Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arathorn8
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-09-2024
Street Fighter IV (check dit en dat) komt een dezer dagen uit op de PS3 en XBOX 360. In dit topic kan je over 't spel praten, maar aangezien goede controls belangrijk is voor de gameplay wil ik graag een discussie starten over verschillende controllers. Het is namelijk praktisch een feit dat de 360 controller incompetent is voor een goed potje SF4, vanwege de inferieure vierpuntdruktoets (heerlijk woord toch: vierpuntdruktoets).

Ik heb SF4 al met de standaard 360 controller gespeeld en 't is "te doen" met het analoge stickje. Echter, als je ook maar een beetje fanatiek SF wil spelen, dan kan je er niet onderuit dat je een andere controller nodig hebt. Daarom wil ik graag naar jullie ervaringen vragen betreffende controllers voor SF4 (of one-on-one beat 'm ups op de 360/PS3 in 't algemeen). Hier op gametrailers is een feature van de arcade sticks van Mad Catz. Gamespot heeft een arcade stick roundup gemaakt, waarin ze vrij kritisch zijn op de Mad Catz arcade stick.

NB: Al deze controllers zijn bedraad, muv de PS3 gamepad die mbv een dongle wireless is.

Vriendelijk verzoek de onderstaande poll louter aan mee te doen als je enigsinds fanatiek een one-on-one beat 'm up speelt op een console:
Poll: Welke controller gebruik jij voor je favoriete one-on-one beat 'm up?
standaard 360 controller
standaard PS3 controller
Mad Catz gamepad
Mad Catz arcade stick
Mad Catz tournament edition arcade stick
Hori arcade stick
Hori arcade stick pro
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=324966&layout=1&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Hier volgt een roundup van de verschillende controllers.

Mad Catz

Niet geheel toevallig is het dat bij de launch van SF4 er drie alternatieve controllers op de markt gebracht worden door Mad Catz.
Gamepad
Afbeeldingslocatie: http://www.bol.com/imgbase0/large/GAMESCOVER/FC/2/7/4/2/2/2742281.gif
Arcade stick
Afbeeldingslocatie: http://www.bol.com/imgbase0/large/GAMESCOVER/FC/2/7/4/3/4/2743421.gif
Tournament edition arcade stick
Afbeeldingslocatie: http://www.bol.com/imgbase0/large/GAMESCOVER/FC/2/7/4/3/4/2743420.gif

Hori

Daarnaast zijn er twee controllers van het ervaren bedrijf Hori beschikbaar. Dit is een erkende producent van controllers.
Arcade stick
Afbeeldingslocatie: http://www.bol.com/imgbase0/large/GAMESCOVER/FC/2/6/7/4/3/2674395.gif
Arcade stick Pro
Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/412vpHNByzL._SS400_.jpg

"I came here to chew gum and kick ass... and I'm all out of gum." -- They Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperion
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:27
Ben zelf geintereseerd in zowel de MadCatz tournament edition arcade stick en de MadCatz Gamepad,

heb ze beide dus ook in bestelling staan en hopelijk vrijdag (of eerder) binnen ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Voor de echte gebruikerservaringen ga je zowiso nog wat geduld moeten hebben aangezien ze hier nog niet te koop zijn ;)
Ik ga voor de gamepad, ondertussen reeds besteld. Wou eerst voor de arcadestick gaan, maar ik lees er teveel slechte dingen over. Vooral het feit dat je ze zelf niet kan onderhouden is voor mij een afknapper. Een degelijke arcadecontroller moet je zelf kunnen openvijzen om onderdelen te cleanen/vervangen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arathorn8
  • Laatst online: 23-09-2024
[b][message=31512774,noline][...]Vooral het feit dat je ze zelf niet kan onderhouden is voor mij een afknapper. Een degelijke arcadecontroller moet je zelf kunnen openvijzen om onderdelen te cleanen/vervangen.
Als je alles wil kunnen vervangen, dan kan je 't beste gewoon voor de tournament edition gaan. Wel duur. Ik weet niet in hoe verre je die Hori sticks kunt onderhouden.

Ik twijfel, maar neig naar de gamepad om 4 redenen:
- heb altijd al op de snes SF gespeeld, dus ben nogal gewend aan een controller.
- goedkoper
- kleiner
- arcade sticks wil je echt op tafel kunnen zetten voor je, liefst erbij staan, maar iig niet zo'n ding op je schoot houden

"I came here to chew gum and kick ass... and I'm all out of gum." -- They Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104593

Ik heb zo'n fightpad besteld, overigens snap ik niet dat mensen stemmen voor de standaard Xbox 360 controller. Het is onmogelijk om met zo'n gare D-Pad een fighting game te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Anoniem: 104593 schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 11:53:
Ik heb zo'n fightpad besteld, overigens snap ik niet dat mensen stemmen voor de standaard Xbox 360 controller. Het is onmogelijk om met zo'n gare D-Pad een fighting game te spelen.
Er zit ook een analoge stick op. Jeweettoch, zo'n ding dat ook op de arcadecontroller zit :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In de HK is deze meneer al niet zo gewenst meer, laat staan in topics buiten de HK :).

[ Voor 87% gewijzigd door een moderator op 17-02-2009 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Ik gebruik nu ook mijn 360 controller alleen werkt dit niet echt relaxed, daarom ben ik nu ook wel geïnteresseerd in een arcade stick.
Zo een wil ik ook wel, alleen is deze voor de ps3, weet iemand waar ik zo iets kan vinden voor ongeveer hetzelfde bedrag voor een 360?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:21
Ik zou zeggen doe mee met http://www.mediamarkt.nl/specials/sf4/index.html en win een Arcade kast :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Jammer... ik wou de madcatz fightstick halen, maar blijkbaar is er wat problemen hiermee:
http://www.joystiq.com/20...-sfiv-fightstick-defects/

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kev7381
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:46
Ik wil heel graag de Tournament edition arcade stick hoop dat die makkelijk te krijgen is...::S::S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-04 07:47
Boeboe schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 13:05:
[...]

Er zit ook een analoge stick op. Jeweettoch, zo'n ding dat ook op de arcadecontroller zit :)
Klopt, maar een arcadestick bedien je niet alleen met je linkerduim. Zeker de snelle bewegingen zijn erg onnauwkeurig met de controller. Wil je een beetje goed worden, zal je toch met een goede d-pad of arcade stick moeten spelen...

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcd87
  • Niet online
Kev7381 schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 22:44:
Ik wil heel graag de Tournament edition arcade stick hoop dat die makkelijk te krijgen is...::S::S
Las gister dat er nog een aantal gemaakt worden. Dus als je de verschillende sites in de gaten houdt misschien dat je dalijk met de 2e batch geluk hebt.
kmf schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 21:15:
Jammer... ik wou de madcatz fightstick halen, maar blijkbaar is er wat problemen hiermee:
http://www.joystiq.com/20...-sfiv-fightstick-defects/
Houdt er wel rekening mee dat je altijd alleen de slechte verhalen hoort met zoiets he ;) Mensen waarbij het goed werkt zijn minder snel geneigd te posten over hoe goed dat ding wel niet werkt omdat die gewoon lekker zitten te spelen ipv te klagen :P
Ik denk zelf dat ik gewoon nog even een maandje of 2 wacht met kopen, dan zullen dit soort problemen wel opgelost zijn hoop ik.

Weet iemand trouwens hoe je Akuma vrijspeelt? Ik heb nu de eerste 6 unlockables vrijgespeeld. Toen met Ryu met 3 ultra combo's geeindigd en 2 perfects, maar wel 2 continues en toen kwam Akuma niet.
Moet ik nou 2 ultra combo's + 2 perfects doen zonder continues? Of eerst nog arcade mode uitspelen met alle 6 de unlockables, dat las ik ook ergens namelijk?

Ik denk dat ik gewoon 2 ultra + 2 perfect zonder continues moet doen, maar als iemand dit kan bevestigen zou wel mooi zijn :) Op internet vind ik ook nog niet echt superveel.

Edit: Lees nu weer dat je alleen de 1e match met een perfect hoeft te winnen, en de rest gewoon zonder perfects of super/ultra combo's en geen continues. Ik laat vanavond wel even weten wat er gewerkt heeft :)

[ Voor 32% gewijzigd door bcd87 op 18-02-2009 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-04 19:11

Sm0k3r

cough...cough...

Boeboe schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 10:08:
Voor de echte gebruikerservaringen ga je zowiso nog wat geduld moeten hebben aangezien ze hier nog niet te koop zijn ;)
Ik ga voor de gamepad, ondertussen reeds besteld. Wou eerst voor de arcadestick gaan, maar ik lees er teveel slechte dingen over. Vooral het feit dat je ze zelf niet kan onderhouden is voor mij een afknapper. Een degelijke arcadecontroller moet je zelf kunnen openvijzen om onderdelen te cleanen/vervangen.
Waar heb je die besteld aangezien ze alleen UK leveren (de UK store dan)?

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcd87
  • Niet online
Boeboe schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 10:08:
Bij de standaard editie kan je toch ook gewoon met gemak een nieuwe joystick en buttons erin gooien? Dat dacht ik in ieder geval gelezen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-04 12:39

DarthDavy

Excellent!

Alhoewel met de gewone controller van de PS3 goed te doen is, heb ik ook zo'n FightPad van MadCatz besteld. Twee zelfs: eentje van Ryu en eentje met Chun-Li op. Ook op twee verschillende plaatsen besteld zodat ik zeker ben dat ik er toch eentje heb. Heb ik er twee, geen probleem, dat maakt dan dat er lekker mensen (zonder hun eigen controller) over de vloer kunnen komen om SFIV te spelen en het toch eerlijk blijft.

Bij de SNES had ik maar 1 controller gekocht met de zes toetsen op de voorkant. Dat gaf toch wel problemen als je met twee wilde spelen. Om het eerlijk te houden moest je met de standaard controllers gaan spelen, maar ik oefende wel met de speciale controller.

Hopelijk komen de twee MadCatz FightPadjes hier netjes toe ergens volgende week.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-04 19:11

Sm0k3r

cough...cough...

DarthDavy schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 14:03:
Alhoewel met de gewone controller van de PS3 goed te doen is, heb ik ook zo'n FightPad van MadCatz besteld. Twee zelfs: eentje van Ryu en eentje met Chun-Li op. Ook op twee verschillende plaatsen besteld zodat ik zeker ben dat ik er toch eentje heb. Heb ik er twee, geen probleem, dat maakt dan dat er lekker mensen (zonder hun eigen controller) over de vloer kunnen komen om SFIV te spelen en het toch eerlijk blijft.

Bij de SNES had ik maar 1 controller gekocht met de zes toetsen op de voorkant. Dat gaf toch wel problemen als je met twee wilde spelen. Om het eerlijk te houden moest je met de standaard controllers gaan spelen, maar ik oefende wel met de speciale controller.

Hopelijk komen de twee MadCatz FightPadjes hier netjes toe ergens volgende week.
Mag ik vragren waar jij ze hebt besteld, heb alleen USA gevonden en de UK store van MadCatz zelf.

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcd87
  • Niet online
Meh, kom net van de Gameshop vandaan bij mij in de buurt, hebben ze die Madcatz SE niet :( Werd me zelfs verteld dat ze die versie waarschijnlijk hier niet uit gaan geven? Lijkt me vreemd. Ze hadden gister wel een aantal TE's binnengehad, maar die is me te duur. Nu dus maar gereserveerd op Bol.com, daar staat 20 februari als verwachte datum dus hoop dat dat ook daadwerkelijk zo is.

Mocht die echt niet te krijgen zijn hierzo dan hadden ze wel fightpads daar zag ik dus dan haal ik er daar wel een van :)

Oh.. Akuma is trouwens alleen 1e ronde een perfect en de rest gewoon normaal (niet perfect, geen ultra/super combo) en geen continues :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Sm0k3r schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 14:08:
[...]

Mag ik vragren waar jij ze hebt besteld, heb alleen USA gevonden en de UK store van MadCatz zelf.
eBay-shops. Maar beide verkopen ze nu ook niet meer. Eentje uit Duitsland en eentje uit de USA.

Ik heb wel gezien bij Bol ( http://www.bol.com/nl/p/g...04004006474466/index.html ), maar die versturen niet naar België en nu ook bij 12game.com ( http://www.12game.com/PS3...IV_Wirless_Fight_Pad.aspx ). Bij beide shops kan je wel de faceplate niet kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy_Fish
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-04 20:57

Freddy_Fish

de Verdwenen Zeewierzaadjes

Speel nu met de standaard 360 controller, maar heb nu vaak dat als ik links of recht indruk naar boven ook meegaat. Hebben meer mensen dit probleem en lost die normale Mad Catz gamepad dit op?

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Sm0k3r schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 14:08:
[...]

Ook via amazon.co.uk
http://www.amazon.co.uk/s...+&sprefix=street+fighter+

play.com
http://www.play.com/Searc...ter&page=search&pa=search

Allemaal nog pre-order

[ Voor 24% gewijzigd door Bullus op 19-02-2009 01:52 ]

|2600k|Asus 290|

• Mr.Nash
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-04 21:53

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Volgens Bol zou ik het de 20ste in huis hebben, heb dit nagevraagd per mail aangezien ik de TE gewoon kon ophalen gister in Tilburg. Nu maar hopen dat hij er morgen ook is aangezien die Ps3 pad me begint te irriteren :S..

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-04 15:16
ik heb dinsdag mn fightpad opgehaald bij de gameshop (ryu) moet zeggen dat het een stuk relaxter speelt dan die gare 360 dpad.... al zit ik nu toch stiekem te kijken naar een TE stick......

• Count
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-08-2023
Gimbooze schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 17:13:
Meh, kom net van de Gameshop vandaan bij mij in de buurt, hebben ze die Madcatz SE niet :( Werd me zelfs verteld dat ze die versie waarschijnlijk hier niet uit gaan geven? Lijkt me vreemd. Ze hadden gister wel een aantal TE's binnengehad, maar die is me te duur. Nu dus maar gereserveerd op Bol.com, daar staat 20 februari als verwachte datum dus hoop dat dat ook daadwerkelijk zo is.

Mocht die echt niet te krijgen zijn hierzo dan hadden ze wel fightpads daar zag ik dus dan haal ik er daar wel een van :)

Oh.. Akuma is trouwens alleen 1e ronde een perfect en de rest gewoon normaal (niet perfect, geen ultra/super combo) en geen continues :P
Welke gameshop? Ik ben momenteel op zoek naar een TE :)

Great minds think in parallel gutters.

• bcd87
  • Niet online
Gameshop Den Haag: http://www.gameshop.nl

Edit: Heb ze net nog aan de lijn gehad (wou ff een fightpad halen voor totdat ik een SE heb :P) maar die TE's zijn uitverkocht, krijgen ze volgende maand ook pas weer binnen.

[ Voor 63% gewijzigd door bcd87 op 19-02-2009 19:03 ]

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Heb nu een avondje met de gamepad gespeeld, en ik moet zeggen dat hij me héél erg bevalt. Zij die de Saturn controllers kennen: De d-pad is daarmee vergelijkbaar en is heerlijk om combos mee te doen :). Het is dus eerder een joystick vermomd als d-pad. Achteraan heb je een switch om te kiezen tussen analoog en digitaal en iedere knop kan je ook configureren als turboknop.
Je betaalt niet enkel voor de leuke afbeelding erop: technisch gezien is het zeker zijn 40 euro waard, daarvoor kan ik geen betere vinden in de gemiddelde winkel :)

Hij werkt trouwens ook probleemloos op je pc wanneer je hem daar in een usb poort plugt ;).

[ Voor 7% gewijzigd door boe2 op 19-02-2009 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klopt het dat de boel in Europa tot 15 april is uitgesteld :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kajun
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Na lang naar een stick te hebben gezocht, en tot de conclusie te zijn gekomen dat mijn favoriet, de Hori HRAP3 SA bijna nergens te verkijgen is, heb ik vandaag de Tournament Edition stick gekocht, en gelijk uitgeprobeerd op zowel de PS3 als op de PC. Mijn eerste indruk:
- De stick zit in een hele mooie verpakking, het openen van de doos gaf mij haast het kerstmis gevoel;
- Het compartiment voor de USB snoer is zeer handig
- Hij is vrij groot, en zwaar. Het lijkt haast meer dan 2.95kg. Heb er absoluut geen problemen mee om hem op de schoot te houden tijdens het spelen;
- De Sanwa knoppen voelen fijn aan, en zijn ideaal voor 'finger drumming techniques' (het hitten van meerdere knoppen om dat kans op een mislukte move te verkleinen)
- De stick voelt solide aan; niet iets wat snel kapot gaat.

Nu heb ik weinig stick ervaring, maar het viel me dat shoryuken's e.d. makkelijker afgingen dan verwacht. 360's waren nog nooit zo gemakkelijk geweest. Maar ik heb hem ook op Alpha 3 (PC) geprobeerd, en daar ging het om één of andere reden stroef. Vreemd genoeg werkt hij daar alleen als de stick in left analogue mode stond. Ik heb A3 veel gespeeld, op keyboard, en daarmee kan ik eenvoudige 1-2-3 combo's (e.g. jump in Fierce, low forward into Hadouken, of supers) of bij wijze van spreken met mijn ogen dicht. Maar met de stick lukt het voor geen meter. Shoryuken's aan de rechterkant lukken niet echt. Ik zal wel de nodige tijd moeten investeren om met de stick dit niveau ook maar enigszins te benaderen. Dat komt wel goed denk ik. Vreemd genoeg gingen shoryuken's makkelijker af in SF4; voor mij onduidelijk of het nou aan de inputregistratie van Windows ligt, of dat de 'window' een stuk groter is in SF4.

MKWii : 2750 1247 3905 || Super Metroid Orchestral Game Concert || Secret of Mana Danger!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Boeboe schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 23:19:
Heb nu een avondje met de gamepad gespeeld, en ik moet zeggen dat hij me héél erg bevalt. Zij die de Saturn controllers kennen: De d-pad is daarmee vergelijkbaar en is heerlijk om combos mee te doen :). Het is dus eerder een joystick vermomd als d-pad. Achteraan heb je een switch om te kiezen tussen analoog en digitaal en iedere knop kan je ook configureren als turboknop.
Je betaalt niet enkel voor de leuke afbeelding erop: technisch gezien is het zeker zijn 40 euro waard, daarvoor kan ik geen betere vinden in de gemiddelde winkel :)

Hij werkt trouwens ook probleemloos op je pc wanneer je hem daar in een usb poort plugt ;).
Mooi zo. Leuk om te lezen dat het geen verloren geld is. Ik verwacht de mijne uit de US-shop ook volgende week binnen te krijgen. Vanuit Duitsland heb ik te horen gekregen dat MadCatz hun bestelling uitgesteld hebben tot maart.

Wat ik me nu afvraag: moeten er batterijen in die fightpad of werkt ie oplaadbaar zoals de normale playstation controller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

*edit* gaat over de ps3 controller, nevermind
PS3 is gewoon oplaadbaar, geen gelul met batterijen en geen draad!!
goed dat je zo blij bent (drie uitroeptekens), maar dat gelul met batterijen was zowiso enkel met de 360 controller, voor zover ik weet zijn ALLE ps3 controllers oplaadbaar ;)

[ Voor 157% gewijzigd door boe2 op 20-02-2009 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136772

Boeboe schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 09:16:
De xbox360 versie is bedraad, geen geklooi met batterijen ;)
PS3 is gewoon oplaadbaar, geen gelul met batterijen en geen draad!! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:35

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Kajun schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 02:09:
Na lang naar een stick te hebben gezocht, en tot de conclusie te zijn gekomen dat mijn favoriet, de Hori HRAP3 SA bijna nergens te verkijgen is, heb ik vandaag de Tournament Edition stick gekocht, en gelijk uitgeprobeerd op zowel de PS3 als op de PC. Mijn eerste indruk:
- De stick zit in een hele mooie verpakking, het openen van de doos gaf mij haast het kerstmis gevoel;
- Het compartiment voor de USB snoer is zeer handig
- Hij is vrij groot, en zwaar. Het lijkt haast meer dan 2.95kg. Heb er absoluut geen problemen mee om hem op de schoot te houden tijdens het spelen;
- De Sanwa knoppen voelen fijn aan, en zijn ideaal voor 'finger drumming techniques' (het hitten van meerdere knoppen om dat kans op een mislukte move te verkleinen)
- De stick voelt solide aan; niet iets wat snel kapot gaat.

Nu heb ik weinig stick ervaring, maar het viel me dat shoryuken's e.d. makkelijker afgingen dan verwacht. 360's waren nog nooit zo gemakkelijk geweest. Maar ik heb hem ook op Alpha 3 (PC) geprobeerd, en daar ging het om één of andere reden stroef. Vreemd genoeg werkt hij daar alleen als de stick in left analogue mode stond. Ik heb A3 veel gespeeld, op keyboard, en daarmee kan ik eenvoudige 1-2-3 combo's (e.g. jump in Fierce, low forward into Hadouken, of supers) of bij wijze van spreken met mijn ogen dicht. Maar met de stick lukt het voor geen meter. Shoryuken's aan de rechterkant lukken niet echt. Ik zal wel de nodige tijd moeten investeren om met de stick dit niveau ook maar enigszins te benaderen. Dat komt wel goed denk ik. Vreemd genoeg gingen shoryuken's makkelijker af in SF4; voor mij onduidelijk of het nou aan de inputregistratie van Windows ligt, of dat de 'window' een stuk groter is in SF4.
Ik zit al een poosje te zoeken naar een controller die ik ook op de PC kan gebruiken en sinds ik SF IV heb ook naar een arcade stick achtig iets. Maar de MadCatz Tournament Edition stick is dus zowel op de PS3 als op de PC aan te sluiten? Dat is voor mij een extra reden om voor een (toch relatief) dure stick te gaan. In de reviews van de meeste controllers kan je vaak niet terugvinden of je de controller ook op de PC kan aansluiten

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-08-2023
Zowel de X360 als de PS3 stick is met de PC te gebruiken via USB. De Tournament Edition SF4 stick word inderdaad nogal hoog aangeschreven door diverse lui, alleen is hij dus moeilijk verkrijgbaar op dit moment.

Great minds think in parallel gutters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248013

Hoe lang is de kabel bij de X360 fightpad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
  • Laatst online: 00:01
Jammer dat die fightpads niet draadloos zijn te krijgen voor de xbox360.
Ik wacht al heel lang op betere gamepads (al sinds ik DOA4 heb en dat is al uuuh 3 jaar denk ik), maar om nu weer een gamepad met draad te kopen, dat is toch gewoon terug in de tijd? :|

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Terug in de tijd? De meeste gamepads die je in de winkel koopt zijn nochtans bedraad. Zie ook niet echt de meerwaarde in van draadloze controllers, tenzij je ermee wil gaan werpen.

En ja, ik heb mijn usb kabel permanent aan mijn ps3 controller hangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fightpad zo juist besteld, direct uit voorraad leverbaar volgens de webshop, nu hopen dat ik hem binnen heb voor Street Fighter IV er is. Ik vind hem overigens wel prijzig, kwam uit op zo'n 50 euro inc. verzendkosten dus ik ben benieuwd naar de kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-05-2021
Ook net een Fightpad besteld (+ xbox + SFIV) :D
Wel random plaatje (bij 12Game.com), maar vind ze allemaal niet lelijk, dus dat is voor mij niet zo'n probleem :)
Zou eigenlijk ook graag een arcade stick willen proberen wanneer ze goed leverbaar zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-04 14:18

KneoK

Not in a million lightyears

Boeboe schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 09:16:
*edit* gaat over de ps3 controller, nevermind

[...]

goed dat je zo blij bent (drie uitroeptekens), maar dat gelul met batterijen was zowiso enkel met de 360 controller, voor zover ik weet zijn ALLE ps3 controllers oplaadbaar ;)
Ach, een 360 controller + battery charge pack is net zo duur als een PS3 controller, dus effectief scheelt het niets dan een klein beetje extra moeite ;)

Ik zit enorm te twijfelen tussen de gamepads en arcade sticks. Met een gamepad zal ik sneller en makkelijker op een redelijk niveau zitten, maar met een arcade stick en iets meer tijd kan ik de lat denk ik toch nog iets hoger leggen en wellicht met wat meer plezier online gaan (lees: niet de hele tijd verliezen :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Hetgeen ik mezelf mee getroost heb omdat ik "maar" de gamepad heb: Met zo'n stick op je schoot is het niet zo comfortabel gamen, of je moet hem al op een tafel zetten. En de d-pad van de gamepad is echt wel de beste die ik ooit tegengekomen ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Boeboe schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 15:58:
Hetgeen ik mezelf mee getroost heb omdat ik "maar" de gamepad heb: Met zo'n stick op je schoot is het niet zo comfortabel gamen, of je moet hem al op een tafel zetten. En de d-pad van de gamepad is echt wel de beste die ik ooit tegengekomen ben :)
Ik denk dat ik mezelf daar uiteindelijk ook mee zal 'troosten' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50278

Iemand nog een adresje waar ik de TE kan halen?
lijkt overal uitverkocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
  • Laatst online: 00:01
Anoniem: 104593 schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 15:26:
Fightpad zo juist besteld, direct uit voorraad leverbaar volgens de webshop, nu hopen dat ik hem binnen heb voor Street Fighter IV er is. Ik vind hem overigens wel prijzig, kwam uit op zo'n 50 euro inc. verzendkosten dus ik ben benieuwd naar de kwaliteit.
Waar heb je die besteld dan? Ik kan echt nergens fightpads op voorraad vinden.

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-04 17:52
Als in mijn rechterhand uit het gips is ga ik eens kijken of zelfbouw mogelijk is.
maar dan met 100% superieure onderdelen.

dat wordt wachten tot 9 maart :+

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Exar schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 12:53:
[...]

Waar heb je die besteld dan? Ik kan echt nergens fightpads op voorraad vinden.
* Chevy454 wants too!!!

Ik wil echt een controller :) Het liefst draadloos maar als het moet... dan moet het :(

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkovic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-02 23:27
Net bericht gehad dat mijn SE fightstick verstuurd is vanuit de US. Als ik ebay zie twijfel ik om hem te verkopen en een TE uit de 2e batch aan te schaffen; maar ja, dat duurt nog wel ff...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vanmiddag de FightPad van XboxHome binnen gekregen, om 3 uur 's middags gisteren besteld en toevallig vandaag tegelijk met de Street Fighter IV Xbox 360 Collectors Edition binnen gekregen. Ik ben 8-way D-pads niet zo gewent, ben meer vetrouwt met de 4-way D-pads maar tot nu toe werkt het allemaal prima. Ik ben echt verrast door de kwaliteit van de controller, de prijs is wat aan de hoge kant natuurlijk, maar alsnog zie ik zelden zulk goed third party spul. Het is wel duidelijk dat de D-pad even ingespeeld moet worden, aan het begin van de avond lukte de Hadouken nog geen eens en nu lukt zelfs de Spinning Bird Kick elke keer als ik hem doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
* Chevy454 heeft 2 MatCadz controllers besteld bij Xboxhome.nl :)
Hopelijk krijg ik ze snel :)

Gisteren met LegacyCode SF4 gespeeld waarbij laatst genoemde flink in het stof beet :+ (het zal wel aan de whisky hebben gelegen :P ) maar ik merkte goed dat bepaalde acties gewoon niet goed gaan met de normale controller van de xbox. Misschien dat ik nu wel SC4 fatsoenlijk kan spelen :P

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-05-2021
Heb sinds gisteren ook de xbox360 met SFIV en de madcats fightpad.
Ik vind de fightpad erg lekker spelen. Toen ik het spel voor de eerste keer starte lukt het me gelijk om alle moves goed uit te voeren (dus bij mij hoefde de pad niet echt te worden ingespeeld). De standaard xbox controller is daarentegen echt waardeloos! D-pad is slecht en ook de plaatsing ervan voelt niet lekker. Als je de stick erboven gebruikt is het spel wel speelbaar, maar echt handig is het allemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
  • Laatst online: 19-04 12:42
Ik ga morgen SF4 voor de PS3 bestellen en ben ook nog steeds in dubio over welke controller ik erbij moet hebben

Ik game op bed dus een stick is niet echt praktisch (en ik wil er ook niet al te veel geld aan uitgeven, al lijken die standaard MadCatz stick en die Hori Fighting Stick 3 me wel erg cool voor dat geld), aangezien ik dus geen tafel heb om hem op te zetten, en urenlang gamen met een stick op schoot lijkt me niet bijzonder comfortabel.

Het wordt dus een pad waarschijnlijk, maar welke? Dualshock3 lijkt me op zich wel prima, wat vinden de mensen van het shoryuken-en daarmee? Ik las ergens dat je zelfs beter de Dualshock2 kunt gebruiken aangezien L2 en R2 daarbij ''klikken'', en zo'n convertertje is ook maar een tientje, dus dan heb ik voor 20 eu 2 nieuwe controllers erbij. 8) Toch schijnt zon Madcatz Pad toch wel erg lekker ervoor te zijn, en die zijn voor 45 eu te krijgen, prima prijs voor een fatsoenlijke controller.

Als iemand nog tips heeft, let me know...het zal weer een zware beslissing worden. :P

BTW, handige link voor de mensen die de controllers voor een schappelijke prijs willen kopen:
http://www.budgetgaming.nl/news/1026.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcd87
  • Niet online
Woohoo, fightingpad is net verstuurd door xboxhome. Heb de Ryu pad genomen, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AM-PM
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-10-2024
Net ff Xboxhome gemaild om te vragen of die pads inderdaad echt op voorraad zijn. Ik had ze aanvankelijk bij GCShop besteld maar ik kreeg te horen dat de levertijd zelfs tot medio April kon oplopen. Ik kon zo snel ook geen andere webshops vinden die ze op voorraad hadden, iemand nog ideeen?

edit; bij XboxHome waren ze voorradig \o/. Een Ryu en een Ken pad komen morgen mijn kant op \o/

[ Voor 14% gewijzigd door AM-PM op 24-02-2009 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Heb sinds vandaag Street Fighter IV Arcade Fighting Stick Ps3 -MadCatz in bestelling staan bij BOL.com. Even zitten twijfelen vanwege de verschillende geluiden over uitgestelde levertijden enzo die ik hoorde, maar ik wil gewoon deze stick en dan wacht ik er maar even op :( Hopelijk begin maart dan maar. Pad lijkt me namelijk vervelend om op te spelen en de standaard PS3 controller is ook niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:59
ik wil ook de tournament edition hebben voor de xbox 360, denk maar bestellen bij bol.com?

Zou de mediamarkt ofzo hem nog hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-04 21:23

Nohead

PSN ID: Nohead

Ik wil ook nog een PS3 SE Fightstick, maar aangezien het nog even duurt en pre-order tijden nogal vaag zijn wacht ik gewoon totdat ze bij een gameshop liggen. SFIV is toch al binnen dusja spelen doen we toch al :P
Toevallig had ik nog een oude Piranha Joystick liggen die ik een aantal jaar geleden gekocht had voor 15euro bij de Bartsmit :D Ow wat ben ik blij dat ik voorlopig om mijn gare stick met harde buttons mag spelen. Was helemaal verbaasd dat het werkte aangezien de stick niet werkt onder VF5.
Zelfs een gare elcheapo stick werkt beter dan de PS3 Controller :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy_Fish

Freddy_Fish

Net ook ff aan de hand van dit topic bij xboxhome.nl besteld dus ben benieuwd. Alle buitenlandse sites zijn uitverkocht dus ging er eigenlijk vanuit dat een nederlandse webshop hem ook niet zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-04 10:23
Op dit moment ben ik aan het twijfelen tussen de Fighting Pad en de Hori stick voor mijn PS3. Morgen denk ik toch even in Tilburg kijken wat ze daar hebben, onder andere bij de Saturn.

Momenteel neig ik overigens meer naar de Hori stick toe omdat deze mij erg stevig lijkt, maar ook omdat ik liever een stick heb dan een gamepad met een vertiefd D-pad (imho).

Alleen jammer dat de stick zo moeilijker verkrijgbaar is momenteel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Vanmiddag SF IV SE en een fightpad gekocht, de Chun Li versie, zeker geen spijt van. De layout van de knoppen alleen al vind ik de moeite waard, de d-pad speelt verder prima. De meeste moves rolden er vrijwel direct al uit, de wat moeilijkere met een klein beetje oefenen ook wel. Ik denk niet dat ik veel beter ga spelen met een stick en kan voor het geld dat ik bespaar eventueel nog een tweede fightpad aanschaffen. Aan de hardware zal het niet liggen, nu maar wat guides doorspitten want ik merk dat het lang geleden is dat ik SFII heb gespeeld :D

Ik ben direct met de pad gaan spelen, dus zou niet weten hoe de standaard controller zich houdt, maar als ik het zo lees hoef ik het eigenlijk niet eens te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kajun
  • Nu online
alex3305 schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 19:05:
Op dit moment ben ik aan het twijfelen tussen de Fighting Pad en de Hori stick voor mijn PS3. Morgen denk ik toch even in Tilburg kijken wat ze daar hebben, onder andere bij de Saturn.

Momenteel neig ik overigens meer naar de Hori stick toe omdat deze mij erg stevig lijkt, maar ook omdat ik liever een stick heb dan een gamepad met een vertiefd D-pad (imho).

Alleen jammer dat de stick zo moeilijker verkrijgbaar is momenteel...
Van wat ik begrepen heb, zijn de fanatiekere spelers niet zo te spreken over de Hori Fighting Stick 3. Maar goed, voor die prijs mag je ook geen top quality stick verwachten. Diezelfde spelers modden hem vaak ook met Sanwa of Seimitsu onderdelen als ze hem wél kopen. Ik vermoed dat fighting pad wel langer mee zal gaan dan de hori stick, omdat laatstgenoemde wel veel onderhevig is aan slijtage..

Voor degenen die graag een goede stick willen: er zijn ook een paar alternatieven. Je kunt de
- Virtua Stick High Grade (360) kopen, met Sanwa parts, bij foregames, in principe net zo goed als de Madcatz TE stick, en net zo duur
- Hori Real Arcade Pro 3, met Sanwa stick, Hori stock buttons, bij foregames. Nadeel is dat de knoppen schijnbaar niet zo fijn zijn, en worden door vele mensen dan ook door Sanwa knoppen vervangen.

Je kunt voor import sticks bij akihabarashop.jp kijken, maar daar betaal je je wel blauw aan verzendkosten.

Zie ook:
http://sdtekken.com/tech-...cks/arcade-stick-ranking/
http://sdtekken.com/tech-area/arcade-sticks/ps3-fs3/
http://sdtekken.com/tech-...-stick-high-grade-review/

MKWii : 2750 1247 3905 || Super Metroid Orchestral Game Concert || Secret of Mana Danger!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
Ghehe, ja dat heb ik laatst bij het Googlen naar sticks en pads voor SF4 ook ontdekt, dat er een hele fighstick modding scene is out there :P Ik verbaas me er elke keer weer over hoeveel communities er wel niet zijn in de wereld

Maar goed, de Madcatz TE, de HRAP's en die Virtua Stick worden idd heel hoog aangeschreven, maar die zijn stuk voor stuk dan ook wel 150 euro. De betaalbare (Hori Fighting Stick 3, MadCatz Fightstick en Saulabi 4K) schijnen stuk voor stuk niet geweldig te zijn, heb het gevoel dat ik dan beter een MadCatz Fightpad halen.

http://shoryuken.com/ is btw nog zon site met veel arcade fanatics erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
Het is best wel geld die 150 euro voor een mad catz te stick, maar ik kan gewoon niet zonder, ik word helemaal gek dat me mannetje soms springt terwijl ik gewoon heel iets ander intikte.

Vooral met mannetjes als zangief en vega moet ik echt een stick hebben! Al dat gedraai moet in één keer goed gaan.

Ik checkte gisteren die guile even, nou ik zie mezelf niet zo snel zijn ultra doen met een 360 pad O-) .

Bol.com zegt dat ze de mad catz te 27 feb binnen krijgen, dat is dus a.s. vrijdag. Ik vraag me af in hoeverre dit klopt aangezien de andere websites (xbox home etc) allemaal over april praten :?

[ Voor 3% gewijzigd door PacinoAllstars op 25-02-2009 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-04 21:53

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Bol gaf eerst aan afgelopen vrijdag te leveren. Ik had nog vorig week dinsdag contact gehad waarbij ze aangaven dat ik hem vrijdag zou krijgen. NIET DUS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

De betaalbare (Hori Fighting Stick 3, MadCatz Fightstick en Saulabi 4K) schijnen stuk voor stuk niet geweldig te zijn
Als ik de reviews zo lees dan wordt de MadCatz arcade fightstick nog behoorlijk goed gevonden juist. Hij is alleen niet van dezelfde qualiteit als de TE maar wat dat is nogal logisch gezien het prijsverschil. Maar voor de prijs schijn je toch nog een goede stick te krijgen (en ook deze is flink te modden).

Anyway, ik heb de niet-TE versie gisteren besteld. Ik zal laten weten wat mijn ervaringen er mee zijn zodra die binnen is. De topics over de problemen met de niet-TE versie heb ik gezien, maar hopen dat de stick hier geen last van heeft.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcd87
  • Niet online
Yay, net fightpad binnen gehad van xboxhome :)
Ben trouwens benieuwd of vrijdag de SE bij bol nog geleverd wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanaduNL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03 11:30
Ik heb de Madcatz TE sinds een weekje, en vind het helemaal geweldig. :)
Heb er zeker nog jaren plezier van.
Ik heb hem via foregames.nl maar daar waren ze dezelfde dag nog uitverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AM-PM
Gimbooze schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 12:18:
Yay, net fightpad binnen gehad van xboxhome :)
Ben trouwens benieuwd of vrijdag de SE bij bol nog geleverd wordt...
Wanneer had je hem besteld? Ik heb nog geen verzendbericht gehad, zat vanochtend ook nog niet bij de post...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-05-2023

deeltje

.Part of my particles are part

Als ik het goed begrijp is er alleen een draadloze versie van de Fight Pad voor de PS3 en niet voor de XBOX360?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AM-PM
deeltje schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 15:02:
Als ik het goed begrijp is er alleen een draadloze versie van de Fight Pad voor de PS3 en niet voor de XBOX360?
Klopt, Microsoft doet lastig met het licenseren van hun draadloze technologie een third parties. De PS3 versie gebruikt een USB dongle ipv de ingebouwde bluetooth module van de PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-05-2023

deeltje

.Part of my particles are part

AM-PM schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 15:13:
[...]

Klopt, Microsoft doet lastig met het licenseren van hun draadloze technologie een third parties. De PS3 versie gebruikt een USB dongle ipv de ingebouwde bluetooth module van de PS3.
En is er al enig zicht op het toekennen van deze licentie door MS ? Want ik zit echt niet te wachten op een bedrade controller ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AM-PM
deeltje schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 15:29:
[...]

En is er al enig zicht op het toekennen van deze licentie door MS ? Want ik zit echt niet te wachten op een bedrade controller ;)
Oh dat gaat niet meer gebeuren lijkt me, Madcatz wil simpelweg die licensing fees niet betalen zodat ze die controller el-cheapo kunnen houden. Prima, scheelt mij weer hannesen met batterijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcd87
  • Niet online
AM-PM schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 13:36:
[...]

Wanneer had je hem besteld? Ik heb nog geen verzendbericht gehad, zat vanochtend ook nog niet bij de post...
Gisterochtend 11 uur besteld, 2 uur later hebben ze hem verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AM-PM
Gimbooze schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 15:35:
[...]

Gisterochtend 11 uur besteld, 2 uur later hebben ze hem verstuurd.
Bagger, ik had ze gister om half 3 besteld, krijg ze morgen pas :{.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
Zojuist Street Fighter 4 (45 eu) en een MadCatz FightPad (45 eu) besteld bij castlegames.nl. Op de pagina van de FightPad ( http://www.castlegames.nl/Consoles/playstation_3/2553 ) is niets te vinden over of die op voorraad is al of niet, heb gevraagd of ze het mij willen laten weten of die direct verzonden kan worden of dat ik even moet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
Antwoord van castlegames gehad. De fightpads zijn daar op voorraad, die van Ryu helaas niet meer, maar die van Ken wordt opgestuurd, vrijdag kan ik Hadokens unleashen (H)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

deeltje schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 15:02:
Jup en dat is een voordeel voor de Xbox 360. Draadloos gamen kan altijd input lag opleveren, miniscuul of niet, met draad heb je daar geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
Anoniem: 104593 schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 18:18:
[...]

Jup en dat is een voordeel voor de Xbox 360. Draadloos gamen kan altijd input lag opleveren, miniscuul of niet, met draad heb je daar geen last van.
Laat me raden, je hebt een 360? :) Je wil gewoon niet toegeven dat je genaaid bent met je bedrade controllers :P MadCatz zal heus wel ervoor gezorgd hebben dat de input lag van de PS3 en 360 hetzelfde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Mijn god, jullie happen nog harder dan Pacman....
Nee, de draadloze controller heeft geen last van Inputlag, neen een controller met draad heeft geen enkel nadeel, tenzij het je intentie was om ermee te gaan werpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

B.A.L. schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 18:36:
[...]

Laat me raden, je hebt een 360? :) Je wil gewoon niet toegeven dat je genaaid bent met je bedrade controllers :P MadCatz zal heus wel ervoor gezorgd hebben dat de input lag van de PS3 en 360 hetzelfde is.
Genoeg artikelen te vinden over Input lag:
http://www.google.nl/sear...rs+input+lag&start=0&sa=N

Daarnaast geen batterijen wat ook een voordeel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcd87
  • Niet online
Na anderhalve week met de 360 controller te hebben gespeeld is 't wel erg wennen, die fightpad, maar tot nu toe werkt die wel goed... beetje een aparte d-pad, maar heb er geen klachten over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
Anoniem: 104593 schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 19:02:
[...]

Genoeg artikelen te vinden over Input lag:
http://www.google.nl/sear...rs+input+lag&start=0&sa=N

Daarnaast geen batterijen wat ook een voordeel is.
Ja ik weet wel wat input lag is, en dat draadloos er meer last van heeft dan bedraad, maar dat betekent nog niet dat het een serieuze rol speelt. Ik heb aardig rondgekeken op diverse fora en veel reviews en gebruikerservaringen gelezen over de Madcatz SF producten, en heb nog niemand horen klagen over de input lag bij de PS3. Natuurlijk is die in theorie hoger dan bij de 360, maar volgens mij is het onmogelijk dat je daar iets van merkt. Maar goed, dat ''vredige gevoel'' dat je weet dat jouw controller in theorie minder input lag heeft is wel fijn natuurlijk.

Batterijen zuigen wel ja btw...maar zijn ze wel op batterijen? Ik hoop dattie is op te laden met USB draad ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy_Fish

Freddy_Fish

Zo vandaag ook me fightpads binnen een ken en ruy, gister besteld bij xboxhome. Ik moet zeggen wat een wereld van verschil met de 360 dpad hier lukt alles bijna in een keer. Bij de 360 dpad toch vaak naar boven als je naar rechts duwde of dat deze helemaal niet reageerde, ik ben er iig zeer content mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Zelf heb ik op Bol.com de Fightstick (niet TE) besteld voor 79,99. Zou de 27e uitkomen, maar Street Fighter heb ik ook nog niet. Deze heb ik gister namelijk besteld bij GameHubs.

Aan de hand van reviews te zien moet het een stevig ding zijn, dus hopelijk snel binnen :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcd87
  • Niet online
2-4 werkdagen nu volgens Bol, het zal wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-04 21:53
De PS3 versie van de SE stick is hier te krijgen:

http://www.consoleshop.nl...e-fighting-stick-ps3.html

Ik heb hem zelf gisteren besteld en is vandaag geleverd.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Ik wacht nog wel 2 - 4 dagen om die 10 euro te besparen :P om eerlijk te zijn vind ik dat nog best wel wat om te besparen met alleen wachten.

editje; daarnaast moet ik toch nog een aantal dagen wachten voordat mijn SFIV uit de US binnenkomt :) Scheelde ook weer 30 euro ;)

[ Voor 32% gewijzigd door alex3305 op 27-02-2009 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
Gimbooze schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 08:11:
2-4 werkdagen nu volgens Bol, het zal wel :P
Heb de te voor 360 daar bestelt, maar het zal mij benieuwen lijkt me te mooi om waar te zijn, dat die stick er zo snel weer op voorraad is als al de andere websites april noemen 8)7

We blijven hopen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Niet online
PacinoAllstars schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 13:54:
[...]

Heb de te voor 360 daar bestelt, maar het zal mij benieuwen lijkt me te mooi om waar te zijn, dat die stick er zo snel weer op voorraad is als al de andere websites april noemen 8)7

We blijven hopen O-)
weet het niet zeker, maar volgens mij heeft BOL nog helemaal geen sticks verstuurd toch? Dus zou hun eerste batch zijn, heeft er gewoon wat langer over gedaan om zijn weg naar de verkoop te vinden... in ieder geval dat hoop ik dan 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead

Nohead

Furfoot schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 08:32:
De PS3 versie van de SE stick is hier te krijgen:

http://www.consoleshop.nl...e-fighting-stick-ps3.html

Ik heb hem zelf gisteren besteld en is vandaag geleverd.
Wel mooi om te zien dat een shop eindelijk de SE sticks op voorraad heeft. Maar 89 vind ik wel wat te prijzig als de gangbare prijs 79 euro is. Wacht nog wel even tot de lokale gameshop ze ook heeft. Zal toch niet zo lang meer duren. Als console shop ze kan regelen moet de rest dat ook kunnen :P

iig veel plezier er mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Niet online
Geachte klant ,
Onlangs heeft u bij ons een bestelling gedaan onder nummer xxxxxxx.
Onze leveranciers hebben echter laten weten dat dit artikel een vertraging heeft opgelopen. We hebben nog geen nieuwe leverdatum gekregen.Zodra we de bestelling binnen hebben, sturen we deze naar u op. Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Bol.com
Balen! Snel bij consoleshop besteld dan maar

[ Voor 3% gewijzigd door itons op 27-02-2009 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Toch mijn mening maar herzien bij Consoleshop omdat ik em eigenlijk wel graag wil hebben. Dit door onderstaandebovenstaande mail :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Ik heb gisteren de SE stick ook binnengekregen. Het ding speelt super. Moves zijn echt veel makkelijker uit te voeren dan met de PS3 controller. Het slechte nieuws voor mij is dat de stick gelijk retour moet om het bekende (http://forums.shoryuken.com/showthread.php?t=176026) probleem te laten oplossen. De stick zit af en toe vast, voelt af en toe stroef aan.
Ik heb helaas nog niet op de TE gespeeld dus ik heb geen idee hoeveel beter de TE nog is. Maar als ze het probleem met de stick oplossen dan ben ik erg tevreden met de SE

[ Voor 19% gewijzigd door Creepy op 27-02-2009 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcd87
  • Niet online
itons schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 16:11:
[...]

Balen! Snel bij consoleshop besteld dan maar
Ik heb hem ook gekregen dat mailtje. Sprong bijna een gat in de lucht toen ik "Uw bestelling bij bol.com" in m'n inbox zag, helaas.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead

Nohead

Creepy schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 16:28:
Ik heb gisteren de SE stick ook binnengekregen. Het ding speelt super. Moves zijn echt veel makkelijker uit te voeren dan met de PS3 controller. Het slechte nieuws voor mij is dat de stick gelijk retour moet om het bekende (http://forums.shoryuken.com/showthread.php?t=176026) probleem te laten oplossen. De stick zit af en toe vast, voelt af en toe stroef aan.
Ik heb helaas nog niet op de TE gespeeld dus ik heb geen idee hoeveel beter de TE nog is. Maar als ze het probleem met de stick oplossen dan ben ik erg tevreden met de SE
Waarom fix je het zelf niet? Volgens vele foto's en howto's op internet is het echt een eitje.
Open schroeven en een druppel seconden lijn op de washer ;)

Gaat garantie niet rechstreeks via Madcatz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Inmiddels is de SE versie ook uitverkocht bij Consoleshop.

De garantie gaat inderdaad direct via MadCatz, beetje zonde om je garantie zomaar te verspillen denk ik dan O-). Overigens zit ik er wel over te denken om de mijne te gaan modden als deze binnen is.

EDIT: Net een verzend bevestiging gekregen van Consoleshop :D

[ Voor 11% gewijzigd door alex3305 op 27-02-2009 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155599

Er zit best verschil tussen d-pads van de standaard 360 controller. Ik ken pads die goed werken maar ook zat waar je als een olifant op beneden moet drukken wil die reageren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Nohead schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 18:54:
[...]

Waarom fix je het zelf niet? Volgens vele foto's en howto's op internet is het echt een eitje.
Open schroeven en een druppel seconden lijn op de washer ;)

Gaat garantie niet rechstreeks via Madcatz?
Ik heb de controller niet bij Madcatz gekocht. Een winkel in NL moet gewoon een fatsoenlijk werkend product leveren. Plus als ik hem naar Engeland op moet sturen duurt het langer dan dat de winkel hem hier omruilt. Heb een e-mailtje gestuurd naar zowel de winkel als Madcatz. Ben benieuwd waar ze mee terug gaan komen.

Het is vrij simpel om te fixen ja, ringetje vastlijmen en klaar. Maar je garantie is dan foetsie. Er zit een mooi stickertje op de onder en bovenkant van de stick en die moet kapot als je de stick wilt openmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Madcatz levert overigens gratis pick en return garantie voor dit soort problemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeeDRaZoR3
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-04 08:26
Nou vandaag sf4 bij free record shop besteld voor 25 euro. Was blijkbaar een foutje want vanmiddag was de prijs aangepast naar 56 euro. Nu nog nadenken over of het leuk is om met een joystick te spelen. Op de snes speelde SF ook goed met de controller.

PSN: speedrazor3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
Vandaag SF4 en de MadCatz FightPad binnen gehad, en ik moet zeggen, ik ben blij dat ik die FightPad erbij heb genomen. :)

Heb eerste paar potjes gedaan met de FightPad, die gingen gewoon prima, en daarna eventjes de dualshock3 erbij gepakt, en daar kwamen de problemen al:

-Bij D-Pad, als ik links-onder-rechts deed drukte ik vaak de onder niet hard genoeg in zodat die niet geregistreerd werd
-De analoge stik vond ik juist wat te gevoelig, als ik daarbij links-onder-rechts deed schoot ik vaak iets door naar omhoog waardoor ik sprong

Met de FightPad echt nergens last van, Ultra's gaan vloeiend (zelfs die van Guile heb ik meestal wel te pakken), dus ik ben er echt tevreden mee. FightStick (wat voor soort dan ook) werkt ongetwijfeld beter, maar is in mijn gamesituatie niet echt handig, en ik heb simpelweg het geld er niet voor over.
De FightPad werkt op batterijen btw, vind ik wel jammer maar geen ramp, input lag merk ik echt helemaal niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
Ik heb de tournament edition van madcatz gevonden!!! via marktplaats bij iemand die een 360 versie had ipv de ps3 (bol.com had foute versie opgestuurd), gelukkig niet wachten tot april nu, morgen me bevindingen posten!
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste