Volgens mij zijn ze deze week begonnen met het aanleggen van glasvezel in de Achtse Barriier.
Wait wut? Dat zou interessant zijn! Daar wonen mn ouders, dus ben er wel af en toe. Waar zijn ze op het moment aan het graven en waarom denk je dat het glasvezel is?XENTiC schreef op woensdag 21 april 2010 @ 12:09:
Volgens mij zijn ze deze week begonnen met het aanleggen van glasvezel in de Achtse Barriier.
There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Ik ben bezig een huis te kopen in de Achtse Barrier en ben me nu ook aan het oriënteren op de verschillende tv en internetaanbieders. Ik heb alleen nog nergens iets gelezen over glasvezel in in de Ahtse Barrier, in ieder geval niet op onsnet Eindhoven. Heeft iemand hier misschien wat meer informatie over?XENTiC schreef op woensdag 21 april 2010 @ 12:09:
glasvezel wordt om wel meer redenen gelegd dan alleen huisaansluitingen, misschien is het wel een backbone ergens van ofzo...
Nog niemand die m3u lijst heeft van kanalen van IPTV(OBN)?
Of iemand die het al werkend heeft op zijn HTPC, dat zou nog mooier zijn xD
Of iemand die het al werkend heeft op zijn HTPC, dat zou nog mooier zijn xD
die m3u lijst lijkt mij ook wel interessant...
Al die mensen met IPTV, dat is in Eindhoven? In Veldhoven is er nog niets ?
Yo.
iptv is bij onsnet nuenen en onsbrabantnet, onsnet eindhoven nog niet maar volgens eerder bericht zou dit voor wk de bedoeling zijn
en na alle gedoe heb ik vandaag eindelijk mijn iptv. Blijkbaar was de kabel toch bagger de vorige keer. Heb de utp-kabel nu los (zonder telefoon ernaast) door de buis getrokken, ook iets betere kwaliteit met plugjes die er al op zitten (hoewel ik hem aan 1 kant toch echt er af moest trekken zo bleek snel, iets met een smalle bocht oid op 3 meter van het begin) maar het werkt!!! hell yeah!
Wat een mooi beeld, echt heerlijk
(@VonFoX: veldhoven)
Wat een mooi beeld, echt heerlijk
There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Mooi dat het werktJaWSnl schreef op woensdag 21 april 2010 @ 16:20:
en na alle gedoe heb ik vandaag eindelijk mijn iptv. Blijkbaar was de kabel toch bagger de vorige keer. Heb de utp-kabel nu los (zonder telefoon ernaast) door de buis getrokken, ook iets betere kwaliteit met plugjes die er al op zitten (hoewel ik hem aan 1 kant toch echt er af moest trekken zo bleek snel, iets met een smalle bocht oid op 3 meter van het begin) maar het werkt!!! hell yeah!
Wat een mooi beeld, echt heerlijk(@VonFoX: veldhoven)
Na dit soort berichten kan ik niet meer wachten totdat ik de boxen op kan halen
Woon zelf in de AB. Bij de Mortel (sporthal) hangen overal posters van OnsNetEindhoven (daar zit de informatiewinkel blijkbaar). En overal liggen oranje kabels die ze voor de huizen aan het graven zijn.JaWSnl schreef op woensdag 21 april 2010 @ 12:18:
[...]
Wait wut? Dat zou interessant zijn! Daar wonen mn ouders, dus ben er wel af en toe. Waar zijn ze op het moment aan het graven en waarom denk je dat het glasvezel is?
Verwijderd
Er blijkt voor de Amino A130 een "AV cable" te bestaan
http://www.aminocom.com/files/Amino%20STB%20Accessories.pdf
iemand een idee waar dat te krijgen is? Ik neem aan dat ie er niet bij zit..
(doel: ik wil audio analoog direct op m'n verterker zetten, beeld gaat via HDMI)
(doel: ik wil audio analoog direct op m'n verterker zetten, beeld gaat via HDMI)
Verwijderd
Ik heb via mail nog gevraagd wanneer ze verwachten dat RTLgemist/SBSgemist geactiveerd wordt.
-----------------------------------------------------------------
RTL gemist zal binnenkort geactiveerd worden. Deze is op verzoek van RTL tijdelijk op 'niet beschikbaar' gesteld, omdat RTL nog problemen constateerde met hun dienst RTL+gemist.Oplos termijn is nog niet bekend, aangezien heel recentelijk deze zender uit de lucht is gehaald. Betreft SBS is nog niet bekend wanneer zij 'uitzending gemist' content gaan aanbieden via alle digitale tv aanbieders in Nederland. Zodra ook meer bekend is, zullen wij via onze websitedit aankondigen. Ook zal automatisch bij de categorie 'Kiezen en kijken' de optie SBS er automatisch erbij verschijnen. Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
-----------------------------------------------------------------
RTL gemist zal binnenkort geactiveerd worden. Deze is op verzoek van RTL tijdelijk op 'niet beschikbaar' gesteld, omdat RTL nog problemen constateerde met hun dienst RTL+gemist.Oplos termijn is nog niet bekend, aangezien heel recentelijk deze zender uit de lucht is gehaald. Betreft SBS is nog niet bekend wanneer zij 'uitzending gemist' content gaan aanbieden via alle digitale tv aanbieders in Nederland. Zodra ook meer bekend is, zullen wij via onze websitedit aankondigen. Ook zal automatisch bij de categorie 'Kiezen en kijken' de optie SBS er automatisch erbij verschijnen. Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Zit er wel een HDMI kabel bij de ontvanger geleverd eigenlijk?
Wel bij de HD-variant 
Het probleem is dat het niet kan. Je moet kijken bij de A130m, en die beschikt enkel over een HDMI- en Toslink-uitgang, waardoor een AV-cable niet aangesloten kan worden. Dus audio kan alleen via de toslink uitgang. Eventueel kun je dat met een klein kastje van 15 euro omzetten naar digitale coax, maar analoog geluid kun je zonder prijzige DAC niet oplossen. Believe me, i triedVerwijderd schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 15:09:
Er blijkt voor de Amino A130 een "AV cable" te bestaan
[ Voor 94% gewijzigd door JaWSnl op 23-04-2010 17:27 ]
Verwijderd
Heb gisteren ook de amino 130M kunnen ophalen. 's avonds direct aangesloten. Was fluitje van een cent.
De STB wordt compleet geleverd inclusief HDMI kabel en 10 meter voorgemonteerde cat5 kabel.
Duurt enkele minuten voordat kastje werkt. Beeldkaliteit is zeer goed en STB start snel op. Ben achteraf blij dat ik gewacht heb. Menu met ook een EPG ziet er goed uit en wojst zich van zelf.
De STB wordt compleet geleverd inclusief HDMI kabel en 10 meter voorgemonteerde cat5 kabel.
Duurt enkele minuten voordat kastje werkt. Beeldkaliteit is zeer goed en STB start snel op. Ben achteraf blij dat ik gewacht heb. Menu met ook een EPG ziet er goed uit en wojst zich van zelf.
Verwijderd
Vrouwlief op pad gestuurd om het ding op te halen bij het info centrum (ik moest werken) - dat ging niet. Identificatie moet overeenkomen met naam op brief. (mijn vrouw mocht eens stiekem er vandoor gaan met de Amino!). Dus moest ik een snipper-uur opnemen.. :-/
Ding aangesloten, valt niet tegen.
Ervaring zoals anderen reeds hebben opgetekend. Zapt sneller als ik had durven hopen.
Het valt me op de veel "HD" kanalen dat niet zijn (commercieelen met name). Mogelijk is niet alles HD, maar de studio programma's had ik wel in HD verwacht. Maar dat kan het doosje niet helpen denk ik. (logo's zijn wel altijd in HD, dus de Amino doet zijn best)
Jammer van de niet aanwezige analoge audio - maar er zijn erger dingen..
nu ga ik even zwaar downloaden, kijken of dat issues geeft tijdens kijken..
Ding aangesloten, valt niet tegen.
Ervaring zoals anderen reeds hebben opgetekend. Zapt sneller als ik had durven hopen.
Het valt me op de veel "HD" kanalen dat niet zijn (commercieelen met name). Mogelijk is niet alles HD, maar de studio programma's had ik wel in HD verwacht. Maar dat kan het doosje niet helpen denk ik. (logo's zijn wel altijd in HD, dus de Amino doet zijn best)
Jammer van de niet aanwezige analoge audio - maar er zijn erger dingen..
nu ga ik even zwaar downloaden, kijken of dat issues geeft tijdens kijken..
Je had vrouwlief ook je ID mee kunnen geven 
Dat niet alles HD is valt me ook op, maar kijk nu bijv. XFactor (onvrijwillig) en dat is toch echt HD volgens mij. Maar idd, veel wat wordt uitgezonden is ook niet HD nee. Live shows e.d. veel meer dan bijvoorbeeld films, die zijn dan vaak al wat ouder.
Dat niet alles HD is valt me ook op, maar kijk nu bijv. XFactor (onvrijwillig) en dat is toch echt HD volgens mij. Maar idd, veel wat wordt uitgezonden is ook niet HD nee. Live shows e.d. veel meer dan bijvoorbeeld films, die zijn dan vaak al wat ouder.
Maar geloof maar dat dat flink gaat veranderen de komende tijdJaWSnl schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 21:54:
Je had vrouwlief ook je ID mee kunnen geven
Verwijderd
Het schijnt voor de TV-makers toch nog al wat kosten met zich mee te brengen om -volledig- over te schakelen naar HD. Daarom gebeurt dat geleidelijik maar uiteindelijk zal het er op neer komen dat vrijwel alles HD wordt uitgezonden. Voor series e.d. die worden uitgezonden hangt het er maar van af of die in (bijvoorbeeld) Amerika HD zijn opgenomen. Als dat zo is, zie je ze hier ook HD... anders natuurlijk niet.
Ik heb afgelopen toch echt genoten van de beeldkwaliteit tijdens de CL-voetbalwedstrijden. Dat belooft wat voor het komende WK (is ook HD).
Ik heb afgelopen toch echt genoten van de beeldkwaliteit tijdens de CL-voetbalwedstrijden. Dat belooft wat voor het komende WK (is ook HD).
Verwijderd
Heeft iemand al iets meer gehoord over IP-TV bij ONE??

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2010 21:18 ]
Nope...is OBN.
Overigens heb ik op 16 maart een reactie op mijn email van ONE ontvangen waarin ze aangaven dat ze binnenkort met IPTV zouden komen.
Ik hoop op een aantal zaken:
-goede tot zeer goede beeldkwaliteit (eerste OBN reactie wijzen hierop!?!!)
-vrijheid in STB
-mogelijkheid gebruik van HTPC (zodat opname, EPG, uitzending gemist, plugins, mogelijk zijn etc..)
-hopelijk "gratis" meesturen van digitale zenders in DVB-C (en die middels een HTPC zijn te gebruiken)
-flexibele abo vormen (goed basis pakket met mogelijkheid tot optionele themapakketten bijv kids, sport, ...)
Overigens heb ik op 16 maart een reactie op mijn email van ONE ontvangen waarin ze aangaven dat ze binnenkort met IPTV zouden komen.
Ik hoop op een aantal zaken:
-goede tot zeer goede beeldkwaliteit (eerste OBN reactie wijzen hierop!?!!)
-vrijheid in STB
-mogelijkheid gebruik van HTPC (zodat opname, EPG, uitzending gemist, plugins, mogelijk zijn etc..)
-hopelijk "gratis" meesturen van digitale zenders in DVB-C (en die middels een HTPC zijn te gebruiken)
-flexibele abo vormen (goed basis pakket met mogelijkheid tot optionele themapakketten bijv kids, sport, ...)
Zou iemand ff kunnen kijken welke multicast adressen er gebruikt worden?
Verwijderd
Waarschijnlijk gewoon het bekende lijstje van Glashart Media. Is er uberhaupt al iemand met een HTPC aan de gang geweest die IPTV heeft van OBN/ONN?
[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2010 01:06 ]
Alexander? Welk "bekende" lijstje?
Ik werk toevallig ook in broadcasting/narrowcasting en ben ooit gevraagd als betatester. Vervolgens heb ik niets meer van OBN gehoord.
Ik heb een paar vraagjes en ik hoopte dat iemand die kan beantwoorden:
- 1: Moet je per se de 2e wan aansluiting op het modem gebruiken?
- 2: Wordt er CA gebruikt op het iptv signaal? If so, welke vendor?
- 3: Worden de beelden verzonden als mpeg2 of mpeg4/h264 stroom?
- 4: Het bekende lijstje ip adressen?
Ik werk toevallig ook in broadcasting/narrowcasting en ben ooit gevraagd als betatester. Vervolgens heb ik niets meer van OBN gehoord.
Verwijderd
1. Officieel zegt OBN dat het alleen kan via port 2, maar ik weet dat het bij de Packetfront kastjes niet uitmaakt welke port je gebruikt. Als ik m'n ip release en vervolgens het internet in port 4 plug dan krijg ik gewoon weer een nieuw IP. Bij de nieuwere kastjes van Genexis is het een andere verhaal. Daar zijn de porten wel 'echt' gescheiden.
2. Gelukkig geen encryptie op het Glashart Media signaal. Ik gok wel dat je de UDP adressen pas kunt gebruiken als je het juiste IP krijgt in het aparte VLAN netwerk voor IPTV. Dit zal wel gaan op basis van een MAC-adres in de AmiNET range en/of Animo Vendor-ID.
3. Beide. Alles wordt gewoon 1:1 doorgegeven. Discovery HD zend bijv. nog uit in MPEG2, dus die HD stream krijg je dan ook in MPEG2 aangeleverd. Ned1,2,3 RTL,SBS,NET5,Veronica gebruiken MPEG4/H264 en die krijg je ook weer in dat formaat aangeleverd. Glashart Media geeft alle streams door zoals ze die aangeleverd krijgen van de zender. Je krijgt dus gewoon het orginele uitvoersignaal van die zender, zonder enige aanpassing/conversie/compressie. Uiteraard komen de buitenlandse zenders nog wel van de satelliet.
4. *klik*
Wel alleen gebruiken wat je ook wat je ook daadwerkelijk afneemt
2. Gelukkig geen encryptie op het Glashart Media signaal. Ik gok wel dat je de UDP adressen pas kunt gebruiken als je het juiste IP krijgt in het aparte VLAN netwerk voor IPTV. Dit zal wel gaan op basis van een MAC-adres in de AmiNET range en/of Animo Vendor-ID.
3. Beide. Alles wordt gewoon 1:1 doorgegeven. Discovery HD zend bijv. nog uit in MPEG2, dus die HD stream krijg je dan ook in MPEG2 aangeleverd. Ned1,2,3 RTL,SBS,NET5,Veronica gebruiken MPEG4/H264 en die krijg je ook weer in dat formaat aangeleverd. Glashart Media geeft alle streams door zoals ze die aangeleverd krijgen van de zender. Je krijgt dus gewoon het orginele uitvoersignaal van die zender, zonder enige aanpassing/conversie/compressie. Uiteraard komen de buitenlandse zenders nog wel van de satelliet.
4. *klik*
Wel alleen gebruiken wat je ook wat je ook daadwerkelijk afneemt
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2010 01:09 ]
Tijdens het zappen viel me op dat op het ONE TV netwerk het statische plaatje op het 'erotische' kanaal nu is vervangen door een Glashart Media logo.
Doe maar een onsje meer...
Yep dat is hier ook zo, ter verduidelijking dit gaat over het analoge signaal.
Is het niet mogelijk om (met bepaalde router-settings) toch IP-TV via je router af te nemen? Ik ben nog steeds niet blij dat ik mijn interne netwerk dubbel moet uitvoeren, omdat het rechtstreeks op het modem moet worden aangesloten. Dat is toch niet van deze tijd?
Verwijderd
Ik merk op dat de geluidssterkte van de diverse kanalen nogsal wisselt. Heb ik dat alleen? (IPTV)
Ook heb ik 1 keer gehad dat de secondaire kanalen allen haperden (lage framerate). Dit was alleen op te lossen door de packetfront te power cyclen. (resetten amino hielp niet)
En ik mis een werkende "back" button in de menustructuur. En EPG alleen via menu, waarom niet via toets?
Verder werkt het lekker.
Ook heb ik 1 keer gehad dat de secondaire kanalen allen haperden (lage framerate). Dit was alleen op te lossen door de packetfront te power cyclen. (resetten amino hielp niet)
En ik mis een werkende "back" button in de menustructuur. En EPG alleen via menu, waarom niet via toets?
Verder werkt het lekker.
Volgens mij zou zoiets met een slimme switch die VLAN's ondersteund op zich wel moeten kunnen. Het dubbel uitrusten van je netwerk is inderdaad wel wat werk.Frank S schreef op maandag 26 april 2010 @ 10:18:
Is het niet mogelijk om (met bepaalde router-settings) toch IP-TV via je router af te nemen? Ik ben nog steeds niet blij dat ik mijn interne netwerk dubbel moet uitvoeren, omdat het rechtstreeks op het modem moet worden aangesloten. Dat is toch niet van deze tijd?
Ik ben ook een paar uur bezig geweest met extra UTP kabels leggen maar goed zelf vind ik dat niet zo erg aangezien het iets is wat je slechts eenmalig hoeft te doen.
Back-button is het pijltje naar links in het menu. Wel vreemd, je zou verwachten dat je de back-button kon gebruiken hiervoor.Verwijderd schreef op maandag 26 april 2010 @ 11:32:
Ik merk op dat de geluidssterkte van de diverse kanalen nogsal wisselt. Heb ik dat alleen? (IPTV)
Geluidssterkte die wisselt viel mij gister idd ook op.
Ik ga binnekort eens proberen om een switch neer te zetten en daar een kabel naar router, naar IPbox en naar modem. Ik ben benieuwd of dat dit wel gaat werken, ik heb nu geen losse switch maar wel ergens een WL-140 ofzo van sitecom die ik kan gebruiken voor dit doel.Frank S schreef op maandag 26 april 2010 @ 10:18:
[ Voor 46% gewijzigd door JaWSnl op 26-04-2010 11:52 ]
Wisselende geluidsterkte merk ik overigens ook in het analoge signaal, SBS6 bijvoorbeeld is duidelijk zachter dan gemiddeld en dat geldt wel voor meerdere zenders. Daarnaast merk ik in het analoge signaal op Brabant 10 en in veel mindere mate ook op Discovery dat het geluid kraakt. Op Discovery moet je al goed luisten wil je het horen maar op Brabant 10 is dit echt duidelijk en irritant.
Verder over IPTV zijn die back button etc kleine dingen die ongetwijfeld weg zullen zijn in een volgende software update.
Maar daarmee los je toch sowieso niet het probleem van dubbele bekabeling op?
Verder over IPTV zijn die back button etc kleine dingen die ongetwijfeld weg zullen zijn in een volgende software update.
Dat zal wel werken aangezien de LAN poorten in het CPE ook een switch zijn in principe. Tenminste bij de packetfront kastjes. Op nieuwe netwerken met Genexis kan dit anders zijn aangezien die kastjes slimmer zijn en diensten slechts op 1 poort kunnen zetten.JaWSnl schreef op maandag 26 april 2010 @ 11:50:
Ik ga binnekort eens proberen om een switch neer te zetten en daar een kabel naar router, naar IPbox en naar modem. Ik ben benieuwd of dat dit wel gaat werken, ik heb nu geen losse switch maar wel ergens een WL-140 ofzo van sitecom die ik kan gebruiken voor dit doel.
[ Voor 41% gewijzigd door ik222 op 26-04-2010 11:57 ]
Wel toch? Ik heb nu maar 1 kabel nodig van modem naar huiskamer. Daar een switch, om het te verdelen naar TV en router.ik222 schreef op maandag 26 april 2010 @ 11:55:
Mijn idee van de oplossing (mspaint

ps. Feit blijft natuurlijk dat als je je netwerk uitbreidt dat je meer kabels gaat gebruiken
[ Voor 28% gewijzigd door JaWSnl op 26-04-2010 14:02 ]
Ja oke als je de router bij de televisie zet wel inderdaad. Ik ging er vanuit dat je de router bij het modem zet en dan schiet je er niets mee op.
Die tekening die je maakt zal denk ik wel gaan werken in ieder geval
Die tekening die je maakt zal denk ik wel gaan werken in ieder geval
Ik heb dus mijn router bij het modem staan en een Homeplug-verbinding naar de TV (liever gezegd: naar Blu-Ray en Wii). Als ik de router verplaats naar de TV, dan heb ik in de rest van het huis geen wifi-ontvangst, want de muur waar de TV aan hangt zit vol ijzervlechtwerk....
Betreft vraagje 1:razorhead schreef op zondag 25 april 2010 @ 23:22:
Alexander? Welk "bekende" lijstje?
ik heb mijn internet verbinding op WAN 3 zitten en de tv op WAN 2, dit doordat WAN 1 amper werkt op mijn modem. Met de TV op WAN 3 begon mijn beeld te haperen. Internet heeft er geen last van.
Het nadeel van de EPG vind ik dat je maar 3 zenders tegelijk hebt en dat ik niet met behulp van de guide knop op de afstandsbediening direct in de EPG kom. Ook jammer dat ik geen favoritenlijst kan zoals dat bij de vorige plus-tv kon. Mocht dit wel mogelijk zijn dan hoor ik het graag!
Verder ben ik enorm tevreden met dit hele IPTV gebeuren!
[ Voor 17% gewijzigd door mithrandirrr op 26-04-2010 17:08 ]
One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live... and too rare to die…
Verwijderd
Misschien krijgt WAN2 voorrang op de bandbreedte. Was je op internet aan het downloaden toen de TV op WAN3 zat? En heb je de download snelheid getest op WAN3? Misschien staat die wel op 10mbit.
je kunt 2e interface aanmaken op de wan poort en hiervan alles naar een intern adres doorzetten. Hoe je dit in de praktijk moet doen...> geen idee het kan in ieder geval niet met een simpele router, wanner je vlan ondersteuning hebt moet het wel kunnen. eindnode heeft geen vlan ondersteuning nodig.alleen de switch waarop hij gepatched zit.Frank S schreef op maandag 26 april 2010 @ 10:18:
verschillende modellen verschillende situaties op poortje 3, poort 4 is iig vrijwel overal beperkt qua snelheid. maar normaal gesproken zijn poortje 1,2 en 3 gewoon gelijk.Verwijderd schreef op maandag 26 april 2010 @ 17:46:
Misschien krijgt WAN2 voorrang op de bandbreedte. Was je op internet aan het downloaden toen de TV op WAN3 zat? En heb je de download snelheid getest op WAN3? Misschien staat die wel op 10mbit.
Je kunt online bij ifanzy een favorietenlijst aanmaken. Daarna inloggen via de Aminomithrandirrr schreef op maandag 26 april 2010 @ 17:05:
[...]
Betreft vraagje 1:
ik heb mijn internet verbinding op WAN 3 zitten en de tv op WAN 2, dit doordat WAN 1 amper werkt op mijn modem. Met de TV op WAN 3 begon mijn beeld te haperen. Internet heeft er geen last van.
Het nadeel van de EPG vind ik dat je maar 3 zenders tegelijk hebt en dat ik niet met behulp van de guide knop op de afstandsbediening direct in de EPG kom. Ook jammer dat ik geen favoritenlijst kan zoals dat bij de vorige plus-tv kon. Mocht dit wel mogelijk zijn dan hoor ik het graag!
Verder ben ik enorm tevreden met dit hele IPTV gebeuren!
Verwijderd
Online bij ifanzy?
Ik vul een profiel in.....moet ik opnieuw inloggen...gebruikersnaam niet bekend.
hmm.. misschien dat het later wel werkt :-/
Edit - na een paar pogingen werkt opslaan wel.
...maar mijn provider moet "Lijbrandt" zijn.. Ik ga nog even studeren
... OK "Lijbrandt" werkt kennelijk.
Vermijd cijfers in je password overigens, dat is niet te doen op de amino (of ik sms te weinig
)
Ik vul een profiel in.....moet ik opnieuw inloggen...gebruikersnaam niet bekend.
hmm.. misschien dat het later wel werkt :-/
Edit - na een paar pogingen werkt opslaan wel.
...maar mijn provider moet "Lijbrandt" zijn.. Ik ga nog even studeren
... OK "Lijbrandt" werkt kennelijk.

Vermijd cijfers in je password overigens, dat is niet te doen op de amino (of ik sms te weinig
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2010 20:13 ]
Gisteren heb ik me ook aangemeld voor IDTV in de OBN winkel in Veldhoven. Wil al lange tijd digitale en HD TV via mijn Windows Media Center en dat lijkt nu te kunnen door gebruik te maken van DVBLink. De hamvraag blijft: is er al iemand die het gelukt is om IDTV van OBN via een PC te bekijken? Zo ja, hoe? Is er een goede .m3u lijst?
i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20
Ik zou graag een poging willen doen, maar ik geloof dat het zonder een mac adres van de STB niet mogelijk is(als het zonder kan dan ben ik benieuwd). Zodra ik de STB binnen heb ga ik een poging doen.Muyz schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 09:16:
Gisteren heb ik me ook aangemeld voor IDTV in de OBN winkel in Veldhoven. Wil al lange tijd digitale en HD TV via mijn Windows Media Center en dat lijkt nu te kunnen door gebruik te maken van DVBLink. De hamvraag blijft: is er al iemand die het gelukt is om IDTV van OBN via een PC te bekijken? Zo ja, hoe? Is er een goede .m3u lijst?
Vorige week vrijdag had ik de helpdesk nog gebeld, en die vertelde me dat er inmiddels een wachtrij is van 2 tot 3 weken voor IDTV (en zonder brief mag je geen STB halen)
Slecht nieuws van die wachtrij, heb het vorige week dinsdag aangevraagd en hoopte eigenlijk vandaag de box af te kunnen halen maar dat zal wel niet lukken dan 
Jammer dat het zo lang moet duren voordat ze die box kunnen leveren.
Inderdaad...en dat terwijl het experimenteren eigenlijk ook zonder decoder kan...nog sterker: die doos heb ik niet eens meer nodig zodra ik de boel via DVBLink aan de praat hebik222 schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 09:47:
Slecht nieuws van die wachtrij, heb het vorige week dinsdag aangevraagd en hoopte eigenlijk vandaag de box af te kunnen halen maar dat zal wel niet lukken dan

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20
Ik ga wel gewoon de decoders gebruiken, had er twee besteld maar blijkbaar zijn er nu al leveringsproblemen van die amino boxen dan...
Nou ja we wachten maar af totdat de brief komt.
Nou ja we wachten maar af totdat de brief komt.
Waarschijnlijk alleen een uniek MAC adres die in die doos zit..Muyz schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 09:50:
[...]
Inderdaad...en dat terwijl het experimenteren eigenlijk ook zonder decoder kan...nog sterker: die doos heb ik niet eens meer nodig zodra ik de boel via DVBLink aan de praat heb
Aanmelden in Veldhoven? Waarom staat er niets over op de website? Ik heb wel wat vragen 
-Wat voor decoder krijg je
-Welke zenders
-Wat kost het?
-Welke zenders
-Wat kost het?
Yo.
Staat allemaal in de startpost van dit topicVonFoX schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 10:44:
Aanmelden in Veldhoven? Waarom staat er niets over op de website? Ik heb wel wat vragen
-Welke zenders
-Wat kost het?
Ik zie het
Kan ik hier dan RTL4 HD op 4 zetten of bijvoorbeeld NL1HD op 1? Dat kan bij UPC niet.
En hoe is de prijs tov UPC?

Kan ik hier dan RTL4 HD op 4 zetten of bijvoorbeeld NL1HD op 1? Dat kan bij UPC niet.
En hoe is de prijs tov UPC?
[ Voor 12% gewijzigd door VonFoX op 27-04-2010 11:08 ]
Yo.
Voor zover ik weet worden bij IDTV van OBN zodra je het HD pakket hebt alleen nog maar de HD versies doorgegeven, dus RTL4 HD zit dan op 4. Zelf de zendervolgorde bepalen is niet mogelijk.
En wat betreft de prijzen, die van IDTV staan in de startpost. Die van UPC moet je even op je factuur kijken of op hun website.
En wat betreft de prijzen, die van IDTV staan in de startpost. Die van UPC moet je even op je factuur kijken of op hun website.
Ja, precies. Een ID van 60 Euro (wil wel HD kunnen testen via die box, dus toch maar de HD decoder besteld ipv de SD variant). Nu maar wachten op de post...ranjo schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 10:19:
[...]
Waarschijnlijk alleen een uniek MAC adres die in die doos zit..
O ja. Als mensen al aan de slag willen om een .m3u file te maken, dan staat op deze pagina hoe dat moet
[ Voor 20% gewijzigd door Muyz op 27-04-2010 11:23 ]
Is duidelijk. Ik heb nu een homeplug naar mijn TV voor mijn XBOX, maar IDTV gaat niet via een normale router? Dan moet ik dus 2 netwerkkabels hebben naar de TV. Dat is nix
Yo.
Niet via een normale router inderdaad, de IDTV box moet direct een IP krijgen van het netwerk en dat gaat niet meer als hij achter een router hangt.
Enige oplossing wat dat betreft zou zijn om een switch met VLAN's te gebruiken maar dat is waarschijnlijk duurder en sowieso lastiger te configureren dan gewoon even een extra kabeltje trekken. Al kan dat laaste soms ookl lastig zijn...
Enige oplossing wat dat betreft zou zijn om een switch met VLAN's te gebruiken maar dat is waarschijnlijk duurder en sowieso lastiger te configureren dan gewoon even een extra kabeltje trekken. Al kan dat laaste soms ookl lastig zijn...
Verwijderd
Ik heb de Amino 130M zodanig ingesteld dat ALLE uitzendingen (4:3) en zenders in 1080i met breedbeeld wordt weer gegeven. Toch komt het voor dat enkele 4:3 uitzendingen niet in breedbeeld wordt weer gegeven. Hebben meer gebruikers hier last van en wat kan ik hier tegen doen?
Daarnaast vraag ik me af wat de initiele pincode is van de Amino 130M. Kan iemand mij deze geven? Alvast bedankt!
Daarnaast vraag ik me af wat de initiele pincode is van de Amino 130M. Kan iemand mij deze geven? Alvast bedankt!
Ik heb juist die homeplug omdat netjes een kabel trekken niet gaat. Een kabel erbij gaat dus ook niet, is altijd in het zicht. Dan maar bij UPC blijven, de COAX ligt onder de vloer.ik222 schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 11:26:
Niet via een normale router inderdaad, de IDTV box moet direct een IP krijgen van het netwerk en dat gaat niet meer als hij achter een router hangt.
Yo.
Pincode: 1111Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 11:31:
Ik heb de Amino 130M zodanig ingesteld dat ALLE uitzendingen (4:3) en zenders in 1080i met breedbeeld wordt weer gegeven. Toch komt het voor dat enkele 4:3 uitzendingen niet in breedbeeld wordt weer gegeven. Hebben meer gebruikers hier last van en wat kan ik hier tegen doen?
@4:3 uitzendingen: Niet alles (zeker oudere dingen) zijn breedbeeld.
Verwijderd
Volgens mij 1111 of 0000... of zoiets.. 10 pogingen en je bent er...Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 11:31:
Jammer dat die pincode niet per kanaal is in te stellen op aan/uit... kan ik de vrouwen in huis mooi bij GTST weghouden
Onsbrabantnet heeft op deze pagina meer informatie over IDTV staan.
He...da's lekker...in Schijndel krijg je de eerste HD ontvanger gratis en ook de eerste 3 maanden abonnement krijg je kado. Kom ik er toch bekaaid af met 60 Euro voor de decoder en meteen betalen...
He...da's lekker...in Schijndel krijg je de eerste HD ontvanger gratis en ook de eerste 3 maanden abonnement krijg je kado. Kom ik er toch bekaaid af met 60 Euro voor de decoder en meteen betalen...
[ Voor 34% gewijzigd door Muyz op 27-04-2010 20:48 ]
Nope...niet per definitie. TV is er goedkoper, net als bellen, en met een redelijk compleet pakket krijg je korting waardoor je netto ongeveer gelijk uitkomt...Blueone schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 20:53:
maarja, daar betaal je weer veel meer voor de rest van je abbonement
Precies dus per saldo maakt dat allemaal weinig uit. Hier krijg je overigens wel de eerste 3 maanden het HD pakket gratis dus dat is wel weer mooi.Blueone schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 20:53:
maarja, daar betaal je weer veel meer voor de rest van je abbonement
Heb jij ook nog niks gehoord blueone?
hoe lang wachten jullie al?
Ik sinds vorige week dinsdag (toen ingeleverd bij informatie centrum) aangezien het aanvankelijk bij de meeste mensen ongeveer 4 tot 5 werkdagen duurde had ik hem eigenlijk vandaag verwacht. Alleen schijnbaar is er nu vertraging volgens de posts hierboven.Muyz schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 21:43:
hoe lang wachten jullie al?
nee nog niets gehoord. ik heb het formulier nu een week geleden opgestuurd.
Weet iemand wat je eigenlijk moet doen om iptv werkend te krijgen op windows media center als dit dan kan met onsbrabantnet, en wat voor stappen hiervoor normaal gesproken voor nodig zijn? Heb je hier nog een tvkaart voor nodig of kan het ook rechtstreeks via je netwerkkaart? Of misschien een plek waar ik hier meer info over kan vinden want het wil nog niet echt vlotten om goede info hierover te vinden.
Weet iemand wat je eigenlijk moet doen om iptv werkend te krijgen op windows media center als dit dan kan met onsbrabantnet, en wat voor stappen hiervoor normaal gesproken voor nodig zijn? Heb je hier nog een tvkaart voor nodig of kan het ook rechtstreeks via je netwerkkaart? Of misschien een plek waar ik hier meer info over kan vinden want het wil nog niet echt vlotten om goede info hierover te vinden.
Kijk eens naar DVBLink. Met dit programma kun je 'tuners' installeren in Windows Media Center. Je hebt (uiteraard) geen tunerkaart nodig. De uitzendingen ontvang je inderdaad via je netwerkkaart. Om een en ander aan de praat te krijgen, zul je het MAC adres van de decoder moeten clonen op de netwerkkaart van je media center. Verder zul je een .m3u lijst moeten hebben met daarin alle beschikbare kanalen.Blueone schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 21:50:
nee nog niets gehoord. ik heb het formulier nu een week geleden opgestuurd.
Oke, maar onsbrabantnet staat het wel toe dat er meerdere decoders mogen worden aangesloten op hetzelfde abbonement, dus is het ook al bevestigd dat je het mac adres moet klonen om het werkend te krijgen?
Nee, OBN wil natuurlijk dat je hun eigen decoders koopt en aansluit. Ze zullen je bij het aansluiten van je Media Center niet helpen en ontkennen dat dat kan werken...Blueone schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 21:57:
Oke, maar onsbrabantnet staat het wel toe dat er meerdere decoders mogen worden aangesloten op hetzelfde abbonement, dus is het ook al bevestigd dat je het mac adres moet klonen om het werkend te krijgen?
Dat ze het ontkennen was te verwachten maar hebben ze het ook daadwerkelijk geblokeerd om meerdere decoders te gebruiken?
[ Voor 17% gewijzigd door Avvd op 27-04-2010 22:29 ]
Nee, ze bieden ook extra decoders te koop aan voor 175 Euro.Blueone schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 22:28:
Dat ze het ontkennen was te verwachten maar hebben ze het ook daadwerkelijk geblokeerd om meerdere decoders te gebruiken?
Wat het is is dat officieel alleen amino decoders die OBN zelf levert gebruikt kunnen worden. En op dit moment geven ze die maximaal 2 per aansluiting uit voor zover ik weet.
Sommige mensen willen echter liever in plaats van een decoder hun mediacenter gebruiken, dat zou misschien wel kunnen werken maar wordt natuurlijk niet officieel ondersteund.
Sommige mensen willen echter liever in plaats van een decoder hun mediacenter gebruiken, dat zou misschien wel kunnen werken maar wordt natuurlijk niet officieel ondersteund.
Verwijderd
Zolang ze het maar niet tegenwerken. Support/Ondersteuning hoef ik niet, dat regel ik zelf wel
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2010 22:46 ]
Gisteren de Amino 130M opgehaald bij Onsbrabantnet. Aangesloten en werkend binnen 5 minuten en wat een beeld! Echt een gigantisch verschil met dat vorige kastje. Bediening is veel prettiger en ook aanzetten en zappen gaan veel sneller.
Lijkt erop alsof ze het dan uiteindelijk toch nog voor elkaar krijgen bij OBN.
Lijkt erop alsof ze het dan uiteindelijk toch nog voor elkaar krijgen bij OBN.
P8
Ik ben het draadje een beetje aan het volgen. Zelf zit ik het gebied van ONE dus waarschijnlijk wordt het nog even wachten voordat ik de beslissing kan gaan nemen. Grote nadeel tov van UPC (heb nu HD DVR met retestrak beeld) is toch wel de opnamefunctie. Het zenderpakket is ook nog minder maar dat zal op termijn wel gaan veranderen (lang leve de concurrentie). Vinden jullie die opnamefunctie zo onbelangrijk of mis ik iets? ben ook benieuwd naar de kostenontwikkeling. Ik betaal nu voor 90 zender + een stuk of 10 HD zenders) ongeveer € 39 p/m.
Je mist ietsEdje040 schreef op woensdag 28 april 2010 @ 09:10:
Vinden jullie die opnamefunctie zo onbelangrijk of mis ik iets?
Wel jammer dat ze niet meteen de Amino 532 Compact PVR erbij aanbieden, dat zou het wel afmaken.
Zou je zo'n ding los kunnen kopen en dan gebruiken? Of moet OBN daar eerst iets mee doen voordat ie kan werken?
Zou je zo'n ding los kunnen kopen en dan gebruiken? Of moet OBN daar eerst iets mee doen voordat ie kan werken?
P8
Dat is inderdaad een optie. Maar nu heb ik 3 tuners..1 x kijken en 2x opnemen dus (wat nogal eens voor komt). En mijn PC staat niet in de buurt..of kan ik dat via het (bekabeld) netwerk doen?Muyz schreef op woensdag 28 april 2010 @ 10:52:
[...]
Je mist ietsSommigen van ons (waaronder ik) willen de streams via hun Media Center toegankelijk maken. Als dat lukt, kun je kijken, kijken en opnemen tegelijk, etc. De Amino box verdwijnt dan in de kast...
Verwijderd
De reden dat ik nooit ben overgestapt van (OBN Helmond) naar UPC is de internet prijs/kwaliteit verhouding. De snelste internetabonnement van UPC is langzamer (m.n. upload) en echt veeeeeeeele malen duurder.
Opnamefunctie is voor mij minder belangrijk, ook omdat uitzendinggemist tot ruim een week terug gaat.
Opnamefunctie is voor mij minder belangrijk, ook omdat uitzendinggemist tot ruim een week terug gaat.
Ja voor mij is opnemen ook niet belangrijk, films download ik wel en andere dingen gaat prima via de verschillende vormen van uitzendinggemist.Verwijderd schreef op woensdag 28 april 2010 @ 11:39:
De reden dat ik nooit ben overgestapt van (OBN Helmond) naar UPC is de internet prijs/kwaliteit verhouding. De snelste internetabonnement van UPC is langzamer (m.n. upload) en echt veeeeeeeele malen duurder.
Je kunt voor zover ik nu overzie met 2 tuners werken (OBN biedt er max 2 per adres aan). Je zult dus eerst 2 tuners moeten hebben en de MAC adressen van die dozen kun je dan gebruiken om via je PC te kijken (als dat uberhaupt lukt; niemand hier of elders op internet heeft dat bevestigd voor zover ik overzie).Edje040 schreef op woensdag 28 april 2010 @ 11:23:
[...]Dat is inderdaad een optie. Maar nu heb ik 3 tuners..1 x kijken en 2x opnemen dus (wat nogal eens voor komt). En mijn PC staat niet in de buurt..of kan ik dat via het (bekabeld) netwerk doen?
O ja, wees je ervan bewust dat DVB-C (wat je nu gebruikt) anders is dan IPTV.
[ Voor 6% gewijzigd door Muyz op 28-04-2010 11:51 ]
De Philips HD DVR van UPC heeft 3 tuners (in één apparaat dus)..vandaar mijn opmerking.Muyz schreef op woensdag 28 april 2010 @ 11:50:
[...]
Je kunt voor zover ik nu overzie met 2 tuners werken (OBN biedt er max 2 per adres aan). Je zult dus eerst 2 tuners moeten hebben en de MAC adressen van die dozen kun je dan gebruiken om via je PC te kijken (als dat uberhaupt lukt; niemand hier of elders op internet heeft dat bevestigd voor zover ik overzie).
O ja, wees je ervan bewust dat DVB-C (wat je nu gebruikt) anders is dan IPTV.
DVB-C is ook anders..vraag alleen wat beter is qua kwaliteit en aanbod. Let wel..ik verdedig UPC niet hoor. Baal er namelijk nog steeds van dat ik voor goed beeld alleen maar kan kiezen tussen UPC en UPC
het is wel zo dat alleen de amino hierop aangesloten kan worden, je media center komt niet op het iptv netwerk, hiervoor heb je een amino box nodig.Muyz schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 21:53:
[...]
Kijk eens naar DVBLink. Met dit programma kun je 'tuners' installeren in Windows Media Center. Je hebt (uiteraard) geen tunerkaart nodig. De uitzendingen ontvang je inderdaad via je netwerkkaart. Om een en ander aan de praat te krijgen, zul je het MAC adres van de decoder moeten clonen op de netwerkkaart van je media center. Verder zul je een .m3u lijst moeten hebben met daarin alle beschikbare kanalen.
Nee, dat is onjuist. Ik kloon het MAC adres van de Amino box op de netwerkkaart in de PC. Daarmee wordt de media center deel van het IPTV netwerksteviepwr schreef op woensdag 28 april 2010 @ 20:23:
[...]
het is wel zo dat alleen de amino hierop aangesloten kan worden, je media center komt niet op het iptv netwerk, hiervoor heb je een amino box nodig.
[ Voor 8% gewijzigd door Muyz op 28-04-2010 21:22 ]
Zou het niet mogelijk zijn om het wan adres van de router welke multicasting ondersteunt aan te passen (emuleren) gelijk aan mac adres van de amino en dan via nat de streams op elke willekeurige client te ontvangen.
Mij ideaal is dat ik mijn ps3 kan gebruiken als client. Simpelweg om de beste beeldkwaliteit te behalen.
Mij ideaal is dat ik mijn ps3 kan gebruiken als client. Simpelweg om de beste beeldkwaliteit te behalen.
[ Voor 3% gewijzigd door frenkya op 28-04-2010 21:35 ]
Ik kwam afgelopen weekend de volgende pagina tegen: http://www.robmir.nl/robert/mythtv/iptv-recording/
Hier wordt beschreven hoe IPTV bij XMS werkend is te krijgen in een Linux/MythTV setup door, inderdaad, het MAC adres te klonen en daarmee een IP adres aan te vragen. Echter, het blijft hier niet alleen bij MAC adres klonen, want ook een vendor specifieke ID van de Amino 130m moet meegestuurd worden aan de DHCP request om een IP te krijgen.
Nu is XMS geen OBN/ONE, maar ik meen te begrepen te hebben dat dezelfde (IP)TV supplier hier achter zit, dus zou het zo 1-op-1 over te nemen kunnen zijn naar OBN/ONE.
Dit zou wel betekenen dat het aansluiten op een Windows PC niet gaat lukken, omdat de vendor specifieke ID niet aan te passen is voor de DHCP. Maar volgens de schrijver wel max 5 recordings (met HD kanalen daar tussen) over 1 fysieke verbinding.
Heeft iemand binnen OBN het al op deze manier geprobeerd, of werkt een methode met DVBLink in Windows ook? Ik zit bij ONE, dus moet sowieso nog even wachten.
Hier wordt beschreven hoe IPTV bij XMS werkend is te krijgen in een Linux/MythTV setup door, inderdaad, het MAC adres te klonen en daarmee een IP adres aan te vragen. Echter, het blijft hier niet alleen bij MAC adres klonen, want ook een vendor specifieke ID van de Amino 130m moet meegestuurd worden aan de DHCP request om een IP te krijgen.
Nu is XMS geen OBN/ONE, maar ik meen te begrepen te hebben dat dezelfde (IP)TV supplier hier achter zit, dus zou het zo 1-op-1 over te nemen kunnen zijn naar OBN/ONE.
Dit zou wel betekenen dat het aansluiten op een Windows PC niet gaat lukken, omdat de vendor specifieke ID niet aan te passen is voor de DHCP. Maar volgens de schrijver wel max 5 recordings (met HD kanalen daar tussen) over 1 fysieke verbinding.
Heeft iemand binnen OBN het al op deze manier geprobeerd, of werkt een methode met DVBLink in Windows ook? Ik zit bij ONE, dus moet sowieso nog even wachten.
- New DIY Speakers: Speakerworld Scirocco Center & .5 Surrounds
Niet echt een probleem; ik heb kant-en-klare code liggen voor een DHCP client. Even met Wireshark kijken wat de Amino stuurt en gewoon nabouwenIno Dekker schreef op woensdag 28 april 2010 @ 21:41:
Ik kwam afgelopen weekend de volgende pagina tegen: http://www.robmir.nl/robert/mythtv/iptv-recording/
...
Dit zou wel betekenen dat het aansluiten op een Windows PC niet gaat lukken, omdat de vendor specifieke ID niet aan te passen is voor de DHCP.
Als dat voor Windows ook gaat werken is natuurlijk mooi meegenomen, ik begreep alleen uit berichten van de schrijven dat de aanpassingen voor de vendor-specific identification je problemen ging krijgen met de Windows DHCP afhandeling, maar als je die kunt omzeilen/aanpassen, dan kom je er natuurlijk ook. Zolang je maar dezelfde IP krijgt. Ik denk dat vele daar in geïnteresseerd zullen zijn. Voor mij is een Linux/MythTV oplossen prima, heb toch al een Linux server draaien.Muyz schreef op woensdag 28 april 2010 @ 21:54:
[...]
Niet echt een probleem; ik heb kant-en-klare code liggen voor een DHCP client. Even met Wireshark kijken wat de Amino stuurt en gewoon nabouwen
Ik hoop dat je jou bevindingen in ieder geval wil delen.
- New DIY Speakers: Speakerworld Scirocco Center & .5 Surrounds
Ik ben bang dat het niet zo simpel is als ik naar de pagina kijk die Ino Dekker noemt: http://www.robmir.nl/robert/mythtv/iptv-recording/Verwijderd schreef op woensdag 28 april 2010 @ 22:43:
Vendor-ID kun je aanpassen in dhcpcsvc.dll met hexeditor/debugger.
Om een IP te krijgen moet je meer wijzigen.
Inmiddels wordt de omvang van de uitdaging me wat duidelijker. De in Win7 gebouwde DHCP client is niet configureerbaar. Disablen daarvan wordt afgeraden; waarom is me nog niet duidelijk; zal dit toch eens proberen. Als dit wel kan, is een eigen DHCP client afdoende. Zo niet, dan moet er een andere oplossing komen...
die dhcp client is gewoon uit te schakelen. Dat zijn weer van die typische dingen van microsoft om te zeggen. Alleen moet je wel zorgen dat je ook 2 netwerkkaarten hebt als je hem ook nog in je gewone netwerk wilt opnemen.
Ik denk dat ik de DHCP client aan laat staan op de netwerkkaart die aan mijn interne netwerk hangt. Op de netwerkkaart waaraan het subnet voor IPTV hangt, zet ik het uit en draai ik een (waarschijnlijk zelfgeschreven) applicatie die zich als DHCP client gedraagt en het IP adres en overige instellingen op die kaart zet. Dat zou volgens mij moeten werken...Blueone schreef op donderdag 29 april 2010 @ 08:32:
die dhcp client is gewoon uit te schakelen. Dat zijn weer van die typische dingen van microsoft om te zeggen. Alleen moet je wel zorgen dat je ook 2 netwerkkaarten hebt als je hem ook nog in je gewone netwerk wilt opnemen.
Ik heb ook alleen HD TV via UPC. Telefoon en internet via ONE vanwege de reden die jij hieboven noemtVerwijderd schreef op woensdag 28 april 2010 @ 11:39:
Ik heb een volledige implementatie in C liggen. Zelf wil ik 'm in C# bouwen. De basis zou me in een paar avonden moeten lukken...Blueone schreef op donderdag 29 april 2010 @ 09:53:
heb je wat meer informatie over de code van de dhcp client? In welke taal is het geschreven?
Kreeg net (bij navraag) van OBN te horen dat de tijd tussen aanvraag en afhalen decoder 2 weken bedraagt.
[ Voor 13% gewijzigd door Muyz op 29-04-2010 16:43 ]
Dit topic is gesloten.