Ik moet persoonlijk zeggen, dat ik ERG veel mazzel heb gehad met mijn stick.
Ik was al een tijdje op zoek, dan wel nieuw, dan wel tweede hands. En in Arnhem kwam ik bij een FreeRecordShop de Tekken 6 + Hori Arcade Stick bundle tegen. Dit was de XboX360 variant. Ik kreeg hiermee: Tekken 6 (ging het mij niet om, maar het is een leuke bonus

) een limited eidtion artbook (wederom, leuke bonus) en een Hori Arcade Stick met Tekken 6 opdruk (ziet er best netjes uit). Nu had ik dit pakket ook online gezien, en initeel was hij 150 dollar ofzo? En reviews lieten zien dat in het middenklasse segment (Sanwa zit dan aan de top), dat het zeker een goede stick is voor wat hij doet.
Prijs: 30 euro. Ik moest echt even in mijn ogen wrijven, maar de keuze was snel gemaakt. 30 euro als instap prijs (want als het me niet zou liggen, zou ik misschien veel meer kwijt zijn geweest) is echt geen geld, los van de extra's die ik mijnziens er nog eens bij heb gekregen. Mijn ervaring met de stick (net iets meer dan een week nu), zijn echt bijzonder prettig. De stick zelf, klikt netjes in elke richting als bevestiging dat je ver genoeg hebt geduwt (dus duw omhoog, klik, en dan spring je ook echt), en de knoppen voelen goed genoeg aan dat je er lekker op kan rammen zonder dat je bang hoeft te zijn dat je iets sloopt.
Ik durf alleen niet te beloven dat je hem veel tegen zult komen, want de FRS gaf zelf aan (na wat navraag) er vanaf te moeten. Dat ding lag al geruime tijd stof te happen, dus voor mij was het echt een schot in de roos.