Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 20:07
KoffieNT schreef op zondag 30 mei 2010 @ 15:43:
Een tweede mediabox kost 5 euro p/m extra en het gaat dan om een versie zonder DVR-functie. Dit staat eigenlijk vrij duidelijk op de site :).
Ik heb mijn gewone sd-box geupgrade naar een hd-box en ik mocht de sd-box houden voor op de slaapkamer zonder extra kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 16:41

KoffieNT

banaan

Oh, dan heb je denk ik een leuke medewerker aan de lijn gehad? :D

Elke keer als ik over mijn tv-abo bel, willen ze mij een 2e mediabox verkopen voor 5e/maand..

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cingero
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08 21:49
Wat is de beste aansluiting van een UPC HD DVR mediabox op een receiver, audio out of optisch?

[ Voor 9% gewijzigd door cingero op 08-06-2010 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Optisch lijkt mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
Zijn bijde digitaal dus kwa geluid zal je weinig merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
JFK104 schreef op zondag 06 juni 2010 @ 16:32:
is het nu zo moeilijk om bij de HD abonnees de HD kanalen op de juiste plek te zetten??

Zit je al een half uur te kijken om je vervolgens te bedenken dat je dat kanaal ook al een half uur in HD had kunnen zien, kansloos zeg
helemaal mee eens, gebruik die HD-kanalen nog amper daardoor.. (zal met WK wel anders zijn :p )

grijze UPC kast begint trouwens steeds raardere een vagere dingen te vertonen.. beeld valt na inschakeling sowieso ongeveer n kwartier weg, daarna wil alles wel weer een beetje bijtrekken :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, heb nu sinds kort ook zo'n UPC kastje, maar vind het toch wel irritant dat je je HD zenders dus niet tussen de normale zenders kan zetten, dus NED 1/2/3, RTL4/5 in HD, dan SBS6 normaal, etc.... Zappen doe ik dus vaak tussen de normale zenders en als ik eraan denk switch ik naar HD, maar vaak vergeet je dat dan... :(
Maar zoals habermas al zegt, zal dat tijdens wk niet gebeuren!
Heb trouwens om alles zo goed mogelijk voor elkaar te hebben maar een zooi nieuw Hirschmann spul gekocht (versterker/kabels/pluggen/einddoos), want ik heb tot nu toe soms nogal last van storing (de bekende blokjes in beeld)...
Wel irritant, in Nijmegen zijn ze het hele on-demand gebeuren aan het 'updaten/veranderen', maar ze weten niet hoe lang dit nog gaat duurt... fijn.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 15:51:
Wel irritant, in Nijmegen zijn ze het hele on-demand gebeuren aan het 'updaten/veranderen', maar ze weten niet hoe lang dit nog gaat duurt... fijn.... :(
Is landelijk, en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Hm, mijn ouders hebben voor de 3e keer het sd-doosje van UPC kapot en nu hebben ze een nieuwe zwarte gekregen met HDMI uit!
Met een gewoon sd-pakket welteverstaan.
Zijn dat de nieuwste ontvangers van UPC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:43
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je nog iets met de mediabox als je er toch geen TV mee kijkt? HDDtje eruit slopen had ik zelf al bedacht, maar zij er nog andere leuke dingen mee te doen?
Ik heb er ook nog een smartcard bij...
Het gaat over deze: http://tweakers.net/aanbod/advertentie/243016/upc-mediabox-thomson-dci62upc.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 03:10:
Kan je nog iets met de mediabox als je er toch geen TV mee kijkt? HDDtje eruit slopen had ik zelf al bedacht, maar zij er nog andere leuke dingen mee te doen?
Ik heb er ook nog een smartcard bij...
Het gaat over deze: http://tweakers.net/aanbod/advertentie/243016/upc-mediabox-thomson-dci62upc.html
De mediabox heb je in bruikleen en blijft eigendom van UPC. Als je abonnement is afgelopen, moet de mediabox retour naar UPC. Als hij niet retour wordt gestuurd binnen een bepaalde tijd, wordt de vervangingswaarde in rekening gebracht.

Je kunt hem proberen te verkopen, maar niemand heeft er wat aan. Als het abonnement wordt beëindigt, worden de rechten namelijk van de smartcard gehaald. Met andere woorden: niemand wil zo'n ding kopen.

Dus... what to do? UPC vragen om een retourdoos (welke je overigens automatisch hoort te ontvangen bij het beëindigen van het abonnement) zodat je hem kosteloos kunt retourneren.
coob schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 19:49:
Hm, mijn ouders hebben voor de 3e keer het sd-doosje van UPC kapot en nu hebben ze een nieuwe zwarte gekregen met HDMI uit!
Ja en wat ook leuk is: sinds deze week hebben we video on demand HD! En de HD on demand content kun je ook bekijken als je zo'n kastje met HDMI-uitgang hebt, zonder een HD abonnement! :D

In het on demand menu is er een "High Definition" knop bijgekomen, waar alle HD content op een rijtje staat. Dezelfde content is ook op de 'normale' plaatsen te vinden, zoals bij 'nieuwe films' of bij de series. Op dit moment kun je bijvoorbeeld een aflevering van Gavin & Stacey bekijken die zowel achter de High Definition knop, als achter TV-Series > Komedie > Gavin & Stacey staat.

[ Voor 31% gewijzigd door Bergen op 12-06-2010 17:57 . Reden: pruts ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Daar wordt op het moment aan gewerkt hier in Druten.
Interaktieve functies en internet van UPC zouden het 3e kwartaal beschikbaar worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Interactieve gedeelte ligt er in Gelderland al maanden uit.

Nadat vorig jaar de Thomson al vervangen is, heb ik nu weer foutcode 3: ip 2* fout, mac 2* goed en ip-connectiviteit fout. Niks geen splitter of versterker. Fabrieksinstellingen terugzetten pakt ie niet eens en handmatige update, ook op afstand via UPC zelf haalt niks uit. Kan nu weer een monteur bij komen.

Als klapper ging ie nu ook al tijdens het kijken resetten en zelfs tijdens het opnemen op de dvr. Opname mislukt dus.

[ Voor 13% gewijzigd door sambalbaj op 14-06-2010 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
sambalbaj schreef op maandag 14 juni 2010 @ 18:14:
Interactieve gedeelte ligt er in Gelderland al maanden uit.
Bullshit, in Nijmegen (Gelderland) werkt Video on Demand perfect. Dat het bij jou niet werkt, betekent niet dat het in de hele provincie niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
sylvesterrr schreef op maandag 14 juni 2010 @ 18:43:
[...]

Bullshit, in Nijmegen (Gelderland) werkt Video on Demand perfect. Dat het bij jou niet werkt, betekent niet dat het in de hele provincie niet werkt.
Volgens de ks zijn er al maanden problemen, dat het bij jou werkt wil nog niet zeggen dat de problemen er niet zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
En in Druten is het er nog helemaal niet.
We zitten hier ook in het Riant gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

coob schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 19:49:
Dat is de Mediabox HD en die wordt nu standaard uitgeleverd, ik kreeg 'm ook als vervanger van het SD-kreng.

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
En die heeft coaxiaal uit ipv optisch?
En heeft ie ook lipsync correctie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
en voor de tweede keer binnen een jaar een nieuwe Thomson geplaatst, alle problemen zijn nu weer opgelost.
Ding was offline en ook niet meer online te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:47
Crap, is onze Thomson zilveren SD+DVR nu alweer naar de klowte. Dat is al de derde keer en lijkt weer iets met de PSU te zijn. Dit keer weigert ie gewoon om aan te gaan, blijft permanent op standby staan. :/

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 11:43
Welke software versie hebben jullie? Ik had laatst een geforceeerde software update gedaan en heb nu 3.8.0.393, daarvoor was het 3.7.xxx nog wat maar kan je ergens een changelist lezen? Gaat om de zwarte HD mediabox met harddisk recorder (PhilipsCE).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:24

SeatRider

Hips don't lie

chim0 schreef op zondag 20 juni 2010 @ 09:19:
Welke software versie hebben jullie? Ik had laatst een geforceeerde software update gedaan en heb nu 3.8.0.393, daarvoor was het 3.7.xxx nog wat maar kan je ergens een changelist lezen? Gaat om de zwarte HD mediabox met harddisk recorder (PhilipsCE).
Ja, die versie heb ik nu ook (autmatisch blijkbaar). Irritant is vooral dat de toegang tot de DVR (opnames bekijken) in het menu is verplaatst, moet nu verder navigeren.

Edit: leer net dat de DVR button op de remote nu wel werkt, dus even de Harmony aanpassen, dan is het dus wel een verbetering!

[ Voor 10% gewijzigd door SeatRider op 20-06-2010 10:35 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
SeatRider schreef op zondag 20 juni 2010 @ 10:28:
[...]

Irritant is vooral dat de toegang tot de DVR (opnames bekijken) in het menu is verplaatst, moet nu verder navigeren.
Dat viel me ook op, apart was idd handiger.

Verder heb ik de laatste tijd veel signaalverlies op de HD zenders, met name Ned 1, 2 en 3 maar dat kan ook aan de verbinding zelf liggen. Als ik hem op Ned 1 HD zet, zie ik even het bericht van signaalverlies en na een paar seconden komt ie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Die menu verplaatsing van de DVR is inderdaad irritant. Het menu TV Tips dat erbij gekomen is, voegt mijns inziens ook helemaal niets toe.

Toch nog iets wat met een nieuwe DVR niet gefixed is:
bij het spoelen op de snelste stand is de opname daarna out of sync. Je moet 'm dan eerst weer pauzeren en dan weer op play zetten voor het geluid weer goed loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Ik zie nu pas dat er een knop is toegevoegd aan het menu. Ik merkte er niks van omdat ik rechtstreeks naar het DVR-menu navigeer met mijn Logitech Harmony One. :)

Als je de zwarte UPC-afstandsbediening hebt, dan heb je er ook niet veel last van. Op die afstandsbediening zit namelijk ook op een mooie DVR-knop waarmee je direct naar dat menu gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al ervaring de nieuwe cisco mediabox (hddvr)? Ik heb nog de Philips versie en die is erg luidruchtig, vraag me af hoe dat is met de cisco versie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
De Cisco HD-DVR heb ik al sinds augustus 2009 en werkt uitstekend. :) Deze box is zeker niet luidruchtig (waarschijnlijk omdat het geen fan heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
sambalbaj schreef op zondag 20 juni 2010 @ 13:02:

Toch nog iets wat met een nieuwe DVR niet gefixed is:
bij het spoelen op de snelste stand is de opname daarna out of sync. Je moet 'm dan eerst weer pauzeren en dan weer op play zetten voor het geluid weer goed loopt.
Dat heb ik bij HD zenders, ding heeft echt moeite met vooruit en terugspoelen. Als ik een HD zender (WK op Ned1) pauzeer en ik druk weer play, gaat ie stotteren (soort microstuttering effect maar dan om de 3 of 5 seconden). Ik moet dan even pauzeren (dan zie je ook dat het beeld stilstaat maar het geluid even doorgaat) en dan weer afspelen en dan gaat het weer. Ligt dit aan het (gebrek aan) vermogen van de mediabox, dus dat die HD zenders "te zwaar" zijn, of komt ie gewoon bandbreedte tekort omdat het over een COAX kabel gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Laatst online: 00:47
Weird sh*t... onze Thomson doet het weer na dit weekend een dag helemaal uit te hebben gestaan. *shrug*

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:35

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Sinds een recente update onthoudt mijn Mediabox niet meer of ik door alleen mijn favorieten wil zappen, of alle zenders. Na elke stroomonderbreking valt de Mediabox weer terug in 'alle zenders' terwijl ik juist alleen m'n favorieten wil zien. Dit werkte vroeger wél goed, maar recentelijk dus niet meer. Meer mensen die daar last van hebben? :)

Heb overigens nog een eerste generatie zilveren Pace (denk ik) mediabox.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het normaal dat teletekst zo enorm langzaam gaat via de mediabox? Vind het vrij irritant... (En ja, ik gebruik teletekst af en toe nog steeds... ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Ja. Het is gewoon een vrij brakke implementatie van teletekst. Bovendien heeft de Mediabox geen teletekstgeheugen waardoor het nóg trager wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stom dat ze voor zoiets simpels niet ff moeite doen om het goed te laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
teletekst gaat wel snel als je al even op een zender staat en de afstandsbediening van de tv, niet mediabox pakt. Maar wissel je van zender dan is dat voordeel weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 17:17
Kan je er voor zorgen dat de mediabox standaard alleen maar de favorieten laat zien bij het aanzetten?

Ik heb zon nieuwe kleine zwarte als dat er toe doet….

[ Voor 23% gewijzigd door lowfi op 25-06-2010 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
sambalbaj schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 19:17:
teletekst gaat wel snel als je al even op een zender staat en de afstandsbediening van de tv, niet mediabox pakt. Maar wissel je van zender dan is dat voordeel weer weg.
Dat werkt niet als je de mediabox via HDMI hebt aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
lowfi schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 23:37:
Kan je er voor zorgen dat de mediabox standaard alleen maar de favorieten laat zien bij het aanzetten?

Ik heb zon nieuwe kleine zwarte als dat er toe doet….
Helaas niet. Dit is een feature die eerst wel werkte, maar na een firmware update om onbegrijpelijke redenen uit is gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:35

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Via twitter heb ik contact gehad met ene ^MB van UPC. Die bevestigde dat maar zei ook dat ze misschien proberen dit weer terug te krijgen met de volgende software update :) Zie link.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Hehe, ze beloven een hoop ja :)
Dit probleem speelt al sinds april 2009 toen deze 'bug' voor het eerst werd ontdekt in de nieuwe firmware.
In augustus 2009 zou men er snel wat aan gaan doen (zie deze post). Inmiddels alweer een jaartje verder.
Zal wel met commerciele belangen te maken hebben ofzo. Hoe slechter de favorieten functie, hoe meer de contentproviders betalen voor een plaatsje in de ranglijst.
Maar we zijn heel erg blij met de nieuwe 'kijkerstips' toepassing hoor. Daar zaten we nu echt op te wachten UPC! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

Is het trouwens normaal dat ik de afgelopen 3 dagen ofzo elke avond een update scherm te zien krijg?

Het gebeurde meestal tussen 20 en 22uur, en alleen als ik aan het zappen was.

Postcode 1082

[ Voor 10% gewijzigd door MarElo op 28-06-2010 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 16:41

KoffieNT

banaan

Kan zijn dat hij WIL updaten, maar het niet lukt. Je kunt hem even helpen door hem manual te resetten, bij de meeste boxen gaat het als volgt;

Stekker eruit en 30sec wachten, daarna het terugspoelknopje/knopje naar links inhouden (op de box zelf) en de stekker er weer in doen. Als het goed is gaat er dan een lampje knipperen/updaten. Eventueel kun je van te voren en daarna nog even de fabrieksinstellingen terugzetten.

Als het nog niet werkt, de helpdesk even bellen.

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo

MarElo

Ik zie je wel!

Morgen maar eens proberen als het weer gebeurt, nu geen zin meer in :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
sylvesterrr schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 08:29:
[...]

Dat werkt niet als je de mediabox via HDMI hebt aangesloten.
dat zou kunnen, via scart werkt dat wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 06:41

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Verwijderd schreef op zondag 20 juni 2010 @ 20:17:
Heeft iemand al ervaring de nieuwe cisco mediabox (hddvr)? Ik heb nog de Philips versie en die is erg luidruchtig, vraag me af hoe dat is met de cisco versie..
Ik heb als het goed is nu thuis de Cisco nieuw in doos staan, werd gebeld dat ie binnengekomen was (bij helpdesk geklaagd over de geluidsproductie van de Philips box in combinatie met de immense warmteontwikkeling van het ding, ondanks meer dan voldoende ventilatiemogelijkheden).

Zie nu alleen dat er geen RF-out op zit. Da's mooi klote, want in de huidige situatie was het beeld boven al niet geweldig... Moet van de woonkameraansluiting (da's waar het signaal de woning binnenkomt) met een internet/tv/radio splitter van UPC splitten, dan 2 meter naar de mediabox, in de oude situatie vanuit de mediabox een 8 m kabel naar een versterker en vanuit de versterker 2 kabels naar boven, waar op de 1e etage een van de twee nogeens gesplitst wordt.

Nu zal er dus nog een splitter tussen moeten bij het betreden van de mediabox :s 8)7

Misschien maar eens aan UPC vragen of ze me (kostenloos, ik ben immers een totaalklant en doordat zij een ander type box verstrekken is mij de mogelijkheid van boven van de door mij betaalde diensten gebruik maken ontnomen) een van hun versterkers willen sturen om nog enigszins hebbelijk tv te kunnen kijken?

edit / update:
Helaas. Ondanks de toezegging van de UPC medewerker heb ik niet de Cisco box gekregen. Daarom nog maar eens een half uur met de helpdesk aan de lijn gehangen.
De betreffende medewerker gaf aan dat, hoewel lullig, volgens de richtlijnen van UPC de swap goed gegaan is; je krijgt altijd dezelfde box terug als dat je had bij een probleem of defect. De nieuwe Cisco boxen zijn dus alleen voor nieuwe abonnees...

Hemel en aarde bewogen om het ding geruild te krijgen (vanaf dag 1 stoor ik me al aan (het gejank van) de fan in de Philips box) maar zonder resultaat. De enige oplossing is een abo wijziging twee keer doen zodat ik als nieuwe klant geregistreerd wordt. Dit brengt helaas wel een nieuw jaarabo met zich mee. Daar ik perse niet meer de Philips box wil, heb ik dat nu dus maar in gang gezet; een abo downgrade wat mn DVR betreft en over een week weer een abo upgrade naar met DVR.

Jammer dat het op deze manier moet, UPC...

[ Voor 25% gewijzigd door AllSeeyinEye op 30-06-2010 09:01 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nosch
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-08 19:24

Nosch

MYLR Blue

Ben heel benieuwd hoe dit afloopt. Wil je hier je ervaring posten als het gelukt is? Of wanneer het niet lukt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:07

spaceboy

Op grote hoogte

Ik heb sinds een paar weken digitale tv met hd van UPC. Vind het super tot nu toe. Heb zo'n Cisco 8485 kastje. Heb echter 2 vreemde zaken:

1) Ik neem regelmatig op van National Geographic. Soms zijn er series bij (ik kan dus niet checken of het aan het opgenomen gedeelte ligt, of dat het gewoon verkeerd uitzend) waarbij de ondertiteling regelmatig ontbreekt (halverwege) of gewoon niet (echt) klopt met wat er gezegd wordt. Goed voorbeeld is die serie over prehistorische roofdieren van een tijdje terug.

2) Heel soms (1 op de 10 opnames) is het zo dat het geluid na pak 'm beet een half uur "distorted" wordt. Alsof er een box kapot is. Als ik dan terugspel na voor dat half uur is het prima, spoel ik weer verder: takke-geluid. Dit houdt dan (meestal) aan tot 't einde.

Iemand een idee voor 1 van deze 2 issues?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:35
Sinds afgelopen week ook mijn UPC Cisco HD box aangesloten. Bij verrast dat ik was dat ik direct goed beeld had, wat een kwaliteit om het WK in HD te bekijken.

Deze vreugde verging me toen ik op zondagmorgen TV wilde kijken. Ik zette de TV en UPC box, maar het beeld bleef op zwart. Af en toe kwam er lichte sneeuw door het beeld en gaf mijn TV aan dat het input 576 was, terwijl die toch echt op 1080i stond. Na veel zoeken op het UPC forum bleek dit een bekend (handshake) probleem te zijn met deze box i.c.m. een aantal TV merken, in mijn geval een Panasonic Plasma. Er stonden op dat forum een aantal trucs om dit op te lossen met een harmony afstandbediening en daar wart vertragingen in te bouwen. Helaas heb ik dit niet werkbaar kunnen oplossen. De enige oplossing die werkt tot op heden is na het inschakelen de HDMI stekker eruit en erin doen. SNIK SNIK.

Gister gebeld met UPC en die wisten het weer te laten overkomen of ik de enige ben met dit probleem. Na veel aandingen ging hij het navragen en bleek het idd een bekend probleem te zijn. Ik zou binnen 24 uur worden gebeld met een oplossing, helaas tot op heden geen reactie. Ik weet ook niet of ik blij moet zijn met de oplossing, dat zal waarschijnlijk de Philips HD box worden. Als ik de reactie zo lees maakt dat ding ontzettend veel herrie.

Op het handshake probleem na vind ik de Cisco box goed werken. Dit staat los van de software die op de box draait, die blijft nog steeds onder de maat. Waarom moet het bijvoorbeeld 5 seconden duren voordat ik een TV gids op het beeld heb. Al die tijd is er geen beeld of geluid en zie je een UPC scherm. Dit is wel even wennen t.o.v. een mediacenter waar je al kijkend je TV gids programmeringen kunt doen. 2 jaar geleden ook een test gedaan met de UPC box en toen snel weer teruggestuurd. Helaas zit ik het komende half jaar in een tijdelijk appartement waar ik geen hele infrastructuur kan aanleggen ( en dus ook geen Mediacenter), waardoor een UPC box het makkelijkst is. Dit kan nog wel eens afzien worden......

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:39

Ankh

|true

Ik vraag me af wanneer wij ons nieuwe kastje ontvangen. Van Royaal terug gegaan naar HD Starter. Geen DVR functie, gelukkig, wat is dat systeem toch slecht bedacht.. Series worden niet gezien.. en heb toch snel internet. Als ik het heb gemist dan maar via internet

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:07

spaceboy

Op grote hoogte

Ankh schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 17:01:
Ik vraag me af wanneer wij ons nieuwe kastje ontvangen. Van Royaal terug gegaan naar HD Starter. Geen DVR functie, gelukkig, wat is dat systeem toch slecht bedacht.. Series worden niet gezien.. en heb toch snel internet. Als ik het heb gemist dan maar via internet
Wat is hier slecht aan, aan dat DVR? Ik heb het sinds een maandje en had voorheen ook zoiets van "Ik download alles wat ik wil zien", maar redelijk wat series (ik hou wel van natuur-series of discovery enzo) zijn prima op te nemen. Gewoon een hele shitload opnemen en je ziet wel wat je ermee doet...

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo

MarElo

Ik zie je wel!

KoffieNT schreef op maandag 28 juni 2010 @ 23:26:
Kan zijn dat hij WIL updaten, maar het niet lukt. Je kunt hem even helpen door hem manual te resetten, bij de meeste boxen gaat het als volgt;

Stekker eruit en 30sec wachten, daarna het terugspoelknopje/knopje naar links inhouden (op de box zelf) en de stekker er weer in doen. Als het goed is gaat er dan een lampje knipperen/updaten. Eventueel kun je van te voren en daarna nog even de fabrieksinstellingen terugzetten.

Als het nog niet werkt, de helpdesk even bellen.
Ik heb het net even gedaan, en hoop dat het nu over is.
Ik heb ook dmv een paar legosteentjes de decoder wat meer ruimte gegeven aan de onderkant, want daar kon je zowat een eitje op bakken zo heet.

Misschien komt het daar ook wel door, helemaal met dit weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-09 21:37
GAEvakYD schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 17:00:
Sinds afgelopen week ook mijn UPC Cisco HD box aangesloten. Bij verrast dat ik was dat ik direct goed beeld had, wat een kwaliteit om het WK in HD te bekijken.

Deze vreugde verging me toen ik op zondagmorgen TV wilde kijken. Ik zette de TV en UPC box, maar het beeld bleef op zwart. Af en toe kwam er lichte sneeuw door het beeld en gaf mijn TV aan dat het input 576 was, terwijl die toch echt op 1080i stond. Na veel zoeken op het UPC forum bleek dit een bekend (handshake) probleem te zijn met deze box i.c.m. een aantal TV merken, in mijn geval een Panasonic Plasma. Er stonden op dat forum een aantal trucs om dit op te lossen met een harmony afstandbediening en daar wart vertragingen in te bouwen. Helaas heb ik dit niet werkbaar kunnen oplossen. De enige oplossing die werkt tot op heden is na het inschakelen de HDMI stekker eruit en erin doen. SNIK SNIK.

Gister gebeld met UPC en die wisten het weer te laten overkomen of ik de enige ben met dit probleem. Na veel aandingen ging hij het navragen en bleek het idd een bekend probleem te zijn. Ik zou binnen 24 uur worden gebeld met een oplossing, helaas tot op heden geen reactie. Ik weet ook niet of ik blij moet zijn met de oplossing, dat zal waarschijnlijk de Philips HD box worden. Als ik de reactie zo lees maakt dat ding ontzettend veel herrie.

Op het handshake probleem na vind ik de Cisco box goed werken. Dit staat los van de software die op de box draait, die blijft nog steeds onder de maat. Waarom moet het bijvoorbeeld 5 seconden duren voordat ik een TV gids op het beeld heb. Al die tijd is er geen beeld of geluid en zie je een UPC scherm. Dit is wel even wennen t.o.v. een mediacenter waar je al kijkend je TV gids programmeringen kunt doen. 2 jaar geleden ook een test gedaan met de UPC box en toen snel weer teruggestuurd. Helaas zit ik het komende half jaar in een tijdelijk appartement waar ik geen hele infrastructuur kan aanleggen ( en dus ook geen Mediacenter), waardoor een UPC box het makkelijkst is. Dit kan nog wel eens afzien worden......
Handshake-probleem moet met de laatste firmware-update opgelost zijn. Is daar nl speciaal voor bedoeld. Kijk ff of je de laatste er op hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 14:59:
[...]

Ik heb als het goed is nu thuis de Cisco nieuw in doos staan, werd gebeld dat ie binnengekomen was (bij helpdesk geklaagd over de geluidsproductie van de Philips box in combinatie met de immense warmteontwikkeling van het ding, ondanks meer dan voldoende ventilatiemogelijkheden).

Zie nu alleen dat er geen RF-out op zit. Da's mooi klote, want in de huidige situatie was het beeld boven al niet geweldig... Moet van de woonkameraansluiting (da's waar het signaal de woning binnenkomt) met een internet/tv/radio splitter van UPC splitten, dan 2 meter naar de mediabox, in de oude situatie vanuit de mediabox een 8 m kabel naar een versterker en vanuit de versterker 2 kabels naar boven, waar op de 1e etage een van de twee nogeens gesplitst wordt.

Nu zal er dus nog een splitter tussen moeten bij het betreden van de mediabox :s 8)7

Misschien maar eens aan UPC vragen of ze me (kostenloos, ik ben immers een totaalklant en doordat zij een ander type box verstrekken is mij de mogelijkheid van boven van de door mij betaalde diensten gebruik maken ontnomen) een van hun versterkers willen sturen om nog enigszins hebbelijk tv te kunnen kijken?

edit / update:
Helaas. Ondanks de toezegging van de UPC medewerker heb ik niet de Cisco box gekregen. Daarom nog maar eens een half uur met de helpdesk aan de lijn gehangen.
De betreffende medewerker gaf aan dat, hoewel lullig, volgens de richtlijnen van UPC de swap goed gegaan is; je krijgt altijd dezelfde box terug als dat je had bij een probleem of defect. De nieuwe Cisco boxen zijn dus alleen voor nieuwe abonnees...

Hemel en aarde bewogen om het ding geruild te krijgen (vanaf dag 1 stoor ik me al aan (het gejank van) de fan in de Philips box) maar zonder resultaat. De enige oplossing is een abo wijziging twee keer doen zodat ik als nieuwe klant geregistreerd wordt. Dit brengt helaas wel een nieuw jaarabo met zich mee. Daar ik perse niet meer de Philips box wil, heb ik dat nu dus maar in gang gezet; een abo downgrade wat mn DVR betreft en over een week weer een abo upgrade naar met DVR.

Ik had ook een Philips. Heb hem omgeruild tegen een Cisco. Via klantenservice gaat dit je echter nooit lukken. Kijk even ook www.chelloo.com en stuur Jordy een pm. Hij is een medewerker van UPC waar je dit soort dingen (buiten de ks) kunt regelen.

En wat betreft de splitter op de cisco: loop ff een UPC-center binnen. Dan krijg je zo gratis een splitter mee die speciaal voor de Cisco is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Edje040 schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 21:28:
[...]

Handshake-probleem moet met de laatste firmware-update opgelost zijn. Is daar nl speciaal voor bedoeld. Kijk ff of je de laatste er op hebt staan.
hmmm volgens mij staat de laatste versie erop, maar dat zal ik gaan controleren. Toen ik de box voor de eerste keer aanzette, ging hij direct een software update installeren.

Edit:

In mijn box zit de volgende software:
Hardware versie: 1.8
Software versie: 3.8.0.70a
Bootloader versie: 1.08

[ Voor 12% gewijzigd door GAEvakYD op 01-07-2010 07:21 ]

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
GAEvakYD schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 07:17:
[...]

hmmm volgens mij staat de laatste versie erop, maar dat zal ik gaan controleren. Toen ik de box voor de eerste keer aanzette, ging hij direct een software update installeren.

Edit:

In mijn box zit de volgende software:
Hardware versie: 1.8
Software versie: 3.8.0.70a
Bootloader versie: 1.08
Dat is inderdaad de laatste. Dan is er, voorlopig althans, denk ik weinig aan te doen. Je zou het op kunnen lossen door de aanschaf van een Logitech Harmony oid. Bij de Harmony kun je tijdsintervallen en stroominstellingen invoeren zodat je kunt bepalen wanneer een apparaat aan gaat en hoeveel tijd er tussen moet zitten. Kijk anders ff op het forum van www.chelloo.com. Daar wordt vaker een draadje geopend over het handshake-probleem. Wellicht kom je wat tips tegen.

edit: ik zie dat je dat al gedaan hebt. Begrijp dat je dus wel een Harmony hebt?

[ Voor 4% gewijzigd door Edje040 op 01-07-2010 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Edje040 schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 08:57:
[...]

Dat is inderdaad de laatste. Dan is er, voorlopig althans, denk ik weinig aan te doen. Je zou het op kunnen lossen door de aanschaf van een Logitech Harmony oid. Bij de Harmony kun je tijdsintervallen en stroominstellingen invoeren zodat je kunt bepalen wanneer een apparaat aan gaat en hoeveel tijd er tussen moet zitten. Kijk anders ff op het forum van www.chelloo.com. Daar wordt vaker een draadje geopend over het handshake-probleem. Wellicht kom je wat tips tegen.

edit: ik zie dat je dat al gedaan hebt. Begrijp dat je dus wel een Harmony hebt?
Klopt maar krijg het probleem niet opgelost met de daar voorgestelde timings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
GAEvakYD schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 16:36:
[...]

Klopt maar krijg het probleem niet opgelost met de daar voorgestelde timings.
Ben er zelf ook wel even mee bezig geweest. Staan nu gewoon op standaard en alles werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey even een vraagje :P

er is zo nieuw kanaal op 951 dat meiden van holland en Dusk uitzend nu staat er of je het wilt activeren of niet als je het activeert kost dat dan geld en krijg je er een melding van ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Laatst online: 21:55
wat is de vraag?

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

of het geld kost en of er een melding komt ergens
want je moet op rood drukken om te activeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Laatst online: 21:55
Als je punten, komma's en hoofdletters aan het begin van de zinnen gebruikt, is het een stuk leesbaarder. Nee, volgens mij hoef je niets te betalen (wellicht afhankelijk van je pakket; ik heb Royaal). Ik denk dat die zender als vervanger van Adult Channel is gekomen.

Op 954 zit wel een betaalde variant volgens mij.

[ Voor 8% gewijzigd door paella op 01-07-2010 19:26 ]

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Even een update:

Inmiddels contact gehad met een UPC medewerker die wel iets kan bewerkstelligen binnen deze organisatie. Hij vertelde mij dat het ook in de door zijn collega (en bovenomschreven) wijze niet zeker is dat ik een Cisco box zou gaan ontvangen. Indien namelijk de Ciscoboxen op moment van aanvragen van het pakket niet voorradig zouden zijn, zou er vrolijk opnieuw een Philips box opgestuurd worden.

Lang verhaal kort: de betreffende medewerker zal zorgen voor een Cisco box zonder poespas en abonnementswijzigings-truukjes!

Nu ga ik eerst op vakantie :+

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• accountabc
  • Laatst online: 02-09 22:37
Volgens mij is de bliksem ergens in de buurt van Nijmegen ingeslagen bij upc... Zowel analoog als digitaal ontvang ik op dit moment niks via de kabel... hopelijk hebben ze het snel weer gefixed

edit: het staat nu inderdaad ook op de site van upc. klik

[ Voor 34% gewijzigd door accountabc op 14-07-2010 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

AllSeeyinEye schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 13:26:
[...]

Even een update:

Inmiddels contact gehad met een UPC medewerker die wel iets kan bewerkstelligen binnen deze organisatie. Hij vertelde mij dat het ook in de door zijn collega (en bovenomschreven) wijze niet zeker is dat ik een Cisco box zou gaan ontvangen. Indien namelijk de Ciscoboxen op moment van aanvragen van het pakket niet voorradig zouden zijn, zou er vrolijk opnieuw een Philips box opgestuurd worden.

Lang verhaal kort: de betreffende medewerker zal zorgen voor een Cisco box zonder poespas en abonnementswijzigings-truukjes!

Nu ga ik eerst op vakantie :+
Zoals al meerdere malen staat aangegeven in dit topic. Gebruik voor zulke dingen twitter (@UPC). Mijn Philips is via hun direct omgeruild voor een Cisco.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ankh schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 21:13:
[...]

Zoals al meerdere malen staat aangegeven in dit topic. Gebruik voor zulke dingen twitter (@UPC). Mijn Philips is via hun direct omgeruild voor een Cisco.
Hoi,

even een vraagje, ik ben niet zo bekend met twitter maar hoe kom ik dan bij upc? Ik snap dat nog niet helemaal.

Heb namelijk hetzelfde probleem, heb een oude zilveren mediabox. Het beeld begint steeds meer te haperen en de kwaliteit is niet optimaal. Mijn schoonbroer heeft sinds kort ook een abbonnement hetzelfde als ik maar hij heeft een wat kleinere zwarte mediabox. Werkt via HD kabel en hij heeft perfect beeld (geen HD abbonnement)

Ik heb contact gehad met de vraag of ik de mijne kan omruilen, maar je raadt het al ik moet mijn royaal abb. uitbreiden met HD en dat wil ik niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

http://www.twitter.com/UPC
en als je een account hebt moet je een bericht naar UPC sturen door je bericht met @UPC te beginnen.
Als je dan je contract doorgeeft (als je nummer bekend is) dan bellen ze je op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kefding
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 14:59
Ik heb een vraag, want ik ben niet echt thuis in de tv kabels etc.
Wij hebben 4 tv's aangesloten waarvan 1 digitaal.
Het ziet er ongeveer zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://img837.imageshack.us/img837/4401/tvoverzicht.th.png

Maar nu snap je wel dat het signaal, vooral bij de laatste tv's het signaal gewoon erg slecht is.
Nu heb ik in de TS gelezen dat je dan een versterker moet gebruiken.
Moet ik dan gewoon alle splitters vervangen door versterkers, of moet ik iets anders doen?
En is deze versterker daar goed genoeg voor?
http://shop.conrad.nl/mul...v-versterkers/277886.html
of raden jullie een andere aan? hopelijk niet te duur, want zoals je kan zien moeten er dan 3 komen. Als ik het goed heb.
Ik hoop dat het zo duidelijk is uitgelegd,
alvast bedankt _/-\o_

EDIT: Ik heb trouwens een pace mediabox, en dus geen rf out

[ Voor 3% gewijzigd door Kefding op 19-07-2010 23:30 ]

Last.FM | Trakt.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kefding
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 14:59
Hallo,
Ik heb mijn vraag ook op chelloo.com gezet,
en heb inmiddels een antwoord, de manier waarop ik het nu aan ga sluiten zal ik binnenkort even posten, zodat andere mensen er ook nog wat aan hebben O-)

Last.FM | Trakt.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo

Ik had vandaag gekeken na digitale televisie van UPC.
en wil het aanschaffen, maar nu zit ik met iets.
ik heb al analoge kabel, maar dat zit al bij het huis in.
maar kan ik nu gewoon een decoder aanschaffen op mijn naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

....[knip]
Merkwaardig toch dat mijn Philips box absoluut stil is. Je moet er echt naast zitten om iets van een fan te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kefding schreef op maandag 19 juli 2010 @ 15:55:
Ik heb een vraag, want ik ben niet echt thuis in de tv kabels etc.
Wij hebben 4 tv's aangesloten waarvan 1 digitaal.
Het ziet er ongeveer zo uit:
[afbeelding]

Maar nu snap je wel dat het signaal, vooral bij de laatste tv's het signaal gewoon erg slecht is.
Nu heb ik in de TS gelezen dat je dan een versterker moet gebruiken.
Moet ik dan gewoon alle splitters vervangen door versterkers, of moet ik iets anders doen?
En is deze versterker daar goed genoeg voor?
http://shop.conrad.nl/mul...v-versterkers/277886.html
of raden jullie een andere aan? hopelijk niet te duur, want zoals je kan zien moeten er dan 3 komen. Als ik het goed heb.
Ik hoop dat het zo duidelijk is uitgelegd,
alvast bedankt _/-\o_

EDIT: Ik heb trouwens een pace mediabox, en dus geen rf out
Die versterker is pulp. Mijn advies is om de versterer te kopen van UPC. In de eerste plaats ondersteunt de TD dit mochten er problemen mee komen maar belangrijker is dat deze betere aansluitingen heeft (F-type connectoren) en ook het retour signaal ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
sylvesterrr schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 23:17:
27 juli 2010
• Een stukje over de nieuwe Pace DCR7111 als Extra Mediabox toegevoegd.
• Film1 en Sport1 nu ook gratis op de Extra Mediabox!
Whoei! Je hebt geen tweede Film1 en Sport1 abonnement meer nodig om deze zenders op je Extra Mediabox te ontvangen.

Bron: UPC Webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
sylvesterrr schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 08:57:
[...]

Whoei! Je hebt geen tweede Film1 en Sport1 abonnement meer nodig om deze zenders op je Extra Mediabox te ontvangen.

Bron: UPC Webcare
Ik denk dat er nog wel meer aan gaat komen nu Tele2 met een standaard abo komt van € 5,- (tov € 16,- van UPC). Ze zullen wel meemoeten anders ben ik bang dat ze veel markt gaan verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
Je hebt gelijk. Mijn info was achterhaald. Maar dan nog...meer aanbieders die elkaar beconcurreren is (meestal) goed voor de concurrent. De verschillen lijken nu minimaal te zijn met als gevolg dat er weinig mensen de stap gaan maken. Dat zal Tele2 niet leuk vinden dus zullen ze toch gaan stunten denk ik...we wachten af..
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Net ook maar de stoute schoenen aangetrokken en een totaalpakket genomen van UPC.
Fibrepower 30 + tv-royaal + bellen onbeperkt.
Nu maar hopen dat alles goed gaat met de overstap.
Even uitzoeken welke usenet-provider ik daar bij ga nemen.
Bij Qfast kreeg ik gratis XSnews die me prima bevalt.

Ik krijg trouwens een nieuwe HD mediabox met DVR ivm met de problemen met de oude HD-box.
Die zou ik mogen houden ondanks dat ik geen HD meer neem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-09 10:52

Hachy

Laadpas Nerd

Heb een paar pagina's doorgespit en de search gebruikt maar krijg toch geen duidelijk antwoord op mijn vraag:

Is er al iemand die iets heeft kunnen doen met de LAN en/of USB poorten van de nieuwe Cisco HD mediabox?
Ik heb al getest met een DHCP server, gescand in diverse subnetten maar de LAN poorten lijken weinig te doen. USB nog niet aan toegekomen.

Is het overigens bij jullie ook zo dat als je je TV aansluit met HDMI en het geluid van de TV via digital audio out weer doorstuurt naar je versterker, hier 'slechts' stereo uitkomt? Als ik de toslink kabel rechstreeks van de cisco box aan de versterker hang komt er keurig 5.1/DTS e.d. uit maar dit heeft weer andere nadelen (bijvoorbeeld dat je het volume niet via de TV kunt regelen)

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Op http://192.168.100.1/ kan je wel de GUI van het kabelmodem zien, maar verder kan je er niets mee doen.

Je hebt dus helemaal niets aan de LAN- en USB-aansluitingen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fortfort
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-06 06:25
Ik heb onderstaande niet kunnen achterhalen met de bekende zoekmachines of op GOT,

Is het mogelijk om de mediabox (hd) aan te sluiten via utp op mijn laptop lan poort zodat deze mediabox op deze manier toegang heeft tot mijn netwerk. Door mijn lanpoort te bridgen met mijn wifi zou dit volgens mij in theorie mogelijk moeten zijn. Echter heb ik hier gebruik gemaakt van een utp kabel (geen cross voor handen) en krijgt de mediabox geen ip adres toegewezen.

Iemand een oplossing hiervoor? Of is de crosscable de truuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Of je leest gewoon één bericht terug... :F Je kan werkelijks niets met de LAN- en USB-aansluiting.

[ Voor 3% gewijzigd door Mawlana op 01-08-2010 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waits
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 16:34
Hachy schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 11:47:
Is het overigens bij jullie ook zo dat als je je TV aansluit met HDMI en het geluid van de TV via digital audio out weer doorstuurt naar je versterker, hier 'slechts' stereo uitkomt? Als ik de toslink kabel rechstreeks van de cisco box aan de versterker hang komt er keurig 5.1/DTS e.d. uit maar dit heeft weer andere nadelen (bijvoorbeeld dat je het volume niet via de TV kunt regelen)
Bij mij doet zich iets anders voor bij aansluiten HDMI -> TV, TV dig out naar versterker. Bij SD zenders heb ik (uiteraard) stereo. Bij daarna kiezen voor HD zenders heb ik 5.1 geluid. Als ik daarna weer een SD zender kies, heb ik géén geluid bij alle SD zenders, wel bij HD zenders. Dat blijft zo, totdat de Cisco minimaal 15 minuten uit / standby heeft gestaan. Vreemd en lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
hmz, de interne modem van m'n pas weer nieuwe (juni) Thomson ligt er nu helemaal uit (NA of 00.00.000 als ip). Van het interactieve deel doen sommigen het nog wel maar de meesten blijven op ''even geduld'' hangen. Oftewel het retoursignaal ligt er alweer uit.

Zit er eigenlijk niet op te wachten dat ze voor de derde keer iemand uit België naar Nijmegen sturen om weer een zelfde apparaat om te wisselen, maar het is waarschijnlijk niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Iemand al ervaring met de nieuwe tvgids op de box?
Ik kan het nu nog niet testen! :P Ben wel benieuwd hoe het bevalt :-)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Sjah om het nou een mega verbetering te vinden, ziet er wat beter uit en wat extra functies maar ik gebruikte die gids toch al nooit. Zit meer te wachten op de programmeren via internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Net een nieuwe box van UPC binnen.
Ik kreeg een mediabox met DVR aangeboden ivm problemen met de oude box.

Deze heb ik nu, een Cisco
Afbeeldingslocatie: http://pv.consumentenbond.nl/live/DECODERS/media/DF_upc-cisco-hd-dvr-remote.jpg

Het lukt me echter niet om met de AB zowel de mediabox als mijn TV tegelijk te bedienen.
Dus zappen op de box en volume van de TV regelen zonder te hoeven switchen op de AB van TV naar UPC.

En deze Cisco heeft geen RF-out meer dus ik kan nu geen teletext van het analoge kanaal gebruiken.
Teletext van de box zelf word je niet blij van.
Even uitzoeken of splitten voor de box geen problemen geeft.

Verder valt me op dat ik nu veel beter moet richten met de AB.
Misschien dat de batterijen al half leeg zijn of zo??

Is dit nu een "groene" doos van UPC btw?

-edit-

Probleem met de AB heb ik opgelost.
Op een ander forum kwam ik onderstaande tip tegen:

•Druk OK + de rode knop op de afstandsbediening tegelijk in en wacht tot de UPC knop verlichting 2 maal knippert

•Toets nu 993: de UPC toets verlichting knippert 2 maal

•Toets nu op de TV knop en de TV knop verlichting knippert 2 maal
de default setting is nu veranderd in de UPC default setting

Dit werkte bij mij en daarna kon ik het geluid van de tv gewoon bedienen met de UPC afstandsbediening.

[ Voor 24% gewijzigd door coob op 04-08-2010 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
coob schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 18:46:

[afbeelding]

Het lukt me echter niet om met de AB zowel de mediabox als mijn TV tegelijk te bedienen.
Dus zappen op de box en volume van de TV regelen zonder te hoeven switchen op de AB van TV naar UPC.

En deze Cisco heeft geen RF-out meer dus ik kan nu geen teletext van het analoge kanaal gebruiken.
Teletext van de box zelf word je niet blij van.
Even uitzoeken of splitten voor de box geen problemen geeft.

Verder valt me op dat ik nu veel beter moet richten met de AB.
Misschien dat de batterijen al half leeg zijn of zo??

Is dit nu een "groene" doos van UPC btw?

-edit-

Probleem met de AB heb ik opgelost.
Op een ander forum kwam ik onderstaande tip tegen:

•Druk OK + de rode knop op de afstandsbediening tegelijk in en wacht tot de UPC knop verlichting 2 maal knippert

•Toets nu 993: de UPC toets verlichting knippert 2 maal

•Toets nu op de TV knop en de TV knop verlichting knippert 2 maal
de default setting is nu veranderd in de UPC default setting

Dit werkte bij mij en daarna kon ik het geluid van de tv gewoon bedienen met de UPC afstandsbediening.
Splitten kan gewoon bij deze box, mits goed materiaal wordt gebruikt. Ik heb een splitter opgehaald bij UPC-winkel (gratis).

Dat richting klopt wel en heeft eigenlijk niets met de ab te maken. Ik gebruik zelf de Harmony One en moet ook meer en beter richten bij de Cisco dan bij de vorige Philips.

Het is wel een groene box, doch dit zal pas effectief worden met de nieuwe software. Ik draai op dit moment de bèta in testfase. Hierin zijn energieinstellingen mogelijk en de box gaat ook echt in een standby stand die nauwlijks iets verbruikt (klok is bijv niet meer zichtbaar). Binnenkort zal de sw wel uitkomen denk ik. Nog ff wachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Oke, de klok blijft bij mij gewoon zichtbaar nog idd.
Verder heb ik altijd geroepen dat ik een DVR onnodig vond maar het is toch wel verekte handig.
Even naar de wc? pauze en als je terug bent gewoon verder kijken.
Ik zie ook geen verschil tussen de live-uitzending en wat is opgenomen.
Horen doe ik de schijf alleen als ik erg dicht bij de box sta en er verder geen geluid is.
Ben dus erg blij met het apparaat. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Laatst online: 10-09 07:50
DennusB schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 16:47:
Verwacht er niet te veel van...

Mijn ervaring op een Cisco HD DVR:

- Je druk op Guide
- Scherm gaat op zwart
- Geluid gaat van dolby digital naar 2-kanaals stereo
- Ding laat even iets in beeld zien
- Weer zwart
- Hopla daar is de EPG
- En ja wel, ik zie het TV kanaal waarop de box stond in de achtergrond verschijnen

Dit duurt zo'n 8 tot 10 seconden.

Verder is het scrollen heel traag en het font van de EPG nog steeds geschikt voor m'n oma van 88 die geen leesbril kan betalen.

Blijkbaar hebben ze ook nog steeds geen leverancier gevonden die de EPG data up-to-date heeft. Vaak kloppen de overzichten niet.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Laatst online: 10-09 07:50
Edje040 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 21:48:
[...]
Ik draai op dit moment de bèta in testfase. Hierin zijn energieinstellingen mogelijk en de box gaat ook echt in een standby stand die nauwlijks iets verbruikt (klok is bijv niet meer zichtbaar). Binnenkort zal de sw wel uitkomen denk ik. Nog ff wachten dus.
Enig idee of ze de HDMI handshake problemen nou eens echt aangepakt hebben in die beta ?

Ik krijg het niet voor elkaar de HDMI out van de Cisco HD DVR via m'n Onkyo receiver te laten lopen. Zodra je van een HD naar SD kanaal of andersom zapt, schiet het beeld op tilt. Oplossing was om de HDMI out van de Cisco direct aan m'n TV te hangen.

Er schijnt veel gezeik met Cisco's en HDMI te zijn, wat opgelost kan worden met een firmware update.

Natuurlijk kunnen we hier weer een discussie starten waarom UPC in hemelsnaam eigen boxen heeft. Ik snap het nog steeds niet. Argument een paar jaar terug was "dan kunnen we eigen diensten uitrollen".

Ik kan me niet voorstellen dat al die thema kanalen, spelletjes troep en on-demand kanalen een eigen branded set-top vereisen met zelf-geknutselde OpenTV stack.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

loekf2 schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 22:35:
[...]

Verwacht er niet te veel van...

Mijn ervaring op een Cisco HD DVR:

- Je druk op Guide
- Scherm gaat op zwart
- Geluid gaat van dolby digital naar 2-kanaals stereo
- Ding laat even iets in beeld zien
- Weer zwart
- Hopla daar is de EPG
- En ja wel, ik zie het TV kanaal waarop de box stond in de achtergrond verschijnen

Dit duurt zo'n 8 tot 10 seconden.

Verder is het scrollen heel traag en het font van de EPG nog steeds geschikt voor m'n oma van 88 die geen leesbril kan betalen.

Blijkbaar hebben ze ook nog steeds geen leverancier gevonden die de EPG data up-to-date heeft. Vaak kloppen de overzichten niet.
_/-\o_ Beter zou ik het zelf niet verwoord kunnen hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 09:22

GVR

Inderdaad! en dan een mail sturen dat de EPG sterk verbeterd en een stuk sneller geworden is. Als ze de EPG nu over het beeld laten vallen zonder om te moeten schakelen in beeld en geluid dan had deze aanpassing nog nut gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
loekf2 schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 22:41:
[...]

Enig idee of ze de HDMI handshake problemen nou eens echt aangepakt hebben in die beta ?

Ik krijg het niet voor elkaar de HDMI out van de Cisco HD DVR via m'n Onkyo receiver te laten lopen. Zodra je van een HD naar SD kanaal of andersom zapt, schiet het beeld op tilt. Oplossing was om de HDMI out van de Cisco direct aan m'n TV te hangen.

Er schijnt veel gezeik met Cisco's en HDMI te zijn, wat opgelost kan worden met een firmware update.

Natuurlijk kunnen we hier weer een discussie starten waarom UPC in hemelsnaam eigen boxen heeft. Ik snap het nog steeds niet. Argument een paar jaar terug was "dan kunnen we eigen diensten uitrollen".

Ik kan me niet voorstellen dat al die thema kanalen, spelletjes troep en on-demand kanalen een eigen branded set-top vereisen met zelf-geknutselde OpenTV stack.
Reken er niet te veel op. Ik heb de 4.* beta firmware mogen testen i.c.m. mijn Panasonic plasma en de Cisco HD box. Helaas verhielp dat de handshake problemen niet.

Ik heb nu na veel aandringen een Philips box gekregen, en die doet het wel goed. Het is dan wel een ouder model, maar doet tenminste wat die moet doen. Ander voordeel deze heeft als enige box 3 tuners. Handig voor vrouwlief die nogal veel wil opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
coob schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 18:46:

Hoe bevalt die box?

Mijn oude Philips werd kokend heet en het geluid viel om de haverklap een seconde weg, heel irritant. Gebeld, medewerker stelt voor om gelijk een nieuwe box toe te sturen. Hoopte dus ook op een Cisco, maar nee hoor, precies eenzelfde box, die gelijk loeiheet wordt en waar het geluid iedere vijf minuten wegvalt... :'( sta je dan twee keer voor in de rij bij het postkantoor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
loekf2 schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 22:41:
[...]

Ik had ook handshake problemen. Sinds de nieuwe software is dit verdwenen. Ik heb de cisco overigens wel rechtsreeks op de tv aangesloten (Samsung 40B6000) en audio via receiver. Handshakeprobelemen ontstaan voornamelijk als HDMI-signaal via receiver gaat lopen (en dan met name Onkyo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
habermas schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 10:32:
[...]

Hoe bevalt die box?

Mijn oude Philips werd kokend heet en het geluid viel om de haverklap een seconde weg, heel irritant. Gebeld, medewerker stelt voor om gelijk een nieuwe box toe te sturen. Hoopte dus ook op een Cisco, maar nee hoor, precies eenzelfde box, die gelijk loeiheet wordt en waar het geluid iedere vijf minuten wegvalt... :'( sta je dan twee keer voor in de rij bij het postkantoor....
Hiero hetzelfde probleem gehad met de Philips. Je krijgt inderdaad gewoon een Philips terug als je de weg niet weet ;) Kijk ff op www.chelloo.com en stuur een pm naar Jordy-UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Mij werd kosteloos een box met dvr aangeboden voor de Philips hd box.
En ik kreeg wel een Cisco.

[ Voor 61% gewijzigd door coob op 06-08-2010 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
Edje040 schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 11:33:
[...]
Hiero hetzelfde probleem gehad met de Philips. Je krijgt inderdaad gewoon een Philips terug als je de weg niet weet ;) Kijk ff op www.chelloo.com en stuur een pm naar Jordy-UPC.
Thanks, will do! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:20

vhal

ಠ_ಠ

DennusB schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 16:47:
Rampzalig op een SD box, echt...het is niet vooruit te branden. De TVGuide heeft 10 seconden nodig om te reageren, in de tussentijd kijk je naar een blauw vlak met niks erin. Verder is de bediening nogal omslachtig, om bijvoorbeeld Uitzending Gemist te gebruiken moet je eerst naar Zoeken en dan vervolgens UitzG selecteren uit het lijstje. Dit was hiervoor stukken gemakkelijker.

Nee, ik ben er niet blij mee :(

PS: je moet eens voor de gein op chelloo.nl kijken. :X

[ Voor 4% gewijzigd door vhal op 07-08-2010 10:35 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Gisteren bij m'n buurjongen UPC aangesloten met (denk ik) de nieuwe box, een heel klein dingetje, echt ideaal! Alleen had ie nog geen signaal dus we konden nog niks testen. Hij heeft Royaal met DVR maar ik stond echt te kijken dat in zo'n kastje nog een harde schijf past, het is net zo groot als een router! Of hebben ze tegenwoordig 2,5" schijven? Helaas kon ik dus nog niks testen omdat we geen signaal hadden en ik ben nu niet thuis dus doen we het na het weekend (hij spreekt ook nog niet zo goed nederlands dus UPC bellen zit er niet in maar ik heb gezegd dat ie gewoon moet wachten tot ie signaal heeft).

Bij m'n ouders wel de nieuwe EPG al gezien. Op zich ideaal dat het transparant is, kan je gewoon TV blijven kijken terwijl je door de gids heen bladert. Alleen het scrollen gaat niet echt snel, helemaal als je met de >> knop gaat scrollen, die dus een hele pagina meeneemt, dan zit er een behoorlijke vertraging in. Zou dit kunnen komen omdat die EPG gewoon teveel bandbreedte nodig heeft en een COAX kabel het simpelweg niet aankan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Die nieuwe EPG werkt niet zo vloeiend op alle type Mediaboxen is mijn ervaring. Ik heb het op zowel de Cisco HD-DVR als de nieuwe Pace DCR7111 (HD Mediabox) geprobeerd. Op laatstgenoemde Mediabox was ie overduidelijk sneller, op de Cisco HD-DVR vond ik 'm erg traag scrollen.

Het zit 'm niet in de bandbreedte, maar meer in de hardware/software.
Pagina: 1 ... 9 ... 30 Laatste

Let op:
Heb je een UPC Horizon? Neem dan een kijkje in dit topic.