Waar ga je naartoe verhuizen? Welke kabel aanbieder heb je daar? Ziggo? UPC? Caiway?xileS schreef op woensdag 07 april 2010 @ 23:03:
Ik ga binnenkort verhuizen. Nu heb ik digitale tv in de woonkamer en digitenne in mijn slaapkamer, omdat ik geen kabels wou trekken. Maar in nieuwe huis zijn die kabels al doorgetrokken in de muur, scheelt tegenwoordig de beeldkwaliteit van analoge kabel tv nog veel met digitenne? Dacht dat digitenne altijd ook eerst beter beeld gaf dan analoge kabel tv. Anders kan ik weer volledig overgaan op kabel tv.
Je kunt niet in iedere gemeente dezelfde kabelaar nemen.
Overigens wil je zowel goede analoge en zeker bij digitale kabel tv dan zul je hoogwaardige kabels (zie hier en hier meer info) en connectoren moeten gebruiken en zo min mogelijk splitters want die zorgen ook voor minder signaal. Ook is het zo dat hoe langer je kabel is hoe slechter het signaal wordt. Ik zou zeker het eens proberen om de slaapkamer om analoog te kijken via de kabel of als je in Ziggo,Caiway gebied gaat wonen kun je zelfs gratis digitale basis tv nemen (moet je wel meestal een decoder hebben of een tv die dvb-c ondersteund. Bij UPC moet je een los kastje huren wil je digitale tv kijken op je slaapkamer. Ik denk dat Digitenne de deur uit kan.