Aha vandaar, verklaart een hoopSagat schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 15:25:
@lun
Ik ken zijn nick via drakenslag. Misschien heb ik hem nog zien spelen op het tournooi van een paar weken terug daar zag ik ook een paar goede honda's, maar ik weet niet eens of ie daar wel was. Dus kan er verder weinig zinnigs over zeggen.
Iig Drakenslag.com is de nl sf/fighting games scene. En daar traint de top van nl ook met elkaar en worden veel tips n trucs uitgewisseld. Je hebt dus niet zomaar van een of andere noob veroren![]()
@boe misschien een idee om drakenslag ook in de OP te zetten?
low kick of low punch. Ik kreeg het idee dat ik mijn wakeup moves niet door lk/lp gespam heen kreeg.Anoniem: 305046 schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 21:13:
[...]
GGS, Ik snap niet wat je bedoeld met chip slagen :I
Hallo met Tim
Volgens mij doe je het niet snel genoeg dan?Pkunk schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 22:35:
[...]
low kick of low punch. Ik kreeg het idee dat ik mijn wakeup moves niet door lk/lp gespam heen kreeg.
Ik heb MadCatz maar een mailtje gestuurd. Geen zin om aan die pad te gaan kloten, hij werkt gewoon ontzettend bagger. Maar omdat ik nu een beetje aan die pad ben gewend kan ik met m'n standaardcontroller niks meer -_-
Ik speel nu thuis met de TE stick, bij Imodium met Madcatz pad of de 360 controller. Waardoor ik steeds de omschakeling heb. En dat is zo vervelend. Zo heb ik vanavond met de pad en de 360 controller gespeeld. En net met de TE stick. Dat laatste ging echt weer zo crap. Heel mijn gevoel is dan weer weg.
Hebben andere mensen dat ook ?
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Ja, ik kan ook niet met padspelenVanitas schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 02:29:
Ik speel nu thuis met de TE stick, bij Imodium met Madcatz pad of de 360 controller. Waardoor ik steeds de omschakeling heb. En dat is zo vervelend. Zo heb ik vanavond met de pad en de 360 controller gespeeld. En net met de TE stick. Dat laatste ging echt weer zo crap. Heel mijn gevoel is dan weer weg.
Anoniem: 308541
zoeken jullie nog wat sanwa joystick, buttons, balltop, bubble ball?
Spam
Spam
[ Voor 13% gewijzigd door Fuelke op 02-07-2009 10:18 ]
Gewoon geen grote wake-up moves meer doen? Je kunt jabs en shorts en spastisch bewegen gebruiken om wake-up moves uit te lokken. Snelle hersteltijd, dus de wake-up move is dan makkelijk te blokken en af te straffen.Pkunk schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 22:35:
[...]
low kick of low punch. Ik kreeg het idee dat ik mijn wakeup moves niet door lk/lp gespam heen kreeg.
Je kunt het echter wel doen als je zeker weet dat de tegenstander zich laat verrassen. Bijvoorbeeld om meaties aan te pakken.
K, geen probleem. Dat doe ik zelf ook.Mr.Nash schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 13:56:
Ik zag gisternacht trouwens dat je me een invite had verstuurd. Als ik niet reageer komt het niet doordat ik niet wil maar simpelweg omdat ik er niet ben. Vaak zijn m'n broertjes bezig en die accepteren nauwelijks invites, in andere gevallen is de ps3 even onbemand terwijl SFIV wel gewoon aanstaat.
heeft er iemand een duidelijke combo list voor elke char? Die in de game is zo vaag (PC)
Wanneer je op start drukt kan je voor ieder personage een zeer duidelijke lijst opvragen
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Bekend dat er een verschil is tussen pad & stick jaOguz286 schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 19:52:
[...]
Er is een heel groot verschil tussen 6-button layout op een pad en op een stick he.
*snip*
Verder moet ik heel hard drukken op de diagonalen en maar hopen dat hij het pakt. Ik zal eens kijken naar de link die Imodium gaf, maar het liefst wil ik m'n pad niet openmaken ivm garantie.
Mijn offline sparringspartner is trouwens ook iemand die 6 button lay out niet fijn vind. Dus je zou echt niet de enige zijn hoor.
En als de dpad idd echt niet goed is, dan is dat idd behoorlijk irritant. Ikzelf heb geen fix toegepast en de dpad werkt bij mij naar behoren, ik heb heel af en toe dat er een ultra niet uitkomt, maar als ik daarna naar de practice mode ga en em aan beide kanten 5x zonder problemen kan invoeren, dan ga ik er vanuit dat het probleem zit bij mezelf en niet bij de pad (disclaimer, geen steek onder water naar jou toe, heb het puur over mezelf, ik ga er vanuit dat jouw pad idd wel een hardware defect heeft, ik zou kijken of je hem kan omruilen bij de shop waar je hem gekocht hebt)
MeatiesAryawn schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 11:45:
[...]
Je kunt het echter wel doen als je zeker weet dat de tegenstander zich laat verrassen. Bijvoorbeeld om meaties aan te pakken.
10 second ninja DONE
Inderdaad, alleen zijn dat wel individuele moves.Boeboe schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 13:23:
Wanneer je op start drukt kan je voor ieder personage een zeer duidelijke lijst opvragen
Maar als je op zoek bent naar zo'n onoverzichtelijk boekwerk als in bijvoorbeeld Soul Calibur (met alle mogelijke combinaties van punches, kicks, specials, etc waardoor het lijkt alsof er superveel moves in het spel zitten. Maar niets is minder waar), dan zul je die niet in-game vinden. Je kunt hier echter wel een kijkje nemen:
http://forums.shoryuken.com/forumdisplay.php?f=241
Elk karakter heeft in ieder geval een combo thread.
En als je de Trials met elk personage doorloopt, leer je spelenderwijs ook allerlei combo's.
http://shoryuken.com/wiki/index.php/Glossary#M
Bijvoorbeeld wachten tot iemand opstaat en dan een command throw doen.
[ Voor 4% gewijzigd door Aryawn op 02-07-2009 13:34 ]
niet voor de pcBoeboe schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 13:23:
Anoniem: 107802
Vet de pc versie is dus uit ?Vernuft schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 19:38:
Heb de pc versie bemachtigt en het spel is cool. Een probleem wat ik heb is dat ik met Vega de eerste move van de trial niet kan completen omdat, ik de combinatie (onder + rechts + medium kick) niet kan uitvoeren. Volgens mij komt dit doordat ik mijn punch + kicks heb ingesteld op de num-pad knoppen en deze dezelfde lijn gebruiken als de pijl knopjes.
Weet iemand toevallig een toetsenbord waar dit probleem zicht niet voordoet?
Is het wel mogelijk mogelijk om een Xbox arcade stick te gebruiken voor de PC versie? Het staat namelijk niet in mijn spelgids.
ah ik ben dus verder gekomen.. alleen nu moet ik nog leren hoe ik moet chargen... in die command list staan
<--> tegelijk voor charge maar dat werkt dus niet? wat is charge dus wel?
<--> tegelijk voor charge maar dat werkt dus niet? wat is charge dus wel?
2sec naar achter ingedrukt houden en daarna naar voren indrukken + bijbehorende knop.
Ik vind het niet handig dat ik alles met mijn duim moet doen (6 knoppen met 1 vinger), want dat remt mij afSagat schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 13:24:
[...]
Bekend dat er een verschil is tussen pad & stick jaAnyways, nogmaals door je automatismes zul je het normaliter in het begin minder fijn vinden, MAAR het kan natuurlijk ook prima dat je de 6 button lay ook nadat je er aan gewend bent minder fijn vind. Afaik vinden de meeste pad fighter spelers 6 button layout fijner.
Mijn offline sparringspartner is trouwens ook iemand die 6 button lay out niet fijn vind. Dus je zou echt niet de enige zijn hoor.
Ik heb em van iemand overgenomen, De bon heb ik wel, maar op de site van MadCatz staat dat ik beter contact met hun kan opnemen in geval van een defect. Ik heb net weer gespeeld met m'n oude controller en het gevoel kwam weer terug, waardoor ik weer 'redelijk' kan spelen.En als de dpad idd echt niet goed is, dan is dat idd behoorlijk irritant. Ikzelf heb geen fix toegepast en de dpad werkt bij mij naar behoren, ik heb heel af en toe dat er een ultra niet uitkomt, maar als ik daarna naar de practice mode ga en em aan beide kanten 5x zonder problemen kan invoeren, dan ga ik er vanuit dat het probleem zit bij mezelf en niet bij de pad (disclaimer, geen steek onder water naar jou toe, heb het puur over mezelf, ik ga er vanuit dat jouw pad idd wel een hardware defect heeft, ik zou kijken of je hem kan omruilen bij de shop waar je hem gekocht hebt)
Vraag me nu dus af of andere pad spelers hier ook dat probleem ervaren of dat ze (daarom) ook volgens de stick methode (dus meerdere vingers op de pad zoals een van eerdere posters hier zei) spelen.Oguz286 schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 14:29:
Ik vind het niet handig dat ik alles met mijn duim moet doen (6 knoppen met 1 vinger), want dat remt mij af
Firlian: toen jij pad speelde? (als je het nog weet
En miza, hoe speelt Momi?
anderen?
Ben niet nieuwsgierig maar graag goed op de hoogte.
10 second ninja DONE
Ik speelde gewoon op normale manier, met duim op knoppen. Was nooit in mij opgenomen om alleen die 6 buttons te gebruiken. Maar voor linking combos is duim niet echt ideaal. Zelfs met stick gebruik ik nog de x3 buttons, dus met 6 ipv 8 buttons spelen op pad zou voor mij dan ook lastig worden waarschijnlijk. Ik heb dan vaak dat ik 1 button net iets later indruk dan de rest waardoor ik super (of niets) krijg ipv ultra.
Anoniem: 305046
Gwn blocken echte mannen gebruiken geen randoms !Pkunk schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 22:35:
[...]
Dan zou ik em moeten modden dat hij ook op de 360 werkt (heb PS3 versie). Wat me overigens wel een goed idee lijkt. Heeft iemand hier meer info over hoe je dat kan doen? Tutorial?Nohead schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 09:13:
[...]
Ja, ik kan ook niet met padspelenZou bijna zeggen koop nog een stick SE stick erbij als je bij imodium bent
of je neemt je TE iedere keer mee
Maar hij is wel erg groot en zwaar om mee te nemen
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Ik heb em ook (PC). God wat ben ik slecht in dit spel
Die moves vind ik echt lastig. Ik kan niet eens consistent een hadouken uitvoeren en om die nou moeilijk te noemen. Ik speel gewoon met een xbox360 controller. Om nou nog eens een godsvermogen uit te geven aan een controller voor 1 spelletje..
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Ik heb een xbox + madcatz pad + madcatz stick gekocht voor dat ene spelletje 
Dus ik vind het voor jouw nog wel meevallen eigenlijk aangezien jij alleen 1 controller hoeft aan te schaffen en de pc versie al flink wat goedkoper is dan console versies...
Ojah, en geen maandelijkse kosten om online te spelen (xbox live).
Dus ik vind het voor jouw nog wel meevallen eigenlijk aangezien jij alleen 1 controller hoeft aan te schaffen en de pc versie al flink wat goedkoper is dan console versies...
Ojah, en geen maandelijkse kosten om online te spelen (xbox live).

[ Voor 64% gewijzigd door firlian op 03-07-2009 20:56 ]
Dat jij dat uit wilt geven is prima hoor
Ik vind het alleen veel geld voor en controller die ik in 1 game gebruik. Mischien eens kijken of ik de knoppen niet kan remappen naar mijn tobo ofzo..
Ik zou het alleen een optie (voor mijzelf) vinden als ik het echt elke dag zou spelen en behoorlijk competatief zou zijn. Nu is het gewoon een beetje casual button bashen af en toe.
Ik zou het alleen een optie (voor mijzelf) vinden als ik het echt elke dag zou spelen en behoorlijk competatief zou zijn. Nu is het gewoon een beetje casual button bashen af en toe.
[ Voor 32% gewijzigd door Acid_Burn op 03-07-2009 21:00 ]
Mugen en Mame installeren, dat rechtvaardigt de aankoop van een SF4 gamepad welAcid_Burn schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 20:59:
Dat jij dat uit wilt geven is prima hoorIk vind het alleen veel geld voor en controller die ik in 1 game gebruik. Mischien eens kijken of ik de knoppen niet kan remappen naar mijn tobo ofzo..
Het verschil tussen casual button bashen en goed kunnen spelen kan overigens al aardig door de controller bepaald worden hoor, afgezien van of je veel en competitief wilt spelen.
Heb nu ook de PC versie gekocht, voor 35 Euro kon ik die niet laten liggen (dubbel gevoel, genaaid omdat ik voor de 360 versie veel meer betaald heb, maar aan de andere kant koop ik deze nog eens extra erbij

Ziet er zeker wel vet uit op 1920x1200 en draait zoals verwacht al een trein.
[ Voor 26% gewijzigd door KneoK op 04-07-2009 12:36 ]
Ik zie nog geen topic voor SF4 benchmark resultaten, maar ik heb zelf tests gedaan.
Gedaan met 8800GT op E8400 moederbord.
Zonder antialiasing mode aan, alles op high, kan ik gemiddeld 67 fps mee halen.
Met 2x AA dropt de aantal fps al snel naar beneden, maar nog steeds acceptabele 38 fps als gemiddeld.
Met 8x AA wordt het minder goed met 34 fps
De maximale is C16x AA met 34 fps, er verandert dus bijna niets aan fps.
Bij C16xQ krijg ik geheugen tekort foutmelding.
De resolutie is op 1920x1080. Windows XP Professional. Zo te zien gebruik ik driver versie 6.14.11.6921. Dat is wellicht oude driver, maar is het aan te raden om te upgraden voor betere resultaten? Je mag het zeggen.
Hier kan ik zeggen dat de bodem voor speelbaarheid begint vanaf 8800GT. Dat is minimale kaart voor SF4.
Voor beter spelen is HD4770 goede keuze omdat het dan op 60 fps zal staan met 2x AA. Andere tweede keuze is HD4870 met beste prijs/performance waarde. Nvidias (GTS250 is je volgende keuze) zijn ook goed, maar zijn duurder en dus lagere prijs/performace waarde. (ik deel aantal SF4 fps door de verkoopprijs)
Voor de afsluiting: alles op low settings levert me 204 fps op. Maar dan krijg je wel somber beeld en zwarte achtergrond.
Ik ben even aan het uitzoeken hoe ik mijn zelfgemaakte MAME kast beste kan voorbereiden voor SF4 gameplay.
Met 2x AA dropt de aantal fps al snel naar beneden, maar nog steeds acceptabele 38 fps als gemiddeld.
De resolutie is op 1920x1080. Windows XP Professional. Zo te zien gebruik ik driver versie 6.14.11.6921. Dat is wellicht oude driver, maar is het aan te raden om te upgraden voor betere resultaten? Je mag het zeggen.
Hier kan ik zeggen dat de bodem voor speelbaarheid begint vanaf 8800GT. Dat is minimale kaart voor SF4.
Voor beter spelen is HD4770 goede keuze omdat het dan op 60 fps zal staan met 2x AA. Andere tweede keuze is HD4870 met beste prijs/performance waarde. Nvidias (GTS250 is je volgende keuze) zijn ook goed, maar zijn duurder en dus lagere prijs/performace waarde. (ik deel aantal SF4 fps door de verkoopprijs)
Voor de afsluiting: alles op low settings levert me 204 fps op. Maar dan krijg je wel somber beeld en zwarte achtergrond.
Ik ben even aan het uitzoeken hoe ik mijn zelfgemaakte MAME kast beste kan voorbereiden voor SF4 gameplay.
[ Voor 4% gewijzigd door MrDummy op 04-07-2009 12:44 ]
Door vooral niet te melden dat je een zelfgemaakte MAME kast hebt. * KneoK jaloersMrDummy schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 12:40:
[...]
Ik weet alleen maar dat hij de officiële 360 pad gebruikt :ÏSagat schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 15:56:
[...]
Vraag me nu dus af of andere pad spelers hier ook dat probleem ervaren of dat ze (daarom) ook volgens de stick methode (dus meerdere vingers op de pad zoals een van eerdere posters hier zei) spelen.
Firlian: toen jij pad speelde? (als je het nog weet)
En miza, hoe speelt Momi?
anderen?
Ben niet nieuwsgierig maar graag goed op de hoogte.
Ik heb even voor je gebenchmarked.MrDummy schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 12:40:
Ik zie nog geen topic voor SF4 benchmark resultaten, maar ik heb zelf tests gedaan.
Systeem: CPU: Intel Q6600, Mobo: MSI P45 Platinum, Mem: 4GB geheugen, Graka: MSI HD4850 OS:Vista
Resultaten (1900x1080, alles maxed): 0xAA: 95.7fps, 2xAA: 48.3, 4xAA: 38.7: 8xAA: 26.0
Tot 4xAA is het nog goed te spelen dus, maar ik vind het zonder AA eigenlijk mooier omdat het zo crisp is.
Mijn broertje heeft ook een 8800GT + E8400.
Met alles op high en textures x16 en zonder AA draait het prima op 60FPS. Ik heb de framerate dan ook gewoon vast gezet op 60FPS voor de speelbaarheid. Hij blijft dan netjes rond de 60FPS schommelen maar toch voelt het een beetje schokkerig aan vergeleken met de xbox versie.
Ik vind die extra ink settings en zo maar lelijk trouwens.
Met alles op high en textures x16 en zonder AA draait het prima op 60FPS. Ik heb de framerate dan ook gewoon vast gezet op 60FPS voor de speelbaarheid. Hij blijft dan netjes rond de 60FPS schommelen maar toch voelt het een beetje schokkerig aan vergeleken met de xbox versie.
Ik vind die extra ink settings en zo maar lelijk trouwens.
Is zo'n mad catz controller voor de 360 nou ook gewoon op de pc te gebruiken net als een gewone xbox controller?
Tuurlijk, het is gewoon een xbox 360 controller, maar dan in een andere vorm. De sticks zijn net zo, die werken ook op de pc.Acid_Burn schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 23:25:
Is zo'n mad catz controller voor de 360 nou ook gewoon op de pc te gebruiken net als een gewone xbox controller?
Ok eindelijk een G2 tournooi gewonnen... yihaaa
Conclusie tactiek kan het toch winnen van techniek. Onvoorspelbaarheid is king! Ik speel trouwens nog steeds alleen met Ken.
Ik heb even met Ryu en Sagat gespeeld. Ryu is eigenlijk wel beter dan Ken (super en ultra zijn bruikbaarder), en alles linkt bij Ryu. En Sagat, wat slaat die hard. Als je zijn combo's goed benut weet ik eigenlijk niet waarom je zou verliezen.
Ik heb even met Ryu en Sagat gespeeld. Ryu is eigenlijk wel beter dan Ken (super en ultra zijn bruikbaarder), en alles linkt bij Ryu. En Sagat, wat slaat die hard. Als je zijn combo's goed benut weet ik eigenlijk niet waarom je zou verliezen.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Onvoorspelbaarheid als in random ultra + shoryuken spam? 
Ken's combo's doen trouwens ook veel damage, vooral simpele combo's als low fierce punch -> tatsu.
Of low fierce punch -> super = 500dmg.
En Ken kan zelfs linken vanaf standing fierce kick, iets wat Ryu niet kan (dacht ik?).
En verder heeft Ken natuurlijk de beste forward kick uit het spel
En kara throw.
En Ex-tatsu voor last moment cross-ups
Ken heeft meer liefde nodig
Ken's combo's doen trouwens ook veel damage, vooral simpele combo's als low fierce punch -> tatsu.
Of low fierce punch -> super = 500dmg.
En Ken kan zelfs linken vanaf standing fierce kick, iets wat Ryu niet kan (dacht ik?).
En verder heeft Ken natuurlijk de beste forward kick uit het spel
En Ex-tatsu voor last moment cross-ups
Ken heeft meer liefde nodig

Akuma heeft ook een kara-throw en Ryu denk ik ook wel (niet geprobeerd).firlian schreef op zondag 05 juli 2009 @ 12:17:
En verder heeft Ken natuurlijk de beste forward kick uit het spelEn kara throw.
Gisteren en eergisteren (eigenlijk 2x gisteren want 4.30 is vroeg, maar nog steeds gisteren

Ik bedoelde ook niet dat ken de enige is met kara throw, dat was een nieuwe zin.
Maar binnen Ken zijn speelstijl heeft de kara throw wel een duidelijke plek in tegenstelling tot andere characters. Dacht dat Ryu geen kara throw had.
Wil wel weer eens tegen je akuma, met ken of zo (als ik dan niet te erg wordt ingemaakt)
Maar binnen Ken zijn speelstijl heeft de kara throw wel een duidelijke plek in tegenstelling tot andere characters. Dacht dat Ryu geen kara throw had.
Wil wel weer eens tegen je akuma, met ken of zo (als ik dan niet te erg wordt ingemaakt)
Wat ik als Sagat speler irritant vind als ik met Ken speel is zijn ultra. Bij jump in heb ik nogal eens de neiging om de ultra aan te zetten. Maar als ik dat met de Sagat timing doe, dan krijg ik alleen de hmm dragon punch (piroutte edition
) en niet de voorafgaande punches van de ultra. Misschien toch langer wacht of *bibber* idd een combo leren.
Speel Ken trouwens alleen om ooit nog eens die verdomde storied reputation achievement te halen, en ik dacht dat ik em zaterdag eindelijk ging halen, maar Seth was na de standaard makkelijke eerste ronde victory, en een onmogelijke tweede ronde (bijna een perfect door S), en uiteindelijk een aardige gelijkopgaande 3e ronde toch WEER eens te sterk.
@Firlian
Hoe is je Ken t.o.z. van je Gen? Die vond ik al aardig sterk, maar tegen je Ken wil ik het anders ook wel is proberen, je Bison geloof ik wel
.
Speel Ken trouwens alleen om ooit nog eens die verdomde storied reputation achievement te halen, en ik dacht dat ik em zaterdag eindelijk ging halen, maar Seth was na de standaard makkelijke eerste ronde victory, en een onmogelijke tweede ronde (bijna een perfect door S), en uiteindelijk een aardige gelijkopgaande 3e ronde toch WEER eens te sterk.
@Firlian
Hoe is je Ken t.o.z. van je Gen? Die vond ik al aardig sterk, maar tegen je Ken wil ik het anders ook wel is proberen, je Bison geloof ik wel
10 second ninja DONE
Bring it on!firlian schreef op zondag 05 juli 2009 @ 12:49:
Ik bedoelde ook niet dat ken de enige is met kara throw, dat was een nieuwe zin.![]()
Hey jij moet eens reageren op de invites van Joey ja, hij heeft onze matches onderbroken omdat hij met jou wilde spelenSagat schreef op maandag 06 juli 2009 @ 15:07:
heel verhaal
Zojuist 2x tegen een Blanka gespeeld gemaand 'dikfeest' en de 2e keer had ik hem 2x met een Ultra afgemaakt. Dan voel ik me toch zo goed he
[ Voor 16% gewijzigd door Oguz286 op 06-07-2009 15:33 ]
Ik heb Gen maar een week of 2 gespeeld. Maar mijn Ken is best slecht, in ieder geval vergeleken met mijn Bison. Ben ook niet echt serieus bezig om pro te worden met Ken. Ik vind hem gewoon grappig om mee te spelen voor de afwisseling. Bij player/casual matches tegen mensen waarvan ik niet weet hoe goed ze zijn kies ik vaak eerst Ken en als ik dan dik wordt ingemaakt kies ik Bison (en daarna doen ze disconnect
)

Haha, dan moet de heer Joey zijn (e)postduiven toch beter trainen, want ik heb 0 berichten van hem ontvangen.
Ben trouwens wel nieuwsgierig hoe ik het tegen hem zal doen, in sf3 had ik geen enkele kans, met sf4 weet ik tenminste een beetje wat ik moet doen.
Ben trouwens wel nieuwsgierig hoe ik het tegen hem zal doen, in sf3 had ik geen enkele kans, met sf4 weet ik tenminste een beetje wat ik moet doen.
10 second ninja DONE
Yessssss, weer een procent toegevoegd aan mijn Disconnect % zonder goede reden. Bedankt PSN, dit is al de zoveelste keer dat je me naait en mijn punten afpakt. Echt, ik vind het zo leuk. Geweldig. Hoeveel matches moet ik spelen om die 2% weg te poetsen? 5000? Oké, dat doen we even. Geen probleem.
[ Voor 20% gewijzigd door Aryawn op 06-07-2009 15:44 ]
Hmm hij heeft er volgens mij genoeg gestuurd. Naja moest hij maar xbl gebruiken i.p.v. postduiven.Sagat schreef op maandag 06 juli 2009 @ 15:39:
Haha, dan moet de heer Joey zijn (e)postduiven toch beter trainen, want ik heb 0 berichten van hem ontvangen.
Is PSN nou werkelijk zo bagger of ligt het echt aan SF4? Ik heb er nooit problemen mee gehad namelijkAryawn schreef op maandag 06 juli 2009 @ 15:42:
Yessssss, weer een procent toegevoegd aan mijn Disconnect % zonder goede reden. Bedankt PSN, dit is al de zoveelste keer dat je me naait en mijn punten afpakt. Echt, ik vind het zo leuk. Geweldig. Hoeveel matches moet ik spelen om die 2% weg te poetsen? 5000? Oké, dat doen we even. Geen probleem.
D: Maar mijn postduiven zijn perfect getrained! Hehehe, nee maar ik had je echt stuk of 8 invites gestuurd die ene nacht (donderdag nacht als het goed is). Maar toen zat je hele tijd in Arcade Mode ofzo, ik dacht dat je bezig was met dingen te unlocken... Anders moeten we ff afsprekenSagat schreef op maandag 06 juli 2009 @ 15:39:
Bringing back the 3S feeling baybee
PSN is niet zo goed als XBL IMHO, veel meer mensen op XBL en connecten naar mensen is veel sneller.Oguz286 schreef op maandag 06 juli 2009 @ 15:49:
Is PSN nou werkelijk zo bagger of ligt het echt aan SF4? Ik heb er nooit problemen mee gehad namelijk
Het is gewoon dat Capcom niet goed de netcode voor SFIV heeft gezorgd... SFIV is een slechte voorbeeld van hoe fighting games online gespeeld moet worden.
BlazBlue bijvoorbeeld heb je amper lag, frame/input-delay en nooit probs met connecten, als je connect dan heb je de eerste 3 tot 5 seconden lag (dit is tijdens het connecten in de loading screen), maar dit is omdat hij dan de connection is aan het optimizen; daarna is het gewoon perfectly smooth en lagfree voor alle rest of de matches met diezelfde player.
[ Voor 37% gewijzigd door MegamanXZero op 06-07-2009 15:56 ]
Ik denk dat het voor een groot deel ligt aan PSN, en deels aan de netcode van de game en/of de netwerkverbinding.Oguz286 schreef op maandag 06 juli 2009 @ 15:49:
Is PSN nou werkelijk zo bagger of ligt het echt aan SF4? Ik heb er nooit problemen mee gehad namelijk
Ik heb de error nu op de meest onmogelijke momenten gekregen.
Zojuist gebeurde het toen ik van het Ranking scherm terug ging naar het hoofdmenu. Ik zat niet eens midden in een toernooi. Slaat nergens op.
De keer daarvoor kreeg ik de error nadat ik een toernooi had gewonnen en daarna weer een lobby wilde maken. Slaat nergens op.
Een tijd geleden kreeg ik de error omdat de verbinding wegviel voordat de match überhaupt was begonnen (nota bene in het character select scherm). Slaat nergens op.
Soms krijg ik een melding dat ik van PSN ben afgemeld, maar eigenlijk ben ik nog gewoon online. Slaat nergens op.
En zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik heb geen idee waar het precies aan ligt, maar ik heb een vermoeden dat ik lang niet de enige ben met deze problemen. Op PSN zie je namelijk zelden iemand met 0% DC. Heel veel 1% en 2%.
Vaag. Ik kan me niet herinneren dat ik iets gezien heb. Op een gegeven moment wel het spel op pauze en/of demo mode gezet, misschien dat ze toen geweest zijn? Ik dacht echter dat die invites wel bleven staan.MegamanXZero schreef op maandag 06 juli 2009 @ 15:49:
[...]
D: Maar mijn postduiven zijn perfect getrained! Hehehe, nee maar ik had je echt stuk of 8 invites gestuurd die ene nacht (donderdag nacht als het goed is). Maar toen zat je hele tijd in Arcade Mode ofzo, ik dacht dat je bezig was met dingen te unlocken... Anders moeten we ff afspreken
Bringing back the 3S feeling baybee
Ik speel idd voornamelijk arcade mode de laatste tijd. Wil wat sp achievements proberen te halen.
Maar ik wil zeker wel een keertje afspreken, vrijdagavond of zaterdagnacht komt mij vaak het beste uit. Misschien woensdagavond ook (ben donderdag vrij dus dan hoef ik niet vroeg naar bed, hoi hoi.) DM me maar.
10 second ninja DONE
Zo, ben sinds de pc versie weer wat fanatieker gaan spelen, heb nu ook een beetje de tijd genomen om aan m'n stick te wennen. Nu ik er eindelijk een beetje mee overweg kan begin ik wel beter te spelen dan met fightpad, al vind ik dashen en supers/ultra's soms nog wat lastig (al is die van Akuma nu weer een eitje geworden). Vooral de lay-out van de knoppen vind ik echt vele malen beter, dat gepriechel met m'n duim en wijsvingers was ik sowieso wel zat (en nu gebruik ik de zwarte knoppen ook helemaal niet meer, die gebruikte ik met de pad (shoulderbuttons) heel veel).
Ik ben er achter gekomen dat Akuma een hele toffe char is om mee te spelen, ik probeer ook zo gevarieerd mogelijk de dingen aan te leren zodat ik niet zo'n standaard Akuma spelertje wordt maar mensen kan verrassen. Gisteren een uurtje FADC > Super / Ultra zitten oefenen totdat ik ze beiden 5 keer achter elkaar kon uitvoeren van beide kanten, met pad kreeg ik de super of ultra er niet eens uit
De 360 versie blijft toch echt wel liggen voor het online werk, de pc versie speel ik gek genoeg alleen offline of om te oefenen. Ach, voorlopig me de fightstick en nieuwe char maar helemaal eigen maken, dan zien wel wel weer op welk platform ik online ga. Ik heb het SF gevoel in ieder geval weer te pakken
Ik ben er achter gekomen dat Akuma een hele toffe char is om mee te spelen, ik probeer ook zo gevarieerd mogelijk de dingen aan te leren zodat ik niet zo'n standaard Akuma spelertje wordt maar mensen kan verrassen. Gisteren een uurtje FADC > Super / Ultra zitten oefenen totdat ik ze beiden 5 keer achter elkaar kon uitvoeren van beide kanten, met pad kreeg ik de super of ultra er niet eens uit

De 360 versie blijft toch echt wel liggen voor het online werk, de pc versie speel ik gek genoeg alleen offline of om te oefenen. Ach, voorlopig me de fightstick en nieuwe char maar helemaal eigen maken, dan zien wel wel weer op welk platform ik online ga. Ik heb het SF gevoel in ieder geval weer te pakken
Wat? Met Akuma FADCen naar Ultra? Vanaf wat dan, bij een SRK vliegt je tegenstander nog door de lucht wanneer jij met je Raging Demon aankomt. Ik denk dat je gewoon lvl 2/3 FA bedoelt.KneoK schreef op maandag 06 juli 2009 @ 17:17:
Anoniem: 268098
He ik wil graag wat potjes spelen tegen fresh meat
Ogus je kan me toevoegen psn-id= Moootje, rest mag me toevoegen laat wel eeffe in de comment van got bent.
Trouwens er komt een zeer gelimiteerde stick weer van madcatz.

http://www.capcom-unity.c.../mad_catz_summer_surprise

De TE stick met een andere cover en knopjes maar nu voor 250 euro?Anoniem: 268098 schreef op maandag 06 juli 2009 @ 19:14:
He ik wil graag wat potjes spelen tegen fresh meatOgus je kan me toevoegen id= Moootje, rest mag me toevoegen laat wel eeffe in de comment van got bent.
[afbeelding]
yessss vriendin belde net pc versie is aanwezig at home vanuit zavvi.co.uk voor 20 euro met verzending 
game time !
game time !
PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest
Hahahahaha.

Het grinden naar G1 is echt vermoeiend. Ook al win ik vaak, het duurt zooooooooooo ontzettend lang. Ik zit nu bijna op 12k, nog even doorzetten dus. En dan maar hopen dat het de moeite waard is, want ik word schijtziek van al die mensen met het IQ en het inzicht van een krop sla.
G1 spelers: bevestig/ontken?

Het grinden naar G1 is echt vermoeiend. Ook al win ik vaak, het duurt zooooooooooo ontzettend lang. Ik zit nu bijna op 12k, nog even doorzetten dus. En dan maar hopen dat het de moeite waard is, want ik word schijtziek van al die mensen met het IQ en het inzicht van een krop sla.
Mijn reactie zou zijn: "Thanks for the points!Aryawn schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 14:22:
Hahahahaha.
[afbeelding]
[afbeelding]

Op sommige dagen lijkt het wel alsof het IQ van de spelers omgekeerd evenredig is met het aantal GP dat ze hebben, oftewel dat van een stoeptegel.
Anoniem: 268098 schreef op maandag 06 juli 2009 @ 19:14:
He ik wil graag wat potjes spelen tegen fresh meatOgus Oguz je kan me toevoegen psn-id= Moootje, rest mag me toevoegen laat wel eeffe in de comment van got bent.

De titel "Demon from hell" van Bison zou in jouw geval "Buttrape from hell" moeten zijnfirlian schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 15:22:
Ik kreeg laatste in G1 ook nog een hate voice berichtje nadat ik iemand beetje te erg had geraped met bison (perfect en zo). Hij zat te klagen over lag, terwijl ik zelf nergens last van had. Ik dacht altijd dat wanneer er lag is, beide spelers dezelfde hoeveelheid lag ervaren, maar ik kan het mis hebben.
Maarja, ik smijt wel veel, en dat is moeilijk te techen op reactie wanneer je online speelt, dan moet je echt anticiperen, en daar speel ik vaak niet voorstelbaar genoeg voor.
[ Voor 23% gewijzigd door Oguz286 op 07-07-2009 15:28 ]
Ik kreeg laatste in G1 ook nog een hate voice berichtje nadat ik iemand beetje te erg had geraped met bison (perfect en zo). Hij zat te klagen over lag, terwijl ik zelf nergens last van had. Ik dacht altijd dat wanneer er lag is, beide spelers dezelfde hoeveelheid lag ervaren, maar ik kan het mis hebben.
Maarja, ik smijt wel veel, en dat is moeilijk te techen op reactie wanneer je online speelt, dan moet je echt anticiperen, en daar speel ik vaak niet voorstelbaar genoeg voor.
Volgens google 19 pound to euro (dat is incl verzendkosten naar nederland) is het 22 euro. Nogsteeds goedkoop, maar de levertijd is dan ook niet geweldig als je de site mag geloven (15 werkdagen = 3 weken).Njay schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 14:17:
yessss vriendin belde net pc versie is aanwezig at home vanuit zavvi.co.uk voor 20 euro met verzending
game time !
Als die site een beetje betrouwbaar is, misschien maar eens wat bestellen daar.
Misschien dat ik de termen door elkaar gooi, maar ik doe toch een Focus Attack die ik Dash Cancel ? Zonder te dashen krijg ik de super of ultra er niet uit in ieder geval, maar dat kan ook mijn timing zijn.SD5k schreef op maandag 06 juli 2009 @ 18:57:
[...]
Wat? Met Akuma FADCen naar Ultra? Vanaf wat dan, bij een SRK vliegt je tegenstander nog door de lucht wanneer jij met je Raging Demon aankomt. Ik denk dat je gewoon lvl 2/3 FA bedoelt.
Of gebruik je de term FADC alleen als je er de move er voor mee cancelt ?
Dat laatste dus. Een focus attack, daarna naar voren dashen en dan de ultra is gewoon een normale focus attack.
Anoniem: 268098
Jammer dat ik geen xbox heb anders wou ik wel tegen je bison. Heb je any vids hoe je speelt? hehefirlian schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 15:29:
[...]
Volgens google 19 pound to euro (dat is incl verzendkosten naar nederland) is het 22 euro. Nogsteeds goedkoop, maar de levertijd is dan ook niet geweldig als je de site mag geloven (15 werkdagen = 3 weken).
Als die site een beetje betrouwbaar is, misschien maar eens wat bestellen daar.
Daarnaast zavvi.co.uk daar bestel ik al meer dan halfjaar en de levertingstermijn is nooit langer dan 5 werkdagen. Ik heb daar al tegen de 20 artikelen besteld. Heel goede shop en cheap
Ow, ik lees nu pas dat je op psn speelt, want ik heb tegen firlian gespeeld en die zit net zoals ik op xblAnoniem: 268098 schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 19:34:
[...]
Jammer dat ik geen xbox heb anders wou ik wel tegen je bison. Heb je any vids hoe je speelt? hehe
@mojo
Als jij de pc versie hebt kunnen we ooit wel eens spelen gok ik. Heb zelf op het moment alleen laptop met x1400 video, en die trekt SFIV niet. Maar ik kan mijn broertje wel overhalen om SFIV legaal te kopen denk ik. Vooral wanneer hij zo goedkoop is.
Heb geen goede filmpjes van mijzelf. Ben de laatste paar weken ook aardig beter geworden vind ik zelf. Ben maar gewoon wat meer gaan 'button mashen' en nu komen de combos er vaak wel uit, waardoor ik veel agressiever kan spelen, en dat is lekker met bison
Misschien moet ik maar leren double tappen of zo...
Als jij de pc versie hebt kunnen we ooit wel eens spelen gok ik. Heb zelf op het moment alleen laptop met x1400 video, en die trekt SFIV niet. Maar ik kan mijn broertje wel overhalen om SFIV legaal te kopen denk ik. Vooral wanneer hij zo goedkoop is.
Heb geen goede filmpjes van mijzelf. Ben de laatste paar weken ook aardig beter geworden vind ik zelf. Ben maar gewoon wat meer gaan 'button mashen' en nu komen de combos er vaak wel uit, waardoor ik veel agressiever kan spelen, en dat is lekker met bison
Misschien moet ik maar leren double tappen of zo...
[ Voor 14% gewijzigd door firlian op 07-07-2009 20:22 ]
Ben sinds 2 dagen in G1 beland. Als je bedenkt dat in G2, de spelers tegen 15.000GP al vrij lastig konden zijn, en in G1 net die spelers de 'gemakkelijkste' zijn, kan je het al raden hoeveel ik soms zweet tegen die ervaren G1'ers.
Maar ik vraag me toch wel af hoe saai het niet moet zijn voor al die ryu-spelers. 9 matchen op 10 zijn het mirror matchen voor hen. Maar in het begin van G2 had ik het ook eerst zwaar, maar je wordt dan beter en beter en uiteindelijk gaat het wel nog.
Maar ik vraag me toch wel af hoe saai het niet moet zijn voor al die ryu-spelers. 9 matchen op 10 zijn het mirror matchen voor hen. Maar in het begin van G2 had ik het ook eerst zwaar, maar je wordt dan beter en beter en uiteindelijk gaat het wel nog.
stomme vraag:
maar de ultra van ken is dus twee keer met de stick schuin naar boven en dan de drie punch knoppen?
tis echt ruk met de default xbox 360 controller layout op de pc
iemand tips?
maar de ultra van ken is dus twee keer met de stick schuin naar boven en dan de drie punch knoppen?
iemand tips?
wtf? de ultra van ken is 2x een vuurbalbeweging en de drie punch knoppen...Njay schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 22:33:
stomme vraag:
iemand tips?
em ja kloptpina schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 22:39:
[...]
wtf? de ultra van ken is 2x een vuurbalbeweging en de drie punch knoppen...
maar goed de derde punch knop zit op de RB button op de controller en vindt ik dus kut in te drukken met die andere 2 punch knoppen
Om die saaiheid tegen te gaan (speel zelf 75% Ryu, rest met Bison, Feilong en Elfuerte) laat ik de computer een character voor mij kiezen, met andere woorden ik kies de vraagteken. Het is nu al meerdere malen voor gekomen dat ik zwaar verlies met m'n char en ik dan een berichtje krijg dat ik een noob ben en mn punten niet waard ben lol. Die punten gaan me steeds minder interesseren, m'n win/loss ratio ook aangezien ik m'n huidige online account deel met 5 andere mensen die op willekeurige momenten spelen.
@ Njay: dat is zijn ultra ja: down, forward, down, forward, 3xpunch
dat is duidelijk vindt het alleen lastig me vinger op positie leggenMr.Nash schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 22:46:
denk dat een dedicated controller/stick beter is
wtf zelf in training lukt het me niet
er komt telkens een bal uit in plaatst van de ultra en ik druk ze echt alle drie tergelijk in kwa punch knoppen
[ Voor 20% gewijzigd door Njay op 07-07-2009 23:27 ]
And I'm the only one and I walk alone.
Is dat een normale bal of een superbal ? Want als je een normale hadouken vuurt dan doe je de beweging al niet goed. Als je down, forward, down, forward en een willekeurige punch doet dan doe je z'n super, met alledrie de punches z'n ultra (ik neem aan dat je super en ultra meters vol zijn), dus je zou op z'n minst z'n super moeten doen, ook al mislukt de ultra. Zorg voor een vloeiende beweging, dus niet dat je letterlijk down en dan forward en dan weer down etc. indrukt, maar je duim gewoon over de knoppen laat glijden zeg maar.Njay schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 22:51:
[...]
dat is duidelijk vindt het alleen lastig me vinger op positie leggen
er komt telkens een bal uit in plaatst van de ultra en ik druk ze echt alle drie tergelijk in kwa punch knoppen
Maar zit er op de standaardcontroller geen knop toegewezen aan 3x punch en 3x kick ? Een van de shoulderbuttons of 'flippers' misschien ? Alleen de lay-out van een fightpad of stick is anders, je hebt net zoveel knoppen (eigenlijk zelfs minder), op een fightpad zijn de shoulderbuttons voor 3xP en 3xK. op een stick de buitenste twee.
@Mr.Nash >>> Thanks, weer wat geleerd. Krijg de combo er nu op medium in arcade mode vrij regelmatig uit, dus ik ga eens wat andere combo's proberen te leren. Van de week de eerste poging online maar gaan wagen.
[ Voor 14% gewijzigd door KneoK op 08-07-2009 00:05 ]
http://www.drakenslag.com.../viewtopic.php?f=13&t=709
online tournament hosted bij miza
wie wilt meedoen schrijf je in! :b:
online tournament hosted bij miza
ik krijg een super er wel uit dat lukt wel,KneoK schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 23:54:
[...]
Is dat een normale bal of een superbal ? Want als je een normale hadouken vuurt dan doe je de beweging al niet goed. Als je down, forward, down, forward en een willekeurige punch doet dan doe je z'n super, met alledrie de punches z'n ultra (ik neem aan dat je super en ultra meters vol zijn), dus je zou op z'n minst z'n super moeten doen, ook al mislukt de ultra. Zorg voor een vloeiende beweging, dus niet dat je letterlijk down en dan forward en dan weer down etc. indrukt, maar je duim gewoon over de knoppen laat glijden zeg maar.
Maar zit er op de standaardcontroller geen knop toegewezen aan 3x punch en 3x kick ? Een van de shoulderbuttons of 'flippers' misschien ? Alleen de lay-out van een fightpad of stick is anders, je hebt net zoveel knoppen (eigenlijk zelfs minder), op een fightpad zijn de shoulderbuttons voor 3xP en 3xK. op een stick de buitenste twee.
ik vindt de knoppen op de xbox controller minder fijn om ter gelijk in te drukken het is dus X Y RB
ik zal de layout eens aanpassen vanavond om te kijken of het dan wel wil lukken
thanks voor je hulp
Ik weet niet hoe dat op de PC en Xbox is, maar op de PS3 hoef je niet alle 3 de punch knoppen in de drukken, dat kan namelijk gewoon met L1, dat is een toets die alle 3 de punch knoppen onder 1 knop combineert.Njay schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 22:51:
[...]
dat is duidelijk vindt het alleen lastig me vinger op positie leggen
Net als L2, die combineert alle kick knoppen.
Neem aan dat dat op de Xbox hetzelde is toch.... kijk even in de handleiding.
Moet zeggen, sinds ik dat door heb, is het maken van een Ultra een stuk eenvoudiger geworden.
[ Voor 6% gewijzigd door Schmoove op 08-07-2009 08:58 ]
ik ben niet zo van de manuals haha ... maar het zo echt te lache voor woorden zijn als dat zo is
volgens mij namelijk wel als ik me zo bedenk dat RB en LB allebei punches zijn
ik probeer vanavond , thanks all !
volgens mij namelijk wel als ik me zo bedenk dat RB en LB allebei punches zijn
ik probeer vanavond , thanks all !
Ehm LB is 3xP en LT is 3xK. Je had in het boekje kunnen kijken of je had het in training mode kunnen zien
me feel stupid very much hahaOguz286 schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 13:36:
Ehm LB is 3xP en LT is 3xK. Je had in het boekje kunnen kijken of je had het in training mode kunnen zien
Ook ik heb mijn pc even gebenchedAcid_Burn schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 15:24:
[...]
Ik heb even voor je gebenchmarked.
Systeem: CPU: Intel Q6600, Mobo: MSI P45 Platinum, Mem: 4GB geheugen, Graka: MSI HD4850 OS:Vista
Resultaten (1900x1080, alles maxed): 0xAA: 95.7fps, 2xAA: 48.3, 4xAA: 38.7: 8xAA: 26.0
Tot 4xAA is het nog goed te spelen dus, maar ik vind het zonder AA eigenlijk mooier omdat het zo crisp is.
CPU: Core i7 920 @ 3.4Ghz, 6Gb ram, Shappire HD4870 (512MB). OS: Vista Ultimate x64.
resultaten @ 1920*1200, 8*AA 16*AF: 82.2fps
Zo mijn x360 controller eens voor de dag halen, want ik bak er momenteel helemaal niets van
22x330Wp Oost-Zuid-West, 24x360Wp Oost-West, Total 15.900Wp
hm, als je akuma tegenkomt, dan moet je toch minstens 1 perfect gedaan hebben en 0 continues gebruikt,
want anders komt hij niet opdagen toch? (ja alle benodigde chars unlocked)
want aangezien ik dat heb gedaan, en hem verslagen, is hij nog steeds gelocked
en google zegt ook dat ik het goed gedaan heb..
wat klopt er niet?
(btw. pc-versie)
want anders komt hij niet opdagen toch? (ja alle benodigde chars unlocked)
want aangezien ik dat heb gedaan, en hem verslagen, is hij nog steeds gelocked
en google zegt ook dat ik het goed gedaan heb..
wat klopt er niet?
(btw. pc-versie)
2 Perfects, 2 Ultra finishes, 0 continues. En je moet eerst alle andere characters (behalve Gouken en Seth) vrijgespeeld hebben.
Voor Gouken hetzelfde, maar dan 3 Ultra's.
Voor Gouken hetzelfde, maar dan 3 Ultra's.
[ Voor 32% gewijzigd door Aryawn op 08-07-2009 18:14 ]
Als je 1 round gebruikt, moet je 1 Perfect en 0 Continues hebben
Als je 2 rounds gebruikt, moet je 2 Perfects, 2 Ultra Finishes en 0 Continues hebben.
Als je 2 rounds gebruikt, moet je 2 Perfects, 2 Ultra Finishes en 0 Continues hebben.
[ Voor 6% gewijzigd door MegamanXZero op 08-07-2009 20:38 ]
Shit, dan heb ik toentertijd teveel moeite gedaan.MegamanXZero schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 20:37:
Als je 1 round gebruikt, moet je 1 Perfect en 0 Continues hebben
raar, ik had 1 round, 2perfects geen continues, en akuma verslagen..
moet je first attacks hebben misschien? ik zie sommige sites het erover hebben,
maar dan nog, zonder de first attacks zou hij niet moeten opdagen (bovendien 2 perfects is automatisch 2 first attacks (behalve als je focused dan))
wacht! ik had fei long nog niet
maar toch kwam hij nog steeds opdagen
maar dan nog, zonder de first attacks zou hij niet moeten opdagen (bovendien 2 perfects is automatisch 2 first attacks (behalve als je focused dan))
wacht! ik had fei long nog niet

[ Voor 12% gewijzigd door Adramalech op 08-07-2009 22:07 ]
Als je 2 of meer P's hebt zou je Gouken moeten krijgen (+ die first attacks), maar aangezien je Akuma nog niet hebt; vecht je op het eind geen van beidenAdramalech schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 22:06:
raar, ik had 1 round, 2perfects geen continues, en akuma verslagen..
wacht! ik had fei long nog niet![]()
ik speel hier nu de pc versie en gelijk ook de eerste keer dat ik sf4 speel en nu zie ik dat in de arcade mode de stages random zijn tegenover de characters is dat een glitch of zo bedoeld?
Street Fighter IV PC versie is trouwens 23,50 incl. shipping bij www.play.com
Helaas is het bedoeld , de geweldige character stages en muziek is vervangen door generic stages met generic muziek.... character muziek hebben sommige characters nog in hun rival gevecht.Sniperjackal schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 23:54:
ik speel hier nu de pc versie en gelijk ook de eerste keer dat ik sf4 speel en nu zie ik dat in de arcade mode de stages random zijn tegenover de characters is dat een glitch of zo bedoeld?
Sommige stages hebben ook wel iets weg van een character stage, zoals een level wat op china, brazil en balrog's usa lijkt, maar op geen manier aan blanka,chun li of balrog gelinked is.
Erg jammer...... nu zijn de stages en de muziek heel wat minder dan in vorige sf's
[ Voor 3% gewijzigd door Emersion op 09-07-2009 00:15 ]
Zeker jammer, haalt ook veel nostalgische waarde weg... maar ik moet zeggen dat het voor de rest allemaal heel erg soepel loopt en geweldig speelt zolang je maar niet van een x-box pad gebruik maakt.
eindelijk gelukt met die ultra's haha
had ik tegen seth toch wel nodig met ken.
maar het spel blijft verdomd lastig zelfs op easy
need more training
al win ik online wel redelijk wat potjes...
voor de championship mode is leuk gedaan.
@sniperjackal waarom geen xbox pad gebruiken? ik ondervindt geen problemen alleen een beetje last van blaren van het schuren van me vingers langs de zijkant maar dat zal wel aan mij liggen
maar het spel blijft verdomd lastig zelfs op easy
need more training
al win ik online wel redelijk wat potjes...
voor de championship mode is leuk gedaan.
@sniperjackal waarom geen xbox pad gebruiken? ik ondervindt geen problemen alleen een beetje last van blaren van het schuren van me vingers langs de zijkant maar dat zal wel aan mij liggen
met die 360 pad valt er gewoonweg geen fatsoenlijke combo/super te maken... ik gebruik nu een playstation convertor met een ouderwetse psx controller en dat doet het prima.
* Sagat kijkt naar Oguz Mwoah. Hij kan dat toch wel aardig hoor.Sniperjackal schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 10:32:
met die 360 pad valt er gewoonweg geen fatsoenlijke combo/super te maken
Hoe?!... ik gebruik nu een playstation convertor met een ouderwetse psx controller en dat doet het prima.
Oh wacht, je hebt het nu over de pc versie? Ik heb namelijk hetzelfde getest op de 360, maar de joypad wordt dan niet gezien omdat deze zich niet kan aanmelden met de 360 guide button.
10 second ninja DONE
Met de analoge stick wel.Sniperjackal schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 10:32:
met die 360 pad valt er gewoonweg geen fatsoenlijke combo/super te maken... ik gebruik nu een playstation convertor met een ouderwetse psx controller en dat doet het prima.

Ben zelf een beetje klaar met SF geloof ik, speel nog maar 1 keer in de week ofzo.
[ Voor 13% gewijzigd door On_E op 09-07-2009 11:08 ]
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Sniperjackal schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 10:32:
Ik doe anders alle Ultra's met de D-pad en dat gaat prima. Het probleem bij de D-pad is niet dat hij dingen niet registreert ofzo, maar dat hij te klein en daardoor te nauwkeurig is (i.i.g. bij mij dan). Soms wil ik naar achteren maar hou ik de controller in zo'n hoek dat hij NET ook iets naar boven wordt gedrukt en spring ik dus. Maar daar ben ik nu aan gewend (sort of) dus ik zie niet waarom je geen Ultra's zou kunnen doen met de D-pad
Het is vast puur een kwestie van gewenning, ik speel sinds het begin met de analoge stick, en die bevalt me dus prima.Oguz286 schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 12:27:
Ik doe anders alle Ultra's met de D-pad en dat gaat prima. Het probleem bij de D-pad is niet dat hij dingen niet registreert ofzo, maar dat hij te klein en daardoor te nauwkeurig is (i.i.g. bij mij dan). Soms wil ik naar achteren maar hou ik de controller in zo'n hoek dat hij NET ook iets naar boven wordt gedrukt en spring ik dus. Maar daar ben ik nu aan gewend (sort of) dus ik zie niet waarom je geen Ultra's zou kunnen doen met de D-padIk vind zelf de analoge stick heel vervelend omdat je veel meer moet bewegen dan met de D-pad en daarom vind/vond ik de Madcatz Fightpad ook vervelend, juist omdat hij te groot is.
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
AAArgh.. ik word echt niet lekker van die Seth. 1e rondje pak ik em redelijk makkelijk en daarna wordt ie bijna onoverwinnelijk. Pakt ie je met een move waarmee gelijk 1/2 health kwijt bent. Geen doorkomen aan.. meh
As a side note: Iemand hier die zelf een fighstick gebouwd heeft?
[ Voor 13% gewijzigd door Acid_Burn op 09-07-2009 23:46 ]
Seth is niet zo heel moelijk. Ik versla hem altijd zo:Acid_Burn schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 23:33:
AAArgh.. ik word echt niet lekker van die Seth. 1e rondje pak ik em redelijk makkelijk en daarna wordt ie bijna onoverwinnelijk. Pakt ie je met een move waarmee gelijk 1/2 health kwijt bent. Geen doorkomen aan.. meh
Op afstand blijven en dan is het enige wat hij doet de sonic boom. Block die of spring er overheen. In de sprong kun je hem dan met een kick raken. Wanneer je land direct een high kick en een sweep. Daarna direct weer terug op afstand en hij zal weer sonic booms proberen.
Herhaal dit een paar keer en je verslaat hem relatief makkelijk. Als je dit consequent volhoud dan is een perfect tegen hem zelfs nog wel mogelijk.
De meeste moeite had ik tegen Seth met El Fuerte, want die heeft waardeloze kicks.
[ Voor 4% gewijzigd door Schmoove op 10-07-2009 08:19 ]
Ik was bezig met Chun-Li. Hij doet ook veel die elastische armen. Soms ook die vortex waarmee die je naar zich toe trekt.
Als je geduldig bent , kun je gewoon laag blocken. het enige wat hij dan kan doen is zijn versie van de SPD.
Op een gegeven moment doet hij altijd zo'n trap dat wanneer die raakt je zogenaamd heel vaak geraakt word.
Als je die trap blocked, kun je supersimpel straffen. Hij zal die trap heel erg vaak proberen als je ongeveer op sweep afstand bent.... deze truc werkt met de hele cast.
Op een gegeven moment doet hij altijd zo'n trap dat wanneer die raakt je zogenaamd heel vaak geraakt word.
Als je die trap blocked, kun je supersimpel straffen. Hij zal die trap heel erg vaak proberen als je ongeveer op sweep afstand bent.... deze truc werkt met de hele cast.
Dit zal vast al wel langs zijn gekomen... maar goed voor de liefhebbers is dat natuurlijk niet erg : http://www.kongregate.com/games/GameTap/street-fighter-2-ce
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Beetje jammer dat het zo traag gaat. Verder wel cool gemaakt.OMX2000 schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 22:41:
Dit zal vast al wel langs zijn gekomen... maar goed voor de liefhebbers is dat natuurlijk niet erg : http://www.kongregate.com/games/GameTap/street-fighter-2-ce
Kennelijk nogal afhankelijk van je hardware.. bij mij speelt het als treinVanitas schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 23:01:
[...]
Beetje jammer dat het zo traag gaat. Verder wel cool gemaakt.
Hallo met Tim
Met dank aan Sagat verder in [Multi] Street Fighter IV - deel 2
.
And I'm the only one and I walk alone.
Dit topic is gesloten.