OnsBrabantNet / OnsNetEindhoven (Deel I) Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 16 Laatste
Acties:
  • 180.842 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Mede-auteur:
  • JaWSnl
  • Laatst online: 16-05 16:56

JaWSnl

OnsBrabantNet / OnsNetEindhoven
Inhoudsopgave

Inleiding
Prijzen
Het glasvezelmodem
Routers en 100 Mbit
Optimalisatie
Snelheid testen
Voortgang per plaats
Problemen en oplossingen
Aansluitprocedure
IDTV
Links
Vorige delen
Waarschuwing
Updates
Inleiding

OnsBrabantNet en OnsNetEindhoven zijn bedrijven die in Brabant glasvezel tot aan de deur aanleggen. OnsNetEindhoven doet dit in Eindhoven, OnsBrabantNet doet dit in dorpen rond Eindhoven. Wat betreft de geleverde diensten zijn beide bedrijven hetzelfde, beide hebben ze Edutel als ISP en Hertzinger als leverancier voor televisie. Hierdoor zijn veel ervaringen en problemen bij beide hetzelfde, vandaar dat er besloten is om één groot topic voor beide te starten.
Edutel
Prijzen

OnsBrabantNet
Vastrecht
€20,- p/m (je betaalt dit alleen wanneer je de dienst internet afneemt!)

Internet abonnement (100/100 Mbit)
€12,50 p/m bovenop de 20 euro vastrecht.

Analoge televisie
€13.95 p/m

Telefonie
€8,50 p/m, met onbeperkt bellen €12,50 p/m

PlusTV (digitale televisie)
• Eenmalig €149,95 (Let op: In tegenstelling tot bij ONE wordt de digibox bij OBN niet jou eigendom!)
• €7,50 p/m (standaardpakket)
• EredivisieLive kost 10,95 p/m extra

IDTV (interactieve digitale televisie / IPTV)
Settopbox (Deze koop je, geen bruikleen)
• HD: €60,- als openingsaanbod, 2e box €175,-
• SD: €0,- als openingsaanbod, 2e box €115,- (geen HD mogelijk)
Zenderpakket
• Basis: €6,95 p/m (verplicht)
• HD: €4,95 p/m
• Plus: €9,95 p/m
• Eredivisie Live: €11,95 p/m
• Talen: €7,95 p/m

OnsNetEindhoven
Internet abonnement
€39,95 - 100 Mbit/s Internet

Telefonie
€9,49 p/m - excl. gesprekskosten
€13,49 p/m - onbeperkt bellen
€21,42 p/m - ISDN2 excl. gesprekskosten
€31,42 p/m - ISDN2 onbeperkt bellen

Analoge televisie
€13.95 p/m

Digitale televisie (PlusTV)
€149,95 - Digibox (eenmalig, daarna wordt de digibox jouw eigendom)
€7,50 p/m - Digitaal basis (beschikbaar per 1 september 2008)
€11,45 p/m - Digitaal extra (beschikbaar per 1 oktober 2008)

IDTV (interactieve digitale televisie / IPTV)
Het is nog niet bekend wanneer deze dienst geleverd zal worden. Wel is bekend dat ONE (een variant op) IDTV gaat uitbrengen.

Het glasvezelmodem

Bij OBN en ONE worden verschillende modems geleverd die zorgen voor alle diensten. Deze modems zijn ondanks dat deze 4 of meer LAN poorten hebben geen routers. Die extra poorten zijn puur en alleen voor ISDN en toekomstige diensten als bijvoorbeeld IPTV. Je kunt je pc of router aansluiten op poort 1, 2 of 3. Poort 4 daarentegen kan een mindere snelheid opleveren. Je kunt sowieso maar 1 poort tegelijk gebruiken voor internet.

In het grootste deel van het netwerk wordt als de modem de Packetfront DRG-540 gebruikt (zie afbeelding hieronder). Technische informatie over de Packetfront DRG-540 is hier te vinden.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jf65Defm0JowwFENRtarzDoO/thumb.jpg

Een andere modem wordt gebruikt in Woensel-oost en Meerhoven (excl. organiser (onder) en wifi-unit (links)). Technische informatie over de Packetfront DRG-600 is hier te vinden. Een commercial is hier te vinden.
Afbeeldingslocatie: http://www.packetfront.com/export/sites/default/left_imgs/Organiser_042_160x.jpg

Routers en 100 Mbit

Mensen die al zijn aangesloten zullen waarschijnlijk al gemerkt hebben dat lang niet alle routers de volle 100 Mbit aankunnen. Dit ondanks dat er op de doos of in de handleiding termen te vinden zijn als "10/100 Mbit WAN en LAN poorten" of zelfs "300 Mbit wireless".

Dit komt omdat in veel gevallen de CPU van de router niet snel genoeg is om 100 Mbit van de WAN zijde naar de LAN zijde te kunnen routeren. Met de nieuwe generatie wireless N routers is dat in de meeste gevallen sterk verbeterd, maar ook hier is lang niet elke router snel genoeg. Voor een actueel volledig overzicht welke routers de volle 100 Mbit kunnen verwerken verwijs ik jullie naar Smallnetbuilder.

Optimalisatie

Zowel in de router als op je eigen pc kun je enkele dingen doen om het maximale uit je verbinding of router te halen.

Router
• Qos uitschakelen, deze functie kost namelijk veel CPU die beter aan het routeren besteed kan worden.
• Firewall uitschakelen, ook dit kost veel CPU die hard nodig is om 100 Mbit te kunnen routeren.
• UPnP uitschakelen, ook dit bespaart veel CPU.

Je eigen pc
• Controleer in ieder geval of je netwerkaart niet op 10 Mbit ingesteld staat. Meestal kun je het beste "auto" gebruiken.
• Vervolgens kun je aan de gang met programma's als DrTCP. Het beste kun je hiermee je RWIN waarde instellen op 192720.
Snelheid testen

Het testen van de snelheid kan via sites als www.speedtest.net, feit is echter dat de bestanden die deze sites gebruiken te klein zijn om een betrouwbaar beeld te geven aan een 100 Mbit verbinding.

Het beste kun je dus grote testfiles down en uploaden, voor downloaden is dat geen probleem (zie hieronder) maar voor uploaden is dat iets lastiger helaas.

Goede sites waar je grote bestanden van kunt downloaden:

http://speedtest.onsbrabantnet.nl (officiele testsite van OnsBrabantNet)
http://speedtest.onsneteindhoven.nl (officiele testsite van OnsNetEindhoven)
http://speedtest.bbned.nl
http://www.nxs.nl/content/nxsinternet/netwerk/snelheidstest/
http://www.fiberupdate.nl/speedtest-servers-100mb-1000mb-bin
Voortgang per plaats

OnsBrabantNet
Geldrop - Mierlo
Het netwerk in deze plaats is volledig klaar.

Helmond
Brandevoort is klaar, pogingen om ook twee andere wijken aan te sluiten zijn mislukt omdat men de vereiste 50% niet heeft kunnen halen. Wel blijft men zoeken naar mogelijkheden om dit alsnog door te kunnen laten gaan.

Valkenswaard
Het netwerk in Valkenswaard is zo goed als klaar.

Best
Het netwerk in Best is zo goed als klaar.

Veldhoven
In Veldhoven is men volop bezig met de aanleg van het glasvezelnetwerk. De planning voor de huisaansluitingen is hier te vinden.

Laarbeek
In Laarbeek is men volop bezig met de aanleg van het glasvezelnetwerk. De planning voor de huisaansluitingen is hier te vinden.

OnsNetEindhoven
Op dit moment zijn de volgende wijken aangesloten:

Stadsdeel Tongelre
• Wijk - De Laak
Buurt - Villapark
Buurt - Lakerlopen

• Wijk - Oud-Tongelre
Buurt - Doornakkers-West
Buurt - Doornakkers-Oost
Buurt - Muschberg en Geestenberg
Buurt - Urkhoven
Buurt - 't Hofke
Buurt - Karpen
Buurt - Koudenhoven

Stadsdeel Stratum
• Wijk - Putten
Buurt - Kruidenbuurt

Op dit moment worden de volgende wijken aangesloten:

Stadsdeel Gestel
• Wijk - Rozenknopje
Buurt - Schrijversbuurt
Buurt - Oude Spoorbaan

Stadsdeel Stratum
• Wijk - Oud-Stratum
Buurt - Elzent-Zuid

Informatiefase: 19/10/07 t/m 31/12/07
Aanlegfase: 03/2008 t/m 08/2008

Stadsdeel Woensel-Zuid
• Wijk - Begijnenbroek
Buurt - Oude Gracht-West
Buurt - Oude Gracht-Oost
Buurt - Eckartdal

Stadsdeel Woensel-Noord
• Wijk - Dommelbeemd
Buurt - Luytelaer
Buurt - Vaartbroek
Buurt - Heesterakker

Informatiefase: 03/12/07 t/m 17/03/08
Aanlegfase: 05/2008 t/m 11/2008

Stadsdeel Meerhoven
• Wijk - Bosrijk
• Wijk - Grasrijk
• Wijk - Zandrijk

Informatiefase: 16/05/08 t/m 01/08/08
Aanlegfase: 02/2009 t/m 07/2009

Problemen en oplossingen

Ik krijg geen ip adres toegewezen nadat mijn modem geplaats is
Na plaatsing van het modem moet je ongeveer 4 dagen wachten totdat internet geactiveerd is.

Ik heb een ander apparaat aangesloten en nou krijgt dit apparaat geen ip adres
Het oude mac adres staat nog in het systeem bij Edutel, je kunt een uur wachten en dan werkt het wel. Maar je kunt ook op de oude pc in opdrachtprompt het volgende typen:
code:
1
ipconfig/release

Dan kun je meteen een andere apparaat aansluiten, soms kun je ook in de router het ip adres releasen.
Aansluitprocedure

De aansluiting gaat globaal gezien als volgt in zijn werk:

Fase 1: De kabel wordt door de straat gelegd, hiervoor wordt dus de straat open gemaakt. Men streeft ernaar de straat dezelfde dag weer dicht te maken.

Fase 2: De kabel wordt onder een eventuele oprit of voortuin door naar de meterkast geschoten (of naar de plaats waar de aansluiting gemaakt wordt in ieder geval. Er komt een oranje rolletje kabel tegen de gevel aan te liggen.

Fase 3: Dit is de zogenaamde huisaansluiting, de kabel wordt naar binnen gebracht en de modem wordt geplaatst. Dit gebeurt allemaal in één dag.

Hierna worden de diensten als volgt geactiveerd:
• Radio & Televisie (Analoog) --> Dit kun je dezelfde dag van de huisaansluiting nog gebruiken.
• Internet -->Dit kan maximaal 5 werkdagen duren na aansluiting voordat dit kan gebruiken.
• Telefonie --> Zonder nummerbehoud ongeveer 8 dagen en met nummerbehoud ongeveer 12 dagen.

Tenzij je het optionele installatiepakket hebt gekozen (€75- extra) moet je je eigen appartuur zelf aansluiten. Hoe je dat moet doen staat in de installatie handleiding.

IDTV

IDTV wordt sinds begin April 2010 gefaseerd uitgebracht in het OnsBrabantNet netwerk. Als eerste krijgen (ex-)PlusTV klanten een aanbod, de rest volgt hier snel na. Het is al mogelijk als niet (ex-)PlusTV klant de dienst aan te vragen. Hiervoor zijn aanmeldformulieren in de verschillende informatiecentra van OnsBrabantNet te krijgen.

Settopbox
Er worden 2 verschillende settopboxen gebruikt, de Amino A110 en de Amino A130m. Deze zijn respectievelijk geschikt voor SD-kwaliteit en HD-kwaliteit beeld. De STB wordt na aanschaf jouw eigendom (geen bruikleen).

Amino A130M (HD)

Amino A110M (SD)

De settopbox moet worden aangesloten op een netwerkkabel, niet op een coax-kabel zoals voor het analoge signaal. Het is dan ook belangrijk om een dedicated netwerkaansluiting te hebben bij de tv. Het is niet mogelijk om de settopbox via een router aan te sluiten. Aansluiten via een homeplug zou wel mogelijk moeten zijn.

Zenderpakketten
Het basiszenderpakket kost 6,95 per maand, dit betaal je bovenop de 13,95 per maand voor het analoge signaal. Deze bevat Nederland 1, 2 en 3 in HD-kwaliteit en 68 SD-kwaliteit tv-zenders. Daarnaast bevat het 61 radiozenders.

Er zijn 4 optionele zenderpakketten:
• Plus pakket (9,95 p/m): 43 extra zenders in SD-kwaliteit.
• HD pakket (4,95 p/m): 13 HD zenders, voornamelijk zenders die in SD kwaliteit in het basispakket zitten.
• Eredivisie live (11,95 p/m): 4 Eredivisielive kanalen.
• Talen pakket (7,95 p/m): 9 buitenlandse zenders

Klik hier voor het zenderoverzicht van alle pakketten.
Links

Hieronder staan enkele handige links

http://www.onsbrabantnet.nl
http://www.onsneteindhoven.nl
http://www.smallnetbuilder.com
http://www.onsbrabantnetniet.messageboard.nl (Gebruikersforum over OnsBrabantNet)
http://www.fiberupdate.nl (Alles over glasvezel)
Vorige delen

OnsBrabantNet
OnsBrabantNet (Deel II)
OnsNetEindhoven (Deel 1)

Waarschuwing

Hou het ontopic AUB: Dit topic gaat over OnsNetEindhoven of OnsBrabantNet en niet over routerkeuzes/vragen.
(zelfs al gaat het over routers met een hoge WAN<->LAN throughput).

Voor dergelijke vragen zijn andere topics beschikbaar.

Updates

• 2-7-2009 --> Deel I van het gezamelijke topic geopend
• 30-7-2009 --> Aanpassing betreft poorten op het modem na tip via DM
• 22-4-2010 --> IDTV gedeelte toegevoegd, nu ook met plaatjes van settopboxen.

[ Voor 223% gewijzigd door ik222 op 27-04-2010 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Gereserveerd.

Eventuele op of aanmerkingen per DM graag.

[ Voor 71% gewijzigd door ik222 op 02-07-2009 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102836

Mooi, want die topics liepen regelmatig toch al een beetje door elkaar heen.

Correcties:

Voor Meerhoven vermeldt ONE nu de volgende data:

informatiefase aanlegfase
Project Meerhoven start einde start einde
Grasrijk 16-05-08 01-08-08 02-2009 07-2009
Zandrijk 16-05-08 01-08-08 02-2009 07-2009
Bosrijk 16-05-08 01-08-08 02-2009 07-2009

Verder staat bij de waarschuwing nu nog alleen ONE vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:23

TommyGun

Stik er maar in!

Hoe zit 't met de Achtse Barrier?

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Anoniem: 102836 schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 11:54:
Mooi, want die topics liepen regelmatig toch al een beetje door elkaar heen.

Correcties:

Voor Meerhoven vermeldt ONE nu de volgende data:

informatiefase aanlegfase
Project Meerhoven start einde start einde
Grasrijk 16-05-08 01-08-08 02-2009 07-2009
Zandrijk 16-05-08 01-08-08 02-2009 07-2009
Bosrijk 16-05-08 01-08-08 02-2009 07-2009

Verder staat bij de waarschuwing nu nog alleen ONE vermeld.
Aangepast, volgende keer aanpassing graag via DM anders wordt dit topic zo onoverzichtelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
TommyGun schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 11:57:
Hoe zit 't met de Achtse Barrier?
Weinig van bekend. Jaar geleden iets in 't barrierke en op de barrierse feesten, wellicht nog een keer iets gezegd door de baas van onsneteindhoven. Volgens mij meer niet.

Gecombineerd topic: d:)b

Ik weet trouwens niet hoe ik (je) moet DM'en, ik wilde je er op wijzen dat bij onsneteindhoven de STB je eigendom wordt, maar bij onsbrabantnet heb je die in bruikleen, en betaal je dus 150 euro voor iets wat je uiteindelijk wel weer in moet leven.
dus:
€149,95 - Digibox (eenmalig, bij ONE wordt daarna wordt de digibox jouw eigendom, bij OBN krijg je het apparaat in bruikleen)

[ Voor 35% gewijzigd door JaWSnl op 02-07-2009 22:05 ]

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-05 20:37

PcDealer

HP ftw \o/

DM gaat via het poppetje: http://gathering.tweakers...end_privatemessage/212310

Edutel is trouwens aangesloten op het Eindhoven Fiber Exchange (EFX), zie http://efx.nl/content.php?line=003-021

[ Voor 40% gewijzigd door PcDealer op 02-07-2009 22:53 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
PcDealer schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 22:41:
DM gaat via het poppetje: http://gathering.tweakers...end_privatemessage/212310

Edutel is trouwens aangesloten op het Eindhoven Fiber Exchange (EFX), zie http://efx.nl/content.php?line=003-021
Dat is dan wel alleen voor zakelijk gebruik (FttB).
En die DM laat ik voor deze keer dan maar even zitten ;)

[ Voor 7% gewijzigd door JaWSnl op 02-07-2009 23:00 ]

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:00

curry684

left part of the evil twins

JaWSnl schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 21:57:
[...]

Weinig van bekend. Jaar geleden iets in 't barrierke en op de barrierse feesten, wellicht nog een keer iets gezegd door de baas van onsneteindhoven. Volgens mij meer niet.
Is er uberhaupt intussen al iets van 'aangepaste planning' als geheel? Op de website van ONE staat prominent 'in 2010 in heel Eindhoven' maar als je ze daar naar vraagt per mail krijg je geen antwoord. Laatste wat ik in de geruchtenmolen heb gehoord is 2012 maar hoe betrouwbaar dat is...

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

curry684 schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 23:04:
[...]

Is er uberhaupt intussen al iets van 'aangepaste planning' als geheel? Op de website van ONE staat prominent 'in 2010 in heel Eindhoven' maar als je ze daar naar vraagt per mail krijg je geen antwoord. Laatste wat ik in de geruchtenmolen heb gehoord is 2012 maar hoe betrouwbaar dat is...
Is sowieso een onhaalbaar jaar (2010) omdat Meerhoven de komende jaren nog naar 10.000 woningen wordt uitgebreid en ik meen dat er op dit moment er minder dan 6.000 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Gaat OB ook HD Ned 1,2,3 aanbieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik denk het niet, aangezien de onderhandelingen daarvan nog niet gestart zijn toch.

Had ergens gelezen dat er meer bandbreedte ingekocht moet worden door de leverancier en dat is natuurlijk een kwestie van geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Inderdaad ik kan ook geen up to date planning vinden voor ONE, vandaar dat ik maar de planning uit de vorige ts van het ONE topic erin hebt geplaatst.

@JaWSnl: Goed punt dat zal ik er zeker even in verwerken straks als ik tijd heb.

@PcDealer: Voor zover ik weet maakt Edutel voor OBN / ONE gebruik van het Amsterdamse knooppunt. Maar dat lijkt mij eigenlijk ook niet zo belangrijk verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderrink
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-07-2023
Net Hertzinger aan de lijn gehad (net als twee weken geleden). Ze zijn nog steeds in onderhandeling over Ned 1,2,3 in HD. Gveraagd wanneer het volgens hun beschikbaar zal komen. Ze hopen over ongeveer 3 weken. Geen tour de France in HD dus.

Heb de lepdesk van ONE aangesproken op het feit dat op hun site staat dat HD zenders die beschikbaar komen meteen (zonder extra kosten) zullen worden doorgegeven. Dat moet naar mijn mening zijn; Zodra HD zenders bij onze leverancier beschikbaar komen zullen we ze meteen doorgeven. Dat is natuurlijk een heel ander verhaal.
Qua televisie begint ONE wel erg ver achter te lopen op ander aanbieders. Ben steeds meer geneigd over te gaan stappen naar UPC. Heb niet voor niks een full HD tv. Dan wil ik die ook optimaal kunnen gebruiken al kost me dat per maand extra abbonementskosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
sanderrink schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 10:31:
Heb de lepdesk van ONE aangesproken op het feit dat op hun site staat dat HD zenders die beschikbaar komen meteen (zonder extra kosten) zullen worden doorgegeven. Dat moet naar mijn mening zijn; Zodra HD zenders bij onze leverancier beschikbaar komen zullen we ze meteen doorgeven. Dat is natuurlijk een heel ander verhaal.
Wat jij zegt is verhelderender, maar het is natuurlijk gewoon juist wat ze zeggen, als het beschikbaar is (voor ONE, dus als Hertzinger het levert) dan zal het gelijk worden doorgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:00

curry684

left part of the evil twins

PcDealer schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 23:31:
[...]

Is sowieso een onhaalbaar jaar (2010) omdat Meerhoven de komende jaren nog naar 10.000 woningen wordt uitgebreid en ik meen dat er op dit moment er minder dan 6.000 zijn.
Mjah dat nog te bouwen woningen uit die planning vallen lijkt me vrij logisch ;) Ik ben meer benieuwd naar de wijken die er al tientallen jaren staan :P

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 308722

sanderrink schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 10:31:
Net Hertzinger aan de lijn gehad (net als twee weken geleden). Ze zijn nog steeds in onderhandeling over Ned 1,2,3 in HD. Gveraagd wanneer het volgens hun beschikbaar zal komen. Ze hopen over ongeveer 3 weken. Geen tour de France in HD dus.

Qua televisie begint ONE wel erg ver achter te lopen op ander aanbieders. Ben steeds meer geneigd over te gaan stappen naar UPC. Heb niet voor niks een full HD tv. Dan wil ik die ook optimaal kunnen gebruiken al kost me dat per maand extra abbonementskosten
Wat ik begrijp is dat Herzinger hun signaal van de satteliet afhaalt. Ik heb gelezen dat Canal Plus vooralsnog de hd signalen van Ned 1, 2 en 3 niet gaat doorgeven, dus daar zal dan een bottlenek zitten. Of ze zouden net als upc en ziggo rechstreeks via glas het signaal uit hilversum moeten halen. Dat zou dan positief zijn aangezien dan de bron in elk geval de maximale bandbreedte heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303486

Mjah dat nog te bouwen woningen uit die planning vallen lijkt me vrij logisch ;) Ik ben meer benieuwd naar de wijken die er al tientallen jaren staan :P
Ik heb ONE gemaild omdat ik ga verhuizen :) van een glasvezelwijk naar een niet glasvezelwijk
8)7 een dus dat kastje voor Plus TV over heb (a 149,50) per stuk.
Mijn vraag was twee ledig:
* Wat is de planning voor de rest van Eindhoven (ik ga naar het sprookjesbosch) m.a.w. is 2010 haalbaar.
Antwoord was dat eind 2012 de streefdatum is en dat er op dit moment geen nieuwe planning is van wijken.
* Wat kan ik met mijn huidige PLUS-TV kastje doen, is deze ook bruikbaar over bijvoorbeeld 3 jaar ? Hierbij vermeld dat ik het 'poppenspul' vindt en de kwaliteit/bediengemak beneden niveau vindt in vergelijking met het 'hoogwaardig' glasvezelnetwerk.
Antwoord was dat ik over 3 jaar hetzelfde kastje nog in omloop is, over de rest zwegen ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rst77
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-05-2024

rst77

mega-frotter :o)

OnsNet Nuenen had ook wel in dit topic meegenomen kunnen worden. Maken ook gebruik van Edutel en Hertzinger voor zover ik weet.

Overigens wel slecht dat het HD-verhaal zo lang moet duren bij OBN/ONE/ONN.
OBN vertelde mij al niet tevreden te zijn over de dienstverlening van Hertzinger, dan is dit niet echt bevorderend voor de relatie onderling, lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
rst77 schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 00:25:
OnsNet Nuenen had ook wel in dit topic meegenomen kunnen worden. Maken ook gebruik van Edutel en Hertzinger voor zover ik weet.

Overigens wel slecht dat het HD-verhaal zo lang moet duren bij OBN/ONE/ONN.
OBN vertelde mij al niet tevreden te zijn over de dienstverlening van Hertzinger, dan is dit niet echt bevorderend voor de relatie onderling, lijkt mij.
Reden waarom Nuenen hier misschien niet bij opgenomen moet zijn is dat het een hele andere modem betreft op sommige plaatsen, maar een deel heeft weer dezelfde modem.

Maar heb je gelijk: er zijn hooguit minieme verschillen tussen ONE/OBN en ONN. Ik stel dus ook voor om het nog toe te voegen... tenzij iemand nog bezwaren kan bedenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
De prijzen een aaangeboden diensten lijken bij OnsNet Nuenen inderdaad identiek te zijn aan die bij OnsBrabantNet, OnsNetEindhoven wijkt daar (een beetje) van af.

Ik heb overwogen Nuenen mee te nemen maar aangezien daar nog nooit mensen actief in geweest zijn op GoT heb ik uiteindelijk besloten dat niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik installeer momenteel onsnetbrabant. Ik merk dat de mailserver enorm traag is. Hij doet er minimaal een minuut over om tot het wachtwoord te komen. Duurt het te lang , dan zelfs een timeout.

Het is mij nog niet gelukt om mail binnen te halen.

Zijn er wellicht problemen?

http://webmail.onsnet.nu blijft hangen na login.

[ Voor 8% gewijzigd door Paquito op 05-07-2009 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Paquito schreef op zondag 05 juli 2009 @ 20:54:
Ik installeer momenteel onsnetbrabant. Ik merk dat de mailserver enorm traag is. Hij doet er minimaal een minuut over om tot het wachtwoord te komen. Duurt het te lang , dan zelfs een timeout.

Het is mij nog niet gelukt om mail binnen te halen.

Zijn er wellicht problemen?

http://webmail.onsnet.nu blijft hangen na login.
Ja hier nu dezelfde problemen.

Blijkbaar is er dus toch sprake van de zondagavond problemen waar eerder over gesproken is in een van de vorige topcis. Maar normaal check in zondagavond geen mail dus ik zie het nu pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Thanks. Maar eens tot morgen wachten en kijken hoe het dan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 16:06

Stoney3K

Flatsehats!

Ik keek vanmorgen in de straat onderweg naar de TU/e, en ik zag bij mij in de buurt (Generalenbuurt) dat er aardig wat gaten gegraven zijn waar blauwe kabels in aan het verdwijnen zijn :)...

Heeft iemand een update over de aanlegplannen, want ik ben wel even benieuwd wanneer ik een nieuw kastje in mijn flat mag gaan hangen. ;)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Ik heb inmiddels mijn nieuwe router binnen, de Netgear WNR2000 via een mooie aanbieding bij 1dayfly.nl van de week.
Voorheen deden we het met een sitecom-g-router, niet zo geweldig.

Draadloos haal ik nu de volgende snelheden:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/512137233.png

Met een kabel zou er nog veel meer gehaald moeten worden, en dat is dan ook te zien:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/512135325.png

Dus ik ben tevreden over deze router. Met een bijpassende netgear usb stick zou het nog sneller moeten kunnen volgens de reclame op de doos maar ik ben prima tevreden zo.

Ben hiermee dus ook prima tevreden met OBN, en het doen van een ip-release op de oude router heeft er ook voor gezorgd dat ik geen uur hoefde te wachten gelukkig :P even leek het niet te werken maar na enkele minuten werkte het gewoon :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256082

Ik wil meer HDTV bij Onsbrabantnet, anders stap ik over naar UPC!
Het PlusTV pakket is helemaal niks zo en dat ze NL1-2-3 er niet meteen bij hebben is gewoonweg: SCHANDE!

Edge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Stoney3K schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 15:44:
Ik keek vanmorgen in de straat onderweg naar de TU/e, en ik zag bij mij in de buurt (Generalenbuurt) dat er aardig wat gaten gegraven zijn waar blauwe kabels in aan het verdwijnen zijn :)...
De oranje kabels zijn toch voor glasvezel? In Meerhoven wel en dat valt onder ONE evenals de Generalenbuurt.
Heeft iemand een update over de aanlegplannen, want ik ben wel even benieuwd wanneer ik een nieuw kastje in mijn flat mag gaan hangen. ;)
Zie hier: http://www.onsneteindhove....php?menu=111&submenu=116

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
PcDealer schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 19:03:
[...]
De oranje kabels zijn toch voor glasvezel? In Meerhoven wel en dat valt onder ONE evenals de Generalenbuurt.
De kabels voor OnsBrabantNet / OnsNetEindhoven zijn oranje en groen van kleur. Groen voor de hoofdleidingen en oranje voor de kleinere leidingen.

Blauw lijkt me eerder telefoon van KPN...

[ Voor 5% gewijzigd door ik222 op 07-07-2009 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Ik heb die kabels elders in Eindhoven al eerder gezien. Het zijn telecom kabels. Misschien iets van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120071

Sinds vandaag is Nederland 1 vervangen door Nederland 1 HD. De zendernaam is veranderd van Nederland 1 naar Nederland 1 HD en hij geeft enkel nog geluid op mijn Sony TV (heeft geen DVB-C HD tuner). RTL 5 hebben ze verplaatst naar een andere transponder. Paste denk ik niet meer op de 303mhz.

Echter komt deze Nederland 1 HD volgens mij van Canaal Digitaal en niet van de Media Gatway zoals de huidige SD versies van Nederland 1,2 en 3. Als de HD versie van de Media Gateway kwam dan hadden ze Nederland 2 en 3 ook wel overgezet. Canaal Digitaal geeft sinds eergister enkel Nederland 1 HD door. Zie: nieuws: CanalDigitaal geeft voorlopig alleen Nederland 1 in hd door

Ben benieuwd hoe het beeld is bij mensen met de wekkerradio of mensen met een TV met een ingebouwde DVB-C HD tuner. Ik verwacht er niet veel van omdat het van Canaal Digtaal komt. Zal wel vol met artefacten zitten.

[ Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 08-07-2009 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderrink
Nederland 1 in Hd is in ieder geval een begin. Heb wel graag zo snel mogelijk ned 2 en vooral ned 3 erbij in HD. Ned 1 Hd geeft bij mij wel af en toe storingen (blokjes in beeld en geluid wat wegvalt). Verder ziet het er wel strak uit (geupscalde programma's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Anoniem: 120071 schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 19:15:
Sinds vandaag is Nederland 1 vervangen door Nederland 1 HD. De zendernaam is veranderd van Nederland 1 naar Nederland 1 HD en hij geeft enkel nog geluid op mijn Sony TV (heeft geen DVB-C HD tuner). RTL 5 hebben ze verplaatst naar een andere transponder. Paste denk ik niet meer op de 303mhz.

Echter komt deze Nederland 1 HD volgens mij van Canaal Digitaal en niet van de Media Gatway zoals de huidige SD versies van Nederland 1,2 en 3. Als de HD versie van de Media Gateway kwam dan hadden ze Nederland 2 en 3 ook wel overgezet. Canaal Digitaal geeft sinds eergister enkel Nederland 1 HD door. Zie: nieuws: CanalDigitaal geeft voorlopig alleen Nederland 1 in hd door

Ben benieuwd hoe het beeld is bij mensen met de wekkerradio of mensen met een TV met een ingebouwde DVB-C HD tuner. Ik verwacht er niet veel van omdat het van Canaal Digtaal komt. Zal wel vol met artefacten zitten.
Om geluid te krijgen op de zenders digitaal waar dat niet meer is, moet je het volgende doen:
menu -> set-topbox instellingen -> geluidsinstellingen en dan de waarde "Digitale audio uit aan" op "nee" zetten. Probeer het eens zou ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb die box niet, en ik zal er ook nooit aan beginnen ook. Wacht wel tot er een andere aanbieder op het netwerk komt die wel z'n zaakjes goed voor elkaar heeft en keuzevrijheid bied met decoders. Ik kijk nu analoog op m'n Media Center en Analoog/digitaal op m'n Sony TV. Ned1,2,3 zijn FTA, dus die kijk ik digitaal. Echter mijn tv is niet voorzien van een DVB-C HD tuner maar enkel een DVB-C tuner. Dus vandaar dat ik nu geen beeld meer krijg maar alleen nog geluid op NL1 HD. Maar ik denk dat ik binnenkort die tv verkoop en een andere koop want 32" vond ik toch al iets te klein.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 09-07-2009 02:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279595

Vanaf 8-7-2009 wordt nederland 1 via de digitale televisie doorgegeven in HD kwaliteit.
Nog veel programma's worden nog niet in HD opgenomen maar dit zal de komende tijd langzaam meer worden.

De Openingspost geeft aan dat er een modem gebruikt wordt voor obn en one, dit is niet juist.
In de wijken woensel oost en meerhoven word de DRG 600 gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Anoniem: 279595 schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 15:18:
Vanaf 8-7-2009 wordt nederland 1 via de digitale televisie doorgegeven in HD kwaliteit.
Nog veel programma's worden nog niet in HD opgenomen maar dit zal de komende tijd langzaam meer worden.

De Openingspost geeft aan dat er een modem gebruikt wordt voor obn en one, dit is niet juist.
In de wijken woensel oost en meerhoven word de DRG 600 gebruikt.
Oke ik zal dat modem wel een keer toevoegen, de verschillen in specificaties lijken me overigens niet erg groot verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guppjedunnie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-07-2024

Ik heb de 8 mbit vergeleken met de ned 1 2 en 3 versies van CDs en moet zeggen dat ik het verschil erg klein vond
Natuurlijk belachelijk om bij stil staande beelden 8 mbit te gebruiken.
cds bied hun signaal aan met statisch multiplexors en geeft bij stilstaande beelden de bandbreedte aan de overige zendrs op de transponders. Heb hier een UPC doos staan maar die gebruik ik niet.
M'n dreambox 8000 zet een erg mooi plaatje neer van de zenders via de sateliet mits die goed zijn aangebonden.
voorlopig bljf ik mooi via de sat kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• promo-1
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-07-2022
Heb gister avond en vanmiddag/avond nog naar NL1 in HD zitten kijken tot dat NL1 plotseling weer terug gezet werd naar gewoon digitaal. Erg vreemd, ik kon NL1 niet eens meer op full screen krijgen omdat deze telkens terug sprong.

Dit gebeurde vandaag rond half 9 volgens mij, ik ben nu niet thuis dus weet niet of dit nog steeds zo is. Is iemand dit ook opgevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

ik222 schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 15:30:
[...]

Oke ik zal dat modem wel een keer toevoegen, de verschillen in specificaties lijken me overigens niet erg groot verder...
Deze is modulair opgebouwd en kent een wireless uitbreiding:
http://www.packetfront.co...ts/switches/DRG_Ease.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 16:06

Stoney3K

Flatsehats!

Ik was dus eigenlijk op zoek naar een iets actuelere planning voor Q3 2009, als het om aanlegwerkzaamheden gaat :)... dus niet waar al kabels liggen (dat wist ik inmiddels al), maar meer wanneer ze verwachten in de rest van Eindhoven te gaan graven.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ze kunnen beter eerst gaan verbeteren ipv uitbreiden. Anders snijden zichzelf echt in de vingers. Vooral bij de Televisie dienst valt nog ontzettend veel te verbeteren. Je kunt niet eerst een modern glasvezel netwerk aanleggen en dan een analoog signaal erover gooien met een beeldkwaliteit uit begin de jaren 90. Daar trek je echt geen nieuwe klanten mee. Tevens zitten mensen ook niet te wachten op stotterende digitale zenders en satelliet aanvoer terwijl de hoogst mogelijke kwaliteit (minimaal 8mbit) wordt beloofd bij Digitale TV. Oke, voor buitenlandse zenders is satelliet noodzakelijk, maar dat bijv. Nederland 1 HD van de satelliet wordt geplukt is natuurlijk belachelijk. Vooral als je kijkt dat andere glasvezelproviders als XMSNet al bij de start van HD op 4 juli alle 3 de zenders al meteen 1 op 1 vanuit de Media Gateway konden doorgeven. En ONE/ONN/OBN/Hertzinger sukkelen maar wat aan met enkel een gecomprimeerde Nederland 1 HD van de satelliet. Als de publieke omroep voor ONE/ONN/OBN/Hertzinger al zo moeilijk te regelen is om een via de Media Gateway door te geven dan ben ik benieuwd hoe dat straks gaat als de commerciële over gaan.

[ Voor 62% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 10-07-2009 02:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:29
Ik zit vandaag in duitsland en wil lekker remote desktoppen, maar de verbinding is echt bedroevend.. Terwijl als ik eerst via een server in Nederland ga (in een datacenter) en dan naar de thuisverbinding gaat het perfect.
Verbinding valt steeds weg, is heel traag, etcetc.

Bezig met het traceren van de route naar 88.159.246.xx via maximaal 30 hops:

1 1 ms 1 ms 1 ms speedport.ip [192.168.2.1]
2 46 ms 49 ms * 217.0.116.225
3 44 ms 44 ms 44 ms 217.0.78.10
4 54 ms 54 ms 54 ms ams-sa2-i.AMS.NL.NET.DTAG.DE [62.154.5.29]
5 54 ms 53 ms 55 ms k720.pni-dtag.ams1.nl.above.net [62.4.95.9]
6 112 ms 144 ms 118 ms ge-3-1-0.mpr1.ams1.nl.above.net [64.125.25.13]
7 55 ms 54 ms 52 ms k519.edutel.ams1.nl.above.net [82.98.242.10]
8 * * * Time-out bij opdracht.
9 72 ms 71 ms 71 ms 88.159.2.42 (=edutel=obn?)
10 * * * Time-out bij opdracht.
11 * * * Time-out bij opdracht.
12 * * * Time-out bij opdracht.
13 * * * Time-out bij opdracht.
etcetc

Iemand een verklaring toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeO
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-05 10:45
Heb net glasvezel aansluiting gekregen. Zag dat ook het tv signaal actief was, dus meteen getest op mijn 28" JVC beeldbuis van 7 jaar oud. Het analoge onsnet beeld is niet slecht maar wel duidelijk minder dan van UPC. Vooral de kleuren zijn een stuk minder uitgesproken. Beetje grauw. Ik denk dat het minder goede analoge signaal van onsnet bij oude kleine beeldbuizen zowieso een stuk minder opvallend is. Vooral bij flatscreens vanaf 32" zal het niet mooi zijn! Ik heb op een gloednieuwe 42" Philips met NET tv (net 2 wk oud!) het analoge UPC signaal gezien (met scart aansluiting) en dat is ook niet fraai. Vooral de kleuren zijn over saturated. Het digitale (SD) signaal van UPC is gelukkig heel goed.
Conclusie: zorg bij grotere flatscreens voor digitaal signaal. UPC en Ziggo zijn gewoon goed.
Overigens is het internet top. Haal 95 down/75 up MBit met simpele wrt320n router (gigabit wired netwerk)
Heb het analoge OnsNet signaal ook nog even op onze slaapkamer TV-tje getest. Dit is een oude TV van 10jaar en 20" ofzo. En ik moet zeggen dat de kwaliteit gewoon goed is. Het is minste zo goed als UPC.
Dit komt overeen met mijn eerdere conclusie van de kwaliteit vh OnsNet signaal. Zie bovenstaande quote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Stoney3K schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 02:11:
[...]

Ik was dus eigenlijk op zoek naar een iets actuelere planning voor Q3 2009, als het om aanlegwerkzaamheden gaat :)... dus niet waar al kabels liggen (dat wist ik inmiddels al), maar meer wanneer ze verwachten in de rest van Eindhoven te gaan graven.
info@onsneteindhoven.nl

Telefonische klantenservice
040 787 4000

Postadres
Coöperatie Ons Net Eindhoven u.a.
Postbus 383 • 5600 AJ • Eindhoven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
PcDealer schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 02:04:
[...]

Deze is modulair opgebouwd en kent een wireless uitbreiding:
http://www.packetfront.co...ts/switches/DRG_Ease.html
Ja dat klopt maar die wireless module zal er niet inzitten bij de modems die ONE uitdeelt neem ik aan ;)

Ik bedoel dat het een heel andere modem is dat is wel duidelijk, maar de functionaliteit die het heeft in de uitvoering die ONE levert is niet anders dan wat de andere modems kunnen die OBN / ONE leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De Mail-server ligt weer hardstikke plat. Wat is dat toch elke keer op zondag. Ook de webmail verstuurd/ontvangt niks meer.

[edit]
Kan nu wel weer mail naar mezelf sturen die dan ook aankomt, maar een aantal mails die een paar uur terug verstuurd zijn zijn nog steeds niet aangekomen.

@JanjeO:

Bij een zwart-wit televisie zal het ook niet opvallen hoe slecht het contrast is op sommige zenders (flets levenloos beeld). Blijft gewoon een feit dat het analoge signaal beneden alle peil is zoals het nu is. Als er gebruik wordt gemaakt van goede omzettingsapparatuur(!) en goede bronnen dan zal het analoge signaal nog maar weinig onderdoen tegenover het het digitale SD signaal. Omdat steeds meer mensen LCD-TV's hebben is het gewoon een must dat OnsNet hieraan voldoet. Je moet met je tijd meegaan. Dat doffe/wazige/rommelige beeld met die uitzakkende/uitwazende kleuren valt niet meer te verkopen. Bovendien is het zonde van het glasvezelnetwerk om er van die troep in te pompen gezien dit zich uitstekend leent voor hoogwaardige analoge tv.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 12-07-2009 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frenkya
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-05 08:45

Hallo Alexander, Kun jij me de instellingen mailen die nodig zijn om ned 1 , 2 en 3 te ontvangen op een sony tv met dvb-c decoder. Ik vind ze wel op mijn sony, maar krijg geen beeld enkel de melding "gekozen programma is niet beschikbaar"

Instellingen die ik gebruik zijn:
Scantype "snelscan"
Frequentie "303MHz
Netwerk id "auto"
symboolsnelheid "auto"
servicetype "alle services"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/2ey99c1.jpg

'Gekozen programma niet beschikbaar' dan heb je de verkeerde transponder te pakken.

Je moet een transponder hebben met 4 zenders erin.

Dus je moet netzo vaak opnieuw scannen totdat ie bij 25%-32% zegt: Gevonden zenders: 4

Welke Sony heb je btw?

[ Voor 77% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 12-07-2009 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frenkya
Ik heb de 32w4000. Ben gelijk even aan het proberen, maar tot op heden steeds meer dan 4 zenders te pakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Blijkbaar hoef je bij die van jou de symboolsnelheid niet meer op te geven gezien hij ook zenders vind als symboolsnelheid op auto staat. Dat is met de KDL-32D3000 niet. Hoeveel zenders had je in het begin gevonden? Meer dan 12? Stonden ze op volgorde? Ik vind bij elke scan 1 transponder rond de 25% of 32%. Is dat bij jou ook of vind ie bij jou bijvoorbeeld ook zenders op de 80%?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 12-07-2009 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frenkya
bingo.... Dat ziet er een stuk beter uit dan analoog. Heb ook UPC hd op een pioneer plasma 50 inch, maar dat ziet er ondanks het veel grotere beeldformaat toch beter uit, zeker de nu sd zenders ned 2 en 3. Ik zou voor een eerlijk vergelijk echter op dezelfde tv even moeten vergelijken. Pioneer heeft helaas geen dvb-c aan boord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En Nederland 1 HD werkt ook bij jou denk ik he? Want de W4000's hebben wel een DVB-C HD tuner. Hoe vind je het beeld daarvan vegeleken met Nederland 2 en 3? De Tour is nu bezig dus als het goed is moet die nu ook echt in HD zijn. Ben benieuwd of je veel blokjes/artefacts ziet gezien Nederland 1 HD van Canaal Digitaal komt en dus zwaar wordt gecomprimeerd.

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 12-07-2009 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frenkya
Ja werkt prima, inmiddels is de tour voorbij en is het weer geupscaled voor het grootste deel. Maar beeld is duidelijk beter dan 2 en 3 (als hd). Ik moet zeggen dat de eerste indruk is dat ook de geupscalde sd beelden beter zijn dan ned 2 en ned 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Anoniem: 120071 schreef op zondag 12 juli 2009 @ 17:00:
En Nederland 1 HD werkt ook bij jou denk ik he? Want de W4000's hebben wel een DVB-C HD tuner. Hoe vind je het beeld daarvan vegeleken met Nederland 2 en 3? De Tour is nu bezig dus als het goed is moet die nu ook echt in HD zijn. Ben benieuwd of je veel blokjes/artefacts ziet gezien Nederland 1 HD van Canaal Digitaal komt en dus zwaar wordt gecomprimeerd.
Materiaal van de satteliet ziet er prima uit hoor, dat is het probleem niet.

Zolang de slechte Hertzinger apparatuur er maar niks meer mee doet want daar gaat het voor het analoge deel mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik222 schreef op zondag 12 juli 2009 @ 17:17:
[...]

Materiaal van de satteliet ziet er prima uit hoor, dat is het probleem niet.

Zolang de slechte Hertzinger apparatuur er maar niks meer mee doet want daar gaat het voor het analoge deel mis.
Inderdaad ja, die Hertzinger apparatuur die maakt het analoge signaal 10x zo slecht tijdens het converteren van digitaal naar analoog. Maar ik was benieuwd naar het verschil van de digitale zenders: Nederland 2 en 3 die van de Media Gateway komen en Nederland 1 HD die van de satelliet komt. Wellicht is die bitrate van de HD versie al hoger dan 2 en 3 SD van de Media Gateway. Maar het blijft wel dat Canaal Digitaal zwaar te kampen heeft met ruimtegebrek op de satteliet en daardoor moet comprimeren. Als Nederland 1 HD 1 op 1 van de Media Gateway wordt doorgegeven dan zul je denk ik pas zien hoeveel beter het nog kan. Maargoed blijkbaar is dat al teveel gevraagd, net als alles eigenlijk bij de TV dienst van ONE/OBN/ONN/Hertzinger.

@frenkya

Nog een laatste tip:

Even in het digitale menu onder 'Technische Instellingen' de opties 'Auto Service Update' en 'Software Download' uitzetten. Anders dan ben je die gevonden zenders binnen een aantal dagen weer kwijt en staat er weer een ander setje zenders in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frenkya
Bedankt Alexander. Ik heb overigens sterk mijn twijfels of het sd signaal via glas van de media gateway komt. De sd zenders zijn duidelijk minder dan via upc. Enige andere reden kan zijn dat ik op twee verschillende tv's vergelijk. UPC via een pioneer 50 inch plasma en onsnet via een 32 inch sony lcd. Ik zal eens een keer de upc box aansluiten op de sony tv voor een eerlijk vergelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ja volgens mij komen de SD versies van NED1, 2 en 3 tegenwoordig ook gewoon van de satteliet. Anders kan ik ook geen verklaring vinden voor het slechtere beeld via Plus TV van OBN/ONE dan via UPC.

Want dat de beeldkwaliteit van UPC nog ook bij SD beter is kun je duidelijk zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm gelde dat slechtere beeld van PlusTV ook voor Nederland 1, 2 en 3? Ik dacht dat 1, 2 en 3 juist de enige zenders waren van goede kwaliteit bij PlusTV en dan de rest (commerciële en buitenlandse) van de satelliet kwamen. Heb ik niet goed meegekregen dan. Heb zelf nog nooit UPC digitaal gehad dus ik weet ook niet beter wat betreft de beeldkwaliteit van Nederland 1, 2 en 3 digitaal bij ONE.

Wat ik wel weet is dat de bron van de PlusTV versie van Ned 1,2 en 3 ook wordt gebruikt voor het analoge signaal. Bij de analoge Ned 1, 2 en 3 kun je ook duidelijk zien dat deze een helderdere bron hebben dan anders zenders als RTL, SBS NET5 etc. Tevens is het ook zo dat als het PlusTV signaal onderbroken wordt (Nederland 1, 2 en 3 iig) dat de analoge versies dan overspringen op een andere bron waarvan de helderheid een niveau minder is (zelfde als RTL, SBS NET5 etc). Ik heb dit al een paar keer meegemaakt. Toen een monteur van Hertzinger hier was zei die dat dit de satteliet versie was (was toen in die periode dat Nederland 3 analoog er steeds uitklapte en ze die dus tijdelijk op die minder heldere versie hadden gezet).

Als Nederland 1, 2 en 3 echt van satteliet komen vraag ik me toch af hoe het dan kan dat de analoge versies helderder zijn als commerciële zenders als RTL enzo.

Maargoed als het echt zo is dan moeten ze dit toch echt van hun site afhalen want dat is gewoon oplichterij dan:
Alle programma’s in de hoogst mogelijke resolutie (voor SD 8 Mbp/s stream; voor HDTV 12 Mbp/s MPEG-4 tot 22 Mbp/s MPEG-2 Stream)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 308722

Volgens mij is het wel zo dat Herzinger in onderhandeling is om de nederlandse zenders van via de mediaportal te halen. Dat vertelde men bij onsbrabantnet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zouden ze er vanaf gekickt zijn dan van de Media gateway? Want ik neem aan als ONE dat op hun site zet dat het ook daadwerkelijk ooit zo is geweest.

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 12-07-2009 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Anoniem: 120071 schreef op zondag 12 juli 2009 @ 19:24:
Zouden ze er vanaf gekickt zijn dan van de Media gateway? Want ik neem aan als ONE dat op hun site zet dat het ook daadwerkelijk ooit zo is geweest.
Ik heb geen idee, maar volgens jou was analoge televisie in het begin ook veel beter. Ik heb dat zelf nooit gezien omdat ik hier toen nog geen aansluiting had. Misschien ligt er een verband tussen, dus dat de conversie vanaf de satteliet naar analoog niet goed gaat terwijl eerst de conversie van de mediagateway naar analoog een stuk beter was.

Overigens hebben er op die site wel meer dingen gestaan die niet uitgekomen zijn. Bijvoorbeeld over Sport1 en Film 1 die ze aan zouden gaan biederen bij voldoende belangstelling. Nu is wel duidelijk dat het ze gewoon niet lukt daar de rechten van te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk eerder dat het analoge probleem bij de conversie-apparatuur zit dan dat er nu andere bronnen gebruikt worden. Voornamelijk omdat buitenlandse zenders ook een stuk minder scherp zijn als vroeger en dezelfde trekjes vertonen als de Nederlandse zenders (kleuren die naar beneden uitwazen buiten objecten, dubbele randjes, contrastloos beeld, dof/wazig beeld waar een zweem over zit, flets.... noem het maar op. Dezelfde eigenschappen die Nederlandse zenders ook hebben. Vroeger (voor oktober 2008) was er gewoon een compleet ander beeldtype op alle zenders. Iets meer ruis maar wel veel scherper en correcter (dus geen kleur uitwazingen, dofheid/zwemen, contrastloos/flets beeld etc.).

Wat ik trouwens wel raar vind (buiten dat er voor Nederland 1, 2 en 3 analoog twee versies zijn, een helderdere en een van het niveau van rtl, sbs etc) is dat als er hevig noodweer is alle Nederlandse zenders beginnen te haperen en op zwart gaan behalve die helderdere Nederland 1, 2 en 3. Die blijven altijd gewoon doorgaan. Laatst ook weer een paar dagen terug toen het zo onweerde. RTL, SBS, NET5, Veronica etc.. allemaal op zwart na veel blokjes en haperingen. Nederland 1, 2 en 3 blijven rustig doorspelen.

Wat ik overigens nu dus wel zie in de Digitale SD versies van Nederland 2 en 3 zijn compressie blokjes rondom de logos! Dit zie je als je heel dicht op het beeld zit. Dus ik denk dat jullie inderdaad gelijk hebben dat ook de publieke zenders tegenwoordig van de satelliet komen. Alleen blijft de vraag hoe het kan dat:

a. Nederland 1, 2 en 3 helderder zijn dan de rest van Nederlandse zenders.
b. Als de PlusTV versies eruit liggen de helderdere analoge versies overspringen naar een doffere versie (zelfde kwaliteits niveau als andere NL zenders).
c. Nederland 1, 2 en 3 analoog nooit last hebben van onweer.

Enige reden die ik zou kunnen bedenken is dat Nederland 1, 2 en 3 via een andere en betere satelliet wordt binnengehaald dan de rest? En dat deze misschien vanaf een andere positie op astra komt (waar nog meer bandbreedte is)? Maar zover ik weet zitten ze enkel op de de Astra 1 op 19,2 graden oost.

[ Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 13-07-2009 02:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 281318

Hoi,

Kan het zijn dat het wazige beeld sinds vanmorgen niet meer zo erg is ?
Plaats is Dommelen.
Of ben ik nog niet goed wakker ? :O

Graag jullie mening.

eppo55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
@Alexander01: Dat het aan de conversieapparatuur ligt klopt natuurlijk maar ik denk dat er toen ze nog van de mediagateway kwamen andere apparatuur werd gebruikt.

@eppo55: Ik zie in ieder geval nog steeds waas rond bijvoorbeeld logo's en ondertiteling. Volgens mij is er dus weinig veranderd, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frenkya
Volgens mij heeft Herzinger ook in het verleden nooit wat via de mediaportal binnengehaald. Ze schijnen enkel in onderhandeling te zijn, maar het lijkt me dat als ze via de mediaportal gaan werken ook de nl zenders rtl etc via deze weg binnen gaan halen. Ik kan me voorstellen dat de bandbreedte die voor de publieke zenders wordt gebruikt hoger is via canal plus dan voor de commerciële wat wellicht het betere beeld verklaart.

Wat betreft:
Alle programma’s in de hoogst mogelijke resolutie (voor SD 8 Mbp/s stream; voor HDTV 12 Mbp/s MPEG-4 tot 22 Mbp/s MPEG-2 Stream)

Kan het natuurlijk best zo zijn dat het transport via glas op deze snelheden gebeurt. Alleen, de zwakste schakel bepaald de sterkte en zou dit dus in het geval de signalen niet via de mediaportal komen onzin zijn.

Ik weet niet welke snelheden de apparatuur aan die ze nu gebruiken voor de optische glastransmissie aankan? Maar als ik er vanuit ga dat 1 van de 2 fibers gebruikt wordt voor tv, en de apparatuur 100Mbit/s aankan dan tel maar uit. 100mbit/8mbit is 12,5 zenders en dan heb ik het niet over hd zenders die nog meer bandbreedte innemen. Als ik hier geen fout maak, dan zou je als je nederland (3*8=24mbit) rtl 4,5,8 (3*8=24mbit) sbs 8mbit totaal 56mbit dus 100-56mbit nog 44mbit overhouden voor alle overige kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Even facts checken Alexander.

Canal Digital heeft NLD1 HD geplaatst op Astra 3. (waar geen ruimtegebrek is) De zender heeft een bitrate van 16mb/s. Het ziet er prima uit. Maar er wordt nog nauwelijks in HD uitgezonden. Ik heb alleen het sportjournaal (met dan wel sd leaders en content) en de tour gezien. Zelfs het NOS journaal is nog niet beschikbaar in HD. De upscaled zooi ziet er werkelijk niet uit. Ik kijk dan liever naar NLD1 SD.

[ Voor 4% gewijzigd door Paquito op 13-07-2009 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderrink
Heb bij ned 1 HD last van geluid dat af en toe wegvalt. Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
sanderrink schreef op maandag 13 juli 2009 @ 20:54:
Heb bij ned 1 HD last van geluid dat af en toe wegvalt. Meer mensen last van?
Moet je eens kijken of bij "menu -> settopbox opties -> geluid opties" je AC3 geluid en/of je digitale audio uit op ja staan. Probeer ze eens op nee te zetten en kijk of het helpt... het helpt iig wel tegen het structureel geen geluid hebben op NL1 HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb hier een opname gemaakt van Nederland 1 waarin je ziet dat de helderdere versie overspringt naar de doffere versie. Dit gebeurde vannacht 1 keer om 1:18 en 1 keer om 1:37. Na die keer van 1:18 heb ik de opname aangezet en om 1:37 was het dus weer raak. Hier zie je dus ook die beeldtrillingen die daar mee samen hangen. Die beeldtrillingen komen altijd kort voor of kort na het overspringen van de heldere naar de doffere versie. Die doffere versie is dus de versie waar hij ook permanent op blijft als de PlusTV versie eruit ligt maar ook als ze aan het werk zijn soms of als er problemen zijn. Bijvoorbeeld toen Nederland 3 er steeds uitklapte om de zoveel seconden. Ook toen werd die permanent op de doffere versie gezet voor een dag totdat de heldere versie gefixt was en weer stabiel was. De doffere versie meet zich kwa kwaliteit met andere zenders als RTL, SBS, NET5, Veronica en heeft dus waarschijnlijk dezelfde bron als deze zenders. Nederland 1, 2 en 3 (heldere versies) hebben ook nooit last van onweer terwijl alle andere commerciële Nederlandse zenders na een aantal seconden op zwart gaan bij hevig noodweer. Tevens werd door een Hertzinger monteur gezegd dat deze doffere versie de satelliet versie was. Die was toen hier om de signaal/ruis verhouding te meten in die tijd dat Nederland 3 er steeds uit klapte en dus op die doffere versie stond.

Nou ben ik dus benieuwd waar die heldere versies vandaan komen als ze nog in onderhandeling zijn over doorgifte via de Media Gateway. Zou die van UPC of KPN IPTV komen? Lijkt niet van de satelliet te komen gezien ze niet wegvallen bij noodweer. Overigens hebben ook die heldere versies dezelfde beeldfouten als de doffere versies wat erop duid dat deze ook gewoon met dezelfde apparatuur worden geconverteerd. Het naar beneden uitzakken van de kleur rood in de NOS balk is bij de heldere versies netzo veel als bij de doffere versies.

Beeldtrilling is te zien op 00:46

Overspringen heldere naar doffere versie en weer terug is te zien vanaf 01:11

Link naar zip met mpg file (~95mb): http://www.hostfile.nl/files/9jtacq83yq/722/NL1-OnsNet.zip

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 14-07-2009 04:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 281318

Alexander01

Dus het kan dan toch zijn dat ik gisterenmorgen even beter beeld gehad heb ? :)

gr,
eppo55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frenkya
Hallo Alexander, het kan natuurlijk zijn dat ned1, 2 en 3 met een andere grotere en wellicht nieuwere schotel (en LNB) uit de lucht wordt gehaalt wat de verschillen kan verklaren. Ik weet niet of ned 1, 2 en 3 op meedere sattelieten uitgezonden wordt? Ik weet uit eigen ervaring dat een grotere schotel wonderen doet bij omweer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frenkya
Het valt me overigens ook op dat op ned 1 hd via herzinger regelmatig blokjes in het beeld zitten. Dat heb ik bij UPC nog nooit gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Paquito schreef op maandag 13 juli 2009 @ 16:17:
Canal Digital heeft NLD1 HD geplaatst op Astra 3. (waar geen ruimtegebrek is) De zender heeft een bitrate van 16mb/s. Het ziet er prima uit. Maar er wordt nog nauwelijks in HD uitgezonden. Ik heb alleen het sportjournaal (met dan wel sd leaders en content) en de tour gezien. Zelfs het NOS journaal is nog niet beschikbaar in HD. De upscaled zooi ziet er werkelijk niet uit. Ik kijk dan liever naar NLD1 SD.
Als ik op de website van Linowsat kijk naar de bitrates van Nederland 1 HD via de satelliet dan zie ik die 16 Mbps niet terug. Bij CanalDigitaal is de bitrate van Nederland 1 HD variabel met een ondergrens van zo'n 5 Mbps en een bovengrens die de aan hen geleverde constante bitrate van 15 Mbps benadert. De gemiddelde bitrate zit daar tussen in. Overigens is de afgelopen dagen de aangeleverde bitrate aan de digitale TV providers behoorlijk naar beneden bijgesteld. Dat was 15 Mbps, maar is nu nog maar 12 Mbps. Verder is ruimte gebrek op de satelliet geen issue, maar gaat het erom dat CanalDigitaal meer ruimte moet huren op die satelliet voor de doorgifte van Nederland 1, 2 en 3 in HD. En daar hebben ze kennelijk (nog) geen zin in gezien de kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Dat even kort wegvallen van het beeld is gisterenavond tijdens Studio Sportzomer: De avondetappe ook twee keer gebeurt dat het echt aan Hertzinger lag. Tijdens die uitzending zelf ging ook het een en ander mis maar dan bleven de logo's wel in beeld staan, twee keer zag je echt een onderbreking van signaal op NED1, hetzelfde als in je fimpje. Overigens zie ik dat soort onderbrekingen de laatste tijd vaker op NED1.

Het overspringen van helder naar dof is me niet opgevallen maar dat kwam vooral omdat ik er niet op gelet had. Verder zijn die verschillen niet zo heel groot moet ik zeggen, zeker omdat de beeldfouten inderdaad in beide versies aanwezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 281318 schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 08:00:
Alexander01

Dus het kan dan toch zijn dat ik gisterenmorgen even beter beeld gehad heb ? :)

gr,
eppo55
Nee, dat er 2 versies worden gebruikt is al heel wat maanden zo. Verder heb ik de laatste weken niks meer gemerkt van enige verbetering in het signaal.
frenkya schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 08:55:
Hallo Alexander, het kan natuurlijk zijn dat ned1, 2 en 3 met een andere grotere en wellicht nieuwere schotel (en LNB) uit de lucht wordt gehaalt wat de verschillen kan verklaren. Ik weet niet of ned 1, 2 en 3 op meedere sattelieten uitgezonden wordt? Ik weet uit eigen ervaring dat een grotere schotel wonderen doet bij omweer.
Maar waarom zouden ze voor Nederland 1, 2 en 3 een betere schotel hebben staan en die niet gebruiken voor andere zenders. Voor zo ver ik weet is Nederland 1,2 en 3 enkel via Astra 1 op 19,2 graden oost te ontvangen. Dus als dat diezelfde bron is met een betere satelliet hadden ze de rest van de zenders op Astra 1 / 19.2 ook wel door die nieuwe satelliet laten ontvangen.
frenkya schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 09:05:
Het valt me overigens ook op dat op ned 1 hd via herzinger regelmatig blokjes in het beeld zitten. Dat heb ik bij UPC nog nooit gezien.
UPC haalt NL1,2,3, RTL, SBS, NET5, Veronica direct van de Media Gateway. Die blokjes zijn gewoon artefacts door de compressie omdat die Nederland 1 HD bij Hertzinger van de satelliet komt.
ik222 schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 10:30:
Dat even kort wegvallen van het beeld is gisterenavond tijdens Studio Sportzomer: De avondetappe ook twee keer gebeurt dat het echt aan Hertzinger lag. Tijdens die uitzending zelf ging ook het een en ander mis maar dan bleven de logo's wel in beeld staan, twee keer zag je echt een onderbreking van signaal op NED1, hetzelfde als in je fimpje. Overigens zie ik dat soort onderbrekingen de laatste tijd vaker op NED1.

Het overspringen van helder naar dof is me niet opgevallen maar dat kwam vooral omdat ik er niet op gelet had. Verder zijn die verschillen niet zo heel groot moet ik zeggen, zeker omdat de beeldfouten inderdaad in beide versies aanwezig zijn.
Klopt dat het wegvallen/overspringen vaker gebeurd en er daarna nog enige minuten beeldtrillingen zijn. Het gebeurd zoiezo vaak als ze aan het werk zijn 's middags. Dan kan dat wegvallen/overspringen heel vaak achter elkaar zijn in een aantal minuten. Maar vaak gebeurd het ook gewoon zomaar als er niet gewerkt wordt. Ik heb bijvoorbeeld al heel vaak gezien dat het elke keer 's nachts rond 1 uur gebeurd. Dat van 1:18 gister was niet de eerste keer op dat tijdstip, heb dat al vaker gezien rond die tijd. Bovendien gaat het ook altijd gepaard met een onderbreking in het PlusTV signaal volgens mij. Bij die korte onderbrekingen heb ik dat nog niet gecheckt maar bij een lange onderbreking dat het PlusTV signaal er permanent uitligt gaat de analoge versie ook permanent op de doffe versie. Bijvoorbeeld toen in de nacht van 7 op 8 mei en in de middag/avond/nacht van 18 maart. Overigens is het inderdaad geen wereld van verschil tussen de doffe en helderdere versie. Het blijft net als de doffere versie onscherp en vol fouten door de slechte conversie.

Hier heeft iemand het trouwens ook over die e-mail problemen in het weekend: http://www.dse.nl/node/view/2524

Wel raar dat dat daar niks aan gedaan want dat is echt al weken zo. Elke zondag weer..

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 14-07-2009 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
ArChie schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 09:25:
[...]

Als ik op de website van Linowsat kijk naar de bitrates van Nederland 1 HD via de satelliet dan zie ik die 16 Mbps niet terug. Bij CanalDigitaal is de bitrate van Nederland 1 HD variabel met een ondergrens van zo'n 5 Mbps en een bovengrens die de aan hen geleverde constante bitrate van 15 Mbps benadert. De gemiddelde bitrate zit daar tussen in. Overigens is de afgelopen dagen de aangeleverde bitrate aan de digitale TV providers behoorlijk naar beneden bijgesteld. Dat was 15 Mbps, maar is nu nog maar 12 Mbps. Verder is ruimte gebrek op de satelliet geen issue, maar gaat het erom dat CanalDigitaal meer ruimte moet huren op die satelliet voor de doorgifte van Nederland 1, 2 en 3 in HD. En daar hebben ze kennelijk (nog) geen zin in gezien de kosten.
Ik heb een paar keer de tour via de sat gekeken. De bitrate lag constant op 16mb/s . Upscaled SD uitzending gaan van 5 tot 10mb/s. CD heeft o.a. financieel gezien een beperkt aantal transponders beschikbaar voor Astra1 waar ze hun zenders in moeten proppen.

[ Voor 11% gewijzigd door Paquito op 14-07-2009 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guppjedunnie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-07-2024
ik kijk ook via de sat en lees hier regelmatig mee.
Ik merk dat er hier een hoop zitten te roepen over CDS terwijl ze volgens mij nog nooit via de sat gekeken hebben.
Oke sommige zenders zijn inderdaad minder maar dat is niet altijd de schuld van CDS.
Ook de kabel zit over vol en ziggo heeft geen plaats meer voor de HD zenders van de Commercielen die dit najaar er aan komen.
De Hd zenders zien er op de sat ook perfect uit.
De aanvoer van sommige HD zenders van UPC en Ziggo komen van de Thor sat af.
De kwaliteit die CDS aanbied is niet minder dan de aanvoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeO
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-05 10:45
Ik heb de laatste dagen opeens een veel lagere snelheid met internet. Ik haalde altijd tegen 90-100MBit met speedtest.net (wired) maar nu nog maar 5 MBit?!? Heb ook op andere manieren voor de zekerheid getest maar overal 5Mbit. Maar weer eens even bellen naar OnsNet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
JantjeO schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 09:27:
Ik heb de laatste dagen opeens een veel lagere snelheid met internet. Ik haalde altijd tegen 90-100MBit met speedtest.net (wired) maar nu nog maar 5 MBit?!? Heb ook op andere manieren voor de zekerheid getest maar overal 5Mbit. Maar weer eens even bellen naar OnsNet.
Die zullen je het advies geven om je pc aan te sluiten op de modem, geen router ertussen... dus als je niet standaard zo werkt, zou ik dat maar eerst doen :) (niet vergeten iprelease te doen voordat je de kabels verwisseld.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

JantjeO schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 09:27:
Hier geen prob (achter router)
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/519969358.png

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frenkya
Heb eens wat vaker naar ned 1 hd op ons net gekeken en vergeleken met UPC.
Moet zeggen dat er een zeer duidelijk verschil is. Bij onsnet regelmatig blokjes in beeld en het beeld is duidelijk minder scherp alsmede kleinere artifacts. Vind hd via onsnet eerlijk gezegt tegenvallen. Over upc hd ben ik wel tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• More-Is
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-04 02:45
Even een vraagje over telefonie (tussen al dat tv-geweld... ;) ). Ik heb gemerkt via kennissen dat ze schijnbaar een hele slome voicemail kregen als ze ons belden. We hebben zelf al een toestel met beantwoorder, dus waren verbaasd dat deze aanstond.
Dus maar eerst heeel lang naar 8 berichtjes geluisterd: "U heeft ........ 8 ....... nieuwe berichten."

Daarna direct geprobeerd die OBN voicemail uit te schakelen, maar dat gaat dus niet via dat menu:
1. Voicemail luisteren
2. Welkomstboodschap aanpassen.
That's it... :(

Iemand een idee hoe dit wel kan? Of moet dit persé via de klantenservice? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
More-Is schreef op maandag 20 juli 2009 @ 23:19:

Iemand een idee hoe dit wel kan? Of moet dit persé via de klantenservice? :X
Heb volgens mij op de site gelezen dat voicemail ooit nog aan/uit kan schakelen via de klantenpagina, maar nu nog niet. Via klantenservice is zo ver ik weet de enige optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

More-Is schreef op maandag 20 juli 2009 @ 23:19:
Even een vraagje over telefonie (tussen al dat tv-geweld... ;) ). Ik heb gemerkt via kennissen dat ze schijnbaar een hele slome voicemail kregen als ze ons belden. We hebben zelf al een toestel met beantwoorder, dus waren verbaasd dat deze aanstond.
Dus maar eerst heeel lang naar 8 berichtjes geluisterd: "U heeft ........ 8 ....... nieuwe berichten."
Dat probleem is al een aantal maanden. Heb het hier ook al eens in een post gezet. Je hoort dan idd tussen elk woordje 5 seconden pauze of je hoort helemaal niks als je het voicemail nummer belt. Dit is inmiddels een bekend probleem bij OBN:
Voicemailprobleem
Op dit moment zijn wij bezig een nieuw platform te ontwerpen voor onze voicemailserver, omdat de capaciteit van de huidige server bijna volledig benut is. Als klant kunt u daar soms hinder van ondervinden in de vorm van vertraagd afspelen van berichten, mindere bereikbaarheid of een verkeerde tijdsindicatie. Het nieuwe platform bevindt zich nog in de testfase, we verwachten deze binnen enkele weken te kunnen testen met een selecte klantgroep. Zodra dit succesvol is afgerond kunnen we het nieuwe platform inzetten voor alle gebruikers en zijn de problemen verholpen.

Onze excuses voor het ongemak.
Over alle gebreken bij analoge en digitale TV wordt nog steeds met geen woord gerept bij ONE/OBN/ONN.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 21-07-2009 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• More-Is
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-04 02:45
Anoniem: 120071 schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 00:50:
Dit is inmiddels een bekend probleem bij OBN:
Tja, dom van me... Ik had gekeken bij voicemail, niet bij storingen. Da's ook de meest logische plek om zo'n bericht te plaatsen. Morgen maar eens de klantenservice bellen.
Over alle gebreken bij analoge en digitale TV wordt nog steeds met geen woord gerept bij ONE/OBN/ONN.
Mijn persoonlijke mening: ik verwacht dat ze hier pas wat aan gaan doen als ze merken dat mensen na een jaar weer gaan opzeggen. Nu luidt het devies 'expansie'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb Ziggo maar eens gemailt wanneer ze hun TV dienst in Eindhoven gaan aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
More-Is schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 01:19:

Mijn persoonlijke mening: ik verwacht dat ze hier pas wat aan gaan doen als ze merken dat mensen na een jaar weer gaan opzeggen. Nu luidt het devies 'expansie'...
Ik denk dat het eerder een korte-termijn probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rst77
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-05-2024

rst77

mega-frotter :o)

Anoniem: 120071 schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 01:35:
Ik heb Ziggo maar eens gemailt wanneer ze hun TV dienst in Eindhoven gaan aanbieden.
Zou nog niet eens zo vreemd zijn, zij kunnen op het open net van OBN natuurlijk gewoon hun eigen diensten aanleveren. Ziggo heeft inmiddels een flink kantoor in Eindhoven (naast het PSV stadion), dus ze 'zitten' al in de buurt... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
ik denk dat ze sowiezo dan op het ONE net gaan zitten ( ;) ) maar is dit al open dan? Volgens mij hebben ze 5 jaar (of meer?) exclusiviteit erop. En zo lang bestaat het nog niet volgens mij in eindhoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Anoniem: 120071 schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 01:35:
Doe ik ook, laat je weten of en wat je hoort?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jup, is goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alles ligt er weer uit behalve Nederland 1,2 en 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Anoniem: 120071 schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 20:44:
Alles ligt er weer uit behalve Nederland 1,2 en 3.
Hier lag van 20.40 tot 20.50 de hele (analoge) televisie eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klopt, die storing bedoelde ik :)
Wat een armoede is het toch bij OnsNet.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 21-07-2009 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb mail terug gehad van Ziggo:
Geachte heer/mevrouw ,

Naar aanleiidng van uw email betreffende het kabelaanbod in Eindhoven, wil ik u bij deze melden dat het op dit moment nog zo is dat wij in Eindhoven geen diensten gaan leveren juist omdat UPC hier al de diensten levert die wij ook levert.

Het kan misschien in de nabije toekomst maar daar is op dit moment nog geen sprake van
Heb nog maar een mailtje terug gestuurd want ze zijn niet ingegaan op de vraag of ze dan eventueel op het glasvezelnetwerk van ONE hun TV dienst willen gaan aanbieden. En aangezien de kabel onlangs is opengesteld snap ik ook niet wat het probleem nog is dat UPC hier zit gezien UPC zijn netwerk moet openstellen voor de concurrent en andersom natuurlijk ook (Ziggo voor UPC). Daarbij zitten er toch behoorlijke verschillen in de TV dienst die UPC en Ziggo levert. Het model is compleet anders en ook de zenderpaketten zijn anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Anoniem: 120071 schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 00:45:
Heb mail terug gehad van Ziggo:

[...]

Heb nog maar een mailtje terug gestuurd want ze zijn niet ingegaan op de vraag of ze dan eventueel op het glasvezelnetwerk van ONE hun TV dienst willen gaan aanbieden. En aangezien de kabel onlangs is opengesteld snap ik ook niet wat het probleem nog is dat UPC hier zit gezien UPC zijn netwerk moet openstellen voor de concurrent en andersom natuurlijk ook (Ziggo voor UPC). Daarbij zitten er toch behoorlijke verschillen in de TV dienst die UPC en Ziggo levert. Het model is compleet anders en ook de zenderpaketten zijn anders.
Lijkt me simpel, UPC zit er , dus zullen de meeste mensen UPC al hebben voor de tv. En aangezien de meeste mensen niet zo snel overstappen, valt er voor Ziggo niet veel te winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frenkya
Heb zelf ook even een mail gestuurt naar ziggo. Hoe meer personen het vragen des te beter toch!?
Net de tv weer teruggezet van onsnet naar upc analoog. Analoog is optisch het beeld van UPC toch echt zo'n 30% beter.
Vind het wel jammer, want zou graag alle diensten van onsnet afnemen. Makkelijker en goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140372

Anoniem: 120071 schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 21:34:
Klopt, die storing bedoelde ik :)
Wat een armoede is het toch bij OnsNet.
Ik weet niet waar je woont maar hier viel gisteren de televisie uit tijdens een toch wel behoorlijk zwaar onweer/regen/wind. Onweer trok weg en twee minuten later deed alles het weer. Ik reken de storing van gisterenavond in ieder geval niet OBN aan. (Verder werkt het ook prima hier alleen Comedy Central heeft lijnen in beeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140372 schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 17:42:
[...]

Ik weet niet waar je woont maar hier viel gisteren de televisie uit tijdens een toch wel behoorlijk zwaar onweer/regen/wind. Onweer trok weg en twee minuten later deed alles het weer. Ik reken de storing van gisterenavond in ieder geval niet OBN aan. (Verder werkt het ook prima hier alleen Comedy Central heeft lijnen in beeld)
Ik woon in Tongelre. Gister was het inderdaad zwaar onweer maar bij een wat minder zware bui is het ook vaak raak hoor dat de hele analoge boel (muv NL1,2,3) eruit klapt!

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 22-07-2009 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140372

Anoniem: 120071 schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 17:46:
[...]

Ik woon in Tongelre. Gister was het inderdaad zwaar onweer maar bij een wat minder zware bui is het ook vaak raak hoor dat de hele analoge boel (muv NL1,2,3) eruit klapt!
Zou kunnen, wij hebben een kleine twee weken OBN.

Ook eens een succesvol serviceverhaal:
Na twee dagen bij ons spontane uitval van de internetverbinding. Na een telefoontje (woensdagavond 20.30) geconstanteerd dat er waarschijnlijk sprake is van een een draadbreuk. Waarschijnlijk donderdag monteur, we zouden gebeld worden. Inderdaad donderdag een telefoontje dat we vrijdagochtend de eerste waren (8.00), monteur vervolgens keurig op tijd. Inderdaad draadbreuk geconstanteerd en de woensdag er op om 8.00 gerepareerd.

Allemaal heel vloeiend geregeld en nergens achterheen hoeven bellen.
Pagina: 1 2 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.