OnsBrabantNet / OnsNetEindhoven (Deel I) Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 16 Laatste
Acties:
  • 180.972 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Blueone schreef op woensdag 14 april 2010 @ 17:49:
Weet iemand wanneer deze dienst ook voor niet plus-tv klanten beschikbaar komt?
Dat zou ik ook wel willen weten, wil het in ieder geval graag voor het WK werkend hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
ik stond eigenlijk net op het punt om over te stappen naar upc voor het tv gebeuren en nu begin ik weer te twijfelen. Wel jammer dat de extra discovery zenders niet standaard in het digitale pakket zitten terwijl ze wel in het analoge pakket zitten.

[ Voor 9% gewijzigd door Avvd op 14-04-2010 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
  • Laatst online: 13-06 15:18
Ik wacht nog op mn kabels en stuff die ik gister heb besteld bij panda.nl om de HDMI om te zetten naar DVI + 3.5 jack. Ik werd wel gister gebeld dat het vandaag zou moeten werken dus ben benieuwd :D
* JaWSnl zit even te denken of hij niet een HDMI apparaat heeft... maar gelooft van niet.

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al iets meer vernomen of het op korte termijn ook beschikbaar komt voor ONE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranjo
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 14:53
JaWSnl schreef op woensdag 14 april 2010 @ 18:36:
Ik wacht nog op mn kabels en stuff die ik gister heb besteld bij panda.nl om de HDMI om te zetten naar DVI + 3.5 jack. Ik werd wel gister gebeld dat het vandaag zou moeten werken dus ben benieuwd :D
* JaWSnl zit even te denken of hij niet een HDMI apparaat heeft... maar gelooft van niet.
Wat voor converter bedoel je precies? ik heb thuis het zelfde probleem omdat de tv hier ook alleen dvi heeft. En aangezien de tv de digitale audio niet kan decoderen moet dit via de av receiver.

Ik ben erg benieuwd naar de eerste indrukken, en vooral de mogelijkheid om de streams van de tv kanalen via een pc op te nemen... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerste indruk: kwaliteit is best prima lijkt mij. Volgens mij kan je met een verloopstuk (converter hdmi-dvi) DVI aansluiten maar dan krijg je alleen beeld, geluid moet je dan regelen via de optische-digitale-audio output... (staat in de handleiding).
NG HD zit er (nog??) niet bij, dan vind ik wel ff minder, staat wel in de lijst.

Teletekst op de zenders is wel redelijk snel maar het lettertype is drie keer niks. En ook de knoppies zijn niet al te logisch...

Programma gemist werkt prima, je kunt ook wat extra dingen zien (hyves, Rabo en Zoover bijvoorbeeld.. maar ja) en er is zelfs een werkend programmaoverzicht te zien.
Ook wel prettig dat de afstandsbediening programeerbaar is zodat je die ook voor de TV kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
ranjo schreef op woensdag 14 april 2010 @ 23:50:
[...]

Wat voor converter bedoel je precies? ik heb thuis het zelfde probleem omdat de tv hier ook alleen dvi heeft. En aangezien de tv de digitale audio niet kan decoderen moet dit via de av receiver.
Ik heb dit besteld:
* Optische audio kabel
* Toslink -> 3.5mm jack
* HDMI -> DVI

Ik had eigenlijk niet verwacht dat het zo simpel zou zijn, maar dat kleine toslink -> 3.5 convertertje doet wat je nodig hebt :)

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wagij
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-08 23:46
Ik kreeg het gevoel dat er een aantal tegenstrijdigheden in de voorgaande posts stonden, dus heb maar eens contact gezocht met de klantenservice van OBN.
OBN gaat zeker voor al haar klanten IPTV leveren, er staan blijkbaar al demo-opstellingen in informatiecentra. Deze staan er niet alleen voor de mensen die nu PlusTV hebben.
Bij het IDTV aanbod voor PlusTV klanten gelden jaarcontracten voor de diensten die je aanvraagt op het formulier. Daarnaast zijn er ook nog diensten die je 3 maanden gratis krijgt, ook als je ze niet aanvraagt.

Verder heb ik vragen gesteld over wat je nu kunt aanvragen als je nu geen PlusTV hebt: 3 maanden gratis HD pakket en een HD box voor € 60,- of de SD box gratis.

Beter dan nix... Wagij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
kun je dus ook als niet plustv klant al een pakket aanvragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wagij
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-08 23:46
Blueone schreef op donderdag 15 april 2010 @ 13:35:
kun je dus ook als niet plustv klant al een pakket aanvragen?
Dat staat er volgens mij al in:

"Verder heb ik vragen gesteld over wat je nu kunt aanvragen als je nu geen PlusTV hebt: 3 maanden gratis HD pakket en een HD box voor € 60,- of de SD box gratis."

Beter dan nix... Wagij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
De topicstart is uitgebreid met wat informatie over IDTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
maar eens gaan bellen dan om het aan te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Trouwens heeft iemand hier een DVB-C decoder (of een PlusTV box)? Want er werd gemeld dat er al 20 dvb-c zenders per direct beschikbaar zijn op het analoge pakket. Ben benieuwd of dit klopt, maar ik heb geen decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnsDenis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-07 13:52
Een vraag aan de eerste gebruikers van de nieuwe iptv.
Is het mogelijk om de volgorde van de digitale zenders zelf in te stellen?

FTTH 200/200 | Fritzbox 5490 | UniFi AC Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JaWSnl schreef op donderdag 15 april 2010 @ 16:10:
Trouwens heeft iemand hier een DVB-C decoder (of een PlusTV box)? Want er werd gemeld dat er al 20 dvb-c zenders per direct beschikbaar zijn op het analoge pakket. Ben benieuwd of dit klopt, maar ik heb geen decoder.
Hier in Eindhoven is er nog niks veranderd iig. Net nog even gescand op verschillende frequenties.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2010 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Wellicht dat het dan alleen geld voor het OBN gebied. Lijkt me ook niet zo raar, gezien er al zoveel dingen anders gaan tussen ONE en OBN/ONN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
Ik heb even navraag gedaan en het is nog enkel beschikbaar voor klanten die plustv hadden. Voor de rest komt het over 2 maanden beschikbaar (brief + mail).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

iemand ervaring met overstappen van alleen tv naar upc? ik ben zo bang dat het dan helemaal mis gaat met internet en telefoon. daar zit ik niet zo op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Blueone schreef op donderdag 15 april 2010 @ 17:46:
Ik heb even navraag gedaan en het is nog enkel beschikbaar voor klanten die plustv hadden. Voor de rest komt het over 2 maanden beschikbaar (brief + mail).
Zit je dan bij ONE?
Anders is het toch vreemd want wat Wagij zegt heb ik ook nog gecontroleerd en toen gaven ze toch aan dat het wel al aan te vragen is als je niet kan wachten (aanvraagformulier in informatiecentrum), hoewel het echte aanbod vanaf vandaag gefaseerd verstuurd zal worden. Misschien dat je moet aandringen ofzo? Lijkt me sterk maar goed. Probeer anders het informatiecentrum (nogmaals: tenzij je bij ONE zit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
ik zit bij obn, ik had gevraagd voor een aanvraag formulier maar kreeg toen de reactie dat die over 2 maanden naar de rest verstuurd zouden worden (na flink wat navraag etc).

Maar ik ga morgen ook nog even langs die winkel.

[ Voor 13% gewijzigd door Avvd op 15-04-2010 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OnsDenis schreef op donderdag 15 april 2010 @ 16:14:
Een vraag aan de eerste gebruikers van de nieuwe iptv.
Is het mogelijk om de volgorde van de digitale zenders zelf in te stellen?
Uh... nee, dat is mij niet gelukt.

Ik heb 2 klachten: Nat.Geo. HD kan ik nergens vinden en de kids missen Nickolodeon in het pakket...!!

Er zijn nog wel meer puntjes:
- teletekst is niet traag maar het lettertype en de werking van de afstandsbediening zijn minder...
- je kan geen pincode per zender zelf ingeven (de 18+ sector zit uiteraard standaard achter de pin

Maar... de beeldkwaliteit is best lekker!

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frenkya
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-08 10:47
Verwijderd schreef op donderdag 15 april 2010 @ 19:00:
[...]

Maar... de beeldkwaliteit is best lekker!

_/-\o_
Is deze duidelijk beter dan het oude plus tv (via DVB-C zij het dan de sagem versie)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het wel beter dan het beeld dat via dat PlusTV-kastje komt... uh: kwam.
Maar met name het HD gedeelte kan nog wel wat strakker heb ik het idee... kan aan mij liggen, zo gek veel verstand heb ik er nou ook weer niet van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moest ook wel beter zijn met die dikke compressie op het PlusTV signaal.

Hier en hier staan trouwens de abonnementen en prijzen voor Schijndel en Sint-Oedenrode. Je kunt merken dat KPN hier een vinger in de pap heeft op deze 'door Glashart aangelegde glasvezelnetwerken'.

Downloaden met 30 Mbps én uploaden met 30 Mbps
Abonnementstarief Internet 30 Mbps: € 34,95 per maand

Downloaden met 60 Mbps én uploaden met 60 Mbps
Abonnementstarief Internet 60 Mbps: € 44,95 per maand

Supersnel downloaden met 100 Mbps én uploaden met 100 Mbps
Abonnementstarief Internet 100 Mbps: € 54,95 per maand

Dan zijn typische KPN abonnementen en prijzen.

Ik denk doordat KPN er nu bij zit (Glashart is een joint venture van Reggefiber en KPN) er nu veel hogere 'vastrecht' kosten gevraagd worden. Vastrecht kosten betaal je bij je internet abonnement.
Bij alle andere OnsBrabantNet plaatsen staan de vastrechtkosten nog apart vermeld bij het internet abonnement. Bij Schijndel en Sint-Oedenrode is dit niet het geval. Dat is natuurlijk expres gedaan, maar daar prik je zo doorheen. Wat dat betreft mogen wij echt blij zijn dat alle andere OBN netwerken nog door Reggefiber zijn aangelegd en niet door Glashart.

De TV en Telefoon diensten hebben wel normale prijzen (hier zitten geen netwerk kosten in, je betaald hier puur en alleen voor de dienst die OBN bied). De TV is zelfs iets goedkoper nu er 39 zenders analoog en via DVB-C worden doorgegeven. Valt mij wel op dat er niks aan het zenderpakket veranderd is sinds men ermee kwam in Deurne/Son en Breugel. Het is gewoon een kopie. Niks geen HD zenders erbij of prut zenders geschrapt. IPTV lijkt ook gelijk aan wat er nu wordt aangeboden aan de huidige PlusTV klanten. Hetzelfde zenderpakket en ook hier geen RTL, SBS, NET5 en Veronica HD-zenders in het basispakket zoals bij XMSNet. En dat terwijl Glashart Media ze zonder meerprijs doorgeeft voor in het basispakket tot minimaal eind 2010.

De eerste Animo 130 krijg je overigens wel gratis, maar dat zit natuurlijk verwerkt in die hogere vastrechtkosten (en het verplichte jaarcontract). Ik schaf liever de STB direct aan dan hem elk jaar opnieuw via vastrecht te moeten afbetalen :P
En mensen die via een PC of een andere ontvanger willen kijken (en niks met die Animo doen) betalen dan helemaal voor niks. Idem dito voor mensen die geen IPTV afnemen, maar enkel internet. Zo kun je het wel 'gratis' aanbieden ja.

Verder valt me dit nog op:
Aanvullend op de basisdienst Radio en Televisie kunt u ook kiezen voor IDTV
Hiermee wordt dus duidelijk dat je IPTV niet los kan nemen van analoog/DVB-C. Dus mensen die volledig overstappen op IPTV en geen analoog/DVB-C meer willen kunnen daar niet vanaf (terwijl het technisch geen probleem om het CATV signaal eraf te halen). Die mensen betalen dus voor piet snot € 9.95 p/m. Maar dit maakt natuurlijk ook weer deel uit van een bepaalde financiële constructie. Dit soort constructies beperken je gewoon in je keuzevrijheid en zijn echt slecht naar mijn mening.

Wat ik me overigens nog steeds afvraag is ofdat RTLgemist en SBSgemist nu ook deel uitmaken van 'Uitzending Gemist (standaard tot 2 dagen terug kijken)'.

[ Voor 113% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2010 04:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
kan je dan ook in plaats van die amino 130 een ander kastje gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Blueone laat even weten of het lukt om het al aan te vragen. Mocht dat lukken ga ik denk ik ook even langst de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
In welk gebied zit jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Valkenswaard maar volgens mij maakt het binnen OBN niet uit in ieder geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
hmm, de inloopwinkel is enkel 's middags open, dan maar volgende week of de week erop er naar toe :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric_nl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-05-2022
Inmiddels heb ik ook de eerste ervaringen, gisteren middag het boxje opgehaald. Mijn bevindingen tot nu toe:
- start lekker snel op, dat was met PlusTV een drama
- beeldkwaliteit is in orde, programma's in HD zijn superstrak (Eurosport en Animal Planet zijn bijna onwerkelijk om naar te kijken zo scherp)
- kleurverzadiging van niet-HD programma's is wat hoger dan met PlusTV, daar moet ik nog effe aan wennen
- schakelsnelheid van zenders is in orde (al is het niet supersnel en vaak staat het beeld na het zappen heel even stil terwijl er wel al geluid is)
- geluidsniveau tussen zenders verschilt behoorlijk (meeste zenders is het niveau lager dan bij PlusTV)
- na zappen kort programma informatie onderin beeld (vind ik prettig)
- EPG werkt prima (via iFanzy), maar zit wel in een submenu, da's niet echt handig
- geluid is goed, al zie ik soms wat lip-sync problemen
- OBN menu ziet er netjes uit, niet fancy maar wel gewoon duidelijk
- Kanalen kiezen via het menu is wat omslachtig, gaat via genres en dat is nogal een lijst
- Afstandsbediening is wat simpel van design en voelt goedkoop aan (al is het wel 10x beter dan die van PlusTV)
- Bij terugkeer uit een interactief kanaal is de verbinding met het laatst bekeken kanaal weg (moet een keertje kanaal heen en weer zappen om weer verbinding te krijgen)
- Interactieve kanalen zie ik het nut nog niet echt van in. Hyves is toch wel lastig als je via pijltjestoetsen een bericht moet typen, Rabo TV is alleen een infokanaal, Volkskrant kanaal is een verzameling van naar mijn mening weinig zeggende filmpjes, en het RTL kanaal werk (nog?) niet. (game kanaal heb ik nog niet bekeken)
- uitzending gemist heb ik nog niet goed bekeken, lijkt erop dat ie alleen nog op de publieke zenders zit, maar wel langer terug dan 2 dagen.

De installatie was werkelijk een fluitje van een cent. Kabeltjes erin en het werkte. Enige wat ik heb ingesteld is de output van 1080i (verder is er ook weinig tot niks in te stellen trouwens). De Amino staat ook in de database van Logitech Harmony (het type in de database is A130M). Het boxje wordt trouwens wel behoorlijk warm heb ik al gemerkt.

Volgende klusje wordt de netwerkkabel door de kruipruimte trekken, deze ligt nu nog door de gang :)

[ Voor 3% gewijzigd door eric_nl op 16-04-2010 12:20 ]

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | black | 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
De afstandbediening vond ik zelf wel prettig, maar ik kom niet van een luxe harmony af ofzo ;) maar je kunt hem gebruiken als universele afstandbediening. Hij werkt nu ook gewoon op mijn TV (en dat is fijn! want ik ben de originele al maanden kwijt dus alles met de knoppen op tv gedaan :P ), alleen krijg ik het niet voor mekaar op mn HDD/DVD-recorder. Ik zie op het schermpje wel dat hij de signalen ontvangt van de afstandbediening, maar er gebeurd gewoon niks.

Over die netwerkkabel die gelegd moet worden he... ik denk eigenlijk dat veel mensen zich niet direct zullen gaan realiseren bij het aanmelden dat ze een netwerkkabel van de modem naar de TV nodig hebben. Ik neem niet aan dat iedereen die zo makkelijk zelf kan leggen of al heeft liggen. En de monteur die het aan komt sluiten (als je er zelf niet uit komt) trekt neem ik aan geen netwerkkabels door je huis, hooguit een noodkabel over de gang o.i.d. Hier thuis heb ik een netwerkkabel die uitkomt bij de TV maar daar staat ook de router. Dus ik ben van plan om de 8 aders in die UTP kabel te splitsen into 2 x 4 aders voor twee 100 mbit verbindingen.

[ Voor 4% gewijzigd door JaWSnl op 16-04-2010 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
is het niet gewoon mogelijk om hem ook op een switch aan te sluiten, misschien zelfs via een vlan? Want hoe sluit je er bijvoorbeeld 2 of meerdere kastjes op aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
UTP kabels splitsen zou ik toch afraden eigenlijk als het enigzins mogelijk is....

Je bent dan namelijk sowieso de mogelijkheid op Gigabit kwijt. En als er nu een kabel ligt hoeft je enkel twee nieuwe kabels vast te maken aan de oude kabel en dan alles erdoor trekken.
Blueone schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 13:57:
is het niet gewoon mogelijk om hem ook op een switch aan te sluiten, misschien zelfs via een vlan? Want hoe sluit je er bijvoorbeeld 2 of meerdere kastjes op aan?
De IPTV box moet op een andere poorten worden aangesloten en moet direct aan internet hangen. Alleen dan krijgt hij van de DHCP server een correct IP in het IPTV netwerk. Meerdere boxen aansluiten doe je met een switch.

[ Voor 47% gewijzigd door ik222 op 16-04-2010 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-07 08:32
Ik ga het denk ik toch proberen met een Devolo Homeplug-AV. Moet dan wel eerst even checken of dat niet "bijt" met mijn bestaande Homeplug-AV netwerk, want dat hangt achter de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
ik222 schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 13:59:
UTP kabels splitsen zou ik toch afraden eigenlijk als het enigzins mogelijk is....

Je bent dan namelijk sowieso de mogelijkheid op Gigabit kwijt. En als er nu een kabel ligt hoeft je enkel twee nieuwe kabels vast te maken aan de oude kabel en dan alles erdoor trekken.

[...]

De IPTV box moet op een andere poorten worden aangesloten en moet direct aan internet hangen. Alleen dan krijgt hij van de DHCP server een correct IP in het IPTV netwerk. Meerdere boxen aansluiten doe je met een switch.
Die amino heeft niet heel toevallig vlan ondersteuning?

En ben je verplicht om de amino uberhaupt te gebruiken? Of kan je bijvoorbeeld ook een amino 530 ergens aanschaffen?

Wie zou er ook nog eens een telefoontje aan kunnen wagen om iptv telefonisch aan te vragen om te kijken of het lukt :)

[ Voor 15% gewijzigd door Avvd op 16-04-2010 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric_nl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-05-2022
JaWSnl schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 13:39:
Over die netwerkkabel die gelegd moet worden he... ik denk eigenlijk dat veel mensen zich niet direct zullen gaan realiseren bij het aanmelden dat ze een netwerkkabel van de modem naar de TV nodig hebben. Ik neem niet aan dat iedereen die zo makkelijk zelf kan leggen of al heeft liggen. En de monteur die het aan komt sluiten (als je er zelf niet uit komt) trekt neem ik aan geen netwerkkabels door je huis, hooguit een noodkabel over de gang o.i.d.
Volgens mij realiseert lang niet iedereen dit zich inderdaad. Ik denk ook niet dat een monteur de UTP kabel gaat leggen, misschien dat ze nog bereid zijn dat als je Coax in electrabuis ligt deze uit te wisselen met een UTP kabel, dat is nog redelijk eenvoudig te doen (als ie niet ergens klem zit).

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | black | 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
Zijn er trouwens HDD recorders op de markt die het HD signaal kunnen opnemen op de interne harddisk? Ik weet dat dit enige tijd geleden (2 jaar) niet echt mogelijk was, maar heb dat de afgelopen jaren niet meer gevolgd omdat OBN toch niet met een volwaardig digitaal TV product kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
amino 530 pvr, maar of die ook met obn werkt???

[ Voor 56% gewijzigd door Avvd op 16-04-2010 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
eric_nl schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 14:38:
[...]
misschien dat ze nog bereid zijn dat als je Coax in electrabuis ligt deze uit te wisselen met een UTP kabel, dat is nog redelijk eenvoudig te doen (als ie niet ergens klem zit).
Lijkt me leip. Als IPTV een keer uitvalt wil je nog lekker het analoge signaal kunnen kijken, en dan heb je geen COAX meer liggen.

Wat betreft netwerkkabel splitsen: Gigabit hoef ik niet, gebruik voornamelijk draadloos, maar wil de router dichterbij hebben (van meterkast naar tv) om dan ook de PS3 met een kabel op de router aan te kunnen sluiten (wat ik nu draadloos doe, maar video streamen van pc -> ps3 loopt gewoon niet meer vloeibaar. Een extra kabel trekken gaat niet lukken: ik had er eerst 2 willen trekken, maar omdat er ook al een telefoonkabel doorheen loopt kwam dit hopeloos klem te zitten dus ik zit vast op 1 utp kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
alle kabels terug halen en dan 3 tegelijk proberen inplaats van 2 bij de huidige telefoonlijn, dat kan veel uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Blueone schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 18:33:
alle kabels terug halen en dan 3 tegelijk proberen inplaats van 2 bij de huidige telefoonlijn, dat kan veel uitmaken.
Nee je begrijpt het verkeerd, de telefoonkabel was er al uit :) die had ik er uit getrokken met aan de andere kant een trekkabel, zodat ik in 1 keer de telefoonkabel + UTP terug zou kunnen trekken. Maar toch bedankt voor het meedenken.

edit: ik ga trouwens nog wel proberen eerst om een switch aan te sluiten bij de TV op die ene UTP naar de modem, en daar dan de router en de Amino op aan sluiten, zoals steviepwr zegt.

[ Voor 16% gewijzigd door JaWSnl op 16-04-2010 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steviepwr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-12-2012
wat mogelijk nog kan is vanuit meterkast met 1 kabel naar een switch waar je router en amino box hebt staan. kun je van daar uit gewoon 1 kabel richting router en 1 richting amino. ding in cpe is ook maar een switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
steviepwr schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 20:53:
wat mogelijk nog kan is vanuit meterkast met 1 kabel naar een switch waar je router en amino box hebt staan. kun je van daar uit gewoon 1 kabel richting router en 1 richting amino. ding in cpe is ook maar een switch
Dat zal vermoedelijk wel werken ja alleen schiet je daar alleen iets mee op als je router naast je televisie staat natuurlijk. Mocht dit inderaad zo zijn zou je overigens in principe ook tot 3 boxen rechtstreeks op het modem aan kunnen sluiten in principe....

[ Voor 24% gewijzigd door ik222 op 16-04-2010 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Vanavond liep ik nog even tegen iets aan waar ik even niet van weet wat ik er mee aan moet. Ik kan misschien langs het informatiecentrum gaan om mn HD box om te ruilen voor een SD box, maar ik wil het graag gewoon zo houden.
HD-box heeft alleen optische audio uit (heb geen HDMI) en mn tv heeft geen optische audio ingang. Dus ik wil het omzetten naar 3.5 mm jack, ik d8 daar een convertertje voor hebben gevonden maar iemand wees me erop dat dit niet gaat werken. Dus nu kan ik OF zoiets aanschaffen, OF een hifi-set aanschaffen met optische-audio ingang (tips welkom tot 100 euro 2e handse prijs), OF een andere converter kopen, OF een SD-box aanvragen. (edit: OF eindelijk eens een nieuwe TV aanschaffen...) Vervelend dit :P

[ Voor 3% gewijzigd door JaWSnl op 16-04-2010 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het valt mij op dat er bij OBN Schijndel en Sint-Oedenrode geen woord gerept wordt over DVB-C of het gebruiken van een eigen ontvanger voor het Digitale signaal via de CATV module. Dit was toen ook al het geval bij Deurne en Son & Breugel. In plaats daarvan komen ze weer met hun eigen ontvanger aanzetten:

Digitaal: geen extra maandelijkse kosten voor digitale kwaliteit!
Bij de basisdienst Radio en Televisie hebben we het digitale signaal gratis beschikbaar gemaakt voor u. Dit signaal dient ontvangen te worden middels een decoder die het signaal digitaal naar uw radio en/of televisie zendt. Indien u hier gebruik van wenst te maken, dan kunt u een ontvanger (decoder) aanvragen. U kunt hiervoor gewoon gebruik blijven maken van de bestaande bekabeling naar uw radio/televisie. De eenmalige kosten van deze ontvanger zijn per radio en/of televisie normaal € 79,95, maar u ontvangt de eerste digitale ontvanger nu voor € 49,95.

U ontvangt dan:
- Een ontvanger, één Scart-kabel, één afstandsbediening. Op een digitale ontvanger kunt u één radio en één televisie aansluiten.
- Dezelfde zenders uit het analoge pakket in digitale kwaliteit zonder extra abonnementskosten.

Ik vind dat echt raar. Zouden ze nou nog steeds dat afwijkende DVB-C signaal gebruiken in de nieuwe gebieden? Of zou je het gewoon met elke andere decoder kunnen ontvangen, maar proberen ze gewoon die oude Sagems te verkopen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2010 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp dat er op de Amino 130 geen RCA aansluitingen zitten! - daar baal ik van, want zowel mijn Oplay streambox als mijn TV+ box zitten direct aangesloten op mijn hand-samengestelde 2+1 audio systeem. De TV speakers van de flatscreen zijn niet adequaat.
Nu moet ik dus het geluid weer uit de TV peuteren, deze heeft wel een HDMI, maar geen ongeregelde line-out.
Moet ik weer iets via de koptelefoon uitgang aansluiten. Kan wel, maar het is allemaal niet elegant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
er zit wel een optische geluidsuitgang op, als je versterker die niet ondersteund kan je hem ook converten naar een rca out-put.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranjo
Het valt me op hoeveel mensen tegen het digitale geluid aanlopen In de folder wordt niks verteld over de aanwezige aansluitingen. En hoewel veel mensen wel een "HD ready"-TV hebben, zijn er heel wat tv's met alleen nog een DVI ingang, met een jack ingang voor het geluid. Ik ben benieuwd als ze de HDCP codering aan durven te zetten in te toekomst. Ik hoop nooit...
Hier hebben we gelukkig een home-cinema setje waar nog net een optische ingang in zit, dus met een harmony afstandbediening is het redelijk op te lossen (zet home ciname aan,ingang op optisch,volume op mute, en de line out daarvan naar de tv) maar het blijft wel een work-around.

Heb overigens op veilingsites wel eens redelijk goedkope decoders gevonden. "ac3 decoder" levert wel leuke apparaatjes op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarom zou het mooi zijn als je je HTPC kan gebruiken. Kun je mooi alles integreren zoals JIJ het wil. En je hebt dan ook timeshifting. Ik zou dat echt niet meer kunnen missen. De Animo kan dat niet omdat ie geen hdd heeft ingebouwd om de stream op te bufferen.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2010 02:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
ik ga vandaag proberen bij informatiecentrum veldhoven of ik mijn 130m nog om kan ruilen voor een 110. ik kan dan wel niet meer van HD beeld grnieten (als ik ooit een hdtv zou aanschaffen) maar bespaar ik mezelf dan een hoop gedoe met die optische audio. Ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranjo
Verwijderd schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 02:47:
Daarom zou het mooi zijn als je je HTPC kan gebruiken. Kun je mooi alles integreren zoals JIJ het wil. En je hebt dan ook timeshifting. Ik zou dat echt niet meer kunnen missen. De Animo kan dat niet omdat ie geen hdd heeft ingebouwd om de stream op te bufferen.
Helemaal mee eens, daarom heb ik dit topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1298347/17 doorgelezen. En zoals ze daar alles vertellen, lijkt het er op dat zoiets ook bij OBN zou moeten kunnen. Ik heb hier thuis alleen het animo kastje nog niet gekregen, dus heb ik nog geen mac adres, of ip adres om te clonen. Als er mensen hier zijn die al wel een ontvanger hebben en die een poging wagen om een pc te laten ontvangen, dan ben ik erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 23:18:
Ik vind dat echt raar. Zouden ze nou nog steeds dat afwijkende DVB-C signaal gebruiken in de nieuwe gebieden? Of zou je het gewoon met elke andere decoder kunnen ontvangen, maar proberen ze gewoon die oude Sagems te verkopen.
Als ze geen afwijkend DVB-C signaal meer hebben, dan zullen ze de firmware van de Sagem ontvanger aangepast moeten hebben anders gaat die Sagem vermoedelijk niet werken. Maar misschien heb je contacten in dat OBN Schijndel en Sint-Oedenrode gebied die een Transport Stream capture bestand kunnen maken, dan wil ik wel eens kijken of er echt iets veranderd is aan het DVB-C signaal van OBN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het signaal lijkt toch aangepast en het zijn volgens mij niet meer die Sagem dingen die ze verkopen (aan het plaatje te zien).

Brochure Schijndel en Sint-Oedenrode

Bij de basisdienst Radio en Televisie hebben we het digitale signaal gratis beschikbaar gemaakt voor u. Dit signaal kunt u ontvangen middels een ontvanger die het signaal digitaal naar uw televisie zendt. Bezit u al een ontvanger, dan hebt u een grote kans dat deze al werkt op ons signaal. Indien u nog geen digitale ontvanger bezit, dan kunt u per televisie waar u het digitale signaal op wilt ontvangen een digitale ontvanger (decoder) aanvragen. U kunt hiervoor gewoon gebruik blijven maken van de bestaande bekabeling naar uw radio/televisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mklcln
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:50
Verwijderd schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 17:31:
Het signaal lijkt toch aangepast en het zijn volgens mij niet meer die Sagem dingen die ze verkopen (aan het plaatje te zien).

Bij de basisdienst Radio en Televisie hebben we het digitale signaal gratis beschikbaar gemaakt voor u. Dit signaal kunt u ontvangen middels een ontvanger die het signaal digitaal naar uw televisie zendt. Bezit u al een ontvanger, dan hebt u een grote kans dat deze al werkt op ons signaal. Indien u nog geen digitale ontvanger bezit, dan kunt u per televisie waar u het digitale signaal op wilt ontvangen een digitale ontvanger (decoder) aanvragen. U kunt hiervoor gewoon gebruik blijven maken van de bestaande bekabeling naar uw radio/televisie.
Als ze dan ook ergens de source beschikbaar maken voor IPTV kan ik die mooi op HTPC gebruiken :D
Iig goed nieuws dat ze IPTV gaan gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranjo
dpz schreef op zondag 18 april 2010 @ 01:48:
[...]

Als ze dan ook ergens de source beschikbaar maken voor IPTV kan ik die mooi op HTPC gebruiken :D
Iig goed nieuws dat ze IPTV gaan gebruiken :)
Waarschijnlijk kan dat ook als je het mac en/of ip adres weet van je STB. Bij andere glasvezelaanbieders werkt het, die ook met animo STB's werken. Dus er is hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 17:31:

Lijkt verdacht veel op de Humax IR-FOX C dat plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://myhumax.nl/productafbeeldingIRFOXC.jpg

Wordt het nog interessanter om eens een Transport Stream capture bestand te hebben van Schijndel en Sint-Oedenrode om die te vergelijken met Ons Net Eindhoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Grappig hoe veel mensen "animo" zeggen i.p.v. "amino" :P valt me steeds weer op.

Om m'n probleem met de HDMI aansluiting op te lossen (had er zelfs een topic voor gemaakt) hebben we maar besloten dat dit het moment wordt voor een wat grotere televisie (full HD 32"). We komen dan ook van een 19" LCD af, dus op zich wel prettig. En ben dan ook heel erg benieuwd naar het beeld straks :D

Kwa decoder: ik ben blij dat ze af stappen van de Sagem variant. Zijn er overigens meer providers die deze HUMAX gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Bijvoorbeeld voor Ziggo worden heel veel Humax decoders gebruikt. Maar goed dat is dan wel zelf kopen, ze worden niet uitgeleverd door Ziggo. UPC gebruikt voor zover ik weet Thomson, Philips en Cisco en levert die decoders wel zelf aan klanten, daar kun je geen eigen decoder gebruiken.

[ Voor 17% gewijzigd door ik222 op 18-04-2010 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkiedulkie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-08 01:10
Ziggo levert zelf ook Humax, mijn ouders hebben er vorig jaar een gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steviepwr
ook kpn gebruikt voor hun digitenne af en toe de humax boxjes. Zijn lekker simpel en heb er nog nooit iemand over horen klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
steviepwr schreef op maandag 19 april 2010 @ 21:02:
ook kpn gebruikt voor hun digitenne af en toe de humax boxjes. Zijn lekker simpel en heb er nog nooit iemand over horen klagen.
Ja goed maar dat zijn dan wel DVB-T decoders natuurlijk. Voor OBN / ONE, Ziggo en UPC heb je een DVB-C ontvanger nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Maar goed het gaat er natuurlijk om dat ze kiezen voor een degelijk kastje. Als kpn dit merk kiest, dan zal er toch ook wel iets goed aan zijn ;) (of goedkoop natuurlijk...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Waar leveranciers voor kiezen zal denk ik vooral met de prijs / contracten te maken hebben ;) Maar in ieder geval is Humax een prima merk, die amino boxen zijn overigens ook prima. Beter als de Sagem wekkeradio in ieder geval :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige week heb ik de testopstelling van IP-TV bezocht in het infocentrum van OBN in Geldrop. Ze hebben daar twee opstellingen staan, nl. een analoge en een digitale (IP-TV). Het beeldkwaliteit tussen analoog en digitaal (niet HD) TV is al groot, het beeld van de HD zenders is gewoon subliem. De Amino 130M werkt in mijn ogen prima, het zappen gaat snel genoeg. Ik heb ter plekke een aanvraagformulier ingevuld en getekend.

Gisteren heb ik de Amino 130M opgehaald (OBN Helmond) en daarna gelijk aangesloten. Belangrijk is om de Amino 130M aan te sluiten op de 2e internetingang van het kastje en nadat de Amino is aangezet, een evt. software update uit te laten razen. Het beeld van de HD zenders was wederom subliem; soms leek het beeld wel 3D. Heb wel het idee dat het beeld en het geluid (via de TV) niet helemaal synchroom loopt (iemand een idee of dit valt in te stellen?). Ik heb de Amino via een optische kabel aangesloten om mijn HT receiver, heb echter nog niet getest of dit werkt. Momenteel is het aanbod van HD zenders al ruim (waaronder alle Nederlandse zenders). Als de bron van mindere kwaliteit (niet HD) is, dan zal dit uiteraard geen HD kwaliteit opleveren op een HD zender (het verschil zie je goed bij het nos journaal). Uitzendinggemist is gewoon heel fijn om erbij te hebben (gaat redelijk ver terug in de tijd; weet zo niet precies hoever terug). Ik heb me nog niet verdiept in iFanzy (tv gids) maar zo op het eerste oog ziet het er goed uit.Vanavond ga ik de Amino AB programmeren op mijn Logitech AB, dat scheelt weer een AB. Ik heb al gelezen dat de Amino 130M in de database staat van Logitech, dat wordt dus een fluitje van een cent.

De reden waarom ik nooit ben overgestapt naar UPC is de stabiele en zeer snelle internet via OBN. Om dezelfde internetsnelheid te hebben als bij OBN, betaal je je een ongeluk bij UPC (en dan is de uploadsnelheid nog significant lager). Het wachten wordt beloond!

Weet iemand of het mogelijk is om een externe harddisc aan te sluiten op de Amino en programma's op te nemen? Is er trouwens ook een manier om de Amino deel te laten uitmaken van je (computer) netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
had jij van te voren al plustv of kon je het aanvraag formulier ook al invullen zonder dat je van te voren plustv had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

d0s

sssst

Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 12:07:
Vorige week heb ik de testopstelling van IP-TV bezocht in het infocentrum van OBN in Geldrop. Ze hebben daar twee opstellingen staan, nl. een analoge en een digitale (IP-TV). Het beeldkwaliteit tussen analoog en digitaal (niet HD) TV is al groot, het beeld van de HD zenders is gewoon subliem. De Amino 130M werkt in mijn ogen prima, het zappen gaat snel genoeg. Ik heb ter plekke een aanvraagformulier ingevuld en getekend.

Gisteren heb ik de Amino 130M opgehaald (OBN Helmond) en daarna gelijk aangesloten. Belangrijk is om de Amino 130M aan te sluiten op de 2e internetingang van het kastje en nadat de Amino is aangezet, een evt. software update uit te laten razen. Het beeld van de HD zenders was wederom subliem; soms leek het beeld wel 3D. Heb wel het idee dat het beeld en het geluid (via de TV) niet helemaal synchroom loopt (iemand een idee of dit valt in te stellen?). Ik heb de Amino via een optische kabel aangesloten om mijn HT receiver, heb echter nog niet getest of dit werkt. Momenteel is het aanbod van HD zenders al ruim (waaronder alle Nederlandse zenders). Als de bron van mindere kwaliteit (niet HD) is, dan zal dit uiteraard geen HD kwaliteit opleveren op een HD zender (het verschil zie je goed bij het nos journaal). Uitzendinggemist is gewoon heel fijn om erbij te hebben (gaat redelijk ver terug in de tijd; weet zo niet precies hoever terug). Ik heb me nog niet verdiept in iFanzy (tv gids) maar zo op het eerste oog ziet het er goed uit.Vanavond ga ik de Amino AB programmeren op mijn Logitech AB, dat scheelt weer een AB. Ik heb al gelezen dat de Amino 130M in de database staat van Logitech, dat wordt dus een fluitje van een cent.

De reden waarom ik nooit ben overgestapt naar UPC is de stabiele en zeer snelle internet via OBN. Om dezelfde internetsnelheid te hebben als bij OBN, betaal je je een ongeluk bij UPC (en dan is de uploadsnelheid nog significant lager). Het wachten wordt beloond!

Weet iemand of het mogelijk is om een externe harddisc aan te sluiten op de Amino en programma's op te nemen? Is er trouwens ook een manier om de Amino deel te laten uitmaken van je (computer) netwerk?
Alleen als je een recorder met hdmi in hebt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ik ga denk ik een dezer dagen gewoon even lang het informatiecentrum, vragen kan namelijk sowieso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@blueone: Ik heb nooit Plustv gehad.

@d0s: Ik bedoel opnemen met een aangeloten externe harddisc en niet met een harddisc recorder ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 07:26
Ik begin me er steeds meer aan te ergeren dat er totaal geen informatie word verstrekt door ONE over nieuwe diensten mbt TV...

Bij OBN is momenteel meer mogelijk dan wat ONE presteert... ik hoop dat er snel actie word ondernomen.

Doe maar een onsje meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb telefonisch contact gehad met de helpdesk van ONE. Daar geven ze aan dat ze er nog geen informatie over kunnen geven. Heb vandaag maar de keuze gemaakt om bij UPC te gaan. Is ook niet alles maar ik ONE heeft voor mij wat betreft TV helaas afgedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul_wg
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-10-2021
Wanneer worden deze kastjes in Geldrop uitgedeeld?
de aanvraag heb ik 3 weken geleden opgestuurd.
kan bijna niet meer wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
Een tip voor de mensen die last hebben van niet synchroon beeld en geluid: als je de audio via een optische kabel rechtstreeks naar een AV receiver stuurt en beeld via HDMI naar je TV, dan kan het zijn dat je geluid wat voorloopt op het beeld, omdat het beeld door de TV "geoptimaliseerd" wordt. Je kunt dat minimaliseren door alle beeldverbeteraars uit te schakelen op je TV (heb je met HD signaal toch meestal niet nodig). Ook kan het zijn dat je optische in- en out hebt op je TV. Sluit dan de audio aan op de optische ingang van je TV en de AV receiver op de optische out. Daarmee krijgt het audio-signaal dezelfde vertraging als je beeld en loopt weer synchroon. Een derde mogelijkheid is dat je je audiosignaal op je AV receiver enkele milliseconden kunt vertragen, maar lang niet alle receivers hebben die feature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul_wg
Blueone schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 12:14:
had jij van te voren al plustv of kon je het aanvraag formulier ook al invullen zonder dat je van te voren plustv had?
Mensen die plustv hadden krijgen eerst de mogelijkheid.
De rest komt later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 12:28:
@blueone: Ik heb nooit Plustv gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosfazant
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-05 14:02
Kreeg net het volgende bericht van Ons Net Eindhoven:

Geachte heer,

Op dit moment zijn we nog steeds bezig met het inrichten van een nieuwe dienst, genaamd IP Televisie.
Inhoudelijk kunnen we er nu nog niets over zeggen, maar we streven ernaar om vóór het WK klaar te zijn met de voorbereidingen om het product uit te rollen.
U zult op korte termijn hier meer informatie over ontvangen.

Met vriendelijke groet,
Team Ons Net Eindhoven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ze dan ondertussen vast het CATV signaal gaan omgooien zodat DVB-C fatsoenlijk werkt en de digitale/analoge kwaliteit weer hoog wordt. Het WK voetbal duurt nog wel ff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Zojuist langs de winkel in Valkenswaard geweest en ook daar was het geen enkel probleem om al IPTV aan te vragen zonder dat ik eerst PlusTV had.

Gelijk gedaan dus met twee ontvangers, de eerst kost voor nieuwe klanten 60 euro en de tweede 175. Binnen twee weken kan ik de ontvangers op komen halen :)

[ Voor 16% gewijzigd door ik222 op 20-04-2010 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
net ook in geldrop geweest en daar kon je het ook gewoon aanvragen maar ik heb het niet direct ingevuld, ik heb eigenlijk één gewone en één hd ontvangen nodig. Weet iemand wat een tweede normale ontvanger kost?

Maar gewoon even gevraagd aan de telefoon en een tweede ontvanger kost 110 euro.

[ Voor 16% gewijzigd door Avvd op 20-04-2010 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul_wg
Ik heb zojuist hier alles aangesloten.
Wat een vooruitgang....geweldig beeld en geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Ik heb vanmiddag de hele middag geprobeerd de IDTV aan te sluiten maar wat ik ook deed, de box gaf na het opstarten steeds aan dat er geen netwerkverbinding was. Paar keer de klantenservice gebeld, maar het werkte niet, er kwam geen verbinding tot stand. Aangesloten met een korte kabel op de modem en toen gaf de medewerker aan dat er wel een verbinding was en idd, het rode lampje op de box ging uit dus hij leek te werken (heb geen hdmi-kabel die van daar naar de tv loopt).

Dus gelijk maar even de vorige week getrokken netwerkkabel opnieuw geknepen, werkte nog niet, kabel er uit getrokken, opnieuw geknepen maar werkte nog steeds niet. Dus maar weer een nieuwe netwerkkabel aansluiten en opnieuw beginnen :@ echt een beetje een baaldagje. Hopen dat het snel wel gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Dat is altijd vervelend ja met UTP kabels, is toch echt een handigheid die je erin moet krijgen. Maar gaat het link lampje op de CPE ook niet branden dan met je eigen kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
@ik222: Krijg je een bericht wanneer de je amino op kan halen? Ik heb hem zelf namelijk het aanvraagformulier op de post gedaan en weet dus niet wat de vervolgstappen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Blueone schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 20:50:
@ik222: Krijg je een bericht wanneer de je amino op kan halen? Ik heb hem zelf namelijk het aanvraagformulier op de post gedaan en weet dus niet wat de vervolgstappen zijn.
Ja je krijgt binnen twee weken een bevestiging en daarmee kan je dan de amino box(en) af gaan halen bij de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
ik222 schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 20:39:
Dat is altijd vervelend ja met UTP kabels, is toch echt een handigheid die je erin moet krijgen. Maar gaat het link lampje op de CPE ook niet branden dan met je eigen kabel?
Na de eerste keer knijpen ging hij wel branden, en hard knipperen, maar de wereldbol (dataverkeer naar buiten) knipperde niet mee. Sloot ik die kabel aan op mn laptop, dan deed hij het wel goed. Hoewel dat een uur later na opnieuw aansluiten ineens niet meer het geval was. iig toen nog een keer opnieuw geknepen want IDTV werkte iig niet, toen gaf die zelfs geen kik meer, ook geen lampje op de modem. Kabel eruit getrokken, opnieuw geknepen en toen evenmin. |:( :'(

Dus wat nu? Weer een nieuwe kabel kopen en dan eerst over de gang testen en dan door de muur trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Weet je wel zeker dat de volgorde van je kabel goed is (aan beide kanten hetzelfde)? In je verhaal is in ieder geval duidelijk dat de kabel het probleem is. Dit omdat het met een standaard korte kabel wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Inderdaad, het is de kabel, maar toch stom dat ie het soms wel doet en soms niet. De kabel ging wel met veel moeite door de buis heen op sommige plekken, en er zit ook nog een telefoonkabel bij doorheen getrokken. Maar neenm niet aan dat dit een probleem veroorzaakt. (elke plug die ik kneep is dubbel gecheckt dat zal het niet zijn geweest)

Is het dan nog beter om een Cat6 kabel te pakken oid? Het gaat om een afstand van 16 meter door een pvc-buis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
het zou best eens kunnen dat je kabel kapot is als hij op een plek langs de telefoonkabel is geschuurd, dit kan namelijk vrij makkelijk gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

paul_wg schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 13:30:
Wanneer worden deze kastjes in Geldrop uitgedeeld?
de aanvraag heb ik 3 weken geleden opgestuurd.
kan bijna niet meer wachten
Ik heb het formulier direct ingestuurd destijds, en het kastje werkt inmiddels zowat een week naar volle tevredenheid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Frank S schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 13:50:
Een tip voor de mensen die last hebben van niet synchroon beeld en geluid: als je de audio via een optische kabel rechtstreeks naar een AV receiver stuurt en beeld via HDMI naar je TV, dan kan het zijn dat je geluid wat voorloopt op het beeld, omdat het beeld door de TV "geoptimaliseerd" wordt. Je kunt dat minimaliseren door alle beeldverbeteraars uit te schakelen op je TV (heb je met HD signaal toch meestal niet nodig). Ook kan het zijn dat je optische in- en out hebt op je TV. Sluit dan de audio aan op de optische ingang van je TV en de AV receiver op de optische out. Daarmee krijgt het audio-signaal dezelfde vertraging als je beeld en loopt weer synchroon. Een derde mogelijkheid is dat je je audiosignaal op je AV receiver enkele milliseconden kunt vertragen, maar lang niet alle receivers hebben die feature.
Dat van het optische signaal doorlussen is over het algemeen geen goede oplossing. 90% van de televisies kan namelijk geen surround geluid doorgeven van de digitale ingang naar de digitale uitgang.

De beste oplossing is om vertraging in te stellen op je AV receiver, tenminste wanneer die over een dergelijke functie beschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Jah of, als je een optische kabel gebruikt, leg je gewoon 200a kilometer kabel tussen de apparaten voor elke milliseconde dat het geluid voor loopt.

:+

a. licht in glasvezel "schijnt" trager te gaan dan lichtsnelheid in vacuum, volgens deze bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Let wel, je moet hem aansluiten op poort 2 van de grondplaat.

Ik heb gister ook alles aangesloten.

2 maanden gratis eredivisie live zit er alleen bij als je ook een cotract aan ging met eredivisie live.

Pluspunten:

* EPG
* Uitzending gemist
* aantal kanalen (tijdelijk aangezien het pluspakket er nu bij zit)
* Afstandbediening die je tevens voor je tv kunt programmeren
* Klein kastje(ontvanger)

Minpunten:

* Zappen gaat nog redelijk traag
* Geen opname mogelijkheid (medewerker kon mij niet vertellen of het er wel komt)
* Geen RTLgemist / SBSgemist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul_wg
Ik heb gisteren wat zitten spelen met de Amino.
Ergens heb ik gezien dat je de volgorde kan veranderen van de zenders.

Maar.....ik kan deze instellingsmogelijkheid nergens meer vinden, ik weet diet hoe ik er
gekomen ben de éérste keer.

Kan iemand mij helpen?

Verder ben ik erg tevreden over alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2010 @ 08:20:
Let wel, je moet hem aansluiten op poort 2 van de grondplaat.
Dat lijkt me niet zo verstandig, daar zit een glasvezel in. Je bedoelt de 2e poort van de (hoe heet dat opzet stuk ook weer...) CPE ;) Maar dan nog maakt het niet veel uit als je het mij vraagt. Intern zit er niet meer dan een switch, dat maakt dus niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren Inter-Barcelona in HD gekeken ... wauw! Ik had echt het idee naar een demo in de Media Markt te kijken; wat een detail, wat een mooie kleuren, wat een diepte (het leek wel 3D).

Weet iemand (al) of het mogelijk is om een externe harddisc via USB aan te sluiten op de Amino en dus programma's op te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steviepwr
JaWSnl schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 23:43:
a. licht in glasvezel "schijnt" trager te gaan dan lichtsnelheid in vacuum, volgens deze bron.
tosslink kabels die worden gebruikt voor optische audio zijn multimode kabels waar het licht niet direct doorheen gaan maar waarbij meerdere lichtstralen afketsen tegen de zijkant van de kabel. Daardoor legt het licht een grotere afstand af.En duurt het dus langer voor het aan de andere kant is dan bij de singlemode vezels die gebruikt worden voor de lange afstands verbindingen die er bij onsbrabantnet/onsneteindhoven worden gebruikt. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
offtopic:
Deels waar, het licht weerkaatst meer, maar niet zoveel dat het de belangrijkste factor is.

De brekingsindex van glas is ongeveer 1,48. De voortplantingssnelheid van licht in een glasvezel is dus ongeveer 67% van de lichtsnelheid in vacuum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steviepwr
offtopic:
Ik vraag me af hoeveel die vertraging dan is, multimode vezels hebben een binnendiameter van 50-60 nm, als je de gemiddelde hoek van inval op een zijkant weet kun je berekenen hoeveel van de afstand er wordt afgelegd... en de verhouding is zelfs nog eenvoudiger te berekenen. Helaas zit mn middelbare school natuurkunde best ver weggestopt maar een 67% zal het idd niet zijn!

[ Voor 4% gewijzigd door steviepwr op 21-04-2010 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JaWSnl schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 23:43:
Jah of, als je een optische kabel gebruikt, leg je gewoon 200a kilometer kabel tussen de apparaten voor elke milliseconde dat het geluid voor loopt.
Je kunt ook dichter bij je TV gaan zitten en de speakers wat verder weg zetten :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2010 @ 10:06:
Weet iemand (al) of het mogelijk is om een externe harddisc via USB aan te sluiten op de Amino en dus programma's op te nemen?
Hoe zou dat dan moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steviepwr
[b][message=33867204,noline]
niet op de 110 of de 130m in ieder geval, gezien de poort er wel op zit is het natuurlijk wel mogelijk om hiervoor software te schrijven.

[ Voor 18% gewijzigd door steviepwr op 21-04-2010 12:07 ]

Pagina: 1 ... 12 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.