Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sylvesterrr heeft gelijk. Als het een SOP-aansluiting is, zullen de Transportstreams er waarschijnlijk wel op staan. Echter een retour-signaal heb je niet, dus On Demand zal niet werken.

Verder is het sterk afhankelijk van de kwaliteit van de 'eigen' installatie van het complex of de Transportstreams uberhaupt goed doorkomen. Als er verouderde versterkerapparatuur in zit zal dat niet lekker werken. ;)
Betekend dit dat er uberhaupt geen digitale tv gekeken kan worden? Het gaat haar in eerste instantie vooral om de betere beeldkwaliteit van digitale tv. On Demand is mooi meegenomen, maar niet het voornaamste doel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04:19

Simkin

Bzzzzz

Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 15:43:
[...]

Betekend dit dat er uberhaupt geen digitale tv gekeken kan worden? Het gaat haar in eerste instantie vooral om de betere beeldkwaliteit van digitale tv. On Demand is mooi meegenomen, maar niet het voornaamste doel.
Wie weet ken je iemand met een signaal analyzer? Zou je de signaalsterkte kunnen bekijken. Lager dan 60dB kan problemen op leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 18:42

Mark_640

In my memory

Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 15:43:
[...]

Nee, maar of het goed werkt is sterk afhankelijk van de apparatuur die de complexeigenaar gebruikt om het CATV signaal in het complex te distribueren.

Vaak zie je dat daar 'oude' apparatuur voor is gebruikt, welke nou eenmaal niet is gebouwd om +/- 30 analoge en nog een hoop digitale transportstreams te versterken.

Het signaal zal er vast wel opstaan, maar of het goed werkt, is een tweede...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640

Mark_640

In my memory

Simkin schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 15:57:
[...]

Wie weet ken je iemand met een signaal analyzer? Zou je de signaalsterkte kunnen bekijken. Lager dan 60dB kan problemen op leveren.
Bij een digitaal signaal is het nivo nog niet de grootste fout-factor. Digitale nivo's liggen altijd lager dan een normaal analoog signaal. Veel belangrijker is de Bit Error Rate (BER), en dat meet je niet met een simpele signaal analyzer... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij een digitaal signaal is het nivo nog niet de grootste fout-factor. Digitale nivo's liggen altijd lager dan een normaal analoog signaal. Veel belangrijker is de Bit Error Rate (BER), en dat meet je niet met een simpele signaal analyzer... ;)
Dan lijkt mij de beste manier om het gewoon eens uit te proberen. Ik zal de volgende keer dat ik op de Lijnbaan ben eens vragen in de UPC winkel of ze zoiets te leen hebben.

edit: niet een analyzer, maar een decoder natuurlijk ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2010 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640

Mark_640

In my memory

Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 16:21:
[...]

edit: niet een analyzer, maar een decoder natuurlijk ;)
Die gaan ze je niet uitlenen, behalve als je een abo afneemt... ;)

Geen kennisen/vrienden/familie bij wie je 'm een avondje mag lenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortel1
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-06 20:08
Sinds vandaag UPC HDTV + DVR geinstaleerd. Daarnaast overigens ook Fibre wire internet.
Ik moet zeggen dat ales prima ging met instaleren. Geen centje pijn. En daarnaast wat een verschil in beeld t.o.v. tele2 + "gewone" kabel. Ik wist niet dat mijn TV in staat zo'n scherp beeld weer te geven.
Ik ben blij dat ik het heb gedaan. Verder natuurlijk niet echt een nuttige toevoeging aan dit forum al is het voor sommige mensen misschien ook wel eens goed om te horen dat het soms perfect kan gaan.

“I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.” ― Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldme
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-05-2024
wortel1 schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 15:36:
Sinds vandaag UPC HDTV + DVR geinstaleerd. Daarnaast overigens ook Fibre wire internet.
Ik moet zeggen dat ales prima ging met instaleren. Geen centje pijn. En daarnaast wat een verschil in beeld t.o.v. tele2 + "gewone" kabel. Ik wist niet dat mijn TV in staat zo'n scherp beeld weer te geven.
Ik ben blij dat ik het heb gedaan. Verder natuurlijk niet echt een nuttige toevoeging aan dit forum al is het voor sommige mensen misschien ook wel eens goed om te horen dat het soms perfect kan gaan.
kijk dit soort verhalen wil ik ook graag horen, zit er nog steeds over te denken om het hd tv pakket te nemen.
Maar alle negatieve dingen die ik hier lees weerhouden mij er van.

Heb mijn Tv kabel al verbeterd met hirschman kabel, dat heeft tot mijn grote verbazing beter beeld opgeleverd.
Het vreemde is dat soms het beeld gewoon slecht is, op bepaalde tijd stippen. maar een uurtje later is het weer goed ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalker
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-04 15:15

Stalker

Leon 20 VT Topsport

Gisteren heb ik het pakket van upc geïnstalleerd met hd+dvr.
Blijf ik hangen in het scherm van max 15 minuten wachten.
Ik bellen naar upc en ze melden mij dat de activatie niet goed was.
Ze zouden hem activeren en dat zou 4 tot 24 uur duren.
Die zijn om nu en geen beeld :(
Zijn er meer mensen dit overkomen?
Lees zoveel horrorverhalen erover dat ik er niet gerust op ben.
Daarnaast heb ik ook al een paar keer gehad dat het hdmi signaal niet goed doorkwam.
Op de tv zag ik dan, signaal niet ondersteund.
De hdmi stekker eruit en erin hielp dan wel.
Tv is een samsung 40b6000

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:49
Nou mogelijk het weekend (natuurlijk) mn decoder overleden. Liep steeds vast, andere kabel geprobeerd, zelfde probleem. Maar ff stroom eraf tijdje, stroom erop, opnieuw instellen, bij de activeringscode van de gemeente de mijne ingevuld en de melding: geen signaal. Andere kabel, geen signaal, andere blok bij binnenkomst: geen signaal. Telefonie + bellen werkt gewoon. Ff snelle test door kabel direct op de tv te doen: beeld

Zucht... anderhalve maand verder: Decoder voor 2e keer vol vastlopers (1e keer dmv update verholpen) 1 modem vervangen. Hmm ben benieuwd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 20:07
Net de HD mediabox ontvangen en aangesloten.
En wat denk je? Alles werkte meteen!
En ik mag de SD box houden voor op de slaapkamer zonder extra kosten.
Even het eerste rekeningafschrift van UPC afwachten natuurlijk of ze ook daadwerkelijk alleen de extra 9€ p/m rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Het zal best al eens voorbij gekomen zijn maar zendt RTL 8HD altijd in 4:3 uit??

De SD zenders lijken me een beter beeld te geven dan met de SD decoder.
Komt zeker omdat de HD decoder via HDMI aangesloten is?
Verder zijn de HD zenders haarscherp al zie je soms wel dat niet al het beeldmateriaal ook daadwerkelijk in HD is geschoten.
Tot nu toe bevalt de HD decoder uitstekend.
Ook leuk dat sommige HD zenders DD 5.1 uitzenden
Iets lastiger is dat de HD zenders ergens in de 60 pas beginnen.

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 22:42
Ik had mijn abbo om had laten zetten van HD naar HD-DVR, maar heb de boel echter weer terug laten draaien.
Ik vind de beeldkwaliteit van de HD zenders beduidend van mindere kwaliteit via de Cisco dan via die lelijke Philips. Ook is het mij niet gelukt om zowel de tv als decoder met 1 afstandsbediening te bedienen.
Zijn er meer van dit soort gevallen?

• Pannekoek81
Pannekoek81 schreef op zondag 07 februari 2010 @ 23:47:
Nou mogelijk het weekend (natuurlijk) mn decoder overleden. Liep steeds vast, andere kabel geprobeerd, zelfde probleem. Maar ff stroom eraf tijdje, stroom erop, opnieuw instellen, bij de activeringscode van de gemeente de mijne ingevuld en de melding: geen signaal. Andere kabel, geen signaal, andere blok bij binnenkomst: geen signaal. Telefonie + bellen werkt gewoon. Ff snelle test door kabel direct op de tv te doen: beeld

Zucht... anderhalve maand verder: Decoder voor 2e keer vol vastlopers (1e keer dmv update verholpen) 1 modem vervangen. Hmm ben benieuwd :(
Nou morgen word mn nieuwe decoder door een monteur geleverd. Hopelijk dan een tijdje storings vrij. Zou prettig zijn :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
Vandaag de monteur hier gehad. Nieuwe mediabox en nieuwe aansluiting, de aansluiting die ik had bleek niet goed meer te zijn en verouderd, dus is aangepast, hmmm. Niet gek in de bijna 2 maanden klant:
-nieuwe modem
-nieuwe mediabox
-nieuwe aansluiting

Maar goed: de mediabox werkt en geeft volledig signaal. Dus tv werkt ook weer. Hopelijk nu even een tijdje probleemloos allemaal.

Heb trouwens ipv thomson nu een pace mediabox... Hmmm Nou ja werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickdew
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:58
ik heb op mijn slaapkamer gewoon via de kabel en beneden hebben we via mediabox... Nu is mijn vraag.. boven op mijn slaapkamer heb ik slechte kwaliteit via normale kabel van UPC. Dit komt omdat de kabels slecht zijn en vaak verlengd. Krijg ik als ik digitale tv neem met extra mediabox wel goede kwaliteit TV zoals beneden!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640

Mark_640

In my memory

Waarschijnlijk niet. Als het analoge signaal slecht is, zal Digitale TV ook niet lekker werken.

Beter kun je investeren in een goede kabel met goede stekkers. Het is nou ook weer niet zo dat dat honderden Euro's kost.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Ik had problemen met 2 einddozen van Astro.
Beiden lieten een aantal zenders zoals Nat. geo. wild, Discovery science en nog een paar andere zenders niet door.
Beide dozen vervangen, één voor een nieuwe Astro en de andere voor een Hirschmann eindoos.
De twee Astro's die ik had zat schijnbaar een filter in volgens de electrozaak hier in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 22:01
Ik heb sinds (zeker) gisteren zwart beeld op Ned 1,2 en 3, maar wel gewoon info-balk. Rest van de zenders helemaal in orde. Gebeld net met de helpdesk, die kwam uiteindelijk tot de conclusie dat het aan de kabels moet liggen. Kan ik inkomen. Ik heb gewoon de kabels gebruikt die meegeleved waren. Waar ik niet kan inkomen is dat in de uitleg van de beste man naar voren kwam dat UPC in het installatiepakket NIET de juiste kabels levert. Althans de kabel die ik tussen Mediabox en splitter heb zitten hoort officieel tussen TV en Mediabox (zit nu scart, óók meegeleverd). Welke kabel moet er dan tussen Mediabox en splitter was mijn vraag. "Een betere die wij niet hebben meegeleverd, die moet u zelf aanschaffen" was zijn reactie. Eerlijk gezegd vind ik dat toch een béétje raar. Is dit een bekend verhaal? Graag niet reacties zoals, "ja dat moet je." Het lijkt mij in ieder geval geen slimme zet van UPC tenzij slechts een klein percentage zo'n kabel hoeft te hebben, óf.... heel heel veel mensen hebben daadwerkelijk al zo'n kabel voor aanschaf van het pakket. Maar aan de andere kant, als het maar bij een klein percentage is, kun je bij de rest toch gewoon zo'n kabel toesturen?

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rst77
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-05-2024

rst77

mega-frotter :o)

Het wordt tijd dat UPC nu ook eens RTL4 en RTL5 in HD gaat uitzenden.
Maandagavond zat ik naar de Amerikaanse series CSI en Bones te kijken op RTL4, bij beide programma's stond kort in beeld "Dit programma is ook beschikbaar in HD".

Vandaag maar weer even naar UPC gebeld om te vragen op welk kanaal ik dan RTL4 HD kan aantreffen, maar de medewerker kon me niet meer vertellen dan dat dit "in de loop van 2010" zou zijn. De medewerker was wel van mening dat het niet lang meer kon duren als RTL er al mee adverteerde. Blijkbaar was hij nog niet op de hoogte dat RTL4 al sinds november/december in HD te zien is bij Caiway en CanalDigitaal.

Het is trouwens wel vreemd van RTL om nu al meldingen in beeld te plaatsen "Dit programma is ook beschikbaar in HD", terwijl de HD-versie van RTL4 nog niet te zien is bij de grootste kabelboeren van Nederland: Ziggo en UPC.

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
rst77 schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 18:55:

Het is trouwens wel vreemd van RTL om nu al meldingen in beeld te plaatsen "Dit programma is ook beschikbaar in HD", terwijl de HD-versie van RTL4 nog niet te zien is bij de grootste kabelboeren van Nederland: Ziggo en UPC.
Dit is ook het geval bij Net5 met het HD logo dat wordt getoond. Die is ook alleen nog maar bij Caiway in HD op dit moment. Ze willen daarmee wellicht zorgen dat de kijker gaat bellen met zijn kabelboer om vervolgens een grotere kans te maken dat bijv. UPC de zender toevoegd aan haar aanbod. Niet dat UPC echt naar de gebruikers luistert. Het moet een winstgevende deal zijn willen zij de zenders doorgeven. Daarom is wellicht ook nog geen SBS,Net5,Veronica on demand bij UPC omdat ze niet een goede deal kunnen sluiten met elkaar.

Overigens over on demand gesproken. Gisteren is National Geographic en Disney toegevoegd aan het gratis on demand aanbod voor Starter en Royaal abonnees zie ook dit en dit bericht.

• halu
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-07 13:21
rst77 schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 18:55:
Het wordt tijd dat UPC nu ook eens RTL4 en RTL5 in HD gaat uitzenden.
Maandagavond zat ik naar de Amerikaanse series CSI en Bones te kijken op RTL4, bij beide programma's stond kort in beeld "Dit programma is ook beschikbaar in HD".

Vandaag maar weer even naar UPC gebeld om te vragen op welk kanaal ik dan RTL4 HD kan aantreffen, maar de medewerker kon me niet meer vertellen dan dat dit "in de loop van 2010" zou zijn. De medewerker was wel van mening dat het niet lang meer kon duren als RTL er al mee adverteerde. Blijkbaar was hij nog niet op de hoogte dat RTL4 al sinds november/december in HD te zien is bij Caiway en CanalDigitaal.
Net in de UPC mail (las het net voordat ie de trash in ging):

"RTL 4 en RTL 5 worden op 1 maart toegevoegd aan het UPC HDTV abonnement. Hiermee komt het aantal HD zenders met UPC HDTV op 14. Met UPC Digitale TV Starter HD geniet u vanaf 1 maart van: RTL 4, 5, 7 en 8 in HD, NED 1, 2 en 3 in HD, Eurosport HD, Discovery HD, National Geographic Channel HD, HISTORY HD en myZen.tv HD. "

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rst77

rst77

Net in de UPC mail (las het net voordat ie de trash in ging):

"RTL 4 en RTL 5 worden op 1 maart toegevoegd aan het UPC HDTV abonnement. Hiermee komt het aantal HD zenders met UPC HDTV op 14. Met UPC Digitale TV Starter HD geniet u vanaf 1 maart van: RTL 4, 5, 7 en 8 in HD, NED 1, 2 en 3 in HD, Eurosport HD, Discovery HD, National Geographic Channel HD, HISTORY HD en myZen.tv HD. "

\o/
Ik zie het inderdaad ook op de UPC site staan!
Dat is goed nieuws! Die 9 euro in de maand is duur, maar het wordt wel steeds een beetje meer de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rst77

rst77

Heeft iemand thuis toevallig al gekeken of RTL4 HD en RTL5 HD inmiddels al te zien zijn op kanaal 74 en 75?
Ik zit momenteel op mijn werk, dus kan het zelf niet testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trenchdog
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:53
Yup, in Haarlem zit het er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02-2023
Ja zit erop kanaal 74 en 75 zoals je zei. Wanneer krijgen we net 5 en sbs 6??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rst77

rst77

Ceejay schreef op maandag 01 maart 2010 @ 14:48:
Ja zit erop kanaal 74 en 75 zoals je zei. Wanneer krijgen we net 5 en sbs 6??
Mooi zo!
Net5 HD, SBS6 HD en Veronica HD staan volgens UPC op de planning voor het derde kwartaal, dus ergens tussen juli en september 2010.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mindwalker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-07 10:12

Mindwalker

zappen is zinloos

coob schreef op maandag 01 februari 2010 @ 19:08:
[Verhaal]

Ik, en dan betaal ik die 4€ extra niet?

Nee meneer.

Ik, dus als iemand al een HD-pakket heeft en dan een 2e ontvanger wilt, die betaalt dan wel die 4€ extra? 8)7

UPC-man, Eehm, ja.

Ik neem nu dus het HD pakket en betaal 9€ extra en mag de SD-box houden met hetzelfde riant pakket voor de slaapkamer.

[Nog meer verhaal]

Scheelt 4€ p/m.
Hoe is dit nu afgelopen? Heb je nu twee boxen (HD en een SD) zonder additionele 4 euro abonnementskosten voor die tweede box? Ik heb onlangs mij SD-abbo omgezet naar HD en wilde ook meteen een tweede box - maar ik moest mijn reeds aanwezige DVR gewoon inleveren. En kreeg dus een nieuwe voor de slaapkamer.

I know I'm dead on the surface, but I am screaming underneath

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Ik heb nu inderdaad 2 ontvangers en de SD-ontvanger staat op de slaapkamer.
Nu nog de eerste factuur afwachten natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
edit:
lama

[ Voor 95% gewijzigd door Roeltjuh op 01-03-2010 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6Pac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 13:28

6Pac

"Roma Victor"

Weet iemand of de UPC HD mediabox (nieuwe zwarte HD dvr) last heeft van de 2010 bug zoals de PS3?

Gisternacht (28feb > 1maart) gingen al mijn zenders op zwart.. vandaag heb ik ze weer terug, maar ben al mijn HD kanalen kwijt ( zoiets van " u heeft geen toegang, neem een abo")

I'd like to see things from your point of view... But I can't seem to get my head that far up my ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:24
Ik heb sinds gisteren inderdaad ook geen toegang meer tot de HD-zenders. Ook ik heb een Cisco HD-DVR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantoz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:36
Gisteren zonder problemen met de Cisco HD naar de HD zenders kunnen kijken.

Waar ik wel simpel van word is dat eens in de zoveel tijd enkele zenders uit de favoritenlijst zijn verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Jazzaff
  • Laatst online: 09-09-2024
Zit ik gisteren tijdens de CSI crossover te klagen over het ontbreken van RTL4 HD, blijkt ie er gewoon al te zijn! Nou, ja... volgende keer beter!

Sinds kort heb ik af en toe last van een trillend beeld, als ik dan de mediabox uitzet en weer aan doe is het weer voorbij.

Iemand hier ook last van? Mediabox is de grijze Philips, kabels zijn van Hirschmann...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:22

GVR

Xantoz schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 10:13:
Gisteren zonder problemen met de Cisco HD naar de HD zenders kunnen kijken.

Waar ik wel simpel van word is dat eens in de zoveel tijd enkele zenders uit de favoritenlijst zijn verdwenen.
Gisteren ook HD zenders gekeken met de Ciscobox. Dacht dat het aan mij lag, maar inderdaad ik moest laatst ook zenders weer aan favorieten toevoegen omdat ze eruit waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
El Jazzaff schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 10:44:
Zit ik gisteren tijdens de CSI corssover te klagen over het ontbreken van RTL4 HD, blijkt ie er gewoon al te zijn! Nou, ja... volgende keer beter!

Sinds kort heb ik af en toe last van een trillend beeld, als ik dan de mediabox uitzet en weer aan doe is het weer voorbij.

Iemand hier ook last van? Mediabox is de grijze Philips, kabels zijn van Hirschmann...
Heb ik af en toe ook last van. Ook hapert het geluid van sommige hd-zenders af en toe maar dan alleen over de speakers van de tv. Niet over de receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:47

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Zijn er meer mensen met de Cisco aangesloten via HDMI?
Als ik radio selecteer heb ik geen beeld meer, wordt wat lastig zender selecteren zo.
Voor mijn gevoel was dit met SCART nog niet zo, ben echter vergeten het te testen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

Gonadan schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 11:08:
Zijn er meer mensen met de Cisco aangesloten via HDMI?
Als ik radio selecteer heb ik geen beeld meer, wordt wat lastig zender selecteren zo.
Voor mijn gevoel was dit met SCART nog niet zo, ben echter vergeten het te testen.
Heb geen problemen met radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Laatst online: 15:19
Heb gisteren een Philips HTS7200 home cinema set gekocht.

Daarnaast staat er een Philips 32pfl8408 TV en een UPC (philips) HD-TV/Recoder.

Nu is de UPC decoder direct verbonden met de TV via HDMI, en de HTS7200 is ook met HDMI -- TV.
De HTS7200 kent maar 1 HDMI aansluiting.

Hoe kan ik deze opstelling het beste aansluiten qua optimaal geluid?

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Jazzaff
coob schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 11:07:
[...]

Heb ik af en toe ook last van. Ook hapert het geluid van sommige hd-zenders af en toe maar dan alleen over de speakers van de tv. Niet over de receiver.
Oke, maar is er iets aan te doen? Ik heb het geluid altijd over de speakers van de homecinemaset en dat hapert niet. Het zijn trouwens niet specifiek de HD zenders die beginnen te trillen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheoQ
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik heb een cisco HD mediabox ontvangen en wil deze in een dichte kast plaatsen.
Om toch met de afstandsbediening de mediabox te kunnen bedienen zocht ik op IR verlengen\extender en las veel positieve ervaringen over de marmitek Control Pro8.

Zijn er tweakers die dit werkend hebben op de Cisco Mediabox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 22:01
dinkelover schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 15:36:
Ik heb sinds (zeker) gisteren zwart beeld op Ned 1,2 en 3, maar wel gewoon info-balk. Rest van de zenders helemaal in orde. Gebeld net met de helpdesk, die kwam uiteindelijk tot de conclusie dat het aan de kabels moet liggen. Kan ik inkomen. Ik heb gewoon de kabels gebruikt die meegeleved waren. Waar ik niet kan inkomen is dat in de uitleg van de beste man naar voren kwam dat UPC in het installatiepakket NIET de juiste kabels levert. Althans de kabel die ik tussen Mediabox en splitter heb zitten hoort officieel tussen TV en Mediabox (zit nu scart, óók meegeleverd). Welke kabel moet er dan tussen Mediabox en splitter was mijn vraag. "Een betere die wij niet hebben meegeleverd, die moet u zelf aanschaffen" was zijn reactie. Eerlijk gezegd vind ik dat toch een béétje raar. Is dit een bekend verhaal? Graag niet reacties zoals, "ja dat moet je." Het lijkt mij in ieder geval geen slimme zet van UPC tenzij slechts een klein percentage zo'n kabel hoeft te hebben, óf.... heel heel veel mensen hebben daadwerkelijk al zo'n kabel voor aanschaf van het pakket. Maar aan de andere kant, als het maar bij een klein percentage is, kun je bij de rest toch gewoon zo'n kabel toesturen?
Ok probleem gevonden. Lag niet zozeer aan de kabel (wel dure kabel gekocht op verzoek van HD), maar het lag aan mijn Wireless N router die op minder dan een halve meter van de coax kabel tussen aansluitpunt en mediabox stond. Simpelweg ervandaan halen et voila, beeld. Er weer na toe en het beeld freezed. Alleen Ned 1, 2 en 3, de rest blijft prima werken. :o Wellicht ook wel handig dat dat HD dit weet en dat eerst had verzocht, voordat ik een gecertificeerde kabel moest kopen (die zo NB in en Gamma niet eens hebben).

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Leuk die nieuwe hd channels... maar hoe krijg ik bijvoorbeeld RTL4 op nummer 4 ipv 74?

Ik lees op internet dat dit niet mogelijk is? Dat is toch van de zotte?

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
@Workaholic Zelf zenders indelen is helaas nog steeds niet mogelijk. Dit staat al enkele jaren op de TODO list van UPC :(

[ Voor 10% gewijzigd door Morpheusk op 06-03-2010 12:35 ]

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Laatst online: 09:17
Op z'n minst moet RTL4HD op 4 zitten. Dat is technisch mogelijk volgens mij.

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
En waar laat je dan de gewone RTL 4 zender?
Het is even wennen dat de HD-zenders bij 60 beginnen maar daarna weet je niet meer beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Een HD box wisselt ze dan automatisch om zeg maar. SD kijken ziet SD kanaal, HD kijker ziet HD kanaal. Is technisch mogelijk heb ik me altijd laten vertellen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
paella schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 19:13:
Een HD box wisselt ze dan automatisch om zeg maar. SD kijken ziet SD kanaal, HD kijker ziet HD kanaal. Is technisch mogelijk heb ik me altijd laten vertellen,
Bij Caiway maakt men al gebruik van simulcastdiscriptor. Ik denk dat UPC dit ook wel mee kan zenden. Maar dan moeten eerst al de firmwares in de box geupdate worden. Updates en UPC = :z dus dat kan nog wel even gaan duren. Volgens mij bestaat simulcast discriptor ook nog niet zo lang pak weg een half jaar.

[ Voor 30% gewijzigd door Morpheusk op 07-03-2010 00:41 ]

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Alle type Mediaboxen die UPC gebruikt (dat zijn er best een hoop) moeten die descriptor ondersteunen, anders zou er weleens iets mis kunnen gaan.

Ik kan me niet voorstellen dat UPC deze kanalen moedwillig op 7x laat staan bij de HD Mediaboxen, het moet wel een reden hebben. HD is/wordt toch een beetje het paradepaardje van UPC, vooral zometeen met het WK waarschijnlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Mawlana op 07-03-2010 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-07 17:28
Is 't mogelijk om de 30Mbit aansluiting te nemen in hun 2in1 paketten? Zie 't niet staan op de site. Als iemand 't weet graag, anders bel ik ze morgen even

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 16:41

KoffieNT

banaan

Jup, dat kan vast wel, maar alleen via de telefoon. Ik had dat ook met het 90Mbit-abo wat ook niet via het 3in1-pakket te krijgen was.

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Als het niet via de website kan, dan kan je het waarschijnlijk niet als "pakket" (dus met pakketkorting) afnemen.

[ Voor 8% gewijzigd door Mawlana op 08-03-2010 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-09 18:50
sylvesterrr schreef op maandag 08 maart 2010 @ 07:41:
Als het niet via de website kan, dan kan je het waarschijnlijk niet als "pakket" (dus met pakketkorting) afnemen.
Inderdaad; ik wou geen vaste telefoonie, maar 't liefst wel de 3MB upload :). Niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Bij mij kon dat dus wel..

Ik kon toen geloof ik alleen het 60Mbit-abo kiezen in het pakket, maar via de telefoon kon ik ook het 90Mbit-abo kiezen en toen kreeg ik gewoon de korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rst77

rst77

Dit staat nu op de UPC website:
http://www.upc.nl/televis...-zenders/eredivisie-live/
(klik op rode tabje "tijdelijk gratis Eredivisie Live")

Kijk nu tijdelijk gratis naar Eredivisie Live - 11 tot 31 maart
Als digitale abonnee van UPC is dit hét moment om kennis te maken met de enige echte live voetbalzender van Nederland: Eredivisie Live. Zonder er ook maar iets voor te hoeven doen kijkt u van 11 tot en met 31 maart geheel gratis naar Eredivisie Live 1 op kanaal 14. Wanneer u ook na deze gratis kennismakingsperiode wilt blijven genieten van Eredivisie Live betaalt u (als digitale abonnee) zes maanden lang slechts 5 euro extra. Zo volgt u uw favoriete club op de voet voor slechts 5 euro (prijs exclusief UPC Standaardpakket Radio/TV van max. € 16,80 p/m en digitale televisie vanaf € 4,50 extra p/m!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-09 20:59

burgt

Starbass

ik heb sinds vorige week het 'probleem' dat mijn Denon 2308 niet meteen de connectie met de Cisco HD box oppikt wanneer ik ze beide aanzet.
Hiervoor nooit problemen gehad met deze setup, maar nu moet ik elke keer eerst nog een keer naar de TV source gaan voordat het signaal doorgegeven wordt.

Hebben meer mensen hier last van? Geen groot issue, maar wel vreemd dat hij dat opeens doet. Misschien dat er een update is geweest die de HDMI handshake aangepast hebben voor andere problemen?

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Zijn er hier nog meer mensen die enorm last hebben van blokjes en haperingen op RTL4 HD? :( Ik heb hier echt al een week last van, terwijl NL3HD en de rest het perfect doen :(

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
burgt schreef op maandag 15 maart 2010 @ 08:59:
ik heb sinds vorige week het 'probleem' dat mijn Denon 2308 niet meteen de connectie met de Cisco HD box oppikt wanneer ik ze beide aanzet.
Hiervoor nooit problemen gehad met deze setup, maar nu moet ik elke keer eerst nog een keer naar de TV source gaan voordat het signaal doorgegeven wordt.

Hebben meer mensen hier last van? Geen groot issue, maar wel vreemd dat hij dat opeens doet. Misschien dat er een update is geweest die de HDMI handshake aangepast hebben voor andere problemen?
Ja, er is vorige week een update geweest. Sindsdien heb ik ook een soortgelijk probleem, maar dan met een Onkyo A/V receiver. Ik heb een workaround bedacht door mijn Harmony One te herprogrammeren. Niet ideaal, maar het is helaas niet anders.
DennusB schreef op maandag 15 maart 2010 @ 09:04:
Zijn er hier nog meer mensen die enorm last hebben van blokjes en haperingen op RTL4 HD? :( Ik heb hier echt al een week last van, terwijl NL3HD en de rest het perfect doen :(
Nee, nergens last van hier. Dat NL3HD en tig andere zenders geen storing vertonen geeft enkel aan dat je de frequenties waar de transportstreams waarin deze zenders zich bevinden geen storingsvrij ontvangt, meer niet. Wellicht dat RTL4HD in een andere transportstream (dus andere frequentie) zit die je niet storingsvrij kan ontvangen?

Check de startpost voor tips & tricks (met name het stukje over bekabeling). Helpt het niet? Neem dan contact op met de helpdesk..

[ Voor 31% gewijzigd door Mawlana op 15-03-2010 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rst77

rst77

Onderstaand bericht staat momenteel op Chelloo.com forum, van een UPC medewerker:
In Friesland installeert UPC 16-03-2010 een nieuwe softwareversie(3.8.0.091) op de Thomson zonder DVR (Digitale Video Recorder).
De software moet ervoor zorgen dat de Mediabox stabieler wordt. Uit een aantal tests bleek echter dat niet alle Thomson Mediaboxen even goed omgaan met de software update. Het kan voorkomen dat je Thomson Mediabox na het ophalen van de software niet meer reageert. Helaas kan dit op afstand niet opgelost worden. Mocht je Mediabox niet meer werken, dan zullen wij je een nieuwe leveren. Je kunt hiervoor contact met onze helpdesk opnemen via 0900 1580 (0,10 euro pm).

In Brabant installeert UPC 16-03-2010 een nieuwe softwareversie(3.8.0.095) op de Pace zonder DVR (Digitale video Recorder).
De software moet ervoor zorgen dat de Mediabox stabieler wordt. Uit een aantal tests is echter gebleken dat niet alle Pace Mediaboxen van UPC even goed omgaan met de software-update. Het kan voorkomen dat je Mediabox na het ophalen van de software niet meer reageert. Een oplossing hiervoor is de box 4 uur van de stroom te halen. In de meeste gevallen zal de Mediabox daarna weer goed werken.

Het kan ook voorkomen dat de installatie opnieuw gedaan moet worden. Na het doorlopen van de installatie zal alles weer werken. Mocht dit onverhoopt niet het geval zijn dan kun je contact opnemen met de helpdesk via via 0900 1580 (0,10 euro pm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:00

paQ

Het zal wellicht al ergens genoemd zijn, maar ik kan het in diverse UPC topics niet zo snel terugvinden, maar kun je de zendervolgorder veranderen? of de zenderindeling? of kun je zenders waarop je geen service hebt weglaten uit keuzelijsten en tv gids?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

paQ schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 19:45:
Het zal wellicht al ergens genoemd zijn, maar ik kan het in diverse UPC topics niet zo snel terugvinden, maar kun je de zendervolgorder veranderen? of de zenderindeling? of kun je zenders waarop je geen service hebt weglaten uit keuzelijsten en tv gids?
Je kunt alleen een favorietenlijst opstellen, sorteren gaat helaas niet.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

dat zuigt
hoe wijzig ik die facorieten?

ik heb wat ingesteld maar krijg het niet meer gewijzigd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

rst77 schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 14:11:
Onderstaand bericht staat momenteel op Chelloo.com forum, van een UPC medewerker:

Uit een aantal tests
Als ze bij het testen al merken dat niet elke mediabox er goed op reageert, waarom rollen ze de update dan uberhaupt uit op productie????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

abonneren op kanalen geeft error SC110 :?
iemand bekend hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rst77

rst77

Sinds een paar dagen werkt on demand niet meer bij ons.
Kabels, kastje, aansluiting is niets aan verandert.... ben ik de enige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt

burgt

Starbass

rst77 schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 10:55:
Bij ons hetzelfde, best verveelend, gebruikte het de laatste tijd best veel. Hopelijk lossen ze het snel op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Pff, dat uitzending gemist is onderhand al net zo'n chaotische bagger als de tvgids van UPC.
Zijn er meer mensen die het gevoel hebben dat 'populaire' programma's er steeds minder vaak op staan?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik heb nu de oude mediabox van UPC met Digital TV starter. Welke box krijg ik als ik zou upgraden naar een HD-abonnement ?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Ik heb een maandje terug de zilveren Philips HD-ontvanger gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Dat is ook de enige HD-ontvanger zónder DVR die UPC levert. De zwarte variant hiervan is bedoeld voor klanten die de box kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Jazzaff
rst77 schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 10:55:
Ik dacht ook dat ik de enige was... Gelukkig zijn er dus meer mensen die er last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rst77

rst77

El Jazzaff schreef op zondag 21 maart 2010 @ 09:49:
[...]

Ik dacht ook dat ik de enige was... Gelukkig zijn er dus meer mensen die er last van hebben.
Inmiddels werkt het weer! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt

burgt

Starbass

rst77 schreef op zondag 21 maart 2010 @ 15:28:
[...]

Inmiddels werkt het weer! :)
Hier ook, maar nu hebben we weer een ander vreemd 'probleem':

Bij het opstarten (en nog een keer TV selecteren op de receiver om ook echt het beeld en geluid te pakken te krijgen) op een SD kaneel is de het volume een goede 30 dB gedempt. Wanneer we dan eerst naar een HD kanaal gaan waar het geluid wel op normaal volume te horen is, zijn de SD kanalen ook opeens weer normaal..

Het werkte eerst al goed, waarom gaan ze het dan vernaggelen met updates..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Hier ook weer wat raars.
beneden via de HD receiver kan ik helemaal geen teletext van de TV krijgen, dus van de TV over het digitale signaal.

Op de slaapkamer, via de SD receiver, als ik daar bv naar ned3 zap en dan naar sbs6 en ik roep teletext op van de tv dan krijg ik gewoon nog teletext van ned3???
Of de helft van de pagina's is van ned3 en de andere helft van sbs6 8)7

En dan nog iets, als ik de HD receiver net inschakel duurt het echt minuten voordat de zender-info beschikbaar is op alle kanalen, is dat normaal? Ergens tussen de 5-10 minuten voor alle info beschikbaar is voor alle kanalen.
Ik zap en de infobalk is dan bij elke zender een seconde of 10 leeg.
Pas na die 5-10 min. is alle info direct beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
coob schreef op maandag 22 maart 2010 @ 21:40:
Hier ook weer wat raars.
beneden via de HD receiver kan ik helemaal geen teletext van de TV krijgen, dus van de TV over het digitale signaal.
Wanneer je via HDMI kijkt ontvangt je televisie de teletekst-beeldlijnen niet. :)
Op de slaapkamer, via de SD receiver, als ik daar bv naar ned3 zap en dan naar sbs6 en ik roep teletext op van de tv dan krijg ik gewoon nog teletext van ned3???
Of de helft van de pagina's is van ned3 en de andere helft van sbs6 8)7
Bij SD, dus via scart/composiet aangesloten, heb je wel de teletekst-beeldlijnen. Hierdoor kan jouw tv wel teletekst weergeven. Hetgeen wat jij hier omschrijft is het nadeel dat hoort bij een tv met veel teletekstgeheugen. Om via de Mediabox te kijken moet jij je tv op een extern kanaal zetten (av1/av2/ext1/ext2 oid). De tv probeert zoveel mogelijk teletekstpagina's op te slaan.

Wanneer jij - via de mediabox - zapt naar een andere zender, dan merkt de tv dat niet. Volgens de tv kijk je nog steeds naar dezelfde zender. ;) Het teletekstgeheugen kan je vaak 'resetten' door te schakelen naar een analoge zender, en daarna weer terug.

Nog makkelijker: maak gebruik van de teletekst-functie van de mediabox zelf. Helaas is deze niet bepaald snel, al helemaal niet vergeleken met moderne tv's met veel geheugen... ;(
En dan nog iets, als ik de HD receiver net inschakel duurt het echt minuten voordat de zender-info beschikbaar is op alle kanalen, is dat normaal? Ergens tussen de 5-10 minuten voor alle info beschikbaar is voor alle kanalen.
Ik zap en de infobalk is dan bij elke zender een seconde of 10 leeg.
Pas na die 5-10 min. is alle info direct beschikbaar.
Dit probleem heb je niet bij de SD ontvanger begrijp ik? Wazig... Al geprobeerd om de mediabox te resetten (stekker eruit, stekker erin)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 11:47

FaceDown

Storende factor.

wij hebben de hd box sinds afgelopen weekend maar ik heb nog niets van uitzending gemist kunnen kijken. Door programma's bladeren gaat prima maar als ik een programma selecteer dan blijft ie eeuwig op 'even geduld aub' staan..... werkt het bij jullie wel?

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rst77

rst77

FaceDown schreef op maandag 22 maart 2010 @ 23:12:
wij hebben de hd box sinds afgelopen weekend maar ik heb nog niets van uitzending gemist kunnen kijken. Door programma's bladeren gaat prima maar als ik een programma selecteer dan blijft ie eeuwig op 'even geduld aub' staan..... werkt het bij jullie wel?
Probeer eens de test uit te voeren op kanaal 999.
Werkt dat niet, dan kun je even proberen de mediabox te resetten door de stroom er 10 seconden af te halen (echt stekker eruit trekken dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Kan je als bestaande DTV klant een beetje fatsoenlijk upgraden naar een beter abo met een andere decoder? Zonder dat het een administratieve chaos wordt?

[ Voor 18% gewijzigd door Gunner op 23-03-2010 11:34 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

De kans dat het goed gaat bestaat ja :).

Mijn laatste abo-wissel: DTV naar DTV-DVR. Ik kreeg de nieuwe mediabox en meteen het retourdoosje voor de oude mediabox.
Daarna kreeg ik ook een retourbox voor de oude modem (?) (modems, in mijn geval) en ik kreeg een nieuwe modem (?). Ook kreeg ik een brief waarin UPC me feliciteerde met de aankoop van DTV en FiberPower (?).
Ik heb een aantal weken gewacht en daana gebeld wat ik moest doen. Ik moest de nieuwe modem opsturen en verder helemaal niets. Dat heb ik gedaan en verder werkte alles :).

Mijn situatie qua modems is nog volgens de oude wijze, ik heb er namelijk 2. 1 voor internet, 1 voor telefonie. Waarschijnlijk door een abo-wissel, wilden ze meteen de modem-situatie wijzigen. Ik heb de nieuwe modem niet aangesloten, omdat ik bang was dat het dadelijk helemaal niet meer werkt en zoals het nu werkt is het prima.

Conclusie: Je kunt de gok wagen ;) :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Als je langsgaat in een winkel kun je het meteen meenemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een aantal pagina's doorgelopen, maar alles wordt een hele klus. Dus stel ik de vraag gewoon. Wellicht heeft een van jullie zo het antwoord.

Ik heb de combi Panasonic plasma met de HD DVR. Aangesloten met HDMI op de tv.

Waar ik nu last van heb in sommige uitzendingen is dat vlakken waarin de kleur van donker naar licht, dit verloop niet egaal is. Het was begin van het jaar altijd aanwezig bij de uitzendingen van parijs-dakar. Hierbij was er een donker ovaal in het midden en vervolgens steeds lichter wordende ringen eromheen. Iets vergelijkbaars kom ik nu ook regelmatig tegen.

Heb ik een instelling in box of tv verkeerd staan? Of is het een standaard probleem van digitale tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Doe effe een fototje :), meteen duidelijk. En vermeld even welke plasma het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Heb je al een andere HDMI kabel geprobeerd?

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen bekend probleem dus. Jammer.

Zal eens kijken of ik een foto kan maken. Een andere kabel nog niet ingeprikt, maar ik gebruik een redelijke kabel dacht ik. Zal het eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Friesland installeert UPC 16-03-2010 een nieuwe softwareversie(3.8.0.091) op de Thomson zonder DVR (Digitale Video Recorder).
De software moet ervoor zorgen dat de Mediabox stabieler wordt. Uit een aantal tests bleek echter dat niet alle Thomson Mediaboxen even goed omgaan met de software update. Het kan voorkomen dat je Thomson Mediabox na het ophalen van de software niet meer reageert. Helaas kan dit op afstand niet opgelost worden. Mocht je Mediabox niet meer werken, dan zullen wij je een nieuwe leveren. Je kunt hiervoor contact met onze helpdesk opnemen via 0900 1580 (0,10 euro pm).
Nou niet alleen in Friesland dat probleem, ook nu in Amsterdam.
Mijn mediabox is dood. Wilde gisteren tv kijken maar het ding reageerd nergens meer op.
Klok blijf ook staan op 21:54. Stroom eraf, forced update werkt ook niet.

Wat ontzettend slecht dat weten dat dit gebeurd en dat er dan toch een aantal mensen zijn die hier door dus geen tv meer kunnen kijken en dus nog zelf kosten moeten gaan maken om een nieuwe box aan te vragen.
Achterlijk. :(

Houden ze dan niet bij welke klant welke mediabox krijgt? Zo kun je die dingen preventief omruilen en klant tevredenheid behouden. Dat doen ze nu dus echt niet. Hebben ze dan niks geleerd????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Laatst online: 13:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Grap is juist dat niemand van tevoren weet welke box van slag raakt. Het is trouwens niet specifiek iets met deze boxen, maar gewoon een algemeen probleem: bij firmwareupdates kan iets verkeerd geflashed worden waardoor het apparaat onbruikbaar wordt. Dat kan als jij je BIOS update, als je een router voorziet van nieuwe image, of als er nieuwe software geflashed wordt naar zo'n decoder apparaat. Verreweg de meeste updates gaan gewoon goed, maar als je tig duizend (hoeveel mensen hebben die UPC meuk niet?) gaat doen, dan vallen er de nodige uit.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan lijkt mij dat je dit niet uit rolt, maar daar een oplossing voor zoekt.
Bijv. preventief omruilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Precies, iedereen een niuewe box!

(je snapt dat dat natuurlijk niet kan...?). Bij honderdduizenden klanten kan er natuurlijk altijd wel ergens een keer iets mis gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap dat er natuurlijk iets kan mis gaan, en ik snap ook dat je nooit 100% klanttevredenheid kunt halen. Al zou dat wel je doel moeten zijn.

Maar ik vind het dan wel de verantwoordelijkheid van de fabrikant om daar voorzorgsmaatregelen bij te treffen.
En ook die klanten waarbij het mis gaan tevreden te houden (dat ben ik, en vele met mij niet).

Opties die ik zie:
- Backup ROM in het apparaat zelf, voor als het mis mocht gaan. (Zie je tegenwoordig in Servers en ook in steeds meer pc's).
- Gratis nummer om je defecte apparaat aan te melden (ik weiger een duur 0900 nr te bellen hiervoor), mijn schuld is het niet, maar dan wel kosten maken. Heb abonnement is ook het goedkoopste niet.
- Snelle omruil service in geval van defect.
- Bovenwater zien te krijgen in welke gevallen het mis gaat.
- etc. etc.

Zoals het nu overkomt:
We gaan updaten, als het mis gaan zien we het wel. Die paar klanten die dan ontevreden zijn maakt ons niet uit, dat slikken we wel. Heb nu ruim 36 uur nadat ik een mail heb gestuurd nog geen enkele reactie van UPC.

Maar goed, dit bericht is ook maar gewoon ventilatie. Ik ga morgen maar even langs aan de kabelweg (werk daar toch bijna om de hoek) om een nieuwe te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plaguez
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-06 23:34
Ik heb een week geleden UPC Internet, Bellen en Televisie besteld.
Nu ben ik toch erg benieuwd welke Modem en Mediabox er tegenwoordig geleverd worden.

Internet: FP60
Bellen: Avond & Weekend
Televisie: Royaal DVR + HDTV

Ik heb gezien dat de Cisco EPC3212 Modem en Cisco HDTV DVR Mediabox het nieuwste zijn, worden deze dan ook daadwerkelijk uitgeleverd aan nieuwe klant of is het nog maar de vraag wat voor een pakket ik krijg opgestuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rst77

rst77

Mijn ouders hebben gisteren blijkbaar een firmware update op hun mediabox gekregen (Pace, standaardbox), sindsdien kunnen ze geen digitale tv meer kijken. De box gaat nog wel aan, je ziet ook nog de blauwe infobalk, maar verder blijft het beeld zwart.

UPC stuurt een monteur om de mediabox te vervangen. Vind het wel sneu voor ze, dit wordt dan al hun derde mediabox sinds ze vorige maand zijn overgestapt op digitale televisie. Mijn moeder heeft er al spijt van... :/

Persoonlijk ben ik nog steeds tevreden met UPC digitale televisie, maar ik heb dan ook een andere mediabox (HDTV en DVR) van Philips, dat is blijkbaar toch beter spul?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Holy fuck:

http://twitter.com/UPC/status/11480277645
http://twitter.com/UPC/status/11480384435
DVB-C decoders kunnen helaas nog niet gebruik worden i.c.m. Digitale TV van UPC. We zijn ons ervan bewust dat hier vraag naar is en we kijken naar de mogelijkheden om dit te gaan aanbieden.
Hebben ze ooit al eerder publiek erkend dat er ook klanten zijn die geen mediabox willen?

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Hm, de Thomson box met dvr heeft hier nu het probleem dat na het voorruit spoelen het geluid en het beeld niet meer synchroon lopen. Je moet 'm dan eerst pauzeren en dan weer verder gaan, dan loopt het weer goed.
Ook bij naar het menu gaan, staat er nu de eerste paar seconden beeld doorheen. Is een handmatige reset hiervoor voldoende? Of is dit ding weer einde verhaal.

Een vorige keer moest er ook een monteur uit België komen om dat ding om te ruilen en via een telefoontje naar India te activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Ik heb paar dagen geleden een extra zender bijgeboekt voor 5 euro per maand. (per maand opzegbaar staat er bij)
Nou de vraag: hoe zeg je deze weer op? :? je kunt hem alleen opnieuw bijboeken via UPC interactief, maar zo te zien nergens beëindigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuniq
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:29
paQ schreef op zondag 04 april 2010 @ 10:38:
Ik heb paar dagen geleden een extra zender bijgeboekt voor 5 euro per maand. (per maand opzegbaar staat er bij)
Nou de vraag: hoe zeg je deze weer op? :? je kunt hem alleen opnieuw bijboeken via UPC interactief, maar zo te zien nergens beëindigen.
Even de klantenservice opbellen (0900-1580) , kun je het zo opzeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
curry684 schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 16:24:
Holy fuck:

http://twitter.com/UPC/status/11480277645
http://twitter.com/UPC/status/11480384435

[...]

Hebben ze ooit al eerder publiek erkend dat er ook klanten zijn die geen mediabox willen?
Er worden geen aantallen genoemd... Wie weet ben jij wel de enige klant die die een eigen DVB-C ontvanger wil gebruiken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 22:48
Is het normaal dat de smart-card na verloop van tijd bruin gaat kleuren? Ik heb nu een jaartje de grijze philips HD tuner zonder HDD. De tuner wordt heel warm, zo warm dus dat de kaart bruin kleurt.

Moet ik hem omruilen voordat er brand uit breekt of gebeurt dit vaker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Gebeurt wel vaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik ga binnenkort verhuizen. Nu heb ik digitale tv in de woonkamer en digitenne in mijn slaapkamer, omdat ik geen kabels wou trekken. Maar in nieuwe huis zijn die kabels al doorgetrokken in de muur, scheelt tegenwoordig de beeldkwaliteit van analoge kabel tv nog veel met digitenne? Dacht dat digitenne altijd ook eerst beter beeld gaf dan analoge kabel tv. Anders kan ik weer volledig overgaan op kabel tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
sambalbaj schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 14:36:
Hm, de Thomson box met dvr heeft hier nu het probleem dat na het voorruit spoelen het geluid en het beeld niet meer synchroon lopen. Je moet 'm dan eerst pauzeren en dan weer verder gaan, dan loopt het weer goed.
Ook bij naar het menu gaan, staat er nu de eerste paar seconden beeld doorheen. Is een handmatige reset hiervoor voldoende? Of is dit ding weer einde verhaal.

Een vorige keer moest er ook een monteur uit België komen om dat ding om te ruilen en via een telefoontje naar India te activeren.
het terugzetten van de fabrieksinstellingen heeft hiervoor vooralsnog prima geholpen.
Pagina: 1 ... 7 ... 30 Laatste

Let op:
Heb je een UPC Horizon? Neem dan een kijkje in dit topic.