Het kratradio topic [deel 4] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 151.208 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:27
Heb zelf ook dat bordje in een krat verwerkt (zal zo eens posten) Zelf heb ik gewoon luidsprekers van marktplaats gehaald (goede Jamo's met onverwoestbare randen) en die in een kratje verwerkt

je raadt het al ? Heb nu een heus 2 weg systeem (aan 2 kanten) en wisselfilters in mijn kratje). Het geluid is veel beter dan die goedkope auto speakers

Zelf heb ik ook nog wat reserve ingebouwd (10.000). Het grote voordeel is dat je eindeloos lang op een goedkope 7Ah accu kan draaien. Je vult makkelijk een grote woonkamer met hard geluid. Echter wil je buiten ook veel bereiken zal je echt een krachtigere versterker moeten hebben (Het geheel word dan wel veel zwaarder en gaat maar een paar uur mee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:46

Pixeltje

Woo-woohoo!

Roderiktweaker schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 21:18:
Zelf heb ik ook nog wat reserve ingebouwd (10.000). Het grote voordeel is dat je eindeloos lang op een goedkope 7Ah accu kan draaien.
Wat bedoel je met een reserve 10.000?

Peter:

Die TA2024 is inderdaad een prima keuze. Bij die jij nu linkt moet je nog wel de modificatie doen, als je die nodig acht. (als je een iPod gebruikt raad ik je die zeker aan).

Die twee standen schakelaar werkt zo, zeg maar:

Stand Uit = Uit, is logisch :+
Stand 1 = accu
stand 2 = netvoeding

Dus als je in de achtertuin zit leg je een verlengsnoer neer, en zet je de schakelaar opstand 2, als je naar het strand gaat, laat je het verlengsnoer thuis,en gebruik je stand 1.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Pixeltje

Ik wil aan de TA2024 een mp4 aansluiten. 3,5mm jack dus.
Ben 14 zit nu in de 3e VWO. Kan wel een beetje solderen en me vader ook. Maar is het makkelijk die modificatie?

En hoe sluit ik die adapter aan op mijn versterker? Op de site van Samenkopen zie ik een plaatje met een soort kleine ingang. Bij conrad zijn die denk ik wel maar wat voor moet ik hebben?

Peter

Nogmaals super actief topic hiero *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een tijd dit topic in de gaten te hebben gehouden, heb ik afgelopen zomer dan ook eindelijk zelf (met twee vrienden) een "kofferradio" gebouwd. Deze wil ik jullie natuurlijk niet onthouden :P

Hier wat foto's (flesje bier ter indicatie van de grootte):

http://i33.tinypic.com/nvbasg.jpg
http://i34.tinypic.com/ax08it.jpg
http://i37.tinypic.com/1z6v3ac.jpg
http://i37.tinypic.com/1o3b0k.jpg
http://i35.tinypic.com/15hjr83.jpg

Onderdelen lijst:

Buitenkant-voorkant
- Koffer van een oude videocamera (binnenin verstevigd met een plank aan de voorkant, onderkant en achterkant)
- Speakers van een boombox voor in een auto
- "tweaters" van dezelfde boombox
- Digitale voltmeter (ebay)
- Knop om de voltmeter te bedienen. Standaard uit, alleen bij indrukking aan.

Buitenkant-boven
- Aan uit schakelaar
- LED aanduiding
- Aansluiting voor 3,5mm audio kabel
- Aansluiting voor Druppellader.

Binnenkant
- Baspijpjes van boombox (geen idee of ze zin hebben, maar we waren toch bezig... Schuim om evt zand tegen te houden)
- Versterker, Sherwood XA-1140 2x25W
- 2x 7Ah 12V Gel accu's. Vastgezet met klemmen en daar omheen binnenband.

Het geluid is best goed en hij gaat, voor zo'n compact ding, goed hard! Hoelang die het volhoud op twee volle accu's weet ik nog niet, maar ik gok een uur of 8 ofzo.

Ben van plan het volgende nog toe te voegen:

1. Draagband
2. Houder voor ipod/mp3speler
3. Een elco???? Wat zou nu het voordeel zijn als ik die er nog tussen soldeer? Ik heb er veel over gelezen, maar wat nu echt het nut is, is me nog niet helemaal duidelijk...

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
@hierboven
Super gaaf zo'n compact ding

Zelf heb ik er ook een elco van 10,000 mF (16Volt). Omdat het voltage zo laag is kost het geen drol dus waarom niet. Ik had wel de indruk dat de bass iets strakker werd. En hij speelt nog een tijdje door als je hem uit zet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een elco liggen van 4700uF 16V. (was volgens elektronicaboer goed genoeg..). Is deze goed genoeg? En het enige echte voordeel is dus dat de bass iets strakker wordt? En wat bedoel je daar precies mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hee, ik heb een vraagje. ik ben nu een kratradio aan het bouwen (hij gaat alleen wel in m'n scooter buddy) alleen nu heb ik 4x150 watt 3 way boxen alleen ik kan geen versterker vinden die 4 van die boxen aankan, hebben jullie misschien een (goedkoop) idee?
alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 22:03:
Heb een elco liggen van 4700uF 16V. (was volgens elektronicaboer goed genoeg..). Is deze goed genoeg? En het enige echte voordeel is dus dat de bass iets strakker wordt? En wat bedoel je daar precies mee?
Zal voldoende moeten zijn. Echter ze kosten geen drol dus als het even kan (neem een grotere). En waarschijnlijk zit het effect tussen mijn oren alleen ik dacht wel een verbetering te horen. De bas leek minder te vervormen op hoog volume

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roderiktweaker schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 22:30:
[...]

Zal voldoende moeten zijn. Echter ze kosten geen drol dus als het even kan (neem een grotere). En waarschijnlijk zit het effect tussen mijn oren alleen ik dacht wel een verbetering te horen. De bas leek minder te vervormen op hoog volume
Ik zal eens kijken, hij werkt nu prima. Maar een betere bass is natuurlijk nooit weg! bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat er geen filmpje bij zit.
Hij ziet er wel nice uit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-09 21:36
Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 21:32:
@Pixeltje

Ik wil aan de TA2024 een mp4 aansluiten. 3,5mm jack dus.
Ben 14 zit nu in de 3e VWO. Kan wel een beetje solderen en me vader ook. Maar is het makkelijk die modificatie?

En hoe sluit ik die adapter aan op mijn versterker? Op de site van Samenkopen zie ik een plaatje met een soort kleine ingang. Bij conrad zijn die denk ik wel maar wat voor moet ik hebben?
Twee weerstanden erop solderen is goed te doen. Je kunt natuurlijk voordat je hier aan begint eerst luisteren hoe de versterker het zonder doet. Voor uitleg zie http://www.aplomb.nl/skn/moatiej.html

Om de voeding aan te sluiten kun je bij Conrad een contra-bus zoeken waar die plug in kan. Als je kijkt naar dit versterkertje op ebay zit deze bus er al aan. Je kunt natuurlijk ook gewoon de stekker van de voeding af knippen. :)
Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 21:49:
Na een tijd dit topic in de gaten te hebben gehouden, heb ik afgelopen zomer dan ook eindelijk zelf (met twee vrienden) een "kofferradio" gebouwd. Deze wil ik jullie natuurlijk niet onthouden :P

Hier wat foto's (flesje bier ter indicatie van de grootte):

http://i33.tinypic.com/nvbasg.jpg
http://i34.tinypic.com/ax08it.jpg
http://i37.tinypic.com/1z6v3ac.jpg
http://i37.tinypic.com/1o3b0k.jpg
http://i35.tinypic.com/15hjr83.jpg
Mooi ding! Erg mooi afgewerkt ook! :*)
Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 22:18:
hee, ik heb een vraagje. ik ben nu een kratradio aan het bouwen (hij gaat alleen wel in m'n scooter buddy) alleen nu heb ik 4x150 watt 3 way boxen alleen ik kan geen versterker vinden die 4 van die boxen aankan, hebben jullie misschien een (goedkoop) idee?
alvast bedankt!
Een Ta2024 versterker zoals hierboven uit de Ebay link kan omgaan met 4 en 8 ohm speakers. Als je twee speakers (liefst dezelfde) in serie op elkaar aansluit heb je 4+4=8 Ohm. Geen probleem voor deze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Geniaal :D Is die koffer niet vrij zwaar, met twee accu's erin?

Nevertheless; supervet idee, en de uitwerking is ook leuk! Heb je een houdertje waar je een mp3-speler in kan schuiven oid? of leg je die los in de het koffertje?

@ Peter:

Die modificatie is niet zo moeilijk, je moet alleen voorzichtig solderen. De website die Michel je geeft is inderdaad de goede, en daar zou je alle nodige info moeten kunnen vinden.

Het bordje wat hij aanraad van Ebay is wel wat duurder dan die van de samenkoop actie (maar ziet er ook vetter uit). Voordeel is dat er al een adapterplug bij zit, en alle kabels zijn meegeleverd; denk daarbij aan Cinch (rood/wit, ook bekend als tulp;) ) en speakerkabels.

@ Onbekend:
Ik weet niet hoe groot jou Buddy is, maar als je daar 4 speakers in kwijt kan, heb je volgens mij geen ruimte meer voor de andere materialen :+

[ Voor 48% gewijzigd door Pixeltje op 12-10-2009 23:01 ]

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ pixeltje

De koffer is wel vrij zwaar ja, zeker door de accus en de planken om het te verstevigen. Maar zolang je er geen lange stukken mee gaat lopen valt het mee. Ik moet nog eens een keer wegen. Met een draagband zal het ook wel beter zijn. Moet ik die eerst wel ergens vandaan halen.

Ik heb nog geen mp3 houder ofzo, nu ligt de ipod gewoon los op de koffer met een korte (zelf gemaakte) audio kabel. Ik zat te denken aan een soort net of zakje aan de zijkant (niet zo mooi) of een houder maken waar een ipod rechtop in kan worden gezet. Geen idee of je zulke houders ook ergens kan kopen ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 09:06
Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 23:22:
@ pixeltje

De koffer is wel vrij zwaar ja, zeker door de accus en de planken om het te verstevigen. Maar zolang je er geen lange stukken mee gaat lopen valt het mee. Ik moet nog eens een keer wegen. Met een draagband zal het ook wel beter zijn. Moet ik die eerst wel ergens vandaan halen.

Ik heb nog geen mp3 houder ofzo, nu ligt de ipod gewoon los op de koffer met een korte (zelf gemaakte) audio kabel. Ik zat te denken aan een soort net of zakje aan de zijkant (niet zo mooi) of een houder maken waar een ipod rechtop in kan worden gezet. Geen idee of je zulke houders ook ergens kan kopen ofzo
Als je een ta2024 neemt wordt 'ie al een stuk lichter. Als draagband is een autogordel van de sloop goed te doen. Ook kan je bij de kringloop een oude tas oid met draagband halen.

@peter
en anderen die de weerstand mod overwegen: http://www.nopom.org/tech/58/ta2024-weerstand-mod.htm daar heb ik mijn geslaagde poging beschreven, wellicht helpt het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, aangezien er hier vele supergave home-made kasten staan, ben ik nu zelf ook vn plan om 2 subwoofers voor op mn kamer te bouwen in 1 krat, kan iemand me een simpele uitleg geven waar ik mee moet beginnen en hoeveel geld ik kwijt ben? alvast bedankt;)

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar op de conrad site kan ik een busje vinden voor een adapter als deze? Ik kom tot bouwpaketten -> connectoren en dan niet meer verder.. :p

Ik ben namelijk ook van plan om een schakelaartje in te bouwen zodat ik op netstroom kan spelen. Moet nog wel even kijken hoe ik dat dan aansluit, maar dat moet het probleem niet zijn lijkt me :)

@ Finntrol, bekijk de begin post is. Hoeveel je kwijt bent hangt van jezelf af, iedereen gebruikt andere onderdelen. Dus dat zou je zelf moeten uitzoeken (wat geen kwaad kan)...

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2009 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 10:36:
Waar op de conrad site kan ik een busje vinden voor een adapter als deze? Ik kom tot bouwpaketten -> connectoren en dan niet meer verder.. :p

Ik ben namelijk ook van plan om een schakelaartje in te bouwen zodat ik op netstroom kan spelen. Moet nog wel even kijken hoe ik dat dan aansluit, maar dat moet het probleem niet zijn lijkt me :)

@ Finntrol, bekijk de begin post is. Hoeveel je kwijt bent hangt van jezelf af, iedereen gebruikt andere onderdelen. Dus dat zou je zelf moeten uitzoeken (wat geen kwaad kan)...
Hmm, ik heb even gezocht, maar kan er zo snel ook niet komen. Wat is er mis met de adapter die je linkt van dealextreme?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Componenten, bouwpakketten> connectoren > laagspanningsbussen en dan de juiste maat zoeken. Ik gok op deze: http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=733954

Afbeeldingslocatie: http://media.conrad.com/xl/7000_7999/7300/7330/7339/733946_BB_00_FB.EPS.jpg

Want dealextreme zegt:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/J3KVl1EqLXAJEtFHjlSGobsf/full.jpg

en conrad zegt:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/22GET4titXOrHSNkQArRqzCa/full.jpg

Dan past de stekker van de adapter gewoon in de jackbus. Deze bus is dan ook nog zo dat als er geen plug in zit pin 1 en pin 2 van de plug zijn doorverbonden, gaat er een stekker in dan wordt dit losgekoppelt en is pin 1 verbonden met kern de adapterplug en pin 3 verbonden met de mantel van de adapterplug. als je pin 1 dan dus koppelt aan de plus van je versterker en pin 2 met de accu, dan zal de versterker op accu spelen indien er geen plug aanwezig is, en op netstroom (adapter) als de plug er in zit. De plus van de accu is dan losgekoppelt.

De min pool van accu,, adapter, en versterker mogen permanent verbonden zijn.

Je kan dan een zelfde plug maken voor het laadsysteem (bijvoorkeur andere maten, zodat het niet verwisselt kan worden) waarbij je de aansluitingen zo toepast dat als de lader ingeplug is, de acculosgekoppelt is van de versterker en de netstroomaansluiting (de accu mag nooit verbonden worden met de accu)

Mooier is een en ander te regelen met de harper kratsafe. Dan beveilig je je accu ook nog eens tegen te ver ontladen.

[ Voor 4% gewijzigd door lredev op 13-10-2009 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Het is qua afmetingen zeker een redelijke sub. 20.3cm. Wat geluid betreft weet ik het niet.
Ik weet niet waar je 'm op aan wilt sluiten, op een TA2024 heeft het weinig zin denk ik, die heeft geen kanalenscheiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Pixeltje schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 12:19:
[...]

Het is qua afmetingen zeker een redelijke sub. 20.3cm. Wat geluid betreft weet ik het niet.
Ik weet niet waar je 'm op aan wilt sluiten, op een TA2024 heeft het weinig zin denk ik, die heeft geen kanalenscheiding.
Ah dat zal wel loslopen. Als hij als actieve sub wordt aangesloten op een AV-receiver dan gaan er toch alleen lage frequenties heen. Maar ik weet natuurlijk ook niet hoe finntroll de boel gaat aansliten / gebruiken.

Als je zelf een actieve subwoofer gaat maken, zou kijken naar een bassreflex behuizing, dit heeft een hoger rendement, ware het niet dat het dan heel nauw komt op de afmetingen. Het meest simpel is dan natuurlijk gewoon een gesloten kist.

Kijk ook eens naar een dubbelspoelswoofer. hierbij kan je dan beide kanalen van de TA2024 (of andere versterker) op aansluiten. (mits dual mono)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lredev schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 11:22:
Dan past de stekker van de adapter gewoon in de jackbus. Deze bus is dan ook nog zo dat als er geen plug in zit pin 1 en pin 2 van de plug zijn doorverbonden, gaat er een stekker in dan wordt dit losgekoppelt en is pin 1 verbonden met kern de adapterplug en pin 3 verbonden met de mantel van de adapterplug. als je pin 1 dan dus koppelt aan de plus van je versterker en pin 2 met de accu, dan zal de versterker op accu spelen indien er geen plug aanwezig is, en op netstroom (adapter) als de plug er in zit. De plus van de accu is dan losgekoppelt.

De min pool van accu,, adapter, en versterker mogen permanent verbonden zijn.

Je kan dan een zelfde plug maken voor het laadsysteem (bijvoorkeur andere maten, zodat het niet verwisselt kan worden) waarbij je de aansluitingen zo toepast dat als de lader ingeplug is, de acculosgekoppelt is van de versterker en de netstroomaansluiting (de accu mag nooit verbonden worden met de accu)

Mooier is een en ander te regelen met de harper kratsafe. Dan beveilig je je accu ook nog eens tegen te ver ontladen.
Ik wil het inderdaad ook combineren met de kratsafe :)

Ik snap jouw uitleg niet helemaal :$
- Moet pin 2 (zie onderstreepte woorden) dan ook aan de plus van de accu?
- Je hebt het ook over het laadsysteem, waarbij je de aansluitingen dan anders toepast. Vervolgens zeg je dat als ik dan laden wil dat accu dan losgekoppelt moet zijn versterker (oke) maar ook van de netstroomaansluiting? Omdat de accu nooit verbonden mag worden met de accu? Kan je dit nog even toelichten?
- Ik heb thuis al een extra adapter liggen met een output van 19V en 4.22A, is deze dan bruikbaar?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 13:57:
[...]

Ik wil het inderdaad ook combineren met de kratsafe :)

Ik snap jouw uitleg niet helemaal :$
- Moet pin 2 (zie onderstreepte woorden) dan ook aan de plus van de accu?
Jep. dat staat er toch :P
- Je hebt het ook over het laadsysteem, waarbij je de aansluitingen dan anders toepast. Vervolgens zeg je dat als ik dan laden wil dat accu dan losgekoppelt moet zijn versterker (oke) maar ook van de netstroomaansluiting? Omdat de accu nooit verbonden mag worden met de accu? Kan je dit nog even toelichten?
Als je wilt laden en voeden tegelijk moet de lader enkel met accu verbonden zijn en de voeding enkel met de versterker
- Ik heb thuis al een extra adapter liggen met een output van 19V en 4.22A, is deze dan bruikbaar?
Die is in principe bruikbaar, als je die 19V omlaag brengt naar +/- 12V. Goedkoper / makkelijker is denk ik die dealexteme voeding. Volgens mij hebben ze bij Dick best oid (zag ik eens in dit topic voorbij komen) ook een 12V 2A voeding.
Alvast bedankt!
En dan nu mijn poging tot verheldering middels een viertal "schema's".:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5vR5gU1f6epx01aVgyi33tjt/full.jpg

* Ja dat zijn post-it's :P

De vier schema's zijn:
  1. Gewoon op accu spelen en niet laden en niet voeden
  2. Alleen laden, niet voeden
  3. Alleen voeding, niet laden
  4. accu laden, versterker op voeding
Zoals je ziet is de versterker nooit verbonden met de lader, en de accu nooit met de voeding. Belangrijk is wel dat je de stekkertjes verschillend houd zodat je je neit kan vergissen. Zoals dit schema weergeeft zal ik in de toekomst de kistjes zonder kratsafe opbouwen.
indien er wel een kratsafe in zit is de wisselschakelwerking van de inbouwbussen overbodig en wordt dit door de kratsafe gedaan.

[ Voor 9% gewijzigd door lredev op 13-10-2009 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Super bedankt voor de post-its :D Verklaard een hoop!

Dus als ik het goed begrijp is dit ook een soort kratsafe? En als ik dus een kratsafe inbouw dan hoef ik maar 1 inbouwbus te maken voor het laden en voeden?

Sta ondertussen in de wacht bij tele2 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Is het mogelijk om deze paneelmeter:
http://www.samenkopen.net/action_product/411553/978255
aan te sluiten op je accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 20:38:
Hallo,

Dat is wel de bedoeling ;) Als je 'm aansluit op je iPod krijg je hele gekke waardes;)

Die paneelmeter heeft een eigen voedingsbron (bijvoorbeeld een 9V batterij). Er staat op de samenkopen.net website dat deze paneelmeter een gemeenschappelijke min heeft met de voeding, wat dat precies inhoudt weet ik niet.

Je sluit dus een 9V batterij aan op de paneelmeter, de twee overgebleven kabels verbind je met respectievelijk de Plus en de Min van de accu.

Die 9V batterij is om het schermpje te voeden, en zorgt er dus voor dat je meting niet wordt beinvloed door de meter zelf.

[ Voor 8% gewijzigd door Pixeltje op 13-10-2009 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Pixeltje

Ik moet dus een 9V batterij blokje erbij nemen om hem te laten werken.
Zoiets?
http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=482009

en:
en voor de aansluiting van links naar rechts:
voeding+, voeding-, meet-, meet+
9v + 9v - accu - accu +

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Peter:

Inderdaad, zo'n 9 Volt blokje.

Hoe de aansluiting van die paneelmeter is zal ik eens bekijken.

Geen 9 volt blokje dus..:
paneel meter 20V +/- 0,5% F.S +/- 2digit
resolutie 10mV
interne weerstand 5M ohm
werkspanning 5V
Let op: Gemeenschappelijke min met voeding.
De werkspanning is 5V bij deze paneelmeter. Je zult dus een andere oplossing moeten vinden. (bijvoorbeeld 3 penlites in serie, of misschien een 4.5V batterij.

De aansluiting staat inderdaad achterop de paneelmeter, dus dat moet lukken toch? :)

[ Voor 68% gewijzigd door Pixeltje op 13-10-2009 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Pixeltje

Je zegt een 4,5volt blokje maar er staat tog dat die bij 5 volt pas werkt? Of begrijp ik het verkeerd 8)7

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2009 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Ja, mijn paneelmeter heeft een werkspanning van 9V tot 12V. Dat betekend dat ik een aparte voeding nodig heb van minimaal 9V, tot maximaal 12V. Onder de 9V zal hij niet werken, boven de 12V verziek ik 'm.

De werkspanning van 5V is een beetje raar, want het is niet zo makkelijk om 5V te krijgen. Je accu levert 12V, 3 * 1.5V penlites leveren 4.5V, maar denk dat hij op 4.5V wel werkt hoor:) Stuur anders even een mailtje naar de verkoper van samenkopen.net. Die weet waarschijnlijk beter hoe die dingen in elkaar zitten dan ik;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Pixeltje

Net even een emailtje gestuurd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-09 21:36
Jongens, deze actie op SK is reeds gesloten net als die van de versterker bordjes... Je kunt dus niet meer bestellen totdat er weer een nieuwe actie komt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Michel5128 schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 21:43:
Jongens, deze actie op SK is reeds gesloten net als die van de versterker bordjes... Je kunt dus niet meer bestellen totdat er weer een nieuwe actie komt..
Hmm, is deels waar;)

Vaak hebben de actie starters nog wel wat liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Michel5128 schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 21:43:
Die komen ook ergens vandaan... je kan ze gewoon kopen via ebay. Daar zijn ze goed te vinden. Paneelmeters evenzo. Die hebben ze trouwens ook bij elektronica-online.

Makkelijk is ook om een multimeter van de gamma/karwei/praxis te halen, die vast te zetten op volt meten, uit elkaar slopen, schakelaartje op de voedingslijn (9Volt batterij) en je hebt een prachtig meter voor 6 euro + schakelaartje.

en ik heb er ook nog wel wat van die ta2024's te koop zie link signature / mail / dm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 20:38:
Hallo,

Dat kan ja. Je hebt een 5 volt regelaartje nodig Zo'n ding heeft 3 pinnetjes: een aarde, 7 tot 30 volt in en 5 volt uit. Zo sluit je dat aan.

Het is wel aan te raden een elcootje over de 5 volt uitgang aan te sluiten (tussen ground en output). Let wel op de plus en de min van de elco. Als je er een koopt is het langste draadje de plus van de elco.

Ik neem aan dat gezamelijke aarde betekent dat de negatieve meetingang op de aarde zit aangesloten. Je kunt de plus meetingang dan gewoon op de plus van de accu aansluiten. Die kan immers maximaal 20 volt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je versterker, voltmeter en adapter hebben als link 'www.ebay.nl'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Ziet er prima uit Peter, een aantal van je links (naar Ebay) doen het niet, maar een paneelmeter is een paneelmeter, natuurlijk;)

Hoeveel kost dit je nu? Kom je goedkoper uit dan de 160 euro waar je mee begon?

[ Voor 30% gewijzigd door Pixeltje op 14-10-2009 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pixeltje schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 20:16:
....
Hoeveel kost dit je nu? Kom je goedkoper uit dan de 160 euro waar je mee begon?
De totaalprijs was: 167,05

Vrij netjes (vooral die 12A accu) en ik heb er 10 euro bijgerekend voor eventuele verzendkosten bij BAG.
Waarschijnlijk ga ik ook nog een neon balkje/ ledjes die op de beat knipperen erin plaatsen voor een leuk effectje *O*.

Dus 167,05 met een extra versterkertje en schakelaartje.
Komt dan nog ongeveer 20 euro bij voor de lichtjes.

Dat www.ebay.nl is dat ik het daar ga kopen. De voltmeter haal ik waarschijnlijk toch maar Conrad.nl
is tog het makkelijkst ;)
Ik heb 2x een Ta2024 op het lijstje voor als ik nog een keer zoiets maak. Dan heb ik alvast het bordje. :P
Of als ik die modificatie ga toepassen en het gaat fout :+

Peter

ps binnekort maar even bestellen en dan maak ik er misschien een projectje van. Elke dag een foto en verslagje. En dan plaats ik dat allemaal in 1 keer hier. Is misschien wel leuk :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad leuk om een soort foto verslagje te maken. Ga ik ook doen zodra ik beginnen ga (zal wel in het nieuwe jaar zijn :p )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

@ Peter en Tii;

Lijkt me inderdaad leuk, een verslagje. Ik ga in de herfstvakantie sleutelen aan kist 3.1, dus dan ook flink veel foto's. Zal binnenkort even een sketchup modelletje plaatsen alhier, dan kunnen jullie alvast zien wat ik van plan ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga deze vakantie ook met 'n maat een kratradio maken, alleen nog even een accu regelen heeft iemand 'n idee waar ik die kan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is er iemand op het forum die er nog eentje heeft, anders staan er nog zat links op deze en de vorige pagina ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Ik ga morgenochtend even 2 bordjes modden ( en versturen ;) ) en dan nog een derde voor mijzelf voor een eerder kistje en de vierde van de vijf ga ik eerst ongemod in een heel klein kistje maken. Heb laatst bij electronica-online twee 8cm visaton 4 ohm speakers gekocht, om eens te proberen... Ze doen erg degelijk aan, maar goed dat moeten we nog maar zien.. Ik wil het combineren met een 3,2 Ah accuutje (iets minder dan half zo groot als een 7Ah) dat ik nog heb, volgens mij moet ik dan een eind komen in een erg compacte setup..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lredev schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 23:45:
Ik ga morgenochtend even 2 bordjes modden ( en versturen ;) ) en dan nog een derde voor mijzelf voor een eerder kistje en de vierde van de vijf ga ik eerst ongemod in een heel klein kistje maken. Heb laatst bij electronica-online twee 8cm visaton 4 ohm speakers gekocht, om eens te proberen... Ze doen erg degelijk aan, maar goed dat moeten we nog maar zien.. Ik wil het combineren met een 3,2 Ah accuutje (iets minder dan half zo groot als een 7Ah) dat ik nog heb, volgens mij moet ik dan een eind komen in een erg compacte setup..
Lijkt me leuk om foto's te zien van dat 'mini' kratje :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-08 12:55
Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 20:46:
ik ga deze vakantie ook met 'n maat een kratradio maken, alleen nog even een accu regelen heeft iemand 'n idee waar ik die kan halen?
DM me maar even waar je woont, ik heb er nog wel wat liggen!

Voor de overige mensen die nog een 7ah accu'tje zoekt geldt overigens hetzelfde.. Standaard beveiligingsmaatschappij verhaal, accu's doen het prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Verwijderd schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 01:30:
[...]

Lijkt me leuk om foto's te zien van dat 'mini' kratje :p
Die komen er ook zeker!
offtopic:
Modden van bordje is gebeurd, ik verstuur hem vandaag!

@pixeltje,

Jij was toch ook nog bezig een klein kratje te maken voor je neefje? Heb je die al af enne.. foto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

lredev schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 12:39:
[...]

Die komen er ook zeker!
offtopic:
Modden van bordje is gebeurd, ik verstuur hem vandaag!

@pixeltje,

Jij was toch ook nog bezig een klein kratje te maken voor je neefje? Heb je die al af enne.. foto's?
Juups, dat kistje is af, maar ik heb daar geen foto's van. En als ik ze had, was je er niet ondersteboven van geweest; het is een beetje een rommeltje aan de buitenkant. Ik heb 't kistje met, en voor mijn neefje gemaakt, maar hij wist niets van electronica. Dat heb ik gedaan, terwijl hij de buitenkant gemaakt heeft.

Het is van een soort meubelpaneel oid, dus nog niet echt stevig. Hij wil dacht ik na verloop van tijd wel wat anders, maar had daar geen geld voor.

---
Edit:

Ik heb even gespeeld met Sketchup, en dit is mijn plan.. maten erbij in Millimeters.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kDEWmXDGa3DPrPwNTxmTdKtL/full.jpg
En
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/sLBXsJ9tVnRP4OstTivKDnSy/full.jpg

Dit zijn ook de kleuren die ik wil aanhouden. Moet alleen nog even bekijken of betonplex schilderbaar is :+
Mijn speakers zijn natuurlijk anders dan deze, ik heb ovaaltjes (9" * 6"), maar ik was te lui om ze te tekenen.

Bring it on! :Y)

[ Voor 24% gewijzigd door Pixeltje op 16-10-2009 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er vet uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltenaer
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
@Pixeltje, Ziet er vet uit, kben benieuwd of die hydraulische dinges gaat werken :D
Aan de maten te zien word deze ook iets draagbaarder dan de vorige? :P Ook weer een 2 kratjes systeem, is dat wel handig?
Weet je al waar je die hydraulische arm vandaan gaat halen?
Mischien kun je hem uit de achterklep van een auto slopen? Idee?

Succes in ieder geval met de bouw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skeltenaer schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 12:40:
@Pixeltje, Ziet er vet uit, kben benieuwd of die hydraulische dinges gaat werken :D
Aan de maten te zien word deze ook iets draagbaarder dan de vorige? :P Ook weer een 2 kratjes systeem, is dat wel handig?
Weet je al waar je die hydraulische arm vandaan gaat halen?
Mischien kun je hem uit de achterklep van een auto slopen? Idee?

Succes in ieder geval met de bouw :)
Die zuigertjes kun je oo gewoon in de bouwmarkt kopen;)
Maar t ziet er idd wel vet uit. Ik zou zlef niet voor die twee kratjes gaan, maargoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 2 speakertjes weten te bemachtigen, gewoon gratis, maar volgens mij zijn ze nog best goed voor in mijn kratje :) Ik ga nog even kijken of ik ergens de specificaties kan vinden ;)

Edit:

Hier een linkje naar een Poolse site, deze speakers heb ik nu dus: klikkie

Niet echt het allebeste/nieuwst maar voor nul euro vind ik dit een uitstekende deal (ervan uitgaand dat ze werken :p )

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2009 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Verwijderd schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 15:19:
Hier een linkje naar een Poolse site, deze speakers heb ik nu dus: klikkie

Niet echt het allebeste/nieuwst maar voor nul euro vind ik dit een uitstekende deal (ervan uitgaand dat ze werken :p )
Ik vrees dat dit het moment is om er maar eerlijk voor uit te komen dat mijn Pools echt belazerd is :+
Maar zonder grappen; het gaat er natuurlijk om of je ze zelf nog lekker vindt klinken:)

En @ alle anderen;

Het probleem van mijn kratje zijn de twee autoaccu's. Ik doe twee losse kistjes, omdat het dan beter te tillen is. Een autoaccu weegt ongeveer 16 kilo, volgens mijn weegschaal. Je wil er dus echt geen 2, incl. speakers en een shitload betonplex in 1 kist. Iets met de arbo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn pools is ook niet echt goed, maar de 92 db enz is wel duidelijk :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Pixel, ga dan ook over op gel accu's!

@tii die speakers lijken me prima, mooi formaat, leuk rendement en nog een fatsoenlijk merk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltenaer
  • Niet online
@Pixel&Iredev, Ik zou idd op gelaccus overgaan als ik jou was!
Koop er dan 2 van 12AH, die zijn samen iets van 9 kilo. een stuk lichter dan 2x16 :+
Het is alleen de vraag of je er nog eens zoveel geld voor over hebt ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Skeltenaer schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 22:45:
@Pixel&Iredev, Ik zou idd op gelaccus overgaan als ik jou was!
Koop er dan 2 van 12AH, die zijn samen iets van 9 kilo. een stuk lichter dan 2x16 :+
Het is alleen de vraag of je er nog eens zoveel geld voor over hebt ....
Momenteel niet, nee. Heb net een 24" scherm gekocht, en m'n wintersport geboekt. Eventjes rustig aan dus. Ik hou in het ontwerp wel rekening met 2 gelaccu's, trouwens; kan ik ze achteraf inbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lredev schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 22:32:
@tii die speakers lijken me prima, mooi formaat, leuk rendement en nog een fatsoenlijk merk ook.
Ja, ik wacht nu alleen nog op mijn versterker en dan kan ik ze gaan testen :) Ze zijn nog wel een beetje stoffig, maar dat komt wel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Llewy schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 04:01:
[...]

DM me maar even waar je woont, ik heb er nog wel wat liggen!

Voor de overige mensen die nog een 7ah accu'tje zoekt geldt overigens hetzelfde.. Standaard beveiligingsmaatschappij verhaal, accu's doen het prima!
ik zou wel graag zo'n accu willen, waar woon je en wat wil je ervoor hebben?
Gr. Reinout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
Verwijderd schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 13:43:
[...]

ik zou wel graag zo'n accu willen, waar woon je en wat wil je ervoor hebben?
Gr. Reinout
Je hebt al een DM van me gehad.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb me versterker nu ook binnen, even wachten op mijn accu en mijn mp3-speler terug vinden en dan testen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
Ook ik m'n versterkertje binnen.. Iredev bedankt, ziet er puik uit!

Even snel getest in een (te kleine) behuizing en dat klinkt al wel aardig!

Zal het kistje even afwerken en wat foto's plaatsen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk! moet je dit geloven

http://cgi.ebay.com/New-V...fiers?hash=item3a53f265f9?

er staat dat hij maar 15 cent is klopt dat of word je gewoon in de maling genomen ?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2009 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Dat is best te geloven; het is een bieding. De verzendkosten bedragen overigens 16,50 GBP.

Zo goedkoop is het dus niet;)

[ Voor 15% gewijzigd door Pixeltje op 20-10-2009 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Terwijl normaal de verzending naar Nederland maar de helft daarvan is. Best pienter van AvH ;)
Ik ben al weer nagenoeg door mijn TA2024's heen, heb er niet genoeg meer voor mijzelf, dus mag me me ook weer melden aldaar :P Ook omdat ik wel reserve wil hebben mocht die van Llewy of Tii kapot gaan/niet goed blijken.

Ik beloof bij deze dat ik dit weekend even een vergelijking plaats van de TA2024 en de MCA-200, kijken of we die discussie ook definitief de wereld uit kunnen krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij ligt het er maar ook aan wat je zelf wilt, ik wil een licht kratje maken, dus een versterker zonder behuizing is iig beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slechtvalk200
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 16:41
ik heb nu gemerkt dat ik een defecte batterij heb. Er komt nog 5v uit een de lader slaat aan en uit. Hebben er dit nog dat er plots een batterij defect ging, of was het gewoon een slechte die ik had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Slechtvalk200 schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 15:45:
ik heb nu gemerkt dat ik een defecte batterij heb. Er komt nog 5v uit een de lader slaat aan en uit. Hebben er dit nog dat er plots een batterij defect ging, of was het gewoon een slechte die ik had?
Vertaling graag?

@lredev;

Ik heb nog een ta2024 liggen, waar ik niks mee doe. Ongemod, als je wilt krijg je er twee elco's bij;) (16V 4700uF)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik een versterker koop waarbij staat dat ie 2 x 100 watt aankan ofzoiets, (marquant versterker van kijkshop) is het dan erg als ik speakers heb van elk 200 watt?
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 09:14
Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 17:26:
als ik een versterker koop waarbij staat dat ie 2 x 100 watt aankan ofzoiets, (marquant versterker van kijkshop) is het dan erg als ik speakers heb van elk 200 watt?
Alvast bedankt.
Hoger is niet erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
Lager ook niet. Die versterker haalt maximaal 20 a 30 watt. Je kan altijd beter een zware versterker hebben bij lichtere luidsprekers. Dit om Clipping tegen te gaan.

[ Voor 20% gewijzigd door Roderiktweaker op 21-10-2009 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu 't volgende lijstje:
versterker: http://www.kijkshop.nl/pr...quant-versterker-mca-200/
speakers: http://www.kijkshop.nl/pr...marquant-speakers-mcs-69/
accu: http://www.baco-army-goods.nl/product_887.html

is deze accu goed genoeg?
en mis ik nog dingen in mijn lijstje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Ja, die versterker.
Ik had hem, is kapot gegaan en niet meer leverbaar. Binnenkort leverbaar staat er zo al een tijdje op, iemand van de KS vertelde me dat hij geheel niet meer geleverd zou worden. Ik heb dus een TA 2024 besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maartend schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 20:57:
[...]

Ja, die versterker.
Ik had hem, is kapot gegaan en niet meer leverbaar. Binnenkort leverbaar staat er zo al een tijdje op, iemand van de KS vertelde me dat hij geheel niet meer geleverd zou worden. Ik heb dus een TA 2024 besteld.
da's wel echt balen.. Ik had juist gehoord dat dat echt een goeie en zuinige versterker was. Maar een maat van me zei dat die versterker maar 2 x 100 watt aankon en ik dus niet 2 speakers van elk 200 watt moest nemen omdat de versterker anders kappot kon gaan :( is dat zo? iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Was al beantwoord. Nee dus, niet erg. Als er maar genoeg is om hem aan te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 21:15:
[...]

da's wel echt balen.. Ik had juist gehoord dat dat echt een goeie en zuinige versterker was.
FAIL!
Die marquant versterker is van alles, maar zeker niet zuinig.
Maar een maat van me zei dat die versterker maar 2 x 100 watt aankon en ik dus niet 2 speakers van elk 200 watt moest nemen omdat de versterker anders kappot kon gaan :( is dat zo?
Nee, dat is niet zo. Speakers zijn maximaal belastbaar tot een bepaald volume. Als jij 200W speakers koopt, zijn ze maximaal belastbaar tot 200W. Vaak ook maar voor een korte periode.

Als het goed is staat er ook bij je speakers wat de gemiddelde belasting mag zijn. Bij die Marquant speakers zal dat zo ronde de 30 tot 50 Watt liggen. Dit houdt in dat je de speakers continue op (zeg) 50 Watt kan belasten, en kortstondig tot 200 Watt.

Maak je geen illusies nu, die versterker kan ook maar heeeeel kort 2*100 watt leveren. Het constante vermogen van de versterker zal ook zo rond de 30-50 Watt liggen.

(Nu kun je meteen uitrekenen hoe zuinig die versterker is, P=U*I)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijd voor een nieuw speakerkrat in verband met verkoop van de oude :)

Heb alle producten al uitgezocht zit alleen nog in de knoop wat versterkers betreft.

MCA-200 heb ik in mijn eerste krat gehad en beviel mij eigenlijk niet zo heel erg goed.

In mijn tweede krat heb ik een Excalibur 320w gebruikt (http://www.mbcaraudio.nl/...xcaliber/excalibur-xs1602) en hier had ik eigenlijk geen klachten over, enkel de prijs ligt toch wel minimaal een tientje hoger.

Nu lees ik hier zoveel positieve reacties over de TA2040's, heeft iemand enig idee welke chip er in de excalibur versterker zit? En of deze beter is dan de TA2024?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 11:39:

In mijn tweede krat heb ik een Excalibur 320w gebruikt (http://www.mbcaraudio.nl/...xcaliber/excalibur-xs1602) en hier had ik eigenlijk geen klachten over, enkel de prijs ligt toch wel minimaal een tientje hoger.

Nu lees ik hier zoveel positieve reacties over de TA2040's, heeft iemand enig idee welke chip er in de excalibur versterker zit? En of deze beter is dan de TA2024?
Die Excalibur versterker die je linkt komt in veel verschillende vormen voor, ik heb er ook zo-een gehad, maar dan van een ander (/merkloos) merk. Ik was wel blij met dat ding, vondt m relatief zuinig en er kwam redelijke herrie uit.

Mijn vergelijking met de TA2024; TA2024 is zuiniger. Over de geluidskwaliteit kan ik niet zoveel zinnigs zeggen, omdat mijn "excalibur" versterkertje overleed. Heb ze dus niet beide kunnen beluisteren.

Die TA2024 doet het prima, daar niet van. Ik denk dat ze heel dicht bij elkaar in de buurt komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik heb een 12V voeding besteld en ga een maand lang met mijn TA2024 als eindversterker spelen 8-). Gewoon om eens te luisteren of je verschil in geluidskwaliteit hoort met een normale versterker.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat vinden jullie van dit setje voor deze prijs? http://kratradio.awardspace.com/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Die site heb ik al eens eerder gezien. Volgens mij is zijn budget best scherp, want voor een accu/versterker/speakers ben je wel wat kwijt. En dan zet hij het nog voor je in elkaar ook. Mis je wel een beetje de lol van het zelf bouwen natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pixeltje schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 21:31:
[...]

Die site heb ik al eens eerder gezien. Volgens mij is zijn budget best scherp, want voor een accu/versterker/speakers ben je wel wat kwijt. En dan zet hij het nog voor je in elkaar ook. Mis je wel een beetje de lol van het zelf bouwen natuurlijk ;)
Je mist de lol van het bouwen niet. Je krijgt alleen de onderdelen geleverd.
Maar ik denk dat jijzelf deze onderdelen makkelijk goedkoper kunt krijgen! Eerst even zelf rondkijken voordat je over gaat tot zoiets. Deze jongen wil ook alleen maa winst maken hoor;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je krijgt ze idd allemaal los geleverd anders zou ik het ook niet kopen, maar we vonden het wel een mooi setje en het handige is dat het allemaal van een site is, zodat je dus niet een stuk of 4 x verzendkosten moet betalen maar gewoon 1 x. En ik heb zekerheid dat alles samen goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 22:31:
je krijgt ze idd allemaal los geleverd anders zou ik het ook niet kopen, maar we vonden het wel een mooi setje en het handige is dat het allemaal van een site is, zodat je dus niet een stuk of 4 x verzendkosten moet betalen maar gewoon 1 x. En ik heb zekerheid dat alles samen goed werkt.
Dat wel idd. Maar zoals ik al eerder zei, ga eerst even je eigen winkels langs, je hoeft niet per se te laten verzenden.
En je hebt echt geen zekerheid dat alles samen goed werkt, het zal wel werken maar misschien is er toch nog iets wat je niet wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wat voor versterker daarin zit? Als het een gewone klasse AB is kun je beter een TA2024 kopen. Die levert net zoveel vermogen en is klasse D. Dwz: gaat zo'n 2x langer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 12:02:
Weet iemand wat voor versterker daarin zit? Als het een gewone klasse AB is kun je beter een TA2024 kopen. Die levert net zoveel vermogen en is klasse D. Dwz: gaat zo'n 2x langer mee.
http://kratradio.awardspace.com/specs.html

lijkt heel erg op dat ding wat ik eerder had (zoekzoek)
Afbeeldingslocatie: http://www.pimtensen.nl/view_img.php?id=4281

Klasse AB dus,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 2 speakertjes met een "rated power" van 50w en een "max. input power" van 190W.
Wat voor versterker raden jullie mij aan?

Ik neem aan dat de TA2024 die aangeraden wordt te klein is voor deze boxen? (om natuurlijk wel het maximale eruit te halen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals al eerder op deze pagina vermeld word, de max input van een speaker kan die niet constant aan. De rated power wel, ik denk dat een ta2024 wel goed zal zijn, zeker voor in een kratje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 17:18:
Zoals al eerder op deze pagina vermeld word, de max input van een speaker kan die niet constant aan. De rated power wel, ik denk dat een ta2024 wel goed zal zijn, zeker voor in een kratje..
die is toch voor 15W?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Die levert 15Watt per kanaal. Dat is prima om lekker geluid te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Ik stel 2 dingen voor: ;)

In de startpost voor het volgende kratradio-topic uitgebreider informatie verstrekken over speakers en versterkers (met betrekking tot het maximale vermogen van de versterker, en de speaker-combinatie).

Mijn tweede voorstel is voor Kenobot; lees even terug, en kijk wat er is geschreven over de TA2024. Lees dan meteen even wat (onder andere) lredev, Skeltenear en Happer over speakers hebben geschreven.

De combinatie van die informatie zou voldoende antwoord moeten zijn op je vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltenaer
  • Niet online
Pixeltje schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 19:30:
[...]
De combinatie van die informatie zou voldoende antwoord moeten zijn op je vragen.
Amen O-)

Kben er trouwens achter gekomen dat de TA2050 ook best wel wat energie slurpt in stand-by, ik heb hem per ongeluk een nacht aan laten staan (zonder geluidsbron) en daardoor was het voltage van 12.5 naar 12 gedaald. Gelukkig niet meer dan dat ;)

[ Voor 36% gewijzigd door Skeltenaer op 24-10-2009 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Tis dan ook wel een beest van een versterker O+

Ik zag laatst een film, waarin een heel hip schakelpaneel langskwam. ik denk dat ik me eens a uitleven met knopjes en tuimelschakelaars, ' 'cause i can' ;) Niet dat ik deze vakantie tijd heb gehad om aan het krat te sleutelen, maar dat komt nog wel:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Het lijkt me leuk om zelf ook een kratradio te bouwen omdat het er gewoon super vet uit ziet ;)

Nou zou het wel leuk zijn als je hem gewoon mee kan nemen. Ik heb hier een oude scooteraccu liggen van 12 V en 4 Ah. Ik heb al even op internet gezien naar twee kleine speakertjes (hoeft niet persee een boombox te worden maar moet wel beetje mooi geluid zijn). Het plan is dat hij werkt op een autoradio (cd's en gewone radio). Is hiervoor een versterker nodig? Is de accu een beetje geschikt en hoelang zou hij het uit gaan houden?

Als de accu niet helemaal geschikt is zou ik wel een radio willen met gewoon een stekker voor in het stopcontact. Dan ook dezelfde speakertjes en misschien een versterker en een autoradio. Dit ook voor cd's en gewone radio.

Wat kunnen jullie mij hierin adviseren? Ik hoor het graag.

Bvd. Marjolein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij een autoradio is volgens mij niet nog is een versterker nodig (verbeter mij indien nodig). Hoelang die autoradio meegaat op een 12V 4Ah accu ligt ook aan de autoradio. Dus als je al een autoradio hebt of op het oog hebt moet je daarvan even de specificaties posten.
Je kan ook een accu én externe voeding doen, deze vraag had ik een paar pagina's terug ook en toen zijn er een aantal mooie schema's geplaatst dus als je even terug kijkt moet je wel iets vinden.
Als je helemaal geen accu wilt, wat wel gewicht scheelt, mja dan neem je hem waarschijnlijk nergens heen kan je ook een voeding direct aansluiten op de autoradio, maar dan moet je wel rekening houden met wat de autoradio aan kan (anders blaas je de boel straks op, zonde), wederom heb je dan eerst de specificaties nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Hoi Marjolein;

Leuk dat je meebouwt, ik zal je aan paar tips geven;

Een autoradio heeft een ingebouwde versterker, je hebt dus een soort alles-in-een pakketje. Je kunt op een autoradio je speakers aansluiten, eventueel een cd-speler of wisselaar (als die al niet in de radio zelf zit) en misschien zelfs een antenne;)

Waar je wel rekening mee moet houden, is dat een autoradio gemaakt is om te spelen op 14V (dat is de spanning van de dynamo in een auto), en waarschijnlijk niet heel lang meegaat op jouw accu.

De accu die je hebt liggen is 12V (zoals je aangeeft), het spanningsverschil met 14V is geen probleem; de radio zal gewoon werken, hij gaat alleen wat minder hard. Wat een groter probleem is, is de capaciteit van je accu; 4Ah is niet zoveel, en zal het met een autoradio ook niet zo lang uithouden:

Ik ga even uit van 2*10watt;

20/12= 1.66A, je accu gaat dus (4/1.66) iets meer dan 2 uur mee.

Wat je zou kunnen doen is een grotere accu regelen (7Ah bijvoorbeeld, gaat al meer dan 4 uurtjes mee). Je kunt ook kijken of je een tweede scooteraccu kunt regelen, dan kun je halverwege wisselen. (met een schakelaartje oid.)

Je kunt even contact opnemen met Llewy, die riep dat hij nog 7Ah accu's heeft...
Llewy

[ Voor 4% gewijzigd door Pixeltje op 27-10-2009 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had op marktplaats al even gezoch naar accu's. Je hebt al een 12V 7Ah accu voor 5 euro (ex verzendkosten). Maar dit zou wel niet verzonden kunnen worden als ze gevuld zijn met accuzuur.

Ik las ook dat een gelaccu het beste is...?
Ik zal binnenkort even de stad in voor speakertjes en evt. een radio. Zodra ik die heb plaats ik de specificaties hier even.

Bedankt alvast voor jullie hulp!

Gr. marjolein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Accu's kunnen volgens mij gewoon verzonden worden, gelaccu's bedoel ik dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:20
Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 17:03:
Accu's kunnen volgens mij gewoon verzonden worden, gelaccu's bedoel ik dan :)
Ja met gelaccu's kan dat prima.

Die kun je in elke positie houden. Je mag ze alleen niet op de kop laden geloof ik, dat is niet goed.

Maar dat zuur zal er heus niet zo snel uitlopen, tenzij het plastic van de accu gebarsten is. Maar dan valt het alsnog wel mee aangezien het om gel gaat, en het dus niet super vloeibaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fotoootje van me nieuwe project tot nu toe;

- 2024ta versterker
- spl 80w speakers
- 12v 3,4ah accu
- oude viskoffer (past perfect allemaal)

Afbeeldingslocatie: http://img30.imageshack.us/img30/3487/imag0026kv.jpg

to do:
- inbouwen
- schroeven etc.
- snoeren etc. inkorten en wegwerken
- verven
- basreflex
- lichtjes op muziek
- voltmeter

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2009 17:21 ]

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Linken naar conrad producten? Gebruik de directe productlink...