Het grote Renault topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 44.874 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:25

Sick Nick

Drop the top!

Ik kan hier weer een weekje meedoen sinds de clio weg is, heb nu een week een splinternieuwe megane station voor de deur staan (2 weken oud). Beetje jammer dat het kaartje voor de ingebouwde tomtom navigatie niet erin zit (blijven huurauto's natuurlijk) dus moet nu m'n telefoon gebruiken voor navigatie. Hij is vergeleken met het vorige model megane (ook flink wat mee gereden) behoorlijk beter moet ik zeggen, stiller, comfortabeler en van binnen voelt het veel meer kwaliteit aan.

De nieuwe tellerunit moet ik wel ff aan wennen, die combinatie van een analoge toerenteller en een digitale snelheidsmeter naast elkaar ben ik niet zo'n fan van. Wel mooi dat ie de cruisecontrolsnelheid duidelijk aangeeft boven je snelheid (en met groene en rode vakjes rondom de teller als ie onder of boven die snelheid komt als je zelf gas geeft bv).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:44
Ik snap wel waar je heen wilt, maar vergis je niet dat ik straks alle rubbers mag gaan vervangen.
Dat gaat de auto niet redden in 1,5 a 2 jaar aangezien we dan toch voor een andere willen gaan kijken.
Overigens houdt mijn schoonvader mijn auto bij, maar die kan belde dingen niet meer doen en daarbij komt dat de vering gestelt moet worden waar je weer spullen voor nodig hebt.

Ben overigens bij de dealer geweest en die kunnen er donderdag ochtend naar kijken. Gratis.
Mijn vrouw heeft nog een Micra, dus is het ook niet verplicht om perse deze te behouden.

Er zijn meerdere opties die we kunnen doen:
Van de sloop een achteras halen met alles erop en deze er zelf onder zetten.
Er is niet veel mis mee en dus gewoon deze auto behouden en lekker doorrijden.
Ze vervangen het spul omdat het niet zo duur is achteraf.
Of, we doen deze weg en gaan voor een Hyundai Matrix van 1500 euro met weinig kilometers bij een dealer vandaan en rijden die nog 1,5 a 2 jaar en gaan dan weer voor een Renault GrandScenic, Laguna, Ford Mondeo, Citroen C4 Grand Picasso voor een eurotje of 16k.
Als we kinderen hebben, wil ik gewoon een grotere auto rijden. We houden van de 2 auto's er dan ook maar eentje over ipv 2.

enfin, eerst maar even donderdag afwachten. Kan altijd meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Crosspost alert! Maar wel wat informatie erin over de megane dus hier ook wel op z'n plaats:

Show je huurauto

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/epgcci.jpg

Een megane station :P Met dakhoes erop want ik heb geen zin om te krabben elke ochtend. Scheelt weer tijd en ergernis!

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2sbsopy.jpg

1600 km in 3 dagen tijd (voornamelijk zeeland, brabant en stukje belgie) geeft een wat minder schone voorkant. Het licht werd ook steeds minder dus de lampen maar ff schoon gemaakt :+ Als ze schoon zijn geven ze trouwens wel echt goed licht, lekker breed en egaal. Het is geen xenon maar voor halogeen lampen is het zeker niet verkeerd. Geeft beter licht dan aftermarket xenon in een Alfa 146 bijvoorbeeld (die heeft projectorlampen ipv reflector zoals de megane).

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/2e0inus.jpg

En welk ei bij renault heeft dit bedacht... De aux en usb ingang zitten achter een klepje. Tot zo ver prima. Dat klepje steekt een klein beetje boven de bekerhouder uit, irritant want nu passen gewone colablikjes niet meer maar alleen red-bull formaat (die smallere blikjes). Met een aux kabel erin gaat dat ook nog wel. Nu wil je natuurlijk ook wel je usb stick erin met muziek, kan prima maar je bekerhouder ben je dan dus _kwijt_ omdat de usb precies voor de houder zit.... Doe heel die handel dan links, daar is plek zat! Of de bekerhouder links zetten natuurlijk, maar in ieder geval niet precies bij elkaar. Je zou toch denken dat er iemand tijdens het ontwikkelen van de megane dat hebben opgemerkt??

Verder is die 1.6 echt baggertraag en ook niet echt zuinig. 1 op 12 gemiddeld met flinke stukken 100 en 120 op de cruisecontrol, valt vies tegen. Komt misschien omdat ik m met 500 km op de teller kreeg en hij nog niet ingereden is (ja nu wel >:) ). Maar goed, het gaat erom dat alle zooi er in past aangezien het niet in de SLK gaat. Plus ben wel blij dat die megane zo smerig is en m'n eigen auto niet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

We gaan woensdag met de Clio 1.4 Mk3 (nov 2006) op pad naar Sauerland. Geschrokken door het weer de laatste dagen bedachten we nu last minute dat we toch nog wel iets moeten doen aan de bandjes. Nu liggen er Continental PremiumContacts onder (185/R60/15)

ok optie 1 was via leasemaatschappij. 500 euries, niet op tijd en maar 100 euro terug van de zaak. Mmm
optie2: gokje nemen, mmmm
optie 3: sneeuwkettingen scoren op MP. Dat is nog steeds een optie
optie 4: setje winterbanden op velg kopen op MP en doorverkopen na de vakantie

optie 4 leek me wel wat. Heb ik morgen hele dag voor.
Maar hoe kom ik achter de steek etc. En wat is er mogelijk op deze phase 3 clio?
Ik weet dat het meestal wel op de binnenkant van de velgen staat maar daar kan ik nu even niet bij.

volgens mij zijn het deze velgen: klik

any thoughts?

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breaker
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:09
Steek 4x100, ET36 t/m 43 en naafgat diameter 60,1 mm

Dit is standaard voor elke clio vanaf '91 op een uitzondering nagelaten (Clio 3 RS en Clio V6)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Laatst online: 22:44
Binnenkort gaan we toch de Megane repareren. Kunnen een achteras krijgen voor rond de 100 euro.
Mijn schoonvader heeft even het afgelopen weekend gekeken hoe het allemaal in z'n werk gaat.
Blijf dus voorlopig nog lekker deze auto rijden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

kijk breaker, +1 helpful!
ik heb net al in de sneeuw staan baggeren, klepje van de velg af en zag geen ruk. Dit is handig!

vriendin begint nu te stijgeren dat ze het te gecompliceerd vindt worden maar ik heb echt geen zin om met zomerbandjes in de duitse bergen te staan, laat staan een aanrijding te hebben.

edit: http://link.marktplaats.nl/305888897 zoiets? :)

[ Voor 8% gewijzigd door Jazzper op 21-12-2009 21:55 ]

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breaker
Als de naafdiameter en ET waardes kloppen dan past het zeker! Vraag de verkoper daar voor de zekerheid nog even naar :)

Oh en het is heel simpel te bekijken, trek een velg van je auto, aan de binnekant van je velg staan alle huidige waarden :)

[ Voor 13% gewijzigd door Breaker op 22-12-2009 05:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

ja i know dat het aan de binnenkant van de velg staat, maar ik weet niet hoe het bij jou is, maar de clio hier staat tot de assen in de sneeuw. Als het even kan trek ik niet even een wiel eraf om te checken als het niet hoeft ;)

verkoper heeft ze ook op een 2006 clio gehad. Maar ik vind 225 euro wel veel voor setje oude wielen eerlijk gezegd. Ik twijfel nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breaker
Als het beetje merk winterbanden zijn, met voldoende profiel, zou het wel voor iets minder kunnen maar erg overdreven duur zijn ze volgens mij niet.

Dan hebben jullie meer sneeuw gehad dan bij mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanJeremy
  • Laatst online: 20-08 13:45

JeanJeremy

broer van Ron

PWM schreef op maandag 02 november 2009 @ 16:40:

Er staat een gloednieuwe (nog niet op kenteken): Laguna Estate 3.0DCI Initiale aut.

Het ding heeft de hele optielijst van Renault erop zitten (Dit is letterlijk, alle opties zitten er daadwerkelijk op). Ik kan hem krijgen tegen een erg schappelijke prijs. 235PK Diesel, kijk dan word het leuk.
Nice, ik heb zelf een Laguna Estate GT DCI met 180PK en met mijn 400nm koppel trekt ie heerlijk.
Een automaat lijkt me helemaal geweldig, dat is wel een gemis met het file rijden.

Het is erg, maar het kan nog veel erger. Dus eigenlijk valt het reuze mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

ik heb het al anders opgelost

huub huub huub barberatruc
collega met exact zelfde auto (tegelijk genomen) die wel winterbanden heeft
en die is zo aardig te ruilen :) (de hele auto dus, voor die 5 dagen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
zal mijn renaultjes ook eens posten

Afbeeldingslocatie: http://trforum.nedlinux.com/_divers/got01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://trforum.nedlinux.com/_divers/got02.jpg

bovenste heb ik al 5 jaar, onderste cabrio beetje in een vlaag gekocht afgelopen zomer, eigenlijk nog niks mee gedaan afgezien van apk klaarmaken + keuren en een rondje om de kerk

beide in winterslaap :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17:48
Die 19's zien er allebei nog goed uit hoor, chapeau!

Onze Laguna stond al voordat het zo ging sneeuwen op winterbanden en man, wat een geluk is dat gebleken deze winter. Door de wijk heen rijden is geen enkel probleem zo, terwijl je in de Fiesta (die dus nog steeds niet vervangen is, want de Clio's die we op het oog hadden waren net verkocht...) nog op (compleet nieuwe) zomerbandjes staat en daarmee is het echt een groot glibberfestijn.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
xabre16v schreef op maandag 28 december 2009 @ 20:19:
zal mijn renaultjes ook eens posten

[afbeelding]

[afbeelding]

bovenste heb ik al 5 jaar, onderste cabrio beetje in een vlaag gekocht afgelopen zomer, eigenlijk nog niks mee gedaan afgezien van apk klaarmaken + keuren en een rondje om de kerk

beide in winterslaap :)
Tijd voor een nickchange voor jouw, maar echt werkelijk waar prachtige 19 16v heb jij, en die cabrio is ook erg leuk spul voor in de zomer. _O_

Regel eens voor de cabrio frisse kentekenplaten. :P

Nog eens een foto van mijn eigen:
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/R19/P1030445Small.jpg

En met nieuwe matjes sinds vandaag:
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/R19/P1030455Small.jpg
O-)

[ Voor 15% gewijzigd door Joopieboy op 07-01-2010 17:56 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Haha nieuwe matjes. Dat is iets dat ik binnenkort ook maar eens moet regelen ;)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

lekkere tijd van het jaar ook om nieuwe matjes te kopen.. Zo vanuit de pekel/sneeuw je poten erop plaatsen 's ochtends ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Ach, daar zijn die matjes ook voor bedoeld he :p

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Ik sta ineens in de OP :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
He he eindelijk van die puberale naam af. :D
En het is TS kerel... :+ Van Topic Start. :P

En daar zijn matten idd voor bedoeld, die oude universele dunne meuk die gingen continue onder de pedalen, pasten ook voor gene meter, qua kleur matchen ze niet echt, ze krulden op, vielen gaten in, de bevestigingen waren al een kapot gegaan.

Nu deze, echt super, en niet eens duur via via uit zweden, voor een franse auto, met noppen onder de mat zodat ze lekker blijven liggen. :Y)

(Rest van de uitleg zie show je auto topic in de hk: Joopieboy in "Show je auto - Deel 82")

Nog iemand die in de ts wilt? >:)

[ Voor 3% gewijzigd door Joopieboy op 07-01-2010 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:25

Smarron

The bend

Joopieboy schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 22:36:
He he eindelijk van die puberale naam af. :D

En daar zijn matten idd voor bedoeld, die oude universele dunne meuk die gingen continue onder de pedalen, pasten ook voor gene meter, qua kleur matchen ze niet echt, ze krulden op, vielen gaten in, de bevestigingen waren al een kapot gegaan.

Nu deze, echt super, en niet eens duur via via uit zweden, voor een franse auto, met noppen onder de mat zodat ze lekker blijven liggen. :Y)

(Rest van de uitleg zie show je auto topic in de hk: Joopieboy in "Show je auto - Deel 82")

Nog iemand die in de ts wilt? >:)
Nou, over een kleine 2 maanden mag je mij eruit halen ... De Megane wordt niet opgevolgd door de nieuwe Megane. Opzich wel jammer, want de nieuwe rijdt prima. Moet zeggen dat ik met de nieuwe Golf 6 Variant ook niet treurig wordt.

De Clio van de vrouw mag uiteraard wel blijven!

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
PauseBreak schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 16:55:
Die 19's zien er allebei nog goed uit hoor, chapeau!

Onze Laguna stond al voordat het zo ging sneeuwen op winterbanden en man, wat een geluk is dat gebleken deze winter. Door de wijk heen rijden is geen enkel probleem zo, terwijl je in de Fiesta (die dus nog steeds niet vervangen is, want de Clio's die we op het oog hadden waren net verkocht...) nog op (compleet nieuwe) zomerbandjes staat en daarmee is het echt een groot glibberfestijn.
Die bovenste is helemaal uit elkaar geweest, compleet opnieuw gespoten, flink gekietelde 2 liter motor erin, clio rs remmen en nog veel meer tal van dingen.. maar uitraad met behoud van sobere uiterlijk :) wagen komt in de winter niet buiten en staat verder altijd binnen.

Die cabrio afgelopen zomer in een vlaag van verstandsverbeistering gekocht, is een beetje een uitgewoond hok..ik weet nog niet precies wat ik ermee ga doen. Mogelijk gaat die weer weg.. zit ook met de aankoop van een huis en 3 auto's word een beetje te gek, heb ook nog een VW Caddy door daily.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 15:17

Epsilon

Zo nu ook mijn Clio in de TS :)

Sick Nick heeft trouwens geen Clio meer ;)

Overigens heb ik vorig jaar nieuwe matten erin gelegt. Alleen wel de volle mep betaald @ Renault :P.
120euro

[ Voor 45% gewijzigd door Epsilon op 07-01-2010 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Hee dat is flauw. :+

Hoewel duitse degelijkheid ook wel erg fijn is. Veel plezier met de wagen en ik zie de foto's wel verschijnen in he andere topic. Ik zit ook in het vw topic vanwege de touran van pap waar ik minstens de helft van de km's al mee hebt gemaakt haha. Iets met franse degelijkheid enzo... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Joopieboy schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 22:49:
Hee dat is flauw. :+

Hoewel duitse degelijkheid ook wel erg fijn is. Veel plezier met de wagen en ik zie de foto's wel verschijnen in he andere topic. Ik zit ook in het vw topic vanwege de touran van pap waar ik minstens de helft van de km's al mee hebt gemaakt haha. Iets met franse degelijkheid enzo... :+
Had geen keuze meer in merk! Anders was het de Megane geworden! Veel meer auto voor veel minder, ook al rijd de Golf heerlijk.

Kwam er overigens achter dat mijn linkerportieren voor en achter onder de krassen zitten. Met het slechte weer was er vrij weinig te zien (en de auto staat onder de grond geparkeerd met weinig licht), maar vandaag in het zonnetje was de schade goed zichtbaar en best groot! Zowel de stootstrip als er boven en onder. Ben nog steeds aan het bedenken wat dat heeft kunnen zijn. :( Geen flauw idee hoelang de schade er al op zit en uiteraard geen afzender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Sja briefjes kennen mensen niet meer, maar het hoeft niet veel te zijn eig, sneeuw en vuil gaat ook niet goed, kan de mijne weer eens gaan polijsten, dat doe ik dus niet meer voor de winter. :(

Maar wel jammer dat je geen megane meer kan rijden, maar de golf rijd zeker erg goed, ook met de dsg bak! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Nee idd, je ziet bijna nooit meer dat iemand een papiertje achter laat. Wel enigszins triest hoor.

Veel plezier in je Golf VI trouwens!

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 15:24
Zoo ik mag mij hier vanaf vandaag ook melden :+ Vandaag in het bezit gekomen van een Clio phase 2 uit 2002 met een 1.6 16 klepper en zo'n 80k km op de teller. Rijdt prima en stoelen zitten goed!

Enkel puntje waar ik nu nog mee zit is dat de lampjes van de (standaard Renault) radio blijven branden. Hij schakelt wel uit maar de lampjes blijven branden. Hij is particulier gekocht dus geen garantie verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
welkom ;) foto's doen het altijd goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Foto's doen het idd altijd goed ja (en het liefst 640x480) haha, en uiteraard ook om in de TS te komen. ;)

Vandaag de 19 ook maar eens schoongespoten van alle pekel, bodemplaat schoongespoten, leer ingevet, stootstrippen in de bumperblack gezet, etc, ziet er weer netjes uit:
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/R19/Afb001Small.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/R19/Afb002Small.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/R19/Afb003Small.jpg
Edit: sorry crappy telefoon foto's. :X

[ Voor 3% gewijzigd door Joopieboy op 16-01-2010 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:02

Nox

Noxiuz

Ligt het aan mij of hebben die Renaults een enorm irritante koppeling? Iedere keer als ik een Renault rijdt dan zit die koppeling hoogst irritant in een krap hoekje. Pedaal kan je kort intrappen, gaat zwaar en heeft een heel vroeg ontkopelingspunt. Zowel met Megane, clio als modus? Heb om die reden eigenlijk een spuughekel aan Renaults gehad terwijl ze er toch best goed uitzien :P

Wat is jullie idee hierover tegenover een normale koppeling (VW, Volvo, Opel, Ford). Alleen de trafic heeft dit niet trouwens (miss icm opel ontwikkeld??)

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 04:49
Elk merk heeft zowat een andere koppelingsgevoel. Mijn vriendin vindt de koppeling van een Clio bvb lekker (ze rijdt met een Corsa).

Het blijft een kwestie van smaak/gevoel. Maar je moet ook de koppeling genoeg laten slippen bij het schakellen. Veel mensen doen dat niet genoeg. Het is mss iets 'slechter' voor de levensduur van je koppeling, maar zo duur (per gereden km) is zo'n ding niet.

[ Voor 7% gewijzigd door jvvv op 17-01-2010 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
NoxiuZ schreef op zondag 17 januari 2010 @ 03:06:
Ligt het aan mij of hebben die Renaults een enorm irritante koppeling? Iedere keer als ik een Renault rijdt dan zit die koppeling hoogst irritant in een krap hoekje. Pedaal kan je kort intrappen, gaat zwaar en heeft een heel vroeg ontkopelingspunt. Zowel met Megane, clio als modus? Heb om die reden eigenlijk een spuughekel aan Renaults gehad terwijl ze er toch best goed uitzien :P

Wat is jullie idee hierover tegenover een normale koppeling (VW, Volvo, Opel, Ford). Alleen de trafic heeft dit niet trouwens (miss icm opel ontwikkeld??)
Dat klopt zeker, is ook even wennen als je er een tijdje niet in hebt gereden, en ondanks dat ik ook een nieuwe koppeling heb. Maar ach, verder rijd het wel goed. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Het is bij Renault ook heel erg afhankelijk van het model. De Laguna II heeft daar geen last van bijv., maar die maakt dan ook gebruik van een Nissan-bak en koppeling en sowieso is de hele ruimte groot genoeg opgezet.
Onze vorige Laguna had wel een enorm irritante koppeling die heel laat aangreep en dan ook echt bijna geen marge had, met name op LPG3 was dat behoorlijk tricky als je een tijdje niet had gereden of wanneer je uit een andere auto kwam.
Heel typisch is dan weer dat de Laguna I 1.8 16V dat helemaal niet had. De koppeling die daarin zat was echt supergemakkelijk.

En ja, het klopt dat de Trafic ontwikkeld is in samenwerking met Opel (en Nissan trouwens), maar beide bedrijven gebruiken hun eigen aandrijflijnen. Een Opel-variant van de Trafic (geen idee hoe die dingen heten) koppelt en schakelt heel anders dan de Trafic dat doet.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Stiekem wil ik die Fuego nog wel eens kopen. Alleen al om mensen tegen het hoofd te stoten (figuurlijk) ;)

Mag ik ook wel als citrofiel want hij komt van de hand van Opron!

http://www.autofans.be/co...n-auto-16-renault-fuego-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
`Haha, hoe zie je dat tegen het hoofd stoten dan? Het is een aparte verschijning, maar zeker niet lelijk imo :o

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Misschien een leuk idee voor de renault rijders hier, en voor de mensen die interesse hebben:
Afbeeldingslocatie: http://i213.photobucket.com/albums/cc320/Golfje75/RTC/Flyeropeningsmeeting2010.jpg
Ik ben iig van de partij. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Ik zal eens kijken of ik er dan bij kan zijn :)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik vind het nog steeds absurd dat er geen Scenic 1.6 automaat meer is. Als ik dus wil kan ik terug naar een Clio of een upgrade naar een 2.0 CVT. Raar beleid van die Fransozen. :(

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Ik gok dat dat iets te maken heeft met milieulabels en het feit dat de oude 1.6 langzamerhand uitgefaseerd wordt ten faveure van de 1.4 TCe 130. Daarnaast komt dit jaar volgens mij ook de automaat met dubbele koppeling van Renault/Nissan beschikbaar. In eerste instantie voor de 1.5dCi's, daarna (hopelijk, er is nog niks officieel) ook voor de overige aandrijflijnen.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Aha, zou goed kunnen. Mijn dealer wist van niets en probeerde me een Clio aan te smeren. Alsof je een auto van € 30.000 met een van 21.000 kan vergelijken.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Nou ja, qua binnenruimte niet echt natuurlijk, maar de huidige Clio is wel een behoorlijk volwassen auto. Alleen jammer dat je daar niks aan hebt als je in de markt bent voor een Scénic ;)
Overigens is de 2.0 + CVT een combinatie van Nissan, die nu nog gebruikt wordt vanwege z'n betrouwbaarheid. Daar hoef je je dus geen zorgen over te maken mocht je die uiteindelijk kiezen.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

sterker nog bij het uitkomen van de clio 2006 (dat is nu voorlaatste model volgens mij) was het de grootste in zijn klasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Ach, je hebt ook clio's van €30.000 als je bij een RS de optielijst goed invult :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-08 13:14

Flame17

Captur EDC 130

Sick Nick schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 17:44:
Ach, je hebt ook clio's van €30.000 als je bij een RS de optielijst goed invult :P
Leg je er dan nog eens 2000 bij heb je een leuke Megane RS met 250pk..

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Sja er is zoveel mogelijk... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Behalve een Scenic 1.6 automaat. :)

Ik ken de Nissan CVT uit de tijd dat ik een Primera 2.0 Sport+ had. Prima motor en flitsend snel. :) Ik ben aangewezen op een hoge instap.... anders moeten ze me eruit takelen.

In de Megane Coupe kreeg ik spontaan claustrofobie en de standaardversie beviel me ook al van geen kanten. De Estate leek me dan wel een redelijk alternatief maar ook daar geen 1.6 automaat. Ja, dan resteert er dus die Clio en ofschoon het een leuke auto is, valt het geenszins te vergelijken met de Scenic.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Waarom persé een 1.6 automaat? Er zijn toch ook wel andere motoren met automaat leverbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Alleen de 2.0 met CVT, of een 3.0 V6 dCi + automaat of een 3.5 V6 + automaat, maar die liggen beiden (in Nederland althans) enkel in de Laguna Coupé. Bestel je je Laguna (Estate) in Duitsland kun je beide motorversies wel bestellen, maar daar heeft Guardian Angel niet zoveel aan.
Zoals gezegd komen er wel andere versies met de nieuwe DCT-bak, maar die is voorlopig dus voorbehouden aan de 1.5 dCi met 110pk.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

:) Daarom dus.

En om deze reactie wat nuttiger te maken. Er is bij Renault én Nissan simpelweg geen 1.6 automaat in een model zoals de Scenic.

Ik begrijp dan ook het beleid van Renault/Nissan niet. Een heel segment auto's terwijl, dat is mijn ervaring, er veel mensen zijn die geen behoefte hebben aan een 2.0 maar ook geen "kleine" auto met een 1.6 willen.

Het gevolg is dat dan ook dat ik én geen Nissan én geen Renault meer zal kopen.

[ Voor 93% gewijzigd door Guardian Angel op 20-01-2010 21:08 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:59
De Nissan Almera N15 1.6 was gewoon leverbaar met 4 versnellings automaat.

Het onderblok van die 1.6 gaat renault trouwens weer gebruiken voor een 1.6 TCe die volgens de eerste berichten ~160 Pk gaat leveren.

Ik snap Nissan ook niet kwa modellen. Bijvoorbeeld dat ze niks meer hebben wat de Almera op zou moeten volgen. Een vlotte compacte middenklasser. Iemand die uit een N16 komt zie ik niet zo in een Note stappen.

[ Voor 33% gewijzigd door martijn_tje op 20-01-2010 21:25 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Een Almera (die ik in '95 kocht) is toch niet met een Scenic te vergelijken? Het enige vergelijkbare model was de Almera Tino die ik had voor de Scenic.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Laatst online: 14-09 20:59
Nee maar alle relatief nieuwe motoren serie's SR (2.0), GA(1.4 en 1.6), QG(1.5 en 1.8) zijn met automaat of cvt geleverd.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Nog maar een keer dan. Noem 1 model vergelijkbaar met de Scenic dat geleverd wordt met een 1.6 automaat. Was het maar waar! Nu ben ik eigenlijk gedwongen mijn heil elders (en vreemd genoeg goedkoper) te zoeken.

Mij zal het een zorg zijn hoor maar ik denk dat men zich zo uit een markt prijst. Een beetje Scenic kost mij € 32.000,= en een Quasqai net eventjes duurder. In 4 jaar tijd is de prijs van het alternatief voor "mijn" Renault van € 28.000 naar € 32.000 gegaan. Zo'n 14% meer wat zich reflecteert in de verzekeringspremie en de wegenbelasting. Het brandstofverbruik is ook hoger dus....

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
martijn_tje schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 21:32:
Nee maar alle relatief nieuwe motoren serie's SR (2.0), GA(1.4 en 1.6), QG(1.5 en 1.8) zijn met automaat of cvt geleverd.
Alleen gebruikt Renault die aandrijflijnen al niet meer, dus daar heb je op die moment helaas niets aan. Wat dat betreft moet ik Guardian Angel toch gelijk geven dat Renault zich nu uit de markt prijst wanneer iemand een automaat wil kopen (of moet kopen, om het even). Je bent op dit moment gebonden aan de 2.0 CVT.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Ik kreeg via de leasemaatschappij een brief dat mijn Kangoo een software update nodig heeft vanwege een mogelijk probleem met de stuurbekrachtiging.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Guardian Angel schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 22:01:
Nog maar een keer dan. Noem 1 model vergelijkbaar met de Scenic dat geleverd wordt met een 1.6 automaat. Was het maar waar! Nu ben ik eigenlijk gedwongen mijn heil elders (en vreemd genoeg goedkoper) te zoeken.

Mij zal het een zorg zijn hoor maar ik denk dat men zich zo uit een markt prijst. Een beetje Scenic kost mij € 32.000,= en een Quasqai net eventjes duurder. In 4 jaar tijd is de prijs van het alternatief voor "mijn" Renault van € 28.000 naar € 32.000 gegaan. Zo'n 14% meer wat zich reflecteert in de verzekeringspremie en de wegenbelasting. Het brandstofverbruik is ook hoger dus....
Een Touran 1.4 TSi met DSG? Dan heb je gelijk heel wat betere techniek in handen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Timmert schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 12:27:
[...]

Een Touran 1.4 TSi met DSG? Dan heb je gelijk heel wat betere techniek in handen.
Mwa, laat ze eerst de storingen eens fatsoenlijk oplossen voor de DSG-bak. De 1.4 TSI is wel een fijne motor, maar goed, dat is de 1.4TCe ook. Nu nog een automaat :p

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:01
Wijnands schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 12:22:
Ik kreeg via de leasemaatschappij een brief dat mijn Kangoo een software update nodig heeft vanwege een mogelijk probleem met de stuurbekrachtiging.
Die terugroepactie loopt al 2 maanden. :P 10 minuten werk, net zo'n beetje de krant bij de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Oke.. nog steeds geen nieuwe foto's, iets met beter weer ;)

Alleen wel even het volgende probleem. De lampen van mijn Clio zijn aan de bovenkant wat dofjes en dit heb ik bij wel meer Clio's gezien. Nu heb ik laatst hier iemand van het forum gezien die de lampen had gepolijst met fijn schuurpapier. Is er mogelijk ook nog een makkelijkere manier die minder arbeidsintensief is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

la_fusion schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 19:51:
Oke.. nog steeds geen nieuwe foto's, iets met beter weer ;)

Alleen wel even het volgende probleem. De lampen van mijn Clio zijn aan de bovenkant wat dofjes en dit heb ik bij wel meer Clio's gezien. Nu heb ik laatst hier iemand van het forum gezien die de lampen had gepolijst met fijn schuurpapier. Is er mogelijk ook nog een makkelijkere manier die minder arbeidsintensief is?
Heeft de Clio van mijn vriendin ook. Ziet er niet zo mooi uit nee. Ik wil tzt de koplampen vervangen. Misschien is dat nog het makkelijkste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Da's ook meteen de duurste oplossing, want je kunt niet alleen het glas vervangen, je moet meteen de hele unit vervangen. Reken op een paar honderd euro (voor onze vorige Laguna kostte het €200,-, hebben we destijds dus ook niet laten doen :p).

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
martijn_tje schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 21:32:
offtopic:
SR is inmiddels echt niet nieuw meer. Die is vervangen door de QR. GA is ook oud en nu heb je daarvoor de HR. GA zag je overigens weinig in 1.4, veel meer in 1.6 (GA16DE).

QG is nog wel vrij jong en zie je hier overigens afaik alleen als 1.8.

Nissan doet weinig nu meer met Europese auto's (moet je voor de grap eens kijken wat ze hebben in Japan en USA), alleen maar (kleine) MPV's, SUV's, stadsautotjes, en natuurlijk de 2 sportwagens (Z34 370Z en de R35 GT-R). Vraag naar sedan's in deze klasse is echt superlaag, dus de Primera is verdwenen. Een waardige opvolger voor de Almera zou mooi zijn, maar de Note/Micra/Qashqai etc. verkopen zo goed dat Nissan daar voorlopig niks aan gaat doen denk ik. :+

Oh, dit was het Renault topic he? :+

[ Voor 33% gewijzigd door S_Chief op 26-01-2010 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Neuh, misschien een Samsung-model omkatten, maar ik denk dat zelfs dat niet echt de moeite waard is (zie ook de Koleos bijv.).

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
SChief schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 22:27:
[...]

offtopic:
SR is inmiddels echt niet nieuw meer. Die is vervangen door de QR. GA is ook oud en nu heb je daarvoor de HR. GA zag je overigens weinig in 1.4, veel meer in 1.6 (GA16DE).

QG is nog wel vrij jong en zie je hier overigens afaik alleen als 1.8.

Nissan doet weinig nu meer met Europese auto's (moet je voor de grap eens kijken wat ze hebben in Japan en USA), alleen maar (kleine) MPV's, SUV's, stadsautotjes, en natuurlijk de 2 sportwagens (Z34 370Z en de R35 GT-R). Vraag naar sedan's in deze klasse is echt superlaag, dus de Primera is verdwenen. Een waardige opvolger voor de Almera zou mooi zijn, maar de Note/Micra/Qashqai etc. verkopen zo goed dat Nissan daar voorlopig niks aan gaat doen denk ik. :+

Oh, dit was het Renault topic he? :+
Schief o nissanpedia in da house! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
PauseBreak schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 22:35:
Neuh, misschien een Samsung-model omkatten, maar ik denk dat zelfs dat niet echt de moeite waard is (zie ook de Koleos bijv.).
Mwah, welk model? :+

QM5= De Koleos (zelfde platform als de Qashqai, die 100x zo mooi is)
SM7= Nissan Teana, niemand wacht op zo'n grote (maar wel mooie! (in Nissan trim)) sedan.
SM5= Nu een nieuwe Laguna
SM3= Nu een nieuwe Megane

Niks bijzonders dus.
Joopieboy schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 22:40:
[...]

Schief o nissanpedia in da house! :*)
Waar heb ik die bijnaam nou weer aan verdiend?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Nou lees 3 posts terug, dan weet je het. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
SChief schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 22:44:
[...]

Mwah, welk model? :+

QM5= De Koleos (zelfde platform als de Qashqai, die 100x zo mooi is)
SM7= Nissan Teana, niemand wacht op zo'n grote (maar wel mooie! (in Nissan trim)) sedan.
SM5= Nu een nieuwe Laguna
SM3= Nu een nieuwe Megane

Niks bijzonders dus.
Dat zei ik al.. Het is niet de moeite van het omkatten waard :p
Enne, de SM3 is de Fluence, niet de Mégane (goed, de SM3 is wel gebaseerd op de Mégane, maar dat is toch wat anders dan andersom he ;)). SM5 is gebaseerd op de Laguna III, dat is ook wel een redelijk wezenlijk verschil :p

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
* Joopieboy neemt afscheid van dit mooie topic! :w

Vandaag deze auto gekocht:
Joopieboy in "Show je auto - deel 84"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Goeie keus Joopieboy. Dingen zijn superbetrouwbaar (een enkele bestuurder daargelaten)

Ik ben "bezig" met een SX4 maar kon er geen een vinden om in proef te rijden. :(

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Niet iedereen heeft HK-toegang he Joopieboy :p Geen idee dus welke auto je gekocht hebt, maar veel plezier ermee ;)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Suzuki swift gls uit 2000, airco, alles elektrisch, etc. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Joopieboy schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 19:42:
Suzuki swift gls uit 2000, airco, alles elektrisch, etc. d:)b
Ook de bijrijderstoel voor het geval schoonmama meerijdt? :)

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Whahaha, dat zou wat zijn. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:48
Iemand een idee waar je zo'n rubber knop dingetje kan kopen?

Renault sleutel
Het middelste, waar je op drukt dus
M'n vader heeft net een Espace gekocht, en de sleutel die erbij zat is nogal verrot (zit een gat in dat rubber knopje).

Ik zag wel een nieuwe sleutel: http://cgi.ebay.ie/Renaul...m414baa20a4#ht_500wt_1182 maar dan moet hij eerst nog weer geslepen worden, wat ook weer geld kost. Makkelijkste zou zo'n rubber lapje / dopje zijn :P

[ Voor 3% gewijzigd door ThinkPad op 31-01-2010 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Laatst online: 20:08

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

ThinkPadd schreef op zondag 31 januari 2010 @ 22:15:
Iemand een idee waar je zo'n rubber knop dingetje kan kopen?

[afbeelding]
Het middelste, waar je op drukt dus
M'n vader heeft net een Espace gekocht, en de sleutel die erbij zat is nogal verrot (zit een gat in dat rubber knopje).

Ik zag wel een nieuwe sleutel: http://cgi.ebay.ie/Renaul...m414baa20a4#ht_500wt_1182 maar dan moet hij eerst nog weer geslepen worden, wat ook weer geld kost. Makkelijkste zou zo'n rubber lapje / dopje zijn :P
Ding kopen op ebay en de behuizing vervangen :S

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Dat ik daar zelf nog niet aan gedacht heb 8)7

Ik zat al wel te kijken om de hele sleutel te vervangen, maar dat kan volgens mij niet, omdat het metalen stuk vastzit aan de sleutel. Maar misschien kan ik het rubber knopje er wel uithalen.

[ Voor 11% gewijzigd door ThinkPad op 31-01-2010 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Laatst online: 20:08

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

ThinkPadd schreef op zondag 31 januari 2010 @ 22:19:
Dat ik daar zelf nog niet aan gedacht heb 8)7

Ik zat al wel te kijken om de hele sleutel te vervangen, maar dat kan volgens mij niet, omdat het metalen stuk vastzit aan de sleutel. Maar misschien kan ik het rubber knopje er wel uithalen.
Ik dacht eerder aan de complete plasticen behuizinge vervangen? ;) Heb je direct hem schoon en nieuw :9

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ja dat wil ik ook het liefste, maar ik weet dus niet of het metaal vastzit aan het plastic :P

Ik zag trouwens ook nog een complete sleutel op eBay, met electronica.

Zou ik die ook zelf kunnen inleren / programmeren op de auto? Dan heb ik ook gelijk een reservesleutel namelijk. Ik (eigenlijk m'n vader ;) ) heb nu maar 1 sleutel, en daar zit dus een gat in. Als daar water bij in komt zijn we de sjaak :X

Ik heb al in de handleiding gekeken, maar daar verwijzen ze natuurlijk naar de dealer (duh, $$$ voor hun).

[ Voor 21% gewijzigd door ThinkPad op 31-01-2010 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Volgens mij moet dat in principe wel kunnen met de Renault software, maar als het bij de dealer al een paar uur duurt, dan zou ik er niet zelf aan beginnen :p

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ik heb die ene uit het linkje gekocht. Als het koppelen niet werkt heb ik in ieder geval een goede behuizing voor de huidige sleutel.

Ik zag bij een andere eBay advertentie dit staan:
CLIO II RF RESYNCHRONISING

1. Turn Ignition OFF.

2. Press the central door locking button for more than 5 seconds. Note: the door should lock then unlock.

3. When this happens, 10 seconds is allowed and the immobiliser warning light illuminates.

4. Press the remote control once, the doors should lock and unlock.

5. Repeat for second remote if required.

6. Check the remote control unlocks and locks the doors.
Ziet er niet zo heel moeilijk uit.

Gaat wel om een Clio ipv een Espace, maar onze afstandsbediening is ook RF (zie geen zwartkleurig lampje op de sleutel namelijk) dus lijkt me wel dat het werkt.

[ Voor 10% gewijzigd door ThinkPad op 01-02-2010 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Laatst online: 19-09 13:06
Ik heb sinds vorige week een Renault express 1.6 diesel uit '86 (pic) voor de deur staan.

Hij heeft net 2 ton gelopen, dus ga binnenkort de distributie vervangen, en groot onderhoud plegen. Wat ik al heb gemerkt is dat de dempers voor en de aandrijfas rechts vervangen moeten worden.
Verder moet er een hoop gebeuren aan het interieur. Er komen een ander dashboard en kabelboom in, en verder gaat hij omgebouwd worden tot camper.

Voorlopig nog genoeg te doen dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Haha dat is wel een gaaf project zeg. Open je ook een eigen topic om de ombouw te documenteren/te laten zien?

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Laatst online: 18-09 15:17

Epsilon

ThinkPadd schreef op maandag 01 februari 2010 @ 15:10:
Ik heb die ene uit het linkje gekocht. Als het koppelen niet werkt heb ik in ieder geval een goede behuizing voor de huidige sleutel.

Ik zag bij een andere eBay advertentie dit staan:

[...]

Ziet er niet zo heel moeilijk uit.

Gaat wel om een Clio ipv een Espace, maar onze afstandsbediening is ook RF (zie geen zwartkleurig lampje op de sleutel namelijk) dus lijkt me wel dat het werkt.
Alleen de hele goedkope Clio's met CV zijn IR, de rest is allemaal RF :). IR is te herkennen aan een zwart bolletje bij de binnenspiegel (en het niet werken van de sleutel in je broekzak :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Ook ik zal in Maart a.s. dit topic gaan verlaten want ik stap noodgedwongen over naar een ander merk.

Dat is best wel jammer want ik heb met mijn nieuw gekochte Scenic 1.6 Tech Line automaat dan 67.000 probleemloze kilometers gereden. De enige kosten die ik heb gemaakt waren de vorige maand gekochte nieuwe banden die ik achteraf gemakkelijk had kunnen laten zitten. Maar veiligheid gaat voor.

Ik heb nog even in twijfel gestaan maar toen mijn eigen dealer "om de hoek" € 9.500 bood :X waar andere Renault dealers € 13.000 boden had ik het wel gehad met hen. :(

Ik heb de vrijheid nu om mijn Scenic particulier te verkopen of tzt in te ruilen. Dat eerste maakt het voor mij wel wat leuker. Geen inruil = korting immers. O-)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/cc149d105e40e7e9f949123f6cf62ed3/thumb.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Guardian Angel op 04-02-2010 12:43 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Waarom stap je dan "noodgedwongen" over naar een ander merk? Ga je leasen ofzo? :p

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Sinds deze week ook een Audio Connection Box thuisliggen en die gaat er van het weekend in. Alleen tijdens het testen kwam ik er al achter dat niet zomaar iedere USB stick werkt. Dit staat ook vermeld in de handleiding dat enkel USB apparaten werken, welke zonder driver gedetecteerd kunnen worden.

Mijn vraag is nu.. hoe weet ik dat :P

Heb inmiddels een stick van 512 MB die werkt alsook een schijfje van 10 GB maar heb liever een speciale stick voor in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

PauseBreak schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 12:52:
Waarom stap je dan "noodgedwongen" over naar een ander merk? Ga je leasen ofzo? :p
Nee. Het Renault gamma biedt mij persoonlijk als alternatief alleen de Clio Estate omdat deze wel leverbaar is met een 1.6 automaat maar ik wil geen lage Clio en ook geen hogere Kangoo. Beide auto's staan niet in verhouding tot een Scenic.

[ Voor 14% gewijzigd door Guardian Angel op 04-02-2010 13:51 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Oooooh ja, dát was het! Toch eens m'n korte termijn geheugen na laten kijken :o

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
Guardian Angel schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 13:45:
[...]

Nee. Het Renault gamma biedt mij persoonlijk als alternatief alleen de Clio Estate omdat deze wel leverbaar is met een 1.6 automaat maar ik wil geen lage Clio en ook geen hogere Kangoo. Beide auto's staan niet in verhouding tot een Scenic.
De Kangoo op zich wel. Dat is in feite een Scénic met een ander body. Die body moet je wel aanstaan, maar ik vind dat een zwart metallic Kangoo nog alleraardigst oogt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
El-Loco schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 15:50:
[...]

De Kangoo op zich wel. Dat is in feite een Scénic met een ander body. Die body moet je wel aanstaan, maar ik vind dat een zwart metallic Kangoo nog alleraardigst oogt.
Bij lange na niet joh. Een Kangoo staat op een ander platform dan een Scénic en dat maakt qua rijeigenschappen echt behoorlijk wat uit. Een Scénic vind ik al behoorlijk als een busje rijden, maar een Kangoo is daar nog erger in want dat ís ook gewoon nog steeds een busje :p

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

El-Loco schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 15:50:
[...]
Heb je weleens in een Kangoo gereden nadat je met een Scenic op pad bent geweest? Het is een wereld van verschil.

Zie het als zitten op een bank van Seat's&Sofa's en een bank van Natuzzi. Voor de minder draadkrachtigen, vergelijk een brood van de Aldi met dat van de lokale warme bakker. :)

note:
Ik vind zelf een knalgele Kangoo Family ook wel leuk om te zien.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 23:04

djidee

Mr. Slungel

PauseBreak schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 16:40:
[...]

Bij lange na niet joh. Een Kangoo staat op een ander platform dan een Scénic en dat maakt qua rijeigenschappen echt behoorlijk wat uit. Een Scénic vind ik al behoorlijk als een busje rijden, maar een Kangoo is daar nog erger in want dat ís ook gewoon nog steeds een busje :p
Oude kangoo was bestelwagen platform, nieuwe kangoo is op scenic onderstel...

Blijft een busje (maar mn ouders zijn/waren (1 (ik zei de gek) inmiddels uit huis) er blij mee (met 3 jongens van boven de 2 meter :) ))

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Laatst online: 19-09 13:06
PauseBreak schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 12:08:
Haha dat is wel een gaaf project zeg. Open je ook een eigen topic om de ombouw te documenteren/te laten zien?
Dat wordt een leuk project ja! Ik denk dat ik eerst heel wat voortgang probeer te maken, en er dan een topic van maak ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
Ik ga even mijn onderzoek doen, maar ik ben er heilig van overtuigd dat een Kangoo Family op het onderstel staat van de Scenic II. Ik kom er nog op terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

El-Loco schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 21:11:
Ik ga even mijn onderzoek doen, maar ik ben er heilig van overtuigd dat een Kangoo Family op het onderstel staat van de Scenic II. Ik kom er nog op terug.
Zou best kunnen, zoiets staat mij ook bij.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:27
Kwam dit topic tegen, zocht naar heel wat anders.

idg, medio april behoor ik ook tot de renault rijders. een megane III estate.

Kan niet wachten. Vond renault eerst helemaal niks maar dit nieuwe model spreekt me zeer aan.

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:21
Centauriprime schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 20:48:
Kwam dit topic tegen, zocht naar heel wat anders.

idg, medio april behoor ik ook tot de renault rijders. een megane III estate.

Kan niet wachten. Vond renault eerst helemaal niks maar dit nieuwe model spreekt me zeer aan.
Cool! Als het goed is ben ik aan het eind van deze maand ook een Megane Estate rijder. Proefrit reed goed en er zit lekker veel ruimte in!

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Hmm ik had niet door dat er een nieuw topic was :9

Vraagje. Mijn oom kan zijn lease renault overnemen voor een redelijk schappelijke prijs.
Het gaat om een 2006(of 2007) Clio 2.0L 16v automaat Initiale met panorama dak en maar 33K op de teller. Nieuw prijs rond de 26K
Hij kan hem overnemen voor 13.500. Zover ik kan zien wel een slimme zet, dit aangezien hij ook de eerste eigenaar is en weet wat er mee gebeurd is.

Denken jullie hier ook zo over? Of zijn er verder technische problemen bekend als ze ouder worden of extreme prijs daling?

[ Voor 3% gewijzigd door KappeNou op 01-03-2010 11:45 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Nou, als ik dat vergelijk met de prijs die ik voor mijn Scenic Automaat uit 2006 kon terugkrijgen is dit wel heel erg veel geld. Voor dat bedrag kan hij mijn Scenic zo overnemen, graag zelfs.

Kijk eens op de website van de ANWB voor de waarde.

ARME AOW’er

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.