lijkt mij dat dat voorversterkertje gewoon volledig te regelen is per kanaal met die 2 potmetertjes.Pixeltje schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 13:34:
[...]
Hmm, ik heb met mn iPod nog niet zoveel problemen ondervonden, maar dat was in de achtertuin, hij gaat morgen mee naar Frankrijk, en daar zal ik wel merken of ik een voorversterker nodig heb. Die eerste, van 9,75 euro is niet duur, en kan op de spanning van een autoaccu werken (10-30V), die andere heeft een hogere spanning nodig (15-18V). Er staat trouwens bij dat hij regelbaar 40dB uitstuurt, kan ik m dan niet ' regelen' op 20? of moet je daarvoor echt aan het solderen?
Ik heb geprobeerd om mijn oude versterkertje te redden van de dood, wat jammerlijk mislukte, omdat het plastic van de printplaat begon te smelten. Ik had de soldeerbout maar heel even in de buurt, dus misschien is het gewoon crappy plastic, maar ik ben wel een beetje huiverig geworden met op PCBs solderen...
Als je op een printplaat wilt solderen moet je eigenlijk een regelbare soldeerbout hebben met klein soldeerpuntje, dat werkt goed. ik heb deze http://www.eleshop.nl/aoyue-936-soldeerstation-p-61.html niet duur en kan als je netjes werkt gewoon smd mee solderen.