Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Heeft het nut om CAT6 te leggen (ik trek nieuwe kabels op kantoor) als de langste afstand maar 10 meter is, en er alleen werkstations tussenzitten met één centrale NAS? De één zegt ja, toekomstvoorbereid bla bla, de ander zegt nee, je hebt alleen maar werkstations en je gaat niets streamen enzo dus 5e is goed genoeg etc etc

Er wordt gigabit gebruikt. Cat5e lijkt me ook goed genoeg voor gigabit... en voor cat6 moet je weer allemaal nieuwe stekkers en contactdozen hebben voor zover ik lees... en daar zit ik een beetje mee. Klopt dit? Moet alles dan cat6 zijn, en niet alleen de kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Topicstarter
Voor gewone werkplekken die toegang moeten krijgen tot een NAS is gigabit over Cat 5e ruim voldoende. hogere categoriën heb je alleen nodig als je gegarandeerd hogere snelheden wilt behalen. Daar heb je echter ook een andere switch/router voor nodig. (voor 10Gbps Ethernet bijvoorbeeld).

In een kantoor voor werkplekken is dat echt niet interessant. Pas als je met zware workstations grote hoeveelheden data gaat bewerken en transporteren kan dat interessant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
CAT5a voor gigabit ethernet
CAT6a voor 10 gigabit ethernet

Standaard CAT6 zou ik links laten liggen.
Maximum length

When used for 10/100/1000BASE-T, the maximum allowed length of a Cat 6 cable is 100 meters or 328 feet. This consists of 90 meters (300 ft) of solid "horizontal" cabling between the patch panel and the wall jack, plus 10 meters (33 ft) of stranded patch cable between each jack and the attached device. Since stranded cable has higher attenuation than solid cable, exceeding 10 metres of patch cabling will reduce the permissible length of horizontal cable.

When used for 10GBASE-T, Cat 6 cable's maximum length is 55 meters (180 ft) in a favourable alien crosstalk environment, but only 37 meters (121 ft) in a hostile alien crosstalk environment, such as when many cables are bundled together. However, because the effects of alien crosstalk environments on cables are difficult to determine prior to installation, it is highly recommended that all Cat6 cables being used for 10GBASE-T are electrically tested once installed. With its improved specifications, Cat6A does not have this limitation and can run 10GBASE-T at 100 meters (330 ft) without electronic testing.
Wikipedia: Category 6 cable

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Nu online
Dan leg ik gewoon Cat5e, is ook makkelijker qua contactdozen enzo ;) Het is geen video-edit-omgeving, dus die 10Gbps zal ik de komende tijd niet nodig hebben. Het scheelt al heel wat als we straks met 125MB/s foto's en grote .zipjes kunnen kopiëren ;)

Dan weet ik voldoende :) Nu alleen nog zorgen dat ik een koperen kabel krijg, maar daar is dat andere topic voor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Topicstarter
Als ik het over grote bestanden heb, dan praat ik over CAD/CAM omgevingen met bestanden van een GB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Nu online
Daarom ;)
Voor dat wij zover zijn zijn we al jaren verder, dus ik ga lekker een rol Cat5E halen ;)

Zit alleen nog te twijfelen tussen soepele of stugge kabel.... als ik stug neem, moet ik een 48poorts patchpanel nemen, en dan korte patchkabeltjes van 0,25mtr naar de switch die direct onder het panel hangt. Lijkt me zo nutteloos.. maar ja, het voordeel van stug is dat je lekker LSA kan prikken in contactdoos en patchpanel :P

Het liefst werk ik met contactdozen want dan ben je een beetje flexibel, client-side.... als je je bureau anders indeelt en je kabel is te kort dan prik je er zo een nieuwe patchkabel in...

Keuzes, keuzes... ;)

edit: 't wordt toch wel stug, is wel zo makkelijk en zo professioneel natuurlijk.

Ben ook bezig om alle poorten een nummer te geven (dymo tangetje) zodat ik later nog weet welke kabel waar naar toe gaat. Is er nog handige software om dit bij te houden? Ik zat te denken aan Visio om het mooi visueel te maken, maar dan moet ik bij elke poort een tekstvak maken en dat is veel werk.. misschien was er software voor die ook nog elke poort een naam kan geven ;)

[ Voor 26% gewijzigd door maarud op 09-04-2013 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:31
Excel? Linkerkolom patchpunt in de muur, rechterkolom poorten op patchpanel?

Vraagje, als jullie netwerkomgeving er qua draadloze netwerken zo uit zou zien, welk kanaal zouden jullie dan kiezen? Hij staat nu op 9 (eerst op 5).

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/W0H9KJiZ2YJin3yEjUAeCIdq/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

ThinkPadd schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 11:20:

Vraagje, als jullie netwerkomgeving er qua draadloze netwerken zo uit zou zien, welk kanaal zouden jullie dan kiezen? Hij staat nu op 9 (eerst op 5).

[afbeelding]
Leg het plaatje eens uit.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ik wil graag de router instellen op het best mogelijke kanaal in deze situatie. Het plaatje is een screenshot van inSSIDer 3, het blauwe boogje is mijn netwerk, welke nu staat ingesteld op kanaal 9. Omdat hij naar beide kanten 2 kanalen overlap heeft heb ik hem van 5 naar 9 verplaatst, maar ik vroeg me af wat jullie in dit geval zouden doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-09 09:57
Ik denk dat ik kanaal 1 als eerste zou proberen. Maar feit blijft dat je wel heel erg veel wifi ontvangt bij jou. Het zal dus nooit optimaal gaan werken. Misschien kan je overstappen op 5ghz?

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Zag dat de router ook een optie had voor "Auto". Die net even geprobeerd, en dan gooit hij hem zelf ook op 1. Ik zit (met router onder de tafel) op -60dBm. Op kanaal 9 had ik -50dBm... (lager = beter) hmmzz

Zijn inderdaad veel netwerken, komt omdat het een flatje is waar ik zit. 5Ghz heeft de router helaas niet.

[ Voor 18% gewijzigd door ThinkPad op 20-04-2013 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Nu online
ThinkPadd schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 11:20:
Excel? Linkerkolom patchpunt in de muur, rechterkolom poorten op patchpanel?
yeah, had ik ook gedaan, maar wei weet was er nog wat mooiers :p

Vandaag patchkast opgehangen en begonnen met de eerste 4 (van de totaal 26) kabels trekken. Jeeeeeeemig wat een werk, ik dacht dat doe ik wel even :+ En dan meoten ze alle 26 nog een twee kanten gemonteerd worden aan een LSA-strip.

Ik wilde eerst nog mijn korte patchkabeltjes maken van 'restafval' UTP kabel, maar ik denk dat ik mooi even 26x 0,2meter gegoten patchkabeltjes ga bestellen, voor 0,60 cent per kabel is de keus snel gemaakt :P

[ Voor 3% gewijzigd door maarud op 20-04-2013 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Even een vraagje over VPN verbindingen

Heb een VPN server opgezet dmv pptpd op Debian. Dit werkt redelijk.

Heb thuis m'n netwerk in de 192.168.1.xx reeks ingedeeld. Ik krijg echter problemen als ik bij m'n vriendin zit, waar het netwerk ook op 192.168.1.xx is ingesteld.... (webserver op m'n interne netwerk duurt dan erg lang om te laden, logisch, omdat hij eerst op het netwerk bij m'n vriendin gaat kijken)

Nu kan ik m'n eigen netwerk natuurlijk in een andere IP range zetten, maar zijn er ook andere mogelijkheden? Volgens mij zit er niet veel meer op dan m'n thuisnetwerk IP range veranderen...

[ Voor 13% gewijzigd door ThinkPad op 20-05-2013 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 18:35

TrailBlazer

Karnemelk FTW

je kan static nat gaan toepassen kan niet al te moeilijk zijn met iptables.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Als ik een ander subnet pak voor bij m'n vriendin (192.168.2.x ipv 192.168.1.x) dan is het toch ook opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Topicstarter
Ja, in wezen wel. Ik heb juist om deze reden zelf thuis een alternatieve range gebruikt, zodat ik dergelijk problemen niet meer zou hebben. INdertijd had mijn werkgever namelijk ook de 192.168.1.x reeks gebruikt en kon ik wel een VPN opzetten, maar nergens bij komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ja ik zou het eigenlijk thuis aan moeten passen, maar heb thuis behoorlijk wat apparaten met statische IP's, dus dat is nogal wat werk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje = Wegens slechte Wifi ontvangst overweeg ik om via PowerLAN een verbinding te maken met de router beneden (met dit om precies te zijn). Ik las dat dit mogelijk van je stroomnet één grote korte golfzender maakt. Klopt dit of is het onzin? Het liefst laat ik een UTP kabel trekken van de eerste verdieping naar beneden, met nette RJ45 outlets naast stopcontacten. Ik heb echter geen idee wat dit kost als ik dit overlaat aan een bedrijf.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2013 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Iggy_, het werkt of het werkt niet ;) In al die jaren dat wij hem gebruikt hebben geen problemen met het stroomnet.

En kabels trekken, als je een trekveer ergens kunt lenen (bouwmarkt verhuurt ze vast) en met 2 mensen bent dan is het een klusje van niet. Goed gereedschap is het halve werk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
Iemand ervaringen met een telefoonbel (zo'n ding wat kabaal maakt als de telefoon gaat) en experia boxen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrociStrike030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-09 22:32

CrociStrike030

It's Five O' Clock Somewhere

Wie weet een goede RJ-45 krimptang?

Morgen gratis bier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Topicstarter
Die van AMP :) Altijd goed spul

Afbeeldingslocatie: http://www.serverkast.com/media/catalog/product/cache/3/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/p/r/prof_krimp.jpg

Of
Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQoYk1zayucswcN95k-nNSoPH-KE22FO0yAdk3Xbmh31PtXTPY2

[ Voor 28% gewijzigd door Equator op 28-06-2013 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrociStrike030

CrociStrike030

Waar kan je die halen?

Morgen gratis bier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kompaan
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-12-2022
BlackWhizz schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 19:07:
Iemand ervaringen met een telefoonbel (zo'n ding wat kabaal maakt als de telefoon gaat) en experia boxen?
Dat het meestal niet werkt op Modems met VoIP ATAs, omdat die niet de belspanning leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
Kompaan schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 12:05:
[...]

Dat het meestal niet werkt op Modems met VoIP ATAs, omdat die niet de belspanning leveren.
Hmm. Zijn er alternatieven? Hier wordt zo'n bel wel gewaardeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Topicstarter
Bij de betere doe het zelf winkel, of een electronica speciaal zaak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrociStrike030

CrociStrike030

Ik heb er al een gevonden:)

Morgen gratis bier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kompaan
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-12-2022
BlackWhizz schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 14:39:
[...]

Hmm. Zijn er alternatieven? Hier wordt zo'n bel wel gewaardeerd.
Ik heb hier zelf nooit naar gezocht, maar misschien zijn er telefoon toestellen met eigen voeding die belspanning leveren op een rj11 aansluiting?

dus router -> telefoon -> bel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
Kompaan schreef op zondag 30 juni 2013 @ 12:37:
[...]

Ik heb hier zelf nooit naar gezocht, maar misschien zijn er telefoon toestellen met eigen voeding die belspanning leveren op een rj11 aansluiting?

dus router -> telefoon -> bel
Nagemeten, maar hier niet zo een thuis.

Iemand ervaring met digitale telfoonbellen (ipv met klepels gewoon een speakertje)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi

Ik heb bij mijn familie het volledige netwerk aangelegd met een patchpanel, server en een switch maar nu komt de tuin.

Ze bezitten 10 hectare grond, waarvan het grootste deel bos is, het is de bedoeling om hier een een compleet dekkend wifi netwerk aan te leggen, echter zit ik met de maxium van 100 meter.

Ik heb vooral veel gegoogeld, de pricewatch bekeken en professionele bedrijven maar eigenlijk heeft niemand een goede oplossing, vandaar dat ik een beroep doe op jullie creativiteit, hebben jullie hier een oplosing voor? of moet ik echt gaan geloven aan glasvezel om de wifi switches te voorzien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Geef ze een 4G dongle.

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Je kunt je afvragen wat het nut is van wifi-dekking tussen de bomen, het lijkt me niet dat dat plekken zijn waar je heel vaak op internet gaat. Een dongle en een simkaartje van *bliep kan interessanter zijn, zeker kostentechnich.

Als je toch wifi-dekking wilt hebben lijkt het me raadzaam om te beginnen met het maken van een plattegrond van het gebied dat je wilt uitrusten (inclusief de bomen), zodat je daarna kunt beginnen met het bepalen van de plaatsen waar je wifi-antennes nodig gaat hebben. Zodra je dat weet kun je kijken wat voor hardware je zoal weg gaat zetten.

We are shaping the future

• ThinkPad
Wil binnenkort bij een routertje (703N) de interne PCB antenne vervangen door een externe antenne. Moet daarvoor een pigtail (stukje snoer met connector aan één kant) kopen. Maar wat voor kabeltje moet ik dan hebben, male of female?

Volgens mij zijn antennes normaal female, maar ik zie op eBay/DX ook male antennes, dus nu ben ik in de war...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-Al
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:05
Hallo mensjes!

Hier even een IT sukkel vraag, ik heb qua networking echt helemaal nergens kaas van gegeten.

Gezien het slechte wifi ontvangst op zolder heb ik besloten om een nieuwe router aan te schaffen met het volgende idee, maar ik weet niet of het (goed) zal werken.

Wat we momenteel als situatie binnen:

Kabel komt binnen in de meterkast en loopt door de muur naar de woonkamer, hier staat een modem anno 1999 en een 300N router. Vanuit de router lopen er drie ethernetkabels, één naar de hoofd PC beneden en één naar kantoor op de eerste verdieping. Als laatste nog een powerline naar boven. Op de eerste verdieping staat een switch die op het kantoor de kantoor PC, netwerkprinter (bekabeld) en NAS aanstuurt.

Deze situatie werkt ideaal tot sinds kort, waarschijnlijk begint onze router het te begeven want het signaal op zolder is de afgelopen tijd drastisch verzwakt tot regelmatig haperen aan toe.

Nou heb ik het idee om een nieuwe AC router aan te schaffen, en deze op kantoor te plaatsen met een nieuwe setup, namelijk het volgende:

Kabel komt binnen -> Modem -> Switch.
Switch -> Hoofd PC
Switch -> Kantoor, router (nieuw) -> NAS/Printer/Kantoor PC

De 'fout', zoals ik hem inzie, is dat de PC beneden dan niet in het netwerk zit. Nou is dit printer/NAS technisch geen probleem, maar het zou kunnen (lijkt mij) dat er een IP conflict zou kunnen opdagen.

Ik zou ook puur de router kunnen vervangen voor een ander, maar ik ben dan bang dat mijn signaal niet even krachtig is. Het liefste heb ik de router gewoon centraal staan in het huis (= kantoor), en misschien hoef ik dan ook niks te vervangen.

Wat is jullie input hierin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Topicstarter
Check deze post van dion_b eens: dion_b in "Aankoopadvies router, ziggo internet"

Het hele topic is wel interessant btw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Een router:

> Uptime 1981 days.

:P

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
Een router/switch: <switchnaam> uptime is 7 years, 6 weeks, 4 hours, 0 minutes
Volgens mij hebben we zelfs routers of switches met een uptime van meer dan 15 jaar.
We hebben een keer een screenshot van een cisco router met 12.5 jaar uptime naar Cisco gestuurd, toen kregen we een taart toegestuurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Opzich wel geinig zo'n lange uptime, maar de software versie is uit de prehistorie en kan toch flink wat bugs bevatten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
Ja, mee eens, maar dat is een apparaat in een gesloten managementnetwerk.

• Hemmen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-02 19:33
Flapte er vanochtend onderstaande zin uit tegen mijn collega en vond 'm dusdanig leuk dat ik 'm even wilde posten:

Je moet net werken binnen je netwerk anders gaat je netwerk net niet werken

:D

• PerfectPC
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-05 11:26
Hemmen schreef op donderdag 26 september 2013 @ 14:49:
Flapte er vanochtend onderstaande zin uit tegen mijn collega en vond 'm dusdanig leuk dat ik 'm even wilde posten:

Je moet net werken binnen je netwerk anders gaat je netwerk net niet werken

:D
Als je niet net werkt in je netwerk krijg je een notwerk... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:08

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Vanmiddag tijdens de lunch wou een niet nader te noemen collega met een wazige reden (ik weet het nut cq. voordeel nog steeds niet) een link naar een andere router (op een andere geografische locatie) ompatchen van fa0/0 naar fa0/1.... 8)7

Hij had er dan rekening mee gehouden om de IP adressen en routeringen om te zetten naar de nieuwe interface. Hij voert de change uit en verrek... sommige routeringen doen het niet meer...

Hij zoeken en zoeken.. hij zou en moest de fout vinden... De lunch was bijna voorbij en nog steeds geen werkende connectie.. EN NIET TERUG WILLEN GAAN NAAR DE OUDE SITUATIE HE |:( :X :D

* MisteRMeesteR like a boss.... Logt in, bekijkt de config en ziet het volgende staan...
Cisco#router eigrp 1234
Cisco#network x.x.x.x
Cisco#network x.x.x.x
Cisco#passive-interface default
Cisco#no passive-interface fa0/0
Ik heb hem tot 12:59 laten zweten 8) _/-\o_ , toen ook de $random_PopiJopi_manager langskwam om te vragen of wij wisten waarom de mail het niet deed... heb ik hem maar uit de brand geholpen.

Ik weet nog steeds niet wat nou het doel was van deze change :D

Heb in ieder geval in een scheur gelegen toen ik hem zo bezig zag.. en ik express ook moeilijk kijken en fronzen en zuchten enzo.. Terwijl ik ook 'maar' CCNA'r ben (wel bezig met CCNP though), priceless! _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door MisteRMeesteR op 09-10-2013 21:19 ]

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Prima change management processen bij jullie in het bedrijf. Houden zo! :Y)

• Acmosa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 13:27

Acmosa

...no comment.

Misschien was het wel een readiness test van het management ;)

But then again, I could be wrong..

• Acmosa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 13:27

Acmosa

...no comment.

Verwijderd schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 14:38:
Hoi

Ik heb bij mijn familie het volledige netwerk aangelegd met een patchpanel, server en een switch maar nu komt de tuin.......
Iemand heeft me ooit gewezen op deze http://www.interprojekt.com.pl/ site. Ze hebben leuke oplossingen voor relatief weinig geld.

Met zo'n lap grond hoef je, denk ik, niet bang te zijn dat je bij alle buren het wifi netwerk wegblaast 8)

But then again, I could be wrong..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-09 08:50
Heeft iemand hier ervaring met hele grote (100+ AP) UniFi netwerken? We zitten bij ons in het vakantiepark te kijken om in elk huisje er een te hangen + enkele tientallen buiten en op openbare plekken zoals de receptie. Wat ik vooral interessant zou vinden (voordat er offertes worden aangevraagd) wat de kosten van de AP's zijn als je ze in bulk aanschaft. Wat kosten deze per stuk als je ongeveer 100 indoor UniFi AC AP's en 40 van de outdoor (ook AC) variant besteld, en hoe onderhoudsintensief ze zijn als het hele netwerk eenmaal opgesteld en ingesteld is.

Andere leuke verhalen hierover worden ook erg gewaardeerd :)

[ Voor 5% gewijzigd door Balance op 24-12-2013 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Grappig, da's mijn geboortejaar :+

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02:16
ThinkPadd schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 11:07:
Wil binnenkort bij een routertje (703N) de interne PCB antenne vervangen door een externe antenne. Moet daarvoor een pigtail (stukje snoer met connector aan één kant) kopen. Maar wat voor kabeltje moet ik dan hebben, male of female?

Volgens mij zijn antennes normaal female, maar ik zie op eBay/DX ook male antennes, dus nu ben ik in de war...
Is dat nog gelukt? Ik kwam toevallig een handige PDF tegen :)
https://app.box.com/s/cispknq8b9zgog8k5vxn

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Router uiteindelijk nooit gekregen :') Geld teruggekregen van PayPal.

Maar handig documentje, ook mooi dat er metingen bijzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Bestel ik zo'n dingetje op eBay: Afbeeldingslocatie: http://i01.i.aliimg.com/wsphoto/v0/311373045/-font-b-RJ45-b-font-extender-font-b-coupler-b-font-font-b-Connector-b.jpg

omdat ik een kabel wou verlengen (kabel ligt onder vloer door, opnieuw leggen is geen optie).

Krijg ik hem binnen, hebben die paupers maar 4 verbindingen doorgelust ipv 8. Zeg maar dag tegen je gigabit :') Heb er wel 2 gekregen, dus zet de ijzerdraadjes wel over, zodat ik van 2, eentje maak.

Edit: Lol, het is niet eens een RJ45 koppelstukje, maar RJ11 ofzo. Netwerkkabel past er niet eens in.
Het is ook altijd hetzelfde met die gekke chinezen.... :p

[ Voor 33% gewijzigd door ThinkPad op 28-12-2013 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Ik heb er nog wel 1 voor je. DM me maar als je interesse hebt ;)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ik laat de verkoper wel een nieuwe opsturen :) Dank voor het aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Gelukkig nieuwjaar :)

Heb gelijk iets te vieren: nieuwe laptop gekocht, daar gelijk nieuw 802.11ac NIC in gepropt en 283Mbps in eigen woonkamer gescoord. Niet dat ik het nodig heb, maar erg mooi dat het kan :z

Gaat trouwens om een Lenovo X220 (12.5" i5 geval) met een Intel AC-7260 NIC, aangemeld op mijn Asus RT-AC66U router.

Op zolder (1 verdieping hoger, hemelsbreed 7m van router) enkel een houten vloer zonder isolatie) blijft daar nog 70Mbps van over, op slaapkamer in bed (2 houten deuren door bakstenen muren, hemelsbreed 12m van router - waar ik nu lig :P ) 127Mbps. Not bad d:)b

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-09 12:19

rik

Happy newyear idd :)

Het is een tijd geleden dat ik me met netwerken bezig heb gehouden, tegenwoordig is het voor mij huis-, tuin- en keukenwerk met simpele wifirouters. Maar als je er dan ook niet meer uitkomt voel je je wel heel suf.
Hier dus een Sitecom 4001 300N router, voor het voorzien van een deel van de woning van Internet. Draait netjes op een kanaal dat goed bereik geeft: volle bak sterkte vanaf de werkplek waar het me hierom gaat. Desondanks is de snelheid niet vooruit te branden, dropbox download met 35kb/s en trekt de hele verbinding dicht zodat webpagina's niet eens laden. De te overbruggen afstand is, door twee gipsmuren heen, 5 meter.
Nu zou het zo kunnen zijn dat die muren zijn voorzien van bewapening oid (lijkt me sterk maar toch), maar dan zou het algemene signaal toch ook drama moeten zijn? De kabel erin geeft wel gewoon de volle verbinding, dus het zit niet vóór de router lijkt me.

De hamvraag dus: kan het zijn dat je prima signaal hebt, maar desondanks het signaal te slecht is voor dataoverdracht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Yep.

Wat je meet is signaalsterkte. Wat relevant is, is signaal-ruisafstand. Als je geen manier hebt om ruis te meten kan het zijn dat signaal perfect lijkt binnen te komen maar er zoveel ruis is dat je er niets mee kunt. Als je geen andere WiFi-netwerken op dat kanaal (of de twee ernaast) ziet zal het ws non-WiFi interferentie zijn (babyfoon, (analoge) beveiligingscamera etc).

Dat gezegd, ik heb twee WL-4001 van dichtbij meegemaakt en beide zijn voortijdig overleden. Wil niet zeggen dat n=2 betekent dat dat bij jou ook aan de hand is, maar als je even een tweede AP oid hebt om ernaast te plaatsen ter vergelijking zou dat geen overbodige luxe zijn.

Vandaag voor het eerst met een Meraki setup gaan spelen. Zou op papier doodeenvoudig moeten zijn, maar was dramatisch...

Verder dan controller online krijgen zijn we niet gekomen:
- controller wilde in eerste instantie niet online komen want uitgaand verkeer zou over twee poorten (hoge UDP en TCP) onmogelijk zijn. Aanvankelijk achter NAT gehangen. Zou geen uitgaande fw hebben maar voor zekerheid ergens een verbinding zonder NAT vandaan gehaald. Vast IP in Meraki controller ingesteld en... weer niet online :(
- na kwartier komt dat ding opeens wel online... maar de link in de management GUI naar de Meraki cloudservice is dood. Na wat onderzoek duidelijk waarom: no way dat je via managementpoort aangesloten daarbij gaat komen (10-IP zonder NAT naar publiek IP waarmee de controller online was)
- alsnog controller achter NAT gehangen. Komt nu wel gelijk online ( :? ) maar ook zo is via managementpoort geen mogelijkheid om bij de cloud service te komen.
- dan maar op non-managementpoort proberen: op de controller kom ik alsnog niet op de service, op andere poort op NAT-router krijg ik melding dat ik niet van achter een Meraki device connect en dat ik dat alsnog moet doen |:(
- uiteindelijk goed gekeken naar URL die van achter de managementpoort gegenereerd wordt bij klikken op link. Daar zit gewoon MAC van de Meraki controller in. Laptop met URL in browser (en 404) losgetrokken, vervolgens op poort router met internetverbinding gehangen en halleluiah! F5 en we waren in de cloud service.
- Netwerk aanmaken. OK, tijd om AP te koppelen aan de dienst. Melding: voor deze AP is een Enterprise of Advanced Security license vereist. En die hadden we niet, althans, geen van de drie engineers die hiermee aan de slag waren. Allicht de product manager die het geregeld had wel, maar hij lag ziek in bed. AAAERRRRGJGGHHH Cisco zak erin :(

Een OOBE als dit gaat je heel snel laten kijken naar concurrenten. We hadden in 5 min twee Aerohive AP's online, gekoppeld in een netwerk incl leuke stats pagina om aan managers te tonen :P

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ik wil een port forward instellen voor poort 22 (SSH). Maar om al die falende loginpogingen van scriptkiddies uit China e.d. te blokkeren wil ik kijken of ik de port ook alleen kan forwarden voor een range van IP-adressen. Ik zie in m'n WRT54GL met Tomato firmware dat dit mogelijk is (Src Address kan ik opgeven).

De andere kant is namelijk altijd Ziggo ;)

Als voorbeeld staat er:
Src Address (optional) - Forward only if from this address. Ex: "1.2.3.4", "1.2.3.4 - 2.3.4.5", "1.2.3.0/24".
Volgens mij gebruikt Ziggo een hele reeks IP-adressen van 80.x.x.x - 84.x.x.x. En ook 94.x.x.x ?

Maar hoe vul ik daar de Ziggo IP-range in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen src adres invullen en gewoon een fatsoenlijke firewall gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Heb ik: 3 pogingen in 3 minuten = :w

Maar m'n logs zijn dagelijks helemaal vervuild met die login attempts, en als ik het met 1 regeltje in de router gefixed heb....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 regel in je firewall.

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01:04
Voordat ik een topic open wil ik mijzelf eerst inlezen, Vandaar dat ik hier even wilde vragen wat de beste/stabielste/betrouwbaarste oplossing is.

Mijn neef woont in de kantooraanbouw die naast het huis van mijn tante staat, En wil van ?DSL overstappen op kabel internet (Ziggo)
Mijn tante wil zelf ook weer een internet aansluiting nu ze een nieuwe tv (met Skype) en decoder heeft (Humax dus VoD vereist internet)

De coax aansluiting komt binnen in de meterkast van de woning, Vanuit die meterkast loopt een stroomkabel naar de kantooraanbouw die samen met een telefoonkabel uitkomen in een tweede meterkast (Zonder meter maar wel met een stoppenkast, Die op de stoppenkast in het huis zit aangesloten als ik me niet vergis.)
De buis waar die twee doorheen gaan bied geen ruimte meer voor een coax kabel, Andere mogelijkheden voor het trekken van een kabel zijn er niet zonder dat er een hoop rotzooi of kosten gemaakt moeten worden. Twee dingen waar mijn tante niet op zit te wachten.

Nu heb ik maar beperkte netwerk ervaring (Maar ben helaas wel de aangewezen persoon om alles op te zetten/aan te sluiten) en ben ik enkel (theoretisch) bekend met de volgende twee oplossingen:

- Twee powerline adapters, Een in de meterkast en een in de woonkamer van mijn neef. Alleen weet ik niet of dit in de praktijk wel gaat werken, Dit is de oplossing die mijn voorkeur heeft.

- Draadloos, Maar gezien de afstand van ongeveer 30 meter met daartussen allerlei invloeden ben ik daar geen voorstander van.
Dit zou dan (als ik wat ik tot nu toe gelezen heb goed begrijp) met repeaters moeten? Dan denk ik dat er in de loopgang tussen beide panden één moet komen, En dan nog één in de huiskamer van mijn neef waar hij dan zijn router weer op aan kan sluiten.

Mocht er nog iets van belangrijke informatie missen dan hoor ik het graag en vul ik het aan,
En alle tips en aanbevelingen zijn uiteraard zeer welkom.

[ Voor 14% gewijzigd door Sato op 13-02-2014 16:20 ]

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

• DarkElement
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-07 12:53
ThinkPadd schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 16:06:
Bestel ik zo'n dingetje op eBay: [afbeelding]

omdat ik een kabel wou verlengen (kabel ligt onder vloer door, opnieuw leggen is geen optie).

Krijg ik hem binnen, hebben die paupers maar 4 verbindingen doorgelust ipv 8. Zeg maar dag tegen je gigabit :') Heb er wel 2 gekregen, dus zet de ijzerdraadjes wel over, zodat ik van 2, eentje maak.

Edit: Lol, het is niet eens een RJ45 koppelstukje, maar RJ11 ofzo. Netwerkkabel past er niet eens in.
Kan je ook voor bijna niets in nederland bestellen
http://www.miniinthebox.c...KasnrHAybwCFWjKtAodS1kA1w

Gear | Last.fm | twitch.tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aCiDcHaOZ
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-08 19:24

aCiDcHaOZ

The past is gone

Miniinthebox is china, toch?

Whoever controls the spice controls the universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21
ThinkPadd schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 16:06:
Bestel ik zo'n dingetje op eBay: [afbeelding]

Ik heb jaaaaren geleden zo'n ding bij onze vrienden van Freezing Hardware gekocht : https://www.freezinghardw..._modulaire_koppeling.html
Toen was die alleen goedkoper geloof ik, maar werkt perfect :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Verkoper heeft uiteindelijk een nieuwe opgestuurd en die werkt wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
Grmbl....

Ik dacht mijn BCM 4313 kaartje ff te upgraden naar een Intel WiFi link 6235. Presenteert de BIOS een mooie fout dat mijn wifi card niet in de whitelist staat...

Is er iets om dit te omzeilen?? Het is een Compaq CQ62

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Yeap, gehackt BIOS flashen, heb ik ook gedaan met mijn 6730b notebook.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
MisteRMeesteR schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 12:30:
Yeap, gehackt BIOS flashen, heb ik ook gedaan met mijn 6730b notebook.
Waar kun je die vinden? Ik kan wel BIOS-en voor de Intel versie vinden, maar voor de AMD versie niet :( De laptop had (is nu geupgrade) een V120 processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:49
Mag ik u opmerkzaam maken op dit [ADV] All Hands-on Tech: DHPA is op zoek naar Team Tweakers topic. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serienummer
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-08 01:49
WhizzCat schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 12:58:
[...]

Grappig, da's mijn geboortejaar :+
Router in ons netwerk
https://www.dropbox.com/s/vv815aohxi6sfmm/photo.JPG

Wie was er toen jarig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-09 21:58
Volgens de EXIF data is die foto genomen op 8 januari 2014 om 9:06:32.
4533 dagen, 20 uur en 7 minuten eerder is volgens php's strtotime() functie 10 augustus 2001 om 12:59:32. Geen idee wie er toen jarig was :p

Als de EXIF data onjuist is en de foto vanmorgen is gemaakt, laten we zeggen 15 april 2014 om 8:00:00, dan komen we uit op 15 november 2001 om 11:53:00. Op die dag werd er een zekere Doos beschikbaar gemaakt door een Amerikaans bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-09 08:34

Solid Seal

3D Printer N00b

Hmmz zaterdag een Sitecom WLR-4000 gekocht ..
Hele weekend Internet .. en nu net deed ie het niet meer .

Netwerk icoontje zegt dat er wel Inet is maar doet nee. :/

Maar nu ruikt het sitecom kastje een beetje naar aangebrande halfgeleidert :(

Nu net weer aangesloten en werkt weer.
Geen idee wat te doen .. ff aankijken (garantie) of morgen meteen terugbrengen.. ... of biertje pakken en in de tuin gaan zitten o0

me eerste post hier :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:34
Ik twijfelde tussen een nieuw topic en hier toch een vraag stellen maar denk dat het hier toch beter op z'n plek is. Bij mij thuis heb ik in de tuin niet voldoende WIFI bereik. Een aantal oplossingen:

1) huidige router + wifi van vooraan het perceel naar halverwege het perceel verplaatsen waardoor mogelijk overal in de tuin bereik is. Geen voorkeur omdat er dan nog een switch bij moet komen aan de voorkant van het perceel of de nodige extra kabels getrokken dienen te worden.
2) nieuwe router aanschaffen met een beter bereik in de hoop dat ik dan bereik heb in de tuin. Voorkeur want in 1x klaar.
3) nieuwe router aanschaffen en de huidige router als AP in stellen voor de tuin. Redelijk voorkeur maar dan moet er alsnog een kabel van de nieuwe router naar de huidige router en moet die ingesteld worden als AP. Vaker geprobeerd, meestal lukte dat instellen van de router als AP niet of het werkte alsnog maar half.
4) een range extender. Niet echt voorkeur, werkt wel maar ontvangen + weer uitzenden halveert de snelheid maar zou in principe om uberhaupt bereik te hebben afdoende zijn.
5) een AP kopen en instellen. Zie punt 3 want een los AP is vaak even duur als een router, althans.. zo'n 4 jaar geleden..
6) andere optie?

Huidige router is versie 1 van de TP-LINK tp-wndr1043-rn van inmiddels zo'n 4 jaar oud.

Nogmaals ik weet dat vragen stellen niet direct de bedoeling is maar vond het in dit geval niet de moeite waard om een nieuw topic te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Die heb ik gezien en is ook een serieuze optie maar vraag mij dus af of er niet een betere oplossing is uit het rijtje hierboven. Daarnaast ben ik bang dat ik met deze set over x tijd weer een nieuwe set kan kopen om 5 GHz ondersteuning te hebben. De andere modellen zijn nogal een stuk prijziger wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
la_fusion schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 12:35:
Ik twijfelde tussen een nieuw topic en hier toch een vraag stellen maar denk dat het hier toch beter op z'n plek is. Bij mij thuis heb ik in de tuin niet voldoende WIFI bereik. Een aantal oplossingen:
[..]
Ik zou een nieuwe router kopen, en de huidige als AP instellen. Dat dat niet goed werkt is onzin, werkt prima. Gewoon vast IP instellen voor die router (buiten de DHCP range van je hoofdrouter), en DHCP op die tweede router uitzetten. Moeilijker is het niet.

Mocht een kabel van hoofdrouter > tweede router een probleem worden dan kun je misschien iets met powerline?

Of de huidige router houden, powerline setje met wifi gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

BlackWhizz schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 22:18:
Grmbl....

Ik dacht mijn BCM 4313 kaartje ff te upgraden naar een Intel WiFi link 6235. Presenteert de BIOS een mooie fout dat mijn wifi card niet in de whitelist staat...

Is er iets om dit te omzeilen?? Het is een Compaq CQ62
http://www.bios-mods.com/...fi-WWAN-Whitelist-Removal O-)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
ThinkPadd schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 08:36:
[...]

Ik zou een nieuwe router kopen, en de huidige als AP instellen. Dat dat niet goed werkt is onzin, werkt prima. Gewoon vast IP instellen voor die router (buiten de DHCP range van je hoofdrouter), en DHCP op die tweede router uitzetten. Moeilijker is het niet.

Mocht een kabel van hoofdrouter > tweede router een probleem worden dan kun je misschien iets met powerline?

Of de huidige router houden, powerline setje met wifi gebruiken?
Ik heb het de vorige keren nooit echt helemaal goed werkend gekregen maar wellicht ben ik daar zelf de fout mee in gegaan. Volgens mij probeerde ik toen via WIFI het signaal op te pikken en om te zetten naar de ethernetpoorten op de router. Voor nu komt er in principe toch een kabel op de WAN poort binnen en daarna is het het instellen hetzelfde als de andere router toch? Dat moet inderdaad allemaal te doen zijn.

Die kabel wordt het probleem niet :)

Bedankt zoverre!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
Als je een router als AP wilt instellen kun je het beste de WAN poort van die router niet gebruiken, maar de routers via de LAN-poorten met elkaar verbinden. Zorg dat één van beide routers (zeg: router 1) de IP-adressen op je netwerk uitdeelt met DHCP en dat de andere router (router 2) géén DHCP server draait en een vast IP buiten de DHCP-range van router 1 gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Dat hij geen DHCP moet hebben snap ik maar waarom niet op de WAN poort? Of moet ik de 4 ethernet poorten dan gewoon als switch gebruiken waarbij die switch daadwerkelijk ook nog het WIFI weer opnieuw de lucht in kan sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
Dat laatste inderdaad. Een router zal NAT willen toepassen tussen het netwerk achter de WAN-poort enerzijds en de apparaten aangesloten via WiFi en de LAN-poortjes anderzijds (hoewel je op sommige routers de WAN-poort als LAN-poort kunt instellen geloof ik, hier heb ik zelf geen ervaring mee). Dat betekent dat je in principe twee min of meer gescheiden netwerken krijgt en dat maakt configuratie een stuk ingewikkelder.

Door de WAN-poort niet te gebruiken, gebruik je die router effectief als switch en draadloos accesspoint, waarbij het nieuwe AP in hetzelfde netwerk functioneert als je huidige router. Wanneer je de settings (SSID en security settings) van je WiFi-netwerk op beide apparaten hetzelfde instelt krijg je effectief één WiFi-netwerk, waarbij je wireless spul automatisch verbindt met het AP dat het dichtstbij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Oke duidelijk gaan we dat doen; Voordeel ten opzichte van de Ubiquiti apparatuur is dat ik alsnog via kabel wat apparatuur aan kan sluiten, omdat het gewoon een switch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-09 18:08
Potje bier hier!
Ben even helemaal klaar met onze huidige hulp troepen voor ICT problemen etc.

Ik ben op zoek naar een IT Bedrijf voor het beheren van netwerken etc.
Voor een klant moeten we VLANS integereren de huidige partij waar we zaken mee doen, gaat nog wel maar we willen even kijken welke vissen er nog meer in het water zwemmen.

Kent iemand een goed gespecialiseerd bedrijf gevestigd in liefst (Zuid-Holland) die netwerken van binnen en buiten kan dromen en ook goed is in support leveren.

En niet dat als je belt ja, hij is er momenteel niet en onze collega's kennen uw situatie niet.

Ik hoor graag van jullie.

Inmiddels is me biertje leeg, dus doe er nog maar een...
Thanks _/-\o_

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21
Ehh... naast het feit dat dit topic daar niet voor bedoeld is : Leg eens uit wat je PRECIES wil, want je verhaal is niet echt duidelijk!

Ohh en ehh gebruik dat gelijk voor een nieuwe topic start waarin je vertelt wat je zelf al had gevonden ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
Tis toch een topic genaamd "Kroeg"
Waar we dan toch met elkaar kunnen praten en evt. advies kunnen vragen.
Als ik het een nieuw topic waardig vond dan had ik dat wel aangemaakt.

Maar als het niet de juiste plek is dan ignore it dan zoek ik wel verder zonder GoT

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 18:35

TrailBlazer

Karnemelk FTW

djkavaa schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 15:00:
Potje bier hier!
Ben even helemaal klaar met onze huidige hulp troepen voor ICT problemen etc.

Ik ben op zoek naar een IT Bedrijf voor het beheren van netwerken etc.
Voor een klant moeten we VLANS integereren de huidige partij waar we zaken mee doen, gaat nog wel maar we willen even kijken welke vissen er nog meer in het water zwemmen.

Kent iemand een goed gespecialiseerd bedrijf gevestigd in liefst (Zuid-Holland) die netwerken van binnen en buiten kan dromen en ook goed is in support leveren.

En niet dat als je belt ja, hij is er momenteel niet en onze collega's kennen uw situatie niet.

Ik hoor graag van jullie.

Inmiddels is me biertje leeg, dus doe er nog maar een...
Thanks _/-\o_
tja waar hebben we het over? Het bedrijf waar ik werk kan netwerken dromen. Ik heb geen idee of wij niet veel te gespecialiseerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
@TrailBlazer wil je een DM Sturen met de website ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
*grmbl* ik dacht even een AP/router aansluiten op mn patch panel; blijkt het lijstje welke netwerkconnectie waar zit opgeruimd te zijn nadat er een aantal elektriciens wat spul hebben vervangen in de meterkast -_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Zo iets is me ook een keer overkomen. Sindsdien plak ik bij voorkeur labels op de kabel met een omschrijving en het nummer van de poort. Hier in huis verandert het netwerkt toch bijna nooit, als het een keer gebeurt dan maak ik wel nieuwe labels.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
CAPSLOCK2000 schreef op maandag 30 juni 2014 @ 17:56:
Zo iets is me ook een keer overkomen. Sindsdien plak ik bij voorkeur labels op de kabel met een omschrijving en het nummer van de poort. Hier in huis verandert het netwerkt toch bijna nooit, als het een keer gebeurt dan maak ik wel nieuwe labels.
Hier ook niet ;) Daarom had ik dat briefje opgehangen *want ik maak binnenkort nog een word documentje*. Binnenkort liep iets uit :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco1812
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-04-2018
Weet iemand een tool om de rules van een firewall automatisch om te zetten naar een plaatje met een muur met pijlen en poortnummers enz? Waarin dus duidelijk wordt wat waar naar toe mag.
Edit : niemand?

[ Voor 19% gewijzigd door marco1812 op 10-07-2014 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 22:32

3DDude

I void warranty's

Een bedrijf wat ik ken heeft zijn servers in het datacenter. *maatje van mij werkt voor dat bedrijf*.
Het komt er opneer ze bieden VDI (citrix xenapp) vanuit het DC aan hun klanten.

Hij kwam met ene heel verhaal over jumbo frames, en dat er een performance winst in zat als ze die op 9k zetten ipv standaard mtu van 1500.

Ik zeg maar je gaat daarna toch het internet op? dus wat heeft dat voor zin.. XD

Hij vond het zelf ook nogal onzin ( ze halen de max van de glasvezel zo ongeveer)

Mijn korte vraag: Zijn er goede redenen om Jumbo frames in je Datacenter te implementeren?

/me 3DDude's mening :+ :Volgens mij niet, je data pakketjes worden wat groter, dus minder overhead maarja zodra je het internet op gaat - en wat packet loss heb, moet je dat weer opnieuw zenden + als je het internet over gaat zal die klant echt geen jumbo frames gebruiken in hun sessie naar het DC (of zie ik dat verkeerd XD).

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Voor storage verkeer zoals iSCSI of NFS zijn Jumbo frames erg handig. Denk ook bijvoorbeeld aan DC naar DC replicatie van storage. Voor normaal verkeer boeit het niet.

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hondhaai
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 06-08 09:08
Wij hebben sinds kort alles-in-een tot 8mb/s (kpn) thuis. Dit is dus ook met interactieve tv en het is gewoon geen pretje qua internet snelheid als de tv aanstaat... is er een manier om andere netwerk gebruikers wat meer snelheid te geven? Bandwidth control oid dacht ik zelf aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
Ik zou verwachten dat het niet mogelijk is; immers is de snelheid die je overhoudt 8 minus de bitrate van de TV-stream. Als je de TV-stream op enigerlei wijze kunt knijpen betekent dat dat je effectief je TV op storing zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 16:22
M'n ouders zitten nu in Duitsland en klagen steen en been dat Wifi allemaal traag, instabiel en duur is. Ik reis deze vakantie door Vietnam en Cambodja en de kans dat ze Wifi hebben in een restaurant is hier groter dan dat ze WC-papier hebben. In hotels hebben ze sowieso wifi, daar hoef je bij het boeken niet eens meer op te letten. Nooit hoeven betalen en de snelheid is redelijk goed. Waar een derde wereld-land groot in kan zijn!

Wat me wel opvalt is dat vrijwel alle hotels per verdieping een andere naam hebben. In het hotel waar ik nu zit hebben ze voor de lobby, het restaurant, het zwembad, en per verdieping een aparte netwerknaam. Het is wel hetzelfde netwerk, gezien het toegewezen IP-adres. Ze hebben geen wachtwoord erop zitten, dus het zou toch heel makkelijk moeten zijn om ze allemaal dezelfde naam te geven zodat je telefoon automatisch de beste pakt? Of zie ik nu iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
Dat doet me denken aan die WiFi hotspots in de bussen van Arriva. Als je op Leiden CS op het busplatform je telefoon uit je zak haalt heb je keuze uit 40 Arriva_.... netwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 16:22
Dat kan ik me goed voorstellen. Die bussen staan niet constant met elkaar in verbinding en dan wordt zoiets simpels als DHCP wel erg ingewikkeld. Dat elk bus z'n eigen netwerk heeft is daarom wel logisch.

Maar waarom zou een hotel kiezen voor zoveel verschillende netwerknamen? Ik zag vandaag dat er per verdieping meerdere access points hangen (met hetzelfde naampje), dus ze kennen het trucje wel, maar passen het toch niet overal toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Misschien dat de verdiepingen met de dure kamers wel een wachtwoord hebben?

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RawChild
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:50

RawChild

PSN: Rawchild

Geen idee eigenlijk of dit de juiste plek is om deze vraag te stellen, maar ik probeer het gewoon.
Ik woon op 2 hoog, ik wil wifi in mijn hok hebben. Dat is dus door 2 betonnen vloeren heen. Is er een router die dit kan? Ik kan eventueel ook nog de router verplaatsen naar het raam van de slaapkamer. Dit omdat mijn hok ook een raam heeft aan dezelfde kant.

Niet aan beginnen of zijn er mogelijkheden?

PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylke94
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-07 18:59
RawChild schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 15:36:
Geen idee eigenlijk of dit de juiste plek is om deze vraag te stellen, maar ik probeer het gewoon.
Ik woon op 2 hoog, ik wil wifi in mijn hok hebben. Dat is dus door 2 betonnen vloeren heen. Is er een router die dit kan? Ik kan eventueel ook nog de router verplaatsen naar het raam van de slaapkamer. Dit omdat mijn hok ook een raam heeft aan dezelfde kant.

Niet aan beginnen of zijn er mogelijkheden?
Is het mogelijk om een kabeltje langs de muur naar beneden te trekken?
Of beter: kun je hem ergens door de betonnen vloer trekken (langs de cv, loze leiding)?
Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste

Let op:
Let op de huisregels, te vinden in de OP van dit topic.
Veel plezier in de NT Kroeg. Proost :Y)