maal
de default setting is nu veranderd in de UPC default setting
4) De EPG werkt nu gewoon lekker snel (binnen 15 seconden i.p.v. 2-5 minuten op de Thomson)
5) Ik heb de TV-instellingen gezet op 1080i
Bij 720p bibberde het beeld volgens mij. Vervelend is wel dat door de fixed 1080 uitvoer de meeste "smartzoom-instellingen" van mijn Aurea nu niet meer geactiveerd kunnen worden. Als ik kies voor "automatisch", dan zijn die instellingen wel weer beschikbaar, maar dan wordt standaard ingezoomd op 4:3 beelden. Dat kan ik dan aanpassen tot smart zoom. Maar als ik dan op de niet HD versie van de breedbeeldkanalen kijk, dan wordt daar ook weer net de verkeerde zoom-instelling gebruikt. Kies dus toch maar voor 1080i, waardoor alle 576p uitzendingen standaard worden opgerekt. Dat werkt goed bij breedbeelduitzendingen (anamorf 16:9), maar niet zo goed bij 4:3 beelden (die zien er dan dikkig uit). Oplossing: bij 4:3 beelden handmatig weer UPC op auto zetten en daarna met de philips AB de smart-zoom kiezen... beetje omslachtig, maar ik kan het nu tenminste weer ergens terugvinden...
6) On Demand werkte bij mijn Thomson DVR eerst wel en sinds een tijdje al niet meer
Op de Cisco werkt het af en toe wel en af en toe niet. Misschien ligt het wel aan de drukte op het netwerk? Als test keek ik even naar uitzending gemist, maar afhankelijk van wanneer ik het kies, is er een storing of doet die functie het gewoon...
Klopt, maar heb je het volledige bericht van ed31 gelezen?D-e-n schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 14:45:
[...]
Maar bij UPC gaat digitaal opnemen toch al helemaal niet werken?
Verwijderd schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 08:54:
(..) Met het oog op toekomstige ontwikkelingen bij UPC zou het handig zijn als dat apparaat ook een DVR-functie heeft, (..) dat ik er op hoop dat UPC Ziggo gaat volgen en de CI+ module gaat toestaan. Dan zou ik die Cisco settop box weg kunnen halen en het kaartje in mijn TV steken, wel heb ik dan nog een Recorder nodig, daarom nu de wens om ook de DVR-functie te hebben in het aan te schaffen apparaat.
Budget = € 300,-
Verwijderd
Tja, wat is wijsheid? Komt er überhaupt ooit wel zo'n CI+ module bij UPC? Tot nu toe zijn het enkel geruchten en doet UPC er geen uitspraken over. Als die module er wel ooit komt, zou het me niet verbazen dat ze nog altijd proberen je afhankelijk te maken van hun boxen door bijv. die kwestie van digitaal opnemen. En dan nog het commerciële aspect aan On Demand.......sylvesterrr schreef op zondag 05 september 2010 @ 08:55:
[...]
Klopt, maar heb je het volledige bericht van ed31 gelezen?
[...]
Zul je net zien....koop ik nu een all in one, komt die module er never nooit niet. Of ik koop nu een mediaspeler (zonder DVR-functie), is die module over 2 maanden beschikbaar

Ik heb het op kunnen lossen met een geforceerde software update (linker pijltje ingedrukt houden, stekker er uit en weer in, en pijltje ingedrukt blijven houden). De interne modem kreeg zowaar ook weer een mac en ip adres en de interactieve dingen doen het ook weer. Ook de opnames starten nu weer direct.The_Sukkel schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 11:20:
En intussen weer een on-topic update...
Ik heb mijn Thomson DVR weer aan de praat gekregen (nachtje van de stroom gelaten, geheel afgekoeld en weer opgestart). Probleem met opnames bekijken (ligt er dan weer uit en zegt met een zgn software update bezig te zijn) blijft bestaan. Na 2-3 keer proberen lukt het wel om een opname te bekijken.
Zijn sambalbaj en ik de enigen met dit probleem?
Is het testen van updates voor de Thomson box soms op een laag pitje gezet om alle capaciteit in te zetten op de nieuwere (HD) boxes, met als gunstig bijwerking dat gefrustreerde klanten versneld overstappen op HD?
Vreemd genoeg deed een eerdere geforceerde update niets.
Dank voor de tip.sambalbaj schreef op zondag 05 september 2010 @ 17:37:
[...]
Ik heb het op kunnen lossen met een geforceerde software update (linker pijltje ingedrukt houden, stekker er uit en weer in, en pijltje ingedrukt blijven houden). De interne modem kreeg zowaar ook weer een mac en ip adres en de interactieve dingen doen het ook weer. Ook de opnames starten nu weer direct.
Vreemd genoeg deed een eerdere geforceerde update niets.
Voor mij komt die te laat (heb inmiddels die cisco HD box gehaald), maar misschien heeft een ander er wel wat aan, want de UPC medewerker die ik sprak wist niets van het probleem (dus laat staan deze oplossing).
iemand nog een tip wat betreft dit probleem?Chaoss schreef op donderdag 02 september 2010 @ 09:20:
nog even een vraagje mijn "on demand" werkt niet, krijg de standaard melding dat er iets met mijn bekabeling/aansluitingen aan de hand kan zijn, het heeft voorheen met dezelfde bekabeling wel gewerkt.
Verwijderd
Probeer eens de tip van smabalbaj hier vlak bovenChaoss schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 08:45:
[...]
iemand nog een tip wat betreft dit probleem?
Ik neem aan dat jullie weten dat bij de HD box de ondertiteling standaard op uit staat en dat je deze bij de instellingen zelf op Nederlands moet zetten?Verwijderd schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 13:21:
Ik heb 't zelf nog niet kunnen checken, maar mijn vrouw vertelde dat ze gisteren geen ondertiteling had op de HD-zenders. Probleem bekend?
[ Voor 48% gewijzigd door The_Sukkel op 07-09-2010 23:46 ]
edit: van het cheloo.com forum:
morgen maar eens proberenMet de schakelaar achterop de box uitzetten, CH- ingedrukt houden en weer aanzetten en op het scherm zie je dan de voortgang van de update.
[ Voor 34% gewijzigd door Chaoss op 08-09-2010 00:29 ]
Verwijderd
Euhm.....dat wist ik dus niet. Bedankt voor de tip!The_Sukkel schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 23:42:
[...]
Ik neem aan dat jullie weten dat bij de HD box de ondertiteling standaard op uit staat en dat je deze bij de instellingen zelf op Nederlands moet zetten?
Ik heb dit weekend een AC Ryan PlayOn! DVR HD 2TB gehaald. Met deze mooie mediaspeler is het dus ook mogelijk om van TV op te nemen maar tot op heden is het mij nog steeds gelukt en ik vraag mij af of ik nu iets fout doe of dat het simpelweg niet mogelijk is.
Ik zit al sinds 2008 bij UPC maar durf even niet te zeggen welk type mediabox ik heb (hij is wel zilver..)
Maar het zou toch mogelijk moeten zijn om het analoge signaal naar de mediaspeler te krijgen zodat ik gewoon tv-programma's kan opnemen??
Hopelijk kan iemand mij iets meer hierover vertellen want ik ben een redelijke leek op dit gebied.
Alvast bedankt!
Je kan met die mediaspeler wel datgene opnemen waar de mediabox op staat getuned, hiervoor moet je gebruikmaken van het composite video signaal (+ stereogeluid) van de mediabox.
Ehmm...welke uitgangen zijn dat precies??sylvesterrr schreef op woensdag 08 september 2010 @ 13:16:
Volgens de specs is die mediaspeler voorzien van twee DVB-T ("Digitenne") tuners. Daarmee kan je het analoge tv-signaal niet opnemen.
Je kan met die mediaspeler wel datgene opnemen waar de mediabox op staat getuned, hiervoor moet je gebruikmaken van het composite video signaal (+ stereogeluid) van de mediabox.

Voor zover ik weet heb ik alleen scart en een audio uitgang (rood / wit) op de mediabox.
Nou daar had ik dus naar gekeken maar ik weet bijna wel zeker dat die er niet op zitsylvesterrr schreef op woensdag 08 september 2010 @ 14:32:
Als het goed is zit er ook nog een gele uitgang op voor video.

Verwijderd
jasjenl schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 15:13:
[...]
Alleen met een DVR van UPC zelf kun je digitaal opnemen, maar die opnames op de één of andere manier dan ergens anders op zetten gaat niet werken. Je kunt alleen UPC apparatuur gebruiken icm UPC digital, geen eigen tuners o.i.d.
Omdat ik de huidige bewoner ken heb ik alles al laten installeren. Ik heb het enkel zelf nog niet kunnen bewonderen. Zover ik weet heb ik de mediabox van Pace gekregen. Ik ben erg benieuwd.
Heeft iemand anders hier ervaringen met deze mediabox? Ik heb zelf nog nooit eerder van het merk gehoord.
Hmm hier heb ik over heen gelezen...als dat zo is dan ga ik toch maar eens kijken welke alternatieven er zijn voor UPC want echt gebruiksvriendelijk is dit niet.Verwijderd schreef op woensdag 08 september 2010 @ 15:45:
@biertjuhhh: zie de berichtgeving daarover wat verder naar boven op deze pagina......
[...]

En ook hier het probleem dat de hd zenders geen ondertiteling hebben terwijl de instelling wel op nl staat
Ik heb de mensen van UPC al aan de lijn gehad en morgen komt er een monteur langs. *Inmiddels langs geweest*
Al denk ik zelf dat dit zinloos.... waarom? Omdat ik denk dat er een bug in de software zit.
Specs:
Voordat ik het probleem ga uitleggen post ik even de specs:
TV: Philips 34PFL8404H/12
Mediabox: Cisco UPC Mediabox HD dvr
software versie: 3.8.0.70A
Bootloader versie 1.08
Hardware versie: 1.8
Ingesteld op: 1080i
Connected via HDMI
Het probleem
Een zwart, half doorzichtig, lijntje verticaal aan de zijkant van mijn tv.
Als je de blauwe informatiebalk in beeld hebt zit het aan de rechter zijkant van deze balk. Als
de balk er is zie je het lijntje niet en na mijn inzicht is het een schaduw effect die niet uit het beeld word gewist na het verdwijnen van de blauwe balk.
Het viel me pas op na het kijken van Nederland - Finland. (foto's toegevoegd onder aan deze post)
Wanneer?
Als je de tv aanzet en de upc box aanzet is het lijntje er niet. Hij komt alleen als je meer informatie
opvraagt van het desbetreffende kanaal door op 'OK' te drukken van de UPC afstandsbediening.
Wanneer je de blauwe balk weer weg haalt blijft dat schaduwlijntje staan......
Wanneer gaat het lijntje weer weg?
Wanneer je naar een 'film' kanaal gaat of naar bijv. Xlite dan krijg je vaak een on-demand knop te zien. Als de on-demand knop boven in beeld weg gaat word de lijn ook verwijderd.

Het lijntje is er ook niet als je in het menu zit.....
Vraag:
Zijn er meer UPC klanten met deze UPC box die hier last van hebben?
Ik heb mijn UPC box proberen te updaten door de channel - knop in te drukken en vervolgens de stekker er in te stoppen. Maar ik krijg niet die v4 update....? Doe ik wat verkeerd of doet UPC updaten per regio...?
Ik hoop dat mijn verhaal duidelijk is... Laat weten of jij/u dit probleem ook heeft, ben erg benieuwd...
--------------------------------------------
Edit UPC monteur is langsgeweest, upc box swap maakte geen verschil.
Het blijkt alleen te gebeuren op 1080i

Dus moet eerst op een andere tv testen voordat ik een expert krijg. Maar waar haal ik zo snel een full hd tv vandaan....... zucht....
Edit2: Net mijn tv geupdate.... ik zag in de changelog veel problemen die ik had met mijn tv. Zoals ineens geen beeld meer, geluid dat wegvalt. Dat is allemaal opgelost

Edit3:
Het probleem heb ik niet als ik mijn ps3 aan zet. Dus dat is ook de reden waarom ik het zo sterk vind dat het aan mijn tv zou moeten liggen.
Hier 3 foto's :
Klik op de foto om te vergroten:
In de tweede foto's zie je echt de lijn.... hij zit in het midden van de afbeelding en loopt verticaal.
Foto 1
Foto 2
Foto 3
[ Voor 26% gewijzigd door xppn op 11-09-2010 09:18 . Reden: Toevoegingen ]
Welke box heb je?Chaoss schreef op woensdag 08 september 2010 @ 21:43:
Kheb vanavond de mediabox een geforceerde update gegeven. Krijg nu bij on demand geen melding meer over mijn bekabeling maar dat er een storing is bij upc.....dus dat schiet lekker op
En ook hier het probleem dat de hd zenders geen ondertiteling hebben terwijl de instelling wel op nl staat
Bij mij werkte ondemand op de oude box ook niet op de slaapkamer. Hij bleef mekkeren dat de bekabeling niet goed was.
Nu heb ik zo'n nieuwe kleine zwarte box en ondemand werkt perfekt.
Bij mij krijg ik ook regelmatig het bericht dat on demand vanwege een storing het op dat moment niet doet. Soms direct daarna weer wel.Chaoss schreef op woensdag 08 september 2010 @ 21:43:
Kheb vanavond de mediabox een geforceerde update gegeven. Krijg nu bij on demand geen melding meer over mijn bekabeling maar dat er een storing is bij upc.....dus dat schiet lekker op
Ik moest de setupbox resetten naar fabrieksinstelling en daarna bij het opstarten met opzet een verkeerde regio code invoeren. Daarna 2x on demand proberen met een foutcode tot gevolg (door die verkeerde regiocode). Daarna weer naar fabrieksinstellingen resetten en toen de juiste regiocode ingevoerd en daarna werkte onbemand wel
Erg omslachtig maar het werkt
Dat is fijn om te weten!Chaoss schreef op zondag 12 september 2010 @ 22:07:
Kheb het met behulp van de helpdesk opgelost.
Ik moest de setupbox resetten naar fabrieksinstelling en daarna bij het opstarten met opzet een verkeerde regio code invoeren. Daarna 2x on demand proberen met een foutcode tot gevolg (door die verkeerde regiocode). Daarna weer naar fabrieksinstellingen resetten en toen de juiste regiocode ingevoerd en daarna werkte onbemand wel
Erg omslachtig maar het werkt
Wil je ons (me) op de hoogte houden of je in het vervolg altijd on demand werkend krijgt of dat je af en toe (net als bij mij) storingen hebt? Als het bij jou nu altijd werkt, dan is het voor mij ook de moeite waard. Als je nu een "soms wel, soms niet" situatie hebt, dan ben ik ook al daar
Maar zou die nieuwe software (>4.0) al uitgerold moeten zijn voor alle mediaboxen met DVR functionaliteiten?sylvesterrr schreef op maandag 13 september 2010 @ 12:32:
In het Diagnostiek scherm (Menu->Instellingen->Diagnostiek) kan je op een van de pagina's de software versie aflezen. Die nieuwe functionaliteit is er pas vanaf versie 4.0.
Trouwens:
Introductie digitale TV module (CI+) door UPC
Onderdeel van meerdere innovaties van het UPC Digitale TV platform
Amsterdam, 13 september 2010 – Kabel- en mediabedrijf UPC Nederland heeft vandaag als eerste in Nederland een ‘Opnemen op Afstand’ applicatie gedemonstreerd. De applicatie wordt op korte termijn beschikbaar gemaakt. Met deze applicatie kunnen klanten van UPC Digitale TV onderweg of op kantoor, opnames op hun UPC Mediabox instellen via hun iPhone, iPad, andere mobiele browsers of online. ‘Opnemen op Afstand’ is gratis beschikbaar. Deze dienst is ontwikkeld in samenwerking met het Nederlandse mediabedrijf Service2media.
Opnemen op Afstand maakt het voor klanten van UPC met een Mediabox met harde schijf mogelijk de Elektronische Programmagids (EPG) te bekijken en vervolgens een opname voor een programma in te stellen. De klant kan hiervan ook een herinnering of een bevestiging krijgen per email of iPhone Push. UPC geeft haar klanten met deze applicatie de mogelijkheid tot het zoeken op programma’s, het instellen van favoriete kanalen, hele series in een keer te laten opnemen, TV tips te krijgen, de On-Demand Top10 of clips van films te bekijken. ‘Opnemen op Afstand’ wordt gefaseerd in oktober en november uitgerold.
In de nabije toekomst verwacht UPC meerdere gebruiksfuncties toe te voegen aan deze applicatie zoals het door de klant bekijken van de UPC rekening. UPC zal deze dienst in 2011 ook in de andere landen waar ze actief is invoeren.
CI+ module
UPC kondigde vandaag ook de introductie van de Digitale TV module (CI+) aan. Dit is een insteekkaart voor de TV, gebaseerd op het CI+ protocol (Common Interface Plus). Hiermee kunnen klanten genieten van de voordelen van digitale televisie zonder extra apparatuur, afstandsbedieningen of kabels. Deze module biedt ook uitkomst voor digitaal TV kijken via een tweede TV toestel in huis. De CI+ module wordt nog dit jaar op de markt gebracht. Dan wordt ook meer bekend over de prijsstelling, het zenderpakket en de distributie. De CI+ module zal, net als de huidige Mediaboxen bij UPC, in een huurmodel worden aangeboden. Naast de digitale kanalen die in het pakket zitten, kunnen klanten ook het HD pakket en de premium kanalen (zoals Film1 / Sport1) bestellen. CI+ biedt echter geen interactieve mogelijkheden, zoals Video on Demand of Uitzending Gemist.
Deze nieuwe ontwikkelingen bij UPC op het gebied van digitale TV werden door Diederik Karsten, algemeen directeur UPC Nederland, aangekondigd op de IBC 2010 in de RAI in Amsterdam, ’s wereld grootste professionele beurs voor de televisie-industrie.
Recent lanceerde UPC op digitale TV-gebied al een nieuwe Elektronische Programma Gids (EPG) en een nieuw mozaïekkanaal voor de Publieke Omroep. Daarnaast bracht UPC het aantal HD-kanalen op 20, en introduceerde de mogelijkheid tot HD On Demand. In samenwerking met diverse TV zenders zijn inmiddels 16 interactieve kanalen (Channel On Demand) ontwikkeld, waarmee de kijker via de rode knop vanuit het normale, lineaire TV-kanaal direct naar een groot arsenaal aan programma’s van deze zenders kan gaan.
Convergentie van platformen
Diederik Karsten: “De lancering van onze ‘Opnemen op Afstand’ applicatie voor iPhone, iPad, mobiel en online is een belangrijke volgende stap in de vernieuwing van UPC Digitale TV. Het toont de convergentie van platformen, waarmee onze klanten op hun werk, onderweg of in het buitenland dezelfde basisdiensten kunnen gebruiken. Dit is de opmaat naar verdere nieuwe mogelijkheden en meer flexibiliteit. We zullen onze diensten meer inpassen in het dagelijks ritme van onze klanten. En we zullen de mogelijkheden van digitale TV verder vergroten met meer HD kanalen, 3DTV, meer Channels-On-Demand en een nieuwe generatie TV platform dat volgend jaar als eerste in Nederland gelanceerd wordt.”
Nieuwe Generatie TV Platform
UPC en moederbedrijf Liberty Global komen in 2011 met een Nieuwe Generatie TV Platform, een ‘centraal eco-systeem’ voor alle digitale media in het huishouden (Multimedia Home Gateway). Dit op IP gebaseerde platform zal het mogelijk maken om zowel televisie, internet als telefonie overal in het huis te ontvangen via alle mogelijke mediasystemen (van TV tot mobiel en tablets). De TV is daarbij hèt centrale scherm in een huishouden. Klanten hebben hiermee toegang tot lineaire live TV en opgenomen, on-demand of web-content. Ook zal het nieuwe platform een geavanceerd zoeksysteem en ‘media tips’ omvatten.
Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.
Hopelijk kan het vanaf een android telefoon dan in ieder geval met de mobiele browser, om mee te beginnen.Chaoss schreef op maandag 13 september 2010 @ 16:04:
beetje jammer dat ze alleen een iphone app hebben, android markt lijkt me inmiddels net zo belangrijk?
Verwijderd
Ik stond inderdaad op het punt om vanavond een mediaspeler te bestellen!GAEvakYD schreef op maandag 13 september 2010 @ 19:12:
In hoe verre gaan we nu echt iets hebben aan die CI+ optie. Kunnen we eindelijk een Mediacenter gebruiken met het UPC signaal?
Aangezien ik de Cisco-box heb met DVR, wordt het nu interessant om naar een mediaspeler met DVR te kijken.
Maar ja, dan is het nog de vraag wanneer bekend wordt of je wel digitaal kunt opnemen met andere spelers
Nee. UPC levert eigen CAM modules met de eigen codering.GAEvakYD schreef op maandag 13 september 2010 @ 19:12:
In hoe verre gaan we nu echt iets hebben aan die CI+ optie. Kunnen we eindelijk een Mediacenter gebruiken met het UPC signaal?
Als die CAM's rechtsreeks in tv's moeten gaan werken, waarom zouden ze dan niet in een CI+ slot van een htpc werken?[message=,noline]D-e-n schreef op maandag 13 september 2010 @ 21:29[/message]:
[...]
Nee. UPC levert eigen CAM modules met de eigen codering.
Groetjes, FaceDown.
Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.
Als dat het enige is waar je over valt in bovenstaand bericht doet UPC het goed, toch?Chaoss schreef op maandag 13 september 2010 @ 16:04:
beetje jammer dat ze alleen een iphone app hebben, android markt lijkt me inmiddels net zo belangrijk?
Ik heb ook een Android, en eerlijk gezegd stoort het me meer dat alle websites tegenwoordig maar in appform moeten verschijnen.
Nederlands is makkelijker als je denkt
Het probleem is namelijk nog niet opgelost..... Dus iemand met een Philips HD tv die het zelfde probleem heeft?xppn schreef op donderdag 09 september 2010 @ 17:34:
Bug in de software van upc of mijn TV?
*knip*
Het probleem
Een zwart, half doorzichtig, lijntje verticaal aan de zijkant van mijn tv.
Als je de blauwe informatiebalk in beeld hebt zit het aan de rechter zijkant van deze balk. Als
de balk er is zie je het lijntje niet en na mijn inzicht is het een schaduw effect die niet uit het beeld word gewist na het verdwijnen van de blauwe balk.
Het viel me pas op na het kijken van Nederland - Finland. (foto's toegevoegd onder aan deze post)
*knip*
[b]Vraag: [/b]
Zijn er meer UPC klanten met deze UPC box die hier last van hebben?
Ik heb mijn UPC box proberen te updaten door de channel - knop in te drukken en vervolgens de stekker er in te stoppen. Maar ik krijg niet die v4 update....? Doe ik wat verkeerd of doet UPC updaten per regio...?
Ik hoop dat mijn verhaal duidelijk is... Laat weten of jij/u dit probleem ook heeft, ben erg benieuwd...
*knip*
Originele post: Klik hier
- Ding loopt meerdere keren per week hard vast, in de zin dat hij nergens meer op reageert maar wel gewoon TV blijft spelen. Geen enkele knop doet het meer, maar je programma kan je blijven kijken.
- Het laden van de EPG duurt laaaaaaaaaaaang. Doe menu -> guide en je krijgt je gewone programma weer voor je neus. De DVR houdt op met reageren op alle knoppen, maar TV loopt gewoon door. Dat gaat vijf minuten zo door, totdat eindelijk de EPG in beeld verschijnt.
Liege, liege, liegebeest!
Liege, liege, liegebeest!
Heb je een UPC Horizon? Neem dan een kijkje in dit topic.