Het grote Renault topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 44.704 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:52
Haha, ok, mensen even zodat iemand anders hier niet tegen aan loopt:
Als je bijv. een Parrot inbouwt, incluis betere microfoon voor je handsfree set, let er dan op dat alle stekkers vast blijven zitten :D Dat was bij ons niet het geval helaas en wij kwamen daar pas achter doordat de Laguna niet meer, of echt na hevig aandringen pas, in de achteruit wou :D
Nou ja, hebben we de garagist ook weer even gesproken, dat begon al bijna weer te lang te duren ;)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-05 15:34
haha, dat is onhandig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Dat is idd wat minder fijn ja haha. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Ja, dat was niet erg handig zo in de parkeergarage :P Nu ja, het is alweer opgelost. Wel raar dat een los stekkertje voor zo'n probleem kan zorgen trouwens.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:51

Klippy

Still Game

Ik had vorig jaar noooit gedacht dat ik ooit (laat staan in de nabije toekomst) een Renault zou kopen.

Maar in mijn zoektocht naar goedkoper autorijden kwam ik toch steeds op een nieuwe zuinige auto.
En na lang wikken en wegen heb ik vanmiddag de knoop doorgehakt en de bestelling definitief gemaakt.

Dus mijn volgende auto gaat worden een 2011 Renault Twingo Dynamique in Blanc Glacier.

Met als overige opties:
GT Achterspoiler in hoogglans zwart
Privacy Dynamique Pakket
Electronisch geregelde airco
ESP met tractie- en onderstuurcontrole
Armsteun Carbone
Dashboard grassmat carbone
Organizer box carbone
Volwaardig reservewiel

Dan komen er nog zwarte velgen onder en heb ik naar mijn mening toch een heel leuke auto.
Beter dan een Aygo of andere A-segment auto.

Vooral de standaard Cruise Control (vind je nergens in dit segment) en 4-cylinder heeft me over de streep getrokken.
Verder een zeer compleet uitgeruste auto voor een leuke prijs.

Natuurlijk heel wat anders dan mijn huidige C70, maar daarmee bespaar ik wel een dikke 200 euro in de maand aan brandstof, belastingen en verzekering en dan ook nog een hoop op onderhoud.

Ik ben er in elk geval best tevreden mee. Volgende week alles definitief maken :)
Levertijd zou al begin februari kunnen zijn, al vind ik dat sterk, dus ik ga uit van maart.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:00
Leuke auto, gefeliciteerd!

Paar vraagjes;

- benzine of diesel?
- welke velgen eronder?
- geen bluetooth radio?
- de organizer box vind ik persoonlijk niet heel handig... Heb je het ding gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-01 12:33

Flame17

Captur EDC 130

zat van de week ook even een auto samen te stellen op Renault.nl, kwam uit met alle toeters en bellen op een kleine 15.000 euro voor een Twingo Diesel met genoemde looks van een GT/RS uivoering.

Gefeliciteerd kerel, indien leuk aan gekleed een leuk karretje.... :)

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 13:45

mvz

muziek verslaafde

oe nog even geduld en dan 2 januari is 'ie r :D mn estate edc :D
alleen moet ik em daarna zelf nog naar een bandentoko toe sturen voor winterbandjes.. :(

kan niet wachten mn focus II wagon de schop te geven.

trouwens het dCI blok in de twingo, is dat dezelfde motor als de estate maar dan capped @ minder pk ?

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

El-Loco schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 23:14:
Leuke auto, gefeliciteerd!

Paar vraagjes;

- benzine of diesel?
- welke velgen eronder?
- geen bluetooth radio?
- de organizer box vind ik persoonlijk niet heel handig... Heb je het ding gezien?
Thanks.

Het is een benzine, vergeten te vermelden. Diesel heb ik overwogen, maar de aanschafprijs is me wat te duur en als de MRB er ooit weer bij komt vind ik het een te grote stap terug denk ik :P Met 18-20.000 per jaar ook net niet rendabel met MRB denk ik.

Velgen weet ik nog niet. Kan ik nog ff over nadenken, in neig nar Borbet LV4 in 15 inch, maar dat is bijna de standaard geworden onder een witte Twingo.

Bluetooth radio vind ik de meerprijs niet waard. Ik heb nu ook Bluetooth in de auto en de keren dat ik een gesprek heb gevoerd in de auto zijn op 1 hand te tellen. Ik ben best vaak gebeld in de auto, maar ik gebruik m'n GSM alleen privé dus meestal neem ik gewoon niet op, bel wel terug als ik op de plaats van bestemming ben. Ik vind dat gewoon niet handig eigenlijk... Heb ook nog een bluetooth oortje dat ik in doe als het moet.
En zover ik weet is de radio verder precies hetzelfde, de 250 euro betaal je voor de audio connection box en bluetooth. die audio connection box zag ik origineel voor 200 en als Chinese imitatie voor 50 Euro. Die komt er dus vast nog wel een keer in.

Die organizer box heb ik niet gezien nee, die zag ik op de optielijst en het kost 23 euro dus ik denk niet dat ik me daar zorgen over ga maken :P Ik had gehoopt dat mijn GSM daar in zou passen, maar eerlijk gezegd heb ik daar nog geen 5 seconden over nagedacht en gewoon aangekruist :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:53
Klippy schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 15:58:
[...]

Thanks.

Het is een benzine, vergeten te vermelden. Diesel heb ik overwogen, maar de aanschafprijs is me wat te duur en als de MRB er ooit weer bij komt vind ik het een te grote stap terug denk ik :P Met 18-20.000 per jaar ook net niet rendabel met MRB denk ik.

Velgen weet ik nog niet. Kan ik nog ff over nadenken, in neig nar Borbet LV4 in 15 inch, maar dat is bijna de standaard geworden onder een witte Twingo.

Bluetooth radio vind ik de meerprijs niet waard. Ik heb nu ook Bluetooth in de auto en de keren dat ik een gesprek heb gevoerd in de auto zijn op 1 hand te tellen. Ik ben best vaak gebeld in de auto, maar ik gebruik m'n GSM alleen privé dus meestal neem ik gewoon niet op, bel wel terug als ik op de plaats van bestemming ben. Ik vind dat gewoon niet handig eigenlijk... Heb ook nog een bluetooth oortje dat ik in doe als het moet.
En zover ik weet is de radio verder precies hetzelfde, de 250 euro betaal je voor de audio connection box en bluetooth. die audio connection box zag ik origineel voor 200 en als Chinese imitatie voor 50 Euro. Die komt er dus vast nog wel een keer in.

Die organizer box heb ik niet gezien nee, die zag ik op de optielijst en het kost 23 euro dus ik denk niet dat ik me daar zorgen over ga maken :P Ik had gehoopt dat mijn GSM daar in zou passen, maar eerlijk gezegd heb ik daar nog geen 5 seconden over nagedacht en gewoon aangekruist :)
Audio connection box is origineel in Duitsland al goedkoper te krijgen. Volgens mij heb ik voor die van mij inclusief iPod kabel iets van 120-130 euro betaald. Als je wil kan ik de link wel even zoeken. Over die imitatie heb ik vanalles gelezen maar ben zelf toch maar gewoon voor de ACB gegaan zodat alles gewoon ook zeker werkt :)

Die velgen zijn wel erg open he.. zelf zou ik voor een wat dichter model gaan.. het is niet dat er nu gigantische schijven onder die Twingo zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Juist, ik vind die velgen eigenlijk ook te open.
Vooral als je dan sommige mensen met 16 of 17 inch ziet, ziet er niet uit vind ik, zeker bij de achterwielen.
Ik vind de originele Renault velg "Far Away" ook niet verkeerd, maar die zou ik eens in het echt moeten zien ivm de kleur, weet niet of het niet wat te licht grijs is en goedkoop zijn die ook niet.
Verder had ik nog Lenso Samurai Kru gezien, die hebben wat meer spaken, maar ik heb geen idee hoe die staan.
Lastige keuze.

En tegen de tijd dat ik hem heb zal ik me wel eens melden voor audio connection box advies :)

[edit]
Hmm ik zie nu pas in de brochure dat de Far Away er ook in het zwart is...

[ Voor 6% gewijzigd door Klippy op 04-12-2010 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Gefeliciteerd met je beslissing, leuk karretje en ben benieuwd naar de fotos :)

@mvz, de dci in de twingo is hetzelfde als in de estate inderdaad. Er zit tussen de varianten wel wat verschil in turbo/versnellingsbak/koppeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Klippy schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 21:02:
Ik had vorig jaar noooit gedacht dat ik ooit (laat staan in de nabije toekomst) een Renault zou kopen.

Maar in mijn zoektocht naar goedkoper autorijden kwam ik toch steeds op een nieuwe zuinige auto.
En na lang wikken en wegen heb ik vanmiddag de knoop doorgehakt en de bestelling definitief gemaakt.

Dus mijn volgende auto gaat worden een 2011 Renault Twingo Dynamique in Blanc Glacier.

Met als overige opties:
GT Achterspoiler in hoogglans zwart
Privacy Dynamique Pakket
Electronisch geregelde airco
ESP met tractie- en onderstuurcontrole
Armsteun Carbone
Dashboard grassmat carbone
Organizer box carbone
Volwaardig reservewiel

Dan komen er nog zwarte velgen onder en heb ik naar mijn mening toch een heel leuke auto.
Beter dan een Aygo of andere A-segment auto.

Vooral de standaard Cruise Control (vind je nergens in dit segment) en 4-cylinder heeft me over de streep getrokken.
Verder een zeer compleet uitgeruste auto voor een leuke prijs.

Natuurlijk heel wat anders dan mijn huidige C70, maar daarmee bespaar ik wel een dikke 200 euro in de maand aan brandstof, belastingen en verzekering en dan ook nog een hoop op onderhoud.

Ik ben er in elk geval best tevreden mee. Volgende week alles definitief maken :)
Levertijd zou al begin februari kunnen zijn, al vind ik dat sterk, dus ik ga uit van maart.
Aan de ene kant gefeliciteerd, en aan de andere kant gecondoleerd.
Van een C70 naar een Twingo? :X

Maar goed feli enzo, is opzich wel een leuke auto, en dat van kosten besparing snap ik erg goed. Maar qua rijplezier? Denk dat je dan je C70 wel gaat missen haha. Heb je die ingeruild trouwens?

En ik zal je dan binnenkort hier maar toevoegen als je hem hebt, en uit de TS van het Volvo topic halen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Nouja, ik had in het Volvo topic ook al een keer het verhaal neergezet.
En het is inderdaad een heel verschil, maar aan de andere kant is die C70 ook niet ideaal.
Op de snelweg zal ik hem wel missen, maar in de stad weet ik het nog niet. C70 heeft een draaicirkel van een vrachtwagen, is niet echt overzichtelijk en ik ben altijd te voorzichtig met dat ding :P

Verder is het niet zo dat ik de C70 niet kan betalen, maar meer dat ik met dat ding minder snel geld uitgeef aan andere dingen. Ik heb wat andere interesses tegenwoordig. Van het geld dat ik bespaar wil ik volgend jaar al 2x op vakantie bijvoorbeeld. En dan moet er ook een DSLR komen etc etc, dat zou ik nu ook wel kunnen, maar als ik 2400 Euro per jaar minder aan vaste lasten kwijt ben doe ik dat soort dingen met een beter gevoel.

Dus het is een hele afweging geweest inderdaad, maar wel een waar ik achter sta.
Mijn auto was eerst ook hobby, tegenwoordig boeit me dat niet veel meer en wil ik gewoon een vervoermiddel :)

En hij staat nog te koop. De dealer kon me daar geen realistisch inruilbedrag voor geven, dat zei hij zelf ook al. Maar ik denk ook niet dat ik hem makkelijk verkoop in de winter. Dus ik hoop dat hij niet al te lang blijft staan...

En tenslotte: Twingo riijdt echt niet verkeerd :P

[edit]
Ohja, in de Twingo past veeeel meer bagage :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurkaN
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:56
Ik heb een Renault Clio II 1.4 RN 1999. Hiervan is gister aan de linkerkant het elektrische raammechanisme gesneuveld. Naar de garage gegaan en die gaf aan dat het totaal ongeveeR €350 zou gaan kosten.

Ik wil zelf graag eerst een kijkje nemen voordat ik m inlever. Mijn vraag:

Hoe haal ik het deurpaneel er af. Ik zie 4x torxschroeven aan de onderkant en 1 torxschroef in de deurhendel. Dan nog 1 torxschroen in de zijkant van het portier. Wat moet ik nog meer verwijderen voordat het paneel lost komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Volgens mij moet je de handgreep ook nog los trekken, daar zitten er ook nog 2 onder (dus niet de hendel om de deur te openen, maar de handgreep). Voor de rest moet je er dan zijn, eerst naar je toe trekken om de kitlaag los te trekken. Daarna omhoog schuiven en dan heb je hem in je handen, als het goed is :P
Het naar je toe trekken kan een hoop moeite kosten overigens, er zitten ook nog allemaal pennetjes vast geklikt. Dat in combinatie met kit maakt dat het aardig stevig vast zit ;-)

Het raammechanisme kun je zelf vervangen, zou je 100 euro moeten schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 372687

Volgens mij gaat het heel wat meer als €100 schelen. Als ik even op www.winparts.nl kijk staan daar ruitmechanieken met electrische bediening van €91.04 voor een Clio uit 1999. Nu weet ik niet of ik direct het juiste model heb, maar erg veel verschil zal daar niet in zitten. En ga je op de sloop kijken zul je misschien al voor een paar tientjes klaar zijn. €350 vind ik nogal wat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Er zitten idd achter de handgreep en deurbak een aantal torx schroeven verstopt, en de kitlaag zien los te peuteren en dan heb je hem zo los. En uhm, mechanisme of de motor? Beide zou ik idd via winparts of via de dealer gewoon halen. Kost echt niet zoveel hoor en is prima zelf te doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:50
melcon schreef op donderdag 25 november 2010 @ 13:55:
[...]

Ja echt, in 2001/2002 schreven ze 30K voor, maar daar zijn ze van terug gekomen i.v.m. vele problemen en hebben ze bijgesteld naar 15K. Toen waren alle problemen als sneeuw voor de zon verdwenen. Was ook een beetje raar natuurlijk, in feite dezelfde motoren als er in de 1e laguna (fase 2) gebruikt werden, en dan opeens de verversingstermijn verdubbelen

Vervangen is niet moeilijk, zorg wel even voor een carterplug ring, anders loopt het er zo snel weer uit :9
Oliefilter is eenvoudig bereikbaar, kan zijn dat je er effe een schroevendraaier in moet rammen om hem los te krijgen. Of even een oliefilter "tooltje" halen, heel handig en niet duur. Kun je hem ook weer mee vastzetten en dan heb je geen last van gladde handen ;) Interieurfilter is ook niet moeilijk :)

Een 320d is een heel modern blok, dat die 30k kan is niet bijzonder. De 2.0 dci hoeft ook maar om de 30k :) .
Dat tooltje, zit daar niet een soort rubberen band aan?

*KillaZ is even wezen kijken in de gereedschap voorraad die bij de oude heer in het schuurtje hangt.

Dan moet dat wel lukken, carterring is niet herbruikbaar begrijp ik dus?

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Inderdaad, zo iets:
Afbeeldingslocatie: http://www.beta-gereedschap.nl/contents/media/l_1490.jpg

Je hebt ze ook met een ketting eraan of een soort van dop die je op het oliefilter zet
die precies in de inkepingen past.

Caterring is niet herbruikbaar nee, door het samenpersen sluit die af. Haal je hem los, dan veranderd de positie en sluit die niet meer af. ring kost ook wel iets van 0,25 € dus gewoon vervangen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 386693

la_fusion schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 16:19:
[...]

Audio connection box is origineel in Duitsland al goedkoper te krijgen. Volgens mij heb ik voor die van mij inclusief iPod kabel iets van 120-130 euro betaald. Als je wil kan ik de link wel even zoeken. Over die imitatie heb ik vanalles gelezen maar ben zelf toch maar gewoon voor de ACB gegaan zodat alles gewoon ook zeker werkt :)

Die velgen zijn wel erg open he.. zelf zou ik voor een wat dichter model gaan.. het is niet dat er nu gigantische schijven onder die Twingo zitten ;)
la_fusion,
Zelf ben ik ook opzoek naar een audio connection box voor in mijn twingo 2.
Heb jij die link nog ?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Heb de ACB besteld op www.renaultteile24.de maar kan hem zo niet direct terugvinden. Na bestelling kreeg ik een bevestiging van: http://piahowiak.de/ dus daar hoef je niet van te schrikken! Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Ik zie hem op die site niet staan, maar had zelf nog op E-bay deze gevonden:
http://cgi.ebay.nl/Origin...adios&hash=item3f034a4baa

En in de UK nog iets dat er op lijkt:
http://nexxia.co.uk/produ...ptors&section=Car%20Audio

Maar ik zou niet durven zeggen of die op de Twingo past, gok van wel. Heeft echter geen iPod.

Meteen even de gelegenheid gebruiken om te vragen of de audio connection box van Renault ook de beperking heeft die link 2 heeft, nl: Data Folders must be labelled CD01 CD02 ect,
Zo'n systeem zie je altijd op USB connectors die de CD-wisselaar simuleren. Ik hoop echter dat de originele wat slimmer is opgezet? Anders vind ik het het extra geld niet waard. Wat ik met mijn beperkte Duits kan opmaken uit de ebay link is het redelijk bedroevend. 9 mappen? Dan is optie 2 niet zo slecht.
Sowieso stom dat ze dat niet met ID3 tags kunnen integreren, dat ga ik echt missen. wat heb je tegenwoordig nou aan Disc 1 track 1 als je 16GB muziek meesleept...

Vind ik echt zo'n afknapper, als je een basismodel koopt kost de extra radio 250 euro, Audio connection box ook 250, dan heb je voor 500 Euro audio apparatuur en nog lang niet de mogelijkheden van een net zo goed klinkende autoradio van 129 Euro bij de Mediamarkt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Die eerste lijkt verdacht veel op die van mij. Echter moet je dan dus nog de USB kabel er los bij kopen. Je hebt dan wel gewoon direct een werkende stuurwielbediening en nog je originele radio. In mijn Clio II Phase II Dynamique klinkt die voor mij in ieder geval prima met de speakers die erin zitten. Welke optie oid dat was kan ik je helaas niet zeggen.

Ik kan de bestanden gewoon in alle willekeurige mappen zetten zonder problemen. Ook meerdere folders diep is geen probleem. Of je max 9 folders in de root kunt hebben kan ik je niet zeggen. Dat je niet de ID3 tags kunt zien is inderdaad een behoorlijke beperking maar komt waarschijnlijk door het feit dat je dus de CD-wisselaar emuleert. Zo heb je dus inderdaad CD XX(0-9) TR XX(max onbekend).

Omdat ik zelf nog al fan ben van het standaard laten van het interieur en allerlei spannende dingen als bluetooth niet nodig heb zou ik zelf voor de uitgebreidere radio gaan en dan los de ACB kopen. Heb je alles mooi op elkaar afgestemd en de stuurwielbediening werkend zonder poespas of verloopstuk van zo'n 70-80 euro. Zo zit je voor de Renault oplossing op (250+150) 400 euro en voor de Mediamarkt oplossing op (129+70) 199 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Radio upgrade zit standaard in de Twingo Dynamique, het extra display is een stuk fraaier inderdaad, dus ik wilde hem ook origineel laten, want een HU die én stuurbediening kan overnemen én ook nog wat leuks op het display kan tonen lijkt me niet te vinden.
Maar het blijft een beetje lam van Renault, het is dan wel een goedkope auto, maar hetzelfde systeem zit ook in andere modellen. En zo'n unit kost misschien 5 tientjes om te produceren, een fatsoenlijke USB chip erbij kan toch niet echt duur zijn (het display kan ook RDS tonen dus je hoeft maar tekst te sturen).
Zijn gewoon gemiste kansen vind ik, maar goed...

Misschien dat ik ooit radio's ga ontwikkelen met swappable componenten, achterop een wisselbare aansturing voor stuurbediening en externe displays, converter naar 1.5 en 2 DIN, verwisselbaar frontje voor interieurkleuren en instelbare verlichtingskleur.
Volgens mij is daar wel markt voor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
De nieuwe Bluetooth-radio in de Twingo (250,-) heeft wel een fabrieks-USB. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

OK, info please :P
Is dat een andere radio dan? Die Bluetooth klonk me eigenlijk al vreemd in de oren hier, want de dealer had het over de audio connection box van 250 Euro, die Bluetooth zie ik in de prijslijst, maar ik dacht dat de radio verder hetzelfde was, dus de USB functionaliteit komt gewoon uit de audio connection box toch?
Bluetooth zelf boeit me niet veel zoals gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Volgens mij krijg je dan deze situatie als je de bluetooth radio hebt:

Afbeeldingslocatie: http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:BwvSd8OUPN0rNM:http://www.gotbroken.com/wp-content/uploads/2009/09/2009-Renault-Twingo-Dolce-Vita-USB-Port-Picture-588x400.jpg&t=1

lijkt me trouwens gewoon een audio connection box achter een klepje bij nader inzien.

Wat ook klopt met de configurator:
radio Renault 4x20W met CD-speler, MP3, bluetooth en audio connection box

[ Voor 28% gewijzigd door melcon op 10-12-2010 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Hmm ja, dat zou kunnen, ik dacht ergens gezien te hebben dat het klepje afgeschaft was, maar er gaan veel wilde verhalen rond over de 2011 modellen.
Naja, is ook niet echt mooi als je daar een USB stick moet insteken, dan liever in het dashboardkastje.
Qua ID3 zal het ook niet werken, dus geen reden om dat te bestellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Zoals wat dan? Ik heb eigenlijk nog niks wilds gehoord over de MY2011 versies.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
Ik heb er gisteren even mee gespeeld in een Twingo, USB-functionaliteit is net zo perfect als in andere Renaults. Oftewel bladeren door de mappenstructuur, en goede weergave van wat er nu speelt. En mét klepje.

[ Voor 3% gewijzigd door El-Loco op 12-12-2010 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264803

Klippy schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 18:31:
Hmm ja, dat zou kunnen, ik dacht ergens gezien te hebben dat het klepje afgeschaft was, maar er gaan veel wilde verhalen rond over de 2011 modellen.
Naja, is ook niet echt mooi als je daar een USB stick moet insteken, dan liever in het dashboardkastje.
Qua ID3 zal het ook niet werken, dus geen reden om dat te bestellen :P
Kijk anders eens hier. Veel discussies over micro USB oplossingen zodat het klepje nog dicht kan

http://www.autoweek.nl/forum/read.php?4,4121705,page=78

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Mja, je kunt het klepje er natuurlijk ook gewoon afhalen, maar misschien denk ik daar wel wat te gemakkelijk over :P

[ Voor 4% gewijzigd door PauseBreak op 14-12-2010 16:02 ]

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

PauseBreak schreef op zondag 12 december 2010 @ 00:08:
Zoals wat dan? Ik heb eigenlijk nog niks wilds gehoord over de MY2011 versies.
Het valt wel mee met het wild zijn, maar er waren wat onduidelijkheden :P
Vooral over de uitrusting van de 2011 Dynamique, maar waarschijnlijk niet meer als bij andere modellen, ik had denk ik net de pech dat ik in overgang van 2010 naar 2011 aan het kijken was.
Er is ook nog nergens een 2011 model te vinden zover ik weet, want volgens mij worden deze ook pas in januari uitgeleverd.
Zo kwam er opeens eens CO2 reductie kit, was de levertijd onbekend en er waren nog wat kleine dingen waarvan ik niet meteen duidelijkheid kreeg. Niks schokkends, maar ik las op het Twingo forum ook wat onduidelijkheden op dat gebied.
Daar waren ook vooral de wilde verhalen, maar ik ben er inmiddels achter dat daar ook veel slecht ingelichte huisvrouwen rondlopen :P
Ik ben inmiddels volledig op de hoogte in elk geval, behalve over het radio verhaal dus :+
El-Loco schreef op zondag 12 december 2010 @ 19:36:
Ik heb er gisteren even mee gespeeld in een Twingo, USB-functionaliteit is net zo perfect als in andere Renaults. Oftewel bladeren door de mappenstructuur, en goede weergave van wat er nu speelt. En mét klepje.
Maar is goede weergave nou met ID3 tags (dus tekst op het scherm) of gewoon Folder 01 Track 01?
Ik weet ook nog steeds niet wat je nou extra krijgt voor die 250 Euro, maar volgens mij is het:
- Bluetooth
- Audio connection box achter een klepje.

[ Voor 15% gewijzigd door Klippy op 14-12-2010 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:38

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Kom net tot de ontdekking dat het onmogelijk is zelf het dimlicht te vervangen in een Clio III heb van alles geprobeerd maar kan nergens mijn hand er tussen krijgen om zelfs alleen nog maar het kapje er af te krijgen.
Misschien dat ik zelf nog wel kijk om mijn bumper er af te halen maar daar heb ik nou ook niet echt zin in.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Zeg euh, heb je wat foto's van die clio 4? gezien die nog niet geleverd wordt, ben benieuwd :P
Of bedoel je clio 3 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:29

timovd

Voorsprong door techniek

Ik denk Clio 3 idd. Ik ken het model niet zo goed, maar je moet volgens mij behoorlijk wat priegelen met het rubber. Het rubber zit er strak omheen (daar is een reden voor).

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
De voorbumper hoeft er in elk geval niet af nee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
Klippy schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 19:38:
[...]
Maar is goede weergave nou met ID3 tags (dus tekst op het scherm) of gewoon Folder 01 Track 01?
Ik weet ook nog steeds niet wat je nou extra krijgt voor die 250 Euro, maar volgens mij is het:
- Bluetooth
- Audio connection box achter een klepje.
De bestandsnaam wordt weergegeven. Vaak is dat, als je muziek een beetje goed ingedeeld is, de titel van het nummer. Dat is dus voldoende omdat de map waar je in zit als het goed is het album is. Verder kun je op het T-knopje drukken op het radiofront per track, om tijdelijk de volledige tag te zien. En ja, het is bluetooth, ACB en een iets sterker geluid, wat niet gek klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:38

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Ja.. neem aan dat je daar geen foto's van hoeft te hebben ;)
Ik kwam een andere post tegen ergens op een renault forum waar iemand schreeft dat ie ook problemen had met vervangen van de lamp in een clio iv uit 2009.. dus dacht ik, dan heb ik ook een clio iv. Vandaag in de garage geweest om te laten vervangen en zag daar nieuwe Clio III's die wel erg veel gelijkenis toonden toen zag ik mijn fout ook in |:(
timovd schreef op woensdag 15 december 2010 @ 09:54:
Ik denk Clio 3 idd. Ik ken het model niet zo goed, maar je moet volgens mij behoorlijk wat priegelen met het rubber. Het rubber zit er strak omheen (daar is een reden voor).
Het punt is dat ik mijn hand nergens tussen krijg, ik heb de 1.6 benzine er in, die is al een slagje groter dan de tce's (zelfs inclusief turbo) en de standaard 1.4. Daarnaast loopt ook de airco leiding daar precies voor langs en de ruitensproeier bijvul dinges..
Mijn vrouw heeft slanke handen en kon nog net het rubberen dekseltje er afkrijgen (en er ook weer op) maar meer ook niet.
Ik zal proberen een foto te maken met daglicht ter illustratie.

Hoe dan ook, in de garage hebben ze het voor elkaar gekregen vrij vlot dus het moet mogelijk zijn zonder dingen te demonteren.. blijkbaar vanaf een bepaalde zijkant en dan volledig op gevoel.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:39
Mijn vriendin heeft een Clio 1.2 Mexx uit 1997. De knipperlichten gaan na een X aantal keer knipperen uit, links of rechts geen verschil. Soms doen ze het gewoon, vaak gaan ze uit. Wanneer ze uitgaan en ik doe de alarmlichtschakelaar een keer aan en uit knipperen ze verder.

Mogelijke oorzaken problemen volgens mij:

• Relais kapot
• Sluiting in Alarmlicht schakelaar

Hoe kan ik het e.e.a. aansluiten? Is mijn lijstje uberhaupt compleet? :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
+ Sluiting in de knipperlichtstengel. Dat was bij mijn ma's Fiesta het geval. Stengel + relais vervangen en het werkt weer alsof het nieuw is!

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

El-Loco schreef op woensdag 15 december 2010 @ 10:44:
[...]

De bestandsnaam wordt weergegeven. Vaak is dat, als je muziek een beetje goed ingedeeld is, de titel van het nummer. Dat is dus voldoende omdat de map waar je in zit als het goed is het album is. Verder kun je op het T-knopje drukken op het radiofront per track, om tijdelijk de volledige tag te zien. En ja, het is bluetooth, ACB en een iets sterker geluid, wat niet gek klinkt.
Bedankt :) Eindelijk een antwoord :P
Alleen vraag me dan nu nog af of dit ook op de standaard Dynamique radio zit (dus wanneer je later nog een ACB zou inbouwen).
Want ik denk dat de radio zelf verder hetzelfde is, maar misschien ook niet ivm de Bluetooth.
Denk ik dat misschien toch maar moet kijken of ik het er nog bij kan bestellen.

• melcon
@DukeBox, gevoel is inderdaad belangrijk :)

@ephymerous, RAW defect, als deze defect is doet geen van je knipperlichten het. Is eenvoudig te vervangen (RAW is je alarmlicht schakelaar) en kan ook gerust een 2e hands modelletje zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Klopt het dat bij een Clio Phase 2 uit 2002 de lampbevestiging van je H7 lampen verschillend is aan beide kanten?
Ik heb gisteren een uur lopen doen over het rechterlampje omdat ik dacht dat hij, net zoals links, moest draaien om los te komen.

Mijn zwager komt er aan en beunt binnen 5 minuten dat lampje er in.
"Volgens mij moet je hem klikken en niet draaien"

Als dat klopt dan is het echt een kutsysteem als je net je 1e lampje moet verwisselen :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Waarschijnlijk heb je links een imitatie koplamp, ik weet van mijn clio 2 RS nog dat dat identiek was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Dat klopt inderdaad niet, want dat systeem is altijd gelijk aan elkaar. Anders zou het de monteurs teveel tijd kosten :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
melcon schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 17:46:
Waarschijnlijk heb je links een imitatie koplamp, ik weet van mijn clio 2 RS nog dat dat identiek was.
Laat links zich nou het makkelijkst monteren, daar zit tenminste een "Handvat" op.

Dan denk ik zelf dat rechts een imitatie koplamp is, aangezien hij daar een tik heeft gehad.

(Welke verder geen gevolgen had voor het chassis volgens de aankoopkeuring).

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
als die rechts een tik heeft gehad zal die daar wel zitten ja :+ iets waarschijnlijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik heb nu net 2 weken mijn eerste auto, een Clio I Ph3 RTI Longchamp van de eerste eigenaar. Heel fijn wagentje, moet nog wat kleine dingen aanpakken zodra het wat warmer wordt (hoofdsteun, koplamp, toerenteller) maar het verbaast me hoe volwassen zo'n Clio rijdt. Ik ben blij. :)

• melcon
Gefeliciteerd. RTI dat is een 1.4 tje toch? 80 pk, rijdt wel leuk :)

• PauseBreak
Veel plezier ermee Frietsaus :)

De Laguna staat nu al de hele sneeuwperiode op de winterbandjes en dat is echt fijn. Het verschil met de, overigens goede, all-seasons waar mijn moeders auto op staat is echt dag en nacht. Gisternacht door de ijzel gereden met de Fiesta en dat was op sommige stukken echt net schaatsen :/
Bizar hoe groot dat verschil kan zijn.

Nee, merp!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:17
Toch wel handig dat er op onze Espace 3 met automaat een sneeuwstand zit. Onze oprit ligt hoger dan de straat, en gister kwam ik met die gladheid niet omhoog :X

Paar keer geprobeerd, en toen zag ik dat knopje (sneeuwvlokje) naast de pook zitten. Ingedrukt en in 1x omhoog rijden :D Volgens mij zet hij hem dan in z'n 2 ofzo las ik op internet.

• Frietsaus
  • Niet online
Het is inderdaad een 1.4, maar volgens met 75 pk, althans zo staat dat geregistreerd op kenteken.

• melcon
Ook genoeg voor het gewicht :)

• PauseBreak
ThinkPadd schreef op donderdag 23 december 2010 @ 11:53:
Toch wel handig dat er op onze Espace 3 met automaat een sneeuwstand zit. Onze oprit ligt hoger dan de straat, en gister kwam ik met die gladheid niet omhoog :X

Paar keer geprobeerd, en toen zag ik dat knopje (sneeuwvlokje) naast de pook zitten. Ingedrukt en in 1x omhoog rijden :D Volgens mij zet hij hem dan in z'n 2 ofzo las ik op internet.
Ja en minder gasrespons. Dat werkt dikke prima. Met de Laguna is het ook een kwestie van in z'n 2 zetten en zoveel mogelijk op de koppeling wegrijden als je op een helling staat, anders kom je echt niet weg :P

Nee, merp!

• Frietsaus
  • Niet online
Absoluut, hij is vlot zat. :)

• melcon
Dan nog, veel vermogen went zo verschrikkelijk snel, dat wil je niet weten ;)

• PauseBreak
Inderdaad, ik hoorde hier in huis laatst al de zin "Ik zou soms wel eens wat meer pk's willen in de Laguna" vallen :P

Nee, merp!

• KillaZ
Ik ben juist blij met mijn 65 PK.....Dan moet ik wat moeite doen met optrekken.

Ik heb 1 keer de A6 3.0 TDI van mijn oom mogen gebruiken voor naar mijn werk (= 140 km Akersloot naar Utrecht)....Daar moest ik oppassen dat ik niet te hard reed |:(

1 keer gas en ik reed 140 8)7

140.....dat doe ik in 28 seconden met mijn dci'tje :+

K to the KillaZ

• PauseBreak
Ja, daarom heeft de Laguna dus ook een cruise control/snelheidsbegrenzer ;) Dat scheelt echt zoveel, al vallen de meeste bekeuringen op de mat vanwege "69km/u waar 50km/u toegestaan is"...

Nee, merp!

• Frietsaus
  • Niet online
Ik heb ook proefgereden met een Clio 1.2/59 Pk meen ik, vond ik ook goed te doen hoor want ik ben toch een rustige rijder verder. Maar goed ik kwam deze 1.4 tegen met volledige (dealer)onderhoudshistorie en een half lederen interieur, die ga ik niet laten staan natuurlijk. ;)

• melcon
Nee begrijpelijk :)

• PauseBreak
Zou ik inderdaad ook niet laten staan. Zoveel Clio's rijden er niet rond met een duidelijke onderhoudshistorie en halflederen interieur.

Nee, merp!

• ephymerous
Frietsaus schreef op donderdag 23 december 2010 @ 15:05:
Ik heb ook proefgereden met een Clio 1.2/59 Pk meen ik, vond ik ook goed te doen hoor want ik ben toch een rustige rijder verder. Maar goed ik kwam deze 1.4 tegen met volledige (dealer)onderhoudshistorie en een half lederen interieur, die ga ik niet laten staan natuurlijk. ;)
Met alle respect, de Clio 1.2 van mijn vriendin (97er) vind ik persoonlijk geen doen. Inhalen is onmogelijk en invoegen dood eng :)

XXXVI

• PauseBreak
ephymerous schreef op donderdag 23 december 2010 @ 15:49:
[...]

Met alle respect, de Clio 1.2 van mijn vriendin (97er) vind ik persoonlijk geen doen. Inhalen is onmogelijk en invoegen dood eng :)
Dat is ook een kwestie van gewenning. Bovendien rijdt vrijwel niemand met die auto zoals het hoort en dus zijn het trage hokken, maar de 1.2 die in het vooronder ligt is een behoorlijk hoogtoerig blok. Het wordt pas enigszins een snelle auto als je boven de 4500tpm zit en gewoon doortrekt naar 7000tpm. Eigenlijk is het met die motor een kwestie van lekker laat schakelen.

En inderdaad, inhalen is wat lastiger maar niet onmogelijk als je inhaalt zoals het hoort. Op de snelweg is het wel te doen (maar als je van achter een vrachtwagen komt, wel graag even terug naar 4 of 3, dankjewel), maar op N-wegen moet je weten hoe je fatsoenlijk hoort in te halen. Je kunt er niet mee inhalen zoals iedereen eigenlijk doet: Gewoon naar links pleuren en dan pas gas geven. Je moet echt zoveel mogelijk snelheid maken op je eigen rijstrook en dan pas naar links gaan, dan is het geen probleem.

[ Voor 28% gewijzigd door PauseBreak op 23-12-2010 16:17 ]

Nee, merp!

• ephymerous
PauseBreak schreef op donderdag 23 december 2010 @ 16:15:
[...]

Dat is ook een kwestie van gewenning. Bovendien rijdt vrijwel niemand met die auto zoals het hoort en dus zijn het trage hokken, maar de 1.2 die in het vooronder ligt is een behoorlijk hoogtoerig blok. Het wordt pas enigszins een snelle auto als je boven de 4500tpm zit en gewoon doortrekt naar 7000tpm. Eigenlijk is het met die motor een kwestie van lekker laat schakelen.

En inderdaad, inhalen is wat lastiger maar niet onmogelijk als je inhaalt zoals het hoort. Op de snelweg is het wel te doen (maar als je van achter een vrachtwagen komt, wel graag even terug naar 4 of 3, dankjewel), maar op N-wegen moet je weten hoe je fatsoenlijk hoort in te halen. Je kunt er niet mee inhalen zoals iedereen eigenlijk doet: Gewoon naar links pleuren en dan pas gas geven. Je moet echt zoveel mogelijk snelheid maken op je eigen rijstrook en dan pas naar links gaan, dan is het geen probleem.
Ik geloof je, maar ik ga geen 7000 rpm draaien met dat gebakje van mijn vriendin :+

De 2.0 16v uit mijn Alfa is ook hoogtoerig, gelukkig wil ie wel wat eerder dan 4500 rpm van zijn plaats af :)

XXXVI

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:42
PauseBreak schreef op donderdag 23 december 2010 @ 16:15:
[...]

Een Clio met de 1.2 motor kun je niet een snelle auto noemen. No way!
Ok, als je die motor in de toeren jaagt, ga je wat sneller zijn, maar dat geldt voor elke benzinemotor. Na een tijdje wordt je er gek van en als je zo rijdt met een 1.2tje en ga je snel richting de 1op10 met je verbruik. En ook lust die koppeling en versnellingsbak dat niet als je altijd hoog naar de toeren gaat bij het optrekken in de eerste 2 versnellingen. Enig voordeel van het 1.2 blokje (de D7F) is dat ze een beetje onverwoestbaar zijn :-)

Een clio hoort minstens de 1.2 16v blok te hebben, dat is het minimum als je wat op de snelweg wilt rijden en wat punch wilt hebben.

Ik rij overigens een Twingo met 1.2 blok. Rijdt best lekker in de stad, maar boven de 90 is dat ding een ramp. Een twingo met het 16v blok moet wel een lekker ding zijn :)

• chario2
  • Laatst online: 20-05 19:39

chario2

Chario2 (818126)

1.2 TCE is wel een fijn blok :)

Chario2 (818126)

• PauseBreak
jvvv schreef op donderdag 23 december 2010 @ 19:39:
[...]

Een Clio met de 1.2 motor kun je niet een snelle auto noemen. No way!
Ok, als je die motor in de toeren jaagt, ga je wat sneller zijn, maar dat geldt voor elke benzinemotor. Na een tijdje wordt je er gek van en als je zo rijdt met een 1.2tje en ga je snel richting de 1op10 met je verbruik. En ook lust die koppeling en versnellingsbak dat niet als je altijd hoog naar de toeren gaat bij het optrekken in de eerste 2 versnellingen. Enig voordeel van het 1.2 blokje (de D7F) is dat ze een beetje onverwoestbaar zijn :-)

Een clio hoort minstens de 1.2 16v blok te hebben, dat is het minimum als je wat op de snelweg wilt rijden en wat punch wilt hebben.

Ik rij overigens een Twingo met 1.2 blok. Rijdt best lekker in de stad, maar boven de 90 is dat ding een ramp. Een twingo met het 16v blok moet wel een lekker ding zijn :)
Ik zeg ook nergens dat ik het een snelle auto vind, ik zeg dat er mee te leven valt en dat, mits je de auto gebruikt naar fabrieksopgave, het nog een enigszins snelle auto is.
De Clio in kwestie (uit midden jaren '90 dus!) kan prima hoge toeren draaien, daar is die auto gewoon op berekend. Zo lang je ervoor zorgt dat je motor, olie etc op temperatuur is, zorgt het niet voor overmatig veel meer slijtage. Hopelijk snap jij ook dat je niet constant hoog in de toeren moet gaan draaien, maar als je even in gaat voegen, of ergens in wilt gaan halen, dan is het draaien van hoge toeren geen enkel probleem.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Een 1.2 is niet snel te noemen nee, maar ik zou die 1.2 8v wel prefereren boven de 16v, de 16v doet helemaal niks onderin. Met het verkeer meerijden is geen probleem, maar als je wat extra wil, dat is er niet nee. En daar moet je op anticiperen, dus vantevoren snelheid maken als je wil inhalen inderdaad.

Het is dus afhankelijk van je rijstijl of je met zo'n auto kan leven of niet, als je rustig rijdt heb je er meer dan genoeg aan. Met een sportieve rijstijl (en die heeft ephymerous vast, anders rij je geen alfa ;) ) kun je hem beter laten staan, voor je vriendin :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Ik ook, zeker in zo'n Clio :P Bovendien is die auto vrij licht en ook niet bedoeld om mee te boenderen. Daar zijn nou de 16V en Williams uitvoeringen voor gemaakt in die tijd ;)

Ik denk eigenlijk dat het voor menig langdurig Renault-rijder geen probleem is. Renaults zijn eigenlijk altijd ontworpen en gebouwd om het rijden an sich zo min mogelijk moeite te laten kosten voor de bestuurder (door je zoveel mogelijk dingen die niet direct noodzakelijk zijn om te bedienen uit handen te nemen) en zo comfortabel mogelijk van A naar B te gaan. De enige echte uitzonderingen daarop zijn tegenwoordig de RenaultSport modellen.

Ik kwam trouwens laatst achter een behoorlijke deceptie in de Laguna... De handrem weigert erop te gaan als je rijdt. Daar gaan de handrembochtjes ;(

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
PauseBreak schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 12:23:
Ik ook, zeker in zo'n Clio :P Bovendien is die auto vrij licht en ook niet bedoeld om mee te boenderen. Daar zijn nou de 16V en Williams uitvoeringen voor gemaakt in die tijd ;)

Ik denk eigenlijk dat het voor menig langdurig Renault-rijder geen probleem is. Renaults zijn eigenlijk altijd ontworpen en gebouwd om het rijden an sich zo min mogelijk moeite te laten kosten voor de bestuurder (door je zoveel mogelijk dingen die niet direct noodzakelijk zijn om te bedienen uit handen te nemen) en zo comfortabel mogelijk van A naar B te gaan. De enige echte uitzonderingen daarop zijn tegenwoordig de RenaultSport modellen.

Ik kwam trouwens laatst achter een behoorlijke deceptie in de Laguna... De handrem weigert erop te gaan als je rijdt. Daar gaan de handrembochtjes ;(
Die gaan prima in mijn clio >:)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Knopje indrukken als je hem er op trekt ;)

(je hebt een elektronische neem ik aan...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
melcon schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 15:25:
[...]

Knopje indrukken als je hem er op trekt ;)

(je hebt een elektronische neem ik aan...)
Nee, een 'gewone' handrem. Zo'n elektronische juist expres niet omdat die er ook niet op wil gaan zonder gedoe, maar de gewone weigert dus blijkbaar ook :+

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
lol, dat is minder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Oplossing gevonden! Gewoon de ESP uitzetten en ineens wil de handrem er wel op :P

Nee, merp!

• melcon
En nu als een malle handrem bochtjes maken zeker O-)

• PauseBreak
Nee, daar is het merkwaardig genoeg te glad voor en niemand hier in de straat gaat nog met de auto weg lijkt het, dus het zou nogal onverantwoord zijn :P
Daar komt nog weer bovenop dat alle leuke, verantwoorde plekken (parkeerpleinen bij de Praxis e.d.) allemaal helemaal schoon zijn geveegd :(

Nee, merp!

• melcon
Hier gelukkig niet, dus nog steeds regelmatig even aan de handrem trekken. geeft altijd leuke blikken van voorbijgangers 8)

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Handrembochtjes zijn overrated, gewoon meer gas geven :+

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-05 22:34

djidee

Mr. Slungel

Napo schreef op donderdag 30 december 2010 @ 13:08:
[...]

Handrembochtjes zijn overrated, gewoon meer gas geven :+
Idd, goed insturen, laten komen en dan gas erop en erdoor trekken :9

"Mekker, blaat"

• melcon
zonder de handrem breekt die laguna echt niet uit, het is geen bmw :P meer gas geven resulteert in onderstuur, geen overstuur :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Inderdaad, meer gas zorgt er alleen maar voor dat de Laguna gaat glijden en niet op de goede manier :P Keihard over z'n voorwieltjes rechtdoor, da's niet grappig ;) Al moet ik bekennen dat de ESP dat erg snel en zonder dat het irritant is oplost. Het heeft me al gered op een rotonde waar het deel dat ik niet kon zien een ijsbaan was :9

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Hmmm ineens iets raars met onze Espace III :?
De knopjes aan de bestuurderskant om de ramen te openen sluiten doen het niet meer. Het vreemde is dat het raam aan de passagierskant nog wel open wil met het knopje wat aan die kant zit.

Zekeringetje / stekkertje wat los zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Zekering is het makkelijkst te controleren. Even je handleiding erbij pakken en je ziet 't zo. Het vervelende is dat het ook een error in de boordcomputer kan zijn.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Zit gewoon in de knopjes (bestuurderskant), waarschijnlijk wat sneeuw op gekomen en lekker vochtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ik heb het al gefixed, eerst naar de zekeringen gekeken daar onder het tapijt bij de bijrijderskant (daar waar je je voeten als bijrijder neerzet) maar zekeringen waren heel.

Toen wat zitten rommelen aan de stekker tussen deur en auto, en ineens werkte het weer.

Dus ik die rubber slang wat lostrekken, bleek dat er al eerder aan gerommeld was. En dat klopt ook wel, want toen we onze Espace kochten werkte het motortje in de bestuurdersdeur niet, waardoor hij niet op slot ging bij die deur :F

Dat heeft die handelaar toen gefixed door het motortje te vervangen, maar blijkbaar hebben ze ook met de bedrading in die stekker gekut, want daar zaten van die brakke knijphuls achtige dingetjes die amper vastzaten. Het was een soort doorzichtige krimpkous, maar dan redelijk dun en met nog een soort rode ringetjes erin. Maarja heb dat eraf gehaald en het nu gesoldeerd en afgedekt met krimpkous d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
En tijd voor het volgende deeltje, ik ga er eens aan beginnen. :Y)

Beste wensen voor 2011 trouwens allemaal. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Sluit ik me bij aan :)

@Thinkpad,

deze rommel denk ik.... (random pic @google)
Afbeeldingslocatie: http://www.arnaudsprenger.nl/pics/audi_radio_draden_1.jpg

Solderen en krimpkous is de enige juiste oplossing :)

[ Voor 4% gewijzigd door melcon op 31-12-2010 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Local Host
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-05 14:23

Local Host

Het forum is om te leren.

Afgelopen vrijdag bericht gehad van wagenparkbeheer. Als het goed is heb ik over 14 dagen mijn megane estate eindelijk :) ( "maar 6 maanden op hoeven wachten " )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:36

Korakal

Up up up!

Mijn Mégane Coupé is helaas alweer weg :( Ik begin morgen bij een nieuwe werkgever en het leasecontract kon alleen tegen een flink hogere prijs worden overgenomen. Heb twee maanden van het oranje monster mogen genieten. Nog wel twee filmpjes gemaakt als aandenken :P
Voor de mensen die benieuwd zijn naar hoe een EDC transmissie in de Mégane klinkt/gedraagt:

en deze had ik al eens eerder in een testauto gemaakt:

;( :w

Afbeeldingslocatie: http://www.korakal.nl/got/IMG_3375_640.jpg

O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
He jammer, blijft een mooie auto!
Wat komt er voor terug als ik vragen mag? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Dat weet ik nog niet. Ik heb nu even een huurauto en over een maand of twee mag ik iets gaan uitzoeken, tenzij er wellicht andere auto's zijn met een lopend leasecontract die stil staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

SmartDoDo

Woeptiedoe

Korakal schreef op zondag 02 januari 2011 @ 12:26:
Mijn Mégane Coupé is helaas alweer weg :(
Wat voor motor heb je erin liggen? Het valt me op dat die transmissie pas laat op schakelt vergeleken bij mijn Polo DSG. Jou kennende heb je er toch een potente motor in liggen met meer dan genoeg koppel die laag in de toeren op schakelen probleemloos mogelijk maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Het nieuwe topic staat ook alweer klaar:
Het grote Renault topic - Deel 3
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

SmartDoDo schreef op zondag 02 januari 2011 @ 12:42:
[...]
Wat voor motor heb je erin liggen? Het valt me op dat die transmissie pas laat op schakelt vergeleken bij mijn Polo DSG. Jou kennende heb je er toch een potente motor in liggen met meer dan genoeg koppel die laag in de toeren op schakelen probleemloos mogelijk maakt.
De EDC (inderdaad vergelijkbaar met DSG, maar dan van een andere fabrikant) wordt alleen geleverd met een 1.5dCi. De 110 zeer potente trappelende paarden brachten 240nm voort :)

Als je een beetje doorrijdt dan schakelt 'ie wat later op dan wanneer je rustig(er) gasgeeft, dus misschien heeft het iets met mijn rechtervoet te maken O-) Al heb ik bij het filmen niet echt hard doorgereden.

[ Voor 33% gewijzigd door Korakal op 02-01-2011 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

SmartDoDo

Woeptiedoe

Korakal schreef op zondag 02 januari 2011 @ 12:50:
[...]

De EDC (inderdaad vergelijkbaar met DSG, maar dan van een andere fabrikant) wordt alleen geleverd met een 1.5dCi. De 110 zeer potente trappelende paarden brachten 240nm voort :)
Ik denk dat het koppelverloop haal anders is dan mijn 1.2 TSI. Met gewoon vlot rijden komt hij eigenlijk niet boven de 2000rpm uit, dan schakelt hij alweer op. Aan de andere kant wel vreemd dat Renault niet iets meer op zuinigheid heeft ingezet met die EDC want met 240Nm moet het toch mogelijk zijn met veel minder toeren te rijden. Ik ben wel benieuwd wat je verbruik was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Zullen we hier verder gaan? Het grote Renault topic - Deel 3

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.