Living the American Dream

Op de terugweg kwam mevrouw mij even strak voorbij rijden. Nu durft ze wel. Ik moet het met meer gewicht doen en met slechts een 1.5dCi.
Ik ga er morgen even in rijden, maar mevrouw is tot nu toe uiterst tevreden. Het is overigens een import-auto uit Belgie met een splinternieuw kenteken. Leuk om te verzekeren. Nergens is het kenteken nog bekend.

Gelijk maar even de planning aangeven:
- Achterspoiler
- Spuiten van bumpers, zijstrips, deurhendels en achterspoiler.
- Zijknipperlichten
- Koplampen met lenzen (en waarschijnlijk xenon)
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Veel plezier ermee!
Mijn Renault ook maar even erbij:

Foto van de jouwe doet het niet?
Btw, heb je een nick change? Dacht dat ik je al in de ts had toegevoegd?
[ Voor 40% gewijzigd door Joopieboy op 02-08-2009 12:12 ]
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Hmm, vreemd? Staat gewoon gehost @ tweakers.net. Ik zie hem hier wel verschijnen.Joopieboy schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 12:11:
Mooie clio Smarron!
Foto van de jouwe doet het niet?
Btw, heb je een nick change? Dacht dat ik je al in de ts had toegevoegd?
Linkje: http://tweakers.net/ext/f/f8DlR3VotCBgmofIY0PV2tB6/full.jpg
De Clio is van mijn vriendin, maar is geen lid, dus zet ze allebei maar onder mijn naam.
Prachtige Clio, maar als ik zo je planning lees..Smarron schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 23:27:
Gelijk maar even de planning aangeven:
- Achterspoiler
- Spuiten van bumpers, zijstrips, deurhendels en achterspoiler.
- Zijknipperlichten
- Koplampen met lenzen (en waarschijnlijk xenon)

Hou hem gewoon orgineel joh
Met goed afgesteld xenon is anders niks misMavvie schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 18:15:
[...]
Prachtige Clio, maar als ik zo je planning lees..xenon
![]()
Hou hem gewoon orgineel johhou dat geld gewoon in je zak voor onderhoud of andere leuke dingen
XBO Gamertag: BeerkeeperNL
Ja het is misschien mijn probleem maar ik vind inbouw xenon maar niks, 9 van de 10 auto's die je ziet zijn idd compleet fout afgesteld en hebben een verschrikkelijke lelijke blauwe gloed.Beerkeeper schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 19:30:
[...]
Met goed afgesteld xenon is anders niks mis
Voor mij heeft inbouw xenon min of meer een sjonnie imago (sorry kan er ook niks aan doen) omdat je tegenwoordig elke golf/ibiza/leon/clio/punto/astra *kuch* er mee ziet rijden en 99% kans dat er een persoon in zit die minmaal met zn hand bovenop het stuur zit en vervolgens een poging doet om zijn stuur van zn stuurpen af te trekken, door er dusdanig aan te gaan hangen zodat hij met zn hoofd zo laag mogelijk en zo ver mogelijk naar rechts van de auto zit
sorry ik draaf een beetje door ik weet het
[ Voor 5% gewijzigd door Mavvie op 02-08-2009 19:50 ]
Sowieso hou je die wel (ik ga ook een golf rijden, FEAR MEMavvie schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 19:47:
[...]
Ja het is misschien mijn probleem maar ik vind inbouw xenon maar niks, 9 van de 10 auto's die je ziet zijn idd compleet fout afgesteld en hebben een verschrikkelijke lelijke blauwe gloed.
Voor mij heeft inbouw xenon min of meer een sjonnie imago (sorry kan er ook niks aan doen) omdat je tegenwoordig elke golf/ibiza/leon/clio/punto/astra *kuch* er mee ziet rijden en 99% kans dat er een persoon in zit die minmaal met zn hand bovenop het stuur zit en vervolgens een poging doet om zijn stuur van zn stuurpen af te trekken, door er dusdanig aan te gaan hangen zodat hij met zn hoofd zo laag mogelijk en zo ver mogelijk naar rechts van de auto zitals het ff kan nog met een petje op ook.
XBO Gamertag: BeerkeeperNL
Dan is mijn vriendin die overige 1%.Mavvie schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 19:47:
[...]
Ja het is misschien mijn probleem maar ik vind inbouw xenon maar niks, 9 van de 10 auto's die je ziet zijn idd compleet fout afgesteld en hebben een verschrikkelijke lelijke blauwe gloed.
Voor mij heeft inbouw xenon min of meer een sjonnie imago (sorry kan er ook niks aan doen) omdat je tegenwoordig elke golf/ibiza/leon/clio/punto/astra *kuch* er mee ziet rijden en 99% kans dat er een persoon in zit die minmaal met zn hand bovenop het stuur zit en vervolgens een poging doet om zijn stuur van zn stuurpen af te trekken, door er dusdanig aan te gaan hangen zodat hij met zn hoofd zo laag mogelijk en zo ver mogelijk naar rechts van de auto zitals het ff kan nog met een petje op ook.
Nieuwe koplampen zullen met lenzen zijn, dus dan wordt het lichtbeeld sowieso hetzelfde als bij af-fabriek enon (zo goed als in elk geval). Het afstellen lijkt me vrij normaal. Ik kom tegenwoordig vrijwel geen xenonrijders meer tegen die hun afstelling verkeerd hebben zitten. De kleur is afhankelijk van welke set je erin zet. Waar jij op doelt is 8000K, dat is volgens mij de meest verkochte xenon met dat lichtblauwe kleurtje. In deze zal waarschijnlijk 4300K komen, functioneel dus.
Maar ik weet wat je bedoelt hoor, ik ken die bestuurders ook wel. Die willen volgens mij ook liever op de passagiersstoel zitten (althans, zo ziet het eruit), maar anders kunnen ze niet meer bij het gas.
Waar ik op doel is idd dit: 8000K

Maar misschien ben ik wel te voormarig met mn oordeel, zou zeggen show je (vriendins) cliotje maar als hij af is
Ik zal binnenkort hier mijn Clio 3 (BJ:2006, 1,5 DCi, Dynamic S) hier ook eens posten na 4 Renaults (5, 19, Megane Coupe) heb ik er hier nog niet 1 gepost

[ Voor 22% gewijzigd door Mavvie op 02-08-2009 20:39 ]

Sjonnie met xenon present, lekker cruisen op de snelweg op m'n middenarmsteuntje en fabrieks-xenon
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
PrachtigWijnands schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 16:22:
Niemand die opmerkt dat meespuiten bumpers misschien leuk staat maar dat die zwarte dingen wel zo praktisch zijn? Op meegespoten zie je werkelijk alles!
Waar helpen die dingen tegen?
De zijstrips iig nergens tegen. Als je de deur open doet, en er staat toevallig een muur, komt niet eerst de strip tegen de muur, maar de deur.
Tevens zitten de uitstekende stukken van andere deuren ook niet op die hoogte, anders ben ik niet meer zo bezig met waar ik de auto zet (maw: ik zet hem liever aan de bijrijderskant van een andere auto dan aan de bestuurders kant ivm deur deuken).
Over Xenon:
Hier ook Xenon (6000k) omdat standaard verlichting gewoonweg lelijk is
6000k Xenon met 0.5W SMD led stadslichten (die normale "witte" leds zijn niet eens wit te noemen)
[ Voor 26% gewijzigd door Epsilon op 03-08-2009 17:51 ]

- Motorsteun vervangen
- Schokdempers achter
En wat er al stond
- Velgen done (+ 4 nwe banden)
- Opgelegde letters done
- Radio erin done
- Speakers upgraden
- Spoiler herspuiten
- Carkit inbouwen
- Mistlampunit vervangen
- Groot onderhoud
Ok prima voeg ik het straks toe.Smarron schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 12:16:
[...]
Hmm, vreemd? Staat gewoon gehost @ tweakers.net. Ik zie hem hier wel verschijnen.
Linkje: http://tweakers.net/ext/f/f8DlR3VotCBgmofIY0PV2tB6/full.jpg
De Clio is van mijn vriendin, maar is geen lid, dus zet ze allebei maar onder mijn naam.
Heb ik ervaring mee, ondergedeelte heeft paar krassen en dat zie je heel erg, de schaafplekken op het zwarte plastic zie je amper.Wijnands schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 16:22:
Niemand die opmerkt dat meespuiten bumpers misschien leuk staat maar dat die zwarte dingen wel zo praktisch zijn? Op meegespoten zie je werkelijk alles!
Aardig lijstje, maar als jij al gaat klagen over een lang lijstje zal ik de mijne wel eens posten anders.El-Loco schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 19:05:
Nou de rammels die ik her en der had zijn ook getaxeerd, het to-do-lijstje wordt langer.
- Motorsteun vervangen
- Schokdempers achter
En wat er al stond:
- Opgelegde letters done
- Radio erin done
- Speakers upgraden
- Spoiler herspuiten
- Carkit inbouwen
- Mistlampunit vervangen
- Groot onderhoud

Mijn nieuwe aanwinst (1maandje). Het doet wat het doet op een deftige manier. De kleur (en de velgen) is een spijtige zaak, maar ik had een auto nodig, de prijs was zééér aantrekelijk én ik heb 1jaar garantie (wat niet mis is bij een Renault :-) ). Het rijdt best lekker, maar is het redelijk gevaarlijk bij nat weer. Ohja, wat is dat ding groot binnen :-)
Ooit volgen er meer pics.
Na apert met die bandjes trouwens.
Maar ze zijn wel heel goed!
Post een foto's van je 21 turbo geval, voeg ik jouw ook eens toe aan de ts.
Oja, poetsen dat hok, nl sticker eraf, fatsoenlijke raamrubbers, witte knippers, hang je voorbump eens goed op, etc.
[ Voor 25% gewijzigd door Joopieboy op 18-08-2009 19:27 ]
Vanmiddag terugkomend uit m'n werk, 2 km voor ik thuis was trek ik nog even de snelweg op. 100 in z'n 4, ik schakel over naar 5 en weg vermogen. Eerst dacht ik dat het door de airco kwam, maar ik kwam maar met moeite naar de 120.
Radio uitgezet en even goed luisteren en bij het gas geven een schrapend/ratelend geluid. Stationair is het prima, maar zodra je het gaspedaal aanraakt is al het vermogen weg en hoor je dat geluid.
Morgen gaat m'n pa met de auto naar de dealer, kijken wat ze er daar van zeggen
Voor de rest niets, geen rare walmen of pluimen rook uit de uitlaat. Op de grond ligt ook niets aan olie of vloeistof of iets dergelijks.Joopieboy schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 20:39:
Hoe is de olie druk, olie peil? Walmen uit de uitlaat, lekken rond of op de motor? Plasje olie op de grond? Iets anders kunnen vinden? Geklapte slang?
Ik hoop dat ik er nog redelijk op tijd bij ben en dat het straks 1 onderdeel vervangen is en gaan weer, maar goed.. morgen zal ik het wel horen.
Doordat ik gister maar zo'n 2 km heb gereden met een warme motor is er nog niet zo veel gebeurd. Toen m'n vader de auto vanochtend startte en mee nam naar de zaak was idd wel heel de straat zwart van de rook

Maar goed, volgende week wordt ie gemaakt, alles moet eraf en vernieuwd worden, kosten zo'n 1.400 euro

Als ie weer gefixt is ga ik ook serieus op zoek naar wat anders. Waarschijnlijk een clio
[ Voor 8% gewijzigd door Den_S85 op 19-08-2009 20:56 ]

Maar zo'n reparatie is wel duur ja, sterkte. Turbootje en alles, nou daar gaat je portemonnee.
Mits ik hem inruil bij de dealer hier in mijn woonplaatsEl-Loco schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 21:53:
Ik zou eerst kijken wat inruil doet op een Clio met of zonder werkende turbo. Het verschil zou best eens kleiner kunnen zijn dan €1400.-.
Ik ga straks eerst op vakantie, daarna ga ik eens rustig op zoek naar wat anders. Het hoeft niet perse nu direct.
- Schokdempers achter done
- Opgelegde letters done
- Radio erin done
- Speakers upgraden
- Spoiler herspuiten
- Carkit inbouwen
- Mistlampunit vervangen
- Groot onderhoud done
------------------------------------------
Anyway, ik heb mijn Megane weggedaan.....na 14 jaar Renault nu een BMW.

Renault 5 rijder meld zich
Ik rij inmiddels 6 maanden met erg veel plezier in een Renault 5 TR (1.4, 44kW/ 59 pk). Het is een oud beestje, maar hij kan nog heel prima meekomen. Ik doe alle reparaties zelf, ben hem een beetje aan het opkappen. Toen ik hem aanschafte stond hij op 131k km, verwacht dat ik morgen de 150k overga
Wat de laatste tijd zoal gedaan is:
- Middendemper vervangen
- grote beurt
- kleppen gesteld
- carburateur gereinigd (wil ik nog een keer reviseren)
- aandrijfas links vervangen
- banden achter vervangen
- interieur vervangen door een luxer exemplaar (uit een GTX)
- extra 12v voeding aangelegd in mn dashboard (onzichtbaar) voor mn carkit
- deel van de kappen opnieuw zwart gespoten.
to do:
- Aandrijfas rechts vervangen
- Synchronisatieringen (of bak) vervangen
- voorruit vervangen & roest onder de voorruit wegwerken.
- leren lassen en als vuurdoop een deel van de dorpel lassen.
- kappen monteren
- open dak lekvrij maken & lijst spuiten
- grote poetsbeurt
- steenslag op de grille en motorkap wegwerken
Ondertussen ben ik ook bezig met een Renault 5 Automaat, daar komt een nieuw blok in, en moeten 2 schades weggewerkt worden. Verder staat de aanschaf van de 3e 5 op de planning, maar die moet netjes op zijn beurt wachten
En me nieuwe velgen eens gepoetsts
Hieronder het resultaat

Plaatjes zijn clickable trouwens voor full-size
[ Voor 3% gewijzigd door Priyantha Bleeker op 22-08-2009 20:01 ]
@Coenen; what happened?
Achter komen die ook zodat de wielkasten mooier gevuld zijn. Maar weet nog niet of dat ook 20 of misschien minder wordt.
mijn gebakje, een 19 16v... al 5 jaar in mijn bezit.. intussen helemaal naar mijn smaak aangepast, complete repaint, stc rearspoiler, custom 2.0 16v motor, devil exhaust voor tot achter, koni geel rondom, clio rs brakes, 17" aez xylo wheels

[ Voor 25% gewijzigd door xabre16v op 22-08-2009 21:00 ]
Haaaaai :W
Blijft een mooie bak die groene van je
Ik ben bij twee Renaultdealers geweest, maar beide hadden geen haast mij een nieuwe Megane te verkopen.
Daarnaast was de levertijd op een Megane III ongeveer 3 maanden, wat ik te lang vond (de turbo was al een half jaar aan het "gillen"). De Megane III 1.6 op gas was niet echt mijn ideaal en de diesels zijn aardig aan de prijs.
Dus ben ik verder gaan kijken en liep tegen een jong gebruikte BMW 1.18d met weinig kilometers aan .
Haal die NL sticker er eens af joh, ziet er toch niet uit.Priyantha Bleeker schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 19:49:
Zo me auto maar even gewassen
En me nieuwe velgen eens gepoetsts
Hieronder het resultaat![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Plaatjes zijn clickable trouwens voor full-size
Hoi Xabre, welkom hier.xabre16v schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 20:56:
gegroet mede-renaultrijders
mijn gebakje, een 19 16v... al 5 jaar in mijn bezit.. intussen helemaal naar mijn smaak aangepast, complete repaint, stc rearspoiler, custom 2.0 16v motor, devil exhaust voor tot achter, koni geel rondom, clio rs brakes, 17" aez xylo wheels
[afbeelding]
Die nickname past wel bij je geaardheid.Priyantha Bleeker schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 21:03:
Wel een 'aparte' nick heb je hier iig :lol
Blijft een mooie bak die groene van je
Ik heb een Megane II 1.9 dci uit 2003.Coenen schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 18:34:
Masterslave, wat voor Megane rij jij? Heb je het niet aan horen komen? Dat de turbo zeg maar al een tijdje wat meer floot (of aan het gillen was)?
Anyway, ik heb mijn Megane weggedaan.....na 14 jaar Renault nu een BMW.
Ik heb niets aan horen of voelen komen. Tot het moment dat die turbo plofte heb ik niets gemerkt. Geen rare fluittonen of iets dergelijks (buiten het normale geluid van het "turbo fluitje"), gewoon een keurig rustig lopende motor met de normale trekkracht en toerenverloop. Het was opeens bij het opschakelen dat al het vermogen weg was.
Is ie al gerepareerd trouwens?masterslave schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 17:21:
[...]
Ik heb een Megane II 1.9 dci uit 2003.
Ik heb niets aan horen of voelen komen. Tot het moment dat die turbo plofte heb ik niets gemerkt. Geen rare fluittonen of iets dergelijks (buiten het normale geluid van het "turbo fluitje"), gewoon een keurig rustig lopende motor met de normale trekkracht en toerenverloop. Het was opeens bij het opschakelen dat al het vermogen weg was.
Doordat het schijnbaar erg druk is bij de dealer hebben ze pas vrijdag de tijd. Ze schijnen er een hele dag mee bezig te zijn.
Morgen moeten we wel al de auto brengen, als er ergens een uurtje vrij is doen ze vast wat werkzaamheden tussendoor.
Gelukkig kan ik andere auto's meenemen om op m'n werk te komen, maar anders zou het grapje nog duurder en vervelender worden

Ik zal ook even een paar plaatjes erop gooien. Helaas wel van toen ie nog bij de dealer stond en nogal klein, maar het gaat om het idee he
Het is een Renault Laguna II ph. I GrandTour 2.2dCi Privilège, uit 2004.
Extra opties:
- 'Dynamique' interieur (halfleder/stof)
- Carminat DVD navigatie (met 2009 kaarten)
En verder is 't de Privilège uitvoering volgens mij. Er zit alleen geen zonnedak in en ook de stoelen zijn niet elektrisch verstelbaar, maar de rest zit er op.

[ Voor 21% gewijzigd door PauseBreak op 25-08-2009 21:27 ]
Nee, merp!

ARME AOW’er
Nette luna trouwens.
[ Voor 5% gewijzigd door Joopieboy op 25-08-2009 20:47 ]
Beter en grotere foto? Na de vakantie.Joopieboy schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 20:46:
Betere foto (en groter), meer specs en dan voeg ik jullie beiden toe in de TS.
Renault Scenic II - Tech Road - 1.6 - 111 PK - 4-traps Automaat - BJ Mei 2006 - Nieuw gekocht. Dit is mijn 2e Renault, ik heb ooit nog een Dauphine gehad.

ARME AOW’er
Mja, dan moet ik eerst m'n EOS weer eens afstoffen. Zal een dezer dagen eens kijken of ik een fatsoenlijke foto kan maken. Specs zal ik bij die post hierboven gooienJoopieboy schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 20:46:
Betere foto (en groter), meer specs en dan voeg ik jullie beiden toe in de TS.
Nette luna trouwens.
Nee, merp!
En leuke wagens Guardian Angel!
[ Voor 51% gewijzigd door Joopieboy op 25-08-2009 21:59 ]

Laguna GT, 232 PK en 370 Nm gemeten op de rollenbank
Ben nu zelf even aan het sleutelen, carkit er in, audio connection box en een tomtom houder/oplader. Dan nog eens goed poetsen met Meguiars en dan zal ik eens nieuwe foto's maken
"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)
Is zo'n audio connection box geschikt voor iPods e.d. en makkelijk in te bouwen?
Nee, merp!
Nee, merp!
Nette wagen, aardig druk met laguna's hier!Jiriki schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 14:23:
Volgens mij heb ik mijn laatste Renault hier ook nog niet gemeld, ook nog geen eigen foto's maar dan maar alvast een begin.
[afbeelding]
[afbeelding]
Laguna GT, 232 PK en 370 Nm gemeten op de rollenbankIk was al gek met onze vorige Lag maar deze is nog leuker.
Ben nu zelf even aan het sleutelen, carkit er in, audio connection box en een tomtom houder/oplader. Dan nog eens goed poetsen met Meguiars en dan zal ik eens nieuwe foto's maken
En als je goeie eigen foto's hebt, meer info please voeg ik je toe in de ts.
Ik geloof niet dat het DVD systeem extra aansluitingen aankan, tenzij via een carkit achtige constructie (aansluiting in de speaker draden).PauseBreak schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 22:42:
Is dat ook nog mogelijk wanneer je de dvd-navigatie hebt of blijft er dan te weinig ruimte over?
Maar als het kan is het een fluitje van een cent om 'm te installeren, het lastigste is nog het demonteren van het dashboard kastje. Dat zat goed vast
"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)
[ Voor 23% gewijzigd door PauseBreak op 27-08-2009 20:28 ]
Nee, merp!
Heel volwassen inmiddels..........

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,
Volmondig JA, totaal andere auto dan de Clio RS 172/182.Joopieboy schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 21:21:
Hij is groot ja, maar rijd het erg anders als de gewone clio II rs172 of 182?
Mijn Twingo benaderd de oude RS nog het meest, alleen mis je dan zeg maar die 40/50 pk meer.
Deze auto is gewoon redelijk comfortabel te rijden ( ondanks het sportonderstel) en is gewoon minder wendbaar dan de oude Clio RS, ik denk door zijn grotere wielbasis en meer gewicht in het schaaltje.
Neemt niet weg dat deze auto op "ons" lijstje staat, al zal het wel een cupversie worden........gebruikt dat dan weer wel!
Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,
Kleurstelling is ook helemaal goed, topwagen.
* Smarron had nooit gedacht zo enthousiast over Renault te gaan worden.
Als je een goede reden kunt verzinnen om hem bij jou te bestellen vind ik het prima!
Eerst maar even afwachten of Renault wel beschikbaar blijft.
Hij is dus gechipt neem ik aan, bij wie is dit gedaan en op welke rollenbank heeft ie gestaan?Jiriki schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 14:23:
Volgens mij heb ik mijn laatste Renault hier ook nog niet gemeld, ook nog geen eigen foto's maar dan maar alvast een begin.
Laguna GT, 232 PK en 370 Nm gemeten op de rollenbankIk was al gek met onze vorige Lag maar deze is nog leuker.
De nieuwe twingo schijnt idd net als een kart te rijden. Maar de nieuwe rs is dus meer een comfort sport wagentje als ik het goed lees?Flame17 schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 17:04:
[...]
Volmondig JA, totaal andere auto dan de Clio RS 172/182.
Mijn Twingo benaderd de oude RS nog het meest, alleen mis je dan zeg maar die 40/50 pk meer.
Deze auto is gewoon redelijk comfortabel te rijden ( ondanks het sportonderstel) en is gewoon minder wendbaar dan de oude Clio RS, ik denk door zijn grotere wielbasis en meer gewicht in het schaaltje.
Neemt niet weg dat deze auto op "ons" lijstje staat, al zal het wel een cupversie worden........gebruikt dat dan weer wel!
Ook de reden dat jij voor de twingo rs heb gekozen of niet?
Zie hier een aantal bekende RTC namen en auto's (Pryiantha, mooie foto's
Ik begin me langszaam aan het turbo gat te storen. Garage claimt er niks aan te kunnen / willen doen.
but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!
HelleuEdwardTheGreat schreef op woensdag 02 september 2009 @ 17:40:
* EdwardTheGreat meldt zich
Zie hier een aantal bekende RTC namen en auto's (Pryiantha, mooie foto's) en ook Xabre maar dan onder een iets andere naam

Xabre heeft idd een hele stoere naam.
Vanaf welk jaar beginnen die bakken dan weer een beetje betrouwbaar te worden, ik had gehoord 2005. Maar die van 2005 zijn dan ook gelijk een stuk duurder..
Budget is max 7000 eurie

Ver weg blijven van de IDE, de turbo daarintegen is een goed blok is het zelfde blok als in de GT op dit moment in de Laguna3.
http://www.jonkerautomoti...ETAILS&aktie=s&k=62-LS-KB
zoiets niets ?
http://www.autotrader.nl/...naNummer=1&total=23&pos=1
of
http://autotelegraaf.nl/autokopen/toon/?id=13086923
of
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=vgmffqaorhyu
of
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=vfoccmjtoju4
zijn dat soort auto's niks ?
[ Voor 66% gewijzigd door Priyantha Bleeker op 07-09-2009 15:45 ]
Via Chip Point bij CTH in België, hier net over de grens, uitgekomen. Niet de goedkoopste, maar ze meten voordat ze beginnen en daarna, dus je weet ook waar het over gaat.Flame17 schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 13:21:
[...]
Hij is dus gechipt neem ik aan, bij wie is dit gedaan en op welke rollenbank heeft ie gestaan?

Vandaag naar de garage gebracht, maar na een dag 'voorzichtig kijken', weten ze eigenlijk nog niks. Ze hebben de motor nog niet uit elkaar gehaald, vanwege de hoge kosten, en de kans dat ze niks/niet meteen iets vinden.
Grote vraag : wat is nu wijsheid? 300-600 euro betalen om de hele kop eraf te halen? En dan maar af te wachten wat er kapot is? Met de kans dat je 600 euro verder bent, om te ontdekken dat ie toch total loss is? Of meteen opgeven?
Nog wat nadere info over het probleem. Is volledig opeens ontstaan, bij 120 op de snelweg. Nooit eerder problemen in de motor gehad, geen eerdere aanwijzingen, rammeltjes of trillingen. Wel viel kortstondig een deel van het vermogen weg; snelheid zakte tot zo'n 100 km/u bij plankgas. Daarna reed ie weer als vanouds, maar dus met een flink tik-tik-tik.
De frequentie van de tikken loopt gelijk met het toerental (of eigenlijk: de helft denk ik). Het volume (decibellen) hangt nauw samen met de hoeveelheid gas die ik geef. Dwz, uitrollen in de versnelling hoor ik eigenlijk niks; optrekken of versnellen maakt juist veel lawaai.
Iemand een idee?
Ik hoop voor je dat 't allemaal meevalt!
Oh ja, de beloofde foto's komen wat later, want het academische jaar is net weer begonnen dus drukte alom.
Heeft iemand hier trouwens ervaring met het chippen van een 2.2dCi?
Nee, merp!
Hoe is het met de renault eigenaren hier op got? Nog nieuws, of andere dingen?
Ikzelf ben helemaal in de franse sferen met kei gele verlichting:

Leuk voor de donkere winter dagen.
VET! Franse auto's horen eigenlijk alleen maar gele verlichting te voerenJoopieboy schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 19:15:
En een keiharde kick omhoog, uch uch!
Hoe is het met de renault eigenaren hier op got? Nog nieuws, of andere dingen?
Ikzelf ben helemaal in de franse sferen met kei gele verlichting:
[afbeelding]
[afbeelding]
Leuk voor de donkere winter dagen.
Zie ondertitel
Totdat ik gisteren een proefrit in de Golf 6 Variant had gemaakt ... Toen baalde ik wel even dat ik weer met de Renault naar huis moest rijden.
Maar niet getreurd, mijn vriendin heeft nog steeds schik met haar Clio, en ik ook om eens lekker te crossen! Dat is voorlopig wel een blijvertje!
Onze Laguna II staat er weer prima bij. Er was een tijd terug door iemand met sleutels op de deur getekend
Daarnaast gaat de Fiesta van m'n moeder eruit en waarschijnlijk komt daar een Clio II phase III Privilège (met 1.6 16V) of Initiale (met 1.4 16V) voor in de plaats. Dikke prima dus
Nee, merp!
Living the American Dream
Thnx.Dentheman schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 03:51:
[...]
VET! Franse auto's horen eigenlijk alleen maar gele verlichting te voeren
Jij ook dankje.PauseBreak schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 08:49:
Die gele verlichting, prachtig
Onze Laguna II staat er weer prima bij. Er was een tijd terug door iemand met sleutels op de deur getekendmaar dat is nu allemaal weer hersteld.
Daarnaast gaat de Fiesta van m'n moeder eruit en waarschijnlijk komt daar een Clio II phase III Privilège (met 1.6 16V) of Initiale (met 1.4 16V) voor in de plaats. Dikke prima dus
Zwaar balen van de sleutel krassen op je auto zeg.
En over de clio, ik zou toch eerder de 1.6 pakken, net wat meer pit voor bv op de snelweg enzo, 1.4 is meer een leuk stadsautootje vind ik.
Die 360 Nm's trekken wel!
AlstuJoopieboy schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 19:50:
Jij ook dankje.
Zwaar balen van de sleutel krassen op je auto zeg.
En over de clio, ik zou toch eerder de 1.6 pakken, net wat meer pit voor bv op de snelweg enzo, 1.4 is meer een leuk stadsautootje vind ik.
Ja, dat was wel ff balen, vooral omdat het dus op zowel de passagiersdeur als de deur erachter zat. Erg jammer. Gelukkig hebben we thuis een carport + garage, dus daar hangt nu een camera die de openbare weg dus niet filmt
Bedankt, ik zal het in m'n achterhoofd houden, maar uiteindelijk maakt het autootje toch voornamelijk stads- en buiten bebouwde kom kilometers. De snelweg zal ie niet zo heel veel zien denk ik.
[ Voor 7% gewijzigd door PauseBreak op 27-10-2009 21:30 ]
Nee, merp!
Of toch niet
Er staat een gloednieuwe (nog niet op kenteken): Laguna Estate 3.0DCI Initiale aut.
Het ding heeft de hele optielijst van Renault erop zitten (Dit is letterlijk, alle opties zitten er daadwerkelijk op). Ik kan hem krijgen tegen een erg schappelijke prijs. 235PK Diesel, kijk dan word het leuk.
Maar, er is er nergens 1 te rijden, sterker er staat er in Nederland maar 1 op kenteken. In Belgie zijn ze wel geleverd. Zijn er mensen hier met ervaring met de 3.0DCI? Hoe is de tractie? Ik ben wel erg nieuwsgierig geworden, en de leasemij gaat even een voorstel doen
[ Voor 3% gewijzigd door PWM op 02-11-2009 16:42 ]
Als het kan, doen. De dCi 150 aut. is al een dijk van een wagen, laat staan een zescylinder met 85pk meer.PWM schreef op maandag 02 november 2009 @ 16:40:
Ik ga volgende week wss een nieuwe auto bestellen, en voor de Volvo topic lezers inderdaad, dat word een Volvo V50...
Of toch nietIk was bij de Renault dealer om de Laguna Estate te bekijken. Een 2.0DCI 150pk met automaat en alle toeters en bellen. Was niet echt verliefd op het ding, maar toch even een offerte laten opstellen. Toen kwam de verkopers opeens met de opmerking of ik misschien iets speciaals wilde...
Er staat een gloednieuwe (nog niet op kenteken): Laguna Estate 3.0DCI Initiale aut.
Het ding heeft de hele optielijst van Renault erop zitten (Dit is letterlijk, alle opties zitten er daadwerkelijk op). Ik kan hem krijgen tegen een erg schappelijke prijs. 235PK Diesel, kijk dan word het leuk.
Maar, er is er nergens 1 te rijden, sterker er staat er in Nederland maar 1 op kenteken. In Belgie zijn ze wel geleverd. Zijn er mensen hier met ervaring met de 3.0DCI? Hoe is de tractie? Ik ben wel erg nieuwsgierig geworden, en de leasemij gaat even een voorstel doen
Ik zou me niet echt zorgen maken om de tractie. Dat zal misschien in krappe bochtjes met het gas erop wat lastig zijn, en rechtuit volgas vanuit stilstand, maar verder niet heel bijzonder denk ik.
Wat vind je van de kleur van die auto? En is zo'n V6 dCi niet met 4-control?
Hij is Blue Ecume, ofwel lichtblauw. Hij komt niet met 4-Control, dat is helaas niet mogelijk met deze combo. De Coupe 3.0DCI word overigens wel met 4-control geleverd.El-Loco schreef op maandag 02 november 2009 @ 22:02:
Wat vind je van de kleur van die auto? En is zo'n V6 dCi niet met 4-control?
Een beetje in een grijs/blauwe kleur die in TL licht er weer heel anders uit zag, bovendien is het interieur ook met blauwe accenten uitgevoerd waardoor het er allemaal wel leuk uitziet. De auto reed erg goed, veel rustiger dan de Xsara en als het goed is veel zuiniger (Clio zou een krappe 1:20 voor mij mogelijk moeten zijn in de winter terwijl de Xsara momenteel 1:16 doet en zeker nog verder gaat zakken). Bovendien net wat luxer.
Heb al wat ervaring met de clio aangezien mijn moeder nu een Clio III heeft (Phase I) - en daarvoor eveneens een Clio II Phase 2 - en mijn broer dus een Clio II Phase 2. Dit zijn echter alledrie benzine, dus dat rijdt toch wel wat anders.. (moet ik zeggen dat die Clio II van mijn moeder echt niet soepel reed, vond ik geen hele fijne auto om in te rijden)
[ Voor 5% gewijzigd door Arjan90 op 03-11-2009 11:22 ]
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Klopt, 4Control leveren ze daar dan weer niet op. Erg apart als je 't mij vraagt want in België doen ze dat gewoon wel (op alle Laguna's trouwens, inclusief de 1.5dCi's).PWM schreef op maandag 02 november 2009 @ 22:05:
[...]
Hij is Blue Ecume, ofwel lichtblauw. Hij komt niet met 4-Control, dat is helaas niet mogelijk met deze combo. De Coupe 3.0DCI word overigens wel met 4-control geleverd.
De 3.0 V6 dCi in de Laguna III is een relatief 'nieuw' blok, afkomstig van Isuzu. Het is iets rumoeriger dan de dCi's die Renault/Nissan zelf heeft ontwikkeld, maar op zich wel een fijne motor.
Is het anders niet mogelijk om een proefrit te maken met de betreffende Laguna?
Nee, merp!
Nee, helaas. Er staat 0 km op de klok, en dat houden ze zo. Misschien moet ik even naar BE rijden een zaterdag. Ik ben vooral benieuwd naar de combo van de moter en automaat. Heb nu een S-tronic en die is razend snel. Daarom heb ik ook de Volvo met Powershift in gedachte, maar misschien is dit ook een mooie comboPauseBreak schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 17:18:
[...]
Is het anders niet mogelijk om een proefrit te maken met de betreffende Laguna?
Die heeft alleen wel 4Control, dus het rijgedrag is niet helemaal gelijk aan dat van de Estate.
Nee, merp!
Heb nu regelmatig last bij drempels dat de uitlaat er tegenaan tikt.
De rubbers zijn vervangen en hij hangt toch iets lager aan de linkerkant achter.
Ben bang dat de torsievering daar niet helemaal jofel meer is.
Mijn schoonvader kan veel, maar dat nu net weer niet omdat er met bepaalde apparatuur gewerkt moet worden om het in te stellen.
Er staat nu 284000 op de teller en hij is nu 13 jaar oud.
Als er teveel kosten aan komen, dan zal ik hem toch weg gaan doen.
We hebben nog een andere auto (Micra), dus dat is het probleem niet. Wel vind ik het heel jammer omdat het mijn eerste auto is. Toch 9 jaar in gereden.
Ik hoop alleen niet dat ze er geld voor rekenen om alleen maar te kijken.
Ik bezuinig ook echt niet op onderhoud, maar ik ga alles behalve naar de dealer die je voor het minste of geringste een poot uit rukt. Nee dank je, dan ga ik liever naar een goede kennis/vriend van ons toe, die doet het minstens even goed, of soms zelfs soms nog beter (door eens wat extra's erbij te pakken die ook wel nodig toe zijn aan reparatie of vervanging), kan soms iets langer duren maar is wel goed. Én kost nog geen 1/4 van bij een garage.
Anders is iedere auto na 10 jaar en een dagwaarde onder de 2k ofzo het niet meer waard om een grote beurt te laten doen.
Ik zeg maar, oudere auto's zijn zo slecht nog niet, voor mij als 1e auto was hij vrij duur, ook onderhoud omdat ik weet dat mensen daar graag op bezuinigen bij oudere auto's (omdat de dealer er ook niet meer dol op is, en mensen dat na gaan praten, wat jij dus ook voor een deel doet...), en dat onderhoud heb ik ook gehad. Zolang het maar goed blijft rijden, en je er plezier mee hebt, en er geen problemen met roest etc zijn.
En daarvoor is de sloop, kapotte reflectorplaat? Even voor een paar tientjes langs de sloop, dan geef ik je wel gelijk met een oudere auto, ga je niet snel echt nieuwe dure spullen opzetten. Ik wissel liever van paneel dan laten spuiten ofzo.
Of je moet echt ruimer of groter, of luxer, of een echte reden willen.
Maar dat de dealer vind dat ie te oud is, en je dure reparaties krijg (1+1=2 en dealer hoopt een jongere auto te verkopen), maar dat vind ik geen reden, eerder oplichting.
Just my cents, ik rijd lekker lachend in mijn oudere wagen, als ik grote stukken heb rijd ik naar de sloop en paar tientjes verder ben ik klaar. Ik lach ook de mensen keihard uit die een nieuwe auto kopen en binnen een 2-3 jaar al de helft hebben verloren of meer, of een 'goeie' occasion kopen die na een jaar ook weer zoveel procent minder waard is.
Mijn wagen gekocht voor 1300 euro, met beetje goed onderhoud krijg ik er zo 1500 euro voor, dit jaar, en volgend jaar, etc, gewoon netjes bijhouden, poetsen en goed onderhouden en ik rijd in feite echt super goedkoop.
Dit topic is gesloten.