Het kratradio topic [deel 4] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 151.099 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:55

Pixeltje

Woo-woohoo!

Anoniem: 222510 schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 17:21:
Fotoootje van me nieuwe project tot nu toe;

- 2024ta versterker
- spl 80w speakers
- 12v 3,4ah accu
- oude viskoffer (past perfect allemaal)

[afbeelding]

to do:
- inbouwen
- schroeven etc.
- snoeren etc. inkorten en wegwerken
- verven
- basreflex
- lichtjes op muziek
- voltmeter
Tof, ziet er vet uit! Wat zijn die SPL kastjes in je koffer? Scheidingsfilters?
Is wel lekker draagbaar zo _/-\o_

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320165

Ziet er goed uit! Inderdaad die kabeltjes nog even wegwerken :P

Hoe ziet de buitenkant er uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 222510

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/10/29/1256814330-590.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/10/29/1256814298-260.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/10/29/1256814259-920.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/10/29/1256814201-460.jpg

't is nu wachten op de juiste draden, voltmeter en schakelaartjes etc.

Mochten die twee kleine accu's niet voldoende zijn kan ik er altijd nog een 3,4ah bij zetten in het midden O+

Hopelijk is het koffertje stevig genoeg.

Past trouwens precies in een normal size eastpak tas met alleen bovenaan stukje rits open :)

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 222510 op 29-10-2009 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 307782

ziet er goed uit, maar wat zijn die blauwe kastjes van SPL? Filters voor je bereik?

En hoe heb je je accu's vastgezet? Het lijkt erop dat ze nu gewoon erin staan.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Anoniem: 307782 schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 15:51:
ziet er goed uit, maar wat zijn die blauwe kastjes van SPL? Filters voor je bereik?

En hoe heb je je accu's vastgezet? Het lijkt erop dat ze nu gewoon erin staan.?
Die blauwe kastjes lijken me inderdaad scheidingsfilters; ik had gisteren z'n tweetertjes niet gezien.

Maar het ziet er inderdaad vet uit, lekker makkelijk ook, als het in een rugzak past:D

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat zijn inderdaad de filters voor de tweeter en woofer.

En de accu's staan op dit moment geklemt, evenals het bordje waar de filters en versterker op liggen. Ik moet hem namelijk nog verven etc. en er komt nog een hoop zooi in dus nu is het nog lekker makkelijk te demonteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Anoniem: 222510 schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 16:03:
Dat zijn inderdaad de filters voor de tweeter en woofer.

En de accu's staan op dit moment geklemt, evenals het bordje waar de filters en versterker op liggen. Ik moet hem namelijk nog verven etc. en er komt nog een hoop zooi in dus nu is het nog lekker makkelijk te demonteren :)
Wat voor zooi?:P

Die accu's die je er nu in hebt liggen, waar komen die uit? Het lijken een beetje laptop-accu's..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

voltmeter, ledjes op muziek, accu beveiliging, zekeringhouder, schakelaartjes:)

en die accu's komen uit de noodvoorzienings centrale van m'n pa's werk. Die moeten elke 2 jaar vervangen worden wegens veiligheidseisen, maar ze werken verder nog prima :)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 222510 op 29-10-2009 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Anoniem: 222510 schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 16:13:
voltmeter, ledjes op muziek, accu beveiliging, zekeringhouder, schakelaartjes:)

en die accu's komen uit de noodvoorzienings centrale van m'n pa's werk. Die moeten elke 2 jaar vervangen worden wegens veiligheidseisen, maar ze werken verder nog prima :)
Hoe handig!:) Misschien kun je Marjolein nog aan een accu helpen;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:32
Iemand een idee waar je goedkoop volt en ampere meters kunt kopen? Ik heb een kitje besteld voor een LM317 voeding, en wil daar graag een volt en ampere meter bij inbouwen, maar waar koop je die?

Heb al op eBay gezocht, maar weet niet goed waar ik op moet zoeken (op de buitenlandse eBay dan). De Nederlandse eBay zocht ik op paneelmeter, maar dan vond ik alleen maar aggregaten e.d. waar zo'n ding in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij conrad zijn er genoeg te vinden. Ook is er een samenkoopactie bezig waar je een digitale voltmeter kunt kopen, deze heeft alleen wel een voeding nodig, maar dat kan natuurlijk gewoon bij je accu. Kan de link nu even niet vinden, misschien dat iemand anders die heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Ikzeidegek;

Klik me, klik me!

Voeding kun je gewoon van een batterijtje afhalen als je wilt, of van een 5V lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pixeltje schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 13:25:
Ikzeidegek;

Klik me, klik me!

Voeding kun je gewoon van een batterijtje afhalen als je wilt, of van een 5V lijn.
Iemand enig idee hoeveel ampere dat ding verbruikt?

Wil er namelijk gelijk een paar bestellen als ze goed bevallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Anoniem: 222510 schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 20:18:
[...]

Iemand enig idee hoeveel ampere dat ding verbruikt?

Wil er namelijk gelijk een paar bestellen als ze goed bevallen :)
Hoeveel ampère dat ding gebruikt?

Van je accu geen, of verwaarloosbaar. De externe voedingsbron is wat de meter en het scherm voedt, juist om te voorkomen dat je de meting beïnvloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastercard
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-05 19:46
ik vond dit wel een mooie, heeft geen aparte voeding nodig en heeft verder ook leuke dingetjes als het aanpassen van de lichtsterkte aan het omgevingslicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

mastercard schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 13:11:
ik vond dit wel een mooie, heeft geen aparte voeding nodig en heeft verder ook leuke dingetjes als het aanpassen van de lichtsterkte aan het omgevingslicht
Ziet er inderdaad wel goed uit, en is ook niet zo duur. Ik vraag me af of je die gekke features zoekt in een paneelmeter, maar als het goed werkt, niet zeiken;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 323962

Ik heb even naar speakers gezocht en kwam op deze uit:

http://www.kijkshop.nl/pr...marquant-speakers-mcs-16/

Is dit een beetje geschikt voor met een accu en een autoradio?

Op de foto zit er nog niet zon gaaskapje overheen, zit die er wel bij? weet iemand dit?

Voor de autoradio ga ik binnenkort denk ik even naar de autosloperij toe. Daar hebben ze vast wat goedkoops.

Wat heb ik verder nog nodig dan speakers, radio, accu en krat?

Bvd.

Marjolein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07-06 09:07
Die speakers worden wel door meer mensen gebruikt, en die zullen prima werken. (gaaskapje zit er inderdaad wel bij) Het is sowieso handig even de topicstart en wellicht ook de rest van het topic door te bladeren. Dan zie je dat de "wat heb ik nodig vraag" al wel een keertje of 200 beantwoord is ;)

Als je toch naar de sloop gaat, kijk daar dan ook voor speakers. Kan je waarschijnlijk beter speakers voor minder geld vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Ik heb een overleden voeding gestript, en dit overgehouden:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/s8g95DuP59BhOJgqeaOiOYXj/full.jpg
En de andere kant:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/GOaq72pOvBxEYzKH41wUrVlN/full.jpg

Hier wil ik mijn TA2050 inbouwen, zodat die een beetje beschermd is tegen vallende objecten, of wat dan ook. Het mooie is dat er meteen een ventilator inzit om dat ding te koelen :P

Ik heb overigens van al mijn hippe plannen nog weinig uitgevoerd; * Pixeltje gaat verhuizen naar Utrecht, en is dus druk bezig met allerlei dingen regelen voor in huis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltenaer
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Pixeltje schreef op zondag 01 november 2009 @ 14:26:
Ik heb een overleden voeding gestript, en dit overgehouden:
[afbeelding]
En de andere kant:
[afbeelding]

Hier wil ik mijn TA2050 inbouwen, zodat die een beetje beschermd is tegen vallende objecten, of wat dan ook. Het mooie is dat er meteen een ventilator inzit om dat ding te koelen :P

Ik heb overigens van al mijn hippe plannen nog weinig uitgevoerd; * Pixeltje gaat verhuizen naar Utrecht, en is dus druk bezig met allerlei dingen regelen voor in huis :)
Best slim, en dan kun je mischien via de pc-stekker je ''accukratje'' aansluiten :) Als je tenminste nog voor dat idee wil gaan ;).

Ik heb trouwens vandaag een 2A acculader besteld, aangezien mijn 12A accu opladen met 0.6A verekte lang duurt, ongeveer anderhalve dag :|
Ik ben me er van bewust dat dit meer als 1/10e is, maar een tijd geleden vertelde iemand toch dat acculaders lang niet met 100% efficentie laden? (ik kon de post niet meer vinden)
En iets meer lijk te niet zo erg.

Ook heb ik dempings materiaal gekocht, even kijken of dat de bas en het middengebied verbeterd (lees: de bonk eruit haalt)
Kheb ik trouwens een ledje met bijbehorende weerstand gekocht, die ga ik zo inbouwen en solderen dat je vannaf de buitenkant ziet of het krat aanstaat. Dit omdat ik nu al 2x ben vergeten hem uit te zetten....
Tot nu toe geen probleem aangezien de spanning van de accu nooit onder 11.5 kwam gelukkig

EDIT: succes met de verhuizing pixel, das altijd een gedoe :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Skeltenaer schreef op zondag 01 november 2009 @ 19:24:
[...]

Best slim, en dan kun je mischien via de pc-stekker je ''accukratje'' aansluiten :) Als je tenminste nog voor dat idee wil gaan ;).
Das zeker de bedoeling. Die haal ik nog wel uit de ex-voeding-behuizing, want het lijkt me beter om die aansluiting aan de buitenkant te hebben zitten.
Ook heb ik dempings materiaal gekocht, even kijken of dat de bas en het middengebied verbeterd (lees: de bonk eruit haalt)
Kheb ik trouwens een ledje met bijbehorende weerstand gekocht, die ga ik zo inbouwen en solderen dat je vannaf de buitenkant ziet of het krat aanstaat. Dit omdat ik nu al 2x ben vergeten hem uit te zetten....
Tot nu toe geen probleem aangezien de spanning van de accu nooit onder 11.5 kwam gelukkig

EDIT: succes met de verhuizing pixel, das altijd een gedoe :X
Mijn ervaring is dat die dempingsmatten wel helpen, of je er helemaal vanaf komt heeft natuurlijk te maken met hoe 'ernstig' je bonk nu is. Bij mij was het voldoende om er mooi geluid uit te halen in ieder geval.
En bedankt; ik weet dat het veel gedoe is, maar het meeste is wel geregeld. Belangrijkste is nu dat ik een weekje sabbatical neem van mn studie, en wat meuk in dozen ga stoppen. Bed demonteren en voldoende ethernetkabels in het nieuwe huis neerleg;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Succes met verhuizen - trouwens een kratradiootje is natuurlijk wel erg handig in je nieuwe huis, zolang je nog bezig bent en een en ander nog niet hebt aangesloten. Dat is genoeg lijkt me om een dag van je 'sabbatical' te investeren in een nieuwe kratje ;-)

Ik zit momenteel deftig te twijfelen of ik niet ergens een leuke zaagtafel moet gaan scoren. Ik wil nog minstens 2 kratjes maken en ook een zelfbouw pc.. Alles uittekenen voor ik naar de gamma ga weerhoudt me een beetje van starten aan deze drie projectjes. Vooral omdat ik graag ad hoc werk en zomaar ineens (wil kunnen) kan bedenken dat ik het anders aan wil pakken... MAar goed... op een zeker moment mogen jullie hier zeker nog weer 2 projectjes verwachten. Al moet ik eigenlijk eerst even de startpost updaten / klaarmaken voor een nieuw draadje. Tips en suggesties graag naar DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219973

Skeltenaer schreef op zondag 01 november 2009 @ 19:24:
Ik ben me er van bewust dat dit meer als 1/10e is, maar een tijd geleden vertelde iemand toch dat acculaders lang niet met 100% efficentie laden? (ik kon de post niet meer vinden)
En iets meer lijk te niet zo erg.
Het ligt niet aan de laders maar de accu. 1/3 van de laadstroom wordt ben je als het ware kwijt. Dat betekent dat je 1.5x langer moet laden om op een volle accu uit te komen.

Als je met meer stroom laadt dan bestaat er de kans dat de platen te heet worden en dat de gel gaat koken. Of dat gebeurt hangt van je accu af. Daarnaast gaat laden nog minder efficient bij een te hoge stroom. Ik moet zeggen dat 2A best veel is voor een 12Ah accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lredev schreef op zondag 01 november 2009 @ 11:09:
Die speakers worden wel door meer mensen gebruikt, en die zullen prima werken. (gaaskapje zit er inderdaad wel bij) Het is sowieso handig even de topicstart en wellicht ook de rest van het topic door te bladeren. Dan zie je dat de "wat heb ik nodig vraag" al wel een keertje of 200 beantwoord is ;)
Even offtopic, wat is de officiële naam voor dat gaas? Was er laatst naar op zoek, maar kan het nergens vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Anoniem: 320165 schreef op maandag 02 november 2009 @ 11:21:
[...]

Even offtopic, wat is de officiële naam voor dat gaas? Was er laatst naar op zoek, maar kan het nergens vinden..
Google's eerste hit

Was er ook al naar op zoek, wil zoiets gebruiken voor over mijn speakers in krat 3.0 ;)

@ lredev;

Een dagje moet inderdaad genoeg zijn, al mijn gereedschap ligt wel bij mijn ouders, dus denk dat ik daar maar een mooie vrijdag aan besteed;) Ik laat 't betonplex wel op maat zagen bij de Praxis, die 2 euro zaagkosten kunnen er nog wel bij;)

[ Voor 23% gewijzigd door Pixeltje op 02-11-2009 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Pixeltje schreef op maandag 02 november 2009 @ 11:26:
[...]
...Praxis, die 2 euro zaagkosten kunnen er nog wel bij;)
Veel gamma's zagen gratis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltenaer
  • Niet online
Anoniem: 219973 schreef op maandag 02 november 2009 @ 10:53:
[...]

Het ligt niet aan de laders maar de accu. 1/3 van de laadstroom wordt ben je als het ware kwijt. Dat betekent dat je 1.5x langer moet laden om op een volle accu uit te komen.

Als je met meer stroom laadt dan bestaat er de kans dat de platen te heet worden en dat de gel gaat koken. Of dat gebeurt hangt van je accu af. Daarnaast gaat laden nog minder efficient bij een te hoge stroom. Ik moet zeggen dat 2A best veel is voor een 12Ah accu.
Ik denk dat dat wel losloopt, op conrad zelf staat bij een andere acculader van 2A aangegeven dat ze goed zijn voor 10 tot 40A. (bij de mijne staat dit niet, maar 2A lijkt me gewoon 2A)
Ik heb hem al besteld, dus ik ga het zowieso proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

iemand al eens geëxperimenteerd met van die kleine condensators (elco's?)

Heb er eentje geprobeerd maar die heeft veel te weinig capaciteit (1000uF) en merk dus totaal geen verschil.

Las ergens dat je er ook meerdere kan aansluiten van verschillende capaciteiten om de beste dekking te bereiken, maar wil graag eerst weten of het op zo'n kleinschalig project wel zin heeft?

En 't voltage van een dergelijke elco maakt niet uit toch? Zolang deze maar meer dan 12v is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-06 19:53
Toevallig ben ik er afgelopen weekend mee bezig geweest tijdens het verbeteren van mijn radiokist. Ik heb geexperimenteerd met een condensator van 63V 10.000uF. Een multimeter ertussen en testen maar. Ik ben tot de conclusie gekomen dat de elco helemaal niks doet. Je ziet dat hij oplaadt als je de radio aan zet maar hij wordt nooit meer ontladen of opnieuw opgeladen (stroommeter blijft op 0). Ik heb dit getest met zowel een autoradio als een TA2024 versterkerbordje. Blijkbaar kan een gelaccu de benodigde stroom snel genoeg leveren zodat er geen beroep op de elco gedaan hoeft te worden.

Maar dit is mijn conclusie, misschien dat anderen wel degelijk een effect constateren? Misschien dat het zo snel gaat dat de ontlading niet meetbaar is?

[ Voor 4% gewijzigd door Michel5128 op 02-11-2009 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnitedJunk
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-06 13:37
geen vraag & aanbod hier

[ Voor 87% gewijzigd door teacher op 03-11-2009 20:23 ]

CardMapr.nl ✈ Vind American Express creditcard locaties, en spaar voor (gratis) vluchten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318344

Heey :D

ik heb ook een kratradio gemaakt maar wil deze tijdelijk op het lichtnet aansluiten.
ik heb er inzitte (autoradio van philips, model staat er niet op)
en ik heb een gewone adapter gevonden waar op staat.

AC - DC ADAPTOR
MODEL: AD 4812-10
INPUT: 230V - 50Hz 26W
OUTPUT: 12V - 1000mA 12VA

Kan ik dan gewoon de + en de - draden van de adapter op de autoradio aansluiten?
als het anders moet dan hoor ik het graag! ;)

Alvast bedankt :D

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 318344 op 02-11-2009 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltenaer
  • Niet online
@United junk;
Zon marquant versterker is zo goedkoop dat het zonde is die 2de hands te kopen, die moet je gewoon bij de kijkschop halen. Een ander ''goed''koop versterkertje is de TA2024, die kun je kopen via ebay. (of mischien via Iredev, maar die heeft er natuurlijk ook geen duizend op vooraad, dat moet je even aan hem vragen.)

@Blue Lagoon;
Jouw adapter levert veels te weinig stroom (amperes) voor je autoradio, voor een autoradio zou ik iets zoeken in de richting van 5Ampere, jij hebt er nu een van 1A.
Daarbij komt nog dat de meeste DC adapter 12V zijn. En een autoradio werk het beste op 14V, dit omdat de dynamo van een auto 14V genereert. (correct me if im wrong :?)
Ik denk dat je autoradio op 12 volt best kan werken hoor, maar ik heb hier geen ervaring mee....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ skeltenaer bedankt voor de reactie :D
volgens mij is het in iedere (moderne auto 12 volt)
omdat er een gelijkrichter in zit volgensmij.

maar... wat gebeurt er als ik de voeding aansluit op me radio??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:32
Autoradio werkt tussen de 10 en 15V geloof ik.

En je kunt die adapter wel aansluiten op je radio, maar 1A is een beetje weinig.

Als je het volume flink open gooit trekt hij toch echt wel een amperetje of 4 denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Michel5128 schreef op maandag 02 november 2009 @ 18:35:
Maar dit is mijn conclusie, misschien dat anderen wel degelijk een effect constateren? Misschien dat het zo snel gaat dat de ontlading niet meetbaar is?
Heb je soms de DC stroom gemeten? Mijn multimeter kan geen AC stroom meten. Bij constante belasting zal de DC stroom van een condensator gemiddeld nul zijn. Er loopt wel stroom, maar die gaat net het ritme van de muziek heen en weer en dat is veel te snel voor je multimeter.

Als je geen AC stroom kunt meten kun je misschien de AC spanning van de accu meten met en zonder condensator. Dat zou een waarde moeten opleveren van de 'ripple'. Oftewel de variatie in accuspanning. Probeer het met een nummer met veel lage basnoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltenaer
  • Niet online
@Blue lagoon,
ThinkPadd schreef op maandag 02 november 2009 @ 22:26:
Autoradio werkt tussen de 10 en 15V geloof ik.

En je kunt die adapter wel aansluiten op je radio, maar 1A is een beetje weinig.

Als je het volume flink open gooit trekt hij toch echt wel een amperetje of 4 denk ik.
Dat betekent dus dat deze dc adapter goed is voor jou. Je zou altijd nog een elco ertussen kunnen doen als het net te weinig blijkt te zijn voor bijvoorbeeld nummers met flinke bas ;)
Je kunt best proberen de adapter aan te sluiten die je al hebt, maar dan zul je waarschijnlijk maar op een erg laag volume kunnen spelen voordat hij uitvalt. De adapter die je nu hebt levert namelijk te weinig stroom voor hoge volumes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
Anoniem: 219973 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 00:46:
[...]

Heb je soms de DC stroom gemeten? Mijn multimeter kan geen AC stroom meten. Bij constante belasting zal de DC stroom van een condensator gemiddeld nul zijn. Er loopt wel stroom, maar die gaat net het ritme van de muziek heen en weer en dat is veel te snel voor je multimeter.

Als je geen AC stroom kunt meten kun je misschien de AC spanning van de accu meten met en zonder condensator. Dat zou een waarde moeten opleveren van de 'ripple'. Oftewel de variatie in accuspanning. Probeer het met een nummer met veel lage basnoten.
Ik heb inderdaad de DC stroom gemeten, AC kan ik ook niet. Zal aankomend weekend eens verder proberen met de AC spanning (de radio staat bij mijn ouders thuis wat ze me niet altijd in dank afnemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Skeltenaer schreef op maandag 02 november 2009 @ 21:52:
En een autoradio werk het beste op 14V, dit omdat de dynamo van een auto 14V genereert. (correct me if im wrong :?)
Ik denk dat je autoradio op 12 volt best kan werken hoor, maar ik heb hier geen ervaring mee....
Een een autoradio werkt niet 'beter' op 14 volt maar kan gewoon wat harder 8) Een autoaccu levert ook gewoon 12 of 13 volt als de motor uit staat en dat werkt prima.
Anoniem: 318344 schreef op maandag 02 november 2009 @ 22:23:
maar... wat gebeurt er als ik de voeding aansluit op me radio??
Ik denk dat je autoradio prima werkt op die voeding. Maar als je hem te hard zet dan heb je kans dat je voeding doorbrandt. Ik zou voor die dualextreme voeding gaan. Dan kan er weinig mis gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hartstikke bedankt voor de reacties :D
nu weet ik teminiiste goed als het kan of niet kan.
en wat ik moet hebben om het wel goed te doen :D

@skeltenaer bedankt voor die link!:D
moet ik dan gewoon dat plugje afknippenj en dan de + en de - draden van die adapter op de autoradio doen?
alvast bedankt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja je kan het gewoon afknippen volgens mij, wat je ook kan doen is een buisje bestellen voor zo'n plug en die verbinden met je autoradio. Zodat je die kabel altijd nog voor wat anders kan gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

het spijt me als ik zo veel vragen stel...
maar ik wou wat proberen:D
ik had een xbox360 en die is kapot gegaan
en heb daar de voeding nog van:P

nu staat er op:

AC ADAPTER
MODEL: DPSN-186EB-1 A
INPUT: 200-240V - 2.7A - 47-63Hz
OUTPUT DC 203W
12V - 16.5A, - 5VSB - 1A

kan ik deze oude xbox360 voeding hiervoor gebruiken??

alvast bedankt!:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
Met 16,5A op 12 volt moet het zeker lukken. Let er wel op dat je de goede draden gebruikt van de voeding omdat er ook een 5volt lijn in zit. Het beste kun je dit dus eerst even nameten.

Edit:
Afbeeldingslocatie: http://krisbox.free.fr/atxto360.GIF
Geel is + en zwart is -

[ Voor 19% gewijzigd door Michel5128 op 03-11-2009 19:37 . Reden: Plaatje bijgevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bedankt voor de reactie ga het meteen proberen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

het is wel raar dat ik 4 gelen heb en 4 zwarte..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:45

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Wie o wie maakt er een nieuw deel?

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zijn alle 4 de gelen 12+
en alle 4 de zwarte gnd?
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

der is een probleempje ik heb dat draad van die xbox 360 adapter gestipt enzo...
toen sloot ik hem aan dat ging wel goed geen stoppen door geslagen enzo..
alleen..
krijg ik hem niet aan omdat op de adapter van de xbox360 dat lampje oranje blijft en betekent dat hij uitstaat.
hoe moet ik het lampje groen krijgen (aan dus)??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 311657

Kan ik een accu van een boormachine gebruiken voor een kratje, of batterijen.
Want ik beschik nog niet over een (gel,zuur)accu :)
Het gaat om een 14.4V accu van het merk Black&decker
Capaciteit van de accu: 1.7 Ah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ohja en ik heb alle kabels gemeten echt alle :p van de adapter van de xbox360
en ieder draad gaf stroom dus ook de MIN :S
en ik krijg de autoradio maar neit aan op de xbox 360 adapter omdat die op standby staat.
(oranje lampje)
weet iemand hoe ik deze groen meot maken (dus aan)

Alvast bedankt:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomWassenberg
  • Nu online
Als ik zelf zo naar de pinout kijk die hierboven wordt gegeven zou ik de PWR_ENABLE (pin 1) aansluiten op de GND en het dan nog eens proberen. Als dat werkt kan je daar een schakelaar tussen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
teacher schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 21:08:
Wie o wie maakt er een nieuw deel?
Ik heb een nieuwe topicstart in de maak, dus nieuwe deeltje is onderweg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kun je in dat starttopic aangeven dat die Marquant versterkertjes veel minder zuinig zijn? En dat ze niet meer vermogen leveren dan de TA2024?

Dat moet bijna iedere pagina wel weer opnieuw uitgelegd worden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltenaer
  • Niet online
@Happer,
Dat lijkt me een goed idee, maar de marquant gaat wel iets harder, iemand op dit forum heeft ze allebei gehad en hij vond de marquant wel wat harder gaan (een hele tijd terug gelezen).
De reden dat hij harder gaat is waarschijnlijk een hogere ingangsgevoeligheid lijkt me dan.
Een gemodde TA2024 gaat waarschijnlijk harder O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Skeltenaer schreef op woensdag 04 november 2009 @ 13:18:
@Happer,
Dat lijkt me een goed idee, maar de marquant gaat wel iets harder, iemand op dit forum heeft ze allebei gehad en hij vond de marquant wel wat harder gaan (een hele tijd terug gelezen).
De reden dat hij harder gaat is waarschijnlijk een hogere ingangsgevoeligheid lijkt me dan.
Een gemodde TA2024 gaat waarschijnlijk harder O-)
De ingangsweerstand bij de mca200 is regelbaar, deze kan je dus schalen naar de bron. (of 't uitgangsvolume dat je wil.) Aangezien de MCA200 geen spanningsverhogend circuit heeft, KAN er inderdaad gewoonweg niet meer volume uit komen dan uit de TA2024.
Anoniem: 219973 schreef op woensdag 04 november 2009 @ 11:26:
Kun je in dat starttopic aangeven dat die Marquant versterkertjes veel minder zuinig zijn? En dat ze niet meer vermogen leveren dan de TA2024?

Dat moet bijna iedere pagina wel weer opnieuw uitgelegd worden :p
Ik zal vavond in ieder geval een basistopicstart maken (waar ik al aardig eind mee ben) en dan later aanvullen met de foto's en een FAQ op basis van de reacties in eerdere topics. Met name versterkerkeuze zal ik apart duidelijk onder de aandacht brengen.

Ik zit verder nog een beetje met een klein ethisch dilemma. Was bijvoorbeeld jij of ieder ander degene die ta2024's naar nederland haalt dan was het geen probleem er overduidelijk naar te verwijzen. Nu ik dat zelf doe is het toch een beetje onkies voor mijn gevoel, aangezien ik de TS maak. Ik hoop dat ik door in eerste plaats te verwijzen naar eBay en samenkopen en in de tweede plaats naar mijzelf het toch een beetje in balans hou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

lredev schreef op woensdag 04 november 2009 @ 13:28:

Ik zit verder nog een beetje met een klein ethisch dilemma. Was bijvoorbeeld jij of ieder ander degene die ta2024's naar nederland haalt dan was het geen probleem er overduidelijk naar te verwijzen. Nu ik dat zelf doe is het toch een beetje onkies voor mijn gevoel, aangezien ik de TS maak. Ik hoop dat ik door in eerste plaats te verwijzen naar eBay en samenkopen en in de tweede plaats naar mijzelf het toch een beetje in balans hou.
Dat lijkt me netjes. Iedereen hier weet dat je nu met dit dilemma zit, dus zullen ze het je niet meer kwalijk nemen;)

Daar komt bij, je geeft een alternatief toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnitedJunk
Wat moet ik nu doen?
De MCA 200 is uitverkocht bij de Kijkshop. En ik wil zo snel mogelijk een versterker hebben.
Welke moet ik doen?

CardMapr.nl ✈ Vind American Express creditcard locaties, en spaar voor (gratis) vluchten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
De MCA200 is ook te koop bij mediamarkt, voor het zelfde geld. Als ik je DM goed begreep gebruik je hem op een plek, dan maakt verbruik en gewicht ook niet zoveel uit?

PS: Ik ben NU bezig met nieuwe topicstart ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
Kijk op Ebay naar een TA2024. Net zo goed en veel zuiniger!
Bijvoorbeeld:
http://cgi.ebay.nl/MKll-T...ain_0?hash=item3ca695fcec
of
http://cgi.ebay.nl/2-15-w...fiers?hash=item518dcf01bf

Ik heb zojuist een 5A voeding gewonnen op Ebay voor US $9,25 (€ 6,40) incl verzenden! Kan ik mooi mijn lompe pc-voeding vervangen. Er staan er trouwens nog veel meer op voor rond de US $10,00 zonder verzendkosten! Dat is nog veel goedkoper dan Dealextreme.com dus doe er je voordeel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnitedJunk
Michel5128 schreef op woensdag 04 november 2009 @ 20:12:
Kijk op Ebay naar een TA2024. Net zo goed en veel zuiniger!
Bijvoorbeeld:
http://cgi.ebay.nl/MKll-T...ain_0?hash=item3ca695fcec
of
http://cgi.ebay.nl/2-15-w...fiers?hash=item518dcf01bf

Ik heb zojuist een 5A voeding gewonnen op Ebay voor US $9,25 (€ 6,40) incl verzenden! Kan ik mooi mijn lompe pc-voeding vervangen. Er staan er trouwens nog veel meer op voor rond de US $10,00 zonder verzendkosten! Dat is nog veel goedkoper dan Dealextreme.com dus doe er je voordeel mee.
Oke bedankt!
Als ik bijvoorbeeld deze neem: LINK
Kan ik toch gewoon mijn 12V, 5A erop aansluiten. En mijn 2x 120 watt boxen? Heb ik dan mooi geluid?

Dankje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltenaer
  • Niet online
@Michel,
Ik weet niet hoe jij ze vind, maar ik vind ze niet.... Ik vind wel van die kastjes. Maar dan vind ik zon platte DC adapter fijner....
€6.40 voor een 5A DC adapter inclusief verzendkosten is wel echt spotgoedkoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
UnitedJunk schreef op woensdag 04 november 2009 @ 20:17:

Kan ik toch gewoon mijn 12V, 5A erop aansluiten. En mijn 2x 120 watt boxen? Heb ik dan mooi geluid?
Dat kan prima! De tweede die ik gelinkt heb is wel iets duurder, maar de kunt de plug van de voeding er direct insteken. Bij de eerste zul je de stekker eraf moeten knippen of een contraplug aan de versterker moeten maken. Jouw boxen erop en je hebt een supergeluidje! Gaat het dan nog te zacht kun je altijd nog de weerstandmod uitvoeren...
Skeltenaer schreef op woensdag 04 november 2009 @ 20:21:
@Michel,
Ik weet niet hoe jij ze vind, maar ik vind ze niet.... Ik vind wel van die kastjes. Maar dan vind ik zon platte DC adapter fijner....
€6.40 voor een 5A DC adapter inclusief verzendkosten is wel echt spotgoedkoop!
Zoek op "power supply 12v 5a" en voíla! ff scrollen en je vindt deze. (wel ff resultaten wereldwijd aanklikken) Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
En een nieuw topic is een feit: Het Kratradio Topic [deel 5]

Nu met vernieuwde TS :P e.e.a. wordt zsm ge-update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:16

FeaR

In GoT we trust

Daar dus verder...
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4Qbe65FCECovnaeuBaw4vNAD/full.gif

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Linken naar conrad producten? Gebruik de directe productlink...