Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kajun
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:44
Muppet schreef op maandag 16 maart 2009 @ 01:45:
Ja zit zelf ook te w88 op een stick en ben idd bang dat het in het begin leren is :P maar FACD kunnen alleen maar beter gaan :D wat is dat ruk met een 360 pook :S krijgt die stick niet zo snel in neutral die dash is veel makkelijker via de Dpad, maar ja das dan ook wel het enige wat makkelijker gaat met die Dpad.

zit zelf nu bij Rufus trial 5 op hard btw. Maar heb echt moeite met link combo's. Die timing moet zo rete strak is niet normaal meer :S
Het is niet zo dat de stick superieur is in alle opzichten. Dashen gaat makkelijker met pad, en ik vind charge moves ook makkelijker met pad (de TE stick heeft een square gate, waarbij de hoeken van de vierkant bij 45, 135, 225 en 315 graden zitten).
Shrimp Tabasco schreef op maandag 16 maart 2009 @ 10:58:
Overigens de reden dat ik met Ken speel is een nostalgische ;) en die keuze dateert uit het tijdperk SNES + SF2. Misschien als ik straks een stick heb dat ik ga switchen naar een andere character. Zoals zovelen met mij ben ik 'gezegend' met een 360 controller. Merk wel dat je duidelijk in het nadeel bent als je tegen een stick speler speelt. Maar goed, dat zijn ook vaak de wat serieuzere mensen.. Als je amper beat 'm ups speelt koop je geen stick lijkt mij.
Het is niet zo dat als je een stick hebt, je ook gelijk beter bent. Je moet er duidelijk mee leren spelen. Op het niveau waarop de meesten van ons spelen, maakt het ook niet zoveel uit. Het onderscheid wordt pas echt duidelijk op het hoogste niveau, waarbij FADC en ingewikkelde link combos veelvuldig toegepast worden, en de beperkingen van een pad zichtbaar worden.

Het is wel zo dat de mensen met een stick serieuzer zijn inderdaad. Over het algemeen hebben ze meer ervaring, en zijn ze ook beter. Ik heb een stick gekocht -- niet omdat ik goed ben (verre van dat) -- maar serieus wil spelen en echt beter wil worden.

MKWii : 2750 1247 3905 || Super Metroid Orchestral Game Concert || Secret of Mana Danger!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Dash gaat idd makkelijk met de pad, met Rufus trial 3 doe ik dive kick etc allemaal met stick, en dan switch ik voor de FACD naar de Dpad hehe :P

maar vind het nadeel van de joystick ook die knoppen aan de linkerkant. En focussen op de beweging En ook nog is die knoppen indrukken daar. Dan begint het /spast werk.

There is no art to find the minds construction in the face

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrimp Tabasco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-11-2024
Kajun schreef op maandag 16 maart 2009 @ 11:19:
[...]

Het is niet zo dat als je een stick hebt, je ook gelijk beter bent. Je moet er duidelijk mee leren spelen. Op het niveau waarop de meesten van ons spelen, maakt het ook niet zoveel uit.
Dat zeg ik ook niet. Maar met een stick kun je volgens mij wel beter je combo's uitvoeren daar je de stick met je hand beweegt ipv alleen met je duim, wat voor mij (denk ik) beter gaat werken.

(Maar nu ga ik even uit van mijn eigen situatie :) En mijn eigen duim)

Edit: Ik speel met het analoge stickje en niet met de d-pad.

[ Voor 5% gewijzigd door Shrimp Tabasco op 16-03-2009 11:55 ]

Xbox live gamertag: Shrimp Tabasco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Shrimp Tabasco schreef op maandag 16 maart 2009 @ 10:58:
Het is jammer dat er zoveel spelers zijn die de shoto characters niet willen leren en alleen maar
Hadouken, Hadouken, Hadouken, Shoryuken spammen. Die brengen de reputatie van deze characters naar beneden.
Het is zo gemakkelijk om te winnen van Ryu/Ken spelers net omdat ze zo voorspelbaar zijn ja. Ik kan tot op de milliseconde perfect zeggen wanneer ze hun shoryuken gaan afvuren. Zal wel iets met die flowcharts te maken hebben :+.
Echter: Het is niet zo erg als Akuma spelers, die maak je echt probleemloos in, terwijl ik af en toe wel eens moeite hebt tegen een Ryu/Ken speler.
Hoe? Doe gewoon genoeg damage tot hun ultra meter voldoende gevuld is. Doe vervolgens rustig je throws en EX-moves: Hij zal ze NIET blokken aangezien hij ZO gefocussed is op het indrukken van zijn firecracker, die maar niet lukt omdat je hem alle kanten van het veld laat zien }:O.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kajun
Shrimp Tabasco schreef op maandag 16 maart 2009 @ 11:55:
[...]

Dat zeg ik ook niet. Maar met een stick kun je volgens mij wel beter je combo's uitvoeren daar je de stick met je hand beweegt ipv alleen met je duim, wat voor mij (denk ik) beter gaat werken.

(Maar nu ga ik even uit van mijn eigen situatie :) En mijn eigen duim)

Edit: Ik speel met het analoge stickje en niet met de d-pad.
Ok. Zelf denk ik dat de grootste winst te behalen is in de 6-button layout. Je houdt drie vingers boven de layout, en dan is het ook vanzelfsprekend dat je gemakkelijker knoppencombinaties kunt maken, omdat je max. drie vingers gebruikt, i.p.v. alleen je duim en je wijsvinger bij de pad.

MKWii : 2750 1247 3905 || Super Metroid Orchestral Game Concert || Secret of Mana Danger!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrimp Tabasco
Boeboe schreef op maandag 16 maart 2009 @ 12:05:
[...]

Het is zo gemakkelijk om te winnen van Ryu/Ken spelers net omdat ze zo voorspelbaar zijn ja. Ik kan tot op de milliseconde perfect zeggen wanneer ze hun shoryuken gaan afvuren. Zal wel iets met die flowcharts te maken hebben :+.
Echter: Het is niet zo erg als Akuma spelers, die maak je echt probleemloos in, terwijl ik af en toe wel eens moeite hebt tegen een Ryu/Ken speler.
Hoe? Doe gewoon genoeg damage tot hun ultra meter voldoende gevuld is. Doe vervolgens rustig je throws en EX-moves: Hij zal ze NIET blokken aangezien hij ZO gefocussed is op het indrukken van zijn firecracker, die maar niet lukt omdat je hem alle kanten van het veld laat zien }:O.
Akuma is ook vervelend met zn irritante hadouken move in de lucht. Lastig om bij m te komen dan. (als ken).

@ Kajun:
6-button layout had ik nog geeneens bij stilgestaan! :)

[ Voor 3% gewijzigd door Shrimp Tabasco op 16-03-2009 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet

Muppet

6-button layout is DE reden dat ik er iig 1 besteld heb.

oh en omdat mijn duim niet zo super snel iig hehe

[ Voor 32% gewijzigd door Muppet op 16-03-2009 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-04 21:53
Ik heb sinds een tijdje nu de SE stick en ik heb eigenlijk helemaal niet het idee dat mijn gameplay erop vooruit is gegaan :)

Ik merk ook dat ik gewoon nooit lp gebruik (terwijl die beter is voor honda dan de lk) omdat m'n wijsvinger op de lk zit, en zo nog zijn er nog meer knoppen die ik minder gebruik. Alleen het voordeel is wel dat je makkelijker twee/drie knoppen kunt indrukken.

Met QCF characters ben ik helemaal hopeloos voornamelijk doordat de motion heel onnatuurlijk werkt op een square gate heb ik het idee. Je moet veel verder de hoek in dan je denkt, dus ga je de hele tijd daar op letten tijdens combos.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet

Muppet

je kan hem ook modden en er een ander plaatje onder zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:59

Phydomir

Dennis

Mijn op 16feb op eBay bestelde 360 versie is helaas nooit aangekomen :(

Netjes het geld terug gekregen (lang leven Paypal) en zojuist de PS3 versie besteld (die was goedkoper :P ). Dus hopelijk kan ik over een 1,5 week ook eindelijk aan de gang.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kajun
Furfoot schreef op maandag 16 maart 2009 @ 12:49:
Ik heb sinds een tijdje nu de SE stick en ik heb eigenlijk helemaal niet het idee dat mijn gameplay erop vooruit is gegaan :)

Ik merk ook dat ik gewoon nooit lp gebruik (terwijl die beter is voor honda dan de lk) omdat m'n wijsvinger op de lk zit, en zo nog zijn er nog meer knoppen die ik minder gebruik. Alleen het voordeel is wel dat je makkelijker twee/drie knoppen kunt indrukken.

Met QCF characters ben ik helemaal hopeloos voornamelijk doordat de motion heel onnatuurlijk werkt op een square gate heb ik het idee. Je moet veel verder de hoek in dan je denkt, dus ga je de hele tijd daar op letten tijdens combos.
Hmm...ik hou drie vingers (wijs, middel, ring) boven de punch knoppen ('neutrale' stand voor mij), en ga met de drie vingers naar beneden als het moet. Je zou ook je wijsvinger over jab (lp) kunnen houden en je duim over short (lk). Met Ryu doe ik bv. low forward into hadouken door mijn duim op forward (mk) en mijn middel of ringvinger op fierce (fp) te drukken.

Ik heb geen moeite met QCF bewegingen. Hadoukens e.d. gaan bij mij vanaf het begin al goed af (i.t.t. SRK en charge moves). Je hoeft trouwens niet per sé met je stick de randen van de gate te raken hè. Je kunt de input al laten registreren door een klein beetje met de stick te tilten.

[ Voor 3% gewijzigd door Kajun op 16-03-2009 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:09
Vind het spelen met analoge stick best relaxed.
Maar dat komt misschien omdat ik ook giga veel skate heb gespeeld wat ook constant met die stick moet doen.

Snap het voordeel van zo'n pad nog niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129220

Weet iemand hoeveel stages je moet doorlopen bij survival challenge hard 1t/m5 voor een gouden kroon?

Ik ben tot 38 gegaan, maar kreeg nog steeds een zilveren kroon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
Kajun schreef op maandag 16 maart 2009 @ 15:51:
[...]

Hmm...ik hou drie vingers (wijs, middel, ring) boven de punch knoppen ('neutrale' stand voor mij), en ga met de drie vingers naar beneden als het moet. Je zou ook je wijsvinger over jab (lp) kunnen houden en je duim over short (lk). Met Ryu doe ik bv. low forward into hadouken door mijn duim op forward (mk) en mijn middel of ringvinger op fierce (fp) te drukken.

Ik heb geen moeite met QCF bewegingen. Hadoukens e.d. gaan bij mij vanaf het begin al goed af (i.t.t. SRK en charge moves). Je hoeft trouwens niet per sé met je stick de randen van de gate te raken hè. Je kunt de input al laten registreren door een klein beetje met de stick te tilten.
Ja ik heb dus m'n wijsvinger op lk en dan wissel ik m'n duim tussen mk en hk. En die randen moet ik voor m'n gevoel wel steeds raken, maar ik speel ook vooral met charge chars en dan gooi ik die stick ook echt heen en weer haha. De joystick is gewoon erg matig in de feedback die die geeft het is moeilijk om te voelen wanneer een input registreert dus ik ga zowiezo de joystick en knoppen vervangen met sanwa onderdelen.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MKY
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-03-2024

MKY

Rond welke tijd gamen jullie eigenlijk? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-04 21:53

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

!@# Furfoot's Honda :S:S

Ik weet dat ik slecht ben maar 11-1 afgeslacht worden is mij nog nooit overkomen. Mijn next missie is om honda te leren kennen en om een van de de volgende keren van je te winnen!, be prepared :P.

Lol, nah waren ggs. Ik maakte te veel fouten (shoryuken ipv hadoukens argh controller), niet dekken. Daarnaast heb ik volgens mij ook bijna geen enkel combo gedaan. Mjah, zelfs al waren ze goed gegaan, dan nog had ik verloren.

Wie hier wint wel van z'n Honda? Dan wil ik graag even een paar ronden tegen je spelen, check m'n PSN in de topicstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvone
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-04 23:38
Slurpie schreef op maandag 16 maart 2009 @ 16:01:
Vind het spelen met analoge stick best relaxed.
Maar dat komt misschien omdat ik ook giga veel skate heb gespeeld wat ook constant met die stick moet doen.

Snap het voordeel van zo'n pad nog niet echt.
Als de analog stick voor jou werkt dan is er geen probleem, toch? Als je op die manier in staat bent om betrouwbaar en snel je moves en combos te doen (en je dus niet het idee hebt dat je door de controller gehinderd wordt) dan zou ik niet te veel nadenken over een andere controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet

Muppet

W00t ... eindelijk rufus zijn trials op hard gehaald :D

/flex!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-04 14:26
Dat ballanced gedeelte klopt ook niet echt als je ranked matched doet, stel dat je 500 BP hebt, kom je iemand tegen met het 3 dubbele ervan.. Noway dat ik dat ga redden, en als je het al red, krijg je zo weinig punten ervoor.
BTW je kan me ook toevoegen PSN= DjZiggy

Over cheap players gesproken: een ken deed achter elkaar hetzelfde, springend een trap en dan een dubbele kick, dat ga je doorhebben.... daarna met die gozer de grond gelijk gemaakt.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aryawn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-04-2024
MKY schreef op maandag 16 maart 2009 @ 17:19:
Rond welke tijd gamen jullie eigenlijk? :9
Overdag als het mogelijk is, maar voornamelijk 's avonds voor het slapen gaan, zo tussen 11 uur en 1 uur.

Ik ben nu definitief overgestapt naar Chun-Li. Met Chun heb je veel mogelijkheden voor mix-ups, waarmee je de tegenstander kunt verrassen. Het enige nadeel is dat ze minder health heeft dan de meeste andere characters, dus je kunt niet al te veel fouten maken.

Gisteren trouwens gewonnen van de #26 van de BP ranglijst (BRAZUCA_BRA_79). Moet er wel bij zeggen dat ik twee herkansingen kreeg. De eerste keer had ik nipt verloren, meteen daarna kwam ik weer tegen hem uit en verloor ik opnieuw. Om een of andere reden joinde hij mijn match voor een derde keer (misschien vond hij mij een leuke tegenstander), maar dat had hij beter niet kunnen doen, want toen verloor hij 128 BP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MKY

MKY

Aryawn schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 13:18:
[...]

Overdag als het mogelijk is, maar voornamelijk 's avonds voor het slapen gaan, zo tussen 11 uur en 1 uur.

Ik ben nu definitief overgestapt naar Chun-Li. Met Chun heb je veel mogelijkheden voor mix-ups, waarmee je de tegenstander kunt verrassen. Het enige nadeel is dat ze minder health heeft dan de meeste andere characters, dus je kunt niet al te veel fouten maken.

Gisteren trouwens gewonnen van de #26 van de BP ranglijst (BRAZUCA_BRA_79). Moet er wel bij zeggen dat ik twee herkansingen kreeg. De eerste keer had ik nipt verloren, meteen daarna kwam ik weer tegen hem uit en verloor ik opnieuw. Om een of andere reden joinde hij mijn match voor een derde keer (misschien vond hij mij een leuke tegenstander), maar dat had hij beter niet kunnen doen, want toen verloor hij 128 BP.
Sohee 128BP erbij! lekker hoor. Mijn BP's zijn alweer gekelderd :(
Ik heb niet echt een vast character. SPeel graag met meerdere, maar de laatste tijd pak ik wel vaak m'n HONDA :) Ik vind het ook vaak lastig tegen Chun Li, maar wil het wel een keer proberen hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MKY

MKY

Wat ik me trouwens ook afvraag is hoe oud/jong iedereen hier is die SF4 speelt.
Gezien het echt een retrogame is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:01

Mystikal

It never hurts to help!

Wanneer komt tie er nu voor de pc? Ik dacht dat ze allemaal tegelijk beschikbaar zouden komen?

Spuit 11.... 1 april komt tie...

[ Voor 40% gewijzigd door Mystikal op 17-03-2009 14:47 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet

Muppet

MKY schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 14:42:
denkt terug aan zijn nintendo ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrimp Tabasco
Een maand verwijderd van 26 jaar jong :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MKY

MKY

Ik speelde SFII voor het eerst op de kermis. Heb daarna na lang uitkijken het spel kunnen spelen op de amiga van mijn neef. Uiteindelijk kwam hij uit op de SNES en natuurlijk meteen gekocht.
Die blaar op mijn duim toentertijd heb ik volgens mij nog steeds :)

*31* O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Aryawn schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 13:18:
[...]

Hebben wij al een keer gespeeld? Wat werd het toen? Anders moeten we binnenkort eens even spelen, kan altijd goede sparringspartners gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aryawn
Jes, we hebben al een paar potjes gespeeld. Toen heb jij gewonnen met 5-2 ofzo. Ik speelde op dat moment voornamelijk met Rose.

Ik ben zojuist keihard ingemaakt door Paul aka somuchdamage. Mocht je die ooit tegenkomen op PSN (hij staat ergens in de top 40), verwacht dan een erg sterke Sagat.

http://www.youtube.com/watch?v=vmv_ak6FuyA
http://www.youtube.com/watch?v=IqP2vSSa90s

Ik word trouwens over een maand 20.

[ Voor 10% gewijzigd door Aryawn op 17-03-2009 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Hmmz, kan met herinneren dat ik van een Rose heb gewonnen ooit. Maakt niet uit, dan spelen we binnenkort nog een keer. OmePee toch?

Hoe zie je de rankings van personenen tegen wie je hebt gespeeld? Je gaat me toch niet vertellen dat je alles handmatig opzoekt?

Ik ben trouwens 22..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HovaCarlito
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-03 09:47
Mensen die graag wat potjes willen spelen op XBL:

Gamertag is Carzilla, ik speel Balrog op (spijtig genoeg) een standaard 360 controller tot mei, daarna is het een TE stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MKY

MKY

Hey Furfoot,

Ik zag dat je me hebt ge-ad. Wilde wel een potje tegen je testen gisteravond, totdat ik er achter kwam dat je meer dan 5000+ BP hebt! Hallo, dan moet ik toch nog even trainen. Ik ben überhaupt al blij met BP's! hehe

Ik speel ook vaak met Honda, maar tegen shoto's pak ik liever Ryu of Zangief. Vaak beginnen ze, mits ze de eerste ronde verloren hebben, met fireball spams! En dat blijf ik lastig vinden met Honda.

Gr. MKY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
MKY schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 10:11:
Hey Furfoot,

Ik zag dat je me hebt ge-ad. Wilde wel een potje tegen je testen gisteravond, totdat ik er achter kwam dat je meer dan 5000+ BP hebt! Hallo, dan moet ik toch nog even trainen. Ik ben überhaupt al blij met BP's! hehe

Gr. MKY
Heh, per ongeluk sf4 aan laten staan gisteren dus zag je berichtje te laat. Die BPs komen vanzelf als je net zoveel speelt als ik :)

@ Onizuka
ggs inderdaad. Je komt wel steeds dichterbij het zijn altijd close matches, je speelt alleen erg offensief en trade liever hits dan dat je blocked. Ik kan totaal niet goed throwen/ochio (mijn timing is veel te vroeg voor ochio ticks ala ST dus doe ik het liever niet) dus veel throwen werkt wel goed tegen mij. Als je voorstaat gewoon lekker afwachtend spelen tegen honda.

@ Derekb
Leuke blanka heb je alleen spam je wel veel special moves die ik heel makkelijk voor veel dmg kan punishen. Veel meer blocken vooral mijn fierce headbutts want die kun je gewoon punishen door de slide te doen na een block.

Oh en ik ben dus 28.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-04 15:53
22.8 ongeveer :P

Eerder nooit SF games gespeeld, echt gespeeld dan. Wel ff wat prutsen maar was niet echt mijn ding. Maar SF4 bevalt me super :D

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MKY

MKY

Furfoot schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 12:35:
[...]

Heh, per ongeluk sf4 aan laten staan gisteren dus zag je berichtje te laat. Die BPs komen vanzelf als je net zoveel speelt als ik :)

Oh en ik ben dus 28.
pffffffff ben ik dus voorlopig naast Furfoot uit de oude retro tijd? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet

Muppet

29 hier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:48

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

MKY schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 13:27:
[...]

pffffffff ben ik dus voorlopig naast Furfoot uit de oude retro tijd? 8)7
30 hier, dus je bent echt niet de enige ;)

Zit helaas nog te wachten op m'n stick. Blijkbaar heb ik tere vingertjes want ik heb best wel last van m'n duim na een uurtje SF IV met de PS3 controller ,

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derekb
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-03-2024
Furfoot schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 12:35:
[...]
@ Derekb
Leuke blanka heb je alleen spam je wel veel special moves die ik heel makkelijk voor veel dmg kan punishen. Veel meer blocken vooral mijn fierce headbutts want die kun je gewoon punishen door de slide te doen na een block.
Klopt, ben gewend om in ranked matches op die manier hadouken spammers aan te pakken. Goed voor mij om eens tegen wat betere/andere spelers te spelen. Ik blijf bij Honda ook vooral problemen hebben met die move dat je van boven uit de lucht komt vallen. Lijk deze nooit op tijd te kunnen blokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djerror
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:47
ook hier een dertiger..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MKY

MKY

Creepy schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 13:51:
[...]

30 hier, dus je bent echt niet de enige ;)

Zit helaas nog te wachten op m'n stick. Blijkbaar heb ik tere vingertjes want ik heb best wel last van m'n duim na een uurtje SF IV met de PS3 controller ,
Hahaha fijn om te horen dat en meer zijn rond 30(+) :)
Ik had vanochtend opeens zo'n last van m'n duim van het spelen van SFIV gisteravond. Wacht ook nog steeds op mijn TE stick. Nog zo'n 2 weken geloof ik. Hopen dat Bol ze nu wel heeft, anders moet ik mijn zorgverzekering bellen of een blaar op mijn duim verzekerd is :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Heb op moment niet zoveel tijd om te gamen aangezien me prio's iets anders geworden zijn (vrouwen je ken niet met ze en niet zonder ze zeg maar hehe), maar heb wel zo joypad besteld met alleen een dpad er op, es kijken of dat wat beter gaat.

Ben trouwens 28.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvone
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-04 23:38
Ik ben 27.

Hebben jullie trouwens gezien dat Shoryuken.com tijdelijk hoodies met SRK erop verkoopt? Wel tof.
On topic: ik probeer langzaam Sakura onder de knie te krijgen, maar dat gaat nogal traag door gebrek aan tijd (waar halen jullie alle tijd vandaan?)

Ik heb tijdelijk geen XBL Gold account, maar dat verandert een dezer dagen. Jullie kunnen mij adden onder RVonE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:59
25 hier en ik speel op de 360 met een te stick voornamelijk met blanka!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
MKY schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 14:13:
[...]

Hahaha fijn om te horen dat en meer zijn rond 30(+) :)
Ik had vanochtend opeens zo'n last van m'n duim van het spelen van SFIV gisteravond. Wacht ook nog steeds op mijn TE stick. Nog zo'n 2 weken geloof ik. Hopen dat Bol ze nu wel heeft, anders moet ik mijn zorgverzekering bellen of een blaar op mijn duim verzekerd is :z
Herkenbaar, ik heb ook last van m'n duim van het hard indrukken van de d-pad. Dat heb je als je van die charge mannetjes als balrog en guile gebruikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MKY

MKY

WeAreLegion schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 15:14:
Heb op moment niet zoveel tijd om te gamen aangezien me prio's iets anders geworden zijn (vrouwen je ken niet met ze en niet zonder ze zeg maar hehe), maar heb wel zo joypad besteld met alleen een dpad er op, es kijken of dat wat beter gaat.

Ben trouwens 28.
Ik ken het. Sterker nog, ik ben sinds 4 maanden papa geworden en dan heb je al helemaal geen tijd meer voor gamen (zou je denken). Maar dat is dus niet helemaal waar O-) Natuurlijk zou ik wel wat meer tijd willen, maar dat vind ik zo leuk aan SF. Je hoeft er niet uren achter te zitten om plezier te hebben.
Jongens wees blij dat ik niet zoveel tijd heb om te trainen, want nu kan je nog van me winnen :)
Toch heb ik een TE stick gereserveerd, gewoon omdat ik stiekum wel beter wil worden en mijn duim wil besparen... Gelukkig schrijf ik met rechts.
Slashdotter schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 15:59:
[...]

Herkenbaar, ik heb ook last van m'n duim van het hard indrukken van de d-pad. Dat heb je als je van die charge mannetjes als balrog en guile gebruikt :)
Same here. Honda training. Shoto's is wel makkelijker (voorlopig) met d-pad, maar toch nog steeds duimonvriendelijk.

Hoe doen jullie trouwens ultra's met een joypad? 3 knoppen tegelijk indrukken vergt wat problemen. De 2 shortcut knoppen (3punch & 3 Kick) heb ik op de L1 en L2 staan. Ik druk die letterlijk met mijn rechterhand in omdat ik niet en met m'n (bezeerde) duim en linkerwijsvinger tegelijk kan drukken. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet

Muppet

MKY schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 16:30:

Hoe doen jullie trouwens ultra's met een joypad?
met moeite :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EQJim
  • Laatst online: 16:25
Ik ben 24. Helaas heb ik maar weinig tijd om te trainen en dus heb ik slechts iets van 300bp na 100 potjes online (speel alleen ranked, mn score boeit me niet heel veel). Ik speel trouwens Abel maar merk dat het zoveel makkelijker is om bijvoorbeeld met Sagat te spelen. Beetje vuur spammen en dan tiger knee als ze eroverheen springen. Toch blijf ik volhouden met Abel want ik vind de speelstijl van non-shoto's over het algemeen veel 'mooier'.

Ik speel trouwens analoog 360, zo speelde ik ook altijd met DOA4 dus dat ben ik wel gewend geloof ik. Alleen ultra's zijn zo pittig met 2 QCF's met dat ding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Damn ben ik dan echt de oudste? :o
32 (nog een paar maanden), en ook pappa. Ik geeft toe dat tijd soms het probleem niet is, maar tijd maken wel. Het helpt wsl niet dat ik bijna 100km ver van mijn huis werk.
Ik heb momenteel 79BP (1 gewonnen uit 1 poging ;) )

Speel met een madcatz Ryu fightpad, heb geen problemen met Sagat's ultra maar dat is omdat 3xkick gemappen is naar de 'trigger' knop onder mijn rechter wijsvinger. Met 3x punch ultra's moet ik af en toe ook mijn rechter wijsvinger gebruiken, terwijl theoretish de linker het veel beter zou kunnen. Maar dan moet ik dus met mijn duim van mijn cursor af en dat wil ik nou net niet.

Abel leek mij trouwens ook een zeer leuk char om verder te leren. Zijn er trouwens al mensen die goed met Rufus of El Fuente kunnen spelen? Vooral die laatste lijkt me zeer lastig.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-04 14:18

KneoK

Not in a million lightyears

Hebben jullie dan allemaal kleine handjes ? Ik heb redelijke kolenschoppen en heb geen enkele moeite met de triggers, hoef mijn duim niet te bewegen als ik 3xpunch moet indrukken op mijn fightpad.

Ik denk wel dat ik met een normale 360 gamepad keihard faal, maar da's meer coordinatie, duim voor vier knoppen, andere duim voor de d-pad, je andere vingers voor 4 knoppen, da's niets voor mij.

Edit: ben 29 overigens.

[ Voor 3% gewijzigd door KneoK op 18-03-2009 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MKY

MKY

Sagat schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 17:14:
Damn ben ik dan echt de oudste? :o
32 (nog een paar maanden), en ook pappa. Ik geeft toe dat tijd soms het probleem niet is, maar tijd maken wel. Het helpt wsl niet dat ik bijna 100km ver van mijn huis werk.
Ik heb momenteel 79BP (1 gewonnen uit 1 poging ;) )

Speel met een madcatz Ryu fightpad, heb geen problemen met Sagat's ultra maar dat is omdat 3xkick gemappen is naar de 'trigger' knop onder mijn rechter wijsvinger. Met 3x punch ultra's moet ik af en toe ook mijn rechter wijsvinger gebruiken, terwijl theoretish de linker het veel beter zou kunnen. Maar dan moet ik dus met mijn duim van mijn cursor af en dat wil ik nou net niet.

Abel leek mij trouwens ook een zeer leuk char om verder te leren. Zijn er trouwens al mensen die goed met Rufus of El Fuente kunnen spelen? Vooral die laatste lijkt me zeer lastig.
Hey Sagat, je hebt helemaal gelijk. Tijd vrijmaken is inderdaad een probleem. :)
Ik heb op gamespot.com iemand het tournooi zien winnen met Rufus. Hij is wel heel snel. Heb geprobeerd met hem te spelen, maar ik vind de character zelf heel on-street figther getekend. Ik kan er niet aan wennen :(

El Fuente is best lachuh om de tegenstander helemaal gek te maken. Wat je eigenlijk doet is de hele tijd heen en weer rennen. Moet toegeven dat timing bij El Fuente het lastigste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MKY

MKY

KneoK schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 17:22:
Hebben jullie dan allemaal kleine handjes ? Ik heb redelijke kolenschoppen en heb geen enkele moeite met de triggers, hoef mijn duim niet te bewegen als ik 3xpunch moet indrukken op mijn fightpad.

Ik denk wel dat ik met een normale 360 gamepad keihard faal, maar da's meer coordinatie, duim voor vier knoppen, andere duim voor de d-pad, je andere vingers voor 4 knoppen, da's niets voor mij.

Edit: ben 29 overigens.
Ik heb nog geen fightpad en zal hem ook niet kopen want ik wacht op mijn TE stickie. Ik speel al sinds de SNES met de volgende configuratie:

vierkantje: HP
driehoekje: MP
rondje: LP
kruisje: LK
R1: HK
R2: MK (op de snes had ik MK op L1 staan, nu met de ps3 kan ik deze rechts plaatsen)
L1: 3xpunch
L2: 3xkick

zie http://asiajin.com/blog/w...2008/01/ps_controller.jpg voor plaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Audio
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-11-2022
Zijn er mensen die hier goed kunnen spelen met BALROG ?
Want heb nog geen top player online gezien

En de meeste hatelijkste speler vind ik toch cammy !! wat een wijf is dat zeg vind haar het moeilijkste om tegen te hebben

Als het goed is ken alleen de oude generatie de streetfighter en zullen we eigenlijk allemaal rond de 25 - 30 zijn als we mogen spreken van de harde kern !

8)

[ Voor 29% gewijzigd door Sir_Audio op 18-03-2009 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:39
Ik begin nu met zangief te spelen, ik vind het toch zo makkelijk met hem :D en idd als ik tegen cammy moet wordt ik weer dik ingemaakt :@

inmiddels ook een SE stick besteld... heb nooit eerder sf met een stick gespeeld dus wordt afwachten maar met standaard ps3 controller kan ik het niet + dat ik blaren krijg op mijn linker duim :( 05-04-09 wordt verwacht dus dat kan nog wel eventjes duren.

hier een jong speler: 17 , ik kan me nog herrineren dat ik een street fighter deel op de psx speelde... ik zat uren knoppen in te drukken totdat ik hadoken kon doen :p had ik het 1x gedaan was ik het al weer vergeten hoe 8)7
Mooie tijden... mooie tijden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Niet online
Sir_Audio schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 17:45:
Zijn er mensen die hier goed kunnen spelen met BALROG ?
Want heb nog geen top player online gezien
Balrog is m'n specialiteit, m'n bp zit tussen de 1750~2000 en als je een potje wilt spelen (lees: als je een flink pak slaag wilt :P) kan je me adden met slashdnl op xbox live.

Bring it on 8)

Kleine update: BP is nu 2200 8)

[ Voor 4% gewijzigd door Slashdotter op 19-03-2009 00:13 . Reden: BP update :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Tegen balrog spelers ben ik altijd heel voorzichtig, anders word ik afgemaakt ja. Ik wil een van de volgende dagen wel eens tegen jou spelen met mijn sakura :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-04 14:26
Begin die bug nu wel vervelend te vinden, ik zoek altijd stability matches,
Toch mag ik regelmatig tegen figuren met ~3000 bp en ik ~800.
Zat eerst op de ~1000, en na 2 potjes verliezen gaat het toch wel snel.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
Nou m'n SE stick begint nu al problemen te geven. Ik verloor in 3 potjes 384bp doordat m'n lp en hk knoppen niet meer reageerden. Hiervoor had ik een Sega Dreamcast Stick en die doet het nog steeds na ~10 jaar. Wat een gammele onderdelen zitten hierin, echt nooit meer een madcatz product.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet

Muppet

Ik zuig met Rufus ... maar vind hem vet tof dus blijf het proberen en oefenen!! :D Alleen die @#^!@ controller van de 360 werkt iig niet mee daarin. Tijdens challenge mode krijg ik alle combo's er wel uit. Alleen als je heel snel moet zijn en tijdens gevechten bezig bent lukt het me maar niet. Misschien "lag" factor die ook wat meespeelt.

Dan spring je naar iemand toe .... dan moet ik eigenlijk naar voren los laten, want als ik daarna snel een QCF doe komt dat er vaak uit als een DP move. Omdat hij die naar voren dan ook telt.

En ik moet bepaalde dingen afleren die alleen werken tegen de CPU. mensen trappen daar niet in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51543

Eindelijk gelukt! :D Bison's Hard Trials. Schrok ik me dood dat ik geen icons erbij kreeg, was ik zo slim om zijn normal trial 5 niet gedaan te hebben :P Love my new icon!
Afbeeldingslocatie: http://www.kishii.nl/Bison_icon.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet

Muppet

Ik krijg van hem die trial niet voor elkaar met die hmm nou je moet een c.MK doen, maar ben elke keer te ver weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-05-2021
@slashdotter
Zal je vanavond ook even toevoegen. Zit zelf op ~3100BP atm, maar goede balrog spelers vind ik over het algemeen erg irritant >_<;

Ik speel meestal met Bison als ik speel om te winnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235883

Ik wissel zelf af tussen Sakura, Cammy en El Fuerte.

Inmiddels valt mij op dat als ik online speel met El Fuerte dat mensen sneller de neiging hebben om te disconnecten als ze aan het verliezen zijn. Zal wel toeval zijn maar dit gebeurt minder vaak als ik met Sakura speel |:( verder is mijn BP rating 0 :+ gewoon omdat ik mezelf niet goed genoeg vind om ranked matches te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrimp Tabasco
Ik word ook steeds beter met Ken :).
Gister had ik een jongen uit Engeland weer in mn party geinvite om een beetje te sparren.
Ik kwam hem ook al tegen toen ik net speelde en hij maakte me helemaal in met zn Blanka..

Gisteren lukte het me ook een aantal keer van hem te winnen. :)
En volgens hem was ik duidelijk beter geworden.
Hij gebruikt de Hori EX2 stick overigens.
En ik nog steeds de xbox controller :(... TE is besteld though :)

Maar de beste oefening blijft toch gewoon online spelen tegen anderen. En dan het liefst tegen betere spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Muppet schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 09:56:
Ik krijg van hem die trial niet voor elkaar met die hmm nou je moet een c.MK doen, maar ben elke keer te ver weg.
trial 5 hard right?

Probeer zeg maar richtig Dan te springen, en dan zo laat mogelijk zijn j.MK te doen. Dan ben je wel in bereik voor die c.MK. Gewoon hersenloos die combo doen en doen, totdat hij lukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Niet online
Anoniem: 235883 schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 10:12:
Ik wissel zelf af tussen Sakura, Cammy en El Fuerte.

Inmiddels valt mij op dat als ik online speel met El Fuerte dat mensen sneller de neiging hebben om te disconnecten als ze aan het verliezen zijn. Zal wel toeval zijn maar dit gebeurt minder vaak als ik met Sakura speel |:( verder is mijn BP rating 0 :+ gewoon omdat ik mezelf niet goed genoeg vind om ranked matches te spelen.
Mijn partijen tegen El Fuerte zijn altijd een complete chaos met veel naar voren en achteren springen om hem uit de lucht te meppen. Heerlijk altijd :)

Bedoel je met disconnecten terug naar het xbox live dashboard gaan of de xbox uitzetten? Ik heb verder geen andere manier gezien om uit zo'n online partij te gaan.
firlian schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 10:01:
@slashdotter
Zal je vanavond ook even toevoegen. Zit zelf op ~3100BP atm, maar goede balrog spelers vind ik over het algemeen erg irritant >_<;

Ik speel meestal met Bison als ik speel om te winnen :P
Top! Tot vanavond! :)
Boeboe schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 23:46:
Tegen balrog spelers ben ik altijd heel voorzichtig, anders word ik afgemaakt ja. Ik wil een van de volgende dagen wel eens tegen jou spelen met mijn sakura :)
Prima, ik ben elke avond online. Je nickname is Boeboe?

[ Voor 12% gewijzigd door Slashdotter op 19-03-2009 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lol @bloodrose, gewoon proberen (zegt de speler met 1 hele online match).

Ik wil trouwens ook wel tegen de goede balrog.....ben hopelijk alleen niet een standaard Sagat, maar mocht het wel zo zijn dan wil ik ook wel een ander char spelen hoor ;)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Audio
Balrog is m'n specialiteit, m'n bp zit tussen de 1750~2000 en als je een potje wilt spelen (lees: als je een flink pak slaag wilt :P) kan je me adden met slashdnl op xbox live.

Bring it on 8)

Kleine update: BP is nu 2200 8)
tja had er bij moeten vermelden pes3 :) anders had ik je meteen ge-add !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235883

Slashdotter schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 16:55:
[...]

Mijn partijen tegen El Fuerte zijn altijd een complete chaos met veel naar voren en achteren springen om hem uit de lucht te meppen. Heerlijk altijd :)

Bedoel je met disconnecten terug naar het xbox live dashboard gaan of de xbox uitzetten? Ik heb verder geen andere manier gezien om uit zo'n online partij te gaan.
Daarom vind ik het zo geweldig om met El Fuerte te spelen :+ pure chaos en geweldig om te spelen jammer dat zijn combos zo weinig schade doen maar het blijft leuk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aryawn
Is iemand op PSN ooit een goede Ken of Akuma tegengekomen? Ik namelijk nog NOOIT. In mijn beleving zijn alle Kens en Akuma's (en vaak Sagats) per definitie dom, tenzij ze het tegendeel kunnen bewijzen. Ik vecht nu tegen een heleboel Akuma's die alleen maar jump back fireball kunnen, tot ze in de hoek staan, en dan... niks. Dan worden ze óf flink geraakt of ze teleporteren, waarna je ze makkelijk met c.HK onderuit kan halen. Daarna springen ze weer de hele tijd achteruit tot ze opnieuw klem zitten. Vervolgens slaan ze een beetje in de lucht in een poging de Ultra vanaf de andere kant van het scherm te doen. Soms vraag ik me echt af hoe deze mensen ~3000 punten hebben kunnen winnen. Vandaag een nieuw dieptepunt: een Akuma die de air fireball alleen kon doen door recht omhoog te springen. Het verloop van het gevecht: fireball, throw van mij, fireball, throw, fireball, throw. En dan maar niet door hebben dat je toch echt van strategie zult moeten veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Akuma heeft veel aanvallen, maar dat betekent niet dat als je maar Zanku Hadoukens blijft spammen dat je dan wint. Ik merk echt dat je echt wel moet weten wat je doet als je met Akuma speelt vanwege zijn lage stamina. Als er een vechtspel is waarbij je niet zomaar maar wat moet indrukken of steeds hetzelfde moet doen, dan is het wel Street Fighter en dat heb ik gemerkt ook. :X * Oguz286 zwaait naar MegamanXZero :+

Jammer dat ik geen SF4 heb, maar zodra ik hem heb mogen jullie me toevoegen op xbl: Oguz286 (mag ook nu, maar ik heb verder geen spellen dus :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Er zijn zat goede kens, akumas, dans etc. Ik geloof niet dat je er tot nu toe geen enkel bent tegen gekomen. Akuma ok, maar geen goede Ken? Dan moet je tot heden echt geluk hebben want tegenwoordig kom ik heel veel Kens tegen die weten wat ze doen om alsnog te verliezen.

GGS @ Derekb. Ik speelde de eerste 4 potjes (2-2), de rest speelde m'n broertje aangezien ik nog niet echt beter ben. Ik zal je snel weer uitdagen, altijd leuk om van een Blanka te verliezen ;p//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aryawn
Misschien heb ik wat dat betreft geluk gehad. Veel van de Kens waar ik tegen speel, doen nog steeds willekeurige fierce Shoryukens bij het opstaan. Soms zie ik ze ook echt als een bezetene achtereenvolgens bukken en een stapje naar voren zetten zodra je dichterbij komt, waaraan je kunt zien dat ze de kwart cirkel beweging maken. Dan weet je dat er een Shoryuken aan gaat komen.

En ik houd er niet van om tegen Blanka te spelen, zeker niet nu ik met Chun speel (gisteren ook tegen Derekb gespeeld, 5-3 verloren ofzo). Ze heeft geen goede opties om geblokte rolls te punishen. Cross-ups zijn riskant omdat hij je onder stroom kan zetten. Maar wel goede potjes. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Aryawn op 19-03-2009 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Audio
Aryawn schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 20:28:
Is iemand op PSN ooit een goede Ken of Akuma tegengekomen? Ik namelijk nog NOOIT. .....En dan maar niet door hebben dat je toch echt van strategie zult moeten veranderen.
Ben een Ken speler op de PSN3 maar ik wil nou niet zeggen dat ik slecht ben enige tacktiek die ik beheers is gewoon timing.
Of jij moet behoorljik goed zijn of je hebt enigzins gelukt pick one :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aryawn
Nja, ik ben niet echt heel goed, ik maak soms nog steeds domme fouten. Ik erger me alleen aan veel van de tegenstanders. Ik speel liever een spannende partij tegen een goede tegenstander die ik vervolgens verlies, dan dat ik continu in een saaie pot achter mijn tegenstander moet aanrennen, die als een gek springt en shoryukens doet alsof de vloer van lava is.

EDIT: maar dat is dus voornamelijk in ranked matches, vandaar dat ik liever player matches speel.

[ Voor 12% gewijzigd door Aryawn op 19-03-2009 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derekb
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-03-2024
Mr.Nash schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 20:42:
GGS @ Derekb. Ik speelde de eerste 4 potjes (2-2), de rest speelde m'n broertje aangezien ik nog niet echt beter ben. Ik zal je snel weer uitdagen, altijd leuk om van een Blanka te verliezen ;p//
Waren leuke potjes inderdaad. Leuk en goed om eens tegen een niet hadouken-spammende Ryu te vechten. Binnenkort de strijd maar eens hervatten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat een avond, na al het leuks wat ik hier gelezen heb toch maar weer is tijd gemaakt voor sf4. Fitness gaan we volgende week wel weer doen O-)

Omdat ik toch weer een beetje feeling met het spel wilde hebben voordat ik mijn ass online ging wagen eerst maar weer is de game singleplayer gespeeld, lekker op medium, niet al te zwaar maar iig enige vorm van tegenstand.
Mijn vrouw keek toevallig mee toen ik bij Seth aan gekomen. Ik vertellen dat hij me altijd de eerste ronde met een perfect laat winnen, maar me daarna helemaal aan puin slaat schopt etc.
1e ronde, geen perfect van mijn kant, maar vrij eenvoudige overwinning
2e ronde klassieke Seth cheesyness, eenvoudige maar pijnlijke combo's volgens elkaar snel op en in no time 1-1
3e ronde, ik helemaal in 'zie je wel' stand tegen mijn vrouw, die me nuttig advies geeft als, 'sla hem eerder dan hij jou slaat' 8)7 maa wel relax spelen, en tot mijn verbazing gaat het redelijk gelijk op, en mijn willekeurig totaal niet gecoördineerde of gecombode ultra raakt seth.....gasp.....aandacht versterkt en Seth doet zijn ding maar een verdwaalde shop van me raakt em en hij gaat neer, boem.
* Sagat helemaal gelukkig, eerste keer medium op een credit gehaald :D

Daarna even snel timetrial, wat op level 6 normal vrijwel alleen aanvallen invoeren is, want de computer blokt helemaal niets.

Ondertussen zie ik de heer Emersion online komen, en we spelen even 3 potjes....auw
Zijn vega kickte mijn arse (1e pot Sagat, 2e Blanka) ongenadig hard. 1 ronde uit 5 gewonnen geloof ik. Daarna een dhalsim vs cammy. Ging me nog redelijk af gezien mijn 'kennis' van strechy maar ook dit een cleane victory voor Em.....well played.
* Sagat weet weer dat veel oefening noodzakelijk is en blijft

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
Goeie Ken/Akuma is kenpachi-be.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
goeie ken/akumas bestaan niet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Hem heb ik al tijden in m'n lijst maar hij accepteert geen van m'n challenges :S. Zal hem binnenkort weer eens uitdagen.

Als jullie tegen een goede NL Ryu willen spelen moet je Takarimon toevoegen. Z'n speelwijze is op het moment exact zoals die van mij als ik helemaal opwarmd ben (komt snel verandering in zodra ik een normale controller/stick heb), ben wel benieuwd wat jullie tegen hem zouden doen aangezien hij ook een van de beste Ryu's is die ik heb gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JCRags
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-01-2022
Goeie ken/akumas bestaan zeker wel, alleen je bent ze niet tegen gekomen. Ik speel erg veel met Ken, wil niet zeggen dat ik erg goed ben, maar challenge me.

PSN: JCRagsss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goeie Shoto's zijn geweldig om tegen te spelen vind ik.. Altijd een goeie uitdaging. Maar dat zou je over elke character kunnen zeggen.

Vind het alleen vreemd hoe scrubs rond de 1.5k BP komen. Terwijl ze altijd gewoon makkelijk te verslaan zijn.. En het is ook zo vervelend om mensen te hebben die na dat je gewonnen hebt, de internet kabel er ff uit trekken..

Daarom stop ik ff met Ranked matches, mijn verloofde speelt soms op mijn account wat ranked matches. Maar ik heb het voornamelijk nu van de Player matches. Dus als iemand wilt sparren tegen mijn Bison, moet je het maar ff zeggen.. Ben niet zo goed btw, maar het is altijd leuk om van elkaar te leren.

Weet iemand trouwens wanneer de rest van doe alternative costumes uitkomen?

[ Voor 75% gewijzigd door Anoniem: 51543 op 20-03-2009 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

JCRags schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 09:37:
[...]

Goeie ken/akumas bestaan zeker wel, alleen je bent ze niet tegen gekomen. Ik speel erg veel met Ken, wil niet zeggen dat ik erg goed ben, maar challenge me.

Jammer genoeg speelt Boeboe op de 360. Hebben wij trouwens al gespeeld? Ik weet dat je me een keer adde maar weet niet of wij al gespeeld hadden (begin een beetje dement te worden lol)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet

Muppet

Ik loop me nog steeds het @#^!@# te vloeken online. Krijg moves er online maar niet uit ... geen idee waar het aan ligt. Training mode gooi ik achter elkaar alle combo's eruit. Online krijg ik niet eens een messiah kick eruit. Hij vertikt het gewoon :S

Misschien wennen aan lag of zo of dat ik het te snel doe ... vanavond maar weer ff oefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Muppet schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 09:43:
Ik loop me nog steeds het @#^!@# te vloeken online. Krijg moves er online maar niet uit ... geen idee wat het aan ligt. Training mode gooi ik achter elkaar alle combo's eruit. Online krijg ik niet eens een messiah kick eruit. Hij vertikt het gewoon :S

Misschien wennen aan lag of zo of dat ik het te snel doe ... vanavond maar weer ff oefenen.
Heb ik ook met bison, hij vertikt het gewoon om zijn ultra te doen most of the time... hij teleporteert gewoon naar voren. En als ik Offline tegen wat buddies speel, kan ik hem zelfs linken in combo's etc. Ik ben dus niet de enige met dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JCRags
Mr.Nash schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 09:43:
[...]

Jammer genoeg speelt Boeboe op de 360. Hebben wij trouwens al gespeeld? Ik weet dat je me een keer adde maar weet niet of wij al gespeeld hadden (begin een beetje dement te worden lol)
Ja we hebben al een x gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aryawn
Anoniem: 51543 schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 09:39:
Vind het alleen vreemd hoe scrubs rond de 1.5k BP komen. Terwijl ze altijd gewoon makkelijk te verslaan zijn.. En het is ook zo vervelend om mensen te hebben die na dat je gewonnen hebt, de internet kabel er ff uit trekken..
Dat is inderdaad zwaar frustrerend. Gisteren had ik weer 5 van die gevallen: dan sta je net op het punt te winnen, verliest de tegenstander op wonderbaarlijke wijze de verbinding.

En goede Kens en Akuma's zijn er wel degelijk, alleen ik ben ze nog niet tegengekomen. Ik zou heel graag een ontmoeting willen hebben met PIKACHUAKUMA op PSN. Dat is JR Rodriguez, een van mijn favoriete Akuma spelers. Was in Third Strike ook al een beest.

Deze filmpjes
http://www.youtube.com/watch?v=AtAIsLBTkLQ&fmt=18 (vooral de tweede ronde)
http://www.youtube.com/watch?v=R8KTMQhert0

tonen de potentie van Akuma aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:57

SD5k

>4&X

Als je zijn Akuma al goed vind moet je eens zoeken op 'Momochi', dat is de top Akuma player van Japan, vooral de casuals tegen Daigo die op youtube staan zijn erg cool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Lol ik wilde al zeggen ja. Zijn Akuma ziet er pas goed uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MKY

MKY

JCRags schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 09:37:
[...]

@ JCRagsss
Ik onderstreep je opmerking en ik vind je Ken wel goed. Sorry van gisteren, maar moest er opeens vandoor. Wilde mijn Honda graag eens testen op je combo-Ken :)

Hoe gaat het met je BP's? al over de 4000+? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

JCRags schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 11:37:
[...]

Ja we hebben al een x gespeeld.
Ken zeg je? Kan me het echt niet meer herinneren. Had ik toen verloren? Dan doen we snel een rematch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrimp Tabasco
Ik speel ook met Ken,

wordt een beetje moe van al die vooroordelen over de shoto characters.
Tuulk zijn er een aantal die alleen maar Hadoukens spammen maar spammen van moves is altijd gewoon vervelend, ook de beginnende niet shoto speler spamt vaak een bepaalde move en gebruikt alleen de fp en fk's.

Ik heb ook eigenlijk geen problemen om die gasten af te maken. De enige waar ik nog wel eens last van heb zijn grond/lucht hadouken spammende akuma's. Maar op een gegeven moment heb je daar een goede strategie voor en schop je ze ook lens. Waarna ze vaak na 1 round al quitten.

Beetje jammer maar na een tijdje gaan deze spelers toch weer naar een ander spel uitkijken denk ik. Wat is er nou leuk aan continu hadoukens spammen? Dat is toch oersaai?

Maar om maar gelijk te denken van, o hij speelt Ken hij zal dus wel een Noob zijn is gewoon kortzichtig. Vaak verras ik dit soort mensen dus ook in de eerste ronde omdat ze er van uit gaan dat ik alleen maar shoryuken en hadoukens spam... Aannames zijn dodelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Klopt, ben het zelf onderhand ook zat. I let my fists speak (ok Ryu's fists dan :P).

@ JC: Was jij die Ken die vaak die hp srk combo deed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-05-2021
Ik krijg ken zijn kara throw maar niet voor elkaar. Ben pas een paar dagen terug begonnen met het online spelen met ken. Kreeg ik het eindelijk voor elkaar eens een EX-hurricane -> Ultra te connecten, disconnect die gast ><; En dat in een player match :(
EX-hurricane cross-up + ultra heb ik ook even mee geoefend, maar die is echt erg lastig. Beide zijn waarschijnlijk niet erg praktisch, maar wel cool :P
FADC ultra's lukt mij nogsteeds niet goed. Heb zelf ook het idee dat het snel indrukken van de knoppen op een gamepad lastiger is door de plaatsing van je vingers, maar dat kan ook aan mij liggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JCRags
MKY schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 13:16:
[...]

@ JCRagsss
Ik onderstreep je opmerking en ik vind je Ken wel goed. Sorry van gisteren, maar moest er opeens vandoor. Wilde mijn Honda graag eens testen op je combo-Ken :)

Hoe gaat het met je BP's? al over de 4000+? _/-\o_
Nou zo veel heb ik er nog niet, klote BP systeem die ze hanteren. Haat ook de mensen die ineens disconneten :(
Mr.Nash schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 14:53:
Klopt, ben het zelf onderhand ook zat. I let my fists speak (ok Ryu's fists dan :P).

@ JC: Was jij die Ken die vaak die hp srk combo deed?
srk combo? ik gebruik vaak de targetcombo, of bedoel je dat ook?? (sorry weet al die afkortingen niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MKY

MKY

JCRags schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 16:49:
[...]

Nou zo veel heb ik er nog niet, klote BP systeem die ze hanteren. Haat ook de mensen die ineens disconneten :(
Dat BP systeem klopt inderdaad nog van geen kanten. Klote dat mensen disconnecten. Zo erg is het nou ook weer niet om je BP's weer te verliezen? Hopen dat ze snel dat nieuwe DLC champion systeem aanbieden.
Ik heb ook nog niet zoveel BP's. Slechts 1550 geloof ik, maar m'n Honda wordt wel steeds beter. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Niet online
Street Fighter 4 Guile combos
http://www.youtube.com/watch?v=lato8FmMoIQ

15 hit combo's die hij tevoorschijn tovert _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Slashdotter op 21-03-2009 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kev7381
  • Laatst online: 14:46
Slashdotter schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 09:17:
Street Fighter 4 Guile combos
http://www.youtube.com/watch?v=lato8FmMoIQ

15 hit combo's die hij tevoorschijn tovert _/-\o_
ja die Guile combo movie ken ik al maar alsgoed is heeft die turbo functies enzo gebruikt. kijk maar goed..
elke keer na al die combo's zie je opeens HEEL snel met low punchen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EQJim
  • Laatst online: 16:25
Nou, volgens mij niet hoor. Hij gebruikt die low punch om te kunnen chargen voor z'n sonic booms zonder achteruit te lopen. Daarnaast, zo moeilijk is het niet om zo snel te punchen met behulp van een goeie stick. Kwestie van snel tappen of met 2 vingers om beurten tappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JCRags
Die combos van Guile kunnen allemaal wel, alleen dit stukje klopt gewoon niet. Het stukje vanaf 3:21... Afmaken met een Flashkick (K.O) en dan nog een super Double Flask Kick erachter aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Niet online
Ben net met Zangief aan het experimenteren. Wat me opvalt. Z'n screw piledriver doet aan damage:
light: 200
medium: 220
heavy: 240
ex: 220

Waarom zou je ooit iets anders dan heavy gebruiken? En wat is het voordeel van ex behalve dat gele kleurtje. Extra reach of prioriteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Sneller toch? En volgens mij is hij dan ook voor 1 hit invincible.
Pagina: 1 2 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.