Het grote Renault topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 44.867 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Nette auto, wil je in de TS? En zo ja met welke foto? :)
Bouwjaar en andere specs voor in het lijstje zijn ook welkom. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
L0we schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 00:05:
[...]

Ik heb afgelopen zaterdag een 850 cc motor gekocht, met een renault 6 uit 1970 er omheen. Wat een auto! :D. Import vanuit frankrijk, 28650 kilometer gelopen, en nog helemaal hard. Er zit zelfs nog de eerste uitlaat onder.
Een 6, das echt een heel zeldzame verschijning! Mooie apparaten _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Gaaf, die 6!

enne een automaat is niets voor mij

[ Voor 61% gewijzigd door Jazzper op 05-05-2010 19:28 ]

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:08

Smarron

The bend

Joopieboy, je mag de Renault Megane weghalen uit de TS. Die heb ik vandaag ik moeten leveren, niet geheel onvrijwillig natuurlijk. Daarvoor is deze in de plaats gekomen (en nog heel ietsjes zichtbaar op de achtergrond de ingeleverde Megane). Morgen definitief afscheid nemen door alle sleutels in te leveren:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/uCx8iyfJIe3jqOXdzvAPXU7v/full.jpg

Uiteindelijk gematigd positief in de Megane gereden. De auto zelf was verder prima, maar had ik hem zelf samen mogen stellen, dan had deze er van binnen en onder de motorkap heel anders hebben uit gezien. Maar goed, mijn eisen zijn alsnog ingewilligd in bovenstaande auto, maar dat terzijde.

De Clio is voorlopig wel een blijvertje, ik blijf het leuk vinden om in die auto te rijden! Mijn vriendin verklaart me elke keer weer voor gek (Zij reed dan in de Megane), maar het is toch veel leuker om in een scheurbakje te rijden! :D

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Wat een burgerbak zeg, en een auto met een nieuwe neus en oud type kont, sja. :P

Maar goed, feli! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17:48
Veel rijplezier in de Golf gewenst Smarron :)

De Laguna maakt sinds ongeveer een week een raar geluid vanuit de versnellingsbak. Dit doet-ie alleen in 5 en 6. Inleggen van de versnellingen is geen probleem, maar comfortabel rijden is anders. Het is een soort mechanisch gehuil (anders dan de turbo overigens), dus de auto staat nu bij de dealer om uit te zoeken wat er mis mee is omdat we morgen met 5 man, veel reisspullen en een boot naar ergens bij R'dam moeten. Dat is natuurlijk wel iets dat je veilig wilt doen :p Verder zijn de voorbanden bijna op. Nieuwe zijn besteld (ook een week geleden ongeveer) en die worden er als het goed is maandag a.s. onder gelegd.
Als dat allemaal gedaan is en belangrijker nog, als de Laguna er nog is want mijn pa is niet van plan om na 1 jaar en 40.000km 2.000 euro aan reparaties uit te laten voeren, zal ik foto's maken voor de startpost :)

Edit:
Het rare mechanische gehuil uit de versnellingsbak blijkt van de lagers te komen die naar de eeuwige jachtvelden zijn gegaan. Hoewel Renault Nederland zelf aangaf dat het eigenlijk niet de bedoeling is en het maar incidenteel voorkomt, zal er geen coulance zijn vanuit Renault naar ons toe "omdat het wel incidenteel voorkomt en dus gezien wordt als normale slijtage".
Nou ja, dat is een beetje jammer, maar de bak wordt op dit moment gereviseerd. Voorlopig moeten we het doen met een leenauto (een Opel Astra 1.6 benzine uit '99). Dat wordt een dure week :D

[ Voor 24% gewijzigd door PauseBreak op 07-05-2010 18:00 ]

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09 14:17
Dat je geen coulance krijgt is wel bijzonder, die zit namelijk wel op de 1e generatie Pk6 bakken die voortijdig stuk lopen (lees voor 200.000 km). Later zijn ze gemodificeerd, het probleem ontstaat namelijk doordat de 6e versnelling niet goed gesmeerd wordt. Het slijpsel hiervan sloopt de lagers en uiteindelijk de bak. Let er ook op dat ze bij revisie van de bak ook de modificatie (van de smeergoot) meenemen!
Van welk bouwjaar is de laguna?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:00

BioHazard

*\o/*

PauseBreak schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 16:34:
Veel rijplezier in de Golf gewenst Smarron :)

De Laguna maakt sinds ongeveer een week een raar geluid vanuit de versnellingsbak. Dit doet-ie alleen in 5 en 6. Inleggen van de versnellingen is geen probleem, maar comfortabel rijden is anders. Het is een soort mechanisch gehuil (anders dan de turbo overigens), dus de auto staat nu bij de dealer om uit te zoeken wat er mis mee is omdat we morgen met 5 man, veel reisspullen en een boot naar ergens bij R'dam moeten. Dat is natuurlijk wel iets dat je veilig wilt doen :p Verder zijn de voorbanden bijna op. Nieuwe zijn besteld (ook een week geleden ongeveer) en die worden er als het goed is maandag a.s. onder gelegd.
Als dat allemaal gedaan is en belangrijker nog, als de Laguna er nog is want mijn pa is niet van plan om na 1 jaar en 40.000km 2.000 euro aan reparaties uit te laten voeren, zal ik foto's maken voor de startpost :)

Edit:
Het rare mechanische gehuil uit de versnellingsbak blijkt van de lagers te komen die naar de eeuwige jachtvelden zijn gegaan. Hoewel Renault Nederland zelf aangaf dat het eigenlijk niet de bedoeling is en het maar incidenteel voorkomt, zal er geen coulance zijn vanuit Renault naar ons toe "omdat het wel incidenteel voorkomt en dus gezien wordt als normale slijtage".
Nou ja, dat is een beetje jammer, maar de bak wordt op dit moment gereviseerd. Voorlopig moeten we het doen met een leenauto (een Opel Astra 1.6 benzine uit '99). Dat wordt een dure week :D
LOLWUT....

Ik heb nu ook iets dergelijks. Als ik rond de 3700-3800 toeren rijd, en laat het gas dan los, dan giert die best duidelijk. Een paar honderd toeren later stopt dat geluid. GODVER, als dit hetzelfde is, dan verkoop ik die grafbak van een Megane echt per direct. Heb dat ding nu 2 maanden, en al genoeg bullshit gehad. :X ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Als je de koppeling intrapt, blijft het gieren dan of gaat het weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

Goed punt, na het werk even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 08:25

911GT2

en blazen maar!

Weet iemand of er demo's zijn van de megáne RS? Mijn vader is er voor in de running, maar de dealer in Breda bestaat niet meer. Dus nu is de vraag welke in de regio heeft wel een RS staan als demo iemand hier die info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

melcon schreef op maandag 10 mei 2010 @ 14:59:
Als je de koppeling intrapt, blijft het gieren dan of gaat het weg?
Stel, het gaat weg bij het intrappen van de koppeling, wat is er dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
melcon schreef op maandag 10 mei 2010 @ 12:52:
Dat je geen coulance krijgt is wel bijzonder, die zit namelijk wel op de 1e generatie Pk6 bakken die voortijdig stuk lopen (lees voor 200.000 km). Later zijn ze gemodificeerd, het probleem ontstaat namelijk doordat de 6e versnelling niet goed gesmeerd wordt. Het slijpsel hiervan sloopt de lagers en uiteindelijk de bak. Let er ook op dat ze bij revisie van de bak ook de modificatie (van de smeergoot) meenemen!
Van welk bouwjaar is de laguna?
Hm, apart. Nou ja, ik zal de info doorspelen aan m'n pa als het van toepassing mocht blijken te zijn. Het betreft een Laguna II phase I uit 2004, met de 2.2dCi motor die gekoppeld is aan een handmatige 6-bak.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
911GT2 schreef op maandag 10 mei 2010 @ 15:50:
Weet iemand of er demo's zijn van de megáne RS? Mijn vader is er voor in de running, maar de dealer in Breda bestaat niet meer. Dus nu is de vraag welke in de regio heeft wel een RS staan als demo iemand hier die info?
ja dat kan bij Van Kerkhof & Visscher Rotterdam & Gorinchem. Dit is zover ik weet de enige echte renault sport dealer in Nederland. Ze moeten daar alle sports hebben staan. Inclusief de r26r :9~ Ik heb ook is het vorige type megane RS mee gekregen.

[ Voor 3% gewijzigd door KappeNou op 10-05-2010 20:01 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-09 16:17

Dentheman

Zie signature

Renault Leeuwarden heeft een Megane RS staan meen ik, wel het oude model maar die wagen ziet er zo bruut uit :9~ Stond er vandaag toevallig nog naast bij het stoplicht

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:01
911GT2 schreef op maandag 10 mei 2010 @ 15:50:
Auto Indumij Etten-Leur. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
In Zevenaar hebben ze ook een megane 3 RS demo, ook niet echt om de hoek maar wel te doen vanaf breda.

@BioHazard, dan zit het hoogstwaarschijnlijk in het dubbeldempend vliegwiel en niet in de bak zelf.

@Pausebreak, in het 2004 model kan ook de 2e generatie van die bak zitten, die valt inderdaad buiten de coulance regeling. En dan is het gewoon balen, dan ben je afhankelijk van je dealer voor Coulance. En de meeste dealers zullen op een 6 jaar oude geen coulance meer geven. Wat is de km. stand eigenlijk? Als die al 240k er op heeft zitten, dan is het al heel wat voor een PK6 achter het mega koppel van de 2.2 dci.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
@melcon:
Bedankt voor de info, ik zal de jongens van de dealer wel eens vragen welke bak er achter hangt (en wat ze er nu mee hebben gedaan).
Kilometerstand is - uit m'n hoofd - iets minder dan 157.000km. Hoewel zo'n 2.2dCi een leuk koppel heeft, vind ik afgerond 160k km toch wel redelijk rap voor zo'n bak om in de soep te lopen en daarbij, 320Nm is voor een diesel ook weer niet zo extreem veel en we hebben verder niks laten doen, dus (chip)tuning is uitgesloten als oorzaak.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Het is vrij snel ja, het probleem met die bakken is eigenlijk dat ze gewoon niet goed getest zijn.
Kleine toelichting, het is een 6bak in de behuizing van een 5 bak. Het grote voordeel hiervan is uiteraard
dat het geheel erg compact blijft, het nadeel is dat de smering erg kritisch wordt. Zeker de eerste jaren waren simpelweg niet goed, vanaf de phase II zijn ze zodanig aangepast dat stuklopen niet meer voorkomt.
Helaas geld dat niet voor het 2004 model, al waren die bakken al aanzienlijk beter als de 2001/2002/2003 modellen. 320Nm lijkt niet zo veel,maar het zijn toch een hoop krachten die zo'n bak te verwerken krijgt.

De sterke verbetering voor de 6bak voor de phase II is overigens gedaan vanwege de nieuwe 2.0 dci.
Deze heeft 370 nm koppel voor de 175 en zelfs 400 nm voor de GT (180 pk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Bedankt voor de toelichting, daar kan ik wel wat mee richting m'n pa toe :)
En ja, 320Nm is op zich wel redelijk wat om te verwerken, maar als ik zie dat de Golf IV van m'n buurjongen 334Nm (uiteraard getuned) al 3 jaar en 130.000km probleemloos op de weg legt dan is dit toch wel erg zuur :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
VW en Renault is ook niet te vergelijken >:)
Als je rijk wil worden moet je een renault bovag garage gaan beginnen ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Dat zegt natuurlijk niets, bij alle merken kun je goede en slechte exemplaren vinden. VW kent ook meer dan genoeg gebreken, bijvoorbeeld de DSG bakken. Die willen bijvoorbeeld bij lage temperaturen moeilijk tot niet in de achterruit. De afgelopen jaren zijn ze ook gigantisch door de mand gevallen bij duurtesten van b.v. autobild. (http://autointernationaal.nl/artikel.php?id=8221&n=10).

Renault heeft zeker een slechte periode gekend, rond 2001-2003 kwa betrouwbaarheid. Dit hebben ze erkend en hebben ze op gereageerd. Op dit moment bevinden ze zich kwa betrouwbaarheid in de bovenste regionen. In de adac pech statistieken voor 2008 staat de scenic bijvoorbeeld bovenaan. De Megane eindigt voor toyota & voor honda op de 2e plek.

Zelfs de laguna doet het bijzonder goed met een gedeelde tweede plek samen met Audi & Mercedes. Dat is dus beter dan de avensis en de mondeo.

Vergeet ook niet dat dit echt niet bij elke auto voorkomt :)
Een vriend van me die voornamelijk renault doet heeft b.v. een espace 2.2 Dci in onderhoud met 420.000 km op de teller, met de originele bak + motor die ook nog eens alleen het normale onderhoud heeft gehad. Dus geen reparaties.

Overigens ben ik van mening dat echte slechte autos niet meer gemaakt worden, dit zie je ook wel terug in de cijfers.

[ Voor 4% gewijzigd door melcon op 12-05-2010 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

Laat mij een 2003 Megane hebben.

ph34r :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 15:24
En ik toevallig een 2002 Clio, overigens moet ik daar nog altijd fatsoenlijke foto's maken voor de startpost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
Mijn wagen staat te koop. :)

Renault Megane Coupe 1.6 uit 2000, 74.000km, kleur Gris Boreal.

Mail voor meer info: piet.kanarie **at** gmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Het gaat hard hier met de renaults. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Waar het niet hard mee gaat is het reviseren van de versnellingsbak. Ze hopen/verwachten er vrijdag a.s. eindelijk mee klaar te zijn. Dan heeft het ding dus twee volle weken bij de dealer gestaan. Gelukkig heeft m'n ma ook nog een auto (nou ja, een '94 Ford Fiesta, niet echt een auto-auto, maar het rijdt) anders was het toch wel zuur geweest :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Zaterdag gaan we rijden met de RS, ben benieuwd.

Nadat we een paar jaar terug een clio als boodschappenwagentje gehad hebben is Renault niet echt optie 1 om te kopen bij mijn moeder. Ben bebieuwd of de RS dat kan compenseren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Met welke RS gaan jullie dan rijden? De Twingo, Clio of Mégane?

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Megane

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
Dat gaat dus goedkomen! Ik heb die auto pas een weekend gehad, en hoewel mijn referentiekader niet heel spannend is, was ik echt onder de indruk. Have fun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Veel plezier vandaag dan, 911GT2 :)

De Laguna is ook weer terug van de garage. Straks maar eens even kijken of het nu echt helemaal weg is :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

We hebben gereden in de Megane RS.

We vonden het heel erg een auto met twee gezichten. Tot 4000 toeren was bij best saai, en redelijk mak. Snelheid is dan niet erg indrukwekkend.

Om hem te laten presteren moet je hem hoog in de toeren rijden (logisch het is een turbomotor) dan komt de snelheid naar boven. Dan wordt het wel een andere auto, maar nooit heb je het gevoel met een monster op pad te zijn.

De RS was als tweede auto voor naast de Boxster S die mijn ouders al hebben. En met dat in ogenschouw viel de RS eigenlijk wat tegen. Hij zou sneller naar de 100 moeten zijn als de Boxster, en dat issie misschien ook wel, maar zo voelt het niet aan. Geen enkele emotie, doordat de auto hoogtoerig is is de kick die je krijgt bij het optrekken niet te vergelijken met het koppel wat de Boxster heeft. Ook als is die minder snel (scheelt 0,5 seconden geloof ik) hij voelt veel sneller. Zelfs met de settings in extreme hing hij niet extreem aan het gas.

We reden de RS met het optionele sportonderstel en met de recaro stoelen. Het onderstel zou volgens de dealer behoorlijk hard zijn, maar dat viel ons wat tegen (we hebben ook een VX 220 T in de familie dus we weten echt wel wat hard is). De recaro stoelen zaten goed als je er in zat, maar er in en er uit is vanwege de zijdelingse steunen voor de bovenbenen echt een drama. Het stuur is voor mijn smaak iets te dik, en ligt nooit echt lekker in de hand omdat er te veel friemels aan zitten.

Ik was wel erg onder de indruk van de remmen, die zijn erg goed. Maar de achterkant wordt wat zweverig op hogere snelheden, en bij hard remmen. Ook het motorgeluid viel zwaar tegen.

Het plan was om de mondeo weg te doen en de RS naast de Boxster voor dagelijks gebruik te nemen. Na de ervaring met de RS blijft de mondeo nog een paar jaartjes als dagelijks vervoer en komt er in de loop van volgend jaar een nieuwe Boxster S.

Leuke auto de RS maar mist gewoon te veel emotie/ rijplezier om echt leuk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
De megane blijft een auto voor dagelijks vervoer. Maar het is vaak dat zo'n 2.0T een beetje mak aan voelt ook al heeft hij 340 Nm @ 3000 tpm. Dat is ook bij de golf gti zo. Als je hem daarentegen chipt dan is het een heel ander beest. Een maat van me had het vorige model megane RS gechipt en brembo remmen + andere veren. Dat is echt zo'n groot verschil met standaard uit de fabriek.

Ik zou zeggen probeer ook de nieuwe face lift Leon Cupra R. Ik verbaasde me echt over die auto. Ook door het "sperr" diff. Waar ik in heb gereden had ook een billstein schroefset met brede Pzero's eronder wat ook een verschil maakt. Maar het blok is vanuit de fabriek al super fel! Ik heb ook in het oude en nieuwe model boxster S gereden, maar dat is wel een leuke auto voor er naast. De face lift is ook echt een stuk netter van buiten en vooral van binnen. >klik< wel wat duurder, maar dan heb je ook wat leuks.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
@911GT2: Ik heb net in de megane RS gestuurd. Ik snap nu wat je bedoelt
Hij voelt niet mechanisch aan. Je voelt de grip van de banden niet goed en hij was constant in de bochten met het binnenste wiel aan het burnen.. Ik dacht zullen wel slechte banden zijn, maar het waren Dunlop sportmaxx TT's, dat zijn wel 1 van de beste normale straat banden die je kan krijgen.
Het lijkt alsof je thuis achter de playstation zit. Volgens mij had deze niet het optionele "sperr" diff.

Nee het was echt niet te vergelijken met de 2010 leon cupra R. Welke volgens mij gechipt was naar 310pk. Want die voelde een heeel stuk sneller aan. De cupra R had eerder vermogen en ook iets langer. De megane stopte wel bij 6200rpm. Met dat ding trok je tenminste echt uit de bochten zonder burnent binnenwiel :9 Wel een stuk duurder, maar wel leuker. Ik weet niet hoe de normale Cupra te vergelijken is. Ik zou zeggen probeer die ook is

[ Voor 14% gewijzigd door KappeNou op 28-05-2010 17:25 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 15:17

Epsilon

Toch maar even een kleine spam :x

Voor iemand met een Renault 19 16v (of clio RS cup zonder abs) heb ik een setje brembo achterschijven te koop :).

http://link.marktplaats.nl/324439791

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Heb je die nog steeds? :o

[ Voor 4% gewijzigd door Joopieboy op 29-05-2010 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Ennn de Laguna staat weer bij de dealer. Nu maar hopen dat dit het laatste is en niet de aanleiding tot meer gezeik.
De radio/bluetooth/navigatie doet het niet meer. Erg vervelend :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Haha het is en blijft een Renault. :+

Die dealers zullen iig niet snel een crisis niet overleven denk ik zo. :P

Edit: nog mensen updates voor de TS of voor het ledengedeelte, of mensen met een andere auto, of juist geen meer? Dan weet ik, of kan ik de boel up to date houden. :)

[ Voor 43% gewijzigd door Joopieboy op 31-05-2010 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Ja dat is dan weer een pluspunt maar dat we eerst die bak 2 volledige weken kwijt zijn omdat ze vergeten(!) waren een modificatie door te voeren waardoor de bak er dus weer onderuit moest en nu weer een, naar alle waarschijnlijkheid, viertal dagen en dan vooral zo kort op elkaar, dat is erg zuur.
Dat Renault geen coulantie geeft op die bak (het was de eerste PK6 bak) vind ik ook niet erg klantvriendelijk trouwens.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Dat is wel balen dan, zou je wel verwachten eigenlijk.
En een domme fout ook nog eens. 8)7

Kan gebeuren maar bij Renault hoor je dat wel vaker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Ja, die auto had met een week klaar kunnen zijn de eerste keer. Maar goed, vandaag het ding weer ophalen, met verse radio/bluetooth/navi-unit erin. Dat zal ook wel weer de nodige knaken gaan kosten. 8)7

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

Ik heb lekkende deuren :p Er loopt water in het vakje onder mijn voeten. Blijkbaar te fixen met een kit randje ergens of iets dergelijks, maar waar? :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@Pausebreak, haha, de modificatie vergeten dus :P handige jongens :)

Hoe een megane 3 RS rijdt weet ik niet, maar een R26R rijdt toch echt aanzienlijk beter als een cockster boxster. Het is natuurlijk wel zo dat de gewichtsverdeling anders en dat een 4 cilinder turbo nooit de geluidsbeleving biedt die een atmo zescilinder biedt. Wat dat betreft had je beter kunnen gaan kijken voor een clio V6, al is dat weer niet geschikt voor dagelijks :P

@Kappenou, in die reviews komt juist terug dat er zo veel grip is en dat binnenste wiel juist niet doorslipt in de versie zonder sper-diff. In de versie met spreekt dat uiteraard voor zich. Bandenspanning verkeerd oid?
Ook als je kijkt naar de rondetijden op de diverse circuits waaronder de nordschleife komt die 310 pk cupra niet eens in de buurt ondanks 60 pk meer.

Recent nog wel wat leuks meegemaakt, op de achteraf weggetjes porsche 911 (996) opgeduwd met de 19. Rechte stukken trok die uiteraard weg, maar kon daar makkelijk voor compenseren in de bochten. Ik was onderweg naar het cafe, bleek hij daar ook te stoppen. Komt die gast naar me toe lopen, hoeveel pk ik er wel niet in had :P Zijn kin viel nog net niet op de grond bij de melding van 100pk ;) Nog wel leuk mee gebabbeld, gast had ook nog een 911 GT3 RS (kwijl :9~ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
[b][message=34095277,noline]

@Kappenou, in die reviews komt juist terug dat er zo veel grip is en dat binnenste wiel juist niet doorslipt in de versie zonder sper-diff. In de versie met spreekt dat uiteraard voor zich. Bandenspanning verkeerd oid?
Ook als je kijkt naar de rondetijden op de diverse circuits waaronder de nordschleife komt die 310 pk cupra niet eens in de buurt ondanks 60 pk meer.
Weet je zeker dat het over de nieuwe megane gaat? Ik zie je namelijk ook wat over de R26R zeggen en dat is het oude model. Het oude model rijd naar mijn mening ook een stuk beter!
Nee banden spanning was goed, banden waren goed. De megane was echt om het minste of geringste met het binnenste wiel aan het spinnen. Dit terwijl het ook nog perfect weer was..
Na elke bocht keek in de achteruitkijk spiegel en zag ik een wolk rook :D opzich wel grappig

Ik heb het ook niet over de Nederlandse 310 cupra versie (gechipt door JD vanuit Seat zelf) maar over de nieuwe 2010 Cupra R Deze heeft een sperr diff en is vanuit Seat van der Velden ook gechipt door JD naar 310pk. Ook heeft deze een billstein schroefset en andere 19" velgen met Pzero nero's.
Maar de weersomstandigheden waren met de Cupra R een stuk slechter. Het was toen onder de 10 graden en later op de dag vochtig/nat wegdek wat Pzero's echt niet leuk vinden. Maar als nog heeel weinig last van burnen.

Ik weet ook wel dat deze Cupra R een stuk duurder is en daarom niet geheel te vergelijken is. Je moet eerder de normale 245PK cupra zonder sperr vergelijken. Maar het viel me gewoon op dat de nieuwe megane RS gewoon niet sportief lekker rijd, het voelt gewoon als een wat snellere normale renault aan. Vooral als je er net instapt. Het voelt heel playstation achtig aan, ook al zou die met een coureur snelle tijden op het circuit zetten. Het voelt heel on natuurlijk aan om er hard mee te knallen, wat bij de andere/oudere RS modellen van Renault precies andersom is..

[ Voor 18% gewijzigd door KappeNou op 31-05-2010 15:47 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:06
Zaterdag ga ik met mijn opa bij wat Renault Scenics kijken. Nu ben ik eenkennig, ik rijd alleen Alfa Romeo, maar ik heb wel wat technische kennis ed ;)

Waar moet ik rekening mee houden? Zijn die Scenis 2002-2004 net zulke rampenbakken als de Laguna's uit die jaren? En de 2005 en ouder, zijn die beter?

Hij rijdt niet veel (5000km p/jaar, benzine dus), budget is niet echt een issue, maar liever 5.000 euro dan 10.000 euro. Iemand hier met voldoende onafhankelijke kennis van zaken? :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Kijkt je opa alleen naar renault/scenic? Want er zijn nog meer leuke auto's voor opa's die een breed occasion budget hebben ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
KappeNou schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 17:19:
Kijkt je opa alleen naar renault/scenic? Want er zijn nog meer leuke auto's voor opa's die een breed occasion budget hebben ;)
Zoals? :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 23:04

djidee

Mr. Slungel

Met een hoge zit?

Audi A2 (staan 2 daar bij jou in de buurt voor iets meer dan 8 mille, lekker zuinig), Zafira, C-max, 307 zit vrij hoog (enorm aanbod), C3, Xsara Picasso, Honda Jazz (in Hoogeveen, betrouwbaar en automaatje), Merc A-klasse is ook hoge zit en zo kun je nog wel even doorgaan :)

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Wat zijn de eisen en budget waar de auto aan moet voldoen?
djidee schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 10:03:
Met een hoge zit?

Audi A2 (staan 2 daar bij jou in de buurt voor iets meer dan 8 mille, lekker zuinig), Zafira, C-max, 307 zit vrij hoog (enorm aanbod), C3, Xsara Picasso, Honda Jazz (in Hoogeveen, betrouwbaar en automaatje), Merc A-klasse is ook hoge zit en zo kun je nog wel even doorgaan :)
Dat zijn idd een aantal opties.
Toen de A2 uit kwam vonden veel mensen het niet zo'n mooie auto. Maar ik moet zeggen dat ik hem nu wel waardeer. Hij was zijn tijd ver vooruit. Idd ook zuinig en niet zo zwaar door het audi alluminium space frame welke in die tijd alleen in de A8 gebruikt werd. In combinatie met de niet veel voorkomende 1.6fsi 110pk of 1.4tdi 90pk ook best vlot!

[ Voor 70% gewijzigd door KappeNou op 02-06-2010 11:08 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
@Joopieboy hier leuke foto's voor in de TS:

Opklikken voor groter formaat

Afbeeldingslocatie: http://www.goet-foud.nl/ruud/DSC01781-600.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.goet-foud.nl/ruud/DSC01783-600.jpg

Is dus een Clio 1.6 Dynamique Phase II uit 2002.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Nette auto idd, zal je straks even toevoegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-09 10:04
Hallo,

ik zit met een vraag en ik weet niet goed waar ik het antwoord kan vinden.

Ik heb stevige interesse voor een Grand Scenic, en was op zoek naar de afmetingen van de auto, en meer bepaald de hoogte van de wagen wanneer het koffer van de wagen open is.

Dit om na te gaan of we de auto kunnen openen in de garage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Grand Scenic 2004-2006:

lengte 4493 mm
breedte 1810 mm
hoogte 1636 mm
wielbasis 2736 mm
spoorbreedte voor 1506 mm
spoorbreedte achter 1506 mm

[ Voor 28% gewijzigd door KappeNou op 02-06-2010 12:20 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Laatst online: 20:08

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Deef_ schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 11:36:
Hallo,

Ik heb stevige interesse voor een Grand Scenic, en was op zoek naar de afmetingen van de auto, en meer bepaald de hoogte van de wagen wanneer het koffer van de wagen open is.

Ga naar de garage en maak een proefrit? Zet hem thuis in de garage en ga het meten? :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
KappeNou schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 10:56:
Wat zijn de eisen en budget waar de auto aan moet voldoen?
djidee schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 10:03:
Met een hoge zit?

Ik ga vanavond nog maar eens bellen met ze over dat budget. Want daar valt of staat het mee. Familie heeft een Scenic en dat vinden ze wel wat, maar in hoeverre dat een eis is :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Bedoelde inderdaad de nieuwe kappenou, binnen de club renault sportives zijn er een aantal mensen die er ook mee gereden dan wel in bezit hebben. Die kunnen niet beamen wat jij beschrijft, maar goed, de R26R is sowieso niet te matchen alleen al vanwege het (relatief) lage gewicht. Zal zelf voor sportief gebruik niet zo'n auto kopen, 1000 kg is wel de max en dat mag ook bereikt worden na strippen.

Sport spider lijkt me nog wel een keer echt gaaf als circuitauto, dan wel willy motor er uit wippen en Clio RS motor met turbo modificatie er in wippen (is makkelijk als een Megane RS motor, dat is zoveel gedoe met de aansturing / electronica erom heen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Misschien willen die mensen het niet toegeven ofzo :? Maar je kon er echt niet omheen. Constant was dat binnenste wiel aan het spinnen. Het was wel om te lachen hoor :D
Wat me wel opviel was dat hij niet ging onder sturen. Gewoon door de bocht, alleen niet zo snel ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 08:10

Korakal

Up up up!

Deef_ schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 11:36:
Hallo,

Op pagina 49 van de brochure staat dat netjes vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Boxster vs de megane 3 RS, scheelt heel weinig :)

klik

[ Voor 58% gewijzigd door melcon op 05-06-2010 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
melcon schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 12:50:
Boxster vs de megane 3 RS, scheelt heel weinig :)

klik
Die cup versie met sperr diff zou ik nog wel is in willen rijden.
Wat tiff al zegt, hij voelt niet lekker en snel aan.
Overigens is dat nou niet echt tijden zetten 1 voor 1, maar meer lollig knallen ;) maar wel leuk

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Zeker waar! Daarom ook erg leuk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Laatst online: 15-09 10:08
Had gisteren een dagje een Kangoo bebop mee omdat mijn kangoo z'n jaarlijkse verwendag had bi de dealer. Iemand nog intresse in een mini-review? Of zijn de clio's en megane's met veel vermogen interessanter en roept het uiterlijk van de kangoo te veel :r op?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Bij mij wel ;) Maar goed wellicht zijn er evengoed nog enthousiastelingen hier ;)

Zelf zit ik nog even met de vraag of je bij de Renault dealer altijd een andere auto meekrijgt als je daar je auto ter reparatie aanbied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ligt aan de dealer. Ik rij lease en bij mijn contract is het zo geregeld dat als een bezoek aan de dealer langer duurt dan een uur dat ik dan vervangend vervoer krijg.
Veel dealers bieden een fiets, haal en breng service binnen redelijke afstand en tegen een bescheiden vergoeding een auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Wijnands schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 09:42:
Had gisteren een dagje een Kangoo bebop mee omdat mijn kangoo z'n jaarlijkse verwendag had bi de dealer. Iemand nog intresse in een mini-review? Of zijn de clio's en megane's met veel vermogen interessanter en roept het uiterlijk van de kangoo te veel :r op?
Een kangoo waar een 2.0T in gehangen is kan ook wel leuk zijn :*) ;)
Kom maar met die mooie review!

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Renault Kangoo Bebop

Afbeeldingslocatie: http://www.carbodydesign.com/archive/2008/10/20-renault-kangoo-be-bop/Renault-Kangoo-Be-Bop-06.jpg

Toen ik bij de dealer kwam aanrijden om mijn Kangoo voor z'n jaarlijkse vertroeteldag te brengen stond de Bebop al op een prominent plekje. Op de een of andere manier moet ik als ik die auto zie altijd denken aan de Land Rover Defender die er ook in een korte en lange uitvoering is.
Het wagentje is wel een opvallende verschijning in z'n 2 kleuren uitvoering met ook nog 's belettering van de dealer erop.

Ik had deze keer dus mazzel, ipv een clio, waar ik niet goed in pas, of een doodsaaie Scenic mocht ik een dagje rondrijden in de Bebop.
Een leuke verschijning in het oranje-rood metallic met zilverkleurige accenten. Vrolijke bekleding ook. Het dashbord,, wat bij mij 2 kleuren grijs is, is grotendeels uitgevoerd in een donkerblauwe, bijna paarse tint die ook in de stoelen terugkomt. Bediening is eigenlijk hetzelfde als in z'n grote broertje.

Meteen bij het wegrijden valt me al op dat deze auto een stuk pittiger overkomt. De grote Kangoo rijdt prima maar je merkt wel heel duidelijk dat het een personenversie van een bestelbus is. Deze kleine komt veel vlotter over terwijl er dezelfde 1.6 motor in ligt en de auto niet heel erg veel lichter is. In de bochten merk ik echt het verschil. De 16"lichtmetalen wielen schelen iets maar het onderstel en de vering is ook duidelijk anders, de koets helt veel minder over wat de wegligging ten goede komt. Een paar verkeersdrempels die ik met de grote kangoo met 40 moet nemen omdat ik anders de schokbrekers en veren hoor protesteren kan ik nu rustig met 50km/u nemen. Schakelen en de pedalen werken net zoals in de grote Kangoo (en de vorige Megane). Ook op de snelweg merk ik dat het net wat minder log is allemaal. Inhalen gaat soepeler en een tussensprintje ook. Ik trek wel de aandacht en er wordt een paar keer naar me getoeterd.

Rijden is dus dik in orde maar dat is niet de enige reden dat ik vrolijk word van deze auto. Boven de voorstoelen zitten 2 kleine dakraampjes die onafhankelijk met de hand geopent kunnen worden. Achterin zit ook nog een dakraam. Het interieur oogt licht en vrolijk. De standaard radio is prima in orde. Met een knopje bij de handrem kan ik de ruit in de achterdeur bedienen wat, samen met de dakraampjes, toch een behoorlijk open gevoel geeft.

Zo praktisch als z'n grote broer is deze baby kangoo niet. Achterin geen bank maar 2 vrolijk gekleurde stoeltjes. De achterraampjes kunnen niet eens openklappen. Bagageruimte is net voldoende voor een paar boodschappen tassen. De opbergvakken bij het plafond missen. Waarom het achterste stuk van het glazen dak kan openklappen snap ik niet goed, moet je hier een surfplank kwijt ofzo?

Ondanks deze praktische bezwaren blijf ik vrolijk van deze auto. Ik bewonder 't lef van Renault om deze eigenwijze concept auto vrijwel ongewijzigd in produktie te nemen. Wel vraag ik me af wat de doelgroep is van deze auto. Prijsverschil met een 5 deurs kangoo met heel erg veel bagageruimte is niet zo heel groot. Als 2e auto voor een gezin met kinderen is het zeker een interessante optie maar ook daar is de vrij forse aanschafprijs, zeker in vergelijking met meer conventionele auto's zoals een (grand) modus, clio estate of 207 break, een factor.

[ Voor 4% gewijzigd door Wijnands op 08-06-2010 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Wel een grappige auto :) De nieuwe Kangoo oogt wel een heel stuk beter dan de oude

[ Voor 53% gewijzigd door KappeNou op 08-06-2010 12:07 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Tja, ach. Ik ben nog steeds blij met mijn kangoo. Heel veel bruikbare ruimte voor een nette prijs en zodra je eenmaal gewend bent aan het feit dat je een bus rijdt is het best prettig sturen.

[ Voor 32% gewijzigd door Wijnands op 08-06-2010 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
ow nee he :P

Afbeeldingslocatie: http://clubrenaultsportives.ath.cx/images/laguna/IMAG0006.jpg

nou vooruit dan maar, het is niet anders ;)
Afbeeldingslocatie: http://clubrenaultsportives.ath.cx/images/laguna/IMAG0007.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Wijnands schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 13:12:
Tja, ach. Ik ben nog steeds blij met mijn kangoo. Heel veel bruikbare ruimte voor een nette prijs en zodra je eenmaal gewend bent aan het feit dat je een bus rijdt is het best prettig sturen.
welk bouwjaar heb je? Nieuw model?

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 13:12:
Heb die kangoo maar ingeruild op een V70.... nooit mee moe van die herrie om je heen :)

Verder leuke bruikbare auto inderdaad!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2010 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Snel hier melden dan: Het grote Volvo topic - Deel 3

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
KappeNou schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 14:16:
[...]

welk bouwjaar heb je? Nieuw model?
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3243/2778285962_31e16697c1.jpg
Deze uit 2008.

@rutgerM: Zo lawaaig vind ik 'm onder de 120km/u niet. Nee het is geen V70 maar ik rij ook geen V70 voor wat me dit kost en ik zit in een V70 lang zo prettig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
melcon schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 14:09:
ow nee he :P

[afbeelding]

nou vooruit dan maar, het is niet anders ;)
[afbeelding]
plaatjes doen het niet :o

@Wijnands:
Leuke mini-review :)

De Laguna rijdt nu rond met een ... BANDJESradio :( De radio/cd-speler die er normaal gesproken in hoort hadden ze niet meer op voorraad en een nieuwe zou 2 - 3 weken kunnen duren voordat die er zou zijn dus ze zijn nu al anderhalve week aan het proberen het ding te repareren. Hopen dat dat lukt en tot die tijd maar even behelpen met bandjes, bizar slechte ontvangst en geen stuurwielbediening.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
lol, bandjes nog wel :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Dat is wel heel slecht. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 15:19:
[...]

[afbeelding]
Deze uit 2008.

@rutgerM: Zo lawaaig vind ik 'm onder de 120km/u niet. Nee het is geen V70 maar ik rij ook geen V70 voor wat me dit kost en ik zit in een V70 lang zo prettig niet.
Niet prettig zitten ? Mhh dat zeg je niet meer nadat je er in gereden hebt ;)

En die V70 loopt wel even een heel stukkie zuiniger dan een Kangoo... lage toeren he op een grotere motor :)

Tja, lol mee gehad maar nooit meer voor vast iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Verwijderd schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 17:51:
[...]

Niet prettig zitten ? Mhh dat zeg je niet meer nadat je er in gereden hebt ;)
Wellicht is het huidige model radicaal vernieuwd maar de vorige 2 kon ik m'n benen nauwelijks in kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 21:45:
[...]

Wellicht is het huidige model radicaal vernieuwd maar de vorige 2 kon ik m'n benen nauwelijks in kwijt.
In de classic en v70N kun je je benen, hoe lang ook, prima kwijt.

Veel mensen vergeten dat die stoelen alle kanten op kunnen, ja ook de goede ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 04:49
Wijnands schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 11:09:
Renault Kangoo Bebop

[afbeelding]

Toen ik bij de dealer kwam aanrijden om mijn Kangoo voor z'n jaarlijkse vertroeteldag te brengen stond de Bebop al op een prominent plekje. Op de een of andere manier moet ik als ik die auto zie altijd denken aan de Land Rover Defender die er ook in een korte en lange uitvoering is.
Het wagentje is wel een opvallende verschijning in z'n 2 kleuren uitvoering met ook nog 's belettering van de dealer erop.

Ik had deze keer dus mazzel, ipv een clio, waar ik niet goed in pas, of een doodsaaie Scenic mocht ik een dagje rondrijden in de Bebop.
Een leuke verschijning in het oranje-rood metallic met zilverkleurige accenten. Vrolijke bekleding ook. Het dashbord,, wat bij mij 2 kleuren grijs is, is grotendeels uitgevoerd in een donkerblauwe, bijna paarse tint die ook in de stoelen terugkomt. Bediening is eigenlijk hetzelfde als in z'n grote broertje.

Meteen bij het wegrijden valt me al op dat deze auto een stuk pittiger overkomt. De grote Kangoo rijdt prima maar je merkt wel heel duidelijk dat het een personenversie van een bestelbus is. Deze kleine komt veel vlotter over terwijl er dezelfde 1.6 motor in ligt en de auto niet heel erg veel lichter is. In de bochten merk ik echt het verschil. De 16"lichtmetalen wielen schelen iets maar het onderstel en de vering is ook duidelijk anders, de koets helt veel minder over wat de wegligging ten goede komt. Een paar verkeersdrempels die ik met de grote kangoo met 40 moet nemen omdat ik anders de schokbrekers en veren hoor protesteren kan ik nu rustig met 50km/u nemen. Schakelen en de pedalen werken net zoals in de grote Kangoo (en de vorige Megane). Ook op de snelweg merk ik dat het net wat minder log is allemaal. Inhalen gaat soepeler en een tussensprintje ook. Ik trek wel de aandacht en er wordt een paar keer naar me getoeterd.

Rijden is dus dik in orde maar dat is niet de enige reden dat ik vrolijk word van deze auto. Boven de voorstoelen zitten 2 kleine dakraampjes die onafhankelijk met de hand geopent kunnen worden. Achterin zit ook nog een dakraam. Het interieur oogt licht en vrolijk. De standaard radio is prima in orde. Met een knopje bij de handrem kan ik de ruit in de achterdeur bedienen wat, samen met de dakraampjes, toch een behoorlijk open gevoel geeft.

Zo praktisch als z'n grote broer is deze baby kangoo niet. Achterin geen bank maar 2 vrolijk gekleurde stoeltjes. De achterraampjes kunnen niet eens openklappen. Bagageruimte is net voldoende voor een paar boodschappen tassen. De opbergvakken bij het plafond missen. Waarom het achterste stuk van het glazen dak kan openklappen snap ik niet goed, moet je hier een surfplank kwijt ofzo?

Ondanks deze praktische bezwaren blijf ik vrolijk van deze auto. Ik bewonder 't lef van Renault om deze eigenwijze concept auto vrijwel ongewijzigd in produktie te nemen. Wel vraag ik me af wat de doelgroep is van deze auto. Prijsverschil met een 5 deurs kangoo met heel erg veel bagageruimte is niet zo heel groot. Als 2e auto voor een gezin met kinderen is het zeker een interessante optie maar ook daar is de vrij forse aanschafprijs, zeker in vergelijking met meer conventionele auto's zoals een (grand) modus, clio estate of 207 break, een factor.
Als ik het gewoon lees, is het eigenlijk een Twingo met een hoger dak en een grotere motorkap? Appart, maar gaat een beetje net zoals de Modus een beetje floppe vrees ik. Renault denkt soms niet goed na of is te optimistisch bij het invoeren van modellen die in geen enkel segment passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

vandaag ben ik verhuis in m'n twingo (en met behulp van een XC70) maar de twingo zat vanaf de achterstoelen totaan het achteraam nokkievol, en toen lag hij al onwijs laag, toen nog 39 liter brandstof erbij getankt (40L tank :p) en hij lag lekker laag, ik begin bijna te denken aan een verlaging. Maar wat kan er veel in zo'n auto als je het allemaal een beetje gunstig neerlegt, achter/onder de voorstoelen kan je al onwijs veel kwijt, en het kinderzitje van de kleine van m'n vriendin had ik erin laten zitten, en alsnog 1:15 rijden :D

Binnenkort wiellager links en/of rechts vervangen en dan misschien toch maar naar een diesel kijken bij meer dan 25k km per jaar, en als je diesel zegt, zeg ik automatisch VAG dus misschien binnenkort renault af... ? Hoewel een megane 1.5dci ook prima rijdt maar die zijn nog iets prijziger dan de golf IV's waar ik me al jaren op verlekker....

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
jvvv schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 22:26:
[...]

Als ik het gewoon lees, is het eigenlijk een Twingo met een hoger dak en een grotere motorkap? Appart, maar gaat een beetje net zoals de Modus een beetje floppe vrees ik. Renault denkt soms niet goed na of is te optimistisch bij het invoeren van modellen die in geen enkel segment passen.
Nee, het is duidelijk een kangoo. Een twingo rijd en voelt echt anders. Flop, hmm, wat sterk misschien, ik denk wel dat 'ie net zo zeldzaam wordt als de avantime, ding is niet echt aantrekkelijk voor veel mensen.
Verwijderd schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 22:13:
[...]

In de classic en v70N kun je je benen, hoe lang ook, prima kwijt.

Veel mensen vergeten dat die stoelen alle kanten op kunnen, ja ook de goede ;)
Lijkt me weinig zin hebben om hierover te bekvechten. Ik had er 2 als taxi recentelijk in Stockhol, stoel achteruit en ik zat nog niet prettig. Heb V70 en V70n ook wel 's gereden. Rijd idd zalig maar ik vond er geen comfortabele zit in.

[ Voor 29% gewijzigd door Wijnands op 13-06-2010 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dentheman schreef op zondag 13 juni 2010 @ 02:12:
vandaag ben ik verhuis in m'n twingo (en met behulp van een XC70) maar de twingo zat vanaf de achterstoelen totaan het achteraam nokkievol, en toen lag hij al onwijs laag, toen nog 39 liter brandstof erbij getankt (40L tank :p) en hij lag lekker laag, ik begin bijna te denken aan een verlaging. Maar wat kan er veel in zo'n auto als je het allemaal een beetje gunstig neerlegt, achter/onder de voorstoelen kan je al onwijs veel kwijt, en het kinderzitje van de kleine van m'n vriendin had ik erin laten zitten, en alsnog 1:15 rijden :D

Binnenkort wiellager links en/of rechts vervangen en dan misschien toch maar naar een diesel kijken bij meer dan 25k km per jaar, en als je diesel zegt, zeg ik automatisch VAG dus misschien binnenkort renault af... ? Hoewel een megane 1.5dci ook prima rijdt maar die zijn nog iets prijziger dan de golf IV's waar ik me al jaren op verlekker....
Waarom kijk je niet eens naar een twingo 1.5dci ? Wij hebben er een aantal in onderhoud bij ons in de garage (Herk-de-Stad, België). Ik moet zeggen die dingen gaan als een trein! Beter dan de clio met die motor en de megane die weegt nog een pakje meer :X waar heeft natuurlijk wel meer pk's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

Verwijderd schreef op zondag 13 juni 2010 @ 11:33:
[...]

Waarom kijk je niet eens naar een twingo 1.5dci ? Wij hebben er een aantal in onderhoud bij ons in de garage (Herk-de-Stad, België). Ik moet zeggen die dingen gaan als een trein! Beter dan de clio met die motor en de megane die weegt nog een pakje meer :X waar heeft natuurlijk wel meer pk's
Twingo Diesel is niet geleverd in Nederland, dan zou ik al moeten gaan importeren...

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 04:49
Dentheman schreef op zondag 13 juni 2010 @ 13:47:
[...]

Twingo Diesel is niet geleverd in Nederland, dan zou ik al moeten gaan importeren...
De nieuwe Twingo bedoelt ie hé...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:38

SmartDoDo

Woeptiedoe

jvvv schreef op zondag 13 juni 2010 @ 14:43:
[...]

De nieuwe Twingo bedoelt ie hé...
Die wordt ook niet geleverd in Nederland ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Dat hele leuke 1.5dci blok is hier wel in de Clio te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Naar wat voor golf kijk je? Een tractor TDI is niet te vergelijken met een commonrail TDI (2.0). De tractor tdi valt sowieso in het niet bij een willekeurige dci, kwa driveability, koppelverloop en stilte. De commonrail tdi begint er al op te lijken maar is nog steeds de minder. Wel iets om rekening mee te houden, de common rail tdi is ook wat duurder. De 1.5 dci is fijn maar ga wel voor de 85 pk, de 60 pk is het gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Ja, het ergste is nog wel dat nu alleen de speakers achterin werken. Dat is een beetje jammer van de 6 andere units :D
Nou ja, het ding rijdt iig weer en met de nieuwe versnellingsbak en koppeling eronder rijdt ie echt merkbaar fijner. Wel wat listiger wegrijden trouwens. Puur op de koppeling wegrijden zit er niet meer in, dat is gewoon te gevoelig afgesteld.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
melcon schreef op zondag 13 juni 2010 @ 21:53:
Naar wat voor golf kijk je? Een tractor TDI is niet te vergelijken met een commonrail TDI (2.0). De tractor tdi valt sowieso in het niet bij een willekeurige dci, kwa driveability, koppelverloop en stilte. De commonrail tdi begint er al op te lijken maar is nog steeds de minder. Wel iets om rekening mee te houden, de common rail tdi is ook wat duurder. De 1.5 dci is fijn maar ga wel voor de 85 pk, de 60 pk is het gewoon niet.
Leuk als je met je renault telkens bij de dealer staat en met je VAGer 6 ton haalt ;w
1.9tdi's van audi blijven 1 van de beste diesel blokjes aller tijden, ook al is het een tractor ;)

[ Voor 7% gewijzigd door KappeNou op 13-06-2010 22:40 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Wat wil je hiermee zeggen dan? Ik zeg nergens dat ze slecht zijn op het gebied van betrouwbaarheid en toch voel jij je blijkbaar aangevallen. Volgens mij staan de laatste jaren juist die VAG'ers bij de dealer ;w
Of heb je duurtest drama's gemist in ondere andere autobild? (Nota bene een duits tijdschrift).
Ga ik nog even buitenom het feit dat ik zo een aantal dci's op kan noemen die ook op 5+ ton zitten :)

Met een dci zal je ook echt niet regelmatig bij de garage staan, er gaat wel eens een turbo maar dat is user abuse. Die turbo gaat ook stuk bij een tdi bij hetzelfde rijgedrag (koud trappen). Ze kennen geen kwalen, hooguit dat een slechte kwaliteit diesel de piezo injectors kan verstoppen. Maar dat is inherent aan common-rail en uiteraard te voorkomen door geen slechte kwaliteit diesel te tanken.

Kunnen we weer normaal verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Dan kan je ook een verslag van de ADAC lezen en nee dat is geen tijdschrift..
Ik voel me niet aangevallen aangezien ik sowieso geen diesel ga rijden :*) Ik rij nu ook 35K per jaar met een 2.3L benzine.
Maar om nou een dci boven de 1.9tdi te zetten ;( overdrijven is ook een vak ;) en ja het renault + garage verhaal was misschien te lame om een discussie uit te lokken, excuses ;)
een maat van me werkt bij een renault specialist en daar hebben ze toch de nodige dci's vervangen. Volgens mij voel jij je wel een beetje aangevallen. Om nou tegen iemand te zeggen dat een dci beter is dan de oer sterke 1.9tdi.. Daar wil ik wel op in gaan en dan voel ik me absoluut niet persoonlijk aangevallen :)

[ Voor 11% gewijzigd door KappeNou op 14-06-2010 09:42 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Je moet wel even goed lezen KappeNou. Hij zet de 1.9dCi op het gebied van driveability, koppelverloop en stilte boven de VAG-blokken. Dat is gewoon terecht. Met name de oude pompverstuivers van VAG nagelen als de ziekte en hebben lang niet zo'n mooi koppelverloop of fijne driveability als de dCi-blokken uit die tijd. Dat is gewoon iets dat je niet kunt ontkennen.
Over de betrouwbaarheid, waar jij ineens mee aan kwam zeilen, is niks gezegd, maar om daar dan toch even op in te haken: Met de dCi-blokken is ook op het gebied van betrouwbaarheid niks mis. Die dingen zijn minstens zo betrouwbaar als de VAG TDI-blokken.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Dat is tenminste een fatsoenlijk en normaal volwassen antwoord :)
Ik voel me niet aangevallen maar je moet dingen niet uit perspectief trekken.
Als je aan iemand zou vragen die bij een vw specialist werkt of hij tdi blokken vervangen heeft,
wat denk je dat zijn antwoord zou zijn? Alles is stuk te krijgen, geef hem mee aan een aso lease rijder en het is net na de lease termijn stuk. Als je nou gezegd had dat de Dti blokken niet al te best zijn, dan hadden we niet eens een discussie gehad, die zijn niet echt geweldig. Maar dci's zijn gewoon prima blokken waar niets mis mee is.

Met een TDI is ook niets mis, alleen zoals aangegeven liepen ze nogal wat achter kwa driveability, koppelverloop en stilte. Nu ze eindelijk ook voor common-rail gekozen hebben lopen ze die achterstand langzaam in. Maar t.o.v. de nieuwe 2.0 dci lopen ze nog steeds een beetje achter, maar het begint er op te lijken. Ze zijn nu in elk geval wel stil en dat is toch wel handig als je een passat/audi van 30/40k koopt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Sinds gister rij ik in een Renault Megane Estate.
Volgens mij een Dynamique.

Ik moet zeggen dat het een zeer mooie en complete auto is.
Wil het geval dat ik eind van het jaar een nieuwe leasebak moet. Ik kijk dan naar de diesel versie met de 20% bijtelling. Dan ook de dynamique. Iemand ervaring met de 1.5 diesel motor met 110 pk?

Weet iemand of deze 20% bijtelling blijft gelden wanneer ik kies voor 17" velgen ipv de standaard 16"?
Ik heb wel eens begrepen dat dit kan uitmaken.

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Dat lijkt me sterk, want:

CO2-uitstoot per kilometer, Brandstof auto, Percentage van de cataloguswaarde
0 gram, bijvoorbeeld elektrische auto's, 0%
95 gram of minder, auto die op diesel rijdt, 14% *
116 gram of minder en meer dan 95 gram, auto die op diesel rijdt, 20% **
110 gram of minder, auto die niet op diesel rijdt, 14%*
140 gram of minder en meer dan 110 gram, auto die niet op diesel rijdt, 20%**
Alle overige auto's, 25%

Als je 17" velgen neemt veranderd de uitstoot niet lijkt mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Thanks voor je uitleg.

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
DeeJee schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 09:57:
Sinds gister rij ik in een Renault Megane Estate.
Volgens mij een Dynamique.

Ik moet zeggen dat het een zeer mooie en complete auto is.
Wil het geval dat ik eind van het jaar een nieuwe leasebak moet. Ik kijk dan naar de diesel versie met de 20% bijtelling. Dan ook de dynamique. Iemand ervaring met de 1.5 diesel motor met 110 pk?

Weet iemand of deze 20% bijtelling blijft gelden wanneer ik kies voor 17" velgen ipv de standaard 16"?
Ik heb wel eens begrepen dat dit kan uitmaken.
De 1.5 110 is in ieder geval krachtig genoeg voor de Megane, en lekker zuinig. Ik moet zeggen dat ik de 90pk nog wel iets lekkerder vind rijden, omdat de 110 voor mijn gevoel zijn extra koppel t.o.v. de 90 met een 'gat' en daarna een 'bult' vrijgeeft (ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel). De 90 heeft een meer lineare powerband.

Maar als je kan, en het past in je lease, bestel dan de nieuwe EDC-automaat erbij. Superfijne versnellingsbak die de 1.5 110 een stuk beter tot zijn recht laat komen, De meerprijs is relatief gering ( 1300,- ) en je bijtelling blijft op 20%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
El-Loco schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 19:42:

Maar als je kan, en het past in je lease, bestel dan de nieuwe EDC-automaat erbij. Superfijne versnellingsbak die de 1.5 110 een stuk beter tot zijn recht laat komen, De meerprijs is relatief gering ( 1300,- ) en je bijtelling blijft op 20%.
Nooit doen zonder proefrit. Dat soort dingen ben je of helemala weg van of je vind 't vreselijk.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.