Het grote Renault topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 44.863 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09 14:17
Zeker doen, een hele leuke auto om te rijden, heeft wel wat weg van hoe een lotus rijdt (heel erg goed dus).
16K is nog best veel voor een spider, de meeste staan in het museum :P Is het één met of zonder voorruit?

Motorisch zijn ze niet zo spannend, gewoon een F7R (williams motor), lekkage onstaat niet door km's maar door uitdroging van slangen of b.v. de pakking van de waterpomp. Dit krijg je meestal bij langdurig stilstaan in een verwarmde ruimte ;)

[ Voor 3% gewijzigd door melcon op 21-10-2010 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
KappeNou schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 16:31:
Zal binnenkort wel een fototje plaatsen ;) Ik ga vanavond langs met een maat van me die monteur is met zelf een williams. Want er lekt iets aan de spider. Staat pas 16K km op de teller :X
Binnenkort maar is vragen of ik een stukje mag sturen!
Keigave wagens die spiders! d:)b

Benieuwd naar de foto dan voeg ik je toe. ;)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
@melcon: Dat klopt! Maarja een maat van me was dus mee die monteur is en ook zelf een williams heeft, dus dat komt wel goed ;)

@Joopieboy: Oeps! Vergeten foto te maken :$ Binnenkort dan maar, ik zie hem wekelijks.
Ik had nog wel een paar weken terug een foto met mijn oude telefoon gemaak. Beter iets dan niets ;)

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~gobiu004/renaultspider.jpg

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Oew nice! Een F7R is trouwens erg geschikt voor een föhn, en in een spider heb je daar wel mooi de ruimte voor. Vermogen wat je dan krijgt - afhankelijk van hoever je gaat - tussen de 200 en 300 pk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Alles kan, maar de vraag is of je daar ook echt aan wilt beginnen haha. :P

Maar toffe auto's, als je spullen nodig hebt dan raad ik je Maurice aan van MB Carperformance. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Ja hij wil wel meer vermogen. Waarschijnlijk iets van 1 of 2 turbo's >:)
Die maat van me met zijn williams heeft een ander uitlaat systeem, inlaat en chip. Maar dat zet nog niet echt veel zoden aan de dijk aangezien mijn v5 het nog wel bij houd.
Hij zat ook te denken aan een 2.0T uit de megane RS. Dat is misschien wel betrouwbaarder, maar minder origineel. Het blijft natuurlijk wel een collectors item.

Dit is trouwens de williams van me maat. Met er naast ze oude 1.8 16v

Afbeeldingslocatie: http://94.100.122.160/406450001-406500000/406451501-406451600/406451597_5_m_dl.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://94.100.122.236/455800001-455850000/455844801-455844900/455844857_5_V0oa.jpeg

[ Voor 31% gewijzigd door KappeNou op 22-10-2010 15:30 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-09 21:26
De originaliteit van de Spider is hoe dan ook al aangetast door die LED-achterlichten. Als je er daarbij 1 of 2 haardrogers op zet, is de originaliteit nog veel verder te zoeken (zeker omdat je de remmerij ook moet aanpassen). Kortom, ik zou me niet druk maken om de originaliteit of herverkoopwaarde.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Ja alleen zijn die LED achterlichten met 2 schroefjes weer er af ;)
Hoezo moet je de remmerij aanpassen? Standaard zitten er al aardige remmen onder. Dat ding gaat het circuit niet op.. Het is ook geen clio met trommel remmen achter. Je hoeft misschien hooguit betere blokken te kopen.

[ Voor 61% gewijzigd door KappeNou op 22-10-2010 16:01 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Maakt niet zoveel uit. Dat gaat ook om het vooroordeel dat mensen hebben tov rijstijl e.d.
Nu moet ik bekennen dat ik daar zelf ook onderhevig aan ben, en hoewel ik een Spider erg gaaf vind (heb eens gereden in een voorruitloze, erg stoer), zou ik een Spider waaraan dusdanig veel is verbouwd, of verbouwd geweest, niet kopen.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Een niet originele spider verkoopt ook wel, zolang je verbouwingen maar documenteert vind je echt wil iemand die hem wil. Er zijn ook genoeg spiders omgebouwd naar trophy specificatie (dus met sequentiele bak), zonder de volledige rolkooi. En ook die worden gewoon verkocht.

Maar inderdaad, als je er een fohn opzet, dan is het wel verstandig om remklauwen van een 406 coupe (bijna plug and play, alleen 2 afstandsbusjes nodig) of een clio RS (adapter nodig) te monteren. Maar dat hangt ook een beetje van het vermogen af, tot 200 pk zijn de standaard remmen goed genoeg, daarboven moet je er toch echt wel wat aan doen.

Die willie ziet er niet verkeerd uit, zo te zien aardig origineel. Een willy motor gaat pas harder als je er een föhn opschroeft of een wilde nokkenas als je het atmosferisch houdt. Vermogen stijgt nauwelijks met andere uitlaat of chippen. 2.0T uit een megane RS zou ik niet direct aanbevelen, je hebt dan de kaart + kaartlezer nodig en ecu + kabelboom naast het gehele motorblok. Volgende probleem is welke versnellingsbak gebruik je? Van een megane (past waarschijnlijk niet ivm te breed), of van de F7R? Die past namelijk niet op het megane blok zonder kunsten.

Dat is nog even buitenom dat je voor de prijs van een complete megane RS motor + toebehoren een volledige turbo conversie incl, versterkte drukgroep+koppeling voor je F4R hebt die er 300 pk uit pompt. Bij de megane RS zit je dan nog op 225 en de standaard turbo daarvan gaat niet voorbij de 260. Niet moeilijk doen, een F7R is prima betrouwbaar ze lusten alleen wat meer olie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Beter een F4R uit een Clio2 nemen, daar een föhn op doen (mb-carperformance levert complete kits), kan je gelijk de bak (jc5) van de Clio2 ook gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Dat is ook een goede optie, en ook plug en play. Gewoon schade RS kopen, kun je gelijk de remklauwen overzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-08 13:14

Flame17

Captur EDC 130

KappeNou schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 15:25:
Die maat van me met zijn williams heeft een ander uitlaat systeem, inlaat en chip. Maar dat zet nog niet echt veel zoden aan de dijk aangezien mijn v5 het nog wel bij houd.
Ben benieuwd welke V5 je er dan tegenover zet........enne vergeet niet dat die Willie al wat bejaard is met de nodige km's achter de wielen?

En inderdaad, conversie voor een Clio RS is leuk te doen via MB, 2 van die dingen gezien op de dyno in Goes en er was er 1 bij met 210 pk aan de wieltjes.

Andere gast die ik daar sprak was paar weken daarvoor aan het dollen geweest met een R32 ( die 6 pitter ) en die kon die zilvergrijze Clio maar niet lossen.

Verkeerslicht sprintje moet je dan wel opletten, je spint tot ver in 3, helemaal met wat nat wegdek.

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Hoe snel is zo'n V5 eigenlijk? Dat stelt toch niet zoveel voor of vergis ik me daarin? Hou me nooit echt bezig met golfjes, gezien ik er zelden één tegen kom die wel kan rijden :P het is dus nooit moeilijk om ze te lossen en dan is het niet leuk meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Op papier 170pk op 1215kg 0-100 8sec top van 225. Overigens heeft een renault mij nog nooit kwijt weten te raken ;) Ik heb dan wel mijn onderstel aangepast met wat KW spullen, 18" met hele goede 225 breed bandjes en de standaard 312mm S3 remmen zitten andere blokken en schijven op. Op de ring pak ik genoeg 2010 clio RSjes, mits de rijder niet heel ervaren is natuurlijk ;) Maar de heuvel op komen ze me op power ook niet voorbij.
Maar in de praktijk scheelt 0,4 tot 1 seconden 0-100 al amper. Ik merk wel dat ik perfect in de toeren moet zitten en op tijd moet reageren, anders is die willie marginaal sneller.

Een aantal jaren geleden had een maat van me een 1.8 16v clio met een turbo er op. Hij reed rondjes om de 3.0 v6 clio van zijn baas :P mag ook wel met 260pk. Alleen na 3x blok reviseren had hij er genoeg van.

@Flame: is wel de laatste v5 20v uit 2003 in plaats van de mislukte 10v ;)

Nog even bewijs dat ik een newbie met zijn clio RS pak. Die 996 GT3 erachter trouwens ook, maar die was wat lastiger ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.pistonspy.com/gallery2new/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=515746&g2_serialNumber=3
Afbeeldingslocatie: http://www.pistonspy.com/gallery2new/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=515065&g2_serialNumber=3

[ Voor 71% gewijzigd door KappeNou op 23-10-2010 02:19 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

speciaal voor jou kappenou:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=8rWf1gcH0os]
Vanaf 4:55
Was vandaag nog op tv

[ Voor 11% gewijzigd door GoldenSample op 23-10-2010 02:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Marginaal is dus sneller...... ;)

En nogmaals die Willie heeft ( had ) 150 pk, wel tandje lichter dan je Golf, maar ik ben met de Clio RS172 nooit weggereden door een Golf, alleen de Golf V GTI of VR6 ( de echte) was marginaal sneller......maar ook daar geld dat 0.4 sec snel gedicht is met een beetje goed kunnen trappen.

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

melcon schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 11:11:
Ik heb even op de press site van Renault gekeken, echt veel is er niet over te vinden, wel dit:

[...]

En wat foto's die deze week nog op de press site geplaatst zijn, dus het ligt niet stil:

[afbeelding]
[afbeelding]
Met stop en start dus...
[afbeelding]
deze foto's zijn toch al enkele maanden oud bij mijn weten. Wij hebben vernomen dat de motor zeker en vast komt maar dat het nog effe kan duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
PauseBreak schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 16:41:
[...]

gas als in lpg? of gas als in een volle tank benzine? :o
nou ja, je doet er iig iets nuttigs mee ;) dat van mij was nog niet eens een kratje bier :p
LPG3 zelfs. :P Maar goed, het wordt heter en gaat sneller stuk. Mag toch niet klagen met die 3 ton op de teller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
GoldenSample schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 02:32:
speciaal voor jou kappenou:
[video]
Vanaf 4:55
Was vandaag nog op tv
Haha dat blijft het natuurlijk altijd ;)
Flame17 schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 03:04:
Marginaal is dus sneller...... ;)

En nogmaals die Willie heeft ( had ) 150 pk, wel tandje lichter dan je Golf, maar ik ben met de Clio RS172 nooit weggereden door een Golf, alleen de Golf V GTI of VR6 ( de echte) was marginaal sneller......maar ook daar geld dat 0.4 sec snel gedicht is met een beetje goed kunnen trappen.
Ja andersom was ik marginaal sneller ;) Golf V gti niet gechipt loopt ook niet weg.
Het is sowieso aan elkaar gewaagd. Alleen is er haast niks leukers dan een schroefset onder een clio met goede bandjes.

[ Voor 52% gewijzigd door KappeNou op 23-10-2010 13:45 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Twingo RS lag in mijn beleving nog beter op de weg dan mijn Clio RS.

De huidige auto is ook niet verkeerd hoor, zeker niet als je gewicht en formaat in ogenschouw neemt.

Het GT-Line pakket is daar in mijn geval debet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Ik heb alleen een slechte ervaring met de huidige megane RS. Totaal geen spannende auto meer. De vorige was voor mijn gevoel meer een oldskool renault hot hatch.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

KappeNou schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 17:24:
Ik heb alleen een slechte ervaring met de huidige megane RS. Totaal geen spannende auto meer. De vorige was voor mijn gevoel meer een oldskool renault hot hatch.
Dat is ook de conclusie van de heren testers ( o.a TopGear autoblad ) je kan ook stellen dat de Megane III RS250 gewoon te goed is neergezet.

En spannend wordt hij wel weer met een chippie bij Fastchip vandaan.............tussen de 290 en 310 pk behoort tot de mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Flame17 schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 23:23:
[...]

Dat is ook de conclusie van de heren testers ( o.a TopGear autoblad ) je kan ook stellen dat de Megane III RS250 gewoon te goed is neergezet.

En spannend wordt hij wel weer met een chippie bij Fastchip vandaan.............tussen de 290 en 310 pk behoort tot de mogelijkheden.
Is het dan niet zo dat je er eerst een andere turbo op moet schroeven? Ik meen me te herinneren dat de originele turbo toch wel redelijk aan z'n max zit met de 270pk die de Mégane III RS in de praktijk op de weg legt.

Oh en @melcon:
Dat er Spiders zijn omgebouwd wist ik, maar dat neemt niet weg dat ik die gewoon niet zou kopen. Doe mij maar een originele. Het gave eraan is juist het originele concept en uitvoering er van. Daar hoeft van mij niks aan veranderd te worden ;)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@Pausebreak, dat laatste is zeker waar. Maar dat is ook wel voor een deel persoonlijk.

V.w.b. het 290/310 pk verhaal, de turbo van de Megane 2 RS gaat tot 270 pk, die van de Megane 3RS gaat tot +/- 320 pk. Dus daar is geen andere turbo voor nodig :)

Een KW schroefset is ook geen kattepis en dat gekoppeld aan ervaring doet een hele hoop. Mijn 19 gaat ook een stuk harder door de bocht als een megane 3 RS, puur vanwege het onderstel. Op het circuit erg leuk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Dat herkende ik ja met mijn 19 toendertijd, Bilstein B8 sprint onderstel en de nodige dikkere stabilisator stangen en veerpootbrug, rechte stuk bleef ik nergens maar bochten waren wel erg leuk. _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Megane III RS heeft dan ook wat andere specs dan de Megane II.

Dit heeft alles te maken volgens zeggen dat er nog een "krachtigere" Megane Sport aan zit te komen, dus eentje met 270 pk.....Gordini??

Tijd zal het leren.

Afgelopen week daar gesprekje over gehad met de man achter Fastchip.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Een 275 pk versie komt er aan inderdaad, dit is te lezen op de motor cover (staat naast 250 ps ook 275 ps in geschreven). De 275 pk versie wordt gebruikt voor de homologatie van de megane RS N4 (rally dus) uitvoering, en krijgt zeer waarschijnlijk t.o.v. de 250 ook zes pots klauwen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Flame17 schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 23:23:
[...]

Hij voelt te comfortabel aan. Tiff needle van fifth gear vond het ook niks vergeleken de concurenten. maar hij zette naar eigen verbazing wel de snelste tijd neer.
Ik heb dan niet met het "sperr" diff gereden. Maar dan nog is het niet wat ik van renault had verwacht.

Op de nurburgring was het wel grappig. Je hebt daar het hele lange stuk omhoog. De laatste bocht voor dat stuk had ik slechter genomen dan 2 nieuwe clio RSjes en 2 nieuwe gechipte megane RSen, beide met ervaren rijders.
Die clio's kwamen inlopen, maar op een gegeven moment kwamen ze niet meer dichter bij. Dit terwijl ze lichter zijn en 20PK meer hebben en de bocht er voor beter genomen hadden.
De megane's kwamen me dan wel weer voorbij alsof ik stil stond ;(

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Het cup chassis met sper is aanzienlijk stugger en sluit denk ik meer aan bij wat je verwacht had :)

Het gewone chassis is inderdaad meer GT als hardcore, agreed.

20 Pk meer en gewicht zegt ook niet alles, zeker niet op hoge snelheid want daar is er nog een veel belangrijkere factor die meetelt: luchtweerstand. De splitter op de fase 2 en de diffuser generen aardig wat downforce maar dat kost ook wat topsnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Op dat stuk zit je nog lang niet op top snelheid ;)
Het is denk ik meer dat de clio meer top vermogen heeft en bedoeld is voor bochten en normale platte circuits.
Ik hoop dat ze nog is een kleine turbo motor gaan toepassen. Net zoals de 5 turbo2 :9~

Ik ben benieuwd hoe de megane cup is. Maar ik denk dat het nog steeds niet mijn auto zou zijn.
Geef mij maar het vorige type en dan maak ik er een R26R van zonder de nadelen ;)

[ Voor 27% gewijzigd door KappeNou op 26-10-2010 11:47 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Nee dat is zo, je gaat daar wel naar je topsnelheid toe maar zoals je zegt, het vermogen ligt vooral bovenin het toerenbereik. Ook logisch met zoveel vermogen uit zo weinig inhoud, bij een honda S2000 is dat zelfs nog extremer, die doet onder de 5000 toeren helemaal niks, maar dan ook echt helemaal niks. Een clio is onderin ook nog wel aardig wakker, maar heeft dan ook 40 pk minder uit dezelfde inhoud.

Een R26.R is nu al klassieker en mag ook bij mij op de oprit geparkeerd worden 8)
Welke nadelen heeft een R26.R ? volgens mij helemaal niets, je zal er alleen effe een volledige rolkooi in moet drukken om het af te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
S2000 is idd drama, maarja honda heh ;) Ik heb in een toen gloednieuwe 2009 model gereden. Maar een leon die ik tegen kwam was sneller :X

De R26R zou ik niet als daily willen gebruiken ;) Geef mij maar een normale met schroefset, goede banden, aangepaste remmen en een chip.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Ah zo ja, een hot hatch zou ik sowieso niet als daily willen, snelheid went te snel en dan is het weinig meer aan. Doe mij iets comfortabels als daily en dan af en toe wat circuitdagen, toertochten en gewoon in het weekend een dagje genieten met een leuke auto :)

Een Leon zal gauw sneller zijn, vooral als het een 2.0 Turbo is. Ik heb ooit in een 2.8 V6 gereden van een Leon, al een aantal jaar geleden, maar dat viel me tegen. Zal het gewicht wel mee te maken hebben gehad, het ding had ook nog 4x4.

[ Voor 31% gewijzigd door melcon op 26-10-2010 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Laatst online: 18-09 11:15
Een maat van me is geinteresseerd in deze Laguna:
http://www.zomoto.nl/8667...avigatie-ecc-trekhaak.htm

Ik heb hem aangeraden om eerst maar eens goed op internet te zoeken naar de betrouwbaarheid van deze reeks want ik zie wel eens Laguna's van dit type rijden met kapotte of knipperende achterlichten en ruitewissers. Is dit nou echt zo slecht of is al die negativiteit van de Laguna II overdreven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Laguna II kan inderdaad bagger zijn, maar misschien heeft deze al alles vervangen, dan heb je weer een goede auto.

Het bovengaande relaas over de Golf V5 en de Megane ( zonder cupchassis ) en de Clio RS ( standaard) op de Groen Hel is niet helemaal gelijkwaardig.

Schroef die dingen ook naar beneden en setje andere banden, dan wordt het denk ik wel een ander verhaal.

En ervaren rijders, wat versta je daaronder dan?

Tenzij je deze heren gesproken hebt weet je niet of ze ook voluit gingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 08:10

Korakal

Up up up!

Zo, het heeft even geduurd... 16 april besteld en vandaag eindelijk kunnen ophalen \o/

Afbeeldingslocatie: http://www.korakal.nl/got/IMG_3371.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.korakal.nl/got/IMG_3375.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.korakal.nl/got/IMG_3376.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.korakal.nl/got/IMG_3377.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.korakal.nl/got/IMG_3378.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.korakal.nl/got/IMG_3379.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.korakal.nl/got/IMG_3381.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.korakal.nl/got/IMG_3383.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.korakal.nl/got/IMG_3384.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
@flame17: Het ging om een recht stuk. Dus heeft vrij weinig te maken met onderstel en banden ;)
De clio rs die ik op de foto voorbij ging was gewoon een beginner. Dus voel je niet aangevallen!

Al moet ik zeggen dat ik in april dit jaar een wat oudere RS voor bleef welke van de eigenaar is waar ik overnacht. Hij heeft hem leeg gehaald en toyo R888's er onder. Dit was alleen het eerste stuk, wat nog niet zo moeilijk is. Daarna komt het moeilijke stuk en dan zie je het verschil tussen een ervaren rijder met semi slicks.
Ziet er wel gaaf uit om zo'n cliotje van je weg te zien knallen alsof je geef gas geeft ;)

Nette bak korakal!

[ Voor 72% gewijzigd door KappeNou op 26-10-2010 21:04 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Prutzer80 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 16:30:
Een maat van me is geinteresseerd in deze Laguna:
http://www.zomoto.nl/8667...avigatie-ecc-trekhaak.htm

Ik heb hem aangeraden om eerst maar eens goed op internet te zoeken naar de betrouwbaarheid van deze reeks want ik zie wel eens Laguna's van dit type rijden met kapotte of knipperende achterlichten en ruitewissers. Is dit nou echt zo slecht of is al die negativiteit van de Laguna II overdreven?
Dat hangt echt heel erg af van de auto zelf. Je vriend heeft de mazzel dat deze uit maart 2004 komt (dus waarschijnlijk eind 2003 gebouwd is) en dus niet tot de complete rampenbakken hoort.
Onze Laguna II phase I, ook uit 2004, heeft soms inderdaad wel een 'eigen willetje', om het netjes te zeggen en dat uit zich eigenlijk altijd in de achterruitwisser die niet snapt waar die hoort te stoppen. Verder is er niet veel mis mee geweest, muv bij aankoop.

Wat ik je zou aanraden is het volgende:
Neem iemand mee die wat weet van Renaults, want je moet wel een beetje weten hoe een Renault normaal gesproken al werkt, qua opties e.d., en test dan uitgebreid alle elektrische/elektronische opties. Dit moet je echt doen, neem hier ook zeker de tijd voor.
Zo kwam ik bijvoorbeeld achter de volgende zaken (die dus ook op kosten van de garagist zijn gerepareerd):
- De cruisecontrol-functie van de cruisecontrol/snelheidsbegrenzer leidde een eigen leven. De snelheidsbegrenzer deed het altijd, de cruisecontrol vaker niet dan wel. (Overigens: Altijd wanneer mijn broertje plaatsneemt in de auto doet de cc-functie het pas na 4, 5x proberen. Geen idee wat hij verkeerd doet, maar het is wel zo. Nergens iets te vinden in het systeem hoe of wat.)
- Het bandenspanningscontrolesysteem was defect. Het systeem gaf constant een ‘Band lek’-melding, zonder dat er een band aangegeven werd. (Bleek een kapotte kabel)
- De ruitenwisservloeistofsensor gaf constant aan dat het reservoir leeg was, ook als deze vol zat. De sensor bleek defect te zijn.

Maar het kan ook veel simpeler zijn. Zo zit er in onze Laguna's elektrische raambediening een gekke storing dat de bijrijdersruit pas naar beneden wil nadat de bestuurder dit heeft gedaan. Probeer je als bijrijder zelf het raam naar beneden te doen, doet ie gewoon niks. Een 'eigenaardigheid' zeg maar ;) Hiervoor geldt overigens dat ik het laat zitten omdat ik geen care heb hiervoor. Het kan makkelijk gerepareerd worden, maar dat kost meer tijd, geld en moeite dan het me waard is.

Dus, test alle elektrische dingen die je in die auto aantreft grondig ;) Mechanisch zijn het oersterke auto's, en gaat er eigenlijk nooit iets kapot.

Oh ja, let op de sleutelkaarten! De oude types (met hetzelfde lettertype als op de achterkant van die Laguna's) gaan regelmatig kapot. De nieuwe types niet (te herkennen aan het afwijkende lettertype tov de Laguna's tot 2007).

Oh ja 2: Probeer de bluetooth uit. Die in de onze heeft soms kuren, dus wij gebruiken een Parrot om dat te ondervangen (en om meteen een mp3-speler aan te kunnen sluiten).

Oh en Korakal: Nette bak hoor!
Wat voor motor heb je erin liggen, als ik vragen mag? :9

[ Voor 7% gewijzigd door PauseBreak op 26-10-2010 21:34 ]

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Korakal schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 19:15:
Zo, het heeft even geduurd... 16 april besteld en vandaag eindelijk kunnen ophalen \o/

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Keigaaf! Mooi ding. 8)

Heb je ook die foto van schuin/voren in 640px breed? Dan pas ik je foto in de TS aan. :)

Edit: thnx. En aangepast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Laatst online: 18-09 11:15
PauseBreak schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 21:26:
[...]

Dat hangt echt heel erg af van de auto zelf. Je vriend heeft de mazzel dat deze uit maart 2004 komt (dus waarschijnlijk eind 2003 gebouwd is) en dus niet tot de complete rampenbakken hoort.
Onze Laguna II phase I, ook uit 2004, heeft soms inderdaad wel een 'eigen willetje', om het netjes te zeggen en dat uit zich eigenlijk altijd in de achterruitwisser die niet snapt waar die hoort te stoppen. Verder is er niet veel mis mee geweest, muv bij aankoop.

Wat ik je zou aanraden is het volgende:
Neem iemand mee die wat weet van Renaults, want je moet wel een beetje weten hoe een Renault normaal gesproken al werkt, qua opties e.d., en test dan uitgebreid alle elektrische/elektronische opties. Dit moet je echt doen, neem hier ook zeker de tijd voor.
Zo kwam ik bijvoorbeeld achter de volgende zaken (die dus ook op kosten van de garagist zijn gerepareerd):
- De cruisecontrol-functie van de cruisecontrol/snelheidsbegrenzer leidde een eigen leven. De snelheidsbegrenzer deed het altijd, de cruisecontrol vaker niet dan wel. (Overigens: Altijd wanneer mijn broertje plaatsneemt in de auto doet de cc-functie het pas na 4, 5x proberen. Geen idee wat hij verkeerd doet, maar het is wel zo. Nergens iets te vinden in het systeem hoe of wat.)
- Het bandenspanningscontrolesysteem was defect. Het systeem gaf constant een ‘Band lek’-melding, zonder dat er een band aangegeven werd. (Bleek een kapotte kabel)
- De ruitenwisservloeistofsensor gaf constant aan dat het reservoir leeg was, ook als deze vol zat. De sensor bleek defect te zijn.

Maar het kan ook veel simpeler zijn. Zo zit er in onze Laguna's elektrische raambediening een gekke storing dat de bijrijdersruit pas naar beneden wil nadat de bestuurder dit heeft gedaan. Probeer je als bijrijder zelf het raam naar beneden te doen, doet ie gewoon niks. Een 'eigenaardigheid' zeg maar ;) Hiervoor geldt overigens dat ik het laat zitten omdat ik geen care heb hiervoor. Het kan makkelijk gerepareerd worden, maar dat kost meer tijd, geld en moeite dan het me waard is.

Dus, test alle elektrische dingen die je in die auto aantreft grondig ;) Mechanisch zijn het oersterke auto's, en gaat er eigenlijk nooit iets kapot.

Oh ja, let op de sleutelkaarten! De oude types (met hetzelfde lettertype als op de achterkant van die Laguna's) gaan regelmatig kapot. De nieuwe types niet (te herkennen aan het afwijkende lettertype tov de Laguna's tot 2007).

Oh ja 2: Probeer de bluetooth uit. Die in de onze heeft soms kuren, dus wij gebruiken een Parrot om dat te ondervangen (en om meteen een mp3-speler aan te kunnen sluiten).

Oh en Korakal: Nette bak hoor!
Wat voor motor heb je erin liggen, als ik vragen mag? :9
Dat zijn nogal aardig wat punten waar je dan op moet letten, ik zal het in ieder geval aan die maat van me doorgeven en misschien ga ik wel ff met hem mee. Maar als ik dit zo lees dan zijn mijn vermoedens inderdaad wel waar. Jammer dat die Laguna's zo veel elektronische problemen hebben dan want ik vind het zeker een mooie auto om te zien.

Anderhalf jaar geleden ook getwijfeld tussen een Laguna, Octavia en Avensis en uiteindelijk zelf voor een Avensis 1.6 gekozen vanwege de betrouwbaarheid en de positieve reacties. Hiervoor een Citroen Xsara gehad en dat was een fijne auto om in te rijden maar hij had ook aardig wat mankementjes :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Prutzer, kijk hier even rond, daar staan de wereld aan aankooptips etc., heel veel info. Mijn mening is dat je nog maar weinig laguna II's met problemen aan zal treffen, vanaf 2003 is de betrouwbaarheid enorm gestegen. De phase 2 is zelfs ontzettend betrouwbaar met 4 pechgevallen op de 1000 in de adac pechstatistieken (in 2006 oid). Dat is dus beter als een avensis.En van 90% (gokje) van de 2001/2002 modellen zijn alle probleem onderdelen inmiddels wel vervangen door de modificatie onderdelen die de problemen niet hebben

@Kappenou, ik weet niet of je wel eens op semi's gereden hebt? Maar door hun eigenschappen lever je nogal wat in op zowel acceleratie als topsnelheid, dat maak je wel meer dan goed in de bochten en rempunten/afstand, gelukkig.

Sjieke bak korakal 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennoo
  • Laatst online: 18-09 11:59
Korakal schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 19:15:
Vette bak! Is de kleur rouge dyna? Volgende week mag ik mijn Megane Estate ook ophalen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

nee, is Orange Cayenne!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
@melcon: Ja ik heb ervaring met de R888's. Maar dat heb ik nooit gemerkt. Hoezo is dat dan? Je zou denken andersom aangezien ze lichter zijn. Roterende massa is het belangrijkste dacht ik zo.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Voel maar eens als ze warm zijn ;) rolweerstand is vele malen groter, omdat ze letterlijk aan de weg plakken. Die grip moet ergens vandaan komen :) Dat kleine beetje gewicht is maar marginaal van invloed, dat compenseert niet voor de rolweerstand. Bij een vol slick is het nog erger overigens :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
melcon schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 08:09:
Prutzer, kijk hier even rond, daar staan de wereld aan aankooptips etc., heel veel info. Mijn mening is dat je nog maar weinig laguna II's met problemen aan zal treffen, vanaf 2003 is de betrouwbaarheid enorm gestegen. De phase 2 is zelfs ontzettend betrouwbaar met 4 pechgevallen op de 1000 in de adac pechstatistieken (in 2006 oid). Dat is dus beter als een avensis.En van 90% (gokje) van de 2001/2002 modellen zijn alle probleem onderdelen inmiddels wel vervangen door de modificatie onderdelen die de problemen niet hebben

@Kappenou, ik weet niet of je wel eens op semi's gereden hebt? Maar door hun eigenschappen lever je nogal wat in op zowel acceleratie als topsnelheid, dat maak je wel meer dan goed in de bochten en rempunten/afstand, gelukkig.

Sjieke bak korakal 8)
Ja, je zou wel denken dat alle probleem-onderdelen vervangen zouden zijn he ;) Bij onze Laguna is ook zo ongeveer alles vervangen wat problemen gaf, of kon geven, en toch geeft ie nog wel eens gekke dingen met de electronica. Het is gewoon niet het sterkste punt van de Laguna II phase I, maar inderdaad, dat kun je makkelijk ondervangen door voor een phase II te gaan. Hebben wij niet gedaan, want ik vind de phase I zoveel mooier dat het me de sporadische storing ruimschoots waard is :P Scheelt trouwens ook dat de storingen echt maar heel sporadisch zijn. Alle zaken die je normaliter dagelijks gebruikt (cc/airco/radio/navi) doet het eigenlijk altijd. De navi/bt/radio unit is eens vervangen, maar dat bleek nodig te zijn doordat de garage een kabel had gesloopt tijdens onderhoud. Eigenlijk was dat dus niet nodig geweest :P
Maar goed, 't ding heeft ons nog nooit laten staan (*afklopt*), dus so far, so good :)

[ Voor 10% gewijzigd door PauseBreak op 27-10-2010 17:28 ]

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

RvL

Vorige week de opdracht gegeven om mijn nieuwe leaseauto te bestellen. Het is de Renault Mégane Estate 1.5dCi Bose geworden, in de kleur Gris Cassiopee. Uitgebreid met Pack Lumière en een trekhaak.

Ben benieuwd naar de levertijd. De dealer had het over januari (mag sowieso niet eerder uitgeleverd worden), maar als ik sommige levertijd op b.v. het forum van Autoweek lees (waar ik die mooie Mégane van korakal ook al tegen ben gekomen ;)), dan lijkt me januari toch wat optimistisch...

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Bij mij is de vertraging voornamelijk door de EDC bak veroorzaakt heb ik begrepen... andere mensen met vergelijkbare configuraties waren toch wat sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennoo
Mijn Estate, ook een diesel heeft er ruim 3 maanden over gedaan. Dealer had 2,5 maand beloofd. Eind juli besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 14:22
LOL, de mijne (een 1.5dCi estate GT line + EDC) is halverwege juni besteld en wordt naar verwachting halverwege november geleverd. Helaas pas per januari daadwerkelijk uitgeleverd (grrr.... regels van de leasemaatschappij).

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Nu online

RvL

Zojuist een brief van de leasemaatschappij gehad. De verwachte levertijd is 31 januari. Nog drie maanden geduldig wachten dus.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
KappeNou schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 02:03:
Nog even bewijs dat ik een newbie met zijn clio RS pak. Die 996 GT3 erachter trouwens ook, maar die was wat lastiger ;)

[afbeelding]
[afbeelding]
Niet zo boeiend, dat lukte me ook in een 107pk clio II.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennoo
Inmiddels rijd ik 3 dagen rond in mijn nieuwe Megane Estate. Tis echt een geweldige auto. De kleur Rouge dyna vind ik echt een supermooie kleur voor de estate past ook erg goed bij de grijzige handgrepen en dak railing . De auto (90kp) is wat minder snel dan mijn vorige maar ik moet zeggen dat het optrekken bij een stoplicht zeker niet tegen valt. Op de snelwg duurt het gewoon wat langer voordat je op 120 zit..

Weet eigenlijk iemand wanneer de laatste prijswijziging voor de Estate is doorgevoerd? De lease maatschappij heeft besloten het maandbedrag ophoog te doen omdat de catalogusprijs omhoog was gegaan. Erg raar verhaal imo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:10
Iemand hier ervaring met het vervangen van de dashboardverlichting van een Twingo uit 2001? Het groene lampje van het stads- en dimlicht doen het niet meer, maar ik ben bang dat ik het hele dashboard uit elkaar moet slopen om er bij te kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Laatst online: 09:33

timovd

Voorsprong door techniek

Geen Twingo, maar wellicht helpt dit: http://www.clioclub.nl/viewtopic.php?f=14&t=6126

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-09 16:17

Dentheman

Zie signature

Invisible_man schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 13:19:
Iemand hier ervaring met het vervangen van de dashboardverlichting van een Twingo uit 2001? Het groene lampje van het stads- en dimlicht doen het niet meer, maar ik ben bang dat ik het hele dashboard uit elkaar moet slopen om er bij te kunnen komen.
Ik heb hetzelfde 'probleem' met m'n twingo uit 2003, alleen het stadslicht icoontje doet het niet, ik lig er niet wakker van en als ik die howto zie (bij een twingo is het allemaal wel iets simpeler) is het me het niet waard om het te gaan vervangen ....

En vorige week over de ton heengegaan, in zo'n 3 jaar tijd 60k km erop gezet :)
Afbeeldingslocatie: http://dentheman.nl/Fotos/99999.jpg

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:11
mennoo schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 13:10:
Inmiddels rijd ik 3 dagen rond in mijn nieuwe Megane Estate. Tis echt een geweldige auto. De kleur Rouge dyna vind ik echt een supermooie kleur voor de estate past ook erg goed bij de grijzige handgrepen en dak railing . De auto (90kp) is wat minder snel dan mijn vorige maar ik moet zeggen dat het optrekken bij een stoplicht zeker niet tegen valt. Op de snelwg duurt het gewoon wat langer voordat je op 120 zit..

Weet eigenlijk iemand wanneer de laatste prijswijziging voor de Estate is doorgevoerd? De lease maatschappij heeft besloten het maandbedrag ophoog te doen omdat de catalogusprijs omhoog was gegaan. Erg raar verhaal imo...
Per orderdatum 1 november is de verhoging doorgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennoo
El-Loco schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 20:53:
[...]

Per orderdatum 1 november is de verhoging doorgevoerd.
Ok, maar een auto kan toch nooit duurder worden als tussen de order en de levering de prijzen omhoog zijn gegaan? Het gaat om een klein bedrag maar heb het idee dat mijn lease maatschappij mij loopt te naaien.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
mennoo schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 21:14:
[...]

Ok, maar een auto kan toch nooit duurder worden als tussen de order en de levering de prijzen omhoog zijn gegaan? Het gaat om een klein bedrag maar heb het idee dat mijn lease maatschappij mij loopt te naaien.. :(
Dat lijkt mij inderdaad wat apart, maar ik denk niet dat het onmogelijk is. Vraag het anders gewoon even na bij je leasemaatschappij (en dan in de vorm van "Jongens, hoe zit nu eigenlijk, want ik begrijp niet waarom ik meer moet betalen").

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

mennoo schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 13:10:
Vraag het je werkgever, die is contracthouder. In dat leasecontract zal een leasebedrag afgesproken zijn, en dat zal leidend zijn.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
Kun je me een PM sturen hier? Indien ja, kan ik met je kenteken erin, en orderdatum bij dealer checken wat ervan klopt. Misschien rij je net in die ene auto die tussentijds al eens eerder is gewijzigd (niet dat bij mijn weten voorkwam).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-03 08:42
* Fried meldt zich in het topic *O*

Afbeeldingslocatie: http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:Vdd13P-nlTxLkM:http://i307.photobucket.com/albums/nn282/4lec/img398.jpg&t=1

met een 1.6 dynamique luxe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:12
Even een vraag over mijn Clio 2 1.5 DCI uit 2002.

Het dieseltje start 's ochtends prima, in 1 keer en zonder problemen.

Als ik echter een tijdje heb gereden en bijvoorbeeld een bakkie ga doen bij het tankstation of iets aflever (een korte stop), heb ik veel moeite om hem aan te krijgen. De startmotor heeft 4 a 5 seconden nodig om de motor te starten.

Maakt niet uit of wel of geen gas geef (wat eigenlijk niet mag volgend het boekje) en alle lampjes zijn uit voor het starten.

Iemand een idee wat dit is? Of is dit gewoon een diesel ding (Heb voor deze nooit diesel gereden behalve een 2.0 TDI met lessen)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Het hoort niet zo, maar 1.5 dci'tjes van die leeftijd met veel kilometers hebben er vaak last van. Volgens mij ligt de oorzaak in een temp sensor die niet meteen het juiste signaal geeft. De auto probeert dan met een koud programma te starten, lukt niet, juiste signaal komt binnen -> hey ik ben niet koud, ik ben warm -> 4 seconden verder -> gestart. Zoiets ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 15:24
KillaZ schreef op maandag 08 november 2010 @ 13:59:
Even een vraag over mijn Clio 2 1.5 DCI uit 2002.

Het dieseltje start 's ochtends prima, in 1 keer en zonder problemen.

Als ik echter een tijdje heb gereden en bijvoorbeeld een bakkie ga doen bij het tankstation of iets aflever (een korte stop), heb ik veel moeite om hem aan te krijgen. De startmotor heeft 4 a 5 seconden nodig om de motor te starten.

Maakt niet uit of wel of geen gas geef (wat eigenlijk niet mag volgend het boekje) en alle lampjes zijn uit voor het starten.

Iemand een idee wat dit is? Of is dit gewoon een diesel ding (Heb voor deze nooit diesel gereden behalve een 2.0 TDI met lessen)
Schut dan ook zo'n beetje je gehele auto?

Ik heb een soort van hetzelfde probleem en ook bij mij duurt het soms een poos voor hij aanslaat. Startmotor loopt gewoon dus de accu lijkt mij ook niet het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
melcon schreef op maandag 08 november 2010 @ 14:10:
Het hoort niet zo, maar 1.5 dci'tjes van die leeftijd met veel kilometers hebben er vaak last van. Volgens mij ligt de oorzaak in een temp sensor die niet meteen het juiste signaal geeft. De auto probeert dan met een koud programma te starten, lukt niet, juiste signaal komt binnen -> hey ik ben niet koud, ik ben warm -> 4 seconden verder -> gestart. Zoiets ;)
Dan zou ik dus een kleine 10 sec. moeten wachten voordat ik start? Misschien dat een idee?

@fusion: Nee dat niet, hij slaat gewoon niet aan en rommelt behoorlijk :)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Kun je proberen inderdaad, ik heb er nooit serieus naar gekeken, meeste mensen vinden het geen probleem :)
Ik gok als je de temp. sensor vervangt dat het dan over is, maar is een gokje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 15:24
En over welke temperatuur sensor heb je het dan precies? Ik zie op www.h-base.nl enkel een luchttemperatuur sensor maar wellicht zit er nog ergens een sensor ergens anders verborgen. Zo niet, dan is het voor die kleine prijs het proberen waard, mits de sensor eenvoudig is te bereiken natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
Fried schreef op maandag 08 november 2010 @ 11:10:
* Fried meldt zich in het topic *O*

[afbeelding]

met een 1.6 dynamique luxe
Welkom? Is het een auto volgens Britse spec. ofzo? Het lijkt meer op een Expression Comfort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

@ KillaZ Ik zie in de reacties niets terug of je eerst laat voorgloeien. Als ik mijn dci start, zet ik eerst de sleutel op acc, gordel vast, in de versnelling en vervolgens pas starten.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
la_fusion schreef op maandag 08 november 2010 @ 15:20:
En over welke temperatuur sensor heb je het dan precies? Ik zie op www.h-base.nl enkel een luchttemperatuur sensor maar wellicht zit er nog ergens een sensor ergens anders verborgen. Zo niet, dan is het voor die kleine prijs het proberen waard, mits de sensor eenvoudig is te bereiken natuurlijk!
Ik heb het over de koelvloeistof temperatuur sensor, daarmee bepaald de ecu of de motor warm of koud is.

@Time: Voorgloeien hoeft niet bij een commonrail / dci.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
melcon schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 08:10:
[...]

Ik heb het over de koelvloeistof temperatuur sensor, daarmee bepaald de ecu of de motor warm of koud is.

@Time: Voorgloeien hoeft niet bij een commonrail / dci.
Beter gezegd: Voorgloeien regelt de motor zelf. Ik heb de 2.2dCi al meerdere malen zien voorgloeien de afgelopen tijd, en dan slaat ie ook echt moeizamer aan. Maar ach, dat hoort erbij, dit was de vorige winter ook het geval :p

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Dat is een betere omschrijving, in feite wordt er zelfs gegloeid bij stationair en deellast. Dit om de verbranding mooier en beter te laten verlopen. Het rendement van een commonrail is namelijk zo goed dat er onder lage belasting niet voldoende warmte overblijft om het koelsysteem te verwarmen en de verbranding mooi te laten verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Ah, dat wist ik niet van dat gloeien bij stationair en deellast.

Zijn er hier al mensen met winterbandjes trouwens? Onder de Laguna komen ze over 2 weken te liggen, keurig op de wintervelgjes.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Vorig weekend WinterContacts onder mn Clio 1.5dci gezet. Maat 185/55 R15. Zwarte stalen (glanzende) velgen onder een zwarte auto staat niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
@melcon: Voorgloeien doen ze toch al als je hem van het slot af haalt oid?

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 18:14

mvz

muziek verslaafde

Hmm, aug estate EDC besteld, krijg 'm eind januari pas.... zou dat zo lang duren alleen vanwege een EDC bak ?

* mvz telt af. ;)

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
Klopt wel zo'n beetje. Alle diesels doen er nu lang over, iedereen wil er eentje. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Local Host
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-09 19:50

Local Host

Het forum is om te leren.

mvz schreef op maandag 15 november 2010 @ 16:40:
Hmm, aug estate EDC besteld, krijg 'm eind januari pas.... zou dat zo lang duren alleen vanwege een EDC bak ?

* mvz telt af. ;)
/shake hands

Mijne staat al sinds juli in de wachtrij :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
KappeNou schreef op maandag 15 november 2010 @ 13:43:
@melcon: Voorgloeien doen ze toch al als je hem van het slot af haalt oid?
dat klopt ja :) hangt wel een beetje van het bouwjaar af, niet alle modellen doen dat maar hoe later het bouwjaar hoe waarschijnlijker.

Nog geen winterbanden op de lag, moet het eerst wat kouder worden al begint het er op te lijken, moest vanochtend krabben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Ik zou vanochtend ook moeten krabben, maar ik heb het ruiten vloeistof leeg gespoten ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 23:04

djidee

Mr. Slungel

Knopje: Voorruitverwarming _/-\o_
edit: Oh, wacht dit is niet het ford topic 8)7

[ Voor 45% gewijzigd door djidee op 16-11-2010 09:57 ]

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Klopt! Liever een renault die ik moet aanduwen dan een ford met ruit verwarming ;) :D

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
ford? wasda? ;)

renaults kunnen ook knopjes voorruit verwarming hebben trouwens (als in met die draadjes), zelfs de 21 had dat als optie 8)

[ Voor 81% gewijzigd door melcon op 16-11-2010 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
timovd schreef op maandag 08 november 2010 @ 22:20:
@ KillaZ Ik zie in de reacties niets terug of je eerst laat voorgloeien. Als ik mijn dci start, zet ik eerst de sleutel op acc, gordel vast, in de versnelling en vervolgens pas starten.
Commonrail of niet, ik laat hem altijd voorgloeien.

*KillaZ heeft ouders die veel diesels hebben gehad, dus dat is er bij de aankoop van de clio diesel ingeslagen :+ "WEL LATEN VOORGLOEIEN HE"

Nu lees ik dus dat het niet hoeft.

Overigens heeft hij het amper nog als ik wat langer (lees: 10 sec.) wacht.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Bij oudere diesels moest dat nog ja, tegenwoordig hoeft het niet meer nee. Maar het kan nooit kwaad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

In de nieuwere Méganes kan het volgens mij nieteens... je stapt in, drukt op de startknop en het ding gaat lopen. Ik zou niet weten hoe je zou moeten voorgloeien al zou je het willen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Motorkap openen en föhn richten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

Stampertje

Gaat je nix aan

Korakal schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 23:44:
In de nieuwere Méganes kan het volgens mij nieteens... je stapt in, drukt op de startknop en het ding gaat lopen. Ik zou niet weten hoe je zou moeten voorgloeien al zou je het willen :P
Die doen (indien nodig) het wel. Afgelopen winter een paar keer meegemaakt dat ik op de startknop drukte, en dat ik het "spiraaltje" zag oplichten, en na een seconde ging die uit en werd er gestart.

Afgelopen maandag ben ik met de Megane Estate 1.5dCi bij de garage geweest. Mijn verwarming was kapot gegaan, en het was geen zekering. Er bleek een weerstandje kapot te zijn. Bij de vervanging hiervan bleek ook dat de afvoer van de airco verstopt zat, en dat er flink wat water in het interieur bleef staan. Gelukkig was dit ook binnen een dag te repareren.

Gelijktijdig werd ook een terugroepactie ingelost. Er moest iets bij de turbo vervangen worden, details weet ik helaas niet. Heb ook niet doorgevraagd gezien de haast die ik had.

Living the American Dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-09 09:01
Update over de 1.6 Dci130, volgens de Renault site zou hij vanaf begin volgend jaar leverbaar moeten zijn in de Scenic. Ook is bekend gemaakt dat het koppel 320 (!) Nm bedraagt, netjes voor een 1.6 met zo'n lage uitstoot!

Hopelijk is ie na de zomer ook leverbaar in de Megane..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Hm, tijd om de Lag te laten chippen dus. 320Nm uit een 1.6dCi is gelijk aan wat de 2.2dCi eruit gooit. Dat kan natuurlijk niet he :9

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Het is gewoon meer dan wat mijn 1.9 dci eruit gooit, de tijd staat niet stil :P

Schuift chippen hoger op de prio lijst O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 21:37
Joopieboy schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 18:01:
Bij oudere diesels moest dat nog ja, tegenwoordig hoeft het niet meer nee. Maar het kan nooit kwaad. :)
Mijn diesel uit '86 heeft het voorgloeien nog wel erg hard nodig ja. Maar hij start daarna altijd gelijk O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Dat is wel erg fijn als ze altijd starten haha. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Hm, voor de winter toch maar even het oliepeil aanvullen gok ik. Het dCi'tje heeft soms wat moeite als ie koud is. Dan nagelt ie echt keihard, en dat hoort niet bepaald :D
De auto zegt nog wel "OIL OK" bij het starten, maar als je dan kijkt hoeveel olie er nog in zit - volgens de computer dus - dan blijkt dat maar 1 v/d 6 blokjes te zijn. Dat houdt niet over :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Zolang het boven minimum staat maakt dat helemaal niets uit. Alles wat je boven minimum vult is puur bedoeld voor wat er aan olie verbruikt wordt tot de volgende beurt. Nagelen moet je toch ergens anders in zoeken, gloeistiften bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
melcon schreef op maandag 08 november 2010 @ 14:10:
Mijn ex A3 1.9tdi had last van hetzelfde euvel. Koude start was geen probleem, maar even een korte stop en daarna weer starten was drama. Een niet al te frisse accu vervangen voor een nieuwe deed bij mij het euvel verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
melcon schreef op maandag 22 november 2010 @ 10:45:
Zolang het boven minimum staat maakt dat helemaal niets uit. Alles wat je boven minimum vult is puur bedoeld voor wat er aan olie verbruikt wordt tot de volgende beurt. Nagelen moet je toch ergens anders in zoeken, gloeistiften bijv.
Ah, ik zal eens kijken. Misschien dat een poetsbeurt ook al wonderen verricht, want de roetgordijnen die ik kan trekken met dit ding zijn echt bijna zonsverduisterend. Echt, het slaat he-le-maal nergens op, maar wel handig om klevers af te schudden :D
Volgende beurt is trouwens alweer over 10k km, dat is ook rap gegaan. Dan krijgt de Lag dus 2 beurten in 1 jaar.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Die van mij ook met 30k per jaar :) keer goed schoonblazen, en als je dan nog rookwolken hebt zou ik toch eens de lmm gaan onderzoeken ;)
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.