Het grote Renault topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 44.866 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Ik ga sowieso tzt een proefrit maken aangezien ik nog nooit Renault heb gereden.
Dus wil ik wel een voelen hoe de diesels rijden.

En ik weet nu ook wat EDC is :) Was ik nog niet achtergekomen. Ben benieuwd.

Verder vind ik het een hele nette en complete auto van binnen. Wel wat weinig zicht rondom vergeleken met mijn huidige Peugeot 307 SW.

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:11

SmartDoDo

Woeptiedoe

Net te horen gekregen dat de condensor van m'n Twingo lek is. Men stelt dat het schade door steenslag is, zou kunnen. Wel heel slecht, ding is nog geen 2 jaar oud. De kosten zijn ook lekker € 565,- en de onderzoekskosten van vandaag ad € 99,95 komen daar nog bovenop.

Toch fijn als je een beetje je no-claim wilt opbouwen :F Hoog tijd voor een andere auto dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Toevallig, wij zijn net met onze Espace III naar aircobedrijf geweest om te laten checken (airco is vorige week bijgevuld). Was allemaal prima (ik mocht meekijken met zo'n geel brilletje op en die persoon ging met UV zaklamp de leidingen bij langs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:01
Wijnands schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 21:03:
[...]

Nooit doen zonder proefrit. Dat soort dingen ben je of helemala weg van of je vind 't vreselijk.
Je moet het inderdaad ervaren, maar het karakter (kruipfunctie, schakelprogramma's, hillhold etc) wijken niet af van een gewone automaat. Deze schakelt alleen wat sneller. Ik heb rij-ervaring met een Mégane dCi 150 met 6-trapsautomaat, en de 1.5 dCi 110 EDC in een Scénic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 15:07
jvvv schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 22:26:
[...]
Als ik het gewoon lees, is het eigenlijk een Twingo met een hoger dak en een grotere motorkap? Appart, maar gaat een beetje net zoals de Modus een beetje floppe vrees ik. Renault denkt soms niet goed na of is te optimistisch bij het invoeren van modellen die in geen enkel segment passen.
Soms pakt dat ook goed uit, zoals met de Espace, de Scenic of de Twingo. Zelfs de Avantime is nog steeds de enige auto waar ze het bij Top Gear over eens zijn dat het een goede auto is :)

En soms gaat het minder, zoals de Fuego of de Modus maar dat heeft elk merk wel eens.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09 14:17
Mee eens, zelfs een saai en bescheiden merk als audi (de A2 ja). De fuego vind ik trouwens nog wel leuk maar was zijn tijd gewoon te ver vooruit.

@SmartDodo, ja dat soort dingen zijn ontzettend balen, maar ze kunnen gebeuren door steenslag inderdaad. Is gewoon vette pech en accepteren.

[ Voor 16% gewijzigd door melcon op 19-06-2010 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:11

SmartDoDo

Woeptiedoe

melcon schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 14:59:
Is gewoon vette pech en accepteren.
Mjah, zo makkelijk accepteren doe ik het niet hoor. Binnen de garantie mogen ze mij toch echt gaan aantonen dat steenslag de oorzaak is. Ik heb diverse auto's met airco gereden in m'n leven en met veel meer kilometers. Auto's waarbij ik een abonnement had op Carglass en ik ook een paar voorruiten heb laten vervangen ivm steenslag. Nooit een airco gehad die door steenslag aan diggelen was. Imo gewoon een constructieprobleem dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Het wordt makkelijk op steenslag gegooid dat ben ik met je eens, dus wat dat betreft kun je nog wel even moeilijk doen. Het hangt inderdaad ook van de constructie af, hoe dekt de voorbumper de airco af, hoek van de airco, zit er een rooster voor, is die fijn of grof. Maar meestal blijven ze wel een tijdje heel hoor, ook bij de nieuwe twingo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 08:10

Korakal

Up up up!

El-Loco schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 22:11:
Ik heb rij-ervaring met [...] de 1.5 dCi 110 EDC in een Scénic.
Jij hebt er al mee gereden? :o Is er dus al een auto met EDC in Nederland? Vertel eens, waar? Ik heb een auto met EDC besteld, maar nog niet mee kunnen rijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
Was een paar weken geleden bij de producttraining. Er zijn er een aantal geregistreerd, ik vermoed dat ze van de importeur waren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

Dit weekend mijn Clio 1.5dCi Initiale (2004) voorzien van LED stadslichten (T10 socket). Ziet er erg fijn uit naast de xenon verlichting. Binnenkort een kabelset kopen zodat de stadslichten (voor) automatisch aan gaan bij het starten van de motor.
Afbeeldingslocatie: http://img691.imageshack.us/img691/2305/clioled.jpg
(Met het felle zonlicht niet heel goed te zien)

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:08

Smarron

The bend

Waar kan ik originele koplampen kopen voor de Clio zoals hierboven met lenzen ?
Alle imitatie hebben angel eyes enzo, of ik zie versies zonder de lenzen.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

zoiets?
even zoeken op 'clio xenon'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
www.onderdelenlijn.nl , dan komen ze van een sloperij, maar dat maakt niet zoveel uit toch? Wel een stuk goedkoper dan 899 euro denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

Ik had laatst een schakelaar gekocht bij Engel Auto-onderdelen.
Die hebben veel Renaults voor de sloop.

[ Voor 16% gewijzigd door timovd op 05-07-2010 09:28 ]

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:00

BioHazard

*\o/*

Iemand zin in gebakken dynamo? :/

Gisteren onderweg naar huis, een flink stuk snelweg gereden. Kom thuis en rijd weer aan, ik hoorde een heel foute ratel onder de motorkap. Stopte langs de weg, en rook brandlucht. Dynamo stond dus lekker te smeulen. Net de Megane maar naar de garage gesleept, en nu even afwachten. :/

[ Voor 80% gewijzigd door BioHazard op 05-07-2010 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-09 16:17

Dentheman

Zie signature

Ik had weer een lekkere grote beurt gehad van stokman Den Helder...

hadden ze alleen een rubbertje van een aluminium carterpan in plaats van een stalen carterpan op de carterplug gedaan ....

met als gevolg een pittige plas olie na een ritje van slechts 30 kilometer .........

Blij dat ik er nu achter kom in plaats van vrijdag als ik 1200 km naar frankrijk ga rijden en m'n blok misschien de tering in zou draaien

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Dentheman schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 00:17:
Ik had weer een lekkere grote beurt gehad van stokman Den Helder...

hadden ze alleen een rubbertje van een aluminium carterpan in plaats van een stalen carterpan op de carterplug gedaan ....

met als gevolg een pittige plas olie na een ritje van slechts 30 kilometer .........

Blij dat ik er nu achter kom in plaats van vrijdag als ik 1200 km naar frankrijk ga rijden en m'n blok misschien de tering in zou draaien
Geen zorgen, er is ook nog een olielampje dat je waarschuwt tegen te lage oliedruk / te laag oliepeil.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-09 16:17

Dentheman

Zie signature

ja dat weet ik wel (wel eens gezien :p ), maar als 't zover is valt ook mijn vermogen weg, en daar heb ik weinig trek in ... En je moet ook niet helemaal op dat soort dingen vertrouwen, het moet gewoon goed zijn.

stadslicht indicatie op het dashboard werkt bijvoorbeeld ook al niet meer

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Wat een blunder zeg, je verwisseld dat ringetje meteen op de plug zelf aan de hand van de oude. Dan weet je zeker dat je hetzelfde type ring teruggeplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17:48
Goed dat je er nu achter komt. Zoiets kleins (een boutje vergeten te verwisselen van de d-riem) heeft m'n pa ooit z'n motor gekost van de vorige Laguna die we hadden. Hebben ze het wel netjes opgelost nu?

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Door zoiets krijg je het gevoel dat er een stagiaire aan je auto heeft lopen kutten knutselen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

Iemand ervaring met het aansluiten van een DRL box op de Clio. Dit moet ervoor zorgen dat de stadslichten automatisch gaan branden bij het starten van de motor (en evt. weer uit gaan bij dimlicht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 18:14

mvz

muziek verslaafde

vandaag proefgestuurd in een megane estate dCi dynamique 110 EDC, met GT-line pakket..

ik moet zeggen dat viel niet tegen :D denk dat dat 'm wel zal worden
superstugge vering had ik echt niet verwacht van een fransoos, en die automaatbak is echt megalekker!

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 23:04

djidee

Mr. Slungel

mvz schreef op zondag 11 juli 2010 @ 00:27:
vandaag proefgestuurd in een megane estate dCi dynamique 110 EDC, met GT-line pakket..

ik moet zeggen dat viel niet tegen :D denk dat dat 'm wel zal worden
superstugge vering had ik echt niet verwacht van een fransoos, en die automaatbak is echt megalekker!
Ik hoor veel meer met goede verhalen over die Estate met GT-line... Onderstel + looks + 20% leuke diesel + forse standaarduitrusting = WIN

Maar die EDC is dus ook nog een fijn ding? En de Renaults van tegenwoordig staan hoog in de lijsten bij Dekra/ADAC en zijn betrouwbaarder dan menig duitser en japanner...

Gaat serieus een kandidaat zijn tegenover de nieuwe Focus in 2011 (dan kan ik voor een nieuwe leasert). Hou van een scherp sturende auto, bij voorkeur 20% en met het oog op de toekomst een station.

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 18:14

mvz

muziek verslaafde

djidee schreef op zondag 11 juli 2010 @ 10:03:
[...]

Ik hoor veel meer met goede verhalen over die Estate met GT-line... Onderstel + looks + 20% leuke diesel + forse standaarduitrusting = WIN

Maar die EDC is dus ook nog een fijn ding? En de Renaults van tegenwoordig staan hoog in de lijsten bij Dekra/ADAC en zijn betrouwbaarder dan menig duitser en japanner...

Gaat serieus een kandidaat zijn tegenover de nieuwe Focus in 2011 (dan kan ik voor een nieuwe leasert). Hou van een scherp sturende auto, bij voorkeur 20% en met het oog op de toekomst een station.
Zeker lekker!, ik dacht alleen dat je het schakelen dus echt niet meer zou voelen, vanwege het gehype over de double-clutch. Je voelt het echter nog wel af en toe met een klein schokje.

Maar omg, hoe bruut ziet die auto eruit met GT pakket, dikke bumpers, mooie badge, 'dark metal' velgen :D

Zit wel een fout in de brochure overigens, er staat 18 inch velgen bij GT line, maar het is in werkelijkheid 17 inch.

accesoirecheque die je 'krijgt' van renault is ook wel leuk, zo heb ik er een parrot en dvdspelers bij voor nop ;p

Je trekt nog wel bekijks met de gt versie ook

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-08 13:14

Flame17

Captur EDC 130

16 juni ook een Megane met GT-line pakket besteld, komt pas na de vakantie dus zo rond de maand september hoop ik.

De Twingo RS wordt dus wel te vroeg ingeruild maar krijg nog een goede prijs er voor terug moet ik zeggen, hij moest wel weg omdat ik sinds begin mei op andere lokatie werkzaam ben.
Woon-werkverkeer is dus ruim 700 km per week....

Het gaat om een Megane dci met 110pk en verder dus Bi-Xenon verlichting en panoramadak en extra getinte achter-zijruitjes in de kleur wit, zoiets als op onderstaande foto:

Afbeeldingslocatie: http://94.100.118.89/973650001-973700000/973689201-973689300/973689260_6_lE5m.jpeg

[ Voor 24% gewijzigd door Flame17 op 12-07-2010 21:14 ]

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Ziet er strak uit hoor, zo met GT Line 8)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:41

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Sinds een maand ben ik ook de trotse rijder van een nieuwe Megane, nog steeds erg tevreden mee. Zeker meer auto dan de Clio die ik hier voor had.

Er zit standaard TomTom ingebouwd met een BeNeLux... waar ik achter kwam toen ik Walldorf in wilde stellen. Ik ben west europa gewend op m'n losse TomTom.

En toen was daar het idee: ik kopieer die west europa kaart gewoon naar het Renault geheugenstokje en probleem opgelost. Helaas krijg ik de melding dat de kaart niet bruikbaar is.

Ondanks dat het een 'gewone' TomTom is, hebben ze toch weer iets ingebouwd waardoor het niet standaard is? Lekker verkooppraatje van de dealer... dat overzetten van de kaart werkt dus niet.

Gaat dat echt met geen mogelijkheid werken?

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Het is wel standaard, maar jouw trucje zal evenmin werken met een andere 'losse' TomTom. Er zit gewoon kopiëerbeveiliging op de kaarten (gekoppeld aan één apparaat).

Je kunt hier jouw Benelux kaart bijwerken naar een Europa kaart (uiteraard tegen vergoeding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Damned, daar ben ik dan mooi klaar mee... €120,- voor een Europa kaart. Oude TomTom is hopelijk nog 180 waard, dus dat verzacht te pijn wellicht iets ;)

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kaastosti schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 08:46:
Sinds een maand ben ik ook de trotse rijder van een nieuwe Megane, nog steeds erg tevreden mee. Zeker meer auto dan de Clio die ik hier voor had.

Er zit standaard TomTom ingebouwd met een BeNeLux... waar ik achter kwam toen ik Walldorf in wilde stellen. Ik ben west europa gewend op m'n losse TomTom.

En toen was daar het idee: ik kopieer die west europa kaart gewoon naar het Renault geheugenstokje en probleem opgelost. Helaas krijg ik de melding dat de kaart niet bruikbaar is.

Ondanks dat het een 'gewone' TomTom is, hebben ze toch weer iets ingebouwd waardoor het niet standaard is? Lekker verkooppraatje van de dealer... dat overzetten van de kaart werkt dus niet.

Gaat dat echt met geen mogelijkheid werken?
Of het gaat werken is nog het meest afhankelijk van de kaartversies die je TT gebruikt. Beiden V8 zou moeten kunnen werken, maar dan moet de "oude" nieuwe kaart wel duidelijk gemaakt worden dat ie op een ander apparaat staat. De maps worden namelijk op TT id gelockt, en dat id is natuurlijk anders.
Afgezien van het feit dat dit fixen op een minder legale manier kan, zou ik even contact opnemen met TomTom zelf. Je hebt immers al voor de kaarten betaald. Met een beetje mazzel sturen ze je gewoon een nieuwe kaart op :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Lijkt me heel onwaarschijnlijk dat ze een nieuwe kaart opsturen. Die oude TomTom kan ik namelijk nog steeds gewoon verkopen met die kaart... dan vraag ik dus gewoon om een gratis kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Nee heb je, ja kun je krijgen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Da's altijd zo :P Uiteraard is het een mailtje waard! ...en die heb ik net verstuurd.

[ Voor 24% gewijzigd door Kaastosti op 14-07-2010 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
TomTom Home downloaden, en dan via dat programma bijwerken. 80 of 90 Euro uit mijn hoofd, vind ik meevallen voor een stuk Europa. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 15:24
Uit het Peugeot topic:
la_fusion schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 11:57:
[...]

Hier ben ik ook wel benieuwd naar! Deze reden klinkt plausibel maar of hij klopt.. Bij mijn Renault is het namelijk ook zo.. Ik ga hem even X-posten!
Het gaat er over of het bij Franse auto's standaard is dat het bestuurdersraam wel in 1x naar beneden/boven kan maar aan de bijrijderskant niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

El-Loco schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 19:32:
TomTom Home downloaden, en dan via dat programma bijwerken. 80 of 90 Euro uit mijn hoofd, vind ik meevallen voor een stuk Europa. :)
Net bericht terug van TomTom, die komen inderdaad met deze optie. Ook er bij hoe dit dan werkt en dat heel Europa waarschijnlijk niet op het huidige kaartje past. Ongeveer de te verwachten reactie, maar wel netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:02
la_fusion schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 12:05:
Uit het Peugeot topic:
[...]

Het gaat er over of het bij Franse auto's standaard is dat het bestuurdersraam wel in 1x naar beneden/boven kan maar aan de bijrijderskant niet.
Bij mijn Megane III dynamique gaan zelfs de achterramen in 1x naar beneden met 1 klikje :) De passagierskant ook ja.
Kaastosti schreef op maandag 19 juli 2010 @ 12:11:
[...]

Net bericht terug van TomTom, die komen inderdaad met deze optie. Ook er bij hoe dit dan werkt en dat heel Europa waarschijnlijk niet op het huidige kaartje past. Ongeveer de te verwachten reactie, maar wel netjes.
En ik heb ook de ingebouwde TomTom en heb me ook verbaasd dat er alleen een benelux kaart bijzat maar gelukkig was het SD kaartje wel 2Gb groot. Dus heb er nu de meegeleverde benelux samen met west europa opstaan. Werkt super verder.

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Uit het Peugeot topic:
[...]

Hm, geen idee of dat in onze huidige Laguna ook nog zo is, maar bij de vorige was het inderdaad wel zo. Ik zal er eens op gaan letten.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:00

BioHazard

*\o/*

Heb mijn Megane te koop staan, het is toch niet helemaal wat ik zoek helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 23:04

djidee

Mr. Slungel

Over de 250pk is men al lovend bij heel veel bladen enzo, en dan kietelen ze hem nog verder... Ze halen dan net zoveel vermogen uit dat 2liter blok als de technici in de WRC doen... :X

Renault Sport is echt goed bezig...
Die Gordini's zou ik wel links laten liggen (ander bericht vandaag)

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
De 'gewone' RS rijdt af-fabriek ook al rond met minimaal 250pk. De meeste motoren zijn wat sterker (270 - 280pk), dus ik ben benieuwd wat de meerwaarde zal zijn van een 300pk variant. Helemaal omdat er zo te zien verder niet zoveel wordt aangepast.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

PauseBreak schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 20:23:
De 'gewone' RS rijdt af-fabriek ook al rond met minimaal 250pk. De meeste motoren zijn wat sterker (270 - 280pk), dus ik ben benieuwd wat de meerwaarde zal zijn van een 300pk variant. Helemaal omdat er zo te zien verder niet zoveel wordt aangepast.
Ik heb vernomen uit zeer betrouwbare bron dat de 250 pk motor naar de 290pk kan met een simpele herschrijving van de software tot de mogelijkheden behoort.

Deze turbo motor is op belangrijke details anders dan die in het vorige model met kontje die door zijn kleine turbo wel uitgepoept was met 250-260 pk.

RS250 specs tov de RS225

- inlaatpoorten vernieuwd,
- sterkere zuigers en drijfstangen
- andere intercooler
- sodium gekoelde kleppen
- versterkte zuigerveer ringlands
- twin scroll turbo
- lagere 8.5 CR

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Flame17 schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 21:29:
[...]

Ik heb vernomen uit zeer betrouwbare bron dat de 250 pk motor naar de 290pk kan met een simpele herschrijving van de software tot de mogelijkheden behoort.

Deze turbo motor is op belangrijke details anders dan die in het vorige model met kontje die door zijn kleine turbo wel uitgepoept was met 250-260 pk.

RS250 specs tov de RS225

- inlaatpoorten vernieuwd,
- sterkere zuigers en drijfstangen
- andere intercooler
- sodium gekoelde kleppen
- versterkte zuigerveer ringlands
- twin scroll turbo
- lagere 8.5 CR
Interessant, maar wat betekent dit nu voor het aankomende model dat 300(+)pk's op de voorwielen gaat loslaten?
Voor zover ik heb kunnen achterhalen gebruikt RenaultSport dezelfde motor als die nu in de RS250 ligt en blijven de overige upgrades beperkt tot de ESP en remsystemen.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
De oude megane RS had ook al natrium (sodium) gevulde kleppen, dus dat is niet nieuw. Dat had zelfs de clio rs van 2000 al. Ik gok zo dat de 300 pk's alleen beschikbaar komen i.c.m. met sperdiff, anders is het niet te doen. Er schijnt ook een RS.R in de pijpleiding te zitten (ala R26R) met gewichtsbesparingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Dat zou wel heel erg gaaf zijn! _O_
Was er nu van de nieuwe Clio RS al een cup uitvoering? Zo nee zou dat best wel eens een cup kunnen gaan worden, lijkt me wel stoer. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Er is gewoon een Clio RS Cup te krijgen. Stuk goedkoper ook nog dan de uitgebreidde Clio RS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ok dat wist ik nog niet. Maar een RS Cup rijd ook stukken beter met dat andere onderstel. En uitgebreider? De cup waar ik inzat zat juist minder in. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Lezen Joopie :P (als in, de gewone is idd uitgebreider)

De Cup heeft geen airco, stugger onderstel en geen overbodige flauwekul, volgens mij hebben ze zelfs de radio weggelaten. Echt de ideale racer, helemaal gezien de prijs. Hooguit nog even afleveren bij madeno racing voor het laatste kuurtje (strippen + rolkooi).

[ Voor 6% gewijzigd door melcon op 23-07-2010 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ja idd, zoals de R26R, daar zitten zelfs plexi ruiten in. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
plexi? Lexaan :) (en daar is niets mis mee, licht en duurzaam).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Ja, maar voor het dagelijkse gebruik zou ik dan toch liever de 'gewone' RS hebben eigenlijk. Zo'n uitgekleed hardcore model is het toch niet voor mij. Ik hou wel van comfort, anders zou ik ook niet Frans rijden natuurlijk :o

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
op de MIVW meeting van afgelopen weekend stond ook een nieuwe Clio RS gordini met Frans kenteken. Best een leuk ding als je er grotere velgen onder zou gooien en ook verlagen. :)

Afbeeldingslocatie: http://3.bp.blogspot.com/_FoXyvaPSnVk/S46YcsUg90I/AAAAAAAClcA/mA0cvSgqowY/s1600/Renault-Clio-RS-Gordini-11.JPG

Afbeeldingslocatie: http://4.bp.blogspot.com/_FoXyvaPSnVk/S46Yb85QWTI/AAAAAAAClbo/MY0onwl_coQ/s1600/Renault-Clio-RS-Gordini-8.jpg

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ik heb zelfs een tijd met een circuit auto op straat gereden, en mijn 19 was er ook niet ver vanaf behalve dat er nog het normale interieur inzat. Je vullingen rammelen eruit, remmen is proberen te doseren (had ik wat minder), koppeling is aan/uit dus filerijden gaat niet echt, en de gordels duurt allemaal ff. Maar het is wel onwijs gaaf. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Ik moet zeggen dat ik die blauwe kleur (naam vergeten, ik weet dat 't de 'Gordini'-kleur is) 'm wel goed vind staan. Het zou wel leuker zijn geweest wanneer de Gordini's meer trekkracht hadden gekregen dan de standaard RS, maar je krijgt bij zo'n Gordini natuurlijk ook al een hoop 'standaard' erbij tov een RS.

@Joopieboy:
Dat lijkt mij dus echt alleen maar onwijs gaaf op het circuit. Op de openbare weg prefereer ik dan toch een iets makkelijker rijdbare auto ;)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Lijkt me duidelijk dat je zo'n R26R niet koopt voor dagelijks gebruik maar als trackday auto en toerrit auto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Jep jep, en heen en weer naar de ring enzo.

@PauseBreak, dan moet je wel het geld hebben voor een 2e auto. Dat had ik niet dus het 'moest' maar.
Alleen zoveel moeite had ik er niet mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Een comfortabele auto voor dagelijks gebruik is toch wel erg fijn, het rijden in het circuit spul wordt daar ook aanzienlijk leuker van.

P.S. Joopie, je hebt ook nog een foutje bij mijn auto in de start post.
De 19 heeft een 1.8 8v met 115 pk, de 5 heeft uiteraard een 1.4 turbo met 130 pk, en zeker geen 1.8 16v :P
(zo'n 1.8 16v is een beetje moeilijk in de lengte richting weg te krijgen in een alpine ;) )

[ Voor 50% gewijzigd door melcon op 23-07-2010 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Goed opgemerkt idd, wss met kopiëren een foutje gemaakt! :P

Btw, plaatje bij het praatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/06/16/1245186689-740.jpg
Dát is pas een cockpit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
very nice :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joopieboy schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 22:40:
Goed opgemerkt idd, wss met kopiëren een foutje gemaakt! :P

Btw, plaatje bij het praatje:
[afbeelding]
Dát is pas een cockpit. :)
Naja... mag wel wat leger! Andere deurpanelen, middenconsole eruit, vloerbedekking, bitumen... etc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Bitumen van de vloer is er al uit, nog meer dan moet je met oordoppen gaan rijden (dit rammelt al enorm en uitlaat klinkt behoorlijk door). Deurpanelen, middenconsole daar ga we niet aan beginnen, moet nog wel een beetje auto blijven haha. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Is dat jou 19 joopie?

Gister begonnen met het verwijderen van de bitumen in mijn auto, gaat nog vrij snel, sneller dan verwacht.
Dus dat is positief. Ga zelf ook deurpanelen maken want die moeten er gewoon af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Ik ben op dit moment in Frankrijk op vakantie, en op de heenweg kreeg onze Espace III ineens kuren. Het vermogen viel weg en hij reageerde niet meer op het gaspedaal. Hij wou eerst nog wel stationair lopen, maar na een tijdje sloeg hij zomaar vanzelf af. Het klonk ook alsof hij 'op 3 poten' liep.

Dus toen stonden we op de vluchtstrook in Duitsland, ADAC gebeld dmv praatpaal en toen kwam er een mannetje, maar die kon niks vinden, en ineens konden we weer verder rijden.

Het gaat om een Espace III (JE) 3,5L V6 24V automaat op benzine

Het vreemde is dat we er nu al weer aardig wat kilometers mee hebben gereden (500km+) en het is nog niet weer gebeurd.

We hebben de auto onderweg wel aardig belast, we reden 130, er hing een vouwwagen achter die volgeladen was, de airco stond aan, koelbox aangesloten op sigarettenaansteker, en het was buiten ook aardig warm (34 graden). De temperatuurindicator op het dashboard zat rond de 5 a 6 streepjes dacht ik.

Heeft iemand een idee wat er aan de hand was/is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Ik gok de BDP sensor, auto draait dan stationair op nokkenas sensor maar gasgeven kan niet.
Andere mogelijkheid is electronisch gasklephuis of de stekkers daarvan, maar weet niet of de v6 in de espace 3 deze al had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even met een busje lucht of de compressor bij het vliegwiel in het gat blazen... daar zit je BDP... renault probleempje of een brakke drukgroep welke raar slijt.

Kan trouwens ook van je starterkrans komen... heb het ook gehad met een kangoo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
melcon schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 13:53:
Is dat jou 19 joopie?

Gister begonnen met het verwijderen van de bitumen in mijn auto, gaat nog vrij snel, sneller dan verwacht.
Dus dat is positief. Ga zelf ook deurpanelen maken want die moeten er gewoon af :)
Nee van Ronald, goeie kennis van mij. Rijd ik ook wel eens me. :)
Dat is de gene die zoveel over de ring heen blaft. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
ThinkPadd schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 15:30:
Ik ben op dit moment in Frankrijk op vakantie, en op de heenweg kreeg onze Espace III ineens kuren. Het vermogen viel weg en hij reageerde niet meer op het gaspedaal. Hij wou eerst nog wel stationair lopen, maar na een tijdje sloeg hij zomaar vanzelf af. Het klonk ook alsof hij 'op 3 poten' liep.

Dus toen stonden we op de vluchtstrook in Duitsland, ADAC gebeld dmv praatpaal en toen kwam er een mannetje, maar die kon niks vinden, en ineens konden we weer verder rijden.

Het gaat om een Espace III (JE) 3,5L V6 24V automaat op benzine

Het vreemde is dat we er nu al weer aardig wat kilometers mee hebben gereden (500km+) en het is nog niet weer gebeurd.

We hebben de auto onderweg wel aardig belast, we reden 130, er hing een vouwwagen achter die volgeladen was, de airco stond aan, koelbox aangesloten op sigarettenaansteker, en het was buiten ook aardig warm (34 graden). De temperatuurindicator op het dashboard zat rond de 5 a 6 streepjes dacht ik.

Heeft iemand een idee wat er aan de hand was/is ?
Even voor het idee, is het een Espace III 3.0 V6 of een Espace IV 3.5 V6? Ik ben zelf niet technisch maar het kan wat helpen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
El-Loco schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 18:05:
[...]

Even voor het idee, is het een Espace III 3.0 V6 of een Espace IV 3.5 V6? Ik ben zelf niet technisch maar het kan wat helpen denk ik.
Als ik naar zijn oudere posts kijk dan is het een III 3.0 V6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Zo even de foto geupdate in de OP.

Zijn er hier mensen met een Twingo RS? lijkt me een leuk wagentje voor daily use. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@Joopie, ah vandaar, hij kwam me al zo bekend voor :D
Hij deed afgelopen oktober ook mee met de CRS circuitdag, had er toen wel aardig snelheid in, wel op versleten semis maar blaasde goed door.

Xabre, de twingo RS rijdt echt lekker, vergelijkbaar met een Clio RS alleen wat minder vermogen en een beter onderstel. Ook wat minder onderstuur als een Clio RS. Maar hoekt niet zo lekker als een 19 op koni geel met een setje goede veren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

xabre16v schreef op zondag 25 juli 2010 @ 19:51:

Zijn er hier mensen met een Twingo RS? lijkt me een leuk wagentje voor daily use. :)
Ja en de mijne gaat volgende maand terug naar de dealer en wordt omgeruild voor een Megane III diesel GT-line, dus sla je slag zou ik zeggen.

De Twingo RS is inderdaad net even beter qua wegligging dan de Clio RS 172 die ik hiervoor had.

Enige punt van kritiek is de maar 133 pk in deze auto, mijne heeft weliswaar een chip van Fastchip en zeg maar 5 pk meer maar dan nog.

150 pk was lekker geweest.......verder nog steeds lekker scheur ijzertje en mening vreemde blik al gehad over dat rappe Twingootje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ik pas er niet eens in die twingo, hoe lullig is dat. :/
Zijn wel toffe auto's! Kennis van mij heeft een cup versie, geniaal spul! _O_
xabre16v schreef op zondag 25 juli 2010 @ 19:51:

:w
melcon schreef op zondag 25 juli 2010 @ 20:48:
@Joopie, ah vandaar, hij kwam me al zo bekend voor :D
Hij deed afgelopen oktober ook mee met de CRS circuitdag, had er toen wel aardig snelheid in, wel op versleten semis maar blaasde goed door.
Ja hij is wat meer ervarener zeg maar. Goede leermeester! En hij mopperde over de slalom dat de 19 daar eigenlijk te lang voor was haha. :+

En sja, die semi's slijten als de neten en hebben nieuw maar 4mm dus dat gaat wel hard dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
klopt ja, heb ook al eens geslalomd met mijn 19, die is nog iets langer als de 3 deurs. Blijft toch bijzonder lastig met een wat langere auto. Daarna weer met de 5 AT, en dat gaat dan bijzonder makkelijk, gek genoeg :P 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

melcon schreef op maandag 26 juli 2010 @ 11:19:
klopt ja, heb ook al eens geslalomd met mijn 19, die is nog iets langer als de 3 deurs. Blijft toch bijzonder lastig met een wat langere auto. Daarna weer met de 5 AT, en dat gaat dan bijzonder makkelijk, gek genoeg :P 8)
5 Alpine is een listige auto, je kunt ook zo 180 graden om staan hoor als je op het gas gaat :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 14:22
Begin juni een Megane Estate dynamique GT line 110dCi met EDC automaat besteld... in het kleurtje Orange Cayenne

- Panoramisch schuifdak
- Audio upgrade + subwoofer
- Getinte ramen
- Elec. handrem
- voor de rest is hij overcompleet ivm de uitvoering dynamique + gt line pakket .. er viel niks meer aan te vinken ;) :P

... ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/ego1p3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/nxg6o.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/219ry0w.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/2lm5uvp.jpg

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Verwijderd schreef op maandag 26 juli 2010 @ 11:33:
[...]

5 Alpine is een listige auto, je kunt ook zo 180 graden om staan hoor als je opvan het gas gaat :9
;)

I know, doordat de motor in lengterichting ligt achter de voorwielen is het eigenlijk een middenmotor. Wat het sturen leuk maakt maar je moet goed op letten. Al is een gewone alpine makkelijker als een turbo, een turbo moet je op toeren houden en gewoon mee gooien en smijten 8)

Erg mooie kleur voor een megane en zo te zien erg mooi aangekleed :)
Die lag coupe erachter is ook wel leuk :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
SChief schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 19:17:
[...]

Als ik naar zijn oudere posts kijk dan is het een III 3.0 V6.
Ja sorry, dat bedoel ik inderdaad :P hoe ik nou bij die 3,5 kom 8)7

Maar ik zal het onthouden van die BDP sensor, bedankt voor de tip d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Uit het Peugeot topic:
[...]

Om hier nog even op terug te komen:
Het is bij onze Laguna inderdaad precies zo. Bestuurdersraam kan in 1x naar beneden/boven, maar de bijrijderskant niet.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Zelfs mijn swift heeft dat, dusja. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Oh ja, ik heb eindelijk eens foto's genomen. Wel met m'n telefoon, want echt veel tijd had ik niet, dus jullie zullen het hier maar mee moeten doen ;)

Voor de volledigheid;
Het is dus een Laguna II phase I GrandTour 2.2dCi Privilège uit 2004. Het interieur dat je ziet is het interieur van de Dynamique uitvoering. Dat was destijds een optie (de Privilège had een volleder interieur, de Dynamique een halfleder interieur). De auto heeft er inmiddels bijna 165.000km op zitten.
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/07/31/1280603624-810.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/07/31/1280603660-220.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/07/31/1280603793-940.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/07/31/1280603826-280.jpg

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
renzo4000 schreef op maandag 26 juli 2010 @ 14:19:
Begin juni een Megane Estate dynamique GT line 110dCi met EDC automaat besteld... in het kleurtje Orange Cayenne

- Panoramisch schuifdak
- Audio upgrade + subwoofer
- Getinte ramen
- Elec. handrem
- voor de rest is hij overcompleet ivm de uitvoering dynamique + gt line pakket .. er viel niks meer aan te vinken ;) :P

... ziet er zo uit:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Mooie wagen!

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Nette wagen PaueBreak! Zie ik het nu goed of is je dash ook blauw? :P

Is het goed als ik jouw en renzo4000 toevoeg aan de TS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Bedankt :) Het dash lijkt blauw, maar is in werkelijkheid een soort van rare lichtgrijs/blauwige tint op de onderkant. De bovenkant van het dashboard is donkergrijs/zwart. Op de foto lijkt het blauwer dan het is. Het enige deel dat wel blauw is (of beter gezegd, de kleur heeft van de carrosserie), is de middenconsole (waar de klimaatbeheersing, radio en navigatie zitten) en het klepje dat daar overheen getrokken kan worden (je kunt 't nog zien zitten op foto 4, boven de navigatiemodule).

En ja hoor, geen probleem mee :)

[ Voor 5% gewijzigd door PauseBreak op 02-08-2010 13:21 ]

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 14:22
Joopieboy schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 12:14:
Nette wagen PaueBreak! Zie ik het nu goed of is je dash ook blauw? :P

Is het goed als ik jouw en renzo4000 toevoeg aan de TS?
Geen probleem, dit is overigens niet MIJN auto maar nagenoeg zoals ik hem heb besteld ... ik heb overigens wel zelf de foto's geschoten dus wat mij betreft prima!

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Prima, jullie staan er beiden in, en op het moment als je hem hebt en foto's hebt gemaakt dan pas ik het wel aan, ok? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Waar kan ik goedkoop 2 pollenfilters kopen voor een Espace III 3.0 V6 ?

Het zijn geen ingewikkelde filters ofzo, gewoon vierkant, afm. 10x10cm ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Waarschijnlijk bij de eerste de beste automaterialen zaak

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Of je dealer. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
ThinkPad had het over goedkoop. Dan valt de dealer over het algemeen wel af ;) Ik zou gewoon naar of een universele bovag garage gaan of naar de eerste de beste automaterialen zaak.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Ook bij de dealer kosten die dingen de wereld niet, zolang je maar alleen de filters koopt en ze er niet in laat zetten ;) Als je dat wel doet gebeurt er natuurlijk wel wat met de prijs :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Nou, zo'n filtertje kost bij de automateriaalzaak misschien €5 - €10,- en ik ken geen dealer die die bedragen rekent hoor. En laat het me anders even weten ;)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Viel mij trouwens alles behalve mee wat de dealer voor kleine onderdelen telt. Betaalde vandaag 11 euro nog wat voor een achterruit-wisser. Had gedacht dat die bij de dealer wel duurder zouden zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
ThinkPadd schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 17:18:
Waar kan ik goedkoop 2 pollenfilters kopen voor een Espace III 3.0 V6 ?

Het zijn geen ingewikkelde filters ofzo, gewoon vierkant, afm. 10x10cm ofzo.
Brezan. Heb de mijne gisteren vervangen (had ik gewoon zin in), kostte me 16.58 euro incl. 25% korting (nee ik heb geen Espace, maar ik geef je een indicatie :+ ). Bij dit filter boeit het mij niet zo of ik er nou imitatie of OEM inzet.

Owja, en haal je filter er maar eens uit, laat alles zo openstaan en zet dan je blower op max (natuurlijk niet gaan rijden he). Moet je eens zien wat er soms uit kan komen. :+

[ Voor 22% gewijzigd door S_Chief op 03-08-2010 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Ja ik heb dat onlangs schoongemaakt (bij een Espace gaat de lucht via roosters op de buitenspiegels de auto in, en dan via die filters de auto). In/bij de spiegels zat een vieze prak met verrotte bladeren (verklaarde gelijk waarom de airco soms muf rook) omdat er ook regenwater bij komt, en in de ruimte waar die luchtfilters in zaten lagen allemaal blaadjes en insecten, daar ben ik dus even flink met de stofzuiger doorheen geweest :9

Mochten mensen met een Espace III benieuwd zijn hoe je dat schoonmaakt... Onze Duitse Espace vrienden hebben een handleiding gemaakt: http://www.espacefreunde.de/forum/index.php/mv/tree/12932/

En dat van die roosters ken ik ja, bij onze vorige Scenic zaten er wat blaadjes in het ventilatiekanaal, erg irritant, constant van dat getik :X

[ Voor 10% gewijzigd door ThinkPad op 03-08-2010 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
PauseBreak schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 21:39:
Nou, zo'n filtertje kost bij de automateriaalzaak misschien €5 - €10,- en ik ken geen dealer die die bedragen rekent hoor. En laat het me anders even weten ;)
Hangt er vanaf wat je ophaalt natuurlijk :P
pollenfiltertje voor mijn laguna was afgerond 10 euro, maar dat is met korting, dus zal ook iets van 16 euro zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
SChief schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 23:24:
[...]

Brezan. Heb de mijne gisteren vervangen (had ik gewoon zin in), kostte me 16.58 euro incl. 25% korting (nee ik heb geen Espace, maar ik geef je een indicatie :+ ). Bij dit filter boeit het mij niet zo of ik er nou imitatie of OEM inzet.

Owja, en haal je filter er maar eens uit, laat alles zo openstaan en zet dan je blower op max (natuurlijk niet gaan rijden he). Moet je eens zien wat er soms uit kan komen. :+
Wel je ruiten open doen, en vooral doen voordat je nog moet stofzuigen. :+

Die opvang bakjes onder je voorruit, in de goot van de afwatering zeg maar, daar moet je ook eens met regelmaat de zooi uithalen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Hmm, dat is wel een goede eigenlijk. Mijn vriendin klaagde laatst over een muffe lucht uit de ventilatiegaten, dus ik zal ook maar eens even gaan kijken hoe of wat. En dat filtertje eens vervangen is ook niet zo'n gek idee eigenlijk. Dat is ook al in geen 30.000km gebeurd :P

Oh Joopieboy, bij mij doen de plaatjes in de OP het niet.

Nee, merp!

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.