Het kratradio topic [deel 4] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 151.214 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 18:46

Pixeltje

Woo-woohoo!

tumtum100 schreef op zondag 06 september 2009 @ 15:02:
[...]

Ik wou dan graag dat ik mijn versterker harder en zachter kan zetten van afstand zodat als ik een potje aan het voetballen ben dat ik er niet telkens heen hoeft te lopen
Ik kan me voorstellen dat je dan een afstandsbediening nodig hebt, een ontvanger die triggert naar een apparaatje wat een soort digitale potmeter is. Op die manier kan je het volume regelen. Hoe dat verder in zijn werk gaat weet ik niet, maar je zou uit kunnen zoeken of je aan die spullen kan komen?

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambond
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04:59
Ik ben ook met een kratradio bezig, en zou graag de ingangsweerstand-mod willen toepassen op mijn TA2020 MKIII van arjan van helder. Ik zie in dit topic enkel de weerstand-mod op de TA2024. Kan iemand mij vertellen welke weerstanden ik moet vervangen en wat een verstandige weerstandswaarde is?

(eerlijk gezegd zie ik maar twee weerstanden op onderstaande afbeelding, maar geen idee of dit de goeie zijn...)

Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/08/!BVuyVCwBWk~$(KGrHgoOKjUEjlLmUhVfBKUChe8PHQ~~_12.JPG

Op de TA2020 zitten ook DC offset potmeters. Iemand enig idee wat daar de functie van is?

[ Voor 8% gewijzigd door brambond op 07-09-2009 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

brambond schreef op maandag 07 september 2009 @ 10:57:
Ik ben ook met een kratradio bezig, en zou graag de ingangsweerstand-mod willen toepassen op mijn TA2020 MKIII van arjan van helder. Ik zie in dit topic enkel de weerstand-mod op de TA2024. Kan iemand mij vertellen welke weerstanden ik moet vervangen en wat een verstandige weerstandswaarde is?

(eerlijk gezegd zie ik maar twee weerstanden op onderstaande afbeelding, maar geen idee of dit de goeie zijn...)

[afbeelding]

Op de TA2020 zitten ook DC offset potmeters. Iemand enig idee wat daar de functie van is?
http://www.aplomb.nl/skn/moatiej.html

Hierboven wordt uitgelegd hoe je de weerstanden kan vervangen. De website gaat over de TA2024 en de TA2020.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 09:06
En bij de TA2020 is het het mooist om hem gewoon helemaal te vervangen, dat werkt het mooist af en is goed te doen gezien het standaardformaat.. Vervangen doe je dan met een 3,3KOhm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
tumtum100 schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 17:03:
Hee ik heb nu een krat radio maar kan ik een afstand bediening kopen of een pot meter met afstandbediening want het zal handig zijn voor afstand
Makkelijker is dan gewoon een radio of mp3 speler met afstandsbediening... (duh..) zoals deze: http://www.samenkopen.net/action_product/638964/585453 is ook evt op ebay te vinden, als Elmoow ze neit meer heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambond
Ik ben bang dat jullie (Pixeltje en Iredev) het over de MKII versie van de TA2020 hebben. Ik heb hier de MKIII versie van de TA2020 en zoals te zien op de afbeelding in mijn vorige post, heeft deze een andere lay-out en komt zo niet overeen met de afbeelding op de modificatie pagina van moatiej...

iemand die weet hoe het moet bij de MKIII versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
brambond schreef op maandag 07 september 2009 @ 11:36:
Ik ben bang dat jullie (Pixeltje en Iredev) het over de MKII versie van de TA2020 hebben. Ik heb hier de MKIII versie van de TA2020 en zoals te zien op de afbeelding in mijn vorige post, heeft deze een andere lay-out en komt zo niet overeen met de afbeelding op de modificatie pagina van moatiej...

Kan je even een foto maken van boven en onderkant? Das wat makkelijker meedenken ;) Je mag ze ook ff mailen naar me, dan plaats ik ze wel

Ik heb trouwens mijn eerste commerciele kratje in de maak :P Naar aanleiding van een artikeltje op mijn site kreeg ik een mailtje met het verzoek om een compact kistje. Vooralsnog is dit het resultaat:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=aqu13x_7IN8]

Don't mind the music, ding was bijna leeg en kennelijk stond dat op :P (yes, uiteindelijk heb ik dat ook zelf op mijn ipod gezet.. maar goed :*))

[ Voor 8% gewijzigd door lredev op 07-09-2009 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
  • Laatst online: 21:32
lredev schreef op maandag 07 september 2009 @ 11:35:
[...]

Makkelijker is dan gewoon een radio of mp3 speler met afstandsbediening... (duh..) zoals deze: http://www.samenkopen.net/action_product/638964/585453 is ook evt op ebay te vinden, als Elmoow ze neit meer heeft..
Wow zoiets was precies wat ik bedoelde xD alleen hoe moet ik die dan aansluiten op de marquant versterker en kan ik daar dan gewoon usb in doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tumtum100 schreef op maandag 07 september 2009 @ 15:04:
[...]

Wow zoiets was precies wat ik bedoelde xD alleen hoe moet ik die dan aansluiten op de marquant versterker en kan ik daar dan gewoon usb in doen ?
Bij de bordjes van ELmoow zit een connector met drie draadjes: Ground, Rechts en Links.
Bij de Marquant zit een Tulp kabel. Dit zijn twee kabeltjes op het uiteinde. In de ene zit Links en Ground. En de andere zit Rechts en Ground. Als je het snoertje bij de Jackplug kapot knipt heb je wel drie kabeltjes. Een GND, Rechts en Links. Deze kun je gewoon aan de drie snoertjes solderen die je bij de modulekrijgt.
Ik kan momenteel geen foto's plaatsen want hij zit helemaal ingebouwd, maar als ik tijd heb zal ik m wel eens uit elkaar halen voor je;) Het is niet moeilijk en ik hoop dat je het zo al snapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
Verwijderd schreef op maandag 07 september 2009 @ 18:07:
[...]

Bij de bordjes van ELmoow zit een connector met drie draadjes: Ground, Rechts en Links.
Bij de Marquant zit een Tulp kabel. Dit zijn twee kabeltjes op het uiteinde. In de ene zit Links en Ground. En de andere zit Rechts en Ground. Als je het snoertje bij de Jackplug kapot knipt heb je wel drie kabeltjes. Een GND, Rechts en Links. Deze kun je gewoon aan de drie snoertjes solderen die je bij de modulekrijgt.
Ik kan momenteel geen foto's plaatsen want hij zit helemaal ingebouwd, maar als ik tijd heb zal ik m wel eens uit elkaar halen voor je;) Het is niet moeilijk en ik hoop dat je het zo al snapt.
ooh oke bedankt voor je uitleg :) maar hoeveel stroom heeft het ongeveer nodig als ik een usb erin doe want mijn accu is 7,2 ampere en dan kan met mijn versterker ongeveer 6 uur mee , maar bij die module dan hoelang ongeveer dan als ik op usb draai ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
+40mA voor de module en dan nog het verbruik van je usb stick, wat weer afhangt van de grootte en type van de stick... kan je vast wel vinden op de site van de fabrikant o.i.d.!

En ik blijf je aanraden, gebruik een TA2024 of een TK2050 (100watt versie) die gaan veel langer mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tumtum100 schreef op maandag 07 september 2009 @ 19:15:
[...]

ooh oke bedankt voor je uitleg :) maar hoeveel stroom heeft het ongeveer nodig als ik een usb erin doe want mijn accu is 7,2 ampere en dan kan met mijn versterker ongeveer 6 uur mee , maar bij die module dan hoelang ongeveer dan als ik op usb draai ?
Zoals Iredev zegt. +-40mA voor de module zelf, het verbrik van je USBstick. En dit kun je inderdaad op de website van de fabrikant vinden, of zelfs op e verpakking. En dan nog het verbruik van je versterker. (Ben benieuwd welke versterker je hebt...)
En dan de 7,2Ah / alle verbruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

lredev schreef op maandag 07 september 2009 @ 21:50:
[...]

En ik blijf je aanraden, gebruik een TA2024 of een TK2050 (100watt versie) die gaan veel langer mee!
Ik wilde dus die TK2050 bestellen, maar toen zag ik dat er een fannetje op zit. (vorige week was dat nog niet zo :+ ) Ik vraag me af of niet een gat moet boren in mn kistje om wat lucht af te voeren. Die koeler zit er niet voor niks op..

Het is overigens nog verdacht lastig om aan een vrachtwagenaccu te komen (24V). Binnenkort een keer langs de sloop met een multimeter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
brambond schreef op maandag 07 september 2009 @ 11:36:

Hey brambond, heb een reactie van de maker van de bordjes:
Hi there Levi,
deze weerstanden kan je vinden aan de onderkant van het bord, het zijn weerstandden van 20K die je vervangen moet, en uit het hoofd zijn het R4 en R6, het is makkelijk te zien want ze zitten tussen de input caps en het IC, dus ze kunnen gewoon vervangen worden met 4.7K weerstanden.
Mocht je deze niet kunnen vinden, dan moet je het even zeggen, ik kan ze eventurrl opstuuren.

Groeten!!

Arjen Helder
Pixel, zorg ook dat je een lader kan vinden voor 24 volt, die kunnen nogal eens duur zijn ;) PS heb ik van jou net een mail ;)?

Op een aantal fora is het bericht geweest dat deze dubbel uitgevoerd tk2050 bordjes te heet werden, ik heb ze ook al eens geraagd of ze een grotere heatsink konden monteren... (zelf overhittingsprobleem geen last
van gehad, maar gebruik hem dan ook op 12 volt (de enkel uitgevoerde gebruik ik op 25Volt)

Een fannetjes vind ik niet zo charmant op audio apparatuur... Ik zou indien die ruimte het toelaat gewoon een appart compartiment maken voor de versterker en die inderdaad wat koeling meegeven. (pak de 5VDC output van het bordje en hang daar een kleine casefan aan gecombineerd met wat gaten in het compartiment, dan moet het sowieso goedkomen!

[ Voor 22% gewijzigd door lredev op 08-09-2009 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Ja, je hebt inderdaad mail van mij ;)

Ik was ook niet zo gecharmeerd van het fannetje, zeker ook omdat het zo'n klein geval is. Die draaien 5000 toeren/min en hebben de neiging om snel te sterven.

Twee keer 12V kan nog steeds, maar ben ook nog op zoek naar een omvormer van some kind. Wil toch wat gewicht proberen te besparen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltenaer
  • Niet online
Jahaaaaaa :D
Vanmiddag is de TK2050 binnengekomen, en ik heb hem even snel in de kist gezet (zonder schakelaars enzo)
en het klinkt geweldig :D en flink hard :)
Ik zal binnenkort (als ik hem helemaal heb afgemaakt) fotos posten en een filmpje :)

EDIT: ohja trouwens pixeltje, dat fannetje op de TK2050 verplaatst bijna geen lucht, en de lucht die erraf komt is ook niet erg heet, nu gebruik ik hem wel op 12 volt, en dat is natuurlijk anders. Waarschijnlijk gaat hij op 24 volt ook harder draaien. Er is trouwens ook een 2e fannetje bijgeleverd voor als hij kappot gaat, erg netjes.
Ik denk dat een fan in je krat/kist niet nodig is, een gat aan de bovenkant zal denk ik wel genoeg zijn, aangezien hete lucht stijgt :) als je er een gat aan de onderkant bijmaakt dan zal er ook makkelijker koude lucht binnen kunnen stromen. Dan zou ik wel een appart compartiment maken zoals Iredev al zij, anders klinkt je bouwsel mischien niet meer....

[ Voor 58% gewijzigd door Skeltenaer op 08-09-2009 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtommie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:57

tomtommie

Alaaf!

of je geluid wat harder zetten :P

mijn speakers verplaatsen flink wat lucht, wat op zijn beurt ook weer voor koeling zorgt!

overigens eens een foto van hoe ik mijn krat nu gebruik:
Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/dg2jb7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

tomtommie schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 20:06:
of je geluid wat harder zetten :P

mijn speakers verplaatsen flink wat lucht, wat op zijn beurt ook weer voor koeling zorgt!

overigens eens een foto van hoe ik mijn krat nu gebruik:
[afbeelding]
Nice! :) Wat een Vet dingetje, met die schouderband! Geniaal _/-\o_

@ Skeltenaer:

Jij gebruikt de TA2050 op 12V, kun je een vergelijking maken met de TA2024? Ik wil graag weten wat het verschil is voordat ik weer (veel) geld in mijn kistje ga steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou graag de MARQUANT Versterker MCA-200 willen kopen bij de Kijkshop en ook nog boxen maar welke boxen zijn goed die ze verkopen bij de Kijkshop?
Want ze hebben daar een leuke aanbieding op alle boxen :D(en nog op meer dingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltenaer
  • Niet online
Pixeltje schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 21:02:
@ Skeltenaer:

Jij gebruikt de TA2050 op 12V, kun je een vergelijking maken met de TA2024? Ik wil graag weten wat het verschil is voordat ik weer (veel) geld in mijn kistje ga steken.
Ja ik had eerst dus de Ta2020 van Iredev, en die deed het niet (niet op 13 volt in ieder geval, doet hij het nu wel Iredev?)
Ik kan dus geen vergelijking maken tussen de Ta2020 en de TK2050.
Ik heb toen de TK2050 bestel, omdat ik het maximale uit mijn speakers wou halen (35 watt RMS)
Ik zal binnekort een filmpje maken :)

EDIT: Kzal morgen trouwens eens het verbruik meten met de multi meter

[ Voor 5% gewijzigd door Skeltenaer op 08-09-2009 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michel5128 schreef op zondag 06 september 2009 @ 18:00:
Na een mislukte poging tot het maken van Happers Kratsafe v1 ben ik vandaag begonnen met de foolproof versie. Twee uurtjes solderen later is dit het resultaat, en hij werkte meteen!
Ik heb net de versie van Iredev onder handen gehad en heb een klein probleempje ontdekt. Het zou kunnen dat hij uitgaat op een iets te lage spanning. In zijn geval 10.5 volt ipv 11.5 volt. Ik heb dit bij hem opgelost door een 1.5kohm weerstandje te solderen in serie met de 12k. De totale weerstand wordt dan 13.5 volt. Dit is iets wat ik niet van tevoren had kunnen weten. Ik zal gaan kijken naar een verbeterde versie.

Je hebt ook geluk gehad met het relais. Niet alle relais hebben dezelfde aansluitingen en sommige moet je anders aansluiten. (Wist ik ook niet) Dat is iets waar op gelet moet worden. Jouw relais past in de huidige schakeling maar ik moet een update maken voor andere relais.
Happer, is het ook bij deze schakeling weer mogelijk om de mod te maken dat hij altijd aan de voeding hangt zodra er een voeding aangesloten is? (een 2k2 tussen pootje 4 van het IC en de + van de voeding)
Het kan wel maar niet met die weerstand: De 2.5 volt regelaar werkt zo dat hij de extra stroom door de 2k2 weerstand opvantg en dat de spanning niet stijgt. Wat wel zou kunnen is dat je een 2n3904 transistor aansluit met de E op de aarde, de C op de pootje 5 van de LM723 en de B via een 100k weerstand naar de 12 volt van de voeding. De transistor werkt zo: Als er stroom via de 100k weerstand in de B (base) loopt naar de E (emitter) zal hij stroom gaan geleiden van de C (collector)naar de E. In dat geval daalt de spanning op pootje 5. de 723 zal uit schakelen. Als er geen 12 volt is aangesloten op de voeding dan is de weerstand van de transistor zo groot dat hij verwaarloosbaar is tov de 3k3 weerstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had een idee.
Ik heb zelf een ta2024. Een vriend van mij ook. Hij gaat een nieuwe kopen en dan krijg ik die van hem. Uit mijn hoofd zijn deze 2x15 watt. Nu wilde ik 1 ta'24 voor de Linker-speaker uitgang gebruiken en 1 ta'24 voor de Rechter-speaker uitgang. Zodat ik eignlijk 2x30watt vermogen haal. Is dit ook zo? En kan dit? Ik heb zelf zitten schtsen en volgens mij kan ik dit gewoon aansluiten. Ik pak de bijvoorbeeld de rechter-uitgang en daar maak ik twee draadjes aan. 1 draadje gaat naar de linkse en een naar de rechtse input op 1 ta'24. Voor de linkerkant precies hetzelfde.
Wie weet of dit gewoon gaat zo en of dit dan ook daadwerkelijk harder gaat. Ik heb de weerstandmod al uitgevoerd. Als ik naar mijn gezonde verstand luister, krijg ik nu meer vermogen.

Ik ben al een lange tijd bezig met kratradio's maar heb volgens mij nog nooit een foto'tje gepost, zal ik binnenkort eens doen!

Alvast bedankt!

EDIT:

bovenkantje, en ja, het paneeltje moet nog vast!
Afbeeldingslocatie: http://img38.imageshack.us/img38/5599/dsc03299um.jpg

TA'24, met gaatje in het plankje voor de afwerking, van bovenaf zie je zo bijna geen kabeltjes(zie boven)
Afbeeldingslocatie: http://img76.imageshack.us/img76/1568/dsc03301.jpg

flesopener, 12V aansluiting en aansluitpunt voor netstroom. De laatste moet nog even goed vastgezet worden, de vorige is kapot gegaan en moest vervangen worden.
Afbeeldingslocatie: http://img42.imageshack.us/img42/9355/dsc03297x.jpg

maestro, zoals ie op vakantie werd genoemd.
Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/awte7a.jpg

De langwerpige 'staaf' die je achter de versterker zit is neon. En ik moet zeggen dat dat vrij fel is;) Komt mooi door het plexiglas en handvaten!
Verder zitten er 4 schakelaars op het schaklpaneel:
1 voor versterker
1 voor accesoires, Neon, 12V
1 voor externe voeding aan/uit
en de tuimelschakelaar om te kiezen tussen netstroom of accu.

De schakelaar voor externe voeding is eigenlijk overbodig, maar toch handig als ik later iets in wil bouwen.

Daarnaast zitten er 2 7.2Ah accu's in. Een voor de versterker en de ander voor accesoires. Deze zijn ook makkelijk te verwisselen waardor ik bijvoorbeeld als de ene leeg is, om kan switchen.

En ik moet zeggen, zon 12Volt aansluiting is erg leuk! Je kunt er vanalles mee, koelbox, playstation, DVD speler alles!;)

Ook weer iets leuks: schoolbordverf op mn krat, ik kan er op krijten alles. en daar is op vakantie ook volop gebruik van gemaakt;)

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2009 22:27 . Reden: pictures! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambond
lredev schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 11:48:
[...]

Hey brambond, heb een reactie van de maker van de bordjes:

[...]
Thanks man! Ik heb toevallig gelijk na mijn vraag hier op GoT ook naar Arjan Helder gemaild, maar nog geen reactie gehad... grappig.

Het zijn dus smd weerstandjes... iemand een tip hoe ik die het beste aan kan passen met een normale soldeerbout? Heb namelijk nog nooit met smd gewerkt.

• lredev
Volgens mij kan dan niet, finnl... Ik las ergens eens dat het dingetje intern al gebrugd is en daarom niet nog eens gebrugd kan worden.. Maar wellicht bestaat er wel een manier voor, aangezien men ook 2 TK2050 chips op een bordje krijgt, wat min of meer zelfde is wat jij wil doen..
brambond schreef op woensdag 09 september 2009 @ 22:59:
[...]

Thanks man! Ik heb toevallig gelijk na mijn vraag hier op GoT ook naar Arjan Helder gemaild, maar nog geen reactie gehad... grappig.

Het zijn dus smd weerstandjes... iemand een tip hoe ik die het beste aan kan passen met een normale soldeerbout? Heb namelijk nog nooit met smd gewerkt.
Mijn handen zijn lang niet vast genoeg en mijn soldeer bout niet precies genoeg om met SMD te werken, ik had er wel wat besteld, maar die dingen zijn zo verrekte klein... Daarom toch maar voor de normale weerstandjes gekozen, en met wat buigen parallel op de bestaande gezet. Je kan de SMD er wel makkelijk af krijgen als je wil en dan als nog een draadweerstand er op monteren... Wellicht wat onhandig aangezien het aan de onderkant is. (trouwens brambond, wil je toch nog die foto's van je bordje mailen aan mij? Dan kan ik een compleet info dossier op mijn blogje maken!)

[ Voor 64% gewijzigd door lredev op 10-09-2009 08:42 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 september 2009 @ 22:06:
Ik had een idee.
Ik heb zelf een ta2024. Een vriend van mij ook. Hij gaat een nieuwe kopen en dan krijg ik die van hem. Uit mijn hoofd zijn deze 2x15 watt. Nu wilde ik 1 ta'24 voor de Linker-speaker uitgang gebruiken en 1 ta'24 voor de Rechter-speaker uitgang. Zodat ik eignlijk 2x30watt vermogen haal. Is dit ook zo? En kan dit? Ik heb zelf zitten schtsen en volgens mij kan ik dit gewoon aansluiten. Ik pak de bijvoorbeeld de rechter-uitgang en daar maak ik twee draadjes aan. 1 draadje gaat naar de linkse en een naar de rechtse input op 1 ta'24. Voor de linkerkant precies hetzelfde.
Vergeet het maar, dat kan niet. Het enige wat je kan doen is dubbelspoels speakers nemen en iedere spoel apart op een kanaal aansluiten. Het verschil tussen 2x15 watt en 2x30 watt heel erg weinig (3dB). Over het algemeen wordt 10dB als een verdubbeling van het geluid gezien. De TK2050 levert trouwens alleen meer vermogen als je de spanning verhoogt naar bv 24 volt.

• lredev
Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2009 @ 13:20:
[...]

Vergeet het maar, dat kan niet. Het enige wat je kan doen is dubbelspoels speakers nemen en iedere spoel apart op een kanaal aansluiten. Het verschil tussen 2x15 watt en 2x30 watt heel erg weinig (3dB). Over het algemeen wordt 10dB als een verdubbeling van het geluid gezien. De TK2050 levert trouwens alleen meer vermogen als je de spanning verhoogt naar bv 24 volt.
Dat laatste is niet helemaal waar... Dat geldt wel voor de TK2050 met 1 TK2050 chip (de 50Watter), maar die nu verkocht wordt (de 100Watt), heeft 2 gebrugde TK2050 chips, voor elk kanaal 1, daarmee bereik je op 12 volt dus exact wat Finnl in gedachten heeft. Maar goed het blijft wat je al zegt, maar een verhoging van 3dB, toch meende ik zeker goed het verschil te kunnen horen! Echt interessant wordt het dan natuurlijk met 2 12V accu's in serie... Wat weer voor wat meer gewicht en lastig opladen zorgt,

op zich moet dat met een variant op de hKS wel te versieren zijn. Zodra de spanning van de accu's in serie onder de 23volt komt, dat dan de accu's uit serie schakelen en afzonderlijk op te laden zijn met 12V druppelladers... maar goed, begin er maar eens aan haha... Kan natuurlijk ook goed met schakelaars, maar dat geeft toch elke keer weer opletten...

Verwijderd

Ik heb een nieuwe kratsafe schakeling. Met deze weerstanden moet hij wat stabieler werken. Ook heb ik voor verschillende types relais een andere schakeling weergegeven

Afbeeldingslocatie: http://img36.imageshack.us/img36/2675/kratsafeversie21.png

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 21:16:
Ik zou graag de MARQUANT Versterker MCA-200 willen kopen bij de Kijkshop en ook nog boxen maar welke boxen zijn goed die ze verkopen bij de Kijkshop?
Want ze hebben daar een leuke aanbieding op alle boxen :D(en nog op meer dingen)

Verwijderd

lredev schreef op donderdag 10 september 2009 @ 15:58:
Dat laatste is niet helemaal waar... Dat geldt wel voor de TK2050 met 1 TK2050 chip (de 50Watter), maar die nu verkocht wordt (de 100Watt), heeft 2 gebrugde TK2050 chips, voor elk kanaal 1, daarmee bereik je op 12 volt dus exact wat Finnl in gedachten heeft. Maar goed het blijft wat je al zegt, maar een verhoging van 3dB, toch meende ik zeker goed het verschil te kunnen horen! Echt interessant wordt het dan natuurlijk met 2 12V accu's in serie... Wat weer voor wat meer gewicht en lastig opladen zorgt,
De twee TK2050 chips zijn niet gebrugd maar parallel geschakeld. Een enkele TK2050 kan 2x50 watt in 8 ohm leveren. Van binnen is de chip al gebrugd. Doordat je een tweede parallel aansluit kun je de dubbele stroom leveren en 2x100 watt in 4 ohm sturen. Dat is trouwens op 36 volt, op 24 volt heb je 2x50 watt.

De TA2024 kan al 4 ohms lasten aan. Dat betekent dat je met een extra bordje meer stroom kan leveren en dus 2 ohms lasten aankan. Het betekent niet dat je een hogere uitgangsspanning hebt. Dus met dezelfde speakers klinkt het niet harder. Ik weet niet of je uberhaupt de TA2024 chips parallel kunt aansluiten. En je hebt er alleen iets aan als je 2 ohms speakers hebt.

• Skeltenaer
  • Niet online
Vanochten kreeg ik een mailtje van Sureelectronics:
Dear Mr. Scheltenaar

I’m the amplifier salesman in the Sure-Electronics company, my name is Robert. Lee. I’m very sorry to interrupt you, but there is good news for you. I checked the things which you had bought in our company, and it seems that you are especially interested in our “amplifier board” products. Now we produce a new product: 4*100 watt @ 4ohm, TK2050 D-class Audio Amplifier Board. Here is the link below:
http://www.sureelectronics.net/goods.php?id=960
You could buy it in our shop directly.
Voor mij is 4x100 watt nogal nutteloos, maar voor iemand met meer als 2 speakers is het wel een leuk ding :)
Een goeie vervanger voor de mensen die anders 2x een Ta202# willen gaan kopen.

• flyjules
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-08 15:43
beste gasten
ik heb bijna geen verstand van audio en alles maar wil ook een kratje bouwen.
Nu heb ik al een speakerset van philips 2.1 met 50 watt rms.
Afbeeldingslocatie: http://www.wdixital.com/images/PCS90P430%20copia.jpg

Nou vroeg ik me af wat ik dan nog nodig heb zowiezo een accu (van hoeveel volt..?).

alvast bedankt.

Verwijderd

Bedankt voor alle reactie's.
Maar ik vroeg mij af waarom dit niet kan. Denkt de versterker niet gewoon dat hij een Linker en Rechter signaal binnenkrijgt?
flyjules schreef op donderdag 10 september 2009 @ 18:51:
beste gasten
ik heb bijna geen verstand van audio en alles maar wil ook een kratje bouwen.
Nu heb ik al een speakerset van philips 2.1 met 50 watt rms.
[afbeelding]

Nou vroeg ik me af wat ik dan nog nodig heb zowiezo een accu (van hoeveel volt..?).

alvast bedankt.
Kijk eens in de startpost;)

En je kunt deze speakerset wel gebruiken maar het is toch makkelijker om inbouw speakers te gebruiken. Deze zitten vaak goed vastgelijmd, en je hebt geluk als je deze ergens tegenaan kunt schroeven.
Even in het kort wat je nodig hebt:
Accu (12Volt)
Versterker( bekijk de TA2024!)
Speakers.
En dan je audiobron en wat accesoires als schakelaartjes, kabeltjes enz.
Maar zoals ik al zei, kijk eens in de startpost! Daar staat alles mooi uitgelegd.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2009 @ 19:18:
Bedankt voor alle reactie's.
Maar ik vroeg mij af waarom dit niet kan. Denkt de versterker niet gewoon dat hij een Linker en Rechter signaal binnenkrijgt?
Ik begrijp niet helemaal hoe je het precies wilt aansluiten. Je bedoelt de plus van de ene aan de min van de andere en dan de overgebleven twee op de speaker, dwz net zoals 2 batterijen in een zaklamp?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2009 @ 20:45:
[...]

Ik begrijp niet helemaal hoe je het precies wilt aansluiten. Je bedoelt de plus van de ene aan de min van de andere en dan de overgebleven twee op de speaker, dwz net zoals 2 batterijen in een zaklamp?
Nee, dat bedoel ik niet helemaal. Ik heb het over de signalen, of hoe je dat noemt.
Ik heb al eens twee TA'24 achter elkaar aangesloten,( en nee, dat klinkt niet goed :9 ) maar wil er nu twee 'parallel'.

Uit je Jack plug komen drie draadjes. 1 Rechts, 1 Links, 1 Ground.
Normaal sluit je deze drie draadjes aan op de bijgeleverde connector op de TA'24.
Wat ik wil doen is dit:

Ik maak de Linker en Rechter input op een van de TA24 aan het linkse 'oortje'. En de Ground aan de Ground.

En dan maak ik de Linker en Rechter input op de andere TA24 aan het rechtse 'oortje'. En de Ground weer aan de Ground.

Als ik het nu bekijk heb ik een versterker van 4x15W.

Is het zo een beetje duidelijk? Ik heb ergens een schema staan maar die zal ik nog een keertje uploaden.

Verwijderd

Ik zou graag de MARQUANT MCA-200 willen kopen bij de Kijkshop en ook nog boxen.
Maar welke boxen zijn goed?
Het liefst die ze verkopen bij de Kijkshop.
Want ze hebben bij de Kijkshop nu veel korting, Ik zou graag 20 euro ofzo voor de boxen uit geven.
Ik luister vooral naar Hardcore/Hardstyle.
Weet iemand een setje?
Laat het me horen!

Ik weet dat jullie zeggen neem de TA2024 want die is zuiniger.
Maar dat maakt me niks uit want ik gebruik hem toch eerst een tijd alleen hier bij de pc en dus gewoon op het stroom.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2009 21:30 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2009 @ 21:22:
Als ik het nu bekijk heb ik een versterker van 4x15W.

Is het zo een beetje duidelijk? Ik heb ergens een schema staan maar die zal ik nog een keertje uploaden.
Ah, ik dacht dat je de uitgangen aan elkaar wilde koppelen. Maar je wilt een dubbele links en een dubbele rechts hebben. Zolang je 4 speakers hebt werkt dat prima.

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2009 @ 21:28:
Ik zou graag de MARQUANT MCA-200 willen kopen bij de Kijkshop en ook nog boxen.
Maar welke boxen zijn goed?
Het liefst die ze verkopen bij de Kijkshop.
Want ze hebben bij de Kijkshop nu veel korting, Ik zou graag 20 euro ofzo voor de boxen uit geven.
Ik luister vooral naar Hardcore/Hardstyle.
Weet iemand een setje?
Laat het me horen!

Ik weet dat jullie zeggen neem de TA2024 want die is zuiniger.
Maar dat maakt me niks uit want ik gebruik hem toch eerst een tijd alleen hier bij de pc en dus gewoon op het stroom.
Bij de kijkshop hebben ze regelmatig speakers in de aanbieding, dus je moet even kijken wat er in je budget valt. Voor mijn neefje heb ik met 2 16.5cm Pioneer speakers een kistje gebouwd, en dat werkt prima. Bij een vriend heb ik laatst twee sony Explod (13cm) speakers in zijn auto gebouwd, en die zorgen ook voor mooi geluid. De Sony's waren bij de mediamarkt 40 euro, de pioneers bij de kijkshop 45 geloof ik.

Persoonlijk zou ik wegblijven bij Marquant speakers, ik heb daar een paar kee rnaar 'mogen' luisteren, en werd er niet onverdeeld gelukkig van. Ik denk dat je beter nu 10/20 euro meer kan uitgeven aan goede speakers dan dat je spijt krijgt van een goedkope aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambond
Iredev, het kan nog wel even duren voor ik fotos van mijn TA2020 heb, want ik heb deze namelijk al helemaal vastgemonteerd in m'n krat.
Ik zit eigelijk een beetje te twijfelen of ik de weerstandjes wel ga vervangen, mede doordat het smd weerstandjes zijn die vervangen moeten worden... Heb geen zin in een gesloopt bordje...

zodra ik foto's heb zal ik ze hier posten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hoeft ze niet te vervangen. Je kunt er normale weerstanden overheen solderen. Iredev heeft daar al een plaatje van gepost hoe je dat moet doen.

Bij deze, zo doet Iredev dat:Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DrCA6a16TCQLsztGOirfQ4cE/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
En brambond, bij jouw kan je dat dus aan de achterkant doen, wat arjan helder zegt.

@ happer,

Desalniettemin... meen ik echt een groot verschil in volume te horen tussen de TK2050 (100W) en de ta2024, beiden op 12 Volt... Nu kan het zijn dat dit komt omdat de TK2050 wellicht een lagere ingangsweerstand heeft van zichzelf, want de vergelijking was met een ongemodificeerde ta2024

De TK2050 met enkele chip, die ik ook heb werd gespecificeerd als 50W in 4Ohm... en niet met 8Ohm... Maar goed, als ik mijn nieuwe TA2024's binnen heb (zijn er 5 onderweg) zal ik eens vergelijk met een gemodificeerde! Verder zal ik nog eens brainstormen hoe handig met 24V om te gaan... Voor de echte mobiele brulkist :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltenaer
  • Niet online
Damn, de multimeter doet het niet :(
het is een heel oud ding en het schermpje is kapot :( de muziek speelt wel....
even kijken waar ik een andere multimeter kan fiksen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 10:19:
Je hoeft ze niet te vervangen. Je kunt er normale weerstanden overheen solderen. Iredev heeft daar al een plaatje van gepost hoe je dat moet doen.

Bij deze, zo doet Iredev dat:[afbeelding]
Let er wel op dat je dan andere weerstanden nodig hebt;) Even rekenen hoe groot de weerstanden dan in een parllel scakeling moeten zijn.

Zelf heb ik weer een nieuw ideetje voor mijn krat. Zoals jullie al hebben gezien heb ik een soort 'dubbele bodem'. op de middelste plank schroef ik nu het input-plaatje van de Marquant. Sinds deze toch kapot s en net zo goed weg kan:) Zal er hopelijk strak uit komen zien en bovendien is het zeer gemakkelijk in gebruik. Even een korte samenvatting van wat er op et plaatje zit:

Tulp ingang. handiger dan nu die vastgesoldeerde oplossing:)
Pot-Meter, voor et volume :9
en eigenlijk zit daarnaast nog de 'high-input'. Deze lat ik erin zitten, maar in plaats van een input, maaak ik hiervaan een output. Dus dan kan ik twee externe speakers aansluiten. Zeer handig als ik straks mijn twee ta2024 naast elkaar aan het draaien heb;)

En daar ga ik nú aan beginnen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 19:01:
[...]

Let er wel op dat je dan andere weerstanden nodig hebt;) Even rekenen hoe groot de weerstanden dan in een parllel scakeling moeten zijn.

Zelf heb ik weer een nieuw ideetje voor mijn krat. Zoals jullie al hebben gezien heb ik een soort 'dubbele bodem'. op de middelste plank schroef ik nu het input-plaatje van de Marquant. Sinds deze toch kapot s en net zo goed weg kan:) Zal er hopelijk strak uit komen zien en bovendien is het zeer gemakkelijk in gebruik. Even een korte samenvatting van wat er op et plaatje zit:

Tulp ingang. handiger dan nu die vastgesoldeerde oplossing:)
Pot-Meter, voor et volume :9
en eigenlijk zit daarnaast nog de 'high-input'. Deze lat ik erin zitten, maar in plaats van een input, maaak ik hiervaan een output. Dus dan kan ik twee externe speakers aansluiten. Zeer handig als ik straks mijn twee ta2024 naast elkaar aan het draaien heb;)

En daar ga ik nú aan beginnen! ;)
Klinkt erg mooi, zou graag wat foto's zien! Maar hoe ga je die 2 ta2024 versterkers op de mcr-200 marquant versterker aansluiten? Of heb ik het nu fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 19:39:
[...]

Klinkt erg mooi, zou graag wat foto's zien! Maar hoe ga je die 2 ta2024 versterkers op de mcr-200 marquant versterker aansluiten? Of heb ik het nu fout?
Jehebt het fout begrepen, sorry.
Wat ik wil doen. Is alleen het voorste plaatje van de marquant gebruiken. Heb ik nu er al af geschroefd. Daar zitten wat connectors enz. in die ik ook kan gebruiken voor mijn TA'24;) Zo kan ik mooi en gemakkelijk muziek aansluiten, speakers aansluiten en het volume aanpassen;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 20:00:
[...]

Jehebt het fout begrepen, sorry.
Wat ik wil doen. Is alleen het voorste plaatje van de marquant gebruiken. Heb ik nu er al af geschroefd. Daar zitten wat connectors enz. in die ik ook kan gebruiken voor mijn TA'24;) Zo kan ik mooi en gemakkelijk muziek aansluiten, speakers aansluiten en het volume aanpassen;)
Oww kan ook, ik ben benieuwd!

Verwijderd

Iemand die goeie boxjes weet voor 30/40 euro?

• Skeltenaer
  • Niet online
@GoogleNL
Zoek eens bij de pioneer TS-g serie, ik heb zelf deze: TSG-1703i
Ik ben er tot nu toe zeer tevreden over, het geluid is erg helder en vol. en ze kunnen hard zat voor een kratradio. De gevoeligheid is ook best goed. Veel meer kan ik er niet over zeggen, ik heb ze nog maar net.
Ik heb ze trouwens gekocht voor 45 euro bij conrad.
Je kunt trouwens de 2weg 17cm beluisteren bij de mediamarkt, ze zijn daar wel duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Verwijderd schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 12:49:
Iemand die goeie boxjes weet voor 30/40 euro?
Die pioneers zijn goed, die heb ik voor mijn neefje's krat gebruikt. Anders kun je in dezelfde prijsklasse ook aan Sony's komen, (in mijn geval via de mediamarkt) en daarvan is het geluid ook mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
Ik heb mijn speakers besteld op www.kb-audio.nl een hele goede site 13 cm speakers 30 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Ik vond trouwens nog een manier om 24 volt te maken van 12 volt: 12V accu DV naar 19V DC laptop Dit geeft maar 1A wat eigenlijk te weinig is voor de TK20250, maar wellicht heeft iemand (happer :Y) ) daar ideeën over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

lredev schreef op zondag 13 september 2009 @ 15:37:
Ik vond trouwens nog een manier om 24 volt te maken van 12 volt: 12V accu DV naar 19V DC laptop Dit geeft maar 1A wat eigenlijk te weinig is voor de TK20250, maar wellicht heeft iemand (happer :Y) ) daar ideeën over :)
:'( Lijkt wel abra-cadabra daar op dat forum ;) Zo ver was ik nog niet hoor :)

Wat ik eruit begrijp is dat de schakeling die hij in de TS laat zien, een 12V DC omzet naar 24V DC, maximaal 5A. Dat zou een uitkomst zijn. rendement van die schakeling is 84% (staat ook in zijn TS), dus zal wel behoorlijk inleveren op mijn speeltijd, vermoed ik.

Als dit een "gemakkelijk" te bouwen schakeling is, dan zou het een leuk alternatief zijn. Ik ga deze week even stropen op de sloop ;), kijken wat ik daar kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Hey pixel, dit is misschien een oplossing: http://cgi.ebay.nl/In-5-4...trksid=p4634.c0.m14.l1262, zou ongeveer 2,5A moeten kunnen leveren bij 24Volt en dat is wel goed voor een TK2050.. Alleen geen idee hoe het zit met de efficientie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltenaer
  • Niet online
@Iredev
Is die Converting rate niet de efficientie?
er staat midden in het artikel: Converting rate 90%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep dat betekent het. Let er op dat zo'n ding een veel hogere stroom trekt dan hij afgeeft. Zeg dat je 1 ampere op 24 volt trekt (1 * 24 = 24 watt) dan moet hij de accu ongeveer 2.22 ampere op 12 volt leveren. Immers Puit = 0.90 * Pin (P = U * I is vermogen). Dus 0.90 * 2.22 * 12 = 24 * 1.

Dat betekent dat dit alleen werkt met een autoaccu. Gelaccu's kunnen dat soort stromen niet leveren. Ik moet wel zeggen dat 2.5 ampere niet al te groot is. Mijn Ta2020 trekt op maximum volume iets van 1.5 tot 2 ampere. Je kunt een "boost" schakelaar inbouwen dat dit bordje er tussen wordt gezet. Maar het zou kunnen dat je hem opblaast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Kan je dan niet meerdere van deze parallel zetten? of werkt dat niet? OF bijvoorbeeld een onderdeel vervangen om hem voor hogere stromen geschikt te maken? Zou erg mooi zijn natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Nice, Bedankt! Ik ben vanmiddag op de sloop, eens zien wat ik daar tref. Heb met een vriend een concept ontwikkeld:

Een klein kratje met 2 accu's en een Ta2024, twee 13cm speakers. Een tweede kratje met mijn 6x9'' ovaaltjes, en een Ta2050. Onderling verbinden met een 4 aderige kabel. Misschien kan dit ding die 2e accu vervangen.

(de bedoeling is dus dat je of de kleine setup gebruikt op 12v, of de volledige set, met de 2050 op 24V.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die een beste keuze kan maken uit:
Sony Speakers XSF1025 €35

Piekvermogen, IEC 268-5 (W)
130,0
Nominaal vermogen, IEC 268-5 (W)
30
Frequentiebereik (Hz)
40 - 25.000
Gevoeligheid (dB/W/m)
90,0
Chassis
2-weg coax
Grootte (cm)
10

Pioneer TS-G1001i €39

Maximum vermogen 110 Watt
Nominaal ingangsvermogen 20 Watt
Impedantie 4Ω
Frequentiekarakteristiek 35 – 29,000 Hz
Gevoeligheid (1W/1m) 87 dB
Grootte subwoofer (cm) 10 cm

Kenwood KFC-E1052 €39

Piekingangsvermogen 110W
Max. Ingangsvermogen 40W
Opgegeven Ingangsvermogen 28W
Gevoeligheid 90dB/W/m
Frequentiebereik 45Hz ~ 20000Hz

Kenwood KFC-E1052C €39

Piekingangsvermogen 110W
Max. Ingangsvermogen 40W
Opgegeven Ingangsvermogen 20W
Gevoeligheid 90dB/W/m
Frequentiebereik 45Hz ~ 20000Hz

(allemaal hier bij de plaatselijk auto shop)
www.automat.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltenaer
  • Niet online
Nog even een update van mijn krat, ik ben gister bezig geweest met alles te bedraden, ben ik daar mee klaar, doetie het niet :( naar even doormeten blijk een van mijn schakelaartjes kapot te zijn.. (wss iets te lang met de soldeerbout erop gezeten) ik ga morgen nieuwe halen. :)

@GoogleNL, De pioneers vallen zowieso af, die hebben ''maar'' een gevoeligheid van 87DB.
Met kenwood heb ik geen ervaring.
Ik zou of voor de sony gaan dan. Maar waarom 10 cm speakers? ik zou persoonlijk voor iets beter gaan, 13cm is al een stuk beter (kheb zelf 17, maar dan heb je wel een behoorlijk groot krat)
10cm speakertjes hebben meestal niet zon hoge gevoeligheid, en hebben vaak meer moeite met bass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skeltenaer schreef op maandag 14 september 2009 @ 23:34:
Nog even een update van mijn krat, ik ben gister bezig geweest met alles te bedraden, ben ik daar mee klaar, doetie het niet :( naar even doormeten blijk een van mijn schakelaartjes kapot te zijn.. (wss iets te lang met de soldeerbout erop gezeten) ik ga morgen nieuwe halen. :)

@GoogleNL, De pioneers vallen zowieso af, die hebben ''maar'' een gevoeligheid van 87DB.
Met kenwood heb ik geen ervaring.
Ik zou of voor de sony gaan dan. Maar waarom 10 cm speakers? ik zou persoonlijk voor iets beter gaan, 13cm is al een stuk beter (kheb zelf 17, maar dan heb je wel een behoorlijk groot krat)
10cm speakertjes hebben meestal niet zon hoge gevoeligheid, en hebben vaak meer moeite met bass.
Wat ook handig/belangrijk is om naar te kijken is de frequentie. 45hz dan heb je niet zoveel bass. Dus dat kan ook nog een punt zijn om naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

45Hz niet zoveel bas 8)7

Nu nog mooier. Het eerste krat dat een fatsoenlijke output onder de 70Hz weergeeft moet hier nog gebouwd worden hoor :D

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lredev schreef op maandag 14 september 2009 @ 08:07:
Kan je dan niet meerdere van deze parallel zetten? of werkt dat niet? OF bijvoorbeeld een onderdeel vervangen om hem voor hogere stromen geschikt te maken? Zou erg mooi zijn natuurlijk!
In theorie moet dat kunnen. Als ze exact hetzelfde uitgangssignaal geven kun je ze gewoon op elkaar aansluiten. Er is dan immers geen spanningsverschil tussen de uitgangen en loopt er geen stroom van de ene versterker naar de andere. De stroom loopt dan alleen van de versterkers naar de speakers. Ik weet niet of het met deze versterkertjes in de praktijk ook werkt. Je kan het proberen.
De meest veilige methode is om dubbelspoels basspeakers te gebruiken. Dan weet je zeker dat het werkt. Je neemt er gewoon twee en geeft iedere speaker een eigen Ta2024 bordje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik ga voor het eerst een radiokist bouwen en ik weet dat ik een accu, versterker en boxen nodig heb.
Nu heb ik al iets op het oog:
600w boxen klik hier

600w versteker klik hier

Accu heb ik al thuis liggen: 2 scooter accu van 12v en 4Ah

Kunnen jullie mij laten weten of ik nog iets nodig heb misschien schakelaar en waar ik die dan kopen, En of dit wel allemaal goed bij elkaar past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de link van je boxen staat op het plaatje 300 wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je naar de watt kijkt moet je dan naar 1 box kijke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 17:52:
Als je naar de watt kijkt moet je dan naar 1 box kijke?
Voordat je verder kijkt, lees even de signature van JvS..

Dit:
600W max. Leistung – entspricht 2 x 150W RMS
2-Wege-Technik
gewaltige 94,3dB Schalldruck

Krijg je niet voor 17.90 euro.
De kans dat deze speakers langer dan een seconde 150 watt kunnen verdragen lijkt me vrij klein.

Hetzelfde gaat op voor je versterker. Die versterker gaat geen 600 Watt uitsturen, het zou me verbazen als er meer dan 2 *30 uitkomt, zelfs.

In de startpost van dit topic staan een aantal goede alternatieven vermeld, die in dezelfde pijscategorie vallen. Bijvoorbeeld de MCA200 versterker van Marquant (bij de kijkshop, bijvoorbeeld) voor 20 euro.

Hetzelfde geldt voor speakers. Lees even de pagina hierboven door, naar de vraag (en de antwoorden erop) van GoogleNL. Daaruit kun je afleiden wat normaalgesproken gebruikt wordt voor speakers. ook die vallen ongeveer in dezelfde prijsklasse.

Dan je Accu's: Je hebt 2 keer 12V, 4Ah staan. Ik ga er geen berekening op loslaten, maar het getal voor 'Ah' zegt iets over hoelang je accu stroom kan leveren, simpel gezegd.
Een 7Ah accu gaat langer mee (tussen oplaadbeurten) dan een 4Ah accu. Als je wilt weten hoelang, moet je het even uitrekenen.

ik hoop dat je er wat aan hebt, :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltenaer
  • Niet online
Skeltenaer schreef op maandag 14 september 2009 @ 23:34:
Damn, ik heb een nieuw schakelaartje gehaald, en die deed het ook niet!
Toen heb ik weer een nieuwe gehaald, en even thuis getest met een casefan :+
En die deed het ook niet, ik heb zon 2 naar een schakelaartje, en alleen 1 kanaal werkte. ik ga morgen dus weer terug naar de winken, ze hebben me waarschijnlijk de verkeerde meegegeven (dat het 3e pootje voor het lampje is ofzo, het 3e pootje is ook anders van kleur en vorm.) wel vervelend dat het zo zo lang duurt, en al helemaal vervelend dat ik die gaten al heb geboord, ik hoop dat ze andere schakelaartjes hebben die wel passen, en ook werken.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje ik heb een 12 volt 6 amp loodaccu en vraag me af onder de hoeveel spanning ik mag komen.

alvast bedankt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:39
Bij 12,00V zou ik stoppen.

En opladen met max. 13,8V, niet meer want dan gaat hij koken.

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Skeltenaer schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 22:14:
[...]

Damn, ik heb een nieuw schakelaartje gehaald, en die deed het ook niet!
Toen heb ik weer een nieuwe gehaald, en even thuis getest met een casefan :+
En die deed het ook niet, ik heb zon 2 naar een schakelaartje, en alleen 1 kanaal werkte. ik ga morgen dus weer terug naar de winken, ze hebben me waarschijnlijk de verkeerde meegegeven (dat het 3e pootje voor het lampje is ofzo, het 3e pootje is ook anders van kleur en vorm.) wel vervelend dat het zo zo lang duurt, en al helemaal vervelend dat ik die gaten al heb geboord, ik hoop dat ze andere schakelaartjes hebben die wel passen, en ook werken.. ;)
Dat is inderdaad vervelend. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat. _/-\o_

Verwijderd

ja bedankt maar kan iemand mij goede speakers aanraden voor bij die versterker?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op woensdag 16 september 2009 @ 14:52:
ja bedankt maar kan iemand mij goede speakers aanraden voor bij die versterker?
In de laatste 50 reacties in dit topic wordt meerdere malen op speakeradvies in gegaan. Probeer zelf een keus te maken in wat je wilt.

Als ik je reacties hier zo inschat, vind je met name het aantal watts belangrijk (want die zogenaamde 600 watt versterker die je linkt, zal niet zo heel veel meer vermogen leveren dan een 2x10watt Ta2024).

Als je zo hard mogelijk geluid wilt, koop dan 6x9" speakers met een hoog rendement (90db/watt of meer).

Verwijderd

een versterker die veel tegen kom op dit forum is deze
Klick hier

Nu is mijn vraag kan die versterker op deze boxen?
Klick hier

Alvast bedankt :D

Verwijderd

ja dat kan ;)

Verwijderd

kan dat echt want ik vind het een beetje raar er staat bij die versterker 2x100 watt.
En die speakers zijn meer watt. Srry dat ik dit allemaal vraag maar heb er niet zoveel verstand van.

• lredev
Lees dan even het topic door :P Die speakers zijn helemaal niks watts... ze kunnen belast worden tot een aantal watts... het grote gros van alle beschikbare (auto) speakers gaat werken met je versterker.

• Skeltenaer
  • Niet online
Voor een kratradio zou ik trouwens toch wel 4ohm speakers nemen, maar bijna alle autospeakers zijn 4 ohm :)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op woensdag 16 september 2009 @ 19:19:
kan dat echt want ik vind het een beetje raar er staat bij die versterker 2x100 watt.
En die speakers zijn meer watt. Srry dat ik dit allemaal vraag maar heb er niet zoveel verstand van.
Elke speaker kan op elke versterker spelen :). Je kan het ook altijd stuk krijgen als je achterlijk hard speelt. Je hoeft geen watts te matchen. Ik heb een 2x10 watt versterker op een speaker die tot 80 watt belastbaar is maar ik kan ook met een versterker van 2x500 watt spelen met speakers die tot 50watt belastbaar zijn. Maakt allemaal niet uit.

Waarom koop je niet gewoon een combinatie die hier in dit topic veel gebruikt wordt en waar mensen tevreden over zijn als je zo ontzettend twijfelt?

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Ik ben op de sloop geweest, en aldaar een (hele lelijke) groene autoaccu bemachtigd voor 25 euro. Spanning is prima, dus als mijn versterkertje binnen is ga ik eens sleutelen!

Over het aansluiten van de twee accus's in serie nog wel een vraagje: De accu die ik al heb is een 12V 44Ah accu, die ik nu gehaald heb is een 12V 45Ah accu. Dat zal elkaar niet zoveel ontlopen vermoed ik, maar ik las dat als ze niet allebei een gelijke lading hebben, dat ze elkaar gaan opladen.. Moet ik me daar zorgen om maken? Is het nodig om dikkere kabels te regelen? (werk nu met een kabel vaan (ik gok) 3mm2.

Verwijderd

heb een 12 volt 6 amp accu (ytx7a-bs) onder hoeveel volt mag hij komen?

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2009 22:38 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:39
Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2009 @ 17:41:
heb een 12 volt 6 amp accu (ytx7a-bs) onder hoeveel volt mag hij komen?

(en nog een vraagie hoe zet je foto,s bij tweakers :D )[afbeelding]
Verwijderd in "Het kratradio topic [deel 4]"

ThinkPadd in "Het kratradio topic [deel 4]"

? :?

En de code om een afbeelding te plaatsen werkt, alleen het plaatje zelf niet. Zet hem even op een andere host (xs.to, imageshack, uploadarchief etc etc)

• Skeltenaer
  • Niet online
Pixeltje schreef op donderdag 17 september 2009 @ 17:04:
Over het aansluiten van de twee accus's in serie nog wel een vraagje: De accu die ik al heb is een 12V 44Ah accu, die ik nu gehaald heb is een 12V 45Ah accu. Dat zal elkaar niet zoveel ontlopen vermoed ik, maar ik las dat als ze niet allebei een gelijke lading hebben, dat ze elkaar gaan opladen.. Moet ik me daar zorgen om maken? Is het nodig om dikkere kabels te regelen? (werk nu met een kabel vaan (ik gok) 3mm2.
Ik heb geen idee, maar ik weet wel dat Iredev een aantal posts geleden er iets over heeft gezegd Klik ik link even via de search, ik weet niet hoe je een los bericht kan linken

Nog een update van mijn krat;
Ik ben terug gegaan naar de electronica zaak (wiener electronics in Eindhoven) En ze hebben me inderdaad per ongeluk verkeerde meegegeven... Ze hadden alleen niet de goeie in dezelfde maat.. een beetje vervelend aangezien ik de gaten al heb geboord, en ik de kist al heb geverfd enzo, dus bijwerken kan niet zomaar. Na een lange tijd zoeken hebben we toch nog een schakelaartje gevonden wat wel gaat passen als ik nog een klein ringetje eroverheen schuif. Ik heb ze gratis gekregen aangezien het niet mijn fout was, fijne service daar dus _/-\o_
Ik heb zaterdag pas de tijd om er mee verder te gaan, en ik hoop dat ik hem dan af kan maken :)

Ik heb trouwens gister ook deze gekocht bij dealextreme, inclusief verzendkosten was ie iets meer dan 10 euro, goeie deal dus! Ik ga hem als voeding bij mijn krat gebruiken.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Pixeltje schreef op donderdag 17 september 2009 @ 17:04:
Ik ben op de sloop geweest, en aldaar een (hele lelijke) groene autoaccu bemachtigd voor 25 euro. Spanning is prima, dus als mijn versterkertje binnen is ga ik eens sleutelen!

Dat elkaar opladen doen ze als je ze parallel aansluit. In serie kan het niet, want dan moet al die stroom door je versterker heen lopen en dat zal niet zo snel (lees: niet) gebeuren :).

Het is wel handig dat ze allebei helemaal opgeladen zijn als je ze gaat gebruiken, zodat niet de ene leeg is, als de ander nog stroom kan leveren. Dan zou er een stuk kunnen gaan vanwege te ver ontladen. Het verschil tussen 44 en 45AH zou ik me verder niet druk om maken. Die waarden zijn toch met een flinke korrel zout te nemen en er zit ook een percentage afwijking in. Die kan je gewoon als gelijk beschouwen.

Verwijderd

Na lang gepruts samen met me vader ben ik nu ook een trotse bezitter van een kratradio ;D.
Ik gebruik een 12V 6A loodaccu. (je zou denken weinig draaiuren maar heb hem de hele dag mee zitte spele op redelijk hard volume maar was niet op te krijgen.

*Materialen*

1x autoradio Marquant mcr-719.
12 volt 6 amp accu.
Philips speakers weet niet hoeveel watt.
antenne van een ford fiësta.
Voltmeter van hopesun.
------------------------------------

Ik post binnenkort wel ff fototjes ;)

Verwijderd

:)

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2009 09:00 ]

Verwijderd

Opmerking: De marquant van de kijkshop is nu 16 euro dus geodkoper.

Verwijderd

hoe zet ik die schakelaar vast tussen de accu en versterker?

• Skeltenaer
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 12:14:
Lekker duidelijk?
Wat voor schakelaar?

[ Voor 5% gewijzigd door Skeltenaer op 19-09-2009 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Verwijderd schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 12:14:
Skeltenaer heeft gelijk, maar ik vermoed wel te weten wat je bedoeld. Je wilt een schakelaar om de stroom af te sluiten als je het krat niet gebruikt?

Pak de plus van je accu (of de min) en knoop die aan de schakelaar. De andere pool van je schakelaar verbind je (met een draadje natuurlijk) aan de Plus (of weer de min) van je versterker.

Denk erom, als je de plus schakeld krijg je dus dit: Accu plus -->Schakelaar --> versterker Plus
Als je de min schakelt: Accu min --> Schakelaar --> versterker min.

Het maakt niet uit welke pool je schakelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltenaer
  • Niet online
Hij is af :D
Ik ben er alleen helaas nog steeds niet aan toe gekomen om het verbruik te meten...
Maar dat komt nog wel
Ik zal morgen fotos maken en een filmpje, ik zal tijdens het filmpje ook Telefoongeluid - VS - Xmini II - VS Mijn Krat doen :P Zodat er een goeie vergelijking kan worden gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Nice! Ik ben benieuwd! Ga vanmiddag zelf ook nog even knutselen; mn 2e accu is tegen die tijd ook volgedruppeld. Kan ik mooi het verschil tussen de 2050 en 2024 testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltenaer
  • Niet online
Tijd om dit forum weer eens op te vrolijken met wat fotos, :D mischien dat ik morgen nog een filmpje maak :)

Pioneer TS-G1703i in de voorkant:
Afbeeldingslocatie: http://img8.imageshack.us/img8/8741/img0976e.jpg

Zijkant met alle knopjes, de voltmeter, en aansluitingen. (schakeling positieve cirquit Accu/Voeding+Schakeling Negatieve Cirquit Accu/Voeding+Aan/Uit Voltmeter+Aansluiting lader+Aansluiting Voeding)
Ook te zien zijn de koffersluitingen en een mooi handvat :*)
Afbeeldingslocatie: http://img8.imageshack.us/img8/7341/img0977gn.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img84.imageshack.us/img84/9077/img0983w.jpg

Overzicht ;)
Afbeeldingslocatie: http://img97.imageshack.us/img97/4263/img0981.jpg

Binnenwerk, beetje rommelig, ik ga mss nog de draden inkorten. maar zo was het makkelijker solderen.
Afbeeldingslocatie: http://img198.imageshack.us/img198/4418/img0984y.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img84.imageshack.us/img84/8121/img0986x.jpg

Ik vind het zeer geslaagd, er komt een mooi geluid uit, en ook flink hard als het moet (een van de koffersluitingen trilt mee als hij hard staat, daar moet ik nog iets op verzinnen)
Ik vind hem er zelf ook best mooi uit zien (mening ;)).
Dit ding weegt trouwens wel 10(!) kilo. Ik vind hem zelf best te dragen, maar langere stukken worden toch geen plezier denk ik.

Belangerijkste onderdelen gebruikt:
12V 12AH Gel accu
Pioneer TS-G1703i
TK2050 2x100watt (op 24 volt, dit is 12 volt, ik moet het verbruik nog steeds meten... dan kan ik ook het aantal watts op 12 volt ruwweg berekenen)

Oh ja, hoeveel volt geeft jullie voltmeter aan op jullie accu als hij (volgens de lader) helemaal vol is?
Bij de mijne is dat direct na het opladen 13.8, maar dit zakt enorm snel terug naar 13. Als ik de accu belast dan komt hij op ongeveer 12.7 te staan. zet ik hem uit dan staat hij nog steeds op 12.7 ....
Maar als ik dan een tijdje later kijk is het weer 13. Ik geloof niet dat het aan de voltmeter licht.
Is dit normaal?

EDIT: Plaatjes gefixed :)

[ Voor 15% gewijzigd door Skeltenaer op 22-09-2009 07:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1993
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-09 20:42
Het spannings verloop wat je accu geeft is volkomen normaal. Op het moment dat er geen belasting meer op je accu is herstelt de spanning weer een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltenaer
  • Niet online
Dit licht dus niet aan mijn oplader? Die kan namelijk maar 0.6A leveren, bij lange na geen 10% van mijn accu capaciteit dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Het ligt inderdaad niet aan je lader. Die hoge spanning van 13.7 volt is de llaadstroom, die verdwijnt vrij snel uit je accu. Dan zakt de spanning naar een gemiddelde van 12.8 volt. Dat is heel normaal. Als hij zou blijven staan op 13.7 moet je je meer zorgen maken ;)

Maar inderdaad een mooi kratje! Afwerking ziet er ook goed uit!

Ik heb gister gesleuteld, en die TA2050 op 24V... Geen woorden voor. Wat een geweld! _/-\o_

hier even een voorproefje van mijn tethering internet vanuit de bus, vanmiddag over fatsoenlijke internetlijn meer!
Afbeeldingslocatie: http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/21092009068.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/21092009069.jpg

je ziet dat gistermiddag de accu er nog naast stond, dat was omdat ik eerst wilde testen voordat ik alles uit elkaar zou trekken. Het werkte (en hoe!) Dus ben aan het klussen gegaan.

[ Voor 22% gewijzigd door Pixeltje op 22-09-2009 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Dat ziet er erg goed uit skeltenaer! Ik zou eens kijken naar een schouderband, dat scheelt denk ik erg veel met tillen etc!

Ik kreeg laatst wat foto's terug van de afwerking van het kratje / radiokistje wat ik laatst heb gemaakt voor iemand:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/sXMGfsBp9dKFckRoSDGSNTbK/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4FgfjG2tx3jZd3W2h7fqkyYs/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ULN4c7boO9W0xxE62DcI3zyV/full.jpg

Omdat hij een weekend ging zeilen heeft hij het plamuur en verfwerk een beetje haastig gedaan. Hij gaat dit nog overnieuw doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Hier nog meer plaatjes!

Afbeeldingslocatie: http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/21092009070.jpg
De TA2050 (met dank aan lredev!):
Afbeeldingslocatie: http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/21092009071.jpg
mijn (al zeg ik het zelf) geniale oplossing voor stroomuitwisseling; een telefoonstekker.
Afbeeldingslocatie: http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/21092009072.jpg
die stekker is om het losse kistje met één accu, te verbinden met het bestaande kistje met één accu, versterker en speakers. Omdat de accu's in serie met elkaar verbonden staan, 'vertrekt' er PLUS uit de grote kist, die aan de MIN van de kleine kist wordt geknoopt. Uit de kleine kist 'vertrekt' dan PLUS naar de grote kist, om aldaar de versterker van prik te voorzien (samen met de MIN uit de grote kist).

Een gewone stroomstekker had ook gekund, maar dan moet je altijd op letten dat je die er op de juiste manier insteekt, anders verbind je plussen met minnen op de verkeerde manier, ofwel kortsluiting.
Een telefoonstekker past maar op één manier. Natuurlijk heb ik een fatsoenlijke kabel aan die stekker gezet, geen telefoonlijn ;)

Hieronder dan de aansluiting op het kleine kistje;
Afbeeldingslocatie: http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/21092009074.jpg

Een totaalshot komt nog als ik wat aanpassingen gedaan heb aan beide kisten, zodat ik ze samen kan vervoeren op mijn fietskarretje.

Het enige waar ik niet aan gedacht heb, is dat mijn digitale voltmeter tot maximaal 20V kan meten nu, daar is wat aan te doen dacht ik, maar ik heb het boekje niet meer. Ik heb dus geen flauw idee welke weerstand ik moet vervangen om tot 200v (dat was het dacht ik) te kunnen meten. Anyone? Of wellicht een ander (relatief goedkoop) idee?

[ Voor 2% gewijzigd door Pixeltje op 22-09-2009 10:54 . Reden: typfoutjes... klein toetsenbord.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prachtig idee van die telefoonstekker. Had ik op moeten komen toen ik bij de okaphone aan het shoppen was ;). Die dingen kunnen flink wat stroom hebben.

Enne, leuk dat er weer allemaal nieuwe kratjes gepost worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltenaer
  • Niet online
Pixeltje schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 08:05:

Maar inderdaad een mooi kratje! Afwerking ziet er ook goed uit!

Ik heb gister gesleuteld, en die TA2050 op 24V... Geen woorden voor. Wat een geweld! _/-\o_
De jouwe is ook mooi. Ik vind het vooral vet dat je jou ''krat'' eerst open moet vouwen voordat je de speakers ziet, mensen hebben geen idee waarmee jij loopt te sjouwen voordat jij hem openmaakt :) die autoaccu van jou is trouwens echt monsterlijk!
Ik wil niet wéten hoe hard de TA2050 op 24 volt gaat, ik vind hem op 12 volt al über hard gaan, ik denk niet dat ik ooit serieus op zijn allerhardst ga spelen, alleen om even mensen te laten zien wat hij kan natuurlijk :+
Op het hoogste volume komt er echt een bak lawaai uit, de bas word wel een beetje bonkerig, waarschijnlijk door een te kleine klankkast. Ik heb pioneer gemaild voordat ik het krat ging maken, en zij raadde een klankkast van 25x25x25cm aan (per speaker), ongeveer 15 liter dus. de mijne is een dikke 20 liter, met de accu eraf 19 liter.
Zou ''ruimtevergrotend schuim'' veel schelen?
lredev schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 08:12:
Dat ziet er erg goed uit skeltenaer! Ik zou eens kijken naar een schouderband, dat scheelt denk ik erg veel met tillen etc!

Ik kreeg laatst wat foto's terug van de afwerking van het kratje / radiokistje wat ik laatst heb gemaakt voor iemand:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Omdat hij een weekend ging zeilen heeft hij het plamuur en verfwerk een beetje haastig gedaan. Hij gaat dit nog overnieuw doen.
Dat ziet ook mooi uit, lekker draagbaar :) Al had ik die kleurencombinatie niet gedaan. Zo te zien heeft hij trouwens het plamuurwerk niet opgeschuurd. Ik heb trouwens als ''plamuur'' MDF vuller gebruikt, werkte perfect!
Ik denk dat ik inderdaad nog maar eens een schouderband ga fabriceren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

De jouwe is ook mooi. Ik vind het vooral vet dat je jou ''krat'' eerst open moet vouwen voordat je de speakers ziet, mensen hebben geen idee waarmee jij loopt te sjouwen voordat jij hem openmaakt die autoaccu van jou is trouwens echt monsterlijk!
Ik wil niet wéten hoe hard de TA2050 op 24 volt gaat,
Merci! Die autoaccu zijn er nu twee... en ik krijg inderdaad leuke reacties als de verjaarde deksel van een betonplex krat afgaat. Toen ik stageliep (HBO bouwkundestudie) had ik m weleens mee naar de bouwplaats, dat was feest;)

Op 24 volt produceerd die versterker echt onwijs veel herrie. Ik stond er zelf van te kijken.

Ik kwam erachter dat, omdat mijn speakers horizontaal liggen, er wat troep inzat. Daardoor konden de grote bass-conussen niet meer soepel bewegen. Na veel gepieker heb ik er wat wd40 O+ ingespoten. Dat werkte super, en nu nergens last meer van.

Het volgende project staat ook al op stapel:

Het kistje wat ik heb gemaakt voor die tweede accu is groot genoeg om er twee te huisvesten (daar heb ik 'm op gemaakt). Dat gaat dan dus ook gebeuren. De accu's gaan gezellig samen in een kistje knuffelen, het kistje voor mn speakers en versterker wordt dan kleiner. Dan wil ik de plank waar de speakers inzitten schuin hangen (als in: Scharnierzijde hoog, slotzijde laag) en een deksel erop fabrieken die aan de bovenkant recht is.
Hier even een voorbeeldje. Ik zit in de bus, dus beter dan dit wordt het echt niet, sorry ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.uploadarchief.net/files/download/voorbeeld%20kratje.jpg

Op die manier hoop ik dat er minder troep in de speakers valt. Bij een kampvuur zoals ik ze stook gaat er nogal wat de lucht in namelijk, and what goes up... Ik hoop dus dat het nu minder snel in mn speakers blijft hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
@pixel Maak het dan zo, met een gasveer oid (die kofferbak dingen):

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/EwjmLuFIC30jofh3Pg7qudbs/full.jpg

Scheelt vast de helft van het as in je speakers :P
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Linken naar conrad producten? Gebruik de directe productlink...