Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

Pff, CI+ is wel een hoop gedoe bij UPC. Ik wil gewoon van die lelijke box af plus bijbehorende kabels en stroomverbruik af en met 1 afstandsbediening mijn tv bedienen.

Uit mijn mail met de klantenservice (zie hieronder) blijkt dat je hem niet gewoon kan omruilen, je moet extra bijbetalen omdat je niet meer een Alles-in-een pakket kan hebben.

Kan je dan niet gewoon zelf een losse CI+ module kopen en die in je TV stoppen, er vanuitgaand dat mijn TV ondersteund wordt door UPC (zie het lijstje op hun site) en dat ik de juiste software etc. draai?

Voor de volledigheid de mail van UPC (medewerkster heeft het zelf over een CL+ module, goed geïnformeerd dus):
Het spijt mij dat er onduidelijkheid is over de CL+ module. Alvorens u overgaat tot het omzetten naar een CL+ module wil ik graag attent maken op de volgende punten.

- Het is niet mogelijk om via de CL+ module gebruik te maken van de On-demand diensten. ( programma gemist, video On-demand, wedstrijd On-demand op Eredivisie Live, etc....)
- Het is niet mogelijk een opname en pauzeer functie te ontvangen op de CL+ module.
- De abonnementskosten voor de diverse pakketten zijn gelijk aan wat u nu voor een betreffende abonnement betaalt. U ontvangt geen extra gratis diensten, zoals programma gemist of opname functie, alleen de zenders die in bij het pakket behoren.
- U kunt de CL+module niet in een pakket afnemen. Met andere woorden geen gebruik meer maken van een Alles-in-1 Voordeelpakket. U betaalt dan voor een pakket voor internet en telefonie en daarnaast voor digitale televisie en de kabel.

Voor uw beeldvorming gaat u € 3,00 meer betalen dan nu voor minder mogelijkheden. Houdt u er rekening mee dat uw toestel geschikt moet zijn voor de CL+ module van UPC. Welke toestellen hiervoor geschikt zijn weten wij vanaf 26 april 2011. U vindt per deze datum tevens een lijst van geschikte televisietoestellen op onze website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 10:01

@r!k

It is I, Leclerq

Wel belachlijk dat je dit niet met een alles in 1 pakket zou kunnen gebruiken zeg.

Mag toch hopen dat ze dit alsnog aan gaan pakken.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

Keeper schreef op woensdag 27 april 2011 @ 10:01:
Pff, CI+ is wel een hoop gedoe bij UPC. Ik wil gewoon van die lelijke box af plus bijbehorende kabels en stroomverbruik af en met 1 afstandsbediening mijn tv bedienen.

Uit mijn mail met de klantenservice (zie hieronder) blijkt dat je hem niet gewoon kan omruilen, je moet extra bijbetalen omdat je niet meer een Alles-in-een pakket kan hebben.

Kan je dan niet gewoon zelf een losse CI+ module kopen en die in je TV stoppen, er vanuitgaand dat mijn TV ondersteund wordt door UPC (zie het lijstje op hun site) en dat ik de juiste software etc. draai?

Voor de volledigheid de mail van UPC (medewerkster heeft het zelf over een CL+ module, goed geïnformeerd dus):

[...]
KS gebeld en ik moet 5 euro extra betalen en jij 3 euro :? Heb een voordeel pakket (Digitale TV + Internet). Gaat weer nergens over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keeper
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

MrJames schreef op woensdag 27 april 2011 @ 14:08:
KS gebeld en ik moet 5 euro extra betalen en jij 3 euro :? Heb een voordeel pakket (Digitale TV + Internet). Gaat weer nergens over.
Ik heb volgens mij Alles-in-een, dus ook met telefonie erbij, dus misschien dat daar die 2 euro vandaan komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresh T.
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 13:01
@r!k schreef op woensdag 27 april 2011 @ 11:31:
Wel belachlijk dat je dit niet met een alles in 1 pakket zou kunnen gebruiken zeg.

Mag toch hopen dat ze dit alsnog aan gaan pakken.
MrJames schreef op woensdag 27 april 2011 @ 14:08:
[...]

Keeper schreef op woensdag 27 april 2011 @ 14:42:
[...]

Ik heb volgens mij Alles-in-een, dus ook met telefonie erbij, dus misschien dat daar die 2 euro vandaan komt?
Jullie hebben het allen over het compleet vervangen van de mediabox(en) icm voordeelpakket, dus mediaboxen eruit, modules erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keeper
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

Fresh T. schreef op woensdag 27 april 2011 @ 15:20:
Jullie hebben het allen over het compleet vervangen van de mediabox(en) icm voordeelpakket, dus mediaboxen eruit, modules erin?
Ik wel in ieder geval. Ik wil niks aan mijn abonnement veranderen, ik wil alleen de mediabox omruilen voor de CI+ module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sand0rf
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:24
Ik vond het jammer dat ik maar een CI slot hebt en geen CI+ (Samsung LE37A557 uit 2008) maar als ik de reacties en ervaring lees is het wel een hoop gedoe zeg om dat voor elkaar te krijgen 8)7

/post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

Keeper schreef op woensdag 27 april 2011 @ 14:42:
[...]

Mij werd geadviseerd om telefonie erbij te nemen waar ik helemaal geen interesse in heb. Ze proberen alles maar te verkopen en verkopen -_-".
Fresh T. schreef op woensdag 27 april 2011 @ 15:20:
[...]

[...]

[...]

Ik ook.

Betaal nu voor Digitale TV + Internet 42,50. Als ik de mediabox wilde vervangen voor een CI+ Module zou dat me 47,50 euro per maand kosten. Hou ik de mediabox en neem ik een CI+ Module erbij dan hoef ik maar 46,50 te betalen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderke
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 10:51
Ik wordt stapelgek van de ventilator in mijn Philips DVR-HD box. Die blijft zelfs brommen als het apparaat op stand-by staat. Weet iemand of er in de Cisco DVR-HD box ook een ventilator zit?? En zo ja, draait hij dan wel of niet als hij op stand-by staat?

Voor de tweede tv zou ik wel een CI+ kaart willen, maar mijn tv staat niet in lijst: Sony KDL-32EX600.
Iemand al geprobeerd of die misschien toch werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin Chung
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-09 23:55
Werkt de CI+ module ook met de Samsung B650? Dit model heeft wel een CI+ poort maar staat niet bij gecertificeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PMarcus
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 21:10
Robin Chung schreef op donderdag 28 april 2011 @ 10:42:
Werkt de CI+ module ook met de Samsung B650? Dit model heeft wel een CI+ poort maar staat niet bij gecertificeerd...
Ik heb even een apart topic aangemaakt voor de UPC CI+ module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07:28

Ankh

|true

UPC
In eerste instantie worden het geen bundels. Ik kan niet zeggen of dat nog gaat komen. ^HB
K*T ik wil terug naar het ziggo gebied... :(

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 20:07
Sanderke schreef op woensdag 27 april 2011 @ 21:56:
Ik wordt stapelgek van de ventilator in mijn Philips DVR-HD box. Die blijft zelfs brommen als het apparaat op stand-by staat. Weet iemand of er in de Cisco DVR-HD box ook een ventilator zit?? En zo ja, draait hij dan wel of niet als hij op stand-by staat?

Voor de tweede tv zou ik wel een CI+ kaart willen, maar mijn tv staat niet in lijst: Sony KDL-32EX600.
Iemand al geprobeerd of die misschien toch werkt?
Ik geloof niet dat er een fan in het apparaat zit want ik hoor hem nooit.

[ Voor 4% gewijzigd door coob op 30-04-2011 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ankh schreef op donderdag 28 april 2011 @ 16:45:
[...]

K*T ik wil terug naar het ziggo gebied... :(
Ik denk dat meeste mensen in het UPC gebied dat wel willen... Of overstappen naar Reggefiber glasvezel.

UPC is van het Amerikaanse bedrijf Liberty Global en tevens hebben ze nauwe banden met Disney. UPC's content divisie (Chellomedia) heeft zelfs een aantal ex-medewerkers van Disney in dienst. En Disney = Pro-DRM (klik), net als Chellomedia zelf (Film1 ed.).

Het Pro-DRM gedrag zoals smartcard pairing zal dus niet snel verdwijnen bij UPC.

Hetzelfde geld voor het graaierige gedrag van UPC:
Digitaal = maandelijks extra betalen. NL Basis HD zenders = maandelijks extra betalen. Mediabox of CI+ module = maandelijks extra betalen. Gebruik Media Center PC = niet mogelijk door smartcard pairing. Gebruik andere ontvanger/CI(+) module = niet mogelijk door smartcard pairing.

Op een gegeven moment prijst UPC zichzelf uit de markt. Zeker nu ze steeds meer concurrentie krijgen van glasvezel. Ik denk dus dat UPC een groot (imago) probleem heeft. Net als KPN overigens. De klant hoort koning te zijn, maar bij UPC zijn de winst en de aandeelhouders al jaren belangrijker dan de klanttevredenheid. Het is niet voor niets dat hun klantenbestand met sprongen terugloopt.

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2011 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
Robin Chung schreef op donderdag 28 april 2011 @ 10:42:
Mijn tv staat ook niet in de lijst ertussen op de UPC site van NL maar de Zwitserse UPC en Ziggo ondersteunen wel de tv. Ik denk dus ook dat het naar alle waarschijnlijkheid wel werkt.

Je kunt het proberen en als het niet werkt binnen 7 dagen retour sturen en alsnog de mediabox blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Derice,

Bedankt dat u contact heeft opgenomen met de klantenservice van UPC. Mijn naam is <> en ik neem uw vraag persoonlijk in behandeling. Ik begrijp dat deze gaat over het vervangen van de UPC Mediabox in de CI+module.

Helaas moet ik u meedelen dat als u gebruik maakt van een pakket het niet mogelijk is de UPC Mediabox om te ruilen voor een CI+module. De pakketkorting die u momenteel heeft komt dan te vervallen.

Ik heb geprobeerd om uw vraag zo goed en volledig mogelijk te beantwoorden. Heeft u behoefte aan meer (of andere) informatie, neem dan gerust opnieuw contact met ons op.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice UPC
:r @ UPC.
Totaal geen enkele reden om die module niet aan te bieden bij het alles in 1 pakket.
Monopolisme FTW voor UPC. :(

Nog meer tweakers die hier van balen? -->> Kassa/Radar/Consumentenbond mailen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin Chung
Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2011 @ 13:49:
[...]

:r @ UPC.
Totaal geen enkele reden om die module niet aan te bieden bij het alles in 1 pakket.
Monopolisme FTW voor UPC. :(

Nog meer tweakers die hier van balen? -->> Kassa/Radar/Consumentenbond mailen!
Helemaal mee eens! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adze
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:32

Adze

CCNP !

Vandaag heb ik mn CI+ kaartje mogen ontvangen. Ik heb hem gelijk geprobeerd in mn niet gecertificeerde Samsung PS50C7700. Tot mijn spijt moet ik jullie meedelen dat hij het inderdaad niet doet. Na het plaatsen van de CI+ kaart krijg je te zien dat de tv probeert te autentiseren met CI+ module. Na zo'n 30sec krijg je constant de melding: "foutcode 17, autenticatie mislukt."

Ben dus bang dat ie het niet gaat doen...

Iemand nog ideeen??

PS: heb de meest recente firmware geinstalleerd.

[ Voor 5% gewijzigd door Adze op 02-05-2011 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

UPC bellen? Lijkt me gek dat een CI+ module niet in een TV past die CI+ heeft.. :)
Je TV wordt wel bij ziggo ondersteund.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
nieuws: Tv's Philips en LG krijgen UPC CI+-goedkeuring
Daarin staat de volgende tekst:
Om de modellen compatibel te maken met UPC CI+, moet wel nog een firmware-update geïnstalleerd worden.
Dat zal ook voor de andere merken gelden lijkt me en dus tot gevolg hebben dat ongecertificeerde televisies per definitie niet werken met de UPC CI+ module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crossposten , LG 32LD350 in combinatie met UPC Digitale CI+ Module , doen we hier niet..

[ Voor 90% gewijzigd door Michael Knight op 03-05-2011 01:13 . Reden: crosspost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresh T.
Ik zit op dit moment in een huis uit de jaren '50, waar mijn signaal binnenkomt op de wandcontactdoos in de woonkamer aan de straatkant. Nu is er bij ons sinds een paar jaar in de regio digitale TV beschikbaar van UPC en er is in dit huis nooit gebruik van gemaakt. Sinds vorig jaar is het net ook geschikt gemaakt voor internet en bellen.

Ik heb opzich interesse in het Alles-in-1 voordeelpakket. Gaat dit gegarandeerd problemen opleveren met de, naar mijn idee, oude wandcontactdoos? Of is er een mogelijkheid dat ik zelf kan zien of deze doos geschikt is of niet? Ik weet dat ik hem niet zelf mag vervangen, gaat me meer om de controle die ik vooraf zou kunnen/mogen uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Nee, dat kan gewoon, er zit genoeg spul in het installatiepakket om dat te regelen. Je drukt er gewoon een ander kastje op en daar sluit je dan alle apparatuur op aan.

Makkelijkste van alle opties volgens mij zelfs.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 11:43
Fresh T. schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 09:38:
Ik zit op dit moment in een huis uit de jaren '50, waar mijn signaal binnenkomt op de wandcontactdoos in de woonkamer aan de straatkant. Nu is er bij ons sinds een paar jaar in de regio digitale TV beschikbaar van UPC en er is in dit huis nooit gebruik van gemaakt. Sinds vorig jaar is het net ook geschikt gemaakt voor internet en bellen.

Ik heb opzich interesse in het Alles-in-1 voordeelpakket. Gaat dit gegarandeerd problemen opleveren met de, naar mijn idee, oude wandcontactdoos? Of is er een mogelijkheid dat ik zelf kan zien of deze doos geschikt is of niet? Ik weet dat ik hem niet zelf mag vervangen, gaat me meer om de controle die ik vooraf zou kunnen/mogen uitvoeren.
Nee hoor, mijn ouders hebben ook een huis uit de jaren '50 en daar komt de kabel in de meterkast binnen en gaat er een COAX kabel naar de woonkamer. Als je die COAX zo'n meter of 10 a 15 houdt, is er niks aan de hand.

Maar is die wandcontactdoos in de woonkamer de hoofdaanlsuiting? Niet in de meterkast? Want als dat wel zo is, moet je het modem daar neerzetten. Zo dicht mogelijk bij de bron zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresh T.
chim0 schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 09:43:
[...]

Nee hoor, mijn ouders hebben ook een huis uit de jaren '50 en daar komt de kabel in de meterkast binnen en gaat er een COAX kabel naar de woonkamer. Als je die COAX zo'n meter of 10 a 15 houdt, is er niks aan de hand.

Maar is die wandcontactdoos in de woonkamer de hoofdaanlsuiting? Niet in de meterkast? Want als dat wel zo is, moet je het modem daar neerzetten. Zo dicht mogelijk bij de bron zeg maar.
In de meterkast zit inderdaad niets. Ik kan daar in ieder geval geen enkele aansluiting vinden die er ook maar op mag lijken, dus alles zal in de woonkamer geplaatst moeten worden. Maar dan kan ik met een gerust hart alles bestellen en aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 18:57
ik bezit een Samsung UE32B7020, deze staat ook niet in de gecertificeerde lijst op de UPC site. echter is deze voor Ziggo wel gecertificeerd. Dus ik heb ook maar de stoute schoenen aangetrokken en de ci+ module besteld.

Vandaag binnen gekregen! maar als ik hem in de tv steek geeft hij de fout: Authenticatie fout - Authenticatie mislukt tussen tv en module: 17

in het boekje stond überhaupt geen handleiding voor een Samsung tv dus ik heb zelf een beetje zitten goochelen met zoals het in de handleiding staat over de andere fabrikanten.
Maar het mocht niet baten.

Kan het zo zijn dat ook mijn kaartje misschien ook administratief niet helemaal op orde is? of zal het met mijn tv gewoon nooit mogelijk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Blo0odyHell schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 16:21:

of zal het met mijn tv gewoon nooit mogelijk zijn?
Hij zal er niet voor niets tussen staan, he?

Waarom proberen mensen het uberhaupt als hun TV er niet tussen staat :?

Of zijn er gevallen waar ie niet tussen staat maar wel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin Chung
Blo0odyHell schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 16:21:
ik bezit een Samsung UE32B7020, deze staat ook niet in de gecertificeerde lijst op de UPC site. echter is deze voor Ziggo wel gecertificeerd. Dus ik heb ook maar de stoute schoenen aangetrokken en de ci+ module besteld.

Vandaag binnen gekregen! maar als ik hem in de tv steek geeft hij de fout: Authenticatie fout - Authenticatie mislukt tussen tv en module: 17

in het boekje stond überhaupt geen handleiding voor een Samsung tv dus ik heb zelf een beetje zitten goochelen met zoals het in de handleiding staat over de andere fabrikanten.
Maar het mocht niet baten.

Kan het zo zijn dat ook mijn kaartje misschien ook administratief niet helemaal op orde is? of zal het met mijn tv gewoon nooit mogelijk zijn?
Even bellen met Samsung en dan komt het vast allemaal goed. Vergeet alleen niet de 7 dagen return policy of je zit eraan vast. Overigens ook de c8000 series staat niet op de lijst en dat is een 2010 led 3D tv (!), Samsung laat al die kopers echt niet links liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
chim0 schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 16:45:
[...]

Hij zal er niet voor niets tussen staan, he?

Waarom proberen mensen het uberhaupt als hun TV er niet tussen staat :?

Of zijn er gevallen waar ie niet tussen staat maar wel werkt?
niet geschoten is altijd mis, waarom zou de tv wel ziggo gecertificeerd zijn en upc niet?
Robin Chung schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 17:14:
[...]

Even bellen met Samsung en dan komt het vast allemaal goed. Vergeet alleen niet de 7 dagen return policy of je zit eraan vast. Overigens ook de c8000 series staat niet op de lijst en dat is een 2010 led 3D tv (!), Samsung laat al die kopers echt niet links liggen.
ok bedankt! ja inderdaad dat lijkt me toch ook erg oneerlijk van upc/samsung!

[ Voor 37% gewijzigd door Kasper op 03-05-2011 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adze

Adze

CCNP !

Ik kan melden dat het me gelukt is om digitale tv via ci+ kaartje op mn niet gecertificeerde Samsung PS50C7700 werkend te krijgen. Ik denk dat het zonder problemen mogelijk moet zijn op alle Samsung c-series (2010) tv's via de volgende methode:

- CI module uit de tv
- Kies in menu, 3e optie (sattelietje) --> Antenne: Kabel
- Kies in menu, 3e optie (sattelietje) --> Land --> Digitaal Kanaal: Ander
- Kies in menu, 3e optie (sattelietje) --> Optie Kabel Zoeken --> Startfreq: 116750; Stopfreq: 880750; Symboolfreq: 6900; Modulate: 64QAM
- Kies in menu, 3e optie (sattelietje) --> Automatisch Opslaan --> Antennebron: Kabel; Kanaalbron: Digitaal --> Volgende --> Zoekmodus: Netwerk --> Zoeken

De TV vond toen zo'n 300+ kanalen :D

Hierna heb ik mn TV uitgedaan en de CI module geplaatst. Na een paar minuten wachten de TV weer aangezet. Hierna probeerde de TV de CI+ kaart te authenticeren en tot mijn verbazing ging dit goed. Duurde uiteindelijk wel een kwartiertje.

Mijn dank gaat uit naar Devil-Strike.net van chelloo forum. Met behulp van zijn posts is het me gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
Ik denk dat het zonder problemen mogelijk moet zijn op alle Samsung c-series (2010) tv's via de volgende methode
"mijn vraag aan samsung:

is/wordt het mogelijk om met de ue32b7020 digitaal via ci+ module van upc tv te kijken?

antwoord:

Spijtig genoeg zijn de B en de C modellen niet te certifigeren via upc dat is softwarematig niet
mogelijk."

dus jij bewijst dus het tegendeel :P dat geeft mij hoop, al is dan mijn signaal te zwak. zelfs met een versterker :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
Adze15021979 schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 02:03:
Ik kan melden dat het me gelukt is om digitale tv via ci+ kaartje op mn niet gecertificeerde Samsung PS50C7700 werkend te krijgen. Ik denk dat het zonder problemen mogelijk moet zijn op alle Samsung c-series (2010) tv's via de volgende methode:

- CI module uit de tv
- Kies in menu, 3e optie (sattelietje) --> Optie Kabel Zoeken --> Startfreq: 116750; Stopfreq: 880750; Symboolfreq: 6900; Modulate: 64QAM
- Kies in menu, 3e optie (sattelietje) --> Automatisch Opslaan --> Antennebron: Kabel; Kanaalbron: Digitaal --> Volgende --> Zoekmodus: Netwerk --> Zoeken

Hierna heb ik mn TV uitgedaan en de CI module geplaatst. Na een paar minuten wachten de TV weer aangezet. Hierna probeerde de TV de CI+ kaart te authenticeren en tot mijn verbazing ging dit goed. Duurde uiteindelijk wel een kwartiertje.

Mijn dank gaat uit naar Devil-Strike.net van chelloo forum. Met behulp van zijn posts is het me gelukt.
whaha het lukt bij mij ook gewoon! geniaal!!! heeeeeel erg bedankt! (A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

En hoe is de snelheid met zappen? beter of slechter dan het kastje, want op chelloo staan wat tegenstrijdige verhalen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
@adze

heb jij sbs6 wel? ik heb hem namelijk niet gevonden, van de 300+ houd ik heeeeel wat radio over (die met upc kastje niet of nauwelijks werkte) en dan stuk of 40 gewone tv zenders, voor zover ik zie mis ik alleen sbs6 nu!

@ankh

zappen gaat 'net zo sloom' als upc kastje bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Is er een UPC klant die toevallig over een DVB-C PC-TV tuner kaart beschikt en voor mij een Transport Stream capture bestand zou kunnen maken van de 164 MHz frequentie (QAM-64 en symbol rate 6900)? Bij een andere website zie ik wat vreemde data wat ervoor zou kunnen zorgen dat sommige TV's met DVB-C tuner en CI+ slot de digitale RTV kanalen niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
Heb geen dvb-c kaartje meer.

[ Voor 92% gewijzigd door devil-strike op 04-05-2011 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adze

Adze

CCNP !

Blo0odyHell schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 16:20:
@adze

heb jij sbs6 wel? ik heb hem namelijk niet gevonden, van de 300+ houd ik heeeeel wat radio over (die met upc kastje niet of nauwelijks werkte) en dan stuk of 40 gewone tv zenders, voor zover ik zie mis ik alleen sbs6 nu!

@ankh

zappen gaat 'net zo sloom' als upc kastje bij mij
Ik heb alle zenders die ik ook via de losse set-top-box had... Bij mij lijkt het allemaal te werken, ook opnemen en time-shift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
@ArChie heeft niets temaken met wel of niet vinden van de zenders, op niet certified samsung tv's zoekt i namelijk via start/eind frequenties waarbij die ook automatisch de QAM afloopt.

de tv zou gewoon de zenders moeten vinden( op verschillende manieren gedaan en keer op keer vind i hier alle zenders van upc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
  • Laatst online: 10:05
Adze15021979 schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 20:22:
[...]

Ik heb alle zenders die ik ook via de losse set-top-box had... Bij mij lijkt het allemaal te werken, ook opnemen en time-shift.
Hé, dat is wel apart! Is dat in een losse non-upc-set-top-box of heb jij een PVR-functie op je TV zitten? Maakt het al wel een stuk interessanter!

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
devil-strike schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 08:27:
@ArChie heeft niets temaken met wel of niet vinden van de zenders, op niet certified samsung tv's zoekt i namelijk via start/eind frequenties waarbij die ook automatisch de QAM afloopt.
De betreffende Samsung TV's zijn misschien niet door UPC gecertificeerd, maar wel door Ziggo. En alle door Ziggo gecertificeerde TV's werken met een zoekmethode waarbij netwerk ID, frequentie, modulatie en symbool snelheid moeten worden opgegeven waarna de TV de kanalenlijst zal opbouwen. Dat opbouwen van die kanalenlijst gebeurt op basis van de aangetroffen DVB Service Information (DVB-SI) op de opgegeven frequentie en de Ziggo specifieke aanvullingen op die DVB-SI data.

UPC heeft deze "Ziggo zoekmethode" overgenomen. Dat is te zien aan de Ziggo specifieke aanvullingen op de DVB-SI data die tegenwoordig ook in het UPC signaal zitten en aan het feit dat ook de UPC klanten voor het zoeken van de kanalen de netwerk ID, frequentie, modulatie en symbool snelheid moeten opgeven in hun TV bij apparatuur met DVB-C tuner en CI+ slot. Die zoekmethode is dus niet hetzelfde als de zoek/installatiemethode die UPC toepast bij de Mediaboxen.

Dat het nu niet lukt om op de voor Ziggo gecertificeerde Samsung TV toch bij UPC de kanalenlijst op te bouwen volgens de aanbevolen zoekmethode zou kunnen komen door afwijkingen in de opmaak van de Ziggo specifieke aanvullingen op de DVB-SI data in het signaal van UPC. En dat wil ik eerst even met een eigen DVB-SI parser tooltje kunnen onderzoeken aan de hand van een Transport Stream capture bestand gemaakt bij UPC voordat ik dingen ga roepen op basis van informatie gevonden op een andere website die misschien achteraf niet blijkt te kloppen.
de tv zou gewoon de zenders moeten vinden( op verschillende manieren gedaan en keer op keer vind i hier alle zenders van upc)
De zoekmethode waarbij je een begin en eind frequentie opgeeft is niet de aanbevolen zoekmethode voor apparatuur met DVB-C tuner en CI+ slot. Er zitten namelijk een aantal haken en ogen aan die alternatieve zoekmethode. De belangrijkste is dat het apparaat met DVB-C tuner dan de kanalenlijst niet opbouwt op basis van een Network Information Table (NIT) in het signaal van UPC die geselecteerd wordt op basis van het opgegeven netwerk ID. In die NIT zit informatie over welke frequenties die UPC allemaal gebruikt voor de doorgifte van digitale RTV Transport Streams in het netwerk deel van de klant, welke kanalen er aanwezig zijn in iedere RTV Transport Stream en in welke volgorde die geplaatst moeten worden. Die NIT heeft een versie nummer zodat de TV in het vervolg in de gaten kan houden of de kanalenlijst automatisch bijgewerkt moet worden als dat versie nummer is gewijzigd.

De alternatieve zoekmethode maakt echter geen gebruik van deze informatie in het signaal van UPC met als gevolg dat het wel of niet vinden van alle kanalen niet bij iedereen even goed gaat. Jij vindt kennelijk wel alle UPC kanalen, maar er zijn ook klanten waar dat niet lukt. Die zitten in een ander deel van het UPC netwerk dan jij, waar ook een ander frequentie plan van toepassing is. Ook zal de alternatieve zoekmethode vermoedelijk tot gevolg hebben dat het automatisch bijwerken van de kanalenlijst niet werkt omdat de TV niet weet welke NIT van toepassing is in het netwerk deel van de klant doordat de netwerk ID niet is opgegeven bij het zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PMarcus
Heeft iemand ook de melding Your TV is not compatible with your module wel eens gehad met een Samsung TV? Ik vraag me af of dit nu aan de module ligt of aan de TV. Kom de zin namelijk nergens tegen op internet, waardoor ik eerder de neiging heb te denken dat het aan de UPC kant zit.

Ik heb hem in de LE46B550 gehad en in een LX2270HD, bij beide dezelde melding (allebei eigenlijk ook niet gecertificeerd, maar toch).

[ Voor 10% gewijzigd door PMarcus op 06-05-2011 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
PMarcus schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 16:57:
Heeft iemand ook de melding Your TV is not compatible with your module wel eens gehad met een Samsung TV? Ik vraag me af of dit nu aan de module ligt of aan de TV. Kom de zin namelijk nergens tegen op internet, waardoor ik eerder de neiging heb te denken dat het aan de UPC kant zit.

Ik heb hem in de LE46B550 gehad en in een LX2270HD, bij beide dezelde melding (allebei eigenlijk ook niet gecertificeerd, maar toch).
Een dergelijke melding komt waarschijnlijk te voorschijn als je een CI+ CAM uitprobeert in een apparaat dat een standaard DVB CI slot heeft i.p.v. een CI+ slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PMarcus
Ja, die gedachte heb ik ook gehad, maar dan zou je toch zeggen dat er meer melding van zijn op internet? Of ben ik echt de eerste die hier over begint? Kan ik niet geloven, aangezien de tekst nog engels is ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Bij mij is de CI+ module aangekomen, nadat ik deze besteld had als extra bij mijn voordeelpakket (aangezien vervangen helaas (nog) niet gaat).

Kort maar krachtig: werkt top in mijn gecertificeerde tv.

Nu is de ervaring verder enorm TV afhankelijk, maar ik ben blij dat de mediabox weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haal je de engeriekosten op jaarbasis eruit met zo'n CI+ module?

Zo ja, dan wil ik nog wel eens nadenken over die 48,- extra op jaarbasis naar UPC.
Al blijf ik het achterlijk vinden.... :(
Kan ik toch leuke andere dingen van kopen van zo'n bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PMarcus
Hooglander1 schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 17:39:
Bij mij is de CI+ module aangekomen, nadat ik deze besteld had als extra bij mijn voordeelpakket (aangezien vervangen helaas (nog) niet gaat).

Kort maar krachtig: werkt top in mijn gecertificeerde tv.

Nu is de ervaring verder enorm TV afhankelijk, maar ik ben blij dat de mediabox weg is.
Waar zit precies je meerwaarde in deze post? Dat het werkt in een gecertificeerde TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kefding
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 14:59
PMarcus schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 19:41:
[...]

Waar zit precies je meerwaarde in deze post? Dat het werkt in een gecertificeerde TV?
Ja dus, hij mag toch wel even laten weten dat het gewoon werkt en dat hij er tevreden mee is :?

Last.FM | Trakt.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverback
  • Laatst online: 19-02-2024

- CI module uit de tv

Deze methode werkt ook voor de Samsung UE46C8700, zojuist succesvol uitgevoerd :) :)

UE46C8700, CI+ UPC, Sandisk U3 8GB USB-stick, PopcornHour C200, BD-C6900, Marantz SR7005, Wii, PS/2, Logitech Harmony one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
Ook al mensen die een CI+ module hebben uitgeprobeerd op een niet ondersteunde sony (ik zelf heb een KDL-40W5500, met ziggo CI+ certificering) Misschien iemand die een TV heeft uit dezelfde en weet of deze hierop werkt?

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:59

robertwebbe

Robert Webbe

Vandaag heeft mijn moeder hem ook ontvangen en ik heb hem geinstalleerd in haar Philips 32PFL7605H/12. De zapsnelheid is langzamer dan de Pace DCR7111 HD box die ze voorheen gebruikte. Als je nu zapt dan komt het kanaalnummer en de kanaalnaam in beeld en duurt het ongeveer 3-4 seconden voordat er beeld komt.

Ik heb ook nog wat foto's gemaakt van de verpakking, CAM module en het scherm: http://www.flickr.com/pho...s/72157626666428022/show/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kefding
Ik had het al in het chelloo forum gevraagd, maar toch;
Kan je misschien ook foto's maken van de EPG?

Last.FM | Trakt.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Morgen ben ik weer bij mijn moeder, ik ga even kijken of ik er tijd voor kan vinden.

Edit: Hier is die dan. Het viel mij zwaar tegen. Gecombineerd met de trage zaptijd is er toch besloten om hem terug te sturen (7 dagen periode voor de koop op afstand).

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5307/5699960104_22c26be51e_z.jpg

[ Voor 60% gewijzigd door robertwebbe op 08-05-2011 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

En hier een test van de consumentenbond: http://www.consumentenbon...ule/upc-ci+-mudule-review

[ Voor 65% gewijzigd door robertwebbe op 07-05-2011 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eia
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

tjtristan schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 18:26:
Ook al mensen die een CI+ module hebben uitgeprobeerd op een niet ondersteunde sony (ik zelf heb een KDL-40W5500, met ziggo CI+ certificering) Misschien iemand die een TV heeft uit dezelfde en weet of deze hierop werkt?
Hier eindelijk UPC digitaal i.c.m. CI+ module aan de praat op een 37W5720 met de firmware 1.74.1 (UK) d.m.v. de Frankrijk truc.

Zonder CI+ module kan je de digitale kanalen al proberen te ontvangen, NED1 en de regionale zenders zijn free to air.
Als dit niet lukt dan is helaas de volgende stappen:
- fabrieksinstellingen
- kies Frankrijk
- snelle scan uitvoeren
- frequentie 164.000 mhz
- netwerkid "code"
netwerk code:
- Noord-Holland 43136
- Flevoland 43138
- Friesland 43130
- Gelderland 43142
- Noord-Brabant 43144
- Zuid-Holland 43146
Er worden +/- 380 zenders gevonden

Nadat het scanproces is uitgevoerd kunnen de zenders worden gesorteerd.

suc6
Ton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
In mijn geval met een Samsung LE40C630 (2010 model) werkte je methode iets anders. Ik vond dan slechts 49 tv zenders. Maar als ik onderstaand deed dan vond ik er wel 220+ zenders echter geen 300. De aanvullende zenders kon ik handmatig toevoegen.

- CI module uit de tv
- Kies in menu, 3e optie (satteliet) --> Antenne: Kabel
- Kies in menu, 3e optie (satteliet) --> Land --> Digitaal Kanaal: Ander
- Kies in menu, 3e optie (satteliet) --> Optie Kabel Zoeken --> Startfreq: 116750; Stopfreq: 880750; Symboolfreq: 6900; Modulate: 64QAM
- Kies in menu, 3e optie (satteliet) --> Automatisch Opslaan --> Antennebron: Kabel; Kanaalbron: Digitaal en Analoog --> Volgende --> Zoekmodus: Volledig --> Zoeken

De TV vond 229 kanalen om precies te zijn: 153 digitale tv zenders, 74 digitale radio zenders, 2 overige zenders, 33 analoge zenders.

Ik heb op mijn Samsung tv enkele ontbrekende zenders (o.a. FoxLife, Zender v.d Maand) handmatig kunnen toevoegen via de onderstaande methode.

FoxLife, Eredivisie Live zenders, Radio6:
- Kies in menu, 3e optie (satteliet) - Handm. Opslaan - digitaal - frequentie 682750 - modulatie QAM64 - symboolfrequentie 6900 KS/s

Zender v.d. maand, TV Oranje, Mezzo , Car Channel, ESPN Classic:
- Kies in menu, 3e optie (satteliet) - Handm. Opslaan - digitaal - frequentie 388000 - modulatie QAM256 - symboolfrequentie 6900 KS/s

Een andere handige site is: Dtvmonitor waar ook de Frequenties en modulatie vermeld staan.

Ik wacht nog op de CI+ module dus vrijwel alle zenders zijn nog gecodeerd. Die komt waarschijnlijk deze week binnen. Ik kan nu alleen Ned1 en diverse regionale omroepen bekijken maar de EPG werkt netjes zowel de beeld/mini EPG als de volledige EPG. En de EPG van mijn Samsung (2010) ziet er een stuk fraaier uit als die van de Philips uit 2010. Ik kan tot 32uur vooruit de EPG zien. Ik kan de ondertiteling aan/uit zetten en taal kiezen. Daarnaast kan ik bij zenders (Eurosport,Cartoon Network) waar meerdere talen mogelijk zijn deze audio instelling aanpassen van NL,English enz.) Ook kan ik met mijn Samsung de zender volgorde instellen :)

Mijn EPG ziet er soortgelijk uit als die van de 'B series'

Mini EPG op beeld - Samsung tv - 'B' serie:
Afbeeldingslocatie: http://www.funriders.net/temp/Samsung_miniEPG.jpg

Guide button EPG - Samsung tv - 'B' serie:
Afbeeldingslocatie: http://www.funriders.net/temp/Samsung_EPG_large.jpg
Bron.

[ Voor 3% gewijzigd door funrider op 10-05-2011 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Hangt het van je TV af of die EPG traag of snel scrollt? Sommigen zeggen dat het traag is maar in het filmpje zegt de man dat het snel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 18:42

Mark_640

In my memory

Dat zal aan het gebuikte toestel liggen, je gebruikt nml. de EPG van de TV.

Ik vind de EPG van mijn LG TV redelijk rap, sneller als die van de mediabox, maar ziet er niet zo gelikt uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin Chung
Zag er ook snel uit in het filmpje, gezien het feit dat de zenders in het TV-menu verschijnt denk ik idd dat het puur afhankelijk is van de TV zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
chim0 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 15:30:
Hangt het van je TV af of die EPG traag of snel scrollt? Sommigen zeggen dat het traag is maar in het filmpje zegt de man dat het snel is.
Het hangt van je tv af. Bij mijn Samsung tv (LE40C630 uit 2010) vond ik het vrij vlot gaan (heb het niet geklokt) maar vond het sneller gaan dan mijn huidige grijze Thomson (SD) mediabox. Bij Bright.nl hebben ze een 2010 of 2011 model van Sony gebruikt.

Mijn Samsung heeft ook de handige mini EPG bovenin het beeld die UPC ook heeft. Je kunt bij Samsung die oproepen met 'Info' knop op je afstandsbediening en dan vervolgens de EPG wijzigen maar de zender laten staan en als je de zender wilt kijken van de EPG druk je op 'Enter' op je afstandsbediening en hij zapt naar de zender toe. Bij UPC afstandsbediening werkt het soortgelijk met de OK knop. Zapt een stuk sneller dan 'gewoon' beeld zappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

PMarcus schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 19:41:
[...]

Dat de installatie en gebruik zeer eenvoudig is en daarom aan te raden. Er zijn weinig tegenvallers, zoals traag zappen en een slechte gids.

Ik gebruik een Sony TV, gelijkend aan het filmpje dat robertwebbe heeft gepost. Ik kan me echter wel voorstellen dat als je TV er niet goed mee om gaat, de zaptijd hinderlijk traag kan worden. Wat ik zelf wel een nadeel vind dat mijn Sony doet is dat ff snel door de zenders heen zappen niet zo snel gaat. Echter kan je wel via het home menu snel naar een zender met een programma dat je leuk vind. Aangezien ik zelf altijd vrij gericht televisie kijk is dat geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eia
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Hooglander1 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 16:46:
[...]

Wat ik zelf wel een nadeel vind dat mijn Sony doet is dat ff snel door de zenders heen zappen niet zo snel gaat. Echter kan je wel via het home menu snel naar een zender met een programma dat je leuk vind. Aangezien ik zelf altijd vrij gericht televisie kijk is dat geen probleem.
Zet op de lege plaatsen maar een 0 neer (001 i.p.v. 1_ _).
Het toestel wacht op het volgende ingevoerde cijfer(s).

suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

Vandaag eens de software upgrade voor me PS50C530 scherm gedaan, daarna eens met een coax kabel aangesloten zodat ik ook eens het digitale gebeuren kon testen.

Alles in gesteld en hij vind telkens zo'n 300+ kanalen, maar daarna lijkt het wel alsof ie vastloopt en daarna gewoon weer in tv mode staat. Er staan wel kanalen in, maar ik ontvang geen NED1 (wat toch openstelt moet zijn?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb de CI+ module getest op mijn Samsung UE40B6000 en de kanalen worden alleen gevonden op de manier zoals Adze15021979 en funrider beschrijven. Via de normale procedure krijg ik geen kanalen, via de andere manier 279 kanalen. Enige probleem is dat ik geen RTL4-5-7 en Eredivisie in de channellist te zien krijg. Ze komne ook niet in de lijst door ze handmatig toe te voegen zoals funrider beschrijft.

UPC gebeld maar die geven aan dat mijn tv nog niet officieel word ondersteund (wat natuurlijk klopt). Ik heb de nieuwste firmware voor de tv. Heb de kabel indirect (via de mediabox van UPC) en direct in de tv geplugd om te testen of daar nog verschil in zit maar geen geluk. Enige tip die ik van UPC kreeg was om alle kanalen weer opnieuw te zoeken maar had dit uiteraard al meerdere keren gedaan.

Dit is denk ik meer ter informatie, of heeft iemand nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
funrider schreef op maandag 09 mei 2011 @ 11:55:
[...]

Ik wacht nog op de CI+ module dus vrijwel alle zenders zijn nog gecodeerd. Die komt waarschijnlijk deze week binnen.
Inmiddels CI+ module binnen gehad gisteren en werkt prima.

Voordelen
* eigen zendervolgorde die ik eerder had gemaakt is behouden gebleven ook na het decoderen
Overigens kan ik ook tot 5 favorietenlijst maken naast de 'gewone' zenderlijst. Dus eigenlijk heb je de mogelijkheid voor 6 lijsten. Ik moet nog even kijken hoe je hiertussen snel kunt switchen. Voorlopig kan het via het tv menu maar is wat omslachtig. Ik denk overigens niet dat ik of mijn vriending andere zenderlijsten gaan gebruiken.

* verlost van 'rode knop' popups en doorschakeling naar on demand
* stroomverbruik iets gereduceerd en in tv meubel een box minder.

Nadelen
* Alleen het 'beeld' zappen gaat wat traag.Een manier om gewoon 'zomaar' te zappen en langdurig te wachten is om via de beeld/mini EPG te zappen via 'Info' knop op de afstandsbediening en op pijltjes toetsen naar 'boven' en 'onder' in de mini EPG te switchen tussen zender EPG en vervolgens op 'Enter' toets (of hoe deze ook mag heten) te drukken om zo naar de gewenste zender te gaan.

* Ik heb in de tv instellingen ingesteld dat ik altijd 'Engels' audio wil horen echter bij Eurosport staat deze toch standaard op Nederland welke wel weer handmatig naar Engels te zetten is daar niet van. Cartoon Network laat wel automatisch Engelse audio horen.

* Bij digitale ondertiteling zoals bij 13th Street Universal moest ik ook handmatig aangeven dat ik Nederlandse ondertiteling wil tonen. Deze toont wel echter duurt het even voordat deze wordt weergegeven na het instellen hiervan. Ik moet nog even goed testen of deze nu per zender of voor alle zenders waar dit werkt wordt ingesteld en of dit nu altijd toont. Hier kom ik op terug.

Screenshot van mini EPG op de Samsung LE40C630 van FoxLife via UPC CI+
Afbeeldingslocatie: http://www.funriders.net/temp/FoxLife_miniEPG_CI+_SamsungLE40C630.jpg
Ricie schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 09:53:
Ik heb de CI+ module getest op mijn Samsung UE40B6000 en de kanalen worden alleen gevonden op de manier zoals Adze15021979 en funrider beschrijven. Via de normale procedure krijg ik geen kanalen, via de andere manier 279 kanalen. Enige probleem is dat ik geen RTL4-5-7 en Eredivisie in de channellist te zien krijg. Ze komne ook niet in de lijst door ze handmatig toe te voegen zoals funrider beschrijft.

UPC gebeld maar die geven aan dat mijn tv nog niet officieel word ondersteund (wat natuurlijk klopt). Ik heb de nieuwste firmware voor de tv. Heb de kabel indirect (via de mediabox van UPC) en direct in de tv geplugd om te testen of daar nog verschil in zit maar geen geluk. Enige tip die ik van UPC kreeg was om alle kanalen weer opnieuw te zoeken maar had dit uiteraard al meerdere keren gedaan.

Dit is denk ik meer ter informatie, of heeft iemand nog een idee?
Ik neem aan dat je de CI+ module er nog niet in hebt gedaan toe je zenders ging zoeken? Aanvullende zenders zoeken kan alleen zonder de CI+ module. Als je de methode gebruikt die ik eerder noemde (FoxLife, Eredivisie Live zenders, Radio6:
- Kies in menu, 3e optie (satteliet) - Handm. Opslaan - digitaal - frequentie 682750 - modulatie QAM64 - symboolfrequentie 6900 KS/s) om aanvullende zenders te zoeken dan vind hij 0 zenders?

Bij mij werkt dat alleen in combinatie mijn eerdere stappenplan en niet de iets andere versie van Adze. Jij vond 279 zenders. Is dat via de methode van Adze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Vanwege het trage beeld zappen via CI+ heb ik besloten om de module terug te sturen en toch de mediabox te houden. Moeilijke keuze maar onderstaande zaken zorgen ervoor dat toch niet de module behoud.

# Bij mij werkt het zappen juist trager als je zapt via beeld duurt het iets van 6-7 seconden ipv 3-4 (schatting) bij de mediabox. Ik heb dan ook geen gecertificeerde tv (wel gebruik ik laatste firmware overigens). Uiteraard kan je via de mini EPG zappen in de EPG zonder van zender te switchen maar is niet voldoende om de duur voor beeld weergave niet als hinderlijk te ervaren.

# Ook geeft hij na het aanzetten van de tv en soms bij zappen even kort weer dat de zender gecodeerd is. Na zappen tussen zenders en teruggaan naar desbetreffende zender (die in mijn Starter pakket zit) geeft hij deze wel weer.

# Lelijke teletekst ondertiteling op bijv. Canvas ook bij Nederlands gesproken programma's. Als ik het uitzet heb ik echter geen fraaie ondertiteling bij 13th Street en History.

# Ook is het beeld voor mijn gevoel iets minder scherp maar dat kan ik niet technisch onderbouwen.

Dit weegt voor mij niet op tegen de voordelen (zelfs zenders indelen, stroom besparing).
Mocht er tzt een firmware update komen voor mijn tv en/of certificering van UPC dan kan ik het altijd alsnog overwegen weer een module te nemen.

De rode knop doorstart / popups blijven hinderlijk bij de mediabox en het gemis van eigen zender volgorde maar ik hoop dat er met een nieuwe firmware dit tzt wordt verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Iemand zin om een vervolgtopic aan te maken? Ik heb geen tijd meer om de TS bij te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Een vervolgtopic is zo 2010... Is tegenwoordig niet meer nodig, er is geen maximum aantal berichten meer. Ik ben meer voorstander voor 1 totaal topic, wel zo handig als je de zoekfunctie gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kefding
Het is misschien inderdaad makkelijker om 1 of 2 tweakers toe te voegen aan het beheer van de TS, zodat je met meerdere aan de TS kan werken wanneer deze veranderd moet worden

Last.FM | Trakt.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er misschien iemand met een Samsun toestel die een export van de kanalen naar USB kan maken? Ik vind namelijk maar 228 zenders... En bij de ontbrekende zitten net RTL 4 en 5... Denk dat je er een hoop Samsung bezitters een plezier mee doet :)

Of heeft iemand een oplossing? Handmatig scannen op 148000 helpt niet... Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2011 @ 23:38:
Is er misschien iemand met een Samsun toestel die een export van de kanalen naar USB kan maken? Ik vind namelijk maar 228 zenders... En bij de ontbrekende zitten net RTL 4 en 5... Denk dat je er een hoop Samsung bezitters een plezier mee doet :)

Of heeft iemand een oplossing? Handmatig scannen op 148000 helpt niet... Alvast bedankt!
Ik vond zelf 229 zenders zie mijn eerdere post in dit topic. Bij mijn Samsung C serie tv kon ik wel de RTL zenders automatisch vinden. Maar zoals ik toen ook aangaf kun je wel handmatige de zenders zoeken. Wellicht dat dat ook werkt voor je RTL zenders.

RTL4, RTL5, RTL7:
- Kies in menu, 3e optie (satteliet) - Handm. Opslaan - digitaal - frequentie 276000 - modulatie QAM64 - symboolfrequentie 6900 KS/s

RTL8, Discovery, 13th Street:
- Kies in menu, 3e optie (satteliet) - Handm. Opslaan - digitaal - frequentie 180000 - modulatie QAM64 - symboolfrequentie 6900 KS/s

Een handige site voor de frequenties/modulatie is Dtvmonitor.

Ik heb helaas geen export file voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je reactie, ik zal rond 18:00 wel ff posten of dit de oplossing is! Hoop dat t werkt want ben blij dan van t kastje af te zijn! Kan ik ook eindelijk de opname functie van de tv gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
funrider schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 15:38:
[...]

Ik neem aan dat je de CI+ module er nog niet in hebt gedaan toe je zenders ging zoeken? Aanvullende zenders zoeken kan alleen zonder de CI+ module. Als je de methode gebruikt die ik eerder noemde (FoxLife, Eredivisie Live zenders, Radio6:
- Kies in menu, 3e optie (satteliet) - Handm. Opslaan - digitaal - frequentie 682750 - modulatie QAM64 - symboolfrequentie 6900 KS/s) om aanvullende zenders te zoeken dan vind hij 0 zenders?

Bij mij werkt dat alleen in combinatie mijn eerdere stappenplan en niet de iets andere versie van Adze. Jij vond 279 zenders. Is dat via de methode van Adze?
Ik heb de module er niet ingehad voordat ik ging zoeken. En via jou methode en die van Adze geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Funrider:

Heeft helaas niet geholpen... 0 zender gevonden... Heb ook de tv gereset en alles opnieuw geozcht en dan nog handmatig geprobeerd zonder de module in de tv maar mocht ook niet baten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Ik heb (volgens mij) een nogal raar probleem.

Al een hele tijd (sinds UPC met de zenders heeft lopen schuiven) deden een aantal zenders het niet meer bij ons boven. Tevens hadden we de laatste tijd telefonie problemen (signaal wat spontaan wegviel).

Er is een monteur langsgeweest van Guidion die het AOP in de huiskamer heeft vervangen en de splitter. Tevens hebben ze buiten in de kast het signaal wat opgevoerd omdat deze wat aan de lage kant was.

Inmiddels doen (zover ik zo snel kan zien) alle zenders het weer boven, behalve Veronica (die geeft nog steeds signaalverlies aan). Reset of het opnieuw instellen van de zenders helpt niet.

Enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?

Overigens had de monteur aangeraden om een versterker tussen de splitter en de TV boven te plaatsen om het signaal wat te boosten. Zou dit een slimme zet zijn? (Ik zou graag wat meer meningen hierover willen horen voordat ik zo'n 100 euro uitgeef)

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverback
mindcrash schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 21:55:
Ik heb (volgens mij) een nogal raar probleem.

Al een hele tijd (sinds UPC met de zenders heeft lopen schuiven) deden een aantal zenders het niet meer bij ons boven. Tevens hadden we de laatste tijd telefonie problemen (signaal wat spontaan wegviel).

Er is een monteur langsgeweest van Guidion die het AOP in de huiskamer heeft vervangen en de splitter. Tevens hebben ze buiten in de kast het signaal wat opgevoerd omdat deze wat aan de lage kant was.

Inmiddels doen (zover ik zo snel kan zien) alle zenders het weer boven, behalve Veronica (die geeft nog steeds signaalverlies aan). Reset of het opnieuw instellen van de zenders helpt niet.

Enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?

Overigens had de monteur aangeraden om een versterker tussen de splitter en de TV boven te plaatsen om het signaal wat te boosten. Zou dit een slimme zet zijn? (Ik zou graag wat meer meningen hierover willen horen voordat ik zo'n 100 euro uitgeef)
Ik had ook last van signaalverlies met meerdere tv's, dus ik ben naar de UPC-winkel gegaan en heb daar een splitter-versterker met returnsignaal gekocht voor 4 tv's en deze kostte slechts 39 Euro! Het beeld is weer top.

UE46C8700, CI+ UPC, Sandisk U3 8GB USB-stick, PopcornHour C200, BD-C6900, Marantz SR7005, Wii, PS/2, Logitech Harmony one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:01

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Silverback schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 08:58:
[...]
Ik had ook last van signaalverlies met meerdere tv's, dus ik ben naar de UPC-winkel gegaan en heb daar een splitter-versterker met returnsignaal gekocht voor 4 tv's en deze kostte slechts 39 Euro! Het beeld is weer top.
Bij mij dezelfde ervaring: ik had een nieuwbouwhuis gekocht en bij de bouw gevraagd om kabel in alle kamers (5 split). De aannemer had vervolgens de kabel met een 5-way splitter zonder versterking gesplitst in de meterkast. Nou... rampzalig signaal als gevolg. Ben toen ook naar de UPC winkel gegaan en dezelfde splitter-versterker (4x met return) gekocht en nu is alles weer helemaal zoals het hoort (al heb ik nu kabelsignaal in 4 i.p.v. 5 kamers ;-p ...)

Dus niks geen 100 euro, gewoon 40 euro en het probleem is (waarschijnlijk) opgelost. Mocht het niet werken, dan kan je toch altijd weer terug naar de UPC winkel?

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- CI module uit de tv

Geweldige tip !

Heb een Samsung le40c650 (c-serie dus), europees model (niet de ziggo-versie dus) ook op deze manier met UPC CI+ aan de praat gekregen.

Niet alle zenders (geen SBS6, geen BRT), maar wel een goed begin. Wie heeft nog een tip voor de zenders?

Ook met dank aan Ferry en Rudy van de le40c650 club !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Silverback schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 08:58:
[...]

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2613/5696399656_b3b5420b63.jpg

Je kunt nog 20% korting krijgen met de bon uit het installatiepakket!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverback
robertwebbe schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 21:19:
[...]

[afbeelding]

Je kunt nog 20% korting krijgen met de bon uit het installatiepakket!
Of je print deze link even uit ;-)

http://www.upc.nl/pdf/upc_centeraanbiedingen.pdf

Overigens is de bij de 39 Euro deze korting al af, want hij is normaal gesproken 49 Euro

[ Voor 10% gewijzigd door Silverback op 19-05-2011 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adze

Adze

CCNP !

Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 19:41:
Heb een Samsung le40c650 (c-serie dus), europees model (niet de ziggo-versie dus) ook op deze manier met UPC CI+ aan de praat gekregen.

Niet alle zenders (geen SBS6, geen BRT), maar wel een goed begin. Wie heeft nog een tip voor de zenders?
Hoewel ik eerder claimde dat de PS50C7700 alle zenders vond, moet ik hier een klein beetje op terug komen. Hij vond bijna alle zenders. Deze heb ik achteraf handmatig kunnen toevoegen mbv de in deze thread genoemde handeling. Let wel op dat er per provincie een andere frequentie is. Een voorbeeld:

- Ga naar de website http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/upc.shtml
- Zoek de zender op die je mist (in mijn geval BBC1) en noteer het Transport-ID (in dit geval 2053)
- Scroll op de website naar beneden en zoek de juiste frequentie en modulatie voor Transport-ID 2053 en Network-ID van je regio (in mijn geval 43142).
- Vul deze waarden in bij het handmatig zoeken et voila.

Frequenties van digitale TV zenders zijn dus erg regio specifiek.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gisteren de CI+ module binnen die ik wil gaan gebruiken i.c.m. mijn Sony KDL-40W5500.
Niet gecertificeerd door UPC, maar volgens de diverse berichten moet het allemaal werken.

Firmware is versie 1.730.

Heb zonder de module in de TV naar digitale zenders gezocht: ruim 300 gevonden. Wel met als
instelling Frankrijk als land gekozen (met Nederland: 0 gevonden).

CI+ module er in, melding "Authentication is in progress, please wait". Blijft ruim een uur zo staan,
geeft geen foutmeldingen, en op de achtergrond zie ik een testkanaal (5'). Heb het uiteraard meerdere
keren geprobeerd, TV aan en uit, module opnieuw erin, fabrieksinstellingen terugzetten en opnieuw zoeken.

Smartcard is aangemeld bij UPC, heb ze al gebeld, en de ID nummers komen overeen.
Het lukt de TV dus niet om op een goede manier de CI+ module te valideren, heeft iemand advies
hoe nu verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-07 16:27
Bij mij geeft de upc hd media box de klok nog maar 1 minuut na uitzetten en dan valt die weg, bij opstarten doet die ook elke keer >>>>>Load en duurt het nogal lang, alsof die elke keer opnieuw update ofzo, sinds een paar dagen last van, ben ik de enige?

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

Gister wilde ik zappen en drukte op de blauwe knop voor favorieten. Kastje crasht simpel weg en gaat rebooten.
Daarna nog een paar keer problemen gehad met zappen, dus uit eindelijk ben ik er maar mee gestopt.. Heb nu via me pa een CI+ module + kaartje als test en het werkt wel lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

Ik raak inmiddels aardig geirriteerd van die mediaboxen die bij snel zappen overspringen naar het interactieve gedeelte. Het is gewoon elke keer raak. Je zou toch zeggen dat het niet zo moeilijk moet zijn om op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

Waar het bij verschillende software ook fout gaat, bugs hebben een lage prioriteit en nieuwe features een hoge prioriteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlasHie_FlaSh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-06-2021
heeft er iemand hier ervaring met vervangen van de oude upc mediabox???

Ik heb gewoon de alles in 1 pakket van 45eu p/m met een "oude" grijze thompson. Deze is stuk gegaan en heb hier een nieuwe voor gekregen. Alleen heb ik een nieuwe zwarte HD box gehad?!? Heb ik geluk of hebben ze me een dure abonnement aangesmeerd? Het is telefonisch niet ter sprake gekomen..

Ik heb trouwens geen toegang tot de HD zenders... maar heb wel dus een HD box met hdmi:)

UPC kennende geloof ik eigelijk niet dat dit een "foutje" is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresh T.
FlasHie_FlaSh schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 20:36:
heeft er iemand hier ervaring met vervangen van de oude upc mediabox???

Ik heb gewoon de alles in 1 pakket van 45eu p/m met een "oude" grijze thompson. Deze is stuk gegaan en heb hier een nieuwe voor gekregen. Alleen heb ik een nieuwe zwarte HD box gehad?!? Heb ik geluk of hebben ze me een dure abonnement aangesmeerd? Het is telefonisch niet ter sprake gekomen..

Ik heb trouwens geen toegang tot de HD zenders... maar heb wel dus een HD box met hdmi:)

UPC kennende geloof ik eigelijk niet dat dit een "foutje" is...
Als ik het goed heb begrepen rolt UPC steeds vaker een HD box uit, ook bij klanten die geen HD afnemen. Wanneer deze klanten alsnog HD afnemen, hoeft alleen het abonnement omgezet te worden en niet de hele procedure gestart te worden met het vervangen van de box (met alle bijkomende logistiek en kosten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlasHie_FlaSh
zolang ik er niet voor hoef te betalen vindt ik het prima:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicDrive
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 16:23
Fresh T. schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 22:10:
[...]

Als ik het goed heb begrepen rolt UPC steeds vaker een HD box uit, ook bij klanten die geen HD afnemen. Wanneer deze klanten alsnog HD afnemen, hoeft alleen het abonnement omgezet te worden en niet de hele procedure gestart te worden met het vervangen van de box (met alle bijkomende logistiek en kosten).
Ik heb mijn pakket 3 weken geleden ontvangen (alles in 1 + 60mbit internet). Ik heb ook een zwarte (pace) box gekregen met een HDMI aansluiting. Ik kan nu tijdelijk een aantal zenders in HD bekijken, omdat die de eerste 3 maanden gratis zijn. o.a. film 1HD, sport1 HD en eredivisie live HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 13:11

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

ik heb nu al 2 jaren aaneengesloten eredivisie live. doen de meeste mensen dit tijdens de zomerstop opzeggen om aan het begin van volgend seizoen weer een nieuw abonnement te nemen (met alle voordelen van dien)?
gek, naïef van me misschien, dat UPC indirect mensen beloont die hun abonnement opzeggen in de zomer..

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

Kan dat dan? Normaal zijn acties alleen geldig bij half jaar geen lid te zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 13:11

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

Ankh schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 10:53:
Kan dat dan? Normaal zijn acties alleen geldig bij half jaar geen lid te zijn geweest.
ik heb de verschillende gebruiksvoorwaarden op nagekeken, maar kan zo snel niet vinden dat dit ook zo is?

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbree
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-01 12:20
Ik heb zelf de LG 26LE5500 tv. Installeren van de UPC CI+ module ging goed. Echter als ik de TV iedere keer opnieuw aanzet moet de module opnieuw authenticeren (Authentication in progress, please wait..) . Dat duurt een paar minuten. Ligt dat aan de TV of is daar een andere oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Laatst online: 12-09 11:55

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

wbree schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 07:26:
Dat duurt een paar minuten. Ligt dat aan de TV of is daar een andere oplossing voor?
Het opnieuw authenticeren gebeurd bij mijn TV ook (Philips PFL8605) alleen duurt het maar 10 tot 15 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 18:42

Mark_640

In my memory

wbree schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 07:26:
[..] (Authentication in progress, please wait..) . Dat duurt een paar minuten.
Ik heb ook een LG, en bij mij duurt het zo'n 30 seconden ongeveer (heb het nooit getimed). Andere merken toestellen zullen misschien wat sneller zijn, maar het zal altijd even duren als je de TV net hebt aangezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

Nerpissad schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 09:56:
ik heb nu al 2 jaren aaneengesloten eredivisie live. doen de meeste mensen dit tijdens de zomerstop opzeggen om aan het begin van volgend seizoen weer een nieuw abonnement te nemen (met alle voordelen van dien)?
gek, naïef van me misschien, dat UPC indirect mensen beloont die hun abonnement opzeggen in de zomer..
Mijn eredivise live loopt 2 juni af, en in Augustus komt ie er waarschijnlijk gewoon weer bij.

Ik ga niet betalen voor iets wat ik toch niet kijk, en in de zomer kijk ik toch geen eredivisie live, die oefenwedstrijden boeien me totaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-09 14:14
Ik ben alvast aan het nadenken welke provider ik straks in mijn nieuwe appartement wil gaan nemen. In eerste instantie was ik van plan om alléén een ADSL internetverbinding te nemen (à 25 of 30 euro per maand). Bij nader inzien zien die UPC abbo'tjes er toch wel leuk uit (Internet + TV, dus zonder telefonie) en daar kan je voor een kleine meerprijs 60/6Mbit krijgen én HD zenders (en tegenwoordig zijn er ook mogelijkheden om een CI+ module te verkrijgen). Nu zat ik eens wat te spelen met de opties en er viel me iets op. :P

Het basisabonnement bestaat uit: Internet + Digitale TV à €42,50
De extra's opties zijn qua meerprijs pér stuk: HDTV €9, Royaal €5, 60Mbit €10

Ik zou zelf voor 60Mbit + HD gaan, puur omdat ik dan een lekkere internetverbinding heb (vooral die hoge upload is best relaxt) én als ik dan toch TV heb, wil ik ook fatsoenlijk kunnen kijken. Geen zin om pixels te tellen op een Full HD tv. Echter, als ik die opties kies kost het niet €42,50+€19=€61,50, het kost dan maar €56,50, dus het lijkt alsof 5 euro korting krijg. Echter, als ik dan bijvoorbeeld voor 5 euro 'Royaal' erbij neem dan kost Royaal, dat normaal 5 euro kost ineens 10 euro meer. Het geldt zeg maar dus alleen voor díe specifieke aanbieding. Ik kan er alleen nergens verder iets over terug vinden. En ook in het tabelletje ziet de vergelijking er scheef uit, vandaar dat ik een prijsfout vermoed..

Voor de duidelijkheid nog even een overzichtje:

code:
1
2
3
4
5
6
I+DTV &          HD          :  (€42,50       + €9      = €51,50 ) => €51,50
I+DTV & 60Mbit               :  (€42,50 + €10           = €52,50 ) => €52,50
I+DTV & 60Mbit & HD          :  (€42,50 + €10 + €9      = €61,50 ) => €56,50  -€5??
I+DTV &          HD & Royaal :  (€42,50       + €9 + €5 = €56,50 ) => €56,50 
I+DTV & 60Mbit &      Royaal :  (€42,50 + €10      + €5 = €57,50 ) => €57,50
I+DTV & 60Mbit & HD & Royaal :  (€42,50 + €10 + €9 + €5 = €66,50 ) => €66,50

Nu zit ik te twijfelen, UPC opbellen, maar dadelijk is het een prijsfout (waar ik nu gunstig gebruik van zou kunnen maken). Sowieso wordt op dit moment nog op mijn adres aangegeven dat ik sowieso moet gaan bellen om een abonnement af te sluiten, maar dat zal binnen een paar weken wel veranderen verwacht ik). Dan moet ik nog even kijken of het gaat lukken om een CI+ module erbij aan te vragen, ik zie die optie nergens staan bij die pakketten.

Edit:

Lol, ik ben erachter gekomen dat er bij staat vermeld:
Combineert u HDTV met DVR waarmee u kunt opnemen en pauzeren en heeft u nog geen UPC HDDVR Mediabox, dan ontvangt u € 5,- vaste korting per maand.
Vandaar die korting natuurlijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Steephh op 26-05-2011 14:39 ]

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbree
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-01 12:20
Mark_640 schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 10:06:
[...]

Ik heb ook een LG, en bij mij duurt het zo'n 30 seconden ongeveer (heb het nooit getimed). Andere merken toestellen zullen misschien wat sneller zijn, maar het zal altijd even duren als je de TV net hebt aangezet.
Na een paar dagen gaat het aanmelden inmiddels een stuk sneller! Zo'n 20 seconden. Valt mee te leven. :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlasHie_FlaSh
MicDrive schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 09:37:
[...]

Ik heb mijn pakket 3 weken geleden ontvangen (alles in 1 + 60mbit internet). Ik heb ook een zwarte (pace) box gekregen met een HDMI aansluiting. Ik kan nu tijdelijk een aantal zenders in HD bekijken, omdat die de eerste 3 maanden gratis zijn. o.a. film 1HD, sport1 HD en eredivisie live HD
ook ik kan sport 1 hd en eredivise live hd ineens bekijken sinds ik de zwarte box heb ontvangen.. alleen heb ik GEEN hd abonnement..

ik heb in het verleden slechte ervaring gehad met proefperiodes bij upc. Ik ga maar ff bellen met de vraag of ik wel recht heb op de zwarte box. ik had dus gewoon de oude grijze thompson box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlasHie_FlaSh
Nerpissad schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 09:56:
je kan opzeggen alleen heb je voor zover ik weet een 1 maand opzegtermijn.. dus het heeft weinig zin je bespaart nu dan alleen 1 maand want 30 juli is alweer de eerste wedstrijd om de johan cruyff schaal.
Pagina: 1 ... 14 ... 30 Laatste

Let op:
Heb je een UPC Horizon? Neem dan een kijkje in dit topic.