Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.boe2.be/pictures/sf4/logo.png
Intro - Hardware - Links - GoT online

Afbeeldingslocatie: http://www.boe2.be/pictures/sf4/intro.png

Street Fighter 4 is de nieuwste telg uit de bekende gelijknamige spellenreeks. Het spel bevat 3D graphics die zodanig verwerkt zijn dat ze er handgetekend uitzien, doch je karakters bewegen zich uitsluitend in 2D, met als bedoeling zo dicht mogelijk aan te sluiten bij de gameplay van Streef Fighter 2. Naast de bekende movelist uit vorige SF games (throws, taunts, specials) zijn er in SF4 ook enkele nieuwe concepten geïntroduceerd:
  • Focus Attacks: In de Japanse versie gekend als het "saving system". Kort samengevat komt het erop neer dat je hiermee 1 aanval van je tegenstander kan absorberen om vervolgens een counter uit te voeren. In de praktijk komt dit erop neer om MP + MK in te drukken waarna je personage een speciale stance aanneemt en zijn/haar focus attack oplaadt. Hierbij kan je 1 keer geraakt worden zonder dat je focus gebroken wordt en kan je de tegenstander een extra zware klap toebrengen.
  • Super Combos: Super combos zijn krachtige aanvallen die je kan uitvoeren wanneer je EX bar (de blauwe bar) volledig vol is. Wanneer je EX bar nog niet vol is kan je hier echter ook al delen van opgebruiken om een EX versie van je special moves uit te voeren. Dit doe je door je special te eindigen met PPP/KKK in plaats van een eenvoudige punch of kick.
  • Ultra Combos: Deze staan nog een graad hoger dan de Super Combo en worden vergezeld van een uitgebreide aanvalsanimatie die uniek is voor ieder personage. Om een Ultra Combo uit te voeren moet je "revenge meter"opgeladen zijn. Deze meter loopt vol iedere keer je schade toegebracht krijgt door de tegenstander en kan het tij van het gevecht snel doen keren. Zoals de naam doet vermoeden kunnen Super Combos veel schade toebrengen, doch ze zijn gemakkelijk te ontwijken.
Afkortingen
In dit topic zal je regelmatig afkortingen tegenkomen voor bepaalde moves die vrij verwarrend kunnen zijn voor sommigen. Hier een overzichtje:
  • F: Forward
  • B: Back
  • D: Down
  • U: Up
  • QCF: Quarter Circle Forward (D,DF,F)
  • QCB: Quarter Circle Back (D,DB,B)
  • HCF: Half Circle Forward (B,DB,D,DF,F)
  • HCB: Half Circle Back (F,DF,D,DB,B)
  • FCB: Full Circle Back (F,DF,D,DB,B,UB,U,UF,F)
  • DP: Dragon Punch (F,D,DF)
  • RDP: Reverse Dragon Punch (B,D,DB)
  • (X): Charge (X = richting)
  • DFD: Forward Diagonal (DF,DB,UF)
  • DBD: Back Diagonal (DB,DF,UB)
  • K: Kick
  • P: Punch
  • KKK: alle 3 kicks tegelijk
  • PPP: alle 3 punches tegelijk

Momenteel is Street Fighter IV beschikbaar op Playstation 3 en Xbox360, beiden met online multiplayer. Een pc versie wordt "deze zomer" verwacht. Naast de standaardeditie is er ook voor beide consoles een speciale editie uitgebracht die het spel, twee miniaturen, een animefilm over SF4 en een strategy guide bevat.

Championship mode
Vanaf 24 april wordt de Championship mode patch als download aangeboden voor zowel de ps3 als de xbox360. Deze patch brengt een aantal langverwachtte/veelgevraagde wijzigingen aan het online multiplayergebeuren. Een overzicht van de interessantste wijzigingen:
  • "Double-blind" characterselectie. Je ziet pas welk character je tegenstander gekozen heeft wanneer je beiden al bevestigd hebt.
  • 5-tier tournamentsysteem. Win gevechten en verdien GP (grade points) om in een hoger niveau te geraken. Op deze manier kom je vanzelf uit tegen tegenstanders van ongeveer gelijk niveau. Door tournaments te winnen krijg je ook CP (championship points) dewelke voor prijzen in te ruilen zijn.
  • Disconnecten (aka ragequit) tijdens een match wordt afgestraft met een penalty. Bovendien krijg je van iedere online speler zijn disconnect ratio te zien.
  • Replays: De top 5000 championship spelers hebben de mogelijkheid om replays van hun gevechten online te uploaden zodat hun matches door iedereen te bekijken zijn. Je eigen replays kan je uiteraard ook lokaal opslaan. PS3 spelers krijgen de optie om commentaar toe te voegen aan replays. Xbox360 spelers hebben de mogelijkheid om online replays lokaal op te slaan en de input commands te tonen.

Afbeeldingslocatie: http://www.boe2.be/pictures/sf4/hardware.png

Een goede controller kan een groot verschil maken in Street Fighter IV. Hoewel je met de standaardcontrollers ook wel alle moves kan uitvoeren zal je je skills pas echt kunnen opvoeren en voor de top gaan wanneer je een aangepaste controller hebt. Hierbij is vooral de d-pad van vitaal belang. Om vele mislukte specials te vermijden is een d-pad met 8 richtingen aangeraden. De standaard PS3 en 360 controller werken met 4 richtingen, tenzij je met de analoge stick speelt, wat dan weer door velen als onhandig wordt ervaren.
Gelukkig zijn er verschillende alternatieven op de markt. We sommen er een aantal op:

Official MadCatz arcade stick
Speciaal gemaakt voor Street Fighter IV en komt in 2 edities: De standaard editie en de tournament editie. Het verschil zit in de kwaliteit van het gebruikte materiaal: De tournament editie bevat Sanwa hardware, terwijl de standaardeditie uit goedkoper materiaal bestaat.

Official MadCatz gamepad
Voor wie het oncomfortabel lijkt om met een arcadejoystick in de zetel te zitten heeft MadCatz een goed alternatief: Deze gamepad bevat dezelfde 2x3 knoppenlayout en een hoogwaardige d-pad die alle richtingen feilloos opneemt.

USB Saturn Controller
De saturn controller werd altijd al bejubeld vanwege zijn heerlijke d-pad, nog beter dan die van de SF4 gamepad en is dankzij zijn knoppenlayout ideaal voor SF4. Als je de officiële USB controllers niet kan vinden kan je je bestaande Saturn controller ook ombouwen.

Andere Fighting sticks, controllers
Andere controllers zijn natuurlijk ook perfect bruikbaar. Er is een hele markt aan alternatieve arcade joysticks en gamepads. 2 zaken waar je op moet letten voor een goede ervaring: ga voor een 2x3 (of 2x4) knoppenlayout en zorg ervoor dat je d-pad of stick 8 richtingen kan detecteren. Je special moves gaan er een stuk eenvoudiger mee.

Afbeeldingslocatie: http://www.boe2.be/pictures/sf4/links.png

Andere GoT topicsExterne links

Afbeeldingslocatie: http://www.boe2.be/pictures/sf4/gotonline.png

Zowel de Xbox360 als de PS3 versie kunnen online gespeeld worden. Als 360 speler kan je echter niet tegen een ps3 speler spelen en omgekeerd. Hieronder vind je een lijst met GoT spelers die te vinden zijn voor een online match Street Fighter IV. Stuur me een DM of laat het weten in de thread als je ook toegevoegd wil worden.
Xbox 360 gamertagsPlaystation 3 network ID's
  • Boe2 (Boeboe)
  • S4g4tNL (Sagat)
  • Firlian (firlian)
  • Beestig (Muppet)
  • Shrimp Tabasco (Shrimp Tabasco)
  • Korumera (LordHades)
  • ZipperJR (ZipperJR)
  • KneoK (KneoK)
  • SkyR Hunter (SkyR)
  • Carzilla (HovaCarlito)
  • slashdnl (Slashdotter)
  • Emersion (Emersion)
  • Oguz286 (Oguz286)
  • RMBoosten (RMB)
  • RastafariMan (henkyyyyyyy)
  • DrlZ GAMBIT (DrlZ GAMBIT)
  • PENo1 (P.E.No.1)
  • furfoot (Furfoot)
  • Onizuka_1 (Mr.Nash)
  • hikasho (hikasho888)
  • OmePee (Aryawn)
  • MKY_nl (MKY)
  • Vanitas1440 (Vanitas)
  • bogey_nl (bogey_21)
  • Nohead (Nohead)
  • tns2k7 (itons)
  • MegamanXZero (MegamanXZero)
  • f1rebladex (FireBladeX)
  • DCFreak (DCFreak)
  • watbenjedan (Blisterin_Bull)
  • bobsh (b00b13)
  • Derekbou (Derekb)
  • KSL1808 (KSL1808)
  • vondutchx (XthinkZ)
  • Kev7381 (Kev7381)
  • Wormaap (Wormaap)
  • MeagaShira_NL (MeagaShira)
  • Bellerophon- (Bellerophon)
  • SD5k (-Sander)
  • SabiPapi (m1tchel)
  • GeleWolk (lun)
  • ic3zz86 (Intrique)

[ Voor 17% gewijzigd door boe2 op 16-06-2009 10:42 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Beter laat dan nooit :)
Ongetwijfeld ontbreken er nog een aantal zaken die er in zouden moeten staan. Laat het weten en het wordt asap bijgewerkt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Kan aan mij liggen maar de DP beweging klopt niet ... Imho is het F,D,DF en meer dan dat is het niet anders maak je weer de QCF beweging. Zelfde geldt voor je RDP.

Je noemt Super Combo's niet maar in je Ultra combo stukje verwijs je wel naar Super Combo's. Volgens mij is dat een foutje ;)

EX moves zijn ook nieuw en het noemen waard denk ik als je een soort Faq wil maken. Al denk ik dat je beter het wiel niet opnieuw kan uitvinden en mensen gewoon kan verwijzen naar http://www.eventhubs.com/...details-street-fighter-4/ bijv. Of je moet het willen vertalen en in je opening post verwerken :D

Youtube channel met alle trials op normal en hard
http://www.youtube.com/user/kalelulen4

Site die zich bezighoudt met tournooien ed
http://www.neoempire.com/

Ook een site met goeie guides en character info.
http://www.eventhubs.com/

Ook mijn tag staat er niet in ;)

verder goed dat iemand het initiatief neemt! :D /cheer

oh en ik snap je (x) = charge niet helemaal?

[ Voor 23% gewijzigd door Muppet op 11-03-2009 11:22 ]

There is no art to find the minds construction in the face

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
(x) slaat op de richting waarin je moet chargen. Zal het wel even verduidelijken. Andere info is ook toegevoegd, keep it coming :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrimp Tabasco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-11-2024
Je mag mij ook onder Xbox360 zetten :)

Xbox live gamertag: Shrimp Tabasco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bogey_21
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-12-2022
voeg mij ook maar toe PSN id = bogey_nl
wil graag mijn skills even meten met de medeforumgebruikers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-04 21:23

Nohead

PSN ID: Nohead

PSN= Nohead

Ben nog niet zo heel goed maar heb al heel wat whoopass gekregen van megaman hierzo :P
Aldoende leert men... Wacht nog steeds op een stick, want met mijn huidige crap stick is het behoorlijk lastig om moves te executen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Je mag mij onder Xbox360 zetten met nick Korumera :D, moet alleen nog wel keer aracade pad of stick kopen want de 360 controller kan er maar niet aan wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Niet online
PSN=tns2k7

ik wil ook graag in de lijst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MKY
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-03-2024

MKY

Hey, een topic allen over SFIV moest er natuurlijk wel een keer komen!
Goed om te zien dat er meer PS3 bezitters zijn dan XBOX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MKY

MKY

Ad me and we'll fight. Mijn Honda staat klaar 8)7
Vergeet niet te melden dat je van GOT bent, dat is wel zo leuk. _/-\o_

+++++

PSN: MKY_nl

+++++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-04 21:53

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Mooie OP!

Misschien ook handig om de GoT usernames voor de namen te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-04 21:53
MKY schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 14:22:
Ad me and we'll fight. Mijn Honda staat klaar 8)7
Vergeet niet te melden dat je van GOT bent, dat is wel zo leuk. _/-\o_
Waaaaaat nog een honda! Foei dat mag helemaal niet :(

Ik ben in 1200 matches nog maar 1 andere honda tegengekomen :)

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 294608

Wil dit spelletje ook wel een proberen.. Maar dan wel even wachten op PC versie, aangezien ik geen consoles heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipperJR
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:46
voeg mij ook maar toe aan de xbox 360 lijst, ZipperJR ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MKY

MKY

Furfoot schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 14:50:
[...]

Waaaaaat nog een honda! Foei dat mag helemaal niet :(

Ik ben in 1200 matches nog maar 1 andere honda tegengekomen :)
Hahaha, ben nog niet zo heel goed in Honda. Moet wel zeggen dat het tegen een shoto wel wat lastiger is. Honda heeft niet zoals in SSF2THR een torpedo throught fireball (LP versie), want dat was echt een handig extra'tje. Op de een of andere manier krijg ik de hundred hand slam niet echt voor elkaar. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegamanXZero
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-04-2020

MegamanXZero

Maverick Hunter X

PSN ID: MegamanXZero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

MKY schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 16:34:
[...]

Hahaha, ben nog niet zo heel goed in Honda. Moet wel zeggen dat het tegen een shoto wel wat lastiger is. Honda heeft niet zoals in SSF2THR een torpedo throught fireball (LP versie), want dat was echt een handig extra'tje. Op de een of andere manier krijg ik de hundred hand slam niet echt voor elkaar. :z
Furfoot is de enige Honda tot op heden door wie ik zwaar geowned wordt met mijn Ryu (ik neem voorlopig altijd ryu). Moet hem binnenkort weer eens uitdagen aangezien hij een van de weinige in m'n lijst is tegen wie ik niet consistent kan spelen :S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MKY

MKY

Mr.Nash schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 17:37:
[...]

Furfoot is de enige Honda tot op heden door wie ik zwaar geowned wordt met mijn Ryu (ik neem voorlopig altijd ryu). Moet hem binnenkort weer eens uitdagen aangezien hij een van de weinige in m'n lijst is tegen wie ik niet consistent kan spelen :S.
Wordt tijd dat ik hem dan ga adden :) Ben je goed met je Ryu anders wil ik mijn Gouken wel testen op je :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129220

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

MKY schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 17:51:
[...]

Wordt tijd dat ik hem dan ga adden :) Ben je goed met je Ryu anders wil ik mijn Gouken wel testen op je :*)
Ik ben alles behalve goed. Je kunt je Gouken altijd testen tegen mij, verlies wel bijna altijd van de gouken van m'n broer though. Add me maar: "Onizuka_1".

Trouwens, van alle GoT spelers die ik tot nu toe heb uitgedaagd vind ik Furfoot de beste, er zijn zeker wel betere maar tegen die moet ik nog spelen. Elke keer dat ik tegen hem speel is zie ik zijn progressie. De laatste keer eindelijk wat potjes van hem gewonnen though. Denk dat als ik nu tegen hem zal gaan ik weer geowned zal worden gezien het feit dat ik in geen tijden tegen een goede honda heb gevochten :S

WE moeten echt snel een GoT Toernooi houden (wel als m'n stick er is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-04 14:18

KneoK

Not in a million lightyears

In de TS staat dat je bij de special edition een soundtrack cd krijgt, maar die zat er bij mij niet bij (en staat ook niet op de doos vermeld). Welk kon ik gratis de Brawler's Pack DLC downloaden met een meegeleverde redeem code. Wellicht zit er bij de US versie wel een soundtrack cd ?

Verder mag mijn GT ook wel in het lijstje, ben nog veel offline aan het klooien, maar zo nu en dan eens kijken wat dat geklooi voor effect heeft gehad is natuurlijk altijd leuk. GT == KneoK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Net weer 3 uur bezig geweest om met elke character op medium uit te spelen ( voor trophy/achivement )... maar het lukt gewoon niet. Sommige characters zijn gewoon te zwak om seth af te maken... :s als die gast mijn 1x te pakken krijgt is sowieso 70% van mijn health weg voordat ik weer kan bewegen :( Ik moet nu wel even een pauze nemen anders zit ik morgen onder de blaren.

Ik speel zelf nog met een dualshock 3, maar irriteer mij mateloos, ene keer doet die wel hadoken en ene keer niet omdat hij 1 gedeelte niet geregistreerd heeft en de andere keer doet hij vrolijk shroyken...met stick spelen is helemaal hopeloos geval omdat hij dan vaak uitschiet naar boven ( springen ) en dan krijg ik mooi een klap op mijn bek.

Ultra combo's lukken mij nog steeds niet :( super combo gaat nog wel. Echt jammer dat de niveau van dit spel veel te hoog gegrepen is voor de "normale" gamer.

Tevens uitspelen op normal zonder 1x K.O. te gaan is zo lastig.... elke keer haal ik het tot Seth en dan....
welke malloot heeft hem ook in de spel gestopt :S een eindbaas die alle aanvallen kan doen :S...

Maargoed zal wel allemaal aan mij liggen... beetje jammer dat je minimaal 45 euro (fightpad) extra moet uitgeven om het spel "fatsoenlijk' te kunnnen spelen..

mijn psn als je toch tegen een noob wilt spelen: f1rebladex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

@BoeBoe: mooie TS :)

Begin inderdaad toch een beetje te twijfelen of de sixaxis wel helemaal geschikt is om alle supers er een beetje betrouwbaar uit te krijgen, binnenkort eens op zoek naar zo'n 8 direction joypad.
Mij mag je ook op het PSN lijstje zetten: DCFreak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Een hele lijst zeg, nooit beseft hoeveel GoTters het spel online speelden :o
KneoK: zelf heb ik geen special editie, dus had ik het opgezocht via google, waar ik tegenkwam dat er een soundtrack cd bijzat. Als dat niet zo is verwijder ik het wel terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

De inhoud volgens de zijkant van mijn doos:

Street Fighter IV Game
Street Fighter IV - The ties that bind anime
Exclusive Ryu en Viper figurine
Mini strategy guide/artbook
Brawler alternative costume DLC

Dat vergeleken met de inhoud van de doos lijkt aardig te kloppen :) Zou best die soundtrack willen hebben overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Soundtrack is alleen bij de US release meegeleverd. Ze krijgen daar ook maar 1 figurine ipv 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mr Nash heeft de spijker op zijn kop geraakt, ik las in de OP ook een figurine en dacht gelijk 'ik heb er 2' maar omdat er opdat moment meer posts waren die ik wilde lezen heb ik niet gelijk gereageerd.

Ik ben ook plezierig verrast dat er nog zoveel interesse is in deze game, ik heb het al vaker gezegd, maar ik was altijd de enige in mijn omgeving die het spel serieus speelde.
Ook vind ik het opvallend dat er bijna 2x zoveel ps3 spelers zijn. Zouden die dan toch meer open staan voor andere genres dan het eeuwige fps en sports games gebeuren? Ben wel nieuwsgierig of iemand daar nog een theorie voor heeft.

Als jullie zeggen 'got tournooi' dan bedoelen jullie neem ik aan een online tourney?
Ikzelf zou zeer graag nog is een off line tournooi spelen. (alleen al omdat je dan tegen ps3 en 360 spelers kan spelen :) )
note: geen enkele illusie om ver te komen, maar het lijkt me gewoon lachen.
Wellicht moet ik dan toch naar drakenslag of een van de andere sites in de OP.

[ Voor 13% gewijzigd door Sagat op 12-03-2009 09:02 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.E.No.1
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-10-2023
Mr.Nash schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 17:37:
[...]

Haha ja dat kan ik beamen. Van de 20 potjes win ik er misschien 1 of 2. Maar dat houdt het wel uitdagend iig. Ik zou wel graag binnenkort eens een aantal potjes spelen met iemand die met Ryu of Ken speelt. Volgens mij speelde ik laatst ook tegen DC_freak en die speelde constant met Ryu en we hebben echt leuke potjes gehad. Ik speel het liefst met Ken op het moment.

PSN id: PENo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

P.E.No.1 schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 09:57:
[...]

Haha ja dat kan ik beamen. Van de 20 potjes win ik er misschien 1 of 2. Maar dat houdt het wel uitdagend iig. Ik zou wel graag binnenkort eens een aantal potjes spelen met iemand die met Ryu of Ken speelt. Volgens mij speelde ik laatst ook tegen DC_freak en die speelde constant met Ryu en we hebben echt leuke potjes gehad. Ik speel het liefst met Ken op het moment.
Ik speel alleen met Ryu en ben altijd in voor challenges. Zit momenteel ziek thuis dus als je me straks online ziet kun je me uitdagen. Verwacht niet te veel want m'n griep heeft m'n reflexes aangetast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:31

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Mijn PSN = watbenjedan
Ik vecht meestal met Cammy ( custom outfit :> , Sagat, Ken, Ryu, en als m'n tegenstander niet zo goed is, switch ik ook weleens naar gastjes waarmee ik niet zo goed ben, zoals Bison en Vega (EUR benaming)

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Cammy, hulde _/-\o_. Daar krijg ik regelmatig slaag van.
Ken/Ryu... }:| . Geef ze gewoon op, online zwermt het van de Ken/Ryu spelers en je maakt ze stuk voor stuk probleemloos in omdat ze ZO voorspelbaar spelen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door boe2 op 12-03-2009 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-03 09:04
Mij mag je ook bij het PSN lijstje zetten!

PSN: bobsh

PSN: bobsh .:. KZ2 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:35

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

In de TS staat dat de TE stick Hori hardware bevat. Moet dat niet Sanwa hardware zijn?

A.t.m. wacht ik nog steeds op mijn SE stick om daarna weer eens flink te gaan spelen. En omdat ik te weinig SF IV speel wordt ik online vrij vaak ingemaakt.

offtopic:
@muppet hieronder: PSN: CreepyNL

[ Voor 9% gewijzigd door Creepy op 12-03-2009 15:31 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Creepy schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 12:56:
In de TS staat dat de TE stick Hori hardware bevat. Moet dat niet Sanwa hardware zijn?
Bij deze gecorrigeerd :)
Ook vind ik het opvallend dat er bijna 2x zoveel ps3 spelers zijn.
We moeten er natuurlijk rekening mee houden dat er de laatste weken verschillende sterke 360 titels uitgebracht zijn. De invloed van Halo Wars en GTA4: TLATD zijn hierbij het grootst denk ik.
Op dat vlak wordt het problematisch om de spelerlijst up to date te houden: Wie gaat er over een halfjaar nog steeds op regelmatige basis SF4 spelen?

[ Voor 13% gewijzigd door boe2 op 12-03-2009 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aryawn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-04-2024
Mooie OP. :)

Ik begin wel een beetje last te krijgen van mijn linkerduim. Toch maar even de aanschaf van een stick in overweging nemen. Balen dat de PS3 Fight Pad een stom ding is en niet meer werkt, want hij speelde wel lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet

Muppet

Of gewoon dat niet iedereen zijn tag post :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Vlak voordat SF IV uitkwam vond ik het echt belachelijk dat je voor de verschillende costume packs moest gaan betalen, maar van de week toch stiekem maar de twee ontbrekende pakketjes aangeschaft, gewoon puur voor de heb en omdat het spel me zo fantastisch goed bevalt. Geldverspilling tot en met (maar de punten waren toch al betaald :P ) want met de meeste chars zal ik niet veel spelen, maar het spel 'voelt' nu bijna compleet. Straks nog een mooie tournament mode erbij, dan hebben ze wat mij betreft een juweeltje geproduceerd.

Nu ik zo nu en dan een beetje weerstand kan bieden in online matches begint het nog leuker te worden. Dit is ook eindelijk weer een fighter waar verliezen niet gaat frustreren maar je juist motiveert nog beter te worden, dat gevoel heb ik lang niet gehad bij een fighter (en heb er aardig wat gehad, (S)SF2 uiteraard, alle MK's, alle DoA's, alle Soul Calibers, flink wat Marvel/Capcom/SNK/DC versus spellen op de Dreamcast).

Ben nu eens met Abel begonnen, ik betrapte me erop dat ik met Blanka te beperkt en voorspelbaar ging spelen, maar dat is ook een fijn karakter zeg, zeker als je z'n moves en combo's een beetje onder de knie gaat krijgen.

[ Voor 10% gewijzigd door KneoK op 12-03-2009 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kev7381
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:46
Mijn PSN account: Kev7381

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MKY

MKY

KneoK schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 17:40:

Ben nu eens met Abel begonnen, ik betrapte me erop dat ik met Blanka te beperkt en voorspelbaar ging spelen, maar dat is ook een fijn karakter zeg, zeker als je z'n moves en combo's een beetje onder de knie gaat krijgen.
Ik zie online steeds meer mensen Abel kiezen omdat hij nieuw is en daarom onvoorspelbaar. Maar ik ben nog geen 1x goede abel tegen gekomen. Mijn Honda maakt ze zo af. Ik vecht graag met Honda tegen non-shoto's. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

MKY schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 14:57:
[...]

Ik zie online steeds meer mensen Abel kiezen omdat hij nieuw is en daarom onvoorspelbaar. Maar ik ben nog geen 1x goede abel tegen gekomen. Mijn Honda maakt ze zo af. Ik vecht graag met Honda tegen non-shoto's. :)
Ben ik inmiddels ook een beetje achter dus mijn zoektocht naar het ideale karakter vervolgt z'n weg. Ben nu blijven steken op Cammy, daar heb ik alleen arcade 1 keer op easiest mee gespeeld. Eerst de easy challenge mode maar eens doorlopen en in een keer door alle 5 de levels heengekomen, was me met andere karakters nog niet gelukt. Daar zag ik dus wat potentie. Meteen maar eens online gaan testen en won 9 van de 15 gespeelde potjes. Daar ga ik dus eens wat verder mee spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MKY

MKY

KneoK schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 15:21:
[...]

Ben ik inmiddels ook een beetje achter dus mijn zoektocht naar het ideale karakter vervolgt z'n weg. Ben nu blijven steken op Cammy, daar heb ik alleen arcade 1 keer op easiest mee gespeeld. Eerst de easy challenge mode maar eens doorlopen en in een keer door alle 5 de levels heengekomen, was me met andere karakters nog niet gelukt. Daar zag ik dus wat potentie. Meteen maar eens online gaan testen en won 9 van de 15 gespeelde potjes. Daar ga ik dus eens wat verder mee spelen.
Kom maar op zou ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Audio
  • Laatst online: 10-11-2022
Hey leuk dat jullie het over street fighter 4 hebben maarruh

ik heb niet zoveel kennissen/ vrieden die deze game hebben maar is er ergens een lijst van namen waar ik tegen 1 van jullie gasten kan spelen !

extraatje * zijn er mensen die heel goed kunnen spelen met dahlsim of balrog want ik ben gewoon nieuwsgierig of deze wel goed te handelen zijn !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sir_Audio schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 20:01:

ik heb niet zoveel kennissen/ vrieden die deze game hebben maar is er ergens een lijst van namen waar ik tegen 1 van jullie gasten kan spelen !

extraatje * zijn er mensen die heel goed kunnen spelen met dahlsim of balrog want ik ben gewoon nieuwsgierig of deze wel goed te handelen zijn !
Ik ben gister geowned door een dhalsim :o

Ik ben zelf ook niet supergoed, maar schat me toch wel gemiddeld in. Heb rond de 1700BP ATM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Woohoo, ik kon vanmiddag winnen in Versus CPU-mode van een Medium Hard Ryu. Nou, whooptiedoo :') En met moeite (toen ik hem net had) met Ryu Arcade uitgespeeld op Easiest, LOL _O-

Tot zo ver een samenvatting van mijn (om te janken) SFIV-skillz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet

Muppet

staat een lijst in de start post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110204

Anoniem: 110204 schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 17:41:
Weet iemand waar die scores voor offense, defense en technique aan het einde van elke match aan afgeleid worden?

Ik scoor bij matches die ik win (online danwel vs.) bij iedere categorie namelijk steeds hoogstens een C...
Weet iemand hier inmiddels iets meer over? Ben nog steeds niet boven de C uitgekomen, toch raar aangezien ik sommige potjes met veel overmacht win.

Ik had laatst overigens een double-KO, tegelijkertijd een cHK. Had gelukkig wel de eerste ronde gepakt, dus toen won ik 't potje alsnog ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Nu online
Was vandaag weer 4 uur bezig om met die itiliaanse kok uit te spelen op medium ( voor trohpy ) na 4 uur doken de eerste blaren al op bij mij linker duim... en nog steeds kon ik seth niet verslaan... ik stond echt op de punt om mijn controller zo **** hard tegen de muur aan te smijten toen mijn broer binnen kwam...

Hij zegt: nog steeds niet afgemaakt? laat mij eens proberen....

en je kan het al raden... na 5 min!! had hij seth verslagen -.- ik zit al weken gemiddeld 15-20 uur SF IV te spelen en die newb die nog niet eens 10min. had gespeeld verslaat hem gewoon 8)7 8)7 8)7

Sorry hoor ik weet niet meer welke emoties ik moet tonen... :s door deze hopeloze gedoe wordt het steeds aantrekkelijker om een fight stick te kopen (aangezien fight pad voor de ps3 draadloos is en redelijk wat problemen over wordt gemeld... ) SE sluit goed bij mij aan... de geld voor een TE heb ik niet.

ik heb nooit blaren gehad door te intensief game'n... dit is het eerste spel die dat voor elkaar krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dhalsim weet ik niet (volgens mij is ie wel generfed t.o.v. hd remix) maar Balrog is volgens mij nog steeds aardig goed hoor. Met hdr is ie iig top tier. Weet niet of je op de 360 speelt maar anders wil ik wel een potje proberen hoor.

* Sagat gaat is kijken of er ergens een tier lijstje is voor sf4.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
en gevonden link

Ultimate Tier
Sagat
Zangief
Top Tier
Ryu
Bison
Rufus
Gouken
High Tier
Blanka
Seth
Akuma
Chun Li
Fei Long
Gen
Middle Tier
Ken
Balrog
Dhalsim
Sakura
C. Viper
Guile
Rose
Low Tier
El Fuerte
Cammy
Abel
Dan
E. Honda
Bottom Tier
Vega

Oh well, nu vind ik het iig niet meer zo erg om te verliezen van cpu zangief :P

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Wow, Vega zo laag? Ze hebben hem wel heel erg generfed tov SF2ST. Daar was hij de beste character.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Niet online
SF4: Japan National Tournament
Dhalsim die een toernooi wint. Wow!

http://www.youtube.com/watch?v=ue4G49-jzU8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235883

Dit is een betere SFIV Console Tier List.

S
Gouken, Sagat

A
Ryu, Zangief, Seth, Sakura

B
Chun-Li, Blanka, Ken, Akuma, M. Bison, Balrog, Cammy, Rufus, Fei Long

C
E. Honda, El Fuerte, Dhalsim, Vega, C. Viper, Abel, Gen

D
Guile, Rose, Dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Ik heb meer moeite met Vega dan met Zangief online lol. Offline stelt Zangief niet veel voor op hardest imho. Het net vandaag tegen een goede vega gespeeld. Uiteindelijk in drie sets toch gewonnen: 5-5, 4-2 en 4,1. Dit heeft me wel doen inzien dat hij geen waardeloze character is hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Niet online
Anoniem: 235883 schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 23:14:
Dit is een betere SFIV Console Tier List.

S
Gouken, Sagat

A
Ryu, Zangief, Seth, Sakura

B
Chun-Li, Blanka, Ken, Akuma, M. Bison, Balrog, Cammy, Rufus, Fei Long

C
E. Honda, El Fuerte, Dhalsim, Vega, C. Viper, Abel, Gen

D
Guile, Rose, Dan
Bron?

Ik win best veel potjes met Guile, hoezo zit die onderaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Audio
Sagat schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 22:42:
en gevonden link

Ultimate Tier
Sagat
Zangief
Top Tier
etc....

Oh well, nu vind ik het iig niet meer zo erg om te verliezen van cpu zangief :P
wat betekend tier ? help me out please

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Audio
Slashdotter schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 23:14:
SF4: Japan National Tournament
Dhalsim die een toernooi wint. Wow!

http://www.youtube.com/watch?v=ue4G49-jzU8
Hey bedankt voor het filmpje btw....interessant dat dhalsim hele sterke character kan zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-05-2021
Sir_Audio schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 23:44:
[...]
wat betekend tier ? help me out please
Dat staat toch gewoon uitgelegt in de link die je quote... :z
Maar om toch antwoord te geven op je vraag, tier is synoniem voor "klasse". Een character die in een hogere tier zit zou in theorie sterker zijn dan een character die in een lagere tier zit. Het indelen van characters in tiers is veelal subjectief en heeft daarom een zeer beperkt nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Het is opvallend dat de winnaar (dhalsim) eigenlijk het gevecht veel sneller had kunnen afmaken. Hij teleportte uiteindelijk maar een paar keer achterom de firespam van zijn tegenstander. In de plaats speelt hij gewoon wat met zijn tegenstander :p.

Ook een mooi voorbeeld over hoe al die praat over tiers eigenlijk volledig waardeloos is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Niet online
Wat me net opvalt, als je met Gouken je tegenstander gooit krijgt die geen damage. Weird...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-04 15:53
Komt wel er subjectief op me over die lijstjes hoor. Kies gewoon een leuk karakter en oefen die zou ik zeggen. Lijkt me dat ze de balans wel goed voor elkaar hebben. Dat een karakter beter voor jou speelt wil niet zeggen dat het voor iedereen zo is.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djerror
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:47
Zo kwam net een 4000+ bp speler tegen..ai dat heb ik geweten *lol* gast had me met 2 perfects met Abel..ik kon gewoon geen een move counteren..was echt zwaar onder de indruk. Speelde zelf met sakura trouwens.
psn: hypnotoad_nl (zelf schat ik me in tussen 300-500 bp)

[ Voor 8% gewijzigd door djerror op 14-03-2009 02:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110204 schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 22:25:
[...]

Weet iemand hier inmiddels iets meer over? Ben nog steeds niet boven de C uitgekomen, toch raar aangezien ik sommige potjes met veel overmacht win.
Ik haal bijna elke match wel een A ranking, behalve bij verdediging, daar haal ik meestal C. Als ik de wedstrijd win obv. Als ik de wedstrijd verlies heb ik meestal B t/m D en af een toe E bij verdedigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129220 schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 03:45:
Ik haal bijna elke match wel een A ranking, behalve bij verdediging, daar haal ik meestal C. Als ik de wedstrijd win obv. Als ik de wedstrijd verlies heb ik meestal B t/m D en af een toe E bij verdedigen.
Kun je ook zien wat je scoort als je verliest dan? Ik zie namelijk alleen de scores van de tegenstander als ik online verlies.

Hoe kun je trouwens een E hebben voor defense terwijl je verliest? E is toch de hoogste score in deze? Daar ben ik iig al die tijd vanuit gegaan, aangezien ik ook weleens kansloos verloren matches meegemaakt heb, waarbij de tegenstander steevast op alledrie de fronten een E scoorde.

Vaag spul, die SF4-rankings...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-04 21:53
djerror schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 02:12:
Zo kwam net een 4000+ bp speler tegen..ai dat heb ik geweten *lol* gast had me met 2 perfects met Abel..ik kon gewoon geen een move counteren..was echt zwaar onder de indruk. Speelde zelf met sakura trouwens.
psn: hypnotoad_nl (zelf schat ik me in tussen 300-500 bp)
Die abel speler maakt mij ook volledig af (pixie something), ik kan eigenlijk niks doen tegen hem met honda. Maarja de matchup is ook volledig in z'n voordeel met 6-4. Ik verlies ook non-stop van alle sagats (7-3) het enige wat je hoeft te doen is fireballs spammen en als ik in de buurt ben tiger knee.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:20
Anoniem: 110204 schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 03:59:
[...]

Kun je ook zien wat je scoort als je verliest dan? Ik zie namelijk alleen de scores van de tegenstander als ik online verlies.

Hoe kun je trouwens een E hebben voor defense terwijl je verliest? E is toch de hoogste score in deze? Daar ben ik iig al die tijd vanuit gegaan, aangezien ik ook weleens kansloos verloren matches meegemaakt heb, waarbij de tegenstander steevast op alledrie de fronten een E scoorde.

Vaag spul, die SF4-rankings...
Het letter-scoring systeem is afgekeken van de cijferscoring op scholen in Amerika. Een A is het beste, een E is het slechtste.

En als je verliest krijg je je eigen score te zien. Dus dan zie je bij jezelf D's en E's. Als je wint krijg je A's, B's en C's (over het algemeen). Je dacht dus dat je laag scoorde omdat je niet wist wat hoog en wat laag was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djerror
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:47
Furfoot schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 11:45:
[...]

Die abel speler maakt mij ook volledig af (pixie something), ik kan eigenlijk niks doen tegen hem met honda. Maarja de matchup is ook volledig in z'n voordeel met 6-4. Ik verlies ook non-stop van alle sagats (7-3) het enige wat je hoeft te doen is fireballs spammen en als ik in de buurt ben tiger knee.
ja chibapixies was zn nick..wel aardige gast verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aryawn
Je moet je sowieso weinig aantrekken van tier lists. Een goede speler kan zelfs met het zogenaamd laagst geklasseerde personage winnen.

Hier is overigens de tier list volgens de officiële Prima guide.
http://img22.imageshack.us/img22/1885/ranglijst.jpg

Weer een totaal andere volgorde.

Ik ben zelf een Rose en Chun-Li speler, omdat ik met deze twee het meeste plezier heb. Gisteren had ik een hele spannende match tegen een goede Gouken met 6800 BP, toen 3000 meer dan ik. Uiteindelijk werd ik afgemaakt door chip damage van een EX fireball. Hij had nog zo'n 5% over, dus het was wel balen.
Wat me net opvalt, als je met Gouken je tegenstander gooit krijgt die geen damage. Weird...
Zijn back throw moet je een vervolg geven. Dat kan van alles zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Aryawn op 14-03-2009 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Laatst online: 07:23
Dit spel kan je kopen voor 15 euro via de ps3 store, alleen waarom zo goedkoop? Is het spel dan wel leuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Wat bedoel je met "dit spel"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:20
Oh, mijn Gamertag kan trouwens ook bij de lijst: SkyR Hunter. Ik ben geen goede straatvechter, mijn hoogste bp was net onder de 1000 :P Speel voornamelijk Player Matches om te oefenen met verschillende characters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SkyR schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 12:03:
Het letter-scoring systeem is afgekeken van de cijferscoring op scholen in Amerika. Een A is het beste, een E is het slechtste.

En als je verliest krijg je je eigen score te zien. Dus dan zie je bij jezelf D's en E's. Als je wint krijg je A's, B's en C's (over het algemeen). Je dacht dus dat je laag scoorde omdat je niet wist wat hoog en wat laag was ;)
Ah, op die fiets. Ik dacht dat je altijd de score van de winnaar te zien krijgt. In dat geval doe ik het over het algemeen helemaal nog niet zo slecht dan. :P

Thanks for the heads-up, much appreciated \M/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derekb
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-03-2024
Mijn PSN ID (Derekbou) mag ook wel aan de topic start toegevoegd worden. Ben het onderhand wel zat om alleen maar Ryu/Ken/Sagat/Akuma tegenstanders met dezelfde techniek tegen te komen in ranked matches. Ik speel trouwens uitsluitend met Blanka. Misschien binnenkort maar een andere character proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTheEagle
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-01 14:18
Wat ik nou nog steeds niet snap. Hoe doe je nou moves waarbij je een bepaalde knop een tijdje dient te chargen? De handleiding heeft het erover dat je de knop 'even' ingedrukt dient te houden en dat je dan de volgende knop/handeling dient uit te voeren. Ik krijg dit echter niet voor elkaar.Zowat alle special moves van Blanka krijg ik hierdoor niet voor elkaar? Heeft iemand wat pointers voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fight
  • Laatst online: 16-03 11:07
Ik ben nu al sinds de release aan het spelen met SF4, en de game bevalt erg goed zoals ik gehoopt had. Maar toch zijn er een aantal punten waar ik me aan erger.

- Punten systeem (bv ik win 2 rondes achter elkaar, ultra finish en normal finish, en ik krijg 44 BP. Ik verlies een nek aan nek race partij en ik verlies 90 BP)

-Netwerktekentje Ik heb nog nooit iemand gezien met een groen vol 5 strepen netwerk, ik kom 50% alleen knipperende gasten tegen 20% rood en de rest geel oranje.

-Het-snel-playstation-uitzetten-voor-het-behoud-van-BP-syndroom serieus he if you lose you lose simpel zat, ik zit nu met een average winrate van rond de 60% en dat op 240 matches. Dus ja ik verlies ook wel eens maar kom op zeg dat wegrennen |:(

Just my 2 cents..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
@netwerktekentje
Heb zelf wel het idee dat bijna alle echt goede spelers niet bij mij "in de buurt" wonen, want als ik op spelers beter dan mij zoek is de verbinding altijd slecht. Ben ook nog maar 1-2 keer een 4000+ speler tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207394

Ja dat zoeken naar de betere spelers gaat niet helemaal soepel. Je kan wel in je zoeksettings aangeven dat je naar 'more skilled' spelers op zoek wilt gaan maar dat werk lang niet altijd even goed. Capcom heeft wel aangegeven dat in de patch die er binnenkort komt, de zoekmogelijkheden uitgebreid zullen worden, dus ben benieuwd.

En ja ik vraag me ook af hoe dat BP systeem nou werkt. Waar krijg je nou BPs voor? Het enige wat wel duidelijk is dat je meer BPs krijgt naarmate je wint van een sterkere speler. Andersom geldt dat natuurlijk ook, ik speelde eens tegen een speler met 6000 BPs, op dat moment had ik er 100 of zo. Uiteraard verloor ik, maar bij mij ging er maar 1 BP eraf terwijl mijn tegenstander er maar 1 bijkreeg. In het begin is nog het makkelijk om BPs te verdienen, maar naarmate je totaal meer wordt wordt het steeds moeilijker. Het feit dat er zoveel noobs zitten helpt dat proces ook niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet

Muppet

OCTheEagle schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 16:11:
Wat ik nou nog steeds niet snap. Hoe doe je nou moves waarbij je een bepaalde knop een tijdje dient te chargen? De handleiding heeft het erover dat je de knop 'even' ingedrukt dient te houden en dat je dan de volgende knop/handeling dient uit te voeren. Ik krijg dit echter niet voor elkaar.Zowat alle special moves van Blanka krijg ik hierdoor niet voor elkaar? Heeft iemand wat pointers voor mij?
houdt ong 2 sec naar achteren ingedrukt .... dan naar voren + punch, of ed. Meer is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvone
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-04 23:38
Fight schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 17:11:
-Het-snel-playstation-uitzetten-voor-het-behoud-van-BP-syndroom serieus he if you lose you lose simpel zat, ik zit nu met een average winrate van rond de 60% en dat op 240 matches. Dus ja ik verlies ook wel eens maar kom op zeg dat wegrennen |:(

Just my 2 cents..
Dat is inderdaad irritant. Het BP-systeem zou moeten helpen bij de matchmaking. Echter, veel kinderen gebruiken het als maat om hun e-peen te vergelijken. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

OCTheEagle schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 16:11:
Met Blanka als voorbeeld kun je naar je tegenstander toespringen, op het moment dat je springt hou je meteen de knop naar achter ingedrukt om alvast te chargen. Als je neerkomt geef je je tegenstander een klap terwijl je nog steeds naar achter vasthoudt. Nadat je de klap gegeven hebt (of tijdens, timing is per move wat verschillend) maak je je charged move af, dus je laat naar achter los, doet naar voor en punch of kick en je charge move begint.

Edit: ik zie dat ik al een stapje te ver ben met mijn uitleg, je kunt uberhaupt de moves niet uitvoeren ? Het is inderdaad zoals gezegd gewoon een kwestie van (bij een beastroll) naar achter een seconde of twee vast te houden, loslaten en direct naar op naar voren en punch drukken.

Ook kun je dit met punches en kicks doen, als je bijvoorbeeld met Ken speelt dan spring je naar je tegenstander, geeft een high punch, houdt punch ingedrukt, doet de beweging voor een shoryouken en als je de beweging gedaan hebt laat je punch los, het indrukken van de punch wordt dan geregistreerd en het loslaten ook, als je dit een beetje onder de knie hebt rijg je de combo's veel makkelijker aan elkaar. Beetje lastig uitleggen, maar je kunt hier veel meer info over vinden in een van de guides die op internet zwerven.
4nGeLuS schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 22:06:
[...]

Dat is inderdaad irritant. Het BP-systeem zou moeten helpen bij de matchmaking. Echter, veel kinderen gebruiken het als maat om hun e-peen te vergelijken. Helaas.
Als het puur voor matchmaking zou zijn dan hadden ze er ook voor kunnen kiezen die score niet weer te geven maar slechts als variabele te gebruiken. Op deze manier lok je e-penis praktijken wel een beetje uit, mensen zijn competefiet en willen van nature beter zijn dan een ander. Sommige mensen slaan daarin door, 't is net alsof gamers echte mensen zijn. En waarom maak jij (jullie) je zo druk dan om die losers ? Je kunt toch ook playermatches spelen ? Dan speelt BP geen rol, of vind jij je puntjes stiekem toch ook wel een beetje leuk ? ;)

[ Voor 26% gewijzigd door KneoK op 14-03-2009 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
KneoK schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 22:56:
[...]
En waarom maak jij (jullie) je zo druk dan om die losers ?
Dat is toch al een paar keer vermeld geweest? Omdat ze gevechten voortijdig quitten of je zelfs direct aan het begin van de match kicken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvone
KneoK schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 22:56:

[...]

Als het puur voor matchmaking zou zijn dan hadden ze er ook voor kunnen kiezen die score niet weer te geven maar slechts als variabele te gebruiken. Op deze manier lok je e-penis praktijken wel een beetje uit, mensen zijn competefiet en willen van nature beter zijn dan een ander. Sommige mensen slaan daarin door, 't is net alsof gamers echte mensen zijn. En waarom maak jij (jullie) je zo druk dan om die losers ? Je kunt toch ook playermatches spelen ? Dan speelt BP geen rol, of vind jij je puntjes stiekem toch ook wel een beetje leuk ? ;)
Natuurlijk kun je gewoon playermatches spelen. Het punt is dat wanneer mensen kunstmatig hun BP hoog houden, het heel moeilijk is om enig idee te krijgen van niveauverschillen; soms ben je gewoon op zoek naar een bepaald soort uitdaging.
Natuurlijk is de hoeveelheid BP wel enigszins relevant, maar dan dus vooral voor goede matchmaking. Wellicht was het dan inderdaad beter om de score niet weer te geven zoals je zelf zegt. Ik zou daar in ieder geval helemaal voor zijn (onder de voorwaarde dat de matchmaking ook echt goed werkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fight
  • Laatst online: 16-03 11:07
Ik weet niet wat er vandaag was met het SF4 netwerk, maar my ass has been wooped big time.. Ik heb iets van 500 BP verloren vandaag. ik werd ook oppeens gematched tegen iemand met 5000 BP dat terwijl ik iets van 1200 heb.. en ik verloor bigtime en verloor maar 1 bp haha vet grappig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvone
Fight schreef op zondag 15 maart 2009 @ 00:52:
Ik weet niet wat er vandaag was met het SF4 netwerk, maar my ass has been wooped big time.. Ik heb iets van 500 BP verloren vandaag. ik werd ook oppeens gematched tegen iemand met 5000 BP dat terwijl ik iets van 1200 heb.. en ik verloor bigtime en verloor maar 1 bp haha vet grappig..
Ik snap nog steeds niet hoe dat werkt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Nu online
BP

bijv player A heeft 100bp en player B heeft 3.000 , als nu A vs B gaat en B wint, heeft hij gewonnen van een "newb" en krijgt dus maar 1 puntje erbij, terwijl als player A had gewonnen 250 punten erbij had gekregen ( en player B eraf ).

BP is gewoon show-off en nergens anders goed voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aryawn
Ik speel dan ook voornamelijk Player Matches. Ik heb het nu even helemaal gehad met Ranked Matches, omdat:

1) Saaie spelers. Ik vecht de hele tijd tegen dezelfde tegenstanders. 30% Ken, 25% Ryu, 20% Akuma, 15% Sagat. Slechts zo'n 10% speelt met een andere character.

2) Als een tegenstander met bovengenoemde characters speelt, is hij vaak ontzettend voorspelbaar. Voor deze spelers bestaat er maar één kick en dat is HK. Willekeurige DPs, of wake up DPs zijn de normaalste zaak van de wereld. Vaak is het maar één keer raken en dan wegwezen. Combo's kennen ze niet.

3) Zoals gezegd, het matchmaking systeem. Ik hoop dat er snel een patch komt. Het is echt frustrerend om 9 van de 10 keer te spelen tegen iemand met veel minder BP (terwijl ik de voorkeur op More Skilled heb gezet). Mocht je dan een keer verliezen, dan raak je meteen bijna 100 BP kwijt, maar dan moet je wel weer 8 of 9 keer winnen om weer in te lopen. En dan heb je nog mazzel, want vaak krijg je niet meer dan +1.

Nou kunnen de BP me eigenlijk niet zo veel schelen. Ik speel voor m'n plezier, en in Player Matches ben ik veel leukere tegenstanders tegengekomen die meer kunnen dan alleen achteruit springen en vuurballen gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet

Muppet

Ze zijn bezig met een tournament addon iets, hopelijk komt dit snel en zorgt het voor wat verbetering op dit vlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Tournament addon mag er dringend komen. Had zonet weer twee van die onozelaars na elkaar:
Afbeeldingslocatie: http://www.boe2.be/pictures/sf4_connectionlost.jpg
De naam van mijn tegenstander is best wel ironisch :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
En zelfs in player matches kom ik die mensen wel eens tegen (die disconnecten) :s
Moet wel zeggen dat het bij mij over het algemeen nog best meevalt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kajun
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-04 22:46
FireBladeX schreef op zondag 15 maart 2009 @ 13:08:
BP

bijv player A heeft 100bp en player B heeft 3.000 , als nu A vs B gaat en B wint, heeft hij gewonnen van een "newb" en krijgt dus maar 1 puntje erbij, terwijl als player A had gewonnen 250 punten erbij had gekregen ( en player B eraf ).

BP is gewoon show-off en nergens anders goed voor.
Niet een al te genuanceerde opmerking. Wat voor ranking system zou jij voorstellen?

Het is mij niet bekend wat voor algoritme achter de BP zit, maar het is in opzet wel vergelijkbaar met ELO ratings die bijvoorbeeld voor de wereldranglijst in het schaken gebruikt wordt. Als je van een veel lager gerankte speler wint, win jij weinig punten. Als je van een hoger gerankte speler wint, win jij veel punten. Dat is volledig verdedigbaar. In termen van statistiek: in werkelijkheid heb je een 'true rating', die onbekend is. Deze kan benaderd worden door je rating telkens te corrigeren n.a.v. de resultaten die je behaald hebt. Een 'newbie' verslaan zou inderdaad weinig moeten toevoegen aan je rating, anders kun je alleen maar newbies verslaan en je rating belachelijk hoog houden. Het idee is dat na verloop van tijd, ceteris paribus, je rating convergeert naar je echte waarde.

Het principe is goed, maar de uitvoering vraagt misschien om een aantal verbeteringen.

Problemen zijn:
1. De rating is in het begin uiterst onbetrouwbaar. Er zijn teveel goede spelers die nog weinig punten hebben, en tegelijkertijd zijn er ook spelers die veel punten hebben maar die je laag inschat. Ik vrees echter dat dit een probleem is van *alle* ranking systemen, dus hier kun je niet aan ontkomen. Wel denk ik dat de rating system hiermee rekening moet houden op één of andere manier; ik vermoed dat de betrouwbaarheid sneller kan stijgen met de tijd.
2. De beginrating is problematisch. Dit punt hangt sterk samen met (1). Waarom niet zoals de ELO of 2dfighters.net, waarbij je begint met een gemiddelde rating (bv. 1500)? Hiermee bestempel je niet beginnende spelers als een 'newbie', maar imputeer je hun rating met het gemiddelde. Als ze echt newbie zijn, kunnen ze, en gaan ze waarschijnlijk ook, gelijk punten verliezen. Dat is nu, met een nulscore, niet het geval. Nadeel is wel natuurlijk dat als je aan de verliezende hand bent, je een nieuwe account zou kunnen openen en opnieuw joinen, om weer hogere punten te krijgen. Maar goed, dan verlies je die weer net zo hard als je niet beter bent geworden.
3. De puntenveranderingen mogen wat minder heftig zijn. Ik geloof nog steeds dat als je veel punten hebt, van een veel lager gerankte speler verliest, dat je dan flink mag verliezen. Echter, we hebben het hier niet over een sport, waarbij verschillen in fysieke talent zo'n grote impact hebben dat 'geluk' op een day-to-day basis nauwelijks voorkomt. Minder althans. De verschillen zijn hier veel kleiner. Eén partij zegt hier niet zo veel. Street Fighter mag wel een vaardigheidsspel zijn, maar dit komt vaak pas over een langere termijn tot uiting. Kortom mijn punt: verander de structuur zodanig dat je meerdere matches tegen anderen kunt spelen. Laat de puntenfluctuaties afhangen van het aantal partijen dat je tegen iemand speelt. Hoe meer partijen, hoe preciezer je het krachtsverschil kan uitdrukken. Zoals 2dfighters.net dat ook deed (voordat iemand de boel hackte).]
4. Disconnecters moeten bestrafd worden . Hier is al veel over gesproken, daar ga ik verder niet meer op in. Behalve dan dat er een goede straf moet worden gevonden (er zijn een aantal mogelijkheden).

Ik geloof dat een goede ranking systeem van grote toegevoegde waarde is voor het spel. Mocht je niet geïnteresseerd zijn in rankings, dan prima, dan speel je gewoon player matches. Maar er zijn genoeg mensen die wel rankings willen hebben, en alleen daarom moeten ze worden behouden.

MKWii : 2750 1247 3905 || Super Metroid Orchestral Game Concert || Secret of Mana Danger!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvone
Boeboe schreef op zondag 15 maart 2009 @ 15:08:
Tournament addon mag er dringend komen. Had zonet weer twee van die onozelaars na elkaar:
Wat gaaf dat je hem inmaakt met Sakura. Ik probeer haar ook te leren. De enige shoto die ik echt interessant vind. De timing op sommige combo's en cancels heb ik nog wat moeite mee.

@FireBladeX: dank voor de uitleg. Ik snap de logica nu meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
LOL @ tashtalk berichten van slechte verliezers...
$%$%^ all you can do is throw bro %%^%& cheap %^ bro
Van een boze sagat speler die roekeloos tiger knee's en uppercuts in het rond gooit. Maar ergens heeft hij wel een punt, ik moet waarschijnlijk meer combos doen ipv throws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Nu online
Ik bedoelde niks kwalijks met de BP systeem, maar dat er geen matchmaking in zit :( , zelf kan ik 1 week geen SF IV spelen ( wegens blaren op mijn linkerduim :( misschien toch maar een fighting stick? )

Maar ik lees het veel vaker... dat mensen het niet leuk vinden als je Akuma, Ryu, ken, sagat speelt... Oke ryu en ken die worden na een tijde saai maar akuma / sagat die kom ik zelf niet zo vaak tegen.

Ik speel zelf met sagat en bevalt me goed en als ik fatsoenlijk ultra's kan uitvoeren met M.Bison zal dat mijn nieuwe "main" character worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

firlian schreef op zondag 15 maart 2009 @ 20:08:
LOL @ tashtalk berichten van slechte verliezers...
$%$%^ all you can do is throw bro %%^%& cheap %^ bro
Van een boze sagat speler die roekeloos tiger knee's en uppercuts in het rond gooit. Maar ergens heeft hij wel een punt, ik moet waarschijnlijk meer combos doen ipv throws.
Waarom ? Je speelt het spel uiteindelijk toch ook om te winnen ? Desnoods by any means necessary :D Ik vind het juist leuk (de eerste 10 potjes althans) als mensen zo cheap winnen, na een paar potjes ga je steeds meer trucjes vinden om de goedkope aanvallen af te slaan en genadeloos af te straffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207394

Mensen die zeuren dat andere fighters cheap tactics gebruiken zijn zelf gewoon niet goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kajun
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-04 22:46
FireBladeX schreef op zondag 15 maart 2009 @ 20:13:
Ik bedoelde niks kwalijks met de BP systeem, maar dat er geen matchmaking in zit :( , zelf kan ik 1 week geen SF IV spelen ( wegens blaren op mijn linkerduim :( misschien toch maar een fighting stick? )

Maar ik lees het veel vaker... dat mensen het niet leuk vinden als je Akuma, Ryu, ken, sagat speelt... Oke ryu en ken die worden na een tijde saai maar akuma / sagat die kom ik zelf niet zo vaak tegen.

Ik speel zelf met sagat en bevalt me goed en als ik fatsoenlijk ultra's kan uitvoeren met M.Bison zal dat mijn nieuwe "main" character worden.
Oh, oké, dan heb ik alles voor niks zitten typen 8)7

Matchmaking moet beter, dat is denk ik iedereen het met je eens. Ik heb goede hoop dat de Tournament Patch veel oplost. ggpo.net en 2dfighters.net zijn goede voorbeelden van hoe het wel moet.

Ik speel al lang geen fighting games meer met pad. Ben op de PC in tijden van kaillera overgestapt op keyboard, en dat werkt al veel beter -- geen kramp en een 6-key layout. Nu overgestapt op een TE stick (heb helaas nog geen PS3, maar al wel een beetje bij vrienden kunnen oefenen), en het is echt fijn. Je kunt lang spelen zonder vermoeid te raken. 6-button layout is fijn, en 135 graden (Cammy's hooligan move) / 360 graden moves (Zangief's SPD) zijn veel makkelijker. Wel moet je alles opnieuw leren. Ik heb ontzettende moeite om bv. met Ryu jump in FP, c. MK, xx Super te doen. Dat soort bread'n butter combos was altijd heel makkelijk...

MKWii : 2750 1247 3905 || Super Metroid Orchestral Game Concert || Secret of Mana Danger!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet

Muppet

Ja zit zelf ook te w88 op een stick en ben idd bang dat het in het begin leren is :P maar FACD kunnen alleen maar beter gaan :D wat is dat ruk met een 360 pook :S krijgt die stick niet zo snel in neutral die dash is veel makkelijker via de Dpad, maar ja das dan ook wel het enige wat makkelijker gaat met die Dpad.

zit zelf nu bij Rufus trial 5 op hard btw. Maar heb echt moeite met link combo's. Die timing moet zo rete strak is niet normaal meer :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrimp Tabasco
Het is jammer dat er zoveel spelers zijn die de shoto characters niet willen leren en alleen maar
Hadouken, Hadouken, Hadouken, Shoryuken spammen. Die brengen de reputatie van deze characters naar beneden.

Zelf speel ik ook met Ken (En nee, ik ben geen spammer). Ik ben ook geen supergoede speler ofzo maar ik wil wel gewoon beter worden. Ik snap dat je graag wil winnen, dat wil ik ook. Daar speel je tenslotte voor. Maar op die manier spelen, daar leer je niks van. Ik probeer dingen uit, probeer zo onvoorspelbaar mogelijk te zijn en zie iedere match weer als een kans om iets bij te leren.
Ik win nu ongeveer 60% van de matches die ik online speel. :)

Overigens de reden dat ik met Ken speel is een nostalgische ;) en die keuze dateert uit het tijdperk SNES + SF2. Misschien als ik straks een stick heb dat ik ga switchen naar een andere character. Zoals zovelen met mij ben ik 'gezegend' met een 360 controller. Merk wel dat je duidelijk in het nadeel bent als je tegen een stick speler speelt. Maar goed, dat zijn ook vaak de wat serieuzere mensen.. Als je amper beat 'm ups speelt koop je geen stick lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet

Muppet

Wil wel keer met Ryu tegen je spelen :D (als ik met Rufus niet kan winnen van je :P)

een klassieker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrimp Tabasco
Muppet schreef op maandag 16 maart 2009 @ 11:12:
Wil wel keer met Ryu tegen je spelen :D (als ik met Rufus niet kan winnen van je :P)

een klassieker :P
Lijkt me gezellig :)

Pagina: 1 2 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.