Het is niet zo dat de stick superieur is in alle opzichten. Dashen gaat makkelijker met pad, en ik vind charge moves ook makkelijker met pad (de TE stick heeft een square gate, waarbij de hoeken van de vierkant bij 45, 135, 225 en 315 graden zitten).Muppet schreef op maandag 16 maart 2009 @ 01:45:
Ja zit zelf ook te w88 op een stick en ben idd bang dat het in het begin leren ismaar FACD kunnen alleen maar beter gaan
wat is dat ruk met een 360 pook
krijgt die stick niet zo snel in neutral die dash is veel makkelijker via de Dpad, maar ja das dan ook wel het enige wat makkelijker gaat met die Dpad.
zit zelf nu bij Rufus trial 5 op hard btw. Maar heb echt moeite met link combo's. Die timing moet zo rete strak is niet normaal meer
Het is niet zo dat als je een stick hebt, je ook gelijk beter bent. Je moet er duidelijk mee leren spelen. Op het niveau waarop de meesten van ons spelen, maakt het ook niet zoveel uit. Het onderscheid wordt pas echt duidelijk op het hoogste niveau, waarbij FADC en ingewikkelde link combos veelvuldig toegepast worden, en de beperkingen van een pad zichtbaar worden.Shrimp Tabasco schreef op maandag 16 maart 2009 @ 10:58:
Overigens de reden dat ik met Ken speel is een nostalgischeen die keuze dateert uit het tijdperk SNES + SF2. Misschien als ik straks een stick heb dat ik ga switchen naar een andere character. Zoals zovelen met mij ben ik 'gezegend' met een 360 controller. Merk wel dat je duidelijk in het nadeel bent als je tegen een stick speler speelt. Maar goed, dat zijn ook vaak de wat serieuzere mensen.. Als je amper beat 'm ups speelt koop je geen stick lijkt mij.
Het is wel zo dat de mensen met een stick serieuzer zijn inderdaad. Over het algemeen hebben ze meer ervaring, en zijn ze ook beter. Ik heb een stick gekocht -- niet omdat ik goed ben (verre van dat) -- maar serieus wil spelen en echt beter wil worden.
MKWii : 2750 1247 3905 || Super Metroid Orchestral Game Concert || Secret of Mana Danger!!