Street Fighter IV (check dit en dat) komt een dezer dagen uit op de PS3 en XBOX 360. In dit topic kan je over 't spel praten, maar aangezien goede controls belangrijk is voor de gameplay wil ik graag een discussie starten over verschillende controllers. Het is namelijk praktisch een feit dat de 360 controller incompetent is voor een goed potje SF4, vanwege de inferieure vierpuntdruktoets (heerlijk woord toch: vierpuntdruktoets).
Ik heb SF4 al met de standaard 360 controller gespeeld en 't is "te doen" met het analoge stickje. Echter, als je ook maar een beetje fanatiek SF wil spelen, dan kan je er niet onderuit dat je een andere controller nodig hebt. Daarom wil ik graag naar jullie ervaringen vragen betreffende controllers voor SF4 (of one-on-one beat 'm ups op de 360/PS3 in 't algemeen). Hier op gametrailers is een feature van de arcade sticks van Mad Catz. Gamespot heeft een arcade stick roundup gemaakt, waarin ze vrij kritisch zijn op de Mad Catz arcade stick.
NB: Al deze controllers zijn bedraad, muv de PS3 gamepad die mbv een dongle wireless is.
Vriendelijk verzoek de onderstaande poll louter aan mee te doen als je enigsinds fanatiek een one-on-one beat 'm up speelt op een console:
Poll: Welke controller gebruik jij voor je favoriete one-on-one beat 'm up?
• standaard 360 controller
• standaard PS3 controller
• Mad Catz gamepad
• Mad Catz arcade stick
• Mad Catz tournament edition arcade stick
• Hori arcade stick
• Hori arcade stick pro
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
Hier volgt een roundup van de verschillende controllers.

Ik heb SF4 al met de standaard 360 controller gespeeld en 't is "te doen" met het analoge stickje. Echter, als je ook maar een beetje fanatiek SF wil spelen, dan kan je er niet onderuit dat je een andere controller nodig hebt. Daarom wil ik graag naar jullie ervaringen vragen betreffende controllers voor SF4 (of one-on-one beat 'm ups op de 360/PS3 in 't algemeen). Hier op gametrailers is een feature van de arcade sticks van Mad Catz. Gamespot heeft een arcade stick roundup gemaakt, waarin ze vrij kritisch zijn op de Mad Catz arcade stick.
NB: Al deze controllers zijn bedraad, muv de PS3 gamepad die mbv een dongle wireless is.
Vriendelijk verzoek de onderstaande poll louter aan mee te doen als je enigsinds fanatiek een one-on-one beat 'm up speelt op een console:
Poll: Welke controller gebruik jij voor je favoriete one-on-one beat 'm up?
• standaard 360 controller
• standaard PS3 controller
• Mad Catz gamepad
• Mad Catz arcade stick
• Mad Catz tournament edition arcade stick
• Hori arcade stick
• Hori arcade stick pro
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
Hier volgt een roundup van de verschillende controllers.
Mad Catz
Niet geheel toevallig is het dat bij de launch van SF4 er drie alternatieve controllers op de markt gebracht worden door Mad Catz.Gamepad

Arcade stick

Tournament edition arcade stick

Hori
Daarnaast zijn er twee controllers van het ervaren bedrijf Hori beschikbaar. Dit is een erkende producent van controllers.Arcade stick

Arcade stick Pro

"I came here to chew gum and kick ass... and I'm all out of gum." -- They Live