Hell yeah! >:) Hij is echt gaaf in SFxT

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M0otje schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 07:03:
Wie gaat btw sf x tekken halen? Ik denk dat sf4 on hold gaat, dus volledig richten op sfxtek.
It's a good time.
SxT
KOF13
Skull girls
Nieuwe BB (weet niet of die handheld only is?)
SC5
TT2
VF5 (op live/psn?)
UFC3

En dan vergeet ik misschien nog games.....?

Om nog maar te zwijgen van wat er nu al langer uit is
Sf4
Mahvel (3 maar 2 kan je natuurlijk ook nog spelen)
sf3
ST/hd remix
MK

En in mijn geval heb ik nog KOF98, mk vs dc en tekken 6 ook nog in de back log 8)7

Maar om de vraag te beantwoorden SxT wordt geen day 1 purchase voor mij. Ik hoop het te kunnen testen bij iemand en dan kijk ik wel wat ik ga doen....
Ik zag KOF13 laatst al bij zavvi ofzo voor 23 euro maar ps3. als ik voor dat geld ook de x360 versie kan vinden zal ik die misschien toch nog eerder aanschaffen.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glopes
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-07 15:24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Redelijk wat geoefend en wat rond gekeken naar videos omdat de meer complexere combos waar links van toepassing zijn mij gewoon niet lukken zoals de level 20 trial van Bison. Er wordt veel gesproken over frames en als de input er niet uit komt dat je te snel bent en als er geblocked wordt te laat bent.

Ik hoop dat SxT toch iets makkelijker is in dat opzicht, dit gaat mij iets te ver. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0otje
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:02
Probeer met ryu links te leren. Bison is wel lastiger. Zo heb ik ook beetje geleerd om te linken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M0otje schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 08:07:
Probeer met ryu links te leren. Bison is wel lastiger. Zo heb ik ook beetje geleerd om te linken.
Heb links met Ryu nu redelijk onder de knie.
Alleen wanneer ik shoryuken - focus cancel - metsu hadouken probeer krijg ik nooit een metsu hadouken maar altijd een enhanced versie van of shoryuken of hadouken. Terwijl het normaal wel vrij vaak goed gaat. :')

Edit:

Juri
Bison

Gaat goed. :)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2012 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nice, nou dat zal ik je even moet inpraten, ik ben pad speler, en maak amper combo's. MAAR zelfs ik heb trial 20 van bison. (maar vanaf 22 de rest niet ofzo)
Dus gewoon blijven oefenen. Wat je ook kan doen is filmpjes van de trials kijken, en er zijn ook gasten die de trials hebben uitgeschreven, als je dat combineert met oefenen en vooral geduld hebben dan is zo ongeveer elke trial wel haalbaar.

Zelf vrijdag de normal parry trials gehaald met sf3 8)
Maar van de eerste hard/nr6 ging ik weer uithuilen bij mamma :X

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sagat schreef op zondag 19 februari 2012 @ 20:57:
.. oefenen en vooral geduld hebben dan is zo ongeveer elke trial wel haalbaar. ..
Je hebt gelijk dat dan elke trial wel haalbaar zal zijn (beetje het infinite time = any possibility verhaal :P), maar je begint dan ook het combat systeem een beetje te snappen. Ikzelf speel ook op de pad, de combos gaan ook moeizaam toegegeven, maar al met al hebben de trials mij wel de inzicht gegeven om meer potentie uit bijvoorbeeld een anti air te halen.

Een filmpje hier en daar kan ook geen kwaad, zo zat ik ellendig lang iets te proberen en wat bleek dat ik continue de verkeerde timing had. :')

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2012 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hehe ok.
Ga ik het anders zeggen, als jij alle Bison trials kan halen behalve 20 dan is er iets mis. Als zelfs ik deze gehaald heb, dan is dit geen mega onmogelijke moeilijk pokke trial. Filmpjes kan je met 3 tellen googlen zelf vinden, zal ik voor je de tekst versie doen (via gamefaqs heb ik dat toen ooit is gedaan dacht ik.)

edit:
et voila:
______ Level 20 ______________________________________________________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
-> [ Jump ] Heavy Kick
-> [ Stand ] Heavy Punch
-> [ Crouch ] Light Kick
-> Light Double Knee Press
-> Knee Press Nightmare
* (jump-in) ( hold B ) j.HK > (land) (close) s.HP > DB + LK
x F + LK (1 hit) xx B, F + LK

link naar entire faq

[ Voor 45% gewijzigd door Sagat op 19-02-2012 22:34 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sagat schreef op zondag 19 februari 2012 @ 22:26:
Hehe ok.
Ga ik het anders zeggen, als jij alle Bison trials kan halen behalve 20 dan is er iets mis. Als zelfs ik deze gehaald heb, dan is dit geen mega onmogelijke moeilijk pokke trial. Filmpjes kan je met 3 tellen googlen zelf vinden, zal ik voor je de tekst versie doen (via gamefaqs heb ik dat toen ooit is gedaan dacht ik.)

edit:
et voila:
______ Level 20 ______________________________________________________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
-> [ Jump ] Heavy Kick
-> [ Stand ] Heavy Punch
-> [ Crouch ] Light Kick
-> Light Double Knee Press
-> Knee Press Nightmare
* (jump-in) ( hold B ) j.HK > (land) (close) s.HP > DB + LK
x F + LK (1 hit) xx B, F + LK

link naar entire faq
Ah, ik had B niet lang genoeg gecharged dus. Ik deed dat pas bij Crouch Low Kick. Nu heb ik ze allemaal. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M0otje schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 07:03:
Wie gaat btw sf x tekken halen? Ik denk dat sf4 on hold gaat, dus volledig richten op sfxtek.
Een Capcom fighter op dag van release halen zie ik niet meer zitten aangezien er dan vaak al heel snel een veel betere/uitgebreidere versie verschijnt. (Zie Marvel vs Capcom 3/SF 4) Ik dus niet full-price betalen voor een veredelde beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@getback
Qua marvel ben ik het met je eens, maar bij sf4 was eigenlijk alleen de laatste uitbreiding vrij rap gekomen na de voorgaande, en dat was gedeeltelijk ook omdat het natuurlijk slecht gebalanceerd was (overpowered twins) en hij was gratis.........tsja.
Ik vergelijk sf4 met cod of fifa, het komt ongeveer jaarlijks, dan moet je zelf bepalen of je het genoeg speelt om de prijs er uit te halen, of om een editie te skippen.

Ik verwacht overigens dat ze met marvel wel hun les geleerd hebben. Het zou me sterk verbazen als er binnen 6-9 maanden al weer een niewe versie komt. SXT is volgens mij toch wel een big thing voor ze.
Over een jaar? Tsja, dat is (helaas?) waarschijnlijk wel een zekerheidje.

En het gems verhaal blijft natuurlijk wat shady.
Nickled and dimed to death scenario........?

@robe
grats! heh nou moet ik zelf eigenlijk ook wel de bison trials afmaken.....maar ik ben helaas zelf niet bepaald geduldig :+

[ Voor 7% gewijzigd door Sagat op 20-02-2012 12:54 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toch de trials aan het proberen, ik moet voor bison nog
22, 23 en 24
22 is denk ik de makkelijkste, ik moet alleen weer ff de timing van de cancel naar de super krijgen
23 is degene die ik het meest geprobeerd heb, op mijn de gamefaq pagina die ik hierboven noem staat dat je al moet chargen als je de focus attack laadt, maar......als je dan een forward dash doet ben je die charge toch weer kwijt? Graag advies van charge char speler of patsers die bison al compleet hebben :>
24 valt ook wel mee, maar van mk naar lk naar lp naar mk naar hk is voor mij iets waar toch wel wat oefening in gaat zitten.

Ik speel ook nog is op een nieuwe pad.....ook wel een mad catz maar toch wel het goedkope broertje.....ach maar even wat stoom afblazen in ranked ;)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sagat schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 21:06:
Toch de trials aan het proberen, ik moet voor bison nog
22, 23 en 24
22 is denk ik de makkelijkste, ik moet alleen weer ff de timing van de cancel naar de super krijgen
23 is degene die ik het meest geprobeerd heb, op mijn de gamefaq pagina die ik hierboven noem staat dat je al moet chargen als je de focus attack laadt, maar......als je dan een forward dash doet ben je die charge toch weer kwijt? Graag advies van charge char speler of patsers die bison al compleet hebben :>
24 valt ook wel mee, maar van mk naar lk naar lp naar mk naar hk is voor mij iets waar toch wel wat oefening in gaat zitten.

Ik speel ook nog is op een nieuwe pad.....ook wel een mad catz maar toch wel het goedkope broertje.....ach maar even wat stoom afblazen in ranked ;)
Je kan dashen na de focus attack waardoor je sneller uit je focus attack animatie komt en aan je Crouch M punch & kick kan beginnen. Dan moet verder wel gewoon aan de grond blijven staan. Bij nummer 24 begin je al met chargen tijdens de medium jump kick. Verder vooral wennen aan de volgorde maar is te doen inderdaad. Succes :)

Edit: correcties :')

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2012 19:41 ]

Hehe, het naar voren dashen was ik al mee bekend. Ik heb al meer dan 60% van de challenges gehaald, alleen Hakan en Thawk heb ik pas compleet.

Mijn probleem met bison trial 23, is dat ik volgens mij door het naar voren dashen mijn charge kwijtraak (want in de gamefaq staat dat je al moet chargen voor en tijdens de FA.

Volgens mij is het dus FA, dan gelijk down back om te chargen, even wachten, dan mp ,mk en dan de psycho crusher. Mijn mislukte pogingen zijn ofwel er is geen mk, ofwel er komt geen psycho crusher.....

Maar ik ga vandaag bij iemand langs die alles al heeft, is kijken of hij nog weet hoe deze trial ging.

10 second ninja DONE

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17:50
Je buffered gewoon je charge toch? Je doet dus een FA terwijl je down/back ingedrukt houdt, dash naar voren, direct weer down/back en dan vervolg je je trial.

Oefen het anders eerst in stapjes. Oefen bijvoorbeeld charge down/back, dash forward, scissor kick. Volgens mij komt de scissor er dan ook gewoon uit. (not certain). Anders oefen je het met de dash ultra :+

trials van bison inclusief hands:

[ Voor 96% gewijzigd door FREAKJAM op 23-02-2012 11:43 ]

is everything cool?

Nou dat was mijn vraag, ik dacht dat door het forward dashen je je charge kwijt raakt. Klaar blijkelijk niet, ik zal die film met hands is bekijken voor de zekerheid.
Maar de gamefaq is dus correct en ik met mijn aanname niet :)

edit: filmpjes snel bekeken
Minimised zie ik helemaal die dude niet chargen, maar het feit dat je kunt dash ultra-en (had ik wel is gehoord maar zelf nooit toegepast en dus eigenlijk vergeten) betekent dat je met een forward motion zeker niet gelijk/instantly je charge kwijt bent.

edit2:
handig zwarte stick met zwarte joystick.....maar als ik goed zie charged hij toch echt pas NA de FA. Dat is hoe ik het probeerde, en waarvan ik ook vermoedde dat het zou werken als ik het goed invoerde, immers ik kreeg al een paar x een PC wat betekent dat ik dan lang genoeg chargde.

[ Voor 60% gewijzigd door Sagat op 23-02-2012 12:00 ]

10 second ninja DONE

Verwijderd

Ah sorry verkeerd gelezen. Wellicht dat je de challenge al gehaald hebt;
Je begint met de DB charge na de dash, vervolgens de M punch, kick en dan afmaken met F+L Punch.

CROSS COUNTAH

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2012 19:47 ]

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:41
Ik maak even een sprongetje terug naar de originele SF4;
Gisteren eindelijk eens wat nieuwe chars unlocked: cammy, rose, dan & sakura.
Ik moet arcade mode nog met Abel voor de laatste "simpele" unlock, maar ik kom de 2e stage (zangief) niet voorbij. Speel trouwens op easiest dus ik zuig behoorlijk :P
Viper en sakura hadden nog irritante moves die ik maar bleef spammen, en tegen seth veelal button bashen.
Akuma en seth ga (/kan) ik dan ook never nooit unlocken...
Ik denk dat ik gewoon te langzaam ben voor de SF gameplay ;)
Een paar potjes tegen een vriend resulteerde in 1 gewonnen, 17 verloren.
Die ene die ik won kwam omdat hij maar halve health had.
Daarbij had hij het spel al een paar jaar niet gespeeld...
Maar het blijft een ontzettend tof spel waar ik stiekem wel beter in wil worden...

[ Voor 5% gewijzigd door Superkiwi op 23-02-2012 20:41 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

@kiwi
Wat jij noemt is iets wat je vaak hoort. Veel mensen denken dat street fighter (/ fighting games in het algemeen) alleen maar knopjes rossen is. Als je voorbij die fase wilt komen is er een redelijke stijle learning curve.
Gief zijn AI is een vervelende, maar op easiest zou je er toch redelijk eenvoudig voorbij moeten kunnen komen met bvb jump ins, of met simpelweg een hk spammen, misschien wat afwisselen met crouching hk.
Wel uitkijken voor de lariat, ding verslaat zo ongeveer alles in sf4
Goodluck.

@robe
niet meer gespeeld, dus ben er nog niet voorbij. Maar wat jij zei is precies hoe ik het probeerde, krijg het gewoon nog niet voor elkaar. Misschien voor de grap mijn brakke tekken stick is afstoffen en kijken of het daar beter mee gaat :P

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Ik weet dat je met knopjes rammen niet ver komt en dat het veelal om skills en snelheid draait.
Maar zolang ik dat niet beheers heb ik in het heetst van de strijd eigenlijk geen benul wat ik nou doe, en dan komt het vaak op (ongecontroleerd) button bashen ;)
De normal challenges heb ik nu voor bijna iedere char op lvl 3, dus ik leer nog om moves aaneen te rijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0otje
Het moeilijkste van sf4 destijds vond ik , de trainingmode toepassen in online, en dan bedoel ik de beheersing. Het is zeer lastig voor een beginner om dit onder de knie te krijgen. Vaak is dat de drempel. Als je dat onder de knie hebt dan zullen de combos vanzelf komen en je zal er in gaan groeien. Maar wees wel voorbereid dat dit maanden kan duren. En als je de stap maakt van pad naar stick ook weer eens wat een tijd over gaat.

Mijn live is afgelopen boys, ik zit effe te zoeken naar een cheap live abbo card, wil namelijk klaar zijn voor SFxTek. Leek me wel een soort toernooi of een ander een avondje met tweakers onder elkaar te spelen?

Edit:

Ik bedoel offcourse sf4, aangezien ik denk dat sfxtek de rol van sf4 beetje gaat overnemn.

[ Voor 7% gewijzigd door M0otje op 24-02-2012 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bedoel je een afsluitend sf4 tournooitje, of een tournooi SxT? Ik zat zelf namelijk ook al te denken aan een (laatste?) sf4 tourney. Weet alleen niet of er nog animo voor is.

ik heb mijn live gekocht via Game-Card.net‏, snel en redelijk goedkoop......

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
M0otje schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 09:34:
Het moeilijkste van sf4 destijds vond ik , de trainingmode toepassen in online, en dan bedoel ik de beheersing. Het is zeer lastig voor een beginner om dit onder de knie te krijgen. Vaak is dat de drempel. Als je dat onder de knie hebt dan zullen de combos vanzelf komen en je zal er in gaan groeien. Maar wees wel voorbereid dat dit maanden kan duren. En als je de stap maakt van pad naar stick ook weer eens wat een tijd over gaat.
Thanx voor de duidelijke uitleg :)
Ik heb de witte Madcatz Arcade stick, en dat is inderdaad wennen.
Vooral ook omdat ik niet constant SF speel, maar zo af en toe eens tussendoor.
Ik wil me er binnenkort (als ik BF3 beu ben, nu nog niet dus ;) ) eens flink op gaan storten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@mootje
Hoeveel heb jij gemaakt van de trainings mode? En hoeveel maak je er nog gebruik van?
Ik denk dat het idd heel handig is om veel gebruikte combo's dusdanig te trainen dat het finger memory wordt. En het dan bij te houden.
Nadeel is wel dat het takke saai is (imho). Maar ja, als je echt beter wilt worden..........

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
ggs Mootje, het blijft leuk om tegen je te spelen.

Zoals je waarschijnlijk zag, speel ik steeds beter en raak ik meer links en combo's. Helaas faal ik nog met mijn safejumps. Ik kreeg dan ook de nodige rising jaguars en srk's van sagat op mijn muil. Ben nog iets te enthousiast met het inspringen :+

Over SFxT gesproken, ik ben niet van plan de game aan te schaffen. Ik hou het lekker oldskool bij SSF4 :)
Ik heb de game gezien in Cannes en genoeg footage gezien om te oordelen dat de game niet bij me past.

@Sagat

Ik gebruik trainingmode altijd als ik speel. Ik verwaarloosde het altijd, maar het maakt je echt beter. Niet alleen om combo's te trainen, maar ook om safe jumps en dergelijke te trainen. Uiteindelijk gaat het erom om datgeen wat je in trainingmode leert, daadwerkelijk uitvoert als je online/offline tegen anderen speelt.

[ Voor 24% gewijzigd door FREAKJAM op 27-02-2012 10:17 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn grootste probleem (imho, de mensen die tegen me gespeeld hebben mogen me verbeteren...) is dat ik geen bread n butter combo's doe. Het scheelt dat Sagat met zijn normals al veel schade doet. Maar dit betekent gewoon dat ik vaker moet raken dat mijn tegenstanders.......daar kom ik mee weg tegen de mindere goden, maar tegen de betere spelers is het zeer pittig.

Dus ja, ik denk dat ik inderdaad veel winst zou kunnen pakken door een paar BnB combo's te leren voor na een sucessvolle jump in, of na een succesvolle poke. en eventueel om gewhiffte dragon punches (e.d.) te punischen.....dat kom ik vooral online vaak tegen. Het beste wat ik op dit moment zou kunnen verzinnen is een ex TU als ik meter heb, of een crouching mk, into tiger knee zonder.....echter deze optie vind ik al riskant (bang dat ik het verkloot) dus dan doe ik liever maar die gegarandeerde dmg van een hk of een throw........

Misschien idd maar is beginnen met een kwartiertje trainings mode.....of zelfs langer om iig even een basis te creeeren......

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Trainingmode is erg belangrijk en zoals je zelf al aangeeft ook de BnB's. Je moet de chains, links en cancels onder de "knee" krijgen in jouw geval :+

aantal bnb's van sagat:

cr.lk, cr.lk, cr.lp xx tiger uppercut (xx betekent cancel)

de cr.lk, cr.lk mag je mashen zeg maar (chainen), de cr.lp xx tiper uppercut is een cancel (je canceled de cr.lp en je geeft tijdens de animatie van de cr.lp de tiger uppercut in.). De cr.lk naar cr.lp is een link. Dit betekent dat er een slight delay aanwezig is tussen cr.lk naar cr.lp. Dit is een kwestie van timing en veel oefenen.

Iemand heeft toevallig laatst voor me een vid opgenomen met geluid voor de volgende soortgelijke DJ combo
(cr.lp, cr lp, cr lk xx lk sobat) omdat ik hier ook moeite mee had. Hier kan je horen in welke ritme je moet executen. Ik heb dit regelmatig geoefend en heb het onderhand nu onder de knie.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=vuKnVrfdS3I]

Nog een paar andere bnb's:
cr.mk xx low tiger shot
lk xx low tiger shot
j.hk, cr.mk xx tigerknee/tigershot/tiger uppercut

[ Voor 21% gewijzigd door FREAKJAM op 27-02-2012 12:41 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cr.mk kan volgens mij naar bijna alles, als 'fijnste' hiervan de tiger knee.
Heh zie nu net dat dit precies in combo '4'' al genoemd is.

De mk naar low ts gebruik ik soms al. Maar precies waarom ik muscle memory moet opbouwen, dan kan je het consequent en zonder na te hoeven denken doen.

Deze 2 ga ik iig oefenen:

Wil eigenlijk ook nog die laatste 2 bison trials halen EN online spelen grrrrr, waarom heb ik geen dragon ball z style hyperbolic time chamber :+

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoror
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Als je moeite heb met de cancels.
SF4 is heel forgiving met input.

lp naar tiger upper cut kan je bijv zo inputten:
f, d +lp, df +lp

ipv
d+lp, f, d, df+lp

Je ziet dat je maar een keer een tiger uppercut motion doet, maar op 2 momenten jab drukt.
de 1e voor de cr.lp de 2e voor de tiger uppercut. Nu speel ik sagat niet, maar als je naar de frame data kijkt, dan zie je welke move cancelbaar zijn (specials, super, ultras) dat betekent dat je tijdens de annimatie van die moves de specials, supers en ultras kan bufferen/cancellen.

Eenvoudig + Goedkoop Mitsubishi Warmtepomp uitlezen/besturen met een ESP32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0otje
FREAKJAM schreef op maandag 27 februari 2012 @ 09:00:
ggs Mootje, het blijft leuk om tegen je te spelen.

Zoals je waarschijnlijk zag, speel ik steeds beter en raak ik meer links en combo's. Helaas faal ik nog met mijn safejumps. Ik kreeg dan ook de nodige rising jaguars en srk's van sagat op mijn muil. Ben nog iets te enthousiast met het inspringen :+

Over SFxT gesproken, ik ben niet van plan de game aan te schaffen. Ik hou het lekker oldskool bij SSF4 :)
Ik heb de game gezien in Cannes en genoeg footage gezien om te oordelen dat de game niet bij me past.

@Sagat

Ik gebruik trainingmode altijd als ik speel. Ik verwaarloosde het altijd, maar het maakt je echt beter. Niet alleen om combo's te trainen, maar ook om safe jumps en dergelijke te trainen. Uiteindelijk gaat het erom om datgeen wat je in trainingmode leert, daadwerkelijk uitvoert als je online/offline tegen anderen speelt.
Je speelt idd nu scherper qua links en je bent afwachtender en hebt meer een plan in elke match. Dus probs voor dat.

Trainingmode is essentieel wil je je game verbeteren. Ik test vaak bepaalde dingen die ik online ben tegengekomen, die ik lastig vond. Dus veel record en play. Daarnaast probeer ik bepaalde blockstrings etc te testen. Ik begin sowieso altijd met trainingmode en ik eindig met trainingmode na een online sessie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ok nice.

Dan even de vraag. (en dus niet alleen voor Mootje, eigenlijk aan iedereen die het leuk vind om in te vullen)
Hoe vaak speel je (on avarage, kan me voorstellen dat je niet elke dag met een stopwatch bij de xbox zit :P )
dagen per week, en dan ook uren (of minuten per dag?)

Verder ben ik echt nieuwsgierig of SxT de 'kroon' gaat overnemen van sf4. Tuurlijk zijn er plenty other fighting game (zie mijn lijstje van laatst) maar ik denk dat sf4 nog steeds de grootste is, en hoewel Marvel3 een goede poging heeft gedaan is het volgens mij nog steeds bij lange na niet zo populair.

Anyways mocht de game de kroon overnemen dan is het ook logisch dat de meeste spelers mee verhuizen. Mocht er toch een status quo onstaan.....dan moeten we onze schaarse tijd ook nog is gaan verdelen over 2 games :P

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Ik twijfel enorm of ik overstap. Feit dat Dee Jay er niet in zit, vind ik best jammer. Daarnaast is de game echt heel anders. Ik denk dat veel mensen beiden gamen zullen blijven spelen en dat SSF4 de nieuwe SF3S wordt.

Ik speel bijna elke dag wel een paar potjes denk ik. Soms sla ik ook een paar daagjes over. Gister had ik een vrije middag en heb ik flink wat uurtjes gespeeld. Heb gister alleen flink lopen experimenteren, dus dan drop je 1000PP binnen no time, wat weer flink wat irritatie opwekt ghehe.

Feit dat de game volgens mij niet naar de Japanse arcadekasten komt, voorkomt het feit dat SSF4 binnen notime afgeschreven gaat worden.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emersion
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-02 11:12
SSF4 is bij de westerse wereld het populairst , maar in het oosten is virtua fighter en tekken geloof ik populairder?

Anyways, ik denk niet dat sfxt, ssf4 echt overneemt, en als de game dat wel doet, is vega daar iig beter dan in ssf4 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
woah, het wordt console only? Dat wist ik dus niet. Dat gaat zeker uitmaken voor japanse acceptatie.

En idd, mijn blikveld is beperkt europa en wat USA via internet, maar van andere wereld delen heb ik niet echte een idee. KOF schijnt mega populair te zijn in mexico, en zo zijn er nog wel meer voorbeelden te verzinnen.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-09 16:59
Feit is wel dat capcom er redelijk veel marketing in stopt, zie een Cross Assault a 7 dagen lang, waarvan zaterdag dus de finals gedaan worden.
Als een game SSF4 van de troon kan stoten is het deze wel, ziet er ontzettend leuk uit en scramble mode met 4 man op de bank lijkt me overigens hilarisch.
Enige jammere eraan is dat de vita 12 extra chars off the bat gaat krijgen, waarbij ik helaas gok dat dat betaalde DLC gaat worden voor de console versies.

Guy&Cody/Sakura&Blanka/Dudley&Elena voor SF
Lei/Lars/Jack/Bryan/Alisa/Christie voor Tekken, weet daar op zeker de partnerups niet :P

hopen dat het free is, capcom kennende zal het wel niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vanaaf weer is kunnen spelen!
Bison trial 24 gehaald, maar 23 lukt niet. ik krijg
- geen kick na mijn punch, END
- idem, maar nog de psycho crusher erbij
- geen pc na de kick END
- geen pc na de kick maar wel een scissor kick?!
*rinse repeat* 8)7
Soms nog andere uitzonderingen, worp animatie of zelfs headstomps.......

Heb het filmpje nog is bekeken, en wat ik zelf doe is langer wachten terwijl dan valt, met het idee dat ik dan charge opbouw.
Trouwens chargen bij de FA werkt ook niet, al hoewel dan wel een paar keer scenario 2 kreeg,.

ook dit gedaan:
Deze 2 ga ik iig oefenen:

de eerste vind ik bullshit, timing te strict om voor mij usefull te zijn
de 2e is super, standing mk werkt net zo goed, en je kan ook nog is mk helemaal weglaten. Ik ga zeker proberen die in mijn spel te intergreren.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:48

KneoK

Not in a million lightyears

De timing van die eerste is inderdaad heel tricky. Om niet constant afgestraft te worden kun je de uppercut ook vervangen voor een tiger shot, iets veiliger on block.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

de eerste vind ik bullshit, timing te strict om voor mij usefull te zijn
Toch is het een veel gebruikte combo. Wanneer je merkt dat cr.lk, cr.lk bijvoorbeeld al niet hit (opponent blocked hem), dan stop je gewoon met je combo. Ik doe dit stiekem ook nog te veel (doorgaan met combo's als ze direct geblocked worden), maar dit leer je vanzelf af wanneer de tegenstander een countercombo doet op het moment dat jij recovered van een normal of wat dan ook.

[ Voor 6% gewijzigd door FREAKJAM op 05-03-2012 10:08 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Freakjam
true. Het is ook mooi om als je als (min of meer) poke hem gebruikt om dan die combo te kunnen afmaken, echter ik vind deze combo dus zelf te lastig om EN aan te leren EN dan te intergreren in mijn spel. Dat zie ik niet gebeuren, EN ik gebruik lk eigenlijk zelden c.LK. Wel vaak c.LP, misschien is het inderdaad handig voor mij om mezelf eerst maar is aan te leren om LK te pakken ipv LP want om daarvan af te combo-en is nog lastiger. (ik zag dat ryan hart daar mee aan het kloten was in de trainings mode in dld........en hij heeft toch net iets meer skill dan ikzelf........net :+ )
Ik jump daarentegen best vaak in met hk, dus daar zie ik gelijk de mogelijkheden en die combo is veel eenvoudiger dus ook makkelijker om in mijn spel op te nemen. Hoop dat het zo iets duidelijker is :)

@m00tje
damn ik zag je invite, maar ik dacht dat het zo'n beacon melding was :S
Ik was op dat moment ook even mijn brand spanking new kof13 aan het testen (thanks miss Sagat ^) ) dus had anders ook niet gespeeld, maar dan had ik wel gereageerd.

Leuk spel btw.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Doe mij ook eens een vrouw die mij games sponsored? #droomvrouw.

Al mensen die SFxT hebben gespeeld? Vieze marketing wel van Capcom om te zeggen dat de nog bezig zijn met de DLC, terwijl de "nieuwe" characters al gewoon op de disc staan. Simpelweg betalen om ze te unlocken dus.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Twijfel nog steeds enorm over SxT......dit weekend weer tournooi in Roosendaal waar die ook gespeeld gaat worden, zou er wel graag heen willen, maar komt net niet lekker uit voor me.
Volgende tournooi misschien.
(en misschien is lobbyen bij wat kennissen van me, die hebben ook een pool cafe.....het is makkelijker om 5 minuten te fietsen voor een tournooi, dan om helemaal naar semi belgie te rijden :P )

@kado
ik mocht nog een vday kado....dus toen was de keuze niet zo moeilijk. Al hoewel, zie SxT opmerking hierboven :X
Verschil is wel dat ik al 3 kof games in mijn bezit heb en daar al best veel lol mee/aan beleefd heb. En dat dat kof me 25 piek kost ipv 60 voor SxT ofzo........
#gezamelijkhuishoudpotje :(

@unlocks
tsja dit zeg ik volgens mij wel vaker met betrekking tot capcom, i love their games, maar het zijn uitmelkers. En dat is hun goed recht, want ze willen poen verdienen.
Dus betalen voor die chars ga je sowieso. Nu is het alleen een kleinere dl.
Vind ik het leuk? Nee. Maar ik kan er dus prima mee leven. Bovendien kunnen ze nu op hun gemak nog balance testen, anders had het misschien weer langer geduurd voor die game in de winkels lag.......

[ Voor 22% gewijzigd door Sagat op 05-03-2012 12:35 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:03
Ik kan voor me zelf niet rechtvaardigen dat een game SxT €60 kost en dan nog ongeveer €20 uit gaat geven om de game "compleet" te krijgen.
Heb me vingers gesneden aan SF4 en werd het SSF4 en nu nog eens AE erover heen.
Das komt ie: €60 + €40 +€15 Das €115 voor 1 eigenlijke game.
Dit geld ook voor Marvel Vs Capcom 3...

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Marvel geeft ik je absoluut gelijk. Bizar om binnen een jaar al een 2e disc release te doen.

@totale prijs sf4. tsja dat heb ik al is vaker gezegd, het is net fifa, of desnoods cod
en dan wint sf4 het
Over 3 jaar:
3xsf4 €60 + €40 +€15 Das €115 voor 1 eigenlijke game. (schaamteloze kopie van DJ N.Z.)
3x fifa = 60 * 3 = 180
3x cod = ook 180 plus shitload aan dlc denk dat je gemakkelijk over de 200 heen gaat.

Ik weet eigenlijk niet hoe fifa met dlc werkt, maar ik denk dat ik nu al blij ben dat ik geen sport spellen fan (meer) ben :+ .
(vroeger wel een paar jaar trouw elke pes gekocht maar gewoon geen tijd meer om uren langs te spelen en managen, wat ik overigens wel erg leuk vond, its def me, dont get insulted sports game fans :))

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Je beslist nog altijd zelf of je meegaat in de hype of niet.

Ik heb SFIV met costume packs voor de 360 en pc, SSFIV + AE met costume packs voor de 360, SSFIV voor de 3DS, SSFIV AE voor de pc met costume packs en de iPhone versie van SFIV dus ik ben waarschijnlijk een schoolvoorbeeld van hoe Capcom het graag ziet maar niemand heeft een pistool tegen m'n hoofd gezet met de mededeling dat ik het moet aanschaffen. Als je ook maar iets van fighters af weet dan weet je dat Capcom een lange geschiedenis heeft van reboots, super, hyper, ultra en mega versies.

Ikzelf vond de overstap van SFIV naar SSFIV en van SSFIV naar AE absoluut de moeite waard. En het is niet zo, zoals Sagat ook al zegt, dat ze voor alle versies de full price vragen zoals andere gamemakers dat wel doen.

SFxT staat bij mij dan ook al een poos in pre-order, ik kan niet wachten. Zeker niet als je dit soort filmpjes van Desk ziet:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=4pNvOjSGUEo]

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=3YuzIivBMVs]

[ Voor 14% gewijzigd door KneoK op 05-03-2012 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Desk is sowieso een combo-beast, maar de combo's schijnen vrij easy te zijn. Vesperarcade rate de combograad met het cijfer 2 (SF4 een 4, KOF een 9 dacht ik). De ultra's zijn maar 1 motion bijv ipv 2.

Ik twijfel nog steeds of ik hem ga kopen...

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De custome packs zijn dingen waar ik niet veel om geef. Het zijn meer de characters die al bevestigd op disc staan die je waarschijnlijk moet gaan kopen om die te unlocken. Leuk dat hele DLC gebeuren. :/
Ik hoop dat de prijs voor de PC versie van SFxT aantrekkelijker is. Zal waarschijnlijk niet gebeuren. :')

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2012 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2012 @ 17:07:
De custome packs zijn dingen waar ik niet veel om geef. Het zijn meer de characters die al bevestigd op disc staan die je waarschijnlijk moet gaan kopen om die te unlocken. Leuk dat hele DLC gebeuren. :/
Ik hoop dat de prijs voor de PC versie van SFxT aantrekkelijker is. Zal waarschijnlijk niet gebeuren. :')
Dat vind ik altijd zo'n onzin. Wat wil je dan? Dat ze die karakters niet op de disc zetten en ze je laten downloaden? Wat is er anders aan als ze nu pas zouden beginnen aan het ontwikkelen van DLC in plaats van het werk al gedaan hebben? Het is gewoon heel simpel, er is een business model gemaakt, er is bepaald wat je krijgt voor de standaardversie en wat er DLC wordt, dit is goed gecommuniceerd, you get exactly what you pay for. Het is echt niet zo dat je te kort komt bij de standaardversie of dat het de prijs niet waard is. De tijd dat je voor 120 gulden met 8 mannetjes kon vechten is al lang en breed voorbij en je betaalt nu niets meer voor enorm veel meer content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KneoK schreef op maandag 05 maart 2012 @ 18:35:
[...]

Dat vind ik altijd zo'n onzin. Wat wil je dan? Dat ze die karakters niet op de disc zetten en ze je laten downloaden? Wat is er anders aan als ze nu pas zouden beginnen aan het ontwikkelen van DLC in plaats van het werk al gedaan hebben? Het is gewoon heel simpel, er is een business model gemaakt, er is bepaald wat je krijgt voor de standaardversie en wat er DLC wordt, dit is goed gecommuniceerd, you get exactly what you pay for. Het is echt niet zo dat je te kort komt bij de standaardversie of dat het de prijs niet waard is. De tijd dat je voor 120 gulden met 8 mannetjes kon vechten is al lang en breed voorbij en je betaalt nu niets meer voor enorm veel meer content.
Nee, alles wat op de disc staat zou gewoon beschikbaar moeten zijn. As is. Zo koop je het ook in de winkel. Er is ten eerste al geen sprake meer van DLC want het staat gewoon op de disc. Gewoon spellen niet volledig uitbrengen om vervolgens er nog een slaatje uit te slaan is gewoon onzin. Tja het wordt gedaan, en omdat mensen het steeds maar accepteren wordt dit steeds extremer. Zoals b.v. ME3 die een cruciaal deel van het verhaal eruit knipt en onder het mom van DLC wordt uitgebracht.

Maar ja dit is een discussie waarbij vele verschillende meningen over wordt geuit, we weten de gedachtegangen van de meesten nu wel zo'n beetje. En om te veel offtopic te voorkomen haak ik bij deze post dan ook af.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2012 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
ik kan zelf ook niet wachten op vrijdag om ermee aan de slag te gaan.
DLC of niet, alhoewel ik het dan wel vreemd vind dat ze de vita versie wel helemaal volgooien, dan liggen imo je prioriteiten niet goed, maja wie ben ik, ik koop die game gewoon, en als de character het me waard zij ga ik ze ook gewoon halen wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Akaendra schreef op maandag 05 maart 2012 @ 21:11:
ik kan zelf ook niet wachten op vrijdag om ermee aan de slag te gaan.
DLC of niet, alhoewel ik het dan wel vreemd vind dat ze de vita versie wel helemaal volgooien, dan liggen imo je prioriteiten niet goed, maja wie ben ik, ik koop die game gewoon, en als de character het me waard zij ga ik ze ook gewoon halen wat mij betreft.
Dat zal wel met een dikke cheque van Sony te maken hebben :)

En wat ik van de Vita chars las wordt dat echt een must buy, Sakura, Blanka en nog een aantal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En de special edition is besteld! :D

Hmm, wie zal ik als partner kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Nice Oguz :)

Ik zit nog te twijfelen tussen Balrog, Vega, Cammy en Juri. Ik vind Juri op de een of andere manier wel passen om als backup voor Akuma te dienen. Daarnaast iets van Sagat en Zangief.

Eigenlijk wil ik wel met de hele SF cast spelen, ze hebben wat mij betreft zo'n beetje de beste karakters gekozen. Zou wel zonde zijn, als ik het spel eenmaal heb (ik zit een beetje op morgen of overmorgen te hopen) ga ik me denk ik ook maar eens flink verdiepen in de Tekken cast, zou een beetje zonde zijn om de helft van de karakters te laten liggen.

Ik denk dat als de DLC er is ik in ieder geval een team met Balrog en Blanka maak en een team met Cammy en Sakura.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 21:42

Nohead

PSN ID: Nohead

Zie op de website van foregames (Tilburg) dat SF X T al te koop is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0otje
Als je economisch wilt doen en je genaaid voelt omdat je 60 moet uitgeven plus dlc van bv €10, dan haal je de game gewoon voor 42 euro en dan nog dlc erbij dan kom je op 52 totaal. Probleem opgelost en je kan weer maanden van genieten.

http://www.budgetgaming.n...ter+x+tekken_Xbox360.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead

Nohead

M0otje schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 12:06:
Als je economisch wilt doen en je genaaid voelt omdat je 60 moet uitgeven plus dlc van bv €10, dan haal je de game gewoon voor 42 euro en dan nog dlc erbij dan kom je op 52 totaal. Probleem opgelost en je kan weer maanden van genieten.

http://www.budgetgaming.n...ter+x+tekken_Xbox360.html
Klopt, bij de MM in EHV deze week voor 49€ dus nog wel te overzien. (komt morgen binnen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Toch maar besteld bij Zavvi voor 45 euro.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:16

On_E

Housemusic

FREAKJAM schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 14:24:
Daar heb ik de SE al een poosje in bestelling staan, 51 euro.

Heb er weer zin in !

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
Ik vind Ogre toch wel erg baas, zeker als je Filthy Rich van Namco nota bene ermee hebt zien spelen tijdens Cross Assault :) denk dat hij toch wel een van mijn vaste chars wordt. Ik had zon zelfde gevoel toen ik spencer zag bij UMVC3, van DIE MOET IK SPELEN.

heb de OST al wel zn beetje gevonden en ik vnd em geweldig tot nu, erg vette remixes van bestaande stuff van tekken en SF :)

hopelijk dat ik er vrijdag max mee kan beginnen, maar stiekem hoop ik op morgen al :P

[ Voor 16% gewijzigd door Akaendra op 06-03-2012 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0otje
FREAKJAM schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 14:24:
Let op dat het wel maand kan duren voordat je m binnen krijgt van die shop, spreek uit ervaring en zie ook de reviews. Amazon it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Second opinion time......

Ik denk dat de meerderheid van 'ons' sf4 spelers SxT gaat oppakken. En degenen die dat niet doen (including yours truly voor nu ;) ) vinden het vermoeddelijk niet erg om op de hoogte te blijven van nieuws en ervaringen rond deze game.......is het een idee om dit topic om te bouwen naar
'het grote sf4 en SxT topic, of desnoods het capcom topic (dat wordt alleen al erg breed, maar gezien de drukte bij andere capcom topics valt dit nog te overzien imho).

Het fighting game topic is echt te breed. Want dan krijg je natuurlijk mk er ook bij, en kof, en de 3d fighters etc etc.......toch?

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
M0otje schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 21:32:
[...]

Let op dat het wel maand kan duren voordat je m binnen krijgt van die shop, spreek uit ervaring en zie ook de reviews. Amazon it is!
Ik heb hem besteld via de Nederlandse zavvi. Bij de status van mijn bestelling staat dat ze hem 9 maart zullen verzenden. Ben benieuwd dus ;)

Ik baal wel ontzettend dat SFxT nu uit is gekomen van de ene kant. Mijn Dee Jay wordt steeds beter (nadat ik vorige week wel een dip had en was gedaald naar 860PP ofzo), maar inmiddels ben ik voorbij de 2000PP grens geraakt (personal record) en hoop ik rond deze grens te blijven schommelen.

Wie gaan jullie allemaal spelen?

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emersion
Vega.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
@Emersion

No shit sherlock? =D Wie word je team-mattie? Ik weet echt nog niet wie ik ga spelen, wellicht Bison met Hwoarang.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead

Nohead

Te koop bij de MM in Eindhoven, vers uit de doos van de vracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
Nohead schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 13:17:
Te koop bij de MM in Eindhoven, vers uit de doos van de vracht.
naja, misschien met wat geluk dat ik em morgen kan oppikken bij de gamemania, hopelijk vandaag maar dat zien we dan wel :P

ben erg benieuwd naar Ogre, geen idee wie ik als tweede ga spelen, ik zou Guile erg moeten aanpassen zoals ik em speel in SF4 om em viable te krijgen met SFXT, misschien Rolento, ik weet nog niet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Ik heb SFxT zojuist bij de FRS in Nijmegen centrum gekocht :*) Heb hier en daar gelezen dat er meer FRS's zijn die 'm al verkopen.

Edit: na een paar uurtjes trials, training en wat online matches kan ik niet anders zeggen dan wauw, wat een tof spel. Het combosysteem werkt heel soepel en jugglen gaat ook prima. De launcher en assist moves zitten ook prima in elkaar en alles ziet er supergelikt uit.

Er zit alleen een major sound bug in, zodra er een beetje lag is vallen willekeurig sound effects weg. Als dat niet snel gepatcht wordt dan kan dat weleens een dikke gamebreaker worden.

Heb een aantal karakters geprobeerd, Akuma uiteraard, Cammy, Balrog, Juri, Hwoarang, Jin en nog een aantal maar ben op het moment blijven steken bij Zangief en Vega.

Ik ben benieuwd wat Emersion van Vega vindt, ik vind 'm te gek.

[ Voor 72% gewijzigd door KneoK op 08-03-2012 04:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-05-2021
FREAKJAM schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 10:43:
[...]

Ik heb hem besteld via de Nederlandse zavvi. Bij de status van mijn bestelling staat dat ze hem 9 maart zullen verzenden. Ben benieuwd dus ;)
Ik heb MK9 destijds ook besteld bij die "nederlandse savvi". Duurde 2 weken ongeveer. Voor zover ik weet is er ook geen nederlandse zavvi maar enkel een zavvi site in het nederlands op een nederlands domein.

Ik heb 'm bij progamestore.nl besteld omdat hij daar het goedkoopst was volgens pricewatch. Hoop hem dan ook morgen binnen te hebben. Als ik op facebook/youtube kijk blijken ze 'm in de US al een paar daagjes te kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Oeh, zelfs Firlian gaat SFxT spelen. Starcraft gaat weer tijdelijk de kast in dus? =D

Kreeg gister al een mail van Zavvi:
"Je bestelling bij Zavvi.nl is door ons verzonden en zal snel bij je afgeleverd worden."

Ben benieuwd of er vandaag al iets in de brievenbus ligt!

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

M0otje schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 21:32:
[...]

Nooit langer dan 5 werkdagen hoeven wachten bij Zavvi eigenlijk ?

Heb ook nog geen idee met wie ik ga spelen, Rose en Viper zitten er niet bij. ;(
(En Bryan fury ook (nog) niet, dat was anders sowieso mijn main geworden)

[ Voor 19% gewijzigd door On_E op 08-03-2012 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
ik hoop dat ik vandaag een smsje ontvang dat ik em op kan pikken, anders morgen.
Ik moet niet zoveel van die trials/dingetjes kijken enzo.

bah, kan niet wachten om met deze game aan de slag te gaan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0otje
On_E schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 13:15:
[...]

Nooit langer dan 5 werkdagen hoeven wachten bij Zavvi eigenlijk ?

Heb ook nog geen idee met wie ik ga spelen, Rose en Viper zitten er niet bij. ;(
(En Bryan fury ook (nog) niet, dat was anders sowieso mijn main geworden)
Klopt maar zodra her boven 30. Pond is dan wel langer. Maar hopelijk niet want ik wil wel eerder met hem spelen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

M0otje schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 15:56:
[...]

Klopt maar zodra her boven 30. Pond is dan wel langer. Maar hopelijk niet want ik wil wel eerder met hem spelen :D
Ik verwacht m eind volgende week, en mocht het toch later worden dan helaas.
Tot die tijd vermaak ik me wel met andere games, voor 51 euro de SE kon ik niet laten lopen, dan maar even wachten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Nut
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-09 10:00
Weeeee ik heb SFxTekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Nut
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-09 10:00
langs bartsmit en die haalde hem achter bij de vracht vandaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gisteravond lekker SxT lopen spelen. Moet wel wennen, na al dat UMvC3 geweld. Ligt het aan mij of doet de tekken cast ongelovelijk veel dmg? Kazuya heeft bijv een 403 dmg combo die veeelste makkelijke is.

Gisteren voornamelijk bezig geweest met ranked 2v2 en het is zo leuk! Kom wel veel scrubs tegen die SRK's en tatsus lopen te spammen.

Anyway, voeg me toe op PSN:Kishiidotnl. Ik speel Rolento/Kazuya.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
had vanmiddag een smsje gekregen, net opgehaald, dus zometeen staat SFXT vastgeroest in mijn PS3 voor onbepaalde tijd :)
PSN: JimmyMcWeaksauce

alhoewel ik denk ik toch eerst wat trials enzo ga doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emersion
KneoK schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 16:34:
Ik heb SFxT zojuist bij de FRS in Nijmegen centrum gekocht :*) Heb hier en daar gelezen dat er meer FRS's zijn die 'm al verkopen.

Edit: na een paar uurtjes trials, training en wat online matches kan ik niet anders zeggen dan wauw, wat een tof spel. Het combosysteem werkt heel soepel en jugglen gaat ook prima. De launcher en assist moves zitten ook prima in elkaar en alles ziet er supergelikt uit.

Er zit alleen een major sound bug in, zodra er een beetje lag is vallen willekeurig sound effects weg. Als dat niet snel gepatcht wordt dan kan dat weleens een dikke gamebreaker worden.

Heb een aantal karakters geprobeerd, Akuma uiteraard, Cammy, Balrog, Juri, Hwoarang, Jin en nog een aantal maar ben op het moment blijven steken bij Zangief en Vega.

Ik ben benieuwd wat Emersion van Vega vindt, ik vind 'm te gek.
Vega is altijd al te gek geweest, welkom.

Maar hij is zeker goed in deze game. ik kijk nog even wie ik wil als partner, ik zit asuka te scopen, het word iig een tekken character uiteindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Haha, laat ik het dan anders stellen, hij is eindelijk iets toegankelijker voor prutsers zoals ik :)

Zal zo eens kijken of ik al wat leuke matches in mijn battle log heb staan.

Edit:

[ Voor 27% gewijzigd door KneoK op 08-03-2012 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
zo, gisteren even gespeeld, die tutorial maar gedaan (omdat ik nu eenmaal een trophywhore ben :P)

tis na een hele tijd geen SF gespeeld te hebben toch wel weer wennen aan wat tight links enzo :P
Ogre lijkt me best ok, Marduk heeft me ook positief verrast. Rolento is sowieso wel toptier omdat zelfs ik ermee overweg kan :P

vanavond maar wat meer trials doen met andere characters, wil nog niet online omdat ik nog niet goed genoeg ben in dat opzicht geloof ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Emersion schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 17:49:
[...]
Vega is altijd al te gek geweest, welkom.
Ik weet wel dat ik in CvsS2 de vega van een maat van me bijna niet kon pakken........en in ST schijnt ie ook HEEL goed te zijn. Eigenlijk apart dat ie in sf4 zo slecht was, maar langzaam maar zeker wordt ie dus steeds beter.....zelfs (semi) top tier volgens errr Sako of Kazunoko toch? :)

Met alle verhalen zowel hier als op ds en zelfs de excellent adventures krijg ik toch ook wel zin in deze game. Helemaal omdat ik altijd de tekken wereld altijd een beetje wilde leren kennen.......
Ach het voordeel is dat ik nu geen enkele last heb van de bugs :P

Edit:
misschien een beetje vroeg, maar als er interesse is in een tournooitje in deze game wil ik hem in de gebruikelijke sf4 stijl best opzetten. Alhoewel ik veel lees dat 2vs2 the way to go is dan. (maakt voor tournooi planninng natuurlijk weinig uit, behalve misschien meer kansen op connectie problemen tussen spelers?)

[ Voor 18% gewijzigd door Sagat op 09-03-2012 10:04 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Ik wil Vega niet slecht noemen in SF4. Hij mist voornamelijk een goede anti-air. Zijn karathrow is de beste in de hele game, hij is snel, goede focus range. Zijn normals doen volgens mij vrij weinig damage, en hij is redelijk snel stunned en natuurlijk is hij meer vulnerable zonder mask en claw.

Die laatste tierlist moet je volgens mij niet zo serieus nemen, daar was Adon volgens mij zelfs toptier? =D

Ik weet nog steeds niet wie ik moet gaan spelen in SFxT grr >:)

[ Voor 13% gewijzigd door FREAKJAM op 09-03-2012 10:11 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik bedoelde meer dat hij in vanilla (even terminologie van nederlands beste akuma gejat) 'troep tier' was.
In super volgens mij al meer naar het midden.
En nu schijnbaar zelf meer richting boven.

Maarja tiers......blijft natuurlijk behoorlijk subjectief. Kijk naar gamerbee&Adon, voordat hij bekend was, was Adon ook troep, en nu ook schijnbaar bovenin...........

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Het ligt stiekem ook aan de spelers inderdaad die een char toptier kunnen maken. Als Tokido de vortex met Akuma niet had uitgevonden en zo "godlike" met hem speelde, was Akuma wellicht nooit toptier geweest.

Seth & PoongKO same store denk ik zo! Rolento, King, Juri worden nu onwijs veel gespeeld in SFxT en je zou ze bijna toptier noemen, maar dat is niet zo. We zullen zien!

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
Slacker webshop (progamestore.nl) heeft mijn bestellig nog steeds "in behandeling", dus dat wordt op z'n vroegst morgen pas spelen -_-

Btw, ik zag dat guy als dlc uit komt, betekend dat wel dat ik mijn bison/guy team kan gebruiken tegen mensen die niet hebben betaald voor de dlc? Begreep dat het al op de disc zit, dus dat zal dan wel toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Klopt firlian.

Capcom heeft altijd gezegd dat ze nog bezig waren met de DLC, terwijl de chars dus al gewoon op disc stonden. Als jij guy neemt, kan iemand die guy niet heeft gekocht toch tegen je spelen, omdat Guy ook op zijn disc staat.

Zie deze link voor meer info.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniace
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-06 10:32
Hoe zit het met de PS3 versie zijn de extra characters al te spelen gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

maniace schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 15:08:
Hoe zit het met de PS3 versie zijn de extra characters al te spelen gewoon?
Alleen op de illegale manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

FREAKJAM schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 12:43:
Klopt firlian.

Capcom heeft altijd gezegd dat ze nog bezig waren met de DLC, terwijl de chars dus al gewoon op disc stonden. Als jij guy neemt, kan iemand die guy niet heeft gekocht toch tegen je spelen, omdat Guy ook op zijn disc staat.

Zie deze link voor meer info.
Bij MvC3 stonden Jill en Shuma ook al op disc maar waren ze nog niet helemaal af. Een kleine patch voor iedereen zorgde ervoor dat iedereen tegen ze kon spelen zonder de DLC aan te schaffen. Ik vind het wel handig en het zorgt voor veel minder verdeeldheid als ze uitkomen. Je zag het in SFIV ook dat veel mensen de gratis costume packs om de alts van een ander te kunnen zien gewoon niet downloadden. Een alternative costume heeft natuurlijk veel minder impact dan een compleet karakter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emersion
@kneok

leuke filmpjes, damn zangief hit als een truck, je zou denken dat ik met sf4 ervaring meteen goed ben in vega met deze game, maar vega is wel heel andere koek in deze game, opeens moet je scarlet terror in combos gebruiken, werkt je cosmic heel totaal niet meer zoals je gewend bent en kun je beter minder liberaal zijn met je EX meter.
Maar ik word al beter na 1 dagje, maar begin te denken dat vega een betere anchor character is dan point character. Zijn after launch damage is redelijk goed en hij is goed in kleine gedeeltes health at a time eraf halen, werkt beter als de tegenstander al klappen van je point character gehad heeft.

ik kwam megaman (joey?) nog tegen in het spel, ryu is wel dodelijk effecient in deze game als je geen geduld hebt, mijn first day patience deden mijn jumps alleen maar tegen shoryu's oplopen haha.

Een andere kameraad van me die de game al heeft liet zien dat juri en kazuya ook heel goed waren, die kazuya raakt je ook zo hard, je bent gewoon weg als hij je 2 keer goed raakt :P

juri heeft tot nu toe de meest godlike anti air die ik tot nu toe gezien heb, anti air die leid naar full combo en heel veel schade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Gief is inderdaad een monster als je eenmaal close bent. Ik gebruik nog vrijwel geen links maar hij heeft een combo met hit confirm van ik meen zo'n 504 damage met 1 EX blokje. Z'n Lariat kan worden gebruikt als cross wissel dus zo'n redelijk simpele cLP, cLP, sLk, sMK, EX GH, sLP, Lariat kun je nog verder uitbreiden door je partner in te roepen als de Lariat start zodat je met Vega bijvoorbeeld kunt opvolgen met cLP, cMP, Scarlet Terror/Flying Barcelona/Rolling Claw.

De beste combo die ik met Vega tot nu toe gevonden heb doet volgens mij 524 damage met twee EX blokjes, jHP, sHP, cMP, low Scarlet, cMP, high Scarlet, Super Art. Hit confirm met Vega vind ik heel erg lastig dus voor mij is hij op het moment inderdaad veel beter als anchor.

Ben me nu een beetje aan het verdiepen in het juggle systeem. Het schijnt dat elke move een bepaald juggle potentieel heeft. Met low attacks kun je tweemaal jugglen, medium driemaal en high viermaal. Je zou dus zodra je tegenstander in de lucht hangt twee lows, een medium en een high kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emersion
KneoK schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 17:25:
Gief is inderdaad een monster als je eenmaal close bent. Ik gebruik nog vrijwel geen links maar hij heeft een combo met hit confirm van ik meen zo'n 504 damage met 1 EX blokje. Z'n Lariat kan worden gebruikt als cross wissel dus zo'n redelijk simpele cLP, cLP, sLk, sMK, EX GH, sLP, Lariat kun je nog verder uitbreiden door je partner in te roepen als de Lariat start zodat je met Vega bijvoorbeeld kunt opvolgen met cLP, cMP, Scarlet Terror/Flying Barcelona/Rolling Claw.

De beste combo die ik met Vega tot nu toe gevonden heb doet volgens mij 524 damage met twee EX blokjes, jHP, sHP, cMP, low Scarlet, cMP, high Scarlet, Super Art. Hit confirm met Vega vind ik heel erg lastig dus voor mij is hij op het moment inderdaad veel beter als anchor.

Ben me nu een beetje aan het verdiepen in het juggle systeem. Het schijnt dat elke move een bepaald juggle potentieel heeft. Met low attacks kun je tweemaal jugglen, medium driemaal en high viermaal. Je zou dus zodra je tegenstander in de lucht hangt twee lows, een medium en een high kunnen doen.
Je kunt beter j.hp, s.hp, c.mp,medium scarlet, cosmic heel, super doen, minder hassle en 535dmg voor zelfde meter.

Vandaag weer even training mode voor hoe ik het best de partner super linken kan..... die shit doet echt veel damage en haalt ook recoverable health weg als hij het overleeft en uit kan taggen.

Ik ben al meerdere keren verrast door zon team super terwijl ik nog iets boven half leven had en opeens k.o ben haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Ah, very nice, die is inderdaad simpeler. Heb ook even met Cross Super Art geprutst, als je jHP, sHP, cMP, medium Scarlet, Cosmic Heel, Cross Art doet dan kom ik met Giefs assist op 637 damage uit :D

Ik zal 'm even proberen op te nemen.

Edit:

[ Voor 13% gewijzigd door KneoK op 09-03-2012 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0otje
En mensen... Hoe vinden jullie de game vergeleken met ssf4? En btw hoe is de onlineconnectie? Ik krijg m morgen.

[ Voor 19% gewijzigd door M0otje op 09-03-2012 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Ik vind het spel fantastisch. Dit is voor mij net dat beetje wat (U)MvC3 niet was. Het voelt allemaal aardig vertrouwd en het speelt als SSFIV on steroids. De gems zijn een leuke toevoeging al merk ik daar op het moment nog niet zoveel van en Pandora is in tegenstelling tot bijvoorbeeld X-Factor een veel betere implementatie. Er zit een veel grotere penalty aan en met behulp van bepaalde gems kun je een groot deel van het effect ook tegengaan.

Of het de echte SFIV killer gaat worden weet ik niet maar als dat het niet wordt staat het voor mij toch zeker wel op een glansrijke tweede plaats voor MvC.

Online connectie is over het algemeen prima in orde buiten het wegvallen van de sound effects bij een beetje lag. Hopelijk wordt dat snel gepatcht. Als het goed is is de netwerk engine ook volledig vernieuwd en hoor ik veel verhalen over dat het op GGPO gebaseerd is.

Ah:
Deze nieuwe netcode is compleet anders dan die van Street Fighter IV, waarbij er meer data overgebracht moet worden om de matches met vier spelers te ondersteunen. Het ontwikkelteam kijkt naar de problemen en wil deze zo spoedig mogelijk met een patch aanpakken.
Via: http://www.gamed.nl/view/95798

[ Voor 33% gewijzigd door KneoK op 09-03-2012 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand anders die streetfighter x tekken bij progamestore.nl heeft besteld?
Bij mij staat de bestelling nog in behandeling :(.
Heb ik een fout gemaakt om het spel daar te bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Tenzij je een goede prijs daar betaald hebt en hem absoluut daar wil aanschaffen kun je net zo goed nu naar een Mediamarkt gaan als die in de buurt zit of het morgen ergens anders in een willekeurige winkel aanschaffen en de order gewoon annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
Zelfde verhaal hier @progamestore, maar dat had ik een paar posts terug ook al gezegt...
Ik wacht het wel af, heb al betaald en ga niet in de winkel 60 euro betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan weet ik het voor de volgende keer, ik had bij progamestore al eerder wat besteld maar dan was het geen pre order.

Dan maar geduldig afwachten, @firlian kan je het miss zeggen als je de game binnen hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
Uiteraard.
Pagina: 1 ... 54 ... 62 Laatste