Ik ben ook een kratje aan het bouwen. Hij moet redelijk multifunctioneel worden. Zit bij scouting als leiding en dus vaak weekenden weg zonder stroom.
Mijn lijst wat die moet kunnen.
Goed geluid en moet hard kunnen, soms spellen waar je muziek bij nodig hebt. Heb vorig jaar voor mijn volvo 740 2 ovale speakers gekocht. Zou moeten passen, maar uiteraard past het niet. RMS 80 watt. Worden helaas niet meer gemaakt door Pioneer. Snap nog steeds niet waarom. Beste autospeakers ooit gemaakt door pioneer. TS-E6996

3 weg speakers
Ook in 13cm en 17cm verkrijgbaar. Nu niet meer.
Dan moet die 2x USB 5v aansluiting hebben, zodat er makkelijk een mobiel opgeladen kan worden. Die dingen kosten 1,85euro! bij Cranenbroek haha.
Verder 2x sigarettenaansteker
Een druppellader ingebouwd zodat die thuis meteen opgeladen kan worden, zonder te kutten met een externe oplader.
Een 12 voeding zodat je tijdens het laden, gewoon muziek kunt luisteren en niet onnodig de accu zit te belasten.
Een Tip aan iedereen, ik schrik van die gelaccu prijzen. Maar bij Cranenbroek (firma zit alleen in het zuiden) verkopen ze van draagbare accustarters ofzo, daar zit iig een 12v 12ah gelaccu in. Ding kost nu 18 euro, normaal 24 euro. Prima accu, gebruik hem al 2 jaar voor andere doeleinde zoals een douche op zomerkamp haha. Zitten meteen 2 sigarettenaanstekers op die je kunt overbouwen op je kratje. Ze hebben ook druppelladers voor gelaccu's voor heel weinig. Maar ik had er al ooit eentje lang geleden bij Conrad besteld. Als voeding had ik nog een 12v 5ah tft scherm voeding liggen. Komt er ook nog in. Wat relays die er voor zorgen dat alles netjes omgeschakeld wordt als je eenmaal van 12v naar 230 volt gaat. Zodat laden/accu en 12v/radio een gescheiden systeem wordt.
Een analoge meter, op die accupacks van cranenbroeck zit een mooie analoge meter met schaalverdeling Vanaf 10,5 tot 11 rood dan tot 12 een geel gedeelte en dan groen tot 13,5 en dan een gedeelte tot 14,5 ook groen met charging en een rood gedeelte die oploopt tot 15,5. Leuk metertje om over te zetten iig.
Kratje wordt zo klein en praktisch mogelijk. Handige draagbanden, weer een tip, autogordels. Rotten niet weg. Gebruiken wij sinds 2 jaar in de keukenmatjes die de patrouilles gebruiken bij scouting in de keuken. Kan meer hebben dan katoenband. Op sloop vaak voor weinig te krijgen. Heb ooit bij een Volvo sloop 2 zakken meegekregen.
Zal verder posten als het eenmaal zover is en de behuizing wordt gebouwd. Nu even te druk met andere dingen.
Autoradio wordt een AEG 560 IR. Wil namelijk usb en aux in hebben aan de voorkant, en die sd gleuf is ook wel fijn. En kon die voor weinig overnemen van een maat. En zit een remote bij. ook wel handig. Als je te lame bent om op te staan.
[
Voor 7% gewijzigd door
Verwijderd op 24-09-2009 13:22
]