Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik ben pas verhuisd en heb een nieuwe mediabox enzo gekregen voor HD. Maar ik had in me oude huis nog zo'n hele oude Thomson mediabox, met scart. Ik dacht dat deze oude mediabox retour moest naar UPC, maar ik heb daar niks meer van vernomen. Dus laat ik deze maar in me slaapkamer gebruiken, dan heb ik daar ook digitale tv, dacht ik. Ik heb al een aantal keer naar de fabrieksinstellingen gereset, maar de zenders komen niet in beeld. Er staat hele tijd dat blauwe scherm dat de installatie wordt voltooid en verder komt hij niet. Behalve dat hij na een tijdje een hele snelle melding geeft dat er een software updrade is en gaat daarna in standby.
Ik weet nog wel, dat deze mediabox wel vaker vastliep in me oude huis, maar kreeg toen nog wel de zenders te zien. Iemand enig idee hoe ik de zenders weer te zien krijg?

/edit
het is trouwens een: DCI52UPC02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:14

Pierre

Van nature lui!

xileS schreef op zondag 19 september 2010 @ 16:24:
Ik ben pas verhuisd en heb een nieuwe mediabox enzo gekregen voor HD. Maar ik had in me oude huis nog zo'n hele oude Thomson mediabox, met scart. Ik dacht dat deze oude mediabox retour moest naar UPC, maar ik heb daar niks meer van vernomen. Dus laat ik deze maar in me slaapkamer gebruiken, dan heb ik daar ook digitale tv, dacht ik. Ik heb al een aantal keer naar de fabrieksinstellingen gereset, maar de zenders komen niet in beeld. Er staat hele tijd dat blauwe scherm dat de installatie wordt voltooid en verder komt hij niet. Behalve dat hij na een tijdje een hele snelle melding geeft dat er een software updrade is en gaat daarna in standby.
Ik weet nog wel, dat deze mediabox wel vaker vastliep in me oude huis, maar kreeg toen nog wel de zenders te zien. Iemand enig idee hoe ik de zenders weer te zien krijg?
Laat maar.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02:46
xileS schreef op zondag 19 september 2010 @ 16:24:
Er staat hele tijd dat blauwe scherm dat de installatie wordt voltooid en verder komt hij niet.
De mediabox is niet meer geactiveerd in de systemen van UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamarrr
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-09 08:49
Er staat nu op de website van UPC, dat het alles-in-een-voordeel-pakket nog twee weken geldt. Iemand enig idee of dit over het pakket in z'n algemeen gaat, of alleen over de actie met gratis film1 voor 6 maanden?

Ik wil namelijk graag gebruik gaan maken van deze actie, maar ben nu nog hard aan het verbouwen in m'n nieuwe huis en wil daarom nog even wachten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderrink
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-07-2023
Ik zit er aan te denken om over te stappen naar UPC omdat bij mijn huidige glasvezelaanbieder (onsneteindhoven) niet de mogelijkheid biedt om in HD op te nemen. In de UPC winkel viel het HD beeld wat ze daar op 2 tv's vertoonden me erg tegen! Wel scherp maar een erg groot contrast met een vlekkerig beeld. Het signaal (bitrate) lijkt wel afgeknepen/ gecomprimeerd?

• rst77
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-05-2024

rst77

mega-frotter :o)

Lamarrr schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 15:25:
Er staat nu op de website van UPC, dat het alles-in-een-voordeel-pakket nog twee weken geldt. Iemand enig idee of dit over het pakket in z'n algemeen gaat, of alleen over de actie met gratis film1 voor 6 maanden?

Ik wil namelijk graag gebruik gaan maken van deze actie, maar ben nu nog hard aan het verbouwen in m'n nieuwe huis en wil daarom nog even wachten :+
In 2009 zou het pakket met de Film1/Sport1 aanbieding aflopen met kerstmis, maar is toen "wegens groot succes" verlengd. Kan best zijn dat ze dat nog een keer doen, maar zeker weten doe je het nooit.

• rst77

rst77

sanderrink schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 23:22:
Ik zit er aan te denken om over te stappen naar UPC omdat bij mijn huidige glasvezelaanbieder (onsneteindhoven) niet de mogelijkheid biedt om in HD op te nemen. In de UPC winkel viel het HD beeld wat ze daar op 2 tv's vertoonden me erg tegen! Wel scherp maar een erg groot contrast met een vlekkerig beeld. Het signaal (bitrate) lijkt wel afgeknepen/ gecomprimeerd?
Opnemen op HD werkt bij mij prima, maar ik zie zelf ook dat er compressie wordt toegepast, vooral bij donkere beelden, waarbij het beeld weinig beweegt is dat goed te zien. Ik stoor me er echter niet zo aan.
Overigens zie ik die compressie niet bij live beelden, alleen bij opnames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een paar dagen hebben wij wat last van storing op de HD-zenders.
Beeld is soms "blokkerig" en het geluid heeft ups en downs.

Meer mensen last van of moet ik 't in de andere apparatuur zoeken. Wat ik me niet kan voorstellen omdat alles nieuw is, prima werkte en er niets gewijzigd is in de aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderrink
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-07-2023
rst77 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 15:48:
[...]

Opnemen op HD werkt bij mij prima, maar ik zie zelf ook dat er compressie wordt toegepast, vooral bij donkere beelden, waarbij het beeld weinig beweegt is dat goed te zien. Ik stoor me er echter niet zo aan.
Ook het live beeld van Discovery HD showcase zag er in de upc winkel minder uit . Haren van mensen zagen er onnatuurlijk uit. Ze staken erg donker af tegen de rest van het beeld. Ook bomen tegen een horizon zagen er te donker en vlekkerig uit. Als ik thuis een blu-ray afspeel lopen de kleuren van het beeld veel natuurlijker in elkaar over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 20:07
sanderrink schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 23:22:
Dat ligt eerder aan de instellingen van de gebruikte tv's daar lijkt me.
Bij opgenomen HD beelden zie ik alleen verschil bij langzaam bewegend beeld. En dan nog maar soms.

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Misschien dat ik deze vraag in een ander topic moet stellen (maar dat merk ik vanzelf) als ik de kabel die tussen het AOP (in de meterkast) en het aansluitpunt in de woonkamer zit (door de muur) wil laten vervangen (de coax), bij wie kan ik daar voor aankloppen bij UPC of moet ik zelf een installatie bureau inschakelen.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 06:41

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Pierre61 schreef op woensdag 29 september 2010 @ 09:32:
Misschien dat ik deze vraag in een ander topic moet stellen (maar dat merk ik vanzelf) als ik de kabel die tussen het AOB (in de meterkast) en het aansluitpunt in de woonkamer zit (door de muur) wil laten vervangen (de coax), bij wie kan ik daar voor aankloppen bij UPC of moet ik zelf een installatie bureau inschakelen.
Indien koopwoning: zelf (laten) doen. UPC kan dit wellicht ook (laten) doen, maar ze zullen de kosten bij jou in rekening brengen.
Indien huurwoning: de verhuurder bewegen dit te (laten) doen of met hem afspreken dat hij (deelt in) de kosten (draagt)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

AllSeeyinEye schreef op woensdag 29 september 2010 @ 09:34:
[...]

Indien koopwoning: zelf (laten) doen. UPC kan dit wellicht ook (laten) doen, maar ze zullen de kosten bij jou in rekening brengen.
Indien huurwoning: de verhuurder bewegen dit te (laten) doen of met hem afspreken dat hij (deelt in) de kosten (draagt)
Het is een koopwoning (regio Rotterdam), als ik buiten UPC om iets regel mogen die dan aan dat AOP zitten van UPC of mag dat niet. En weet iemand hier in de buurt een goed installatie bureau.

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:01

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

rst77 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 15:48:
[...]
Erm... dat lijkt me niet helemaal logisch, omdat er (in tegenstelling tot separate recorders) het reeds gecomprimeerde signaal 1-op-1 wordt opgeslagen op de harddisk van de mediabox. Het beeld is daarom identiek aan "live" kijken.

Bij een separate harddiskrecorder vindt meestal eerst een conversie plaats van digitaal (signaal naar UPC box) naar analoog (signaal vanuit de UPC box naar TV en/of HD-recorder) en weer terug naar digitaal (opslag op de HD-recorder). Dat geeft inderdaad een forse kwaliteitsvermindering.

Maar van dit alles is dus volgens mij geen sprake wanneer we spreken over opnames op een UPC-mediabox met recorder... Als ik het fout heb, dan hoor ik dat graag ;)

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Verwijderd

Meer mensen last van storing op de RTL zenders?
Heb er al een week last van bij Digitaal kijken (non-HD), analoog niet.

• JvdM
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 06:10

JvdM

<---->

Een aantal weken geleden begonnen met verbouwing van mijn woonkamer, dit is nu afgerond. Dus ik heb mijn tv en upc dingen allemaal weer aangesloten. Nu is bij mij zo het geval dat als ik via de UPC mediabox tv ga kijken, ik alleen Nederland 1 kan zien. Bij de overige zenders zegt ie "Niet toegankelijk".

Nu heb ik ook nog een 2e mediabox, hier doet alles het wel goed op. Ik heb de niet goed werkende mediabox aangesloten op de plek van de 2e mediabox, en geeft exact hetzelfde probleem.

Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?

(de momentele wachttijd bedraagt 10 minuten bij UPC helpdesk, vandaar dat ik hier eerst de vraag stel)

• JvdM
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 06:10

JvdM

<---->

JvdM schreef op donderdag 30 september 2010 @ 12:32:
Een aantal weken geleden begonnen met verbouwing van mijn woonkamer, dit is nu afgerond. Dus ik heb mijn tv en upc dingen allemaal weer aangesloten. Nu is bij mij zo het geval dat als ik via de UPC mediabox tv ga kijken, ik alleen Nederland 1 kan zien. Bij de overige zenders zegt ie "Niet toegankelijk".

Nu heb ik ook nog een 2e mediabox, hier doet alles het wel goed op. Ik heb de niet goed werkende mediabox aangesloten op de plek van de 2e mediabox, en geeft exact hetzelfde probleem.

Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?

(de momentele wachttijd bedraagt 10 minuten bij UPC helpdesk, vandaar dat ik hier eerst de vraag stel)
Bleek dus aan UPC te liggen, lange inactiviteit van de mediabox. UPC gebeld (dramatische wachttijden |:( ) en het is verholpen. Ze moesten opnieuw het signaal sturen oid.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ja, jammer dat ze daar nog geen website voor hebben, via mijn upc ofzo?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Verwijderd

Welke antennekabel kan ik het beste gebruiken om de beste signaal over te brengen naar mijn UPC box? Ik heb namelijk kabels van HAMA / Philips gezien met -120db erop. Is dit echt of gewoon een marketing truc?

Verwijderd

Ik gebruik Hirschmann. Lekker stug en prima bekabeling!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 15:56

Japser

Jeej!

Vraagje he: heb een nieuwe mediabox aangevraagd voor standaard UPC Digital, geen HD.

Nu heb ik net een HD mediabox gekregen, kan ik die aansluiten en gewoon standaard UPC Digital ontvangen? Of gaat deze mediabox niet werken omdat mn signaal niet HD is?

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Japser schreef op donderdag 30 september 2010 @ 20:22:
Vraagje he: heb een nieuwe mediabox aangevraagd voor standaard UPC Digital, geen HD.

Nu heb ik net een HD mediabox gekregen, kan ik die aansluiten en gewoon standaard UPC Digital ontvangen? Of gaat deze mediabox niet werken omdat mn signaal niet HD is?
De "nieuwe" UPC-box (zonder recorder, die kleine zwarte) is geschikt voor zowel SD als HD signalen.

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

• Mawlana
JvdM schreef op donderdag 30 september 2010 @ 16:36:
[...]

Bleek dus aan UPC te liggen, lange inactiviteit van de mediabox. UPC gebeld (dramatische wachttijden |:( ) en het is verholpen. Ze moesten opnieuw het signaal sturen oid.
Als je lang genoeg had gewacht (hooguit een paar uurtjes), dan had je niet hoeven te bellen.

Wanneer je Mediabox te lang niet op het UPC-netwerk aangesloten is geweest, dan heeft ie geen 'rechten' meer om al die zenders te ontvangen. Na verloop van tijd (een paar uurtjes) ontvangt ie die 'rechten' weer vanzelf. Het belletje naar de helpdesk heeft dat proces enkel versneld.

Je moet het maar net weten hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldme
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-05-2024
Lang mee gelezen op dit Topic, de knop toch maar eens door gehakt. wij hebben in Tiel nu ook alle mogelijkheden van UPC tot onze beschikking.
Hebben nu UPC totaal pakket met 25Mb/s Tv royaal bellen standaard

Moet eerlijk zijn Loopt als een Trein (niet de NS)
Ben zeer tevreden over alles, ondanks alle negatieve dingen die ik gelezen heb. We gaan er vanuit dat het zo blijft.

Tot nu UPC het is TOPPIE

zo nu ook eens iets positiefs (tot nu toe dan, we blijven ...) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-05 16:25
Ineens zijn alle opgenomen films/programmaas weg op de HD hard disc (UPC) ?? nam smorgens wat op (dat stond er alleen nog op savonds) savonds tv aan en wilde opgenomen film kijken,álles weg????? tv stond uit na opnemen smorgens en is niet meer aangeweest tot savonds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

rooie60 schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 17:11:
Ineens zijn alle opgenomen films/programmaas weg op de HD hard disc (UPC) ?? nam smorgens wat op (dat stond er alleen nog op savonds) savonds tv aan en wilde opgenomen film kijken,álles weg????? tv stond uit na opnemen smorgens en is niet meer aangeweest tot savonds.
Dubieus... De helpdesk kan een formatteer-commando sturen, maar verder hoort de box uit zichzelf nooit de harde schijf te legen. Heb je niet toevallig eerder over een harde schijf probleem gebeld met de helpdesk ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-05 16:25
Nee ik ga ze niet spekken met bellen (€) heb gemaild maar nog niets gehoord,op UPC forum reageerde gisteren iemand met zelfde probleem en had ook de cisco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:37
Ik heb nu ook een Cisco HD Box aangeschaft, via een Onkyo 508 naar de Samsung LE40A656 TV. Sinds gisteren zijn de HD kanalen geactiveerd, maar ik moet zeggen dat ik weinig verschil zie tussen de gewone zenders en de HD zenders vanaf kanaal 71..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Vreemd. Bij mij is er wel degelijk verschil te zien tussen de normale en HD kanalen.

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
sh4dow schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 12:05:
Ik heb nu ook een Cisco HD Box aangeschaft, via een Onkyo 508 naar de Samsung LE40A656 TV. Sinds gisteren zijn de HD kanalen geactiveerd, maar ik moet zeggen dat ik weinig verschil zie tussen de gewone zenders en de HD zenders vanaf kanaal 71..
Dat komt denk ik doordat de uitzendingen die je op de HD zenders gezien hebt geen HD uitzendingen zijn, maar geupscalde SD uitzendingen. Hoe beter je TV upscaled, hoe kleiner het verschil dan is. Kijk eens naar Discovery HD of NGC HD, dan zie je waarschijnlijk wel verschil. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een Cisco box met HD en DVR. Op de HD-kanalen geen problemen, maar op de "standaard"kanalen regelmatig problemen met het geluid......Gaat met enige regelmaat een tikje lager en soms is het ook gewoon helemaal weg en is er helemaal geen geluid! Als ik dan naar een HD-kanaal wissel, is daar wel gewoon geluid. Beeld geeft ook geen hapering/storing op dat moment.
Aansluiting tussen Cisco en TV is middels HDMI.

Is dit een bekend probleem, waar zou de oorzaak liggen?

Lijkt me niet aan de bekabeling te liggen omdat HD-kanalen wel goed gaat, mediaspeler en DVD's trouwens ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Nee heb ik totaal geen last van. Hoe heb je het aangesloten?
Bedoel je geluid op TV of via een receiver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TV is met HDMI kabel aangesloten op de Cisco.
Ligt mijns inziens niet aan de kabel of tv want:
  1. geluid is wel goed via de HD-kanalen
  2. geluid is wel goed als ik een film afspeel op de Mediaspeler (HDMI kabel naar TV - optische kabel van TV naar Home Theater Systeem)
  3. geluid is wel goed als ik een film afspeel op HTS (HDMI kabel van HTS naar TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 13:52
xppn schreef op donderdag 09 september 2010 @ 17:34:
Bug in de software van upc of mijn TV?

Ik heb de mensen van UPC al aan de lijn gehad en morgen komt er een monteur langs. *Inmiddels langs geweest*
Al denk ik zelf dat dit zinloos.... waarom? Omdat ik denk dat er een bug in de software zit.

Specs:
Voordat ik het probleem ga uitleggen post ik even de specs:
TV: Philips 34PFL8404H/12
Mediabox: Cisco UPC Mediabox HD dvr
software versie: 3.8.0.70A
Bootloader versie 1.08
Hardware versie: 1.8
Ingesteld op: 1080i
Connected via HDMI

Het probleem
Een zwart, half doorzichtig, lijntje verticaal aan de zijkant van mijn tv.
Als je de blauwe informatiebalk in beeld hebt zit het aan de rechter zijkant van deze balk. Als
de balk er is zie je het lijntje niet en na mijn inzicht is het een schaduw effect die niet uit het beeld word gewist na het verdwijnen van de blauwe balk.
Het viel me pas op na het kijken van Nederland - Finland. (foto's toegevoegd onder aan deze post)

Wanneer?
Als je de tv aanzet en de upc box aanzet is het lijntje er niet. Hij komt alleen als je meer informatie
opvraagt van het desbetreffende kanaal door op 'OK' te drukken van de UPC afstandsbediening.
Wanneer je de blauwe balk weer weg haalt blijft dat schaduwlijntje staan......

Wanneer gaat het lijntje weer weg?
Wanneer je naar een 'film' kanaal gaat of naar bijv. Xlite dan krijg je vaak een on-demand knop te zien. Als de on-demand knop boven in beeld weg gaat word de lijn ook verwijderd. 8)7
Het lijntje is er ook niet als je in het menu zit.....

Vraag:

Zijn er meer UPC klanten met deze UPC box die hier last van hebben?

Ik heb mijn UPC box proberen te updaten door de channel - knop in te drukken en vervolgens de stekker er in te stoppen. Maar ik krijg niet die v4 update....? Doe ik wat verkeerd of doet UPC updaten per regio...?

Ik hoop dat mijn verhaal duidelijk is... Laat weten of jij/u dit probleem ook heeft, ben erg benieuwd... :P

--------------------------------------------
Edit UPC monteur is langsgeweest, upc box swap maakte geen verschil.
Het blijkt alleen te gebeuren op 1080i 8)7 , en het mooie is nog volgens de monteur ligt het aan mijn tv.
Dus moet eerst op een andere tv testen voordat ik een expert krijg. Maar waar haal ik zo snel een full hd tv vandaan....... zucht....

Edit2: Net mijn tv geupdate.... ik zag in de changelog veel problemen die ik had met mijn tv. Zoals ineens geen beeld meer, geluid dat wegvalt. Dat is allemaal opgelost :*) . Maar die streep staat er nog steeds... :F maar als ik in het menu ben heb ik geen last van die streep. Dan maar een andere TV, foto's er van maken en UPC bellen....

Edit3:
Het probleem heb ik niet als ik mijn ps3 aan zet. Dus dat is ook de reden waarom ik het zo sterk vind dat het aan mijn tv zou moeten liggen.
Hier 3 foto's :
Klik op de foto om te vergroten:
In de tweede foto's zie je echt de lijn.... hij zit in het midden van de afbeelding en loopt verticaal.
Foto 1
Foto 2
Foto 3
Ik weet niet of dit bij jou al opgelost is, maar kan je zeggen dat het niet aan je TV ligt. Ik heb namelijk precies hetzelfde op mijn Panasonic 42G10. Ik dacht dat het dus ook aan mijn TV lag, maar nu ik jouw post zie is dat het dus niet het geval.

HODL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Kan het met RGB uitlijning te maken hebben?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09 11:21
Is er al bekend wanneer we via het web daadwerkelijk onze dvr kunnen programmeren? het stond op begin oktober in de planning, wat is hier nog van over?

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 16:47

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Leuk die nieuwe standbymodus van de Cisco, raar dat je geen bericht vna UPC krijgt als de software wijzigt maargoed. Hij gaat nu echt helemaal uit, ook geen klokje meer, alleen de LED blijft aan. Het nadeel is dan wel weer dat de opstarttijd nu ontieglijk lang is omdat hij eerst configuratie moet laden en booten. Gelukkig kan je een timeout instellen voordat hij echt naar die standby gaat zodat je hem 's avonds best een keer uit kunt zetten maar dit is dan wel weer jammer.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:09
Gonadan schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 11:56:
Leuk die nieuwe standbymodus van de Cisco, raar dat je geen bericht vna UPC krijgt als de software wijzigt maargoed. Hij gaat nu echt helemaal uit, ook geen klokje meer, alleen de LED blijft aan. Het nadeel is dan wel weer dat de opstarttijd nu ontieglijk lang is omdat hij eerst configuratie moet laden en booten. Gelukkig kan je een timeout instellen voordat hij echt naar die standby gaat zodat je hem 's avonds best een keer uit kunt zetten maar dit is dan wel weer jammer.
Ik heb zo'n zwarte mediabox, enig idee wanneer ik die update krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountainbiker
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 15:28
@ Ralphie en @ xppn

Ik heb dat streepje ook!
Zeg maar in het rechterkwadrant, rechtsonder op mijn tv, een panasonic 50G20 (plasma) i.c.m. cisco pvr hd upc box.

Toen ik het voor eerst zag, schrok ik enorm, dacht dat het inbranding was.

mountainbiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 13:52
mountainbiker schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 10:05:
@ Ralphie en @ xppn

Ik heb dat streepje ook!
Zeg maar in het rechterkwadrant, rechtsonder op mijn tv, een panasonic 50G20 (plasma) i.c.m. cisco pvr hd upc box.

Ik had ook wel even een wegtrekker toen ik het zag. Tot op heden nog geen oplossing voor gevonden, maar ben al lang blij dat het niet in de TV zit! Heb jij toevallig de nieuwe firmware al voor de Cisco, misschien is het daarmee opgelost. Ik zit nog op de oude.

HODL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountainbiker
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 15:28
Nee, mijn cisco draait nog de oude 3.*.*

Ik wacht ook op de update, o.a. voor dit probleem en het energieverbruik (wat belachelijk hoog is)

mountainbiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-09 16:39

Ankh

|true

Misschien een tip voor mensen die een 3-in-1 bundel hebben.

Wij hadden 60Mbit + HD TV Standaard + bellen standaard a 66 euro (totaal).
Nu zijn we overgestapt naar een Alles in een bundel, met stapelkorting, en betalen nu 69 euro voor opnemen en Royaal TV.

Zal hem ook even in het andere UPC Topic zetten. :)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
Ik heb sindskort UPC digitale TV met HD, maar klopt het dat er bij de HD zenders geen ondertiteling zit? Dit soms wel storend namelijk.. (en gaat dit opgelost worden?)

Edit: lees net dat je dit zelf moet aanzetten bij instellingen, sorry :P.

[ Voor 18% gewijzigd door tjtristan op 18-10-2010 00:23 ]

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Heel vreemd, zojuist gaf mijn Cisco HD box alleen nog maar 576p signalen door op de HD zenders. Ook als ik de instelling veranderde van "HDMI=auto" naar "HDMI=1080i" bleef het signaal op 576p staan (het signaal dat naar de TV wordt verstuurd kan ik zien met het info-knopje van mijn TV-AB).

Heb uiteindelijk maar een kwartier lang de stroom van het apparaat gehaald en nu werkt alles weer zoals het hoort. Wellicht dat deze "tip" (zo bijzonder is die niet) anderen helpt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Ankh schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 11:54:
Misschien een tip voor mensen die een 3-in-1 bundel hebben.

Wij hadden 60Mbit + HD TV Standaard + bellen standaard a 66 euro (totaal).
Nu zijn we overgestapt naar een Alles in een bundel, met stapelkorting, en betalen nu 69 euro voor opnemen en Royaal TV.

Zal hem ook even in het andere UPC Topic zetten. :)
Ik ga ook naar een alles in 1 pakket overstappen denk ik.
Betaal nu 74,80€ voor 30Mbit TV-royaal HD met DVR en bellen onbeperkt.
En voor 78,-€ krijg ik 60Mbit TV-royaal HD met DVR en bellen onbeperkt.
Dus voor 3,20 extra van 30Mbit naar 60Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Weet iemand hoe het zit met DVR via je mobiel of internet? Werkt dat al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 01:04
coob schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 20:52:
[...]

Ik ga ook naar een alles in 1 pakket overstappen denk ik.
Betaal nu 74,80€ voor 30Mbit TV-royaal HD met DVR en bellen onbeperkt.
En voor 78,-€ krijg ik 60Mbit TV-royaal HD met DVR en bellen onbeperkt.
Dus voor 3,20 extra van 30Mbit naar 60Mbit.
Hoe zit het eigenlijk met je telefoon/internetmodem als je naar die grotere snelheden overstapt? Ik heb nu nog 16Mbit maar ik kan me voorstellen dat die oude zwarte (Thomson meen ik) modem dat niet aankan.

Ik zie dat er voor nieuwe abonnees een Sitecom N router klaar staat maar ik neem aan dat je die gewoon achter je bestaande modem plaatst?

Ik ben namelijk van plan een nieuwe router aan te schaffen (gigabit/wireless N) en dan moet ik dit ook gelijk maar regelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:35

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Voor snelheden hoger dan 30 mbit krijg je inderdaad een nieuw modem. Op dit moment een Thomson met ingebouwde Wifi-N. Voor 30 mbit en lager, kun je optioneel die getoonde Sitecom N router erbij nemen.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Maar die nieuwe Thomson is (neem ik aan.....) geen kwalitatief goede vervanger voor die N+gigabit router die ik zelf zou gaan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Laatst online: 23:35

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

De Wifi die erop zit schijnt best goed te zijn, maar ik zelf heb liever m'n eigen Netgear. De Thomson schijnt het e.e.a. aan instelmogelijkheden te missen geloof ik.

Op http://www.chelloo.com/ staan er wel wat threads over. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Ik kan me herinneren dat je bij xs4all nog wel eens hele nette modems erbij kreeg.
Maar dan laat ik mijn beslissing over een nieuwe router in ieder geval niet afhangen van UPC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Ik wil mijn Cisco modem houden, is docsis 3. Maar ze verplichten me om de Thomson te nemen. En daar hoor je alleen maar klachten over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu sinds 2 weken een UPC cisco HD DVR en ondervind wat rare dingen:

Somige HD uitzendingen zijn in 4:3 en soms worden ze via autofill wel op vol formaat omgezet en soms ook niet??

Soms valt het geluid weg als je van chanel wisseld krijg ik alleen weer aan als ik de UPC box uit en weer aanzet??

Gisteren een HD uitzending zonder ondertitels, stond wel op "nederlands" in de settings, halverwege de film kwamen ze wel spontaan wel weer tevoorschijn, op het gewone digitale kanaal was wel ondertiteling?

Zijn er meer mensen met deze ervaringen en hoe zijn deze op te lossen.....

Alvast bedankt.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2010 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Toevallig vanmorgen even geen geluid op alle zenders via de Cisco HD dvr box.
Na het ding een paar maal opnieuw opgestart te hebben was het geluid weer terug.
Verder eigenlijk nooit problemen met deze box.

Beeld heb ik op 1080i staan in de settings van de mediabox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook problemen met geluid via Cisco box.
Even een quote uit HDMI-kabels-topic:
Verwijderd schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 22:01:
Ik heb mijn UPC mediabox(CIsco=HDtv) met HDMI kabel gekoppeld aan de tv.
Geheel willekeurige tijdstippen/momenten wil het gebeuren dat ik geen geluid heb op de digitale zenders maar wél op de HD-zenders.
Volgens UPC moet ik maar een nieuwe kabel kopen, want huidige kabel zou defect zijn. Mij lijkt dat vreemd want ik heb dus wel degelijk geluid dus lijkt me de kabel niet kapot. Volgens de helpdeskmedewerker zou dat wel degelijk mogelijk zijn omdat het zou kunnen dat de geluidsoverdracht hersteld wordt omdat het dan net overgaat naar "een ander pinnetje". Hij moest echter wel toegeven dat het wel heel erg toevallig is dat dat telkens net gebeurt als ik overschakel naar een HD-zender.
Ik heb echter geen zin om zomaar een nieuwe kabel te kopen als het daar (volgens mij) niet aan ligt, aangedragen oplossing van UPC was om dan maar een monteur langs te sturen met het risico dat ik die kosten moet betalen als het toch niet aan de apparatuur van UPC ligt.
Nou, daar zit ik natuurlijk ook niet op te wachten! Dus toch maar even proberen het e.e.a. uit te sluiten.
Wie kan hierover een oordeel geven? is het technisch mogelijk wat UPC beweert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
The_Sukkel schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 20:22:
Heel vreemd, zojuist gaf mijn Cisco HD box alleen nog maar 576p signalen door op de HD zenders. Ook als ik de instelling veranderde van "HDMI=auto" naar "HDMI=1080i" bleef het signaal op 576p staan (het signaal dat naar de TV wordt verstuurd kan ik zien met het info-knopje van mijn TV-AB).

Heb uiteindelijk maar een kwartier lang de stroom van het apparaat gehaald en nu werkt alles weer zoals het hoort. Wellicht dat deze "tip" (zo bijzonder is die niet) anderen helpt. :)
Ik heb hetzelfde, het uit zetten voor een kwartier had inderdaad gewerkt maar nu is het probleem weer terug...
Enig idee of dit permanent op te lossen is?

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok ik heb het volgende. We hebben een samsung le37r81b in gebruik icm upc digitale tv en alles prima tot we overgingen op hdtv van upc. We kregen de pace en het beeld is prima maar valt gewoon af en toe weg. Analoog is gewoon in orde. Monteur van upc erbij gehad en die wist me te vertellen dat het best eens de tv kan zijn die het hdmi verhaal niet goed verwerkt af en toe.Het probleem is nl pas begonnen toen we hdmi hadden aangesloten. Dit zou middels een firmware update verholpen kunnen worden echter de tv heeft geen usb-servicepoort en een monteur doet dat niet gratis dacht ik (ook geen garantie meer). Ook kan het zijn dat upc dit kan oplossen middels een update van hun kant maar dan moet half nederland dit probleem hebben eer ze daar serieus naar gaan kijken.
Wie heeft hetzelfde probleem met de pace dcr7111 icm met de wat oudere le37r81b? Of wie weet wat ik eventueel kan proberen ?
Alvast bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
  • Laatst online: 11-09 22:50
Ik denk dat ik binnenkort het HD pakket erbij neem bij mijn DTV, maar vroeg me af of eredivisie live ook in HD wordt uitgezonden. Volgens de site van UPC is dit (gelukkig) het geval: http://www.upc.nl/televisie/digitale-tv/kwaliteit/

Heeft iemand hier ervaring mee? Dus expliciet dit kanaal in HD?

[ Voor 13% gewijzigd door Bootje op 27-10-2010 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kooj1980
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:00
Eredivisie Live heeft 1 HD-kanaal. Als er meerdere wedstrijden tegelijk bezig zijn, wordt er dus maar 1 in HD uitgezonden, de anderen zijn op de andere kanalen in SD te bekijken.

EDIT: @hieronder: jep :)

[ Voor 7% gewijzigd door Kooj1980 op 27-10-2010 11:24 ]

PSN: Kooi1980 - Xbox Live: Kooister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
De wedstrijd die in HD wordt uitgezonden is dan naar alle waarschijnlijkheid die van kanaal 1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tajvdz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 31-03 00:43
Hoi,

Ik had eerst een Philips HD PVR Mediabox en daar zitten 2 scart aansluitingen op. Op de aansluiting waar videorecorder bij stond kon ik gewoon een 2e tv aansluiten en dat werkte gewoon. Op de eerste niet maar was verder geen probleem. Nu heb ik sinds kort een Cisco mediabox die me op zich wel bevalt maar zijn toch paar kleine dingen. Hardware matig is het grootste verschil dat er maar 1 scart aansluiting op zit en die werkt net als de 1e op de Philips. Dus geen beeld. Wel als ik de HDMI kabel uit de ene tv trek..
Is hier een andere oplossing voor?
Ik heb nu meerdere apparaten die ik op een 2e tv wil gebruiken en heb 1 kabel daar heen. Ik ga daar nog een scartsplitter tussen zetten die denk ik handmatig verzet moet worden dus als ik voor de mediabox kies moet ik er toch geen en kan ik meteen de hdmi uit de andere tv halen.. maar goed dan kan je dus op die tv niet kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skull_One
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 12:36
mountainbiker schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 10:05:
@ Ralphie en @ xppn

Ik heb dat streepje ook!

Dit is een bekend probleem waar niets aan gedaan lijkt te worden, maar er is een workaround!

Wanneer je het streepje ziet druk dan op de UPC-knop op je afstandsbediening. Voila: weg streepje.

Het streepje krijg je in beeld wanneer je bij HD-zenders een superimposed menuitem krijgt, zoals bij het zappen, maar ook als je bijv. de mute-functie gebruikt. Dan staat ie rechts van het vak waar het menuitem stond.

Het is niet prachtig, maar met de UPC-knop-truuk wel mee te leven.

Look at it this way... in a million years, who's gonna care?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Kooj1980 schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 11:13:
Eredivisie Live heeft 1 HD-kanaal. Als er meerdere wedstrijden tegelijk bezig zijn, wordt er dus maar 1 in HD uitgezonden, de anderen zijn op de andere kanalen in SD te bekijken.

EDIT: @hieronder: jep :)
Nee EredivisieLive heeft 4 HD kanalen en elke aanbieder heeft ook de rechten om die 4 HD kanalen door te geven. Alleen kiest UPC net als Ziggo waarschijnlijk door beperkte ruimte ervoor alleen EL1 in HD door te geven en de rest in SD.

Alleen Caiway en Glashart Media geven alle EL kanalen in HD door op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
Oplossing voor het streepje op lcd tv's met Cisco hddvr nadat je op info gedrukt hebt, kan je weghalen door op de upc knop tedrukken.

Is idd bug van de cisco hddvr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Rev! schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 11:42:
Weet iemand hoe het zit met DVR via je mobiel of internet? Werkt dat al?
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
Is uitgesteld tot later tijdstip, firmware's zijn er nog niet klaar voor.

van chelloo.com forum:
@All,

Het opnemen op afstand wordt pas geactiveerd als alle DVR boxen de nieuwe software hebben(4.0). We zijn nu bezig om dit gefaseerd uit te rollen. Opnemen op afstand werkt namelijk niet zonder die software.

Op dit moment is er een stop op de uitrol voor de Cisco HD DVR en de Phillips HD DVR. Er blijkt namelijk een vervelend dolby issue te zijn(dolby moet bij elk HD kanaal opnieuw aangezet worden). Pas als dat opgelost is gaan we verder met de uitrol op de Cisco HD DVR en de Phillips HD DVR.

De uitrol voor de andere boxen gaat gestaag door. Aangezien elke DVR box in ons verzorgingsgebied deze software nodig heeft kan het even duren voordat alles uitgerold is.

We proberen om opnemen op afstand voor eind november te activeren.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijker is.
Jordy-UPC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzynl
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:29
Vandaag mijn UPC pakket ontvangen alleen voor de TV klopt het dat er een kabel moet lopen van de Coax uitgang in de muur naar het UPC kastje? Zo ja, deze uitgang zit helemaal aan de andere kant van de kamer, moet ik dan een hele lange kamer helemaal naar de andere kant van de kamer laten gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Fuzzynl schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 18:22:
Vandaag mijn UPC pakket ontvangen alleen voor de TV klopt het dat er een kabel moet lopen van de Coax uitgang in de muur naar het UPC kastje? Zo ja, deze uitgang zit helemaal aan de andere kant van de kamer, moet ik dan een hele lange kamer helemaal naar de andere kant van de kamer laten gaan?
Ja natuurlijk, hoe denk je anders signaal in je mediabox te krijgen? Dat signaal komt niet vanzelf op magische wijze aangevlogen natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzynl
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:29
ik222 schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 18:24:
[...]

Ja natuurlijk, hoe denk je anders signaal in je mediabox te krijgen? Dat signaal komt niet vanzelf op magische wijze aangevlogen natuurlijk ;)
We hadden eerst digitenne, dat werkte gewoon met zo'n antenne ding. Ik hoopte dat het bij UPC hetzelfde werkte. Maar krijg je dan geen kwaliteits verlies want het is best wel een flinke afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Je moet goede kabels + aansluitmaterialen gebruiken dan moet het bijna overal wel lukken. En als het signaal toch te zwak is moet je een (retourgeschikte) versterker gebruiken, maar meestal is dat niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
Fuzzynl schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 18:34:
[...]We hadden eerst digitenne, dat werkte gewoon met zo'n antenne ding. Ik hoopte dat het bij UPC hetzelfde werkte. Maar krijg je dan geen kwaliteits verlies want het is best wel een flinke afstand.
Met zo'n antenne van Digitenne heb je juist eerder signaalverslies dan met een lange coax kabel. Mét draad is over het algemeen nog altijd storing vrijer dan zonder draad.

Zorg er inderdaad wel voor dat je dan een goeie kabel koopt (HF afgeschermd) zodat het signaal goed overkomt. Bij mij thuis gaat er een coax kabel vanaf de meterkast (daar komt de groene kabel binnen) diagonaal onder het huis door naar de hoek waar de tv staat. Dan heb je het over een meter of 6. Als het signaal niet sterk genoeg is zal je een versterker (van UPC) aan moeten sluiten. Wellicht is een monteur dan aan te raden, maar die kost uiteraard geld.

Bij mij werkt DTV goed en hopelijk HDTV ook, want dat krijgen we binnenkort binnen van UPC. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Laatst online: 23:11

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Hirschmann zijn goeie kabels. in den beginnen had ik met mijn standaard gamma/karwei coax kabeltej altijd last val blokjes in beeld een bliepjes inh et geluid, toen zo'n kan en kalre Hirschmann kabel gekocht en klaar. Iig wel te krijgen bij de betere elecronica zaken.

Wat ik de laatste tijd wel irritant vindt is dat het geluid bij MTV HD een afwijking heeft van een paar zecondes best wel erg irritant :P

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopworst
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-06 09:20
Is het iemand opgevallen dat er door UPC sinds de laatste update reclame van zichzelf in opnames wordt gestopt. Zomaar na een minuut of 5 wordt de opname onderbroken door een reclame van de 3 kids channels die ze tegenwoordig aanbieden. Als dit met opzet is vind ik het werkelijk belachelijk!

Quid est fili?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
:?

Ik weet dat UPC aan ad-insertion doet, maar wat jij daar beschrijft vind ik vreemd en ben ik nooit tegengekomen...

Bedoel je dat opnames (op je Mediabox - DVR) gemanipuleerd worden door UPC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
Je link legt niet echt iets uit over wat ad-insertion is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rst77

rst77

Preview van de nieuwe UPC mediabox (Samsung product), zoals die vanaf 2011 uitgerold gaat worden. Zwitseland en Nederland zijn naar verluidt als eerste aan de beurt. Meer info op deze site: http://www.broadbandtvnew...s-of-upc-horizon-gateway/

Afbeeldingslocatie: http://www.broadbandtvnews.com/wp-content/uploads/2010/10/horizon-upc-300x124.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Ik heb een vraag over de energie instellingen van mijn mediabox.
Deze staat nu op automatisch naar standby: 's Nachts.
Ga naar standby na: 180
Energieverbruik in standby: Laag

Ik zou dus verwachten dat de mb 's nachts en na 3 uur in standby gaat (dus bijna helemaal uit)
Alleen gaat deze veel sneller in standby.

En wanneer ik de mb weer opstart kan ik niet naar elke zender zappen. 1 en 3 zijn er bijvoorbeeld niet. Alleen wanneer ik echt 1 of 3 indruk. Dat lukt pas weer na een tijdje.

Iemand bekend met dit fenomeen?

[ Voor 3% gewijzigd door DeeJee op 02-11-2010 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
rst77 schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 15:30:
Preview van de nieuwe UPC mediabox (Samsung product), zoals die vanaf 2011 uitgerold gaat worden. Zwitseland en Nederland zijn naar verluidt als eerste aan de beurt. Meer info op deze site: http://www.broadbandtvnew...s-of-upc-horizon-gateway/

[afbeelding]
Afbeeldingslocatie: http://www.broadbandtvnews.com/wp-content/uploads/2010/10/upc-horizon-remote-300x224.jpg

wordt erg interactief met internet, daar is een afstandbediening met Qwerty toetsenbord dan wel handig bij.

De presentatievideo
http://www.siliconrepubli...iberty-globals-shane-one/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rst77

rst77

Dit bericht staat nu op Totaaltv.nl:

UPC schort lancering CI+ op naar 2011
Na opnemen op afstand loopt ook de lancering van de CI+ module bij UPC vertraging op. Met de ondersteuning van de CI+ technologie wil UPC de overstap naar digitale televisie toegankelijker maken. Zodoende hoopt men de digitale penetratie, die bij UPC nog onder de 50 procent ligt, te vergroten.

Door gebruik van de CI+ technologie kan de abonnee die bezit over een nieuwe televisie met daarin een digitale kabeltuner zonder Mediabox direct via de televisie naar digitale televisie kijken. Hiervoor dient men in het bezit te zijn van een CI+ module. Deze kan, samen met de smartcard, in de televisie gestoken worden. UPC is de laatste van de grote kabelaars in Nederland die de CI+ technologie gaat ondersteunen. Nadeel van CI+ ten opzichte van een aparte decoder voor digitale televisie, bij UPC Mediabox genoemd, is dat men (nog) geen gebruik kan maken van digitale diensten als Video on Demand en een gepersonaliseerde EPG-omgeving van de televisie-aanbieder.

Op de IBC beurs, in september gehouden in de Amsterdamse RAI, werd in een perspresentatie toegezegd dat UPC de CI+ technologie en de daaraan gekoppelde CI+ module nog in 2010 zou gaan lanceren. Deze lancering heeft echter vertraging opgelopen. UPC mediawoordvoerder Ronald Sutmuller zegt hierover desgevraagd tegen Totaal TV: “Hoe hard we er ook aan werken, het zal 2011 zijn wanneer we CI+ introduceren.” Wat de reden van de vertraging is wordt door UPC niet genoemd. Dat van uitstel geen afstel komt blijkt wel uit de firmware die fabrikant Sony in haar nieuwe televisietoestellen gebruikt waarin duidelijk de keuze voor televisie-aanbieder UPC gemaakt kan worden.

UPC gaat bij de lancering van CI+ de CI+ module koppelen aan de smartcard. Men is dus verplicht een CI+ module bij UPC af te nemen. Daarbij gaat UPC gebruik maken van een soortgelijk huurmodel als gebruikt wordt bij de Mediaboxen. Geruchten op internet dat UPC ook de CI+ module los gaat verkopen zijn dan ook niet waar.

Bron: http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=3928

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
Afgelopen woensdag de Cisco HDTV decoder van UPC binnen gekregen. Mooi apparaat! Hij ziet er goed uit en voelt ook degelijk. Een heel stuk degelijker dan de Thomson die ik hiervoor had. Het beeld is erg mooi en dat is eigenlijk een understatement. Het was weer even zoeken naar de juiste beeldinstellingen van de tv, maar dan heb je ook wel wat.

Afstandsbediening reageert ook een stuk beter dan die van de Thomson. Zappen tussen de HD kanalen zit echter wel wat meer vetraging op dan tussen de gewone kanalen. Niet erg als je geen haast hebt.

De kids kunnen nu lekker Piet Piraat en Kabouter Plop in HD kijken en vanaf volgende week het Sinterklaas journaal! Wat wil een mens nog meer? <+:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Laatst online: 21:09
Een beetje vrijheid zodat we een Humax decoder kunnen gebruiken ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terracide
  • Laatst online: 12-09 14:46
Kan iemand me uitleggen of ik een Mediabox DVR kan aansluiten om mijn verbinding waar ik alleen een gewoon digitaal TV heb? Ik heb dus abonnement zonder DVR maar kan wel een DVR kopen op marktplaats. Maar gaat dit ooit werken? Ik heb gezocht en er staan nogal wat tegenstrijdigheden in postings...
Is het kaartje bij de Mediabox nou echt gekoppeld aan het apparaat, of zal elk actief kaartje het doen in het apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 06:41

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik heb een tijdje 2 boxen gehad. Waren identiek.
Uitwisselen van kaartjes bleek niet te werken. Ergo: kaartje is gekoppeld aan die specifieke box.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terracide
  • Laatst online: 12-09 14:46
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 11:13:
Uitwisselen van kaartjes bleek niet te werken. Ergo: kaartje is gekoppeld aan die specifieke box.
dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilverdael80
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 16:41
UPC maakt programmeren dvr via mobiel mogelijk

Wanneer word dit nou gelanceerd? Ik kan nergens terug vinden, en Oktober came and went :)

maar http://m.tvgids.upc.nl/ geeft nog altijd 403 - Forbidden aan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 11:13:
Same here, maar dan met 2 verschillende boxen. Kaartjes tussen mijn oude Thomson DVR en nieuwe Cisco HD DVR zijn niet uitwisselbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
terracide schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 11:04:
Kan iemand me uitleggen of ik een Mediabox DVR kan aansluiten om mijn verbinding waar ik alleen een gewoon digitaal TV heb? Ik heb dus abonnement zonder DVR maar kan wel een DVR kopen op marktplaats. Maar gaat dit ooit werken? Ik heb gezocht en er staan nogal wat tegenstrijdigheden in postings...
Is het kaartje bij de Mediabox nou echt gekoppeld aan het apparaat, of zal elk actief kaartje het doen in het apparaat?
UPC heeft slechts 1 type Mediabox te koop aangeboden, en dat is de zwarte Philips HDTV Mediabox. Voor de rest zijn alle Mediaboxen in bruikleen gegeven aan de eindgebruiker. Met andere woorden: de verkoper van de DVR op marktplaats is niet de rechtmatige eigenaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20:15
Aargh UPC!!
Ben ik gisteren bij een vriend op bezoek, zie ik daar de zender Dance TV met partyreports. Groot is mijn verbazing dat als ik op de decoder een muziekabonnement afsluit, dat daar Dance TV in zit. Het zendernummer doet het alleen niet. Wat vind ik op internet? De zender is al in april uit het pakket gehaald, en wordt niet meer doorgegeven.... Het lukt UPC niet eens om me de juiste informatie over hun eigen zenderpakket te geven.... Dit vind ik zooooo slecht.

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:13
Zojuist versie 4 voor de Philips HD DVR ontvangen. Daar waar UPC eerder beweerde dat ze het dolby digital bug zouden gaan oplossen om vervolgens de firmware uit te rollen is ze niet gelukt. Moet gewoon handmatig het dolby kanaal selecteren.

• Rev!
  • Niet online
Met de Cisco is het volgens mij wel gelukt om die bug te fixen.

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-09 16:45
Zeer vreemd probleem bij mijn upc HD box.

Iemand de volgende melding wel eens tegengekomen als je opgenomen programma's wil bekijken? vorige week deed de box het nog

"het opnemen of afspelen van proogrammas is op dit moment niet mogelijk neem contact op met upc"

huh 8)7

• tajvdz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 31-03 00:43
sinds vandaag zie ik een verandering in de lijst met opgenomen bestanden.
je kan nu zien welk programma je al eens bekeken hebt. ook staat er bij uit hoeveel pagina´s de opnamen bestaan. een leuke aanvulling.
ik hoop dat 2 andere ergernissen ook snel opgelost worden. namelijk dat bij vooruitspoelen met beeld na de snelste stand hij bij 1 x drukken niet weer naar normale snelheid gaat, maar verder niets meer doet. en dat als je een opname bekeken hebt en je op stop drukt je terugkeert in de lijst op de plek waar het bekeken programma staat en niet boven aan in de lijst.

verder merk ik vaak dat na een update er opeens veel schijfruimte vrij is gekomen. wat is er dan gewist?

verder heeft er iemand een oplossing voor het probleem dat bij een Cisco box hdmi en scart tegelijk werken?
ik moet nu eerst de hdmi uit de ene tv halen voordat de scart op de andere tv werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Inderdaad sinds een paar dagen weer een softwareupdate gehad.
Wijzigingen o.a. dat groene oogje voor de reeds bekeken programma's.
Ook lijkt de box zichzelf op standby te zetten na een periode van inactiviteit(?).
Wie weet waar je een lijst kan vinden van de punten die zijn aangepast>
Kon namelijk niets vinden op de UPC site...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waits
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 16:34
The_Sukkel schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 22:19:
Inderdaad sinds een paar dagen weer een softwareupdate gehad.
Wie weet waar je een lijst kan vinden van de punten die zijn aangepast>
Kon namelijk niets vinden op de UPC site...
http://vragen.upc.nl/app/answers/detail/a_id/479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 15:24

SeatRider

Hips don't lie

Ik vind die live-terugspoelen functie maar bizar. Hij neemt nu gewoon standaard altijd alles op waar je naar kijkt. Heb ook al een paar keer gehad dat ik iets pauzeerde, en bij het resumen ging ie gewoon terug naar het moment toen ik de zender voor het eerst opzette, in plaats van het moment dat ik op pause drukte.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cingero
  • Laatst online: 25-08 21:49
Ik heb mijn UPC mediabox aangesloten op mijn receiver. Als ik TV kijk en het geluid afspeel via de receiver moet ik het volume van de UPC mediabox aan laten. Als ik het volume helemaal uitzet, is er geen geluid. Ik zet het geluid dus altijd op 1 streepje.

Hebben jullie dit ook? Kan dit anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Waarom zou je het geluid op de Mediabox willen uitzetten als je je receiver gebruikt voor het geluid? Dan zet je je tv toch gewoon op mute?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Dank!
In dit lijstje met changes staat ook een link voor meer info over "Programma's tegelijkertijd opnemen". Deze link doet het helaas niet (meer?). Iemand die weet wat er stond (of een alternatieve link heeft)?

Ik wist al dat het 2 programma's teglijkertijd opnemen mogelijk was, als je de box maar op stand-by zette. Soms ging er dan een opname mis, omdat de kids dan de box hadden aangezet en ik niet op tijd thuis was om de box alsnog in standby te zetten. Misschien dat deze instelling nu is omgezet naar: automatisch naar standby behalve als je dat niet wilt? (dat zou idd handiger zijn...if so...)

[ Voor 34% gewijzigd door The_Sukkel op 22-11-2010 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cingero
  • Laatst online: 25-08 21:49
sylvesterrr schreef op maandag 22 november 2010 @ 08:03:
Waarom zou je het geluid op de Mediabox willen uitzetten als je je receiver gebruikt voor het geluid? Dan zet je je tv toch gewoon op mute?
Stom, dat werkt ook gewoon idd. Dankje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:55
The_Sukkel schreef op maandag 22 november 2010 @ 09:19:
[...]

Dank!
In dit lijstje met changes staat ook een link voor meer info over "Programma's tegelijkertijd opnemen". Deze link doet het helaas niet (meer?). Iemand die weet wat er stond (of een alternatieve link heeft)?
Het domein gedeelte is weggevallen, zet het domein erbij, net als de andere links, en dat doet ie het.

http://vragen.upc.nl/app/answers/detail/a_id/345/ dus

[ Voor 6% gewijzigd door paella op 22-11-2010 19:53 ]

No production networks were harmed during this posting

Pagina: 1 ... 11 ... 30 Laatste

Let op:
Heb je een UPC Horizon? Neem dan een kijkje in dit topic.