Living the American Dream
Rijd momenteel in een Fiesta (nieuw model) waar ook privacy glass in zit, vind het wel mooi staan (zeker in combinatie met zwarte lak), was in het begin bang last te krijgen van de donkere tint als ik in het donker rijd. Bij de Fiesta valt het uiteindelijk mee, maar ik weet het bij de renault niet helemaal zeker. Daarnaast is het mijn eerste station (hij is ruim een halve meter langer dan mijn huidige auto) en zal sowieso moeten wennen aan het formaat van de auto (en de "onoverzichtelijkheid" op de achterkant) als vervolgens het privacy glas zorgt voor nog minder zicht is dat wel erg vervelend.
Gelukkig zijn er ook extra "trucjes" zoals parkeersensoren, daardoor durf ik wel een grotere auto te nemen
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Rij ook nieuwe model Fiesta (1.6TDCi, Titanium en ook met donkere ruitjes en vrij donkere kleur (Morello (donker paars)) en ben ook erg gecharmeerd van de Megane Station. Al maak ik nu fors minder kilometers, dus de nieuwe Focus is er tzt ook.
Maar ohh, een Megane Estate, met GT-line pakket en donkere ruitjes ziet er erg goed uit. Ben wel benieuwd naar een toekomstige facelift, de scoops die op autoweek stonden met ledlampjes en een beetje Golf achtig front vond ik niet zo geslaagd
"Mekker, blaat"
Ik heb nog geprobeerd een foto te maken van het dash met de verlichting aan. Op de foto is het verschil niet tot bijna niet te zien, dus helaas. Je kan natuurlijk ook bij een dealer binnenstappen en de lampen aandoen, dan zie je ook het verschil al.
Ik vind de speciale blauwe lak die men bij het GT pakket kan kiezen erg gaaf, maar vind het prijsverschil het niet waard. Ik hoef geen sportonderstel en bodykit, maar wil wel die mooie blauwe kleur (en die leveren ze echt alleen bij de GT).djidee schreef op donderdag 16 september 2010 @ 10:38:
Zelfde issue...
Rij ook nieuwe model Fiesta (1.6TDCi, Titanium en ook met donkere ruitjes en vrij donkere kleur (Morello (donker paars)) en ben ook erg gecharmeerd van de Megane Station. Al maak ik nu fors minder kilometers, dus de nieuwe Focus is er tzt ook.
Maar ohh, een Megane Estate, met GT-line pakket en donkere ruitjes ziet er erg goed uit. Ben wel benieuwd naar een toekomstige facelift, de scoops die op autoweek stonden met ledlampjes en een beetje Golf achtig front vond ik niet zo geslaagd
Toen ik die bij de dealer zag staan (rijd elke dag langs een renault dealer) was ik meteen verliefd
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

De getinte ramen vallen erg mee:

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Ik vind die navigatie zo lelijk verwerkt in het dashboard. Echt jammer.renzo4000 schreef op donderdag 16 september 2010 @ 12:16:
Wat betreft de verlichting van de snelheidmeter; daar is wat aan te doen natuurlijk ... gewoon een GT of GT-line bestellen :-)
Money for nothin' and your chicks for free
Getint is volgens mij standaard, het privacy glas is denk ik nog wat donkerder.renzo4000 schreef op donderdag 16 september 2010 @ 12:16:
Wat betreft de verlichting van de snelheidmeter; daar is wat aan te doen natuurlijk ... gewoon een GT of GT-line bestellen :-)
[afbeelding]
De getinte ramen vallen erg mee:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Nope, die zwarte heeft privacy glas. Dit is alleen niet op de voorruit en de voorportieren..Gertjan. schreef op donderdag 16 september 2010 @ 13:13:
[...]
Getint is volgens mij standaard, het privacy glas is denk ik nog wat donkerder.
Ah nu zie ik het. Die eerst had het niet, maar die zwarte inderdaad wel (scherm op het werk is niet echt lekker ingesteld dus zag ik het vanmiddag niet). Valt nog goed mee dan. Denk dat het wel een beetje afhangt van de hoek waarvanaf je kijkt, dat maakt bij mijn Fiesta ook een verschil.Stampertje schreef op donderdag 16 september 2010 @ 13:39:
[...]
Nope, die zwarte heeft privacy glas. Dit is alleen niet op de voorruit en de voorportieren.
Heb nu in ieder geval een indruk. We gaan er gewoon privacy glas in laten zetten
Er is geen verschil in getinte ramen of privacy glass.. trust me ... er is een optie en die heet: "privacy glass: zijruiten achter en achterruit" a €195. Op beide foto's is deze optie van kracht. Echter de hoek van de foto (lichtinval) laat de zwarte megane extra donker getint lijken. Maar misschien moet je het maar even navragen bij de dealer..Gertjan. schreef op donderdag 16 september 2010 @ 19:05:
[...]
Ah nu zie ik het. Die eerst had het niet, maar die zwarte inderdaad wel (scherm op het werk is niet echt lekker ingesteld dus zag ik het vanmiddag niet). Valt nog goed mee dan. Denk dat het wel een beetje afhangt van de hoek waarvanaf je kijkt, dat maakt bij mijn Fiesta ook een verschil.
Heb nu in ieder geval een indruk. We gaan er gewoon privacy glas in laten zetten. Baas betaalt
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
uit '70, das zeker oud speelgoed! En goed bewaard gebleven (erg weinig roest, 28.000 op de teller)
Helaas, hij had geen tijd vandaag. Uitgelopen klus zorgde voor teveel vertraging. Morgen een herkansing.
Ze durven toch wel 195 euro te vragen voor "niets"renzo4000 schreef op donderdag 16 september 2010 @ 22:16:
[...]
Er is geen verschil in getinte ramen of privacy glass.. trust me ... er is een optie en die heet: "privacy glass: zijruiten achter en achterruit" a €195. Op beide foto's is deze optie van kracht. Echter de hoek van de foto (lichtinval) laat de zwarte megane extra donker getint lijken. Maar misschien moet je het maar even navragen bij de dealer.
Ik zou daar wel eens een foto van willen zien. De TT vind ik namelijk er lelijk afgewerkt in/op het dashboard.
* DeeJee gaat begin volgend jaar waarschijnlijk Megane Estate leasen
[ Voor 17% gewijzigd door DeeJee op 17-09-2010 09:48 ]
Klikkerdeklik!DeeJee schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 09:48:
Heeft iemand een Megane Estate met daarin het duurdere navigatie systeem?
Ik zou daar wel eens een foto van willen zien. De TT vind ik namelijk er lelijk afgewerkt in/op het dashboard.
* DeeJee gaat begin volgend jaar waarschijnlijk Megane Estate leasen
Ik vind het tomtom systeem ook niet zo netjes weggewerkt. Feit is wel dat het tomtom systeem wel doet wat het moet doen zonder poepas, het is een bewezen systeem. Je moet je afvragen of je meerprijs van het Carminat DVD systeem de moeite waard vindt. Je kan daar ook een mooi panoramadak voor krijgen.
Foto's?L0we schreef op donderdag 16 september 2010 @ 23:42:
[...]
uit '70, das zeker oud speelgoed! En goed bewaard gebleven (erg weinig roest, 28.000 op de teller)
Helaas, hij had geen tijd vandaag. Uitgelopen klus zorgde voor teveel vertraging. Morgen een herkansing.

De enige die ik vanaf hier kan bereiken
Dat was nog met de tijdelijke platen, inmiddels zitten er mooie blauwe platen, met oplegletters op
Sinds vanmorgen met een verse APK, voor 2 jaar

[ Voor 8% gewijzigd door L0we op 17-09-2010 11:20 ]
Eensch. Vind het nog steeds niet echt heel mooi eerlijk gezegd. Jammer.renzo4000 schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 10:29:
[...]
Klikkerdeklik!
Ik vind het tomtom systeem ook niet zo netjes weggewerkt. Feit is wel dat het tomtom systeem wel doet wat het moet doen zonder poepas, het is een bewezen systeem. Je moet je afvragen of je meerprijs van het Carminat DVD systeem de moeite waard vindt. Je kan daar ook een mooi panoramadak voor krijgen.
Ik zal tzt eens wat prijsjes gaan opvragen bij de leasemaatschappij om te kijken welke opties er allemaal in moeten.
En wat de Mégane navigatie-wegwerk-kwestie betreft:
Ga eens kijken bij een dealer. Bel even van tevoren of ze er een hebben staan met het Carminat DVD-systeem, want die foto's die gelinkt zijn doen het afwerkingsniveau niet bepaald recht aan. Het ziet er heel behoorlijk uit. Stiekem zelfs een tikkie beter dan de afwerking in onze Laguna.
Nee, merp!
Ik kan mijn moeders auto (ouder matrix, maar met 78k op de teller) zo overnemen voor 2500 euro. Dit ga ik dus wellicht doen.
Nu zit ik er alleen even mee of ik mijn auto naar de sloop ga brengen, of dat ik deze toch kan verkopen voor een klein bedrag, maar dan ongekeurd.
Er zit wel roest op een paar plekken wat goed behandeld zal moeten worden.
Moeilijk,want het is toch mijn kindje geweest de afgelopen 10 jaar.
Daarnaast wil wellicht mijn schoonvader er nog onderdelen uit hebben, dus voorlopig zou hij dan afgemeld moeten worden zodat er geen kosten meer aan zitten en deze bij mijn ouders op de oprit gaan. Geen idee of dit toegestaan is en wat ik dan zou moeten doen wanneer ik de auto weg ga brengen of wat dan ook.
Maar goed, daar ga ik de RDW nog voor bellen.
bijna 80 euro om de auto te laten schorsen... Nah, dan is het goedkoper om hem te laten staan. Nahja, het kost hetzelfde.
[ Voor 26% gewijzigd door Arunia op 20-09-2010 08:12 ]
Ik ga zeker een bezoekje aan de dealer brengen binnenkort.PauseBreak schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 23:16:
Dat is een gave bak hoor!
En wat de Mégane navigatie-wegwerk-kwestie betreft:
Ga eens kijken bij een dealer. Bel even van tevoren of ze er een hebben staan met het Carminat DVD-systeem, want die foto's die gelinkt zijn doen het afwerkingsniveau niet bepaald recht aan. Het ziet er heel behoorlijk uit. Stiekem zelfs een tikkie beter dan de afwerking in onze Laguna.
Het rijdt inderdaad erg leuk ja! Comfort valt me helemaal niet tegen voor een 40 jaar oude automelcon schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 23:10:
Erg mooi l0we! rijdt ook geweldig comfortabel neem ik aan? Als in drempels bestaan niet
Drempels bestaan niet inderdaad
Hoera voor cruisecontrol en het niet al teveel gebruiken van m'n rechtervoet (m'n Vmax was iets van 160km/u tijdens een inhaalactie op de snelweg, een busje bleef in m'n dode hoek hangen terwijl er een vrachtwagen aankwam en afremmen was niet echt handig met dat treintje achter me)
Nee, merp!
Toch de Hyundai Matrix van mijn ouders. Daar kunnen we in ieder geval 2 jaar mee vooruit. Wellicht dat we dan weer voor een Renault gaan.
Is ook bekend wat exact de verschillen zijn tussen phase I en phase II? Ik heb nl. net te horen gekregen dat mijn nieuw bestelde lease-laguna (2.0 DCI 150 PK, Dynamique) een phase II gaat worden.PauseBreak schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 15:21:
Dit mag hier natuurlijk niet ontbreken. De Laguna III phase II is officieel:
[...]
Ik kom wel wat dingetjes tegen, maar nog nergens een overzicht met wijzigingen.
Ik hoop heel erg dat er een audio-aansluiting voor een usb-stick beschikbaar komt. Deze is er nu ook wel, maar enkel in combinatie met een audio- en navigatieupgrade van 1.500 euro. Dat is een beetje te gek voor een usb-aansluiting. Ik heb eerder een leen Megane gehad, en die had die optie al standaard
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
Edit:
Ah, ik zie dat "radio 3D Sound by Arkamys" nu standaard is. Ik weet alleen niet of dat nu inhoud dat ook de usb-aansluiting standaard is, dat kun je misschien beter even vragen bij je dealer.
[ Voor 33% gewijzigd door PauseBreak op 27-09-2010 20:28 ]
Nee, merp!
Mijn aanjager is dus gewoon kapot, de weerstanden heb ik allemaal gechecked (zijn er 3 in totaal).
Als het de kachelweerstand is, moet de aanjager wel in de hoogste stand draaien toch?
Iemand een idee wat het is, wat de kosten daarvan zijn en mocht dat te veel zijn of het zelf te doen is?
K to the KillaZ
Net even gebeld met de dealer. De Dynamique phase II heeft nu extra tov. de phase I:PauseBreak schreef op maandag 27 september 2010 @ 15:14:
Nieuwe voorbumper, achterbumper, meer versies met 4WS. Interieur heeft weer wat betere isolatie en andere materialen gekregen, dus dat is weer wat mooier, maar verder niet zo heel veel volgens mij.
Edit:
Ah, ik zie dat "radio 3D Sound by Arkamys" nu standaard is. Ik weet alleen niet of dat nu inhoud dat ook de usb-aansluiting standaard is, dat kun je misschien beter even vragen bij je dealer.
- europadekking ipv. enkel benelux voor het navigatiesysteem (waarschijnlijk heeft elke versie dit)
- 17" lichtmetalen velgen ipv 16"
- Andere front en rear.
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
Nee, merp!
Ik ga even kijken of ik daar uit kan komen deze week. Bedankt!melcon schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 09:11:
Het kan ook de aansturing vanuit de climate control zijn, dus gewoon even direct 12v op de kachelmotor zetten omdat uit te sluiten. Je kan een kachelmotor van de sloop halen, die zal het ook prima doen. Je weet alleen niet voor hoelang maar het scheelt een hoop geld t.o.v. een nieuwe.
K to the KillaZ
In me Safrane een keer de motor vervangen, koste me helaas wel 250 euro, die 2 jaar en 1 maand later weer begon te haperen.KillaZ schreef op maandag 27 september 2010 @ 22:33:
Ik heb een vraagje over mijn Clio 2 1.5 dci uit 2002, op het 1 of andere moment stopte mijn aanjager van mijn climate control er mee. Vreemde is dat hij nog wel de rijwind die binnenkomt (door de climate control aan te zetten en de aanjager uit komt er toch rijdwind door de ventilatie schachten) verwarmd of verkoelt.
Mijn aanjager is dus gewoon kapot, de weerstanden heb ik allemaal gechecked (zijn er 3 in totaal).
Als het de kachelweerstand is, moet de aanjager wel in de hoogste stand draaien toch?
Iemand een idee wat het is, wat de kosten daarvan zijn en mocht dat te veel zijn of het zelf te doen is?
Dus maar eens verder gekeken en was het gewoon een slecht contact aan de stekker.
Heb dus de stekker eraf gehaald en de pinnetjes an de ventilator wat gedraaid met een punttang, rij ondertussen weeral 2 jaar zonder problemen.
Mooie auto. Ik vind het middenconsole alleen niet echt mooi. En oei wat is dat navigatie systeem lelijk zeg.
Erg jammer. Ik had nog de hoop dat de DVD versie wel mooi was weggewerkt maar helaas.
Verder wel mooie auto... twijfels...
Ik kon bij de stekkers helaas niets vinden, en de motor op 12 v zetten had ik gister verder ook geen tijd meer voor. Hij gaat maandag naar mijn monteur (lees: Buurman). Dan gaat er meteen een grote beurt overheen.....Flesdop schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 18:30:
[...]
In me Safrane een keer de motor vervangen, koste me helaas wel 250 euro, die 2 jaar en 1 maand later weer begon te haperen.
Dus maar eens verder gekeken en was het gewoon een slecht contact aan de stekker.
Heb dus de stekker eraf gehaald en de pinnetjes an de ventilator wat gedraaid met een punttang, rij ondertussen weeral 2 jaar zonder problemen.
*KillaZ merkt dat hij in amper 4 weken tijd bijna 4000 km heerlijk heeft gereden in de Clio 1.5 DCI
Die 65 pk is voor mij voldoende, zou soms wel meer willen, maar dan bedenk ik mij dat mijn rechtervoet groot en zwaar is en een eigen wil heeft.
K to the KillaZ
Haha, precies om die rechtervoet-reden ben ik heel erg blij met de cruise control. Ik merkte laatst toen ik 's nachts moest rijden, dat ik toch wel de neiging heb om dan even 'ietsjes meer gas' te geven en dat is niet goed voor mijn rijbewijs, maar ook niet voor de portemonneeKillaZ schreef op woensdag 29 september 2010 @ 10:03:
[...]
Ik kon bij de stekkers helaas niets vinden, en de motor op 12 v zetten had ik gister verder ook geen tijd meer voor. Hij gaat maandag naar mijn monteur (lees: Buurman). Dan gaat er meteen een grote beurt overheen.....![]()
*KillaZ merkt dat hij in amper 4 weken tijd bijna 4000 km heerlijk heeft gereden in de Clio 1.5 DCI
Die 65 pk is voor mij voldoende, zou soms wel meer willen, maar dan bedenk ik mij dat mijn rechtervoet groot en zwaar is en een eigen wil heeft.
Heb je er al een proefrit mee gemaakt? Zo nee, ga dat eens doen, dan weet je meteen of het iets voor jou is of dat je verder kunt kijken.DeeJee schreef op woensdag 29 september 2010 @ 09:53:
Gister even bij de dealer geweest om te kijken naar de Megane Estate.
Mooie auto. Ik vind het middenconsole alleen niet echt mooi. En oei wat is dat navigatie systeem lelijk zeg.
Erg jammer. Ik had nog de hoop dat de DVD versie wel mooi was weggewerkt maar helaas.
Verder wel mooie auto... twijfels...
Nee, merp!
Nog niet in de diesel. Wel al een keer in een benzine versie.PauseBreak schreef op woensdag 29 september 2010 @ 11:18:
Heb je er al een proefrit mee gemaakt? Zo nee, ga dat eens doen, dan weet je meteen of het iets voor jou is of dat je verder kunt kijken.
Staat nog op het 2do lijstje voordat ik een beslissing maak welke auto ik ga leasen.
Ja, dat maakt toch nog wel wat verschil. Zeker wanneer je niet in een TCe hebt proefgereden, maar in de 1.6 16V bijv. De dCi-motoren die Renault tegenwoordig in haar auto's lepelt zijn wel echt heel erg fijne motoren om mee te rijden en dat ze de versnellingsbakken niet meer zelf maken, maar van Nissan halen, dat is ook erg fijnDeeJee schreef op woensdag 29 september 2010 @ 11:20:
[...]
Nog niet in de diesel. Wel al een keer in een benzine versie.
Staat nog op het 2do lijstje voordat ik een beslissing maak welke auto ik ga leasen.
Edit:
M.u.v. de 1.5dCi 90pk volgens mij. Daar hangt een 5-bak onder en die komt dan weer wel van Renault weg. Persoonlijk zou ik dan als het kan de EDC-transmissie (zeg maar, Renault/Getrags versie van DSG) bij bestellen, want ik vind de Renault-bakken echt niet fijn schakelen.
[ Voor 18% gewijzigd door PauseBreak op 29-09-2010 11:27 ]
Nee, merp!
Het ging mij nu meer om het uiterlijk van binnen.
Nee, merp!
Erg jammer.
Fijne auto en rijdt heerlijk, erg stijlvol al zeg ik het zelf dat wit met zwarte accenten.
zal van de week ff paar pica's neerzetten.
Startpost kan ook aangepast worden, Twingo is ingeruild.

[ Voor 17% gewijzigd door Flame17 op 30-09-2010 21:45 ]
Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

Een Renault Twingo II Dynamique in de kleur Rouge Dyna TENNJ.
Ik hoop haar eind November begin December op te kunnen halen, als het eind December word laat ik hem pas in Januari op kenteken zetten.
@ Flame: gaaaaave auto. We hebben hier van de week een aantal witte Estates GT-line gehad, echt helemaal goed. Wat zijn de exacte uitrustingspecs?
De motor zou het moeten doen, volgens de monteur krijgt hij genoeg spanning en stuurt hij ook spanning door. Hij gaf wel als opmerking dat mijn Airco nagenoeg leeg is (misschien 10 % over) en dat dit waarschijnlijk er voor zorgt dat de aanjager wordt uitgeschakeld. Dit omdat de airco geen druk kan opbouwen.
Kan iemand dit bevestigen? Ik ga sowieso terug naar de Bovag garage waar ik hem vorige maand gekocht heb.
K to the KillaZ
Ik bracht hem weg voor een grote beurt met de mededeling van de aanjager.
Hij had de indruk dat, omdat de airco geen druk kan opbouwen, de aanjager wordt stopgezet.
Dit ook omdat op het climate control mijn airco automatisch is geregeld.
Hij gaf als tip eerst terug te gaan naar de garage en te kijken of ik de airco tegen garantie kan laten vullen.
Afin, ik ga terug naar die bovag garage en ben benieuwd wat die gaat zeggen.
K to the KillaZ
De Laguna heeft ook wat kuren ineens. Misschien gekomen door het koude weer of omdat het alweer te lang geleden is, je weet het nooit
Hoe dan ook, van de week kreeg ik een belletje van mijn broertje die enigszins in paniek was omdat de "motor niet boven 1200 toeren kwam en er heel erg veel rook om de auto lag". De rook bleek roet te zijn, en het probleem was opgelost toen hij de auto 2x had gestopt en weer gestart. Een soort van 'reset' bleek voldoende.
Daarna hoorde ik dat de auto de week ervoor al eens had besloten om niet te stoppen met draaien. Pas toen er een aantal maal op de start-knop was gedrukt hield ie ermee op. Sindsdien niet meer voorgekomen.
Als laatste roet het ding de laatste tijd echt gigantisch. Je hoeft maar naar het gaspedaal te kíjken of je trekt (letterlijk!) 2 rijstroken vol met roet, laat staan wat voor roetwolk je achterlaat wanneer je vol gas gaat. Ook lijkt het wel alsof de auto wat trager is geworden, alsof ie zeg maar wat inhoud.
Kortom, de Laguna gaat deze week wederom eens naar de garagist en er wordt stiekem ondertussen gekeken naar een opvolger, want dit gaat iets te rap de verkeerde kant op. Opvolging zal er dan waarschijnlijk komen in de vorm van een Laguna III Estate, of een - en dit is voor mij erg slikken - Opel Insignia.
Nee, merp!
"Mekker, blaat"
Eind juli een Megane Estate besteld als lease bak. Het wordt een rouge dyna dCi 90 pk Dynamique, met trekhaak, parkeer sensoren en Radio "3D Sound By Arkamys.
Helaas heb ik al te horen gekregen dat de leverdatum wordt uitgesteld
Mijn huidige auto is een Seat Ibiza 1.9 TDI. Dus dat gaat een hele verandering worden.
We kopen alleen tweedehands auto's, geen nieuwe. De afschrijving is het niet waard, dus de 508 valt af. C5 valt ook af, want het interieur vind ik niet mooi en nogal onoverzichtelijk

Maar stiekem hoop ik dat er niks aan de hand is met de Laguna, want na minder dan anderhalf jaar die auto inruilen op iets anders is niet mijn favoriete hobby. Daarnaast vind ik het ook een erg fijne reisauto, en ik denk ook niet dat er ergens zoveel auto als de Laguna nu is (ding is vrijwel full option) te vinden is.
Nee, merp!
Dank je wel, specs qua uitrusting:El-Loco schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 22:40:
@ Flame: gaaaaave auto. We hebben hier van de week een aantal witte Estates GT-line gehad, echt helemaal goed. Wat zijn de exacte uitrustingspecs?
GT-line pakket en dat is dus met iets verlaagd chassis. sport onderstel, 17 inch velgen, half lederen bekleding, megane rs stoelen en klokken ( analoog )
Cruise control/snelheidsbegrenzer, Bi- Xenon verlichting en meedraaiende koplampen, panorama dak en parkeer sensors en inklapbare spiegels, hands free card....bi-zone geregelde airco.....
Kortom, ik vind het helemaal geweldig, kost een paar centjes maar dan heb je wel wat.
Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,
klik
Dat is een verdomd volle Mégane zeg! Geniet er van!
@melcon:
Ik zal maandag eens kijken, want het internet hier bij mijn vriendin is echt traaaaaaaag
Nee, merp!
Dank je, gaat zeker lukken.PauseBreak schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 18:23:
@Flame:
Dat is een verdomd volle Mégane zeg! Geniet er van!
Vandaag auto terug van garage, lekkage kofferbak verholpen en iets bij de turbo vervangen.
Lekkage was afvoer van open dak niet helemaal lekker, slang stuk en zat klem.
Turbo, auto hield soms ( heel soms ) in dus iets met een klep bij of aan de turbo vervangen, rijdt nu weer als een speer.
[ Voor 5% gewijzigd door KillaZ op 09-10-2010 17:03 ]
K to the KillaZ
Nee, merp!
BedanktEl-Loco schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 22:40:
@ Hierboven: gefeliciteerd! Erg leuke auto zeker die nieuwe Dynamique. Welke eventuele opties heb je? Reken er maar op dat hij medio december pas binnenkomt...
Het is een standaard Dynamique, dus met airco, cruise control, radio, regen en lichtsensor etc.
Hmm, zou een optie kunnen zijn. Echter was dit ook een snelle (maar helaas dure oplossing)melcon schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 15:47:
Oops, best duur, meestal kan je zelf wel weer fixen, de weerstand raakt vaak los en is gewoon weer vast te solderen.
De vakgarage in het dorp van mijn vriendin (waar ik hem ook vandaan heb) kwam er vrij snel achter door de weerstand op 1 of andere manier (ben geen electricien) te omzeilen.
Zo kon hij zien dat het echt de weerstand was (de aanjager ging weer aan)
Ach ja, hij doet het nu. Daar ben ik al blij mee.
K to the KillaZ

Verwachting is dat ik 'm over twee weken ongeveer kan ophalen! Eindelijk, half april al besteld
@Pausebreak, filmpje al gekeken

Nee, merp!

Maar ach, het komt vast goed
Nu eerst even boodschappen doen en daarna dat filmpje kijken
Nee, merp!
Het is een Hyundai Matrix. Voorlopig in die verder rijden.
De Megane gaat binnenkort naar een demontage bedrijf. Ik kan er niks voor krijgen als ik hem verkoop. Staat gewoon teveel op de teller en er mankeren wel wat dingen aan.
Alhoewel het wellicht nog gefixt kan worden (mits dat het enige is), nieuwe banden x4 en nieuwe uitlaat. Heel af en toe doet het gas het wat rottiger.
Maar goed, na 14 jaar trouwe dienst en bijna 3 ton op de teller mag het dan ook wel.
Dat is wel minder ja! Beterschap en sterkte en hopen dat het snel goed komtPauseBreak schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 16:08:
Nee, dat hoort zeker niet, maar het ziet er niet naar uit dat dit snel over gaat. Ben al anderhalve maand ziek en de huisarts heeft ook geen idee. Moet nu een maand pillen en poedertjes doen + wekelijks wegen en dan wéér op controle. Het is wat
Het filmpje vond ik wel stoer trouwens. Rijd ook wel leuk materiaal rond. Morgen nog maar eens kijken als ik ook mét geluid kan kijken
Nee, merp!
Trouwens, vraagje! Weet iemand of je de 2.2dCi minder kunt laten roeten op een simpele manier? Garagist wist zo niet wat het kon zijn, maar die zag er nou ook niet echt gemotiveerd uit om er wel fatsoenlijk naar te kijken.
Nee, merp!
[ Voor 6% gewijzigd door melcon op 14-10-2010 14:07 ]
Bedankt voor de tip
Nee, merp!
Nee, merp!
Het beestje was niet meer waard dan 50 euro.
Voel me toch wel een beetje triest op het moment. Is toch je eerste auto, maar goed.
Heb nog even een laatste foto gemaakt.

Nee, merp!
Sjiek ding, geef eens wat meer info dan voeg ik je toe aan de TS?L0we schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 11:20:
[afbeelding]
De enige die ik vanaf hier kan bereiken.
Dat was nog met de tijdelijke platen, inmiddels zitten er mooie blauwe platen, met oplegletters op.
Sinds vanmorgen met een verse APK, voor 2 jaar
Gaaf gaaf, 110pk dci toch? Zal het aanpassen zo.Flame17 schreef op woensdag 29 september 2010 @ 21:57:
vandaag de Megane dci GT-line opgehaald in Rotterdam.
Fijne auto en rijdt heerlijk, erg stijlvol al zeg ik het zelf dat wit met zwarte accenten.
zal van de week ff paar pica's neerzetten.
Startpost kan ook aangepast worden, Twingo is ingeruild.
[afbeelding]
Haha sjiek sjiek, nog even geduld dus.Korakal schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 21:11:
Jaja hij is nu toch echt dicht in de buurt!!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwachting is dat ik 'm over twee weken ongeveer kan ophalen! Eindelijk, half april al besteld
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Maar toch wel zuur als ze zeggen dat ze 100 hadden gegeven wanneer er geen gas in zat.PauseBreak schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 21:21:
Dat is jammer, maar gelukkig kreeg jij er nog iets van een fatsoenlijk bedrag van. Dat is toch weer voor een week aan boodschappen. Ik kreeg voor wijlen mijn Micra maar €11,14
Mijn vrouw gaf aan dat ik er wat voor mezelf mee mocht doen.
Dus wordt het bijgelegd bij een ebookreader.
Dus van een Megane naar een E-reader.
gas als in lpg? of gas als in een volle tank benzine?Arunia schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 11:26:
[...]
Maar toch wel zuur als ze zeggen dat ze 100 hadden gegeven wanneer er geen gas in zat.
Mijn vrouw gaf aan dat ik er wat voor mezelf mee mocht doen.
Dus wordt het bijgelegd bij een ebookreader.
Dus van een Megane naar een E-reader.
nou ja, je doet er iig iets nuttigs mee
Het ene stukje kun je zelf spotverven, het andere eerst roestvrij maken, dan ontvetten, primen en spotverven. moet geen probleem zijn míts het geen al te grote stukken zijn.timovd schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 11:11:
Heeft er iemand ervaring met het herstellen van steenslag (op de motorkap). Er zijn twee puntjes; een waarbij de grondlak zichtbaar is en een ander zelfs met roest. Vooral dit laatste wil ik asap herstellen. Ik heb een Clio uit 2004 kleur noir nacré NV676 (zwart).
Nee, merp!
Lijkt me de ideale motor, vind 110pk net wat te weinig en die TCe 130 valt weer niet in de 20% bijtellings categorie. Ben van plan een Coupe in GT line uitvoering (in Blue malta
Duurt nog een jaartje voor ik m ga bestellen, maar ben alvast een beetje aan het orienteren dus wel benieuwd. Neem aan dat deze motor niet veel meer zal kosten in de lease aangezien ie vrijwel even zuinig is als de 110pk.
Geen idee, het is al best lang stil rondom die motor... Je zou verwachten dat hij tijdens een of andere autoshow als groen modelletje gepresenteerd zou moeten worden.jap85 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 18:04:
Iemand enig idee wanneer die nieuwe 1.6 dci 130pk leverbaar wordt in de Megane?
Lijkt me de ideale motor, vind 110pk net wat te weinig en die TCe 130 valt weer niet in de 20% bijtellings categorie. Ben van plan een Coupe in GT line uitvoering (in Blue malta) te nemen met nog wat opties dus dan is 20% wel handig.
Duurt nog een jaartje voor ik m ga bestellen, maar ben alvast een beetje aan het orienteren dus wel benieuwd. neem aan dat deze motor niet veel meer zal kosten in de lease aangezien is vrijwel even zuinig is als de 110pk.
Ja inderdaad, na wat gezocht te hebben kwam ik bij nieuwsberichten van april/mei/juni dit jaar uit waarin staat dat ie op de show van Parijs gepresenteerd zou gaan worden.El-Loco schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 18:28:
[...]
Geen idee, het is al best lang stil rondom die motor... Je zou verwachten dat hij tijdens een of andere autoshow als groen modelletje gepresenteerd zou moeten worden.
Maar goed ik heb nog een jaartje dus neem aan dat ie er dan wel is
verder arkamys, parks. voor en achter, elec handrem, priv. glass, en dvd spelers
hoop dat 'ie er snel is
En wat foto's die deze week nog op de press site geplaatst zijn, dus het ligt niet stil:The new Renault 1.6 dCi 130 engine brings a 20% reduction in fuel consumption and a 30 g/km cut in CO2 emissions compared with the 1.9 dCi unit, for equivalent performance. To explain its technological content, Renault is launching an iPhone and Android application. Using augmented reality, visitors can watch educational videos by pointing their handsets toward the engine presented on the Renault stand. The application will be available free of charge at Apple Store and Android Market from September 30.

Met stop en start dus...

[ Voor 24% gewijzigd door melcon op 21-10-2010 11:17 ]
Weet hier iemand wat voor zeikant knippers er in de spider zitten? Lijkt wel clio of twingo? Die willen we vervangen voor witte.
[ Voor 19% gewijzigd door KappeNou op 21-10-2010 12:23 ]
enne, pics or it didn't happen
[ Voor 31% gewijzigd door melcon op 21-10-2010 14:15 ]

Binnenkort maar is vragen of ik een stukje mag sturen!
[ Voor 12% gewijzigd door KappeNou op 21-10-2010 16:32 ]
Dit topic is gesloten.