Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: http://www.boe2.be/pictures/sf4/logo.png
Intro - Hardware - Links - GoT online

Afbeeldingslocatie: http://www.boe2.be/pictures/sf4/intro.png

Street Fighter 4 is de nieuwste telg uit de bekende gelijknamige spellenreeks. Het spel bevat 3D graphics die zodanig verwerkt zijn dat ze er handgetekend uitzien, doch je karakters bewegen zich uitsluitend in 2D, met als bedoeling zo dicht mogelijk aan te sluiten bij de gameplay van Streef Fighter 2. Naast de bekende movelist uit vorige SF games (throws, taunts, specials) zijn er in SF4 ook enkele nieuwe concepten geïntroduceerd:
  • Focus Attacks: In de Japanse versie gekend als het "saving system". Kort samengevat komt het erop neer dat je hiermee 1 aanval van je tegenstander kan absorberen om vervolgens een counter uit te voeren. In de praktijk komt dit erop neer om MP + MK in te drukken waarna je personage een speciale stance aanneemt en zijn/haar focus attack oplaadt. Hierbij kan je 1 keer geraakt worden zonder dat je focus gebroken wordt en kan je de tegenstander een extra zware klap toebrengen.
  • Super Combos: Super combos zijn krachtige aanvallen die je kan uitvoeren wanneer je EX bar (de blauwe bar) volledig vol is. Wanneer je EX bar nog niet vol is kan je hier echter ook al delen van opgebruiken om een EX versie van je special moves uit te voeren. Dit doe je door je special te eindigen met PPP/KKK in plaats van een eenvoudige punch of kick.
  • Ultra Combos: Deze staan nog een graad hoger dan de Super Combo en worden vergezeld van een uitgebreide aanvalsanimatie die uniek is voor ieder personage. Om een Ultra Combo uit te voeren moet je "revenge meter"opgeladen zijn. Deze meter loopt vol iedere keer je schade toegebracht krijgt door de tegenstander en kan het tij van het gevecht snel doen keren. Zoals de naam doet vermoeden kunnen Super Combos veel schade toebrengen, doch ze zijn gemakkelijk te ontwijken.
Afkortingen
In dit topic zal je regelmatig afkortingen tegenkomen voor bepaalde moves die vrij verwarrend kunnen zijn voor sommigen. Hier een overzichtje:
  • F: Forward
  • B: Back
  • D: Down
  • U: Up
  • QCF: Quarter Circle Forward (D,DF,F)
  • QCB: Quarter Circle Back (D,DB,B)
  • HCF: Half Circle Forward (B,DB,D,DF,F)
  • HCB: Half Circle Back (F,DF,D,DB,B)
  • FCB: Full Circle Back (F,DF,D,DB,B,UB,U,UF,F)
  • DP: Dragon Punch (F,D,DF)
  • RDP: Reverse Dragon Punch (B,D,DB)
  • (X): Charge (X = richting)
  • DFD: Forward Diagonal (DF,DB,UF)
  • DBD: Back Diagonal (DB,DF,UB)
  • K: Kick
  • P: Punch
  • KKK: alle 3 kicks tegelijk
  • PPP: alle 3 punches tegelijk

Momenteel is Street Fighter IV beschikbaar op Playstation 3, Xbox360 en PC, allen met online multiplayer. Naast de standaardeditie is er voor beide consoles een speciale editie uitgebracht die het spel, twee miniaturen, een animefilm over SF4 en een strategy guide bevat.
Deze versie is niet beschikbaar voor de pc, wel is er een bundel van het spel samen met een mad catz fight pad.

Championship mode
Sinds 24 april wordt de Championship mode patch als download aangeboden voor zowel de ps3 als de xbox360. Bij de PC is deze patch al geïntergreerd in het spel.
De patch brengt een aantal langverwachtte/veelgevraagde wijzigingen aan het online multiplayergebeuren. Een overzicht van de interessantste wijzigingen:
  • "Double-blind" characterselectie. Je ziet pas welk character je tegenstander gekozen heeft wanneer je beiden al bevestigd hebt.
  • 5-tier tournamentsysteem. Win gevechten en verdien GP (grade points) om in een hoger niveau te geraken. Op deze manier kom je vanzelf uit tegen tegenstanders van ongeveer gelijk niveau. Een overzicht van wat hoeveel punten er nodig zijn om in rang te stijgen zie je iets later.
  • Disconnecten (aka ragequit) tijdens een match wordt afgestraft met een penalty. Bovendien krijg je van iedere online speler zijn disconnect ratio te zien.
  • Replays: De top 5000 championship spelers hebben de mogelijkheid om replays van hun gevechten online te uploaden zodat hun matches door iedereen te bekijken zijn. Je eigen replays kan je uiteraard ook lokaal opslaan. PS3 spelers krijgen de optie om commentaar toe te voegen aan replays. Xbox360 spelers hebben de mogelijkheid om online replays lokaal op te slaan en de input commands te tonen.
  • Grade point tiers van SFIV
    G3 - E:0 GP
    G3 - D:10 GP
    G3 - C:50 GP
    G3 - B:300 GP
    G3 - A:1.000 GP
    G2 - E:2.000 GP
    G2 - D:3.000 GP
    G2 - C:5.000 GP
    G2 - B:7.000 GP
    G2 - A:10.000 GP
    G1 - E:15.000 GP
    G1 - D:20.000 GP
    G1 - C:30.000 GP
    G1 - B:50.000 GP
    G1 - A: :? dm me als je het wel weet
[/list]
[/td]

Afbeeldingslocatie: http://www.boe2.be/pictures/sf4/hardware.png

Een goede controller kan een groot verschil maken in Street Fighter IV. Hoewel je met de standaardcontrollers ook wel alle moves kan uitvoeren zal je je skills pas echt kunnen opvoeren en voor de top gaan wanneer je een aangepaste controller hebt. Hierbij is vooral de d-pad van vitaal belang. Om vele mislukte specials te vermijden is een d-pad met 8 richtingen aangeraden. De standaard PS3 en 360 controller werken met 4 richtingen, tenzij je met de analoge stick speelt, wat dan weer door velen als onhandig wordt ervaren.
Gelukkig zijn er verschillende alternatieven op de markt. We sommen er een aantal op:

Official MadCatz arcade stick
Speciaal gemaakt voor Street Fighter IV en komt in 2 edities: De standaard editie en de tournament editie. Het verschil zit in de kwaliteit van het gebruikte materiaal: De tournament editie bevat Sanwa hardware, terwijl de standaardeditie uit goedkoper materiaal bestaat.

Official MadCatz gamepad
Voor wie het oncomfortabel lijkt om met een arcadejoystick in de zetel te zitten heeft MadCatz een goed alternatief: Deze gamepad bevat dezelfde 2x3 knoppenlayout en een hoogwaardige d-pad die alle richtingen feilloos opneemt.

USB Saturn Controller
De saturn controller werd altijd al bejubeld vanwege zijn heerlijke d-pad, nog beter dan die van de SF4 gamepad en is dankzij zijn knoppenlayout ideaal voor SF4. Als je de officiële USB controllers niet kan vinden kan je je bestaande Saturn controller ook ombouwen.

Andere Fighting sticks, controllers
Andere controllers zijn natuurlijk ook perfect bruikbaar. Er is een hele markt aan alternatieve arcade joysticks en gamepads. 2 zaken waar je op moet letten voor een goede ervaring: ga voor een 2x3 (of 2x4) knoppenlayout en zorg ervoor dat je d-pad of stick 8 richtingen kan detecteren. Je special moves gaan er een stuk eenvoudiger mee.

Afbeeldingslocatie: http://www.boe2.be/pictures/sf4/links.png

Andere GoT topicsExterne links

Afbeeldingslocatie: http://www.boe2.be/pictures/sf4/gotonline.png

Alles versies kunnen online gespeeld worden. Online cross platform, bijvoorbeeld als 360 speler tegen ps3 speler, is helaas niet mogelijk. Hieronder vind je een lijst met GoT spelers die te vinden zijn voor een online match Street Fighter IV. Stuur me een DM als je ook toegevoegd wil worden. PC nicks/tags tijdelijk apart.
Xbox 360 gamertagsPlaystation 3 network ID's
  • Boe2 (Boeboe)
  • S4g4tNL (Sagat)
  • Firlian (firlian)
  • Beestig (Muppet)
  • Shrimp Tabasco (Shrimp Tabasco)
  • Korumera (LordHades)
  • ZipperJR (ZipperJR)
  • KneoK (KneoK)
  • SkyR Hunter (SkyR)
  • Carzilla (HovaCarlito)
  • slashdnl (Slashdotter)
  • Emersion (Emersion)
  • Oguz286 (Oguz286)
  • RMBoosten (RMB)
  • RastafariMan (henkyyyyyyy)
  • DrlZ GAMBIT (DrlZ GAMBIT)
  • Timmie kun (Pkunk)
  • Vorenii (TheAngel)
  • ZedoniteNL(Zedonite)
  • Zweetpik(Schapen)
  • FOAMO(FREAKJAM)
  • GodShieldRevs(Bunta)
  • Nazanir(Nazanir)
  • PENo1 (P.E.No.1)
  • furfoot (Furfoot)
  • Onizuka_1 (Mr.Nash)
  • hikasho (hikasho888)
  • OmePee (Aryawn)
  • MKY_nl (MKY)
  • Vanitas1440 (Vanitas)
  • bogey_nl (bogey_21)
  • Nohead (Nohead)
  • tns2k7 (itons)
  • MegamanXZero (MegamanXZero)
  • f1rebladex (FireBladeX)
  • DCFreak (DCFreak)
  • watbenjedan (Blisterin_Bull)
  • bobsh (b00b13)
  • Derekbou (Derekb)
  • KSL1808 (KSL1808)
  • vondutchx (XthinkZ)
  • Kev7381 (Kev7381)
  • Wormaap (Wormaap)
  • MeagaShira_NL (MeagaShira)
  • Bellerophon- (Bellerophon)
  • SD5k (-Sander)
  • SabiPapi (m1tchel)
  • GeleWolk (lun)
  • ic3zz86 (Intrique)
  • hypnotoad_nl (DJerror)
  • Anoddboy (Anoddboy )

Als laatste nog een bedankje aan Boeboe, die de o.p. van deel 1 gemaakt heeft ,welke voor ongeveer 99% is gerecyceld voor deel 2. _/-\o_

[ Voor 101% gewijzigd door Sagat op 17-07-2012 14:29 . Reden: website toegevoegd. ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gereserveerd just in case ;)

Mocht er iets bij moeten, of zie je typvauten o.i.d laat het weten.

Tot dat ik tijd heb om het netjes te verwerken in de OP, voor pc nicks even apart.
Ook hier geld, dm-en als je toegevoegd wil worden

PC:
got nickgfw tag
acid_burnRickDangerous72
KneoKKneok
SagatS4g4tNLpc
Sakura killerXaia Masters

[ Voor 71% gewijzigd door Sagat op 02-01-2013 12:21 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-04 21:53

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Ook hier weer aanwezig. Het is dus nog niet bekend hoeveel punten je moet hebben voor S rank. Ik gok op 100.000 en 70.000 voor G1A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04 03:10
Ik heb streetfighter op de pc, is het aan te raden om zo'n arcade stick te kopen?

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
caspergt schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 14:01:
Ik heb streetfighter op de pc, is het aan te raden om zo'n arcade stick te kopen?
Veel mensen vinden het de beste manier om fighters te spelen. Nadeel is dat een goede stick vrij duur is. Als je ook andere games speelt (bv shmups of 2d arcade) is het al wat zinvoller. Is het alleen voor sf4 dan zou ik persoonlijk eerst beginnen met een goede joypad.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-04 14:18

KneoK

Not in a million lightyears

Zorg dat je het spel onder de knie krijgt, zoals Sagat al zegt, desnoods met een goeie fightpad of joypad, je zult namelijk zien dat je in het begin heel erg moet wennen aan de stick, als je dan ook nog het spel aan het leren bent dan heb je kans dat je het hele zooitje in een hoek gooit en er nooit meer naar omkijkt.

Maar als je meer fighters speelt (of emu's als Mame en Mugen) dan is het zeker de moeite waard, ik heb er nog geen moment spijt van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stark
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-03 10:34
Ik denk dat ik voor zo'n fightpad ga van Mad Catz, alleen ff kijken welke shop hem op voorraad heeft en in 1-2 dagen levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-05-2021
Voor de mensen die op xbox live zitten en van 1 tot 16 augustus thuis zijn, doe mee aan drakenslag online tourney: http://www.drakenslag.com.../viewtopic.php?f=13&t=709

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-12-2024

Plekuz

available in strong mint

KneoK schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 15:01:
... als je dan ook nog het spel aan het leren bent dan heb je kans dat je het hele zooitje in een hoek gooit en er nooit meer naar omkijkt...
Ik heb weliswaar geen stick, maar zit toch behoorlijk dicht tegen het "in de hoek gooien" aan, mijn hemel, wat ben ik slecht in dit soort spellen. Vind het op zich razend leuk, maar op easiest lukt het me niet eens om Seth te verslaan met Chun-Li, kom ik met de challenges ook nergens (combo's die maar niet lukken) etc. etc. Dacht eventjes een relaxed knokspelletje in huis te hebben gehaald, maar daar heb ik me lelijk in vergist. :X

Ach ja, ik blijf voorlopig aanklooien, misschien word ik er ineens wel goed in ... :P

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adramalech
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-04 10:45
wordt het niet eens tijd met een lijstje van de GoT pc windows live spelers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roq
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-02 19:54

Roq

Cinneq mag ook bij het xbox lijstje, en ook bij pc als die nog komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-04 13:46

Acid_Burn

uhuh

crosspost:
Vandaag in de bus :) Eens kijken of dat beter werkt dan een standaard controller.
Afbeeldingslocatie: http://temp.theglasseye.nl/got/fightpad.jpg

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongJoy1980
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-01 05:07
Zit momenteel in Rotterdam...
En speel sf 4 op de ps3..

Mijn god zeg..wat heb ik medelijden met de mensen die het spel op PSN spelen..
Compleet waardeloos..
Ben iets van tig minuten bezig om of tot 1 game door te reiken...of om uberhaubt een game te vinden...

Laggy als ikw eet niet wat...neeee effe serieus..
Xbox SF 4 >>>>>>>> PS3 Sf4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-04 12:16
Weakling schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 20:20:
[...]

Ik heb weliswaar geen stick, maar zit toch behoorlijk dicht tegen het "in de hoek gooien" aan, mijn hemel, wat ben ik slecht in dit soort spellen. Vind het op zich razend leuk, maar op easiest lukt het me niet eens om Seth te verslaan met Chun-Li, kom ik met de challenges ook nergens (combo's die maar niet lukken) etc. etc. Dacht eventjes een relaxed knokspelletje in huis te hebben gehaald, maar daar heb ik me lelijk in vergist. :X

Ach ja, ik blijf voorlopig aanklooien, misschien word ik er ineens wel goed in ... :P
Volgens mij is Seth op easy ongeveer net zo lastig als op hardest. Als je eenmaal neer gaat schakelt hij over naar "ass rape modus" en die lijkt redelijk onafhankelijk van je moeilijkheidsgraad. Volgens mij doet hij dat alleen niet op easiest.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn Seth bevindingen:
Ronde 1: hij kloot maar wat aan, dit is volgens mij expres gedaan door capcom zodat je alles makkelijk kan unlocken als je het spel op een ronde zet..
Ronde 2: De eerder genoemde rape mode. Op een of andere manier heeft men bdacht dat Seth opeens alles wat kan combo-en dan ook doet. Ronde 2 is bij mij altijd een (semi) perfect voor S
Ronde 3: in het begin was ik altijd behoorlijk pissig op dit moment, want als een spel eerste bere simpel lijkt en dan opeens nigh impossible word frustreert dat.
Maar de laatste tijd merk ik dat S toch iets terug lijkt te schakelen. Ronde 3 is bij mij altijd erg close. Meestal verlies ik em. Maar ik krijg em toch naar beneden tot 30% health of lager.

Anyways, Emersion zette al wat 'tips' neer (vind dat bijna cheaten :P ) en met zangief de spd spammen schijnt de ai (inc. Seth) ook vrij lastig te vinden.

Voor mensen die het toch op de 'eerlijke' manier willen doen is er maar een optie. Blijven oefenen.

Oh ik heb ook nog niet zo heel veel ervaringen met de moeilijkere difficulty settings, maar ik vond Set op very easy en easy toch makkelijk dan op medium. Denk toch dat het wel verschilt, wat alleen blijft is dat Seth veel moeilijker is dan de anderen waar te tegen vecht. Het lijkt haast of hij zelf een diff setting hoger is dan wat je instelt.......maar ja, Eindbazen horen moeilijk en cheesy te zijn :P (magneto in x-men cota, of any king of fighters zijn goede voorbeelden).

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deze week ga ik proberen een pc nicks lijstje toe te voegen (dat staat ook in de OP he, RTF etc enzo :P).

Hoewel ik dit topic zeer veel lees is het lastig om bij te houden als iedereen zijn nick gaat spammen. Dus daarom graag het volgende als je in een van de lijstjes gezet wil worden

dm me
Je got nick heb ik dan gelijk al
Wat erin moet staan is je nick/tag en waarop je speelt.
---------------------
Oh mocht je het spel al beu zijn en ben je het zat dat je allerlei uitnodigingen krijgt van vage gotters. Dm me met dezelfde info als hierboven en de tekst dat ik je moet verwijderen.

[ Voor 21% gewijzigd door Sagat op 12-07-2009 09:55 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coensel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-06-2021
Ik heb de tournament stick gekocht, ik speelde voorheen met de XBOX 360 Controller op mijn pc en vond het gewoon lastig om sommige moves / combo's te maken. Ik had besloten de stick te kopen onder het mom van "als het niet werkt, verkoop ik hem wel weer", maar ik heb er geen moment spijt van gehad. Het speelt echt beter, wat niet inhoud dat ik me nog steeds een amateur voel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:50
Weakling schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 20:20:
[...]

Dit heb ik dus ook, de challenges lukken nog wel, heb nu van ieder character tot nu toe op Chun-Li na de eerste rang gehaald. Ik speel hier op de PC met een Xbox controller.
T Spel haalt echt t bloed onder mn nagels vandaan. Controller wil soms helemaal niet reageren of heeeeel slecht. Sommige combos krijg je er echt bijna niet uit. Met Ryu, Abel, en Ken kan ik leuk uit de voeten. Chun-Li mag aar t verdom hoekje >:) Sagat gaat wel...Blanka is ook echt nix....op t moment dan. SF2 met een stickje gaat prima op de SNES, maar op de PC met de controller....ik word echt helemaal gek
speel op easiest idd Seth nog neiteens weg. T is net of de CPU ineens supergoed gaat spelen als jij aan de winnende hand bent....heeel vervelend.

Aan de ene kant denk k: stickie kopen. Andere kant ===> vuilnisbak.....

Tis giga verslavend, maar de controls die oz tegenwerken maken t echt BRAK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-04 15:53
LongJoy1980 schreef op zondag 12 juli 2009 @ 05:37:
Zit momenteel in Rotterdam...
En speel sf 4 op de ps3..

Mijn god zeg..wat heb ik medelijden met de mensen die het spel op PSN spelen..
Compleet waardeloos..
Ben iets van tig minuten bezig om of tot 1 game door te reiken...of om uberhaubt een game te vinden...

Laggy als ikw eet niet wat...neeee effe serieus..
Xbox SF 4 >>>>>>>> PS3 Sf4.
Xbox SF4 verise is niet beter dan de PS3 SF4 versie, maar XBL is wel veel beter dan PSN.

Maar ja, ik heb me er nog ook weer erg een zitten te ergeren. Soms gaat het ook heel goed, maar soms is het ook zo bedroevend...

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Speedlink schreef op zondag 12 juli 2009 @ 18:02:
[...]
Tis giga verslavend, maar de controls die oz tegenwerken maken t echt BRAK
Controls waren exact hetzelfde op de pc, als op de 360. Ik speel met een mad catz fight pad.
Als je in de training mode het probleem niet kunt reproduceren is het wsl toch een user error :P.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Sagat schreef op maandag 13 juli 2009 @ 10:35:
Controls waren exact hetzelfde op de pc, als op de 360. Ik speel met een mad catz fight pad.
Als je in de training mode het probleem niet kunt reproduceren is het wsl toch een user error :P.
Het is te reproduceren. Spel komt nogal ongebalanceerd over mede daardoor. Enkele voorbeelden:

Survival, eerste vijf ronden doodeenvoudig door alleen maar op LB te rammen met Dahlsim, vervolgens een tegenstander tegenkomen en in een paar seconden onder de zoden te liggen. Niet één keer maar tientalle keren. Langzaam steeds moeilijkere tegenstanders krijgen is er niet bij blijkbaar. Het is of te simpel of te moeilijk. Bij time attack idem dito.

Trials, makkelijke moves en dan ineens eentje die niet te doen is. Moet je een medium punch doen gevolgd door een zwiep op de pad/stick en een kick. Voordat de controller reageert op die stap is de kans al voorbij. Krijg de twee prima achter elkaar uitgevoerd, maar steeds een fractie te laat. Als het spel nou begint met wat meer tijd tussen de moves en langzaam terug schroeft zou de leercurve een stuk beter zijn.

Ik ben de eerste om toe te geven dat ik nog niet voldoende getrained ben, maar de nukken van de controller maken het er niet makkelijker op. Neemt niet weg dat een potje meppen nog steeds zeer vermakelijk is!

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Danku, ik ben dus niet de enige. Ik ben ook zeker niet voldoende getrained, maar het is zo abnormaal. Heb na echt UREN aan fustratie en rammen en raggen op mn controller de 3e rang aan challenges met Ryu gehaald. Sommige dingen zijn zo enorm onlogisch of bijna onhaalbaar...ik heb gewoon sommige dingen gecombineerd zitten doen, dus bashen op mn keyboard voor de movement en raggen op mn controller voor de kicks/punches. SOMS wil dat wle eens werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Weakling schreef op maandag 13 juli 2009 @ 11:07:
[...]

Het is te reproduceren. Spel komt nogal ongebalanceerd over mede daardoor. Enkele voorbeelden:
Dan ligt het toch wel, ofwel aan je pc, ofwel aan jezelf hoor. De controls zijn identiek aan de consoleversie. Sterker nog: De arcadeversie is eigenlijk stiekem een pc versie.
SF4 is GEEN buttonmasher: Skills zijn alles en als je niet nadenkt bij iedere move zal je ook in singleplayer blijven ingemaakt worden. "alleen maar op LB te rammen met Dahlsim" en dan klagen dat je niet door het spel heengeraakt is wel onredelijk. Het verbaast me dat je zowiso door de eerste rondes geraakt op die manier, of je moet op "very easy" spelen. Speel maar eens een paar maandjes online multiplayer, dan vlieg je zo door de singleplayer heen :p.

Ook kan je echt niet verwachten dat je zomaar door alle challenges heen kan vliegen. SF4 is oefenen, oefenen, oefenen, totdat je voor de moves van je tegenstander direct een gepast antwoord klaarhebt.

[ Voor 10% gewijzigd door boe2 op 13-07-2009 11:56 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Aan de PC zal t niet liggen kan ik je vertellen, die is dik zat om alles te draaien om max.Tis echt wel de controls die tegenwerken. Sommige moves krijg je er met de xbox360 controller echt niet uit op een normale manier. Ik weet niet waar je dan de enorm achterlijk snelle timing in je vingers vandaan haalt, maar sommige dingen zijn nearly impossible to do. Das echt verrre van normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aryawn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-04-2024
Eerlijk gezegd herken ik geen van de bovenstaande klachten.
Weakling schreef op maandag 13 juli 2009 @ 11:07:
Trials, makkelijke moves en dan ineens eentje die niet te doen is. Moet je een medium punch doen gevolgd door een zwiep op de pad/stick en een kick. Voordat de controller reageert op die stap is de kans al voorbij. Krijg de twee prima achter elkaar uitgevoerd, maar steeds een fractie te laat. Als het spel nou begint met wat meer tijd tussen de moves en langzaam terug schroeft zou de leercurve een stuk beter zijn.
Ik denk dat je de essentie van links dan niet begrijpt. Combo's bestaande uit meerdere normals en specials zijn op zo'n manier gemaakt, dat de tegenstander niet de gelegenheid krijgt om tussendoor te blokken. Als de eerste hit eenmaal raak is, en je voert de volgende moves in het juiste ritme uit, dan kan de tegenstander er niets tegen doen. Ben je echter te traag met de uitvoering, dan kan de tegenstander tussen de moves door blokken en mislukt jouw combo dus. Eigenlijk gewoon een kwestie van oefenen.

Misschien had Capcom wel voorbeelden bij de Trials kunnen doen, zodat je weet hoe de combo eruit hoort te zien. Maar ze hebben al aangegeven dat zoiets in de toekomst zal worden toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
a.i. difficulty niet logish oplopend (vooral Seth). EENS
challenges moeilijk EENS
control niet goed ONEENS

Als jij een dragon punch moet doen en hij lukt niet tijdens een gevecht dan kan het een controller probleem zijn. Als je daarna de practice mode ingaat en daarna weer een dp probeert en het mislukt weer dan zijn er twee opties. (en om het goed te testen zijn wat meer herhalingen wel wensenlijk ;) )

foute input (kan je checken door in de trainingsmode show input aan te zetten)
of idd een slechte controller.

Maar zoals boe al zegt, de controls zijn gewoon goed. Als je trouwens met een standaard 360 controller speelt snap ik wel dat het heel moeilijk gaat. Er zijn mensen die er goed mee zijn, maar de algemene mening is dat deze pad niet geschikt is voor fighting games. Probeer een pad met een betere dpad, of een joystick.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Boeboe schreef op maandag 13 juli 2009 @ 11:55:
"alleen maar op LB te rammen met Dahlsim" en dan klagen dat je niet door het spel heengeraakt is wel onredelijk.
De klacht is niet dat ik niet door de rondes raak op deze manier, de klacht is dat je de eerste rondes op deze manier er doorheen vliegt, oftewel: veel te gemakkelijk. Om vervolgens vanuit het niets compleet aan stukken gemept te worden zonder al te veel kans op het bieden van tegenstand, oftewel: ineens veel te moeilijk.

Waarom niet die overgang geleidelijker? Dat is mijn klacht. Dus een paar rondjes "LB-en", dan een paar rondjes waarin je iets meer moet doen dan dat en zo opbouwen naar een volwaardige speler. Overigens: die LB rondjes waren gewoon normale survival challenge rondjes, niks geen very easy mode.
Het verbaast me dat je zowiso door de eerste rondes geraakt op die manier, of je moet op "very easy" spelen. Speel maar eens een paar maandjes online multiplayer, dan vlieg je zo door de singleplayer heen :p.
Zit de online community wel te wachten op een koekenbakker zoals ik die meer ruzie met zijn controller lijkt te hebben dan dat ie zich echt volledig kan bezighouden met het gevecht?
Ook kan je echt niet verwachten dat je zomaar door alle challenges heen kan vliegen. SF4 is oefenen, oefenen, oefenen, totdat je voor de moves van je tegenstander direct een gepast antwoord klaarhebt.
Doorheen vliegen hoeft van mij ook helemaal niet, maar dan moet je wel het idee hebben steeds een stukje beter te worden en niet telkens op exact hetzelfde punt uit de rondes vliegen doordat het spel in overdrive gaat en de controller wellicht niet helemaal meewerkt.
Aryawn schreef op maandag 13 juli 2009 @ 12:45:
Ik denk dat je de essentie van links dan niet begrijpt. Combo's bestaande uit meerdere normals en specials zijn op zo'n manier gemaakt, dat de tegenstander niet de gelegenheid krijgt om tussendoor te blokken. Als de eerste hit eenmaal raak is, en je voert de volgende moves in het juiste ritme uit, dan kan de tegenstander er niets tegen doen. Ben je echter te traag met de uitvoering, dan kan de tegenstander tussen de moves door blokken en mislukt jouw combo dus. Eigenlijk gewoon een kwestie van oefenen.
Het vervelende is: in de trials word je helemaal niet geblocked of wat dan ook, maar als ik een medium punch moet doen, vervolgens een kwartslag draaien met de pad/stick tesamen met een kick, dan is in de trial de medium punch stap al weer wit voordat ie op mijn input van de kwartslag/kick gereageerd heeft.

De individuele stappen van de links worden uitgevoerd, maar linken maar niet snel genoeg achter elkaar om het geheel te laten slagen. Ik zit als een debiele speed monkey aan mijn controller te sleuren, maar tot nu toe is bijna geen enkele link gelukt. Als het spel je nou bij de eerste trails zeg een halve seconde tussen de stappen van de links zou geven en dat langzaam zou terugschroeven naar de 0,01 seconde die het nu lijkt te zijn, dan leer je het denk ik gemakkelijker. Nu lijkt het meer geluk dan wijsheid als iets slaagt en dat geeft niet zoveel voldoening als het zou kunnen geven.

Zo en nu ga ik weer een paar potjes mijn controller mishandelen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Ik heb ook moeten wennen hoor. Ik speel nu voornamelijk met Chun-Li en kan al haar combo's wel doen, maar niet 100% van de tijd omdat ik gewoonweg niet genoeg controle heb over mijn duim denk ik. Voor die ultra moet je razensnel voor-achter-voor doen. Meer dan eens pakt ie dan een op of een neer mee waardoor de combo dus mislukt. 1 link krijg ik nu wel redelijk voor elkaar...
kintekishu->tenkukyaku->tenshyokyaku.

Alleen begrijp ik die target combo niet echt. Kan iemand uitleggen hoe je die nu eigenlijk moet uitvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aryawn
Weakling schreef op maandag 13 juli 2009 @ 18:13:
Het vervelende is: in de trials word je helemaal niet geblocked of wat dan ook, maar als ik een medium punch moet doen, vervolgens een kwartslag draaien met de pad/stick tesamen met een kick, dan is in de trial de medium punch stap al weer wit voordat ie op mijn input van de kwartslag/kick gereageerd heeft.

De individuele stappen van de links worden uitgevoerd, maar linken maar niet snel genoeg achter elkaar om het geheel te laten slagen. Ik zit als een debiele speed monkey aan mijn controller te sleuren, maar tot nu toe is bijna geen enkele link gelukt. Als het spel je nou bij de eerste trails zeg een halve seconde tussen de stappen van de links zou geven en dat langzaam zou terugschroeven naar de 0,01 seconde die het nu lijkt te zijn, dan leer je het denk ik gemakkelijker. Nu lijkt het meer geluk dan wijsheid als iets slaagt en dat geeft niet zoveel voldoening als het zou kunnen geven.
In de trials staat de CPU op Auto Block. Dat betekent dat de tegenstander na de eerste hit in de verdediging schiet. Maar ik begrijp de frustratie. Ik heb zelf ook zitten vloeken wanneer ik telkens nét een fractie van een seconde te laat was met een link.

Je kunt bijvoorbeeld in Training Mode alle individuele moves oefenen tot je ze er consistent uit krijgt. Als dat eenmaal lukt zonder dat je er bij hoeft na te denken, worden de trials een stuk makkelijker.
Acid_Burn schreef op maandag 13 juli 2009 @ 18:27:
Ik heb ook moeten wennen hoor. Ik speel nu voornamelijk met Chun-Li en kan al haar combo's wel doen, maar niet 100% van de tijd omdat ik gewoonweg niet genoeg controle heb over mijn duim denk ik. Voor die ultra moet je razensnel voor-achter-voor doen. Meer dan eens pakt ie dan een op of een neer mee waardoor de combo dus mislukt. 1 link krijg ik nu wel redelijk voor elkaar...
kintekishu->tenkukyaku->tenshyokyaku.

Alleen begrijp ik die target combo niet echt. Kan iemand uitleggen hoe je die nu eigenlijk moet uitvoeren?
Twee keer fierce tijdens een jump, ofwel jump > heavy punch > heavy punch. Werkt tegen tegenstanders die in de lucht hangen (anti-air) en tegen tegenstanders die op de grond staan. Als je het als anti-air gebruikt, kun je er nog headstomps achter aan doen (down + MK, max 3 keer).
Tegen een tegenstander die op de grond staat, kun je na de target combo op drie simpele manieren de combo verlengen.
Target Combo > C.HP > C.HP
Target Combo > C.HP xx LK/MK Spinning Bird Kick
Target Combo > Kintekishu > Tenkukyaku > Tenshyokyaku

En als je een beetje hebt geoefend eventueel nog
Target Combo > Kintekishu > Tenkukyaku > Tenshyokyaku > Ultra

Maar er zijn nog zoveel meer combo's dan die je in de trials leert. Als je zelf experimenteert en het internet een beetje afspeurt, vind je vast wel een paar leuke dingen. Ik heb er zelf eentje opgenomen die erg handig is met Chun.
http://www.youtube.com/watch?v=pTlLRyHt8U8&fmt=18
DF + HK Cross-Up > C.LK > C.LK > EX Legs > Ultra

Belangrijkste is dat de tegenstander gelanceerd wordt met EX Legs. Er zijn een heleboel manieren om het te activeren.

[ Voor 11% gewijzigd door Aryawn op 13-07-2009 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Thanks, ik ben de trials nu aan het doorlopen :) Bij trialset 3 loop ik nu een beetje vast vanwege mijn timing denk ik. Ik moet zo'n target combo doen en dan overgaan in een 3dubbele downkick. Na die target combo duikt ze gelijk naar de grond :P Naja.. verder oefenen dan maar...
Ik zal die movie eens bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Woohoo! Dik 3 uur bezig geweest en de eerste twee trials van Chun-Li gehaald (en niks anders gedaan) :')

Ja hela, je kunt veel van me zeggen, maar niet dat ik geen volhouder ben! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Weakling schreef op maandag 13 juli 2009 @ 23:13:
Woohoo! Dik 3 uur bezig geweest en de eerste twee trials van Chun-Li gehaald (en niks anders gedaan) :')

Ja hela, je kunt veel van me zeggen, maar niet dat ik geen volhouder ben! :P
Tipje, breek de combo's eerst in stukjes en oefen die stukje apart totdat je ze vloeiend kan linken. Begin heel simpel met de eerste twee hits (bijvoorbeeld j.HK, c.MP), als je die een aantal maal achter elkaar kan doen dan ga je naar het volgende gedeelte. Neem Ryu, die kan z'n Hadouken vlak na de c.MP uitvoeren. Dus, c.MP >> Hadouken. Volgende stukje, focus cancellen van je hadouken (om maar iets te noemen), dus dan doe je Hadouken >> focus attack.
Als je de drie stukje afzonderlijk doorhebt dan kun je gaan linken, rustig beginnen met j.HK >> c.MP >> Hadouken >> FADC >> Next move etc.

Als ik op een gegeven moment redelijk wat moves er uit krijg dan stap ik over naar singleplayer, minimaal op medium en kijken of het onder druk allemaal nog lukt.

Ik ken weinig moves en al helemaal geen combo's van Chun, dus heb maar even Ryu als voorbeeld genomen (speel ook weinig met Ryu, dus de combo zal niet geweldig zijn :D ), maar het principe moet duidelijk zijn, toch ?

Zo heb ik het linken aardig onder de knie gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 305046

firlian schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 19:14:
Voor de mensen die op xbox live zitten en van 1 tot 16 augustus thuis zijn, doe mee aan drakenslag online tourney: http://www.drakenslag.com.../viewtopic.php?f=13&t=709
http://www.drakenslag.com...f=13&t=719&p=17627#p17627 voor de ps3 spelers !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavgink
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-03 08:35
vette potjes gisteren sagat... ben het niet gewend om tegen een sagat te spelen die geen vuurballen spamt :)

Ook prettig dat ik eens een keer niet helemaal de grond in getrapt wordt als ik iemand van een forum toevoeg... (toch Firlian? :9) Het waren allemaal potjes die erg close waren _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja Firlian is behoorlijk irritant goed, maar misschien wil hij zijn Ken wel tegen je spelen, dan is het wat minder eng ;) (euh was minder eng toen ik een paar dagen terug tegen hem speelde, weet natuurlijk niet hoe het nu is, resultaten in het verleden bla bla :P)

Ik had trouwens (wat ik al zei over live) bij ons eerste potje het idee dat ik nog wel een kans tegen je had, maar naar mate we meer speelden schroefde je het niveua behoorlijk op. Ben wel blij dat ik niet helemaal kansloos verloor na mijn eerste victory.

Ik zag trouwens dat je aardig wat drakenslag mensen in je lijst had? Zit daar toevallig ook een Balrog speler tussen?
Balrogs ownen me de laatste tijd veel te vaak zowel online als (wat ik erger vind :$ ) de medium ai. Hoewel die laatste met wat crouching kick spamming een stuk makkelijker word.
Ik zoek dus eigenlijk iemand waar ik een beetje me kan oefenen zodat ik hem iets beter kan gaan lezen.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251835

Hallo allemaal!
Een leuke playerswap filmpje van Sakura en Zangief. Check de monkeyface van Sakura :D
http://www.youtube.com/watch?v=i7aTlrDYkso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavgink
voeg even shinwar toe... tis een gast uit new jersey geloof ik. hij heeft echt een zieke balrog. (zie mn lijst)

ik trainde mijn ryu in het begin vele op hem. maar voelde me net een training dummy op random block.

lag valt ook wel mee tegen hem. ook is rellmane vrij goed.. heeft een goede cammy. (staat ook op youtube dacht ik.)
Sagat schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 10:18:
Ja Firlian is behoorlijk irritant goed, maar misschien wil hij zijn Ken wel tegen je spelen, dan is het wat minder eng ;) (euh was minder eng toen ik een paar dagen terug tegen hem speelde, weet natuurlijk niet hoe het nu is, resultaten in het verleden bla bla :P)

Ik had trouwens (wat ik al zei over live) bij ons eerste potje het idee dat ik nog wel een kans tegen je had, maar naar mate we meer speelden schroefde je het niveua behoorlijk op. Ben wel blij dat ik niet helemaal kansloos verloor na mijn eerste victory.

Ik zag trouwens dat je aardig wat drakenslag mensen in je lijst had? Zit daar toevallig ook een Balrog speler tussen?
Balrogs ownen me de laatste tijd veel te vaak zowel online als (wat ik erger vind :$ ) de medium ai. Hoewel die laatste met wat crouching kick spamming een stuk makkelijker word.
Ik zoek dus eigenlijk iemand waar ik een beetje me kan oefenen zodat ik hem iets beter kan gaan lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thanks voor de tip, zal je nick even droppen in de request zodat ie niet zoiets heeft 'wtf is dat nu weer?'
Voordeel van tegen goede spelers trainen is, is dat de gemiddelde speler dan niet zo erg meer is.
Had ik ook nadat ik tegen Emersion gespeeld heb, alle vega's die ik daarna tegen kwam waren langs zo eng niet (maar ik ben ook pas sinds kort g2 speler :P ).

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-04 06:55
Cool jullie mogen mij ook wel ff toevoegen:

Njay is de gamertag :)

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Euh, je hebt het spel ook voor de 360? Anders wordt het lastig. Maar heb je wel toegevoegd.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-04 12:16
@mavgink wat is je gamertag?

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavgink
gamertag x360 = mavgink

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-04 15:53
Raaah, dat PSN komt me echt mijn strot uit.

Eerst ben ik een tijd bezig om iemand te vinden die een goede connectie heeft. Eindelijk een gevonden, rage quit hij. Weer zoeken... Game gevonden, gewonnen. Weer een tijd zoeken, eigen game maken, niemand joint. Eindelijk game gevonden, ik verlies, ok niks mis mee. 10GP erbij. "The match did not conclude properly". Ja fuck die shit. Ik zit er gewoon over te denken om ook de 360 versie te halen want dit is echt te crap voor woorden. :X

* Vanitas gaat weer verder met Uncharted...

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:01

OMX2000

By any means necessary...

Ik was lekker bezig, merk ik in de 3e ronde van G2 toernooi dat mijn medium punch knop het niet meer doet... :( Niet dat een grote ramp hoeft te zijn, maar zodra je het merkt ga je erop letten. En ja hoor ik verloor net...

Joystick ((SE) opengeschroefd, en er zat een draadje lost. Ik was ff bang dat de seimitsu knop het al had begeven...

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aryawn
Het zou me écht heel irritant lijken, want dan kun je geen Focus Attack meer doen. :l

Ben benieuwd of ik G1 kan halen voor ik aanstaand weekend op vakantie ga. Ik heb nu bijna 14k, maar ik zit maar een beetje aan te kloten met 5 verschillende characters. Ranking kan me eigenlijk niet zo veel schelen, maar ik ben wel nieuwsgierig naar de tegenstanders in G1.

Over minder dan een dag begint EVO trouwens (17-19 juli) en voor het eerst is er nu een live stream. Voor Street Fighter IV alleen zijn er al 1040 (!) deelnemers, dus dat belooft wat.

Houd de stream in de gaten.
http://www.evo2k.com/live/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Anoniem: 251835 schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 11:43:
Hallo allemaal!
Een leuke playerswap filmpje van Sakura en Zangief. Check de monkeyface van Sakura :D
http://www.youtube.com/watch?v=i7aTlrDYkso
Sakura loopt als een robot :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Enorme hoeveelheid swaps en mods nu te vinden op Youtube.
Cammy in bikini, Chun Li als Gothic, Vega als Ninja. Veeeet!

Maar hoe komen Sakura en Chun Li aan hun monkey faces? Zit dat er automatisch bij als ze moveswaps met bepaalde characters doen of kan je dat apart aanzetten?

[ Voor 40% gewijzigd door Slashdotter op 16-07-2009 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-04 00:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Gisteren was PSN down voor onderhoud. Iemand die daar meer over weet? hoop dat het nu wat stabieler is. Heb nog niet kunnen testen, want kom net thuis van een BBQ :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

firlian schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 03:30:
[...]

The requested topic does not exist.
ah binnekort gaat een vriend van me die shit herposten sorry :P

http://www.dutchnoobz.nl/...ster-mizas-online-ranbats zo hoort t 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251835

Slashdotter schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 01:00:
Enorme hoeveelheid swaps en mods nu te vinden op Youtube.
Cammy in bikini, Chun Li als Gothic, Vega als Ninja. Veeeet!

Maar hoe komen Sakura en Chun Li aan hun monkey faces? Zit dat er automatisch bij als ze moveswaps met bepaalde characters doen of kan je dat apart aanzetten?
Ik denk dat het gewoon een bug is. Wat die gozers doen is het aanpassen van de spelercode. Ik denk niet dat ze "monkeyface ON kunen zetten hehe. Je moet checken Fei Long met moves van Abel. Hij heeft dan monkeyarms in plaats van een monkeyface :)

Ik bedoel Fei Long as Rufus :)
http://www.youtube.com/wa...JATCPr5sI&feature=related

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 251835 op 16-07-2009 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vanitas schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 20:46:
Raaah, dat PSN komt me echt mijn strot uit.
*snip*
Ja fuck die shit. Ik zit er gewoon over te denken om ook de 360 versie te halen want dit is echt te crap voor woorden. :X
Ik wil niet de 360 fanboy uithangen, maar als ik jou was zou ik het gewoon doen.
Als je een beetje shopt gaat het je 20-30 eur max kosten denk ik (zag de CE al voor een lage 20 eur liggen bij een online shop dacht ik)
Ik ga niet zeggen dat live perfect is, maar voor sf4 lijkt het iig vele malen beter dan psn.
Het toffe is dan dat je dan ook gelijk tegen iedereen van zowel hier als DS kan spelen.

Ik wil het zelf ook doen (beide versies hebben that is, heb natuurlijk al de 360 versie), maar ik mis nog een ps3, dat maakt het was lastig :P
(eerst hd tv, dan misschien een ps3)

Oh en het is natuurlijk ook wel een bummer dat je dan weer in G3 begint. Hoewel je daar wsl zeer snel doorheen loopt als ik je zo hoor.
Oh en je moet ook nog een extra pad/stick halen. Hrmm kan me voorstellen dat je het toch niet gelijk doet.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zit me echt af te vragen of ik zal meedoen met het toernooi die Miza organiseert. Die lui zijn best goed en ik niet :P Heb eigenlijk wel tijd, maar dan moet ik wel wat beter oefenen met m'n Akuma :)

http://www.youtube.com/watch?v=UlDZ84NacNU
:D :'( :D :'( :D :'(

Dus zo ziet de Shun Goku Satsu er in het echt uit. Wow Akuma ziet er enger uit wanneer hij lacht dan wanneer hij kwaad is :D :'(

Speciaal voor Sagat:
http://www.youtube.com/watch?v=RtYvkPevP9o
:D :'( :D :'( :D :'(

[ Voor 10% gewijzigd door Oguz286 op 16-07-2009 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Quit yer bitching and sign up ;) . Je hebt mijn ass laatst zwaar gekicked. En ik doe ook gewoon mee.
Tournooitjes zijn kewl, en van tegen betere spelers speler leer je alleen maar van.
In mijn geval vooral verlies gracieus accepteren :X
(doe je ook mee met HD remix dan, daar heb ik misschien iets meer kans :P)

edit:
eeps, net die filmpjes bekeken, geez Sagat ziet er niet uit.
[gejat uit watchmen]
give me back my FACE!
[/gejat uit watchmen]

[ Voor 17% gewijzigd door Sagat op 16-07-2009 12:41 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sagat schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 12:23:
Quit yer bitching and sign up ;) . Je hebt mijn ass laatst zwaar gekicked. En ik doe ook gewoon mee.
Tournooitjes zijn kewl, en van tegen betere spelers speler leer je alleen maar van.
In mijn geval vooral verlies gracieus accepteren :X
(doe je ook mee met HD remix dan, daar heb ik misschien iets meer kans :P)
Ik heb geen HD remix. Om nou 2100 punten te kopen en 1200 uit te geven aan HD remix... Dat is echt zo'n klote getal he... Als ik nou ook de alt. costumes wil kopen kom ik 100 punten tekort :/

EDIT:
@Sagat: Tjah... wat zullen we zeggen... Sagat went from a tiger... to a pussy :D :'( Pussyshot!
j/k ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Oguz286 op 16-07-2009 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tijdje terug was ie deal of the week, 800 punten, en dan had je de alts wel kunnen kopen.
Maar goed, ik vond het ook erg duur, maar pas met hdr ben ik mijn live echt gaan waarderen, dus het is het volledig waard geweest voor mij.

Moet zeggen dat ik het nu echt bijna nooit meer spel sinds sf4. Voor 1 tournooi is het helemaal prijzig :P

Maareuh, al wel ingeschreven voor sf4? Anders ben je echt zelf het poesje hoor.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
Ja, doe gewoon mee Oguz, is voor fun! Je hoeft heus niet zo goed te zijn als monster miza hoor. :o
Sign snel up, voordat al die goeierikken terug zijn van vakantie! Dan maak ik helemaal geen kans meer om ver te komen :D

Ik had HD remix gekocht als ik iets had om het naar te downloaden. Heb de arcade versie...

[ Voor 55% gewijzigd door firlian op 16-07-2009 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ok, ok, ik heb me 'ingeschreven' (Miza moet me ff toevoegen aan de lijst).

Tjah, nu wordt het dus oefenen, oefenen, oefenen... daar gaat m'n sociale leven :'( :D

Trouwens, jammer dat er geen third strike toernooi is, zou ook wel leuk zijn :P Heb ik weer een smoes om te oefenen met Joey :P

[ Voor 28% gewijzigd door Oguz286 op 16-07-2009 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
*blink blink*

3s officieel al gecanned? Want het was sf4, hdr EN sf3 als er animo voor was. Guess not dan.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Anoniem: 251835 schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 08:31:
[...]

Ik denk dat het gewoon een bug is. Wat die gozers doen is het aanpassen van de spelercode. Ik denk niet dat ze "monkeyface ON kunen zetten hehe. Je moet checken Fei Long met moves van Abel. Hij heeft dan monkeyarms in plaats van een monkeyface :)

Ik bedoel Fei Long as Rufus :)
http://www.youtube.com/wa...JATCPr5sI&feature=related
Dat zullen de diverse morph targets wel zijn die oa. emotie aan de gezichten toe moeten voegen. Op strategische punten zijn dan denkbeeldige targets aangebracht die een deel van het model kunnen laten vervormen. Als het doel van zo'n target in het gezicht een centimeter hoger zit dan gaat de boel spaak lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268098

mr nash en vanitas ik heb jullie beide vanochtend toegevoegd op psn voor potje sf4 en/of hd remix :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Ik zag het net, moet even m'n SFIV disc naar voren toveren :P, m''n broertje heeft hem "kwijt" geraakt. Hij zal vast wel ergens in een verkeerde doosje liggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
Mr.Nash schreef op Thursday 16 July 2009 @ 22:51:
Ik zag het net, moet even m'n SFIV disc naar voren toveren :P, m''n broertje heeft hem "kwijt" geraakt. Hij zal vast wel ergens in een verkeerde doosje liggen..
Afbeeldingslocatie: http://img12.imageshack.us/img12/696/dsc00023qak.jpg

:z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JCRags
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-01-2022
Zo al weer een deel 2 topic van SF4. Er spelen dus nog best veel mensen SF4. Ik ben nu al een tijdje gestopt met spelen anders heb ik andere spelen voor niks gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JCRags
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-01-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aryawn
Ik denk dat ik G1 wel haal voordat ik zaterdagavond op vakantie ga. Vanmiddag weer 5/7 toernooien gewonnen, nu hoef ik nog maar zo'n 500 punten te halen.

Zodra ik terug ben ga ik het er de resterende dagen van de vakantie wel van nemen. Ben namelijk ingeloot voor geneeskunde, dus ik denk niet dat ik dan veel tijd zal hebben om te spelen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oguz286 schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 15:43:
Ok, ok, ik heb me 'ingeschreven' (Miza moet me ff toevoegen aan de lijst).

Tjah, nu wordt het dus oefenen, oefenen, oefenen... daar gaat m'n sociale leven :'( :D

Trouwens, jammer dat er geen third strike toernooi is, zou ook wel leuk zijn :P Heb ik weer een smoes om te oefenen met Joey :P
Wil wel een keer tege joey, jij sparre :I

De tourney is verplaatst naar 24 juni ! @ 3s added

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 305046 op 17-07-2009 06:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emersion
  • Laatst online: 06-02 11:12
Mij ook maar ingeschreven, geloof dat ik net op tijd ben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aryawn
Ik kan helaas niet meedoen met het PS3-toernooi. Volgende keer beter.

En mijn verblijf in G1 was maar van korte duur. Ik won mijn laatste Championship, +110, rank up. Vrijwel meteen daarna kreeg ik "the last match did not conclude properly" (verrassing!) en werden de punten afgepakt. Mijn Disconnect % is hetzelfde gebleven, dat valt dan wel weer mee. lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aryawn schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 14:09:
Ik kan helaas niet meedoen met het PS3-toernooi. Volgende keer beter.

En mijn verblijf in G1 was maar van korte duur. Ik won mijn laatste Championship, +110, rank up. Vrijwel meteen daarna kreeg ik "the last match did not conclude properly" (verrassing!) en werden de punten afgepakt. Mijn Disconnect % is hetzelfde gebleven, dat valt dan wel weer mee. lol
Het is dat de ps3 nog niet retro is, anders de AVGN een mooi stukkie kunnen maken
my points are gone AGAIN, this is horse sh*t, f*ck, *ss etc etc :P

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aryawn
Precies wat ik ook zeg, haha.

EVO is begonnen. Volg het nu!

http://evo2k.com/live/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elbaceever
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-01 10:05
ben echt benieuwd naar de finals van zondag...

finale: Wong / Daigo? :o

iRacing Profiel - Race Rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

* Acid_Burn heeft em eindelijk origineel
GFWL Tag (pc): RickDangerous72

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die stream is ook but zeg -_- Is al een hele tijd offline en daarvoor hadden ze problemen...

Is er geen andere stream die WEL werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
Nvm.

[ Voor 126% gewijzigd door firlian op 18-07-2009 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aryawn
Het werkt nu weer. Ik heb wel een aantal goede matches gezien van mensen als Valle, Gootecks, Ricky Ortiz.

De match van Gootecks was wel grappig om te zien. Gootecks had in het begin wat tijd nodig om de patronen van zijn tegenstander (een random Fei Long speler) uit te vogelen. Hij gebruikte de hele tijd hetzelfde trucje en het werkte misschien twee keer, maar daarna niet meer. Hij won zowaar een ronde, je zag hem en zijn aanhang toen ook helemaal blij worden. Vervolgens werd hij toch wel genadeloos afgemaakt.

Maar dat was in poule 4. Ben benieuwd wat er in de tussentijd allemaal is gebeurd.
Elbaceever schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 21:04:
ben echt benieuwd naar de finals van zondag...

finale: Wong / Daigo? :o
Waarschijnlijk zal het zoiets worden, maar stiekem hoop ik op een West Coast speler in de finale.

[ Voor 27% gewijzigd door Aryawn op 18-07-2009 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RavonsDaro
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:08

RavonsDaro

Mens-erger-je-nietje

Geweldig spel maar het schijnt dat ik na een tijdje (op de PC, offline) verschrikkelijk FPS drops krijg waardoor het spel onspeelbaar wordt. Geen idee wat het veroorzaakt.. Ik kan een tijdje vloeiend spelen maar na voornamelijk bij een gevecht tegen E. Honda/Zangief zakt de FPS omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elbaceever
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-01 10:05
Wow, als je sommige ziet spelen op Evo dan stel je uw eigen niveau redelijk in vraag. Highlights voor mij waren voorlopig:

- De vele Uber Dhalsims.. respect http://www.ustream.tv/recorded/1823112 (de 2de battle bv)
- Valle zijn rushdowns met dictator int algemeen
- De geschifte Gen speler ( zit die ondertussen in de Semis?)

iRacing Profiel - Race Rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Is er ergens nog een verzameling met losse filmpjes te zien? Heb het gister gevolgd totdat de stream down ging, het filmpje dat je linkt laat hetzelfde zien.

Of iemand die een goede community site weet waar het eea samengevat is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Omg Ricky Tran met z'n Chun Li had Daigo echt BIJNA :o Wow dat was echt netjes!

ED MA _/-\o_ Go Akuma go! :D

[ Voor 17% gewijzigd door Oguz286 op 19-07-2009 03:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Lol, ik zag het maar verwachtte wel dat Daigo zou winnen omdat hij mr.comeback himself is. Ben speciaal voor die match blijven kijken, even kijken wat er nog komt anders ga ik pitten..

Vond die Sim tegen Ross z'n Honda wel irritant; het hoort er bij maar dat is 1 type waar ik niet tegen kan spelen (een run a way type zoals een Sagat die meerendeels alleen tigers en roundhouses geeft)

[ Voor 35% gewijzigd door Mr.Nash op 19-07-2009 03:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
Zit ik naar kuma match te kijken, trekt weer iemand de video stekker eruit. Echt slecht voor elkaar daar. En dan willen ze morgen 30k viewers hebben tijdens finals. Vind 10k al veel, bedoel je moet wel erg into SFIV zijn om naar zo'n crappy video stream te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Jammer, had vaile z'n dictator nog een keer willen zien vandaag. Nu maar gaan slapen en hopen dat geen van mn favorieten uit wordt geschakeld..

EDIT; ok nu echt. ED MA nice comeback!

[ Voor 12% gewijzigd door Mr.Nash op 19-07-2009 04:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
Gruwelijke match van Ed ma met akuma net :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En die match heb ik niet gezien :'( Is er een opgenomen versie ergens? Ed Ma is een beest met Akuma _/-\o_

Ik heb het gezien... ED MAAAA!!! _/-\o_

[ Voor 17% gewijzigd door Oguz286 op 19-07-2009 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
Het was gruwelijk in de zin dat hij werd afgeslacht door een Seth speler, en in match 2, ronde 2 een mooie comeback maakte. Natuurlijk deed hij dat alleen maar om de crowd te hype O-)

[ Voor 19% gewijzigd door firlian op 19-07-2009 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Het leek wel dat hij in problemen zat tbh, die Seth player had ook beter met Seth kunnen blijven spelen in plaats van naar Viper te switchen.

Vanochtend was ik na 2 uur slaap weer wakker om de 5v5 matches te bekijken. SoCal is afgeslacht! EC is naar huis gegaan met de win..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djerror
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Mr.Nash schreef op zondag 19 juli 2009 @ 16:50:
Het leek wel dat hij in problemen zat tbh, die Seth player had ook beter met Seth kunnen blijven spelen in plaats van naar Viper te switchen.

Vanochtend was ik na 2 uur slaap weer wakker om de 5v5 matches te bekijken. SoCal is afgeslacht! EC is naar huis gegaan met de win..
Die Sakura van Sabre? geloof ik die was zo vet tegen gootecks en alex valle..ownage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Wraaah.. wat is de ultimate van sakuta KUT met een pad. Ik worstel nog steeds met die Seth nu met sakura. 1e ronde een perfect. Dan wordt ie uber en krijg ik niet eens de kans om te reageren. Hoe verdedig je je tegen de uber van seth? Standaard block werkt gewoon niet.

Kan niet wachten tot mijn onderdelen binnen zijn zodat ik mijn stick kan bouwen.

[ Voor 13% gewijzigd door Acid_Burn op 19-07-2009 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://www.dutchnoobz.nl/ranking-battles/online-ranbats/141

PS3 :I

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 305046 op 20-07-2009 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Ik zal me inschrijven morgen op PSN...Nog genoeg tijd om wat skills te vergaren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeetje zeg, eerst 18 matches tegen Joey die ik allemaal heb verloren (maar wel wat van leer) en daarna NET voordat ik wil slapen win Firlian (insomniaman) ook nog eens spelen. Nadat 10 ronden van hem heb verloren is het wel tijd dat ik mag gaan slapen denk ik O-)

Ik merk wel dat als ik SF speel dat ik in het begin toch aardig kan spelen, maar dat ik snel moe wordt. Misschien omdat ik net een heel druk studiejaar achter de rug heb en dat ik zo gaar als een garnaal ben, dat ik daarom niet lang m'n concentratie op pijl kan houden. Ik heb dan ook altijd ontzettend veel honger na sf (cafetaria's moeten ook verdienen :P ).

Het lijkt wel alsof iedereen stiekem afspreekt: "Ok, VANDAAG gaan we allemaal hem uitdagen :D"

Ggs, beide!

[ Voor 7% gewijzigd door Oguz286 op 20-07-2009 03:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
Moet je ook maar op bed liggen om 3uur snachts. ;) Had moeite om mensen te vinden met een goede connection (heel raar om deze tijd...) en toen zag ik dat jij nog lekker in training mode zat. En omdat ik me dacht te herinneren dat jij veel beter was geworden en nu meester bent van alle kuma combos en ultra setups... :9~

Wat mij wel opviel was dat het betreft handicap niks uitmaakte of ik nu met bison, gouken of ken speelde. Normaal merk ik een enorm verschil, dat ik bijv. enorm wordt ingemaakt met ken/gouken.

En die combos van mij gingen echt niet lekker hoor (10% succes of zo)., ook al viel je dat dus blijkbaar niet op als niet-bison speler Bijna elke combo moet eindigen in mk, scissor kicks. Vreemd genoeg zat ik net in training mode wel weer gelijk op 70% success. |:(
Edit: lijkt wel alsof online de timing anders is of zo (toch dat beetje lag misschien :S)

Oja, en wie is Joey? :P

[ Voor 5% gewijzigd door firlian op 20-07-2009 04:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aryawn
Vanwege het tijdverschil kan ik vanaf hier makkelijk de matches live volgen. Net Ed Ma vs Eduardo gezien. Sjezus, wat goed.

EDIT: Daigo vs J Wong begint nu. :D

Ik zal niets verklappen, maar dat waren twee hele goede matches.

[ Voor 17% gewijzigd door Aryawn op 20-07-2009 06:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Heb speciaal m'n wekker gezet, ben 4 uur naar bed gegaan om anderhalf uur later speciaal wakker te worden voor deze finals.

Ik gok dat de finale weer Justin vs Daigo wordt; ik hoop op de andere japanner (dan) though..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
Hebben jullie geen last van freezes? Ik heb namelijk telkens 10sec beeld -> 20sec freeze -> repeat...
Tijdens HD remix (voor SFIV finals) had daar geen last van.
Commentaar zonder bewegend beeld is niet zo leuk om naar te kijken >_>
Ben dus ook gestopt met kijken nu, super k*t stream 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door firlian op 20-07-2009 06:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Wel freezes maar ben wel gek genoeg om te blijven kijken. Wel jammer van Dan net, Capcom zal zsm console characters op de arcades moeten introduceren om zulke dingen in de toekomst tegen te gaan imho..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
Ik kijk het liever later zonder freezes.

En de big capcom chief uit japan zei net dat hij aankomende weken/maanden met groot nieuws komt over een nieuwe SFIV game/uitbreiding oid waar hij nu nog niets over kon zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aryawn
Ik heb hier gek genoeg geen last van freezes.

En de finales zijn tot nu toe echt heel spannend. Wedstrijd om de 3e plaats was echt ongelooflijk. Nu de GRAND FINALS!

Edit: WOW, intens. Elke SF4 speler moet dit gewoon zien. Geen spoilers hier.

[ Voor 36% gewijzigd door Aryawn op 20-07-2009 07:29 ]

Pagina: 1 2 ... 62 Laatste