Even een RAID0 opzetten, dacht ik. Dat wordt even meer werk.
Oude situatie:
Mobo Asus P6T Deluxe met i7-920 en 4 hdd's waaraan ik in 1e instantie een Vertex 120GB had toegevoegd. De harddisks zijn op SATA 1,2,4 en 6 aangesloten, de Vertex op SATA 5. Op de snelste hdd had ik Windows XP x64 geinstalleerd, en op de (later bijgeplaatste) Vertex Windows 7 x64 b7600 NL.
Omdat de Vertex erg goed beviel, wilde ik er een 2e bijzetten om een RAID0 te maken. En omdat ik de Windows 7 installatie al behoorlijk had opgetuigd, had ik daarvan een image gemaakt met Acronis True Image v9.1. Dat moest ik vanuit Windows XP doen, omdat Acronis niet vanaf Windows 7 x64 wil werken.
Tweede Vertex ingebouwd op SATA3, en RAID0 aangemaakt van Vertex 1 en 2 via Bios. Daarbij wordt gebruik gemaakt van Intels ICH10. Allemaal geen probleem. Herstart, in Bios de SATA-config op RAID gezet (ipv AHCI), en op de verse RAID0 een Windows 7 install gedaan. Dit puur om de alignment e.d. goed te krijgen.
Daarna was het mijn bedoeling om vanuit Windows XP het Windows 7 image te restoren naar de RAID0. Maar....als ik XP probeer te starten, krijg ik na een seconde of 15 een blauw scherm, en een reboot. Het gaat zo snel dat ik niet kan zien wat er nu staat. Heb het een paar keer geprobeerd met de Pause/Break, maar het is onbegonnen werk.
Dus, toen geprobeerd met een bootdisk van Acronis op te starten en van daaruit mijn image te restoren. Nou, dat gaat dus ook niet. Acronis start netjes, en als ik dan voor restore kies, krijg ik de melding dat er geen schijven zijn aangesloten....
Daarna in Bios de SATA op AHCI gezet en weer een opstart geprobeerd in XP. Dat gaat weer wel. Vervolgens een poging om vanuit XP met Acronis het image naar de RAID0 te zetten. Na 5 seconden restoren zegt Acronis dat hij moet rebooten, ik geef een OK, hij reboot, start de DOS-versie van Acronis, ik zie 1 seconde een scherm, een flits, en weer een reboot. Werkt dus niet.
Iemand een idee wat hier misgaat, of wat ik nog kan proberen (behalve een volledige her-install dan)?