Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
cailin_coilleach schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 19:45:
@ Genoll:
De juiste source kiezen? Ik bedoel, PIP wordt toch vaak gebruikt voor de secundaire input van je TV? Misschien handig als je het type van je TV post, dan kunnen we de handleiding opdiepen. En vertel dan ook meteen precies hoe alles is aangesloten en waarop.
Ik bedoel geen echte PIP, maar het verkleinde TV signaal wat je rechtsboven in de hoek ziet als je op de mediabox bijvoorbeeld in het menu zit (AB knop 'menu'). Dat zie ik dus wel, maar full screen TV werkt dus niet.

De aansluiting is wandcontactdoos -> UPC splitter voor internet -> coax-> Philips HD mediabox zonder DVR -> HDMI -> Philips 32PFL8404.

Alle functionaliteit van de Mediabox is er (kanalen, menu's, on-demand, etc), testkanaal alles goed, geluid goed, alleen dus geen full screen tv.

De signaalsterkte is alleen niet zo best, zo'n 60%. Dat was met de oude kabel en de nieuwe kabel hetzelfde, ook zonder splitter. De signaalkwaliteit fluctueert tussen 70% en 90%, af en toe 100%. De nieuwe kabel heeft daar ook niets aan veranderd.

Hoop dat ik zo iets vollediger ben geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:22
Zeer zeker! Helaas heb ik geen flauw benul wat het probleem kan zijn :D

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil
Kom er net achter dat bij UPC de HD zenders kennelijk ergens bij kanaal 60 beginnen. Dus ik zap daarheen...perfect HD beeld! Maar alle SD kanalen doen het dus niet. Kan toch niet zo zijn dat ik daarvoor op scart ben aangewezen?

Of moet ik het probleem bij m'n televisie zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:24
Genoil schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 21:56:
Of moet ik het probleem bij m'n televisie zoeken?
Waarschijnlijk de combinatie van tv+mediabox. Ik vermoed dat de Mediabox de SD-zenders op een vage resolutie uitstuurt (na een "brakke" HDMI handshake tussen tv en mediabox) die jouw tv niet lust.

Zet de resolutie eens hard op 720p of 1080i (Menu->TV-instellingen geloof ik). Helpt dat?

[ Voor 11% gewijzigd door Mawlana op 29-12-2009 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xpotjez
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-03-2021
hoop dat iemand mij kan helpen!!

ik heb sinds kort een HD DVR van UPC, en een Beamer, ik heb deze HDDVR aangesloten op mijn beamer via een HDMI <-> DVI kabel , het geluid via composite, geluid werkt gewoon!
nu heb ik dus een haperend en flikkerend beeld, volgens mij het "handshake" effect,
weet iemand hier een oplossing voor of mogelijk de oorzaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Ondersteunt je beamer HDCP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil
sylvesterrr schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 22:07:
[...]

Waarschijnlijk de combinatie van tv+mediabox. Ik vermoed dat de Mediabox de SD-zenders op een vage resolutie uitstuurt (na een "brakke" HDMI handshake tussen tv en mediabox) die jouw tv niet lust.

Zet de resolutie eens hard op 720p of 1080i (Menu->TV-instellingen geloof ik). Helpt dat?
Nee dat helpt niet. Als ik op een HD kanaal zit, en op de info knop van m'n TV druk, zegt ie 720p. Als ik op een SD kanaal zit, zegt ie 576p, dus dat lijkt goed, alleen dus geen beeld. Het lijkt inderdaad dat het doorsturen van het 576p signaal over HDMI niet goed werkt. Maar de menu's van de Mediabox dus weer wel, alleen het full screen 576p beeld werkt niet...Toch vreemd, het zijn allebei Philips apparaten. Straks even een SCART kabel zoeken, kijken wat die doet.

Firmware van de TV is ook up to date...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-09 18:50
Iets compleet anders: ik kreeg gisteren een of ander mailtje van Greenpeace over het vrijlaten van een paar Nederlandse groene hippies. Ik ben hier absoluut NIET van gediend en heb mij uiteraard nooit aangemeld bij een geldverspillende organisatie als Greenpeace. De mail is verstuurd naar mijn UPC adres, dat ik NOOIT gebruik en die nog maar twee maanden oud is.

Nu wil ik officieel een klacht indienen. Waar kan ik dit doen? Op de website van UPC vind ik helemaal niets qua email addressen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 18:42

Mark_640

In my memory

smeerbartje schreef op woensdag 30 december 2009 @ 09:35:
Nu wil ik officieel een klacht indienen. Waar kan ik dit doen? Op de website van UPC vind ik helemaal niets qua email addressen.
Volgens mij hoort dit eigenlijk hier thuis:
UPC Internet vragen & problemen topic deel II

UPC kan daar natuurlijk niets aan doen. Zo'n mailing wordt gewoon verstuurd aan een hele rits emailadressen, met en zonder punten tussen voorletters en achternamen, met willekeurige letter/cijfer combinatie's.

Dat ze dan 98% terugkrijgen als 'undelivered', boeit ze niet, de overige 2% is dan toch mooi bezorgd.. ;)

edit:

En als je toch perse een klacht in wil dienen:

http://vragen.upc.nl/app/answers/detail/a_id/131/~/upc-abuse

[ Voor 21% gewijzigd door Mark_640 op 30-12-2009 17:13 ]

Verwijderd

Krijgt nu iedereen die digitale tv aanvraagt de cisco upc hd box geleverd. Dit omdat ik kabels moet bestellen en dus moet weten op ik spdif (optisch) moet bestellen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2009 11:37 ]

• blueface
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 20:06
Ik heb sinds vorige week ook digitale tv van upc. Ik heb dus een peace HD (zilveren) decoder waar mee ik dus irritante problemen heb. Even ter info: Ik heb alleen digitale tv, dus geen internet of iets dergelijk van upc. Goede coax kabels(Monster) lopen van de wandcontactdoos rechttreeks naar de decoder. Afstand is 2 meter. Analoog signaal prima, geen ruis of iets dergelijks. Signaal sterkte 70%, singnaal kwaliteit 100%. Lijkt me prima dus. Echter als ik tv kijk, en ik zap snel achter elkaar, reset de media box zomaar. Display valt uit en start dus opnieuw op. Ook als ik tv heb gekeken en zet de mediabox op standby, gegarandeerd 10 minuten later ook weer weg display en reboot. Ik heb de helpdesk gebeld volgende gedaan:

- Geforceerde software update
- Fabrieksinstellingen hersteld
- Reset van hun kant

mediabox geeft op kanaal 999 alles goed.

Alles werkt dus ook goed, maar alleen dat automatisch rebooten wordt ik echt helemaal gek van.

Wie heeft dit ook en wat kan ik er aan doen?

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 22:29
Ik heb momenteel een Windows Media Center met een FloppyDTV en een canal digitaal abonnement en een linksys 2200 extender voor op de slaapkamer.

Omdat ik niet tevreden ben met de beeldkwaliteit en er altijd wel iets is met de codecs enzo, ben ik opzoek naar een alternatief.

Wat ik gebruik:

(hd) tv kijken
timeshifting
opnemen
tv opnames op slaapkamer bekijken
MP3 luisteren
divx, xvid, mkv, blu-ray, iso, video_ts (ook op de slaapkamer)

Ik woon in het UPC gebied, dus is dit de enige kabel oplossing die er is (digitenne is geen optie).

Om mijn MCE te vervangen zit ik er aan te denken om dit te vervangen door een UPC mediabox en een mediaspeler (bv een WD TV). Dan heb ik bijna alle functies van mijn MCE vervangen.

Ik zit alleen nog met de tv opnames bekijken op de slaapkamer. Is er een manier om de tv opnames gemaakt op de UPC mediabox op te slaan op een NAS (of share van een pc) en deze middels nog een UPC mediabox of mediaspeler (WD TV) te bekijken op de slaapkamer?

• Mark_640

Mark_640

In my memory

blueface schreef op donderdag 31 december 2009 @ 13:44:
Ook als ik tv heb gekeken en zet de mediabox op standby, gegarandeerd 10 minuten later ook weer weg display en reboot. Ik heb de helpdesk gebeld volgende gedaan:
Dat de mediabox na 10 minuten standby een reset doet is normaal. Doen ze allemaal, om te kijken of er misschien nieuwe firmware is.

Resetten tijdens het kijken is niet normaal. Staat je mediabox misschien in een kast(je), waardoor er weinig ventilatie is, en het apparaat dus erg warm wordt? Probeer dan eens om de mediabox eens tijdelijk wat meer ruimte te geven.

Zoniet, dan lijkt het op een brakke mediabox, en zul je toch bij UPC moeten zijn om het te laten vervangen.

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-09 20:59

burgt

Starbass

Genoil schreef op woensdag 30 december 2009 @ 08:13:
[...]

Nee dat helpt niet. Als ik op een HD kanaal zit, en op de info knop van m'n TV druk, zegt ie 720p. Als ik op een SD kanaal zit, zegt ie 576p, dus dat lijkt goed, alleen dus geen beeld. Het lijkt inderdaad dat het doorsturen van het 576p signaal over HDMI niet goed werkt. Maar de menu's van de Mediabox dus weer wel, alleen het full screen 576p beeld werkt niet...Toch vreemd, het zijn allebei Philips apparaten. Straks even een SCART kabel zoeken, kijken wat die doet.

Firmware van de TV is ook up to date...
Ik heb ook de 32PFL8404 maar dan wel een Cisco HD box. Hier heb ik nog geen problemen mee gehad.

"Zet de resolutie eens hard op 720p of 1080i (Menu->TV-instellingen geloof ik). Helpt dat?"
dat moet je instellen bij de media box, Als hij bij de SD kanalen 576p zegt staat dat dus niet goed ingesteld.

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Verwijderd schreef op donderdag 31 december 2009 @ 11:35:
Krijgt nu iedereen die digitale tv aanvraagt de cisco upc hd box geleverd. Dit omdat ik kabels moet bestellen en dus moet weten op ik spdif (optisch) moet bestellen.
Als je een HD-DVR bestelt, dan krijg je hoogstwaarschijnlijk een Cisco HD DVR. Bestel je een HD (zonder DVR), dan krijg je een Philips HD zonder DVR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
De mediabox staat in een stereo/tv meubel. Deurtjes staan altijd open, dus voldoende ventilatie lijkt me. Verder staat de mediabox niet strak tegen de wand van het meubel. 10 cm wordt geadviseerd volgens de handleiding. Achter/zijkant voldoen hier aan. Achterkant van meubel zitten ook ventilatie gaten. Mediabox wordt lauw, dus niet heel erg warm. Kan iemand mij vertellen of dit de laatste firmware versie is: 3.7.1.309 voor de peace (zilveren) dus.
Dat van die 10 minuten reset na standby, was volgends de helpdesk niet normaal. Maar goed. Dat maakt me ook niet uit. Het gaat mij er om dat ie het ook doet als ie aan staat tijdens het zappen.
Mark_640 schreef op donderdag 31 december 2009 @ 15:37:
[...]

Dat de mediabox na 10 minuten standby een reset doet is normaal. Doen ze allemaal, om te kijken of er misschien nieuwe firmware is.

Resetten tijdens het kijken is niet normaal. Staat je mediabox misschien in een kast(je), waardoor er weinig ventilatie is, en het apparaat dus erg warm wordt? Probeer dan eens om de mediabox eens tijdelijk wat meer ruimte te geven.

Zoniet, dan lijkt het op een brakke mediabox, en zul je toch bij UPC moeten zijn om het te laten vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

KiTsEr schreef op donderdag 31 december 2009 @ 15:17:
Is er een manier om de tv opnames gemaakt op de UPC mediabox op te slaan op een NAS (of share van een pc) en deze middels nog een UPC mediabox of mediaspeler (WD TV) te bekijken op de slaapkamer?
Nee, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
blueface schreef op donderdag 31 december 2009 @ 13:44:
Echter als ik tv kijk, en ik zap snel achter elkaar, reset de media box zomaar.

- Geforceerde software update
- Fabrieksinstellingen hersteld
- Reset van hun kant

Wie heeft dit ook en wat kan ik er aan doen?
Probeer eens de oplossingen genoemd in de FAQ van het Chelloo.com gebruikersforum. Met name de oplossing 'het probleem is erg hardnekkig' had bij mij in het verleden geholpen. Ik heb overigens ook alleen analoge en digitale tv (met de standaard grijze Thomson box).

Probleem is erg hardnekkig.:
Probeer het met de combinatie reset / fabrieksinstellingen / software-update.

* Stekker eruit.
* Stekker erin en zet de mediabox terug naar de fabrieksinstellingen.
* In het installatiemenu dat nu komt, kies Nederlands -> OK, geef je ipv de activeringscode die bij je woonplaats hoort 000 in.
* Laat de mediabox zenders zoeken. Die vind hij uiteraard niet.
* Trek nu de stekker eruit.
* Nu doe je een software-update, dus druk knop X in. Stop nu de stekker weer in het stopcontact. Laat knop X pas los als er op het tv scherm komt te staan: "Softwareupgrade in progress"
* Nadat de upgrade klaar is de mediabox aanzetten (upc knop) en de installatie normaal uitvoeren. Dus Nederlands - OK - activeringgscode van je woonplaats - zenders zoeken.

knop X:
Bij zwarte mediabox is dit de Ch- op de mediabox.
Bij de zilverkleurige Thomson en Pace mediabox is dit het 'pijltje naar links'-knop (derde knop van rechts) op de mediabox.
Bij de HDTV mediabox is dit het 'pijltje naar links'-knop (derde knop van rechts) op de mediabox.
Bij de HDTV DVR is dit de knop ( achter deurtje ) "snel terugspoelen" ( naar links wijzend ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
Probeer eens de oplossingen genoemd in de FAQ van het Chelloo.com gebruikersforum. Met name de oplossing 'het probleem is erg hardnekkig' had bij mij in het verleden geholpen. Ik heb overigens ook alleen analoge en digitale tv (met de standaard grijze Thomson box).

* Stekker eruit.
* In het installatiemenu dat nu komt, kies Nederlands -> OK, geef je ipv de activeringscode die bij je woonplaats hoort 000 in.
* Nu doe je een software-update, dus druk knop X in. Stop nu de stekker weer in het stopcontact. Laat knop X pas los als er op het tv scherm komt te staan: "Softwareupgrade in progress"
* Nadat de upgrade klaar is de mediabox aanzetten (upc knop) en de installatie normaal uitvoeren. Dus Nederlands - OK - activeringgscode van je woonplaats - zenders zoeken.

knop X:
Bij de zilverkleurige Thomson en Pace mediabox is dit het 'pijltje naar links'-knop (derde knop van rechts) op de mediabox.
Bij de HDTV mediabox is dit het 'pijltje naar links'-knop (derde knop van rechts) op de mediabox.
Bij de HDTV DVR is dit de knop ( achter deurtje ) "snel terugspoelen" ( naar links wijzend ).
[/quote]
[quote]funrider schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 11:46:
[...]
Ik heb de hele lijst geprobeerd. Krijg geen melding softwareupgrade in beeld te staan. Gaat wel een rood lampje knipperen voor 3 minuten. (Philips HD media box). Ik neem aan dat hij dus wel update op dat moment. Software versie is 3.7.1.309. Kan iemand bevestigen dat dit de laatste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-09 15:00

CasGas

.

blueface schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 14:56:

* Stekker eruit.

knop X:
[/quote]
[quote]funrider schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 11:46:
[...]
Ik heb de hele lijst geprobeerd. Krijg geen melding softwareupgrade in beeld te staan. Gaat wel een rood lampje knipperen voor 3 minuten. (Philips HD media box). Ik neem aan dat hij dus wel update op dat moment. Software versie is 3.7.1.309. Kan iemand bevestigen dat dit de laatste is.
Ik heb echt alleen maar haperend beeld. Gisteren gebeld met UPC en kreeg meteen te horen dat het een bekabelingsprobleem zou zijn. Daarop gemeld dat het sinds een week opeens klote is, dus het lijkt me stug dat het aan de bekabeling lag, maar toch kon de vrouw op afstand zien dat daar aan zou moeten liggen.
Afspraak gemaakt voor een monteur, maar het zouden mijn kosten zijn als het aan de bekabeling zou liggen. Daarop verteld dat dat allemaal prima zou zijn, aangezien het daar toch niet aan ligt.

Vandaag weer even gekeken, nu heb ik NOG minder zenders en de zenders die ik heb zijn ook klote. Wederom (voor de zekerheid) al mijn bekabeling nagekeken (Hirschmann) maar het blijft nog steeds klote :( Alles dus los gehaald, schoon geblazen en weer opnieuw erin gedaan..

Die software versie heb ik op dit moment ook (ik heb die standaard grijze HD box).

Bovenstaand heb ik inmiddels al wel 10x uitgevoerd maar het mag niet baten. Ze willen ook geen nieuw kastje opsturen (omdat ik denk dat het daar aan ligt), dat kunnen alleen monteurs op lokatie doen ofzo.. (whatever).

Iemand anders nog enig idee wat ik zou kunnen proberen?

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
Ik heb echt alleen maar haperend beeld. Gisteren gebeld met UPC en kreeg meteen te horen dat het een bekabelingsprobleem zou zijn. Daarop gemeld dat het sinds een week opeens klote is, dus het lijkt me stug dat het aan de bekabeling lag, maar toch kon de vrouw op afstand zien dat daar aan zou moeten liggen.
Afspraak gemaakt voor een monteur, maar het zouden mijn kosten zijn als het aan de bekabeling zou liggen. Daarop verteld dat dat allemaal prima zou zijn, aangezien het daar toch niet aan ligt.

Vandaag weer even gekeken, nu heb ik NOG minder zenders en de zenders die ik heb zijn ook klote. Wederom (voor de zekerheid) al mijn bekabeling nagekeken (Hirschmann) maar het blijft nog steeds klote :( Alles dus los gehaald, schoon geblazen en weer opnieuw erin gedaan..

Die software versie heb ik op dit moment ook (ik heb die standaard grijze HD box).

Bovenstaand heb ik inmiddels al wel 10x uitgevoerd maar het mag niet baten. Ze willen ook geen nieuw kastje opsturen (omdat ik denk dat het daar aan ligt), dat kunnen alleen monteurs op lokatie doen ofzo.. (whatever).

[/quote]
[quote]CasGas schreef op zondag 03 januari 2010 @ 14:13:
[...]
Ik denk dat bovenstaande met HDCP heeft te maken. In verschillende chello forums wordt gesproken over de problemen die jij ook hebt. Als je de media mediabox via scart aansluit en je hebt dan wel goed beeld, dan ligt het dus aan de HDCP die in de software is toegevoegd. probeer ook eens een software update voor je tv als dit mogenlijk is. UPC is wel degenlijk op de hoogte van dit probleem. Het geluids hickup probleem speelt namelijk ook alleen maar via HDMI aangesloten. Als ik via de scart kijk heb ik er geen last van, via HDMI wel dus. Hopenlijk heb je er wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas

CasGas

.

blueface schreef op zondag 03 januari 2010 @ 14:38:

[/quote]
[quote]CasGas schreef op zondag 03 januari 2010 @ 14:13:
[...]
Ik denk dat bovenstaande met HDCP heeft te maken. In verschillende chello forums wordt gesproken over de problemen die jij ook hebt. Als je de media mediabox via scart aansluit en je hebt dan wel goed beeld, dan ligt het dus aan de HDCP die in de software is toegevoegd. probeer ook eens een software update voor je tv als dit mogenlijk is. UPC is wel degenlijk op de hoogte van dit probleem. Het geluids hickup probleem speelt namelijk ook alleen maar via HDMI aangesloten. Als ik via de scart kijk heb ik er geen last van, via HDMI wel dus. Hopenlijk heb je er wat aan.
Bedankt voor de tip, maar helaas maakt het niks uit :(
Via scart blijft het even shit :( Morgen ga ik maar eens een nieuwe kabel proberen rechtstreeks vanaf me versterker naar het upc kastje, kijken of dat uitmaakt..

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CasGas schreef op zondag 03 januari 2010 @ 22:48:
[...]

Via scart blijft het even shit :( Morgen ga ik maar eens een nieuwe kabel proberen rechtstreeks vanaf me versterker naar het upc kastje, kijken of dat uitmaakt..
Probeer het eens zonder versterker.
Het kan zijn dat je box wordt overstuurd.

Ik had soortgelijke problemen,en dit bleek dus aan een te sterk signaal te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ik heb ook een vrij irritant probleem. Heb sinds kort UPC digitale tv i.c.m. Eredivise Live & Sport 1 aangeschaft. Aansluiten e.d. geen probleem, en de standaard kanalen werken ook vrij aardig. Maar het probleem ligt 'm in het volgende;

Beneden komen de signalen binnen. De mediabox staat boven, een kabel van 21 meter verder. Je raadt het al, Sport 1 en Eredivisie live storen vaak als de neten, erg onplezierig. Nu zal dit komen door een samenkomst van omstandigheden, namelijk;

- Kabel te lang, 21 meter
- 2 splitters onderweg (Betreft wel metalen splitters)
- Stekkers zijn van plastic, evenals de goedkope kwaliteit kabel.

Nu weet ik niet zo goed wat ik moet doen. Door het plafond boren is vrijwel geen optie. Splitters direct na binnenkomst schijnen niet te mogen. Maar toch moet de tv beneden (analoog), mijn tv boven (digitaal) en de andere tv boven (analoog) signaal krijgen. Hoe zou ik dit het beste voor mekaar kunnen boksen?

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640

Mark_640

In my memory

Goede kabels, goede connectoren, eventueel samen met een UPC Woonkamerversterker of een UPC Meterkastversterker. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Mark_640 schreef op maandag 04 januari 2010 @ 20:05:
Goede kabels, goede connectoren, eventueel samen met een UPC Woonkamerversterker of een UPC Meterkastversterker. ;)
En dat werkt prima, ongeacht de afstand van de kabel? Die dus langer is dan de voorgeschreven 15 meter.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640

Mark_640

In my memory

Je kunt eens beginnen met het gebruiken van een goede kabel, bijvoorbeeld Hirschmann KOKA799.

Gebruik dan ook goede connectoren, bijvoorbeeld deze

Gebruik een fatsoenlijke splitter zoals deze en sluit deze dan aan met F-connectoren.

Met een relatief klein investering kun je het probleem dan waarschijnlijk al oplossen. Mocht het dan nog niet goed werken, kun je altijd nog een versterker overwegen...

Als het signaalnivo wat je binnen hebt goed is, mag 1 verdeler en 25 meter fatsoenlijke kabel geen probleem zijn.

Als je het 100% zeker wilt weten, leg je eerst even een nieuwe fatsoenlijke kabel rechtstreeks van je hoofdaansluiting naar je mediabox en probeert het even. Werkt dat goed, dan is je signaal waarschijnlijk ok. Werkt het dan nog niet goed, kun je de helpdesk bellen, en melden dat je rechtstreeks hebt aangesloten met een goede kabel, dan sturen ze een monteur om het signaal eens na te kijken.

Let er wel op dat je de connectoren goed op de kabel zet. Hier staat een goede stap voor stap handleiding: http://www.gebruikers.tv/wordpress/?p=443

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Thanks voor de uitleg, moet zeker goedkomen zo. Mochten er nog problemen ontstaan, dan laat ik het wel ff weten :).

[ Voor 110% gewijzigd door London op 04-01-2010 22:29 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DayteX
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-02-2024
Hallo iedereen

Ik heb onlangs een nieuwe receiver aangeschaft (Marantz SR 5004) en heb bewust gekeken naar de HDCP ondersteuning in deze. Toch blijk ik met het handshake probleem te zitten en kan enkel de UPC HDDVR aankrijgen (met beeld) door deze voor het tv-kijken even van het stroomnet af te halen en dan een halve minuut te wachten. Als tv heb ik een 50" samsung plasma van de 7-serie.

Wanneer ik de mediabox rechtstreeks op de TV aansluit lijkt er vooralsnog geen probleem te zijn. Wanneer de receiver ertussen zit krijg ik vaak de "signaal niet ondersteund" boodschap. Overigens heb ik ook een logitech harmony toegevoegd aan mijn apparatuur maar ook krijg ik met delays of een verwisseling van volgorde van aanzetten geen beeld.
Wat mij in dit verhaal nog het meest verontrust is dat er, hoewel er op verscheidene fora over dit probleem wordt gesproken (onder meer Gathering on Tweakers forum), er nog steeds geen oplossing wordt aangereikt door UPC. Wat mogelijk NOG erger is in deze, is dat de eerste forumberichten hierover, en dan niet alleen op dit forum, dateren van 2007!

Toch hoop ik dat andere gebruikers met hetzelfde probleem mede druk willen zetten bij UPC. Indien dit weer niet helpt stop ik met deze ellende!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DayteX
Blijkbaar niemand?

Op het UPC forum al het zelfde verhaal, en dat terwijl er toch meer mensen met hetzelfde issue zitten (waaronder 'xpotjez' een aantal posts hierboven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas

CasGas

.

CasGas schreef op zondag 03 januari 2010 @ 22:48:
[...]

Nu word het verdomme nog mooier. Gisteren een andere Hirschmann kabel gehaald bij een vriend van mij. Voor de versteker en splitter geplaatst en direct erop aangesloten. Precies hetzelfde weer, sommige kanalen doen het niet en sommige zijn wel weer goed.

Vandaag had ik een andere ingeving, die vriend van mij heeft precies hetzelfde pakket. Dus ik met mijn kastje naar hem toe en de meuk even omgewisseld. Meteen terug naar fabrieksinstellingen en daarna de activeringscode weer ingevoerd voor onze regio (hij woont in dezelfde stad, maar wel een andere postcode) Na het zoeken krijg ik weer iets van 163 kanalen te zien, maar op exact dezelfde kanalen gaat het weer fout. Diegene die bij mij stotteren doen het bij hem wel normaal, maar bijvoorbeeld ned 1 2 3, rtl 4 5 7 of sbs6 krijg ik weer dat gezeur over geen signaal.

Net weer gebeld met UPC met de vraag of ze gewoon een nieuw kastje willen sturen want het probleem lijkt mij in dit geval wel duidelijk.
Volgens de beste jongen zou dat sowieso niet werken omdat het per huisadres gebonden is. Waarop ik vertelde dat alles volgens mij over elke kabel word gestuurd, je moet alleen zo'n kastje met het goede pasje hebben om het te ontvangen.

Dat ze geen eens de moeite doen om het zo te versturen (behalve als ik een pakket erbij zou nemen, dan kunnen ze mij meteen een nieuwe sturen 8)7 )

Scheelt mij en hun een hele hoop tijd :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CasGas schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 21:45:
[...]

[...]

Net weer gebeld met UPC met de vraag of ze gewoon een nieuw kastje willen sturen want het probleem lijkt mij in dit geval wel duidelijk.
[...]
Als het zo duidelijk is dat het aan het kastje ligt, waarom laat je dan niet een monteur langskomen?! Als het aan het kastje ligt plaatst deze gewoon een nieuwe en kan je samen met hem kijken of die wel werkt. Dan zijn er ook geen kosten aan verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Ik heb sinds kort een nieuwe MediaBox en nieuwe tv.
Bij mijn vorige media box/tv kon ik met de afstandsbediening van de MB het TV geluid bedienen.
Nu wordt alleen het geluid van de MB zachter gezet. Kan ik dat ergens instellen?

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:17
Welke heb je? Is het een andere dan je had? Welk TV?

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
DeeJee schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 13:44:
Ik heb sinds kort een nieuwe MediaBox en nieuwe tv.
Bij mijn vorige media box/tv kon ik met de afstandsbediening van de MB het TV geluid bedienen.
Nu wordt alleen het geluid van de MB zachter gezet. Kan ik dat ergens instellen?
Tadaa: http://www.upc.nl/pdf/upc...ing_afstandsbediening.pdf

Lees het stukje onder 'Heeft u een UPC afstandsbediening waarmee u
het volume van uw tv wilt bedienen:'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640

Mark_640

In my memory

DeeJee schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 13:44:
Als je een zwarte afstandsbediening hebt, doe je het volgende:

- Rood + OK ingedrukt houden totdat de 'UPC' knop bovenaan de afstandsbediening 2x knippert.
- Toets vervolgens 993 in
- Druk nu op de 'TV' knop, links van de 'UPC' knop.

Nu is de afstandsbediening zo ingesteld dat als je de volume +/- toetsen indrukt, het 'TV' knopje gaat branden, en de afstandsbediening dus een signaal naar de TV stuurt en niet naar de box.

Wel nog even de procedure in de handleiding volgen om de afstandsbediening te programmeren voor je TV. Standaard staat ie ingesteld op Philips.

edit:

@sylversterrr,

misschien dit even toevoegen aan OP, dit is standaard verkeerd ingesteld bij alle zwarte afstandsbedieningen...

[ Voor 8% gewijzigd door Mark_640 op 06-01-2010 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Thanks voor de snelle reacties. Ik zal het straks thuis eens proberen.
Ik wist niet waar het aan lag aangezien ik nu een andere MB en TV heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil
burgt schreef op donderdag 31 december 2009 @ 20:14:
[...]

Ik heb ook de 32PFL8404 maar dan wel een Cisco HD box. Hier heb ik nog geen problemen mee gehad.

"Zet de resolutie eens hard op 720p of 1080i (Menu->TV-instellingen geloof ik). Helpt dat?"
dat moet je instellen bij de media box, Als hij bij de SD kanalen 576p zegt staat dat dus niet goed ingesteld.
Voor de archieven: De mediabox was kapot. Met een andere geen problemen. Thx voor alle suggesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas

CasGas

.

Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 13:38:
[...]

Als het zo duidelijk is dat het aan het kastje ligt, waarom laat je dan niet een monteur langskomen?! Als het aan het kastje ligt plaatst deze gewoon een nieuwe en kan je samen met hem kijken of die wel werkt. Dan zijn er ook geen kosten aan verbonden.
Omdat de eerste monteur die een gaatje heeft pas over anderhalve week kan komen. Daarbij komt dat ik er ook nog eens de hele dag voor moet thuis blijven, we komen ergens tussen 12:00 en 18:00, dat schiet natuurlijk ook niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basix
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-09 17:27
Waarom is in de winkel van UPC (Rotterdam Lijnbaan) alleen de zilveren UPC Mediabox - HDTV te krijgen en aangezien hier thuis alles in het zwart is, is dat geen optie. Ik wil er ook geen een kopen aangezien ik diverse horror verhalen heb gehoord over media boxen die kapot gaan na een update en als ik er dan zelf 1 heb gekocht moet ik weer mee terug naar de winkel en als ik er 1 in bruikleen krijg van UPC dan ruilen zij dezse kostenloos om...( dit verhaal is ook bevestigt door een monteur)

Kortom, weet iemand of je ook ergens in de winkels van UPC een UPC Mediabox - HDTV van Philips in het zwart kunt krijgen?
Volgens een telefonische medewerker krijgen ze soms partijen in het zwart binnen in de winkel maar zekerweten en wanneer dat zo is en waar dan kon die persoon mij niet vertellen... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
De UPC Mediabox - HDTV van Philips is enkel in zilver verkrijgbaar. Alleen de koop-variant is in het zwart leverbaar. De UPC Mediabox - HDTV DVR (van zowel Philips als Cisco) zijn overigens wel in het zwart verkrijgbaar.

Zie ook de tabel in de OP:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jcMkEoz99pwzUW4RIFqcZMQK/full.png

[ Voor 20% gewijzigd door Mawlana op 07-01-2010 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DayteX
Is de Philips de Mediabox met afgeronde randen? Of was het de Cisco... Ik heb namelijk de vreemd vormgegeven Mediabox en kan deze hopelijk omruilen ivm een HDMI-handshake probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Is het een HD Mediabox mét of zonder DVR? Indien zonder DVR: Philips, indien met DVR: heeft het een RF-Out? Philips, zoniet Cisco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met een probleem; Ik woon in een studentenhuis en wij hebben ook een mediabox aangeschaft. Aangezien we geen gemeenschappelijke huiskamer hebben wordt de media op zijn tijd verplaatst naar een andere kamer. Wanneer de mediabox verplaatst wordt doet hij het ineens niet meer. Software-reset helpt niet, stroom erin en eruit helpt niet. Niks lijkt te helpen, tot hij het na verloop van tijd ineens weer doet. Wanneer de MB dan weer verplaatst wordt is het weer hetzelfde probleem (dit is overigens niet altijd).
De klok op de MB staat ook stil en hij lijkt gewoon niet te reageren.
Wat valt hier aan te doen (op niet meer verplaatsen na?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DayteX
sylvesterrr schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 16:19:
Is het een HD Mediabox mét of zonder DVR? Indien zonder DVR: Philips, indien met DVR: heeft het een RF-Out? Philips, zoniet Cisco.
HD Mediabox mét DVR. Die RF out weet ik niet maar het apparaat ziet er zo uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik heb mijn HD mediabox met de optische uitgang aangesloten op mijn speakerset en met de HDMI uitgang op mijn televisie. Standaard loopt het geluid dan niet synchroon met het beeld. In de instellingen van de mediabox zit een optie om dit te synchroniseren (HDTV-audiosynchronisatie), dit werkt prima tot ik de mediabox uit zet en later weer aan. De synchronisatieinstellingen zijn dan verloren gegaan, alle overige settings worden keurig behouden.
Iemand ervaring met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:22
Ik zou zeggen: geef het door aan UPC.

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
DayteX schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 17:21:
[...]

HD Mediabox mét DVR. Die RF out weet ik niet maar het apparaat ziet er zo uit
Dat is een Philips (tegenwoordig Pace) HD-DVR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Situatie:

We hebben hier een groene kabel met F-connector aangesloten op een soort signaalsplitter naar Radio & TV (afgemonteerd door UPC). Op de TV connector hebben we een driewegsplitter aangesloten waarop aangesloten zijn een Arris kabelmodem (voor telefonie), een mediabox op de eerste verdieping en een mediabox in de huiskamer.

Voorheen ging dit altijd goed, echter sinds we gisteren de bekabeling in de huiskamer hebben weggewerkt en ingekort (een puntje wat nog open stond sinds we naar dit huis zijn verhuisd) werkt op de eerste verdieping On Demand niet meer (de mediabox lijkt geen IP adres toegewezen te krijgen) terwijl dit voorheen altijd wel werkte. Op het inkorten van de kabels na is er eigenlijk niets veranderd.

Enig idee wat er aan de hand van de zijn? Zelf heb ik al van alles geprobeerd tot een reset naar fabrieksinstellingen en een harde reset via de "back" knop op de voorkant nog aan toe. Overigens betreft het hier een grijze mediabox van Pace.

Ook blijft de box ook hangen op het scherm "de verbinding wordt getest..." op kanaal 999. Dat lijkt me ook niet echt helemaal gezond...

[ Voor 6% gewijzigd door mindcrash op 10-01-2010 13:29 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:05
Ik zou in plaats van het in de decoder toch in de bekabeling zoeken. Wellicht maakt ie ergens sluiting.
Of laat de decoder wat langer staan. Bij mij duurde het de eerste keer meer dan een week voor ie een IP kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg een melding dat er geen signaal is.

Nu heb ik deze mediabox op mijn oude adres geprobeerd, weet niet of het daaraan ligt?

In ieder geval werkt radio (direct via een kabel ook niet). Ik kan wel internetten zoals te zien.

Kwestie van kabel nog niet geactiveerd of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Wel internetten (via de kabel neem ik aan?), maar geen tv-ontvangst. Dat is in 99,9999999999999% van de gevallen een kwestie van de bekabeling goed nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DayteX
sylvesterrr schreef op zondag 10 januari 2010 @ 17:41:
Wel internetten (via de kabel neem ik aan?), maar geen tv-ontvangst. Dat is in 99,9999999999999% van de gevallen een kwestie van de bekabeling goed nakijken.
Of een defecte Mediabox? :p Ik denk dat dat laatste nog iets vaker voorkomt aangezien er anders toch vaak een klein percentage ontvangst is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Er schijnt een storing te zijn in de regio Almere. Vreemd, want On Demand werkt op de DVR beneden wél... telefonie op de Arris werkt daarentegen niet en On Demand op mijn standaard Pace Mediabox werkt ook niet.

Vreemde storing dan... :?

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:57
Ik heb de Sanyo PLV-Z5, (HD ready beamer) en ik wil een digitaal abo bij UPC afsluiten. Ik heb diverse aansluitingen op de beamer. Ik wil hem graag via HDMI aansluiten, maar volgens mij gaat dat niet werken aangezien UPC met versleutelde gegevens werkt, HDCP en voor zover ik na kan gaan ondersteunt mijn beamer dat niet.

Ik heb diverse aansluitingen, zie:http://www.projectorcentral.com/pdf/projector_spec_3475.pdf

Kan iemand mij helpen hoe ik het beste een werkend beeld op deze beamer ga krijgen? Ik heb geen DVR functionaliteit nodig.

Optie 1: Digitaal Starter abo: Converter van Scart naar Component of svideo? Ik weet alleen niet of dat gaat werken?
Optie 2: Digitaal Starter HD abo: HDMI aansluiting (gaat dit werken met HDCP?)

Of heb ik gewoon pech en kan ik het vergeten met de huidige beamer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mindcrash. Ik verwacht niet dat het een storing is. Het upstreamstream signaal werkt waarschijnlijk niet goed meer. Programma gemist zal ook niet werken. Dit ligt zeeeeer waarschijnlijk toch echt aan de kabels. Dat is de meest voorkomende oorzaak van dit probleem. Je kunt je andere box er daar aansluiten om te kijken of niet toevallig de mediabox kapot is. Ik vermoed dat de kabel beschadigd is geraakt tijdens het wegstoppen. Als je boven een aparte WCD hebt gemaakt kun je die ook nog eens nakijken voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
[b][message=33253688,noline]
Optie 1: Digitaal Starter abo: Converter van Scart naar Component of svideo? Ik weet alleen niet of dat gaat werken?
Optie 2: Digitaal Starter HD abo: HDMI aansluiting (gaat dit werken met HDCP?)

Of heb ik gewoon pech en kan ik het vergeten met de huidige beamer?
Ik ben inmiddels nog wat verder gaan kijken. Volgens UPC medewerker zou HDMI gewoon moeten werken, maar ik heb mijn twijfels. Ik zou het wel 7 dagen kosteloos kunnen proberen.

Verdere optie is optie een, een scart naar VGA kabel. Beamer ondersteunt RGB signaal, vraag is of de ontvanger dit uitstuurt. Staan verder nergens technische details op de UPC site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Las Vegas schreef op maandag 04 januari 2010 @ 19:59:
Ik heb ook een vrij irritant probleem. Heb sinds kort UPC digitale tv i.c.m. Eredivise Live & Sport 1 aangeschaft. Aansluiten e.d. geen probleem, en de standaard kanalen werken ook vrij aardig. Maar het probleem ligt 'm in het volgende;

Beneden komen de signalen binnen. De mediabox staat boven, een kabel van 21 meter verder. Je raadt het al, Sport 1 en Eredivisie live storen vaak als de neten, erg onplezierig. Nu zal dit komen door een samenkomst van omstandigheden, namelijk;

- Kabel te lang, 21 meter
- 2 splitters onderweg (Betreft wel metalen splitters)
- Stekkers zijn van plastic, evenals de goedkope kwaliteit kabel.

Nu weet ik niet zo goed wat ik moet doen. Door het plafond boren is vrijwel geen optie. Splitters direct na binnenkomst schijnen niet te mogen. Maar toch moet de tv beneden (analoog), mijn tv boven (digitaal) en de andere tv boven (analoog) signaal krijgen. Hoe zou ik dit het beste voor mekaar kunnen boksen?
Goed, een quote op mezelf. Inmiddels is de boel aardig veranderd. Hirschman kabel, stekkers e.d. gekocht en zojuist de boel aangesloten. Signaal is nu perfect, maar het beeld nog altijd weinig anders dan analoog. Nu kan dat komen omdat ik nooit aan de instellingen van m'n tv heb gezeten, of er moet iets anders nog ''storen''.

Begin er een beetje moedeloos van te worden. M'n tv is trouwens een Samsung LED 8000. Voornaamste dingen die opvallen, bijvoorbeeld op Sport 1 bij een voetbalwedstrijd is dat je rond de spelers irritante blokjes ziet.

[ Voor 4% gewijzigd door London op 12-01-2010 16:04 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
I-King schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 15:41:
[...]
Verdere optie is optie een, een scart naar VGA kabel. Beamer ondersteunt RGB signaal, vraag is of de ontvanger dit uitstuurt. Staan verder nergens technische details op de UPC site.
Zoek eens op 'rgb' in dit topic. ;)
Klik!

[ Voor 11% gewijzigd door Mawlana op 12-01-2010 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
Bedankt. Ik ben er inmiddels achter dat mijn beamer toch HDCP ondersteunt op de HDMI poorten.. Ben nu zwaar aan het overwegen om toch een HD abo af te nemen, aangezien ik een HD ready beamer heb. Denk dat het het extra geld wel waard is. Nu nog even de goedkoopste contructie bepalen op de UPC site of het icm de droomdeal moet of gewoon 2 in 1. Lekker duidelijk allemaal! In ieder geval bedankt voor de support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basix
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-09 17:27
Heb nu sinds een paar dagen een HD abbo met zilveren Philips HD Decoder (alleen kijken, geen DVR mogelijkheid) De decoder zit via een HDMI kabel aangesloten naar een dikke Onkyo receiver. De decoder meld bij sommige zenders dat het geluid een Dolby Digital 5.1 geluidsspoort uitzend. Echter krijg ik op mijn receiver een 2.0 PCM signaal te zijn. Het geluid wordt dus gebitstreamd over de HDMI poort meegestuurd maar als analoog 2.0 pcm.

Wie iemand of het mogelijk is om een Dolby Digital 5.1 signaal gebitstreamed via HDMI uit te sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
De Philips HD-DVR kan geen DD5.1 audio meesturen via HDMI, de Cisco HD-DVR kan dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 11:43
Sinds een paar dagen klopt de info op Eurosport HD niet. Hebben jullie dit ook?

Afbeeldingslocatie: http://members.upc.nl/t.petrov/IMG_1310.JPG

Ook als ik het geluid van nld naar eng DD 5.1 zet en weer terug naar nld, is het volume bijna twee keer zo hard? Geluid gaat trouwens wel via optisch naar een versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:22

GVR

info bij eurosport HD klopt wel vaker niet, is volgens mij de info van de niet-HD zender

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

De info klopt de laatste wel vaker op ALLE zenders niet. De EPG is echt een drama, maar er is dit jaar beterschap belooft van UPC.

Verder moet ik zeggen dat de HD Philips Mediabox wel bevalt.. probleem is alleen dat hij mij te vaak toch nog uitvalt. Nu zijn wij wat gehecht aan de mogelijkheid om van 2 zenders tegelijk op te kunnen nemen en dan ook nog eens te kunnen time-shiften.

Iemand die hier weet of UPC ook nog de Philips Mediabox levert?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
GVR schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 20:13:
is volgens mij de info van de niet-HD zender
Nee, dat heb ik gecontroleerd.

Ook is dat ding zo traag als dikke stront, vaak blijven die info balken hangen, soms verdwijnt de volume balk, dan druk je weer op OK of info en gebeurt er niks of duurt het heel lang, signaalverlies, allemaal dat soort dingen. :/

Volgens dat schema, hebben wij een Cisco want bij ons zit een optische uitgang en die Cisco is de enige met zo'n uitgang? Meer mensen last van bovenstaand met hun box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Van die info klopt inderdaad geen bips.

Hoe zit het met het schermformaat trouwens?
Hij staat bij mij op 16:9 breed via HDMI.
Sommige 4:3 programma's worden netjes in 4:3 doorgestuurd door de UPC-box, het overgrote deel wordt gewoon op 16:9 doorgestuurd.
Veel sitcoms zijn bijvoorbeeld gewoon 4:3 maar worden in 16:9 uitgezonden?
Is daar wat aan te doen of moet je dan naar SCART ofzo?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnhoofd
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
Hallo Tweakers, ik heb een vreemde vraag. Ik weet waarschijnlijk dat het niet zo is, maar toch vraag ik het, omdat het wel heel toevallig is.

We hebben sinds half november UPC Digitale TV, en sindsdien heeft onze Philips breedbeeld TV kuren. Het begon met sporadisch uit springen en weer aan. Dat werd steeds erger. Uitspringen werd vooraf gegaan door een flikkerend beeld, waarvan de kleuren vaal leken te worden.

Op een gegeven moment kon je je klok erop gelijk zetten: als hij aan staat springt hij in de eerste vijf minuten uit, en daarna zelden meer. Daar had ik nog wel mee kunnen leven.

Helaas werd het erger. Soms als hij uit en aan sprong was het beeld rood, met strepen erdoor. Dan moest je 'm uitzetten en weer aan om dat rode weg te krijgen. Geluid deed het dan nog wel gewoon.

Vandaag was het dan zover dat normaal kijken niet meer mogelijk was, omdat hij ongeveer drie keer in tien minuten uit sprong.

Anyway, ik informeer even om zeker te stellen dat de conspiracy theory van mijn ouders onzin is. Zij leggen een mogelijke link tussen Digitale TV en de dood van de TV. Zijn er misschien instellingen die niet goed zijn voor een TV? Of is het echt onzin?

Zoals ik al zei, ik geloof van niet, maar het is wel heel toevallig.

Mvg Stijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 december 2009 @ 20:29:
zou iemand mij kunnen vertellen waarom UPC maar twee mediaboxen per huishouden levert?
om mezelf nog maar eens te quoten. dit is puur een technische vraag. niet een klacht of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2010 @ 00:13:
[...]

om mezelf nog maar eens te quoten. dit is puur een technische vraag. niet een klacht of iets dergelijks.
Misschien is het administratief niet mogelijk? Of misschien wil UPC niet dat een klant bijv. 20 Extra Mediaboxen afneemt om ze vervolgens door te verhuren, een Extra Mediabox is immers goedkoper dan een volledig abonnement.

@Stijnhoofd: als je nu een DVD-speler (of een ander apparaat) aansluit op de tv, vertoont ie dan ook kuren?

[ Voor 10% gewijzigd door Mawlana op 17-01-2010 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
-

[ Voor 98% gewijzigd door Mawlana op 17-01-2010 09:20 . Reden: -dubbel- ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kun je dan wel een tweede abonnement afsluiten en zodoende toch 3 of 4 mediaboxen in één huishouden hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.SiniSter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-02 12:28
Hoe zijn de ervaringen met de UPC mediabox van Cisco bij anderen?.
Wij hebben sinds november dit apparaat (hd met dvr) en ik moet zeggen dat UPC zijn reputatie wel waar maakt. Ding is gewoon irritant. Regelmatig krijg ik de melding dat er geen HDMI signaal is, enige dat helpt is apparaat helemaal uit of de HDMI kabel eruit trekken. Niet handig want de tv hangt aan de muur en de mediabox staat in een kastje.
Ook heeft het ding niet de mogelijkheid om zenders te sorteren, de zenders staan op allerlei onmogelijke posities, de HD kanalen van nederland bijv op 71, 72 en 73. Andere op nog onmogelijker nummers als 726 oid. Je kunt wel favorieten instellen waardoor het zappen iets makkelijker wordt.
De DVR werkt naar behoren alleen de lijst met opname geeft veel te weinig info, alleen de zender en datum staan er, niet wat er is opgenomen of op welk tijdstip. Nog irritanter is dat je een opname niet kunt hervatten. Als je na het in standby zetten van de mediabox verder wilt kijken moet je op zoek naar waar je gebleven was, fast forward is daarbij ook niet echt fast te noemen.
Tteletekst onthoudt niet op welke pagina hij staat als je even terug schakelt naar tv en er is geen mogelijkheid om bijvoorbeeld het beeld te splitsen waardoor je tv en teletekst tegelijk kunt bekijken.

Het lijken mij allemaal firmware gebreken dus hopelijk komt het allemaal nog goed.

Beeldkwaliteit is overigens gelukkig wel perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
De Cisco HD-DVR werkt prima. :) Ik ben heel tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Bij mij werkt de Cisco ook prima. Geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:10
Wat zijn jullie ervaringen met de UPC mediabox achter een master/slave stekkerdoos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Laatst online: 11-09 17:01

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

weet iemand al wast ze met de nieuwe update van morgen gaan doen?

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Voor de UPC Mediabox HD? Simpel, HDCP activeren. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003

SeatRider

Hips don't lie

sh4dow schreef op zondag 24 januari 2010 @ 12:54:
Wat zijn jullie ervaringen met de UPC mediabox achter een master/slave stekkerdoos?
Het duurt nogal lang voordat ie dan weer klaar is met initaliseren, checken voor updates etc, dat is nogal irritant. Ik overweeg overigens wel om het toch te gaan doen, ik heb de DVR uitvoering en daarvan blijfft zelfs vaak de HDD doorlopen, met name 's nachts hoor ik m dan door het hele huis resoneren in de kast/op de houten vloer :(

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Laatst online: 11-09 17:01

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

sylvesterrr schreef op maandag 25 januari 2010 @ 10:03:
Voor de UPC Mediabox HD? Simpel, HDCP activeren. :+
ah dank u :+ dat had ik moeten weten natuurlijk...

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even snel een vraagje die vast al eerder is gevraagd, maar ik hoop dat iemand me even snel antwoord kan geven.

Ik heb zelf thuis een standaard mediabox met Eredivisie Live. Stel ik ga op bezoek bij iemand met dezelfde Mediabox, dan kan ik niet mijn smartcard daarin proppen en Eredivisie Live kijken neem ik aan, want ik heb ooit gelezen dat Smartcard aan Decoder is gekoppeld. Stel dat ik de hele mediabox met smartcard hier meeneem, en ergens anders aansluit op de coax, werkt het dan wel?

Danku.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Verwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 19:02:
Even snel een vraagje die vast al eerder is gevraagd, maar ik hoop dat iemand me even snel antwoord kan geven.
Dat is niet helemaal de bedoeling hè? Doe eens ook wat moeite om het antwoord te vinden...

Ja, dat werkt gewoon. Mocht je 'm meenemen naar iemand buiten de regio (=provincie), dan kan het zijn dat je de mediabox opnieuw moet installeren ivm andere frequenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:43
Ik heb sinds vorige week ook UPC Digital (HD DVR). Maar ik krijg de melding (al sinds het begin) dat de Smartcard bij een andere mediabox hoort. Heb hier UPC al over gebeld en zou binnen 3 dagen goed moeten zijn. Nu 4 dagen verder werkt het nog niet?? Iemand anders dit probleem ook al eens gehad? En kan je dit soort dingen misschien ook in de UPC winkel regelen? Of is dat net als bij KPN enkel een verkooppunt en moet je voor de rest maar de helpdesk bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 11-09 17:17
Hoe ziet tegenwoordig de HD tv box eruit? Nog steeds dat plastic zilveren geval van flips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier heb je een overzicht van de boxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Hubert schreef op maandag 25 januari 2010 @ 14:02:
[...]

ah dank u :+ dat had ik moeten weten natuurlijk...
Als je nou problemen hebt dan kan je UPC bellen en dan krijg je voor de helft van de normale HD prijs een DVR :P Bij ons doet het geluid vaag sinds die update (beeld geen problemen).

Verwacht dat die van ons morgen binnen komt :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 11-09 17:17
Uiterlijk van een blokker dvdspelert :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

lowfi schreef op zondag 31 januari 2010 @ 16:12:
[...]

Vreemde afbeelding, die van mij is zwart. Ziet er stukken beter uit.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
lowfi schreef op zondag 31 januari 2010 @ 16:12:
[...]

Die van mij ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.hdtvnieuws.nl/images/UPC-Mediabox-HD.jpg

(HD + DVR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Laatst online: 11-09 20:07
Vandaag UPC gebeld voor een 2e mediabox voor de slaapkamer en ik vroeg wanneer ze eens kwamen met een SD-mediabox met HDMI uitgang.

Nee meneer, dan moet u een HD abonnement nemen.

Dus ik zeg, "Ja doei, dan betaal ik 16,50 ( analoog) + 7,50 (SD-riant) + 9,00 (HD pakket) + 4,00 (Slaapkamer).

Zegt die man van UPC, Nee hoor, U bestelt een HD-pakket voor 9€ en u kunt uw oude SD-ontvanger houden en die op de slaapkamer zetten.

Ik, en dan betaal ik die 4€ extra niet?

Nee meneer.

Ik, dus als iemand al een HD-pakket heeft en dan een 2e ontvanger wilt, die betaalt dan wel die 4€ extra? 8)7

UPC-man, Eehm, ja.

Ik neem nu dus het HD pakket en betaal 9€ extra en mag de SD-box houden met hetzelfde riant pakket voor de slaapkamer.
Raar.
Mensen die een HD-pakket hebben en een 2e SD-box willen kunnen beter hun HD-abo omzetten naar SD abo. Als ze dan weer de SD-box hebben weer upgraden naar HD (krijg je weer een HD-box) en je hebt een SD-box over voor de slaapkamer.
Scheelt 4€ p/m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

coob schreef op maandag 01 februari 2010 @ 19:08:
Vandaag UPC gebeld voor een 2e mediabox voor de slaapkamer en ik vroeg wanneer ze eens kwamen met een SD-mediabox met HDMI uitgang.

Nee meneer, dan moet u een HD abonnement nemen.

Dus ik zeg, "Ja doei, dan betaal ik 16,50 ( analoog) + 7,50 (SD-riant) + 9,00 (HD pakket) + 4,00 (Slaapkamer).

Zegt die man van UPC, Nee hoor, U bestelt een HD-pakket voor 9€ en u kunt uw oude SD-ontvanger houden en die op de slaapkamer zetten.

Ik, en dan betaal ik die 4€ extra niet?

Nee meneer.

Ik, dus als iemand al een HD-pakket heeft en dan een 2e ontvanger wilt, die betaalt dan wel die 4€ extra? 8)7

UPC-man, Eehm, ja.

Ik neem nu dus het HD pakket en betaal 9€ extra en mag de SD-box houden met hetzelfde riant pakket voor de slaapkamer.
Raar.
Mensen die een HD-pakket hebben en een 2e SD-box willen kunnen beter hun HD-abo omzetten naar SD abo. Als ze dan weer de SD-box hebben weer upgraden naar HD (krijg je weer een HD-box) en je hebt een SD-box over voor de slaapkamer.
Scheelt 4€ p/m.
Krijg je dan ook die tweede smartcard erbij of kost dat alsnog 4 euro per maand? ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Ik hoef die 4€ extra niet te betalen volgens de helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

coob schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 10:58:
Ik hoef die 4€ extra niet te betalen volgens de helpdesk.
Voor de extra mediabox inderdaad, maargoed ik was er niet bij.
Ben benieuwd hoe dat afloopt.

Zou een mooi alternatief zijn voor analoog op de overige kamers.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:49
Hmmm ik heb zo'n Thomson zonder dvdr staan. (nu 2 maanden digi tv van upc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Nu wil ik dadelijk de HD-mediabox met HDMI aan mijn receiver hangen, ben ik van mijn laatste lipsync euvel af maar dan moet de receiver altijd aan staan met gewoon tv kijken.
Ik weet niet hoe ik het geluid van de mediabox ook naar de tv krijg zodat de receiver niet perse aan hoeft te staan.
Optisch naar de tv? Ik weet niet of de optische uitgang op de tv ook in gaat, lijkt me niet omdat ik in het set-up menu van de tv geen settings vind voor de optische aansluiting.
Als de mediabox al een optische uitgang heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met een vraag waar iemand misschien een antwoord op heeft.

Mijn vriendin woont in het centrum van Rotterdam in een studentencomplex van Stadswonen. In het gebouw wordt de kabeltv verzorgt door UPC, maar de kosten daarvan zitten bij het huurcontract inbegrepen. Nu wil ze graag digitale tv op haar kamer i.v.m. een grotere tv. Als je echter de postcodecheck invult dan zie je dat digitale tv van UPC daar niet beschikbaar is. Ook Stadswonen geeft aan dat het aanvragen van digitale tv bij UPC niet mogelijk is op haar adres.

Ik vroeg me echter af of het digitale signaal van UPC alsnog niet gewoon op de kabel aanwezig is. Ze woont tenslotte in hartje Rotterdam en waarschijnlijk is het in het complex naast haar met particuliere woningen gewoon beschikbaar. Wat denken jullie? En stel dat het digitale signaal toch aanwezig is, is er dan een omweg om alsnog digitale tv te kunnen ontvangen op haar kamer?

(De reden dat ik het vraag is dat dit in het studentencomplex in Delft waar ik woon wel mogelijk is. Daar hebben we kabel van Ziggo dat bij het contract van Duwo in zit. Je kan digitale tv niet direct op het adres aanvragen, maar als je de boel aansluit en activeert (ken de details niet) dan werkt het wel)

Thanks! ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2010 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Misschien heeft dat studentencomplex een SOP-aansluiting (signaal-overnamepunt: dat wil zeggen, het signaal wordt afgeleverd op 1 plek, en vanaf daar moet de beheerder van het pand het signaal verder distribueren) waarbij het niet mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin
  • Laatst online: 04:19

Simkin

Bzzzzz

Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 13:16:
Ik zit met een vraag waar iemand misschien een antwoord op heeft.

Mijn vriendin woont in het centrum van Rotterdam in een studentencomplex van Stadswonen. In het gebouw wordt de kabeltv verzorgt door UPC, maar de kosten daarvan zitten bij het huurcontract inbegrepen. Nu wil ze graag digitale tv op haar kamer i.v.m. een grotere tv. Als je echter de postcodecheck invult dan zie je dat digitale tv van UPC daar niet beschikbaar is. Ook Stadswonen geeft aan dat het aanvragen van digitale tv bij UPC niet mogelijk is op haar adres.

Ik vroeg me echter af of het digitale signaal van UPC alsnog niet gewoon op de kabel aanwezig is. Ze woont tenslotte in hartje Rotterdam en waarschijnlijk is het in het complex naast haar met particuliere woningen gewoon beschikbaar. Wat denken jullie? En stel dat het digitale signaal toch aanwezig is, is er dan een omweg om alsnog digitale tv te kunnen ontvangen op haar kamer?

(De reden dat ik het vraag is dat dit in het studentencomplex in Delft waar ik woon wel mogelijk is. Daar hebben we kabel van Ziggo dat bij het contract van Duwo in zit. Je kan digitale tv niet direct op het adres aanvragen, maar als je de boel aansluit en activeert (ken de details niet) dan werkt het wel)

Thanks! ;)
Box plus smartcard lenen van wijkgenoor en testen of die werkt op haar kamer. Zoja, melden bij UPC en vragen om abbo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640

Mark_640

In my memory

Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 13:16:

Thanks! ;)
sylvesterrr schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 14:17:
Misschien heeft dat studentencomplex een SOP-aansluiting (signaal-overnamepunt: dat wil zeggen, het signaal wordt afgeleverd op 1 plek, en vanaf daar moet de beheerder van het pand het signaal verder distribueren) waarbij het niet mogelijk is?
Sylvesterrr heeft gelijk. Als het een SOP-aansluiting is, zullen de Transportstreams er waarschijnlijk wel op staan. Echter een retour-signaal heb je niet, dus On Demand zal niet werken.

Verder is het sterk afhankelijk van de kwaliteit van de 'eigen' installatie van het complex of de Transportstreams uberhaupt goed doorkomen. Als er verouderde versterkerapparatuur in zit zal dat niet lekker werken. ;)
Pagina: 1 ... 6 ... 30 Laatste

Let op:
Heb je een UPC Horizon? Neem dan een kijkje in dit topic.