Het leven is te kort om geduld te hebben!
Anders wordt het misschien tijd voor een airco reiniging.PauseBreak schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 10:30:
Hmm, dat is wel een goede eigenlijk. Mijn vriendin klaagde laatst over een muffe lucht uit de ventilatiegaten, dus ik zal ook maar eens even gaan kijken hoe of wat. En dat filtertje eens vervangen is ook niet zo'n gek idee eigenlijk. Dat is ook al in geen 30.000km gebeurd
Oh Joopieboy, bij mij doen de plaatjes in de OP het niet.
Wat ik in deze tijd van 't jaar regelmatig doe is een takje lavendel in de auto leggen. Ruikt veel minder sterk en chemisch dan al die denneboompjes en dat soort meuk en het frist toch op.
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Edit: volgens mij is alles gefixt, ook de nodige updates aan de TS toegevoegd.
[ Voor 38% gewijzigd door Joopieboy op 05-08-2010 13:33 ]
Hm, zit daar een tijdspanne aan waarin dat hoort te gebeuren? Voor zover ik weet is de airco nog nooit gereinigd namelijk (tenzij dat in de grote beurten zit), dus na 165k km zou het misschien best eens mogenWijnands schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 12:30:
[...]
Anders wordt het misschien tijd voor een airco reiniging.
Wat ik in deze tijd van 't jaar regelmatig doe is een takje lavendel in de auto leggen. Ruikt veel minder sterk en chemisch dan al die denneboompjes en dat soort meuk en het frist toch op.
Goede tip! We hebben toch genoeg lavendel in de tuin staan. Eens kijken of dat wat helpt.
Nee, merp!
Ja, je mag maar 80 met een vouwwagen erachter in Duitsland.ThinkPadd schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 15:30:
We hebben de auto onderweg wel aardig belast, we reden 130, er hing een vouwwagen achter die volgeladen was, de airco stond aan, koelbox aangesloten op sigarettenaansteker, en het was buiten ook aardig warm (34 graden). De temperatuurindicator op het dashboard zat rond de 5 a 6 streepjes dacht ik.
Heeft iemand een idee wat er aan de hand was/is ?

Jij hebt dan echt een doodwens...
Voor de rest, volbelast valt ook wel mee, wij kachelen altijd met 100 richting Zwitserland met een caravan van 1500 kilo, en dat is ook een peuleschil. Temp een beetje hoog kan komen door radiateur op leeftijd (veel lamellen stuk), waterpomp op leeftijd (verpompte volume is laaG) of verouderde koelvloeistof (warmte overdracht is dan lager).
Nee, geen regels voor. Op het moment dat het ruikt alsof er iets in je ventilatiesysteem is gekropen en daar dood gegaan dan is het zeker tijd.PauseBreak schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 14:36:
[...]
Hm, zit daar een tijdspanne aan waarin dat hoort te gebeuren? Voor zover ik weet is de airco nog nooit gereinigd namelijk (tenzij dat in de grote beurten zit), dus na 165k km zou het misschien best eens mogen
Kan in ieder geval geen kwaad.Goede tip! We hebben toch genoeg lavendel in de tuin staan. Eens kijken of dat wat helpt.
Misschien niet zo een moeite maar hij zal wel warm worden.ThinkPadd schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 23:43:
Vol belast? Het is een 3L V6, die heeft daar niet zo'n moeite mee hoor
Nah, zo erg is het niet. Ik heb er eens op gelet en je ruikt alleen een muffige lucht als de airco uit staat. Zal wel komen doordat de airco eigenlijk altijd aan staat en die bacteriën zich ongestoord kunnen vermenigvuldigen ofzoWijnands schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 08:49:
[...]
Nee, geen regels voor. Op het moment dat het ruikt alsof er iets in je ventilatiesysteem is gekropen en daar dood gegaan dan is het zeker tijd.
Nee, merp!
Zelf ben ik ook aan het kijken naar de Megane Estate en zie daar als optie bij staan:Harmsen schreef op maandag 19 juli 2010 @ 12:18:
[...]
En ik heb ook de ingebouwde TomTom en heb me ook verbaasd dat er alleen een benelux kaart bijzat maar gelukkig was het SD kaartje wel 2Gb groot. Dus heb er nu de meegeleverde benelux samen met west europa opstaan. Werkt super verder.
Deze heeft dus de kaarten op DVD staan ipv SD? Wat is het verschil met de standaard navigatie die in de auto zit?Carminat DVD Navigatie & Communicatie
- Carminat DVD Navigatie & Communicatie met kleurenscherm (DVD Europa)
Money for nothin' and your chicks for free
Geen idee. Vandaar ook mijn vraag inderdaad.melcon schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 10:33:
Is dat niet een ander systeem? Bij de laguna in elk geval wel.
Iemand ervaring met dit systeem?
[ Voor 7% gewijzigd door DeeJee op 12-08-2010 10:35 ]
Living the American Dream
Dat wordt dus een ritje langs de renault dealer om het spul eens te gaan bekijken/vergelijken.
De Carminat DVD heeft inderdaad een groter scherm, de kaartgegevens op DVD en een andere interface dan de Carminat TomTom. De Carminat DVD is ook in combinatie met een andere Renault radio (140W).
Ik vind de meerprijs vooral erg hoog voor wat je ervoor krijgt...
Dat ik dit niet heb gevonden....
Als ik de eerste plaatjes zo zie vind ik de afwerking wel een stuk mooier.
Ik zal eens bij de dealer gaan kijken hoe het eruit ziet in een Megane Estate.
Moet in januari een nieuwe leaseauto en deze auto staat erg hoog op het lijstje
http://www.navteq.com/renault-carminat/dutch/product1.html
Ik vind het er wel erg mooi uitzien eigenlijk.
[ Voor 15% gewijzigd door DeeJee op 12-08-2010 15:39 ]
Nee, merp!
Maar het is niet alleen de navigatie inderdaad, bij de laguna zit daar ook nog bluetooth met spraakherkenning bij in (wat goed werkt). Daarnaast nog 6 cd wisselaar met mp3 ondersteuning. Weet niet of je dat bij de megane er ook bij krijgt.....
Positief
- groter scherm
- mooiere, verfijndere weergave
- 6-CD-wisselaar
- krachtigere audio
- compleet Europa op DVD (optie op TomTom van €129,-)
- wat overzichtelijker menu's
Negatief
- minder snel qua werking van menu's
- geen USB, wel tulp
- telefoonfunctie minder. Dat wil zeggen dat de 3D-radio met de meeste telefoons ook het telefoonboek oppakt zonder bijzondere handelingen, bij het DVD-navi moet je dit apart verzenden, en meestal ook contact per contact
Ik vind het de € 1000,- niet waard. Besteed het dan aan andere opties. Tenzij deze optie overblijft en je nog rek hebt in je leasebudget natuurlijk.
Oh en ook niet geheel onbelangrijk om te weten:
Die USB ingang doet het ook niet met iedere USB stick even netjes. Google maar eens op DeLock, Mégane en USB
[ Voor 28% gewijzigd door PauseBreak op 12-08-2010 21:17 ]
Nee, merp!

Ik vind de inbouw manier van de TT niet erg fraai. Ik hoop dat dat met de DVD versie beter is.
Zit er trouwens ook file info in?
Ik zit te twijfelen tussen de Megane Estate, Focus wagon en de nieuwe Astra station (komt eind dit jaar)
Kijk dus naar een 20% bijtelling diesel.
De megane heeft verreweg de meeste opties. Alleen ben ik bang voor de franse auto's...
Ik rij al 100 jaar peugeot maar heb de laatste 4 auto's best veel problemen gehad.
Mijn vorige 2 307 SW's hebben allebei al een keer op de sleepwagen gestaan.
Iemand ervaring met de kwaliteit van de nieuwe Megane?
@El-Loco:
Sterker nog, als je de foto's van het interieur bekijkt (hier), wat zie je daar dan aan een navigatiesysteem van destijds €1295,- geknoopt zitten? Juist, een Parrot
Nou moet ik wel zeggen dat dat met name gedaan is vanwege de BT die in de Laguna II gewoon niet erg stabiel is en vanwege de iPod/mp3-speler functionaliteit die we niet hadden. Renault biedt dat wel aan, maar die doos kost je €250,- en deze Parrot - met meer functionaliteit - kostte €400,-. Dan ga ik voor die €150,- minder geen originele oplossing gebruiken
[ Voor 5% gewijzigd door PauseBreak op 13-08-2010 10:42 ]
Nee, merp!
@Pausebreak
De BT in de laguna II phase II van mijn vader doet het overigens uitstekend, heeft nog geen hikje gegeven.
Dus waarom die bij jou niet stabiel is?
Nee, merp!
Living the American Dream
(De K en F series, hoe de nieuwe M serie het op gas doet weet ik niet. kan die uberhaupt wel op gas...)
[ Voor 45% gewijzigd door melcon op 15-08-2010 11:53 ]
Dat is een flinke duw voor mij richting de Renault.renzo4000 schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 19:58:
Het blijft een beetje cliché dat Renault rommel is en Ford daarintegen de standaard... klik
Zelf heb ik probleemloos 160.000 km gereden in een megane II grandtour (1.6 16v) op GAS!
Dat dacht ik al, dat nissan blok is de M.El-Loco schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 14:36:
De 1.4 TCe op gas gaat in ieder geval prima, de 2.0 met CVT kan niet op gas ivm de bouw van dit Nissan-blok.
heerlijk bak is dat hoor poeh heej
iemand hier al rond aan het sturen in een edc? ervaringen ?
Als je meer van dit soort verhalen nodig hebt; mijn pa tikte binnen 2,5 jaar ook 160dkm weg met een Megane Gr.T. 2.0 aut. op LPG.DeeJee schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 08:14:
[...]
Dat is een flinke duw voor mij richting de Renault.
Ik heb er een besteld (coupé met EDC), verwacht 'm eind oktober. Twee weken geleden ook voor het eerst in proefgereden, heb een klein filmpje ervan op YouTube gezet (handgefilmd met een iPhone, maar het gaat om het ideemvz schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 15:45:
iemand hier al rond aan het sturen in een edc? ervaringen ?
ik ben zelf een bezitter van een renault megane berline uit 2000
echter gaat die waarschijnlijk wel weg binnenkort..
dat is even afwachten.DeeJee schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 11:11:
En komt er dan weer een Renault?
de nieuwe megane is wel mooi, maar weet niet of die ook wel handig is voor mij.
tevens is het even hopen op een lease.
maar renault blifjt wel in de famillie
we hebben er nog 2
maar denk niet dat dat hem gaat worden
idd, want?tha_crazy schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 10:45:
Gister wezen kijken voor de nieuwe Renault Megane Estate III
Is op mijn shortlist gekomen na de ervaringen van anderen, en de gt line pakketten wat de looks goed maakt.
"Mekker, blaat"
Met DVD NAV, 17" velgen schuifdakje etc.
Wel een beetje nutteloze reactie als er geen uitleg wordt gegeven.tha_crazy schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 10:45:
Gister wezen kijken voor de nieuwe Renault Megane Estate III
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
En dat is de andere kandidaat (rij nu een Fiesta uit 2009, en erg fan van de wegliggingrenzo4000 schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 17:20:
Op dit moment is de megane by far THE best you can get auto in zijn klasse. Wellicht dat de nieuwe focus straks het stokje van de megane over zal nemen...
"Mekker, blaat"
Veder inderdaad de nieuwe Focus en de Megane Estate. Die staat nu echt wel op nummer 1.
Alles wat ik aan reiskosten overhoudt steek ik in mijn eigen zak dus ik zoek een auto die
A: zo goedkoop mogelijk is
B: Redelijk comfortabel is
C: Airco heeft
Nu staat er bij het garagebedrijf in het dorp van mijn vriendin een Clio te koop.
Het betreft een 1.5 dci met 68 pk uit het jaar 2002. Elektrische ramen, airco etc. etc.
Erg leuk ding, alleen vertrouw ik de prijs niet: €2500.- ex. afleverkosten (á €150,-)
Hij heeft 168k gelopen en de D-riem is bij 140 k vervangen.
De reden dat hij zo goedkoop is, is omdat de houder (die overigens een uitstekende reputatie in het dorp heeft) hem spotgoedkoop heeft ingekocht nadat de vorige eigenaar iets te ver door was gegaan met een poetsbeurt waardoor de poetsmachine de complete motorkap heeft beschadigd.
1 vreemd nadeel: het rechter voorpaneel zit los/staat scheef en het kenteken heeft een 1tje.
Reden genoeg voor mij om aan te nemen dat er een ongeluk heeft plaatsgevonden.
Nu zit dat goed: schade herstellen doet een famillie lid al jaren, deze kon er echter niet bij zijn morgen.
Vrijdag (morgen dus) heb ik een proefritje. Nu weet ik (en gelukkig de ouwe heer die meegaat) redelijk wat van auto's maar wat zijn specifieke clio mankementen waar ik op moet letten?
K to the KillaZ
Nee, merp!
Ja inderdaadPauseBreak schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 10:41:
Eh ja, vrijdag is al geweest, dus ik zal die lijst achterwege laten. Ik hoop voor je dat je 't hebt kunnen vinden op bijvoorbeeld het forum van Renault Tuning Club. Hoe is de proefrit gegaan?
Ik ben de eigenaar van een Clio 1.5 DCI
Proefrit ging aardig, er waren wat dingen:
- Elektronisch waarschuwingslampje ging branden zodra ik op de snelweg wilde inhalen.
- Achterklep was niet afgesteld (ging niet goed dicht)
Verder reed hij prima, er lagen nieuwe banden onder, maar het mooiste komt nog.
Mijn buurman is chef werkplaats 5 km van die garage af. Dus ik had afgesproken om even langs te gaan.
Gooit hij die Clio zo even de brug en de remmenbank op
Conclusie: Ziet er voor de kilometrage prima uit. Remmen komen er aan maar zijn verder nog goed en de rechterachter veer was gebroken.
Uiteraard terug gegaan met deze dingen en alles wordt onder voor afgesproken afleverkosten gemaakt.
Totaal bedrag: €2600,-
Ik vind het prima, hij rijdt lekker, is nog aardig pittig voor die 65 pk en heeft climate control.
Iemand bekend of er cruise control ingebouwd kan worden?
Daarnaast, mocht ik die 65 pk te weinig vinden, zou ik hem kunnen chippen toch? Ziptuning doet geen auto's <2003 dus dat wordt niets.
K to the KillaZ
Leuk ding! Gefeliciteerd ermee.KillaZ schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 11:11:
[...]
Ja inderdaad![]()
Ik ben de eigenaar van een Clio 1.5 DCI![]()
Proefrit ging aardig, er waren wat dingen:
- Elektronisch waarschuwingslampje ging branden zodra ik op de snelweg wilde inhalen.
- Achterklep was niet afgesteld (ging niet goed dicht)
Verder reed hij prima, er lagen nieuwe banden onder, maar het mooiste komt nog.
Mijn buurman is chef werkplaats 5 km van die garage af. Dus ik had afgesproken om even langs te gaan.
Gooit hij die Clio zo even de brug en de remmenbank op
Conclusie: Ziet er voor de kilometrage prima uit. Remmen komen er aan maar zijn verder nog goed en de rechterachter veer was gebroken.
Uiteraard terug gegaan met deze dingen en alles wordt onder voor afgesproken afleverkosten gemaakt.
Totaal bedrag: €2600,-
Ik vind het prima, hij rijdt lekker, is nog aardig pittig voor die 65 pk en heeft climate control.
Iemand bekend of er cruise control ingebouwd kan worden?
Daarnaast, mocht ik die 65 pk te weinig vinden, zou ik hem kunnen chippen toch? Ziptuning doet geen auto's <2003 dus dat wordt niets.
Er is sowieso een aftermarket cruise control in te bouwen. Kost zo 100-150 euro, en een middagje werk als je een beetje handig bent
Wat cruisecontrol betreft: Je kunt inderdaad aftermarket cc inbouwen (of in laten bouwen als je niet zo handig bent). Ik zou 't wel doen. Van alle opties op de Laguna is cc echt zo ongeveer de enige die ik écht in een volgende auto wil hebben. Wat een zaligheid is dat zeg.
Het chippen kan in principe wel, maar of het verstandig is, is een tweede. Ik weet niet meer precies hoe het zit, maar er is iets met de 1.5dCi (volgens mij van vóór 2004) dat het niet zo heel handig is. Wie weet er meer van en vult even dit gat in m'n geheugen aan?
Nee, merp!
@Pausebreak: Vreemd, aangezien hij wel te chippen is bij ziptuning, maar ze doen geen auto's van voor 2003.
Ik zal even informatie inwinnen bij andere aanbieders. Ik rijd er voornamelijk (140~180 km per dag) op de snelweg, dus iets meer pit zou wel lekker zijn.
Ik kan trouwens de standaard headunit (met cd-speler en aansluiting op boardcomputer/scherm op dash) toch wel vervangen met een eigen headunit? Heb wel zin om te knutselen aan een fijne installatie
K to the KillaZ
Ik zou dat dus eerst even uitzoeken voordat je 'm laat chippen. De tuningboer zal wel zeggen dat het te chippen is namelijk
Ja, die unit kun je gewoon vervangen. De Laguna heeft ook een tijdje rondgereden met een geleende headunit toen de aansluiting tussen cd/bluetooth/navi/boordcomputer naar z'n grootje was. Dat heeft wel enige weken geduurd, maar de radio werkte gewoon. Lijkt me dus dat dat in de Clio ook gewoon zou moeten kunnen
Nee, merp!
Waarom een 65 pk kopen en vervolgens willen chippen? had dan iets meer neergelegd voor een 85, zoveel scheelt dat niet. Maar goed, veel succes ermee! Kijk ook nog even naar de achter schok dempers, als ze nat zijn, dan zijn ze stuk. Gezien een geknapte veer dan weer niet zo vaak voorkomt, kan het best zijn dat je een lekke schokdemper hebt (oorzaak knappen veer).
Ik bedoel, 150pk/320Nm is leuk, maar meer is altijd beter! En dan zou dat ding nog zuiniger moeten gaan lopen ook, dus helemaal win/win
Nee, merp!
Wat voor motor is dat waarin je hebt gereden? Ik vind hem relatief hoog in de toeren opschakelen moet ik zeggen.Korakal schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 21:37:
[...]
Ik heb er een besteld (coupé met EDC), verwacht 'm eind oktober. Twee weken geleden ook voor het eerst in proefgereden, heb een klein filmpje ervan op YouTube gezet (handgefilmd met een iPhone, maar het gaat om het idee):
[video]

>klik<Renault has unveiled to the public the 2011 Latitude at the Moscow Motor Show.
Based on the Samsung SM5, the Latitude is destined to become the flagship model in Russia. It measures 4,887mm long, 1,832mm wide, 1,483mm tall and has a wheelbase of 2,762mm.
Styling details include adaptive bi-xenon headlights, LED taillights, chrome accents, and an optional panoramic glass sunroof.
Inside, the Latitude boasts a driver's seat massager (with four settings), tri-zone automatic climate control, TomTom navigation, and a Maybach Zeppelin-like air quality management system with an air ionizer and a fragrance diffuser.
Under the hood, several different engines will be avalible. Petrol choices include a 2.0-liter four-cylinder with 102 kW (139 PS / 137 hp) and a 2.5-liter V6 with 130 kW (177 PS / 174 hp). On the diesel side, there's a 2.0-liter dCi with 127 kW (173 PS / 170 hp) and a V6 dCi with 177 kW (240 PS / 237 hp).
The Latitude will go on sale in 50 countries starting in September. The European version will be unveiled at the Paris Motor Show.
[ Voor 5% gewijzigd door KappeNou op 31-08-2010 20:10 ]
Kijk dat is dan duidelijk.melcon schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 17:12:
De 65 pk heeft een andere bak en kun je niet chippen, dan ga je over het maximum koppel heen wat die (versnellings)bak aankan. De motor zelf verschilt niet van een 85 of een 105 pk versie dus die kan het wel aan. Op de 85 en 105 zit wel een andere turbo dus hoe de turbo het houdt na chippen is ook moeilijk te zeggen. Maar voor die tijd rijd je de versnellingsbak al aan gort![]()
Waarom een 65 pk kopen en vervolgens willen chippen? had dan iets meer neergelegd voor een 85, zoveel scheelt dat niet. Maar goed, veel succes ermee! Kijk ook nog even naar de achter schok dempers, als ze nat zijn, dan zijn ze stuk. Gezien een geknapte veer dan weer niet zo vaak voorkomt, kan het best zijn dat je een lekke schokdemper hebt (oorzaak knappen veer).
Deze clio kwam toevallig op mijn pad.
Zocht een auto die ik in 2 a 2,5 jaar en bijna een ton verder kan "Oprijden" zo goedkoop mogelijk.
Deze auto kan ik zonder lening kopen, kost geen drol maandelijks en is erg zuinig
Daarnaast ziet hij er ook nog eens leuk uit.
Demper was niet nat, niets gezien op de brug in ieder geval.
K to the KillaZ
@Pausebreak, de PK6 mag 400 nm ingaand koppel hebben, het mooie aan de 2.2 is dat de koppeling daar ook op voorzien is. De 1.9 koppeling mag 350 nm hebben maar daar heb je met de 2.2 geen last van
Gaat wel goed dus, op lagunaclub.nl staan wel ervaringen met chippers.
Heb je iets meer informatie over de bak van die clio van mij?melcon schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:28:
Ah op die manier, dan is het primadan zijn de dempers wel goed, mischien al vervangen en dat daarna de veer geknapt is.
@Pausebreak, de PK6 mag 400 nm ingaand koppel hebben, het mooie aan de 2.2 is dat de koppeling daar ook op voorzien is. De 1.9 koppeling mag 350 nm hebben maar daar heb je met de 2.2 geen last van![]()
Ben puur uit interesse aan het kijken hoor
K to the KillaZ
Maar dat is uit mijn hoofd en kan zijn dat het niet 100% klopt
[ Voor 8% gewijzigd door melcon op 31-08-2010 22:32 ]
Thx voor de info
Edit:
De 1.5 dci heeft 1461 cm3 inhoud. (zie http://www.autoweek.nl/ca...ata.php?id=23652&cache=no)
Dat betekent een JB3980 volgens deze site:
http://www.onderdelenlijn...x?merk=Renault&model=Clio
Is dat wat
[ Voor 53% gewijzigd door KillaZ op 01-09-2010 08:18 ]
K to the KillaZ
Een JB3 kan max. 180 nm aan, dus dat schiet nog niet op. JB3 dateert al uit de jaren 80, geen verkeerde bak maar met z'n beperkingen. De opvolger is de JC5, deze heeft konische lagers en kan daarom meer koppel aan.
Dat heb ik weer, jaren 80 meuk in mijn Cliomelcon schreef op woensdag 01 september 2010 @ 10:35:
Dat zou ook heel goed kunnen, als je het zeker wil weten even op je type plaatje kijken.
Een JB3 kan max. 180 nm aan, dus dat schiet nog niet op. JB3 dateert al uit de jaren 80, geen verkeerde bak maar met z'n beperkingen. De opvolger is de JC5, deze heeft konische lagers en kan daarom meer koppel aan.
Vanmiddag haal ik hem op. Weet niet of en wanneer ik een brug heb om even op de bak zelf te kijken.
K to the KillaZ
[ Voor 10% gewijzigd door melcon op 01-09-2010 12:56 ]
Verwijderd
Als je een 1.9 hebt kan je altijd een koppeling in steken van een 2.2 past perfect dan kan je koppeling er wel tegen maar de grote maar is dat de boîte er niet tegen kan en dus na een tijdje ga je lagers stuk of ergers boîte naar de kloten.melcon schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:28:
Ah op die manier, dan is het primadan zijn de dempers wel goed, mischien al vervangen en dat daarna de veer geknapt is.
@Pausebreak, de PK6 mag 400 nm ingaand koppel hebben, het mooie aan de 2.2 is dat de koppeling daar ook op voorzien is. De 1.9 koppeling mag 350 nm hebben maar daar heb je met de 2.2 geen last van![]()
Inderdaad, volgens mij is de JB3 voor het eerst te vinden in de renaultjes 5 (die met een 1.7 motor, baccara, gtx)melcon schreef op woensdag 01 september 2010 @ 10:35:
Dat zou ook heel goed kunnen, als je het zeker wil weten even op je type plaatje kijken.
Rijdt best lekker zo'n Clio. Beetje sportief sturen zit er wel in. (FYI: Ik reed in een astra station van pa en ma naar mijn werk
Diesel is wennen, maar ik vind het lekkerder rijden. Vermogen tekort heb ik niet i.m.o. met die 65 PK. Het koppel van 160 nm (dacht ik?) op 930 kg maakt aardig wat goed.
Mooiste is nog het verbruiksmetertje op deze rit: 4.6 l / 100 km, dat is wel even wat anders dan 10 l / 100 km in de astra
1 vraag: Ik zag gisteren door de lage zon dat deze auto denk ik een hoop snelweg gezien heeft: Steenslag op de ruiten, ook de reden denk ik dat de motorkap en front opnieuw gespoten is.
Wat kost een nieuw raam? Iemand daar ervaring mee?
K to the KillaZ
Even bij carglass.nl kijken?KillaZ schreef op donderdag 02 september 2010 @ 09:19:
En dan wat googlen voor meningen, hier op 't forum staat ook wel het eea.
Zie ondertitel
Heb even gemist hoe je bent verzekerd maar bij mij, all-risk, was het enkel mijn eigen risico van 75 euro toen mijn voorruit werd vervangen. Bij mij was het een warmte-werende met regensensor en volgens de Carglass mensen had ik geluk met de verzekering want zo'n ruit zou wel 500 euro moeten kosten. Ik heb zelf ook een Clio btw.KillaZ schreef op donderdag 02 september 2010 @ 09:19:
Zo opgehaald en voor het eerst naar mijn werk (= 80 km) gereden.
Rijdt best lekker zo'n Clio. Beetje sportief sturen zit er wel in. (FYI: Ik reed in een astra station van pa en ma naar mijn werk).
Diesel is wennen, maar ik vind het lekkerder rijden. Vermogen tekort heb ik niet i.m.o. met die 65 PK. Het koppel van 160 nm (dacht ik?) op 930 kg maakt aardig wat goed.
Mooiste is nog het verbruiksmetertje op deze rit: 4.6 l / 100 km, dat is wel even wat anders dan 10 l / 100 km in de astra![]()
1 vraag: Ik zag gisteren door de lage zon dat deze auto denk ik een hoop snelweg gezien heeft: Steenslag op de ruiten, ook de reden denk ik dat de motorkap en front opnieuw gespoten is.
Mocht je dus goed verzekerd zijn kan het slim zijn om even langs Carglass te gaan
Het gaat om een Clio uit 2002 he
Heb even geinformeerd bij autoglas haarlemmermeer --> 225 euro incl. btw en montage
Voor 17,50 extra komen ze bij mijn huis langs!
Prima prijs dacht ik zo, moet binnenkort maar even gebeuren
K to the KillaZ
@l0we: klopt, ook als vierbak in de vijf (JB1).
Oh prima, dat is dus geen probleem dan. Bedanktmelcon schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:28:
Wut? Wat in vredesnaam is een 'boîte?Verwijderd schreef op woensdag 01 september 2010 @ 23:13:
Als je een 1.9 hebt kan je altijd een koppeling in steken van een 2.2 past perfect dan kan je koppeling er wel tegen maar de grote maar is dat de boîte er niet tegen kan en dus na een tijdje ga je lagers stuk of ergers boîte naar de kloten.
Nee, merp!
4bakken zijn toch JB0's? JB1's zijn altijd 5bakken voor voor zover ik weetmelcon schreef op donderdag 02 september 2010 @ 11:17:
Dat valt nog wel mee inderdaad. Met beperkt casco (wa+) ben je ook verzekerd voor een nieuwe voorruit als die stuk gaat trouwens.
@l0we: klopt, ook als vierbak in de vijf (JB1).
Levenswater voor Renault Laguna
2 september 2010 | Tekst: Nic de Boer
De beurs in Parijs is voor Renault natuurlijk de plek bij uitstek om de vernieuwde Laguna te laten zien. De eerste foto’s van de herziene D-segment auto van Renault zijn al de wereld in gestuurd.
De Renault Laguna is op de helft van zijn levenscyclus en heeft voor de rest van zijn bestaan een flinke slok levenswater gekregen. Op de Autosalon van Parijs toont Renault het gefacelifte model. De informatie die Renault vrijgeeft, is nog behoorlijk summier.
Het enige dat de Fransen voorlopig nog melden is dat de vierwielbesturing, die tot op heden alleen op de GT-modellen leverbaar was, zich verder uitbreidt over het programma. Met ingang van het nieuwe model is het ook te koop op de 130 en 150 pk dCi-versies.
Ook weet Renault te vertellen dat de nieuwe Renault Laguna een verbeterde 110 pk sterke dCi-diesel heeft. Die stoot voortaan nog maar 120 gram CO2 per kilometer uit. Dat is overigens niet genoeg om in Nederland in een gunstiger belastingklasse te vallen.
Als de beurs in Parijs van start gaat, volgt ongetwijfeld meer informatie over deze auto. Vanaf november is de Laguna III Phase II te koop.
bron
Nee, merp!
Dus ja, binnenkort maar even kijken bij de dealer. 't Zou wel leuk zijn wanneer de V6'en (3.0 V6 dCi en 3.5 V6 benzine) ook geleverd zouden worden, maar dat zal er niet in zitten vrees ik.
Nee, merp!
* kindje op komst
* ik rij nu een fiat grande punto 1.2, 3 deurs (45 duizend km erop, inruilwaarde Eur 6000-6500)
* oog laten vallen op een clio estate 1.2 TCE, dus een station
* bij renault dealer geweest in rhoon
* nieuwe estate 1.2 TCE Collection kost me Eur 18.076, kleur wit, rijklaar met ingebouwde tom tom
* door de inruil actie krijg ik maar liefst Eur 7750,- terug op de fiat gp
* betaal dus onder de streep Eur 10326m--
* ik maak gebruik van de 0 % rente, 3 jaar lang. Betaal 326 bij aflevering en 36x377,77
Zijn ten er tweakers met ervaring met de estate clio, 1.2 TCE ?
Wat vinden jullie vd deal ?
Zie ik alternatieven over het hoofd (sta voor alles open dus kom maar op met de kritiek
Vergeleken met de Fiat GP 1.3 multijet (bpm vrij), vind ik deze deal beter want ik krijg meer voor mijn fiat GP terug (bij de fiat dealer eur 6000,--) en ik van de fiat GP kaal, er komt nog een hoop geld aan optie's bij.
Chario2 (818126)
Ik zou zeggen, lekker op zoek gaan naar een auto die wel binnen je budget past? Lenen voor een auto is imo een van de meest onverstandige dingen om te doen. Voor het budget dat je hebt kun je toch makkelijk een nette 2e hands vinden en hou je maandelijks ruim 370 euro in je zak. Kun je lekker voor sparen als je weer eens een andere auto zoektchario2 schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 22:35:
* ik maak gebruik van de 0 % rente, 3 jaar lang. Betaal 326 bij aflevering en 36x377,77
36x377.77 = 13600 + 326 = 13926 - 10326 = 3600 aan rente op 3 jaar.
Dat is 20% oid.
Of mis ik iets?
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
dan is het wel 0 %
Chario2 (818126)
Precies 100,- per maand ook, geen typfoutje? (277.77 ipv 377.77?), of precies 100,- per maand aan verborgen kosten (geen rente, maar maandelijkse administratiekosten of wat ander raars)Klippy schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 22:44:
Een vraag: Waarom heet dat 0% ????
36x377.77 = 13600 + 326 = 13926 - 10326 = 3600 aan rente op 3 jaar.
Dat is 20% oid.
Of mis ik iets?
edit: nvm, sneller reageren (of eerst f5 voor je daadwerkelijk reageert)
edit2:
Aansluitend: Je zou ook voor een ruil met gesloten portomonnee kunnen gaan. Voor 6 mille zijn er wel 2e hands stations te vinden met weinig km's en die nog niet veel onderhoud verstoken. Denk aan bv Skoda Fabia Combi's, Nissan Primera Station (wel groot, dus duur in wegenbelasting), 206 SW's (betrouwbaarheid van die weet ik zo niet), 307's (slag groter), Seat Cordoba Vario
[ Voor 34% gewijzigd door djidee op 04-09-2010 23:17 . Reden: te laat ]
"Mekker, blaat"
Maar ik zou ook gaan kijken naar een leuke tweedehands station, de hierboven genoemde auto maar b.v. ook de megane station zijn prima alternatieven en ook nog een slagje groter als een clio estate (206 sw buiten beschouwing gelaten).
* meer ruimte nodig
* er komt onderhoud aan bij mijn grande punto, distributie riem en nieuwe banden moeten er zeker op voor de winter.
overigens kan ik het ontnuchterende commentaar heel erg waarderen vwb het lenen (0% rente) !!!
maar zijn er toevallig mensen met ervaringen met de clio estate of 1.2 tce motor ?
Chario2 (818126)
En is ook nog prima 1 op 15/16/17 mee te rijden.
Verwijderd
Heb deze week toevallig nog een onderhoud gedaan op eentje. Niets over te klagen, eigenlijk de eigenaar was ook zeer tevreden ( heb dit al van meerdere eigenaars gehoord die bij ons op garage komen). De gran tour 1.2 tce verkoop eigenlijk heel goed bij ons hier in België en dat als diesel land vind ze eigenlijk zeker waar voor hun geld geven.chario2 schreef op zondag 05 september 2010 @ 10:23:
Misschien niet vermeld maar voor mij de reden om naar een grotere auto te kijken:
* meer ruimte nodig
* er komt onderhoud aan bij mijn grande punto, distributie riem en nieuwe banden moeten er zeker op voor de winter.
overigens kan ik het ontnuchterende commentaar heel erg waarderen vwb het lenen (0% rente) !!!
maar zijn er toevallig mensen met ervaringen met de clio estate of 1.2 tce motor ?
Aan de andere kant, als je het geld toch hebt kun je er nog iets van opstrijken in die 3 jaar.SmartDoDo schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 22:44:
[...]
Ik zou zeggen, lekker op zoek gaan naar een auto die wel binnen je budget past? Lenen voor een auto is imo een van de meest onverstandige dingen om te doen. Voor het budget dat je hebt kun je toch makkelijk een nette 2e hands vinden en hou je maandelijks ruim 370 euro in je zak. Kun je lekker voor sparen als je weer eens een andere auto zoekt
http://www.sacarfan.co.za...-megane-interior-01-1.jpg
Dit topic is gesloten.