Hey NT-kroegtijgers, vraagje
Mijn internet doet een beetje rottig sinds we ons abbo bij xs4all hebben verhoogd en een nieuwe (ADSL2) router kregen.De router valt af en toe doodleuk weg (en dan moet ik soms powerflippen omdat ie niet meer terugkomt), maar ook als hij online is lijkt het surfen en gamen af en toe trager te gaan dan de bedoeling is. Overigens is alles hier met (gloednieuwe) kabels aangesloten, draadloos doe ik niet aan
De router is inmiddels drie dagen online gebleven, zien jullie iets aan dit plaatje wat niet klopt?
Mijn kennis van ADSL is redelijk beperkt, maar ik dacht dat de SNR van 6 redelijk minimaal was? Verder lijkt die hoeveelheid forward error correction meldingen me wel heel hoog, maar ik heb geen idee of dat problemen kan veroorzaken.Die andere meldingen zeggen me eigenlijk weinig. Is mijn router gewoon dood, of kan het ook aan de lijn liggen? Met onze oude speedtouch hadden we nooit ergens last van, maarja, dat was met een veel tragere lijn...
EDIT: Uhm. Eigenlijk weet ik niet of dit hier wel hoort, misschien had ik een apart topic moeten aanmaken? Als dat zo is, sorry
[
Voor 5% gewijzigd door
Siemen1234 op 07-08-2010 15:32
]