Hoi,
Ik zit intussen alweer enkele maanden in een gevecht met UPC. Ik heb een ouderwetse mediabox gekregen die steeds vastloopt en enorm veel stroom verbruikt 24 uur per dag 7 dagen in de week tussen de 25 en 30 watt continu,
Ik heb een klachtenbrief gemaakt die ik naar ze toe wil sturen. Ik was benieuwd of jullie misschien raad voor me hebben over de opbouw van de brief.
---------------------
Geachte lezer,
Sinds de aankoop van mijn nieuwbouwwoning ben ik klant geworden bij UPC (nov 2010). In ons huis is erg veel aandacht besteed aan het milieu en het besparen van energie. Onze woning is dan ook voorzien van veel energiesparende mogelijkheden, zoals LED verlichting, spaarlampen, isolatie, luchtcirculatiesystemen etc. het energieverbruik in mijn gehele woning wordt ook gemonitord en via de computer zijn deze gegevens zeer gedetailleerd in te zien.
Ik heb mijn keuze mede laten vallen op UPC na aanleiding van een artikel/persbericht uit 2009 op de website van UPC (
http://overupc.upc.nl/nie...ieverbruik-set-top-boxen/). UPC beloofd een energiebesparende mediabox en de uitrol hiervan is sinds 2009 gaande, ook in Nederland. Dit energieverbruik was in eerste instantie een reden voor mij om (nog) geen UPC mediabox te nemen.
Vol vertrouwen heb ik een abonnement afgesloten bij UPC en heb de apparatuur zoals de mediabox ontvangen en aangesloten. Na enige periode van gebruik was ik stomverbaasd dat mijn meetapparatuur concludeerde dat de mediabox (in standby!) meer energie verbruikt dan de gehele verlichting in mijn woonkamer! Een kort onderzoek leerde mij dat de mediabox een model betreft uit 2006, die helemaal niet energiesparend is. Het apparaat wordt zelfs behoorlijk warm en zeer regelmatig reageert deze slecht of loopt volledig vast. De box staat op een goed geventileerde plaats. Ook wordt ik tijdens het zappen met enige regematig geforceerd het "on demand" ingedrukt, bijvoorbeeld als ik enkel op de 4 druk om naar RTL4 te gaan sta ik met regelmaat weer vast in de "on demand", in veel gevallen loopt de box dan ook vast en moet de stekker er uit- en er weer in.
Ik heb hierop contact opgenomen met de UPC helpdesk en na een vruchteloze discussie van 35 minuten met de UPC medewerker, die het overigens totaal met mij eens was, maar mij niet kon/wilde helpen, gaf hij me enkel de optie om alles op te zeggen, maar ik zou sowieso al het resterende jaar moeten doorbetalen, als enig alternatief zou ik maar een HD abonnement moeten nemen a €9 per maand extra en dan zou ik 'misschien' een zuinige box krijgen, maar ook dat was niét gegarandeerd.
Ik ben, zoals u hopelijk begrijpt enorm teleurgesteld in deze 'service' van UPC en overweeg om mijn hele pakket van 60mbit internet, telefoon én televisie, zowel analoog als digitaal op te zeggen en over te stappen op ADSL en Sateliet TV.
Graag wil ik u vragen hoe dit mogelijk is. UPC heeft mij beloofd om een energiezuinige box te leveren, maar weigert om deze belofte na te komen. Ook een email naar het adres van rsutmuller@upc.nl in het persbericht wordt niet op gereageerd.
Ik wil u graag vragen om met mij hierover in contact te komen en een oplossing te bieden.
Indien UPC niet aan haar verplichtingen wenst te voldoen, wens ik mijn abonnement zonder afkoopperiode op te zeggen, uiteraard in telefonisch overleg, zodat ik tijdig een KPN lijn kan aanvragen, aangezien ik voor thuiswerk een internetverbinding nodig heb.
Ik hoop echter dat het niet zo ver hoeft te komen.
Bij voorbaat vriendelijk dank voor uw reactie.
Met vriendelijke groet,
Fexxx Heixxxxx
Vxxxx
809xxxx xxx
Tel.: 06-xxxxxxxxx
---------------------