LG 32LD350 in combinatie met UPC Digitale CI+ Module

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Een aantal dagen geleden heb ik een UPC CI+ module besteld voor mijn LG TV. Deze is officieel nog niet gecertificeerd, maar bij Ziggo wel. Ik kon het proberen, dus dat doe ik dan ook graag. Ik heb de module vandaag ontvangen en in de TV gedaan. Heb de handleiding van UPC helemaal gevolgd, en alles gedaan wat er in stond. Uiteindelijk kreeg ik wel digitale TV, maar alleen van Nederland 1 kreeg ik beeld. Ik kon bij elke zender zien wat er op dat moment op TV was, en ook wanneer het zou eindigen. Volgens mij heet het de EPG.

Ik heb toen met UPC gebeld, en ze vertelde mij dat het zo is dat de Smartcard nog niet helemaal administratief doorgevoerd was om maar zo te zeggen. De kans is klein dat het niet zou werken, want ik kon Nederland 1 wel gewoon digitaal ontvangen door middel v/d module.

Nu een paar uur later heb ik nog steeds geen digitale TV, en ik dacht, laat ik mijn TV eens updaten. Ik dus die USB stick erin doen, instructies van LG gevolgd etc. etc.
Nu ging die update dus niet door, want er was iets mis met de software. Nou, USB stick eruit en opeens had ik ook Nederland 1 niet meer digitaal. Dat is nu dus ook weg.

Ik ben dus even de weg kwijt nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 20:11

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Wanneer heb je het laatst contact gehad met de support van UPC?

Een administratieve verrwerking kan even duren.

Firmware van de tv kun je altijd opnieuw downloaden. Gebruik dan een geformatteerde usb-stick zodat die echt blanco is. Mogelijk bestaat er ook een emergency firmware als je helemaal niets meer kunt met de tv.

Oh; updaten zonder de CI+ module in je tv. Daarna inpluggen.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gisterenavond, rond 7. Ik heb nu de landinstelling van de TV op Zweden gezet, misschien dat het eventueel helpt. Ik kreeg wel het UPC digitale TV testbeeld + Nederland 1 digitaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2011 @ 21:54:
Heb de handleiding van UPC helemaal gevolgd, en alles gedaan wat er in stond. Uiteindelijk kreeg ik wel digitale TV, maar alleen van Nederland 1 kreeg ik beeld.
Voor een ander type LG televisie, de 32LD550, is het volgende stappenplan op de UPC website te vinden:
http://www.upc.nl/klanten...brand=LG&type=46LD550.AEU

Zorg ervoor dat dit stappenplan in de juiste volgorde wordt uitgevoerd. Zorg er ook voor dat de CI+ CAM op de juiste manier in het CI+ slot is geplaatst en dat ook de smartcard goed om in de CI+ CAM zit:

Afbeeldingslocatie: http://www.upc.nl/images/televisie/ci-plus/ci-plus-3-stappen.jpg

Controleer voor de zekerheid ook de handleiding van de TV voor de juiste plaatsing van de CI+ CAM.

Verder staat bij stap 8 dat de CI+ Module in sommige gevallen geactiveerd moet worden:
Deze stap is alleen voor abonnees die de UPC Mediabox vervangen door de CI+ Module.
Om uw CI+ Module te activeren neemt u contact op met 0900 500 20 01 (€ 0,10 per minuut). Houd uw klantnummer bij de hand en volg de instructies. Het kan tot één uur duren voordat de CI+ Module volledig is geïnstalleerd en alle zenders, die bij uw abonnement horen, zichtbaar zijn.
De kans is klein dat het niet zou werken, want ik kon Nederland 1 wel gewoon digitaal ontvangen door middel v/d module.
Nederland 1 is ongecodeerd, dus daar wordt de CI+ CAM niet gebruikt.
Nu een paar uur later heb ik nog steeds geen digitale TV, en ik dacht, laat ik mijn TV eens updaten. Ik dus die USB stick erin doen, instructies van LG gevolgd etc. etc.
Nu ging die update dus niet door, want er was iets mis met de software. Nou, USB stick eruit en opeens had ik ook Nederland 1 niet meer digitaal. Dat is nu dus ook weg.
Het is aan te raden om software updates uit te voeren zonder dat de CI+ CAM in de TV zit. Kennelijk heeft de gefaalde update actie wel tot gevolg gehad dat de instellingen van de TV zijn gereset naar fabrieksinstellingen. Dus is ook de digitale TV kanalenlijst gewist. CI+ CAM weer uit de TV halen en opnieuw het stappenplan uitvoeren om de kanalen te zoeken.

[ Voor 4% gewijzigd door ArChie op 03-05-2011 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 18:42

Mark_640

In my memory

Ik heb een LG 42LD450, en daar werkt de CI+ module van UPC prima.

Wel duurt het ongeveer een minuut nadat ik de TV heb aangezet voordat ik beeld heb op alle zenders, de eerste minuut werkt alleen NED1.

Zoals ArChie al aangeeft, even opnieuw installeren volgens de handleiding, en als je dan nog geen beeld hebt, even een telefoontje naar de helpdesk, misschien dat er nog iets niet goed in het systeem staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:20
ik bezit een Samsung UE32B7020, deze staat ook niet in de gecertificeerde lijst op de UPC site. echter is deze voor Ziggo wel gecertificeerd. Dus ik heb ook maar de stoute schoenen aangetrokken en de ci+ module besteld.

Vandaag binnen gekregen! maar als ik hem in de tv steek geeft hij de fout: Authenticatie fout - Authenticatie mislukt tussen tv en module: 17

in het boekje stond überhaupt geen handleiding voor een Samsung tv dus ik heb zelf een beetje zitten goochelen met zoals het in de handleiding staat over de andere fabrikanten.
Maar het mocht niet baten.

Kan het zo zijn dat ook mijn kaartje misschien ook administratief niet helemaal op orde is? of zal het met mijn tv gewoon nooit mogelijk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Blo0odyHell schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 15:54:
ik bezit een Samsung UE32B7020, deze staat ook niet in de gecertificeerde lijst op de UPC site. echter is deze voor Ziggo wel gecertificeerd. Dus ik heb ook maar de stoute schoenen aangetrokken en de ci+ module besteld.
Misschien heb je iets aan deze installatie handleiding:
http://www.samsung.com/nl/download/samsung_cam_ciplus.pdf

Wel voor de installatie de gegevens van Ziggo/Caiway vervangen door die van UPC. En zorg ervoor dat je eerst de kanalen hebt gevonden voordat je de CI+ CAM in de TV steekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De CAM CI+ zit er goed in, en ik vervang het niet door de Mediabox dus activeren lijkt me niet nodig. Ik geloof dat dat gisteren al gebeurd is toen ik met de helpdesk van UPC sprak.
Nu, 24 uur verder zou de boel eigenlijk administratief doorgevoerd moeten zijn. Helaas is dat niet het geval, want ik heb nog steeds geen andere zenders. Ik krijg overigens wel de provinciale omroepen, en zenders als AT5 en dergelijke.

Ik ga zo weer met UPC bellen, maar eerst even die software update zonder CAM CI+ doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 18:58:
De CAM CI+ zit er goed in, en ik vervang het niet door de Mediabox dus activeren lijkt me niet nodig. Ik geloof dat dat gisteren al gebeurd is toen ik met de helpdesk van UPC sprak.
Nu, 24 uur verder zou de boel eigenlijk administratief doorgevoerd moeten zijn. Helaas is dat niet het geval, want ik heb nog steeds geen andere zenders. Ik krijg overigens wel de provinciale omroepen, en zenders als AT5 en dergelijke.

Ik ga zo weer met UPC bellen, maar eerst even die software update zonder CAM CI+ doen.
Via het Common Interface (of Gemeenschappelijke Interface of iets dergelijks) menu van je TV moet je kunnen zien dat er een UPC CI+ CAM in het CI+ slot zit en vervolgens kan je dan via het menu van de CI+ CAM controleren of er een smartcard in de CI+ CAM zit. Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ArChie schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 19:17:
[...]

Via het Common Interface (of Gemeenschappelijke Interface of iets dergelijks) menu van je TV moet je kunnen zien dat er een UPC CI+ CAM in het CI+ slot zit en vervolgens kan je dan via het menu van de CI+ CAM controleren of er een smartcard in de CI+ CAM zit. Klopt dat?
Er is een kopje genaamd CI-Informatie, maar daar kan ik niet heen navigeren. Die is zeg maar niet beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Misschien dat één van de UPC klanten voor de gebruikers hier kan laten zien welke pakket informatie de UPC smartcard toont via het CI+ CAM menu als die goed functioneert. Zo kunnen de anderen dat vergelijken of hun smartcard al is geactiveerd bij UPC indien het nog niet goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de televisie inmiddels geupdate naar de meest recente firmware, maar dat heeft geen effect. Volgens mij heeft het toestel gewoon niet door dat er een CI module in zit.
Hele domme vraag dit maar: moet die module er helemaal in zitten? Want nu steekt er een heel groot deel gewoon uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 19:18:
[...]

Er is een kopje genaamd CI-Informatie, maar daar kan ik niet heen navigeren. Die is zeg maar niet beschikbaar.
Dat lijkt mij niet de bedoeling. Als je er niet heen kan navigeren, dan houdt dat meestal in dat je TV de CI+ CAM niet detecteert. Weet je zeker dat hij er goed om inzit of zit hij er misschien niet ver genoeg in? Zijn er misschien contact pinnetjes in het CI+ slot verbogen (te controleren met een zaklamp)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hij kan er maar op één manier ( gemakkelijk ) in, en op een gegeven moment kan 'ie gewoon niet verder. Ik kan wel gaan duwen, maar of dat helpt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Okee, dit is natuurlijk erg genant. Ik moest een klein stukje door duwen en ik kreeg de melding: 'CI MODULE GEDETECTEERD'.

Er staat nu in beeld:
UPC
Authentication is in progress, please wait.

Edit:
Ik kreeg een schermpje om het Netwerk ID ( 43142 ) in te voeren, dit kwam overigens niet voor in de handleiding.

Edit2:

Ik krijg nu de mededeling: De installatie wordt nu voltooid; dit kan enkele minuten duren. Waarna u kunt genieten van digitale tv.

Het lijkt me dat die melding van UPC komt, dus volgens mij gaat dit toestel binnenkort gewoon op die lijst staan van UPC zelf. Ik wacht nog even, maar ik verwacht dat het gaat werken ( ondanks mijn eigen falen, hoe moeilijk kan het zijn, een CI module plaatsen? ) :9

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2011 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
ArChie schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 17:35:
[...]

Misschien heb je iets aan deze installatie handleiding:
http://www.samsung.com/nl/download/samsung_cam_ciplus.pdf

Wel voor de installatie de gegevens van Ziggo/Caiway vervangen door die van UPC. En zorg ervoor dat je eerst de kanalen hebt gevonden voordat je de CI+ CAM in de TV steekt.
bedankt voor de handleiding!

heb de hele tv gereset en toen een beetje de handleiding gevolgd en gegevens omgezet naar UPC maar hij vind geen kanalen helaas. hij zoekt ook nog geen 3 seconden :S er kwam zevenaar te staan wat ik zosnel zag, dit omdat ik gelderland code gebruikt heb ga ik vanuit!

[ Voor 56% gewijzigd door Kasper op 03-05-2011 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Blo0odyHell schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 19:30:
[...]

dan krijg ik de melding, mislukt blabla

ik heb die handleiding doorgenomen, met aantal zaken aangepast gespiekt uit het handleidingboekje. maar hij vind compleet geen zenders voor dat ik module erin steek
Je moet zonder CI module e.d. gewoon zenders zoeken, met die Symbol Rate instellingen van UPC enz. (die in de UPC handleiding staan). Ik krijg dan de melding
Kabel DTV - 173 programma's gevonden ( ik heb UPC Digitale TV Starter, dus dat zal wel kloppen )

En dan heb ik gewoon de zenderlijst en alle programma informatie, en geen beeld. Waarschijnlijk krijg ik nu wel beeld, want die CI module zat er bij mij dus niet in 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 19:28:
Okee, dit is natuurlijk erg genant. Ik moest een klein stukje door duwen en ik kreeg de melding: 'CI MODULE GEDETECTEERD'.
Tja, de contact pinnetjes zitten helemaal achter in het CI+ slot. Zo te lezen zat de CI+ CAM eerst tegen die pinnetjes aan. Goed om te horen dat dit is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 19:33:
[...]

Je moet zonder CI module e.d. gewoon zenders zoeken, met die Symbol Rate instellingen van UPC enz. (die in de UPC handleiding staan). Ik krijg dan de melding
Kabel DTV - 173 programma's gevonden ( ik heb UPC Digitale TV Starter, dus dat zal wel kloppen )

En dan heb ik gewoon de zenderlijst en alle programma informatie, en geen beeld. Waarschijnlijk krijg ik nu wel beeld, want die CI module zat er bij mij dus niet in 8)7
ik heb de frequentie naar 164000 gezet
netwerk id 43142 (gelederland)
symbol rate 6900
en 64 qam stond eral
zoeken staat op snel en dat kan ik niet veranderen..

na 3 sec is zoeken al op 100% en in die tijd is er zevenaar komen te staan, maar 0 zenders gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit ook in Gelderland. Ik vul diezelfde gegevens in en ik krijg wel gewoon een zenderlijst. Kan het zijn dat het COAX signaal bij jou misschien te zwak is, of verstoord wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij werkt het allemaal, ik heb minutenlang gewacht met de mededeling dat de installatie voltooid werd. Vervolgens kreeg ik de melding: "Gescrambled programma" en daarna " Geen toegang tot deze zender " met een uitleg van UPC.
En ik zat ondertussen met UPC aan de lijn, en opeens kreeg ik beeld. Dus ik heb maar even opgehangen, en ik ga nu kijken of alles in orde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Blo0odyHell schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 19:39:
ik heb de frequentie naar 164000 gezet
netwerk id 43142 (gelederland)
symbol rate 6900
en 64 qam stond eral
zoeken staat op snel en dat kan ik niet veranderen..

na 3 sec is zoeken al op 100% en in die tijd is er zevenaar komen te staan, maar 0 zenders gevonden
Aangezien hij met de naam Zevenaar komt, wat de naam van de headend is die bij netwerk ID 43142 hoort, wil dat zeggen dat hij wel iets vind. Zit je misschien in zo'n One way DTV gebied van UPC? Zo ja, dan zou je 50142 eens kunnen proberen als netwerk ID.

De CI+ CAM is toch wel uit de TV als je bezig bent met het kanalen zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 19:41:
Ik zit ook in Gelderland. Ik vul diezelfde gegevens in en ik krijg wel gewoon een zenderlijst. Kan het zijn dat het COAX signaal bij jou misschien te zwak is, of verstoord wordt?
ik heb wel een versterker ertussen zitten, daarvan uit gaat er 1 naar t upc kastje, 1tje naar een splitter die naar boven naar 3 andere tvs gaan en nog 1tje die naar de tv gaat (die ik nu dus nodig hebt) maar ook gesplits word naar de dvdrecorder

ja ik weet t, best ingewikkeld allemaal maar ivm vorige problemen (toen we upc kastje kregen) hebben we een versterker gekocht en sindsdien hebben we mooier analoog beeld dan ooit te voren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
ArChie schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 19:45:
[...]

"Zit je misschien in zo'n One way DTV gebied van UPC? Zo ja, dan zou je 50142 eens kunnen proberen als netwerk ID."

De CI+ CAM is toch wel uit de TV als je bezig bent met het kanalen zoeken?
hoe weet ik dat? haha

ja ik heb um eruit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Als je al een Mediabox van UPC hebt, dan kan je dat afleiden van het feit of je wel of niet gebruik kan maken van VOD en Interactieve TV diensten. Als dat niet het geval is zit je in een "One Way DTV" gebied en anders in een normaal DTV gebied met alle diensten.

Misschien dat er iets niet goed is met het signaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ArChie schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 19:51:
[...]

Als je al een Mediabox van UPC hebt, dan kan je dat afleiden van het feit of je wel of niet gebruik kan maken van VOD en Interactieve TV diensten. Als dat niet het geval is zit je in een "One Way DTV" gebied en anders in een normaal DTV gebied met alle diensten.

Ik kan ook geen Interactieve diensten gebruiken op de mediabox, maar ik zit niet in een "One Way DTV" gebied. Dat heeft ermee te maken dat ik een versterker heb zonder retour signaal functie, maar dat terzijde.

Voor mij is het probleem inmiddels opgelost, het lag uiteindelijk bij mijn knullige fout omdat ik dacht dat de module er goed in zat, terwijl dat dus niet zo was. Wat mij betreft blijft dit topic gewoon open, om Blo0odyHell verder te helpen/laten helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
ArChie schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 19:51:
[...]

rode knop etc doet het met upc media box wel! als je dat met interactief bedoeld

ik heb al een idee, om gewoon de stekker die nu in media box zit (wel direct van de versterker afkomt) in de tv te drukken. want media box ontvangt wel gewoon goed de digitale zenders!

(bij ons is het rare probleem dat als je direct kabel (zonder splitter etc en kort kabeltje van meter) van 1e coax aansluiting naar upc kastje gaat, is ontvangst te slecht! :S is gewoon een versterker nodig in dit huis voor digitaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Blo0odyHell schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 19:56:
rode knop etc doet het met upc media box wel! als je dat met interactief bedoeld
Okee, dan moet 43142 gewoon te gebruiken zijn.
ik heb al een idee, om gewoon de stekker die nu in media box zit (wel direct van de versterker afkomt) in de tv te drukken. want media box ontvangt wel gewoon goed de digitale zenders!
Dat zou mijn volgende vraag zijn geweest: Zit de TV soms door gelust via de Mediabox? Sommige Mediaboxen/ontvangers geven een behoorlijk zwakker signaal af via de doorlus aansluiting. Probeer het eens met een directe verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
nou kijk, mijn versterker heeft 4 uitgangen (allen retourgeschikt overigens)

1 ongebruikt

1 naar upc mediabox

1 naar splitter -- tv -- dvd recorder

1 naar splitter -- tv -- tv -- tv

geloof dat het zo zit zo uit mijn hoofd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Blo0odyHell schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 20:07:
nou kijk, mijn versterker heeft 4 uitgangen (allen retourgeschikt overigens)

1 ongebruikt

1 naar upc mediabox

1 naar splitter -- tv -- dvd recorder

1 naar splitter -- tv -- tv -- tv

geloof dat het zo zit zo uit mijn hoofd
Goed, probeer even de coax kabel die nu naar de Mediabox loopt in de TV. Als de TV dan wel de kanalen weet te vinden, dan weet je dat je iets zal moeten doen aan de bekabeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
ja dat heb ik geprobeerd, geen effect

ik ging nog even voor de gein zonder versterker proberen en zag weer hoe slechter analoog ik toen had, toen zei hij niet eens zevenaar! en was na 1 sec al klaar..

als ik de code 50142 deed kreeg ik ook 0 zenders en kwam er ipv zevenaar One way DTV te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Blo0odyHell schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 20:30:
ja dat heb ik geprobeerd, geen effect
Dan heb ik ook even geen idee meer wat er aan de hand kan zijn. Je TV stemt kennelijk wel af op die 164000 KHz en is ook in staat om in het daar aangetroffen digitale TV signaal de juiste Network Information Table (NIT) te vinden die bij de gebruikte netwerk ID hoort. De getoonde namen komen immers uit die geselecteerde NIT's. Waarom de TV dan vervolgens toch geen kanalenlijst weet op te bouwen is mij niet duidelijk. Je zou nog even de overige netwerk ID's kunnen proberen? Misschien heeft de UPC helpdesk nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
ArChie schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 20:54:
[...]

Dan heb ik ook even geen idee meer wat er aan de hand kan zijn. Je TV stemt kennelijk wel af op die 164000 KHz en is ook in staat om in het daar aangetroffen digitale TV signaal de juiste Network Information Table (NIT) te vinden die bij de gebruikte netwerk ID hoort. De getoonde namen komen immers uit die geselecteerde NIT's. Waarom de TV dan vervolgens toch geen kanalenlijst weet op te bouwen is mij niet duidelijk. Je zou nog even de overige netwerk ID's kunnen proberen? Misschien heeft de UPC helpdesk nog een idee?
ik ben bang dat het met de signaal sterkte te maken heeft, dat is bij hier altijd het probleem helaas. daarbij heb ik ook nog weinig vertrouwen in de helpdesk van upc (het ligt namelijk altijd aan ons, verkeerde kabels/splitters/versterkers noem maar op)

ik zie trouwens als je bij kanaal 999 rode knop in druk ik direct een fout krijg dat hij slechte signaal heeft! :S maar heb verder nergens last van met upc kastje gewoon elke zender goed beeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dan ligt het probleem in ieder geval niet aan je TV of CI+ module, en dat scheelt, want dat geeft wel hoop. Er is toch het een en ander mis met de bekabeling en versterkers. Verder weet ik er het fijne ook niet van helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 21:38:
Dan ligt het probleem in ieder geval niet aan je TV of CI+ module, en dat scheelt, want dat geeft wel hoop. Er is toch het een en ander mis met de bekabeling en versterkers. Verder weet ik er het fijne ook niet van helaas.
hmm dan ben ik bang dat het vervangen van het upc kastje dan ook overbodig word. ik wou graag het kastje dan naar boven doen als ci+ zou werken, maar die komt t kastje komt dan achter 2 splitters dus dan zie ik het zwaar in dat die dan nog iets digitaals ontvangt!

dan zal ik nog 3 kwart jaar met upc kastje doen en rest van de tv analoog moeten kijken tot wij glasvezel krijgen. (dan krijgen we alles van kpn dus eindelijk van alleenrecht op tv van upc af)

toch bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
mijn vraag aan upc:

ik krijg de foutmelding: Authenticatie fout - Authenticatie tussen tv en module is mislukt: 17

antwoord:

Bedankt dat u contact heeft opgenomen met de klantenservice van UPC. Mijn naam is Sandra en ik neem uw vraag persoonlijk in behandeling. Ik begrijp dat deze gaat over een foutmelding als u de CI+ module wilt installeren.

Het spijt mij dat er onduidelijkheid is ontstaan over de installatie van uw CI+ module.

De foutmelding: Authenticatie fout - Authenticatie tussen tv en module is mislukt: 17 heeft als waarschijnlijke oorzaak dat u eerst de CI+ module heeft geplaatst en daarna pas om de zenders heeft laten zoeken.
Om dit op te lossen kunt u de volgende stappen ondernemen;
CI+ module verwijderen uit de TV.
Fabrieksinstellingen van de TV uitvoeren.
Zorgen dat de laatste software versie op de TV staat.
Via DVB Tuner digitaal zenders laten zoeken zonder CI+ module in de tv.
Als alle zenders ingeladen zijn en u ziet alle zenders op volgorde met zwart beeld, dan kan de CI+ module geplaatst worden.
CI+ module laten installeren

Op de volgende website kunt u nagaan of uw televisie gecertificeerd is: http://www.upc.nl/klantenservice/televisie/ci-plus/

Ik heb geprobeerd om uw vraag zo goed en volledig mogelijk te beantwoorden. Heeft u behoefte aan meer (of andere) informatie, neem dan gerust opnieuw contact met ons op.

Met vriendelijke groet,

Sandra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
mijn vraag aan samsung:

is/wordt het mogelijk om met de ue32b7020 digitaal via ci+ module van upc tv te kijken?

antwoord:

Spijtig genoeg zijn de B en de C modellen niet te certifigeren via upc dat is softwarematig niet
mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
is het dan gewoon door de software van mij tv dat hij geen digitale zenders vind, of heb ik gewoon te zwak signaal om digitaal te kunnen ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
Adze15021979 schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 02:03:
Ik kan melden dat het me gelukt is om digitale tv via ci+ kaartje op mn niet gecertificeerde Samsung PS50C7700 werkend te krijgen. Ik denk dat het zonder problemen mogelijk moet zijn op alle Samsung c-series (2010) tv's via de volgende methode:

- CI module uit de tv
- Kies in menu, 3e optie (sattelietje) --> Antenne: Kabel
- Kies in menu, 3e optie (sattelietje) --> Land --> Digitaal Kanaal: Ander
- Kies in menu, 3e optie (sattelietje) --> Optie Kabel Zoeken --> Startfreq: 116750; Stopfreq: 880750; Symboolfreq: 6900; Modulate: 64QAM
- Kies in menu, 3e optie (sattelietje) --> Automatisch Opslaan --> Antennebron: Kabel; Kanaalbron: Digitaal --> Volgende --> Zoekmodus: Netwerk --> Zoeken

De TV vond toen zo'n 300+ kanalen :D

Hierna heb ik mn TV uitgedaan en de CI module geplaatst. Na een paar minuten wachten de TV weer aangezet. Hierna probeerde de TV de CI+ kaart te authenticeren en tot mijn verbazing ging dit goed. Duurde uiteindelijk wel een kwartiertje.

Mijn dank gaat uit naar Devil-Strike.net van chelloo forum. Met behulp van zijn posts is het me gelukt.

ok dan! dit is zelfs mij ook gelukt :P haha fuck upc en samsung met hun antwoorden! het kan dus gewoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
ok ik mis dus wel sbs6 :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Tja. Deze zoekmethode was me bekend, maar zoals je nu zelf al merkt zitten er wat haken en ogen aan t.o.v. de aanbevolen zoekmethode waarbij op basis van netwerk ID wordt gezocht. Ik heb het vermoeden dat sommige TV's bij deze alternatieve zoekmethode namelijk uitgaan van een standaard DVB-T frequentie raster en dat hoeft bij DVB-C niet van toepassing te zijn. Het vervelende is dan wel dat er mogelijk frequenties gemist worden tijdens het zoeken. Toen de eerste Sony TV's met DVB-C tuner op de markt kwamen bleek al vrij snel dat die modellen bij het toenmalige Casema ook een bepaalde frequentie niet wilde scannen waarop toevallig ook een populaire zender zat.

Een ander nadeel van deze zoekmethode is dat de kanalenlijst waarschijnlijk ook niet automatisch bijgewerkt zal worden op het moment dat UPC kanalen toevoegt, verwijdert of verplaatst. Voor dat automatisch updaten moet de TV namelijk versie wijzigingen van een Network Information Table (NIT) in de gaten houden. De juiste NIT wordt geselecteerd op basis van de Netwerk ID die bij deze alternatieve zoekmethode echter niet gebruikt wordt.

Helaas wil het echter niet lukken om met de aanbevolen zoekmethode door jouw TV de kanalenlijst te laten opbouwen, dus zal je een afweging moeten maken of je met deze beperkingen door het gebruik van de alternatieve zoekmethode kan leven.

Ik heb nog één vraag: Je hebt toch wel bij de landkeuze "Nederland" als land ingevoerd tijdens de installatie van de TV toen je de aanbevolen zoekmethode gebruikte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
ArChie schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 18:36:
[...]

Tja. Deze zoekmethode was me bekend, maar zoals je nu zelf al merkt zitten er wat haken en ogen aan t.o.v. de aanbevolen zoekmethode waarbij op basis van netwerk ID wordt gezocht. Ik heb het vermoeden dat sommige TV's bij deze alternatieve zoekmethode namelijk uitgaan van een standaard DVB-T frequentie raster en dat hoeft bij DVB-C niet van toepassing te zijn. Het vervelende is dan wel dat er mogelijk frequenties gemist worden tijdens het zoeken. Toen de eerste Sony TV's met DVB-C tuner op de markt kwamen bleek al vrij snel dat die modellen bij het toenmalige Casema ook een bepaalde frequentie niet wilde scannen waarop toevallig ook een populaire zender zat.

Een ander nadeel van deze zoekmethode is dat de kanalenlijst waarschijnlijk ook niet automatisch bijgewerkt zal worden op het moment dat UPC kanalen toevoegt, verwijdert of verplaatst. Voor dat automatisch updaten moet de TV namelijk versie wijzigingen van een Network Information Table (NIT) in de gaten houden. De juiste NIT wordt geselecteerd op basis van de Netwerk ID die bij deze alternatieve zoekmethode echter niet gebruikt wordt.

Helaas wil het echter niet lukken om met de aanbevolen zoekmethode door jouw TV de kanalenlijst te laten opbouwen, dus zal je een afweging moeten maken of je met deze beperkingen door het gebruik van de alternatieve zoekmethode kan leven.

Ik heb nog één vraag: Je hebt toch wel bij de landkeuze "Nederland" als land ingevoerd tijdens de installatie van de TV toen je de aanbevolen zoekmethode gebruikte?
heb het land op overige gezet voor het zoeken

en na het vinden en het plaatsen van ci+ module vroeg hij nog de regio code (van gelderland in mijn geval)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Blo0odyHell schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 19:14:
heb het land op overige gezet voor het zoeken
Okee. Heel misschien weet ik wat er misgaat bij het kanalen zoeken met jouw TV. Het kan aan de DVB Service Information (DVB-SI) data liggen die door UPC wordt verzonden en je TV moet gebruiken voor het opbouwen van de kanalenlijst. Het lijkt erop dat die bij UPC net iets anders van opbouw is dan bij Ziggo en mogelijk struikelt de DVB implementatie van Samsung daarover.

Helaas moet ik nu eerst iemand zien te vinden die UPC klant is en ook beschikt over een DVB-C PC-TV kaart zodat er een Transport Stream capture bestand kan worden gemaakt dat ik kan gebruiken voor een vergelijking tussen de DVB-SI data van UPC en Ziggo. Dat valt niet mee aangezien UPC klanten eigenlijk niets hebben aan zo'n DVB-C PC-TV kaart omdat dergelijke kaarten niet gebruikt kunnen worden met een CI+ CAM. Maar goed, misschien is er hoop dat je TV alsnog kan gaan werken als UPC wat wil aanpassen naar aanleiding van de vergelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
ArChie schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 19:32:
[...]

Okee. Heel misschien weet ik wat er misgaat bij het kanalen zoeken met jouw TV. Het kan aan de DVB Service Information (DVB-SI) data liggen die door UPC wordt verzonden en je TV moet gebruiken voor het opbouwen van de kanalenlijst. Het lijkt erop dat die bij UPC net iets anders van opbouw is dan bij Ziggo en mogelijk struikelt de DVB implementatie van Samsung daarover.

Helaas moet ik nu eerst iemand zien te vinden die UPC klant is en ook beschikt over een DVB-C PC-TV kaart zodat er een Transport Stream capture bestand kan worden gemaakt dat ik kan gebruiken voor een vergelijking tussen de DVB-SI data van UPC en Ziggo. Dat valt niet mee aangezien UPC klanten eigenlijk niets hebben aan zo'n DVB-C PC-TV kaart omdat dergelijke kaarten niet gebruikt kunnen worden met een CI+ CAM. Maar goed, misschien is er hoop dat je TV alsnog kan gaan werken als UPC wat wil aanpassen naar aanleiding van de vergelijking.
alle zender zaten wel in rare volgorde en zo ik ben wel 2u bezig geweest om de zenders buiten mijn abo te verwijderen en de zenders naar mijn volgorde te zetten. sbs6 HD en sbs6 CoD vond hij wel, maar daar heb ik geen abo op!
verder kan ik altijd nog sbs6 analoog kijken, dan maar even met slechter beeld sbs kijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Blo0odyHell schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 19:38:
alle zender zaten wel in rare volgorde en zo ik ben wel 2u bezig geweest om de zenders buiten mijn abo te verwijderen en de zenders naar mijn volgorde te zetten. sbs6 HD en sbs6 CoD vond hij wel, maar daar heb ik geen abo op!
verder kan ik altijd nog sbs6 analoog kijken, dan maar even met slechter beeld sbs kijken..
Dat is ook één van de haken en ogen van die alternatieve zoekmethode. Het sorteren van de kanalen in de volgorde van UPC is ook gebaseerd op informatie uit de Network Information Table (NIT) die je selecteert met de Netwerk ID bij de aanbevolen zoekmethode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ach ja, SBS mis je toch niet echt. Binnenkort is het allemaal John de Mol TALPA TV en dan is het gewoon een kloon van Net 5 en Veronica :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 23:18:
Ach ja, SBS mis je toch niet echt. Binnenkort is het allemaal John de Mol TALPA TV en dan is het gewoon een kloon van Net 5 en Veronica :D
haha inderdaad:P ik heb wel gewoon geduld tot we glasvezel hebben en dus eindelijk van upc afzijn! tot die tijd kijken we sbs indien nodig gewoon analoog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
[...]

Ik ben ook wel even bezig geweest om mijn zenders te sorteren voor mijn Samsung LE40C630 (2010 model). In mijn geval vond hij geen 300+ zenders maar slechts 229 tv zenders. Ik moest ook bepaalde frequenties nog apart handmatig zoeken om ook bijv. FoxLife en Zender v.d. maand te kunnen vinden zie ook mijn eerdere post in het UPC Digital topic. Ik wacht nog op de CI+ module. Ik verwacht hem deze week thuis te krijgen. Ben benieuwd. Ik kan nu alleen Ned1, regionale zenders kijken en EPG bekijken. De EPG is echt netjes van Samsung t.o.v. Philips,LG.

[ Voor 13% gewijzigd door funrider op 10-05-2011 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
ik ben erachter dat ik de zenders binnen:

284000 MHz QAM64 SR 6900 Msymbol/s FEC NONE ;Transport stream ID : 2058

mis..

dat zijn de zenders: SBS6 eurosport extreme sports en paar duitse zenders

kan ik deze dan handmatig toevoegen? als ik die via die stap handmatig doe en dan 284000 invul vind hij 0 zenders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hier ook een LG 32LD350 TV, en heb eigenlijk helemaal niets hoeven te updaten aan de TV. Kwestie van de kabel even verleggen, en aansluiten op de TV. Eventjes naar de analoge zenders laten zoeken, TV uit, module erin, en weer aan .. En als laatste stap even stap 6 uitvoeren -> het bellen naar een speciaal nummer om je klantnummer in te toetsen (overstap van mediabox naar CI+ module), en na een uurtje ongeveer werkte gewoon alles zoals het belooft was ..

Dus top! Eindelijk van al die on-demand meuk af (gebruikte het toch nooit) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverback
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
[...]

Er is een tooltje beschikbaar, staat hier ergens op het forum om de kanalenlijst te sorteren, mits je de kanalenlijst kan exporteren. Op mijn Samsung C-serie tv kan het in ieder geval, 10 min werk.

UE46C8700, CI+ UPC, Sandisk U3 8GB USB-stick, PopcornHour C200, BD-C6900, Marantz SR7005, Wii, PS/2, Logitech Harmony one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
Silverback schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 08:23:
[...]

Er is een tooltje beschikbaar, staat hier ergens op het forum om de kanalenlijst te sorteren, mits je de kanalenlijst kan exporteren. Op mijn Samsung C-serie tv kan het in ieder geval, 10 min werk.
hmm op mijn b-serie kan ik die functie zo 123 niet vinden.. en weet ook niet precies waar ik dat tooltje op dit forum kan vinden? :$
Pagina: 1