Hallo met Tim
Heb net tegen Megaman een paar potjes gespeeld en ik kan je zeggen, hij is goedfirlian schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 13:17:
Als het goed is ga ik zondag tegen megaman spelen... Hebben alleen geen tijd afgesproken en ik ben niet de hele dag op xbl.
We hebben 15 potjes gedaan van 5 rondes en hij heeft ze alle 15 gewonnen.
En ik maar denken dat ik de afgelopen tijd zo lekker getrained had.
Nog wel een paar rondes kunnen pakken 4 of 5 ofzo.
Maar wel weer een paar bruikbare tips gekregen.
Dus al met al weer een leerzaam avondje!
I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)
En dat snap ik weerVerwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 10:22:
[...]
ohh haha heb je de japanse versie, hmm als je japans kent is t dope, maar ik ga geen handleiding erbij gebruiken om alles te snappen van ff als ik geen woordje japans kan.
Ik ben redelijk japangek. In drie jaar ben ik er al twee keer wezen rondtrekken. En mijn vermoeden bestaat dat ik en mijn vrouw dat nog wel een keer ga doen. En dan weer naar de arcades, die zijn daar zo veel toffer dan hier.
Zijn hier nog arcades dan?
Japan staat zeker ook nog op mijn verlanglijstje, maar zal nog wel even duren.
Spreek je ook japans?
@Oguz
grrr Cammy is de char die me momenteel het meeste irriteert. Ze is de laatste van time challenge 7 en zorgt er in het eentje steeds voor dat ik geen gouden medaille haal! En dan kies je haar! Met Seth speel ik de laatste tijd ook weinig en dat merkte ik ook behoorlijk. Lol @Gouken, ben ook bepaalde niet goed met hem, maar bijna alle 50 50 situaties kwamen in mijn voordeel uit (jouw ex tatsu die over mij heen vliegt en eerder stopt dan mijn lk tatsu waardoor je erin viel
Oh en ik baal nu nog van die raging demon waarmee je de beslissende pot pakte tegen mijn sagat, volgens mij had ik je daar prima uit kunnen kicken, maar ik was letterlijk verlamd.....aargh. As always ggs
10 second ninja DONE
Die had je inderdaad makkelijk kunnen voorkomen, maar een gro.. eh kleine boze demon op je af zien stormen is best eng
EDIT: Ik wil ook nog een keer naar Japan, lijkt me echt geweldig
[ Voor 14% gewijzigd door Oguz286 op 24-01-2010 13:18 ]
Als dit goed werkt wil ik hier een publieke service van maken waar iedereen gebruik van kan maken. Enige probleempje is dat ik gebruik maak van iemand anders zijn xbl service omdat microsoft maar een paar mensen toegang heeft gegeven tot de XBL API

Ik zal het topic in de gaten houden voor het geval dat
Lastig, nou ja we horen het wel.
@Roq
Ik heb walter in mijn friendslist en hij is voor het laatst 17-1 online geweest, hij heeft hier ook niet meer gepost sinds zijn pot met Emersion. Jij hebt met je post wat mij betreft aangegeven dat je wilt spelen, dus in eerste instantie ga je door mochten we niets meer horen. Maar laten we hopen dat walter nog online komt. Ik dacht ook dat hij DM had dus gebruik dat anders om em te spammen
10 second ninja DONE

2 - 0 Emersion dus
P.S. Ik heb de match en wat casuals opgenomen, maar ik kijk wel wanneer en of ik de casuals upload, ben deze week te druk i.i.g. Emersion heeft de match ook opgenomen, dus hij zal het wel uploaden (hoop stiekem van niet, zo'n afgang was het voor mij haha
Al lerende. We zijn nu bezig met het fotoboek van Florida, dan kijk ik weer in mijn fotodirectory op de NAS, zie die Japanfoto's en dan gaat het weer kriebelen. Waarom kon ik nou niet verliefd worden op een land als Duitsland, dat is voor mij 15 km met de autoSagat schreef op zondag 24 januari 2010 @ 11:36:
@Pheno
Zijn hier nog arcades dan?![]()
Japan staat zeker ook nog op mijn verlanglijstje, maar zal nog wel even duren.
Spreek je ook japans?
Maar arcades zijn hier nog wel verdomd weinig, in Japan leeft het ook echt zo veel meer. Ik snap ook wel waarom de top uit vooral Japanners bestaat, die lui kunnen tenminste fatsoenlijk oefenen
@Oguz, zeker een keer heen gaan, als je de kans hebt. Zo ongelofelijk duur is het nou ook allemaal niet meer namelijk
Verwijderd
Kan je niet zonder geluid spelen ofzow ?
Je moet eens wat vaker hier lezen en posten manVerwijderd schreef op zondag 24 januari 2010 @ 22:53:
Ah, toen ik net terug kwam zag ik je off gaan -_-
Kan je niet zonder geluid spelen ofzow ?
Helaas is het niet het spelgeluid dat stoort maar het geluid van de xbox DVD drive (staat ook nog eens op een plank die gaat resoneren) en het geklik van de stick

Nah just kidding m8, je hebt verloren van 2 goede spelers. Beter luck next time (dan doe ik ook weer mee dus heb je iig 1/8 kans op een gegarandeerde win
Ik weet trouwens niet hoe ik het voor elkaar gekregen heb, maar ik heb gewoon een soort van wannabe blaar op mijn duim. (/me verdenkt een survival trial, heb je onbeperkt super dus heb ik echt veel die 2xqcf motion gedaan, voor een freaking bronze medallie
Oh wel vandaag wel de normal time trials uit gespeeld en dus die irritant trial met cammy op het einde ver'golden medal'iseert
10 second ninja DONE
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Bijna nog een goede comeback in de 2e ronde, ik dacht namelijk nog aan een ultra bij die srk wake up , maar koos toch de veilige weg... jammer dat ik niet gewoon alles of niets deed
A: Niet wat die vega bug is die je noemt
B: Of je fouten gemaakt hebt. Nu geloof ik dat gelijk dat je dat wel gedaan hebt, maar ik zag bar weinig wat punishable was......
10 second ninja DONE
Volgens mij is dat wanneer Vega een wall dive doet, naar de zijkant springt, maar nooit de muur raakt en het dus niet kan opvolgen.Sagat schreef op maandag 25 januari 2010 @ 08:20:
Goddamn wat een pot weer zeg, ik speel geen Vega, dus ik weet...
A: Niet wat die vega bug is die je noemt
Zeker vervelend als je een EX versie doet want dat kost je toch een bar.
Erg goeie potjes btw!
Ik heb walter niet meer online gezien, dus hebben onze rondes niet kunnen doen.
A: Roq had het helemaal goed, soms raakt vega niet de muur om een onbekende reden.... gebeurt heel random , soms 4 keer achter elkaar dan een hele dag niet.... het gebeurt gewoon soms.... je kunt er matches door verliezen door niet die izuna drop niet te kunnen doen of gewoon in de hoek terechtkomen zonder dat het je schuld is ( tegen mensen als Balrog en Rufus echt niet leuk, maar tegen niemand bevorderlijk)
B: Nouja echte fouten niet....In die 2e ronde gokte ik mis met pokes waar ik dus hard mee gepakt werd.
Ik miste wel wat damage kansen... die ik normaal eigenlijk niet zovaak mis... ik kan namelijk na crouching middle punch een light rol doen of een ex walldive naar izuna... maar de timing is vrij strikt daarmee en mijn timing leek dus of die matches. (of de charges waren niet compleet.)
@roq
Hopelijk kun je vandaag nog , zou zonde zijn als diskwalificaties plaatsvinden
Ik zal ook nooit vergeten dat ik vs de ai een tiger shot deed en de cpu vega dus zijn ultra, dan heb je echt zoiets van 'this is gonna hurt'. Maar hij vloog over mijn hoofd heen (als sagat haar had gehad was het wsl een mooie scheiding geworden) vol op die vuurbal. Ik lachte me echt suf toen.
@tourney
Tsja ik heb in mijn regels volgens mij ook mensen geadviseerd om toch is minimaal 1x per dag hier te checken. Zoals ik al eerder poste is Roq dan wat mij betreft degene die doorgaat. Maar walter heeft vanavond nog de tijd natuurlijk.
Mochten firlian en megaman niet kunnen spelen dan ga ik letterlijk een muntje gebruiken om de uitkomst te bepalen, wat natuurlijk zeer jammer zou zijn.
We kunnen ook met zijn allen 'bepalen' om deze speelronde iets te verlengen. Ik vind het nog steeds een tournooi voor de lol. Maar de vorige keer waren er (imho ook terecht) klachten dat het te lang duurde. Speak now or forever hold your peace.
10 second ninja DONE
Eerste match was een duidelijke win voor mij met een perfect in round 2
Daarna ging bij Jouy ineens beast mode on (jumping high kick en shoryu spammen
Match 3 heel spannend en uiteindelijk in round 5 met allebij maar een klein beetje health over win ik met EX psycho crusher
Jammer dat er geen beelden van waren.
Had niet het idee dat Joey echt in form was...
GGS, tot in de grand finals misschien
[ Voor 5% gewijzigd door firlian op 25-01-2010 21:55 ]
Verwijderd
Nee je hebt gelijk qua in vorm zijn, everybody has their on- and off-days; vandaag was dus duidelijke een off-day voor mij
Alhoewel ik moet zeggen dat het telkens wel heel erg spannend was, vooral Game 3.
Wat spijtig is, is dat ik in Japan tegen geen enkele Dictator's heb gespeeld. Dus mijn match-up tegen Bison is echt zwaar onder de maat. Het lijkt me verstanding om in de nabije toekomst meer tegen jou te spelen zodat ik meer match-up experience krijg.
Domme fout van me op het laatst met die jump in terwilj je EX meter had
Ik hoop je ook in de Grand Finals te zien
En daar heb ik NOG minder (of vrijwel helemaal geen) match-up experience van
Hierom verklaar ik Cinneq als winnaar van deze pot. Vandaag word rustdag, en morgen gaat wat mij betreft ronde 3 van start. Iedereen heeft dan tot en met dinsdag volgende week om zijn potten te spelen.
Suggestie, als Walter binnen een paar dagen nog niet post/ online is, dan kunnen wat mij betreft Oguz en Kneok nog een play off doen voor de plek van Walter.......wat vinden jullie?
Ik zal iig Walter nog even een DM sturen.
10 second ninja DONE
http://www.bracketmaker.com/tmenu.cfm?tid=346865
Ik heb er geen problemen mee als Oguz en Kneok voor Walter zijn plek gaan spelen als hij het laat afweten.
Thanks.firlian schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 09:18:
Hierbij nog even de bracket link voor de mensen die niet het hele topic door willen spitten
Ga je weer met Dan spelen Firlian, je dictator hoeft niet perse hoor

En ik noteer, 1 voorstander play off, 0 tegen.
[ Voor 29% gewijzigd door Sagat op 26-01-2010 10:21 ]
10 second ninja DONE
Verwijderd
Super Street Fighter IV – 27 april (US), 30 april (UK en Europa)
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2010 10:43 ]
Thuis wel, op het werk (lees stage) nietSagat schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 10:21:
Jullie hebben het mooie bracket niet gebookmarked......?
Als jij niet met sim gaat spelen wil ik best Dan pakken. Tegen Sim is arme Dan totaal kansloosRoq schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 10:11:
Ga je weer met Dan spelen Firlian, je dictator hoeft niet perse hoor
[ Voor 56% gewijzigd door firlian op 26-01-2010 10:58 ]
Ik vind het ook wel best. Hoewel ik het stiekem wel een beetje jammer vind dat ik dan net weer tegen 1 van de 2 waar ik pas al tegen gespeeld heb moet. Maarja.. the show must go onfirlian schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 09:18:
Hierbij nog even de bracket link voor de mensen die niet het hele topic door willen spitten
Ik heb er geen problemen mee als Oguz en Kneok voor Walter zijn plek gaan spelen als hij het laat afweten.
Hallo met Tim
Aw, het was het proberen waardfirlian schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 10:45:
Als jij niet met sim gaat spelen wil ik best Dan pakken. Tegen Sim is arme Dan totaal kansloos
Same here.
Als hij binnen is, wil ik tevens graag een keer meespelen met een GoT toernooitje
is everything cool?

Walter heeft trouwens gereageerd op mijn dm, en wil graag nog spelen. Dus helaas voor Oguz en Kneok geen play off.
(en het is idd wel eerlijker, uitgeschakeld is uitgeschakeld, weer een mooie regel voor tournooi 3)
10 second ninja DONE
is everything cool?
Op dit moment is er alleen een xbl toernooi omdat er voor psn en pc niet genoeg deelnemers waren.FREAKJAM schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 14:05:
Hoe worden de tournooitjes hier gespeeld eig? Is het xbox-only of heeft ieder type console zijn eigen toernooitje?
Ok duidelijk! Like I said, als m'n fightpad binnen is ga ik lekker veel oefenen en hopelijk kan ik een partijtje meepikkenfirlian schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 14:22:
[...]
Op dit moment is er alleen een xbl toernooi omdat er voor psn en pc niet genoeg deelnemers waren.
is everything cool?
-Bas
Xbox One: GodShieldRevs Twitch: GodShieldRevs
Volgens mij krijg je korting oid als je SF4 al hebt, dus volgens mij kan je het net zo goed nu kopen.Bunta schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 21:34:
Hmmm wat denken jullie jongens? Ik zat aan SF4 te denken als volgende spel, AC2 uitgespeeld en begin MW2 zat te worden. Aangezien ik SF speel sinds uhmmmm heel lang geleden lijkt dit mij wel een goede keus. Kan ik gelijk mijn maatje even corrigeren online. Hij heeft ook SF4 maar ik begin nu te twijfelen, SSF4 is in aantocht....... Voordeel is wel dat SF nu super goedkoop is. Wat denken jullie, nu SF kopen of wachten tot SSF????
-Bas
Hallo met Tim
Leuke vraag, sporadische gamer die ik zelf ben had ik inderdaad gewacht op ssf4 als ik het spel nog niet in mijn bezit gehad zou hebben.
Ben jij echter iemand die veel speelt en snel door spellen heen gaat dan zou ik je adviseren om het spel wel te halen. Het vervolg zou nu op koninginnedag moeten uitkomen, dus voor 10-20 euro heb je dan veel lol voor minimaal 3 maanden.
Hou echter rekening met het volgende, de leercurve van sf4 is redelijk hoog, vooral als je van plan bent veel online te spelen. Ik heb het gezien bij een collega van me, hij had vroeger ook sf2 gespeeld, maar had geen enkele feeling voor de game. Daardoor vond hij sf4 veel te moelijk en heeft hij het spel uiteindelijk ook verkocht.
Aan de andere kant, als je ce mode gaat spelen heb je te maken met een promotie systeem, dus dan zou theoretisch ook andere beginners moeten tegenkomen)
Dit kan je zelf natuurlijk prima peilen door met die vriend van je te spelen, en daar ook eventueel even een paar potjes online te doen.
10 second ninja DONE
http://www.gametrailers.c...d-juri-super-street/61274
http://www.gametrailers.c...e-next-super-street/61259
Pkunk schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 22:09:
[...]
Volgens mij krijg je korting oid als je SF4 al hebt, dus volgens mij kan je het net zo goed nu kopen.
Ik heb SF4 al gespeeld hoor. Bij mijn broer thuis ging het me aardig af, ik pakte mijn oude main; Ken en ik ging redelijk vlot door de Single Player heen......Tot ik bij Seth kwam (De vieze lafbek)Sagat schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 08:41:
@Bunta
Leuke vraag, sporadische gamer die ik zelf ben had ik inderdaad gewacht op ssf4 als ik het spel nog niet in mijn bezit gehad zou hebben.
Ben jij echter iemand die veel speelt en snel door spellen heen gaat dan zou ik je adviseren om het spel wel te halen. Het vervolg zou nu op koninginnedag moeten uitkomen, dus voor 10-20 euro heb je dan veel lol voor minimaal 3 maanden.
Hou echter rekening met het volgende, de leercurve van sf4 is redelijk hoog, vooral als je van plan bent veel online te spelen. Ik heb het gezien bij een collega van me, hij had vroeger ook sf2 gespeeld, maar had geen enkele feeling voor de game. Daardoor vond hij sf4 veel te moelijk en heeft hij het spel uiteindelijk ook verkocht.
Aan de andere kant, als je ce mode gaat spelen heb je te maken met een promotie systeem, dus dan zou theoretisch ook andere beginners moeten tegenkomen)
Dit kan je zelf natuurlijk prima peilen door met die vriend van je te spelen, en daar ook eventueel even een paar potjes online te doen.

Het begint nu wel een beetje te kriebelen hoor, als ik die filmpjes hier zo naar al die filmpjes kijk zou ik graag een potje mee willen doen online
Dus even zien:
SF4 Ltd Edition 30 euro
Controller 40 euro......70 keiharde nederlandse florijnen, uhmmmm euro.
Even het vrouwtje lief aan kijken!!!! Uhmmm jongens jullie horen van mij!
-Bas
Xbox One: GodShieldRevs Twitch: GodShieldRevs
Verder is het voor iedereen natuurlijk verschillend. Firlian had ook 100jaar geen sf meer gespeeld (op de snes toch voor het laatst Firlian?) en die is nu gewoon GoT sf4 titel houder
See u online soon then.
10 second ninja DONE
Verwijderd
Als eerste mijn excuses voor het niet spelen van mijn toernooi ronde (sorry roq).
Pkunk zullen wij van het weekend de pot spelen? Ben net verhuisd en moet nog ff een utp-kabeltje trekken in mijn gameroom dan kan ik weer op live :-)
@ Bas, koop gelijk de TE stick, die wil je uiteindelijk toch wel
SFIV echt het duurste spel ooit
Eerst de - Game €60,- toen
- Fightpad €45,-
- TE-stick €150,-
- customization; nieuwe buttons /ball top, plexi ongeveer €50,-

Ik heb een TE stick en die werkt prachtig, maar maak niet zoals sommigen de misvatting dat het een automatisch een goede speler van je maakt. Het is gewoon gereedschap... met een goede bosch boor kun je nog steeds per ongeluk gaten in de waterleiding boren
Ik heb bijvoorbeeld een tijd geleden geprobeerd C.Viper op te pikken en alhoewel ik veel dingen er wel uit kon krijgen in de challenges moet je echt "hard trainen" om het een 2e natuur te maken (vooral voor iemand die charge character speelt), ik had destijds besloten dat dit te lang ging duren , ooit zal ik het opnieuw proberen.
[ Voor 8% gewijzigd door Emersion op 28-01-2010 08:30 ]
Ik had inderdaad sinds de SNES niet meer serieus SF gespeeld. Ik had toen wel de versie waarbij je gewoon alle characters kon spelen: Super Street Fighter II — The New ChallengersSagat schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 22:48:
Verder is het voor iedereen natuurlijk verschillend. Firlian had ook 100jaar geen sf meer gespeeld (op de snes toch voor het laatst Firlian?) en die is nu gewoon GoT sf4 titel houder, wie weet word jij de persoon om hem af te lossen.
Ik heb hem nogsteeds inclusief de SNES, enige probleem is dat de pads redelijk versleten zijn
De normale Street Fighter II versie heb ik ook, maar die is ruk, gameplay is veeeeeeel te langzaam

Hoewel ik wel de beste was in de buurt
[ Voor 5% gewijzigd door firlian op 28-01-2010 11:12 ]
Daarna pas weer bij hdremix aan de street fighter gekomen en er echt verslaafd aan geraakt.
Killer Instinct II is N64, op de SNES was deel 1. Ik hoop nog steeds op een next gen daarvan, maar ja....firlian schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 11:10:
[...]
Ik had inderdaad sinds de SNES niet meer serieus SF gespeeld. Ik had toen wel de versie waarbij je gewoon alle characters kon spelen: Super Street Fighter II — The New Challengers![]()
Ik heb hem nogsteeds inclusief de SNES, enige probleem is dat de pads redelijk versleten zijnZou hem best nog keertje weer aan willen sluiten voor de nostalgie
De normale Street Fighter II versie heb ik ook, maar die is ruk, gameplay is veeeeeeel te langzaam![]()
Hoewel ik wel de beste was in de buurtkon ik geen normale combo's maken (wist niet eens dat er diepgang zat in het combo systeem...), daarvoor pakte ik wel lekker Killer Instinct II
is everything cool?
Nee dat was Killer Instinct Gold toch?Pheno79 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 11:53:
[...]
Killer Instinct II is N64, op de SNES was deel 1. Ik hoop nog steeds op een next gen daarvan, maar ja....
Had zelf ook echt een lading fighters op de snes, zelfs Teenage Mutant Ninja Turtles: Tournament Fighters jawel
zag het op qj.net staan.
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Ben zelf dus ook begonnen met sf2 snes (slow motion versie idd), daarna super sf2 snes, Toen door naar de saturn met alpa 2, x-men cota en nightwarriors. Daarna, werd het op de dc iets minder, ik heb daar wel wat fighting games op gehad maar nooit echt veel gespeeld (oa sf3, sfa3, MvsC2). Op de ps 2 werd het weer serieus met sf2 hyper fighting en Capcom vs snk 2. Maar dit alles was allemaal off line en voornamelijk vs cpu. En daar leer je dus niet veel van vergeleken met vs mensen spelen (mensen die het ook leuk vinden want vs mensen die het is 'eventjes' proberen schiet het ook niet op).
De laatste paar jaren gelukkig al wat vaker vs Masterpasje off line, en nu dus gelukkig online en hier en daar wat meets en tournooitjes. Maar nu heb ik niet meer die zeeën van tijd die ik vroeger wel had....
Als ik kijk hoevaak ik op youtube mensen een TU, FADC, HK into ultra zie doen, en hem dan zelf er echt pas na een paar x proberen uitkrijg in training mode.......dan merk ik gewoon dat executie echt veel spelen vereist, of wellicht talent wat ik toch niet heb.
[lame excuus] Of toch maar die joystick halen, want in de muur boren met een simpel handboortje ipv die luxe electrische black&dekker is ook maar lastig [/lame excuus off]
10 second ninja DONE
jHP, HP TU -> FADC, fwd+HK, Ultra = 685 Dmg! Hoezo overpowered?

Je kan vast beter worden met een stick, maar dat je zonder een fatsoenlijk pad/stick niet kan spelen is BS natuurlijk

EDIT: Je moet na de FADC heel even wachten met de HK want anders landt hij achter je. Vervolgens de 2x QCF bufferen in de fwd HK and Bob's your uncle
[ Voor 11% gewijzigd door Oguz286 op 28-01-2010 14:51 ]
Kijk naar Momi in Enschede. Ik heb hem dit trucje meerdere malen zien uit halen. Het is mij in een wedstrijd situatie nog niet gelukt.
Misschien is crouching mk into low tiger shot nog wel een beter voorbeeld, zelfs met mijn beperkte executie kan ik dit echt wel uitvoeren, maar het daadwerkelijk gebruiken in een gevecht vind ik lastig.
De combo met ultra op het einde kan ik dus niet consequent eruit krijgen, laatstaan consequent gebruiken in een gevecht. (laatste tegen joey wel al een paar keer de fadc eruit gekregen, dat is iig al een begin, 1000 mile journey begint ook met een single step etc).
Maar het is ook puur oefenen, de week voor enschede begon ik er een beetje op te trainen. Want omdat ik wist dat het slagingspercentrage van me zo laag was probeerde ik het daarvoor op live al niet eens. De eerste keer had ik meer dan 30 pogingen nodig (ja echt

Maar met een stick is het misschien qua executie ook iets beter, meer vertrouwen in de uitvoering en dus ook makkelijker inzetten in battle situations......
10 second ninja DONE
Ik had laatst voor het eerst in maanden weer de Ryu pad in mijn handen om mijn broertje wat dingen met Sagat uit te leggen. En tot mijn verbasing kwamen de FADC's er gewoon goed uit (makkelijker dan met stick).Sagat schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 15:16:
Maar met een stick is het misschien qua executie ook iets beter, meer vertrouwen in de uitovoering en dus ook makkelijker inzetten in battle situations......
Voordat ik met stick speelde had ik altijd problemen met FADC en moeilijkere combos. Ik dacht toen zelf ook dat het met een stick makkelijker zou zijn, maar dat blijkt, in ieder geval voor FADC's niet per se zo te zijn. Bij het masteren van FADC is het vooral belangrijk om de timing goed door te hebben en het niet te gehaast willen doen. Rust en controle zijn sleutelwoorden als je het mij vraagt
[ Voor 6% gewijzigd door firlian op 28-01-2010 15:27 ]
Maar zonder te flauw te willen zijn, ik ben zeer geinterreseerd in de FRS combo van tekken 6 + wireless stick. Omdat ik als ik mijn nieuwe tv heb misschien zelfs aan de kabel van de fightpad (die best lang is) niet genoeg heb. De combinatie wireless en stick is dan heel interresant.
Tot die tijd misschien weer zo'n sessie plannen als voor Enschede, wellicht dat ik dan van 3x naar semi 1x kan gaan...
Ik verwacht niet dat ik door alleen van het kopen van een stick straks in 2010 'ff' Evo ga winnen ofzo hoor (voornamelijk omdat al niet eens ga, anders zou het best kunnen natuurlijk, eerste Diago whoopen en dan Emersion in de finale
10 second ninja DONE
pas dan kun je denken om het in een match te gebruiken omdat het dan een soort 2e natuur is.
Dat was bij mij het struikelblok met viper, om haar crazy shit consistent te doen moet ik heel veel tijd in training mode doorbrengen.... iets wat niet even leuk is.
Met Abel kan ik cr.mk/mp > change of direction > fadc> c.hp > ultra nog niet consistent... mijn oplossing in matches is het niet gebruiken.... maar het is een tool die ik training mode nog altijd aan het bijschaven ben tot ik het wel in matches kan gebruiken.... nu heb ik alleen maar vaak kans om een fadc en dus 2 EX bars in een match te verklooien. die bewaar ik nu voor super omdat ik wel weet hoe ik die consistent moet linken.
Cr.mk naar low tigershot is wel heel nodig voor je sagat lijkt mij trouwens...., naast die tiger knee loop.
vooral omdat je geneigd bent om aanvallend te spelen van wat ik gezien heb.
Die ultra link is meer een verdedigende tool... het mooie daarvan is dat mensen bang zijn voor je ultra meter ondanks je de combo niet goed kunt, ze weten dat immers niet.
Gister heb ik mass effect 2 gekocht, daar gaat even mijn tijd in nu... uiteraard ga ik wel mijn match met megaman spelen deze week.
Een na grootste probleem is gewoon weten wat op welk moment de meeste schade doet, general strategy. Daar wees een duitster waar jij (Emersion dus) volgens mij ook tegen gespeeld hebt, Marco heette hij geloof ik, me ook al op, hij wifde een Tiger uppercut en ik wierp hem daarna (ook nog is UIT de corner

Dat is ook een van de redenen dat ik het af en toe ook echt leuk vind om vs de cpu te spelen, dan is die match stress gewoon vele malen minder aanwezig.
10 second ninja DONE
Sure, moet lukken. Leuk.Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 07:37:
Pkunk zullen wij van het weekend de pot spelen? Ben net verhuisd en moet nog ff een utp-kabeltje trekken in mijn gameroom dan kan ik weer op live :-)
Hallo met Tim
Oeeeeeeeh, mijn giro nummer is.....
Nee, een paar posts geleden heb ik al 'beslist' dat de play off niet door gaat en dat Walter gewoon verder kan gaan.
Behold:
(oh kon ik op mijn werk maar net zo makkelijk sf spelen als gotten, dan ging ik wel met evo meedoenSagat schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 13:50:
Walter heeft trouwens gereageerd op mijn dm, en wil graag nog spelen. Dus helaas voor Oguz en Kneok geen play off.
(en het is idd wel eerlijker, uitgeschakeld is uitgeschakeld, weer een mooie regel voor tournooi 3)
[ Voor 41% gewijzigd door Sagat op 28-01-2010 16:22 ]
10 second ninja DONE
1
2
3
| -fwd-down-down+fwd+HP--------- --------------------MP+MK-- --------------------fwd+fwd-- |
Dus de HP van de TU, de FADC en de fwd dash doe ik (bijna) op hetzelfde moment. Als je dat achter elkaar doet kan het wel heb ik gemerkt, maar dat is een stuk moeilijker vind ik. Tussen de HP en de MP+MK zit 1 frame (misschien 2 frames) in.
Je moet mis/gebruik maken van het feit dat je dingen kan bufferen anders is het gewoon niet mogelijk om dingen te comboen. Bijv. als je de jHK naar TU wil doen dan doe je:
1
2
| -fwd+up-----HK------------------ ------------fwd-down-fwd+down+HP |
Dus op het moment dat ik op HK druk terwijl ik in de lucht ben, druk ik ook op fwd om de TU motion te starten. Belangrijk is dat je de TU motion doet nadat de HK is geland, maar voordat je op de grond bent geland. Het moment dat je op de grond staat druk je op HP en dan komt er meteen een TU uit omdat je de motion 'in de lucht' had gebuffert. Dit soort dingen wil je niet allemaal achter elkaar doen (tenzij je masochist bent
Hope this helps
* Oguz286 zoekt FRS actie op
En die FRS actie is zeer makkelijk:
1 loop de winkel in
2 pak de doos met stick en spel
3 loop naar de kassa en betaal 79.95 ofzo......
Das pas code man!
10 second ninja DONE
Dat zijn tijdsbalken die van links naar rechts lopen, lijkt me vrij duidelijk toch?Sagat schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 16:25:
Err wa? Vind je codes niet echt duidelijk, maar weet je wat, als je zin hebt doen we een keer een pot zonder tijdslimiet waar je het over de mike kan uitleggen.
En die FRS actie is zeer makkelijk:
1 loop de winkel in
2 pak de doos met stick en spel
3 loop naar de kassa en betaal 79.95 ofzo......
Das pas code man!
Maargoed, doen we een keertje. Als jij de timing eenmaal onder de knie hebt dan heb je ook niet last van matchstress omdat je vingers het vanzelf als goed doen en je eens wat combo's gaat doen en zo je tegenstander een pak slaag geeft with big baldy
[ Voor 8% gewijzigd door Oguz286 op 28-01-2010 16:32 ]
Oh je en dan dit nog:
Wat jij akuma speler zeurt over overpowered?! Hoeveel schade doet een raging demon ook al weer?Oguz286 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 14:48:
jHP, HP TU -> FADC, fwd+HK, Ultra = 685 Dmg! Hoezo overpowered?

10 second ninja DONE
600 Dmg, niet combobaar en alleen te landen door af te straffen of door goed te gokkenSagat schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 16:37:
Is goed man. Bufferen/cancellen/shortcuts is idd een van de dingen die voor mij de vraag beantwoorden hoe het mogelijk is dat sommige mensen de ultra al inzetten terwijl de persoon nog amper neergekomen is na de fwd highkick. Dat was wat in het begin met met 30 pogingen sessie misging. TU, FADC,hk en ultra lukken allemaal, maar de ultra gaat over de vallende opponent heen.
Oh je en dan dit nog:
[...]
Wat jij akuma speler zeurt over overpowered?! Hoeveel schade doet een raging demon ook al weer?
Trouwens die FRS 'actie' is de limited edition (dus geen stick) voor bijna 90 euro. Ik bestel wel sanwa onderdelen voor 50 euro en dan heb ik ook een fatsoenlijke stick
EDIT: jHP, HP (dus niks bijzonders) doet 310 schade met Sagat. Dat is wel erg overdreven imo, Akuma doet dan 200 schade (net zoals bijna iedereen).
[ Voor 7% gewijzigd door Oguz286 op 28-01-2010 16:44 ]
Check dit
En ja, dit geld ook voor de 360 versie.Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 23:05:
Tekken 6 met wireless stick voor de PS3 vandaag gekocht bij de Free Record Shop voor 79,99. Als je rekent dat normaal een dergelijke hori-stick los niet wireless al 50 euro kost minimaal, koop je dus eigenlijk de game voor maar 29,99 en je hebt de stick wireless en alle andere extra goodies in het pakket erbij. Je kan het ook anders zien: Als je rekent dat de game los 59,99 is, betaal je dus eigenlijk maar 20 euro voor de wireless hori stick! Hoe je het ook bekijkt, een super deal! Normale prijs van de kit was 129,- later afgeprijsd al bij de FRS voor 109 en nu dus 79,99, 50 euro onder de normale prijs dus! Super koopje!
@dmg.
Ja, gegarandeerde dmg....... die mooie combo van kuma die eindigd met tatsu gevolgd door dragonpunch, dat is ook altijd prijs als ik tegen jou (of tegen Yrvin, of vul maar in welke Kuma) speel, die is ook 300+dmg en niet moeilijk uit te voeren....zo lust ik er nog wel een paar. Ja Sagat is overpowered, maar Akuma mag zeker ook niet klagen imho. Wat natuurlijk niet te vergelijken is, is dat Sagat zelf ook gigantisch veel health heeft en kuma alleen maar Seth onder zich heeft.
10 second ninja DONE
zelf heb ik een TE stick op de ps3
momenteel verlies ik matches omdat ik het leuk vind met ryu ex fireball FADC ultra leuk vind om te doen... en daar dan heel de match focus om die combo eruit te poepen:P (daarnaast verlies ik gewoon omdat meerendeel online beter is of waar ik niet door de turtle style heenkom:P)
De exfireball fadc is beetje onconventioneel maar het ziet dr supervet uit (ook de afstand tussen je opponent is stuk groter dan een uppercut FADC) wat het ook verassender maakt:)
Het is jammer dat online traning mode niet mogelijk is
btw wat voor mij een doorbraak was met het uitvoeren van fadc ultra settups was het vast houden van de joystick... ik hield hem voorheen vast alsof het zo'n battop maar nu het meer vasthoud als een wijnglass... vooral de dash uitvoeren word daardoor makkelijk.
en misschien nog een tip wat voor mij werkte en denk ook wel kan werken voor andere stickgebruikers met Sanwa stick is namelijk een veer bij zetten. Ik heb een LS32-1 veer bijgezet en stick is stuk minder los
[ Voor 4% gewijzigd door P-Nut op 28-01-2010 17:16 ]
Ok dat klinkt wel goed, maar ik kan het niet op de site vinden. Ik weet ook niet hoe goed die Hori stick is eigenlijk, maar had wel een paar keer gelezen dat Hori sticks in het algemeen wel van goede kwaliteit waren. Verder is het zo dat geld niet op mijn rug groeit, dus als ze bij de FRS hier die actie hebben dan moet ik even goed nadenken... en ik heb niet eens vriendin die ik lief zou moeten aankijken omdat 50-80 euro wil uitgeven, go figureSagat schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 16:56:
@Actie:
Check dit
[...]
En ja, dit geld ook voor de 360 versie.
Ik zei ook niet dat Akuma slap is, hij is heel sterk, maar het verschil is dat ik een combo moet doen (ook als is het niet erg moeilijk) en jij gewoon 2 knoppen moet indrukken@dmg.
Ja, gegarandeerde dmg....... die mooie combo van kuma die eindigd met tatsu gevolgd door dragonpunch, dat is ook altijd prijs als ik tegen jou (of tegen Yrvin, of vul maar in welke Kuma) speel, die is ook 300+dmg en niet moeilijk uit te voeren....zo lust ik er nog wel een paar. Ja Sagat is overpowered, maar Akuma mag zeker ook niet klagen imho. Wat natuurlijk niet te vergelijken is, is dat Sagat zelf ook gigantisch veel health heeft en kuma alleen maar Seth onder zich heeft.
[...]
Ok dat klinkt wel goed, maar ik kan het niet op de site vinden. Ik weet ook niet hoe goed die Hori stick is eigenlijk, maar had wel een paar keer gelezen dat Hori sticks in het algemeen wel van goede kwaliteit waren. Verder is het zo dat geld niet op mijn rug groeit, dus als ze bij de FRS hier die actie hebben dan moet ik even goed nadenken... en ik heb niet eens vriendin die ik lief zou moeten aankijken omdat 50-80 euro wil uitgeven, go figure
[...]
Ik heb zelf een FS3 gekocht maar dat is ontzettende bagger!!!! echt niet doen! momenteel heb ik um uit elkaar gesloopt en de standaard knoppen vanaf gesoldeerd
Ik heb ook een seimetsu stick zelf gemaakt maar mijn voorkeur gaat toch uit naar de TE stick!
(tijdje meer bezig geweest met knutselen dan met gamen:P)
Akuma mag inderdaad ook niet klagen, jHP, HP, LK tatsu, LP dp, fadc, EX shaku hado, EX tatsu is 495 damage (maar kost je wel een volledige EX balk).Sagat schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 16:56:
@Actie:
Check dit
[...]
En ja, dit geld ook voor de 360 versie.
@dmg.
Z'n health en stun is het grootste nadeel van Akuma.
Ik stuur Sagat net een bericht dat ik toch niet voor die stick ga omdat op internet niet bepaald positieve reviews staan over die stick. Hij is niet heel erg kwalitatief en (bijna) niet te modden. Voor 45~50 euro bestel ik Sanwa onderdelen die in de TE stick zitten en dan heb ik een superstick voor weinig
@Kneok
Ik klaag ook niet hoor, alleen in vergelijking met de rest van de cast is Sagat toch wel iets te overpowered vind ik. Als hij nou 1000HP had zoals Ryu dan vond ik het al een stuk beter. Ryu kan ook heel veel damage doen in een combo. Heb laatst een combo gedaan dat ook iets over de 600 Dmg doet zonder al teveel moeite. Maar het zijn hele andere chars die je op een andere manier gebruikt. Als ik in de standaard BnB een reset gooi dan kan ik ook wel 600+ dmg doen met maar 2 EX bars, maar dat is Akuma's speelstijl. High risk, high damage
In ssf4 heeft die dus 1000hp ipv 1100 (geloof ik tenminste) nu.Oguz286 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 18:39:
Ik klaag ook niet hoor, alleen in vergelijking met de rest van de cast is Sagat toch wel iets te overpowered vind ik. Als hij nou 1000HP had zoals Ryu dan vond ik het al een stuk beter.
Hp vond ik nooit zo'n probleem, het is vooral de damage die die doet
Met die hori sticks heb ik zelf geen ervaring. de Hori Real Arcade Pro zijn wel goed geloof ik, maar je hebt ook van de goedkopere die gelijk een stuk minder zijn.
Gewoon voor de TE gaan, ben je gelijk klaar
de FS3 is wel te modden.... er loopt een heel mooi draadje op shoryuken forums over modden van fs3...Oguz286 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 18:39:
@P-Nut
Ik stuur Sagat net een bericht dat ik toch niet voor die stick ga omdat op internet niet bepaald positieve reviews staan over die stick. Hij is niet heel erg kwalitatief en (bijna) niet te modden. Voor 45~50 euro bestel ik Sanwa onderdelen die in de TE stick zitten en dan heb ik een superstick voor weinig
je bent idd 45/50 euro kwijt voor bestellen van sanwa onderdelen... vannuit gaand dat je 8button layout doen
2,20 x 8 + 3 start/select/home = €24,20
JLF stick €22,50
JLF kabel €5,00
€51,70 totaal....
als je SE onderdelen vervangt of moet je ook nog een PCB hebben?
Wat ik wil doen is een kastje maken met daarin mijn chun li madcatz fightpad als donor en een 6 button layout. Ik heb geen PCB nodig want de fightpad heeft geen common ground, dus ga ik gewoon 8 kabels solderen. Zelf kom ik uit op (bij LizardLick):
1
2
3
4
5
6
7
8
| Sanwa OBSN-30 Pushbutton Color: White 2.95 6x $17.70 Sanwa JLW-TM-8 Joystick Color: White 19.95 1x $19.95 Seimitsu LB-39 Ball Top Color: White 3.95 1x $3.95 Seimitsu LS-33 Spring 0.95 1x $0.95 Subtotal: $42.55 Shipping: $17.64 Total: $60.19 |
De home, start en back knoppen heb ik zelf wel (ons schuur is een werkplaats vol electronica

Waar heb jij je lijst vandaan? €24,20 voor 11 knoppen is niet veel.
[ Voor 4% gewijzigd door Oguz286 op 28-01-2010 21:43 ]
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Dat is die al een tijd en helaas te duur voor mij. 50 euro en ik heb 'hetzelfde' (voordat ik alle TE eigenaren hier beledig
Omdat het nog geen dollar is en omdat ik wil proberen of een wat stroevere stick fijner speelt. Ik vond de stick van firlian namelijk nogal licht, maar ik heb dan ook niet heel erg veel ervaring. Voor die ene dollar wil ik wel kijken of het wat is.Acid_Burn schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 22:04:
oguz: waarom die spring erbij?
Trouwens mag ik vragen wat het plexiglas + de houten frame + alu van jouw stick kostte?
[ Voor 8% gewijzigd door Oguz286 op 28-01-2010 22:19 ]
http://www.jwlam.nl/Oguz286 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 21:42:
Ik doelde op de Tekken 6 arcade stick
Wat ik wil doen is een kastje maken met daarin mijn chun li madcatz fightpad als donor en een 6 button layout. Ik heb geen PCB nodig want de fightpad heeft geen common ground, dus ga ik gewoon 8 kabels solderen. Zelf kom ik uit op (bij LizardLick):
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 Sanwa OBSN-30 Pushbutton Color: White 2.95 6x $17.70 Sanwa JLW-TM-8 Joystick Color: White 19.95 1x $19.95 Seimitsu LB-39 Ball Top Color: White 3.95 1x $3.95 Seimitsu LS-33 Spring 0.95 1x $0.95 Subtotal: $42.55 Shipping: $17.64 Total: $60.19
De home, start en back knoppen heb ik zelf wel (ons schuur is een werkplaats vol electronica). Alle kabels, stekkers en alle andere dingen die ik nodig heb, heb ik ook wel liggen hier dus dat is allemaal geen probleem
Ik vind de verzendkosten alleen best veel in verhouding tot wat ik wil bestellen
Waar heb jij je lijst vandaan? €24,20 voor 11 knoppen is niet veel.
online ls32 spring en octagongate gekocht.... geprobeerd maar square is veel fijner imo
als je seimetsu joystick zou ik een sanwa spring kopen aangezien de seimetsu van zich zelf al stuk stroever is als de sanwa die heel licht is
//edit ik zie dat je wel sanwa stick hebt maar seimetsu baltop:P
vergeet niet dat je mdf ook moet gronden/verven
Ik heb onlangs bij de praxis voor 10euro een heel mooi aluminium kistje koffertje gezien:) daar zou ik hem in modden echt supermooi en mooi handvaatje
[ Voor 13% gewijzigd door P-Nut op 28-01-2010 22:59 ]
Ah dankje. Ik weet niet waar ik lexaan kan kopen, maar dat kan vast ergens bij de Gamma, Praxis, Karwei of een soortgelijk winkel. Ik heb niet echt tijd om nu zo'n kastje zelf te maken, maar in de zomervakantie kan ik wel eens een mooi kastje makenAcid_Burn schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 22:30:
poe.. alu is gewoon simpel hoekprofiel van de gamma. 2x2m 2cmx2cmx2mm voor €5,50 stuk uit mijn hoofd. Houten frame is van MDF, was €5 voor de kleinste plaat 12mm dik waar ik dus veel van over heb. Ik heb geen plexi maar lexan gebruikt i.v.m. de krasvastheid. Dat was het duurste 1mx1m, ik dacht iets van €20 oid.
Jammer dat de knoppen op die site niet handig zijn, ik wil de knoppen met van die 'moertjes' en niet deze die je vastklikt. Verder las ik dat de ls32 heel erg stroef is vandaar dat ik de ls33 wil bestellen.P-Nut schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 22:51:
[...]
http://www.jwlam.nl/
online ls32 spring en octagongate gekocht.... geprobeerd maar square is veel fijner imo
als je seimetsu joystick zou ik een sanwa spring kopen aangezien de seimetsu van zich zelf al stuk stroever is als de sanwa die heel licht is
//edit ik zie dat je wel sanwa stick hebt maar seimetsu baltop:P
vergeet niet dat je mdf ook moet gronden/verven
Ik heb onlangs bij de praxis voor 10euro een heel mooi aluminium kistje koffertje gezien:) daar zou ik hem in modden echt supermooi en mooi handvaatje
Dat is een heel leuk idee, zo'n aluminium kistje/koffertje. Ik zal binnenkort als m'n rug een beetje wil meewerken de Praxis eens een bezoekje brengen
EDIT: En ik merk nu dat we eigenlijk offtopic gaan

[ Voor 4% gewijzigd door Oguz286 op 29-01-2010 00:20 ]
Als eerste, reminder voor het tourney let op dat we weer hard op weg naar het weekend gaan. Maak afspraken om te spelen, want na het weekend is alleen maan- en dinsdag over. Omdat na deze ronde ook de winners ronde al klaar is wil ik het tempo iets verhogen en de volgende verlierersronde laten aflopen na het volgende weekend.Daarna kan de pot om plaats 3 al gespeeld worden.
Gisteren geïnspireerd door alle verhalen toch maar weer is de training mode ingedoken. Het gaat eigenlijk op 2 punten mis, te weten het dash gedeelte van FADC en heel soms het neerkomen van het char na de hk. Maar ik kan wel merken dat finger memory begint te komen. Het gaat steeds beter. Helaas heb ik het dan wel over de combo als ik hem start met een TU. Als ik begin met een crouching mk of een jumping hp dan zitten mijn vingers anders op mijn joypad en dan werkt mijn finger memory juist tegen me omdat ik dan vanaf een ander punt start.....Maar wel eindelijk de combo eruitgekregen in een echte battle situatie. Het was een heerlijk gevoel om Kuma te zien inspringen, toen wist ik al dat het ging lukken. Helaas was het was tijdens een normal survival battle, niet echt de hoogste moeilijkheidsgraad, maar toch was ik er blij mee.
Daarna ook nog even een tournooitje in g2 gedaan. En 2e geworden. Mijn eerste 3 tegenstanders waren matig tot redelijk, wel weer een leuke variatie, een ryu (as always) een bison en een Sim. Mijn mede finalist was ook niet briljant, maar het was een battle hardened Gen. Dit is trouwens ook een match up waar ik weinig van weet en dat brak me op. misschien via DS maar is een beetje gaan sparren met wat Gen spelers. Al met al was ik niet ontevreden omdat ik buiten hier en daar wat korte spar sessies met de Gotters de online mode redelijk links heb laten liggen.
Verder is het duidelijk dat om het spel qua achievements te perfecten je vooral veel concentratie vermogen nodig hebt, bij de survival mode moet je soms van ALLE 25 castmembers winnen, het is niet moeilijk, maar je hebt gewoon een lange zit te gaan, en (voor mij iig) is de ai slim genoeg om concentratie verlies af te straffen. Dit weekend nog even de laatste normal trial pakken, en dan moet ik is hard gaan nadenken wat de volgende stap word. Verder met storied reputation, hard time en survival, of alvast alles gold gaan halen op de normals.........of toch echt maar is door de char trials heen. Iemand tips?
10 second ninja DONE
Misschien niet helemaal de leukste manier, maar als je perse die achievements wil zou je dat heel makkelijk met zangief kunnen doen. Gewoon alleen maar lariats. Dat werkt ook op hard. Behalve bij CammySagat schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 07:59:
Verder is het duidelijk dat om het spel qua achievements te perfecten je vooral veel concentratie vermogen nodig hebt, bij de survival mode moet je soms van ALLE 25 castmembers winnen, het is niet moeilijk, maar je hebt gewoon een lange zit te gaan, en (voor mij iig) is de ai slim genoeg om concentratie verlies af te straffen. Dit weekend nog even de laatste normal trial pakken, en dan moet ik is hard gaan nadenken wat de volgende stap word. Verder met storied reputation, hard time en survival, of alvast alles gold gaan halen op de normals.........of toch echt maar is door de char trials heen. Iemand tips?
Hallo met Tim
10 second ninja DONE
Verwijderd
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2010 11:24 ]
Je kunt iig niet zeggen dat ze genoeg trophies/achievements er in hebben gestopt. Maar Platinum halen gaat me gewoonweg niet lukken. Never nooit niet. Die trials gaan me soms gewoonweg te ver, ik wil spelen, niet 50x dezelfde shit proberen dat me toch niet lukt. En dan zit ik bv nog stees vast bij Dhalsim, met zijn MK/Light Flame link. In plaats dat ze die trials zo maken dat ze wat hulp bbieden, ik moet nu maar gokken wat de timing is (echt geen idee, alles al geprobeerd, ook de tip van Roq eerder). Geen zin in, dus dan maar zo laten.Verwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 11:10:
de trial mode is echt een pain in da ass! Dit mogen ze echt van mij afschaffen in ssf4. Dit is gewoon bijna voor een pro niet te doen. enige die ik volledig heb gehaald is Sagat, omdat hij mijn main is. Bison en zangief moet ik ik nog 1 level.
Verwijderd
om al die trials eigenlijk te halen moet je gwn bijna ieder char gaan masteren, en dat is gewoon onzin. Ze mogen van mij de trophies iets minder brutal maken.Pheno79 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 11:48:
[...]
Je kunt iig niet zeggen dat ze genoeg trophies/achievements er in hebben gestopt. Maar Platinum halen gaat me gewoonweg niet lukken. Never nooit niet. Die trials gaan me soms gewoonweg te ver, ik wil spelen, niet 50x dezelfde shit proberen dat me toch niet lukt. En dan zit ik bv nog stees vast bij Dhalsim, met zijn MK/Light Flame link. In plaats dat ze die trials zo maken dat ze wat hulp bbieden, ik moet nu maar gokken wat de timing is (echt geen idee, alles al geprobeerd, ook de tip van Roq eerder). Geen zin in, dus dan maar zo laten.
Pheno79 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 11:48:
[...]
gokken wat de timing is (echt geen idee, alles al geprobeerd, ook de tip van Roq eerder). Geen zin in, dus dan maar zo laten.
Filmpje van een van mijn idolen.
Ik heb geen geluid hier, dus kan niet precies vertellen welk stuk het is, maar op ten duur doet dhalsim zijn BnB (j.fierce, b+mk, light yoga flame) en hoor je zo'n gast "Hey, Hey, Hey" schreeuwen tijdens de combo.
edit: nog ff met geluid geluisterd, en het zit op 2:09
Het klinkt een beetje loos, maar dat is ongeveer de timing wanneer je (in het algemeen) de buttons in moet drukken (fierce, mk, jab) de andere motions (back voor mk, en hcb voor flame) moeten dus al gebeurd zijn.
Het is een richtlijn, want soms als de iat wat hoger of lager uitkomt moet je sneller zijn met het opvolgen van b+mk, maar het laat vooral zien dat het niet supersnel hoeft.
Zie maar of het werkt
[ Voor 3% gewijzigd door Roq op 29-01-2010 19:58 ]
Maar ik heb in training mode wel iets leuks gedaan. Akuma heeft 850 stun en de beste combo die ik kan doen (jHK/jHP, HP, LK Tatsu, LP DP, FADC, EX Shaku, EX Tatsu) doet 880 stun, dus met die combo kan ik een andere Akuma stunnen. Als ik daarna de sterkste combo zonder EX meter doe (jHK/jHP, HP, LK Tatsu, HP DP) dan komt dat neer op een 15 hit combo van 593 dmg
Helaas speel ik te belabberd en heb ik een (helaas nu ook) belabberde controller

En ja, je speelde al _echt_ bagger

Zorgde wel voor grappige momenten trouwens
Kies in het vervolg wel gewoon Bison dan, kan ik lekker BnB oefenen
Hallo met Tim
Wordt maar weer eens tijd dat we gaan spelen beste Oguz...Oguz286 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 15:45:
Net met firlian gespeeld en ik heb gemerkt dat het totaal niet mijn dag is vandaagIk speelde me nog eens een partij bagger
Ggs man, je moet eens wat vaker je Bison pakken, ik wil meer ervaring tegen hem
Maar ik heb in training mode wel iets leuks gedaan. Akuma heeft 850 stun en de beste combo die ik kan doen (jHK/jHP, HP, LK Tatsu, LP DP, FADC, EX Shaku, EX Tatsu) doet 880 stun, dus met die combo kan ik een andere Akuma stunnen. Als ik daarna de sterkste combo zonder EX meter doe (jHK/jHP, HP, LK Tatsu, HP DP) dan komt dat neer op een 15 hit combo van 593 dmgDat is dus dezelfde dmg als de raging demon bij sommigen doet
![]()
Helaas speel ik te belabberd en heb ik een (helaas nu ook) belabberde controller
Heb weer zin om een paar perfects te halen..
Bwaha, you're on!LongJoy1980 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 22:47:
[...]
Wordt maar weer eens tijd dat we gaan spelen beste Oguz...
Heb weer zin om een paar perfects te halen..![]()
Ik hoop voor je dat je SF4 niet verleerd bent
Momenteel zit ik in een chill modus..
Effe geen inet en moet ook nieuwe tv halen.
Hoe alles opeens gezellig op je afkomt..
Dus ik neem mijn tijd om terug te komen..hehe..;-)
de xbox live nicks en (got namen):
* Firlian (Firlian)
* Timmie kun (Pkunk)
* MegamanXLanZero (MegamanXZero)
* KneoK (KneoK)
* Oguz286 (Oguz286)
* Cinneq (Roq)
* Emersion (Emersion)
* Walter1982 (Walter1982)
Maar weer een mooi verbeter punt. Voor T3 zal ik de bracket maken met de xbl tags.
@Longjoy:
Je hebt nog wel 2 weken voor t3 van start gaat, lijkt me genoeg tijd om alles te regelen
Ok guys wish me luck...* Sagat gaat zo op weg naar de mm om EINDELIJK ook een moderne tv aan te schaffen.....hoop dat ie nog niet uitverkocht is.
De tv die ik wil kopen is weer uitgezonderd
[ Voor 4% gewijzigd door Sagat op 30-01-2010 08:53 ]
10 second ninja DONE
tnx, maar ik bedoel eigenlijk gewoon te zeggen dat het handig zou zijn om de TS te updaten zodat de volgende persoon niet hoeft te zoeken maar gewoon in de TS kan kijken
Hallo met Tim
10 second ninja DONE