Pff, CI+ is wel een hoop gedoe bij UPC. Ik wil gewoon van die lelijke box af plus bijbehorende kabels en stroomverbruik af en met 1 afstandsbediening mijn tv bedienen.
Uit mijn mail met de klantenservice (zie hieronder) blijkt dat je hem niet gewoon kan omruilen, je moet extra bijbetalen omdat je niet meer een Alles-in-een pakket kan hebben.
Kan je dan niet gewoon zelf een losse CI+ module kopen en die in je TV stoppen, er vanuitgaand dat mijn TV ondersteund wordt door UPC (zie het lijstje op hun site) en dat ik de juiste software etc. draai?
Voor de volledigheid de mail van UPC (medewerkster heeft het zelf over een CL+ module, goed geïnformeerd dus):
Uit mijn mail met de klantenservice (zie hieronder) blijkt dat je hem niet gewoon kan omruilen, je moet extra bijbetalen omdat je niet meer een Alles-in-een pakket kan hebben.
Kan je dan niet gewoon zelf een losse CI+ module kopen en die in je TV stoppen, er vanuitgaand dat mijn TV ondersteund wordt door UPC (zie het lijstje op hun site) en dat ik de juiste software etc. draai?
Voor de volledigheid de mail van UPC (medewerkster heeft het zelf over een CL+ module, goed geïnformeerd dus):
Het spijt mij dat er onduidelijkheid is over de CL+ module. Alvorens u overgaat tot het omzetten naar een CL+ module wil ik graag attent maken op de volgende punten.
- Het is niet mogelijk om via de CL+ module gebruik te maken van de On-demand diensten. ( programma gemist, video On-demand, wedstrijd On-demand op Eredivisie Live, etc....)
- Het is niet mogelijk een opname en pauzeer functie te ontvangen op de CL+ module.
- De abonnementskosten voor de diverse pakketten zijn gelijk aan wat u nu voor een betreffende abonnement betaalt. U ontvangt geen extra gratis diensten, zoals programma gemist of opname functie, alleen de zenders die in bij het pakket behoren.
- U kunt de CL+module niet in een pakket afnemen. Met andere woorden geen gebruik meer maken van een Alles-in-1 Voordeelpakket. U betaalt dan voor een pakket voor internet en telefonie en daarnaast voor digitale televisie en de kabel.
Voor uw beeldvorming gaat u € 3,00 meer betalen dan nu voor minder mogelijkheden. Houdt u er rekening mee dat uw toestel geschikt moet zijn voor de CL+ module van UPC. Welke toestellen hiervoor geschikt zijn weten wij vanaf 26 april 2011. U vindt per deze datum tevens een lijst van geschikte televisietoestellen op onze website.