Volume op de tv staat goed ingesteld, alleen op de mediabox kan je het ook nog eens regelen. Meestal regel ik het dus op de mediabox, alleen springt deze telkens naar 100% na het aanzetten.sylvesterrr schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 13:30:
[...]
Voor de tweede opname dient je Mediabox op standby te staan. Zodra je de mediabox aanzet wanneer beide tuners in gebruik zijn voor opnames wordt er gevraagd of je een opname wil stoppen om verder te kunnen kijken.
[...]
Waarom laat je de volume-regeling niet over aan je televisie danwel receiver?
Ik heb ze gebeld, ik heb tijdenlang aan de telefoon gehangen met ze en alles vriendelijk gevraagd, maar het wordt gewoon geweigerd. Ik heb ook via twitter op dat #upc proberen te reageren, maar ook daar krijg ik geen respons.chim0 schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 05:37:
[...]
Probeer ze eens te bellen. Mijn vader's mediabox ging op een gegeven moment ook kapot en ik moest alles regelen dus ik een monteur geregeld maar dat kon pas over een week. Hij zei: "Laat maar, ik bel zelf wel." Twee dagen later, nieuwe mediabox in huis.
Dus ik weet niet wat ie gedaan heeft, hij is niet het type wat gaat schelden of dreigen, maar waarschijnlijk toch een stevige toon gezet die voldoende was voor een nieuwe box.
Dus ik zou zeggen, bel eerst even en probeer gewoon telefonisch een nieuwe box te regelen.
Overigens was het in ons geval de eerste box in 3 jaar tijd.
Weet iemand of het 'normaal' is dat de afstandbediening van de Pace DCR7111 vreselijk slecht werkt ? Je moet echt heel precies richten, beetje schuin erop en hij doet al niets meer.
Als ik de IR controleer met een webcam dan is deze duidelijk zwakker dan van mijn andere apparaten.
Als ik de IR controleer met een webcam dan is deze duidelijk zwakker dan van mijn andere apparaten.
Nou da's me ook wat. Vandaag ineens doet mijn mediabox helemaal niets meer.
Ik bel UPC en zeg dat hij het niet meer doet en doe ook mijn verhaal over dat stroomverbruik van die box. Zeg tegen die man dat ik al eerder met UPC een vruchteloze discussie heb gevoerd over die box en dat ze hem niet willen omruilen. Schijnt dat precies dezelfde medewerker te zijn die ik spreek en hij kan zich het hele verhaal herinneren en kon het ook in het logboek terugvinden.
Nu schijnt sinds kort bij UPC de box wel gewoon voor een energiezuinige variant omgeruild te kunnen worden.
Er zouden heel veel klachten zijn over deze box en nu is het sinds kort procedure om al die boxen direct om te ruilen.
Heb ik daar al die moeite voor gedaan
Naja binnen 3 werkdagen heb ik een nieuwe box in huis
Ik bel UPC en zeg dat hij het niet meer doet en doe ook mijn verhaal over dat stroomverbruik van die box. Zeg tegen die man dat ik al eerder met UPC een vruchteloze discussie heb gevoerd over die box en dat ze hem niet willen omruilen. Schijnt dat precies dezelfde medewerker te zijn die ik spreek en hij kan zich het hele verhaal herinneren en kon het ook in het logboek terugvinden.
Nu schijnt sinds kort bij UPC de box wel gewoon voor een energiezuinige variant omgeruild te kunnen worden.
Er zouden heel veel klachten zijn over deze box en nu is het sinds kort procedure om al die boxen direct om te ruilen.
[ Voor 8% gewijzigd door Fairy op 26-02-2011 21:36 ]
Waarom zou je het volume op de Mediabox willen regelen?Lunaticc schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 14:26:
[...]
Volume op de tv staat goed ingesteld, alleen op de mediabox kan je het ook nog eens regelen. Meestal regel ik het dus op de mediabox, alleen springt deze telkens naar 100% na het aanzetten.
@Fairy: Het kan trouwens weleens iets langer duren, want er zijn wat bevoorradingsproblemen had ik begrepen.
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Wat ik van Webcare heb begrepen enkel met de Cisco HD-DVR.Falcon schreef op zondag 27 februari 2011 @ 09:30:
@Fairy: Het kan trouwens weleens iets langer duren, want er zijn wat bevoorradingsproblemen had ik begrepen.
Ben ik nou de enige met dit probleem (Philips HD DVR)?SeatRider schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 11:05:
Wat ook irritant is, is dat als ik terugskip (met pijltje links) hij altijd 2 of 3x de eerste paar seconden herhaalt voordat ie mooi doorloopt.
Edit: nvm! Probleem zojuist opgelost door een firmwareupdate te forceren, dat gaat blijkbaar hardgrondiger dan de reguliere firmwareupdates.
[ Voor 18% gewijzigd door SeatRider op 27-02-2011 10:12 ]
Nederlands is makkelijker als je denkt
Omdat ik geen zin heb om twee afstandsbedieningen te gebruiken? Wat is hier nou zo raar aansylvesterrr schreef op zondag 27 februari 2011 @ 09:04:
[...]
Waarom zou je het volume op de Mediabox willen regelen?

Je begrijpt Sylvesterrr verkeerd: hij bedoelt dat het normaal is om m.b.v. de AB van de mediabox het volume van je TV te kunnen regelen en dat de volume van de mediabox op een bepaalde standaardwaarde staat (meestal 100). Zoals ik jou begrijp, wil je het omgekeerde: met de AB van de box alleen volume van de box regelen en niet die van de TV. Dat is dus eigenlijk niet alleen niet de bedoeling, maar het is ook minder nauwkeurig dan de volumeregeling van je TV.Lunaticc schreef op zondag 27 februari 2011 @ 11:30:
[...]
Omdat ik geen zin heb om twee afstandsbedieningen te gebruiken? Wat is hier nou zo raar aan
Volume van je box aanpassen doe eigenlijk alleen als je het uitgangssignaal te hard vindt staan, waardoor er vervormingen optreden. Anders moet je het gewoon op de standaardwaarde laten staan. Vervolgens zet je het geluid van je TV gewoon harder of zachter. Om te voorkomen dat je dan 2 AB's moet hanteren kan je je mediabox-AB afstemmen op je TV.
Zie hier hoe je je AB van de box kan afstellen op je TV:
http://vragen.upc.nl/app/...ndsbediening-upc-mediabox
Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450
Ik heb sinds zaterdag ook een probleem met de box. Ik heb alleen nooit zo'n zin om meteen met UPC te bellen. Ik was wat UPC ondemand dingen aan het proberen. En toen ik terug ging van uitzending gemist naar het menu bleef de box hangen. Na een minuut ofzo heb ik hem uitgezet met de afstandsbediening en weer aangezet. Sindsdien doet hij niets meer. Er bleef toen UPC in het schermpje staan. Als ik de stroom eraf haal en weer erop zet dan zegt hij eerst init, dan wordt het scherm zwart en na een poosje komt er weer UPC te staan. Maar ondertussen komt er niks door over de hdmi kabel.Fairy schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 21:19:
Nou da's me ook wat. Vandaag ineens doet mijn mediabox helemaal niets meer.
Kastje zal wel dood zijn nu.
"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter
Aah zo.The_Sukkel schreef op zondag 27 februari 2011 @ 12:48:
[...]
Je begrijpt Sylvesterrr verkeerd: hij bedoelt dat het normaal is om m.b.v. de AB van de mediabox het volume van je TV te kunnen regelen en dat de volume van de mediabox op een bepaalde standaardwaarde staat (meestal 100). Zoals ik jou begrijp, wil je het omgekeerde: met de AB van de box alleen volume van de box regelen en niet die van de TV. Dat is dus eigenlijk niet alleen niet de bedoeling, maar het is ook minder nauwkeurig dan de volumeregeling van je TV.
Volume van je box aanpassen doe eigenlijk alleen als je het uitgangssignaal te hard vindt staan, waardoor er vervormingen optreden. Anders moet je het gewoon op de standaardwaarde laten staan. Vervolgens zet je het geluid van je TV gewoon harder of zachter. Om te voorkomen dat je dan 2 AB's moet hanteren kan je je mediabox-AB afstemmen op je TV.
Zie hier hoe je je AB van de box kan afstellen op je TV:
http://vragen.upc.nl/app/...ndsbediening-upc-mediabox
Ik heb mijn afstandsbediening al zo ingesteld dat ik én de tv, én de mediabox kan bedienen. Echter als ik het volume van de tv wil aanpassen, moet ik eerst op de afstandsbediening op 'tv' drukken waardoor ik het beeldsignaal verlies. Dan kan ik het volume aanpassen, en dan moet ik hem weer op 'upc' zetten. Vandaar dat ik het via de mediabox wou regelen
Dan raad ik je aan om de Gebruikershandleiding UPC Afstandsbediening (zie link in topicstart) te lezen, met name het stukje onder "Heeft u een UPC afstandsbediening waarmee u het volume van uw tv wilt bedienen:".
In aanvulling op het antwoord van Sylvesterrr: het betekent dus dat je met je AB het volume van de TV zou moeten kunnen bedienen zónder eerst op "TV" te hoeven drukken (mits AB goed is ingesteld).Lunaticc schreef op zondag 27 februari 2011 @ 13:04:
[...]
Aah zo.
Ik heb mijn afstandsbediening al zo ingesteld dat ik én de tv, én de mediabox kan bedienen. Echter als ik het volume van de tv wil aanpassen, moet ik eerst op de afstandsbediening op 'tv' drukken waardoor ik het beeldsignaal verlies. Dan kan ik het volume aanpassen, en dan moet ik hem weer op 'upc' zetten. Vandaar dat ik het via de mediabox wou regelen
Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450
Het is gelukt, heb er totaal over heen gelezen de eerste keer.
Super bedankt allemaal!
Super bedankt allemaal!
Enkele oplossingen om je mediabox weer tot leven te brengen staan op het gebruikersforum in dit en dit topic beschreven. Zoals 'terug naar fabrieksinstellingen' (wel weer opnieuw breedbeeld en favorieten lijst instellen) maar ook diverse andere oplossingen.Macros schreef op zondag 27 februari 2011 @ 12:55:
[...]
Ik heb sinds zaterdag ook een probleem met de box. Ik heb alleen nooit zo'n zin om meteen met UPC te bellen. Ik was wat UPC ondemand dingen aan het proberen. En toen ik terug ging van uitzending gemist naar het menu bleef de box hangen. Na een minuut ofzo heb ik hem uitgezet met de afstandsbediening en weer aangezet. Sindsdien doet hij niets meer. Er bleef toen UPC in het schermpje staan. Als ik de stroom eraf haal en weer erop zet dan zegt hij eerst init, dan wordt het scherm zwart en na een poosje komt er weer UPC te staan. Maar ondertussen komt er niks door over de hdmi kabel.
Kastje zal wel dood zijn nu.
Probeer dit eens bijvoorbeeld:
"Als de mediabox in standby, of anders, vaststaat en je via het menu geen reset naar fabrieksinstellingen kunt doen, helpt mogelijk de volgende truc.
* Stekker van de mediabox er min 30 sec uit halen.
* Druk op de Menu-button van de UPC afstandbediening (gericht op de mediabox) en zet tegelijkertijd de stroom weer op de mediabox.
* De mediabox gaat nu, als het goed is, terug naar de fabrieksinstellingen."
[ Voor 17% gewijzigd door funrider op 28-02-2011 14:04 ]
Verwijderd
Kan iemand me vertellen als bij de "Alles-in-één pakket - 25 Mb" voor 45€ nog extra kosten komen voor
UPC Standaardpakket Radio/TV of is het gewoon 45€ voor alles.
Ik vraag dit omdat mijn vader dit pakket heeft genomen maar wel nog apart het UPC Standaardpakket Radio/TV moet betalen.
UPC Standaardpakket Radio/TV of is het gewoon 45€ voor alles.
Ik vraag dit omdat mijn vader dit pakket heeft genomen maar wel nog apart het UPC Standaardpakket Radio/TV moet betalen.
Kijk eens op http://www.upc.nl/pakketten/#intcmp=alles-in-1-hpto ...
Als hij het UPC Standaardpakket Radio/TV apart moet betalen, dan vermoed ik dat voor het "Alles-in-één pakket - 25 Mb" minder dan € 45 betaalt. Het totaalbedrag zou voor één maand aan abonnementskosten op € 45 moeten komen.Kabel TV en Radio Inbegrepen in pakketprijs (max. € 17,05 per maand, afhankelijk van uw gemeente)
Verwijderd
Ik gebruik de UPC Phillips Mediabox - HDTV DVR nu zo'n 2,5 jaar, ik ben dus uitermate goed bekend met de dramatische werking ervan
De afstandsbediening die vreselijk traag werkt, menu's die vreselijk traag reageren, elke maand minimaal 2 vastlopers etc etc.
Ik ben er inmiddels wel aan gewend maar wat werkt dat ding vreselijk slecht zeg, echt op het schandalige af.
Maar ja, aangezien deze mediabox nog 3 receivers heeft vertik ik het om hem om te ruilen voor die nieuwe, na alle bovenstaande problemen (waar ik inmiddels aan gewend ben) is er de laatste tijd een (voor mij) nieuw probleem bij gekomen. Als de harde schijf rond de 65% a 70% vol staat speelt hij de opnames niet vloeiend meer af, tijdens het afspelen geeft het beeld een paar keer per minuut een hikje, als ik de harde schijf wis en dus weer nieuwe opnames opneem dan heb ik er geen last van, is hier iets tegen te doen ?
edit:
Word ik vanmiddag toevallig (of niet) gebeld door UPC (ben vandaag jarig, zou het daarmee te maken hebben ?) met de vraag of ik tevreden ben met hun product en of ik geen interesse heb in andere producten naast digitale TV....
Ik leg de medewerker even uit dat de mediabox van dramatische kwaliteit is waarop hij vraagt of ik hem dan misschien wil omruilen tegen het nieuwe exemplaar ?
Ik vertel hem dat ik dat niet wil omdat de nieuwe mediabox maar 2 receivers heeft ipv 3 , zoals ik al verwachtte wist de medewerker niet waar ik het over had (hoe bedoelt u meneer ?
), ik heb hem even duidelijk verteld dat zo lang hij geen kennis heeft van zijn eigen product hij maar beter geen klanten moest bellen omdat hij in mijn optiek alleen maar zichzelf en UPC voor lul zet.
Daarna maar snel opgehangen , wat een trieste bedoeling blijft het toch daar.

De afstandsbediening die vreselijk traag werkt, menu's die vreselijk traag reageren, elke maand minimaal 2 vastlopers etc etc.
Ik ben er inmiddels wel aan gewend maar wat werkt dat ding vreselijk slecht zeg, echt op het schandalige af.
Maar ja, aangezien deze mediabox nog 3 receivers heeft vertik ik het om hem om te ruilen voor die nieuwe, na alle bovenstaande problemen (waar ik inmiddels aan gewend ben) is er de laatste tijd een (voor mij) nieuw probleem bij gekomen. Als de harde schijf rond de 65% a 70% vol staat speelt hij de opnames niet vloeiend meer af, tijdens het afspelen geeft het beeld een paar keer per minuut een hikje, als ik de harde schijf wis en dus weer nieuwe opnames opneem dan heb ik er geen last van, is hier iets tegen te doen ?
edit:
Word ik vanmiddag toevallig (of niet) gebeld door UPC (ben vandaag jarig, zou het daarmee te maken hebben ?) met de vraag of ik tevreden ben met hun product en of ik geen interesse heb in andere producten naast digitale TV....
Ik leg de medewerker even uit dat de mediabox van dramatische kwaliteit is waarop hij vraagt of ik hem dan misschien wil omruilen tegen het nieuwe exemplaar ?
Ik vertel hem dat ik dat niet wil omdat de nieuwe mediabox maar 2 receivers heeft ipv 3 , zoals ik al verwachtte wist de medewerker niet waar ik het over had (hoe bedoelt u meneer ?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2011 23:30 ]
Wat is de laatste software versie van de Cisco HDTV-DVR box? Ik heb gisteren een software update gedaan en ik denk dat het gelukt is, alhoewel ik geen scherm zag met "Sofware update", alleen 50% R Loading enzo. Hij zegt nu versie 4.0.0.nog iets.
En vaak bij overschakelen tussen HD kanalen, vervormt het beeld even (blokjes) en hoor je zo'n krassend geluid. Iemand hier ook last van? Lijkt me niet dat het aan de TV ligt want de DVD doet het perfect. De box staat op 1080i en is via HDMI aangesloten op de TV.
En vaak bij overschakelen tussen HD kanalen, vervormt het beeld even (blokjes) en hoor je zo'n krassend geluid. Iemand hier ook last van? Lijkt me niet dat het aan de TV ligt want de DVD doet het perfect. De box staat op 1080i en is via HDMI aangesloten op de TV.
[ Voor 35% gewijzigd door chim0 op 18-03-2011 07:18 ]
Kan er aan liggen dat de kwaliteit van het signaal aan de grens ligt van een 'goede' kwaliteit. Meestal heeft dat te maken met de kwaliteit van de interne coax/stekkerdozen.chim0 schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 07:15:
Wat is de laatste software versie van de Cisco HDTV-DVR box? Ik heb gisteren een software update gedaan en ik denk dat het gelukt is, alhoewel ik geen scherm zag met "Sofware update", alleen 50% R Loading enzo. Hij zegt nu versie 4.0.0.nog iets.
UPC Activeringscodes: | |||||
306 | Aalten | 101 | Abcoude | 102 | Achtkarspelen |
103 | Alkmaar | 104 | Almere | 105 | Amsterdam |
107 | Apeldoorn | 108 | Arnhem | 109 | Asten |
110 | Barendrecht | 111 | Barneveld | 112 | Bergeijk |
115 | Berkel en Rodenrijs | 114 | Berkelland | 306 | Berkelland (Ruurlo) |
116 | Bernisse | 117 | Beuningen | 118 | Binnenmaas |
119 | Bladel | 113 | Bleiswijk | 120 | Boarnsterhim |
121 | Boekel | 123 | Brielle | 122 | Bronckhorst |
306 | Bronckhorst | 306 | Brummen | 306 | Buren |
126 | Cranendonck | 127 | Cromstrijen | 128 | Deurne |
130 | Diemen | 132 | Dirksland | 133 | Doesburg |
134 | Doetinchem | 135 | Dordrecht | 136 | Dronten |
306 | Druten | 138 | Duiven | 139 | Ede |
140 | Eersel | 142 | Eindhoven | 143 | Elburg |
144 | Epe | 145 | Ermelo | 146 | Ferwerderadeel |
306 | Geldermalsen | 148 | Geldrop | 149 | Gemert-Bakel |
151 | Goedereede | 310 | Graafstroom | 154 | Groenlo-Lichtenvoorde |
155 | Groesbeek | 156 | Haarlem | 310 | Hardinxveld-Giessendam |
158 | Hattem | 159 | Heerde | 160 | Heerenveen |
161 | Heerjansdam | 162 | Heeze-Leende | 163 | Hellevoetsluis |
164 | Helmond | 166 | Hilversum | 262 | HoekvanHolland |
168 | Korendijk | 169 | Krimpena/dIjssel | 170 | Laarbeek |
171 | Landsmeer | 172 | Leerdam | 173 | Leeuwarden |
174 | Leeuwarderadeel | 175 | Lelystad | 177 | Lienden |
310 | Liesveld | 306 | Lingewaal | 180 | Lingewaard |
306 | Lingewaard | 183 | Lochem | 306 | Lochem |
306 | Maasdriel | 177 | Maurik | 185 | Menaldumadeel |
186 | Middelharnis | 187 | Mierlo | 188 | MillingenaandeRijn |
189 | Montferland | 306 | Montferland | 190 | MookenMiddelaar |
263 | Muiden | 306 | Nederbetuwe | 194 | Nederlek |
195 | Nederweert | 306 | Neerijnen | 310 | Nieuw-Lekkerland |
199 | Nigtevecht | 200 | Nijkerk | 201 | Nijmegen |
202 | Nuenen | 203 | Nunspeet | 204 | Oirschot |
205 | Oldebroek | 211 | OostGelre | 306 | Oost Gelre |
206 | Oostflakkee | 207 | Oostzaan | 208 | Oud-Beijerland |
212 | OudeIJsselstreek | 306 | OudeIjsselstreek (Breedenbroek) | 209 | Ouder-Amstel |
210 | Overbetuwe (Elst) | 306 | Overbetuwe | 213 | Papendrecht |
214 | Purmerend | 215 | Putten | 306 | Renkum |
217 | Reusel-DeMierden | 218 | Rheden | 219 | Ridderkerk |
220 | Rijnwaarden | 221 | Rotterdam | 222 | Rozenburg |
223 | Rozendaal | 226 | 's-Gravendeel | 227 | Sint-Oedenrode |
228 | Sliedrecht | 229 | Smallingerland | 230 | Someren |
231 | Son en Breugel | 232 | Spijkenisse | 234 | Strijen |
306 | Tiel | 236 | Tytsjerksteradiel | 237 | Ubbergen |
238 | Valkenswaard | 239 | Veldhoven | 240 | Vlaardingen |
241 | Voorst | 244 | Wageningen | 246 | Weesp |
306 | West Maas en Waal | 249 | Westervoort | 250 | Westvoorne |
251 | Wijchen | 252 | Winterswijk | 254 | Zaanstad |
306 | Zaltbommel | 256 | Zederik | 257 | Zeewolde |
259 | Zevenaar | 260 | Zutphen | 261 | Zwijndrecht |
Tip: Plaatsnamen met een stippellijn er onder gelden voor meerdere dorpen. Houd je muis er overheen om te zien welke |
Deze kan wel in de OP
Verwijderd
Tja, bepaalde informatie kun je maar beter voor jezelf houden.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2011 22:43 ]
Als je even belt met de helpdesk, kunnen ze een HD-format uitvoeren. Ben je wel je opnames kwijt. Wat ze ook kunnen doen is een Factory Reset, dit houdt in dat de hele mediabox gewist wordt op afstand en geherinstalleerd, hiermee worden ook de opnames gewist, maar het is mogelijk dat dit ook de hang en snelheidsproblemen oplost.Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 16:03:
Ik gebruik de UPC Phillips Mediabox - HDTV DVR nu zo'n 2,5 jaar, ik ben dus uitermate goed bekend met de dramatische werking ervan![]()
edit:
Ik vertel hem dat ik dat niet wil omdat de nieuwe mediabox maar 2 receivers heeft ipv 3 , zoals ik al verwachtte wist de medewerker niet waar ik het over had (hoe bedoelt u meneer ?), ik heb hem even duidelijk verteld dat zo lang hij geen kennis heeft van zijn eigen product hij maar beter geen klanten moest bellen omdat hij in mijn optiek alleen maar zichzelf en UPC voor lul zet.
![]()
Ps. Je hebt mensen van de verkoop, die zullen bij ieder bedrijf weinig verstand hebben van het product. En helpdesk medewerkers, die dat wel begrijpen ;-)
[ Voor 3% gewijzigd door yeehaw op 21-03-2011 16:08 ]
Verwijderd
Thx, zal er over na denken, sta niet meteen te springen om te gaan bellen voor '' veel te veel'' cent per minuut.yeehaw schreef op maandag 21 maart 2011 @ 16:06:
[...]
Als je even belt met de helpdesk, kunnen ze een HD-format uitvoeren. Ben je wel je opnames kwijt. Wat ze ook kunnen doen is een Factory Reset, dit houdt in dat de hele mediabox gewist wordt op afstand en geherinstalleerd, hiermee worden ook de opnames gewist, maar het is mogelijk dat dit ook de hang en snelheidsproblemen oplost.
Ps. Je hebt mensen van de verkoop, die zullen bij ieder bedrijf weinig verstand hebben van het product. En helpdesk medewerkers, die dat wel begrijpen ;-)
Ik heb de laatse weken het probleem dat de TV-Guide het niet meer doet. Hij start wel op maar vertoont geen content. Ik heb de Cisco HD-DVR box. Voor dat ding moet ik regelmatig opnieuw activeren dus ik ga er vanuit dat ik de laatste software heb. Komt iemand dit bekend voor?
offtopic;
offtopic;
Bereid je voor op een hele berg DM
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Dat zou best kunnen want de COAX kabel is best lang maar volgens nog steeds binnen de specs om een goed signaal te geven maar ik moet wel want de hoofdaansluiting zit in de meterkast dus kan moeilijk die mediabox in de meterkast zetten. Maar ik heb laatst een geforceerde software update gedaan en nu lijkt het beter. In ieder geval dat het stand-by probleem is opgelost want dat was pas echt vervelend.Edgarz schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 14:01:
[...]
Kan er aan liggen dat de kwaliteit van het signaal aan de grens ligt van een 'goede' kwaliteit. Meestal heeft dat te maken met de kwaliteit van de interne coax/stekkerdozen.
[ Voor 13% gewijzigd door chim0 op 23-03-2011 16:30 ]
Fijn, oa BBC HD erbij! http://pietboon.wordpress.../bbc-hd-30-maart-bij-upc/
No production networks were harmed during this posting
Verwijderd
Zou mooi zijn, als de BBC dan de Formule1 in Native HD uitzend word het pas echt genieten.
Wat ik begrijp is dat BBC HD dat niet live doet... maar we zullen zien.
10ct p/m en als je tussen 13.00 en 16.00 belt is er bijna geen wachtrijVerwijderd schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 11:28:
[...]
Thx, zal er over na denken, sta niet meteen te springen om te gaan bellen voor '' veel te veel'' cent per minuut.
Edit: Heb ik zelf ontdekt bij het bellen.
[ Voor 6% gewijzigd door yeehaw op 23-03-2011 21:36 ]
Formule 1 wordt live uitgezonden op BBC One HD, da's een andere zender dan BBC HD. Die laatste zendt voor zover ik weet alleen samenvattingen van de F1 uit.
[ Voor 31% gewijzigd door Flotter op 24-03-2011 09:38 ]
PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter
Verwijderd
Aaii, dat zou jammer zijn, nou ja , we zien het wel vanaf de 30e...Flotter schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 09:36:
Formule 1 wordt live uitgezonden op BBC One HD, da's een andere zender dan BBC HD. Die laatste zendt voor zover ik weet alleen samenvattingen van de F1 uit.
Vaak gaan buitenlandse zenders op zwart als de rechten door een nederlandse zender gekocht zijn. Zo ging ook Rai Uno op zwart tijdens de ChampLegue omdat Sport1 die rechten had!
Voor zover ik weet was dat alleen het geval bij RAI Uno met sport evenementen.ApexAlpha schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 20:35:
Vaak gaan buitenlandse zenders op zwart als de rechten door een nederlandse zender gekocht zijn. Zo ging ook Rai Uno op zwart tijdens de ChampLegue omdat Sport1 die rechten had!
Duitse en Engelse zenders worden volledig doorgegeven.
BBC 1,2,3,4 en BBC HD worden gewoon doorgegeven zoals ze ook in UK het zien (behalve dan rode knop functie).
Dus ook volledige voetbal wedstrijden of andere sport evenementen.
De Scandinavische landen hebben wel weer een andere Europese versie van BBC HD wat meer een soort BBC Entertainment is (oude meuk) met een HD laagje.
Eindelijk, UPC begint met het uitrollen van CI+.
Binnenkort lanceert UPC CI+, een module waarmee het mogelijk wordt om zonder mediabox digitale tv van UPC te kijken.
Op dit moment zijn de voorbereidingen voor CI+ in volle gang. Onderdeel hiervan is de technical field trial (TFT), waarbij we een groep 'friendly users' vragen om het product voor ons uit te proberen. Deze test moet ons met name informatie leveren over de ondersteuning op CI+.
Morgen (29 maart) zullen de eerste deelnemers een CI+ module ontvangen (de anderen volgen later deze week).
Kan ik hieruit opmaken dat iedereen die digitale tv afneemt van upc die module deze week ontvangt?ApexAlpha schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 17:05:
Eindelijk, UPC begint met het uitrollen van CI+.
[...]
Nee ze rollen het nu uit aan 'testers' en binnen afzienbare tijd zal het dus voor iedereen beschikbaar zijn.tjtristan schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 17:17:
[...]
Kan ik hieruit opmaken dat iedereen die digitale tv afneemt van upc die module deze week ontvangt?
Aah deze volgende keer het stukje even 2x lezenApexAlpha schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 17:18:
[...]
Nee ze rollen het nu uit aan 'testers' en binnen afzienbare tijd zal het dus voor iedereen beschikbaar zijn.
Binnenkort maar eens de UPC helpdesk bellen of ik ook niet zo'n module kan testen
Verwijderd
Ik heb 2 mediaboxen met HD van UPC en aangesloten op 2 TV's, op een LG HD Ready 82cm en op een Telefunken 62cm Full HD (van de blokker).
Nu is het signaal gesplit. Heb bij bepaalde zenders iets last van blokkerig beeld op de Telefunken lcd (kabel is 10 meter. Maar verder wel gewoon goed beeld. Alleen vind ik dat het HD beeld van de Telefunken vooral wat scherper zou kunnen.
Nu is mijn vraag, kan het beeld zelf scherper worden door het plaatsen van een versterker of is de kwaliteit gewoon te bagger van dit schermpje? (kabel van wcd/splitter naar LG scherm is 1 meter! - HD Kwaliteit is echt super op dit scherm)
Nu is het signaal gesplit. Heb bij bepaalde zenders iets last van blokkerig beeld op de Telefunken lcd (kabel is 10 meter. Maar verder wel gewoon goed beeld. Alleen vind ik dat het HD beeld van de Telefunken vooral wat scherper zou kunnen.
Nu is mijn vraag, kan het beeld zelf scherper worden door het plaatsen van een versterker of is de kwaliteit gewoon te bagger van dit schermpje? (kabel van wcd/splitter naar LG scherm is 1 meter! - HD Kwaliteit is echt super op dit scherm)
Of het aan de tv of binnenhuisinstallatie ligt kan je vrij eenvoudig achterhalen: verplaats tijdelijk je LG tv naar de plek van de Telefunken tv en controleer de beeldkwaliteit...
Een dikkere kabel(COAX12 keurmerk) halen en eventueel een versterker plaatsen. Plaats een versterker altijd zo dicht mogelijk bij het eerste aansluitpunt in je huis. Anders ga je de ruis op de lijn ook versterken. En haal altijd een retourgeschikte versterker, anders werkt je VoD niet.Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 21:36:
Ik heb 2 mediaboxen met HD van UPC en aangesloten op 2 TV's, op een LG HD Ready 82cm en op een Telefunken 62cm Full HD (van de blokker).
Een versterker heeft alleen maar nut als het hier gaat om blokkerig beeld als gevolg van zwak/slecht signaal. Eerlijk gezegd vermoed ik dat fireworks1 het heeft over mpeg artifacts, en dat los je NIET op met een versterker of nieuwe kabels.
[ Voor 13% gewijzigd door Mawlana op 31-03-2011 13:22 ]
Dat klopt maar hij geeft toch aan dat het blokkerig is..sylvesterrr schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 13:21:
Een versterker heeft alleen maar nut als het hier gaat om blokkerig beeld als gevolg van zwak/slecht signaal. Eerlijk gezegd vermoed ik dat fireworks1 het heeft over mpeg artifacts, en dat los je NIET op met een versterker of nieuwe kabels.
Het is maar net de vraag wat hij onder blokkerig beeld verstaat.
Dit doet mij vermoeden dat hij het over mpeg artifacts heeft.Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 21:36:
(...) Alleen vind ik dat het HD beeld van de Telefunken vooral wat scherper zou kunnen. (...)
Vraagje die vast wel al eens is langsgekomen, maar ik kon 'm toch niet vinden. Ik heb sinds kort een nieuw kastje (die kleine zwarte, groene leds aan de voorkant). Op mijn oude (een van de eerste generaties) kon je nog je mediabox/dvd speler er op aansluiten en kon je met de UPC afstandsbediening schakelen. Nu moet ik achter m'n TV steeds m'n SCART omwisselen, en is het dus het een of het ander. Wat kan je hieraan doen met het nieuwe UPC Digital kastje?
[ Voor 4% gewijzigd door apNia op 02-04-2011 21:01 ]
werkt dat via internet of mobielinternet opnemen op afstand via http://tvgids.upc.nl/TV/ goed?
en houdt het ook rekening met al geprogrammeerde opnamen?
Je TV met HDMI aansluiten en je dvd met scart? Gaat dat niet?apNia schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 21:00:
Vraagje die vast wel al eens is langsgekomen, maar ik kon 'm toch niet vinden. Ik heb sinds kort een nieuw kastje (die kleine zwarte, groene leds aan de voorkant). Op mijn oude (een van de eerste generaties) kon je nog je mediabox/dvd speler er op aansluiten en kon je met de UPC afstandsbediening schakelen. Nu moet ik achter m'n TV steeds m'n SCART omwisselen, en is het dus het een of het ander. Wat kan je hieraan doen met het nieuwe UPC Digital kastje?
Ik heb enkel een scart aansluiting op de achterkant, is nog een ouderwetse TV-met-toeter aan de achterkant
Werkt prima, ik gebruik de mobiele site op mijn HTC Desire. Als je een opname programmeert dan krijg je de vraag of het een MOGELIJK eerder geplande opname moet overschrijven, of dat de nieuwe opname mag "winnen". Mogelijk houdt in dat je op je mobiel niet kunt zien welke opnames al ingepland staan.sambalbaj schreef op zondag 03 april 2011 @ 00:25:
werkt dat via internet of mobielinternet opnemen op afstand via http://tvgids.upc.nl/TV/ goed?
Extra poorten zijn verwijderd vanwege EU-wetgeving tegen stroomverbuik. Je kan het signaal zelf splitten met een splitter voor de mediabox en dan het andere eind naar de tv/dvd-speler.apNia schreef op zondag 03 april 2011 @ 13:44:
Ik heb enkel een scart aansluiting op de achterkant, is nog een ouderwetse TV-met-toeter aan de achterkant
Of je kan een scart-splitter kopen en het scart-signaal splitten en dan naar je dvd-speler ook een scart-plug.
Ja misschien is zo'n scart splitter het beste. Iemand aanraders voor een goeie scart splitter ism de UPC box? Liefst zo goedkoop mogelijk natuurlijk weer 
(ik weet dat er geneuzel kan zijn met signalen die door elkaar lopen, dat wil ik dus wel voorkomen
)
(ik weet dat er geneuzel kan zijn met signalen die door elkaar lopen, dat wil ik dus wel voorkomen
[ Voor 25% gewijzigd door apNia op 03-04-2011 15:09 ]
Ik zag van het weekend dat de UPC nu in het HD abonnement ook BBC HD heeft opgenomen
Dat had je ook een paar berichten terug kunnen lezen
Mijn broer heeft digitale TV en internet aangevraagd van UPC. Hij heeft een nieuwbouw woning met in de meterkast het overname punt. Vanaf de meterkast loopt er een coax kabel naar de wandcontactdoos in de woonkamer. (standaard bij de bouw gelegd)
Echter zal de TV niet direct in de buurt van de wandcontact doos komen te staan. Op de slaapkamer zal een 2e TV komen te staan waar analoog gekeken zal worden. Woonkamer en slaapkamer bevinden zich op dezelfde verdieping. Wat is nu verstandig om te doen?
Een splitter in de meterkast en twee aparte coax kabels trekken (indien mogelijk) voor naar de mediabox en 2e tv of een splitter in de wandcontactdoos en vervolgens twee aparte kabels voor naar de mediabox en 2e tv.
UPC vertelde dat hij een 'nieuwe' mediabox zou ontvangen met HDMI aansluiting en ik heb begrepen dat deze geen RF out meer hebben. Wanneer is er echt een versterker nodig? Bij meer dan 2 TV's of bij een bepaalde kabel lengte?
Echter zal de TV niet direct in de buurt van de wandcontact doos komen te staan. Op de slaapkamer zal een 2e TV komen te staan waar analoog gekeken zal worden. Woonkamer en slaapkamer bevinden zich op dezelfde verdieping. Wat is nu verstandig om te doen?
Een splitter in de meterkast en twee aparte coax kabels trekken (indien mogelijk) voor naar de mediabox en 2e tv of een splitter in de wandcontactdoos en vervolgens twee aparte kabels voor naar de mediabox en 2e tv.
UPC vertelde dat hij een 'nieuwe' mediabox zou ontvangen met HDMI aansluiting en ik heb begrepen dat deze geen RF out meer hebben. Wanneer is er echt een versterker nodig? Bij meer dan 2 TV's of bij een bepaalde kabel lengte?
Ik wil een HDMI splitter achter mijn UPC Cisco HD DVR plaatsen om het HDMI signaal te splitsen richting mijn TV en Onkyo receiver. Weet iemand of dit gaat werken?
heb je geen hdmi output op je receiver?sh4dow schreef op maandag 04 april 2011 @ 17:20:
Ik wil een HDMI splitter achter mijn UPC Cisco HD DVR plaatsen om het HDMI signaal te splitsen richting mijn TV en Onkyo receiver. Weet iemand of dit gaat werken?
End of Transmission
Gaat niet werken, je moet de hdmi van het kastje naar je receiver laten lopen en dan van je receiver naar de tv. Als het goed is blokkeerd de kopieër beveiliging (HDCP) eventuele splitterssh4dow schreef op maandag 04 april 2011 @ 17:20:
Verwijderd
UPC is weer lekker slim geweest... Mijn HD mediabox was kapot en de monteur die kwam (omdat ze niet geloofden dat ie echt stuk was) heeft 'm vervangen door een nieuw exemplaar. Nu, een maand later heb ik weer een nieuwe afgeleverd gekregen met daarbij een brief van; "je oude was kapot, hier een nieuwe, stuur je kapotte exemplaar maar terug". Terwijl ik dus al een nieuwe heb!
Nu was ik toch nieuwschierig en heb ik gekeken wat voor een kastje erin zat en dit blijkt een ander model te zijn dan die ik heb.
Mijn huidige kast(je) is zwart met redelijk felle blauwe lichtjes voor tijd/zender aanduideling. Er zit geen fan in en wordt relatief warm, maar is wel vrij stil buiten de HDD die ik hoor.
De nieuwe is ook zwart, maar heeft een rondere vorm, aan de rechterzijde zit een klepje dat naar buiten open kan draaien en er zit een fannetje aan de achterkant.
Welke zal ik houden? Bijdie nieuwe maak ik me een beetje zorgen om die fan die misschien teveel geluid kan maken... Iemand ervaring?
EDIT: Volgens mij is het exemplaar wat ik heb van Cisco en de nieuwe van Philips, maar die van Philips schijnt veel meer stroom te verbuiken, klopt dit?
Nu was ik toch nieuwschierig en heb ik gekeken wat voor een kastje erin zat en dit blijkt een ander model te zijn dan die ik heb.
Mijn huidige kast(je) is zwart met redelijk felle blauwe lichtjes voor tijd/zender aanduideling. Er zit geen fan in en wordt relatief warm, maar is wel vrij stil buiten de HDD die ik hoor.
De nieuwe is ook zwart, maar heeft een rondere vorm, aan de rechterzijde zit een klepje dat naar buiten open kan draaien en er zit een fannetje aan de achterkant.
Welke zal ik houden? Bijdie nieuwe maak ik me een beetje zorgen om die fan die misschien teveel geluid kan maken... Iemand ervaring?
EDIT: Volgens mij is het exemplaar wat ik heb van Cisco en de nieuwe van Philips, maar die van Philips schijnt veel meer stroom te verbuiken, klopt dit?
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2011 13:25 ]
Wat een stelletje kneuzen zeg. Na 4 jaar is onze HD-DVR decoder stuk gegaan en na een telefoontje was ons een nieuwe beloofd, echter bij het open maken van de doos bleek al snel dat we een ranzige gebruikte mediabox (en ab) hadden ontvangen van UPC. Dus mijn vriendin belt UPC op en krijgt iemand aan de lijn die amper nederlands sprak, die kwam dan ook niet veel verder dan "ik monteur sturen... hij maken voor jou.. jij bellen niet meer.."
Aangezien ik dat toch niet echt vertrouwde belde ik zelf nog een keer.. En opnieuw krijg ik iemand aan de lijn die bijna geen woord nederlands sprak, echter kreeg ik min of meer iets te horen als dat ik het maar moest doen met wat we hadden ontvangen en dat ze het apparaat niet zouden omruilen.
Dus ik heb mezelf toen maar laten door verbinden naar de afdeling verkoop zodat ik al mijn abbonementen op kon zeggen, want ik accepteer dit soort onzin gewoon niet. Ik snap best dat ze die kapotte apparaten laten repareren en dan weer opnieuw in zetten, maar niet in de staat hoe wij het ontvangen hadden. Nouja dat snapte die vrouw van de verkoop afdeling ook en die beloofde ons dat we nu alsnog een nieuwe decoder binnen 5 dagen zouden ontvangen. Jammer dat het altijd op deze manier moet en het is nu nog maar de vraag wat we nu weer gaan krijgen (zal me niks verbazen als we weer zo'n ranzig ding ontvangen). Heeft iemand anders hier ervaring mee?
Aangezien ik dat toch niet echt vertrouwde belde ik zelf nog een keer.. En opnieuw krijg ik iemand aan de lijn die bijna geen woord nederlands sprak, echter kreeg ik min of meer iets te horen als dat ik het maar moest doen met wat we hadden ontvangen en dat ze het apparaat niet zouden omruilen.
Dus ik heb mezelf toen maar laten door verbinden naar de afdeling verkoop zodat ik al mijn abbonementen op kon zeggen, want ik accepteer dit soort onzin gewoon niet. Ik snap best dat ze die kapotte apparaten laten repareren en dan weer opnieuw in zetten, maar niet in de staat hoe wij het ontvangen hadden. Nouja dat snapte die vrouw van de verkoop afdeling ook en die beloofde ons dat we nu alsnog een nieuwe decoder binnen 5 dagen zouden ontvangen. Jammer dat het altijd op deze manier moet en het is nu nog maar de vraag wat we nu weer gaan krijgen (zal me niks verbazen als we weer zo'n ranzig ding ontvangen). Heeft iemand anders hier ervaring mee?
Currently playing: MTG Arena (PC)
Probeer het eens via de Webcare en het chello forum?
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Helaas..brilsmurfffje schreef op maandag 04 april 2011 @ 18:14:
Gaat niet werken, je moet de hdmi van het kastje naar je receiver laten lopen en dan van je receiver naar de tv. Als het goed is blokkeerd de kopieër beveiliging (HDCP) eventuele splitters
Maar ik heb een Onkyo 508 receiver en had het HDMI signaal inderdaad zo aangesloten: UPC > Onkyo receiver > TV.
Probleem is dan wel dat HDMI Power Control altijd aan moet staan om TV te kijken ook zonder de Onkyo in te schakelen. En dat kost zo'n 40watt aan stroom continu

Ik heb het dus momenteel zo gedaan: UPC --hdmi---> TV en een UPC --toslink--> Onkyo voor het geluid als ik met 5.1 geluid TV wil kijken (heb ook de HD zenders in mijn pakket). Enige puntje is dat ik dan de TV speakers zelf moet dempen. Dit ging automatisch toen alles via HDMI aangesloten was.
Iemand tips hoe dit nog anders kan??
Ik heb een UPC Fiberpowerpakket gekozen en krijg digitale tv met bijbehorende kastje.
Maar wat kan ik nu met dat kastje meer dan via de analoge kabel, ik heb geen HD pakket erbij gekozen (ik kijk niet veel tv).
Ik heb een full hd tv maar lijkt me logisch dat ik dan verder geen HD zenders heb, maar wat doet dat kastje precies dan? Heb ik meer zenders ofzo?
Maar wat kan ik nu met dat kastje meer dan via de analoge kabel, ik heb geen HD pakket erbij gekozen (ik kijk niet veel tv).
Ik heb een full hd tv maar lijkt me logisch dat ik dan verder geen HD zenders heb, maar wat doet dat kastje precies dan? Heb ik meer zenders ofzo?
Overzicht Digitale TV
• UPC Mediabox (digitale ontvanger) t.w.v. € 150,- in bruikleen
• 60+ tv- en 70 radiozenders in perfecte digitale kwaliteit
• Programmagids op tv
Verder ontvangt u:
• Gratis toegang tot Programma Gemist van vandaag en gisteren
• Direct toegang tot 400 topfilms die starten wanneer u wilt, vanaf € 0,99 per film
• De mogelijkheid om live Eredivisie wedstrijden (los) te bestellen
Als het goed is krijg je de Pase mediabox die je gewoon kunt aansluiten met een HDMI kabel, zonder dat je het HD pakket hoeft te hebben.
Dat betekent niet dat je de HD-zenders kan ontvangen...
Dat lijkt me logisch. Als je Sport 1 hebt, onvang je echter wel weer Sport 1 HDsylvesterrr schreef op zondag 10 april 2011 @ 14:59:
Dat betekent niet dat je de HD-zenders kan ontvangen...
Ben ik de enige die de laatste tijd wel heel veel reboots van zijn Cisco mediabox tegenkomt? Het komt vaak genoeg voor dat ik 's avonds een film zit te kijken en ondertussen zie ik mijn box op tilt slaan en wel tot 3 of 4 keer rebooten met heel groot "LOADING >>>>" in het display.
Ik kan me voorstellen dat UPC nog wel eens firmware-updates door wil geven, maar dit wordt wel een beetje erg veel van het goede.
Ik kan me voorstellen dat UPC nog wel eens firmware-updates door wil geven, maar dit wordt wel een beetje erg veel van het goede.
Formule 1? Over twee weken kunnen we eindelijk genieten van een HD-variant van Doctor Who!Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 20:02:
[...]
Zou mooi zijn, als de BBC dan de Formule1 in Native HD uitzend word het pas echt genieten.
[ Voor 28% gewijzigd door Stoney3K op 10-04-2011 20:01 ]
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Van de week ook mijn alles-in-1 pakketje binnengekregen met digitale tv + DVR. Krijg ik er een decoder bij zonder hdmi
. Dat had ik niet meer verwacht anno 2011...
Dat klopt.Dj-sannieboy schreef op zondag 10 april 2011 @ 19:51:
[...]
Dat lijkt me logisch. Als je Sport 1 hebt, onvang je echter wel weer Sport 1 HD
Zie de tabel in de TS. UPC heeft een energiezuinig SD-DVR geïntroduceerd, waarom zou men dan nog een (duurdere) HD-DVR leveren aan klanten zonder HD?SaN schreef op zondag 10 april 2011 @ 20:05:
Van de week ook mijn alles-in-1 pakketje binnengekregen met digitale tv + DVR. Krijg ik er een decoder bij zonder hdmi. Dat had ik niet meer verwacht anno 2011...
Nogmaals: UPC forceert géén software updates. De Mediabox downloadt enkel in de volgende gevallen een nieuwe software:Stoney3K schreef op zondag 10 april 2011 @ 19:57:
Ben ik de enige die de laatste tijd wel heel veel reboots van zijn Cisco mediabox tegenkomt? Het komt vaak genoeg voor dat ik 's avonds een film zit te kijken en ondertussen zie ik mijn box op tilt slaan en wel tot 3 of 4 keer rebooten met heel groot "LOADING >>>>" in het display.
- Mediabox 10 minuten op standby --> check of er een nieuwe versie aanwezig --> indien aanwezig: download & upgrade
- Powercycle (stekker eruit en weer erin): check of er een nieuwe versie aanwezig --> indien aanwezig: download & upgrade
- Geforceerd (door gebruiker)
Wanneer tijdens het tv kijken een software upgrade wordt uitgevoerd, dan is dat gewoon een simpele reset UPC is blijkbaar niet in staat om een scherm met "Sorry, de mediabox is vastgelopen. Het apparaat wordt nu gereboot." te maken.
Wat er bij mij gebeurt is dat de box opstart (groen lampje), er geen tekst in het display verschijnt en de box daarna op standby gaat met "--|--" in plaats van de tijd. Als ik dan de box inschakel om televisie te kijken, dan gaat dat een paar seconden goed waarna de cyclus zich weer herhaalt.sylvesterrr schreef op zondag 10 april 2011 @ 20:14:
Nogmaals: UPC forceert géén software updates. De Mediabox downloadt enkel in de volgende gevallen een nieuwe software:
- Mediabox 10 minuten op standby --> check of er een nieuwe versie aanwezig --> indien aanwezig: download & upgrade
- Powercycle (stekker eruit en weer erin): check of er een nieuwe versie aanwezig --> indien aanwezig: download & upgrade
- Geforceerd (door gebruiker)
Wanneer tijdens het tv kijken een software upgrade wordt uitgevoerd, dan is dat gewoon een simpele reset UPC is blijkbaar niet in staat om een scherm met "Sorry, de mediabox is vastgelopen. Het apparaat wordt nu gereboot." te maken.
Het komt ook vaak genoeg voor dat de box zichzelf reset (en dus blijkbaar vastloopt) terwijl ie nog aan het opstarten is, waardoor ik dus een half uur zit te wachten voordat het ding überhaupt op de AB reageert.
Mijn signaalkwaliteit is perfect (box hangt direct aan een meterkastversterker) en firmware-versie is 4.0.0.7E6.
Wat ik net ook merkte is dat mijn kabelmodem gelijktijdig met de mediabox besloot te rebooten. Was dat gewoon toeval of pusht UPC wel updates naar het kabelmodem toe?
Wat ik trouwens ook gemerkt heb is dat wanneer ik een opname op pauze zet en ik daarna weer wil hervatten, dat de box helemaal terugspringt naar het punt waarop je het programma bent gaan kijken. Dan ben je dus soms een half uur aan het doorspoelen omdat je 5 minuten gepauzeerd hebt maar de boel al 2 uur aan het kijken bent.

Is dat een bekende bug in de Cisco software?
[ Voor 11% gewijzigd door Stoney3K op 10-04-2011 20:57 ]
Heb ik ook last van! Het lijkt wel of er gewoon om de zoveel tijd een reboot van de software is, om er voor te zorgen dat het kastje blijft performan.Stoney3K schreef op zondag 10 april 2011 @ 19:57:
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Die reboots zijn inderdaad irritant, ik had het gisteren midden in een opname, stonden er opeens twee opnames in mijn overzicht. De opname was wel vrij snel hervat (was een voetbalwedstrijd dus je kon aan de tijd precies zien hoe lang die weg was, was rond de 50 seconden).
Wat ik echter irritanter vind is dat als je wat sneller door de kanalen heen zapt dat hij dan uit zichzelf on demand van dat kanaal opstart. Heb UPC er maar eens over gebeld, ja meneer is een bekend probleem we zijn er mee bezig. Wachten dus maar, heb pas sinds een maand weer upc en ben dik tevreden emt de beeldkwaliteit maar bovenstaande puntjes zorgen toch wel voor ergernis.
Wat ik echter irritanter vind is dat als je wat sneller door de kanalen heen zapt dat hij dan uit zichzelf on demand van dat kanaal opstart. Heb UPC er maar eens over gebeld, ja meneer is een bekend probleem we zijn er mee bezig. Wachten dus maar, heb pas sinds een maand weer upc en ben dik tevreden emt de beeldkwaliteit maar bovenstaande puntjes zorgen toch wel voor ergernis.
Een hele rij microsoft certificeringen.
Wordt de Mediabox te warm? Die boxen willen weleens rebooten wanneer ze te warm worden. En anders moet je even contact opnemen met UPC, waarschijnlijk krijg je dan een nieuw exemplaar opgestuurd.Stoney3K schreef op zondag 10 april 2011 @ 20:22:
[...]
Wat er bij mij gebeurt is dat de box opstart (groen lampje), er geen tekst in het display verschijnt en de box daarna op standby gaat met "--|--" in plaats van de tijd. Als ik dan de box inschakel om televisie te kijken, dan gaat dat een paar seconden goed waarna de cyclus zich weer herhaalt.
Het komt ook vaak genoeg voor dat de box zichzelf reset (en dus blijkbaar vastloopt) terwijl ie nog aan het opstarten is, waardoor ik dus een half uur zit te wachten voordat het ding überhaupt op de AB reageert.
Mijn signaalkwaliteit is perfect (box hangt direct aan een meterkastversterker) en firmware-versie is 4.0.0.7E6.
Het pushen van nieuwe firmware naar de kabelmodems vindt 's nachts plaatst is mijn ervaring. Mogelijk was er een kortstondige signaalonderbreking en is je Mediabox geflipt, maar dat is slechts een vermoeden.Wat ik net ook merkte is dat mijn kabelmodem gelijktijdig met de mediabox besloot te rebooten. Was dat gewoon toeval of pusht UPC wel updates naar het kabelmodem toe?
Helaas een bekende bug inderdaad. Je weet trouwens dat er sinds software versie 4.0 een skip-functie is? Je kan met de pijltjes naar links en rechts op je afstandsbediening 30 tot 300s (in te stellen via het menu) skippen.Wat ik trouwens ook gemerkt heb is dat wanneer ik een opname op pauze zet en ik daarna weer wil hervatten, dat de box helemaal terugspringt naar het punt waarop je het programma bent gaan kijken. Dan ben je dus soms een half uur aan het doorspoelen omdat je 5 minuten gepauzeerd hebt maar de boel al 2 uur aan het kijken bent.
Is dat een bekende bug in de Cisco software?
Hebben meer mensen hier last van het soms een paar seconde wegvallen van het beeld en geluid?
Thuis hoge signaalsterkte en ontvangst.
Echter gaat soms even het beeld op zwart, geluid blijft af en toe paar seconde weg ed.
Bekend probleem of mankement aan specifieke kast van ons.
Meen dat wij een thompson hebben. Kast is inmiddels zon 1,5 jaar oud.
Thuis hoge signaalsterkte en ontvangst.
Echter gaat soms even het beeld op zwart, geluid blijft af en toe paar seconde weg ed.
Bekend probleem of mankement aan specifieke kast van ons.
Meen dat wij een thompson hebben. Kast is inmiddels zon 1,5 jaar oud.
We zijn er mee bezig zeggen ze dan@r!k schreef op maandag 11 april 2011 @ 07:54:
Die reboots zijn inderdaad irritant, ik had het gisteren midden in een opname, stonden er opeens twee opnames in mijn overzicht. De opname was wel vrij snel hervat (was een voetbalwedstrijd dus je kon aan de tijd precies zien hoe lang die weg was, was rond de 50 seconden).

Interactieve zenders zitten achter de kanalen, bij snel zappen kom je daar dan per ongeluk op uit. Is inderdaad een bug en geen feature. Eveneens als het niet door kunnen zappen ivm interactieve zender, is een fout die alleen aanwezig is bij programma's waar bij je de rode knop kan gebruiken om te stemmen of te doneren.
Overigens zal de cisco wel gedeactiveerd worden in de komende dagen, dus is het misschien slim om even te bellen mocht je deze willen houden. Anders moet je eerst max 72 uur de Philips gebruiken en daarna weer terug naar de Cisco.
De Philips heeft 3 tuners en daarmee kan je dus 3 programma's tegelijk opnemen. De Cisco heeft er maar 2 maar is stabieler. Take your pickVerwijderd schreef op woensdag 06 april 2011 @ 13:22:
UPC is weer lekker slim geweest... Mijn HD mediabox was kapot en de monteur die kwam (omdat ze niet geloofden dat ie echt stuk was) heeft 'm vervangen door een nieuw exemplaar. Nu, een maand later heb ik weer een nieuwe afgeleverd gekregen met daarbij een brief van; "je oude was kapot, hier een nieuwe, stuur je kapotte exemplaar maar terug". Terwijl ik dus al een nieuwe heb!
[ Voor 74% gewijzigd door yeehaw op 11-04-2011 20:40 ]
-
[ Voor 100% gewijzigd door yeehaw op 11-04-2011 20:38 ]
Nu UPC bekend heeft gemaakt dat ze met CI+ modules komen vraag ik me af of het dan misschien ook wel mogelijk wordt om digitale tv te kijken op de PC met een tv kaart, iemand een idee?
Een mailtje naar UPC zal zo uitsluitsel geven denk.
Meh. Ik heb een Yamaha RX-V767, met 2x HDMI uit (simultaan) en die werkt prima.brilsmurfffje schreef op maandag 04 april 2011 @ 18:14:
[...]
Gaat niet werken, je moet de hdmi van het kastje naar je receiver laten lopen en dan van je receiver naar de tv. Als het goed is blokkeerd de kopieër beveiliging (HDCP) eventuele splitters
Nederlands is makkelijker als je denkt
Nou, lijkt me sterk, want ze blokkeren via CI+ al dat je pauzeert of opneemt, en d'r is voor zover ik weer geen tv kaart die CI+ ondersteunt. UPC wil je best CI+ verhuren, als zij de regels verder mogen bepalen...Dutch3men schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 14:53:
Nu UPC bekend heeft gemaakt dat ze met CI+ modules komen vraag ik me af of het dan misschien ook wel mogelijk wordt om digitale tv te kijken op de PC met een tv kaart, iemand een idee?
Dat is niet gênant, dat is professioneel.
Verwijderd
CI+ module wordt op 26-4-2011 beschikbaar gemaakt via UPC.
http://overupc.upc.nl/nie...visie-via-ci-plus-module/
http://overupc.upc.nl/nie...visie-via-ci-plus-module/
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2011 12:51 ]
Vanaf die dag wordt ook meer bekend over bundels etc. Dat heb ik even nagevraagd bij de Webcare team.
Is niet (nog)mogelijk aangezien er nog geen ci+ dvb-c kaarten zijn.Dutch3men schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 14:53:
Wel denk ik dat het nu makkelijker word om de key die kaart en module koppelt uittelezen, je hoeft nu niet helebox uitelkaar tetrekken, en als dat eenmaal gebeurt is kan je weer een gewone cardreader voor gebruiken met cccam iod.
[ Voor 23% gewijzigd door devil-strike op 13-04-2011 15:35 ]
Verwijderd
Vraagje:
Nu CI+ gaat komen, is het dan mogelijk om met een externe harddisk, via de usb-poort van je tv, digitale tv op te nemen?
Nu CI+ gaat komen, is het dan mogelijk om met een externe harddisk, via de usb-poort van je tv, digitale tv op te nemen?
Nee, UPC blokkeert dit (kunnen ze afdwingen via CI+ dat het niet opgenomen mag worden). Ze verhuren je liever hun eigen mediabox met harddisk.Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2011 @ 23:33:
Vraagje:
Dat is niet gênant, dat is professioneel.
Weet iemand al of je een mediabox kan omruilen voor een CI+ module zonder extra te gaan betalen (alles in 1 pakket met HD)?
Misschien een gekke suggestie hoor, maar de obvious fix is natuurlijk het toevoegen van de veel gevraagde feature om zelf je kanalenvolgorde in te kunnen stellen.yeehaw schreef op maandag 11 april 2011 @ 20:27:
Interactieve zenders zitten achter de kanalen, bij snel zappen kom je daar dan per ongeluk op uit. Is inderdaad een bug en geen feature. Eveneens als het niet door kunnen zappen ivm interactieve zender, is een fout die alleen aanwezig is bij programma's waar bij je de rode knop kan gebruiken om te stemmen of te doneren.
Leuk als ik van NL1 tot RTL8 kan zappen, maar de rest van mijn zenders (inclusief HD) zit weer in de hoge stukken en met kanaalzwemmen kom je dan meuk tegen zoals Secret Story 24/7, UPC On Demand en het infokanaal. 'Kanaal omhoog' induwen geeft dan gewoon de melding "Dit is een interactieve zender. Druk op OK om verder te gaan en gebruik de rode knop voor interactieve features."
Als ik een zender kijk wil ik gewoon kunnen blijven zappen en moet het niet zo zijn dat de knoppen op de AB ineens iets anders doen. Niet weg kunnen zappen is wel één van de meest laag-bij-de-grondse manieren om reclame te maken voor je diensten.

Upc moet gewoon een optie maken om het aan of uittezetten.yeehaw schreef op zondag 17 april 2011 @ 22:16:
Je zou favorieten in kunnen stellen, dan heb je daar geen last van.
Wij hebben sinds een week echt belabberd beeld op de Cisco HD-mediabox (omgeving Apeldoorn). Heel veel storingen op zowel de gewone kanalen als de HD-kanalen.
Meldingen dat er signaal verlies is omdat de bekabeling mogelijk niet goed is aangesloten op de mediabox.
Mediabox (Cisco) is nog geen jaar oud en heeft het altijd prima gedaan...
Bekabeling is in de tussentijd ook niet veranderd dus daar kan het ook niet aan liggen.
Heb inmiddels ook al een harde reset gegeven, inclusief geforceerde firmware update.
Heb de webcare via het Chello-forum inmiddels ook eea gevraagd (nog geen antwoord) maar ben benieuwd of jullie hier ook problemen hebben.
Mediabox overleden?
Heb inmiddels de mediabox afgesloten en ben maar analoog aan het kijken...
Wat een belabberde beelden trouwens... Maar wel storingsvrij!
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Lees nu net, (20-04) dat er een nieuwe firmware is uitgerold voor de Cisco...
Niet goed gegaan denk ik?
Meldingen dat er signaal verlies is omdat de bekabeling mogelijk niet goed is aangesloten op de mediabox.
Mediabox (Cisco) is nog geen jaar oud en heeft het altijd prima gedaan...
Bekabeling is in de tussentijd ook niet veranderd dus daar kan het ook niet aan liggen.
Heb inmiddels ook al een harde reset gegeven, inclusief geforceerde firmware update.
Heb de webcare via het Chello-forum inmiddels ook eea gevraagd (nog geen antwoord) maar ben benieuwd of jullie hier ook problemen hebben.
Mediabox overleden?
Heb inmiddels de mediabox afgesloten en ben maar analoog aan het kijken...
Wat een belabberde beelden trouwens... Maar wel storingsvrij!
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Lees nu net, (20-04) dat er een nieuwe firmware is uitgerold voor de Cisco...
Niet goed gegaan denk ik?
[ Voor 15% gewijzigd door El Jazzaff op 20-04-2011 10:58 . Reden: update ]
Ik quote even mijzelf even. Het is alleen mogelijk om een CI+ module bij je abonnement te nemen (voor 5 euro extra dus) en dan kan je de mediabox houden.tjtristan schreef op donderdag 14 april 2011 @ 09:39:
Weet iemand al of je een mediabox kan omruilen voor een CI+ module zonder extra te gaan betalen (alles in 1 pakket met HD)?
Ik had nog wel een vraagje over de ondersteuning van TV's, zelf heb ik een Sony KDL-40W5500 en deze staat niet tussen de lijst van officieel ondersteunde TV's in de lijst van Sony (het is een 2009 model en daarin staan alleen 2010 en 2011 modellen). Hij is wel Ziggo CI+ Certified, zou dit nog problemen geven met de CI+ module van UPC?
Ik wil ook voor CI+ gaan, eindelijk van die mediabox af. Weet iemand toevallig of je ze al kan bestellen? (en dan 26 april leveren of dergelijk). En wat zijn de kansen dat de LG le5300 gecertificeerd is?
Als je nu UPC digitale televisie hebt + DVR en deze mediabox

En je stapt over op Alles-in-1, welke mediabox zou UPC opsturen of blijft deze mediabox?

En je stapt over op Alles-in-1, welke mediabox zou UPC opsturen of blijft deze mediabox?
GoT, You have to love it!
Zonder HD met DVR wordt dat waarschijnijk een zwarte Thomson DVR (DCI6221UPC).
Met HD en DVR waarschijnlijk een zwarte Cisco 8485, maar dit kan ook nog een zwarte Philips DCR8111 zijn.
Maar als je niets verandert aan je tv abo, dan krijg je denk ik geen nieuwe box...
Met HD en DVR waarschijnlijk een zwarte Cisco 8485, maar dit kan ook nog een zwarte Philips DCR8111 zijn.
Maar als je niets verandert aan je tv abo, dan krijg je denk ik geen nieuwe box...
[ Voor 18% gewijzigd door El Jazzaff op 25-04-2011 10:25 ]
Inmiddels staat er op de UPC website het één en ander uitgelegd over CI+. Hier (redirect), hier en hier.
Quote van UPC website "Als u een ander tv-abonnement van UPC wilt, dan kunt u een nieuwe bestelling plaatsen. UPC past uw abonnement dan automatisch aan. Wilt u de UPC Mediabox vervangen voor de CI+ Module? Dan bestelt u hetzelfde pakket en voegt CI+ toe. Of u nu een uitgebreider of eenvoudiger abonnement wilt, UPC maakt het voor u in orde. "
Voordelen CI+
# geen rode knop popups en meldingen meer
# zenderlijst sorteren
# minder stroomverbruik
Nadelen CI+
# net zo duur als mediabox maar zonder onderstaande functionaliteiten
# geen on demand functies
# geen recorder niet meer pauzeren/verder spoelen
Helaas zijn niet alle tv's gecertificeerd. Hopenlijk worden binnenkort meer type tv's goedgekeurd. Helaas is mijn tv Samsung LE40C630 (model uit 2010) nog niet ondersteund terwijl er wel een CI+ slot in zit.
Quote van UPC website "Als u een ander tv-abonnement van UPC wilt, dan kunt u een nieuwe bestelling plaatsen. UPC past uw abonnement dan automatisch aan. Wilt u de UPC Mediabox vervangen voor de CI+ Module? Dan bestelt u hetzelfde pakket en voegt CI+ toe. Of u nu een uitgebreider of eenvoudiger abonnement wilt, UPC maakt het voor u in orde. "
Voordelen CI+
# geen rode knop popups en meldingen meer
# zenderlijst sorteren
# minder stroomverbruik
Nadelen CI+
# net zo duur als mediabox maar zonder onderstaande functionaliteiten
# geen on demand functies
# geen recorder niet meer pauzeren/verder spoelen
Helaas zijn niet alle tv's gecertificeerd. Hopenlijk worden binnenkort meer type tv's goedgekeurd. Helaas is mijn tv Samsung LE40C630 (model uit 2010) nog niet ondersteund terwijl er wel een CI+ slot in zit.
[ Voor 10% gewijzigd door funrider op 26-04-2011 13:00 ]
Dat is de reden dat ik HD genomen heb.Lisadr schreef op zondag 24 april 2011 @ 17:25:
Als je nu UPC digitale televisie hebt + DVR en deze mediabox
[afbeelding]
Anders kwam ik niet van dat aftandse ding met scart af.
Let op:
Heb je een UPC Horizon? Neem dan een kijkje in dit topic.
Heb je een UPC Horizon? Neem dan een kijkje in dit topic.