CorVus schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 17:33:
Ook ik heb besloten om CI+ te bestellen en te testen, bij het bestellen wist ik al dat mijn tv niet gecertificeerd was, maar door alle opties die ik kon vinden hier en bij chello, dacht ik dat het mij wel zou lukken.
helaas ben ik nu bezig met het installeren van de zender icm de UE46C5100 en ik krijg op deze manier:
- CI module uit de tv
- Kies in menu, 3e optie (sattelietje) --> Antenne: Kabel
- Kies in menu, 3e optie (sattelietje) --> Land --> Digitaal Kanaal: Ander
- Kies in menu, 3e optie (sattelietje) --> Optie Kabel Zoeken --> Startfreq: 116750; Stopfreq: 880750; Symboolfreq: 6900; Modulate: 64QAM
- Kies in menu, 3e optie (sattelietje) --> Automatisch Opslaan --> Antennebron: Kabel; Kanaalbron: Digitaal --> Volgende --> Zoekmodus: Netwerk --> Zoeken
maar 26 kanalen, als ik handmatig ga zoeken, kan ik alleen de zenders vinden die icm met QAM 256 zijn, en QAM 64 wil niet echt lukken, signaal is voor de rest wel goed zoals ik kan meten met de upc box die ik ook nog heb.
moet wel zeggen dat tijdens het zoeken dat de eerste 10% normaal loopt en dus ook de eerst 26 zenders vind, maar daarna vind deze geen enkele meer..
heeft iemand een soort gelijk probleem gehad, of het mooiste, weet iemand hier een oplossing voor?
en is het sowieso geen idee om de zender lijst beschikbaar te maken via USB in de TS?
Ik heb in mei in dit topic ook al even een
iets andere versie van deze stappen hier gepost. Je zou dat kunnen proberen.
- CI module uit de tv
- Kies in menu, 3e optie (satteliet) --> Antenne: Kabel
- Kies in menu, 3e optie (satteliet) --> Land --> Digitaal Kanaal: Ander
- Kies in menu, 3e optie (satteliet) --> Optie Kabel Zoeken --> Startfreq: 116750; Stopfreq: 880750; Symboolfreq: 6900; Modulate: 64QAM
- Kies in menu, 3e optie (satteliet) --> Automatisch Opslaan --> Antennebron: Kabel; Kanaalbron:
Digitaal en Analoog --> Volgende --> Zoekmodus:
Volledig --> Zoeken
De TV vond 229 kanalen om precies te zijn: 153 digitale tv zenders, 74 digitale radio zenders, 2 overige zenders, 33 analoge zenders.
Ik heb op mijn Samsung tv enkele ontbrekende zenders (o.a. FoxLife, Zender v.d Maand) handmatig kunnen toevoegen via de onderstaande methode.
FoxLife, Eredivisie Live zenders, Radio6:
- Kies in menu, 3e optie (satteliet) - Handm. Opslaan - digitaal - frequentie 682750 - modulatie QAM64 - symboolfrequentie 6900 KS/s
Zender v.d. maand, TV Oranje, Mezzo , Car Channel, ESPN Classic:
- Kies in menu, 3e optie (satteliet) - Handm. Opslaan - digitaal - frequentie 388000 - modulatie QAM256 - symboolfrequentie 6900 KS/s
Een andere handige site is:
Dtvmonitor waar ook de Frequenties en modulatie vermeld staan.
Echter in mijn geval met mijn Samsung LE40C630 tv wogen de voordelen niet op tegen de nadelen zie ook mijn eerdere berichten
deel 1 |
deel 2AllSeeyinEye schreef op maandag 20 juni 2011 @ 15:17:
Even terugkomen op een oude vraag zenderlijst sorteren:
[...]
Zojuist een chat gehad met een UPC medewerker, Thijs. Daar onder andere ook de zendervolgorde in terug laten komen:
[...]
Is dat vermoeden ook gelijk bevestigd.
Overigens heeft UPC
wel laten weten na een petitie die in december 2010 is overhandigd aan UPC dat ze later dit jaar de Horizon box lanceren die wel de mogelijkheid zou moeten krijgen om zenders te sorteren en dat in 2012 de bestaande mediaboxen (decoders) ook deze 'functionaliteit' eindelijk krijgen. Maar ik geloof best dat er tot die tijd commerciele belangen zijn tussen zender aanbieders + UPC die wellicht lopen tot een bepaalde datum.
[
Voor 11% gewijzigd door
funrider op 23-06-2011 13:34
]