xppn schreef op donderdag 09 september 2010 @ 17:34:
Bug in de software van upc of mijn TV?
Ik heb de mensen van UPC al aan de lijn gehad en morgen komt er een monteur langs. *Inmiddels langs geweest*
Al denk ik zelf dat dit zinloos.... waarom? Omdat ik denk dat er een bug in de software zit.
Specs:
Voordat ik het probleem ga uitleggen post ik even de specs:
TV: Philips 34PFL8404H/12
Mediabox: Cisco UPC Mediabox HD dvr
software versie: 3.8.0.70A
Bootloader versie 1.08
Hardware versie: 1.8
Ingesteld op: 1080i
Connected via HDMI
Het probleem
Een zwart, half doorzichtig, lijntje verticaal aan de zijkant van mijn tv.
Als je de blauwe informatiebalk in beeld hebt zit het aan de rechter zijkant van deze balk. Als
de balk er is zie je het lijntje niet en na mijn inzicht is het een schaduw effect die niet uit het beeld word gewist na het verdwijnen van de blauwe balk.
Het viel me pas op na het kijken van Nederland - Finland. (foto's toegevoegd onder aan deze post)
Wanneer?
Als je de tv aanzet en de upc box aanzet is het lijntje er niet. Hij komt alleen als je meer informatie
opvraagt van het desbetreffende kanaal door op 'OK' te drukken van de UPC afstandsbediening.
Wanneer je de blauwe balk weer weg haalt blijft dat schaduwlijntje staan......
Wanneer gaat het lijntje weer weg?
Wanneer je naar een 'film' kanaal gaat of naar bijv. Xlite dan krijg je vaak een on-demand knop te zien. Als de on-demand knop boven in beeld weg gaat word de lijn ook verwijderd.
Het lijntje is er ook niet als je in het menu zit.....
Vraag:
Zijn er meer UPC klanten met deze UPC box die hier last van hebben?
Ik heb mijn UPC box proberen te updaten door de channel - knop in te drukken en vervolgens de stekker er in te stoppen. Maar ik krijg niet die v4 update....? Doe ik wat verkeerd of doet UPC updaten per regio...?
Ik hoop dat mijn verhaal duidelijk is... Laat weten of jij/u dit probleem ook heeft, ben erg benieuwd...
--------------------------------------------
Edit UPC monteur is langsgeweest, upc box swap maakte geen verschil.
Het blijkt alleen te gebeuren op 1080i

, en het mooie is nog volgens de monteur ligt het aan mijn tv.
Dus moet eerst op een andere tv testen voordat ik een expert krijg. Maar waar haal ik zo snel een full hd tv vandaan....... zucht....
Edit2: Net mijn tv geupdate.... ik zag in de changelog veel problemen die ik had met mijn tv. Zoals ineens geen beeld meer, geluid dat wegvalt. Dat is allemaal opgelost

. Maar die streep staat er nog steeds...

maar als ik in het menu ben heb ik geen last van die streep. Dan maar een andere TV, foto's er van maken en UPC bellen....
Edit3:
Het probleem heb ik niet als ik mijn ps3 aan zet. Dus dat is ook de reden waarom ik het zo sterk vind dat het aan mijn tv zou moeten liggen.
Hier 3 foto's :
Klik op de foto om te vergroten:
In de tweede foto's zie je echt de lijn.... hij zit in het midden van de afbeelding en loopt verticaal.
Foto 1
Foto 2
Foto 3