Het kratradio topic [deel 4] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 151.215 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J_V_D_L schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 22:35:
[...]

@technicum, das dus mijn vraag ook hoe/of ik er 2 aan moet sluiten.
2 elco's aansluiten is heel makkelijk, allebei parallel;) ik heb er nu ook twee, op mn ta2024, gewoon erondergeschroefd.

Wel moet ik zeggen dat je niet heel veel verschil merkt met zon elco ertussen.
Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 21:52:
Ik las ergens over modden van een TA2024, nou heb ik de link van moatiej gevonden.

Maar ik snap het niet helemaal? Wat moet ik precies waarmee vervangen, want ik snap de balle er niet van :P
Kan iemand mij dat even uitleggen?

Mvg,
Sinrulez

LINK: http://www.aplomb.nl/skn/moatiej.html
Over welk bordje heb je het? Ik kan je wel helpen, heb zelf al vaker versterkertjes gemod.
Maar kort samengevat:
Je vervangt twee weerstanden die nu nog heel erg groot zijn. bijvoorbeeld 20.000 Ohm door een veel lagere weerstand, hier volgens mij 3300 Ohm. Deze weerstanden zitten tussen de Rechter-input en Linker-input, en de chip. Wanneer je deze weerstanden verlaagt krijg je een wat betere ingangsgevoeligheid. Zoals hij hier zegt is dat 6x beter.

Wanneer je het eerste bordje hebt is het te doen zonder soldeer-skills. Maar bij het tweede bordje, volgens mij uit de samenkoop-actie, is het een waar priegelwerk. Je kunt het proberen, maar dan heb je goeie soldeer-skills nodig, een goeie soldeerbout(dun!) en een vaste hand. Zoals je ziet zijn die weerstandjes superklein, en wanneer je de tin op een verkeerde ple laat druppelen ontstaat er een soort van kortsluiting waardoor er allerlei gekke dingen kunnen gaan gebeuren.
Dus denk twee keer na voordat je dt wilt gaan doen!

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2009 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik wil ook een kratje gaan maken, maar ik zou eigenlijk iets meer herrie willen kunnen produceren dan zo'n TA2020 of marquant versterkertje.

Ik heb hier liggen;

1. 2x 9Ah accu
2. 2x Blaupunkt speakers max belastbaar 220W
3. Grolschschsh Krat
4. Bekabeling
5. Aantal schakelaars
6. Voltmeter

Hebben jullie nog tips voor een versterker?
Niet TE lomp, want ik wil nog wel 4uurtjes kunnen draaien.

Ik had deze gevonden op ebay; http://cgi.ebay.com/500W-...e225&_trksid=p3286.c0.m14

Graag reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_V_D_L
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online

J_V_D_L

Mag ook zonder lage streepjes.

Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 23:52:
Hoi,

Ik wil ook een kratje gaan maken, maar ik zou eigenlijk iets meer herrie willen kunnen produceren dan zo'n TA2020 of marquant versterkertje.

Ik heb hier liggen;

1. 2x 9Ah accu
2. 2x Blaupunkt speakers max belastbaar 220W
3. Grolschschsh Krat
4. Bekabeling
5. Aantal schakelaars
6. Voltmeter

Hebben jullie nog tips voor een versterker?
Niet TE lomp, want ik wil nog wel 4uurtjes kunnen draaien.

Ik had deze gevonden op ebay; http://cgi.ebay.com/500W-...e225&_trksid=p3286.c0.m14

Graag reactie
In dit topic wordt veel gesproken over class D (t) amps. Je zegt zelf een ta2020 (2024) te zacht te vinden. Het is echter de vraag of je met de versterker die jij linkt véél harder zal gaan.
De prijs/accuduur/volume verhouding is het best bij de ta2024, maar een paar posts terug lees je dat iemand een zwaardere class T versterker heeft gebruikt.

It's all up to you.

Wat vaak de boodschap is: laat je niet wijs maken door adverteerders met grote pijlen "500WATT!" want dat haal je nooit (op een gelaccu.)

Als je "maar" 4 uur max. wil draaien dan zijn er legio auto-versterkers, wil je langer doen op je accu, kijk dan eens naar de class T versterkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de snelle reactie.

Hoelang kun je met een Tk2050 amp (http://cgi.ebay.com/2-100...286.c0.m14#ht_4207wt_1166) op een 7ah accu?
Dit kun je simpel uitrekenen, maar dan moet je wel weten wat het output muziekvermogen is bij zo'n versterkertje, wie kan mij dit vertellen?

Is zo'n versterkertje nog goedkoper te krijgen?

groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 15:07:
Bedankt voor de snelle reactie.

Hoelang kun je met een Tk2050 amp (http://cgi.ebay.com/2-100...286.c0.m14#ht_4207wt_1166) op een 7ah accu?
Dit kun je simpel uitrekenen, maar dan moet je wel weten wat het output muziekvermogen is bij zo'n versterkertje, wie kan mij dit vertellen?

Is zo'n versterkertje nog goedkoper te krijgen?

groet
Er wordt meestal aangegeven wat het verbruik is. hiervoor heb je geen output nodig. Of je wilt het zelf allemaal even voor je lol bereken. Als je nog even doorzoekt op internet zal het verbruik vast wel ergens staan.

En ik zou het geen 'versterkertje' noemen, er komt een hoop herrie uit, wanneer je de goeie kist maakt :9

ennnn hier staat hij voor 39.99Dollar, omgerekend is dat 27,91Euro. Hij is ietwats anders dan die op eBay, maar ze leveren dezelfe prestaties;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2009 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_V_D_L
  • Niet online

J_V_D_L

Shit! Hij doet het niet :'(
Balen zeg...
De eerste keer dat ik het probeerde brandde de led niet, versterker was niet aangesloten (maakt dat uit)?
Toen ik de versterker daarna aansloot zag ik dat er een ijzerdraadje los was (het lag op de grond, geen idee waar t vandaan kwam) Nu ben ik chagrijnig en stop ik het ding maar weg. Ik kijk er later nog wel naar. [pessimistische modus] Maar wat een waste of time zeg :( Vakantie is ook weer bijna voorbij...[/pessimistische modus]

[ Voor 5% gewijzigd door J_V_D_L op 22-08-2009 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltenaer
  • Niet online
@J_V_D_L, Damn, zonde zeg! hopelijk kun je hem nog fixen!
Ik ga zo de electronica in de kist plaatsen, het is de bedoeling dat hij vanmiddag nog meekan naar het (e3) strand :D
zo issie nu:
Afbeeldingslocatie: http://i25.tinypic.com/29mrk9u.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 2maal een TK2050 AMP besteld!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Verwijderd schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 16:10:
Ik heb 2maal een TK2050 AMP besteld!!!
Leuk?! Voegt weinig toe aan dit topic.

iig, ik heb mijn kratje helemaal af. Al een tijdje mee gedraaid maar met 14AH accu's (2x 7Ah) kun je er zeker 20 uur op draaien op redelijk volume.

De versterker is de bekende/beruchte Marquant MCA-200.

-------

Binnenkort komen er trouwens ook foto's van een vriend zijn portable speakersetje (hij heeft 3 onderdelenkistjes, 2x speaker en 1x accu+ versterker).

Ik vraag me alleen af of er nog ergens een schema van de HKS schakeling (Happer KratSafe) is. Ik wil hem eigenlijk wel namaken maar ik ben nou niet echt handig met dat soort dingetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand waar ik van die afgebouwde Ta2024 of Ta2020 kan krijgen? Ze kwamen laatst keer voorbij maar kan niet meer terugvinden :S Dat het zeg maar in een kleine behuizing zit met volume knop en tulp ingangen...

was namelijk nu op kamp en miste toch wel goede muziek :P

*edit:
heb al gevonden:) de Lepai 2020.
Mensen beetje ervaringen met deze?? Ik denk namelijk dak zelf te onhandig ben om volume knop en tulp ingangen te solderen :P

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2009 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technicum
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-07-2023
J_V_D_L schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 20:02:
Shit! Hij doet het niet :'(
Balen zeg...
De eerste keer dat ik het probeerde brandde de led niet, versterker was niet aangesloten (maakt dat uit)?
Toen ik de versterker daarna aansloot zag ik dat er een ijzerdraadje los was (het lag op de grond, geen idee waar t vandaan kwam) Nu ben ik chagrijnig en stop ik het ding maar weg. Ik kijk er later nog wel naar. [pessimistische modus] Maar wat een waste of time zeg :( Vakantie is ook weer bijna voorbij...\[/pessimistische modus]
IJzerdraadje? Is dat niet een van je draadjes van de onderkant van je HKS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbjoost
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 07:58
Na veel werk, en veel onovernagedachte fouten is hij toch afgekomen. Ik heb de door veel mensen aangewezen marquant versterker gebruikt en de 2x200 marquant speakers. Voor de accu ben ik langs de scooterzaak geweest en voor 35 euro heb ik een 7,2a 12v scooter accu gekocht.

Alleen het verf an veil werk moet nu nog gedaan worden,en het het geluidspul goed aan de zijkant doen. voorderest is alles af en werkzaam.
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/08/23/1251044280-640.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/08/23/1251044341-330.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door jbjoost op 23-08-2009 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltenaer
  • Niet online
Damn, vanochtend dus mijn krat afgemaakt, doet hij het niet! :(:(:(
Grrrr ik heb hem dus niet mee kunnen nemen naar het e3 strand.... :( :P
Als ik de versterker aanzet komt er een vreemd geluid uit de boxjes, lijk een beetje op de wind.
Als ik dan de mp3 aanzet ( volume lepai op zijn laagst, mp3 op volume 1) dan hoor je niks, daarna voorzichtig steeds harder gezet, en bij allebij op max hoor je heel zacht ''een soort van muziek''
je herkent de muziek maar nouwelijks, het is eigenlijk gekraak in de melodie van de muziek..
Kheb de bedrading gechecked, de mp3 speler deed het goed, en de voltmeter op de accu gaf netjes 13 volt aan!
Nu heb ik net dus mijn ouwe Mini Hifi set aangesloten op de speakers, en dan komt er wel degelijk geluid uit, super mooi ook! in ieder geval wel goed om te weten dat de klankkast goed is :)
Ik ga nu wss de tk-2050 kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 09:06
Skeltenaer schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 22:48:
Als ik de versterker aanzet komt er een vreemd geluid uit de boxjes, lijk een beetje op de wind.
Als ik dan de mp3 aanzet ( volume lepai op zijn laagst, mp3 op volume 1) dan hoor je niks, daarna voorzichtig steeds harder gezet, en bij allebij op max hoor je heel zacht ''een soort van muziek''
je herkent de muziek maar nouwelijks, het is eigenlijk gekraak in de melodie van de muziek..
Kheb de bedrading gechecked, de mp3 speler deed het goed, en de voltmeter op de accu gaf netjes 13 volt aan!
Nu heb ik net dus mijn ouwe Mini Hifi set aangesloten op de speakers, en dan komt er wel degelijk geluid uit, super mooi ook! in ieder geval wel goed om te weten dat de klankkast goed is :)
Dat is wel vreemd, want hij zou het toch echt (goed!) moeten doen... DM me of plaats hier even een foto van je wirering, dan kan ik (en anderen) dat eens na lopen...
offtopic:
Ik heb hem nog getest voor ik hem verstuurde... mail me anders even, kunnen we even uitzoeken wat er misgaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_V_D_L
  • Niet online

J_V_D_L

Skeltenaer schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 22:48:
klinkt een beetje alsof de Ground (bij ta2024 zwartje draadje bij input) niet goed aangesloten is.

@hierboven ergens: dat ijzerdraadje was inderdaad van het solderen, maar ik kon niet 123 vinden waar iets ontbrak :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltenaer
  • Niet online
De lepai versterker word gewoon gevoed met een DC plug, hij werkte niet op de accu (zelf dc plugje aan draadjes gemaakt dus) maar hij werkte ook niet op de DC voeding van de laptop :S
Wel ging elke keer de versterker netjes aan, ging het blauwe lampje branden, en hoorde je de bekende ''plop'' bij het aanzetten.... (een stuk harder dan dat de muziek ging)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Skeltenaer schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 23:33:
De lepai versterker word gewoon gevoed met een DC plug, hij werkte niet op de accu (zelf dc plugje aan draadjes gemaakt dus) maar hij werkte ook niet op de DC voeding van de laptop :S
Wel ging elke keer de versterker netjes aan, ging het blauwe lampje branden, en hoorde je de bekende ''plop'' bij het aanzetten.... (een stuk harder dan dat de muziek ging)
Dan denk ik dat het kabeltje waarmee je de MP3 met de Lepai verbind niet goed is... Kan je daar een foto van plaatsen? (de ground daarin, is wat jvdl bedoelt)

Anders even een nieuwe halen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/PPbHV9ISzAbiqsjHaT0UsiLj/full.jpg

@jvdl, heb je nog de moed de HKS onder handen te nemen of laat je het even voor wat het is? Ik kan er pas laat deze week mee aan de slag ben ik bang (heb wel inmiddels weer alle onderdelen opnieuw binnen, om zeker te weten dat ik de vorige niet gesloopt heb...

[ Voor 9% gewijzigd door lredev op 24-08-2009 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltenaer
  • Niet online
Ik gebruik heb die tulp kabel ook gebruikt op de Radio CD speler waarmee ik de speakers heb getest.
Aan de kabel kan het dus niet liggen. Ik heb trouwens ook een Male Jack naar Male Jack kabeltje gebruikt (de lepai heeft zon poort) en die werkte ook niet.
Hier even een foto:
Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/o52lv5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze radio gekocht voor mijn kratradio http://www.sony.nl/produc...22121.pdf#pageType=manual

Nu weet ik niet helemaal hoe ik heb moet aan sluiten -,-
Bij die link staan de handleidingen en hoe je hem moet aan sluiten maar nu vraag ik mij af of ik die rem ook aan moet sluiten :O

Kratjegrolsch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:39

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

De Rem kan je op de Rem van je amp zetten... Radio aan = amp aan :Y

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltenaer
  • Niet online
Aangezien mijn versterker wss kapot is wil ik een nieuwe kopen.
Ik dacht aan de TK2050, via sureelectronics.
Maar heeft iemand ervaring met sureelectronics? Hoe lang is de levertijd, welke leveringsoptie heb je gekozen?
Ups express, China Mail, TNT express?
Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzy3366
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-08 22:00
Skeltenaer schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 23:33:
Ik heb hier zelf ook zo'n Lepai versterker gekocht via Ebay. En die is erg gevoelig qua inkomende spanning. Een kleine volt boven de 12v is bij mij al genoeg om net zoals de door jouw beschreven klachten te krijgen. (Versterker geeft geen geluid, maar blauwe led ring brand wel, etc)
Misschien dat het bij jouw ook het geval is. Probeer is een nette 12volt voeding te gebruiken.
Verder is de bouw kwaliteit ook niet echt geweldig van die versterkers. Aan de binnenkant wil de printplaat wel eens contact maken met de behuizing, waardoor je ook slecht/zoement geluid krijgt. Dit heb ik simpel opgelost door de uitstekende pootjes van de printplaat af te knippen en op de binnenkant een stukje ducktape te plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltenaer
  • Niet online
@Fuzzy, Tja, de versterker moet het wel doen op 13 volt, anders heb ik er niks aan... dan zou ik hem alleen kunnen gebruiken bij een bijna lege accu }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_V_D_L
  • Niet online

J_V_D_L

Skeltenaer schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 16:09:
@Fuzzy, Tja, de versterker moet het wel doen op 13 volt, anders heb ik er niks aan... dan zou ik hem alleen kunnen gebruiken bij een bijna lege accu }:|
Je zou het in ieder geval kunnen proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltenaer
  • Niet online
Dan moet ik eerst mijn accu leegtrekken met iets.... maar ik heb niets :P
Ik denk trouwens niet dat dit het geval is hoor.... 13 volt onbelast, dat is dus minder belast, en de Ta2020 zou trouwens 14.6 volt max aan moeten kunnen.

EDIT: op 12 volt werktie trouwens ook niet, ik hebt het met de voeding van de laptop geprobeerd....

[ Voor 18% gewijzigd door Skeltenaer op 24-08-2009 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_V_D_L
  • Niet online

J_V_D_L

Skeltenaer schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 22:09:
Dan moet ik eerst mijn accu leegtrekken met iets.... maar ik heb niets :P
Ik denk trouwens niet dat dit het geval is hoor.... 13 volt onbelast, dat is dus minder belast, en de Ta2020 zou trouwens 14.6 volt max aan moeten kunnen.

EDIT: op 12 volt werktie trouwens ook niet, ik hebt het met de voeding van de laptop geprobeerd....
De behuizing even open maken, kijken of alles goed vast zit, pica maken en posten, zonder behuizing testen...

Nog genoeg te doen :)

Ik ook trouwens. Komende tijd zal ik niet in staat zijn nog aan mn project te werken, want iedereen is nu wel terug van vakantie en dat moet je vieren :7 . Ik wacht met smart op de hKS van lredev :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltenaer
  • Niet online
Nou ik heb dus nog geen reactie van iredev gehad (ik heb hem gekocht van iredev) maar ik heb nog geen reactie van hem gehad, dus ik wil hem nog niet openmaken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technicum
J_V_D_L schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 23:19:
[...]

@hierboven ergens: dat ijzerdraadje was inderdaad van het solderen, maar ik kon niet 123 vinden waar iets ontbrak :P .
Hmm dat is dan toch gewoon zoek de verschillen tussen je 'finale-ontwerp' in spiegelbeeld vergelijken met de onderkant van je printje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

teacher schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 13:44:
De Rem kan je op de Rem van je amp zetten... Radio aan = amp aan :Y
??? Daar snap ik dus niks van :O

Ik heb hier achter een geel en een rood draad die allebij naar 1 plugje gaan. (de + denk ik)
en daar zit nog een zwarte ( de - denk ik)

dan heb je nog 4 draden voor boxen 2 roze en 2 groene.
en dan zit er nog een blauw draadje me een wite streep en daar staad en stikker op met "AMP REM MAX 0.3A"
Wat moet ik daar dan mee doen?
er zit nog 1 lichtblauw draadje aan met ATT erop en nog een paar draadjes die die man waarvan ik hem heb gekocht aanelkaar had getaped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist een 62ah auto accu kunnen bemachtigen.

Kan ik deze met een 7ah accu parallel aansluiten zodat ik 24volt krijg?
Is het dan niet zo dat die 62ah accu, de 7ah accu volledig leeg trekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Skeltenaer schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 23:14:
Nou ik heb dus nog geen reactie van iredev gehad (ik heb hem gekocht van iredev) maar ik heb nog geen reactie van hem gehad, dus ik wil hem nog niet openmaken. :)
Maak maar open, en plaats wat foto's! Heb je al geprobeerd met een 12V voeding? Volgens mij zijn er ook diodes te koop die de stroom 0,5 V laten dalen, hier kan je dan 1 of twee van in serie ervoor zetten voor gebruik met accu...

offtopic:
je mag hem ook terug sturen, zie mail voor details..
Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 14:25:
Ik heb zojuist een 62ah auto accu kunnen bemachtigen.

Kan ik deze met een 7ah accu parallel aansluiten zodat ik 24volt krijg?
Is het dan niet zo dat die 62ah accu, de 7ah accu volledig leeg trekt?
Probeer het maar niet! Allereerst omdat je bij parallel zetten van 2 accu's exact gelijke moet hebben en bijvoorkeur ook nog met gelijke lading, anders gaan ze elkaar laden en gaan er grote stromen lopen. (daarom zijn startkabels ook zo dik. Verder kunnen de gelaccus niet tegen die grote stromen.

Ten tweede: Bij parallel zetten mag je de beschikbare stroom (Ah) bij elkaar optellen, niet de spanning (V). Wil je de spanning verhogen dan zet je 2 accus in serie. De plus van accu A aan je verbruiker, de min van A aan de plus van B en de min van B aan de min van je verbruiker. Bij het in serie plaatsen ook 2 gelijke accu's gebruiken, anders is de een eerder leeg dan de ander en dat is erg slecht voor de accu's.

[ Voor 47% gewijzigd door lredev op 25-08-2009 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een vraag hij is vast al 1000 keer gesteld maarja hoe sluit ik mijn autoradio aan op me versterker

gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 16:04:
ik heb een vraag hij is vast al 1000 keer gesteld maarja hoe sluit ik mijn autoradio aan op me versterker

gr
Wat voor autoradio heb je dat maakt het al wat makkelijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de jvc kd-s641

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNW
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 14:01

TNW

Misschien niet helemaal on topic maar wel zeker in dezelfde hoek:

Ik had al jaren een gare ghettoblaster met tape en radio. Deze is meegeweest naar diverse festivals en ging de laatste tijd vooral veel mee in een bootje met een vriend. Het ding heeft een line-in dus is zeer makkelijk met mp3 spelers te gebruiken.

Afgelopen weekend was opeens een kanaal dood. Vandaag bleek bij onderzoek dat er een breuk in de print zat. In mijn junkbox lag nog een versterkerprintje met een TDA7360. Deze heb ik getest met het voltage uit de batterijen van de ghettoblaster en dat bleek goed te werken. Inbouwen dus :)
Ik heb toen werkelijk alles wat ik niet meer nodig had uit de kast gesloopt. Tapedeck (was toch al kapot), klokje + display, equalizer en de hoofdprint.

Het printje paste alleen in het midden goed in de radio dus heb ik de potmeters losgehaald, UTP en flatcable er aan gesoldeerd zodat ze netjes in de zijkant van de radio konden worden gemonteerd.
Alles zit nu in elkaar, moet alleen nog even de print en alle bedrading met thermische lijm vastzetten. Daarna nog even de draagbeugel permanent vastlijmen (was ook half kapot) en we kunnen weer blazen 8)

Plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://fotoalbum.dds.nl/vagevuur/diversen/medium/IMG_2436.JPG

Weblog | Straling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@kratradio hier de handleiding http://www.service.jvc.be...rmanpdf/pdf1/49769inl.pdf

Pagina 26 staad wat over de versterker.

Kratjegrolsch.

Verwijderd

@Iredev
@J_V_D_L

Hebben jullie m'n kratsafe al aan de praat gekregen? Ik ben in middels weer van vakantie terug dus als jullie er vragen over hebben kom maar op.

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:44

Pixeltje

Woo-woohoo!

Hier ook, net terug van vakantie, en heb toch een beetje mijn twijfels over de TA2024. Er komt zeker wel herrie uit, maar bij (bijvoorbeeld) DnB en Psychedelic gaat de versterker te snel ruis uitsturen. Gevolg is klapperende speakers, en daar hou ik niet van. Heb de versterker getest aan 2 magnat huiskamerspeakers, en daar doet het probleem zich ook voor. (die magnat speakers kunnen echt ziek veel lawaai produceren zonder problemen)

Het is mij dus duidelijk dat het probleem bij de TA2024 ligt, en niet bij de speakers. Bij Sure-electronics kwam ik de TA2050 tegen, die op 24V DC 2 keer 100 Watt moet kunnen leveren. Het probleem is natuurlijk dat mijn autoaccu (44Ah) maar 12 volt levert. Is er een manier om dat om te zetten naar 24V, zodat die 2050 versterker ook echt zin heeft?

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Verwijderd

Twee identieke goedkope auto accu's in serie of een (kleine ???) vrachtwagenaccu. Ik merk ook veel verschil op mijn B&W DM110 speakers. M'n hi-fi versterker van 30 jaar oud en 8 kg kan 2x120watt piek leveren. Daarmee heb ik ooit een B&W woofer mee opgeblazen (bas extreem hard: loudness+basknop+equalizer).
Op m'n krat speakers hoor ik niet veel verschil. Die beginnen toch zelf al vrij snel te vervormen.

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 11:36:
@Iredev
@J_V_D_L

Hebben jullie m'n kratsafe al aan de praat gekregen? Ik ben in middels weer van vakantie terug dus als jullie er vragen over hebben kom maar op.
Wat is het schema van de kratsafe? Eigenlijk wil ik dat ook wel inbouwen.

• technicum
Check! --> http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1360919/10 :Y

Edit: En please kijk vóór dat soort vragen even in dit of de voorgaande kratradio-topics ;)

[ Voor 39% gewijzigd door technicum op 27-08-2009 16:44 ]

Verwijderd

ik ben vandaag eens even naar een bedrijf geweest die alarm installaties aanlegt
ik heb daar een aantal accus van mee mogen nemen
deze accu's
http://img27.imageshack.us/img27/4108/dsc00262esc.jpg
nou had ik alleen een vraag over deze accu:
http://img196.imageshack.us/img196/4518/dsc00264vvm.jpg
ik heb een druppel lader 600mAh:
http://img37.imageshack.us/img37/1228/dsc00260iaf.jpg
en een auto accu lader:
http://img190.imageshack.us/img190/9448/dsc00257e.jpg
http://img44.imageshack.us/img44/7815/dsc00258vug.jpg
de accu is 26 Ah,met welke lader kan ik deze accu het beste laden??
of is het beter hier een druppel lader voor te halen en hoeveel Ah / mAh mag die dan maximaal geven?
(ik dacht bij een accu van 26Ah een lader van 2.6Ah)

Verwijderd

Hey allemaal,

Na een bierkrat-radio te hebben gespot bij een recreatieplas ben ik ook vrij enthiousiast geworden om r zelf één te bouwen.. :)
Ik heb al een aardig idee over hoe het er uit gaat komen te zien..
nu vroeg ik me alleen nog ff 1 dingetje af;

Is het mogelijk om van een usb ingang van een autoradio een AUX-ingang te maken..?
of moet ik dan gewoon opzoek gaan naar een radio met AUX of een versterkertje kopen?

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:51

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 19:08:
Hey allemaal,

Na een bierkrat-radio te hebben gespot bij een recreatieplas ben ik ook vrij enthiousiast geworden om r zelf één te bouwen.. :)
Ik heb al een aardig idee over hoe het er uit gaat komen te zien..
nu vroeg ik me alleen nog ff 1 dingetje af;

Is het mogelijk om van een usb ingang van een autoradio een AUX-ingang te maken..?
of moet ik dan gewoon opzoek gaan naar een radio met AUX of een versterkertje kopen?

Versterkertje is het makkelijkste. Die USBpoort is handig, maar dan moet je wel de stick/geheugenkaart/hardeschijf eraan bevestigen en bedienen via de radio.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_V_D_L
  • Niet online

J_V_D_L

Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 11:36:
@Iredev
@J_V_D_L

Nee nog niet. Ik heb ergens wat foto's gepost en een getekend schema.
Ik heb het nu echter weer druk, dus ik schuif het nu maar een beetje voor me uit :P
Fijne vakantie gehad? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 12:58:
Twee identieke goedkope auto accu's in serie of een (kleine ???) vrachtwagenaccu. Ik merk ook veel verschil op mijn B&W DM110 speakers. M'n hi-fi versterker van 30 jaar oud en 8 kg kan 2x120watt piek leveren. Daarmee heb ik ooit een B&W woofer mee opgeblazen (bas extreem hard: loudness+basknop+equalizer).
Op m'n krat speakers hoor ik niet veel verschil. Die beginnen toch zelf al vrij snel te vervormen.
Heb je enig idee hoe zwaar die handel dan wordt? :P De Autoaccu die er nu in zit is al zwaar genoeg, nog eentje erbij is echt not-done. Een vrachtwagenaccu is ook veel zwaarder.

Is er niet een omvormer te krijgen/bouwen die 12VDC naar 24VDC omzet? Heb wel 12V>230V gevonden, en een 230V>24V, maar dat lijkt me vrij omslachtig, en je verkwanseld een hoop energie uit je accu, met het omvormingsproces.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een 26 Ah gel accu
http://img196.imageshack.us/img196/4518/dsc00264vvm.jpg
met watvoor lader kan ik deze het best laden?
ik heb een druppel lader die maximaal 600mAh geeft
is dit te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1993
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-09 20:42
Nee dat is niet goed je moet een lader hebben die met minimaal 10% van de capaciteit laad.
26*0.1=2.6A Dus

[ Voor 6% gewijzigd door Martijn1993 op 29-08-2009 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltenaer
  • Niet online
@pim
Je kunt je 24Ah accu ook laden met je druppel lader van 600mAh hoor, het zal alleen erg lang duren voordat je accu dan vol is, ongeveer 40 uur.
Aangezien je een erg sterke accu hebt hoef je hem niet zo vaak op te laden, en kun je best die lader gebruiken die je nu hebt.
Maar als je plant je ''krat'' vaker te gebruiken zou ik een zwaardere lader kopen als ik jou was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skeltenaer schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 09:28:
@pim
Je kunt je 24Ah accu ook laden met je druppel lader van 600mAh hoor, het zal alleen erg lang duren voordat je accu dan vol is, ongeveer 40 uur.
Aangezien je een erg sterke accu hebt hoef je hem niet zo vaak op te laden, en kun je best die lader gebruiken die je nu hebt.
Maar als je plant je ''krat'' vaker te gebruiken zou ik een zwaardere lader kopen als ik jou was :)
oke bedankt voor de info
ik heb al op baco gekeken maar kon daar niet meteen wat vinden
welke lader raden julie me aan voor mij 26Ah accu?

ik heb een andere auto accu lader thuis liggen
kan het hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

quote:
happer schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 12:58:
Heb je enig idee hoe zwaar die handel dan wordt? De Autoaccu die er nu in zit is al zwaar genoeg, nog eentje erbij is echt not-done. Een vrachtwagenaccu is ook veel zwaarder.

Is er niet een omvormer te krijgen/bouwen die 12VDC naar 24VDC omzet? Heb wel 12V>230V gevonden, en een 230V>24V, maar dat lijkt me vrij omslachtig, en je verkwanseld een hoop energie uit je accu, met het omvormingsproces.

Anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slechtvalk200
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 16:41
ik heb nu onderdelen besteld om mijn opladen nog net iets automatischer te laten gaan. met een 4060 ic worden de laders van batterij verwisseld via een DPDT.

de batterij zou normaal na 9u zijn opgeladen. normaal moest ik vroeger handmatig een schakelaar omzetten on van batterij te wisselen bij het opladen(2 laders en 4 batterijen; nooit parallel). Nu gebeurt dit automatisch via een timer circuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
JVDL in jouw tekening van de HKS ontbreekt de R2... Deed íe het daarom misschien niet? Ik ga nu weer even proberen te fixen!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DcUsVvt17ifYYdpdmA81Did7/thumb.png Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/X2KjTZHzsuhlouYIqqwmNyLX/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltenaer
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 21:01:
[...]
ik heb een andere auto accu lader thuis liggen
kan het hiermee?
Als ik goed kijk zie ik op je plaatje op de accu ook 26Ah aangegeven in de diagram, ik denk dus dat het wel kan. Maar toch lijkt het me niet goed als de lader je accu met 6A op probeert te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_V_D_L
  • Niet online

J_V_D_L

lredev schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 21:09:
JVDL in jouw tekening van de HKS ontbreekt de R2... Deed íe het daarom misschien niet? Ik ga nu weer even proberen te fixen!

[afbeelding] [afbeelding]
nope :) inderdaad vergeten bij te tekenen maar dat had ik ook al door. Ik dacht dat ik je een DM had gestuurd waar ik had gezegd dat ik m was vergeten... iig ik ben benieuwd naar je eindresultaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pixeltje schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 13:38:
Heb je enig idee hoe zwaar die handel dan wordt? :P De Autoaccu die er nu in zit is al zwaar genoeg, nog eentje erbij is echt not-done. Een vrachtwagenaccu is ook veel zwaarder.
Jazeker :D. Ik heb mensen met een kliko gezien. Daar zou het wel in kunnen.
Dat bestaat wel maar volgens mij erg duur en niet zuinig. Je kunt zelf met componenten aan de gang maar daarvoor moet je toch wel flink wat electronica ervaring hebben. Twee accu's in serie is denk ik nog het handigst. En misschien zelfs veel goedkoper dan een 12 volt accu met omvormer. 12 volt is nou eenmaal een erg lage spanning voor versterkers in het algemeen. Het is niet voor niks dat Hi-Fi versterkers meestal op zo'n 20 tot 50 volt werken.
J_V_D_L schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 12:48:
Nee nog niet. Ik heb ergens wat foto's gepost en een getekend schema.
Ik heb het nu echter weer druk, dus ik schuif het nu maar een beetje voor me uit :P
Fijne vakantie gehad? :)
Jahoor, lekker door de bergen gebanjerd in Italie :). Nu weer hard aan het werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Ha een kliko, dat is best een gaaf plan :P Gewoon 220 aan accu's erin :P...

Ik had aan jou nog een vraagje over het instellen van de accuindicator van cirquitsonline/samenkopen. Hiervoor moet je dus een beetje kunnen spelen met het voltage om goed te kunnen instellen. Nu had ik bregepen dat je met zogeheten zenerdiodes de spanning met stapjes van 0,5 volt kan verlagen. Aangezien die dingen neit zoveel kosten lijkt me dat erg handig om te gebruiken om het goed met in te stellen... Alleen weet ik nu niet precies welke ik dan zou moeten bestellen, kan jij me wellicht de goede kant wijzen? Of zit ik met mijn gedachten helemaal verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met gewone diodes kun je de spanning zo'n 0.5 volt verlagen. Een zenerdiode heeft een vaste spanning die afhangt van welke zenerdiode je koopt. Je hebt ze geloof ik van ongeveer 3 volt tot 18 volt. Die vaste spanning is me enorm tegengevallen. De spanning hangt veel meer van de stroom af dan ik had gedacht.

Het idee van die nieuwe schakeling van mij is dat hij niet ingesteld hoeft te worden. Ik heb m'n oude schakeling ingesteld met een variac (regelbare trafo) en een 12 volts transformatortje. Da's een vreselijk geklooi omdat de spanning van de trafo een volt ofzo daalt wanneer het relais omschakelt. Variacs zijn best prijzig. Ik heb die van mij dan ook gratis bij het afval gevonden.

Wat je zou kunnen doen is een 12 volt regelaar nemen (7812 of 78L12). Je sluit er een gewone diode op aan in serie met een weerstand naar de aarde. Dan heb je zo'n 11.5 /11.4 volt. Als je dat hebt gemaakt kun je de originele instelbare versie nemen. Dan weet je zeker dat het werkt. Nog handiger is een labvoeding. Maarja, dan moet je weer iemand kennen die er een heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Verwijderd schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 14:28:
Met gewone diodes kun je de spanning zo'n 0.5 volt verlagen. Een zenerdiode heeft een vaste spanning die afhangt van welke zenerdiode je koopt. Je hebt ze geloof ik van ongeveer 3 volt tot 18 volt. Die vaste spanning is me enorm tegengevallen. De spanning hangt veel meer van de stroom af dan ik had gedacht.

Het idee van die nieuwe schakeling van mij is dat hij niet ingesteld hoeft te worden. Ik heb m'n oude schakeling ingesteld met een variac (regelbare trafo) en een 12 volts transformatortje. Da's een vreselijk geklooi omdat de spanning van de trafo een volt ofzo daalt wanneer het relais omschakelt. Variacs zijn best prijzig. Ik heb die van mij dan ook gratis bij het afval gevonden.

Wat je zou kunnen doen is een 12 volt regelaar nemen (7812 of 78L12). Je sluit er een gewone diode op aan in serie met een weerstand naar de aarde. Dan heb je zo'n 11.5 /11.4 volt. Als je dat hebt gemaakt kun je de originele instelbare versie nemen. Dan weet je zeker dat het werkt. Nog handiger is een labvoeding. Maarja, dan moet je weer iemand kennen die er een heeft.
Het ging met niet zo zeer om het instellen van de hKS 1.0 maar om de accuindicator van samenkopen. Iemand heeft me greaagd een kistje voor hem te maken, en ik wil die wel gewoon perfect werkend afleveren, vandaar dat ik de indicator goed afgeregeld wil hebben.

Ik ga denk ik een LM317 voedingkje maken. Gecombineerd met een mulitmeter van de gamma moet ik dan redelijk goedkoop een regelbare voeding hebben. Ik denk dat ik het combineer met een trage 1A zekering als stroom beveiliging itt tot een regelbare stroombegrenzing toe te voegen.

Als het goed is krijg ik van mijn pa nog wat oude electronica boeken, hopelijk kan ik dan wat zelfstandiger met dit soort dingen aan de slag. De hKS 2.0 ga ik nogmaals maken (al begonnen) maar nog steeds zijn er wat meer dingen met meer prioriteit hier dus kan 'm nog niet afmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Verwijderd schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 10:45:
[...]

Jazeker :D. Ik heb mensen met een kliko gezien. Daar zou het wel in kunnen.

[...]

Dat bestaat wel maar volgens mij erg duur en niet zuinig. Je kunt zelf met componenten aan de gang maar daarvoor moet je toch wel flink wat electronica ervaring hebben. Twee accu's in serie is denk ik nog het handigst. En misschien zelfs veel goedkoper dan een 12 volt accu met omvormer. 12 volt is nou eenmaal een erg lage spanning voor versterkers in het algemeen. Het is niet voor niks dat Hi-Fi versterkers meestal op zo'n 20 tot 50 volt werken.

[...]
Held, een Kliko. Zou wel een mooie zijn. Ik denk dat ik maar een flinke lading betonplex ga inslaan, en een andere accu. Als ik maar een 12V 44Ah accu heb, net zoals mijn huidige, moet het wel goedkomen neem ik aan? allebei laden tot hetzelfde niveau, en knallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pixeltje schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 17:16:
Held, een Kliko. Zou wel een mooie zijn. Ik denk dat ik maar een flinke lading betonplex ga inslaan, en een andere accu.
Ik moet toegeven dat het idee van een kliko niet van mij is. Nog voordat ik m'n kratje bouwde heb ik op terschelling een groep kerels gezien met een kliko :). Autoaccu en autoradio erin, alleen rammelde dat echt aan alle kanten. Een jaar later heb ik m'n eerste kratradio gebouwd met vreselijke inefficiente autospeakers. M'n huidige kratje is nog precies dezelfde maar hij knalt ongelooflijk veel harder en langer 8)

In deel 1 stonden ook foto's. Die zijn inmiddels weg.
Als ik maar een 12V 44Ah accu heb, net zoals mijn huidige, moet het wel goedkomen neem ik aan? allebei laden tot hetzelfde niveau, en knallen?
Als het een gelaccu was geweest had ik je aangeraden om twee identieke (ook qua merk) te nemen. Autoaccu's zijn een stuk minder kwetsbaar voor diepteontlading. Ze kunnen ook een veel hogere piekstroom leveren. Volgens mij moet dat helemaal goedkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan te beginnen, maare hoe doen jullie de binnenkant van het krat? Ik bedoel hoe halen jullie de binnenkant eruit om daarna je speakers er in te kunnen doen etc.

en

bestaat er iets als een soort stopcontactje die via je accu gaat? Heb namelijk een soort radio versterker. Maar die loopt op AC230 volt stekkertje, weet iemand of ik dat via een accu ofzo kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skeltenaer schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 21:15:
[...]

Als ik goed kijk zie ik op je plaatje op de accu ook 26Ah aangegeven in de diagram, ik denk dus dat het wel kan. Maar toch lijkt het me niet goed als de lader je accu met 6A op probeert te laden.
het diagram begint idd al bij 20 Ah
6 Ah lijkt mij idd ook niet fijn om de accu mee op te laden, maar zou het niet zo zijn dat het MAX aAh is en dat hij al een lager Ah geeft als er een minder grote accu aan hangt?
of werkt dit niet zo?

en weet iemand dan een goede lader voor deze accus??
ik ben nog opzoek naar een druppellader waarvan je de Ah kunt veranderen doormiddel van iets van een draaiknopje ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltenaer
  • Niet online
Zit er geen knopje op de lader?
Hoeveel tijd staat er bij een accu van 20Ah? dan kun je uitrekenen met hoeveel Amp hij de accu oplaad.

EDIT: anders kun je het ook opmeten met een multimeter, al weet ik niet precies hoe dat werkt ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Skeltenaer op 01-09-2009 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er worden hier een hoop A's en Ah's door elkaar gehaald:
Stroom is A (ampere). Daar laad je mee. Zoals Martijn1993 schreef, 2.6A is wel een beetje het maximale.
De capaciteit van accu is Ah (ampere keer uur). Dat is de hoeveelheid stroom die er een aantal uur in kan stromen voordat hij vol is.

Je kunt deze nemen. Dan laad je je accu binnen 1.5 * 26Ah / 1.8 A = ongeveer 22 uur. De factor anderhalf is een eigenschap van de accu. Je bent altijd 1/3 van de stroom kwijt. Dus 1/3 van 1.5 is weer 1.0.

Dus zelfs als je met 1/10 van de capaciteit laadt (2.6A) dan ben je altijd nog 15 uur bezig door het verlies in de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ons krat in actie. Werkt prima op de boot :).

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/D0ANDsHwl3UQAmpU8VYvi1Fk/full.png

Het klinkt overigens nog steeds matig. De 16cm waterbestendige fullrange speakertjes kunnen een vrij stevige 'bonk' geven en 'het krat' gaat ook behoorlijk hard. Met wat EQ'en op een MP3 speler is het prima luisterbaar, maar het trompettert wel lekker (Dat doen heel veel auto/fullrange speakers).

We gaan daar dus nog mee filteren. De sub staat uit, want die heeft een veel lager rendement. We moeten dus nog even lekker actief gaan filteren en de sub wat meer boosten dan de visatons om er ook wat dieper laag uit te krijgen.

Hier een filmpje van het krat in actie op een open zeilboot (dan snap je gelijk waarom we het hout met epoxy hebben afgewerkt).Dit volume is overigens nog lang niet de max met de TA2024 (en ook nog niet met pre-amp boost).

[ Voor 5% gewijzigd door JvS op 01-09-2009 16:34 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaaf hoor! Kannie ook "zwemmen"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skeltenaer schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 23:03:
Zit er geen knopje op de lader?
Hoeveel tijd staat er bij een accu van 20Ah? dan kun je uitrekenen met hoeveel Amp hij de accu oplaad.

EDIT: anders kun je het ook opmeten met een multimeter, al weet ik niet precies hoe dat werkt ;)
nee er zit geen regelknopje op :s
bij 20 Ah geeft hij aan in het diagram dat hij er als laadtijd 4 over doet
zal wel uren zijn denk ik :p

@ happer: bedankt voor de link :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_V_D_L
  • Niet online

J_V_D_L

JvS schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 16:31:
Ons krat in actie. Werkt prima op de boot :).
Nice! Hoe waterdicht is ie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleempje.. mijn autoradio doet het namelijk niet echt..
heb de Marquant MCR-725 gekocht bij de kijkshop.. aangesloten op 2 gelaccu's geladen tot zo'n 13V, speakers zijn ook aangesloten.. maar nu zie ik alleen een aantal streepjes in het display.. en geen enkel knopje werkt..

alleen zijn er een aantal kabels niet aangesloten.. namelijk de antenne, 2x R.C.A. en de memory-backup..

die zou ik toch ook niet nodig moeten hebben of wel..?

iemand suggesties waardoor ie het wel zou moeten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1993
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-09 20:42
@Skeltenaer

Toevallig zit ik in de gesloten accu handel. Ik raad toch echt aan een accu niet met minder dan 10% van de Ah capaciteit bij 20 uur te laden. Verder mag de maximale laadspanning van een druppel lader ook niet hoger zijn dan 14,1V. Op deze manier hou je de accu in de beste conditie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltenaer
  • Niet online
Martijn1993 schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 20:09:
@Skeltenaer

Toevallig zit ik in de gesloten accu handel. Ik raad toch echt aan een accu niet met minder dan 10% van de Ah capaciteit bij 20 uur te laden. Verder mag de maximale laadspanning van een druppel lader ook niet hoger zijn dan 14,1V. Op deze manier hou je de accu in de beste conditie.
Oh oke, ik heb een 12Ah accu, en een 0.6Ah druppelader,,,
Dit is dus niet zon goeie combinatie dan?
Zijn er uberhaupt wel druppeladers die 1.2 of meer kunnen leveren? (ik heb ze nog niet gevonden :S)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

J_V_D_L schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 19:51:
[...]

Nice! Hoe waterdicht is ie ;)
Hij kan niet zwemmen en ook het bovenste klepje (waar de MP3 speler in kan) is niet 100% waterdicht. Verder zitten er basreflexbuisjes in (naar boven gericht).

Hij kan dus prima tegen opspattende golven en over het gangboord spoelend water als je erg schuin gaat. Het houdt is prima beschermd tegen allerlei weerinvloeden, maar het is niet zo dat-ie in het water gemieterd kan worden :).

En het klepje is wel een beetje de achilleshiel, omdat water van het zeil afstroomt als het regent en dan nogal massaal op de bovenkant (en in het vakje) komt. Met harde regen doen we hem in het vooronder. Maar met harde regen is zeilen ook niet zo heel leuk,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor houdt, eikenhoudt? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Krat bouwers!

Ik ga ook bouwen met een bavaria kratje van 24, ik heb 2 speakers 200w ,80 nom
En ga morgen de versterker van de kijkshop halen van 50 euro bij de kijkshop.

gegevens:
MARQUANT Booster
Type: MCA-5000
[link] http://www.kijkshop.nl/pr...arquant-booster-mca-5000/

de accu vanb Baco dump , met 7,2A heb ik gekocht, ik weet niet of die het trekt daarom vraag ik het hier.. ik hoop dat jullie er meer verstand van hebben dan mij! bedankt in ieder geval.
: http://www.baco-army-good...el_accu,_12_volt-7,2A.jpg

Gaat dit allemaal werken? Ik ben zeer on ervaren dus bedankt als jullie me willen helpen! (heb ook de druppellader van 16.95 bij bacodump gekocht!)

Edit: en Oja ik ga morgen ook even de jack pulp halen! zou die er op passen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2009 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbjoost
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 07:58
Ten eerste, hier is mijn krat helemaal af :)! Afbeeldingslocatie: http://94.100.115.241/717550001-717600000/717558201-717558300/717558227_5_RLls.jpeg

maar nu komt er een vraag.. ik heb een scooteraccu gekocht voor mijn kratje. werkt allemaal mooi. ik heb de bijbehorende oplader gekocht. ( allebij van power1 performance parts) maar hij wil mijn accu niet verder als 12/12,3v opladen. de oplader laad 300MaH en heeft een switch tussen 6v en 12v.
volgens de scooterdealer kon je hem met die gewoon opladen..

thanks alvast.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat is een IR-wireless toetsenbord op schoot fout :P.

• lredev
@ JvS, Mooi gedaan! Nog even wat mooi detail foto's please ;-)
Verwijderd schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 20:01:
Ik heb een probleempje.. mijn autoradio doet het namelijk niet echt..
heb de Marquant MCR-725 gekocht bij de kijkshop.. aangesloten op 2 gelaccu's geladen tot zo'n 13V, speakers zijn ook aangesloten.. maar nu zie ik alleen een aantal streepjes in het display.. en geen enkel knopje werkt..

alleen zijn er een aantal kabels niet aangesloten.. namelijk de antenne, 2x R.C.A. en de memory-backup..

die zou ik toch ook niet nodig moeten hebben of wel..?

iemand suggesties waardoor ie het wel zou moeten doen?
Dat ligt eraan wat die "memeory back-up" allemaal doet. Sluit die eens wel aan (op de + v/d accu waarschijnlijk) en kijk of hij het wel doet.. Verder lees even goed de gebruiksaanwijzing door, niemand hier kan ruiken wat daar instaat... http://manuals.allied-electronics.nl/Sheets/Mcr725.pdf
Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2009 @ 19:28:
Beste Krat bouwers!

Ik ga ook bouwen met een bavaria kratje van 24, ik heb 2 speakers 200w ,80 nom
En ga morgen de versterker van de kijkshop halen van 50 euro bij de kijkshop.

gegevens:
MARQUANT Booster
Type: MCA-5000
[link] http://www.kijkshop.nl/pr...arquant-booster-mca-5000/
Als deze versterker daadwerkelijk ook maar enigzins zoveel wat kan afgeven dan is dat veel te zwaar voor een kleine gelaccu. Zoals je in dit topic kan lezen raad men doorgaans de MCA-200 aan of de TA2024. Waarvan de laatste het zuinigst is.
de accu vanb Baco dump , met 7,2A heb ik gekocht, ik weet niet of die het trekt daarom vraag ik het hier.. ik hoop dat jullie er meer verstand van hebben dan mij! bedankt in ieder geval.
: http://www.baco-army-good...el_accu,_12_volt-7,2A.jpg
Ik gok dat je met deze accu en de door jou gekozen versterker niet meer dan 2 uurtjes zal kunnen spelen.
Gaat dit allemaal werken? Ik ben zeer on ervaren dus bedankt als jullie me willen helpen! (heb ook de druppellader van 16.95 bij bacodump gekocht!)

Edit: en Oja ik ga morgen ook even de jack pulp halen! zou die er op passen?
Als je heel onervaren hierin bent, dan zou je bijvoorbeeld dit topic en wellicht zelf voorgaande even kunnen doornemen... - dat is het hele mooi van zo'n topic, alle eerder gesteld vragen en antwoorden, staan er nog gewoon ;)

PS een jack - tulp stekker gaat prima werken (zie startpost)
jbjoost schreef op woensdag 02 september 2009 @ 23:41:
Ten eerste, hier is mijn krat helemaal af :)! [afbeelding]

maar nu komt er een vraag.. ik heb een scooteraccu gekocht voor mijn kratje. werkt allemaal mooi. ik heb de bijbehorende oplader gekocht. ( allebij van power1 performance parts) maar hij wil mijn accu niet verder als 12/12,3v opladen. de oplader laad 300MaH en heeft een switch tussen 6v en 12v.
volgens de scooterdealer kon je hem met die gewoon opladen..

thanks alvast.
Wat voor accu heb je? (hoeveel Ah)
Wat is de spanning over de klemmen met de lader aangesloten en ingeschakeld?

De meeste nieuwe gelaccu's kunnen tot ongeveer 13,4-13,8 Volt opgeladen worden, tenminste diegenen die ik heb gehad.

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Mooi kratje! Dat witte heeft ook wel wat, moet ik zeggen. Ziet er wel 'fris' uit, zeg maar.

Ben toch een beetje teruggekomen van mijn enthousiaste zoektocht naar een tweede accu. Ik had er twee vast, in een plastic boodschappenkrat, en het gewicht heeft me aan het denken gezet. De kist die ik nu heb is al vrij lomp, en vrij zwaar.

Als ik meer gewicht toevoeg moet ik er een kleiner krat omheen bouwen (in ieder geval moet de breedte gereduceerd worden), anders is het niet meer draagbaar. Een vrachtwagenaccu weegt ongeveer net zoveel als twee 12V autoaccu's, dus dat is ook niet echt een optie. Zo in de garage, en in de achtertuin levert hij wel genoeg volume om elkaar niet meer te verstaan, op het strand raakt de muziek een beetje verloren in de (oneindige) ruimte.

Iemand een ander (geniaal) idee wat ik zou kunnen doen?

[ Voor 6% gewijzigd door Pixeltje op 03-09-2009 14:05 ]

Verwijderd

Pixeltje schreef op donderdag 03 september 2009 @ 14:04:
Mooi kratje! Dat witte heeft ook wel wat, moet ik zeggen. Ziet er wel 'fris' uit, zeg maar.

Ben toch een beetje teruggekomen van mijn enthousiaste zoektocht naar een tweede accu. Ik had er twee vast, in een plastic boodschappenkrat, en het gewicht heeft me aan het denken gezet. De kist die ik nu heb is al vrij lomp, en vrij zwaar.

Als ik meer gewicht toevoeg moet ik er een kleiner krat omheen bouwen (in ieder geval moet de breedte gereduceerd worden), anders is het niet meer draagbaar. Een vrachtwagenaccu weegt ongeveer net zoveel als twee 12V autoaccu's, dus dat is ook niet echt een optie. Zo in de garage, en in de achtertuin levert hij wel genoeg volume om elkaar niet meer te verstaan, op het strand raakt de muziek een beetje verloren in de (oneindige) ruimte.

Iemand een ander (geniaal) idee wat ik zou kunnen doen?
Een extra kistje met alleen de accu's erin of 1 accu???

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2009 @ 16:36:
[...]

Een extra kistje met alleen de accu's erin of 1 accu???
Hehe, een Modulair systeem is wel vet ja, maar niet zo praktisch.

*Pixeltje ziet een strandvuur met 6 kleine kistjes in cirkelopstelling.. eentje met een accu, 5 met speakers.*

Verwijderd

Iredev,

zonder dollen.. je bent me HELD! :)

moest idd ff de memory aan de +pool sluiten van de accu.. en alle lampjes gingen spontaan branden :D

binnenkort dus ook foto's van mijn bierkrat!!

• tomtommie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:57

tomtommie

Alaaf!

toch binnekort maar eens de kratsafe schakeling van happer fixen... ik kom er net achter dat ik mijn krat aan heb laten staan, gevolg tot nu toe één dode accu, de ander hangt nog aan de beademing ;(

morgen maar eens een rondje bellen of er nog wat bedrijven zijn in de buurt die wat accu's over hebben.

Verwijderd

Pixeltje schreef op donderdag 03 september 2009 @ 16:43:
[...]

Hehe, een Modulair systeem is wel vet ja, maar niet zo praktisch.

*Pixeltje ziet een strandvuur met 6 kleine kistjes in cirkelopstelling.. eentje met een accu, 5 met speakers.*
Vind ik wel meevallen hoe onpraktisch het is. Je hebt alleen iemand nodig die het 2de 'kratje' draagt. En daarna zet je het 2de 'kratje' er gewoon achter. je kan ook nog altijd als je aan beide kanten een handvat hebt, het met z'n tweeen dragen :P

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2009 @ 18:40:
[...]

Vind ik wel meevallen hoe onpraktisch het is. Je hebt alleen iemand nodig die het 2de 'kratje' draagt. En daarna zet je het 2de 'kratje' er gewoon achter. je kan ook nog altijd als je aan beide kanten een handvat hebt, het met z'n tweeen dragen :P
Ik heb een karretje (fietskarretje van de HEMA, gemodificeerd zodat de kist klemstaat), dus ik kan ze achter de fiets wel verplaatsen. Misschien is het inderdaad niet zo'n gek idee..

• lredev
Ik heb de weerstand modificatie gedaan, en het viel me best mee! over R2 en R4 heb ik een 4700Ohm weerstandje heen gesoldeerd zoals iemand adviseerde. Dat ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DrCA6a16TCQLsztGOirfQ4cE/full.jpg

Het is echt de moeite waard en het scheelt aanzienlijk bij gebruik met een ipod.

@Happer (en JVDL),
Ik heb de hKS nog steeds niet aan de praat. Ik zou hem graag naar je opsturen happer, als jij eens zou willen kijken wat er fout gaat, wellicht, als je het ding in de handen hebt zie je gelijk wat er fout zit in of mijn soldeerwerk of wellicht in jouw schema (:P) Dus happer, kan je me mailen / DMen? Als je hem werkend hebt, krijg je een andere van mij in onderdelen die ik ook nog heb liggen ;)
Pixeltje schreef op donderdag 03 september 2009 @ 19:39:
[...]

Ik heb een karretje (fietskarretje van de HEMA, gemodificeerd zodat de kist klemstaat), dus ik kan ze achter de fiets wel verplaatsen. Misschien is het inderdaad niet zo'n gek idee..
Dat doe je zo, pixeltje ;) :

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/wLFNDWQ4ikJedDFTxqYQNZac/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Qs0VhdhI7xs9Q9jLUDuGqWds/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/VAIH1N6qN4sxqtYpXkLGVQFD/thumb.jpg

Het zijn luchtgevulde gelagerde kinderwagenwieltjes en dat merk je... echt soepeler (en stijlvol dacht ik :P) krijg je niet zoveel muziek met je mee!

[ Voor 4% gewijzigd door lredev op 03-09-2009 19:58 ]

• J_V_D_L
  • Niet online

J_V_D_L

lredev schreef op donderdag 03 september 2009 @ 19:56:
Ik heb de weerstand modificatie gedaan, en het viel me best mee! over R2 en R4 heb ik een 4700Ohm weerstandje heen gesoldeerd zoals iemand adviseerde. Dat ziet er zo uit:

Het is echt de moeite waard en het scheelt aanzienlijk bij gebruik met een ipod.

@Happer (en JVDL),
Ik heb de hKS nog steeds niet aan de praat. Ik zou hem graag naar je opsturen happer, als jij eens zou willen kijken wat er fout gaat, wellicht, als je het ding in de handen hebt zie je gelijk wat er fout zit in of mijn soldeerwerk of wellicht in jouw schema (:P) Dus happer, kan je me mailen / DMen? Als je hem werkend hebt, krijg je een andere van mij in onderdelen die ik ook nog heb liggen ;)
Ik lurk gewoon nog mee in dit topic hoor :P Ik heb gewoon geen tijd (stiekem ook geen zin) om nog heel hard te kratradioën. Maar dat komt nog wel als t wat minder druk wordt.

Mooi gedaan die weerstandsmod trouwens!

Verwijderd

@ Iredev
Bedankt voor je informatie!

Ik heb vandaag de versteker gehaald, na jou advies de kleine versterker MCA-200!
(een vraagje tussendoor Is baco eigelijk betrouwbaar?)

Ben begonnen met het leeghalen van de krat vandaag maar dat is geen makkie met slecht gereedschap..
En heb een fulltime baan, dus veel tijd heb ik niet, maar de tijd die ik heb ga ik erin stoppen!

Hoop dat het eindresultaat mooi wordt :)

Ik wouw vandaag die Jack pulp kabel halen, maar die komt volgende week pas binnen, waar moet je die op aan sluiten in de MCA-200 ? zitten echt teveel knopjes op :) (nee ik ben niet technisch

En hoe kan ik van de versterker af een kabeltje maken naar de REM ? of is dat bij de marquant niet nodig?

Alvast bedankt!

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2009 21:42 ]

• hansieb112
  • Laatst online: 14-09 10:55
Ik weet niet of dit nog onder krat valt, het principe is wel hetzelfde.
Mocht het hier niet thuishoren, delete de post maar.

Een goede vriend van me is nogal een knutselgek, een kratradio had hij eerst ook in gedachte maar hij wou wel wat groters.
Hij heeft een frame zelfgelast met 2 voorvorken en wielen erin, in dit geheel zit een subwoofer en 2x3weg speakers van pioneer.
Het grote voordeel is dat het geheel mobiel is en je er niet mee hoeft te zeulen.

Setup:
1 x 500W pioneer sub
1 x Phoenix Gold 180.2 gebridged naar 360W
2 x Volgens mij pioneer 120W 3weg
1 x 72AMP accu 12V (dacht ik)

Foto's

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-XKIHUTDR.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-SHCDCQ6L.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-UMTRBGXT.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-IU4ONV7W.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-USCFVQF3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-IBZLNXPR.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-UT3V3JYB.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-8NELXFRR.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-QF6ZHJUC.jpg

Op dit moment staat die er zo bij
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-H8JCRCHN.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-IU47PP3A.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-JBAIHVAS.jpg

video

Verwijderd

hansieb112 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 22:52:

Een goede vriend van me is nogal een knutselgek, een kratradio had hij eerst ook in gedachte maar hij wou wel wat groters.
Hij heeft een frame zelfgelast met 2 voorvorken en wielen erin, in dit geheel zit een subwoofer en 2x3weg speakers van pioneer.
Het grote voordeel is dat het geheel mobiel is en je er niet mee hoeft te zeulen.

Setup:
1 x 500W pioneer sub
1 x Phoenix Gold 180.2 gebridged naar 360W
2 x Volgens mij pioneer 120W 3weg
1 x 72AMP accu 12V (dacht ik)

Foto's

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Op dit moment staat die er zo bij
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

video
Ziet er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltenaer
  • Niet online
Je zal wel flink inleveren aan snelheid op dat cittatje of niet?
Maarja daar hebben jullie vast ook al wel het nodige gedaan ;)
Wel echt een heel vet ding

[ Voor 9% gewijzigd door Skeltenaer op 04-09-2009 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hansieb112 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 22:52:
Gaaf ding hoor. Er zijn hier in het verleden zelfs kliko-radio's gepost :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansieb112
  • Laatst online: 14-09 10:55
Skeltenaer schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 10:06:
Je zal wel flink inleveren aan snelheid op dat cittatje of niet?
Maarja daar hebben jullie vast ook al wel het nodige gedaan ;)
Wel echt een heel vet ding
Valt mee, zit een vario overbrenging (vergelijkbaar met scooters) op 8) hierdoor trekt die een stuk beter.

Off topic: Meer foto's zijn hier te vinden http://www.vespa-ciao.nl/....php?m=posts&q=5461&d=400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

lredev schreef op donderdag 03 september 2009 @ 19:56:
Dat doe je zo, pixeltje ;) :

Het zijn luchtgevulde gelagerde kinderwagenwieltjes en dat merk je... echt soepeler (en stijlvol dacht ik :P) krijg je niet zoveel muziek met je mee!
Haha ja, je hebt altijd baas boven baas eh;)
Jou oplossing is inderdaad wel netjes. Dat fietskarretje heeft voor mij wat meer potentie, de weg naar het strand hier in de omgeving is wat hobbelig en crappy;

[ Voor 33% gewijzigd door Pixeltje op 04-09-2009 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat een boender brommer :9

Maare leuk gedaan. klinkt het een beetje goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

De sigarettenaansteker doet 't m :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
  • Laatst online: 14-09 21:32
Hee ik heb nu een krat radio maar kan ik een afstand bediening kopen of een pot meter met afstandbediening want het zal handig zijn voor afstand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

tumtum100 schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 17:03:
Hee ik heb nu een krat radio maar kan ik een afstand bediening kopen of een pot meter met afstandbediening want het zal handig zijn voor afstand
Nouja, Alles kan... maar als je een afstandsbediening wilt hebben, (draadloos neem ik aan) heb je een ontvanger nodig. Ik weet niet waar je die op wilt aansluiten (versterker of mp3-speler). Het lijkt me erg veel werk, maar ook zeker wel erg vet om werkend te krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
  • Laatst online: 14-09 21:32
Pixeltje schreef op zondag 06 september 2009 @ 14:25:
[...]

Nouja, Alles kan... maar als je een afstandsbediening wilt hebben, (draadloos neem ik aan) heb je een ontvanger nodig. Ik weet niet waar je die op wilt aansluiten (versterker of mp3-speler). Het lijkt me erg veel werk, maar ook zeker wel erg vet om werkend te krijgen ;)
Ik wou dan graag dat ik mijn versterker harder en zachter kan zetten van afstand zodat als ik een potje aan het voetballen ben dat ik er niet telkens heen hoeft te lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-09 21:36
Na een mislukte poging tot het maken van Happers Kratsafe v1 ben ik vandaag begonnen met de foolproof versie. Twee uurtjes solderen later is dit het resultaat, en hij werkte meteen!
Afbeeldingslocatie: http://i25.tinypic.com/119p1zl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/24ya9oh.jpg

Happer, is het ook bij deze schakeling weer mogelijk om de mod te maken dat hij altijd aan de voeding hangt zodra er een voeding aangesloten is? (een 2k2 tussen pootje 4 van het IC en de + van de voeding)
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Linken naar conrad producten? Gebruik de directe productlink...