J_V_D_L schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 15:36:
! Toch snap ik het niet met wat voor knoppen je nodig hebt.
[
afbeelding]
Dit lijkt me erg leuk. Maar kan dat dus? Conrad heeft een vaag systeem met (aan)/uit aan/uit aan/(uit) enz.
Ik wil graag alles in 1x goed bestellen, vandaar dat ik een beetje voorzichtig ben

Wat betreft die knoppen: Je hebt 2 knoppen nodig die ALLEEN kontact maken als je ze indrukt (die ik in het lijstje met rode stippen heb staan). Zeg maar deurbel idee. Bij conrad omschreven als:
(aan)/uit dus "aan" tussen haakjes.
Er bestaan ook wipschakelaars -zoals bij electrische autoruiten - die dus 2 knoppen in een zijn... te vinden onder wipschakelaars en dan als uitvoering: (aan)/uit/(aan)
Die schakelaar die als plaatje bijvoegt is dus een aan/uit. Das niet wat je nodig hebt

J_V_D_L schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 12:02:
[...]
...
Oh en dat lijstje van lredev, staan daar dus alle benodigdheden in voor een pcb?
Wat is de functie van een experimenteer bordje? edit: wat ik dus bedoel is, waarom heet het experimenteerprintplaat... het is toch gewoon definitief...
Omdat je er mee kan experimenteren omdat er geen banen op zitten. Je kan (moet) het dus volledig zelf inrichten, en kennelijk gebruikt men die om mee te proberen om dan vervolgens bij een fijne layout een mooie PCB met banen te (laten) maken...
Anoniem: 219973 schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 12:03:
[...]
Dat Velleman kitje is in principe het meest eenvoudige wat je kan doen. Je kunt hem ook nabouwen. Mijn eerste electronika projectje was een velleman 1 kanaals voorversterkertje. Ik heb vervolgens alle componenten in viervoud gekocht en er een 2kanaals stereo mixertje van gemaakt. Ik had geen idee wat ik bouwde maar uiteindelijk werkte het wel. En veel goedkoper dan 4 velleman kitjes los kopen!
[...]
Dat kan ja, die 741 chip is alleen iets minder goed dan de TL072 uit de velleman kit (meer ruis bijvoorbeeld). Plus er zitten meer componentjes in die overbodig zijn. Dat 10k trimpotmetertje kun je vervangen voor een 10k weerstand. Je kunt beter de componentjes van het velleman kitje kopen en die nabouwen (met de 100k ipv 10k weerstanden voor 20dB gain).
Dan ga ik het vellemankitje proberen na te maken, met dezelfde componenten. Happer had jij
mijn post mee gekregen betreft die weerstandsmodificatie op het TA2024 bordje zelf? Kan jij als expert (zo zie ik je inmiddels tenminste

)daar is op reageren, want het zou een erg makkelijk oplossing zijn als ik je toch alleen maar ipod gebruikt.
[...]
Die zijn er niet omdat het gewoon fysisch onmogelijk is op 12 volt en 4 ohm. De marquant kan het namelijk ook niet. Het verschil is dat het vermogen van de TA202x chips feitelijk vermogen is en de marquant een leugen. Alle versterkers in de mediamarkt, kijkshop ed. worden verkocht met specificaties die leugens zijn.
Die bestaan toch wel? Alleen verhogen die dan intern de spanning, waardoor ze een veelvoud aan stroom gaan trekken? Niet zo relevant voor kratradios, maar ja, als iemand met een vrachtwagen accu wil lopen of een gelaccu van 400 euro, dan kán het wel...
Slechtvalk200 schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 14:32:
[...]
...
Ik heb juist nog 2 problemen die ik zeker wil oplossen en waar jullie denk ik wel raad op weten.
1) achteraan is er een antenne uitgang voor de radio, wat voor antenne moet daar aan? met een gewone koperdraad werkt het niet.
bijvoorbeeld:
http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=378994 Omdat het een "lus" met een bepaalde weerstand moet zijn werkt het niet. Ik weet niet of hij ook nog moet grounden op de MIN, want bij een auto gebeurd dat gezien de montage aan de carrosserie (is min van accu) namelijk wel
2) bestaat er een manier om in een aux-in te verzien, ook al is ie der niet.
Volgens mij niet... Ik zou de handleiding van je radio er op naslaan of googlen op type, er zijn sommige cd wisselaar ingangen die je met een verloop stukje als aux-in kan laten fungeren. Succes
[
Voor 66% gewijzigd door
lredev op 13-08-2009 16:45
. Reden: multireageren! ]