Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
tajvdz schreef op donderdag 18 november 2010 @ 23:34:
sinds vandaag zie ik een verandering in de lijst met opgenomen bestanden.
je kan nu zien welk programma je al eens bekeken hebt. ook staat er bij uit hoeveel pagina´s de opnamen bestaan. een leuke aanvulling.
ik hoop dat 2 andere ergernissen ook snel opgelost worden. namelijk dat bij vooruitspoelen met beeld na de snelste stand hij bij 1 x drukken niet weer naar normale snelheid gaat, maar verder niets meer doet. en dat als je een opname bekeken hebt en je op stop drukt je terugkeert in de lijst op de plek waar het bekeken programma staat en niet boven aan in de lijst.

verder merk ik vaak dat na een update er opeens veel schijfruimte vrij is gekomen. wat is er dan gewist?
Dat is inderdaad software update versie 4.
Dat Braziliaanse vlaggetje bij een opname die je al aangeraakt hebt is handig.
Opnames lijken minder schijfruimte in te nemen, andere compressie zal dat wel zijn

Ben er nu erg tevreden over met de Thomson, eigenlijk is het product nu zoals het gelijk had moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote:
Ben er nu erg tevreden over met de Thomson, eigenlijk is het product nu zoals het gelijk had moeten zijn'
unquote:

Mag ik even overgeven?.... |:(

8)7 Die nieuwe firmware zit weer barstensvol met zelfde fouten die er in eerdere versies al uitgehaald waren! :'(

-> Ondanks aanzetten voorkeurinstelling Nederlands, dolby digital; krijgen alle zenders standaard de orginal 2 kanaals stream. Dolby Digital moet je nu handmatig via het info aanzetten... Dit terwijl het voor deze update gewoon werkte. ;w

->Ondanks dat favorietenlijst aan staat (blauwe smileys by zenders) ; lijkt de mediabox regelmatig te vergeten dat je dus enkel deze zenders wilt zien bij het zappen.... Ja, en daar krijg je weer die shit-UPC kanalen en andere onzinzenders toch te zien. :-(

-> De box neemt standaard het bekeken programma op. Was altijd al. Echter na pauzeren springt de opname vaak geheel terug naar het begin na opnieuw verder kijken, ipv. waar je pauzeerde. |:(

-> Onduidelijk energiebesparingssetting. Nergens staat aangegeven hoe deze werkt? :X

-> nieuwe programma guide is traaaaaaaaag. Vaak blijft de mediabox hangen... en gaat pas na een tijdje weer reageren. :z

-> Als je een Opname met Dolby Digital uitzending opneemt, kan je met deze nieuwe firmware deze niet meer selecteren bij het afspelen. Enkel het standaard stereo stream wordt opgenomen?! Met de vorgie versies werden beide streams opgenomen en kon je gewoon kiezen.... ;w

-> nog steeds geen automatische reschikking van HDTV zenders. Waarom zit Nederland 1 nog steeds op kanaal 71 en niet automatisch geherschikt op kanaal 1? Inmiddels zenden alle commercielen ook met een HDTV stream uit, dus er is totaal geen reden t bedenken om dit niet mogelijk te maken :o

Kan ik nog even doorgaan?! O-)
Ik begrijp werkelijk niet dat UPC zo'n knullig programmeerteam heeft. _/-\o_
Het lijkt wel dat ze van een oude firmware opnieuw zijn gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:09
Volkomen met je eens; hoe kan het in godsnaam zijn dat zo'n stelletje prutsers aan het werk is aan zo'n core-business-apparaatje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xxxMaverick schreef op donderdag 18 november 2010 @ 22:40:
Zeer vreemd probleem bij mijn upc HD box.

Iemand de volgende melding wel eens tegengekomen als je opgenomen programma's wil bekijken? vorige week deed de box het nog

"het opnemen of afspelen van proogrammas is op dit moment niet mogelijk neem contact op met upc"

huh 8)7
Neem maar contact op met UPC. Waarschijnlijk is je harddisk defect. Meestal komt er dan een nieuwe box nadat ze een format harddrive hebben geprobeerd.

grts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 20:08:
quote:

-> De box neemt standaard het bekeken programma op. Was altijd al. Echter na pauzeren springt de opname vaak geheel terug naar het begin na opnieuw verder kijken, ipv. waar je pauzeerde. |:(

-> Onduidelijk energiebesparingssetting. Nergens staat aangegeven hoe deze werkt? :X

-> nieuwe programma guide is traaaaaaaaag. Vaak blijft de mediabox hangen... en gaat pas na een tijdje weer reageren. :z
Deze Problemen heb ik nu ook met m'n Cisco HDR box, Vooral het pauzeren is nu een ramp!
Plus als je weer "bij bent" na het pauzeren krijg je bij kanaal wissel de vraag of je dit wel wil want dan stopt de opname??

:( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 19:01
-knip-

[ Voor 107% gewijzigd door Lunaticc op 27-11-2010 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-07 08:32
Ik heb mijn glasvezelboer (OnsBrabantNet) er weer uit gegooid en UPC triple-play (inclusief Royaal en Cisco HD DVR) weer genomen. Vanavond alles geïnstalleerd. Het beeld is perfect, maar On Demand werkt niet. Het blijkt in mijn antenneversterker te ziten (Hirschmann GHV20E), die niet retourgeschikt is. Deze is nu gemonteerd i.c.m. een Hirschmann AFC2081 multitap (wél retourgeschikt), waar 8 vertakkingen naar evenzoveel televisie-aansluitingen op zitten. Ik wil de versterker vervangen door een retourgeschikte, maar de huidige multitap handhaven. Gezien het aantal aansluitingen lijkt me de standaard UPC versterker onvoldoende versterken. Wat zou dan het beste alternatief zijn? De Hirschmann GHV820A of de Hirschmann GHV20M? Of toch nog een ander merk of type? Iemand een goed adres voor deze versterkers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 20:08:
quote:
Ben er nu erg tevreden over met de Thomson, eigenlijk is het product nu zoals het gelijk had moeten zijn'
unquote:

Mag ik even overgeven?.... |:(

8)7 Die nieuwe firmware zit weer barstensvol met zelfde fouten die er in eerdere versies al uitgehaald waren! :'(
van mij mag je. :P
Maar goed, gebruikservaring is natuurlijk ook afhankelijk voor hoe het bij de individu thuis werkt.

Ik zelf ben nu dus eindelijk met software versie 4 na jaren met bugs, kapotte Thomsons en Belgische reparateurs eindelijk wel tevreden over het product en wilde dus inderdaad dat het meteen zo gewerkt had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
Nog een aanvullende vraag op mijn post 1 bericht hierboven: de versterker wordt vrijwel direct achter het overnamepunt geplaatst. Na de multitap is er een Hirschmann-kabel van ca. 20 meter naar de mediabox. Moet ik dan een actieve of een passieve retour op de versterker hebben zitten? Ik heb begrepen dat UPC niet zo blij is als je een té sterk retoursignaal geeft op het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 18:42

Mark_640

In my memory

Frank S schreef op donderdag 02 december 2010 @ 11:14:
Nog een aanvullende vraag op mijn post 1 bericht hierboven: de versterker wordt vrijwel direct achter het overnamepunt geplaatst. Na de multitap is er een Hirschmann-kabel van ca. 20 meter naar de mediabox. Moet ik dan een actieve of een passieve retour op de versterker hebben zitten? Ik heb begrepen dat UPC niet zo blij is als je een té sterk retoursignaal geeft op het netwerk.
Waarom een andere versterker kopen, dat is niet nodig ;)

Ten eerste zul je inderdaad een versterker moeten hebben met een actief retoursignaal, want de tap die je erachter hebt zitten zal toch gauw minstens 10 db (waarschijnlijk) meer retourverlies geven, dus dat ga je niet reddden met een passieve retourversterker.

Het nadeel van een actieve retourversterker is dat eventuele 'rotzooi' uit je eigen installatie ook terug het UPC netwerk in gaat, en dat kan voor problemen zorgen, en als UPC dat merkt zal er inderdaad zonder pardon een sperfilter geplaatst worden, en dan heb je ook geen internet/telefoon meer... ;)

Meest eenvoudig oplossing is om na het AOP een 2-verdeler te plaatsen, waarvan 1 uitgang naar je versterker gaat, en de andere uitgang naar je mediabox. Zo heb je retoursignaal op je mediabox, en alle andere aansluitingen blijven ook voorzien van signaal.

Het signaal op je AOP is in 99 v/d 100 gevallen voldoende om daar eerst nog een verdeler voor te plaatsen, dat doe je immers ook voor je internet/telefonie modem.

Als je al een verdeler na het AOP hebt zitten voor je modem zou je ook een 3-voudige verdeler kunnen plaatsen, 1 uitgang naar je mediabox, 1 naar je modem, en 1 naar je versterker. Scheelt niet zo gek veel qua signaalverlies, een 2-verdeler doet grofweg 4 db, een 3-verdeler ongeveer 5,5...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frank S schreef op woensdag 01 december 2010 @ 00:56:
Ik heb mijn glasvezelboer (OnsBrabantNet) er weer uit gegooid en UPC triple-play (inclusief Royaal en Cisco HD DVR) weer genomen. Vanavond alles geïnstalleerd. Het beeld is perfect, maar On Demand werkt niet.
Ik ben dus niet de enige die al een jaar of wat geen On Demand kan gebruiken,ondanks dat ik verder uitstekend en scherp beeld heb op alle kanalen. :/
Toch vervelend dat UPC dat niet weet te fiksen en het laat voor wat het is. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640

Mark_640

In my memory

Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2010 @ 15:33:
[...]

Ik ben dus niet de enige die al een jaar of wat geen On Demand kan gebruiken,ondanks dat ik verder uitstekend en scherp beeld heb op alle kanalen. :/
Toch vervelend dat UPC dat niet weet te fiksen en het laat voor wat het is. ;(
Als je de post van Frank S. goed had gelezen had je gezien dat hij zelf al aangeeft dat het probleem in zijn eigen installatie zit...

Misschien is er bij jou ook in je installatie wel iets niet in orde? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
Mark_640 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 16:27:
[...]

Als je de post van Frank S. goed had gelezen had je gezien dat hij zelf al aangeeft dat het probleem in zijn eigen installatie zit...

Misschien is er bij jou ook in je installatie wel iets niet in orde? ;)
Inderdaad, slechte kabels en van de ouderwetse oude splitters zorgen er voor dat on demand niet werkt, heb zelf de kabels en splitter vervangen (versterker alleen voor de analoge tv's gebruikt) en nu werkt het perfect :).

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
Ik ga dat bekabelingsprobleempje maar eens aanpakken. Eenvoudigst lijkt me inderdaad om de tweewegverdeler die vlak naar het AOP zit (1 uitgang voor internet en de andere gaat naar de versterker) te vervangen door een driewegverdeler en de kabel die naar de mediabox loopt niet via de versterker te leiden. Bedankt voor de tips!

Nu heb ik ook een probleempje met mijn Cisco DVR-HD. Los van het feit dat het érg lastig is dat je via de TV Guide geen meerdaagse programma's kunt opnemen (dus bijvoorbeeld een dagelijkse uitzending elke werkdag van de week opnemen, gaat dat met de Philips DVR-HD wel overigens?) heb ik nóg een probleem met opnames; ik heb nu van dezelfde zender, via handmatig programmeren, 2 programma's opgenomen die allebei van maandag t/m vrijdag uitgezonden worden. Bedoeling is dat deze allebei, elke werkdag, opgenomen worden. Zo staat het ook in de lijst geprogrammeerde opnames (al vind ik het erg onoverzichtelijk dat in deze lijst elke losse opname wordt uitgesplitst, dus niet gewoon "Zender - Tijd - Ma-Vr", maar 5x "Zender - Tijd"). Het echte probleem is nu dat alleen de eerste opname van elke dag in de lijst met "Mijn Opnames" staat; het tweede programma (van dezelfde zender en dezelfde dag) staat er gewoon niet tussen en is dan ook niet opgenomen. Dat is nu al 2 dagen achtereen gebeurd. Is dit een bekend probleem, of heb ik een storing in de Cisco te pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
Ook al is bovenstaande vraag nog niet beantwoord, toch nog een vraag: de Cisco heeft geen coaxiale antenne-uitgang. IK kan dus geen analoge harddiskrecorder aansluiten. Tenzij ik de hd-recorder vóór de mediabox plaats. Coax uit de muur gaat dan harddiskrecorder in en uitgang daarvan gaat de mediabox in. Kan ik daarmee dan toch analoog opnemen, met behoud van mijn digitale DVR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02:46
Heb je de tekst onder "Mediabx zónder RF-out, maar toch analoge tv kijken. Hoe?" in de topicstart al gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
Ja, dat heb ik gelezen. Methode 2 komt het dichtst bij mijn situatie, maar ik gebruik dus geen splitter in dat geval en het signaal loopt gewoon via mijn harddiskrecorder naar de mediabox. Moet ik dan ook rekening houden met een demping van 3.5 dB? Als ik in mijn meterkast ook nog een splitter plaats om het signaal naar de mediabox niet via de niet-retourgeschikte versterker te leiden, wordt het signaal wellicht wat te zwak voor de mediabox. Uitgaande van een binnenkomend signaal van 70 dB (niet gemeten, dus een aanname) wordt het dan n.l. -6 voor de 3-wegsplitter en -3,5 voor de splitter voor de mediabox. De coax geeft ook nog ca. 2,5 dB demping, dus dan kom ik uit op 58 dB en dat zou toch wel krap worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
De harddiskrecorder zal waarschijnlijk nauwelijks dempen (mits het een actief component is), maar ga er maar vanuit dat je dan geen gebruik kan maken van interactieve diensten. De coax-uit van video/harddiskrecorders is doorgaans niet retourgeschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 20:40

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Ik heb een probleem met mijn dci62upc box.

Het viel mij op dat de zijkanten van het beeld buiten het beeld vallen.
Hierdoor lijkt alles ook veel platter.

Weet iemand hoe je dit kan aanpassen?

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640

Mark_640

In my memory

Bij Instellingen -> TV-instellingen misschien het beelformaat op 'plat' staan? Dit hoort (bij een breedbeeld toestel) gewoon op 'breed' te staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Met de optie RGB-Uitlijning kun je zorgen dat het weer goed komt. Zit ook ergens bij de TV instellingen

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Volgende (domme) vraag: hoe kom ik bij die TV-Instellingen? Ik heb het ding net en er zat geen gebruiksaanwijzing bij, het was een trial and error pad. Enige hulp zou welkom zijn.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 14:36

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Menu op je AB, de rest wijst zichzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Got it :) worked!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi ik heb een tweede mediabox en die wil ik graag aansluiten op de monitor van mijn pc. Deze monitor heeft dvi-d aansluiting. De mediabox wil ik nu aansluiten op een hdmi switch waar ik ook de pc via dvi-hdmi verloop aan ingangszijde op aansluit. De uitgaande hdmi van de switch wordt via dvi verloop op de monitor (BW266) aangesloten. Hierdoor denk ik te kunnen schakelen tussen tv kijken of computeren. Het geluid wil ik regelen via de geluidsuitgangen van de mediabox aangesloten op de geluidskaart van de computer of door de HDMI-dvi verloop kabel welke naar de monitor loopt te voorzien van geluids kabeltjes welke op de pc worden aangesloten.. Heeft iemand zoiets werkend of is dit uitvoerbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Dat gaat hoogstwaarschijnlijk niet werken ivm HDCP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm ik ga eerst alleen de box op de monitor aansluiten via hdmi naar dmi -d kabel als het beeld lukt ga ik verder anders heeft het geen zin denk ik. Mijn monitor heeft twee dmi ingangen ik kan dan misschien zonder switch de box op een daarvan en de pc op de andere aansluiten en dan het beelscherm op de gewenste inschakelen. Moet even zo'n verloop kabel of stekker in huis halen ik meld me nog..

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2010 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:47

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

wat geeft nu eigenlijk het beste beeld? de mediabox instellen op 720p, 1080i of auto?

edit: kom er ook net achter dat ik geen geluid meer heb... op geen enkele zender en niet via de digitale radio. Geen geluid via de tv, maar ook niet via de versterker (aangesloten via tulp).

[ Voor 53% gewijzigd door Chaoss op 12-12-2010 13:30 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:25
Weet iemand al wanneer die iPhone applicatie komt om remote op te nemen. UPC zei ergens eind oktober, maar ondertussen zitten we al half december! Ik kan er nergens wat over vinden...

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Laatst online: 07:54
peugeot206gt schreef op maandag 13 december 2010 @ 00:46:
Weet iemand al wanneer die iPhone applicatie komt om remote op te nemen. UPC zei ergens eind oktober, maar ondertussen zitten we al half december! Ik kan er nergens wat over vinden...
http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=4031

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Chaoss schreef op zondag 12 december 2010 @ 13:20:
wat geeft nu eigenlijk het beste beeld? de mediabox instellen op 720p, 1080i of auto?
Dat is gewoon een kwestie van uitproberen. De auto-stand lijkt de beste beeldkwaliteit op te leveren (het up- en downscalen laat je dan namelijk over een aan tv/receiver die iets meer kost dan een Mediabox en hopelijk ook een betere scaler heeft). De keerzijde van de auto-stand is dat het switchen tussen zenders met verschillende resoluties (SD naar HD en omgekeerd) langer duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed ik heb beeld op mijn monitor van de tweede mediabox het lukt via een hdmi/dvi-d adaptor. Nu het geluid. Moet ik dat afsplisten van de hdmi welke ik heb aangesloten of doe ik dat via de aparte geluidsuitgang van de mediabox? Enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Aparte geluidsuitgang, of je moet iets hebben waarmee je het geluid uit de HDMI-poort kan trekken... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

THx. Voor elkaar het geluid loopt synchroom via de computergeluidskaart ingang en media box tullip uitgangen. Toppy perfect. Nu de switch aanschaffen zodat ik de fysieke aansluiting niet hoef te wisselen en dan is het voor elkaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bah ik heb een konig 2/1 hdmi switch aangeschaft en deze werkt niet. Ik krijg goed beeld met de kabel direct op de monitor maar via de switch blijft zowel pc als mediabox zwart...enig idee?

Is een handmatige schakelaar beter een die verder niets met het signaal doet, tenslotte is elk signaal ongeschakeld prima..

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2010 19:44 ]

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ondersteund die Koning wel HDCP?

Verwijderd

Ja de Konig ondersteund HDCP/

• Deef_K
UPC start nieuwe dienst Opnemen Op Afstand

Deze week berichtte Totaal TV al dat UPC binnen een aantal dagen de nieuwe digitale dienst Opnemen Op Afstand zou gaan lanceren. Vandaag is Opnemen Op Afstand bij UPC een feit geworden. Digitale televisie abonnees kunnen de Mediabox op afstand instellen.

In de afgelopen weken testte Totaal TV de nieuwe digitale UPC dienst al uit. Daarbij kan men een UPC Mediabox op afstand inprogrammeren. Dat kan via een speciale iPhone app, die ook op andere Apple apparaten als iPod en iPad gebruikt kan worden. Deze is vanaf nu gratis in de Apple Appstore te downloaden. Ook kan men via de televisiegids die op de internetsite van UPC beschikbaar is de Mediabox op elke plek in de wereld, mits er natuurlijk een internetverbinding is, programmeren. Opnemen Op Afstand is natuurlijk hoofdzakelijk gemaakt voor het instellen van opname-opdrachten in de Mediabox. Maar het kan ook gebruikt worden op Mediaboxen die niet beschikken over digitale opnamemogelijkheid. Bij deze Mediaboxen kan men een herinneringstimer instellen. Hierdoor schakelt de Mediabox automatisch op het gewenste tijdstip over op het kanaal waarop het programma die met de herinneringstimer is ingesteld te zien is.

Als de UPC Mediabox gebruik maak van de eco-modus zijn er wel enige restricties aan deze nieuwe digitale dienst. Wanneer de Mediabox is uitgeschakeld kan UPC niet direct met de Mediabox communiceren. Hierdoor kan de opdracht die via Opnemen Op Afstand gegeven wordt pas naar de Mediabox worden verzonden wanneer deze is aangeschakeld. Dit zou kunnen betekenen dat ingevoerde opdrachten niet tijdig door de Mediabox verwerkt worden en het programma dus niet opgenomen wordt.

UPC is met Opnemen Op Afstand de eerste televisieaanbieder in Nederland die deze nieuwe digitale functie aan haar abonnees aanbied. Het Belgische zusterbedrijf van UPC, Telenet, startte enkele maanden geleden al met deze nieuwe digitale televisiefunctie.
Bij deze de app:

http://itunes.apple.com/nl/app/upc/id403998617?mt=8

• Frank S
Komt er ook een Android en/of Blackberry app voor?

• Deef_K
Een mobiele website: http://m.tvgids.upc.nl/tvguide

Overigens werkt dit niet met het riant gebied.

[ Voor 32% gewijzigd door Deef_K op 16-12-2010 15:04 ]

• Frank S
Ik heb het even geprobeerd met de Galaxy Tab van mijn vrouw. Kan inloggen, instellingen aanpassen, etc. Cisco DVR staat als default apparaat, maar als ik een opname wil inplannen krijg ik een foutmelding dat het niet gelukt. is. Uiteraard zonder verdere uitleg. De Cisco staat niet in eco-stand; deze stond op het moment van testen gewoon aan.

Edit: ik heb het eerst via MijnUPC gedaan een daar de instellingen gecontroleerd. Dat werkte. Vervolgens werkte het ook via de mobiele site. Mooi systeem. Nu nog afwachten of de geplande opnames ook daadwerkelijk worden opgenomen, want daar mankeert het nogal eens aan.

[ Voor 28% gewijzigd door Frank S op 16-12-2010 16:00 ]

Verwijderd

Voor de belangstellenden ik heb de mediabox werkend op de monitor van mijn pc via een marmitek hdmi schakelaar die bovendien ook een afstandbediening heeft en het werkt uitstekend, Ik kan of de tv of de mediabox nu switchen. ;) ;) :) Mijn pc is nu een tv en dat zonder tv kaart das nou leuk..cya.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Laatst online: 11-09 17:01

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Hier de link naar de "gewone" website:
https://tvgids.upc.nl/TV/

Bij mij werkt het opnemen prima!
Zowel via mijn HTC Desire als op de PC.
Geweldig handige toepassing, want als ik weer eens wat later op mijn werk nog bezig ben (en dat gebeurt regelmatig) kan ik gewoon een opname starten zonder het vrouwtje te hoeven bellen en van alles uit te leggen... :P

Wel jammer dat er (nog) geen Android app hiervoor is, maar ik ben blij dat het allemaal gewoon prima werkt met de website op mijn Desire (ik heb nog niet de mobiele website geprobeerd).(*)

@Chaoss: ik heb mijn box op "auto" ingesteld. In dat geval blijft een 576p uitzending op de SD-zenders gewoon 576p en kan mijn TV daar zelf mee aan de slag. D.w.z.: ik kan zelf een formaat kiezen of de TV automatische laten kiezen om anamorf uit te rekken naar zijn oorspronkelijke formaat, 4:3 smart te zoomen, of 4:3 letterboxed met zwarte balken etc. Als ik dat niet doe en 720p of 1080i kies, dan wordt een 576p beeld door de box zelf vertaald naar een formaat en kan je (mijn) TV er niets anders meer mee doen. Een 4:3 uitzending krijgt dan zwarte kaders aan de zijkanten, zonder dat smart-zoom daarna nog kan worden toegepast m.b.v. de instellingen op de TV. Voor mensen die geen gedoe willen hebben met smartzoom en 4:3 toch altijd in een letterboxed formaat willen blijven zien is het instellen op 1080i de oplossing... (voor mij dus niet).

edit: (*) zojuist ook de mobiele website geprobeerd, en die doet het óók! Prima allemaal dus :)

edit2: correctie...het lijkt het allemaal te doen, want ik krijg een bevestigingsmailtje, ik zie bij de geplande opnames op mijn box de opnames staan, ik zie op de "OK" knop dat een opname bezig is...
Echter... de opnames zelf zie ik niet terug in mijn lijst met opnames... :?
Te vroeg gejuicht...

[ Voor 12% gewijzigd door The_Sukkel op 17-12-2010 10:52 ]

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Via een online onderzoekspanel kreeg ik een onderzoek "in opdracht van UPC".
De meeste vragen gingen over hoe belangrijk je bepaalde zenders vindt, het lijkt erop dat ze bezig zijn/willen met het herindelen van de zenderpakketten.

Een vraag was of ik mijn zenders wilde kunnen sorteren, uiteraard "volledig mee eens".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Ik heb sinds een aantal last van een paar rare symptomen met UPC Digitale tv. Het beeld stottert sinds kort bij sommige netten, dus niet allemaal en ook het geluid kraakt dan bij die netten. Opvallend is dat niet alle netten er last van hebben en dat we de maanden ervoor nooit last van hadden. Alles is aangesloten via de HDMI-kabel die UPC erbij heeft geleverd. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen zo plots?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Laatst online: 11-09 17:01

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

The_Sukkel schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 09:24:
[...]
edit2: correctie...het lijkt het allemaal te doen, want ik krijg een bevestigingsmailtje, ik zie bij de geplande opnames op mijn box de opnames staan, ik zie op de "OK" knop dat een opname bezig is...
Echter... de opnames zelf zie ik niet terug in mijn lijst met opnames... :?
Te vroeg gejuicht...
Waren blijkbaar aanloopproblemen, want vandaag weer geprobeerd: alles werkt goed.
Via HTC Desire, mobiele website, zowel wanneer box aanstaat als in standby stand worden programma's goed opgenomen. Helemaal happy :*)

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazymonkey
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 10:46

Crazymonkey

Gek als een aap ;)

We willen graag via upc digitale tv aanschaffen. We hebben thuis 4 tv's staan, 3 hiervan kunnen hd tv aan. Is het mogelijk om 3 HD mediaboxen te huren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

Volgens mij maximaal 2, correct me if i'm wrong.

EDIT: http://www.upc.nl/televisie/tips_vragen/veelgestelde_vragen/ (vraag 7)

[ Voor 46% gewijzigd door TommyGun op 02-01-2011 15:09 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazymonkey
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 10:46

Crazymonkey

Gek als een aap ;)

Oke, want ik kan op de site geen extra hd box erbij huren. Kan ik deze wel gewoon ophalen bij de upc center?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauro101
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-08 17:02
Ik zit met hetzelfde probleem. Je mag maximaal 2 boxen thuis hebben. Dus 2 tv's.

Ik ben ook al aan het speuren of het mogenlijk is om op 3 tv's digitale tv te kijgen.

Maar ik kan er niks over vinden hoe ik het 3de kastje krijg. Dit zal denk ik illegaal moeten gebeuren, en ik weet niet of dat hier is toegestaan.

Desnoods via een pm? :)

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:33

Pierre

Van nature lui!

mauro101 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 14:38:
Ik zit met hetzelfde probleem. Je mag maximaal 2 boxen thuis hebben. Dus 2 tv's.

Ik ben ook al aan het speuren of het mogenlijk is om op 3 tv's digitale tv te kijgen.

Maar ik kan er niks over vinden hoe ik het 3de kastje krijg. Dit zal denk ik illegaal moeten gebeuren, en ik weet niet of dat hier is toegestaan.

Dat hoeft niet via DM hoor, bij UPC gaat dat niet werken, er zit een card in de mediabox. Dat is bij Ziggo ook zo, maar dan kan je via CardSharing iets doen, bij UPC is dat (volgens mij) niet mogelijk.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Het is zeker nog steeds niet mogelijk om de sountrack automatisch op Dolby Digital te zetten ipv van steeds handmatig te selecteren met de info knop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Ik heb twee problemen met UPC (gebied 5508).

1: Nick Hits (zender 514) is sinds een paar maanden brak. Beeld freezed, is blokkerig, blijft hangen, geluid wordt steeds onderbroken. Kortom: bagger. Wie heeft dat ook?

2: Als ik een On Demand (vod) bestel, gaat het vaak de eerste keer goed (niet altijd). Maar als ik daarna er nog een wil bekijken, dan wordt er storingsmelding gegeven. "Controleer uw bekabeling". Maar dat is kul, want het werkt soms wel en de test via 999 geeft altijd een goede uitslag. Wie heeft dat ook?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Zoek eens handmatig naar zenders en bekijk je signaalkwaliteit en ontvangst eens. Als deze lager ligt dan 60% moet je toch echt naar je kabels kijken. Dit soort problemen duiden vaak op je bekabeling.
xileS schreef op maandag 03 januari 2011 @ 17:11:
Het is zeker nog steeds niet mogelijk om de sountrack automatisch op Dolby Digital te zetten ipv van steeds handmatig te selecteren met de info knop?
Dit is nog steeds niet mogelijk. Het is volgens upc ook geen bug meer maar een feature. :+
mauro101 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 14:38:

Yo maurice jij ook hier.

Alle boxen staan op naam en adres gelinkt aan een smartcard. Mensen hebben al brieven thuis gekregen dat ze de box moeten inleveren of de box moeten betalen gezien ze geen 2e mediabox abbo hebben. Denk dat je weinig aan een box van een ander hebt.

[ Voor 86% gewijzigd door Deef_K op 04-01-2011 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Je kan prima een Mediabox gebruiken die op naam van een andere klant geregistreerd staat. Technisch is er geen belemmering om een Mediabox die in bijv. Leeuwarden geregistreerd staat in bijv. Rotterdam te gebruiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre21
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-03 23:32

Andre21

Inmiddels 39....

Ik heb het volgende probleem.
Situatie:
- Gloednieuwe Samsung LCD TV met alle mogelijke ingangen
- UPC Thomson DVR mediabox (zonder HDMI dus!)
- Samsung Homecinemaset

Aangezien de Mediabox geen HDMI heeft, ben ik genoodzaakt via scart op mn TV aan te sluiten. Vanuit mn TV heb ik dan nu een Toslink kabel voor digitaal geluid naar mn homecinemaset. Dit werkt prima, alleen na verloop van tijd (zeg maar na 15 a 20 minuten) begint het geluid niet meer synchroon te lopen. Het geluid loopt dan achter op het beeld.
Als ik via het menu van de TV de audio sync weer verzet naar 0ms of 10ms (maakt niet uit wat ik doe), dan loopt het weer gelijk, maar op gegeven moment begint het weer uit sync te lopen.
Kijk ik een programma van een uur, dan moet ik 3 a 4x dit trucje doen. En dat is niet fijn!

Wat zou hier een oplossing voor zijn?
Ik zou natuurlijk de toslink kabel van mn Mediabox naar mn homecinema kunnen laten lopen rechtstreeks. Maar dit heeft ook nadelen:
- Andere apparatuur zoals de Wii of een USB harddisk met films die ik op de TV aansluit hebben dan geen audio via de home cinemaset meer.
- Ik moet de TV op mute zetten omdat er anders ook nog geluid uit de TV speakers komt.

Wat is hiervoor een oplossing?
Zou het opgelost zijn met een mediabox met wel een HDMI uitgang? Maar dan moet ik een HD abbonement nemen bij UPC voor zoveel euro per maand.

Blender....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-08 12:17
Andre21 schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 16:43:
*knip* geen zin om heel het verhaal te quoten. :)
Raar, ik precies exact dezelfde situatie als jou. Nooit problemen mee, behalve dat die box crap is maar dat is een kwestie van een paar dagen want ik ben over gegaan naar een HD box (Cisco) en ontvang die binnen enkele dagen is mijn vermoeden.
Je zou UPC kunnen bellen of het mogelijk is dat ze ook zo'n box naar je sturen. Volgens mij moet dit niet uitmaken, heb je al wel meteen ondersteuning voor HD, dus mocht je dat pakket nog eens willen dan is het alleen een kwestie van bellen. Een collega van mij heeft dit ook gedaan, die is mijn zijn oude Thomsom naar UPC Center gegaan en heeft toen zo'n Cisco mee gekregen, werd niet zo moeilijk over gegaan. Echter van de week aan de telefoon, deden ze hier ineens heel moeilijk over om de boxen op te halen bij een UPC center dus ze hebben het liever niet maar je zou het kunnen proberen ;).

Ik heb een tijdje het volgende: de gehele programmagids is zwaar verknalt! Dan wordt er geen informatie weergegeven over wat er op een bepaalde tijd wordt uitgezonden. Dit met het gevolg dat je een programma ook niet kunt opnemen omdat deze simpelweg niet in de tvgids staat.
Klein vb: Ik zit te kijken op de website van Sport1 en zie dat Barcelona om 16.00uur moet voetballen, dan ga ik echter naar huis van het werk dus die kan ik niet zien. Opnemen op afstand dan maar, helaas, de wedstrijd van Barcelona staat er weer niet in! Nu is Real Madrid voetballen en die staat er wel en het programma daarna ook.
Helaas is ook niet mogelijk om in te stellen om van een bepaalde tijd tot een bepaalde tijd op te nemen. Dit irriteert me echt ontzettend, dit probleem heb ik de laatste tijd dus zoooo vaak!! Bleeeeh. Hoop stiekem dat het met de HD box is opgelost! Hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-08 17:59
Ik heb sinds een week ofzo dat alle RTL zenders enorm blokkerige storingen hebben, zelfs zo erg dat je het eigenlijk niet te bekijken valt. En echt alleen op de RTL zenders, alle andere zenders zijn OK. Lijkt erop dat er iets is mis gegaan met een software update ofzo, of ze zijn de RTL zenders aan het knijpen qua bandbreedte, geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Morgen komt er een monteur. Mogelijk is signaal voor het blok waar Nick Hits zit te zwak. Dat kan ook de oorzaak zijn van niet altijd werken van VoD.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• likewise
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 09:08
Nieuwe kandidaat klant, ik ben de forum topics afgestruind om te kijken welk deel van de bekabeling je zelf moet doen voor UPC digitale TV, maar ik zie het niet in de FAQ staan, in de installatie handleiding staat "bestaande coax". Die heb ik dus niet (nieuwbouw), ik heb al wel FiberPower 60 met vast IP in de meterkast.

Dit haal ik eruit, kan iemand dit bevestigen/verbeteren/aanvullen:

Coax splitten voor het kabelmodem, coax naar de mediabox met IEC connector (geen F connectoren). Eventueel nog voor de mediabox splitten indien je ook RF wilt hebben naar een analoge tuner.

Nog een vraag: heeft coaxkabel aan de mediabox zijde een male of female plug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Wij hebben de laatste tijd last van een irritante bug, als we tv op pauze zetten en later weer op play drukken dat hij dan terugspringt naar het begin vd opname of iig iets van 10-15min terug. best irritant want dan moet je elke keer weer vooruit spoelen naar het punt waar je hem op pauze had gezet

Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
likewise schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 23:52:
Nieuwe kandidaat klant, ik ben de forum topics afgestruind om te kijken welk deel van de bekabeling je zelf moet doen voor UPC digitale TV, maar ik zie het niet in de FAQ staan, in de installatie handleiding staat "bestaande coax". Die heb ik dus niet (nieuwbouw), ik heb al wel FiberPower 60 met vast IP in de meterkast.
Alle bekabeling ná de hoofdaansluiting (bij jou bevindt deze aansluiting zich blijkbaar in de meterkast) is jouw eigen verantwoordelijkheid. :)
Dit haal ik eruit, kan iemand dit bevestigen/verbeteren/aanvullen:

Coax splitten voor het kabelmodem, coax naar de mediabox met IEC connector (geen F connectoren).
Correct.
Eventueel nog voor de mediabox splitten indien je ook RF wilt hebben naar een analoge tuner.
Correct. Een alternatief hiervoor (versterker) staat trouwens ook in de topicstart vemeld.
Nog een vraag: heeft coaxkabel aan de mediabox zijde een male of female plug?
Voor zover ik weet heeft ieder apparaat een female-connector als input en heb je dus een kabel met een male-connector nodig. Met andere woorden: mediabox = vrouw, coax kabel = man. ;)
Chaoss schreef op zondag 09 januari 2011 @ 00:21:
Wij hebben de laatste tijd last van een irritante bug, als we tv op pauze zetten en later weer op play drukken dat hij dan terugspringt naar het begin vd opname of iig iets van 10-15min terug. best irritant want dan moet je elke keer weer vooruit spoelen naar het punt waar je hem op pauze had gezet

Heb je een Pace HD-DVR? Sinds de nieuwe software heb ik hier soms ook last van. :(

[ Voor 17% gewijzigd door Mawlana op 09-01-2011 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640

Mark_640

In my memory

sylvesterrr schreef op zondag 09 januari 2011 @ 09:49:
Voor zover ik weet heeft ieder apparaat een female-connector als input en heb je dus een kabel met een male-connector nodig.
Behalve een FM tuner, daar gaat een vrouwtje in,

Alle TV-apparatuur: Female aan de WCD-zijde, en Male aan de apparatuur-zijde.

Alle Radio-apparatuur: Male aan de WCD-zijde, Female aan de apparatuur-zijde.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Nu je het zegt... :) Je hebt helemaal gelijk!

[ Voor 38% gewijzigd door Mawlana op 09-01-2011 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Zelfde probleem hier met de HD mediabox van Philips. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 21:43
Ik zit nu sinds enkele weken met een nogal hardnekkig probleem en ik hoop dat iemand evt. weet wat het zou kunnen zijn.

Als ik de UPC mediabox (Thomson, grijs model met DVR) inschakel dan heb ik in eerste instantie alleen beeld en geluid op Nederland 1,2 en 3. Andere zenders geven dan óf de melding dat er signaalverlies is, óf het beeld is zwart dat na enkele momenten de welbekende blokken en haperend geluid begint te vertonen. Na enkele minuten worden die blokken steeds minder en heb ik uiteindelijk goed beeld en geluid.
Als de mediabox lang aan staat heb ik uiteindelijk goed beeld en geluid op alle zenders. De signaalsterkte is dan ca. 80% en de kwaliteit +90%.

Mijn installatie ziet er zo uit:
AOP -> Versterker (Tratec) -> 11m coax -> Einddoos -> Philips kabel met vergulde aansluitingen -> Mediabox.

De 11 meter coax heb ik vervangen door Hirschmann Koka 799 kabel en die is met een Hirschmann F connector aan de versterker geschroefd. De oude kabel die er lag was doorgeknipt en gesplit door ex-bewoners voor een aansluiting in een slaapkamer :(
De versterker is trouwens ooit door een monteur via UPC geïnstalleerd.

Ik begin steeds meer en meer te denken dat mijn mediabox niet helemaal oké meer is.

Is er iemand die deze problemen herkend voordat ik een dure versterker en nieuwe einddoos ga kopen?

Edit: Op de versterker zit trouwens ook een modem voor internet (Fiber Power) en een modem voor telefonie aangesloten. Deze hebben beide geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvl78
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-09 15:48
hier ook hetzelfde probleem als je hem op pauze zet, gaat die verder bij het begin..moest laatst 2 uur doorspoelen..heel irritant..en is niet 1 malig maar bijna elke keer...
dat is gekomen nadat ze het 1 en ander veranderd hebben in het opname menu, waar je nu ook kan zien dat je het programma al bekeken hebt.komt er een oogje achter te staan, daarvoor nooit problemen mee gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Heb je een Pace HD-DVR? Sinds de nieuwe software heb ik hier soms ook last van. :(
Falcon schreef op zondag 09 januari 2011 @ 21:06:
Ik heb de Cisco... echt een software bug dus, merk onafhankelijk.

hopelijk doen ze er asap iets aan, 't is vrij irritant.

[ Voor 8% gewijzigd door Chaoss op 10-01-2011 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:49

DukeBox

loves wheat smoothies

Wij hebben de laatste tijd last van een irritante bug, als we tv op pauze zetten en later weer op play drukken dat hij dan terugspringt naar het begin vd opname of iig iets van 10-15min terug.
Idem met Philips, daarnaast ook vaak wanneer ik het geluid weer op DodlbyDigital zet (ook erg irritant dat ie niet gewoon die instelling onthoudt), springt ie ook een paar minuten terug.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 11:43
Chaoss schreef op maandag 10 januari 2011 @ 12:44:
[...]

[...]

En hier nog één met een Cisco. Althans, m'n pa maar ik ben de helpdesk. Je kent wel. ;)

Eerst zei ie dat het opnemen spontaan stopte maar dat heb ik net getest en werkt prima. Ook gepland opnemen werkt prima maar het is idd dat doorspoelen waar de problemen komen.

Hoe doe je bij die Cisco een geforceerde software update? Want ze hebben die box pas vervangen omdat de oude spontaan overleden was. Op een gegeven moment brandde alleen het powerlampje nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waits
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:42
mvl78 schreef op maandag 10 januari 2011 @ 12:37:
hier ook hetzelfde probleem als je hem op pauze zet, gaat die verder bij het begin..moest laatst 2 uur doorspoelen..heel irritant..en is niet 1 malig maar bijna elke keer...
dat is gekomen nadat ze het 1 en ander veranderd hebben in het opname menu, waar je nu ook kan zien dat je het programma al bekeken hebt.komt er een oogje achter te staan, daarvoor nooit problemen mee gehad
Voor het geval je nog op de "oude" manier doorspoelt, met alleen de Fast Forward knop:
Met de nieuwe firmware (en die heb je, want oogjes) kun je veel sneller doorspoelen.
Menu | Instellingen | Voorkeursinstellingen: Bij Vooruit spoelen respectievelijk Achteruit spoelen kun je tot maximaal 600 sec. instellen. Ik vind 300 sec (5 minuten) het beste werken.
Per druk op de knop Cursor rechts / links ben je dan in een seconde dat aantal seconden verder / terug.

Deze bug is inderdaad behoorlijk irritant, maar zou nog veel ergerlijker zijn zónder de nieuwe vooruit/achteruit doorspoelinstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• likewise
  • Laatst online: 09-08 09:08
[...]
Alle bekabeling ná de hoofdaansluiting (bij jou bevindt deze aansluiting zich blijkbaar in de meterkast) is jouw eigen verantwoordelijkheid. :)
[...]
Correct.
[...]
Correct. Een alternatief hiervoor (versterker) staat trouwens ook in de topicstart vemeld.
Bedankt voor de duidelijke uitleg.
* likewise gaat coax trekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Chaoss schreef op maandag 10 januari 2011 @ 12:44:
[...]

[...]

Als workaround, spoel ik altijd even een stukje naar voren... voordat ik weer op play druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:55

SeatRider

Hips don't lie

Falcon schreef op zondag 09 januari 2011 @ 21:06:
[...]

Yep. Gebeurt niet altijd, maar is wel fokking irri.

Wat ook irritant is, is dat als ik terugskip (met pijltje links) hij altijd 2 of 3x de eerste paar seconden herhaalt voordat ie mooi doorloopt.

[ Voor 24% gewijzigd door SeatRider op 11-01-2011 11:07 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 21:43
InZane schreef op maandag 10 januari 2011 @ 09:13:
Ik zit nu sinds enkele weken met een nogal hardnekkig probleem en ik hoop dat iemand evt. weet wat het zou kunnen zijn.

Als ik de UPC mediabox (Thomson, grijs model met DVR) inschakel dan heb ik in eerste instantie alleen beeld en geluid op Nederland 1,2 en 3. Andere zenders geven dan óf de melding dat er signaalverlies is, óf het beeld is zwart dat na enkele momenten de welbekende blokken en haperend geluid begint te vertonen. Na enkele minuten worden die blokken steeds minder en heb ik uiteindelijk goed beeld en geluid.
Als de mediabox lang aan staat heb ik uiteindelijk goed beeld en geluid op alle zenders. De signaalsterkte is dan ca. 80% en de kwaliteit +90%.

Mijn installatie ziet er zo uit:
AOP -> Versterker (Tratec) -> 11m coax -> Einddoos -> Philips kabel met vergulde aansluitingen -> Mediabox.

De 11 meter coax heb ik vervangen door Hirschmann Koka 799 kabel en die is met een Hirschmann F connector aan de versterker geschroefd. De oude kabel die er lag was doorgeknipt en gesplit door ex-bewoners voor een aansluiting in een slaapkamer :(
De versterker is trouwens ooit door een monteur via UPC geïnstalleerd.

Ik begin steeds meer en meer te denken dat mijn mediabox niet helemaal oké meer is.

Is er iemand die deze problemen herkend voordat ik een dure versterker en nieuwe einddoos ga kopen?

Edit: Op de versterker zit trouwens ook een modem voor internet (Fiber Power) en een modem voor telefonie aangesloten. Deze hebben beide geen problemen.
Probleem is inmiddels opgelost. De mediabox was defect en is vervangen door een nieuwe (zwarte) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:28
Hier een DVR met digitale tv (geen HD). De laatste paar weken heb ik vaak dat mijn opnames niet afspelen en alleen zwart beeld geven. Soms helpt het de stekker er uit te halen. Vanavond niet, maar speelde hij de vierde keer opeens wel af (zelfde opname). Iemand een idee wat hier mis kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schemert
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-08 13:38
Heb een half jaar de cisco hd met harddisk. In mijn vorige huis werkte on demand niet, maar leek me aan de bekabeling te liggen.
Nu in het nieuwe huis overal hirschmann kabels getrokken en een versterker er tussen (die bij de upc winkel)
Heb een 2e hd box genomen, zonder hd, is een pace. Deze staat boven.
Op die 2e heb ik wel on demand, en op die cisco (staat beneden) niet. Op de cisco zegt ie dat de bekabeling niet goed is, hij krijgt geen IP adres. Als ik dan de pace beneden aan dezelfde verbinding hang, dan werkt on demand wel, wel een ip adres dus.

Is dit op te lossen?
Liever ruil ik de cisco niet om, omdat ik nogal wat films op de hd heb staan.

[ Voor 4% gewijzigd door schemert op 19-01-2011 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilvanwil
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 19:30
heb sinds kort de nieuwe Pace DCR7111... aansluiten prima, beeld via hdmi prima, reageert snel op afstandsbediening, maar ik lees nu dat die afstandsbediening met zgn. "ir toggle bit" codes werkt... wat betekent dat de code telkens verandert... dan wel per knop 2 codes heeft... ik kan dus niks op mijn universele afstandsbediening programmeren... Kan het wel programmeren, maar dan kopieert ie maar 1 van de 2 codes... Ik kan bijvoorbeeld maar 1 kanaal + of 1 kanaal -, verder gaat ie niet... En naar kanaal 201 lukt niet, hij stopt na 2,0...de 1 kan ik niet meer intoetsen...
Baal er van, want zit nu weer met 2 afstandsbedieningen... Afstandsbediening is de Sony RM-VL610T, super tevreden mee, maar nu dit dus....
(heb er normaal 5 apparaten op: tv, mediaplayer, hdd/dvd-recorder, receiver en de upc mediabox... voorheen die lelijke grijze, maar daarop werkte mn Sony ab wel...

Heb bij UPC gevraagd of er van de remote van de Pace een code was, zodat ik m'n Sony ab zou kunnen gebruiken, maar die is er niet volgens upc...

Heeft iemand hier ervaring mee? En een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 14:24

Dracul

Ooh yeah!

Ben onlangs van pakket geswitched waardoor ik nu een UPC Mediabox HDTV DVR heb.

Wat ik me afvroeg is of je opgenomen materiaal vanaf de Mediabox op de een of andere manier kunt kopieren via een USB Stick of via een netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Laatst online: 22:19

westergas

rikkie_pc

Ik heb sinds 2 dagen mijn HD abbo geupgrade met DVR. Het werkt allemaal prima op zich alleen de kwaliteit van de opgenomen programma's is om te janken. Van de HD beeldkwaliteit is niets meer over en het geluid lijkt wel uit een my-first-sony te komen. Als ik de programma's live kijk is alles perfect.

Is dit normaal?

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schemert
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-08 13:38
Nee, is niet normaal

Even bellen naar upc, dan leggen ze uit hoe je een update kan opvragen (iets met pag+ ingedrukt houden)
krijgt dan nieuwe firmware en dan is t misschien opgelost

[ Voor 62% gewijzigd door schemert op 02-02-2011 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

schemert schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 12:14:
Nee, is niet normaal

Even bellen naar upc, dan leggen ze uit hoe je een update kan opvragen (iets met pag+ ingedrukt houden)
krijgt dan nieuwe firmware en dan is t misschien opgelost
Zal eens kijken...toen ik de mediabox aanzette ging ie vanzelf updaten dus denk dat ik aardig up to date ben ;) . Ben nu iets aan het opnemen waarvan ik net heb gezien dat de uitzending goed is, ben benieuwd naar de opname.

[ Voor 0% gewijzigd door westergas op 02-02-2011 19:25 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RelaXXinG
  • Laatst online: 11-09 15:13
Vandaag mijn HD mediabox binnen gekregen (Cisco) ter vervanging van mijn SD Mediabox. Maar wat is dat beeld donker en flets zeg! Rare is dat als je in het UPC Menu zit, dat dan de helderheid gewoon normaal is, maar als je daar uitgaat dan wordt het beeld weer heel donker en flets. Ook de UPC zapbalk (onderin) is erg donker... Hebben hier meer mensen last van (gehad) ? :?

Daarnaast heb ik aan de linkerkant van het beeld bij sommige zenders nog een zwarte balk over, alsof het beeld links niet helemaal wordt opgevuld. Bij de ene zender is deze ruimte groter dan bij de andere..

Bovendien zat er ook geen zwarte afstandsbediening bij. Hier had ik al voor gebeld voordat ik de box had aangesloten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Ik neem aan dat je je Cisco HD-DVR met HDMI hebt aangesloten. Op je tv zouden de beeldinstellingen (zoals helderheid, contrast e.d.) voor de HDMI-aansluiting anders geconfigureerd kunnen zijn dan voor de SCART-aansluiting. Wellicht dat je even de beeldinstellingen van je tv kan veranderen...

Wat betreft de zwarte balk: welke zenders? Staat de beeldverhouding (Menu->Instellingen->TV-Instellingen) wel correct ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino1985
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-09 17:59
Weet iemand hoe het is afgelopen met die petitie van eind vorig jaar, met het verzoek aan upc om zelf zenders te kunnen sorteren? Heb sinds kort ook upc vanwege verhuizing, best **** om voor hd zenders constant naar de 70 kanalen te moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Willen ze gaan doen maar de prioriteiten liggen bij de samsung box die dit jaar moet uitkomen.

• westergas

westergas

rikkie_pc

Pino1985 schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 22:47:
Weet iemand hoe het is afgelopen met die petitie van eind vorig jaar, met het verzoek aan upc om zelf zenders te kunnen sorteren? Heb sinds kort ook upc vanwege verhuizing, best **** om voor hd zenders constant naar de 70 kanalen te moeten gaan.
Favorieten lijstje maken? Groene knop in de TV guide.
Scheelt een hoop zapwerk :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gremen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-08 21:54
Gister was voor de tweede keer in een half jaar opeens al mn opgenomen spul weg.
Weg series, films en andere programma's die ik nog wilde kijken :')
Iemand dit ook wel eens gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
Heeft iemand al wat meer informatie over wanneer het mogelijk is om upc digitaal te kijken via een CI+ module?
Dit is namelijk al in september vorig jaar aangekondigd maar volgens mij is dit nog steeds niet beschikbaar.

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Vraagje tussendoor, 2BE zit niet op UPC he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
Pino1985 schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 22:47:
De verwachting is dat die functie pas in begin 2012 komt voor de bestaande decoders van UPC. De nieuwe decoder die later dit jaar wordt gelanceerd zou deze functionaliteit al moeten bevatten.

Bron 1 | Bron 2
Discussies over dit onderwerp vind je ook op het gebruikersforum: hier en hier

Tot die tijd kun je alleen 1 favorietenlijst maken die je niet kunt sorteren.
tjtristan schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 14:55:
Heeft iemand al wat meer informatie over wanneer het mogelijk is om upc digitaal te kijken via een CI+ module?
Dit is namelijk al in september vorig jaar aangekondigd maar volgens mij is dit nog steeds niet beschikbaar.
Het was inderdaad aangekocht in september 2010 dat het eind 2010 zou komen. Daarna is bekend geworden (niet op upc site) dat CI+ was uitgesteld naar eerste kwartaal 2011 (bron 1, bron 2). Tot op heden nog steeds niks over vernomen. Er gaan geruchten dat het nu zelf zomer 2011 gaat worden.

Wil je op de hoogte blijven dan zou ik deze topics volgen op de specialistische fora:
chelloo.com gebruikersforum ci+ topic | forum.upc.nl ci+ topic | nog een topic op forum.upc.nl | of dit chelloo.com topic |

Als er meer bekend is dan lezen we dat op de upc website.
chim0 schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 16:57:
Vraagje tussendoor, 2BE zit niet op UPC he?
Nee er worden geen Belgische commerciele zenders zoals 2BE in Nederland uitgezonden dus ook niet via UPC. Je kunt alleen Een en Ketnet/Canvas in Nederland bij UPC o.a. kijken.
Zie ook de zenderlijsten op de website van UPC afhankelijk of je analoge en/of digitale tv (start/royaal) hebt kun je die zenders kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Hoi,

Ik zit intussen alweer enkele maanden in een gevecht met UPC. Ik heb een ouderwetse mediabox gekregen die steeds vastloopt en enorm veel stroom verbruikt 24 uur per dag 7 dagen in de week tussen de 25 en 30 watt continu,

Ik heb een klachtenbrief gemaakt die ik naar ze toe wil sturen. Ik was benieuwd of jullie misschien raad voor me hebben over de opbouw van de brief.

---------------------
Geachte lezer,

Sinds de aankoop van mijn nieuwbouwwoning ben ik klant geworden bij UPC (nov 2010). In ons huis is erg veel aandacht besteed aan het milieu en het besparen van energie. Onze woning is dan ook voorzien van veel energiesparende mogelijkheden, zoals LED verlichting, spaarlampen, isolatie, luchtcirculatiesystemen etc. het energieverbruik in mijn gehele woning wordt ook gemonitord en via de computer zijn deze gegevens zeer gedetailleerd in te zien.

Ik heb mijn keuze mede laten vallen op UPC na aanleiding van een artikel/persbericht uit 2009 op de website van UPC (http://overupc.upc.nl/nie...ieverbruik-set-top-boxen/). UPC beloofd een energiebesparende mediabox en de uitrol hiervan is sinds 2009 gaande, ook in Nederland. Dit energieverbruik was in eerste instantie een reden voor mij om (nog) geen UPC mediabox te nemen.

Vol vertrouwen heb ik een abonnement afgesloten bij UPC en heb de apparatuur zoals de mediabox ontvangen en aangesloten. Na enige periode van gebruik was ik stomverbaasd dat mijn meetapparatuur concludeerde dat de mediabox (in standby!) meer energie verbruikt dan de gehele verlichting in mijn woonkamer! Een kort onderzoek leerde mij dat de mediabox een model betreft uit 2006, die helemaal niet energiesparend is. Het apparaat wordt zelfs behoorlijk warm en zeer regelmatig reageert deze slecht of loopt volledig vast. De box staat op een goed geventileerde plaats. Ook wordt ik tijdens het zappen met enige regematig geforceerd het "on demand" ingedrukt, bijvoorbeeld als ik enkel op de 4 druk om naar RTL4 te gaan sta ik met regelmaat weer vast in de "on demand", in veel gevallen loopt de box dan ook vast en moet de stekker er uit- en er weer in.

Ik heb hierop contact opgenomen met de UPC helpdesk en na een vruchteloze discussie van 35 minuten met de UPC medewerker, die het overigens totaal met mij eens was, maar mij niet kon/wilde helpen, gaf hij me enkel de optie om alles op te zeggen, maar ik zou sowieso al het resterende jaar moeten doorbetalen, als enig alternatief zou ik maar een HD abonnement moeten nemen a €9 per maand extra en dan zou ik 'misschien' een zuinige box krijgen, maar ook dat was niét gegarandeerd.

Ik ben, zoals u hopelijk begrijpt enorm teleurgesteld in deze 'service' van UPC en overweeg om mijn hele pakket van 60mbit internet, telefoon én televisie, zowel analoog als digitaal op te zeggen en over te stappen op ADSL en Sateliet TV.

Graag wil ik u vragen hoe dit mogelijk is. UPC heeft mij beloofd om een energiezuinige box te leveren, maar weigert om deze belofte na te komen. Ook een email naar het adres van rsutmuller@upc.nl in het persbericht wordt niet op gereageerd.

Ik wil u graag vragen om met mij hierover in contact te komen en een oplossing te bieden.
Indien UPC niet aan haar verplichtingen wenst te voldoen, wens ik mijn abonnement zonder afkoopperiode op te zeggen, uiteraard in telefonisch overleg, zodat ik tijdig een KPN lijn kan aanvragen, aangezien ik voor thuiswerk een internetverbinding nodig heb.

Ik hoop echter dat het niet zo ver hoeft te komen.

Bij voorbaat vriendelijk dank voor uw reactie.

Met vriendelijke groet,

Fexxx Heixxxxx
Vxxxx
809xxxx xxx

Tel.: 06-xxxxxxxxx
---------------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonix666
  • Laatst online: 08-09 11:46
Hoi mensen,

ik ben onlangs verhuisd van Ziggo naar UPC gebied. Bij Ziggo had ik toendertijd bij digitale TV een Humax DVR gekocht en met veel plezier gebruikt. Die had een paar fijne dingen:

1) Ik kon of 1 kanaal opnemen en een willekeurig ander kijken, of ik kon 2 kanalen opnemen en nog een ander kanaal bekijken zolang het binnen dezelfde groep viel.
2) Skip step toetsen die snel reageerden. Die waren bijvoorbeeld op 30 seconden verspringen ingesteld en dan was het tijdens een reclame blok effe snel 14 maal klikken en dan was het reclameblok weer voorbij.
3) Met de pijlen links en rechts kon ik snel door de opname heen schuiven. Heel gemakkelijk om effe een lang stuk over te slaan in de opname.
4) Last but not least, kon ik opgeven dat ie naar een specifiek tijdstip in de opname moet springen.

Stuk voor stuk allemaal dingen die ik verwacht van een DVR.

Nu heb ik bij UPC de Thomson DCI6221UPC DVR ontvangen (voor normale digitale TV, geen HD). Dit kreng is eigenlijk het niet waard om een DVR te noemen. Ja, hij neemt op, maar daar is alles mee gezegd. Ik heb tot dusver niets van de eerder genoemde 4 punten voor elkaar kunnen krijgen met die UPC DVR.

Is dit ding daadwerkelijk zo beperkt of zie ik iets over het hoofd? Heeft de DVR voor HD bij UPC misschien wel die mogelijkheden waar ik bij Ziggo aan gewend was?

Alvast bedankt voor enige hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Fairy schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 12:16:

Ik heb een klachtenbrief gemaakt die ik naar ze toe wil sturen.
Probeer ze eens te bellen. Mijn vader's mediabox ging op een gegeven moment ook kapot en ik moest alles regelen dus ik een monteur geregeld maar dat kon pas over een week. Hij zei: "Laat maar, ik bel zelf wel." Twee dagen later, nieuwe mediabox in huis. 8)7

Dus ik weet niet wat ie gedaan heeft, hij is niet het type wat gaat schelden of dreigen, maar waarschijnlijk toch een stevige toon gezet die voldoende was voor een nieuwe box.

Dus ik zou zeggen, bel eerst even en probeer gewoon telefonisch een nieuwe box te regelen.

Overigens was het in ons geval de eerste box in 3 jaar tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
sonix666 schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 01:57:
1) Ik kon of 1 kanaal opnemen en een willekeurig ander kijken, of ik kon 2 kanalen opnemen en nog een ander kanaal bekijken zolang het binnen dezelfde groep viel.
Alle DVR's van UPC (met uitzondering van de Pace/Philips HD-DVR) hebben 2 tuners. Je kan twee zenders opnemen of 1 zender opnemen en een ander kijken ongeacht of het dezelfde transportstream is. Deze DVRs kunnen niet met een enkele tuner 2 zenders binnen dezelfde transportstream opnemen.
2) Skip step toetsen die snel reageerden. Die waren bijvoorbeeld op 30 seconden verspringen ingesteld en dan was het tijdens een reclame blok effe snel 14 maal klikken en dan was het reclameblok weer voorbij.
Met de pijltjes naar links en rechts kan je skippen. Je kan de skip-lengte zelf instellen (max 300s) via het instellingen-menu.
3) Met de pijlen links en rechts kon ik snel door de opname heen schuiven. Heel gemakkelijk om effe een lang stuk over te slaan in de opname.
Zie hierboven. 5 minuten skippen per toetsdruk, dat gaat ook snel.
4) Last but not least, kon ik opgeven dat ie naar een specifiek tijdstip in de opname moet springen.
Dat kan niet inderdaad.

@Fairy: heb je al eens geprobeerd te bellen of te mailen (via het contactformulier)?

[ Voor 3% gewijzigd door Mawlana op 26-02-2011 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

chim0 schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 05:37:
[...]
Dus ik weet niet wat ie gedaan heeft, hij is niet het type wat gaat schelden of dreigen, maar waarschijnlijk toch een stevige toon gezet die voldoende was voor een nieuwe box.

Dus ik zou zeggen, bel eerst even en probeer gewoon telefonisch een nieuwe box te regelen.
Gewoon heel vriendelijk en rustig uitleggen wat het probleem is en dan vragen "Hoe kunnen _we_ dat oplossen?" geeft bijna altijd het snelste resultaat is mijn ervaring...

offtopic:
Ik had een keer wat issues met VoD dat er telkens uit viel, had natuurlijk zelf ook al alle standaard oplossingen geprobeerd dus toen de service desk medewerker die oplossingen opnieuw wou gaan voorstellen, liet ik terloops vallen dat het display van de box ook al stuk was sinds enige tijd. (Was ook echt zo, maar dat had eerder niet voor problemen gezorgd.) 23 uur en 40 minuten later had ik een nieuwe mediabox in huis, werkend en al, en kon ik de oude retour doen.

Het leven is als koffie: heel lekker, maar veel te duur en zo weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonix666
  • Laatst online: 08-09 11:46
sylvesterrr schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 08:30:
Alle DVR's van UPC (met uitzondering van de Pace/Philips HD-DVR) hebben 2 tuners. Je kan twee zenders opnemen of 1 zender opnemen en een ander kijken ongeacht of het dezelfde transportstream is. Deze DVRs kunnen niet met een enkele tuner 2 zenders binnen dezelfde transportstream opnemen.
Ik krijg conflicten als ik tegelijkertijd meer dan 1 programma probeer op te nemen. Het ding lijkt wel twee tuners te hebben, want ik kan wel tegelijkertijd opnemen en iets anders kijken. Maar 2 programmas opnemen, no way. :(

Al met al ben ik erg teleurgesteld over de gebruiksvriendelijkheid van dit ding. Maar ik zal er mee moeten leren leven zolang er geen alternatieven op de kabel bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 19:01
Iemand meer last van het volgende probleem?

Als ik na het aanzetten van de mediabox het geluid wil veranderen (omhoog of omlaag, maakt niets uit), schiet deze eerst naar 100%. Dit is best irritant aangezien ik als ik in bed lig het geluid redelijk zacht wil hebben staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
sonix666 schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 12:17:
[...]

Ik krijg conflicten als ik tegelijkertijd meer dan 1 programma probeer op te nemen. Het ding lijkt wel twee tuners te hebben, want ik kan wel tegelijkertijd opnemen en iets anders kijken. Maar 2 programmas opnemen, no way. :(
Voor de tweede opname dient je Mediabox op standby te staan. Zodra je de mediabox aanzet wanneer beide tuners in gebruik zijn voor opnames wordt er gevraagd of je een opname wil stoppen om verder te kunnen kijken.
Lunaticc schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 12:20:
Iemand meer last van het volgende probleem?

Als ik na het aanzetten van de mediabox het geluid wil veranderen (omhoog of omlaag, maakt niets uit), schiet deze eerst naar 100%. Dit is best irritant aangezien ik als ik in bed lig het geluid redelijk zacht wil hebben staan..
Waarom laat je de volume-regeling niet over aan je televisie danwel receiver?

[ Voor 29% gewijzigd door Mawlana op 26-02-2011 13:31 ]

Pagina: 1 ... 12 ... 30 Laatste

Let op:
Heb je een UPC Horizon? Neem dan een kijkje in dit topic.