Binnenhuis architect?Equator schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 10:25:
[...]
Oh, gaan we spammen met trainingen??
* Equator mag naar "Security in Architecture"
* Equator mag naar "Applying Security Management"
* Equator mag naar "Architecture & Infrastructure"
Allen van DNV.
Mag jij raden welke kant ik op wil gaan
Afgelopen tijd mee in het DC rondgebracht dan op kantoor. We krijgen er nogal wat ruimte bij en allerhande discussies om de bekabeling naar onze nieuwe nexus 7018 switches aan te sluiten.
HTC Touch Pro's zijn anders ook een daverend succes voor veel ontevreden collega's, die versie 2 is wel goed maar die eerste is flut...Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2011 @ 11:42:
/me schenkt iedereen een kop koffie in en heeft gisteren te veel Red Bull gedronken (5)
Wiked vervloekt iphone's + exchange accounts.. dodelijk
Op een ESXi server heb ik een VMWare image geboot wat een Cisco UCS omgeving simuleert. Vervolgens ben ik tegen die UCS omgeving aan het lullen mbv een zelfgeschreven PHP/XML pagina. Nu nog even kijken wat voor zinvolle data ik er uit kan trekken.
Verwijderd
/me gebruikt sinds kort WPA2-Enterprise met RADIUS-servertje thuis.
De radiusserver zelf draait op de belangrijkste router in huis, een TP-link TL-wr1043nd met OpenWRT. Als authenticatiemechanisme gebruik ik zowel PEAP-MSCHAPv2 als PEAP-EAP-TLS, en dit werkt prachtig. Noem me gek, maar nu heeft iedereen lekker een eigen username en password thuis om van WiFi gebruik te maken.
Speciaal voor gasten is er in de behoefte voorzien van een gethrottled en gefirewalled gastnetwerk, dat op het lokale ethernet-netwerk overigens ook nog is als tagged VLAN aangeboden wordt voor overige AP's die dezelfde SSID's uitzenden als de hoofdrouter. Als vangnet voor nieuw verbonden clients gebruik ik nodogsplash.
Verder doet dit routertje een 6in4 IPv6-tunneltje met radvd en Dibbler DHCPv6, vier OpenVPN tunnels (2 routed naar locaties, 2 bridged voor mobiele clients) en PPTP.
Ik gebruikte voorheen een WRT320n met Tomato, maar begon toch gebrekkig te worden. Direct gekozen voor een nieuwe router inclusief het ervaring opdoen met een nieuwe firmware. Ik vind de OpenWRT-aanpak erg fijn dat gebruik maakt van packages en een mooi configuratiesysteem (UCI en LuCI). Het root filesystem is aangemount op een USB stick via een overlay. Aan opslag dus ook geen tekort.
/me is tevreden
De radiusserver zelf draait op de belangrijkste router in huis, een TP-link TL-wr1043nd met OpenWRT. Als authenticatiemechanisme gebruik ik zowel PEAP-MSCHAPv2 als PEAP-EAP-TLS, en dit werkt prachtig. Noem me gek, maar nu heeft iedereen lekker een eigen username en password thuis om van WiFi gebruik te maken.
Speciaal voor gasten is er in de behoefte voorzien van een gethrottled en gefirewalled gastnetwerk, dat op het lokale ethernet-netwerk overigens ook nog is als tagged VLAN aangeboden wordt voor overige AP's die dezelfde SSID's uitzenden als de hoofdrouter. Als vangnet voor nieuw verbonden clients gebruik ik nodogsplash.
Verder doet dit routertje een 6in4 IPv6-tunneltje met radvd en Dibbler DHCPv6, vier OpenVPN tunnels (2 routed naar locaties, 2 bridged voor mobiele clients) en PPTP.
Ik gebruikte voorheen een WRT320n met Tomato, maar begon toch gebrekkig te worden. Direct gekozen voor een nieuwe router inclusief het ervaring opdoen met een nieuwe firmware. Ik vind de OpenWRT-aanpak erg fijn dat gebruik maakt van packages en een mooi configuratiesysteem (UCI en LuCI). Het root filesystem is aangemount op een USB stick via een overlay. Aan opslag dus ook geen tekort.
/me is tevreden
Hoe kan ik het maximum aantal gelijktijdige verbindingen van een router testen/benchmarken zonder een duur pakket als IxChariot? Op internet is er weinig over te vinden....
/dev/null
Ik moet nog mijn open wlan verbinding complementeren met een gesloten. Beide ssids/vaps natuurlijk via aparte vlans. Denk dat ik morgen wel tijd heb. Technische manual maar eens opsnorren.Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 23:36:
/me gebruikt sinds kort WPA2-Enterprise met RADIUS-servertje thuis.
Je kunt eerst kijken of je router hier tussen staat: http://www.smallnetbuilder.com/lanwan/router-charts/viewdonny007 schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 20:09:
Hoe kan ik het maximum aantal gelijktijdige verbindingen van een router testen/benchmarken zonder een duur pakket als IxChariot? Op internet is er weinig over te vinden....
Zij doen het trouwens ook met http://www.ixchariot.com: http://www.smallnetbuilde...we-test-hardware-routers-
Haal hier een evaluatie op: http://www.ixchariot.com/demo/request.html
He, toch zonde als het rustig blijft in de kroeg...
Dan lever ik maar even een bijdrage
En meteen een vraag, is dit een afwijking of kan ik me nog wel in het dagelijkse leven vertonen?

Wat het precies is, wellicht is dat handig om de diagnose te stellen:
een (G)mailtje gestuurd vanuit een vmware windows XP image (xp pro 2)
over een GNS3 netwerk. Die vmware image is verbonden via een virtuele interface aan een cloud c3,
(rechts in het plaatje).
router 4 heeft (via r2) een tunnel naar router3, en vanaf router 3
wordt er doorgestuurd naar r2, die via fastethernet1/0 verbonden zit
met cloud2; een interface van mijn pc die internet deelt. (gewoon van
microsoft). dat werkt nog niet helemaal super, maar wanneer je nu op
router 3 Network Address Translation aanzet dan kun je met je hele gare
setup naar internet connecten.
of het nuttig is weet ik nog niet helemaal, maar het kan blijkbaar wel
dit alles natuurlijk in het kader van:
Dan lever ik maar even een bijdrage
En meteen een vraag, is dit een afwijking of kan ik me nog wel in het dagelijkse leven vertonen?

Wat het precies is, wellicht is dat handig om de diagnose te stellen:
een (G)mailtje gestuurd vanuit een vmware windows XP image (xp pro 2)
over een GNS3 netwerk. Die vmware image is verbonden via een virtuele interface aan een cloud c3,
(rechts in het plaatje).
router 4 heeft (via r2) een tunnel naar router3, en vanaf router 3
wordt er doorgestuurd naar r2, die via fastethernet1/0 verbonden zit
met cloud2; een interface van mijn pc die internet deelt. (gewoon van
microsoft). dat werkt nog niet helemaal super, maar wanneer je nu op
router 3 Network Address Translation aanzet dan kun je met je hele gare
setup naar internet connecten.
of het nuttig is weet ik nog niet helemaal, maar het kan blijkbaar wel
dit alles natuurlijk in het kader van:
[ Voor 2% gewijzigd door elTigro op 31-10-2011 15:15 . Reden: he, balen, embedden verboden.... 8)7 ]
Lazlo's Chinese Relativity Axiom:No matter how great your triumphs or how tragic your defeats --approximately one billion Chinese couldn't care less.
Hallo mensen, ik had een probleem. heb het opgelost maar ik snap niet waarom het nu wel werkt.
Het probleem was dat mijn macbook mijn normale pc niet zag, naja af en toe wel maar kreeg verbindings errors
Na een hoop gedoe zag ik dat mijn macbook het volgende ip had gekregen : 192.168.1.13
Nu heeft mijn normale pc een vast ip adres .2 namelijk dus ik heb de macbook ook een vast ip gegeven .4 en ja hoor alles werkt.. Lekker serie's streamen..
Maar waarom moetten de 2 computers in dezelfde ip range zitten om elkaar te ''zien''' ?
Het probleem was dat mijn macbook mijn normale pc niet zag, naja af en toe wel maar kreeg verbindings errors
Na een hoop gedoe zag ik dat mijn macbook het volgende ip had gekregen : 192.168.1.13
Nu heeft mijn normale pc een vast ip adres .2 namelijk dus ik heb de macbook ook een vast ip gegeven .4 en ja hoor alles werkt.. Lekker serie's streamen..
Maar waarom moetten de 2 computers in dezelfde ip range zitten om elkaar te ''zien''' ?
Die range waar jij het over hebt wordt gedefniëerd met een subnet-mask. Welk subnetmasker heb je ingesteld staan op je netwerkadapter van je macboox? 255.255.255.0 ? En voor de andere pc hetzelfde? Dan zou het niet uit moeten maken of je macbook het IP adres .13 heeft of .4 .
[ Voor 20% gewijzigd door webfreakz.nl op 24-11-2011 21:17 ]
"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!
Yepp pc wel heb alleen niet gekeken of mn macbook ook die gebruikte. Moet toch wel ??webfreakz.nl schreef op donderdag 24 november 2011 @ 21:16:
Die range waar jij het over hebt wordt gedefniëerd met een subnet-mask. Welk subnetmasker heb je ingesteld staan op je netwerkadapter van je macboox? 255.255.255.0 ? En voor de andere pc hetzelfde? Dan zou het niet uit moeten maken of je macbook het IP adres .13 heeft of .4 .
Nu wel iig ...
Edit : Ja die stond al goed dus heb ik niet veranderd ..
In welke situatie gebruik je een ander subnet dan ?
[ Voor 7% gewijzigd door Mitchelll010 op 24-11-2011 21:19 ]
Subnetmaskers geven de range aan. 192.168.1.X met masker 255.255.255.0 geven aan dat alle adressen van 192.168.1.0 -> 192.168.1.255 te bereiken zijn op het lokale LAN via een switch. Alles wat niet binnen deze range valt wordt doorgestuurd naar je default-gateway en dat is een router. Die weet wat hij er verder mee moet doen. En in thuis situaties is dat simpel: stuur het naar de internet provider 
Je consumenten routertje heeft dus 2 routes:
192.168.1.0 mask 255.255.255.0 is te vinden op je LAN porten.
0.0.0.0 mask 0.0.0.0 (betekent: "de rest") is te vinden op WAN port richting je modem.
Je consumenten routertje heeft dus 2 routes:
192.168.1.0 mask 255.255.255.0 is te vinden op je LAN porten.
0.0.0.0 mask 0.0.0.0 (betekent: "de rest") is te vinden op WAN port richting je modem.
"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!
Persoonlijk ook een serieuze hekel aan de eerste, ik ben er laatst €40,- aan prepaid beltegoed aan verloren doordat 't internet weer aanging..bastian433 schreef op zondag 03 juli 2011 @ 10:31:
[...]
HTC Touch Pro's zijn anders ook een daverend succes voor veel ontevreden collega's, die versie 2 is wel goed maar die eerste is flut...
Hallo mensen ik heb eindelijk de functie van mn router gebruikt om een externe hdd als nas te gebruiken.
Het werkt wel maaaaaar :

Mijn router :
N600 WIRELESS DUAL BAND GIGABIT ROUTER
WNDR3700
Externe hdd : Western Digital My Book Mirror edition 1TB
Is dit gewoon het maximaal haalbare ? ivm de usb verbinding ...
Ben ik nou echt genoodzaakt om een goede nas te kopen ?
Het werkt wel maaaaaar :

Mijn router :
N600 WIRELESS DUAL BAND GIGABIT ROUTER
WNDR3700
Externe hdd : Western Digital My Book Mirror edition 1TB
Is dit gewoon het maximaal haalbare ? ivm de usb verbinding ...
Ben ik nou echt genoodzaakt om een goede nas te kopen ?
Dat ligt zeker aan je USB port en router ja.. Een NAS zal dit zeker verbeteren
Duidelijk ...webfreakz.nl schreef op zondag 18 december 2011 @ 22:04:
Dat ligt zeker aan je USB port en router ja.. Een NAS zal dit zeker verbeteren
Ha grappig,
Even een testje gedaan.
Upload en download tegelijkertijd, bottleneck is de router als ik het zo zie.

Groen is down Rood is up
Dus wanneer de download even stopt verdubbeld de upload bijna
En je upload gaat bedraad of wireless ?
Wellicht wat vroeg voor alcohol, dus * Equator deelt koffie uit..
Volgens mij heeft de Internet verbinding hier op kantoor al vakantie..
Volgens mij heeft de Internet verbinding hier op kantoor al vakantie..
Ik heb op dit moment zowaar internet in de 10 miles high club! Norwegian airlines is de eerste die het heeft. Voelt als een soort primeur
[ Voor 3% gewijzigd door Menesis op 01-01-2012 10:15 ]
Mixed Reality dev
Had Lufthansa hier niet ook al een testje mee gedaan? Tenminste dit had ik laatst in een artikel voor Duits gelezen.
Nog een (laat) gelukkig nieuw-jaar voor de kroegers hier, trouwens!
Ik weet dat het geen vragenhoekje is, maar ik vind het geen nieuw topic waard:
Mijn internetaansluiting op de computer zou 1Gb/s moeten zijn, maar in het taakbeheer>Netwerken geeft het 100Mb/s aan. Ik vermoed zelf dat dit aan de kabels ligt, maar vind het nogal een moeite om mijn hele setup naar de router/het modem te verhuizen om dit 'eventjes snel' te testen.
Heeft iemand nog ideeen?
Nog een (laat) gelukkig nieuw-jaar voor de kroegers hier, trouwens!
Mijn internetaansluiting op de computer zou 1Gb/s moeten zijn, maar in het taakbeheer>Netwerken geeft het 100Mb/s aan. Ik vermoed zelf dat dit aan de kabels ligt, maar vind het nogal een moeite om mijn hele setup naar de router/het modem te verhuizen om dit 'eventjes snel' te testen.
Heeft iemand nog ideeen?
Dat zou een negotiation probleempje kunnen zijn ja.. Als je zeker weet dat beide kanten 1Gbps aan kunnen, dan kan je de snelheid het beste vastzetten op die snelheid.ThinkCreative schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 17:29:
Had Lufthansa hier niet ook al een testje mee gedaan? Tenminste dit had ik laatst in een artikel voor Duits gelezen.
Nog een (laat) gelukkig nieuw-jaar voor de kroegers hier, trouwens!![]()
Heeft iemand nog ideeen?
Hmm, en hoe zet ik een snelheid 'vast'? Ik heb hier eerlijk gezegd nog nooit van gehoord.
Ik vermoed zelf dat het een kabel probleem is, maar er lopen nog wel langere kabels door het huis naar andere machines die duidelijk wel met meer dan 10MB bestandjes over het netwerk vervoeren.
Het is namelijk zo dat de router dus wel goed werkt (met andere machines), alleen die van mij geeft problemen.

Het is namelijk zo dat de router dus wel goed werkt (met andere machines), alleen die van mij geeft problemen.
Zoeken op "auto-negotiation", zie ook Wikipedia: Autonegotiation. Dit is echt basic en voert te ver om hier in de kroeg te bespreken.ThinkCreative schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 21:54:
Hmm, en hoe zet ik een snelheid 'vast'? Ik heb hier eerlijk gezegd nog nooit van gehoord.
[ Voor 9% gewijzigd door PcDealer op 05-01-2012 22:17 ]
Ja, dat dacht ik wel al, PcDealer. Ik schaam me dan ook om het hier te vragen, met een engelse term schiet het al wat meer op. Hartelijk dank, ik zal me hier weer even in gaan verdiepen.
* ThinkCreative pakt er een biertje bij en gaat aan het lezen.
* ThinkCreative pakt er een biertje bij en gaat aan het lezen.
2012 op RTL. Ik wil ook zo'n boot.
Haha, ik vind de apparatuur alleen nog redelijk futuristisch eruit zien. Maar het zou niet verkeerd zijn, alleen nog even een fool-proof systeem maken voor die achterklep.
Inderdaad, die achterklep was dan wel weer een beetje jammer.ThinkCreative schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 23:38:
Haha, ik vind de apparatuur alleen nog redelijk futuristisch eruit zien. Maar het zou niet verkeerd zijn, alleen nog even een fool-proof systeem maken voor die achterklep.
Misschien moet onze overheid ook een aantal van deze dingen aanschaffen in verband met de winderigheid van de laatste tijd
Ha mensen, ik heb een netgear wndr 3700 router. hier had ik met de standaard firmware een schijf aan hangen en dat werkte perfect ..
Nu ben ik weer terug op dd wrt firmware en heb ik wat probleempjes..
Hoe kan ik verbinden met de schijf ?
Onder het kopje usb staat :
--- /dev/discs/disc0/disc
Block device, size 931.5 GiB (1000207286272 bytes)
DOS/MBR partition map
Partition 1: 931.5 GiB (1000194048000 bytes, 1953504000 sectors from 16065)
Type 0x0F (Win95 Ext'd (LBA))
Partition 5: 931.5 GiB (1000194015744 bytes, 1953503937 sectors from 16065+63)
Type 0x83 (Linux)
Ext3 file system
UUID F0EF919E-D1CB-CC01-E02E-919ED1CBCC01 (Reserved)
Volume size 931.5 GiB (1000190509056 bytes, 244187136 blocks of 4 KiB)
Status: Mounted on /mnt
Dus dat moet goed zijn, maar hoe benader ik hem dan ? 192.168.1.1/mnt werkt niet ...
Nu ben ik weer terug op dd wrt firmware en heb ik wat probleempjes..
Hoe kan ik verbinden met de schijf ?
Onder het kopje usb staat :
--- /dev/discs/disc0/disc
Block device, size 931.5 GiB (1000207286272 bytes)
DOS/MBR partition map
Partition 1: 931.5 GiB (1000194048000 bytes, 1953504000 sectors from 16065)
Type 0x0F (Win95 Ext'd (LBA))
Partition 5: 931.5 GiB (1000194015744 bytes, 1953503937 sectors from 16065+63)
Type 0x83 (Linux)
Ext3 file system
UUID F0EF919E-D1CB-CC01-E02E-919ED1CBCC01 (Reserved)
Volume size 931.5 GiB (1000190509056 bytes, 244187136 blocks of 4 KiB)
Status: Mounted on /mnt
Dus dat moet goed zijn, maar hoe benader ik hem dan ? 192.168.1.1/mnt werkt niet ...
Ik irriteer me al een tijdje mateloos aan het feit dat ik netwerken niet echt snap... op zich werkt het allemaal wel maar de werking ervan is me nooit helemaal duidelijk geworden. Kortom ik ben opzoek naar een goed boek om de basis van (thuis)netwerken is echt te begrijpen. Nederlands of Engels hebben een zware voorkeur en het zou ook prettig zijn als het niet honderden euro's kost.
Ik ben geen IT'er en ben ook niet van plan er één te worden... dus het zou prettig zijn als het als ook nog een beetje leesbaar is.
Ik ben geen IT'er en ben ook niet van plan er één te worden... dus het zou prettig zijn als het als ook nog een beetje leesbaar is.
[ Voor 14% gewijzigd door Kapiteiniglo op 14-02-2012 13:11 ]
Scientia potentia est
Begin eens te lezen over het OSI model. Als je het OSI model snapt snap je eigenlijk wel hoe netwerken werken.
Ik vind het niet nodig om een nieuw topic te openen maar ik heb een probleem met me netwerk config.
Ik bezit een Sitecom WL-303 wireless LAN router. Omdat ik linux server aan het opzetten ben moest ik me netwerk kaart van me gamepc uitwisselen met die van de server omdat ik anders compatibileitsproblemen krijg ivm linux-windows drivers.
Nu wil ik me nieuwe netwerkkaart toevoegen aan de statische IP lijst krijg ik dit:

Maar mijn mac adres begint toch echt met 6C-FD-...
Iemand een idee wat ik moet doen om deze mac adres in de lijst te zetten?
Ik bezit een Sitecom WL-303 wireless LAN router. Omdat ik linux server aan het opzetten ben moest ik me netwerk kaart van me gamepc uitwisselen met die van de server omdat ik anders compatibileitsproblemen krijg ivm linux-windows drivers.
Nu wil ik me nieuwe netwerkkaart toevoegen aan de statische IP lijst krijg ik dit:

Maar mijn mac adres begint toch echt met 6C-FD-...
Iemand een idee wat ik moet doen om deze mac adres in de lijst te zetten?
[ Voor 6% gewijzigd door Trokken op 21-03-2012 16:11 ]
☀️ 2220Wp | 🚗 Hyundai Ioniq Electric 28kWh | 🌬️ Ventilatie WTW | 🤖 Home Assistant
Geef het MAC address eens dat je probeert je in te voeren. Dit adres zou moeten bestaan uit 6 groepen van 2 tekens. Misschien dat je "00-" moet toevoegen eraan.
Als ik dat doe kan ik de laatste 2 tekens niet toevoegen.
In de lijst met tijdelijke IP adressen staat wel het volledige MAC adres inclusief 6C aan het begin.
Foutje van Sitecom?
In de lijst met tijdelijke IP adressen staat wel het volledige MAC adres inclusief 6C aan het begin.

Foutje van Sitecom?
[ Voor 53% gewijzigd door Trokken op 21-03-2012 16:27 ]
☀️ 2220Wp | 🚗 Hyundai Ioniq Electric 28kWh | 🌬️ Ventilatie WTW | 🤖 Home Assistant
Wat is het probleem nou? Want je kan met "ipconfig /all" het "Fysiek Adres" zien of "ifconfig $interface" het "HWaddr".
Het probleem is dat Sitecom wel mijn goede MAC adres ziet die met 6C... begint en er een tijdelijk IP adres aan toewijst, ik wil echter een ander IP en die statisch maken.
Als ik die probeer te doen via DHCP in de router krijg ik die error.
Als ik die probeer te doen via DHCP in de router krijg ik die error.
En als je nu gewoon er 00 voor plaatst (als dat past) ?
If it ain't broken, tweak it!
Dan kunnen de 2 laatste tekens er niet bij.
Wel erg vreemd, er zijn inderdaad gewoon mac adressen die beginnen met 6c. Zie ook de volgende pagina: http://standards.ieee.org/develop/regauth/oui/public.html (en dan zoeken naar 6c of de eerste 6 karakters van het hele mac adres)
Lijkt mij eerder dan een bug van de sitecom. Ik zou hen eens aanschrijven.
Lijkt mij eerder dan een bug van de sitecom. Ik zou hen eens aanschrijven.
Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -
Verander gewoon je MAC-adres zou ik zeggen. Eigenschappen in apparaatbeheer openen en gewoon een nieuwe kiezen. Zolang je maar niet 00:00:00:00 invoert want dan krijg je van sommige huis-tuin-en-keukenrouters geen IP-adres meer.
Voor mn mediaspeler en Xbox 360 zoek ik een goede netwerk switch...
Aangezien m'n NAS in de meterkast beneden komt te staan.
Moet ik dan een gigabit switch kopen of lukt dat met 100mbs ook?
Aangezien m'n NAS in de meterkast beneden komt te staan.
Moet ik dan een gigabit switch kopen of lukt dat met 100mbs ook?
[ Voor 73% gewijzigd door SemperFidelis op 02-04-2012 20:59 ]
Voor hetge hoef je het niet te laten koop gewoon een gebit switch
Gbit switch zou ik aanraden, altijd handig als je hem ergens anders wil plaatsen en misschien voor het streamen van HD content van de NAS naar de mediaspeler.
De goedkoopste gigabit switch heb je al voor iets meer dan een tientje.
De goedkoopste gigabit switch heb je al voor iets meer dan een tientje.
[ Voor 32% gewijzigd door ThinkCreative op 11-04-2012 21:54 ]
Verwijderd
Ik probeer een iso te downloaden via LAN enige probleem is de iso is 40gb groot en het duurt 6 uur! Ik heb een Wireless G router en toen ik dus via torrent de iso binnen haalde duurde het maar 4 uur. Maar nu ik het via LAN download is het 2x zo traag. Dit vind ik behoorlijk knap van mijn router maarja het is dan ook een 30 euro ding van 10 jaar oud.
Bij mij op de zaak momenteel bezig met een CCTC systeem over het ethernet. POE, servers, PZT domecamera's etc. leuk spul allemaal. Kom zelf uit de installatie wereld dus het NT gebeuren is redelijk nieuw voor me.
Wel altijd leuk om nieuwe dingen te leren.
Iemand hier ook al ervaringen met dit soort systemen. Ben wel benieuwd wat andere op dit gebied hebben gedaan.
Iemand trouwens een idee hoe je aan de buitenkant van een netwerk kabel de snelheid kan meten?
Bijna weekend, nog even wachten op het pilsje
Iemand hier ook al ervaringen met dit soort systemen. Ben wel benieuwd wat andere op dit gebied hebben gedaan.
Iemand trouwens een idee hoe je aan de buitenkant van een netwerk kabel de snelheid kan meten?
[ Voor 5% gewijzigd door Bobswa op 03-05-2012 17:55 ]
Arguing on the internet is like running the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Geen idee of ik hier in het goede topic ben....Mag ik dan ook vragen stellen hier
Mja, dat mag wel, maar het is geen helpdesk. Een vraagje tussen neus en lippen door is prima, maar we gaan je niet aan de hand houden met het opzetten van je eerste netwerk.
Het volgende: Ik ben op zoek naar een nieuw draadloos modem met N ondersteuning. Nu kan ik wel het een en ander vinden via de pricewatch maar ik wil ook graag mijn printer aan het netwerk hangen. Mijn printer heeft geen ondersteuning voor een draadloos netwerk via een ethernet kabel, wel via usb. Dus ik ben op zoek naar een draadloos modem met 4 x ethernet en 1x usb verbinding. Is er hier wellicht iemand die mij op de goede weg kan helpen?
Sjaak de Beer escort-service, mag ik uw bestelling alstublieft?
Gewoon de juiste selectie maken?SjaakDeBeer schreef op maandag 21 mei 2012 @ 11:28:
[...]
Dus ik ben op zoek naar een draadloos modem met 4 x ethernet en 1x usb verbinding. Is er hier wellicht iemand die mij op de goede weg kan helpen?
http://tweakers.net/price...HdMltwHl7yNPYkE-broNp3_cP
Bedankt voor je reactie. Blijkbaar was/ben ik nog niet helemaal wakker...
Verwijderd
Red Bull
! Iemand iets anders ?
Binnen twee weken een opleiding van Zyxell over hun firewalls ik hoop dat ik er wat uit leer. Dat is in Hoofddorp, vanuit België is dat wel een afstandje.
Binnen twee weken een opleiding van Zyxell over hun firewalls ik hoop dat ik er wat uit leer. Dat is in Hoofddorp, vanuit België is dat wel een afstandje.
Delete
[ Voor 100% gewijzigd door SjaakDeBeer op 24-05-2012 12:00 ]
Ik ben op zoek naar een nieuwe router. Huidige (Linksys WRT54g) voldoet niet, heeft niet voldoende bereik overal in huis (boven op de slaapkamers niet of nauwelijks bereik).
Ik heb twee alternatieven gevonden:
- Netgear WNDR3700 (pricewatch: Netgear WNDR3700 Simultaneous Dual-Band)
- Linksys E3200 (pricewatch: Linksys E3200)
Of weten jullie een beter alternatief in die prijsklasse? (tot 80 euro)
Yep, hier zijn we ook een IPTV systeem aan het invoeren. CCTV == Closed Circuit, dus technisch gezien is dat wat ji beschrijft geen CCTV, maar IPTVBobswa schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 17:54:
Bij mij op de zaak momenteel bezig met een CCTC systeem over het ethernet. POE, servers, PZT domecamera's etc. leuk spul allemaal. Kom zelf uit de installatie wereld dus het NT gebeuren is redelijk nieuw voor me.
Werkt wel mooi moet ik zeggen. Alles PoE, remote aan te sturen etc. etc. We hebben al meer dan eens beelden voor de politie aan moeten/kunnen leveren
Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
Vandaag eens mijn netwerk aan de tand gevoeld. Modem/router van Ziggo er tussen. Vanaf de mediacenter naar mijn oude XP bak met een 10/100 onboard lan haal ik via iperf 90Mbits/seconde. Lijkt me helemaal prima. Laptop van mijn vriendin eraan met Gbit aan boord. Lekker testen:
Laptop geeft wel aan op Gbit te zitten, maar vraag me af of hier zo'n geweldige UTP kabel tussen zit (Je weet wel, met ijzer enzo...). Scores zijn nou niet echt hoog ofzo. Bewust voor iperf gekozen zodat de pure troughput gemeten wordt.
Hardware:
Laptop: Acer Extensa 5210
Ouwe bak: Asus A7N8X-X + AMD Athlon XP 2600+ (Ja ja, ze bestaan nog!
)
Mediacenter: Gigabyte GA-H55M-UD2H & Intel Core I3 530 (First gen)
Modem/router: Ubee UVW3200
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| D:\>iperf.exe -c 192.168.178.10 /t 10 -i 1 ------------------------------------------------------------ Client connecting to 192.168.178.10, TCP port 5001 TCP window size: 8.00 KByte (default) ------------------------------------------------------------ [128] local 192.168.178.15 port 49440 connected with 192.168.178.10 port 5001 [ ID] Interval Transfer Bandwidth [128] 0.0- 1.0 sec 38.6 MBytes 324 Mbits/sec [128] 1.0- 2.0 sec 36.6 MBytes 307 Mbits/sec [128] 2.0- 3.0 sec 34.2 MBytes 287 Mbits/sec [128] 3.0- 4.0 sec 26.3 MBytes 221 Mbits/sec [128] 4.0- 5.0 sec 26.5 MBytes 222 Mbits/sec [128] 5.0- 6.0 sec 28.9 MBytes 242 Mbits/sec [128] 6.0- 7.0 sec 38.4 MBytes 322 Mbits/sec [128] 7.0- 8.0 sec 36.8 MBytes 309 Mbits/sec [128] 8.0- 9.0 sec 37.5 MBytes 315 Mbits/sec [128] 9.0-10.0 sec 36.9 MBytes 310 Mbits/sec [128] 0.0-10.0 sec 341 MBytes 286 Mbits/sec |
Laptop geeft wel aan op Gbit te zitten, maar vraag me af of hier zo'n geweldige UTP kabel tussen zit (Je weet wel, met ijzer enzo...). Scores zijn nou niet echt hoog ofzo. Bewust voor iperf gekozen zodat de pure troughput gemeten wordt.
Hardware:
Laptop: Acer Extensa 5210
Ouwe bak: Asus A7N8X-X + AMD Athlon XP 2600+ (Ja ja, ze bestaan nog!
Mediacenter: Gigabyte GA-H55M-UD2H & Intel Core I3 530 (First gen)
Modem/router: Ubee UVW3200
"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross
8KB windows size is ook niet echt optimaal om te testen... geef eens de optie -w1M mee bij iperf server en client?
Ik had voor iperf gekozen omdat bij het kopiëren de snelheid van 50 terug zakt naar 30. Had op internet snel gekeken of ik nog andere parameters mee moest geven, maar kon dat zo snel niet vinden. Zal zo even opnieuw testen.
Op de mediacenter staan jumbo frames ingeschakeld, op de laptop niet, deze ondersteunt het niet. Maakt dat nog een groot verschil?
Btw, de laptop en mediacenter draaien beide op W7.
Op de mediacenter staan jumbo frames ingeschakeld, op de laptop niet, deze ondersteunt het niet. Maakt dat nog een groot verschil?
Btw, de laptop en mediacenter draaien beide op W7.
Ja dat kan zeker verschil maken. Als je jumbo frames aanzet moet je zorgen dat ALLE apparaten in het netwerk diezelfde framegrootte ondersteunen. Anders communiceert dat verre van optimaalThe Executer schreef op zondag 23 september 2012 @ 12:15:
Ik zou dus lekker jumboframes overal uitzetten. Je wint er toch vrijwel niets mee.
Goed, heeft even geduurt... Jumboframes bleek op de mediacenter uit te staan. Waarschijnlijk is dit in een vorige installatie geweest. Maakt dus allemaal niet uit. Inmiddels met de optie -w 1M ook kunnen testen, en dat lijkt er veel meer op:
Netwerk kan het dus wel aan, alleen bij het kopiëren trekt hij het niet. Gigabit wordt nu aardig volgetrokken. De resterende 10 MB/s zal wel onder andere overhead e.d. zijn. Denk dat in dit geval de laptop de boosdoener is. Is ook alweer een beestje van een jaar of 4 oud. De harde schijf zal wel de bottleneck zijn. Check, net de broncontrole even bekeken, constante wachtrij voor de schijf. Eens kijken hoe een ramdisk aangemaakt moet worden en daar maar eens wat heen poten.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| D:\>iperf.exe -c 192.168.178.10 -t 10 -i 1 -w 1M ------------------------------------------------------------ Client connecting to 192.168.178.10, TCP port 5001 TCP window size: 1.00 MByte ------------------------------------------------------------ [128] local 192.168.178.15 port 49252 connected with 192.168.178.10 port 5001 [ ID] Interval Transfer Bandwidth [128] 0.0- 1.0 sec 114 MBytes 952 Mbits/sec [128] 1.0- 2.0 sec 113 MBytes 946 Mbits/sec [128] 2.0- 3.0 sec 113 MBytes 946 Mbits/sec [128] 3.0- 4.0 sec 111 MBytes 931 Mbits/sec [128] 4.0- 5.0 sec 110 MBytes 925 Mbits/sec [128] 5.0- 6.0 sec 111 MBytes 929 Mbits/sec [128] 6.0- 7.0 sec 110 MBytes 925 Mbits/sec [128] 7.0- 8.0 sec 110 MBytes 926 Mbits/sec [128] 8.0- 9.0 sec 110 MBytes 926 Mbits/sec [128] 9.0-10.0 sec 110 MBytes 925 Mbits/sec [128] 0.0-10.0 sec 1.09 GBytes 931 Mbits/sec |
Netwerk kan het dus wel aan, alleen bij het kopiëren trekt hij het niet. Gigabit wordt nu aardig volgetrokken. De resterende 10 MB/s zal wel onder andere overhead e.d. zijn. Denk dat in dit geval de laptop de boosdoener is. Is ook alweer een beestje van een jaar of 4 oud. De harde schijf zal wel de bottleneck zijn. Check, net de broncontrole even bekeken, constante wachtrij voor de schijf. Eens kijken hoe een ramdisk aangemaakt moet worden en daar maar eens wat heen poten.
offtopic:
In elk geval beter dan de laptop van mijn schoonvader, netbookje welke met 2MB/s kopieert en daarmee Windows de nek omdraait
. TRAAG!
In elk geval beter dan de laptop van mijn schoonvader, netbookje welke met 2MB/s kopieert en daarmee Windows de nek omdraait
[ Voor 8% gewijzigd door The Executer op 23-09-2012 17:25 ]
Verwijderd
Zou de TP Link TL-1043ND overwegen pricewatch: TP-Link TL-WR1043NDacidd91 schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 20:09:
Ik ben op zoek naar een nieuwe router. Huidige (Linksys WRT54g) voldoet niet, heeft niet voldoende bereik overal in huis (boven op de slaapkamers niet of nauwelijks bereik).
Ik zie dat mijn internet verbinding thuis is omgezet van ADSL naar VSDL, en mijn modem traint nu in op +- 32Mbps, voorheen 10-11Mbps.
Ik download nogsteeds maar met 940KBps max. Is zoiets wel mogelijk als mijn lijn intraint op 32Mbps?
Het kan kloppen dat ik een 8Mbps abonnement heb bij KPN, maar dan verwacht ik niet dat de modem intraint op 32Mbps. Weten jullie of dit wel of niet kan?
Ik download nogsteeds maar met 940KBps max. Is zoiets wel mogelijk als mijn lijn intraint op 32Mbps?
Verwijderd
laat maar...vraag elders gesteld.
[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2012 09:36 ]
Even een snel vraagje, ik heb twee routers in huis, 1 is van ziggo en 1 aan de andere kant om het netwerk te versterken. Hoe kan ik nu inloggen op de niet-ziggo, als ik naar mijn ip adres ga kom ik in het login scherm van Ziggo modem..
Waarschijnlijk zitten ze op het zelfde IP adres.Mitashi schreef op donderdag 01 november 2012 @ 13:22:
Even een snel vraagje, ik heb twee routers in huis, 1 is van ziggo en 1 aan de andere kant om het netwerk te versterken. Hoe kan ik nu inloggen op de niet-ziggo, als ik naar mijn ip adres ga kom ik in het login scherm van Ziggo modem..
Wat je heb beste kunt doen is tijdelijk je Ziggo router uitzetten, daarna verbind je met je andere Router.
Dan kun je hierop inloggen en het IP adres van het apparaat wijzigen.
16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT
Ik gebruik tot op heden ISA Server 2006, maar omdat Windows Server 2003 inmiddels wel erg oud begint te worden wil ik dat gaan upgraden. Aangezien de hele productlijn end-of-life is (Forefront TMG is de laatste versie) weet ik niet of het verstandig is om nu nog te gaan upgraden naar TMG 
Wat gebruiken jullie om websites te publiceren (reverse proxy)?
We are shaping the future
Alex, is Microsoft UAG niet het vervangende product met soortgelijke functionaliteit: http://www.microsoft.com/...ified-access-gateway.aspx?
Ik heb UAG geprobeerd, maar op mij kwam het vooral over als een "corporate portal"-product. Ten eerste kreeg ik het niet voor elkaar om websites anoniem gepublished te krijgen (zonder authenticatie, viruschecking, enz) en er zijn zo te zien wat beperkingen...
We are shaping the future
Vrienden
Kan ik hier ook een vraag stellen over 2 verschillende modems?
En een goeie Next Gen firewall dan? Lijkt mij ook bijzonder geschikt als Publisher van websitesAlex) schreef op zondag 30 december 2012 @ 23:45:
Ik heb UAG geprobeerd, maar op mij kwam het vooral over als een "corporate portal"-product. Ten eerste kreeg ik het niet voor elkaar om websites anoniem gepublished te krijgen (zonder authenticatie, viruschecking, enz) en er zijn zo te zien wat beperkingen...
Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
TMG is per 1 december EOL.UAG zou de beoogde opvolger zijn met een prijs x3 ongeveer. Ik zou zeggen, neem een SonicWALL of een andere UTM.Alex) schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 10:05:
Ik gebruik tot op heden ISA Server 2006, maar omdat Windows Server 2003 inmiddels wel erg oud begint te worden wil ik dat gaan upgraden. Aangezien de hele productlijn end-of-life is (Forefront TMG is de laatste versie) weet ik niet of het verstandig is om nu nog te gaan upgraden naar TMG
Met WhizzCat
M'n YouTube stopt filmpjes iedere keer als ik in de wat hogere resoluties kijk. Ziggo gebeld, die zeiden dat m'n modem, Motorola SBV5121E niet snel genoeg is. Ik heb nu een UBEE
EVW 3200 gekregen. Wat is dit voor merk? Is het wat? Ik heb bij hen gevraagd hoe het zit met het wireless gedeelte en zij vertellen mij dat alleen zij dat aan en uit kunnen zetten
Wat zijn jullie ervaringen met dit merk en het wireless gebeuren. Ik wil dat gewoon helemaal uit hebben.
Lol 
Iemand al eens een trace route gedaan naar 216.81.59.173 ? Moet je echt eens doen, en op de host names letten
Windows
Linux
Iemand al eens een trace route gedaan naar 216.81.59.173 ? Moet je echt eens doen, en op de host names letten
Windows
tracert -h 100 216.81.59.173
Linux
traceroute -m 100 216.81.59.173
[ Voor 5% gewijzigd door flux_w42 op 09-02-2013 18:02 ]
Geniaalflux_w42 schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 17:07:
Lol
Windows
tracert -h 100 216.81.59.173
Linux
traceroute -m 100 216.81.59.173 | awk '{print $2}'
Hmm, blijkbaar werkt het niet meer. Dit was wat je zag:
$ tracert -h 100 216.81.59.173 Tracing route to FIN [216.81.59.173] over a maximum of 100 hops: ... 12 * * * 13 70 ms 79 ms 77 ms Episode.IV [206.214.251.1] 14 75 ms 70 ms 70 ms A.NEW.HOPE [206.214.251.6] 15 74 ms 82 ms 71 ms It.is.a.period.of.civil.war [206.214.251.9] 16 75 ms 85 ms 74 ms Rebel.spaceships [206.214.251.14] 17 78 ms 71 ms 70 ms striking.from.a.hidden.base [206.214.251.17] 18 71 ms 70 ms 76 ms have.won.their.first.victory [206.214.251.22] 19 73 ms 71 ms 79 ms against.the.evil.Galactic.Empire [206.214.251.25] 20 91 ms 91 ms 81 ms During.the.battle [206.214.251.30] 21 85 ms 90 ms 84 ms Rebel.spies.managed [206.214.251.33] 22 78 ms 97 ms 102 ms to.steal.secret.plans [206.214.251.38] 23 105 ms 99 ms 81 ms to.the.Empires.ultimate.weapon [206.214.251.41] 24 70 ms 73 ms 67 ms the.DEATH.STAR [206.214.251.46] 25 77 ms 74 ms 69 ms an.armored.space.station [206.214.251.49] 26 67 ms 83 ms 72 ms with.enough.power.to [206.214.251.54] 27 80 ms 71 ms 72 ms destroy.an.entire.planet [206.214.251.57] 28 76 ms 71 ms 71 ms Pursued.by.the.Empires [206.214.251.62] 29 75 ms 71 ms 74 ms sinister.agents [206.214.251.65] 30 81 ms 70 ms 80 ms Princess.Leia.races.home [206.214.251.70] 31 78 ms 73 ms 72 ms aboard.her.starship [206.214.251.73] 32 74 ms 71 ms 72 ms custodian.of.the.stolen.plans [206.214.251.78] 33 81 ms 77 ms 72 ms that.can.save.her [206.214.251.81] 34 74 ms 73 ms 75 ms people.and.restore [206.214.251.86] 35 73 ms 72 ms 74 ms freedom.to.the.galaxy [206.214.251.89] 36 70 ms 70 ms 72 ms 0-------------------0 [206.214.251.94] 37 71 ms 72 ms 78 ms 0------------------0 [206.214.251.97] 38 76 ms 71 ms 81 ms 0-----------------0 [206.214.251.102] 39 74 ms 70 ms 71 ms 0----------------0 [206.214.251.105] 40 72 ms 71 ms 73 ms 0---------------0 [206.214.251.110] 41 75 ms 77 ms 72 ms 0--------------0 [206.214.251.113] 42 72 ms 73 ms 79 ms 0-------------0 [206.214.251.118] 43 75 ms 78 ms 71 ms 0------------0 [206.214.251.121] 44 75 ms 78 ms 72 ms 0-----------0 [206.214.251.126] 45 70 ms 76 ms 73 ms 0----------0 [206.214.251.129] 46 85 ms 76 ms 78 ms 0---------0 [206.214.251.134] 47 75 ms 70 ms 72 ms 0--------0 [206.214.251.137] 48 70 ms 78 ms 76 ms 0-------0 [206.214.251.142] 49 81 ms 72 ms 71 ms 0------0 [206.214.251.145] 50 74 ms 76 ms 72 ms 0-----0 [206.214.251.150] 51 77 ms 77 ms 77 ms 0----0 [206.214.251.153] 52 72 ms 77 ms 73 ms 0---0 [206.214.251.158] 53 74 ms 77 ms 75 ms 0--0 [206.214.251.161] 54 78 ms 75 ms 78 ms 0-0 [206.214.251.166] 55 70 ms 74 ms 84 ms 00 [206.214.251.169] 56 84 ms 75 ms 76 ms I [206.214.251.174] 57 77 ms 77 ms 75 ms By.Ryan.Werber [206.214.251.177] 58 70 ms 87 ms 73 ms When.CCIEs.Get.Bored [206.214.251.182] 59 72 ms 76 ms 75 ms CCIE.38168 [206.214.251.185] 60 77 ms 77 ms 71 ms FIN [216.81.59.173]
Hij zou aan een nieuwe versie werken.
Iemand die een antwoord heeft op de vraag die ik iets hierboven stelde?
Mijn ervaringen met de UBEE zijn niet groot of lang, maar hij werkt verder prima. Wat ik me afvraag: Waarom ga je direct denken aan je modem i.p.v. bijvoorbeeld je browser of je PC?Dancing_Animal schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 19:56:
M'n YouTube stopt filmpjes iedere keer als ik in de wat hogere resoluties kijk. Ziggo gebeld, die zeiden dat m'n modem, Motorola SBV5121E niet snel genoeg is. Ik heb nu een UBEEEVW 3200 gekregen. Wat is dit voor merk? Is het wat? Ik heb bij hen gevraagd hoe het zit met het wireless gedeelte en zij vertellen mij dat alleen zij dat aan en uit kunnen zetten
Wat zijn jullie ervaringen met dit merk en het wireless gebeuren. Ik wil dat gewoon helemaal uit hebben.
Doe eens wat troubleshooting: Sluit eens aan op je modem/router via een kabel. Kun je dan wel fatsoenlijk YouTube films kijken op hogere resoluties? Of werkt het dan nog steeds niet.
Welke browser gebruik je, welk Abonnement van Ziggo, heeft je PC verder geen problemen met het afspelen van andere films?
Computer (Mac Pro) heeft verder nergens moeite mee met afspelen. Heb ook al nieuw os op een nieuwe schijf gedaan. Is zowel in Safari als in Firefox. Nadat ik dit alles opnieuw geïnstalleerd had, heb ik contact met Ziggo opgenomen. Alles zit met kabels aangesloten, niks wireless en er zit ook geen extra router of switchje tussen. Dus kabel uit de muur -> modem -> ethernetkabel -> computer. Abonnement was voorheen ook voldoende om full hd te YouTuben. Hij laadt nu de film een stukje (grijze balkje) en dat grijze stukje groeit na een paar minuten niet meer, waardoor het afspelen op een gegeven moment stopt.
[ Voor 21% gewijzigd door Dancing_Animal op 19-02-2013 23:39 ]
En is dat met elke HD content, of 1 specifieke film..
Met vrijwel alle HD content. Heb nu de boel standaard op een lage resolutie gezet. Er draait verder geen andere software die eventueel netwerkresources gebruikt.Equator schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 07:34:
En is dat met elke HD content, of 1 specifieke film..
Heb m'n server nu met de onboard Intel netwerkkaart verbonden met rest van m'n netwerk via Gbit. Ik heb echter op de locatie van de server nog een outlet die aan de gbit switch hangt. Heeft het snelheidswinst als ik nog een netwerkkaart in m'n server stop, en dan dus 2x 1Gb heb?
Trunking enzo gaat waarschijnlijk niet lukken, dus eigenlijk gewoon 2 netwerkkaarten op dezelfde switch, zonder dingen als trunking/bonding etc.
Trunking enzo gaat waarschijnlijk niet lukken, dus eigenlijk gewoon 2 netwerkkaarten op dezelfde switch, zonder dingen als trunking/bonding etc.
Teaming bedoel je.. ligt er aan wat voor hardware er in je server zit.
Hardeschijven / controllers / load
Hardeschijven / controllers / load
Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?
Ja dat inderdaad. Net even uitgezocht, en ESXi kan dat inderdaad ook. Vraag me alleen af hoe groot de snelheidswinst is 
Maar als je het zonder teaming doet? Dus gewoon een simpel workstation bijv. dat je daar 2 netwerkkaarten inprikt die aan dezelfde switch hangen
?
Maar als je het zonder teaming doet? Dus gewoon een simpel workstation bijv. dat je daar 2 netwerkkaarten inprikt die aan dezelfde switch hangen
Bij teaming moeten beide nodes (server & switch) op teaming ingesteld zijn, anders snapt 1 van de 2 er geen reet meer van...ThinkPadd schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 20:46:
Ja dat inderdaad. Net even uitgezocht, en ESXi kan dat inderdaad ook. Vraag me alleen af hoe groot de snelheidswinst is
Ik denk vergelijkbaar met met een dualcore cpu met een single process.Maar als je het zonder teaming doet? Dus gewoon een simpel workstation bijv. dat je daar 2 netwerkkaarten inprikt die aan dezelfde switch hangen?
de eerste trekt hij dicht en nr 2 ligt te pitten of evt te wachten op een andere sessie.
Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?
Thanks! Ik zie dat het met native Server 2012 makkelijk kan, zelfs met een 'domme' switch, omdat Server 2012 dan het rekenwerk doet.
Over ESXi kan ik daar (nog) niks over vinden, nog even verder zoeken dus. Maar misschien kan ESXi het dus niet, dus dan is het voor mij niet interessant aangezien ik een 'domme' Netgear switch gebruik.
Over ESXi kan ik daar (nog) niks over vinden, nog even verder zoeken dus. Maar misschien kan ESXi het dus niet, dus dan is het voor mij niet interessant aangezien ik een 'domme' Netgear switch gebruik.
Cool, dat wist ik nog niet.ThinkPadd schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 21:06:
Thanks! Ik zie dat het met native Server 2012 makkelijk kan, zelfs met een 'domme' switch, omdat Server 2012 dan het rekenwerk doet.
Houd er rekening mee dat een enkele TCP/IP verbinding maar over 1 interface uit je Link-aggregate (team) gaat.
Dus met 2x een 1GbE interface gebundeld zal je max 1Gbps halen.
Dat komt omdat hij dan uiteindelijk 1 kanaal up en 1 down zal pakken.webfreakz.nl schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 19:12:
Houd er rekening mee dat een enkele TCP/IP verbinding maar over 1 interface uit je Link-aggregate (team) gaat.
Als je bijde kanten goed configureert dan kun je bijde poorten up en down gebruiken.
Dan heb je pas echt snelheidswinst.
16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT
En toch gaat het je niet lukken één TCP/IP verbinding over die bundel te krijgen die een snelheid van 2Gbps haalt.
Nope, dat heeft te maken met arp. een MAC adres van de server en de client is maar op 1 poort actief. Pas bij n op 1, of n op n verbindingen ga je nut hebben van de portchannel/etherchannel
mac adressen spelen niet meer mee als je switch netjes op basis van source destination port nummers kan hashen.
Gents. Ik zit met een probleempje, weet ook niet precies waar het te plaatsen. Momenteel heb ik nog steeds mijn wired only modem van Ziggo in gebruik. Die gaat met de kabel mijn Mac Pro in. Verder heb ik nog een airport express liggen die ik graag voor mijn iPad wil gebruiken. Op de Mac Pro zit een tweede ethernet poort. Daar zou ik eigenlijk de airport express op willen aansluiten die dan weer het internet gebruikt dat mijn Mac Pro ingaat. Is het tot nu toe een logische gedachte? Op de Mac Pro kun je kiezen voor Delen / Internetdeling. Als ik dat aanzet komt er een melding:
Als uw computer met een netwerk is verbonden, kan het inschakelen van internetdeling de instellingen van andere computers beïnvloeden of het netwerk verstoren. Neem voordat u internetdeling inschakelt contact op met de systeembeheerder.
Wat moet ik daar nu weer mee?
Moet ik nog iets instellen aan adressen enzo?
Update : internetdeling via de ethernet 2 port werkt
Truc is wel dat je EERST de port selecteert en DAN internetdeling aanzet
(Snow Leopard). Standaard staat het verkrijgen van het IP-adres op Handmatig en dat staat dan gelijk goed ingesteld
Als uw computer met een netwerk is verbonden, kan het inschakelen van internetdeling de instellingen van andere computers beïnvloeden of het netwerk verstoren. Neem voordat u internetdeling inschakelt contact op met de systeembeheerder.
Wat moet ik daar nu weer mee?
Moet ik nog iets instellen aan adressen enzo?
Update : internetdeling via de ethernet 2 port werkt

[ Voor 12% gewijzigd door Dancing_Animal op 09-03-2013 19:30 ]
Sinds vandaag Juniper JNCIS-SP gecertificeerd

[ Voor 8% gewijzigd door webfreakz.nl op 29-03-2013 18:56 ]
Gefeliciteerd

[ Voor 5% gewijzigd door Equator op 30-03-2013 19:32 ]
Even een vraagje: Ik heb thuis een ESXi server draaien met daarop wat VM's. Nu heb ik voor elke VM de benodigde poorten geforward in m'n router (poort 80 voor web, 1723 voor VPN etc). Maar ik heb op de meeste VM's ook fail2ban draaien zodat ze niet gehack worden via SSH. Maar eigenlijk is dat toch helemaal niet nodig omdat op m'n publieke IP alleen de geforwarde poorten beschikbaar zijn? En in m'n interne netwerk zit toch niemand die via SSH gaat inloggen.
Klopt deze gedachtengang?
Klopt deze gedachtengang?
Lijkt mij inderdaad te kloppen: je zit nu een poort te fail2bannen waar vanaf je router geen internetverkeer op binnenkomt; als er alleen LAN verkeer op binnen komt en je iedereen op je LAN genoeg vertrouwt, dan hoef je daar geen fail2ban voor te gebruiken.
Wel kan je fail2ban, lijkt mij, gebruiken voor die andere poorten (bijv. als iemand een lijstje van bekende exploits op je webserver los wil laten). Of je kan 'm gewoon op SSH laten monitoren, voor het geval je die poort alsnog publiek openzet. Echt significant resources kost het toch niet, lijkt mij.
Wel kan je fail2ban, lijkt mij, gebruiken voor die andere poorten (bijv. als iemand een lijstje van bekende exploits op je webserver los wil laten). Of je kan 'm gewoon op SSH laten monitoren, voor het geval je die poort alsnog publiek openzet. Echt significant resources kost het toch niet, lijkt mij.
Let op:
Let op de huisregels, te vinden in de OP van dit topic.
Veel plezier in de NT Kroeg. Proost
Let op de huisregels, te vinden in de OP van dit topic.
Veel plezier in de NT Kroeg. Proost