Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
xileS schreef op woensdag 07 april 2010 @ 23:03:
Ik ga binnenkort verhuizen. Nu heb ik digitale tv in de woonkamer en digitenne in mijn slaapkamer, omdat ik geen kabels wou trekken. Maar in nieuwe huis zijn die kabels al doorgetrokken in de muur, scheelt tegenwoordig de beeldkwaliteit van analoge kabel tv nog veel met digitenne? Dacht dat digitenne altijd ook eerst beter beeld gaf dan analoge kabel tv. Anders kan ik weer volledig overgaan op kabel tv.
Waar ga je naartoe verhuizen? Welke kabel aanbieder heb je daar? Ziggo? UPC? Caiway?
Je kunt niet in iedere gemeente dezelfde kabelaar nemen.

Overigens wil je zowel goede analoge en zeker bij digitale kabel tv dan zul je hoogwaardige kabels (zie hier en hier meer info) en connectoren moeten gebruiken en zo min mogelijk splitters want die zorgen ook voor minder signaal. Ook is het zo dat hoe langer je kabel is hoe slechter het signaal wordt. Ik zou zeker het eens proberen om de slaapkamer om analoog te kijken via de kabel of als je in Ziggo,Caiway gebied gaat wonen kun je zelfs gratis digitale basis tv nemen (moet je wel meestal een decoder hebben of een tv die dvb-c ondersteund. Bij UPC moet je een los kastje huren wil je digitale tv kijken op je slaapkamer. Ik denk dat Digitenne de deur uit kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Amsterdam, volgens mij is alleen UPC hier mogelijk. Ik hoef denk ik niet zelf voor splitters enzo te gaan zorgen, het is een nieuwbouw huis en volgens mij is alles al doorgetrokken naar de kamers. Maar ik heb hier verder weinig verstand van. In iedergeval bedankt voor de informatie over de kabels, ik was al een beetje van op de hoogte, dat kabels bij een analoge signaal heel belangrijk zijn. Volgens mij houden we sowieso al een digitenne abo (is dus voor 3 tv's), voor een andere gebouw en de apparatuur heb ik dus ook al. Het gaat me nu eigenlijk vooral om wat beter beeld gaat geven in mijn kamer, maar als het verschil te klein is ga ik denk ik liever voor kabel. Ben ik ook van die lompe antenne af en het zappen op mijn samsung tv, met ingebouwde DVB-T gaat nogal heel sloom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ik heb sinds kort een nieuwe mediabox gekregen (zo'n platte, geen idee welk type dat is) en sinds een recente software-update loopt het beeld niet meer gelijk met het geluid. Zeer irritant, met name bij voetbal (dan hoor je commentator al GOAL roepen terwijl de bal nog in het netje moet).

Ik heb m'n geluid aangesloten middels een optische kabel van receiver naar tv. Altijd probleemloos gewerkt, en sinds kort lees ik ook dat meer mensen hier last van hebben.

Heb ik geen keus dan gewoon af te wachten? Of zou ik zelf ook al iets kunnen fixen hieraan?

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na 2 weken een nieuwe mediabox gehad nadat UPC een foute firmware had gepushed.
Nu maar wachten of ik nog wat geld terug krijg van 't teveel betaalde abonnementsgeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poepoog
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-07-2023
Weet iemand toevallig of je bij het afsluiten van een

-UPC HDTV Philips Basis
-UPC HDTV Philips Compleet

de RTL kanalen en NL 1,2,3 ook HD worden doorgegeven, ik neem aan van wel, kijkende naar de naam van de abo's, maar dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.upc.nl/media/2008/9/29/philipshdtv.jpg

maakt mij weer aan het twijfelen. Doordat ik in nu nog in het buitenland zit kan ik daar ook niet even over bellen. En ik neem aan dat ik eventueel ook korting krijg als ik naar de klantenservice bel als ik bij hun uiteindelijk ook mijn internet en bellen afneem, ook al staat er niks over icm met bovenvermelde abo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Laatst online: 09:22

GVR

Met Digitale Televisie HD geniet u van o.a. : RTL 4, 5, 7 en 8 in HD, NED 1, 2 en 3 in HD, Eurosport HD en Discovery HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poepoog
  • Laatst online: 25-07-2023
GVR schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 08:26:
Met Digitale Televisie HD geniet u van o.a. : RTL 4, 5, 7 en 8 in HD, NED 1, 2 en 3 in HD, Eurosport HD en Discovery HD
Dat is inderdaad dat pakket, het ging mij specifiek om de bovenstaande, aangezien dat er bij die niet expliciet er bij staat :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:20
Die afbeelding is nooit aangepast, zie ook de URL:
http://www.upc.nl/media/2008/9/29/philipshdtv.jpg (29 september 2008)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

Ik zit er over te denken om een alles in 1 pakket te kopen (telefoon hoef ik niet per se, maar dit is goedkoper dan alleen internet+tv...): http://www.upc.nl/totaalp...es-in-een-voordeelpakket/

Maar hoe zit het met het modem? Ik heb straks sowieso 2 apparaten die standaard op t internet aangesloten moeten zitten, waarvan iig 1 draadloos. Kan dat met het modem of heb je dan nog een router nodig?

En wat is ongeveer de levertijd bij hun?

[ Voor 4% gewijzigd door Reemster op 25-04-2010 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 18:42

Mark_640

In my memory

Je zult dan of een losse router moeten aanschaffen, of voor de Thomson TWG850 gaan, met ingebouwde draadloze router. Alleen die kan weer geen FiberPower abo's aan.

Mijn voorkeur ligt zowieso bij een losse router, veel meer keuze/instelmogelijkheden.

Levertijd is in principe 0, als je langs een shop gaat kun je het pakket meteen meenemen, je zult dan alleen even moet wachten als je nog niet bent aangesloten op standaard kabeltv, dat kan een paar dagen duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Gisteravond is mijn mediabox begonnen met overleden tenminste daar lijkt het op. Ik krijg om 8 uur gisteravond ineens "Signal Loss" dan "Software Update" en toen poooof niets meer. Ik heb hem de hele nacht van de stroom gehaald en vanochtend 10 minuutjes zijn gang laten gaan en niks , noppes nada.

Vanvond de help desk gebeld en moet zeggen vriendelijk en snel geholpen en na een geforceerde software update deed ie het weer. Tenminste daar leek het op maar half uur later poooof "Loss of Signal" .

Toen heb ik de fabrieks instellingen terug gezet en weer opgestart en laten zoeken naar zenders. Na 5 seconden , weer "Loss of Signal" Ik geef het nu op.

Ik kijk wel analoog en dan morgen weer bellen om te kijken wat ze ermee kunnen. Het betreft een Thompson Digitaal Video Recorder van +/- 4 1/2 jaar oud.

[ Voor 0% gewijzigd door Badtothebone op 26-04-2010 20:15 . Reden: medibox -> mediabox ]

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

Vanaf mei MTVN en Belgie 1 in het HD pakket erbij :) Nu SBS en Veronica nog en het setje is aardig compleet :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Tweakers.net heeft het persbericht van UPC wel verkeerd geinterpreteerd. Het totaal aantal HD zenders is straks 16, waarvan er 2 Sport1 en Film1 zijn. Het zijn er dus 14 in het HD pakket a 9 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
Hier ook nog een klacht over de gloeiend hete (grijze) media-box. checkte gisteravond de bekabeling en ik denk dat je er letterlijk een ei op had kunnen bakken. Zelfs na een nacht stand-by was ie nog warm...

Ik checkte die bekabeling omdat er sinds kort bij digitale tv om de zoveel tijd (+/- 15min) het geluid zo'n 2 seconden wegvalt. Eigenlijk best regelmatig, en daarom ook zo vreemd. Bekend probleem voor iemand?
GVR schreef op woensdag 28 april 2010 @ 16:25:
Vanaf mei MTVN en Belgie 1 in het HD pakket erbij :) Nu SBS en Veronica nog en het setje is aardig compleet :).
En gewoon in de plaats (volgorde) van Ned 1, 2, 3 enz zou ook prettig zijn. Ik vergeet bijna altijd dat ik een zender ook in HD heb..

[ Voor 35% gewijzigd door habermas op 29-04-2010 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

@ habermas, Ja dat is volgens mij ergernis nr 1 bij iedereen met het HD-pakket, moet mezelf er ook telkens aan herinneren om over te switchen naar het HD kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surehand
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-08 10:22
habermas schreef op donderdag 29 april 2010 @ 14:17:
Ik checkte die bekabeling omdat er sinds kort bij digitale tv om de zoveel tijd (+/- 15min) het geluid zo'n 2 seconden wegvalt. Eigenlijk best regelmatig, en daarom ook zo vreemd. Bekend probleem voor iemand?
Zie http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=34620.0 voor meer info. Er zijn meer mensen met het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:56
Hey allemaal :)

Wij hebben sinds kort ook Digitale TV van UPC. omdat er 2 mensen in huis kijken zijn er ook 2 mediaboxen, 1 met HD (die staat boven) en een zonder HD , deze staat beneden.

Op de TV boven hebben we nooit problemen, maar met die van beneden soms wel. de 2 voornaamste problemen zijn het wegvallen van het geluid (voor 0.2 sec, om de 30-60 seconden wel een keer, meestal als hij wat langer aan staat, temperatuur is ok), en het andere probleem is dat het beeld soms lijkt te "haperen". de signaal kwaliteit is dan goed, maar hij lijkt dan om de seconde ofzo, een paar MS stil te blijven staan. Enige verschil is dat de mediabox beneden volgens mij een Thomson is , en die boven staat een Philips.

Klinkt iemand dit bekend in de oren , en hoe heb jij het opgelost?

Wou eerst naar UPC bellen, maar ik dacht ik vraag het eerst hier eens.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:24

SeatRider

Hips don't lie

Ik zie dat als je nu een contract afsluit Royaal + DVR, dat je er dan 6 maanden Film 1 bij kunt krijgen. Enig idee of dat ook zou gelden als ik nu voor 1 jaar bijteken? Ik heb zo'n ding al staan, en het abo is alweer meer dan een jaar oud :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 16:41

KoffieNT

banaan

Even bellen, dan kun je soms dingetjes wel geregeld krijgen :D. Dreigen met overstappen naar iets anders (KPN bv) werkt wel eens.
Je moet uiteraard wel een beetje geluk hebben met de helpdeskmedewerker, maar goed.

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aphyrnae
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 31-08 19:39
Ik denk erover om Digitale televisie van UPC met HD aan te schaffen, maar ik vind nergens een objectief antwoord over de kwaliteit. Het beeld blijkt volgens UPC 5 keer scherper te zijn dan analoog tv.

Ik heb Planet Earth gekeken op mijn sony kdl-40ex500 (net 2 dagen oud) via een HDMI kabel..en van de kwaliteit valt mijn mond open..levensecht.

Als de kwaliteit van UPC zo goed is, dan ren ik vandaag nog naar de winkel.....

Ik hoor namelijk wel negatieve verhalen dat de kwaliteit vaak een stuk minder is dan verwacht.

Zenden zij nou HD in 1080p uit of in 720p, of hangt dit van de zender af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niemand zend in 1080p uit. het is of 1080i of 720p. en het hangt inderdaad van de zender af welk formaat zij gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aphyrnae
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 31-08 19:39
Is daar wat info over bekend, welke zenders in 1080i uitzenden en welke in 720p?
Ik kan het namelijks nergens terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
Aphyrnae schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 15:32:
Het beeld blijkt volgens UPC 5 keer scherper te zijn dan analoog tv.
5x scherper dan analoog kan ik me wel voorstellen. 5x scherper dan gewoon digitaal is misschien theoretisch waar, maar ik vind dat het verschil niet zo erg merkbaar is. misschien wanneer je naar een film op een HD zender kijkt wel, maar lingo wordt er niet leuker van ;)

ik heb t voorlopig voornamelijk vanwege de HDMI ingang op de decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
Aphyrnae schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 15:52:
Is daar wat info over bekend, welke zenders in 1080i uitzenden en welke in 720p?
Ik kan het namelijks nergens terugvinden.
Alle HD zenders met uitzondering van sport1HD en eenHD zender uit in 1080i, andere 2 in 720p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWfx
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-02 20:18
Ik zoek me al een paar dagen een ongeluk, zowel via Google, Chelloo.com als hier op GOT, naar een goede oplossing voor mijn probleem.

Het geval is dat ik een nieuwe zwarte mediabox met DVR heb gekregen van een UPC-monteur, omdat de 'oude' grijze (ook met DVR) echt niet meer wilde.
Nu heeft die nieuwe nog maar één SCART-aansluiting, de vorige had er 2! Hoe krijg ik nu mijn home cinema er weer tussen? Omdat de monteur de box heeft vervangen, heb ik er geen verpakking of boekjes bij. En alle oplossingen op internet gaan over HDMI en dat hebben mijn home cinema set en tv (nog) helemaal niet.

Ik wil dus tv kunnen kijken met het geluid over mijn home cinema set. Dat beviel uitstekend en dat mis ik nu echt.

Kan iemand mij een goede tip geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:24

SeatRider

Hips don't lie

Die box zal toch wel gewoon een losse audio out aansluiting hebben (tulpjes)?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWfx
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-02 20:18
SeatRider schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 13:14:
Die box zal toch wel gewoon een losse audio out aansluiting hebben (tulpjes)?
Val ik nu erg door de mand als complete audiokabeltjes-nono? :$
Nu nog even een setje tulpstekkers opsnorren en dan moet het lukken dus.

Dank u, dank u. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

habermas schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 16:13:
[...]

5x scherper dan analoog kan ik me wel voorstellen. 5x scherper dan gewoon digitaal is misschien theoretisch waar, maar ik vind dat het verschil niet zo erg merkbaar is. misschien wanneer je naar een film op een HD zender kijkt wel, maar lingo wordt er niet leuker van ;)

De uitspraak "5 keer scherper" is gebaseerd op het aantal pixels. (1920 * 1080) / (720 * 576) = precies 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:49
JWfx schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 12:51:
Ik zoek me al een paar dagen een ongeluk, zowel via Google, Chelloo.com als hier op GOT, naar een goede oplossing voor mijn probleem.

Het geval is dat ik een nieuwe zwarte mediabox met DVR heb gekregen van een UPC-monteur, omdat de 'oude' grijze (ook met DVR) echt niet meer wilde.
Nu heeft die nieuwe nog maar één SCART-aansluiting, de vorige had er 2! Hoe krijg ik nu mijn home cinema er weer tussen? Omdat de monteur de box heeft vervangen, heb ik er geen verpakking of boekjes bij. En alle oplossingen op internet gaan over HDMI en dat hebben mijn home cinema set en tv (nog) helemaal niet.

Ik wil dus tv kunnen kijken met het geluid over mijn home cinema set. Dat beviel uitstekend en dat mis ik nu echt.

Kan iemand mij een goede tip geven?
heb zelf de nieuwe hd box. Hdmi naar tv en scart naar mn home cinema. Werkt perfect. Home cinema kent scart in.

Beeld top. Buiten de hd zenders is het verschil zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusteloos
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-10-2012
Gisteren kregen mijn ouders het alles-in-1 UPC pakket binnen

25MBit Internet
Digitale TV starter
Bellen onbeperkt NL+EU
Standaard Pakket Radio/TV

Hiervoor werden tv/inet/tel diensten an KPN/Alice/Alice afgenomen

Bij het installeren van het pakket stuiten we al snel op diverse problemen.

Internet
De WCD in de woonkamer was niet meer verbonden. De gat in de muur stuurde ons richting de inloopkast
In de inloopkast vonden we 2 coax kabels, niet groen maar vergezeld met nog stuk of 20 Coax kabels (me ouders wonen in een oud appartement)
De 2 coax kabels heb ik voorzien van IEC connectors (1x male, 1x female).
Vervolgens heb ik de 2 kabels met de MCPO3 opsteeksplitter verbonden. Modem op aangesloten, verbonden met laptop. netjes ipadres binnen gekregen maar geen internet. DS lampje bleef knipperen. In de modem gekeken en yep geen DS. ik heb de IEC connectors van de 2 coax kabels verwisseld en nog een keer geprobeerd. Gelukkig werkte het nu wel.
Speedtest.net uitgevoerd. avg 24Mbps, dat is te doen.

Mediabox
Mediabox direct aangesloten op MCPO3, Tv uitgang en naar de tv middels HDMI.
Mediabox opgestart, gaf taalkeuze. signaalsterkte <20%, signaalkwaliteit nog geen 50%
Mediabox kan dan ook niet zoeken. Ik speel nog een beetje met de coax kabel wat de kwaliteit en sterkte omhoog brengt. Maybe maakt het vlechtwerk contact met de koperen binnenkern. Dus ik zeg Pa 'zet dat ding ff uit' Pa drukt op de I/0 switch. Vervolgens starten we het ding weer op.
lampje gaat aaan, word groen en daar blijft het bij. ik kan switchen van kanaal maar op tv krijg ik niks te zien... niks nadaaa... voor de zekerheid via scart aangesloten maar helaas werkt niet.

Komt dit iemand bekend voor? Is er een harde reset mogelijk? Ik heb het idee dat software de kluts kwijt is.

Nog 1 vraagje.
Ze willen in een ander kamer (vereist tussen de 10 a 15meter coax kabel) analoog televisie kijken.
Is het echt nodig om signaalversterker aan te schaffen?
Als er bij de MCPO3 een stalen antenne splitter voor Media box (2.5m kabel) en analoog televisie (10-15m kabel) op de tv output zet. Is dat een killer voor de mediabox?

ok nog 1 klein vraagje
ik ga upc morgen bellen voor het mediabox probleempje, maar omdat ik 15m kabel ga kopen kan ik dan met mijn defecte mediabox niet gewoon een upc center binnenvallen, nieuwe claimen en wat kabels kopen?
yess i'm gonna try!

bedankt, let a.u.b. niet op mijn grammatica en zinsopbouw. ik val haast om van de slaap

SPECS: Intel Core i8-1080 @ 8 x 6666MHz, 12GB DDR3-3200, 3DFX DOOVOO 7, GTX-ultra-CrossDressed 4GB, Aureal Vorte-1 A3D, 2x WD T-Rex SSD 1TB RAIDX, 80" Samsung 1200HZ UHDV 3D AMOLED-HYBRID, Apple iDon't, Windows PX Pro SP3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
Betreft je mediabox. Je kan zelf de firmware update doorvoeren. Als het goed is heb je zo'n kleine zwarte pace mediabox gekregen met 3 knoppen aan de voorkant.

Voer het volgende uit:
Trek de stekker uit het stroom.
Druk de ch- knop (middelste) in
Hou deze knop ingedrukt en doe het stroom er terug op.
20 seconden ongeveer ingedrukt houden, als het goed is zie je al een getal in het display staan. Dit loopt door tot de 100 (kan even duren)
Hierna komt de tijd weer in het display en zou het weer moeten werken.

Ervaring ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusteloos
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-10-2012
Dank je voor de moeite maar we hebben gebruik gemaakt van de 7 dagen afkoelperiode en het overeenkomst ontbonden (zeg ik dat zo goed?).

Als we wisten dat we allerlei aanpassingen zouden moeten verrichten hadden we natuurlijk niet gekozen om over te stappen. Me ouders zouden van 10Mbit naar 25Mbit gaan en onbeperkt bellen in EU (naja FUB + 10c per gesprek). Financieel gezien zou alles evenveel kosten alleen zouden ze wat vaker naar familieleden in het buitenland kunnen bellen.
De aanpassingen waren echter geen kattenpis

versterker - 50 euro
3m coax - 16 euro
10m coax - 25 euro
Aansluitdoos - 12 euro
totaal = 103 euro en daar komen nog een aantal manuren bij om de kabels te installeren en weg te werken.

Natuurlijk moet het een keer gebeuren maar als je tevreden bent over je huidige provider dan is dit een dikke onvoorziene post die voor een leek pas later uit de mouw komt.

[edit]
betreft de mediabox. Die kreeg ik weer aan de praat alleen zeker 85% van de kanalen kon ik niet ontvangen. Geen blokjes, maar simpelweg wel of totaal geen beeld.
Los hiervan vond ik het apparaat traag reageren en regelmatig vastlopen.

jammer...

[ Voor 12% gewijzigd door rusteloos op 14-05-2010 21:07 ]

SPECS: Intel Core i8-1080 @ 8 x 6666MHz, 12GB DDR3-3200, 3DFX DOOVOO 7, GTX-ultra-CrossDressed 4GB, Aureal Vorte-1 A3D, 2x WD T-Rex SSD 1TB RAIDX, 80" Samsung 1200HZ UHDV 3D AMOLED-HYBRID, Apple iDon't, Windows PX Pro SP3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook Hd van Upc geprobeerd maar kon ook niet echt een mooier beeld op mijn nieuwe led tv van Samsung zien en heb het ook binnen 7 dagen opgezegt .Er zullen best mensen zijn die wel een verschil zien maar ik niet .Ik had echt een beeld zoals mijn van mij Blu-ray verwacht. :( :(
Het enige was dat de box er mooier uit zag dan die grote grove zilveren monster. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Zat je niet per ongeluk alsnog naar de scart uitgang te kijken? 8)7 En zag je ook bij Ned 1/2/3 HD (op kanaal 71 t/m 73) zelfs geen verschil?

Je kunt geen bluray-kwaliteit verwachten, de bitrate van een bluray ligt immers vele malen hoger. De bitrate op de kabel zou wel omhoog kunnen, maar dan moeten er kanalen worden geschrapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:50
Verwijderd schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 19:15:
Ik heb ook Hd van Upc geprobeerd maar kon ook niet echt een mooier beeld op mijn nieuwe led tv van Samsung zien en heb het ook binnen 7 dagen opgezegt .Er zullen best mensen zijn die wel een verschil zien maar ik niet .Ik had echt een beeld zoals mijn van mij Blu-ray verwacht. :( :(
Het enige was dat de box er mooier uit zag dan die grote grove zilveren monster. :*)
Heb je wel naar de echte HD zenders gekeken zoals Discovery Showcase HD of National Geographic HD? Die zenden namelijk 100% in HD uit, in tegenstelling tot Ned 1, 2 en 3 en de RTL zenders waar het merendeel nog upscaled SD kwaliteit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:56
Kwaliteit van de HD zenders zijn toch duidelijk zichtbaar, zelfs als er geen HD content wordt uitgezonden. Lijkt me eerder dat je op de verkeerde zenders hebt zitten kijken of dat de upcbox was aangesloten via scart. En weet je zeker dat je een HD(DVR) box had??

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

habermas schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 16:13:
[...]

Ik heb vorige maand vervanging aangevraagd voor kapotte SD-mediabox en kreeg een HD-apparaat, evenals een kennis die recent een nieuwe aansluiting heeft genomen. Lijkt dat ze die oude kutdingen eindelijk niet meer leveren en ook de SD-gebruikers gewoon allemaal een veel sneller zappend, beter werkend, half zo groot en minder afzichtelijk apparaat met aansluitingen uit de 21e eeuw geven.

Blijft rommel dat ik niet de hele mediabox kan weigeren en gewoon op m'n HTPC TV kijken maar tis al beter dan voorheen, ding upscalet ook SD-zenders verbazend goed naar 1080.

[ Voor 13% gewijzigd door curry684 op 17-05-2010 23:25 ]

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
Blu Ray kwaliteit haal je ook gewoon niet over de kabel met een HD box. Reden vrij simpel 1080i ipv 1080P. Toch al een verschil, daarnaast de birrate is gewoon te laag. Dus nee Blu Ray kwaliteit red je niet. Reclame van UPC geeft ook aan HD quality beeld, geen Full HD beeld

Maar goed, dan nog het beeld van bijvoorbeeld RTL4 HD of gewoon RTL4 is een aardig verschil. Alleen RTL4 HD zit niet op 4 maar op 74. Idem met RTL5, de HD versie zit op 75. Dus ook als je hem op HDMI had aangesloten, de HD zenders beginnen pas bij 60 met discovery (wat trouwens echt mooi beeld heeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
curry684 schreef op maandag 17 mei 2010 @ 23:24:
[...]

Ik heb vorige maand vervanging aangevraagd voor kapotte SD-mediabox en kreeg een HD-apparaat, evenals een kennis die recent een nieuwe aansluiting heeft genomen. Lijkt dat ze die oude kutdingen eindelijk niet meer leveren en ook de SD-gebruikers gewoon allemaal een veel sneller zappend, beter werkend, half zo groot en minder afzichtelijk apparaat met aansluitingen uit de 21e eeuw geven.
Heb je ermee ingestemd om een HD-box te ontvangen voor een hogere abonnementsprijs?
http://www.upc.nl/televisie/abonnementenoverzicht/
Ik gebruik nog naar tevredenheid een grijze Thomson SD box. Enige grote probleem is het niet kunnen sorteren van zenders en meerdere favorietenlijst. En bij recente update helaas extra handeling om favorietenlijst standaard te openen.

[ Voor 15% gewijzigd door funrider op 18-05-2010 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

funrider schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 14:02:
[...]

Heb je ermee ingestemd om een HD-box te ontvangen voor een hogere abonnementsprijs?
http://www.upc.nl/televisie/abonnementenoverzicht/
Zo naief ben ik niet ;) En sowieso werken de HD-zenders ook geen van allen omdat het zenderpakket voor mij uit staat. Geinig genoeg doet Film1 HD het wel door het half jaar proefabonnement.

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

funrider schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 14:02:
[...]

De abonnementsprijs gaat niet omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al een tijdje UPC met de Philips Mediabox. Icm met mijn Philips pfl 8404 heb ik al wel problemen dat het beeld af en toe op zwart springt en na +/- 2 sec weer terug is. Dit is nog steeds en nu zijn er ook regelmatig blokjes in beeld.

De mediabox is vervangen (zonder dvr) en geeft geen verbetering. De kabels zijn nieuw (kabels en connectors speciaal voor digitale tv.

Kent iemand dit probleem of beter nog een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Dat probleem heb ik met mijn Popcorn Hour C200 ook. Soms is alleen het geluid even een seconde weg en blijft het beeld er wel. Ik vraag me af of het aan de PCH of aan mijn tv ligt. Hij is aangesloten op een Sony Bravia 40W5500. Wat voor tv heb jij?

Ik zie dat er ook een software update voor mijn Bravia is, die zal ik vanavond eerst eens installeren. Misschien helpt dat.

[ Voor 20% gewijzigd door Bergen op 20-05-2010 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rst77
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-05-2024

rst77

mega-frotter :o)

Begrijp ik het nou goed dat ik voortaan bij een digitaal starter abonnement (dus zonder HD) een Mediabox met HDMI aansluiting kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
rst77, je hebt weinig keuze. Je krijgt gewoon iets.

De nieuwe pace mediabox die sinds april geleverd word zit idd een hdmi poort op. Deze kun je als je geluk hebt ontvangen met een standaard digitaal abo.

HD abo zorgt alleen ervoor dat je de HD zenders krijgt. Staat los van de decoder.

Voordeel voor UPC is dat als je nu dus het standaard abo hebt en je wilt naar HD dat je geen andere decoder nodig hebt. Scheelt UPC geld. Voordeel voor jou als klant is: HDMI

Als je pech hebt ontvang je de lelijke oude thomson.

[ Voor 28% gewijzigd door Pannekoek81 op 20-05-2010 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Zondag heb ik een mailtje naar UPC gestuurd omdat mijn Mediabox (DVR) (al sinds het begin) een vervelende zoem maakt, waarschijnlijk de harde schijf. (misschien een ventilatortje?)
Omdat het ding op mijn slaapkamer staat en het snachts stil is, hoor ik die zoem vrij hard, ik kan er zelfs niet van slapen.
Ik ben eigenlijk verplicht de MB uit te zetten met het knopje achterop, vervelend, als je al in bed ligt.

Vandaag belde UPC op, ze gaan mij een nieuwe DVR sturen. Ik hoop dat het iets oplost.

edit: Net de zending van TNT (van UPC) gemist, zal hem maandag wel binnenkrijgen dan. Sneller dan verwacht :).

[ Voor 10% gewijzigd door KoffieNT op 22-05-2010 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
KoffieNT schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 16:27:
Zondag heb ik een mailtje naar UPC gestuurd omdat mijn Mediabox (DVR) (al sinds het begin) een vervelende zoem maakt, waarschijnlijk de harde schijf. (misschien een ventilatortje?)
Omdat het ding op mijn slaapkamer staat en het snachts stil is, hoor ik die zoem vrij hard, ik kan er zelfs niet van slapen.
Ik ben eigenlijk verplicht de MB uit te zetten met het knopje achterop, vervelend, als je al in bed ligt.

Vandaag belde UPC op, ze gaan mij een nieuwe DVR sturen. Ik hoop dat het iets oplost.
Netjes dat ze tegenwoordig de e-mail ook lezen weliswaar duurt het een stuk langer dan als je telefonisch of via twitter had geregeld denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Mijn mediabox (Cisco HD) maakt soms geen verbinding met de TV. Ik zie wel dat het wordt geprobeerd (tv knippert wat) maar het beeld blijft zwart. Ik moet de mb dan helemaal uitzetten om het probleem te verhelpen.
Iemand bekend met dit probleem? Gevalletje nieuwe mb aanvragen?

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcprutser
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-09 22:40

pcprutser

No message

sinds een paar dagen ook de DVR van UPc, alleen nou vraag ik me af, kan ik de zenders op volgorde zetten? of is dat de favorieten lijst?
En waar zit de optie 'uit na XX minuten'? heb hem nog niet kunnen vinden, of zit deze er ook niet op??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
pcprutser schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 23:10:
sinds een paar dagen ook de DVR van UPc, alleen nou vraag ik me af, kan ik de zenders op volgorde zetten? of is dat de favorieten lijst?
Dat is de grootste wens van de UPC klanten, maar of het ooit komt...
Concurrent Ziggo ondersteunt sorteren wel, dus misschien is er nog hoop. Jammer alleen dat die twee niet actief zijn op dezelfde kabel ;(

De favorietenlijst geeft je de mogelijkheid om zenders over te slaan, maar sorteren gaat niet. Helaas krijg je de vervelende UPC zenders altijd 1x te zien, zelfs als ze niet in de lijst van favorieten staan. Kennelijk is UPC bang dat niemand die irritante zenders ooit nog zal kijken 8)7
pcprutser schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 23:10:
En waar zit de optie 'uit na XX minuten'? heb hem nog niet kunnen vinden, of zit deze er ook niet op??
Een soort sluimerstand? Nog nooit gezien bij al mijn zoektochten door de menu-opties, dus zal er wel niet op zitten. Zou ook niet echt weten wat het nut hiervan is. Persoonlijk zie ik liever dat UPC tijd en geld besteed aan andere functies, zoals sorteren en snel-skippen en het oplossen van een heleboel bugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

funrider schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 11:14:
[...]

Netjes dat ze tegenwoordig de e-mail ook lezen weliswaar duurt het een stuk langer dan als je telefonisch of via twitter had geregeld denk ik.
Duurt inderdaad wat lang (48uur vind ik zelf een max), maar ik had er ook echt geen haast mee :). Ik laat volgende week wel weten of ik rustig kan slapen :P.
Flitzer schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 23:23:
[...]

Een soort sluimerstand? Nog nooit gezien bij al mijn zoektochten door de menu-opties, dus zal er wel niet op zitten. Zou ook niet echt weten wat het nut hiervan is. Persoonlijk zie ik liever dat UPC tijd en geld besteed aan andere functies, zoals sorteren en snel-skippen en het oplossen van een heleboel bugs.
Gelukkig zit die wel op de meeste televisies, dus dat is teminste nog iets.

[ Voor 10% gewijzigd door KoffieNT op 22-05-2010 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcprutser
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-09 22:40

pcprutser

No message

[...]

Dat is de grootste wens van de UPC klanten, maar of het ooit komt...
Concurrent Ziggo ondersteunt sorteren wel, dus misschien is er nog hoop. Jammer alleen dat die twee niet actief zijn op dezelfde kabel ;(

De favorietenlijst geeft je de mogelijkheid om zenders over te slaan, maar sorteren gaat niet. Helaas krijg je de vervelende UPC zenders altijd 1x te zien, zelfs als ze niet in de lijst van favorieten staan. Kennelijk is UPC bang dat niemand die irritante zenders ooit nog zal kijken 8)7

mm dat is jammer, dan maar via de gids naar een zender zappen als ik niet alles langs wil (vooral als ik naar Discovery Channel wil zappen, moet je al die zenders eerst langs |:( )

[...]

Ik zie het nu er wel van in, de DVR staat op mijn kamer, en ik kijk vaak nog ff tv voordat ik ga slapen, en dan zet ik mijn tv op de timer, en dan kan ik rustig in slaap vallen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu de harddiskrecorder van thomson. Nu is mijn vraag hoe kan ik programma's opnemen die pas over 2 of 3 weken beginnen. Misschien stom van me, maar ik heb het niet kunnen vinden. Kan volgens mij maar een week vooruit programmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 13:52:
Ik heb nu de harddiskrecorder van thomson. Nu is mijn vraag hoe kan ik programma's opnemen die pas over 2 of 3 weken beginnen. Misschien stom van me, maar ik heb het niet kunnen vinden. Kan volgens mij maar een week vooruit programmeren.
Zover ik weet kan dat ook niet. Tot maximaal een week vooruit via de gids, hoewel een aantal zenders maar een dag van tevoren beschikbaar zijn. Handmatig programmeren kan tot 2 weken van tevoren.
Wel kun je soms series programmeren, bijvoorbeeld bij de BBC en Discovery, waarbij automatisch alle delen (nieuw of oud) worden opgenomen. Dit is niet altijd beschikbaar, maar dit heb ik o.a. kunnen gebruiken voor Top Gear en Deadliest Catch. Bij het programmeren vanuit de gids krijg je dan een melding of je de hele serie wilt opnemen of een enkele aflevering.
Een andere mogelijkheid is nog een herhalende opname te programmeren, bijvoorbeeld dagelijk of wekelijks. Na het opnemen wordt automatisch de volgende opname ingepland. Op deze manier kun je een langere periode overbruggen.
pcprutser schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 12:04:
[...]
Ik zie het nu er wel van in, de DVR staat op mijn kamer, en ik kijk vaak nog ff tv voordat ik ga slapen, en dan zet ik mijn tv op de timer, en dan kan ik rustig in slaap vallen ;)
Hangt van het geluid van de DVR af. Iedere DVR zal circa 10 minuten na het gebruik herstarten. Van de herrie die bijvoorbeeld de Thomson dan maakt zit je rechtop in bed. Ook voor het verbruik hoeft de DVR niet naar stand-by te gaan, want het vebruik is vrijwel gelijk.

[ Voor 20% gewijzigd door Flitzer op 22-05-2010 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Elmer-
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-07 22:25
Al enige tijd zit ik te broedden op een oplossing voor het volgende probleem.

Bij de voordeur hangt een Axis netwerkcamera welke meerdere M-JPEG en H.264 streams uitstuurt. Deze beelden worden keurig netjes opgeslagen op een server met Axis camera station software. De camerabeelden zijn vervolgens op iedere computer via het netwerk te bekijken. Nu wil ik echter graag de live-beelden van de camera óók op de tv's in huis kunnen zien. En dat graag zonder al teveel gedoe. Hiermee bedoel ik dat ik de camerabeelden een bepaald tv-kanaal wil toewijzen (zeg kanaal 99) en met de afstandsbediening van de UPC decoder/mediabox gewoon naar het 'camera-kanaal' wil kunnen schakelen.

Nu heb ik de volgende mogelijkheden bekeken:
  • RF-Modulator: hier komt de UPC-kabel op binnen, er wordt een analoog videosignaal aan toegevoegd en vervolgens wordt het geheel weer naar een COAX kabel doorgestuurd (zeg maar het principe van de vroegere manier van aansluiten van een videorecorder). Deze COAX kabel gaat vervolgens naar de decoders. Het probleem hiermee is dat de RF-modulator een 'analoog' signaal toevoegt. De decoder moet dus in staat zijn om naast digitale signalen ook analoge signalen te ontvangen (kan dit?!). Een andere optie is om de kabel nogmaals te splitsen en naast naar de decoder ook naar de tv zelf te sturen (alle tv's in huis hebben nog een analoge tuner) maar dan zit ik nog met het probleem dat niet alles op hetzelfde apparaat terecht komt hetgeen het allemaal wat omslachtiger maakt. Tevens zullen nieuwere tv's waarschijnlijk niet meer met een analoge tuner zijn uitgerust en zit ik dan weer met problemen. In beide gevallen is er nog een groot probleem: significant kwaliteitsverlies door de RF-modulator.
  • Video-over-Ethernet Extender. niet handig omdat ik dan overal weer extra kabels moet gaan trekken, er tal van extenders moeten komen en het geheel er niet bepaald overzichtelijker op wordt.
  • DVB-C Modulator: al zoekende ben ik een aantal DVB-C modulators tegengekomen maar ik heb echter geen idee of dat doet wat ik ervan verwacht. Het zou natuurlijk heel fraai zijn als ik een digitaal tv kanaal kan toevoegen welke vervolgens door de UPC decoder kan worden verwerkt. Voorbeelden van dit soort apparaten zijn:

Het ziet er op zich best heel fraai uit, vooral die pci-kaart want dan hoef ik niet ingewikkeld te doen met een digitaal-naar-analoog-naar-digitaal conversie. Ik ben echter niet zo heel goed thuis in 'de markt van de tv-uitzendingen' en weet niet of dit gaat voldoen. Wellicht kan iemand me hier wat meer over vertellen of misschien heeft er zelfs ervaring mee.
Dit is zo'n beetje wat ik zelf heb gevonden maar er zijn vast nog meer mogelijkheden. Al met al zou ik erg blij zijn met een paar tips! Verder moet de prijs ook wel een beetje leuk blijven. (Afgelopen week een offerte gehad van een Amerikaans bedrijf dat een modulator had voor $ 20K, volgens mij was dat apparaat echter ook in staat om complete tv-pakketten samen te stellen en eindgebruiker-verficatie te bieden, iets meer voor de kabelaars dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Met de mediabox kan je niet naar 'eigen' digitale kanalen kijken, dus dat kan je al wegstrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

KoffieNT schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 16:27:

edit: Net de zending van TNT (van UPC) gemist, zal hem maandag wel binnenkrijgen dan. Sneller dan verwacht :).
De nieuwe mediabox net ontvangen, aangesloten en hij werkt gelukkig meteen.

Misschien ben ik te voorbarig want ik heb hem pas een half uur, maar het lijkt er op alsof het goed werkt. De harde schijf hoor je duidelijk draaien als je dichtbij de mediabox bent, maar na 10 seconden als hij op standby staat, spint de hdd down, of gaat hij uit. Iig zo goed als geen herrie meer.

Nadeel is dat het wel weer een (best lelijke) grijze MB is, maar die heb ik liever dan die mooie herriebak :D.

Oude:
Afbeeldingslocatie: http://a.imagehost.org/0535/1_94.jpg

Nieuwe:
Afbeeldingslocatie: http://j.imagehost.org/0160/2_24.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren vraagjes over de alles-in-pakketten-XL:

http://www.upc.nl/totaalp...-bellen-onbeperkt-europa/

1) Als ik zo'n alles in 1 pakket neem met HD, welke decoder levert UPC dan ? Cisco of Philips ?
2) Als je zo'n pakket neemt met HD en DVR erbij, welke decoder leveren ze dan ? Cisco of Philips ?
3) Zijn de Cisco en Philips decoders zilver kleurig (net zoals mijn andere audio/TV/DVD componenten) ?
4) Zit er wireless LAN op de modem/router?

Ik hoor graag van jullie.

BVD,
Dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
1. HD zonder DVR = nieuwe Pace HD
2. Hoogstwaarschijnlijk Cisco, maar het kán ook een Philips worden.
3. Zie TS.
4. Weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 13:38:
Heren vraagjes over de alles-in-pakketten-XL:

http://www.upc.nl/totaalp...-bellen-onbeperkt-europa/

1) Als ik zo'n alles in 1 pakket neem met HD, welke decoder levert UPC dan ? Cisco of Philips ?
2) Als je zo'n pakket neemt met HD en DVR erbij, welke decoder leveren ze dan ? Cisco of Philips ?
3) Zijn de Cisco en Philips decoders zilver kleurig (net zoals mijn andere audio/TV/DVD componenten) ?
4) Zit er wireless LAN op de modem/router?

Ik hoor graag van jullie.

BVD,
Dennis
Ik heb sinds 2 weken HD+DVR, het werd een philips. Voordeel van dit apparaat is dat de AUX Scart het gewoon doet als je HDMI hebt aangesloten. Dat is handig voor mijn Slingbox. De Flip is overigs zwart.

Ik kreeg er een router bij, een Netgear WNR2100. Die heeft Wireless N ondersteuning. Er zit ook een dongle bij dus je kan meteen aan de gang.
[...]
Ik zet die irritante kanalen (je kan niet wegzappen, want interactief) achter een kinderslot :+ . Niet omdat er pr0n op te zien is, maar dan moet je eerst je code invoeren. Dat hoeft niet en je kan meteen door zappen.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraag, heb sinds deze week een Panasonic tv (P42g20) met het HD-pakket van UPC (Pace mediebox). Nu krijg ik vaak bij HD-kanalen van RTL 5 en 7 of Ned. 3 zwarte balken aan de zijkant van het scherm, een beeldverhouding 4:3 dus. Als er reclame is gaat het beeld dan weer naar breedbeeld. Instelling op de mediabox zijn: HGMI op auto en beeldverhouding op breedbeeld. Hebben hier meer mensen last van of moet ik ergens iets anders instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
en als je 'm van auto afhaalt?

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help helaas niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

Ik kreeg eind vorige week (Amsterdam-Buitenveldert) onderstaande brief in de bus:

Geachte heer, mevrouw .......

Zendmast in uw omgeving kan sneeuw, strepen of blokjes geven op uw tv.

In 2004 zijn in Amsterdam diverse zendmasten geplaatst.
Naar verwachting komt er binnenkort een nieuwe zendmast bij.
Nu kan het voorkomen dat het signaal van deze zendmasten storing geeft op uw televisie.
Dit verschijnsel heet "interferentie".

Mogelijk heeft u (of krijgt u door de nieuwe zendmast) last van sneeuw of strepen op uw scherm bij het kijken naar bijvoorbeeld RTL4 of Euronews / Het Gesprek uit het analoge standaardpakket.

Kijkers van digitale televisie van UPC kunnen storing ondervinden in de vorm van blokjes op een tiental kanalen (waaronder Veronica en de extra zender Eredivisie live).

De storing kan ontstaan doordat het signaal van de zendmast binnendringt in uw eigen witte coax-binnenhuisbekabeling (bij niet goed geisoleerde kabels, stekkers, splitters of wandcontactdozen).

UPC kan een mogelijke storing helaas niet voorkomen.
Uiteraard willen wij u wel zo goed mogelijk helpen bij het oplossen van het probleem.
<knip verhaal over storing>
Ervaart u deze storing? bel dan naar 020 7757019 (computergestuurd antwoordsysteem) of plaats uw melding via de Stichting Aanpak Interferentie (www.stai.nl).
U krijgt dan zo spoedig mogelijk een gratis kabelset van 1 en 5 meter thuisgestuurd.
In veel gevallen lossen deze nieuwe kabels het probleem op.

Nou fijn nieuwe kabels voor niks, altijd leuk :)

Zouden ze hiermee nieuwe zendmasten van het KPN gebouw aan de Barbara Strozzilaan bedoelen?
Oftewel hoek A10-zuid - Europa boulevard.

En om wat voor zendmasten gaat het dan ?

Zelf ervaar ik wel zo nu en dan dat RTL4 iets hapert, maar voor de rest weinig last.
(Digitale tv royal zonder dvr)

edit: meteen bij stai.nl even wat ingevuld en voila:

Hartelijk dank voor uw melding

U kunt inderdaad hinder ondervinden van DVB-T interferentie.

U krijgt binnen twee werkdagen per post een voor u gratis setje antenne-aansluitsnoeren van goede kwaliteit thuisgezonden.

Ben benieuwd.

**update** Gisteren (28-05) via de post een setje coax kabels ontvangen :)

[ Voor 8% gewijzigd door MarElo op 29-05-2010 12:02 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

KoffieNT schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 11:58:
[...]

Misschien ben ik te voorbarig want ik heb hem pas een half uur, maar het lijkt er op alsof het goed werkt. De harde schijf hoor je duidelijk draaien als je dichtbij de mediabox bent, maar na 10 seconden als hij op standby staat, spint de hdd down, of gaat hij uit. Iig zo goed als geen herrie meer.

Nadeel is dat het wel weer een (best lelijke) grijze MB is, maar die heb ik liever dan die mooie herriebak :D.

Oude:
[afbeelding]

Nieuwe:
[afbeelding]
De MB loopt sinds gisteren, toen ik hem kreeg, om de paar uur vast. Wanneer ik naar een andere zender switch (dat kan wel) krijg ik een zwart beeld. Ik kan de MB uitzetten en weer aanzetten, maar dit heeft geen resultaat. Ik moet de stekker er dan uithalen..

Om een uur of 6 heb ik gebeld met UPC en zoals te verwachten vertelde de vrouw me de box helemaal te resetten en een geforceerde softwareupdate uit te voeren. (30sec de stekker eruit, stekker er in met het pijltje naar links-knopje ingedrukt houden).
Ik begreep van de vrouw dat ze niet wilde wachten totdat ik weer beeld had en me verzekerde dat het daarna zou werken.

Na de upgrade/update had ik weer gewoon beeld, maar nu liep hij net weer vast :/. Opnieuw gereset en hem daarna maar even naar fabrieksinstellingen terug gezet.

Als hij nu weer vastloopt dan ga ik (morgen) maar weer eens bellen..

[ Voor 4% gewijzigd door KoffieNT op 26-05-2010 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KoffieNT schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 23:04:
[...]

De MB loopt sinds gisteren, toen ik hem kreeg, om de paar uur vast. Wanneer ik naar een andere zender switch (dat kan wel) krijg ik een zwart beeld. Ik kan de MB uitzetten en weer aanzetten, maar dit heeft geen resultaat. Ik moet de stekker er dan uithalen..

Om een uur of 6 heb ik gebeld met UPC en zoals te verwachten vertelde de vrouw me de box helemaal te resetten en een geforceerde softwareupdate uit te voeren. (30sec de stekker eruit, stekker er in met het pijltje naar links-knopje ingedrukt houden).
Ik begreep van de vrouw dat ze niet wilde wachten totdat ik weer beeld had en me verzekerde dat het daarna zou werken.

Na de upgrade/update had ik weer gewoon beeld, maar nu liep hij net weer vast :/. Opnieuw gereset en hem daarna maar even naar fabrieksinstellingen terug gezet.

Dat had ik ook met mijn oude grijze mediabox.....Zou het misschien dezelfde zijn ? 8)7

Volgens de monteur zou het komen doordat ik geen versterker had en dat de mediabox te hard moest "werken.
Daardoor is ie blijkbaar kapot gegaan.
Ik heb nu zo'n zwarte en die heeft er gelukkig geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

KoffieNT schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 11:58:
[...]

Oude:
[afbeelding]

Nieuwe:
[afbeelding]
Tja, ik zet 'm gewoon altijd 's nachts uit vanwege de herrie. Die grijze is echter wel erg oud...

Wij hebben deze 2;

Afbeeldingslocatie: http://www.uploader.gamergun.com/files/1/hires33755_thumb.jpg
Enkel dan de versie zonder harddisk, dus die is ook een stuk lager.

En deze dus (de herrie maker);
Afbeeldingslocatie: http://www.uploader.gamergun.com/files/1/dekoderUPC_newSD_thumb.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door TommyGun op 28-05-2010 11:20 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

KoffieNT schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 23:04:
[...]

Verwijderd schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 10:19:
[...]

Dat had ik ook met mijn oude grijze mediabox.....Zou het misschien dezelfde zijn ? 8)7

Volgens de monteur zou het komen doordat ik geen versterker had en dat de mediabox te hard moest "werken.
Daardoor is ie blijkbaar kapot gegaan.
Ik heb nu zo'n zwarte en die heeft er gelukkig geen last van.
TommyGun schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 10:34:
[...]

Tja, ik zet 'm gewoon altijd 's nachts uit vanwege de herrie. Die grijze is echter wel erg oud...

Wij hebben deze 2;

[afbeelding]
Enkel dan de versie zonder harddisk, dus die is ook een stuk lager.

En deze dus (de herrie maker);
[afbeelding]
Gisteren heb ik nogmaals gebeld met UPC en kreeg een aardige kerel aan de lijn. Hij vertelde me dat het signaal te zwak was (de mediabox staat boven op mijn slaapkamer) en dat daarom de update niet goed was gegaan. Vandaar liep hij vast.
Wat ik moest doen is de mediabox beneden neerzetten en met een korte kabel en zonder versterker de mediabox updaten. Dat heb ik gedaan en voor zover ik kon zien lukte dat. Ook raadde de meneer mij aan om de mediabox naar fabrieksinstellingen terug te zetten, dat heb ik ook gedaan.
Daarna heb ik een uurtje beneden televisie zitten kijken dat ging prima. Maar dat zegt nog niks want hij loopt pas vast als hij een uur of 3 aan staat.
Om 2 uur (snachts) heb ik de mediabox weer boven gezet, hem aangezet en ik ben ik bed gaan liggen. Vanochtend kwam ik er achter dat de mediabox weeeer was vastgelopen :|.

Ik heb hem net weer beneden gezet, zonder versterker er tussen proberen up te daten en daarna met versterker aan de tv beneden gehangen. Ik wil ook nog internetten e.d. natuurlijk :).

Hij staat nu fijn op nederland 1 Roland Garros te kijken, ik zie over een paar uur wel of hij vastgelopen is of niet..en dan ga ik maar weer bellen.

Mocht de mediabox nu niet vastlopen (i doubt it), dan zou het wel eens door de vrij lange kabel naar boven kunnen komen, maar hoe het dan komt dat de oude mediabox het wel gewoon altijd deed..
De mediabox zelf geeft aan dat het signaal prima in orde is, en toen ik een keer een monteur over de vloer had (voor internet) gaf hij me nog complimenten hoe ik het hier in elkaar heb gezet 8)..beetje raar dus.

Het begint nu vervelend te worden, jammer dat tot nu toe geen 1 wijziging 100% goed is gegaan.

edit: Wat ik nog kan doen, is snachts de mediabox beneden aansluiten. zonder versterker en een korte kabel. Als hij dan vastloopt is er volgens mij iets anders aan de hand dan een slecht signaal.

[ Voor 7% gewijzigd door KoffieNT op 28-05-2010 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds twee weken de UPC mediabox en had ook last van vastlopers.
Ik heb nu de box verplaatst naar een beter geventileerde plek (... dus niet bovenop de tuner/versterker).
Tot op heden heb ik geen last meer van gehad van vastlopers.
Wellicht dat 'ie dus te warm werd ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

Goede koeling helpt idd. Heethoofden die dingen...

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Hij wordt inderdaad wel erg warm (net als alle mediaboxen die ik tot nu toe heb gehad, 4 of 5), maar hij staat in principe prima geventileerd.

edit: Hij is vanmiddag 1x vastgelopen, na een uur of 6. Ook viel het me op dat er niets van de tv-gids klopte.
Hij staat dus nu beneden, met korte kabels achter de versterker. (op de laagst versterkte aansluiting)
Om een uur of 11 is hij nogmaals vastgelopen.

Ik ga hem straks zonder versterker aansluiten en dan laat ik hem vanacht aan staan, kijken of dat wat helpt.

Sowieso morgen even bellen, want dit slaat natuurlijk nergens op.

[ Voor 63% gewijzigd door KoffieNT op 29-05-2010 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Update: Gisterennacht de mediabox met een korte kabel zonder versterker meteen op de muur aangesloten (in principe de meest ideale situatie dus), en hem opnieuw geupdate. Weer liep hij na een tijdje vast.

Ik heb net de helpdesk gebeld en nu komt er woensdag een monteur.

Nogmaals: Wat jammer zeg :| , ik wissel mijn mediabox in voor een andere omdat die ene te veel herrie maakt en zelfs deze simpele wijziging loopt helemaal verkeerd en daardoor heb ik nu 7 dagen problemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Sinds gister heb ik ook het UPC all in one pakket.

Heb een Cisco HD+DVR mediabox en Cisco modem ontvangen. Tot nu toe werkt alles echt prima, ondanks dat ik nog echt brakke bekabeling heb. Kan ik eindelijk ook kijken waarvoor ik werk :P (werk bij de playout van UPC, dus vanwaar alle kanalen gescheduled en uitgezonden worden, alsmede de afdelingen van Sport1/film1 en On demand)

HD beeld is echt heel mooi, ook al heb ik het standaard pakket er zitten aardig wat HD zenders bij.

Cisco box is ook best snel, en maakt gelukkig geen lawaai. Word ook niet warm, welke box hebben jullie het hierboven over?

Internet en Telefonie moet ik nog aansluiten, gebruik nu nog mijn ADSL gezien ik nog een Wireless AP moet kopen

Owja somminge BN'ers in HD zien is scary ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Rev! op 29-05-2010 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Is dat HD+DVR die onderste? Weet wel dat het al een oud model is. Die bovenste heb ik eerlijk gezegd nog nooit gezien bij ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Nope, de gewone DVR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-Al
  • Laatst online: 16:05
Hey hey, hier een vraagje,

is het mogelijk om een tweede box aan te sluiten op b.v. zolder? Dit omdat ik een 40" hdtv ga kopen en dus eigenlijk wel wat beters wil dan analoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Een tweede mediabox kost 5 euro p/m extra en het gaat dan om een versie zonder DVR-functie. Dit staat eigenlijk vrij duidelijk op de site :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-Al
  • Laatst online: 16:05
Punt, punt, stomme vraag dan, hier even wat beter neerzetten, als ik deze op mijn televisie op zolder aan wil sluiten, hoe doe ik dat dan? ik heb al een analoge kabel hier, maar kan ik dat analoog inpluggen en klaar...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Je bedoeld je (enige) mediabox op zolder aansluiten? Dat is gewoon hetzelfde als wanneer hij beneden staat. Kabel erin en klaar, de televisie maakt niets uit.

Het kan wel zijn dat je een slecht(er) signaal hebt, omdat het dan door een langere kabel moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:21
Wat is eigenlijk de policy met betrekking tot het omwisselen van die boxen.

Ik heb aardig wat geinversteerd om het energieverbruik te optimaliseren. Waarbij mijn huidige HD-DVR zo een 35 watt stand-by trekt. Nu zie ik in een persbericht dat de nieuwe versie minder dan 1 watt verstookt in stand-by. Ik vind dit een behoorlijk verschil, mede omdat ik geen power toggle op die kast heb. buiten stand-by is het de stekker eruithalen (welke helemaal weggewerkt zit)

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
De nieuwe boxen verbruiken nog steeds iets van 15-20W in standby, pas vanaf een nog niet aangekondigde softwareversie zal het standby-verbruik worden gereduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

peugeot206gt schreef op maandag 31 mei 2010 @ 19:59:
buiten stand-by is het de stekker eruithalen (welke helemaal weggewerkt zit)
Ik heb er een 'klik aan klik uit' remote op aangesloten. één druk op de knop en de box gaat aan of uit.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren m'n UPC pakket binnengekregen:
- Digitale TV Starter met DVR
- Fiber Power Internet 25
- Bellen Standaard
- Standaardpakket Radio/TV

met 2 dozen 1 voor internet en 1 voor tv.

Maar in de handleiding komt mijn situatie niet voor... heb allerlei opties geprobeerd maar niks werkt.
Ik blijf bij de installatie van de tv krijgen dat er geen signaal is.
Als ik de kabel direct in de tv stop heb ik wel analoog beeld.

De groene kabel komt binnen in mijn huiskamer en gaat direct in een UPC kastje dat er nog hing van de vorige bewoners.

Afbeeldingslocatie: http://img97.imageshack.us/img97/4039/20052009098.jpg

deze heeft 3 uitgangen, radio, tv en data.

Heeft iemand een idee hoe ik eea nu moet aansluiten.

deze handleiding heb ik gevolgd:
http://www.upc.nl/pdf/upc_installatiehandleiding_dtv.pdf
http://www.upc.nl/pdf/upc...ng_internet_telefonie.pdf

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2010 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Hij moet als het goed is gewoon in de tv-aansluiting :). De kabel zelf is goed en niet al te lang? (5 meter ofzo) Dan gewoon effe bellen met de helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat oude kastje kan dus gewoon blijven hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Dat kastje is je AOP, dat moet inderdaad blijven staan. Je moet niet de onderdelen voor de situatie 'Woonkamer' gebruiken, maar de onderdelen voor de situatie 'Anders'.

[ Voor 11% gewijzigd door Mawlana op 01-06-2010 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goeie tip, die 2 zakjes heb ik inderdaad gekregen, ga ik vanavond proberen, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

KoffieNT schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 12:44:
[...]

Gisteren heb ik nogmaals gebeld met UPC en kreeg een aardige kerel aan de lijn. Hij vertelde me dat het signaal te zwak was (de mediabox staat boven op mijn slaapkamer) en dat daarom de update niet goed was gegaan. Vandaar liep hij vast.
Wat ik moest doen is de mediabox beneden neerzetten en met een korte kabel en zonder versterker de mediabox updaten. Dat heb ik gedaan en voor zover ik kon zien lukte dat. Ook raadde de meneer mij aan om de mediabox naar fabrieksinstellingen terug te zetten, dat heb ik ook gedaan.
Daarna heb ik een uurtje beneden televisie zitten kijken dat ging prima. Maar dat zegt nog niks want hij loopt pas vast als hij een uur of 3 aan staat.
Om 2 uur (snachts) heb ik de mediabox weer boven gezet, hem aangezet en ik ben ik bed gaan liggen. Vanochtend kwam ik er achter dat de mediabox weeeer was vastgelopen :|.

Ik heb hem net weer beneden gezet, zonder versterker er tussen proberen up te daten en daarna met versterker aan de tv beneden gehangen. Ik wil ook nog internetten e.d. natuurlijk :).

Hij staat nu fijn op nederland 1 Roland Garros te kijken, ik zie over een paar uur wel of hij vastgelopen is of niet..en dan ga ik maar weer bellen.

Mocht de mediabox nu niet vastlopen (i doubt it), dan zou het wel eens door de vrij lange kabel naar boven kunnen komen, maar hoe het dan komt dat de oude mediabox het wel gewoon altijd deed..
De mediabox zelf geeft aan dat het signaal prima in orde is, en toen ik een keer een monteur over de vloer had (voor internet) gaf hij me nog complimenten hoe ik het hier in elkaar heb gezet 8)..beetje raar dus.

Het begint nu vervelend te worden, jammer dat tot nu toe geen 1 wijziging 100% goed is gegaan.

edit: Wat ik nog kan doen, is snachts de mediabox beneden aansluiten. zonder versterker en een korte kabel. Als hij dan vastloopt is er volgens mij iets anders aan de hand dan een slecht signaal.
Dus:
Email gestuurd met de vraag over een herriemakende mediabox.
4 dagen later (donderdag)een telefoontje dat er een nieuwe mediabox komt, waarschijnlijk eind volgende week.
Zaterdag is TNT geweest maar ik was er niet, dinsdag de nieuwe mediabox ontvangen. (maandag was het pinksteren)
Mediabox loopt vast, dinsdag gebeld, moest de mediabox resetten met het knopje naar links.
Mediabox loopt vast, woensdag gebeld, de mediabox update niet en dat kwam door een slecht signaal. Moest hem beneden gaan aansluiten en dan zou het moeten werken.
Mediabox loopt (ook beneden) vast, vrijdag gebeld, monteur komt volgende week woensdag tussen 8 en 1. (tussen 8 en 1 vind ik erg grote gat als je het mij vraagt)

Vandaag:
Monteur geweest, mooi op tijd. Mediabox vervangen want het signaal was in orde. Nieuwe mediabox update gewoon zoals het hoort en werkt nu ook.

Stiekem had ik ze op dag 1 ook kunnen vertellen dat de mediabox niet in orde was, maar ja zo gaat dat nu eenmaal.
Heel vervelend dat deze simpele wijziging ook totaal verkeerd is gelopen, maar als het goed is werkt het nu zoals het zou moeten.

[ Voor 18% gewijzigd door KoffieNT op 02-06-2010 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Hoe hebben jullie de TV instellingen staan op de mediabox?
Zelf heb ik een Panasonic plasma. Ik heb de mb ingesteld op 16:9 en beeld op Auto.

Ik merk daardoor dat vaak het beeld niet volledig is. Wanneer ik standaard 1080i aan hou gaat het wel goed.
Maar dan merk ik weer dat de mb af en toe in de stress schiet.

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Je hebt een HD-box dus? Gewoon op 720p zetten, dan past alles :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ben een beetje nieuw in het hele coax-kabel gebeuren (nooit in verdiept), maar ik zit met een probleem wat hier waarschijnlijk al eens eerder voorbij is gekomen, het on-demand gebeuren van UPC werkt niet. De media box geeft aan dat mijn aansluiting niet helemaal goed functioneren.. Nu sta ik daar niet helemaal van te kijken want ik woon in een wat ouder studentenhuis. Ik heb denk ik twee problemen;
- de versterker is misschien niet goed genoeg.
- mijn wandkastje op m'n kamer is ruk.
Ik heb een aantal foto's van de aansluitingen (zal ze ff als link plaatsen om het topic netjes te houden);

- http://www.plaatjesupload.../06/03/1275551200-090.jpg
- http://www.plaatjesupload.../06/03/1275551223-080.jpg
- http://www.plaatjesupload.../06/03/1275551274-150.jpg

De eerste foto laat zien hoe het gebeuren binnenkomt; UPC witte kastje is voor internet, rechter groene kabel wordt opgesplitst en één daarvan gaat naar de versterker (foto 2). Het is een oud ding en weet niet hoe het zit met retourgeschiktheid ervan... Verder wordt er na de versterker nog twee keer een splitser gebruikt om vervolgens bij mijn kamer uit te komen. (foto 3)

Nu kan ik op mijn kamer wel goede kabels leggen en de wandcontactdoos vervangen, maar zou dit zin hebben. Nu wil ik die wandcontactdoos sowieso vervangen, maar heb gezien dat hier ook verschil in zit tussen wel of niet retourgeschikt.

Dus;
- Kan iemand mij zeggen of bijv. een andere/extra versterker zin heeft?
- Wie heeft een goede tip voor welke coax wandcontactdoor ik kan aanschaffen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 17:54
Een andere extra versterker zal denk ik geen zin hebben. Denk dat het probleem gewoon de versterker is die niet retourgeschikt is.

Deze zal wel goed moeten zijn: http://www.digiproof.nl/I.../InHome/Products/29000255

[ Voor 31% gewijzigd door Deef_K op 03-06-2010 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, en weet je zo ook waar ik geschikte wanddoosjes kan halen of maakt dat verder niet uit met wel of niet retourgeschikt?
Zag namelijk van Hirschmann dat er wel en niet retourgeschikten van waren?

EDIT: Ow, volgens mij heeft dat te maken met het verschil in einddoos of rijgdoos...

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2010 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:49
Weet iemand of je met de grijze Mediabox het geluid harder of zachter kan zetten met de AB van UPC? Ik weet dat je die AB een signaal kan 'leren', maar wat ik wil is net als met een NMT de box zelf harder of zachter zetten, ipv mn receiver of tv. Kan dit? Of kan dit dan wel met die allernieuwste, zwarte Mediabox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is het verschil tussen bijv. een Hirschmann GHV20M versterker en de FDU-44? Heeft dat alleen te maken met de hoogte van de versterking in db's?
UPC zelf zegt in hun 'beterbeeld' pdf file dat de maximale versterking 4db mag zijn. Die Hirschmann geeft veel meer, tot wel 12db. Kan dit voor problemen zorgen?
Mijn einddoos op m'n kamer zal op zo'n 15 meter van de versterker zitten. Geeft de FDU-44 dan genoeg versterking of kan ik beter voor de Hirschmann GHV20M gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
pennywiser schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 13:38:
Weet iemand of je met de grijze Mediabox het geluid harder of zachter kan zetten met de AB van UPC? Ik weet dat je die AB een signaal kan 'leren', maar wat ik wil is net als met een NMT de box zelf harder of zachter zetten, ipv mn receiver of tv. Kan dit? Of kan dit dan wel met die allernieuwste, zwarte Mediabox?
Zie http://www.upc.nl/pdf/upc...ing_afstandsbediening.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:49

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JFK104
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-09 16:22
is het nu zo moeilijk om bij de HD abonnees de HD kanalen op de juiste plek te zetten??

Zit je al een half uur te kijken om je vervolgens te bedenken dat je dat kanaal ook al een half uur in HD had kunnen zien, kansloos zeg

Ziggo heeft dat toch beter voor elkaar en ziet er ook strakker uit met kanaal info ed. Moet toch niet zo moeilijk zijn voor UPC hier verbetering in aan te brengen. Enige tip die ze geven is de favorietenlijst, serieus dat is toch geen alternatief.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Weet iemand toevallig de IR code voor een Thomson DPL600HT? (5.1 versterker)

Alle Thomson codes van de UPC site werken helaas niet
Pagina: 1 ... 8 ... 30 Laatste

Let op:
Heb je een UPC Horizon? Neem dan een kijkje in dit topic.