Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 20:07
FlasHie_FlaSh schreef op zondag 29 mei 2011 @ 13:23:
[...]

ook ik kan sport 1 hd en eredivise live hd ineens bekijken sinds ik de zwarte box heb ontvangen.. alleen heb ik GEEN hd abonnement..

ik heb in het verleden slechte ervaring gehad met proefperiodes bij upc. Ik ga maar ff bellen met de vraag of ik wel recht heb op de zwarte box. ik had dus gewoon de oude grijze thompson box.
Vandaag bij mijn schoonouders een all in one pakket zonder HD geïnstalleerd en ook zij kregen een HD box.
Volgens mij is dit tegenwoordig de standaard box.

Is het niet zo dat je de HD kanalen van de betaalde extra zenders er gewoon bij krijgt, ook al heb je geen HD abo?
Dus bij Film1 ook het HD-kanaal ervan?

[ Voor 11% gewijzigd door coob op 29-05-2011 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMol13
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-06 16:17
Geen GOT bericht, maar toch.....

Kan iemand mij de afmetingen geven van de DH DVR en de standaard DVR box. Ik gebruik nu de basis box en die past net in mijn tv meubel. Kan de afmetingen nergens vinden, maar wil het wel weten.
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mindwalker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-07 10:12

Mindwalker

zappen is zinloos

Tiduz schreef op maandag 23 mei 2011 @ 16:16:
Bij mij geeft de upc hd media box de klok nog maar 1 minuut na uitzetten en dan valt die weg, bij opstarten doet die ook elke keer >>>>>Load en duurt het nogal lang, alsof die elke keer opnieuw update ofzo, sinds een paar dagen last van, ben ik de enige?
Werkt je box verder wel normaal, inclusief harddisk (als die er in zit natuurlijk)?

Ik heb dat ">>>>> Load" lusje ook gehad, maar toen werkte de hele box ook niet goed meer. Interactieve services en recorder waren niet meer beschikbaar. Na een telefoontje aan de UPC klantenservice konden ze zien dat de harde schijf corrupt was. Omgewisseld en klaar.

I know I'm dead on the surface, but I am screaming underneath

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlasHie_FlaSh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-06-2021
coob schreef op zondag 29 mei 2011 @ 15:16:
[...]

Vandaag bij mijn schoonouders een all in one pakket zonder HD geïnstalleerd en ook zij kregen een HD box.
Volgens mij is dit tegenwoordig de standaard box.

Is het niet zo dat je de HD kanalen van de betaalde extra zenders er gewoon bij krijgt, ook al heb je geen HD abo?
Dus bij Film1 ook het HD-kanaal ervan?
Als dat het geval is is dat kei relax:) eredivisie live en sport 1 in HD :) Wat zou je nou nog meer in HD willen hebben wat op tv wordt uitgezonden.. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

DeMol13 schreef op zondag 29 mei 2011 @ 21:07:
Geen GOT bericht, maar toch.....

Kan iemand mij de afmetingen geven van de DH DVR en de standaard DVR box. Ik gebruik nu de basis box en die past net in mijn tv meubel. Kan de afmetingen nergens vinden, maar wil het wel weten.
Alvast bedankt
Er zijn een aantal verschillende boxen, dus het is moeilijk om daar een eenduidig antwoord op te geven. ;) Ik heb de SD en HD DVRs voor je opgemeten.

De Philips HD DVR is (BxHxD) 37,5 x 7,5 x 25
De Cisco HD DVR is (BxHxD) 41,5 x 5,5 x 25,5

De zilverkleurige Thomson SD DVR is (BxHxD) 36,5 x 7,5 x 26,5
De zwarte Thomson SD DVR is (BxHxD) 31 x 6,5 x 24,5

Alle maten naar boven afgerond op halve centimeters. In de diepte heb ik de uitstekende coaxaansluitingen meegerekend. Houd er bij de diepte rekening mee dat er nog stekkers achterop gedrukt moeten worden. 5 cm erbij is wel het minimum, 10 cm is veiliger. Ook in de hoogte is het goed om minimaal 5 cm ruimte over te hebben zodat de warmte weg kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
We gaan je hier niet helpen om de boel te bedonderen.

[ Voor 85% gewijzigd door RoD op 31-05-2011 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMol13
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-06 16:17
Bergen schreef op maandag 30 mei 2011 @ 00:16:
[...]
Er zijn een aantal verschillende boxen, dus het is moeilijk om daar een eenduidig antwoord op te geven. ;) Ik heb de SD en HD DVRs voor je opgemeten.

De Philips HD DVR is (BxHxD) 37,5 x 7,5 x 25
De Cisco HD DVR is (BxHxD) 41,5 x 5,5 x 25,5

De zilverkleurige Thomson SD DVR is (BxHxD) 36,5 x 7,5 x 26,5
De zwarte Thomson SD DVR is (BxHxD) 31 x 6,5 x 24,5
[....]
Bedankt voor de info! De SD vind ik voorlopig prima, maar weet dat de dvr gaat passen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik heb steeds vaker last van een korte blur/ verspringing in opnames op de Thomson SD DVR.

Is dit de hdd die langzaam aan minder wordt of zou een harde reset/ handmatige software update soelaas kunnen bieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

FlasHie_FlaSh schreef op zondag 29 mei 2011 @ 13:23:
[...]

ook ik kan sport 1 hd en eredivise live hd ineens bekijken sinds ik de zwarte box heb ontvangen.. alleen heb ik GEEN hd abonnement..

ik heb in het verleden slechte ervaring gehad met proefperiodes bij upc. Ik ga maar ff bellen met de vraag of ik wel recht heb op de zwarte box. ik had dus gewoon de oude grijze thompson box.
Mijn broer heeft Eredivisie Live en Sport1 en kan ook de HD zenders van deze pakketen bekijken. Andere HD zenders werken niet. Voor zover ik weer krijg je Eredivisie Live HD en Sport1 HD er altijd bij, indien je over een HD box beschikt.

Iets anders:

Mijn broer heeft de Pace HD box. Heel tevreden over, maar sinds kort gaat de box na het inschakeleren soms na een paar minuten spontaan uit. De box uit en aanzetten met de schakelaar achter helpt dan alleen nog om hem weer aan te krijgen. Ik heb het zelf niet in praktijk bij hem gezien en het is nu al weer even niet meer voorkomen. UPC adviseerde de fabrieksinstellingen te herstellen en als het blijft contact op te nemen met supportline voor een nieuwe box. Iemand dit ook wel eens meegemaakt?

[ Voor 41% gewijzigd door Dj-sannieboy op 31-05-2011 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.e.s
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 16:48
Hallo,

Ik ga verhuizen van Ziggo kabelgebied naar UPC, weten jullie of het mogelijk is om mijn huidige recorder (Cisco 8455 DVB HD PVR televisie decoder/recorder ) aan te sluiten op het UPC netwerk?

Bvd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-01 14:49
Ik begin mijn mediabox onderhand spuugzat te raken.. Hij is al een volle maand raar aan het doen (opgenomen materiaal niet af willen spelen, niet aan willen gaan, niet uit willen gaan) en de helpdesk van UPC gooit het er zoals gewoonlijk weer eens op dat de kabels niet goed zijn... |:(
En over dat OnDemand gezeik nog maar niet te beginnen :+

Nu heb ik net een nieuwe tv (Samsung LE40D550) welk ondersteund wordt door de CI+ module.
Enige nadeel is dat we dan natuurlijk niet meer kunnen opnemen...

Nu heb ik nog mijn "oude" Sony HDD recorder in het tv-meubel staan. Ik neem aan dat ook dit apparaat alle kanalen weer kan vinden via de TV en ik deze dus weer kan gaan gebruiken?

Zou fijn zijn, want dat zou weer een afstandsbediening en bijbehorend kastje schelen in het meubel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De vraag zal vast al eens beantwoord zijn, maar kun je eigenlijk wel opnemen bij gebruik van een UPC CI+ module als je tv zelf een PVR functie heeft of is dit door UPC geblokkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Was mijn collega daarstraks niet duidelijk... ?

[ Voor 73% gewijzigd door Michael Knight op 01-06-2011 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:37

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

TexMex schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 13:54:
De vraag zal vast al eens beantwoord zijn, maar kun je eigenlijk wel opnemen bij gebruik van een UPC CI+ module als je tv zelf een PVR functie heeft of is dit door UPC geblokkeerd?
Het signaal is gecodeerd en wordt door de CI+ real-time gedecodeerd, opnemen van het gecodeerde signaal werkt dus niet omdat je dan niet meer kunt decoderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14:30

Ankh

|true

HyperTrophy schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 15:24:
Iemand een suggestie voor storing, om een mediabox wissel te forceren?
Via twitter aangeven dat je problemen hebt en dat je graag wilt dat ie wordt omgewisseld.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kefding
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 14:59
TexMex schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 13:54:
Ik heb van een paar mensen gehoord dat dit gewoon mogelijk is als je tv dit ondersteund. Alleen kan je dan geen ander programma kijken, omdat de CI+ Module maar 1 zender tegelijk kan decoderen.

Last.FM | Trakt.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Ankh schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 17:01:
[...]

Via twitter aangeven dat je problemen hebt en dat je graag wilt dat ie wordt omgewisseld.
Was mijn collega daarstraks niet duidelijk... ?

[ Voor 33% gewijzigd door Michael Knight op 01-06-2011 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Laatst online: 11-09 17:01

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Hmmm... wie heeft er op dit moment in Rotterdam centrum ook last van storingen op alle UPC digital kanalen? Ligt niet aan signaal/ontvangst, want bij de diagnose wordt gemeld dat de verbinding okidoki is (alle balkjes groen, ik krijg zelfs felicitaties van UPC :P ).

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinzarian
  • Niet online
The_Sukkel schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 20:16:
Hmmm... wie heeft er op dit moment in Rotterdam centrum ook last van storingen op alle UPC digital kanalen? Ligt niet aan signaal/ontvangst, want bij de diagnose wordt gemeld dat de verbinding okidoki is (alle balkjes groen, ik krijg zelfs felicitaties van UPC :P ).
Zelfde hier,alleen in dan Amsterdam Oost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
tinnef schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 20:35:
[...]

Zelfde hier,alleen in dan Amsterdam Oost
In Alkmaar ook. Voornamelijk SBS6, NET5, Veronica en RTL8. Blokken door het beeld en geluid wat nogal stottert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 10:01

@r!k

It is I, Leclerq

Haarlem heeft het ook. Probeerde de ks al te bellen maar alle lijnen waren al bezet.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
gauchov6 schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 16:35:
[...]

Het signaal is gecodeerd en wordt door de CI+ real-time gedecodeerd, opnemen van het gecodeerde signaal werkt dus niet omdat je dan niet meer kunt decoderen.
Kefding schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 19:34:
[...]

Ik heb van een paar mensen gehoord dat dit gewoon mogelijk is als je tv dit ondersteund. Alleen kan je dan geen ander programma kijken, omdat de CI+ Module maar 1 zender tegelijk kan decoderen.
Niet helemaal duidelijk dus... Zou wel mooi zijn als het werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Laatst online: 11-09 17:01

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

The_Sukkel schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 20:16:
Storing lijkt weer voorbij te zijn (2 uur niet naar gekeken)... :)

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eia
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Alle HD-kanalen zijn zonder abo nu te bekijken, wel i.c.m. HD-box of CI+module/HD TV-toestel.

Handmatige invoeren is vereist!!!

73's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 12:04
pa3eia schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 12:03:
Alle HD-kanalen zijn zonder abo nu te bekijken, wel i.c.m. HD-box of CI+module/HD TV-toestel.

73's
Alleen deze maand hè :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 20:08

Edgarz

Tweako-active since1986

73's
Kleine handreiking wellicht voor de niet-Tweaker die blind vaart op de guide. Handmatig invoeren door je dmv....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 12:04
Edgarz schreef op zondag 05 juni 2011 @ 13:56:
[...]

Kleine handreiking wellicht voor de niet-Tweaker die blind vaart op de guide. Handmatig invoeren door je dmv....
Als je gewoon omhoog of omlaag gaat met de afstandsbediening (chan+ en -) zal de mb de HD zenders waarschijnlijk overslaan omdat je er normaal gesproken toch geen recht op hebt. Dus moet je om de bij de HD zenders te komen letterlik '71' ofzo invoeren en niet omhoog zappen vanaf de normale zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 20:08

Edgarz

Tweako-active since1986

ApexAlpha schreef op zondag 05 juni 2011 @ 14:03:
[...]

Als je gewoon omhoog of omlaag gaat met de afstandsbediening (chan+ en -) zal de mb de HD zenders waarschijnlijk overslaan omdat je er normaal gesproken toch geen recht op hebt. Dus moet je om de bij de HD zenders te komen letterlik '71' ofzo invoeren en niet omhoog zappen vanaf de normale zenders.
Waarvoor dank, voor het geval mensen channel + / - mochten interpreteren als handmatig :-)

Overigens mooie 3D tenniswedstrijd (Roland Garros) via UPC mogen bekijken (Europsport). Net of je een videogame zit te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
sambalbaj schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 14:44:
Ik heb steeds vaker last van een korte blur/ verspringing in opnames op de Thomson SD DVR.

Is dit de hdd die langzaam aan minder wordt of zou een harde reset/ handmatige software update soelaas kunnen bieden?
na een complete vastloper van de Thomson, heeft het probleem zich uiteindelijk opgelost na het tweemaal uitvoeren van een handmatige software update. De eerste keer loste het niets op, maar een tweede keer wel.

Niet de eerste keer dat de software update pas na twee keer effect heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Wat irritant zeg dat je elke zender iedere keer weer handmatig op Dolby Digital mag zetten, gaan ze dit nog fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:36
Is er trouwens ook al iemand die de rc4496/01 werkend heeft gekregen i.c.m. de upc mediabox?
Ik heb zelf de zwarte thomson dvr mediabox.
Als ik het via het installatiemenu van de afstandsbediening probeer kom ik het merk niet eens tegen.
Misschien iemand een manier om desnoods de afstandsbediening knop voor knop in te leren?
Het is de AB die bij de xxPFL9704 wordt geleverd

Het gaat voor de duidelijkheid om deze AB Afbeeldingslocatie: http://static.mijnwebwinkel.nl/winkel/orgineleonderdelen/full13766250.jpg

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
Okay even een klein vraagje. Mijn moeder heeft onlangs een standaard all in one pakket bij UPC aangeschaft. Ze had al digitale TV van UPC en een UPC mediabox met HDMI aansluting. Nu had ze een mediabox met recorder er bij besteld, maar die bleek geen HDMI uitgang te hebben. (ze had er ook geen HD zenders bij besteld). Aangezien alles al klaar lag om met HDMI aangesloten te worden hebben we, in samenspraak met de helpdesk besloten de nieuwe box terug te sturen en de oude te laten reactiveren.
Volgens de helpdesk zou de nieuwe box weer geactiveerd moeten zijn, maar wanneer ik deze aan doe en naar zenders laat zoeken gebeurt er niets. Hij geeft ook 0% aan bij beide balkjes op signaalsterkte. Wanneer we dezelfde kabel gebruiken om rechtstreeks op de televisie aan te sluiten werkt Kabel TV wel. We hebben 't ding al een keer met de helpdesk gereset (oid) maar daar kwam ook niets uit. Telefonie werkt wel(porteringsfase), internet werkt ook als een trein. Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand is? Overigens gaf een helpdeskmedewerker aan dat het niet zo kan zijn dat ie niet geactiveerd is, omdat ie dan in ieder geval wel signaal sterkte zou moeten aangeven. Daarnaast zou er ook een gratis installatie monteur langskomen gister (tussen 08:00 en 13:00) maar die is nooit verschenen, ook geen briefje in de bust dat we 'm gemist zouden hebben o.d. Maar dat terzijde.

(deze vraag even verplaats v. het internet topic naar hier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

73's
Dus gewoon de HD kanalen handmatig via de afstandbediening invoeren?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2011 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

[b][message=36205532,noline]Daarnaast zou er ook een gratis installatie monteur langskomen gister (tussen 08:00 en 13:00) maar die is nooit verschenen, ook geen briefje in de bust dat we 'm gemist zouden hebben o.d. Maar dat terzijde.
Je noemt het "terzijde", maar daar moet je absoluut melding van maken bij de helpdesk. Stel dat de monteur op een verkeerd adres is geweest ofzo, waar niemand thuis was, dan kan het zijn dat je onterecht voorrijkosten in rekening krijgt gebracht. Dat wil je natuurlijk voorkomen.

Zorg dan meteen voor een nieuwe afspraak, dan kan de monteur meteen kijken naar de mediabox. Als de kabel rechtstreeks op de tv wel beeld geeft, staat er uiteraard signaal op de kabel. De balkjes in het installatiemenu moeten dus ook uitslaan. Zoals de helpdesk al aangaf, staat dat los van de status van je abonnement. Er lijkt dus iets met de mediabox aan de hand te zijn.

Het zou alleen nog kunnen dat de stekker niet goed aan de coaxkabel vast zit en daardoor soms wel (in de tv) en soms niet (in de mediabox) contact maakt. Als je de kabel wat heen en weer beweegt, slaan de signaalbalkjes dan wel uit? Of heb je een andere coaxkabel die je kunt proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
Bergen schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 16:04:
[...]
Je noemt het "terzijde", maar daar moet je absoluut melding van maken bij de helpdesk. Stel dat de monteur op een verkeerd adres is geweest ofzo, waar niemand thuis was, dan kan het zijn dat je onterecht voorrijkosten in rekening krijgt gebracht. Dat wil je natuurlijk voorkomen.

Zorg dan meteen voor een nieuwe afspraak, dan kan de monteur meteen kijken naar de mediabox. Als de kabel rechtstreeks op de tv wel beeld geeft, staat er uiteraard signaal op de kabel. De balkjes in het installatiemenu moeten dus ook uitslaan. Zoals de helpdesk al aangaf, staat dat los van de status van je abonnement. Er lijkt dus iets met de mediabox aan de hand te zijn.

Het zou alleen nog kunnen dat de stekker niet goed aan de coaxkabel vast zit en daardoor soms wel (in de tv) en soms niet (in de mediabox) contact maakt. Als je de kabel wat heen en weer beweegt, slaan de signaalbalkjes dan wel uit? Of heb je een andere coaxkabel die je kunt proberen?
Ja gedaan, ook een nieuwe besteld :). Ik denk ook dat het aan die mediabox ligt. Ik had geen ander stukje coax kabel, maar deze was recent aangekocht, heeft tot een paar weken terug alles gewoon goed doorgegeven (aan dezelfde mediabox) en geeft ook een goed signaal door aan de TV. Ik heb de stekkers nagekeken en opnieuw vastgemaakt, ook even mee gerammeld om te kijken of dat wat oplevert, maar het blijft op 0%. Het is duidelijk dat de kabel net zo goed contact maakt met de mediabox als met de tv, dus tja dan zou het inderdaad de Mediabox wel moeten zijn. Ik kan me echt niets anders meer bedenken. Naja we wachten wel even af op de monteur. Bedankt voor je reactie in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicDrive
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 16:23
Ik heb nu gewoon alle HD kanalen (terwijl ik alleen digitale tv heb) zonder handmatig het nummer in te voeren. Als ik langs alle kanalen zap kom ik ze gewoon tegen en slaat hij ze niet over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Is het een bepaalde actie dat je de HD zenders kunt bekijken? (Zonder HD abonnement en met HD mediabox)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlasHie_FlaSh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-06-2021
MicDrive schreef op zondag 12 juni 2011 @ 12:38:
Ik heb nu gewoon alle HD kanalen (terwijl ik alleen digitale tv heb) zonder handmatig het nummer in te voeren. Als ik langs alle kanalen zap kom ik ze gewoon tegen en slaat hij ze niet over.
ik heb exact hetzelfde. maar ik heb wel een hdmi box maar geen hd pakket...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kefding
Dj-sannieboy schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 10:05:
Is het een bepaalde actie dat je de HD zenders kunt bekijken? (Zonder HD abonnement en met HD mediabox)
Ja klopt, dit is alleen deze maand (de maand juni) zo.

Last.FM | Trakt.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorVus
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 14:15

CorVus

Aka Thumbass

Ook ik heb besloten om CI+ te bestellen en te testen, bij het bestellen wist ik al dat mijn tv niet gecertificeerd was, maar door alle opties die ik kon vinden hier en bij chello, dacht ik dat het mij wel zou lukken.
helaas ben ik nu bezig met het installeren van de zender icm de UE46C5100 en ik krijg op deze manier:

- CI module uit de tv
- Kies in menu, 3e optie (sattelietje) --> Antenne: Kabel
- Kies in menu, 3e optie (sattelietje) --> Land --> Digitaal Kanaal: Ander
- Kies in menu, 3e optie (sattelietje) --> Optie Kabel Zoeken --> Startfreq: 116750; Stopfreq: 880750; Symboolfreq: 6900; Modulate: 64QAM
- Kies in menu, 3e optie (sattelietje) --> Automatisch Opslaan --> Antennebron: Kabel; Kanaalbron: Digitaal --> Volgende --> Zoekmodus: Netwerk --> Zoeken

maar 26 kanalen, als ik handmatig ga zoeken, kan ik alleen de zenders vinden die icm met QAM 256 zijn, en QAM 64 wil niet echt lukken, signaal is voor de rest wel goed zoals ik kan meten met de upc box die ik ook nog heb.

moet wel zeggen dat tijdens het zoeken dat de eerste 10% normaal loopt en dus ook de eerst 26 zenders vind, maar daarna vind deze geen enkele meer..

heeft iemand een soort gelijk probleem gehad, of het mooiste, weet iemand hier een oplossing voor?

en is het sowieso geen idee om de zender lijst beschikbaar te maken via USB in de TS?

I'm making a note here: "HUGE SUCCESS!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 06:41

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Even terugkomen op een oude vraag:
sopsop schreef op maandag 28 september 2009 @ 10:53:
Ik zou er al heel wat minder problemen mee hebben als ze nu eindelijk eens het aanpassen van de persoonlijke zendervolgorde eens gaan implementeren. Zo moeilijk moet dat toch niet zijn.

Of zouden ze geld krijgen als ze een bepaalde zender op een laag nummer zetten?
Zojuist een chat gehad met een UPC medewerker, Thijs. Daar onder andere ook de zendervolgorde in terug laten komen:
naam: maar waarom is dat dan niet mogelijk, als alle tv toestellen, zenderaanbieders en digitale apparatuur dat wel ondersteunt?
Thijs: Dat is makkelijk te verklaren
Thijs: zenders betalen voor een positie in de lijst
Thijs: Discovery betaald het meeste en staat op 16 voorgeprogrammeerd
Thijs: enzovoort
naam: echt waar?
Thijs: Dat krijg ik net te horen
Thijs: Dus daar mag u wel van uitgaan
Is dat vermoeden ook gelijk bevestigd.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eia
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Met de CI+ module kunnen we wel de zenders sorteren,

73's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
CorVus schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 17:33:
Ook ik heb besloten om CI+ te bestellen en te testen, bij het bestellen wist ik al dat mijn tv niet gecertificeerd was, maar door alle opties die ik kon vinden hier en bij chello, dacht ik dat het mij wel zou lukken.
helaas ben ik nu bezig met het installeren van de zender icm de UE46C5100 en ik krijg op deze manier:

- CI module uit de tv
- Kies in menu, 3e optie (sattelietje) --> Optie Kabel Zoeken --> Startfreq: 116750; Stopfreq: 880750; Symboolfreq: 6900; Modulate: 64QAM
- Kies in menu, 3e optie (sattelietje) --> Automatisch Opslaan --> Antennebron: Kabel; Kanaalbron: Digitaal --> Volgende --> Zoekmodus: Netwerk --> Zoeken

maar 26 kanalen, als ik handmatig ga zoeken, kan ik alleen de zenders vinden die icm met QAM 256 zijn, en QAM 64 wil niet echt lukken, signaal is voor de rest wel goed zoals ik kan meten met de upc box die ik ook nog heb.

moet wel zeggen dat tijdens het zoeken dat de eerste 10% normaal loopt en dus ook de eerst 26 zenders vind, maar daarna vind deze geen enkele meer..

heeft iemand een soort gelijk probleem gehad, of het mooiste, weet iemand hier een oplossing voor?

en is het sowieso geen idee om de zender lijst beschikbaar te maken via USB in de TS?
Ik heb in mei in dit topic ook al even een iets andere versie van deze stappen hier gepost. Je zou dat kunnen proberen.

- CI module uit de tv
- Kies in menu, 3e optie (satteliet) --> Antenne: Kabel
- Kies in menu, 3e optie (satteliet) --> Land --> Digitaal Kanaal: Ander
- Kies in menu, 3e optie (satteliet) --> Optie Kabel Zoeken --> Startfreq: 116750; Stopfreq: 880750; Symboolfreq: 6900; Modulate: 64QAM
- Kies in menu, 3e optie (satteliet) --> Automatisch Opslaan --> Antennebron: Kabel; Kanaalbron: Digitaal en Analoog --> Volgende --> Zoekmodus: Volledig --> Zoeken

De TV vond 229 kanalen om precies te zijn: 153 digitale tv zenders, 74 digitale radio zenders, 2 overige zenders, 33 analoge zenders.

Ik heb op mijn Samsung tv enkele ontbrekende zenders (o.a. FoxLife, Zender v.d Maand) handmatig kunnen toevoegen via de onderstaande methode.

FoxLife, Eredivisie Live zenders, Radio6:
- Kies in menu, 3e optie (satteliet) - Handm. Opslaan - digitaal - frequentie 682750 - modulatie QAM64 - symboolfrequentie 6900 KS/s

Zender v.d. maand, TV Oranje, Mezzo , Car Channel, ESPN Classic:
- Kies in menu, 3e optie (satteliet) - Handm. Opslaan - digitaal - frequentie 388000 - modulatie QAM256 - symboolfrequentie 6900 KS/s

Een andere handige site is: Dtvmonitor waar ook de Frequenties en modulatie vermeld staan.

Echter in mijn geval met mijn Samsung LE40C630 tv wogen de voordelen niet op tegen de nadelen zie ook mijn eerdere berichten deel 1 | deel 2
AllSeeyinEye schreef op maandag 20 juni 2011 @ 15:17:
Even terugkomen op een oude vraag zenderlijst sorteren:
[...]
Zojuist een chat gehad met een UPC medewerker, Thijs. Daar onder andere ook de zendervolgorde in terug laten komen:
[...]
Is dat vermoeden ook gelijk bevestigd.
Overigens heeft UPC wel laten weten na een petitie die in december 2010 is overhandigd aan UPC dat ze later dit jaar de Horizon box lanceren die wel de mogelijkheid zou moeten krijgen om zenders te sorteren en dat in 2012 de bestaande mediaboxen (decoders) ook deze 'functionaliteit' eindelijk krijgen. Maar ik geloof best dat er tot die tijd commerciele belangen zijn tussen zender aanbieders + UPC die wellicht lopen tot een bepaalde datum.

[ Voor 11% gewijzigd door funrider op 23-06-2011 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Zijn er meer mensen die de pace mediabox (HDMI) gebruiken icm een receiver en logitech harmony?
Probleem is namelijk dat alle apparaten netjes aangaan, maar de tv geeft aan dat er geen signaal is. Als je de mediabox aan en uitzet, pakt hij het singaal wel op (HDMI lampje van receiver gaat aan). Heb al gespeeld met de volgorde van apparaten inschakelen en de delay, maar dat mocht niet baten. Een workaround is de help functie gebruiken van de harmony en aangeven dat de mediabox uit staat, dan drukt de harmony alsware nogmaals op de upc knop en komt het signaal wel door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

funrider schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 13:27:
Maar ik geloof best dat er tot die tijd commerciele belangen zijn tussen zender aanbieders + UPC die wellicht lopen tot een bepaalde datum.
Als zou het alleen maar zijn dat je de HD kanalen op de plek van de SD kan zetten.. dan is er van commercieel belang geen sprake en voor een hoop mensen is dat al voldoende.

Hoe dan ook, dat hele zender/kanaal gebeuren moet iedereen gewoon loslaten, al is het alleen maar het 'menu' wat op volgorde gezet kan worden (hoeft niet eens per kanaal, maar per classificatie en zolang kanaal op en neer ook maar volgens het menu gaat) je selecteerd dan toch alleen maar op programma onafhankelijk op welke zender het komt.
Ook zal het mij boeien of ie dan naar 1 of 4324 springt.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds woensdag Digitale TV met HD van XS4ALL, maar het valt me zo tegen dat ik zit te twijfelen of ik het contract ongedaan laat maken (mag binnen 10 werkdagen) en meteen maar alles naar UPC zal verhuizen.

Wat me tegen valt bij XS4ALL is dat ik op de HD recorder niet aan kan geven dat een opname dagelijks of wekelijks wil laten herhalen (dus je moet elke week weer opnieuw al je series inprogrammeren) en ik kan niet een zender opnemen en tegelijk een andere zender kijken. Deze functionaliteit zou er in de toekomst wel moeten komen, maar niemand kan me zeggen wanneer dat dan is...
Ik weet wel dat KPN ITV klanten wel sinds deze week de herhaalfunctie hersteld hebben gekregen, maar bij XS4ALL nog niks..
Bovendien heb ik een abonnement voor 8MB download snelheid, maar de werkelijke snelheid ligt door omstandigheden maar tussen de 900 kb en 1,9 mb (vandaar ook mijn TV probleem waarschijnlijk, al weet de helpdesk nergens antwoord op te geven als je ze vraagt hoe dat zit).

Kun je bij UPC wel tegelijk een zender opnemen en een andere kijken, en kun je wel bij elke opname aangeven dat je hem dagelijks of wekelijks wilt laten herhalen?

Maakt het wat dat soort functionaliteit wat uit welke mediabox je hebt?
Welke is de beste van alle soorten die UPC nu levert? (oftewel waar moet ik specifiek naar vragen? Je weet immer nooit of dat misschien helpt, toch?)

Hebben de mediaboxen nog extra functionaliteit? Ik heb de afgelopen 5+ jaar of meer een HD/DVD-recorder van Pioneer gehad. Daarmee kon ik opnames ook bewerken zoals: indelen in chapters, opnames korter maken of in stukken knippen en een frame kiezen wat ik te zien kreeg als ik door de lijst van opgenomen programma's liep, zodat ik heen makkelijk kon zien wat wat was. Maar dat ding loopt op zijn laatste benen, dus daarom moet ik wel over naar digitv met hard-disk als ik nog wat op wil kunnen nemen

Hoe vinden jullie UPC verder als provider voor TV?

Hoe vinden jullie de klantvriendelijkheid van UPC? Ik schrok er wel van dat je een 0900 nummer van 10 ct/min moet bellen voor klantenservice of helpdesk... en toen ik dat gisteren deed om wat info te krijgen kreeg ik een soort auto-verkoper-typje aan de lijn die geen antwoord wist op mijn 'technische' vragen (die hierboven staan dus).

Voor de mensen die een totaalpakket hebben:
Hoe vinden jullie UPC als provider voor internet en telefoon?
Nemen jullie ook het veiligheidspakket van UPC af ?
Zag dat dat weer 4 euro extra kost per maand. Of zijn er betere/ goedkopere oplossingen op het internet te vinden? (of moet ik dit weer in een andere draad vragen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kefding
Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 15:36:

Kun je bij UPC wel tegelijk een zender opnemen en een andere kijken, en kun je wel bij elke opname aangeven dat je hem dagelijks of wekelijks wilt laten herhalen?
Ja, de philips hd dvr heeft 3 tuners, dat wil zeggen dat je 2 programma's op kan nemen en 1 kijken. De rest van de dvr mediaboxen heeft 2 tuners.

Ja. Bij series vraagt hij automatisch of je alleen die aflevering wilt opnemen, of de hele serie. Als de mediabox dan van de zender doorkrijgt welke aflevering het is, neemt hij deze automatisch op.
Maakt het wat dat soort functionaliteit wat uit welke mediabox je hebt?
Je vraag snap ik niet helemaal. Maar als je bedoelt of het iets uit maakt voor je mediabox welk abonnement je hebt; Ja. Als je een HD abonnement erbij (dus bij de DVR) pakt, krijg je een HD DVR, anders een gewone DVR.
Hebben de mediaboxen nog extra functionaliteit?
Nee, je kan je opnames niet indelen in chapters, je kan ze wel beveiligen. Dit betekent dat als er te weinig ruimte is, het beveiligde programma blijft staan, niet erg bijzonder dus. De extra functionaliteit is on demand, maar voor de rest eigenlijk niets.
Hoe vinden jullie UPC verder als provider voor TV?
Ik heb zelf tot nu toe alleen maar vriendelijke mensen aan de telefoon gehad bij upc, die me erg goed hebben geholpen. Maar ik hoor ook verhalen dat ze helemaal geen klantvriendelijke helpdesk hebben.
Misschien is het een kwestie van geluk hebben wie je aan de telefoon krijgt.
Voor de mensen die een totaalpakket hebben:
Hoe vinden jullie UPC als provider voor internet en telefoon?
Internet valt bij mij regelt uit, hoewel ik nog niet echt tijd heb gehad om te kijken of het aan de router ligt of aan UPC.
Het veiligheidpakket heb ik niet, ik maak gewoon gebruik van andere freeware programma's

Last.FM | Trakt.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:59

robertwebbe

Robert Webbe

HannahK, als je meer van de boxen wilt weten, kijken dan op www.chelloo.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dankjewel Kefding voor je uitgebreide antwoord! :)
En robertwebbe, bedankt voor de link. :)

Hebben jullie ook die wireless router van 60,- erbij? Ik zag op Kieskeurig dat je rond de 20-30 euro al best een flinke keuze aan routers hebt van goede merken.
(Heb er wat draden over opgezocht hier op het forum, maar ik kan er maar moeilijk wijs uit, dus ik hoop dat jullie de vraag niet vervelend vinden...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Kieskeurig :?
Daar heb je toch de price watch van Tweakers voor O-)
Zie je ook de meest populaire met de daaraan gelinkte topics in GOT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh jee, is dat woord uit den boze? :o Heb ik nu verraden dat ik blond ben? :P

Ik probeer hier vaak dingen op te zoeken, maar snap gewoon niet goed hoe Tweakers in elkaar zit, dus kan het vaak niet vinden. :$
Maar met jouw tips heb ik het wel gevonden, dankjewel. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:59

robertwebbe

Robert Webbe

HannahK, ik ben persoonlijk niet zo'n fan van de draadloze UPC router. Vrienden die dat ding hebben, hebben er best wel vaak gezeur mee. Gemiddeld een paar keer per week uit- en aanzetten omdat die zoooo traag geworden is. En als je een beetje gaat downloaden dan loop je tegen de beperkingen aan van deze router. Ook het bereik is niet echt geweldig.

Als je het goed geregeld wilt hebben vraag aan UPC dan een los modem (bij voorkeur de Cisco EPC3212) en hang daar je eigen router aan. Als budget geen probleem is dan adviseer ik je de Cisco E4200. Op dit moment vind ik dit de beste router vanwege het grote bereik, hoge doorvoorsnelheid (zowel draadloos als bedraad), hij is ook geschikt voor de 120 Mbps abonnementen en hij is super stabliel.

Mocht budget wel van belang zijn, kies dan de Cisco E1000, de budgetversie.

Ik zou trouwens het veiligheidspakket niet nemen, sterker nog: gebruik het @upcmail.nl emailaccount helemaal niet. Je kunt beter een Gmail of Windows Live Hotmail account nemen, je kunt dan veel makkelijker wisselen van internetprovider. Zodra je het UPC emailaccount gebruikt zul je minder snel willen overschakelen omdat je dan weer gedoe hebt met emailadressen. Daarnaast kun je met Gmail en Hotmail veel meer: het werkt via Exchange en de beveiliging is standaard al in orde (daar hoef je niet te betalen voor beveiliging). Mocht je niet weten wat het voordeel is van Exchange: je kunt de mail automatisch naar je toe laten komen (zoals SMS) op je smartphone, naast email worden ook je agenda en contactpersonen gesynchroniseerd. Dat wil zeggen dat als je een afspraak in je smartphone zet dat het ook in je computer staat. Of als je een mail wist via je computer, dat het ook weg is uit je telefoon. Alles is synchroon en dat is toch wat je verwacht anno 2011?

[ Voor 41% gewijzigd door robertwebbe op 03-07-2011 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey superbedankt voor de tips! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Ik zit ook bij UPC en wil graag HD. Op dit soort momenten haat ik UPC, aangezien HD weer zoveel extra kost bij hun, wat ik persoonlijk niet vind kunnen.

Nu zag ik dit op hun site:

Afbeeldingslocatie: http://www.uploadplaatjes.nl/plaatjes/2/153573.png

2,50
9,00 +
-------
11,50
5,00 -
----------
6,50 p/m extra voor HD + DVR

Klopt dit of zie ik wat over het hoofd? Oja... WAAROM is UPC zo verdomde duur.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dj-sannieboy schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 00:05:
Zijn er meer mensen die de pace mediabox (HDMI) gebruiken icm een receiver en logitech harmony?
Probleem is namelijk dat alle apparaten netjes aangaan, maar de tv geeft aan dat er geen signaal is. Als je de mediabox aan en uitzet, pakt hij het singaal wel op (HDMI lampje van receiver gaat aan). Heb al gespeeld met de volgorde van apparaten inschakelen en de delay, maar dat mocht niet baten. Een workaround is de help functie gebruiken van de harmony en aangeven dat de mediabox uit staat, dan drukt de harmony alsware nogmaals op de upc knop en komt het signaal wel door.
Waarom staat dit doorgestreept? Is het opgelost, en zo ja, hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
  • Laatst online: 12-09 18:16
Vanmiddag de CI module ontvangen van UPC (samen met digitale tv), maar voor alsnog alleen NL1 en wat regionale zenders en verder niks. Nu heb ik de tv een paar uur aan laten staan maar nog geen verandering. Net gebeld met UPC en de medewerker aan de lijn heeft het signaal een paar keer refresht maar nog geen verandering. Blijkt even later dat er een storing ergens in de buurt is waardoor dat kan komen. Heb nergens last van en wel gewoon analoge tv, maar we wachten af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
  • Laatst online: 12-09 18:16
De storing is verdwenen van de site, en heb dus weer gebeld. Binnen twee uur zouden alle zenders moeten werken.. ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freakster86 schreef op maandag 04 juli 2011 @ 12:32:
Ik zit ook bij UPC en wil graag HD. Op dit soort momenten haat ik UPC, aangezien HD weer zoveel extra kost bij hun, wat ik persoonlijk niet vind kunnen.

Nu zag ik dit op hun site:

2,50
9,00 +
-------
11,50
5,00 -
----------
6,50 p/m extra voor HD + DVR

Klopt dit of zie ik wat over het hoofd? Oja... WAAROM is UPC zo verdomde duur.... :(
Volgens mij is die korting al doorgevoerd in de prijs. Dus wat je daadwerkelijk gaat betalen zie je rechts in het overzicht als je links al je opties aanvinkt.
Ik weet niet wat je nu betaalt maar ik kom uit op een bedrag van 54 euro per maand, maar het kan zijn dat dat alleen geldt als je nog geen digitv hebt?

Ik had een een pakket samengevoegd met HD-recorder en extra telefonie en was dan 61,50 per maand kwijt.

Gisteren klikte ik voor de lol eens op Royal erbij en wat schetste mijn verbazing? Ik werd doorgelinkt naar het 'Meer-UPC' abonnement en betaal dan met Royal erbij per maand... 61,50!!
Dus probeer even alle opties voor je wat besteld, want misschien kan je er iets gratis bij krijgen!

Royal is trouwens maar 5 euro extra. HD maar 6,50 Bij Xs4all is het allebei 10 euro per maand extra (dus samen 20 euro)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[probleem is ondertussen opgelost]

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2011 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Wij betalen nu 4 euro per maand extra voor een 2de hd box (niet dvr). Met de komst van de CI+ module bij upc ben ik benieuwd of ik deze 4 euro kan besparen door de 2de mediabox hiervoor om te ruilen?

Iemand een idee?

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ja, ik heb een idee:
Volgens UPC kost de extra CI+ module € 4,00 per maand. Het maakt in jouw situatie dus niet uit.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
loop bij de zilveren Thomson dvdr nu tegen het probleem aan dat bij het zappen van CNN naar EuroNews hij ineens uitslaat en een software update begint. Dit probleem kwam nu al drie keer terug ook tijdens een opname.
Het handmatig, en tweemaal, een softwareupdate forceren mocht niet baten. Vind het maar erg vaag dat het steeds bij het zappen tussen die zenders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:24
Krijg net een mail over een prijsverhoging van het Sport pakket met de Eredivisie kanalen:
Wordt de toevoeging toch even 15% duurder, en dan is vooral de zin leuk "als gevolg van uitbreiding en verbetering van het programma-aanbod in de afgelopen periode", met andere woorden "we doen het zo goed dat we er meer voor kunnen vragen".

Per 1 september 2011 worden de tarieven van Film1 Sport1 en Eredivisie Live bij UPC verhoogd als gevolg van uitbreiding en verbetering van het programma-aanbod in de afgelopen periode. Hier volgen de belangrijkste verbeteringen.

Sport1
• Tennis: uitbreiding tennisaanbod, met onder meer Wimbledon, Roland Garros en ATP 1000.
• Golf: 24 uur per dag, 7 dagen per week de mooiste toernooien, nieuws en achtergronden. Alle toernooien uit de Europese en Amerikaanse Tour, de vier Majors en de World Golf Championships zijn live te zien.
• Sport1 on demand: sport kijken op het moment dat het u uitkomt.
Eredivisie Live
• Uitbreiding met live uitzendingen van de FA Cup en de KNVB Beker.
• Extra HD-kanaal. Voortaan kijkt u de belangrijkste wedstrijden alsof u er zelf bij bent (alleen in combinatie met een HD-abonnement).
• U mist geen wedstrijd meer met Eredivisie Live Gemist.
Naar aanleiding hiervan wordt uw maandelijkse tarief van Film1 Sport1 en Eredivisie Live met € 4,00 verhoogd van € 27,50 naar € 31,50. U ziet dit vanaf september op uw factuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 20:47
Is er iemand die ervaring heeft met het opzeggen van alleen de HD addon? Ik heb nu ander half jaar de HD erop zitten a € 9,-. Ik kijk alleen nooit tv. Heel af en toe een keer discovery. Hier is het beeld wel om van te smullen. Maar voor die 2 uur in de maand vind ik het wat overdreven.

Als ik upc de addon laat beeinidigen kan ik wel gewoon de box houden neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09 11:07

DancePlaza

ninja

jopie schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 10:26:
Krijg net een mail over een prijsverhoging van het Sport pakket met de Eredivisie kanalen:
Wordt de toevoeging toch even 15% duurder, en dan is vooral de zin leuk "als gevolg van uitbreiding en verbetering van het programma-aanbod in de afgelopen periode", met andere woorden "we doen het zo goed dat we er meer voor kunnen vragen".

Per 1 september 2011 worden de tarieven van Film1 Sport1 en Eredivisie Live bij UPC verhoogd als gevolg van uitbreiding en verbetering van het programma-aanbod in de afgelopen periode. Hier volgen de belangrijkste verbeteringen.

Sport1
• Tennis: uitbreiding tennisaanbod, met onder meer Wimbledon, Roland Garros en ATP 1000.
• Golf: 24 uur per dag, 7 dagen per week de mooiste toernooien, nieuws en achtergronden. Alle toernooien uit de Europese en Amerikaanse Tour, de vier Majors en de World Golf Championships zijn live te zien.
• Sport1 on demand: sport kijken op het moment dat het u uitkomt.
Eredivisie Live
• Uitbreiding met live uitzendingen van de FA Cup en de KNVB Beker.
• Extra HD-kanaal. Voortaan kijkt u de belangrijkste wedstrijden alsof u er zelf bij bent (alleen in combinatie met een HD-abonnement).
• U mist geen wedstrijd meer met Eredivisie Live Gemist.
Naar aanleiding hiervan wordt uw maandelijkse tarief van Film1 Sport1 en Eredivisie Live met € 4,00 verhoogd van € 27,50 naar € 31,50. U ziet dit vanaf september op uw factuur.
Bel ze op en zeg dat je opwilt zeggen, daarmee krijg je als het goed is een verbeterde aanbieding.
Mijn ouders hebben 25 mbit alles in 1, en toen ik ze opbelde kreeg het voorstel dat ik de komende 12 maanden elke maand 10 euro korting kreeg. Dat zeflde geld ook voor de 60mbit pakket, krijg je 15 euro korting.

Misschien geld dit ook voor Film1/sport 1 kanalen.

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
sambalbaj schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 12:22:
loop bij de zilveren Thomson dvdr nu tegen het probleem aan dat bij het zappen van CNN naar EuroNews hij ineens uitslaat en een software update begint. Dit probleem kwam nu al drie keer terug ook tijdens een opname.
Het handmatig, en tweemaal, een softwareupdate forceren mocht niet baten. Vind het maar erg vaag dat het steeds bij het zappen tussen die zenders is.
Ben er denk ik al uit.

EuroNews heeft het rode knop gedeelte flink verbouwd en dat is nu een soort teletekst die het halve beeld vult naast de uitzending. Erg handig en inventief moet ik zeggen, eindelijk een goed alternatief voor het stokoude teletekst. Maar ik denk dat dit de fout veroorzaakte, na nog een aantal keer softwareupdate forceren is het euvel uiteindelijk wel verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:16

vhal

ಠ_ಠ

Mijn Cisco HDTV DVR box begint kuren te vertonen. Van het weekend had ik 'opeens' een - geen signaal, controleer uw kabel blabla - melding op alle zenders. Analoog had ik wel beeld.

Even de menu + 1789 test uitgevoerd en ik zag dat bij de TSID scanlist de Quality schommelde tussen de 25% en 100% (afhankelijk van het kanaal) en de Strenght ergens tussen de 25% en de 40% zat.

Goed, misschien ligt het dus wel aan de kabel. Even een nieuwe gepakt, zo'n dikke coax 7mm installatiekabel, metalen connectors opnieuw aangezet en direct aangesloten op het AOP. Zelfde verhaal. Gelukkig had ik nog ergens de oude DVR box liggen (een Thomson), deze even aangesloten en bovenstaande TSID test uitgevoerd. Signaal quality en strenght zijn prima in orde.

UIteindelijk UPC gebeld die dus as. vrijdag langskomen om hopelijk de Cisco te vervangen.

Vanaf dinsdag had ik overigens wel 'beeld' maar veel blokken en geluidshaperingen. BBC HD was niet te volgen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
Hebben meer mensen last van dat het beeld en geluid niet goed synchroon loopt? En dan niet alleen op HD zenders (heb trouwens al die sync HD standen geprobeerd, maakt het alleen maar erger). Vooral MTVNHD is echt ontzettend uit sync, heel erg vervelend om naar te kijken (Cisco HD box maar deed het ook met de andere box die via scart moest). Zou een CI+ module hier nog verschil in kunnen maken?

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
Sinds ik gisteren weer de Eredivisie wilde kijken via Eredivisie Live HD valt me op dat alle HD zenders soepel spelen, behalve Eredivisie live. Erg veel haperingen en blokjes, simpelweg niet te kijken.
Ben ik de enige, of valt dit meer mensen op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfynx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik wil in m'n nieuwe huis internet+TV, en vind het best sneu dat je niet gewoon zo'n bundel kan nemen waarbij ze i.p.v. een logge mediabox gewoon een CI+ module toesturen. Moeten ze van die oude troep af ofzo? Het is dwaas dat je daar extra voor zou moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Ja, mijn HD-doos op de slaapkamer moet 10sec. van de stroom af als ie een paar dagen niet gebruikt is.
Anders wil het rotding niet opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 18:50
Heb sinds vd week UPC alles in 1 met HD pakket. Nu ben ik zelf een echte pixeljunkie en altijd van de beste kwaliteit, maar ik vind het verschil tussen digitale tv en HD nog wel meevallen. Nu heeft dat er meer mee te maken dat de kwaliteit van digitale tv gewoon top is! En ik heb helaas ook een vrij kleine tv (42") op grote afstand (4,5 meter) en dat merk je wel. Je ziet gewoon niet het volle HD effect...mn ouders heb ik in elk geval niet kunnen overtuigen, die houden het voorlopig bij digitale tv :)

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Veel programma's op zowel de publieke als commerciele Nederlandse omroepen worden simpelweg niet in HD opgenomen.
Als je kijkt naar Discovery HD, NatGeo HD en History HD is het verschil duidelijk zichtbaar.

(sinds wanneer is 42" vrij klein?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 18:50
Roeltjuh schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 15:20:
Veel programma's op zowel de publieke als commerciele Nederlandse omroepen worden simpelweg niet in HD opgenomen.
Als je kijkt naar Discovery HD, NatGeo HD en History HD is het verschil duidelijk zichtbaar.

(sinds wanneer is 42" vrij klein?)
Ik dacht dat de publieke omroep en RTL4 ed waren overgestapt op HD? Voornamelijk ook bij de Amerikaanse series (Grey's Anatomy, CSI etc).

42" is zeker niet klein, sterker nog, wij komen van 37" en dit was onze upgrade. Maar we zijn ook tegelijk verhuisd van 2.5 meter kijkafstand naar bijna 5 meter. En ik moet eerlijk zeggen dat de 37" dan groter leek op die afstand. Dus vandaar, maar mijn ouders hebben thuis ook 42" op 2,5 meter, en dat is geweldig!

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Op 5m afstand ga je zeker geen verschil zien tussen SD en HD.
Daar moet je overigens veel korter voor op je tv zitten dan de meeste mensen denken als ik dit plaatje mag geloven.

Afbeeldingslocatie: http://www.hdforindies.com/uploaded_images/resolution_chart-790251.jpg

• DeepSeven
  • Laatst online: 30-07 09:05
Gisteren ook mijn upc mediabox binnen gekregen, en met ongeloof zitten kijken dat die via een scart kabel moet worden aangesloten, dit meen je toch niet :F. Gloednieuwe 40" Samsung tv, zit er zo'n 2,5 - 3m vanaf en eerste reactie was dat het beeld toch wel tegenviel. Ik kijk het nog even af, maar verwacht dat ik er over een week toch maar het HD abbo bij neem.

• coob
Dan heb je wel pech.
Mijn ouders kregen destijds zonder HD abonnement wel die nieuwe HD box.
Schandalig dat ze nog boxen uitleveren met alleen scart uitgang.

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:02

CeesKees

I rest my Kees

een goede kabel doet wonderen hoor. Met zo'n crappy standaard kabel kan het er inderdaad verrot uitzien, maar zodra je er een beetje kwliteitkabel aanhangt zie je verbetering. En dan bedoel ik geen kabel van honderd(en) euro('s)

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• coob
Dan nog is een simpel HDMI kabeltje gewoon beter.
Maar dan moet je dus mazzel hebben bij UPC welke box je krijgt of een HD abo nemen.

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:32
Pff wat gaar zeg! Zoals eerder al gemeld sowieso al dat je niet gewoon een CI+ kunt kiezen ipv een mediabox.. Ik heb ook een nieuwe woning, 2 nieuwe Bravia's gekocht met beide CI+ slots dus ik wou ook gewoon een CI+ in mn pakket ipv een mediabox, dit kon dus niet. Nu krijg ik dus een mediabox en heb ik er een extra CI+ bij besteld, wat wel kan is over 3 maanden de mediabox omruilen voor een CI+...

In de slaapkamer heb ik geen ruimte voor de box dus daar komt sowieso een CI+, in de woonkamer kan het wel maar daar heb ik juist net alles mooi via HDMI/Bravia theatre sync gekoppeld zodat het mooi met 1 remote kan, staat er zo'n gare box tussen uit het jaar kruik via SCART en heb ik dus als nog een 2e remote nodig. Echt droevig...

Kan iemand trouwens zeggen wat je bij zo'n standaard startpakket (internet + digi tv) allemaal krijg aan kabels, koppelingen etc? Er komt bij mij alleen een groene kabel uit de muur dus graag haal ik van tevoren even wat ik extra nodig heb om alles aan te sluiten. Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:49
sambalbaj schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 12:22:
Contact opnemen met UPC ? :)
coob schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 08:17:
Ja, mijn HD-doos op de slaapkamer moet 10sec. van de stroom af als ie een paar dagen niet gebruikt is.
Anders wil het rotding niet opstarten.
Menu - instellingen - energieverbruik instellingen en dan energieverbruik op hoog zetten :)

[ Voor 71% gewijzigd door spookz0r op 13-08-2011 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Nog meer mensen die geen Digitaal geluid meer kunnen selecteren? Is sinds vandaag regio 020.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
Aardige zender toevoeging vanaf 1 september zowel in HD als SD. Wel blij mee echter helaas weinig leuks voor in Starter abonnement. Toch maar eens overwegen de overstap naar Royaal pakket te maken.

HD:
BBC 1 HD komt op 66 (HD abo)
Foxlife HD komt op 69 (HD abo)
Animal Planet HD komt op 65 (HD abo)

SD:
Alle regionale omroepen komen erbij (RTV Oost, TV Zeeland, RTV Noord, RTV West, RTV Drenthe)
RTL Crime op kanaal 110 (Royaal abo)
BBC Entertainment op kanaal 54 (Royaal abo)
24 Kitchen op kanaal 24 (Starter/Royaal abo)
CBBC komt tot 20 uur op het kanaal van BBC 4 (Royaal abo)
Cbeebies komt tot 20 uur op het kanaal van BBC 3. (Royaal abo)

Vervanging:
VH1 Classic vervangt VH1 (spijtig dat niet naast elkaar kan blijven bestaan zoals vroeger) (Royaal abo)
MTV Music 24 vervangt TMF NL (Royaal abo)
Investigation Discovery op kanaal 304 (Royaal abo)

Zenders die van kanaal wisselen:
MTV gaat van 605 naar 22
Kindernet/CC gaat van 19 naar 16
Nickelodeon/Teen nick gaat van 505 naar 19
Disney Channel gaat van 16 naar 20
Xite Music van 618 naar 601
Eén HD naar 84
Ketnet/Canvas naar 85

via totaaltv en chelloo

[ Voor 5% gewijzigd door funrider op 16-08-2011 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Pffff die kanaalwisselingen snap ik echt niet.

Waar zenders voorheen (nu nog) gegroepeerd staan (muziek, kinderen, etc), wordt dit nu dus uit elkaar getrokken.... Prima dat UPC kennelijk nog meer hieraan zal verdienen nu (zenders betalen voor een lager kanaalnummer aan UPC, dat is gelijk ook de reden dat we op de boxen niet zelf de zendervolgorde kunnen bepalen), maar komt het gebruik gemak niet echt ten goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandommele
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-04 14:56
Eergisteren een BD-C8500/XEN gekocht en gisteren een UPC CI+ module gehaald.
Na de info hier op GOT kon ik alle zenders installeren:
Adze15021979 schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 02:03:
Ik kan melden dat het me gelukt is om digitale tv via ci+ kaartje op mn niet gecertificeerde Samsung PS50C7700 werkend te krijgen. Ik denk dat het zonder problemen mogelijk moet zijn op alle Samsung c-series (2010) tv's via de volgende methode:

- CI module uit de tv

De TV vond toen zo'n 300+ kanalen

Hierna heb ik mn TV uitgedaan en de CI module geplaatst. Na een paar minuten wachten de TV weer aangezet. Hierna probeerde de TV de CI+ kaart te authenticeren en tot mijn verbazing ging dit goed. Duurde uiteindelijk wel een kwartiertje.

Mijn dank gaat uit naar Devil-Strike.net van chelloo forum. Met behulp van zijn posts is het me gelukt.
Overigens heb ik als land Duitsland ingevult. Land "Ander" werkte niet.

En dmv deze post ontbrekende zenders als SBS6, Veronica, History Channel geinstalleerd (waarbij ik de frequentie heb opgezocht in http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/upc.shtml:
Funrider schreef op maandag 09 mei 2011 11:55:
- Kies in menu, 3e optie (satteliet) - Handm. Opslaan - digitaal - frequentie XXX- modulatie QAM64 - symboolfrequentie 6900 KS/s
1. Nu is echter mijn eerste vraag of iemand heeft gevonden hoe je de kanaalnaam kan wijzigen. Voorbeeld: Belgie Één wordt weergegeven als AeAen en dit zou ik graag wijzigen in Een.

2. Ook ben ik benieuwd of meer mensen er last van hebben dat de tijd niet klopt. De klok in de Samsung staat (ingesteld als automatisch) een uur achter. Wanneer je de klok handmatig een uur vooruit zet, klopt de info in de EPG niet, omdat die een uur achter loopt.
Waarschijnlijk stuurt UPC de gegevens zonder zomer-/wintertijd door en maakt de Mediabox daar de correcte tijd van. Kan dit bij de Samsung ook, of loopt iedereen een uur achter? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-09 19:28
Kan iemand misschien bevestigen dat ondanks dat mijn TV (Philips 22PFL5614h) niet op de gecertificeerde UPC lijst staat: http://www.upc.nl/televis...tv/ci-plus/#cicontroleren
en hij wel op de volgende (Zwitserse UPC site) site staat: http://www.upc-cablecom.c...fangsgeraete/digicard.htm
dat hij wel werkt met de losse CI+ kaart.

Heb ik dan ook nog een CAM kaart nodig? Of "krijg" je die ook van UPC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adze15021979 schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 02:03:
Ik kan melden dat het me gelukt is om digitale tv via ci+ kaartje op mn niet gecertificeerde Samsung PS50C7700 werkend te krijgen. Ik denk dat het zonder problemen mogelijk moet zijn op alle Samsung c-series (2010) tv's via de volgende methode:

- CI module uit de tv

De TV vond toen zo'n 300+ kanalen :D

Hierna heb ik mn TV uitgedaan en de CI module geplaatst. Na een paar minuten wachten de TV weer aangezet. Hierna probeerde de TV de CI+ kaart te authenticeren en tot mijn verbazing ging dit goed. Duurde uiteindelijk wel een kwartiertje.

Mijn dank gaat uit naar Devil-Strike.net van chelloo forum. Met behulp van zijn posts is het me gelukt.
Ook ons is het gelukt met onze niet gecertificeerde Samsung LE32C630...
Wij moesten alleen bij Land-> Digitaal Kanaal : Frankrijk invullen...
Met Ander lukte het niet en met Nederland ook niet...
Met Frankrijk lukte het wel en kunnen we nu eindelijk zonder mediabox en dus zonder ergernis digitale televisie kijken...
Bedankt voor de tips...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2011 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfynx
  • Niet online
Is het moeten instellen van ene ander land op je TV trouwens een technische reden waar UPC niks aan kan doen, of is het simpelweg het kunstmatig tegenwerken/zieken van de klant net zoals met dat SCART verhaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 22:16
Enige tijd geleden kwam hier de UPC monteur langs i.v.m. vele storingen. Nu zei de beste man dat de wandcontactdoos die hier gemonteerd is moet worden vervangen door een exemplaar van UPC. De monteur ging dat zelf niet doen omdat de wandcontactdoos hier 'te netjes' en lastig was weggewerkt, dat mocht hij contractueel niet doen.

Nu zei ik: laat die wandcontactdoos hier achter en dan vervang ik deze zelf wel. Dat mocht de beste man niet, omdat de wandcontactdoos alleen mocht worden gemonteerd door een (erkend) monteur. Hij zei ook dat deze wandcontactdoos nergens in de winkels werden verkocht en dat nogmaals een monteur laten komen niet gratis is.

Daar dit vreemd klinkt mijn vraag aan jullie:
Hoe kom ik aan een geschikte wandcontactdoos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sfynx schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 15:39:
Is het moeten instellen van ene ander land op je TV trouwens een technische reden waar UPC niks aan kan doen, of is het simpelweg het kunstmatig tegenwerken/zieken van de klant net zoals met dat SCART verhaal?
Ik denk eerder aan het tegenwerken van de klant omdat UPC in tegenstelling tot veel andere veel minder televisies heeft gecertificeerd...
Bij Ziggo en KPN staat onze televisie er wel bij, alleen bij UPC niet...
Vandaar ook dat wij Frankrijk moesten invullen omdat UPC weigert veel types te certificeren terwijl in veel van deze types wel de CI+ kaart past...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:34

Pierre

Van nature lui!

MistaDevine schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 16:26:
Enige tijd geleden kwam hier de UPC monteur langs i.v.m. vele storingen. Nu zei de beste man dat de wandcontactdoos die hier gemonteerd is moet worden vervangen door een exemplaar van UPC. De monteur ging dat zelf niet doen omdat de wandcontactdoos hier 'te netjes' en lastig was weggewerkt, dat mocht hij contractueel niet doen.

Nu zei ik: laat die wandcontactdoos hier achter en dan vervang ik deze zelf wel. Dat mocht de beste man niet, omdat de wandcontactdoos alleen mocht worden gemonteerd door een (erkend) monteur. Hij zei ook dat deze wandcontactdoos nergens in de winkels werden verkocht en dat nogmaals een monteur laten komen niet gratis is.

Die kan je wel hier bestellen denk ik klik En neem goede coax kabels (Hirschmann) koka 779.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:32
Net na een weer een gesprek met iemand van afdeling mutaties eindelijk voor elkaar gekregen dat ik mn Mediabox terug kan sturen in ruil voor een andere CI+. Nu dus 2 CI+ modules icm een alles in 1 pakket, het is toch mogelijk. Toch jammer dat die mensen van de eerste lijn klantenservice en verkoop je proberen wijs te maken dat het niet mogelijk is en je een Mediabox moet nemen..

[ Voor 77% gewijzigd door jap85 op 18-08-2011 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
MistaDevine schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 16:26:

Een beetje electronicazaak verkoopt gewoon goede aansluitdozen van bv Astro.
Heb ik hier ook 2 stuks van in gebruik en alles werkt perfekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:32
Ik heb nu al weken last van storingen (blokvorming en stoorgeluiden) op diverse HD zenders. Eerder had ik dit niet en aan de aansluitingen en bekabeling is niets veranderd. Op chelloo.com las ik dat ik niet de enige ben. Heeft dit iets te maken met de recente branden in de zendmasten?

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

h40d schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 18:09:
Ik heb nu al weken last van storingen (blokvorming en stoorgeluiden) op diverse HD zenders. Eerder had ik dit niet en aan de aansluitingen en bekabeling is niets veranderd.
Ik had het zelfde en stond op het punt om UPC te bellen (op kanaal 999 geen retour en uitvallend signaal) totdat mijn vrouw zei, 'je bent wel bezig geweest achter de tv' (iets met speakers om prikken).
Blijkbaar toch de wand contactdoos op een of andere manier een tik gegeven waardoor de kern van de RF connector niet goed meer zat. Ff opnieuw iets langer gestript en alles nu weer in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
Hebben jullie de storing bij alle HD zenders, of bij 1. Ik heb het alleen bij eredivisie live HD9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 07:06
Ik heb een vraagje ivm de upc mediabox..

Het is via upc mogelijk om een 2e "extra" box te huren..
Ik ben van plan om deze box direct aan te sluiten op mijn Dell U2311H via de HDMI ingang.

Zal dit werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Ja, dat kan, kost 4€ en zolang je monitor voldoet aan de HDMI specificaties moet dat gewoon werken.
Overigens niet iets wat je niet op de site kan terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 07:06
DukeBox schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 21:40:
Ja, dat kan, kost 4€ en zolang je monitor voldoet aan de HDMI specificaties moet dat gewoon werken.
Overigens niet iets wat je niet op de site kan terugvinden.
Op mijn monitor zit ook een displayport ingang.. kan ik deze ook gebruiken..?

Dus de hdmi kabel op de mediabox aansluiten > Verloopstekker > Monitor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Heb je wel een HD abo dan?
Ander kun je nog steeds een oude ontvanger krijgen met alleen scart uit.
Pagina: 1 ... 15 ... 30 Laatste

Let op:
Heb je een UPC Horizon? Neem dan een kijkje in dit topic.