Het leven is te kort om geduld te hebben!
Sluit ik me bij aan
@Thinkpad,
deze rommel denk ik.... (random pic @google)

Solderen en krimpkous is de enige juiste oplossing
@Thinkpad,
deze rommel denk ik.... (random pic @google)

Solderen en krimpkous is de enige juiste oplossing
[ Voor 4% gewijzigd door melcon op 31-12-2010 21:42 ]
Afgelopen vrijdag bericht gehad van wagenparkbeheer. Als het goed is heb ik over 14 dagen mijn megane estate eindelijk
( "maar 6 maanden op hoeven wachten " )
Mijn Mégane Coupé is helaas alweer weg
Ik begin morgen bij een nieuwe werkgever en het leasecontract kon alleen tegen een flink hogere prijs worden overgenomen. Heb twee maanden van het oranje monster mogen genieten. Nog wel twee filmpjes gemaakt als aandenken 
Voor de mensen die benieuwd zijn naar hoe een EDC transmissie in de Mégane klinkt/gedraagt:
en deze had ik al eens eerder in een testauto gemaakt:

Voor de mensen die benieuwd zijn naar hoe een EDC transmissie in de Mégane klinkt/gedraagt:
en deze had ik al eens eerder in een testauto gemaakt:

He jammer, blijft een mooie auto!
Wat komt er voor terug als ik vragen mag?
Wat komt er voor terug als ik vragen mag?
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Dat weet ik nog niet. Ik heb nu even een huurauto en over een maand of twee mag ik iets gaan uitzoeken, tenzij er wellicht andere auto's zijn met een lopend leasecontract die stil staan...
Wat voor motor heb je erin liggen? Het valt me op dat die transmissie pas laat op schakelt vergeleken bij mijn Polo DSG. Jou kennende heb je er toch een potente motor in liggen met meer dan genoeg koppel die laag in de toeren op schakelen probleemloos mogelijk maakt.
De EDC (inderdaad vergelijkbaar met DSG, maar dan van een andere fabrikant) wordt alleen geleverd met een 1.5dCi. De 110 zeer potente trappelende paarden brachten 240nm voortSmartDoDo schreef op zondag 02 januari 2011 @ 12:42:
[...]
Wat voor motor heb je erin liggen? Het valt me op dat die transmissie pas laat op schakelt vergeleken bij mijn Polo DSG. Jou kennende heb je er toch een potente motor in liggen met meer dan genoeg koppel die laag in de toeren op schakelen probleemloos mogelijk maakt.
Als je een beetje doorrijdt dan schakelt 'ie wat later op dan wanneer je rustig(er) gasgeeft, dus misschien heeft het iets met mijn rechtervoet te maken

[ Voor 33% gewijzigd door Korakal op 02-01-2011 12:51 ]
Ik denk dat het koppelverloop haal anders is dan mijn 1.2 TSI. Met gewoon vlot rijden komt hij eigenlijk niet boven de 2000rpm uit, dan schakelt hij alweer op. Aan de andere kant wel vreemd dat Renault niet iets meer op zuinigheid heeft ingezet met die EDC want met 240Nm moet het toch mogelijk zijn met veel minder toeren te rijden. Ik ben wel benieuwd wat je verbruik wasKorakal schreef op zondag 02 januari 2011 @ 12:50:
[...]
De EDC (inderdaad vergelijkbaar met DSG, maar dan van een andere fabrikant) wordt alleen geleverd met een 1.5dCi. De 110 zeer potente trappelende paarden brachten 240nm voort
Zullen we hier verder gaan? Het grote Renault topic - Deel 3
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Dit topic is gesloten.