Het kratradio topic [deel 4] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 151.212 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:46

Pixeltje

Woo-woohoo!

lredev schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 17:44:
@pixel Maak het dan zo, met een gasveer oid (die kofferbak dingen):

[afbeelding]

Scheelt vast de helft van het as in je speakers :P
Koning. Idee!

hier nog twee plaatjes van het eindresultaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.uploadarchief.net/files/download/22092009075.jpg
(Kijk uit voor je nek...)
Afbeeldingslocatie: http://www.uploadarchief.net/files/download/22092009076.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.uploadarchief.net/files/download/22092009077.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.uploadarchief.net/files/download/22092009078.jpg

Aankomend weekend even het strand onveilig maken, daarna met gasveren ( _/-\o_ ) en powertools aan de gang!

Ohja, ter uwer info: het grote kratje weegt 27 kilogram, het kleine 16...

[ Voor 4% gewijzigd door Pixeltje op 22-09-2009 23:18 ]

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Verwijderd

Skeltenaer schreef op maandag 21 september 2009 @ 22:18:
Tijd om dit forum weer eens op te vrolijken met wat fotos, :D mischien dat ik morgen nog een filmpje maak :)

Pioneer TS-G1703i in de voorkant:
[afbeelding]

Zijkant met alle knopjes, de voltmeter, en aansluitingen. (schakeling positieve cirquit Accu/Voeding+Schakeling Negatieve Cirquit Accu/Voeding+Aan/Uit Voltmeter+Aansluiting lader+Aansluiting Voeding)
Ook te zien zijn de koffersluitingen en een mooi handvat :*)
[afbeelding]

[afbeelding]

Overzicht ;)
[afbeelding]

Binnenwerk, beetje rommelig, ik ga mss nog de draden inkorten. maar zo was het makkelijker solderen.
[afbeelding]
[afbeelding]

Ik vind het zeer geslaagd, er komt een mooi geluid uit, en ook flink hard als het moet (een van de koffersluitingen trilt mee als hij hard staat, daar moet ik nog iets op verzinnen)
Ik vind hem er zelf ook best mooi uit zien (mening ;)).
Dit ding weegt trouwens wel 10(!) kilo. Ik vind hem zelf best te dragen, maar langere stukken worden toch geen plezier denk ik.

Belangerijkste onderdelen gebruikt:
12V 12AH Gel accu
Pioneer TS-G1703i
TK2050 2x100watt (op 24 volt, dit is 12 volt, ik moet het verbruik nog steeds meten... dan kan ik ook het aantal watts op 12 volt ruwweg berekenen)

Oh ja, hoeveel volt geeft jullie voltmeter aan op jullie accu als hij (volgens de lader) helemaal vol is?
Bij de mijne is dat direct na het opladen 13.8, maar dit zakt enorm snel terug naar 13. Als ik de accu belast dan komt hij op ongeveer 12.7 te staan. zet ik hem uit dan staat hij nog steeds op 12.7 ....
Maar als ik dan een tijdje later kijk is het weer 13. Ik geloof niet dat het aan de voltmeter licht.
Is dit normaal?

EDIT: Plaatjes gefixed :)
mooi gemaakt zo, wil ook zoiets gaan maken maar dan in een kratje.
wat heb je gebruikt als voeding gewoon van een laptop? online besteld ?

• Skeltenaer
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
@Gixxer22, Ik heb een laptop voeding gebruikt, deze: 5A laptop voeding
Echt een kooptje trouwens bij die winkel, 16.65 dollar inclusief verzending! en in euros is het nog minder natuurlijk :)

Verwijderd

Ik ben dit topic al een tijd aan het volgen en zit er nu over na te denken om ook een kratradio te gaan maken.
Alleen nu wil ik vantevoren wel eerst weten of dit de juiste onderdelen zijn om mee te beginnen:

-versterker MARQUANT MCA-4000 2X180W rms verbruik max 15A http://www.kijkshop.nl/pr...arquant-booster-mca-4000/
-boxen Boschmann PR-9648 250W RMS http://www.avao.nl/aanbie...x-9inch-4-weg-speakerset/
-een accu rond de 15-20AH

Nu wil ik weten of dit een beetje geluid levert en of een accu met de bovengenoemde capaciteit langer dan 3 uur geluid produceerd.

Leveren die kratradio's ook een goede bass of zou je daar nog een extra subwoofer ervoor moeten inbouwen?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het is voor ons heel moeilijk te beoordelen wat jij een "goede bas" vindt..

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

JvS schreef op woensdag 23 september 2009 @ 18:59:
Het is voor ons heel moeilijk te beoordelen wat jij een "goede bas" vindt..
Een betere bas dan de bas die je uit een normale gettoblaster krijgt.

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Maakt het niet beter hoor;) Maargoed, als je genoeg ruimte voor de speakers laat, kun je er best fatsoenlijke bass uit krijgen. Ik vraag me wel af wat precies het prestatieverschil is tussen de MCA200 en de 400, die jij hebt gekozen. Op de website van de kijkshop kan ik niet zoveel info vinden.

Edit:
Overigens: als je constant op vol volume speelt, doe je minder lang met een accu dan als je op lager volume speelt. Dat is vrij logisch natuurlijk. Met een 15/20Ah accu moet je makkelijk 3 uur kunnen spelen. Mijn gok is dat je veel langer kunt spelen, maar dat hangt natuurlijk af van die versterker.

Edit 2:
Heb even gezocht op die versterker; Het is een beetje raar:
Vermogen max. 2x 180W RMS
Is die 180Watt nou RMS vermogen, of het maximale vermogen?

Even iets anders: Als je uitgaat van P=U*I, zou deze versterker dus
(2*180W)=12* 30
30 ampere moeten trekken? dat lijkt me echt ongezond veel. Weet niet of je dit zo mag berekenen, aanvullingen of keiharde kritiek welkom ;)

[ Voor 59% gewijzigd door Pixeltje op 23-09-2009 19:56 ]

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Verwijderd

ik heb nog wat meer informatie over de mca-4000 opgezocht en er staat dat deze 2x180W rms levert, veel meer dus dan de mca-200. Hier heb ik dan ook mijn boxen bij uitgezocht aangezien deze een maximum van 250W rms aankunnen.

EDIT:
Ik heb ook kunne vinden dat deze versterker maximaal 15a trekt, dat met die berekening zal dus niet kloppen of de specs die bij de versterker staan kloppen niet.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2009 20:04 ]

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Die specificaties zijn gewoon riant overdreven. Daarnaast is het ook meer een loos getalletje dan dat je er daadwerkelijk wat mee opschiet.

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

JvS schreef op woensdag 23 september 2009 @ 20:33:
Die specificaties zijn gewoon riant overdreven. Daarnaast is het ook meer een loos getalletje dan dat je er daadwerkelijk wat mee opschiet.
Ergo: Mijn rekensom is wel van toepassing op een versterker? Of zit ik er nog steeds naast? ;)
Moet zeggen trouwens dat die TA2024 met de ingansmod ook flinke herrie kan produeren. Dan gaat je accu nog langer mee, farcry!

• Skeltenaer
  • Niet online
@pixeltje, Volgensmij klopt je rekensom helemaal, alleen kloppen de getallen van de MCA-400 niet, ze zijn overdreven zoals jvs zegt.

Welke versie TK2050 heb jij eigenlijk in je krat zitten? de 2x100 watt versie?

EDIT: kijk trouwens eens naar de prijs van die MCA-400 versterker lol 8)7
Daar krijg je dus echt geen 2x180W rms voor.... en daarbij wss ook nog eens geen goeie (geluids)kwaliteit

[ Voor 30% gewijzigd door Skeltenaer op 23-09-2009 22:10 ]

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Skeltenaer schreef op woensdag 23 september 2009 @ 22:08:
@pixeltje, Volgensmij klopt je rekensom helemaal, alleen kloppen de getallen van de MCA-400 niet, ze zijn overdreven zoals jvs zegt.
Gelukkig, Ik was al bang dat mijn natuurkunde kennis helemaal was verdwenen ;)
Welke versie TK2050 heb jij eigenlijk in je krat zitten? de 2x100 watt versie?
Check! Ik heb lredev geld gedaan, hij mij de versteker. Heb nu dus nog een TA2024 liggen, met twee elco's die ik zo 1-2-3 niet ga gebruiken. Zit eraan te denken om een minikratje te bouwen. Kleine accu (als in licht etc.) en twee 13cm speakertjes ofzo.
EDIT: kijk trouwens eens naar de prijs van die MCA-400 versterker lol 8)7
Daar krijg je dus echt geen 2x180W rms voor.... en daarbij wss ook nog eens geen goeie (geluids)kwaliteit
eeeeeen, Check! Maargoed, het wordt verkocht als een 'booster', dat zegt mij niks. Volgens mij zou Farcry meer geholpen zijn met een MCA200 of ta2024. Verbruikt een stuk minder stroom, gaat dus langer mee. Outputvolume zal niet veel schelen met dit ding vermoed ik?

[ Voor 11% gewijzigd door Pixeltje op 23-09-2009 22:17 ]

• tomtommie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:57

tomtommie

Alaaf!

Pixeltje schreef op woensdag 23 september 2009 @ 22:15:

Heb nu dus nog een TA2024 liggen, met twee elco's die ik zo 1-2-3 niet ga gebruiken. Zit eraan te denken om een minikratje te bouwen. Kleine accu (als in licht etc.) en twee 13cm speakertjes ofzo.
Ik heb hetzelfde idee, heb via ebay voor zo'n 7 euro een TA2024 op de kop weten te tikken... puur omdat ik zoveel positieve verhalen hoorde dat ik dacht dan wil ik dat ding wel eens proberen. Maargoed in mijn krat zit al een Marquant MCA200 en ik heb nog twee 10cm speakers liggen... dus een licht mini setje is misschien wel leuk! Wil ook eens gaan proberen hier dan AA batterijen voor te gebruiken en eventueel een 7Ah accu als extra pack, die AA batterijen zijn makkelijk verwisselbaar en geen gezeur met spanning, gewoon spelen totdat het ophoudt :P
Van het weekend de boel eens goed opmeten en een tekeningetje maken.

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Hou je er rekening mee dat die TA2024 maximaal 14 volt mag hebben? Dus maximaal 9 niet recharchable AA batterijen.

Verwijderd

Ik ben ook een kratje aan het bouwen. Hij moet redelijk multifunctioneel worden. Zit bij scouting als leiding en dus vaak weekenden weg zonder stroom.

Mijn lijst wat die moet kunnen.

Goed geluid en moet hard kunnen, soms spellen waar je muziek bij nodig hebt. Heb vorig jaar voor mijn volvo 740 2 ovale speakers gekocht. Zou moeten passen, maar uiteraard past het niet. RMS 80 watt. Worden helaas niet meer gemaakt door Pioneer. Snap nog steeds niet waarom. Beste autospeakers ooit gemaakt door pioneer. TS-E6996

Afbeeldingslocatie: http://www.thebassbin.co.uk/images/products/thumbs/PIONEER-TS-E6996.jpg
3 weg speakers

Ook in 13cm en 17cm verkrijgbaar. Nu niet meer.

Dan moet die 2x USB 5v aansluiting hebben, zodat er makkelijk een mobiel opgeladen kan worden. Die dingen kosten 1,85euro! bij Cranenbroek haha.
Verder 2x sigarettenaansteker

Een druppellader ingebouwd zodat die thuis meteen opgeladen kan worden, zonder te kutten met een externe oplader.
Een 12 voeding zodat je tijdens het laden, gewoon muziek kunt luisteren en niet onnodig de accu zit te belasten.

Een Tip aan iedereen, ik schrik van die gelaccu prijzen. Maar bij Cranenbroek (firma zit alleen in het zuiden) verkopen ze van draagbare accustarters ofzo, daar zit iig een 12v 12ah gelaccu in. Ding kost nu 18 euro, normaal 24 euro. Prima accu, gebruik hem al 2 jaar voor andere doeleinde zoals een douche op zomerkamp haha. Zitten meteen 2 sigarettenaanstekers op die je kunt overbouwen op je kratje. Ze hebben ook druppelladers voor gelaccu's voor heel weinig. Maar ik had er al ooit eentje lang geleden bij Conrad besteld. Als voeding had ik nog een 12v 5ah tft scherm voeding liggen. Komt er ook nog in. Wat relays die er voor zorgen dat alles netjes omgeschakeld wordt als je eenmaal van 12v naar 230 volt gaat. Zodat laden/accu en 12v/radio een gescheiden systeem wordt.

Een analoge meter, op die accupacks van cranenbroeck zit een mooie analoge meter met schaalverdeling Vanaf 10,5 tot 11 rood dan tot 12 een geel gedeelte en dan groen tot 13,5 en dan een gedeelte tot 14,5 ook groen met charging en een rood gedeelte die oploopt tot 15,5. Leuk metertje om over te zetten iig.

Kratje wordt zo klein en praktisch mogelijk. Handige draagbanden, weer een tip, autogordels. Rotten niet weg. Gebruiken wij sinds 2 jaar in de keukenmatjes die de patrouilles gebruiken bij scouting in de keuken. Kan meer hebben dan katoenband. Op sloop vaak voor weinig te krijgen. Heb ooit bij een Volvo sloop 2 zakken meegekregen.

Zal verder posten als het eenmaal zover is en de behuizing wordt gebouwd. Nu even te druk met andere dingen.

Autoradio wordt een AEG 560 IR. Wil namelijk usb en aux in hebben aan de voorkant, en die sd gleuf is ook wel fijn. En kon die voor weinig overnemen van een maat. En zit een remote bij. ook wel handig. Als je te lame bent om op te staan.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2009 13:22 ]

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Klinkt goed! Ik ben benieuwd naar het resultaat. heb zelf ook bij Scouting gezeten, voor 15 jaar, dus weet wel dat zoiets bij scouting ongeveer van schokbeton moet zijn;)

Daarmee dus gelijk een tip voor jou: betonplex. lekker stevig, kun je er ook op zitten.
Tweede tip: Bouw het geheel op latjes (gewone 2*3's) die plat op de grond liggen, zodat de bodem van je kratje niet nat wordt op het gras oid. Kan er ook geen water naar binnen lopen als je een zaagfoutje maakt.

Verwijderd

Dat betonplex zat ik ook aan te denken. Moeten toch binnenkort nieuwe bodemplaat voor de aanhanger halen. Hoe bedoel je dat met die latjes?

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2009 @ 13:57:
Dat betonplex zat ik ook aan te denken. Moeten toch binnenkort nieuwe bodemplaat voor de aanhanger halen. Hoe bedoel je dat met die latjes?
Scroll even terug, en kijk naar de foto's van mijn kistjes. Ik kan ze hier niet opnieuw plaatsen omdat de proxy hier bijna alle image-upload pagina's verbiedt;)

Aan de onderkant zie je dat ik (bij de grote 4, bij de kleine 3) latjes heb geschroefd. Die staan op de grond, en houden de bodemplaat droog. Op die manier kan er ook geen dauwwater tussen de aansluiting onderplaat-zijplaat in je kist trekken, want die aansluiting zweeft een cm of 2 boven de grond ;) Capiche? :)

Edit:
Hou er rekening mee dat die accu snel leegtrekt als je er telefoons mee gaat oploaden, en die sigaretten aanstekers gebruikt, een autoradio is ook niet opper-zuinig. Zorg er voor dat je halverwege het kamp nog stroom hebt in je kistje :)

[ Voor 14% gewijzigd door Pixeltje op 24-09-2009 14:54 ]

Verwijderd

Maat van heeft een 10ah kratje met antieke radio en zo'n cassette geval met jackplug. De een na laatste avond moesten we beetje energie bijpompen. Voor de rest 5 dagen lang gemiddeld 7 uur op een dag toch wel gebruik van gemaakt, denk wel meer stiekem. Bij ontbijt, bij relaxen smiddags, s avonds bij avondeten, s avonds nadat die jong op bed lagen en ons pils open gingen toch nog redelijk wat uurtjes. Die 12ah lijkt me redelijk voldoende.

Misschien ga ik er 2x12 ah inbouwen. Niet parallel hangen, gewoon gescheiden. En met schakeling die ik nog heb liggen (ook te koop bij conrad) met pulsrelay laten omschakeling als de spanning op 11 uitkomt naar de 2e accu. Het zijn hele fijne accu's, beetje hoog maar wel lekker dun. Maar moet nog even kijken, wil m ook niet belachelijk zwaar maken.

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2009 @ 15:12:
Misschien ga ik er 2x12 ah inbouwen. Niet parallel hangen, gewoon gescheiden. En met schakeling die ik nog heb liggen (ook te koop bij conrad) met pulsrelay laten omschakeling als de spanning op 11 uitkomt naar de 2e accu. Het zijn hele fijne accu's, beetje hoog maar wel lekker dun. Maar moet nog even kijken, wil m ook niet belachelijk zwaar maken.
dat je m niet te zwaar wilt snap ik. Je kan natuurlijk een beetje ruimte vrijlaten voor een tweede accu, maar beginnen met 1. Als dat tekort schiet kun je altijd nog bijplaatsen. Die schakeling die je hebt vindt ik wel hip!

Ik heb nog een vraagje...

Ik heb twee accu's in serie geschakeld, maar 1 acculader. Nu moet ik dus steeds de acculader omzetten naar de tweede accu. Is er een mogelijkheid om in 1 keer de twee accu's te laden? Of wordt de capaciteit van de lader dan een probleem? (ik heb twee 44Ah accu's, en een 2.5A lader, kom dus met 1 al niet aan die 10%, maar hij werkt prima en snel)
:)

Verwijderd

24v systeem? Met 26,4V laden lijkt me dan. Weet niet precies hoe dat zit.

Maar dat is een goed idee, maak de kist gewoon voor 2 accu's, kan ik er altijd een 2e plaatsen. De ruimte is er wel. De accu is net zo hoog als een speaker, en 2x een speaker, kunnen er achter nog 2 accu's staan. Hou ik ook nog wat ruimte over voor de elektronica. Kast moet minimaal 20cm diep zijn, radio is al 18, beetje vrije ruimte voor de radio bekabeling lijkt me wel makkelijk.

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2009 @ 15:24:
24v systeem? Met 26,4V laden lijkt me dan. Weet niet precies hoe dat zit.

Maar dat is een goed idee, maak de kist gewoon voor 2 accu's, kan ik er altijd een 2e plaatsen. De ruimte is er wel. De accu is net zo hoog als een speaker, en 2x een speaker, kunnen er achter nog 2 accu's staan. Hou ik ook nog wat ruimte over voor de elektronica. Kast moet minimaal 20cm diep zijn, radio is al 18, beetje vrije ruimte voor de radio bekabeling lijkt me wel makkelijk.
Jups, 24V. Gebruik ook autoaccu's, dus gewichtsbesparing ben ik vergeten :P Het ene krat weeg 27, het andere krat 16 kilo. is beetje zwaar ;)

De spanning moet natuurlijk ook hoger zijn als ik ze tegelijk wil laden. Laat maar zitten dan. Het is me niet zoveel geld waard dat ik er een nieuwe acculader voor ga halen ;)

However, hou er rekening mee dat als je een ISO-stekker gebruikt voor je autoradio dat je misschien meer dan 2 cm. speelruimte wil. Niets is zo vervelend als een stekker er net niet in/uit kunnen halen.

[ Voor 8% gewijzigd door Pixeltje op 24-09-2009 16:02 ]

Verwijderd

oh nee die stekker gaat er zo hard vanaf geknipt worden, ongebruikte draden worden dubbelgevouwen en met krimpkous bedekt. Herstellen als dat ooit nodig is kan ook weer. Iso stekker dr weer aan en solderen maar.

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Verstandig ;) Die Iso stekkers zijn echt walgelijk, en groot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skeltenaer schreef op woensdag 23 september 2009 @ 08:02:
@Gixxer22, Ik heb een laptop voeding gebruikt, deze: 5A laptop voeding
Echt een kooptje trouwens bij die winkel, 16.65 dollar inclusief verzending! en in euros is het nog minder natuurlijk :)
oke dat is inderdaad een leuke prijs maar op deze site kun je alleen met een creditcard betalen zoals ik het bekijk?
De ingang in je kist heb je gewoon bij conrad ofzo besteld ?

gr mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Skeltenaer,

Je hebt in de zijkant van je krat wat aansluitingen zitten, en een hoop knopjes ( O+ ). Waar dienen die twee knoppen die naast elkaar zitten voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltenaer
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 04:44:
[...]
oke dat is inderdaad een leuke prijs maar op deze site kun je alleen met een creditcard betalen zoals ik het bekijk?
De ingang in je kist heb je gewoon bij conrad ofzo besteld ?

gr mark
Ik heb op dealextreme betaald met paypall. en de ingang is een female DC om in te bouwen, gekocht bij wiener electronics in eindhoven. Maar die female DC kun je ook bij conrad kopen denk ik, maar ik kan hem er zo 123 niet vinden. De voeding is trouwens nog niet binnen!, ik heb hem vorige week ergens besteld, dus ik verwacht hem wel ergens volgende week binnen. Maarja een lange levertijd is natuurlijk niet zo gek als je erbij nadenkt hoe goedkoop het is en dat dealextreme in hongkong gevestigd is :P
Pixeltje schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 09:06:
Skeltenaer,

Je hebt in de zijkant van je krat wat aansluitingen zitten, en een hoop knopjes ( O+ ). Waar dienen die twee knoppen die naast elkaar zitten voor?
Met de linkerknop schakel ik het positieve cirquit, (accu/voeding) en met de rechterknop het negatieve cirquit(accu/voeding)
Hier nog even 2 plaatjes voor wat meer duidelijkheid :)

Knopjes:
Afbeeldingslocatie: http://img15.imageshack.us/img15/9077/img0983w.jpg
Schakeling
Afbeeldingslocatie: http://img223.imageshack.us/img223/7218/kratradioschema.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo allemaal ik kijk vaak op dit forum en dacht ik ga ook nog een radio kistje te maken eentje die ik lekker makkelijk kan meenemen en hoeft niet heel hard te kunnen heeft iemand tips? zijn heel welkom (A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtommie

tomtommie

Alaaf!

Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 20:13:
hallo allemaal ik kijk vaak op dit forum en dacht ik ga ook nog een radio kistje te maken eentje die ik lekker makkelijk kan meenemen en hoeft niet heel hard te kunnen heeft iemand tips? zijn heel welkom (A)
als je al vaak mee kijkt heb je vast en zeker goede ideeen langs zien komen...

kijk eens wat posts naar boven, ik heb daar mijn ideetje over een mini kratje neergezet onderdelen: 2 10cm speakers, ta2024 en 10 oplaadbare penlite batterijen (ook te vervangen voor een 12v 7Ah accu)

dit soort vragen worden overigens veel te vaak gesteld, kan dat niet weggemod worden ofzo?

• Vetrol
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Yo, Ik ga ook een soort kratje maken alleen dan met de gel-accu en Marquant versterkertje in een boxje en dan daar 2 losse boxjes bij. Want dan is het iets compacter maar ik vraag me af met wat voor soort bedrading je te werk gaat tussen de versterker en de accu. En kan ik dan de gel accu (12V/7A) kan opladen met deze: http://www.htponline.nl/v...ur-batterijen-p-1945.html druppel-lader.
Alvast bedankt
Mvg,
Alex

EDIT: Ik wil er graag ook een volt meter in planten maar ik weet niet hoe je die moet aansluiten 8)7 Deze dus: http://www.samenkopen.net/action_product/411553/978255

[ Voor 41% gewijzigd door Vetrol op 26-09-2009 10:35 . Reden: Stupidity ]

Verwijderd

mijn idee was een heel klein kratje met boxen de pioneer ts-g1001l max 110 watt vermogen maar versterker ben ik nog niet uit want ik zag veel mensen te werk gaan met de ta2040 heb je daar wat meer info over moet je hem zelf solderen? ik dacht een klein kistje te maken maar is het handig als hij 110% dicht kan voor het geluid? en die oplaadbare batterijen hoe werkt dat dan ?

• Vetrol
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 08:29:
heb je daar wat meer info over moet je hem zelf solderen? ik dacht een klein kistje te maken maar is het handig als hij 110% dicht kan voor het geluid? en die oplaadbare batterijen hoe werkt dat dan ?
Ten eerste: http://www.samenkopen.net/action/638964 het enige wat je moet solderen is de 3,5 mm jack. Maar het is een beetje zonde om er speciaal 1 voor te kopen dus ik raad je aan om een paar oude oortjes te nemen en dan op de gewenste lengte af te snijden. Dan strip je er ongeveer 1,5-2 cm van en soldeer je het zoals het op het plaatje aangegeven staat.

en ja als je het kiste 100% dicht maakt is het beter geluid dan als die bijvoorbeeld open is. Je moet hem natuurlijk nog wel open kunnen doen.

en dat met de Accu (denk dat je daarmee de batterijen bedoelde) is heel makkelijk die sluit je aan op het versterkertje. De TA2024 of een marquantje ofzoiets. Dan je speakers erop en je hebt MUSIC :D

[ Voor 2% gewijzigd door Vetrol op 26-09-2009 10:13 . Reden: Stupidity again ]

Verwijderd

oke erg bedankt ik ga even alles bestelen en dan kan ik hopelijk volgende week aan de slag maar kan ik de TA2024 via die site ook bestellen en wat kost die dan ? ik ben nu bezig met een frampje maken :D maar ik snap de batterijen niet helemaal ?

• tomtommie

tomtommie

Alaaf!

nou, in plaats van een accu kun je ook batterijen gebruiken... als je er genoeg hebt maakt dat in totaal 12 volt (alkaline batterijen zijn 1,5volt en dus heb je er 8 nodig, oplaadbare zijn 1,2volt en dus heb je er 10 nodig) aangezien een ta2024 in het bijzonder niet zoveel stroom trekt is deze prima te gebruiken in combinatie met batterijen (ongeveer 4 uurtjes)

ik heb mijn ta2024 via ebay gekocht, omgerekend zo'n 7 euro met verzenden vanuit china... via een samenkopen actie kan ook maar dan zul je nog even moeten wachten voordat er weer een voorbij komt, plus het feit dat ie daar 13 euro met verzenden kost.

@hydraz
als je had gelezen wat bij de foto's van die samenkopen actie staat: "aansluit punten van links naar rechts, voeding+, voeding-, meet-, meet+"
voeding van dat ding zelf is 5 volt.

Verwijderd

oke bedangt maar ik zit te twijfelen want de marQaunt vind ik toch ook wel lekker geluid uit komen en ik ben nooit zo van het bestelen :P ik ga van middag boxen halen bij de kijkshop ik denk dat ik dan de marQant mca-200 maar meteen neem want ik heb ruimte zat

• Vetrol
  • Niet online
tomtommie schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 11:02:
@hydraz
als je had gelezen wat bij de foto's van die samenkopen actie staat: "aansluit punten van links naar rechts, voeding+, voeding-, meet-, meet+"
voeding van dat ding zelf is 5 volt.
Ik ben nieuw met dit soort spullen en ik snap er niet zo veel van 8)7 maar ik moet dus voor dat ding zelf nog een voeding van 5 Volt hebben? en thanks voor je reactie ;)

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
HydraZ schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 11:55:
[...]

Ik ben nieuw met dit soort spullen en ik snap er niet zo veel van 8)7 maar ik moet dus voor dat ding zelf nog een voeding van 5 Volt hebben? en thanks voor je reactie ;)
Jup, je kunt 5v creeren door een 7805 ic-tje te gebruiken. Echter moet je dan wel op de een of andere manier de hitte wegwerken. Dit kan simpelweg door middel van een klein heatsinkje. Zelf heb ik daarvoor een stukje aluminium u-profiel gebruikt en het IC-tje geklemd tussen het MDF van het deksel en het stuk U-profiel.

Dan werkt alles zo.

Edit
Omdat mijn GSS (Grolsch Sound System :D) zo goed werkt heb ik een vraag. Is het mogelijk om accu's in parralel op te laden? En is het ook mogelijk om accu's tegelijk te gebruiken en op te laden?

En welke aansluiting gebruiken jullie om voedingen etc aan te sluiten?

[ Voor 18% gewijzigd door BlackWhizz op 26-09-2009 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W0153R
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-06 14:18
Ik zit er aan te denken om een zo klein en licht mogelijke versie van een kratradio te maken.
Mijn idee is om 8 van deze in paartjes van 2 te zetten als een accupack, en dan het voltage wat omlaag schroeven met een dc-dc converter, of 6 accus nemen. Misschien doe ik er een paar bij en maak ik er cellen van 3 van, mocht hij te snel leeg gaan.
Mijn vraag is, kan ik zo'n "cellen-accu" gewoon opladen met een druppellader?

Edit: Net tijdje zitten luisteren naar mn TA2024 bordje met m'n Cowon D2 als bron en m'n Infinity Alpha 30 zuilen als speakers en damn dat bordje is goed! Zelfs met een waardeloze voeding. Verschil is er wel een beetje met voltage/ingangs-volume, heb 'm nu op 10v en heb nu minder last van ruis dan bij rond de 12v.

[ Voor 29% gewijzigd door W0153R op 27-09-2009 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn kist:

[IMG=http://img89.imageshack.us/img89/2375/foto0953.th.jpg][/IMG]

[IMG=http://img225.imageshack.us/img225/7684/foto0956.th.jpg][/IMG]

[IMG=http://img193.imageshack.us/img193/4365/foto0957.th.jpg][/IMG]

Specificaties:

- Pioneer deh 1400r 4x45 watt
- Marquant mca200 2x100 watt
- Vita pw121 500 watt
- Twister us 150 watt
- Tulp 8)
- Ledstrip

Ik heb nog 1 probleempje als ik een cd brand met muziek doet die het niet op mjin autoradio bij een paar vrienden van me deed die het ook niet. Ik heb de bestandsformaten mp3, wma, wav geprobeerd, dus hoe los ik dit op? 8)7

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2009 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltenaer
  • Niet online
@bestekist, de fotos doen het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Nee, jammer! Ben benieuwd naar je werk, bestekratje!

-- Ik heb even een update van mijn monstertje;

Gister naar het strand gefietst, en aldaar deed mijn kist niets meer. Ik terug naar huis gefietst (zonder kist) en schroevendraaier etc. opgehaald. Toen k terugkwam de telefoonstekker open geschroefd; niets aan de hand.

Toch maar vervangende stekker eraan (had ik meegenomen) Nog steeds geen spanning op mijn versterker :( Dus, op mijn knietjes in het natte gras, het tweede kistje met alleen de accu, met de hand open geschroefd. (dat zijn de momenten dat ik mijn 'meer schroeven is beter' statement vervloek!)

Multimeter erop;
- spanning accu's dik in orde;
- spanning uiteinde kabel dik in orde
- spanning schroefjes op stopcontact ook dik in orde.

Wat bleek; als je de telefoonstekker in het stopcontact steekt, duwt hij het contactje omhoog, waardoor die los komt te staan van de voedingskabel die van de accu komt. Heb dus ter plekke de kabels aan elkaar geknoopt, en kon weer spelen!

Het idee van de telefoonstekker was dus leuk, maar niet handig. Heb nu mijn zinnen gezet op zo'n 'campingstekker' ;
Afbeeldingslocatie: http://www.vakantienaarnoorwegen.nl/campingstekker%20noorwegen.jpg

Nu kun je stellen dat die wat lomp zijn, dat is ook waar. Ze hebben echter wel voordelen:
- Waterdicht (dus ook dauw-dicht)
- Stevig-foolproof
- Past maar op 1 manier

De combinatie van twee kratjes weegt nu toch al 40 kilo, dus die stekker maakt het verschil niet meer.
Overigens gaat de combinatie wel on-ge-lovelijk hard. maar dan echt... hard! Ik heb gister de handel op zo'n 60-70% volume gezet, ben weggelopen tot ik de muziek nog normaal kon horen zonder dat het vlagen worden. Dat was een goede 215 meter weg, waarbij ik moet opmerken dat de wind stil lag. Dit uiteraard zonder dat de speakers verdrietig worden, die feesten en klapperen gewoon lekker mee, zonder ruis :)

Hier is een zeer tevreden kistjesbouwer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skeltenaer schreef op zondag 27 september 2009 @ 20:06:
@bestekist, de fotos doen het niet
Je moet gewoon op de http's drukken, dan doet ie het ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Verwijderd schreef op zondag 27 september 2009 @ 18:19:
Mijn kist:

Ik heb nog 1 probleempje als ik een cd brand met muziek doet die het niet op mjin autoradio bij een paar vrienden van me deed die het ook niet. Ik heb de bestandsformaten mp3, wma, wav geprobeerd, dus hoe los ik dit op? 8)7
Misschien kan je radio geen gebrande cd's lezen? Heb je die CD uberhaupt op een radio aan de gang gekregen?

Kratje ziet er wel vet uit trouwens, maar die woofer, hoeveel ruimte heeft die? Kun je een foto van de binnenkant posten? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtommie

tomtommie

Alaaf!

Pixeltje schreef op zondag 27 september 2009 @ 21:41:
[...]

Misschien kan je radio geen gebrande cd's lezen? Heb je die CD uberhaupt op een radio aan de gang gekregen?

Kratje ziet er wel vet uit trouwens, maar die woofer, hoeveel ruimte heeft die? Kun je een foto van de binnenkant posten? ;)
of je brand je cd als data cd en niet als audio cd... belangrijk verschil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Pixeltje schreef op zondag 27 september 2009 @ 20:52:
Het idee van de telefoonstekker was dus leuk, maar niet handig. Heb nu mijn zinnen gezet op zo'n 'campingstekker' ;
[afbeelding]

Nu kun je stellen dat die wat lomp zijn, dat is ook waar. Ze hebben echter wel voordelen:
- Waterdicht (dus ook dauw-dicht)
- Stevig-foolproof
- Past maar op 1 manier
DMX? Eurostekker?

Lijkt mij veel compacter aangezien je niet echt superveel stroom wilt verplaatsen. En als je dat uiteindelijk toch wilt doen; neem dan een eurostekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

BlackWhizz schreef op zondag 27 september 2009 @ 23:20:
[...]

DMX? Eurostekker?

Lijkt mij veel compacter aangezien je niet echt superveel stroom wilt verplaatsen. En als je dat uiteindelijk toch wilt doen; neem dan een eurostekker.
Die eurostekker is wel een goeie; was vanmorgen bij Rexel (groothandel electronica) en daar kost een ' campingstekker' met contrastekker me ongeveer 40 euro incl BTW. Dat is nogal overdone voor een hobbyprojectje;)

Eurostekkers heb ik nog zat liggen, en nu ook een overleden voeding waar ik de contrastekker uit kan trekken.

Ik baal er wel van dat het telefoonstopcontact het niet doet, aangezien ik daar een flink gat voor gezaagd heb. Nu moet ik gaan lopen prusten om dat dicht te krijgen :/

[ Voor 11% gewijzigd door Pixeltje op 28-09-2009 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltenaer
  • Niet online
De combinatie van twee kratjes weegt nu toch al 40 kilo, dus die stekker maakt het verschil niet meer.
Overigens gaat de combinatie wel on-ge-lovelijk hard. maar dan echt... hard! Ik heb gister de handel op zo'n 60-70% volume gezet, ben weggelopen tot ik de muziek nog normaal kon horen zonder dat het vlagen worden. Dat was een goede 215 meter weg, waarbij ik moet opmerken dat de wind stil lag. Dit uiteraard zonder dat de speakers verdrietig worden, die feesten en klapperen gewoon lekker mee, zonder ruis :)

Hoe krijg jij die 40 kilo mee op je fiets? :|
Jammer dat die telefoonstekker toch niet werkt.
200 meter :o lol dat is echt ziek.
Maar hebben jouw speakers dan geen gebrek aan luchtruimte? hoeveel liter is jouw krat ongeveer?
Ik zat er aan te denken om mischien van dat ''ruimtevergrotend'' schuim te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Skeltenaer schreef op maandag 28 september 2009 @ 14:52:

Hoe krijg jij die 40 kilo mee op je fiets? :|
Met walging. en met een fietskarretje ;)
Jammer dat die telefoonstekker toch niet werkt.
Dat vond ik ook, moest een halfuur heen en weerom fietsen om reparatiemateriaal te halen ;)
200 meter :o lol dat is echt ziek.
Dank je >:)
Maar hebben jouw speakers dan geen gebrek aan luchtruimte? hoeveel liter is jouw krat ongeveer?
Ik zat er aan te denken om mischien van dat ''ruimtevergrotend'' schuim te kopen.
Educated guess; 18 tot 20 liter per speaker. Kistje 3.5 wordt anders van vorm, waarbij ik ook meer ruimte voor de speakers inbouw. Ik denk dat ik met 25 liter per speaker al flink vooruit ga.
Dat ruimtevergrotend schuim ken ik niet, leg eens uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-09 21:36
Wat bleek; als je de telefoonstekker in het stopcontact steekt, duwt hij het contactje omhoog, waardoor die los komt te staan van de voedingskabel die van de accu komt. Heb dus ter plekke de kabels aan elkaar geknoopt, en kon weer spelen!

[afbeelding]
...........

Je gebruikt toch niet alle 4 de contacten? Volgens mij komt de gebeurtenis die jij beschrijft alleen voor bij twee van de 4 contacten.. (hoe wordt je telefoon anders verbonden als je hem inplugt :+ ) De reden hiervoor is dat je normaal gesproken een extra bel oid kon aansluiten die uitschakelt zodra je er een stekker in steekt.
Verwijderd schreef op zondag 27 september 2009 @ 18:19:

Misschien kan de radio geen mp3 cd's afspelen?
Skeltenaer schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 17:27:
Met de linkerknop schakel ik het positieve cirquit, (accu/voeding) en met de rechterknop het negatieve cirquit(accu/voeding)
Negatieve circuit schakelen is niet echt nodig hoor ;) Gewoon alles aan elkaar knuppen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier de foto van de binnen kant:

[img=http://img134.imageshack.us/img134/6025/foto0961y.jpg]

Misschien een beetje rotzooi met de de draden maar dat maakt niet zo veel uit je ziet het normaal toch niet. ;)

Ik heb de cd getest op een gewone radio daar doet die het wel op, maar ik zal het nog even proberen om een data cd te maken.
Bedankt alvast

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2009 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

men kistje is bijna af ik heb gisteravond geverft en het is droog ik de boxen vanavond erin maken ik hoop dat ik hem vanavond afkan maken dan plaats ik morgen wel de fotos :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sukkel 24
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 20:50
Wil je 20W met plenty lage tonen, heel klein en licht 100 gram,73x73 x20mm met gel membraan voor goede acoustische koppeling , gebruikt kast/krat als speakermembraan/conus
http://www.sfxtechnologies.co.uk/epages/pzkqx2jfdkxv.sf
www.sfxtechnologies.com/PDFs/GA6_spec.pdf
omdat speaker aan binnenzijde zit en er geen gat gemaakt hoeft te worden- kast is membraan, is waterdichte constructie alleen nog probleem voor ander onderdelen!

als je geen zin hebt om wat te bouwen, dit is kant en klaar en heeft speaker voor de hoge tonen
www.sfxtechnologies.co.uk.../Categories/SpecialOffers
www.sfxtechnologies.com/products.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

sukkel 24 schreef op maandag 28 september 2009 @ 19:59:
Wil je 20W met plenty lage tonen, heel klein en licht 100 gram,73x73 x20mm met gel membraan voor goede acoustische koppeling , gebruikt kast/krat als speakermembraan/conus
http://www.sfxtechnologies.co.uk/epages/pzkqx2jfdkxv.sf
www.sfxtechnologies.com/PDFs/GA6_spec.pdf
omdat speaker aan binnenzijde zit en er geen gat gemaakt hoeft te worden- kast is membraan, is waterdichte constructie alleen nog probleem voor ander onderdelen!

als je geen zin hebt om wat te bouwen, dit is kant en klaar en heeft speaker voor de hoge tonen
www.sfxtechnologies.co.uk.../Categories/SpecialOffers
www.sfxtechnologies.com/products.html
Ziet er Fancy uit, maar als die bass speaker echt zo groot is als op de foto - zo groot als de iphone ernaast - vraag ik me af hoeveel bass er uitkomt.
Je gebruikt toch niet alle 4 de contacten? Volgens mij komt de gebeurtenis die jij beschrijft alleen voor bij twee van de 4 contacten.. (hoe wordt je telefoon anders verbonden als je hem inplugt ) De reden hiervoor is dat je normaal gesproken een extra bel oid kon aansluiten die uitschakelt zodra je er een stekker in steekt.
Nee, ik gebruik alleen de bovenste twee. Zeg maar, die het verst uit elkaar staan. Wat er bij mij gebeurd (heb het even wat uitgebreider onderzocht vandaag) is dat de stekker het stopcontact gewoon uit elkaar drukt. Nu heb ik al vaker problemen gehad met wandcontactdozen die ik bij een bepaalde winkel vandaan heb, dus daar koop ik gewoon nooit meer wat.

De eurostekker suggestie gaat door voor de wasmachine, dat lijkt me redelijk fool-proof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skeltenaer schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 17:27:
[...]

Ik heb op dealextreme betaald met paypall. en de ingang is een female DC om in te bouwen, gekocht bij wiener electronics in eindhoven. Maar die female DC kun je ook bij conrad kopen denk ik, maar ik kan hem er zo 123 niet vinden. De voeding is trouwens nog niet binnen!, ik heb hem vorige week ergens besteld, dus ik verwacht hem wel ergens volgende week binnen. Maarja een lange levertijd is natuurlijk niet zo gek als je erbij nadenkt hoe goedkoop het is en dat dealextreme in hongkong gevestigd is :P

[...]

Hier nog even 2 plaatjes voor wat meer duidelijkheid :)

Knopjes:
[afbeelding]
Schakeling
[afbeelding]
hallo,

wat voor diameter heb je gebruikt voor de female stekker ?
op conrad staat wel het een en ander maar niet de goede diameten.

gr mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had eerst wat plannen om mijn krat uit te breiden, maar die heb ik uitgesteld. Ipv het uitbreiden ben ik begonnen met een nieuwe. heb een kratje gepakt en daarin de * marquant versterker, een gelaccu en een fan gemaakt. die fan was behoorlijk nodig omdat de marquant nogal snel warm wil worden. Daarnaast heb ik het 'input-paneeltje' van de ontplofte marquant van een vriend eraf gehaald en aan de buitenkant erop gezet. Wat er nu nog mist is een schakelaartje. Ik heb nu ook de optie om het op een adapter te zetten.
voor een adapter werkt de acculader van samenkopen perfect!
Hier kan ik nu dus gewoon externe speakers op aansluiten. Perfect voor op school in mijn kluisje. Hij past er makkelijk in. Niet zon lompe krat die natuurlijk niet in mijn kluisje past:)

Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/ibwh9f.jpg
De ijzeren plaatjes die je ziet zijn inderdaad de onderste plaatjes van de marquant!
Hij heeft nog wel wat afwerkingen nodigp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Verwijderd schreef op maandag 28 september 2009 @ 20:32:
Ik had eerst wat plannen om mijn krat uit te breiden, maar die heb ik uitgesteld. Ipv het uitbreiden ben ik begonnen met een nieuwe. heb een kratje gepakt en daarin de * marquant versterker, een gelaccu en een fan gemaakt. die fan was behoorlijk nodig omdat de marquant nogal snel warm wil worden. Daarnaast heb ik het 'input-paneeltje' van de ontplofte marquant van een vriend eraf gehaald en aan de buitenkant erop gezet. Wat er nu nog mist is een schakelaartje. Ik heb nu ook de optie om het op een adapter te zetten.
voor een adapter werkt de acculader van samenkopen perfect!
Hier kan ik nu dus gewoon externe speakers op aansluiten. Perfect voor op school in mijn kluisje. Hij past er makkelijk in. Niet zon lompe krat die natuurlijk niet in mijn kluisje past:)

[afbeelding]
De ijzeren plaatjes die je ziet zijn inderdaad de onderste plaatjes van de marquant!
Hij heeft nog wel wat afwerkingen nodigp)
Ziet er hip uit, maar hoe de f*ck krijg je die speakers in je kluisje?? :+
Het idee is wel geniaal, je kunt gewoon huiskamerspeakers meenemen, en ergens gaan zitten met dat kleine kistje.

[ Voor 4% gewijzigd door Pixeltje op 28-09-2009 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltenaer
  • Niet online
Pixeltje schreef op maandag 28 september 2009 @ 15:03:
[...]

Educated guess; 18 tot 20 liter per speaker. Kistje 3.5 wordt anders van vorm, waarbij ik ook meer ruimte voor de speakers inbouw. Ik denk dat ik met 25 liter per speaker al flink vooruit ga.
Dat ruimtevergrotend schuim ken ik niet, leg eens uit?
Ja, er is van dat schuim, en als je dat in een klankkast doet dan ''vergroot'' je het aantal liter in je kast. ik ben alleen even de naam kwijt.....
Michel5128 schreef op maandag 28 september 2009 @ 17:13:
[...]

Negatieve circuit schakelen is niet echt nodig hoor ;) Gewoon alles aan elkaar knuppen!
Ja daar kwam ik ook achter, maar toen had ik de gaten al geboord :P
Verwijderd schreef op maandag 28 september 2009 @ 20:24:
[...]
hallo,

wat voor diameter heb je gebruikt voor de female stekker ?
op conrad staat wel het een en ander maar niet de goede diameten.

gr mark
Ik heb bij de electronica zaak gevraagd naar de meest voorkomende female DC plug, en een bijpassende male plug, zodat als de voeding niet meteen past, dat ik er nog die losse male plug aan vast kan maken.
De voeding is trouwens nog steeds niet binnen.... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Skeltenaer schreef op maandag 28 september 2009 @ 22:02:
Ja, er is van dat schuim, en als je dat in een klankkast doet dan ''vergroot'' je het aantal liter in je kast. ik ben alleen even de naam kwijt.....
---
De voeding is trouwens nog steeds niet binnen.... :S
Je zei dat die voeding uit China moest komen toch? Das ver weg hoor ;)
Misschien hadden ze 'm zelf ook niet op voorraad liggen..

Dat schuim klinkt wel interessant, maar is dat niet erg duur?
(je bedoeld niet dit?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pixeltje schreef op maandag 28 september 2009 @ 20:38:
[...]

Ziet er hip uit, maar hoe de f*ck krijg je die speakers in je kluisje?? :+
Het idee is wel geniaal, je kunt gewoon huiskamerspeakers meenemen, en ergens gaan zitten met dat kleine kistje.
juist ja. Ik heb hier inderdaad nog wat kleinere speakertjes liggen. Deze waren alleen maar even om te testen. Ze waren eerst ook kapot maar moest ze even maken, kijken of ze het deden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 09:06
Ik heb ook vaak wat uit china laten komen en dat heeft al vaker langer dan 3 weken geduurd...

@pixeltje:
http://www.speakerland.nl...res/dempingsmateriaal.php of http://www.okaphone.com/artikel.asp?id=431659 of http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=333999
zoiets wordt bedoeld. Al het dempingsmateriaal voldoet eigenlijk. Omdat het geluid gedemd / afgeremd wordt, wordt de ruimte virtueel groter. In veel speakers tref je dan ook gewoon wol aan, of iets wat daarop lijkt. Let wel op dat het ook warmte isoleert, ivm je radio/versterker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

lredev schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 08:16:
Ik heb ook vaak wat uit china laten komen en dat heeft al vaker langer dan 3 weken geduurd...

@pixeltje:
http://www.speakerland.nl...res/dempingsmateriaal.php of http://www.okaphone.com/artikel.asp?id=431659 of http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=333999
zoiets wordt bedoeld. Al het dempingsmateriaal voldoet eigenlijk. Omdat het geluid gedemd / afgeremd wordt, wordt de ruimte virtueel groter. In veel speakers tref je dan ook gewoon wol aan, of iets wat daarop lijkt. Let wel op dat het ook warmte isoleert, ivm je radio/versterker
Verklarende,

Ik heb zelf van dat noppenfoam in het kistje zitten. Het isoleert inderdaad ook warmte, maar die versterker gaf geen kik, afgelopen zaterdag. Hij heeft van 21.00 tot 05.30 gedraaid, en niet zo zacht ;)

Noppenfoam:
Afbeeldingslocatie: http://www.geluidmeter.nl/easypicture0101.jpg

De praxis-uitvoering, that is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 september 2009 @ 17:25:
Ik heb de cd getest op een gewone radio daar doet die het wel op, maar ik zal het nog even proberen om een data cd te maken.
Bedankt alvast
Bedoel je met gewone radio een gewone radio-cd speler? Veel moderne draagbare setjes kunnen data cd's en usb sticks lezen met mp3's, wma's enz. Je zegt dat je verschillende bestandsformaten hebt gebruikt. Dat ruikt naar een data cd.
Weet je zeker dat je een audio cd hebt gebrand?
Ik moet zeggen dat sommige cd spelers een beetje kieskeurig zijn. Ik heb een 12 jaar oude die enorm begint te brommen als je er een gebrande audio cd in stopt terwijl een sony diskman uit dezelfde tijd zelfs cd rw's pakt. RW's zijn sowieso lastiger, het zou kunnen dat je er zoeen hebt gepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltenaer
  • Niet online
lredev schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 08:16:

@pixeltje:
Ja dat bedoel ik dus :)
Enne, ik zie dat die voeding 27 september is verstuurd, dat zal dus wel tot volgende week duren.. ik weet in ieder geval dat het oke is en dat hij onderweg is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje.

ik heb de marquant MC-200 2x100w.
zou ik daar meer als 2 speakers op aansluiten?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 18:12:
Ik heb een vraagje.

ik heb de marquant MC-200 2x100w.
zou ik daar meer als 2 speakers op aansluiten?
moet je helemaal zelf weten. In de gebruiksaanwijzing staat hoe dat moet;)

Verwijderd

Hey

Ik wil ook een bierkrat gaan bouwen, maar ik twijfel nog tussen een aantal dingen. Bijvoorbeeld welke versterker ik moet nemen. Ik twijfel tussen de MCA-200 & Lepai 2020. Ze kosten allebei ongeveer evenveel dus daarover hoef ik niet na te denken, Ik ben alleen niet thuis op het gebied van versterkers dus ik zie niet echt welke beter is. Graag daarin hulp dus.
Ook zag ik op samenkopen de Ta2024, maar dat is dan alleen het bordje, moet hier dan nog aan gelseuteld worden om hem bruikbaar te krijgen?

Kortom, welke van deze drie is de beste keuze, als je niet kijkt naar de prijs ;)

Thnx

• lredev
Zonder meer de ta2024, de lepai werkt niet lekker met te hoge voedingsspanning. De marquant verbruikt meer, is zwaarder in gewicht en volgens diegenen die beiden gehood hebben klinkt hij ook slechter. Wat knutselen betreft: je moet er zelf nog een jack kabeltje aan maken, wat erg goed te doen is... Verder is het verstandig bij de ta2024 een weerestandsmod uit te voeren om het maximale vermogen eruit te krijgen. Zie elders in dit topic.

evt kan je mij voor een ta2024 DM'en (incl kabel+weerstandmod)of natuurlijk zelf op ebay halen!

Verwijderd

Is dat niet andersom? De TA2020 kan een hogere spanning hebben dan de TA2024 maar op 12 volt zijn ze hetzelfde.

Verwijderd

Een jack kabeltje gaat wel lukken ja, van een weerstandsmod heb ik nog nooit gehoord, maar zal het topic nog een keertje doorkijken. Mocht iemand weten waar dit staat, ik hoor het graag :)

Ohja, ik heb hier al heel wat gelezen, maar waar ik ook niet uitkom is of het nou goed of slecht voor de accu/versterker om met voeding aan te spelen. Mij lijkt dat het met voeding ook gewoon moet lukken.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2009 14:35 ]

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/149ulaa.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/2nhjmts.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/1skwap.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/2mx3e34.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/29llgzo.jpg

laat even weten wat je er van vind >:)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2009 16:03 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 september 2009 @ 07:56:
[...]

moet je helemaal zelf weten. In de gebruiksaanwijzing staat hoe dat moet;)
waar staat dat dan want ik kan het niet vinden? :P

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Hij is zondermeer compact! Wat heb je gebruikt? Ik zie een Marquant MCA200?
En aan het formaat te zien ook een gelaccu.. wat voor speakers zitten erin?

Het belangrijkste is natuurlijk wat jij ervan vindt ;) Komt er lekker geluid uit, en speel je er lang genoeg mee voor een avondje feesten? :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 september 2009 @ 14:32:
Ohja, ik heb hier al heel wat gelezen, maar waar ik ook niet uitkom is of het nou goed of slecht voor de accu/versterker om met voeding aan te spelen. Mij lijkt dat het met voeding ook gewoon moet lukken.
Als je een losse voeding op je versterker aansluit moet je wel je accu d'r af halen. Dus voor je accu maakt het niet uit. Zeker als je een voeding van 12 volt heb dan is het zeker niet slecht voor je versterker. Autoaccu's en de auto generator waar de meeste versterkers voor ontworpen zijn hebben vaak een spanning boven 12 volt.

Ik zou de 12V/5A LCD scherm voeding van 16 dollar kopen die iemand een paar pagina's geleden beschreef.

Verwijderd

ja hij is heel handig ik neem hem zo mee naar school en doe hem in mn kluisje en in de pauze lekker muziek luisteren ik heb de pioneer TS-G1001L gebruikt er nog best lekker geluid uit mijn accu houd het ongeveer wel 4 uur vol op vol volume maar ik wil eigelijk nog een voltmetertje als ik zo'n dingetje koop moet ik dan nog op iets letten? dus een avondje feesten moet die ongeveer wel volhouden den ik :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 september 2009 @ 17:32:
[...]

Als je een losse voeding op je versterker aansluit moet je wel je accu d'r af halen. Dus voor je accu maakt het niet uit. Zeker als je een voeding van 12 volt heb dan is het zeker niet slecht voor je versterker. Autoaccu's en de auto generator waar de meeste versterkers voor ontworpen zijn hebben vaak een spanning boven 12 volt.

Ik zou de 12V/5A LCD scherm voeding van 16 dollar kopen die iemand een paar pagina's geleden beschreef.
Ik bedoelde meer van je accu laden en tegelijk spelen, of dat kan.

Zelf heb ik nog een voeding liggen met een output van 19V - 4.22A, is dat ook goed? (Orgineel van een fujitsu laptop).

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Verwijderd schreef op woensdag 30 september 2009 @ 19:01:
[...]

Zelf heb ik nog een voeding liggen met een output van 19V - 4.22A, is dat ook goed? (Orgineel van een fujitsu laptop).
19 volt is teveel:In het geval van de TA2024 (bijvoorbeeld die van lredev of samenkopen.net, is 19 volt teveel. Die versterker mag maximaal 14 volt hebben.

Hier vind je de datasheet van de MCA-200. Tenminste, voor zover je het een datasheet kunt noemen. Er staat Power-supply 12V, dus ik vermoed dat ook hiervoor 19V teveel is.

Ohja, @ Kratradio:
ja hij is heel handig ik neem hem zo mee naar school en doe hem in mn kluisje en in de pauze lekker muziek luisteren ik heb de pioneer TS-G1001L gebruikt er nog best lekker geluid uit mijn accu houd het ongeveer wel 4 uur vol op vol volume maar ik wil eigelijk nog een voltmetertje als ik zo'n dingetje koop moet ik dan nog op iets letten? dus een avondje feesten moet die ongeveer wel volhouden den ik
Interpuncties! :X

Maargoed, leuk dat je er even mee kan spelen. In je kluisje op school is inderdaad wel een leuke. Worden de docenten die verdrietig van je? ;)

En in het algemeen:
Dit is de datasheet-website van Marquant. Als mensen nog eens op zoek zijn naar info...

[ Voor 77% gewijzigd door Pixeltje op 30-09-2009 19:45 ]

Verwijderd

ja sommige alleen mijn techniek leraar niet ;)

Verwijderd

Oke dan zal ik sowieso nog een 12V voeding regelen. Maar is het nou schadelijk voor je accu/versterker (ik ga geen autoradio gebruiken) om te laden en muziek te spelen tegelijkertijd?

Ik denk trouwens dat ik gewoon voor de MCA-200 ga, aangezien ik hier ergens in het topic las dat die beter gaat met mp3 spelers.

Edit: Nu lees ik in de begin post dat een Class T versterker langer meegaat, iemand ervaring met hoeveel langer dit is? (op een 12 volt, 7ha accu)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2009 21:40 ]

• W0153R
Niemand die weet of je een cell-pack van 18650-accu's kunt opladen met een druppel-lader of iets anders simpels?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:20
W0153R schreef op woensdag 30 september 2009 @ 21:41:
Niemand die weet of je een cell-pack van 18650-accu's kunt opladen met een druppel-lader of iets anders simpels?
Lithium cellen wil je niet 'simpel' opladen, dat geeft vuurwerk.

Je hebt daar echt een ICtje o.i.d. voor nodig wat de boel in de gaten houdt. Sloop maar eens een laptopaccu open, daar zit ook een complete 'computer' in qua meetelectronica e.d.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 september 2009 @ 21:16:
Oke dan zal ik sowieso nog een 12V voeding regelen. Maar is het nou schadelijk voor je accu/versterker (ik ga geen autoradio gebruiken) om te laden en muziek te spelen tegelijkertijd?

Ik denk trouwens dat ik gewoon voor de MCA-200 ga, aangezien ik hier ergens in het topic las dat die beter gaat met mp3 spelers.

Edit: Nu lees ik in de begin post dat een Class T versterker langer meegaat, iemand ervaring met hoeveel langer dit is? (op een 12 volt, 7ha accu)
Wat je ook kunt doen met je mca-200 en wat ik ook doe met dat 'ding':
Heb de acculader van samenkopen, 13.8V. Deze kun je als voeding voor je marquant gebruiken, werkt perfect, maar je kunt ook je 12V accu's opladen.

Als je je accu wilt opladen en tegelijkertijd muziek wilt afspelen moet je de versterker en accu parallel op de lader aansluiten. Let er dan wel op dat je de juiste lader hebt. Want om je accu op te laden heb je bijvoorbeeld 0.5A nodig. als voeding heb je dat bijvoorbeeld ook nodig. Samen heb je dan een lader van 1A nodig.
Waar je ook mee op moet passen:
De maximale ingangsspanning van de versterker. De marquant werkt perfect op 13.8V.
Zodra je stopt met muziekspelen of de versterker uitzet zal het amperage drastisch verlagen tot bijvoorbeeld 50mA. Je had een lader van 1A(vanaf hierboven:)) en dat wil dus zeggen dat je je accu met 950mA gaat opladen. Let erop dat je accu dit aankan!

Ik vind het geen heel slim plan, maar helemaal zelf weten!

• W0153R
ThinkPadd schreef op woensdag 30 september 2009 @ 21:44:
[...]

Lithium cellen wil je niet 'simpel' opladen, dat geeft vuurwerk.

Je hebt daar echt een ICtje o.i.d. voor nodig wat de boel in de gaten houdt. Sloop maar eens een laptopaccu open, daar zit ook een complete 'computer' in qua meetelectronica e.d.
Zoiets als dit werkt dat wel?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 september 2009 @ 19:01:
Je bent niet helemaal duidelijk. Bedoel je dat je de versterker op de accu aangesloten houdt?

Dat kan alleen als je lader genoeg stoom levert voor de versterker en de accu. Dat hangt dus van je lader af of dat kan. Je accu en versterker hebben daar geen problemen mee.

Wat sowieso werkt: koppel je accu gewoon los van je versterker en laad hem op met een geschikte lader. Daarnaast sluit je een voeding aan op de versterker. Ja, dat kan tegelijkertijd ;)

Verwijderd

Anders heet dat ding niet zo of staan deze specs er niet bij. Ja, dit zou moeten werken;)
Heb zelf een andere gehad met niet zoveel opzetstukjes. Maar de mijne zag er ook vrij normaal uit.
Ik zal eens een linkje opzoeken;)

• lredev
@happer: De TA2020 zou wel beter met hogere spanning overweg moeten kunnen, maar in het geval van de lepai blijkt dat anders... vreemd genoeg..

Verwijderd

Dat is duidelijk. Waar het volgens mij op neer komt is dit: de chip kan het aan maar de componenten er omheen niet. Kun je in principe ook verwachten van een ding dat ontworpen is voor 12.0 volt en niet meer.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 september 2009 @ 22:25:
[...]
Dat kan alleen als je lader genoeg stoom levert voor de versterker en de accu. Dat hangt dus van je lader af of dat kan. Je accu en versterker hebben daar geen problemen mee.
Dat wil ik dus weten, dank je wel :) Maar ik zie dus dat dat geen slim idee is, dus zal ik ervoor zorgen dat ik de accu eruit kan halen en apart kan opladen.

Ik twijfel nu nog steeds tussen de MC-200 (van kijkshop) en de TA2024 (van sk). Welke kan ik het beste gebruiken in een kist zonder autoradio en dus alleen met 3.5mm jack? Welke van die twee klinkt daar het beste mee en welke houdt het langste vol op een 12v 7ah accu?

Snap dat jullie zulke vragen beetje zat worden, maar heb alle 4 de kratradio delen doorgekeken en kom er niet helemaal uit. Ben ook nog niet zo bekend met audio, maar wil er graag meer van leren, daarom ook dit kratradio project :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Verwijderd schreef op woensdag 30 september 2009 @ 23:50:
[...]

Dat wil ik dus weten, dank je wel :) Maar ik zie dus dat dat geen slim idee is, dus zal ik ervoor zorgen dat ik de accu eruit kan halen en apart kan opladen.

Ik twijfel nu nog steeds tussen de MC-200 (van kijkshop) en de TA2024 (van sk). Welke kan ik het beste gebruiken in een kist zonder autoradio en dus alleen met 3.5mm jack? Welke van die twee klinkt daar het beste mee en welke houdt het langste vol op een 12v 7ah accu?

Snap dat jullie zulke vragen beetje zat worden, maar heb alle 4 de kratradio delen doorgekeken en kom er niet helemaal uit. Ben ook nog niet zo bekend met audio, maar wil er graag meer van leren, daarom ook dit kratradio project :)
Iedereen moet het leren (daar ben ik zelf ook druk mee bezig ;) ) En domme vragen bestaan niet.
Wat wel bestaat is een vraag die ik niet voor je kan beantwoorden:

Hoe een versteker klinkt heeft ook veel te maken met je speakers, en met wat je zelf vindt. Dat kan ik dus niet voorspellen voor je. Om je toch een handvat te geven: De TA2024 is zuiniger, en zal dus wat langer meegaan. Daarnaast is het enkel een board, geen behuizing oid, dus hij is compacter en lichter.

Als je met een iPod gaat spelen raad ik je aan om bij even op internet te zoeken naar de 'weerstand-mod'. Die zorgt ervoor dat de ingangsgevoeligheid van het bordje hoger wordt, waardoor je het ten volle benut.

Die MCA-200 is vooral makkelijk (je hoeft er niks aan te doen, "stekker erin en gaan", zeg maar.) maar dus wel weer groter, zwaarder en minder zuinig.

Als ik zou moeten kiezen zou ik de TA2024 nemen, op basis van formaat en gewicht.
De geluidskwaliteit van de twee zullen wel vrij dicht bij elkaar liggen, denk ik. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals pixeltje hierboven al zegt, de TA2024 is zuiniger. En niet zon heel klein beetje. De marquant verbruikt vrij veel, 4-5A op zn top. En de TA2024 maar een tiende daarvan.
Dat wil dus zeggen dat de marquant op een 7Ah accu ruim een uur speelt, terwijl een ta2024 daar zon 14h op speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Dat is een groter verschil dan ik dacht. Maargoed, Tii, ik neem aan dat hiermee je vraag wel beantwoord is;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 september 2009 @ 23:50:
Je hoeft de accu er niet uit te halen om hem op te laden. Je kunt een aansluiting maken op de voorkant om em op te laden. Dat heeft volgens mij iedereen op dit forum.

Je kunt met een schakelaar kiezen tussen accu laden+versterker op een voeding en versterker op de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de antwoorden, dan ga ik maar is die TA2024 bestellen. Dat opladen enz gaat wel lukken denk ik, zal inderdaad een poortje bouwen zodat ik de accu (stevig) kan laten zitten. Heb alleen moeite met het vinden van een accu, ik heb twee alarminstallatie bedrijven gevraagd of ze accu's overhouden en ze zeggen van niet. Heeft iemand misschien een 12 volt 7ah accu liggen?

(Omdat dit mijn eerste kratje word wil ik hem een beetje low budget houden, als ik de smaak te pakken heb maak ik misschien nog wel een betere/duurdere)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

http://www.baco-army-goods.nl/product_13.html

Is niet zo duur... 24 euro. lredev heeft nog TA2024's liggen die al gemodificeerd zijn, hoef je niet zelf te prutsen met een soldeerbout ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 10:44:
Zoals pixeltje hierboven al zegt, de TA2024 is zuiniger. En niet zon heel klein beetje. De marquant verbruikt vrij veel, 4-5A op zn top. En de TA2024 maar een tiende daarvan.
Dat wil dus zeggen dat de marquant op een 7Ah accu ruim een uur speelt, terwijl een ta2024 daar zon 14h op speelt.
Dit is wel een beetje een overdreven weergave van de zaken. Je vergelijkt dan ook een Marquant op max vermogen met het gemiddeld gebruik van een TA2024 (met 1 watt vermogen). Die TA2024 gebruikt als je hem op vol vermogen gebruikt (2x10 of 15 watt bij 12V) namelijk ook gewoon 2A hoor :). Anders kan-ie niet eens 20watt leveren.

De TA2024 is wel een factor anderhalf-twee zuiniger dan een cheapo klasse AB versterker. Ook veel trouwens, in batterijduur uitgedrukt :). Maar geen factor 10!

Nog steeds wel de TA2024 nemen trouwens. Ideaal ding voor een krat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een maand geknutsel in de avonduren is eindelijk mijn kratradio af:

Afbeeldingslocatie: http://i737.photobucket.com/albums/xx14/konijntje1987/12072009071copy.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i737.photobucket.com/albums/xx14/konijntje1987/12072009070copy.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i737.photobucket.com/albums/xx14/konijntje1987/IMG_7692copy.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i737.photobucket.com/albums/xx14/konijntje1987/IMG_7691copy.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i737.photobucket.com/albums/xx14/konijntje1987/IMG_7687copy.jpg

Specs:

- 2x MTX 502 13 cm speakers 92 dB gevoeligheid
- ta 2024 amp
- 2 x 7ah accu's (1x laptop voeding, 1x amp voeding)
- 1,8 a acculader
- HP pavillion 2085 ea laptop (zonder scherm }) )
- Mino um 740 touchscreen
- 12v naar 18,5v trust ( |:( ) laptop voeding
- 230v naar 18,5 lite-on laptop voeding
- papst 8 cm fan
- laptop cdrom lade mechanisme

Het verhaal:

Ik wou een carpc bouwen in mijn auto maar omdat ik weer ging studeren heb ik mijn auto weggedaan.

Na veel gelezen te hebben op SK.net en dit forum en ook inspiratie op te hebben gedaan, heb ik besloten om een bierkrat met touchscreen te bouwen.

Dit heb ik wel iets onderschat qua tijd, maar het resultaat mag er zeker wel zijn vind ik.

De versterker draait op 1 acculading ongeveer 7 uur. Er zit bij de controlpanel (onder de ster) een mini jack 3,5mm ingang zodat er ook externe geluidbronnen aangesloten kunnen worden.

De laptop houdt helaas maar 1 uurtje uit op een acculading dit omdat de accu van de laptop zelf dood is :(, maar gelukkig kan ik hem onder spanning zetten.
Als ik dit doe, schakeld een relais de 18,5 v van de 12v adapter naar de 230 adapter en schakelt de acculader ook aan zodat de accu niet wordt ont en geladen op hetzelfde moment.
De accu's kon ik niet parallel aansluiten, omdat ik dan een hele mooie aardlus in het geluid kreeg.
Hierdoor moest ik dus ook een tuimelschakelaar erbij zetten waarmee ik kan selecteren welke accu er geladen moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pixeltje schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 14:20:
http://www.baco-army-goods.nl/product_13.html

Is niet zo duur... 24 euro. lredev heeft nog TA2024's liggen die al gemodificeerd zijn, hoef je niet zelf te prutsen met een soldeerbout ;)
Heb er al met hem over gehad. Solderen is voor mij niet zo'n grote moeite, maar wel handig want dan weet ik zeker dat het goed zit.

Bedankt voor de link trouwens ;) Had al wel op die site gezocht...

@Konijntje, mooi ding, zal zeker wel wat wegen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een vraag waar koop ik eeb voltmetertje ? en wat kost dat ongeveer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Verwijderd schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 15:18:
ik heb een vraag waar koop ik eeb voltmetertje ? en wat kost dat ongeveer
Zoek, en gij zult vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:20
Verwijderd schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 14:42:
Na een maand geknutsel in de avonduren is eindelijk mijn kratradio af:

[afbeelding]
- 2 x 7ah accu's (1x laptop voeding, 1x amp voeding)

De laptop houdt helaas maar 1 uurtje uit op een acculading dit omdat de accu van de laptop zelf dood is :(, maar gelukkig kan ik hem onder spanning zetten.
Kun je er niet beter 1 dikke accu in zetten? Bijv. een 45Ah accu uit een auto (wel opletten dat je je krat dan niet schuin zet, omdat die accu's zuur bevatten.

Dan moet je toch wel een hele tijd kunnen draaien lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThinkPadd schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 17:15:
[...]

Kun je er niet beter 1 dikke accu in zetten? Bijv. een 45Ah accu uit een auto (wel opletten dat je je krat dan niet schuin zet, omdat die accu's zuur bevatten.

Dan moet je toch wel een hele tijd kunnen draaien lijkt mij.
Dit is helaas geen optie omdat ik de 2 12v circuits gescheiden moet houden ivm met een brom.
Ook zijn 45 ah accus te groot voor in deze krat (zit een dubbele bodem in ivm. de laptop) en auto accus trek je heel snel naar 11 volt omdat ze bedoelt zijn om 1 keer veel ampere te geven tbv. de start motor.
De 2 loodgelaccutjes doen nu hun werk perfect ;)
Ik zoek nog overigens wel een laptop accu voor hp 2085ea voor weinig :P

@ Tii thx, ja hij is wel aardig aan het gewicht met een hoop mdf staal laptop en 2x 7ah accus
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Linken naar conrad producten? Gebruik de directe productlink...