Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Ja, we hebben een HD abo op de eerste box..coob schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 07:43:
Heb je wel een HD abo dan?
Ander kun je nog steeds een oude ontvanger krijgen met alleen scart uit.
Met de 2e box kun je dan voor 4 eur per maand ook HD ontvangen..
Alleen scart gaat denk ik niet werken..
Op de monitor heb ik de aansluitingen: Displayport + vga over.. de Dvi aansluiting gebruik ik voor m'n pc.
Edit @ dukebox.
Als ik mijn Hdmi kabel via een verloopstekkertje aansluit op de displayport in (computer)
Kan ik dan de Dvi ingang gebruiken voor de mediabox hdmi?
[ Voor 17% gewijzigd door Chris2 op 21-08-2011 12:02 ]
Alleen de dvi ingang op de U2311H heeft HDCP ondersteuning als ik dit topic mag geloven:DukeBox schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 12:08:
Ja, DVI van/naar HDMI werkt prima zolang de DVI maar HDCP ondersteund. Je moet natuurlijk wel nog zelf iets verzinnen voor je audio.
http://en.community.dell..../p/19364605/19820575.aspx
Verder zitten er op de media box een optische uitgang, een Toslink naar coax kastje ertussen..
en op mijn z5500 aansluiten
Dat bedoelde ik dus, als je al een HD abo hebt dan wordt de 2e ontvanger ook een HD versie.
Anders was het een gok geweest en had je misschien wel zo'n oud scart geval gekregen waar jij dus niet mee uit de voeten had gekund.
Zelf hebben we ook 2 HD boxen en ik vraag me af als ik dadelijk het HD abo opzeg of ik dan de boxen mag houden?
Heb destijds vooral HD genomen om van de scart box af te komen.
Tv is toch geen ruk op en echt HD kijk ik wel via mijn mediaspelers.
Ik heb liever 120Mbit ipv HD tv.
Jij hebt dus geluk gehad.
DeepSeven schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 10:11:
Gisteren ook mijn upc mediabox binnen gekregen, en met ongeloof zitten kijken dat die via een scart kabel moet worden aangesloten, dit meen je toch niet. Gloednieuwe 40" Samsung tv, zit er zo'n 2,5 - 3m vanaf en eerste reactie was dat het beeld toch wel tegenviel. Ik kijk het nog even af, maar verwacht dat ik er over een week toch maar het HD abbo bij neem.
Overigens maakt het voor mij niet uit hoor, mijne gaat toch ongebruikt retour omdat ik CI+ gebruik.
[ Voor 4% gewijzigd door jap85 op 22-08-2011 09:58 ]
Verwijderd
Kort vraagje over de CI+ module: mijn Sony TV is niet gecertificeerd voor CI+ volgens de UPC site. Momenteel werkt mijn TV echter wel met een digitenne CI insteekkaart. Is het aannemelijk dat een UPC CI+ insteekkaart wel goed werkt op mijn TV, ondanks dat deze officieel niet ondersteund wordt?
[ Voor 9% gewijzigd door B-Bandit op 23-08-2011 23:11 ]
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Chris2 schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 12:12:
Verder zitten er op de media box een optische uitgang, een Toslink naar coax kastje ertussen..
en op mijn z5500 aansluiten
De Z5500 heeft toch zowel toslink als coax ?
Klopt, ik had net vorige week een Alles-in-één Méér TV pakket aangeschaft. Gister ontving ik de hardware met nog de Thomson Wireless Router. In de nieuwe situatie krijg je een Sitecom Wireless Router. Is het nog verstandig om UPC te vragen om de Thomson om te ruilen voor de Sitecom?Shailesh schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 23:11:
Bahh, zie vandaag dat ze de prijzen hebben verlaagd. Nu voor 65,50 50Mb internet, onbeperkt bellen, HDTV + DVR. Ik betaal voor 25Mb 63ff kijken of ik wat kan regelen...jammer. Heb het notabene net pas afgesloten.
AULXJMHR
Nou ik kon in elk geval heel makkelijk telefonisch upgraden naar het nieuwe abonnement, en kreeg zelf de 10 euro korting per maand toe. Dus een aanrader voor een ieder die voor 2.50 extra wat extra snelheid wilt! Zie nu wel dat ze de basisprijs van het pakket hebben verhoogd en de prijs voor HDTV verlaagd. Minder voor mensen die dus geen HDTV abonnement hebben/willen afsluiten.DPhoenix schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 08:48:
[...]
Klopt, ik had net vorige week een Alles-in-één Méér TV pakket aangeschaft. Gister ontving ik de hardware met nog de Thomson Wireless Router. In de nieuwe situatie krijg je een Sitecom Wireless Router. Is het nog verstandig om UPC te vragen om de Thomson om te ruilen voor de Sitecom?
Die sitecom router lijkt me ook niks eerlijk gezegd, je krijgt er alleen wel een USB stickie bij, dus misschien als dat je wat lijkt?
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Pakket veranderen is volgens mij gewoon toegestaan, je gaat dan gewoon een nieuw jaarcontract aan.Shailesh schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 09:37:
[...]
Nou ik kon in elk geval heel makkelijk telefonisch upgraden naar het nieuwe abonnement, en kreeg zelf de 10 euro korting per maand toe. Dus een aanrader voor een ieder die voor 2.50 extra wat extra snelheid wilt! Zie nu wel dat ze de basisprijs van het pakket hebben verhoogd en de prijs voor HDTV verlaagd. Minder voor mensen die dus geen HDTV abonnement hebben/willen afsluiten.
Gelijk heb je ook, dat had ik ook wel verwacht, maar dat ik ook de korting meekreeg vond ik verbazingwekkend...enfin, ik ben blij, vooral de 2.5 upload ipv 1.5 scheelt al enormsylvesterrr schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 09:38:
[...]
Pakket veranderen is volgens mij gewoon toegestaan, je gaat dan gewoon een nieuw jaarcontract aan.
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Ik heb momenteel een alles-in-1 pakket + 1x CI+ module van UPC (wat me in totaal 59 p.m. kost)
Ik heb ook een UPC Mediabox liggen maar die gebruik ik dus niet, ik vind met CI+ 10x beter werken.
Nu wil ik ook een flatscreen voor op m'n slaapkamer gaan aanschaffen en daar wil ik ook CI+ gaan gebruiken,
het probleem is alleen, dat ik bij UPC maar 1 extra CI+ module mag bestellen en die heb ik dus al.
Is het misschien ook mogelijk dat ik ergens anders een losse CI+ module koop en daar de smartcard in stop die ik bij m'n Mediabox heb gekregen?
edit: uploadsnelheid keldert zelfs van 6 Mb naar 2,5 Mb !!
Ergo: ik blijf zitten zoals ik nu zit.
[ Voor 18% gewijzigd door AllSeeyinEye op 24-08-2011 14:39 ]
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Als je het Bellen Avond + weekend (welk voor mij overigens ideaal zou zijn, maar helaas) buiten beschouwing laat, is de oude deal natuurlijk veel duurder. 60/6 73 of 50/2,5 voor 63. Najah, dat zijn wel hele dure extra MB's, ook bij de upload. 6 is wel fijn uiteraard...AllSeeyinEye schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 14:36:
Hmmm de prijzen zijn wel aantrekkelijk van het nieuwe pakket, maar ik lever daarmee dan wel 10 Mb internet in (heb nu 60 Mb) en UPC vertikt het om de Bellen Avond+Weekend optie terug in een pakket te stoppen.... Nu heb ik die 'gratis'
edit: uploadsnelheid keldert zelfs van 6 Mb naar 2,5 Mb !!
Ergo: ik blijf zitten zoals ik nu zit.
1. Je kunt gewoon bij UPC je mediabox omruilen voor een CI+ (ik heb zelf ook 2x CI+ en geen mediabox meerkrazzix schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 14:15:
Even een vraagje:
Ik heb momenteel een alles-in-1 pakket + 1x CI+ module van UPC (wat me in totaal 59 p.m. kost)
Ik heb ook een UPC Mediabox liggen maar die gebruik ik dus niet, ik vind met CI+ 10x beter werken.
Nu wil ik ook een flatscreen voor op m'n slaapkamer gaan aanschaffen en daar wil ik ook CI+ gaan gebruiken,
het probleem is alleen, dat ik bij UPC maar 1 extra CI+ module mag bestellen en die heb ik dus al.
Is het misschien ook mogelijk dat ik ergens anders een losse CI+ module koop en daar de smartcard in stop die ik bij m'n Mediabox heb gekregen?
2. Smartcard van een mediabox werkt niet in een CI+ (is specifiek voor de CI+ geregistreerd)
3. Bij UPC kun je niet zelf CI+ modules kopen, je moet ze 'huren' voor 4eu p/m
Dat laatste is trouwens echt pure geldklopperij, over 5 jaar betaal je voor een CI+ dus 60x 4€ = 240€, terwijl een CI+ module maar een paar tientjes kost. M'n ouders hebben Ziggo en daar is het gewoon toegestaan om zelf een CI+ te kopen dus technisch moet het gewoon kunnen. Bijna oplichting eigenlijk..
Geldklopperij is het zeker, maar helaas heb ik weinig keuze hier in Alkmaar, hopelijk gaat dat in de toekomst nog veranderen.jap85 schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 13:17:
[...]
1. Je kunt gewoon bij UPC je mediabox omruilen voor een CI+ (ik heb zelf ook 2x CI+ en geen mediabox meer
2. Smartcard van een mediabox werkt niet in een CI+ (is specifiek voor de CI+ geregistreerd)
3. Bij UPC kun je niet zelf CI+ modules kopen, je moet ze 'huren' voor 4eu p/m
Dat laatste is trouwens echt pure geldklopperij, over 5 jaar betaal je voor een CI+ dus 60x 4€ = 240€, terwijl een CI+ module maar een paar tientjes kost. M'n ouders hebben Ziggo en daar is het gewoon toegestaan om zelf een CI+ te kopen dus technisch moet het gewoon kunnen. Bijna oplichting eigenlijk..
De Mediabox omruilen is in mijn geval wel een goeie oplossing
Hoe kan de ene mediabox erg goed scoren en de andere dramatisch? Ook SD kanalen kan ik niet kijken op de HD-mediabox. Zojuist nog eens de SD-mediabox er in gestopt en meteen weer 80% en 100%.
UPC gebeld, firmware geupdate en nog steeds geen resultaat. Er komt nu een monteur om de 'nieuwe' mediabox te bekijken

Ligt dit nu aan de box?
[ Voor 10% gewijzigd door Aghanim op 25-08-2011 20:28 ]
Ik heb deze week voor het eerst een HD-mediabox (decoder) ontvangen. Ook de Cisco ik heb "gewoon" 80% signaalsterkte en 100% kwaliteit. "Defect" exemplaar misschien?Aghanim schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 20:03:
Ik maak weer eens wat vreemds mee....vandaag UPC HD mediabox gekregen (Cisco) als vervanging voor mijn non-HD mediabox. Op de non-HD mediabox altijd perfect beeld met signaalsterkte 80% en signaalkwaliteit 100%. Op de HD-mediabox krijg ik 'signaalverlies' en scoor ik signaalsterkte 15% en signaalkwaliteit 20 %.
Hoe kan de ene mediabox erg goed scoren en de andere dramatisch? Ook SD kanalen kan ik niet kijken op de HD-mediabox. Zojuist nog eens de SD-mediabox er in gestopt en meteen weer 80% en 100%.
UPC gebeld, firmware geupdate en nog steeds geen resultaat. Er komt nu een monteur om de 'nieuwe' mediabox te bekijken![]()
Ligt dit nu aan de box?
AULXJMHR
De signaalsterkte hoeft niet veel te zeggen. Merk je ook daadwerkelijk verschil met tv kijken?Aghanim schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 20:03:
Ik maak weer eens wat vreemds mee....vandaag UPC HD mediabox gekregen (Cisco) als vervanging voor mijn non-HD mediabox. Op de non-HD mediabox altijd perfect beeld met signaalsterkte 80% en signaalkwaliteit 100%. Op de HD-mediabox krijg ik 'signaalverlies' en scoor ik signaalsterkte 15% en signaalkwaliteit 20 %.
Dat is niet perse zo.Aghanim schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 20:03:
Ligt dit nu aan de box?
Toevallig al de connector er opnieuw op gezet? en verschilt de sterkte per zender? ik weet dat dit bij humax ontvangers (niet UPC) kan verschillen.
Mijn situatie
Ik heb vorige week een SD DVR mogen ontvangen, ik had stiekem gehoopt (na het lezen van dit forum) dat ik een HD versie zou krijgen. Mijn oma heeft alleen de receiver en kreeg standaard een HD versie (ook zonder HD abo).
Nu heeft mijn DVR last van het "bekende" probleem dat deze niet reageert op de afstandbediening(AB) als de tv aan staat. Eerst een nieuwe AB opgestuurd gekregen (week wachten), toen dit niet de oplossing was kreeg ik een sticker opgestuurd. M'n mond viel een beetje open van deze oplossing

Uiteindelijk heb ik vier concrete vragen:
- Is er voor de Thompsen SD-DVR een eigen sticker?
- Is er iemand is een keer niet akkoord gegaan met de sticker oplossing? en wat was het resultaat?
- Heeft iemand het voor elkaar gekregen om een HD ontvanger te krijgen zonder HD abo?
- En heeft iemand het HD abo aangevraagd en weer z.s.m opgezegd? Moest je de ontvanger terug sturen?
Ik weet dat dit enkele ervaringen zijn en geen garantie geven maar ben er wel nieuwsgierig naar.
Als ik de TV nu aanzet krijg ik elke keer de melding
authenticatie gestart op me beeldscherm, duurt ong 10 sec en dan heb ik beeld.
Is het mogelijk om deze melding niet te laten weegeven en meteen beeld te laten zien.
Het gaat om een LG 32LV5500
ps het is wel heerlijk om je zender zelf te kunnen indelen.
Van het kastje naar de muur lopen...
Over vervangen gesproken ; ik meen me te herinneren dat de UPC had aangekondigd dat in de loop van 2011 (?) alle oude boxen automatisch vervangen gingen worden ... klopt dat ??FlasHie_FlaSh schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 20:36:
heeft er iemand hier ervaring met vervangen van de oude upc mediabox???
Ik heb nog zo'n antieke zwarte Thomson DCI52UPC waarvan de AB het al begeven heeft ...
Tijdens mijn laatste gesprek met de helpdesk gaf de medewerker aan dat hij verwacht dat UPC na Caiway en nu Ziggo ook gaat beginnen met standaard HD. Mogelijk ook dus andere ontvangers?Goner schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 14:01:
[...]
Over vervangen gesproken ; ik meen me te herinneren dat de UPC had aangekondigd dat in de loop van 2011 (?) alle oude boxen automatisch vervangen gingen worden ... klopt dat ??
Ik heb nog zo'n antieke zwarte Thomson DCI52UPC waarvan de AB het al begeven heeft ...
uiteraard allemaal speculatie...
Nee, dat zit 'm in de software van de TV, die nadat je hem hebt aangezet even op de smartcard gaat snuffelen welke zenders je wel en/of niet mag zienDancePlaza schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 10:41:
[..]
Als ik de TV nu aanzet krijg ik elke keer de melding
authenticatie gestart op me beeldscherm, duurt ong 10 sec en dan heb ik beeld.
Is het mogelijk om deze melding niet te laten weegeven en meteen beeld te laten zien.
Het gaat om een LG 32LV5500
[..]
Mijn LG doet precies hetzelfde.
Idem met Philips TV: het is normaal gedrag voor de CI+ module die eerst gaat "afstemmen" met de smartcard...Mark_640 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 09:30:
[...]
Nee, dat zit 'm in de software van de TV, die nadat je hem hebt aangezet even op de smartcard gaat snuffelen welke zenders je wel en/of niet mag zien
Mijn LG doet precies hetzelfde.
Van het kastje naar de muur lopen...
Dit heb ik gedaan, en ik de heb de zenders, maar wanneer ik deze coax kabel uiteindelijk eruit haal (omdat ik een ci+ module heb), vind de tv geen zenders meer..
Ook bij de eerste keer dat ik de module in de TV deed, ging de tv geen zenders installeren (zoals vermeld onder deel 5 van de handleiding).
Ik heb een Samsung UE32D6500.
Iemand hier een simpele oplossing voor??
Even een open deur intrappen: er zit toch nog wel een coaxkabel in je TV? Dat CI+ ding heeft toch geen coaxaansluiting, dus die kabel moet toch gewoon in de TV?Richard_AFC schreef op donderdag 01 september 2011 @ 12:06:
Iemand hier een simpele oplossing voor??
Ja, maar het lijkt me niet de bedoeling dat je EN de coax in je tv houdt, EN de CI+ module in de tv om tv te kunnen kijken??sopsop schreef op donderdag 01 september 2011 @ 12:38:
[...]
Even een open deur intrappen: er zit toch nog wel een coaxkabel in je TV? Dat CI+ ding heeft toch geen coaxaansluiting, dus die kabel moet toch gewoon in de TV?
EDIT: Dit is trouwens de tv voor de slaapkamer. In de woonkamer heb ik een Mediabox staan.
[ Voor 10% gewijzigd door Richard_AFC op 01-09-2011 12:45 ]
Ik dacht (en las) dat je een CI+ module nodig hebt om ergens anders in huis digitale TV te ontvangen zonder hulp van coaxkabels. Nu blijkt het dus dat die module alleen nodig is bij royaal pakketen en je alsnog die coaxkabel moet gebruiken..

[ Voor 62% gewijzigd door Richard_AFC op 01-09-2011 13:08 ]
Verwijderd
Natuurlijk is dat wel de bedoeling, hoe dacht je dat het signaal anders op je tv komt?Richard_AFC schreef op donderdag 01 september 2011 @ 12:42:
[...]
Ja, maar het lijkt me niet de bedoeling dat je EN de coax in je tv houdt, EN de CI+ module in de tv om tv te kunnen kijken??
Wordt leuk vermeld op de UPC site dan.. Er staat:Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2011 @ 13:07:
[...]
Natuurlijk is dat wel de bedoeling, hoe dacht je dat het signaal anders op je tv komt?
Met de CI+ Module heeft u geen extra apparatuur meer nodig om digitale televisie te ontvangen.
Terwijl je met de coaxkabel ook al die digitale televisie kan ontvangen? En dus die module ALLEEN nodig is bij royale pakketen. (en dat zie ik nergens staan)
Je hebt geen externe decoder nodig nee, met de CI+ module kun je de interne tuner/decoder van je tv gebruiken.Richard_AFC schreef op donderdag 01 september 2011 @ 13:10:
Met de CI+ Module heeft u geen extra apparatuur meer nodig om digitale televisie te ontvangen.
Zonder module kun je via coax alleen analoge televisie ontvangen lijkt me.Terwijl je met de coaxkabel ook al die digitale televisie kan ontvangen? En dus die module ALLEEN nodig is bij royale pakketen. (en dat zie ik nergens staan)
Ah! nu vat ik hem..Nielson schreef op donderdag 01 september 2011 @ 13:11:
[...]
Je hebt geen externe decoder nodig nee, met de CI+ module kun je de interne tuner/decoder van je tv gebruiken.
[...]
Zonder module kun je via coax alleen analoge televisie ontvangen lijkt me.
Sorry, ik heb analoge signaal en het digitale signaal door elkaar gegooid.

Ook omdat ze zeggen zonder apparatuur, maar daar dacht ik dus te moeilijk over..
Bedankt iig.!
[ Voor 9% gewijzigd door Richard_AFC op 01-09-2011 13:14 ]
Telefonie onbeperkt (geen start kosten voor bellen etc, maar ook geen Europa wat we toch niet gebruiken).
Internet 20 ging naar 30Mbit/s in de tussentijd met behoud van bovenstaande.
Daarnaast Royaal (méér tegenwoordig?) met DVR.
Ik die huidige pakketten, maar zou dan nog net niet goedkoper uit zijn om die upgrade te doen met 60Mbit/s en dan als extraatje nog voor 9 euro p/m onbeperkt bellen. Maar daar staat dan niet bij of dat zonder start kosten etc is. Als dat zonder is, dan zou dat wel interessant zijn.
Het enige wat ik niet wil is een wifi router als modem.
Of hij moet als wifi accesspoint in te stellen zijn en zonder het router gedeelte.
Dan heb ik net wat meer bereik.
Maar liever gebruik ik toch mijn eigen spullen daarvoor. Is dat nog steeds mogelijk?
Maar dat is eigenlijk iets voor het andere topic. Wellicht dat ik binnenkort eens de UPC winkel in ga stappen met die vragen. Ben wel benieuwd namelijk.
[ Voor 22% gewijzigd door Arunia op 01-09-2011 13:29 ]
Ik heb exact hetzelfde twee weken geleden gedaan.
Heb de box van stroom gehaald, 10 tellen gewacht en opnieuw aangezet: zelfde resultaat --> eerst load, dan tijdstip -:--, tenslotte weer "init"
Wie heeft dit ook (gehad)?
edit: oplossing gevonden!
- Stroom van de box, minuut wachten, weer stroom op de box.
- Wacht op "init".
- 1keer pijltje omlaag, dan ok
- "221" weer ok (3-cijferige code voor jouw regio, 221 = Rotterdam)
- Nogmaals "ok"
- 2 minuten wachten
- 2 keer "ok"
- Druk op "" UPC"
Mocht je per ongeluk de verkeerde regiocode hebben ingetoetst (zoals ik... ik heb bovenstaande namelijk van een forum afgeplukt, maar daar stond code 105 zonder de melding dat dat alleen voor Amsterdam gold...), dan kan je via het menu een volledige reset naar fabrieksinstellingen kiezen. In feite betekent het bovenstaande rijtje precies hetzelfde, maar dan zonder beeld...
Let daarbij op dat: activeringscode = regiocode (3 cijferig), maar dat is niet gelijk aan de pincode (4 cijferig)!
Als je je pincode niet hebt aangepast, dan is het gewoon 0000, en als het goed is, moet je eerst je pincode invoeren voordat je de fabrieksinstellingen kan terugzetten. Het ging bij mij bijna mis, omdat je maar drie keer een onjuiste pincode mag invoeren (voerde 2x de regio/activeringscode in en had dus nog 1 poging over, voordat ik op het idee kwam om de pincode in te voeren... ik begreep de melding "houd de activeringscode bij de hand" namelijk verkeerd: die moet je wel bij de hand houden, maar eerst moet je de pincode intoetsen)
Waarschijnlijk is dit al vaker in dit forum besproken geweest... maar dan is het hierbij in ieder geval herhaald voor degenen die hetzelfde probleem hebben en er niet uitkomen!
[ Voor 80% gewijzigd door The_Sukkel op 08-09-2011 03:35 ]
Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450
Ja, heb ik ook.The_Sukkel schreef op woensdag 07 september 2011 @ 20:20:
Onze box staat al de hele dag op "Init"...
Heb de box van stroom gehaald, 10 tellen gewacht en opnieuw aangezet: zelfde resultaat --> eerst load, dan tijdstip -:--, tenslotte weer "init"
Vorige week maandag een boxswap gedaan door een monteur (oude box zou beschadigd zijn door een te sterk signaal). Sindsdien wacht de nieuwe box op afronding van het installatieproces.
Tot halverwege vorige contact gehad met UPC via de mail en na doorgeven van box en smartcardnrs. bleek hier een fout in te zitten. Deze fout zou gecorrigeerd worden en dan zou ik binnen 24 uur weer beeld moeten hebben.
Maar helaas, tot op heden nog steeds geen beeld.
Maar het ergste vind ik nog dat UPC totaal niet reageert op de mailtjes die ik daarna gestuurd heb. Ik krijjg wel elke keer antwoord dat het goed ontvangen is, maar daarna geen enkele reactie.
Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450
NeeThe_Sukkel schreef op woensdag 07 september 2011 @ 21:51:
Werkt bovenstaande truuk bij jou?
Je kan proberen je mediabox wat verder bij de tv vandaan te zetten. Wil vaak ook al helpenschiedamnees schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 13:33:
[...]
De signaalsterkte hoeft niet veel te zeggen. Merk je ook daadwerkelijk verschil met tv kijken?
[...]
Dat is niet perse zo.
Toevallig al de connector er opnieuw op gezet? en verschilt de sterkte per zender? ik weet dat dit bij humax ontvangers (niet UPC) kan verschillen.
Mijn situatie
Ik heb vorige week een SD DVR mogen ontvangen, ik had stiekem gehoopt (na het lezen van dit forum) dat ik een HD versie zou krijgen. Mijn oma heeft alleen de receiver en kreeg standaard een HD versie (ook zonder HD abo).
Nu heeft mijn DVR last van het "bekende" probleem dat deze niet reageert op de afstandbediening(AB) als de tv aan staat. Eerst een nieuwe AB opgestuurd gekregen (week wachten), toen dit niet de oplossing was kreeg ik een sticker opgestuurd. M'n mond viel een beetje open van deze oplossing. Uiteindelijk met die sticker erop werkt het wel. Alleen kreeg ik de sticker voor een HD-DVT opgestuurd waardoor de sticker niet netjes op de ontvanger past.
Uiteindelijk heb ik vier concrete vragen:
- Is er voor de Thompsen SD-DVR een eigen sticker?
- Is er iemand is een keer niet akkoord gegaan met de sticker oplossing? en wat was het resultaat?
- Heeft iemand het voor elkaar gekregen om een HD ontvanger te krijgen zonder HD abo?
- En heeft iemand het HD abo aangevraagd en weer z.s.m opgezegd? Moest je de ontvanger terug sturen?
Ik weet dat dit enkele ervaringen zijn en geen garantie geven maar ben er wel nieuwsgierig naar.
Zie http://www.upc.nl/project-horizon/ voor meer informatie.
Op Chelloo.com gaat er over dit nieuwe platform al een paar maanden een goede discussie met veel aanvullende informatie: http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=34595.0.
[ Voor 41% gewijzigd door robertwebbe op 11-09-2011 18:52 ]
Heb dit ook wel eens gehad (zie ook eerder op dit topic). Toen kreeg ik als tip van de UPC helpdesk 15x de UPC knop indrukken. Dan wordt je beeld opnieuw ingesteld. Dat is namelijk het probleem van het kastje, hij laat niets zien.The_Sukkel schreef op woensdag 07 september 2011 @ 20:20:
Onze (HD)box staat al de hele dag op "Init"...
edit: oplossing gevonden!
- Stroom van de box, minuut wachten, weer stroom op de box.
- Wacht op "init".
- 1keer pijltje omlaag, dan ok
- "221" weer ok (3-cijferige code voor jouw regio, 221 = Rotterdam)
- Nogmaals "ok"
- 2 minuten wachten
- 2 keer "ok"
- Druk op "" UPC"
Mocht je per ongeluk de verkeerde regiocode hebben ingetoetst (zoals ik... ik heb bovenstaande namelijk van een forum afgeplukt, maar daar stond code 105 zonder de melding dat dat alleen voor Amsterdam gold...), dan kan je via het menu een volledige reset naar fabrieksinstellingen kiezen. In feite betekent het bovenstaande rijtje precies hetzelfde, maar dan zonder beeld...
Let daarbij op dat: activeringscode = regiocode (3 cijferig), maar dat is niet gelijk aan de pincode (4 cijferig)!
Als je je pincode niet hebt aangepast, dan is het gewoon 0000, en als het goed is, moet je eerst je pincode invoeren voordat je de fabrieksinstellingen kan terugzetten. Het ging bij mij bijna mis, omdat je maar drie keer een onjuiste pincode mag invoeren (voerde 2x de regio/activeringscode in en had dus nog 1 poging over, voordat ik op het idee kwam om de pincode in te voeren... ik begreep de melding "houd de activeringscode bij de hand" namelijk verkeerd: die moet je wel bij de hand houden, maar eerst moet je de pincode intoetsen)
Waarschijnlijk is dit al vaker in dit forum besproken geweest... maar dan is het hierbij in ieder geval herhaald voor degenen die hetzelfde probleem hebben en er niet uitkomen!
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Je kunt sowieso een extra CI+ nemen ook bij de alles in 1 pakketten. Of het mogelijk is om in plaats van een bestaande mediabox een CI+ te nemen is mij ook niet helemaal duidelijk volgens mij is dat alleen nog als je analoog + digitale tv afneemt zonder internet/bel.Marc84 schreef op donderdag 22 september 2011 @ 12:40:
Kun je nog steeds alleen CI+ krijgen als je alleen een tv abonnement hebt en niet bij een alles-in-1 pakket? Wat nu als ik dan een maand internet opzeg en een CI+ kaart neem. Zou ik deze dan weer moeten inleveren zodra ik weer internet neem?
AULXJMHR
In plaats van kan ook met een pakket (heb ik al er eerder gezegd hier).funrider schreef op donderdag 22 september 2011 @ 13:09:
[...]
Je kunt sowieso een extra CI+ nemen ook bij de alles in 1 pakketten. Of het mogelijk is om in plaats van een bestaande mediabox een CI+ te nemen is mij ook niet helemaal duidelijk volgens mij is dat alleen nog als je analoog + digitale tv afneemt zonder internet/bel.
Ik weet niet waar dit van afhankelijk is, maar dat geldt niet voor iedereen. Ik kreeg tot 2x toe te horen dat ik de mediabox wel mocht omruilen voor een CI+-kaart, alleen geldt dan de pakket aanbieding niet meer en ben je per saldo duurder uit omdat alle onderdelen apart op de "offerte" komen.jap85 schreef op maandag 26 september 2011 @ 10:37:
[...]
In plaats van kan ook met een pakket (heb ik al er eerder gezegd hier).
UE46C8700, CI+ UPC, Sandisk U3 8GB USB-stick, PopcornHour C200, BD-C6900, Marantz SR7005, Wii, PS/2, Logitech Harmony one
Is het mogelijk een UPC box mee te nemen en te gebruiken op/naar een ander adres terwijl dat deze geregistreerd staat op het oude adres? Het oude adres heeft alle aansluitingen bij UPC, het nieuwe adres heeft enkel internet en kabel TV van UPC.
Ik weet dat je b.v. de kaart wel te gebruiken is op meerdere locaties mits deze persoon ook UPC heeft (je neemt als het ware jou zenderpakket mee).
Alles is aangesloten volgens het volgende schema (alleen de videokabels staan in dit schema, audiokabels heb ik weggelaten):

Maar dan is er één probleem, je kan vanaf de UPC alleen maar geluid op de Panasonic DVD recorder krijgen, geen beeld.
De SCART-kabel ligt het niet aan, want met een andere kabel, waarvan ik weet dat hij goed is, had ik hetzelfde probleem. Als je de UPC via SCART op de TV aansloot kreeg je wel normaal beeld, maar dus niet als je de UPC via SCART op de Panasonic DVD recorder aansloot.
Zou het kunnen dat die UPC Mediabox HD DVR ook een soortgelijke beveiliging gebruikt als de Macrovision beveiliging die je vroeger ook zag op VHS tapes (vooral die van Disney) die er voor zorgde dat je de tape niet met één VCR kon afspelen en dan met een andere VCR op kon nemen?
Voordat ze de nieuwe TV kregen hadden ze een UPC Mediabox DVR (de SD versie) en die had het niet. Want m'n opa had toen nog een aantal dingen overgezet naar DVD die hij had opgenomen op de UPC en wel wilde bewaren door de DVD recorder via SCART er op aan te sluiten.
Ik heb ook geen mogelijkheid gevonden in de menu's van de UPC Mediabox HD DVR om het SCART-signaal te wijzigen (CVBS / S-Video / RGB), weten jullie misschien wat voor signaal de UPC Mediabox HD DVR via SCART uitzendt?
Je kan beide SCART aansluiting op de achterkant van de Panasonic DMR-EH63 als ingang gebruiken, maar ze ondersteunen niet allebei alle signalen. AV1 ondersteunt S-Video en RGB alleen als uitgang terwijl AV2 die signalen juist alleen als ingang ondersteunt.
Ingang
Video Ingang AV1 / AV2 (21 pin), AV3 (pin plug)
S-Video Ingang AV2 (21 pin)
RGB Ingang AV2 (21 pin) [PAL]
Uitgang
Video Uitgang AV1 / AV2 (21 pin)
S-Video Uitgang AV1 (21 pin)
RGB Uitgang AV1 (21 pin) [PAL]
(bron)
EDIT: ik heb even m'n opa en oma gebeld om te vragen of ze de SCART kabels in de DVD recorder om kunnen wisselen en kijken of het dan wel werkt. Maar ik kreeg ze net te pakken toen ze op het punt stonden om weg te gaan, dus dat bekijken ze vanavond.
Overigens zou het best kunnen dat de UPC al in de AV2 van de DVD recorder zit, waardoor het dan niet uit zou maken. Verder zou het ook nog kunnen dat de UPC gewoon composiet signaal uitzendt. In beide gevallen zou het er op neer komen dat de UPC inderdaad een soort beveiliging gebruikt over de SCART uitgang.
[ Voor 10% gewijzigd door Kid Jansen op 27-09-2011 15:11 ]
Thnx, zal het eerst voor de zekerheid proberen, als het lukt is dat natuurlijk hartstikke handig.robertwebbe schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 11:40:
Het zal vast niet mogen volgens de voorwaarden maar in de praktijk kan dat prima. Zolang je maar in prikt op de UPC kabel zal in in 99% van de gevallen prima werken. Ik nam mijn HD-PVR ook wel eens mee naar mijn ouders (die alleen analoge TV van UPC hadden), ze wonen in een andere provincie en dat werkte prima.
Dit kreeg ik inderdaad eerst ook te horen, maar later had ik iemand aan de telefoon die zei dat het geen probleem was en dus is het gebeurd. Zal wel zien wat ik gefactureerd krijg, heb de eerst factuur binnen maar das geen normale maand en zitten wat eenmalige zaken bij dus ben benieuwd wat ik bij een normale maand gefactureerd krijg.Silverback schreef op maandag 26 september 2011 @ 15:26:
[...]
Ik weet niet waar dit van afhankelijk is, maar dat geldt niet voor iedereen. Ik kreeg tot 2x toe te horen dat ik de mediabox wel mocht omruilen voor een CI+-kaart, alleen geldt dan de pakket aanbieding niet meer en ben je per saldo duurder uit omdat alle onderdelen apart op de "offerte" komen.
Weet iemand waar ik voor een redelijke prijs een versterker kan halen?
Nog een vraag
[ Voor 21% gewijzigd door geldermalsen op 28-09-2011 10:28 ]
Als je een authenticatie fout krijg dan gaat het niet werken had ik namelijk ook. Ik had namelijk wel de type nummer van mijn tv gecheckt op de website van UPC maar niet de volledige type nummer. Ik moest de CI+ kaart weer inruilen voor een mediabox.pennywiser schreef op donderdag 29 september 2011 @ 20:26:
Ik heb een Samsung B2230HD met CI+ slot, echter de UPC CI+ module krijgt een authenticatie fout. Ziggo heeft deze tv wel gecertificeerd, UPC nog niet.. Is CI+ echt niet mogelijk met deze tv? Vind het raar dat Ziggo wel werkt, maar UPC niet.
Mij is verteld dat alle tv's van 2011 geschikt zijn voor UPC CI+ kaart maar modellen daarvoor niet.
https://valid.x86.fr/xhfd5e
Heb zelf een Samsung 2010 model en deze werkt perfect met een UPC CI+ module. Ook een beetje onzinnig dat het niet werkt.Badtothebone schreef op donderdag 29 september 2011 @ 20:56:
[...]
Als je een authenticatie fout krijg dan gaat het niet werken had ik namelijk ook. Ik had namelijk wel de type nummer van mijn tv gecheckt op de website van UPC maar niet de volledige type nummer. Ik moest de CI+ kaart weer inruilen voor een mediabox.
Mij is verteld dat alle tv's van 2011 geschikt zijn voor UPC CI+ kaart maar modellen daarvoor niet.
Deze melding heeft te maken dat je waarschijnlijk de verkeerde stappen hebt gebruikt om het te installeren.
Lijkt het idd op. Heb land settings op Zwitserland gezet. Pas toen kon ik alle zoekopties vinden, en toen vond ie een zooi zenders. Toen ci module erin, nu geen auth. foutmedling, maar nu zegt ie: "kan ci-services niet weergeven". Kwestie van afwachten voor alle zenders zijn ingeladen?Ankh schreef op donderdag 29 september 2011 @ 21:54:
[...]
Heb zelf een Samsung 2010 model en deze werkt perfect met een UPC CI+ module. Ook een beetje onzinnig dat het niet werkt.
Deze melding heeft te maken dat je waarschijnlijk de verkeerde stappen hebt gebruikt om het te installeren.
Edit: Ah ik zie dat er een zooi zenders herkend worden hoog in de zenderlijst. Even afwachten maar.
Edit2: nu zegt ie: gecodeerd signaal, en een aantal zenders met beeld van upc niet beschikbaar in uw gemeente. Sommige radio zenders doen het.
Het gaat om de Samsung B2230HD, waarvan ik nog niemand heb gehoord dat de UPC CI+ module erin werkt. Afwachten weer.
Edit3: NL1 doet het. Net module eruit gehald en er weer in, toen kreeg ik de vraag om de netwerkcode in te voeren en nu zegt ie setup is being finalised, this can take a few minutes.
Als ik al zover ben, is het dan safe om te zeggen dat de ci+ module toch compatible is?
[ Voor 33% gewijzigd door pennywiser op 30-09-2011 00:08 ]
Ankh schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 08:52:
Zet je je tv uit? Want ik moest mijn tv eerst alle zenders laten zoeken (zoals hier ergens in dit topic staat vermeldt), daarna tv uit. CI+ Module erin en opstarten. Dan gaat ie autoriseren, wat zo'n 15minuten kan duren. sindsdien niets meer gedaan.
Ik zie namelijk wel voordelen in de CI+ module maar vind het wel erg jammer dat ik dan geen gebruik kan maken van on demand en uitzending gemist.
Verder zou ik het erg fijn vinden als ik de opgenomen programma's op mijn DVR via mijn netwerk zou kunnen bekijken op mijn TV in de slaapkamer. Weet iemand of dit iets is dat nu al kan?
Kan in de CI+ module van UPC ook een KPN kaart stoppen?
Sign of my Time
Als je op de UPC mediabox de HDMI aansluiting gaat gebruiken dan valt het beeld weg op de SCART.Kid Jansen schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 14:58:
M'n opa en oma hebben sinds kort een Panasonic Viera TX-P42G30, Panasonic DMR-EH63 en UPC Mediabox HD DVR.
....
Het is een bekend probleem, kun je niets aan doen. Test het maar eens door de HDMI kabel eens los te halen en je zult zien dat je beeld weer terug is. Waarschijnlijk zal het met (copyright)rechten te maken hebben. Het is altijd al zo geweest bij de HD mediaboxen, verwacht dus ook maar niet dat het in de toekomst opgelost zal worden in een update.
Dat komt omda je voor on-demand een internet verbinding nodig hebt. Immers stream je gewoon alles. Kijk bijvoorbeeld maar na de kastjes, die moet je op input/output poort aansluiten anders kan ie geen verbinding maken. Volgens mij is he niet haalbaar om in elke tv een modem te plaatsen.Wilfred schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 10:59:
Weet iemand wat de reden is dat je geen gebruik kan maken van on demand diensten wanneer je een CI+ module van UPC gebruikt?
Ik zie namelijk wel voordelen in de CI+ module maar vind het wel erg jammer dat ik dan geen gebruik kan maken van on demand en uitzending gemist.
Verder zou ik het erg fijn vinden als ik de opgenomen programma's op mijn DVR via mijn netwerk zou kunnen bekijken op mijn TV in de slaapkamer. Weet iemand of dit iets is dat nu al kan?
Kan in de CI+ module van UPC ook een KPN kaart stoppen?
Ah, op die fiets. Dus het zou dan eventueel een oplossing zijn om als die harde schijf van die UPC bijna vol is tijdelijk de HDMI kabel er uit te trekken en alles over te zetten naar DVD / harde schijf van DVD recorder en dan de HDMI kabel weer in te pluggen?robertwebbe schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 10:13:
Als je op de UPC mediabox de HDMI aansluiting gaat gebruiken dan valt het beeld weg op de SCART.
Het is een bekend probleem, kun je niets aan doen. Test het maar eens door de HDMI kabel eens los te halen en je zult zien dat je beeld weer terug is. Waarschijnlijk zal het met (copyright)rechten te maken hebben. Het is altijd al zo geweest bij de HD mediaboxen, verwacht dus ook maar niet dat het in de toekomst opgelost zal worden in een update.
Echter heb vaak blokkerig beeld nu, en de tv geeft bij veel kanalen aan dat het signaal gecodeerd is, Heb wel rtl4, net5, cnbc, Ned 1 2 en 3 etc.
Is vast mijn bekabeling. Gaat een versterker helpen? En zo ja welke? Heb ook nog een decoder en de bedoeling is dat er nog een tv bijkomt later.
Dus welke versterker moet ik hebben? Evt nog meer dingen die ik kan doen?
Mijn UPC aansluiting zit in de woonkamer abonnee punt is tevens overname punt.
Nu hebben we een 2e mediabox in de slaapkamer.
Mediabox woonkamer en slaapkamer waren rechtstreeks aangesloten op een upc versterker.
Nu zijn er schijnbaar verbeteringen in het netwerk doorgevoerd waardoor de versterker overbodig is geworden.
Ik heb de oude opdruk splitter met modem,tv en radio teruggeplaatst.
Nu vraag ik me af waar ik moet splitten ,voor de 2e mediabox ?
Direct vanaf de opdruk splitter maar dat is dan 4,5dB per uitgang ?
De handleiding spreekt alleen over het splitten van een analoge aansluiting vanaf de 1e mediabox.
Inderdaad.Kid Jansen schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 12:47:
[...]
Ah, op die fiets. Dus het zou dan eventueel een oplossing zijn om als die harde schijf van die UPC bijna vol is tijdelijk de HDMI kabel er uit te trekken en alles over te zetten naar DVD / harde schijf van DVD recorder en dan de HDMI kabel weer in te pluggen?
Volgens de handleiding moet die mogelijkheid verschijnen als je in de guide gaat opnemen, maar ik zie die mogelijkheid niet verschijnen. Handmatig kan het wel, maar dat wordt zo onoverzichtelijk bij mijn opnames, want dan staat er alleen NED1 ipv de naam van het opgenomen programma...
Werkt alleen bij sommige kanalen zoals discoveryhd, bbc kanalen, iig een paar waarbij het werkt.nistuf schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 11:55:
Ik heb een vraagje over de serie-opnames met UPC. Hoe krijg ik dat voor elkaar? Ik heb de Cisco HD DVR8485.
Volgens de handleiding moet die mogelijkheid verschijnen als je in de guide gaat opnemen, maar ik zie die mogelijkheid niet verschijnen. Handmatig kan het wel, maar dat wordt zo onoverzichtelijk bij mijn opnames, want dan staat er alleen NED1 ipv de naam van het opgenomen programma...
Ik heb een probleempje met mijn upc media box Hd + opname functie, heb hem vandaag binnen gekregen als 2e mediabox, zit in een studenten huis en we hebben als extra pakket alle zenders in hd, nl 1,2,3 etc.
Bij een vriend van me werkt het gewoon al tijden maar ik wou net naar 71 springen voor nl 1 hd, maar daar geeft hij aan dat het niet in het pakket zit. Terwijl het gehele huis gewoon hetzelfde pakket gebruikt. Is er een oplossing voor?
Is daar echt geen enkele oplossing voor? UPC levert tenslotte de CAM wel...
Wel knap waardeloos dat bedrijven bij nieuwe diensten (digitale TV, al is dat niet zo nieuw meer) ook altijd nieuwe zooi mee introduceren (lees: encryptie).
Verwijderd
Dan mag je van mij nog eens uitleggen hoe je dat kunt regelen.jap85 schreef op maandag 26 september 2011 @ 10:37:
[...]
In plaats van kan ook met een pakket (heb ik al er eerder gezegd hier).
Heb UPC meerdere malen benaderd om mijn HD Mediabox in te ruilen voor een CI+ module, blijven ze stug volhouden dat het niet mogelijk is i.c.m. een alles in 1 pakket of een van de andere combi paketten.
Het kan alleen volgens UPC wanneer je alle diensten los afneemt (en dan ben je natuurlijk veel duurder uit).
vreemd genoeg vind die van mij het signaal niet...
ik heb afgelopen week mijn UPC digtale TV pakket mogen ontvangen.
Ik ga voor het TV gebeuren ook gebruik maken van het HDTV pakket.
Nu heb ik vandaag in mijn nieuwe woning wat zaken bekeken en opgemeten en ben ik achter de volgende zaken gekomen waar ik eerlijk gezegd op voorhand nog niet over had nagedacht:
- de hoofdaansluiting, voor zover ik kan beoordelen komt binnen in de woonkamer in de contactdoos gezien ik niets kan vinden in de meterkast.
- om van de wanddoos te komen tot de plek waar de TV komt, schat ik door het netjes op de plinten wegwerken zo'n 13-15m COAX kabel nodig te hebben om van mijn wanddoos tot de Mediabox te komen.
Nu heb ik met veel interesse dit topic doorgelezen en is mijn vermoeden bevestigd dat voor digitale TV de lengte van de COAX kabel degelijk uitmaakt.
Mijn vraag aan jullie:
- bij aanschaf van goede COAX kabel, zou deze 15m een probleem kunnen vormen?
- is dit voor HDTV t.o.v. "normale" digitale TV extra belangrijk?
- Ik lees bij UPC over de zogenaamde C12 kabels etc die worden aangeraden maar op kabeltje.com etc wordt niet met deze terminologie gewerkt: Welke zouden jullie aanraden? Naast genoeg dikte ook gold plated?
Zoals jullie zien ben ik wat nieuw gezien het bekabeling gebeuren, maar ik hoor het graag.
Alvast bedankt!
niemand?PhrancK schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 22:19:
Mijn vraag aan jullie:
- bij aanschaf van goede COAX kabel, zou deze 15m een probleem kunnen vormen?
- is dit voor HDTV t.o.v. "normale" digitale TV extra belangrijk in de zin van dat 15 meter bij HDTV helemaal af te raden is om geen verschil?
Je vraag neerleggen in het Technische digitale tv forum deel van Chelloo.com daar zitten meer UPC gebruikers.
Komt er in de meterkast (het AOP) geen groene kabel naar binnen, kan me niet voorstellen dat die in de woonkamer zit. Is het nieuwbouw of bestaand (dan zou het wel kunnen) trouwens.PhrancK schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 22:19:
hallo allemaal,
- de hoofdaansluiting, voor zover ik kan beoordelen komt binnen in de woonkamer in de contactdoos gezien ik niets kan vinden in de meterkast.
Hier is een configurator dan kan je bekijken wat je nodig hebt.
[ Voor 18% gewijzigd door Pierre op 20-10-2011 13:27 . Reden: Typo ]
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Volgens mij is het gekomen na een (weer een stiekeme) software update.
Dat gebeurt vaak genoeg hoor... groene kabel gewoon in de woonkamer.Pierre61 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 13:03:
Komt er in de meterkast (het AOP) geen groene kabel naar binnen, kan me niet voorstellen dat die in de woonkamer zit. Is het nieuwbouw of bestaand (dan zou het wel kunnen) trouwens.
Zal je eerlijk zeggen daar had ik dus geen idee vanEdward Kingma schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 13:40:
[...]
Dat gebeurt vaak genoeg hoor... groene kabel gewoon in de woonkamer.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Verwijderd
dank jullie wel voor alle goede instellingen, heb zelf namelijk ook een samsung, maar een c model dus ook niet gecertificeerd. Heb alle zenders ontvangen, mis als enige sport 1 golf. De rest van de sport zenders heb ik wel. Heeft 1 van jullie enig idee hoe ik deze handmatig kan toevoegen ? Op de site van: Dtvmonitor, hier staat alleen een mhz ferquentie en er staat automatisch khz ingevuld bij handmatig zoeken.
Hoop dat iemand mij kan helpen !?
Jeroen
Meer mensen last van? nog geen tijd gehad om te bellen overigens, andere oplossing door dat ik dat doe?
Ik heb eerst plug&play gedraaid en gekozen 'analoge en digitale zenders' op 'kabel' en vervolgens de juiste gegevens ingevuld zoals netwerk id, frequentie, etc. en toen zijn alle analoge kanalen automatisch ingesteld wat gewoon werkte.
Toen ik echter de CI+ kaart ging de TV wel automatisch de authenticatie starten maar na ca 30 sec. kreeg ik de melding 'mislukt - 17' of zoiets.
Nog 2x geprobeerd maar geen effect.
Iemand enig idee ?