Klopt, gisteravond was het RTV signaal erg slecht met veel storingen. Dit probleem wordt veroorzaakt doordat de sattelietverbinding van Hertzinger gestoord wordt door het onweer. Zolang Hertzinger zijn apperatuur niet upgrade, zal hier niets aan veranderen ben ik bang.
Edit: nvm, opmerking over de startpost, via DM verzonden.
[ Voor 84% gewijzigd door Folie op 23-07-2009 00:06 ]
I can second thatFolie schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 23:58:
Overigens nog een punt voor de startpost: er staat dat je alleen poort 1 kan gebruiken als je ook echt de 100Mbit/s wilt halen. Dit klopt niet, poort 1, 2, en 3 halen deze snelheid ook. Het is puur poort 4 die niet altijd de maximale snelheid haalt.
There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Sterker nog: qua diensten en organisatie komen ONN en OBN beter overeen. Het enige verschil is dat ONN nog een cooperatie is, en een ander modem heeft. ONE heeft zijn eigen organisatie, en ook andere SLA's en dergelijke. Dit is onder andere ook de reden dat ONE nog niet zo lang 100Mbit/s internet aanbied, ook al zorgt Edutel voor de verbinding.JaWSnl schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 00:39:
[...]
Reden waarom Nuenen hier misschien niet bij opgenomen moet zijn is dat het een hele andere modem betreft op sommige plaatsen, maar een deel heeft weer dezelfde modem.
Maar heb je gelijk: er zijn hooguit minieme verschillen tussen ONE/OBN en ONN. Ik stel dus ook voor om het nog toe te voegen... tenzij iemand nog bezwaren kan bedenken
Een deel heeft inderdaad een andere modem, maar ook de website van OBN en ONN zijn vrijwel hetzelfde. De website van ONE is matig kwa indeling.Folie schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 00:16:
[...]
Sterker nog: qua diensten en organisatie komen ONN en OBN beter overeen. Het enige verschil is dat ONN nog een cooperatie is, en een ander modem heeft. ONE heeft zijn eigen organisatie, en ook andere SLA's en dergelijke. Dit is onder andere ook de reden dat ONE nog niet zo lang 100Mbit/s internet aanbied, ook al zorgt Edutel voor de verbinding.
ONE heeft een hele andere grote baas als ik het goed heb. Ik kan er online alleen niet zo veel over vinden. Maar wat mij betreft, zodra iemand uit Nuenen erover twijfelt om een topic te openen, kan het toegevoegd worden. Verrassend genoeg heb ik er alleen nog nooit iemand uit gezien... klein gat
There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Klopt, ONN en OBN hebben dezelfde grote baas. Nem Eindhoven is van een andere gast (weet zijn naam niet precies), en die had een andere visie. Onder andere daarom heeft ONE een aparte helpdesk voor digitale TV, de klantenservice van ONE mag er niets over zeggen... Internet hebben ze gelijkgetrokken met ONN en OBN na een aantal klachten van klanten.
Wat de modems betreft: Alle oorspronkelijke ONN klanten hebben de oude versie. Alleen nog na-aansluitingen hebben de nieuwe versie (DRG500), omdat de oude (die uit twee delen bestaan) niet meer leverbaar waren. Ook levert ONE weer nieuwere versies dan ONN en OBN ( de DRG600).
Wat de modems betreft: Alle oorspronkelijke ONN klanten hebben de oude versie. Alleen nog na-aansluitingen hebben de nieuwe versie (DRG500), omdat de oude (die uit twee delen bestaan) niet meer leverbaar waren. Ook levert ONE weer nieuwere versies dan ONN en OBN ( de DRG600).
Pakweg anderhalf jaar gelezen zat Hertzinger in ieder geval nog verbonden met de Media gateway, of dit nu anders is betwijfel ik. De kwaliteitsproblemen zitten in de eigen apparatuur van Hertzinger. Als het goed is zijn ze wel bezig dit probleem op te lossen, door nieuwe hardware te plaatsen. Echter weet ik niet hoe lang dit duurt, ervaring leert dat dit nog wel even kan duren.Verwijderd schreef op zondag 12 juli 2009 @ 19:24:
Zouden ze er vanaf gekickt zijn dan van de Media gateway? Want ik neem aan als ONE dat op hun site zet dat het ook daadwerkelijk ooit zo is geweest.
Verwijderd
Hoe weet je dat allemaal zo zeker.. Heb je inside info? 
Overigens moet ik wel zeggen dat ik in het begin wel gewoon perfect analoog beeld had! Dus net toen OnsNet Eindhoven draaide en de kastjes in de woningen werden geinstalleerd was de analoge beeldkwaliteit heel netjes. Een grote vooruitgang tegenover UPC. Daarna is het eigenlijk alleen maar bergafwaarts gegaan volgens mij met als hoogtepunt oktober 2008 toen het beeld dramatisch omsloeg naar een heel ander beeldtype. Veeeel en veeeeel onscherper en doffer met kleuruitwazingen/uitzakkingen en noem het maar op. Zo is het nu nog steeds. Ik had toen al meteen het idee: hier is iets van hardware vervangen want dit is een compleet ander beeldtype van veel lagere kwaliteit.
Ik had trouwens op 22 juni nog een mail naar OnsNet Eindhoven gestuurd gezien het mailen naar Hertzinger niet echt veel meer uithaalde had ik het idee. Ik kreeg daar op 2 juli het volgende op terug:
Overigens moet ik wel zeggen dat ik in het begin wel gewoon perfect analoog beeld had! Dus net toen OnsNet Eindhoven draaide en de kastjes in de woningen werden geinstalleerd was de analoge beeldkwaliteit heel netjes. Een grote vooruitgang tegenover UPC. Daarna is het eigenlijk alleen maar bergafwaarts gegaan volgens mij met als hoogtepunt oktober 2008 toen het beeld dramatisch omsloeg naar een heel ander beeldtype. Veeeel en veeeeel onscherper en doffer met kleuruitwazingen/uitzakkingen en noem het maar op. Zo is het nu nog steeds. Ik had toen al meteen het idee: hier is iets van hardware vervangen want dit is een compleet ander beeldtype van veel lagere kwaliteit.
Ik had trouwens op 22 juni nog een mail naar OnsNet Eindhoven gestuurd gezien het mailen naar Hertzinger niet echt veel meer uithaalde had ik het idee. Ik kreeg daar op 2 juli het volgende op terug:
Echter zijn we nu 3 weken verder en ik heb nog geen resultaten gezien. Niet op de site en ook niet per mail.Beste Alexander,
We hebben uw klacht in goede orde ontvangen en willen u middels dit bericht informeren over de stand van zaken omtrent het digitale signaal.
De leverancier van het signaal, de firma Hertzinger, heeft ons geïnformeerd dat de gehele TV keten door een onafhankelijke partij wordt onderzocht. Binnenkort zijn alle resultaten bekend en zullen wij u informeren welke aanpassingen er op stapel staan om de beeldkwaliteit naar een hoger niveau te brengen.
We hopen op uw begrip voor de situatie en doen ons uiterste best om zo snel mogelijk een product te leveren dat naar wens zal werken...
Met vriendelijke groet,
Team Ons Net Eindhoven
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2009 01:45 ]
Als ik het me goed herinner, is er een keer een aanpassing geweest aan de zenderfrequenties, en dat kwam door de aansluiting op de mediagateway. Ik heb altijd al wat slecht beeld gehad, maar dat komt puur door de bekabeling, UPC of ONE maakt hierin geen verschil. Mijn ervaringen zijn ook puur gebaseerd op analoge TV.
Verwijderd
Maar weet je of die aansluiting op de Media Gateway er al in het begin was toen alleen nog analoge TV werd aangeboden? Of is die aansluiting er pas gekomen toen ze met Digitale TV kwamen?
[edit]
nvm.... anderhalf jaar geleden zei je. Dus dat is begin 2008, toen was er nog geen Plus TV bij ONE.
Ik weet iig dat het beeldtype is omgeslagen naar dit huidige slechte beeldtype toen deze storingsmelding op de ONE site stond:
[edit]
nvm.... anderhalf jaar geleden zei je. Dus dat is begin 2008, toen was er nog geen Plus TV bij ONE.
Ik weet iig dat het beeldtype is omgeslagen naar dit huidige slechte beeldtype toen deze storingsmelding op de ONE site stond:
Toen is het beeld dus omgeslagen naar dit onscherpe slechte kwaliteit beeldtype zoals het nu is.Storing TV Zenders
Op dit moment is er sprake van een landelijke storing op het televisienetwerk wat te zoeken is in de verbinding tussen Luxemburg en Hilversum.
Hierdoor wordt het televisiesignaal van Ons Net ernstig verstoord. Blokjesvorming tot complete uitval van de uitzending kan als gevolg hiervan optreden.
Op dit moment wordt er hard gewerkt in Hilversum om dit op te lossen
21 oktober 2008
[ Voor 108% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2009 01:37 ]
Dat was nog voordat er een digitale dienst was, maar alleen een analoge dienst hadden.
[edit]
Je vraag is al beantwoord
[edit]
Je vraag is al beantwoord
[ Voor 18% gewijzigd door Folie op 23-07-2009 01:35 ]
Ik snap niet dat jullie bij naar jullie eigen zeggen zo'n slecht beeld hebben gewoon met de tv daar blijven.
quote:
Storing TV Zenders
Op dit moment is er sprake van een landelijke storing op het televisienetwerk wat te zoeken is in de verbinding tussen Luxemburg en Hilversum.
Hierdoor wordt het televisiesignaal van Ons Net ernstig verstoord. Blokjesvorming tot complete uitval van de uitzending kan als gevolg hiervan optreden.
21 oktober 2008
Dit is dus het signaal via de satteliet. De schotels voor verzending naar de satteliet staan in luxemburg. Via de mediagateway hoeft er niets via luxemburg want gaat rechtreeks van de studio>mediagateway>kabelexploitant>klant
Storing TV Zenders
21 oktober 2008
Dit is dus het signaal via de satteliet. De schotels voor verzending naar de satteliet staan in luxemburg. Via de mediagateway hoeft er niets via luxemburg want gaat rechtreeks van de studio>mediagateway>kabelexploitant>klant
Ik ben ook bij UPC gebleven voor tv, maar krijg op de een of andere manier ook zonder dat ik er voor betaal tv van one. Maar het is wel jammer, want ik ben nu veel duurder uit met een dubbele provider. Zeker als je hd wilt bij upc. Ik hou het dus wel in de gaten met de hoop op verbetering zodat ik alsnog geheel over kan naar ONE (ook tv)PcDealer schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 07:57:
Ik snap niet dat jullie bij naar jullie eigen zeggen zo'n slecht beeld hebben gewoon met de tv daar blijven.
Maar kan me voorstellen dat als je in ontwetendheid geheel bent overgegaan naar ONE door de mooie voorstelling van hun, het lastiger is weer terug te gaan (kosten, weer een jaarcontract bij dig tv) zeker als ze hoop blijven geven. Ik denk als ze zouden aangeven dit is het "take it or leave it" dat de kritische kijkers snel weg zouden zijn.
Ik hoop dat er snel andere aanbieders komen op het ONE netwerk voor tv, die gebruik maken van dvb-c zonder er een eigen draai aan te geven zodat je geen extern kastje meer nodig hebt als je een tv hebt met dvb-c decoder en die de beeldkwaliteit bied zoals upc die momenteel heeft. Beste alla CAI westland, maar ook Ziggo en desnoods UPC zou al een verbetering zijn.
Nog een vraagje. Heeft iemand met digitale tv via het sagem kastje al eens gemeten met een energiemeter hoeveel het kastje verbruikt in standby en tijdens het kijken naar een hd uitzending? Ik weet dat bv het upc dvr kastje alleen in standby modus al ruim 30 watt verbruikt. Simpel gerekend door alleen het kastje al te hebben staan 24uur maal 30watt/1000 maal 365dagen maal 25 cent is toch grofweg zo'n 65 euro per jaar aan energie puur alleen als gevolg van standby. Als het kastje aanstaat wordt het hoger, maar dan krijg je er ook wat voor terug. Dus nog een reden om externe kastjes voor digitale tv onnodig te maken door geheel volgens ded dvb-c standaard uit te zenden cq het netwerk in te richten. Dan is er in elk geval de keuze voor de klant die digitaal wil kijken.
Verwijderd
@PcDealer
De redenen waarom ik nog bij OnsNet zit:
a. Het analoge beeld was in het begin perfect dus ik WEET dat OnsNet het kan. Ik heb het immers zelf gezien toen de boel hier werd aangelegd en van start ging.
b. Teruggaan naar UPC zal een stuk beter analoog beeld gaan opleveren dan nu met OnsNet maar dan zit ik vast aan een jaarcontract terwijl Hertzinger misschien al bezig is om nieuwe hardware te kopen waarna de beeldkwaliteit weer op het oude niveau komt (wat weer een grote verbetering is tegenover het UPC beeld).
Digitale TV bij UPC (en ook bij OnsNet Eindhoven) is voor mij geen optie omdat ik geen achterhaald extern stroomslurpend kastje wil uit de middeleeuwen. Alle nieuwe series van de bekende LCD-TV merken hebben tegenwoordig een DVB-C HD tuner aan boord. Ik koop daarom liever een nieuwe TV (of kijk zolang met mijn huidige die enkel een DVB-C tuner heeft) dan dat ik zo'n duur verouderd extern kastje moet kopen en moet gaan klooien met 2 afstandsbedieningen. Dat is gewoon echt achterhaald en ik wil dat gebruikersgemak daar niet voor inleveren. Nooit niet. Die kabelproviders passen zich maar aan zoals Ziggo dat ook doet met hun aankondiging om CI+ te ondersteunen en Caiway dat doet door helemaal geen encryptie op het basispakket te zetten. En daarbij: Caiway is een kleine provider terwijl Ziggo een grote is. Dus klein of groot, een open model met keuzevrijheid is gewoon mogelijk, ongeacht het aantal leden. Daar zijn Ziggo en Caiway het bewijs van.
c. Ziggo en Caiway bieden geen TV diensten aan in Eindhoven.
Als ik Ziggo of Caiway kon kiezen in Eindhoven was ik wel overgestapt. Bij Ziggo en Caiway kan ik namelijk wel Digitaal kijken met een eigen DVB-C (HD) tuner. Ook is de TV dienst van Ziggo/Caiway per maand opzegbaar in tegenstelling tot UPC waar je een jaarcontract hebt. Bovendien is Ziggo met € 16,25 per maand en Caiway met € 15,45 per maand (analoge+digitale tv incl. een aantal HD zenders waaronder NL1,2,3) een stuk goedkoper dan UPC waar ik bijna 30 euro per maand moet neerleggen voor het goedkoopste digitale TV abonnement met HD zenders erin.
Wat dat betreft baal ik enorm dat ik hier geen Ziggo of Caiway kan nemen. Overigens heb ik gister nog wel een mail terug gehad van Ziggo wat betreft het aanbieden van hun TV dienst in Eindhoven over het UPC netwerk of het OnsNet glasvezelnetwerk:
De redenen waarom ik nog bij OnsNet zit:
a. Het analoge beeld was in het begin perfect dus ik WEET dat OnsNet het kan. Ik heb het immers zelf gezien toen de boel hier werd aangelegd en van start ging.
b. Teruggaan naar UPC zal een stuk beter analoog beeld gaan opleveren dan nu met OnsNet maar dan zit ik vast aan een jaarcontract terwijl Hertzinger misschien al bezig is om nieuwe hardware te kopen waarna de beeldkwaliteit weer op het oude niveau komt (wat weer een grote verbetering is tegenover het UPC beeld).
Digitale TV bij UPC (en ook bij OnsNet Eindhoven) is voor mij geen optie omdat ik geen achterhaald extern stroomslurpend kastje wil uit de middeleeuwen. Alle nieuwe series van de bekende LCD-TV merken hebben tegenwoordig een DVB-C HD tuner aan boord. Ik koop daarom liever een nieuwe TV (of kijk zolang met mijn huidige die enkel een DVB-C tuner heeft) dan dat ik zo'n duur verouderd extern kastje moet kopen en moet gaan klooien met 2 afstandsbedieningen. Dat is gewoon echt achterhaald en ik wil dat gebruikersgemak daar niet voor inleveren. Nooit niet. Die kabelproviders passen zich maar aan zoals Ziggo dat ook doet met hun aankondiging om CI+ te ondersteunen en Caiway dat doet door helemaal geen encryptie op het basispakket te zetten. En daarbij: Caiway is een kleine provider terwijl Ziggo een grote is. Dus klein of groot, een open model met keuzevrijheid is gewoon mogelijk, ongeacht het aantal leden. Daar zijn Ziggo en Caiway het bewijs van.
c. Ziggo en Caiway bieden geen TV diensten aan in Eindhoven.
Als ik Ziggo of Caiway kon kiezen in Eindhoven was ik wel overgestapt. Bij Ziggo en Caiway kan ik namelijk wel Digitaal kijken met een eigen DVB-C (HD) tuner. Ook is de TV dienst van Ziggo/Caiway per maand opzegbaar in tegenstelling tot UPC waar je een jaarcontract hebt. Bovendien is Ziggo met € 16,25 per maand en Caiway met € 15,45 per maand (analoge+digitale tv incl. een aantal HD zenders waaronder NL1,2,3) een stuk goedkoper dan UPC waar ik bijna 30 euro per maand moet neerleggen voor het goedkoopste digitale TV abonnement met HD zenders erin.
Wat dat betreft baal ik enorm dat ik hier geen Ziggo of Caiway kan nemen. Overigens heb ik gister nog wel een mail terug gehad van Ziggo wat betreft het aanbieden van hun TV dienst in Eindhoven over het UPC netwerk of het OnsNet glasvezelnetwerk:
Geachte heer/mevrouw ,
Via de website heeft u onlangs een vraag gesteld.
Op dit moment is de wetgeving over het openstellen van kabelnetwerken nog niet doorgevoerd. Wanneer dit wel het geval is, zal het mogelijk worden om ook in UPC gebied, Ziggo diensten te gaan leveren. Tot die tijd is dit dus niet mogelijk. Ook via het FTTH netwerk in Eindhoven zijn onze diensten nog niet leverbaar.
Hiermee hoop ik u voldoende op de hoogte te hebben gesteld.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2009 23:15 ]
Teruggaan naar UPC zal een stuk beter analoog beeld gaan opleveren dan nu met OnsNet maar dan zit ik vast aan een jaarcontract terwijl Hertzinger misschien al bezig is om nieuwe hardware te kopen waarna de beeldkwaliteit weer op het oude niveau komt (wat weer een grote verbetering is tegenover het UPC beeld).
Er vanuitgaande dat het analoge upc beeld bij jou en mij van gelijke kwaliteit is, moet ik zeggen dat het analoge beeld wat ONE heeft gehad in het begin dan wel heel goed moet zijn geweest. Je kunt je dan afvragen of digitale tv dan nog wel veel toegevoegde waarde heeft wat beeldkwaliteit betreft. Op een 32inch tv vind ik het verschil in beeldkwaliteit tussen upc analoog en digitaal kleiner dan tussen upc analoog en ONE analoog.
Je gaat je dan haast afvragen of ze het analoge beeld niet opzettelijk slechter hebben gemaakt om voor de gemiddelde klant digitale tv aantrekkelijker te maken.
Teruggaan naar UPC zal een stuk beter analoog beeld gaan opleveren dan nu met OnsNet maar dan zit ik vast aan een jaarcontract terwijl Hertzinger misschien al bezig is om nieuwe hardware te kopen waarna de beeldkwaliteit weer op het oude niveau komt (wat weer een grote verbetering is tegenover het UPC beeld).
Er vanuitgaande dat het analoge upc beeld bij jou en mij van gelijke kwaliteit is, moet ik zeggen dat het analoge beeld wat ONE heeft gehad in het begin dan wel heel goed moet zijn geweest. Je kunt je dan afvragen of digitale tv dan nog wel veel toegevoegde waarde heeft wat beeldkwaliteit betreft. Op een 32inch tv vind ik het verschil in beeldkwaliteit tussen upc analoog en digitaal kleiner dan tussen upc analoog en ONE analoog.
Je gaat je dan haast afvragen of ze het analoge beeld niet opzettelijk slechter hebben gemaakt om voor de gemiddelde klant digitale tv aantrekkelijker te maken.
UPC gaat in oktober RTL7 en RTL8 in hd-kwaliteit doorgeven. Ook zal de kabelaar RTL Gemist en, tegen betaling, previews van series via digitale televisie gaan aanbieden. UPC heeft hiertoe een overeenkomst met RTL Nederland gesloten.
Vanaf oktober zal UPC het hd-signaal van RTL7 en RTL8 gaan doorgeven, terwijl RTL4 en RTL5 in de loop van volgend jaar zullen volgen, zo meldt het kabelbedrijf. UPC-klanten dienen echter wel een hd-abonnement af te sluiten om de commerciële zenders in hd te kunnen bekijken. Dit aanvullende abonnement is ook nodig om de drie publieke zenders bij UPC in hd-kwaliteit te kunnen aanschouwen.
Ook zal UPC per oktober RTL Gemist aan de functionaliteit van de UPC Mediabox toevoegen. Verder zal de kabelaar via zijn on-demand-dienst tegen betaling afleveringen van series die nog niet eerder in Nederland door RTL zijn uitgezonden gaan aanbieden. Ook deze preview-mogelijkheid wordt via de Mediabox aangeboden. UPC en RTL hebben verder aangekondigd samen nieuwe diensten voor het digitale televisieplatform van UPC te gaan ontwikkelen. Ook gaan ze gezamenlijk het gebruik van on-demand-diensten promoten.
Vanaf oktober zal UPC het hd-signaal van RTL7 en RTL8 gaan doorgeven, terwijl RTL4 en RTL5 in de loop van volgend jaar zullen volgen, zo meldt het kabelbedrijf. UPC-klanten dienen echter wel een hd-abonnement af te sluiten om de commerciële zenders in hd te kunnen bekijken. Dit aanvullende abonnement is ook nodig om de drie publieke zenders bij UPC in hd-kwaliteit te kunnen aanschouwen.
Ook zal UPC per oktober RTL Gemist aan de functionaliteit van de UPC Mediabox toevoegen. Verder zal de kabelaar via zijn on-demand-dienst tegen betaling afleveringen van series die nog niet eerder in Nederland door RTL zijn uitgezonden gaan aanbieden. Ook deze preview-mogelijkheid wordt via de Mediabox aangeboden. UPC en RTL hebben verder aangekondigd samen nieuwe diensten voor het digitale televisieplatform van UPC te gaan ontwikkelen. Ook gaan ze gezamenlijk het gebruik van on-demand-diensten promoten.
Aan alle Linksys WRT320N eigenaren die deze snelle router gebruiken ivm hun internet glasvezel abonnenment:
http://www.glasvezel.nu/forum/geschikte-routers#comment-289
http://www.glasvezel.nu/forum/geschikte-routers#comment-289
Weet iemand waarom sommige DECT-telefoons het niet doen bij aansluiting op ONE en hoe je dat oplost?
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1361158
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1361158
Verwijderd
Inderdaad, daar heb ik ook al heel vaak aan zitten denken dat dit allemaal opzettelijk is gedaan om digitale TV te pushen. Je zag namelijk duidelijk toen het beeld omsloeg in oktober dat dit een heel ander beeldtype was. Dus niet alleen een stuk doffer/onscherper, maar ook met kleuren die uitzakken naar onder (dat viel me meteen op). Dit is op alle zenders zo dus dit MOET wel iets hardwarematigs zijn wat ze bij Hertzinger hebben veranderd.frenkya schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 09:43:
Digitale TV is bij OnsNet Eindhoven in september 2008 van start gegaan. Dat zal wel vanaf dat begin al niet goed hebben verkocht omdat analoge TV gewoon al heel goed was en omdat het Digitale TV model een ZEER slecht model is. 150 euro voor een STB is voor veel mensen teveel en kijken via een extern kastje met 2 AB's is voor veel mensen ergernis nr.1 bij Digitale TV. Als het analoge beeld al heel goed is zullen weinig mensen die stap willen maken.
Analoge TV was in het begin van zeer goede kwaliteit. Zeer helder en scherp en correct beeld. Ik had zelf ook totaal geen behoefte aan Digitale TV in die tijd. Ik had toen in die periode ook die Sony KDL-32D3000 gekocht en ook daarop zag analoge TV er ook gewoon strak uit. Dat is nu wel anders. Het is niet meer om aan te zien zo blurry, dof, wazig, onscherp beeld met kleuropvulling die beneden objecten uitzakken/uitwazen.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2009 14:16 ]
Heeft OBN een dhcp op MAC-adres? Als ik utp van de pc naar laptop omsteek, krijgt laptop niet automatisch een ip en ook niet als ik ip/netmask/gateway van de pc handmatig invoer.
M.a.w.: hoe krijg ik internet op mijn laptop totdat mijn firewall/router binnen is?
M.a.w.: hoe krijg ik internet op mijn laptop totdat mijn firewall/router binnen is?
Zoals al heel vaak vermeld. Je kunt een ip-release doen voor je de kabel wisselt naar je andere pc. (via command prompt). Als je dat niet doet moet je een uur wachten.PcDealer schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 20:35:
Heeft OBN een dhcp op MAC-adres? Als ik utp van de pc naar laptop omsteek, krijgt laptop niet automatisch een ip en ook niet als ik ip/netmask/gateway van de pc handmatig invoer.
IP release had ik reeds gedaan voor van kabel te wisselenJaWSnl schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 20:52:
[...]
Zoals al heel vaak vermeld. Je kunt een ip-release doen voor je de kabel wisselt naar je andere pc. (via command prompt). Als je dat niet doet moet je een uur wachten.
UIt en aanzetten van modem hielp ook niet.
[ Voor 5% gewijzigd door PcDealer op 30-07-2009 20:57 ]
Modem een keer resetten kan nog, mss dat er een oud mac adres in de poort van je modem is blijven hangen. Uurtje wachten al geholpen?PcDealer schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 20:57:
[...]
IP release had ik reeds gedaan voor van kabel te wisselen
UIt en aanzetten van modem hielp ook niet.
Heb het nu aangepast in de TSFolie schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 23:58:
Edit: nvm, opmerking over de startpost, via DM verzonden.
Bedankt voor de tip
[ Voor 6% gewijzigd door ik222 op 30-07-2009 22:15 ]
Ik vind persoonlijk deze opmerking in de startpost niet zo'n goeie tip:
• Firewall uitschakelen, ook dit kost veel CPU die hard nodig is om 100 Mbit te kunnen routeren.
Het kan wel zo zijn dat dit cpu gebruikt, maar zo'n firewall in de router houdt een hoop tegen.
• Firewall uitschakelen, ook dit kost veel CPU die hard nodig is om 100 Mbit te kunnen routeren.
Het kan wel zo zijn dat dit cpu gebruikt, maar zo'n firewall in de router houdt een hoop tegen.
Als er ook een firewall op je eigen pc draait is het niet nodig om de firewall in de router aan te laten staan. Daarnaast is de belangrijkste vorm van bescherming van een router toch NAT.polson schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 08:44:
Ik vind persoonlijk deze opmerking in de startpost niet zo'n goeie tip:
Een firewall die alle pakketjes inspecteert kost erg veel CPU op je router en heeft daardoor flinke invloed op de internetsnelheid. Uit het oogpunt van optimalisatie kun je hem dus beter uitzetten. Of je hem toch aan wilt laten staan uit het oogpunt van extra veiligheid is een eigen afweging maar het gaat in dat stuk van de TS om optimalisatie.
Hebben andere ook altijd zoveel problemen met de mailserver van OBN?
Ik krijg zovaak "Temporary lookup failure" meldingen en nu zelfs dat de mailserver down is.
Prima dat ze verplichten hun mailservers te gebruiken, maar zorg dan ook dat ze _altijd_ werken als er geen alternatief is!
Het probleem is wel bij ze bekend, maar daar heb ik nu natuurlijk niks aan (en alle andere keren dat het gebeurt).
Overigens geen wachttijden bij de helpdesk (Y)
Edit; de server geeft de melding;
Ik krijg zovaak "Temporary lookup failure" meldingen en nu zelfs dat de mailserver down is.
Prima dat ze verplichten hun mailservers te gebruiken, maar zorg dan ook dat ze _altijd_ werken als er geen alternatief is!
Het probleem is wel bij ze bekend, maar daar heb ik nu natuurlijk niks aan (en alle andere keren dat het gebeurt).
code:
1
| Task 'X - Sending' reported error (0x800CCC6A) : 'Your outgoing (SMTP) e-mail server has reported an internal error. If you continue to receive this message, contact your server administrator or Internet service provider (ISP). The server responded: ?????????????????›??????????????????????????????????‹???????????????????›?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????4??????????????????????????????????????????????4????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????°??????????????????????????????????' |
[ Voor 63% gewijzigd door Bender op 31-07-2009 14:09 ]
Verwijderd
Is inderdaad een bekend probleem. Had het gister ook weer. Af en toe krijg je het scherm van je username/wachtwoord in je mail client om te bevestigen (net of die niet goed zijn) en soms inderdaad gewoon een fout (Temporary problem ....).
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2009 14:15 ]
Heb ik nu dus ookTriloxigen schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 13:30:
Hebben andere ook altijd zoveel problemen met de mailserver van OBN?
code:
1 Task 'X - Sending' reported error (0x800CCC6A) : 'Your outgoing (SMTP) e-mail server has reported an internal error. If you continue to receive this message, contact your server administrator or Internet service provider (ISP). The server responded: ?????????????????›??????????????????????????????????‹???????????????????›?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????4??????????????????????????????????????????????4????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????°??????????????????????????????????'
Staat idd op de statuspagina
Storing dienst e-mail
Momenteel ondervinden wij problemen met onze mailserver: door nog onbekende reden kunt u als klant op sommige momenten geen e-mailberichten versturen. Wij zijn druk doende de oorzaak van deze storing te onderzoeken en op te lossen. Onze excuses voor het ongemak.
[ Voor 11% gewijzigd door VonFoX op 31-07-2009 15:36 ]
Yo.
Bij het nummer van OBN staat een bandje op de lijn dat er problemen zijn met de mail.
Tip:
Controleer of je de mailserver op poort 25 kunt telnetten:
> telnet 88.159.1.212 25
Als je dan een time-out krijgt omdat je niet kunt bereiken kun je beter even bellen en je ondervindingen doorgeven. Als je die wel kunt bereiken gewoon later nog een keer proberen.
Tip:
Controleer of je de mailserver op poort 25 kunt telnetten:
> telnet 88.159.1.212 25
Als je dan een time-out krijgt omdat je niet kunt bereiken kun je beter even bellen en je ondervindingen doorgeven. Als je die wel kunt bereiken gewoon later nog een keer proberen.
Hier lijkt de mail het (traag) weer te doen.
Yo.
De laatste tijd is het echt erg met analoge televisie, telkens valt het signaal voor een seconde weg om vervolgens weer terug te komen. Gisteren tijdens de samenvattingen van het voetbal op Nederland is het minstens 3 keer voorgekomen. Het begint echt irritant te worden en er lijkt ook niet gewerkt te worden aan een oplossing.
Heeft iedereen hier last van?
jep heb ik ook last van, zwaar vervelend inderdaad en soms zomaar alle commerciele zenders op zwart voor onbepaalde tijd... ook zwaar vervelendik222 schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 10:04:
De laatste tijd is het echt erg met analoge televisie, telkens valt het signaal voor een seconde weg om vervolgens weer terug te komen. Gisteren tijdens de samenvattingen van het voetbal op Nederland is het minstens 3 keer voorgekomen. Het begint echt irritant te worden en er lijkt ook niet gewerkt te worden aan een oplossing.
[ Voor 11% gewijzigd door TI_Observer op 02-08-2009 10:19 ]
Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!
Mijn bedoeling is om meer mensen hier een reactie te laten geven als ze dit probleem ook hebben. Dan wil ik OBN mailen en verwijzen naar dit topic.
Het probleem is namelijk al enkele weken aan de gang en er lijkt niets aan gedaan te worden.
Het probleem is namelijk al enkele weken aan de gang en er lijkt niets aan gedaan te worden.
Hier, in Geldrop, nergens last van. Maar ik kijk dan ook geen NED1,2,3 of TMF en t zou vooral op die zenders zijn.ik222 schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 10:04:
Ja volgens mij is het alleen op NED 1, 2 en 3 op de commerciele heb ik het nog nooit gezien... TMF kijk ik ook nooit dus dat weet ik niet.JaWSnl schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 13:02:
[...]
Hier, in Geldrop, nergens last van. Maar ik kijk dan ook geen NED1,2,3 of TMF en t zou vooral op die zenders zijn.
Verwijderd
Klopt Nederland 1,2 en 3 vallen de laatste tijd erg veel terug op de doffere versie (welke van hetzelfde niveau is al RTL, SBS etc). Het analoge beeld stopt dan voor 1 seconden, gaat vervolgens op zwart, waarna er een doffere versie terugkomt (SAT versie). Dan naar een paar seconden gaat het weer op zwart en komt de helderdere versie weer terug. Exact hetzelfde waar ik het hier al over had.
Dit overspringen van de analoge versie van de heldere naar doffere versie hangt volgens mij ook samen met het haperingen/blokjes in de Digitale versies. Zodra je haperingen/blokjes in de Digitale PlusTV versie ziet krijg je volgens mij tegelijk ook die fallback naar de doffere versie bij de analoge Nederland 1, 2 een 3. Deze haperingen in de Digitale versies welke ik ook regelmatig kijk via de DVB-C tuner van m'n TV komen op het moment op dezelfde schaal en tijden voor als het overspringen van heldere naar doffere versie bij Analoog.
Valt mij ook op dat deze problemen altijd 's avonds optreden en heel af ook 's nachts.
Overigens staat er al een tijd een storingsmelding op de site van OBN en ONN welke o.a. betrekking hebben op Nederland 1, 2 en 3:
Overigens heb ik nog steeds geen resultaten gezien waar hier in dit bericht van een maand terug over wordt gesproken:
Wellicht dat meer mensen een mail kunnen gaan sturen.
De aanfluiting met de Televisie dienst duurt nu echt te lang. Ik denk dat we de druk eens op moeten gaan voeren en dit kan alleen als meer mensen naar OBN/ONN/ONE gaan mailen over alle gebreken bij de TV dienst en de slechte kwaliteit die Hertzinger al maanden aan stuk levert.
Het zal best dat zo'n onderzoek lang duurt maar dan moeten ze er maar eens wat meer mensen op gaan zetten. Ik snap niet dat ze dat nu nog niet door hebben. Er lopen op het moment heel veel mensen weg bij OBN/ONN/ONE met name vanwege die slechte TV dienst. Een keertje googlen zegt al genoeg.
Dit overspringen van de analoge versie van de heldere naar doffere versie hangt volgens mij ook samen met het haperingen/blokjes in de Digitale versies. Zodra je haperingen/blokjes in de Digitale PlusTV versie ziet krijg je volgens mij tegelijk ook die fallback naar de doffere versie bij de analoge Nederland 1, 2 een 3. Deze haperingen in de Digitale versies welke ik ook regelmatig kijk via de DVB-C tuner van m'n TV komen op het moment op dezelfde schaal en tijden voor als het overspringen van heldere naar doffere versie bij Analoog.
Valt mij ook op dat deze problemen altijd 's avonds optreden en heel af ook 's nachts.
Overigens staat er al een tijd een storingsmelding op de site van OBN en ONN welke o.a. betrekking hebben op Nederland 1, 2 en 3:
Alleen zou het beter zijn als ze dit corrigeren en erbij zetten dat dit ook betrekking heeft op het analoge signaal. Gezien Nederland 1,2 en 3 analoog dus als primaire bron het PlusTV signaal gebruiken. Zodra hier haperingen in zijn krijg je op een gegeven moment die fallback bij de analoge versies volgens mij.Storing PlusTV
Op dit moment is er via onze digitale televisiedienst (PlusTV) een collectieve storing op de TV kanalen Nederland 1-2-3, TMF en Sterren.nl. Voor u betekent dit dat u deze digitale zenders mogelijk niet goed kunt ontvangen.
Het probleem is bekend en er wordt hard gewerkt aan het oplossen van deze storing.
Overigens heb ik nog steeds geen resultaten gezien waar hier in dit bericht van een maand terug over wordt gesproken:
Dat duurt toch wel erg lang nu, zeker als je kijkt dat we al vanaf OKTOBER 2008 ontzettend slechte analoge beeldkwaliteit hebben. Binnenkort maar weer eens mailen.Beste Alexander,
We hebben uw klacht in goede orde ontvangen en willen u middels dit bericht informeren over de stand van zaken omtrent het digitale signaal.
De leverancier van het signaal, de firma Hertzinger, heeft ons geïnformeerd dat de gehele TV keten door een onafhankelijke partij wordt onderzocht. Binnenkort zijn alle resultaten bekend en zullen wij u informeren welke aanpassingen er op stapel staan om de beeldkwaliteit naar een hoger niveau te brengen.
We hopen op uw begrip voor de situatie en doen ons uiterste best om zo snel mogelijk een product te leveren dat naar wens zal werken...
Met vriendelijke groet,
Team Ons Net Eindhoven
Wellicht dat meer mensen een mail kunnen gaan sturen.
De aanfluiting met de Televisie dienst duurt nu echt te lang. Ik denk dat we de druk eens op moeten gaan voeren en dit kan alleen als meer mensen naar OBN/ONN/ONE gaan mailen over alle gebreken bij de TV dienst en de slechte kwaliteit die Hertzinger al maanden aan stuk levert.
Het zal best dat zo'n onderzoek lang duurt maar dan moeten ze er maar eens wat meer mensen op gaan zetten. Ik snap niet dat ze dat nu nog niet door hebben. Er lopen op het moment heel veel mensen weg bij OBN/ONN/ONE met name vanwege die slechte TV dienst. Een keertje googlen zegt al genoeg.
[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2009 20:41 ]
Heb net naar de samenvatting van het voetbal zitten kijken maar heb nu in dat uur geen enkele overschakeling/onderbreking waargenomen.
Ik heb niks te klagen... dan moet je maar geen NED1,2,3 kijken
bovendien heb ik een relatief kleine digitaal scherm dus analoog heb ik echt niks over te klagen
en tjah vind digitale tv toch te duur door die box, dus heb er ook geen behoefte aan.
Ja sorry hoor maar het heeft weinig nut om twee keer te melden dat je geen probleem hebt omdat je simpelweg niet naar die zenders kijktJaWSnl schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 21:25:
Ik heb niks te klagen... dan moet je maar geen NED1,2,3 kijkenbovendien heb ik een relatief kleine digitaal scherm dus analoog heb ik echt niks over te klagen
en tjah vind digitale tv toch te duur door die box, dus heb er ook geen behoefte aan.

Overigens heb ik het net weer een keer gezien op NED 1...
Het probleem met het telkens omschakelen van signaal op de publieke omroepen is in onderzoek bij Hertzinger.ik222 schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 12:43:
Mijn bedoeling is om meer mensen hier een reactie te laten geven als ze dit probleem ook hebben. Dan wil ik OBN mailen en verwijzen naar dit topic.
Beter dan nix... Wagij...
Verwijderd
En de slechte analoge beeldkwaliteit? Weet je dat ook toevallig hoe het daarmee staat? Is er al iets gepland om die slechte apparatuur te gaan vervangen?Wagij schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 15:31:
[...]
Het probleem met het telkens omschakelen van signaal op de publieke omroepen is in onderzoek bij Hertzinger.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2009 22:34 ]
Verwijderd
Ik deel de mening van velen dat de digitale (maar ook analoge) TV-kwaliteit van ONE zeer slechts is. Ik heb dat al meerdere malen aan ONE laten weten, maar tot nu toe zonder succes.
Enkel weken geleden schreef ik weer:
"Tot op heden niets vernomen over het onderstaande, behalve een bevestiging van ontvangst.
Gisteren heb ik me opnieuw enorm gestoord aan de vele (met name geluids-)haperingen; met spanning keek ik uit naar het muziekprogramma op Nederland 2 om 13.05 (Valery Gergjev … klassieke muziek). Niet om aan te horen. Ik maak gebruik van een LOEWE Hd TV en een BOSE geluidsinstallatie.
Ik had het analoog ook opgenomen en via de videorecorder was het geluid wel beter, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling van digitale TV …..
Ik hoor om me heen steeds meer klachten over beeldstoringen, zowel beeld als geluid.
Nederland 1 is nu in HD beter in het geheel, maar ook daar nog steeds haperingen "
Op 15 juli ontving ik het volgende antwoord:
Geachte heer Wolfs,
Er zijn nog altijd te veel storingen bij digitale. Geluid en beeldstoringen.
Wij hebben afgelopen week een bericht terug gekregen van onze provider Hertzinger. Zij hebben aangegeven dat zij de oorzaak gevonden hebben en dat zij apparatuur besteld hebben ( levertijd plus minus vier weken). Op dit moment kunnen wij niet meer doen dan afwachten.
Omdat wij niet tevreden zijn over de digitale televisie betalen wij de provider niet voor digitale televisie en brengen de digitale televisie niet in rekening bij de consument. We proberen zo voldoende druk uit te oefenen.
Het spijt mij u niet anders te kunnen berichten.
Met vriendelijke groet,
Marcel Jansen
Ben benieuwd ........ maar gelet op alle vorige berichten niet hoopvol gestemd.
Enkel weken geleden schreef ik weer:
"Tot op heden niets vernomen over het onderstaande, behalve een bevestiging van ontvangst.
Gisteren heb ik me opnieuw enorm gestoord aan de vele (met name geluids-)haperingen; met spanning keek ik uit naar het muziekprogramma op Nederland 2 om 13.05 (Valery Gergjev … klassieke muziek). Niet om aan te horen. Ik maak gebruik van een LOEWE Hd TV en een BOSE geluidsinstallatie.
Ik had het analoog ook opgenomen en via de videorecorder was het geluid wel beter, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling van digitale TV …..
Ik hoor om me heen steeds meer klachten over beeldstoringen, zowel beeld als geluid.
Nederland 1 is nu in HD beter in het geheel, maar ook daar nog steeds haperingen "
Op 15 juli ontving ik het volgende antwoord:
Geachte heer Wolfs,
Er zijn nog altijd te veel storingen bij digitale. Geluid en beeldstoringen.
Wij hebben afgelopen week een bericht terug gekregen van onze provider Hertzinger. Zij hebben aangegeven dat zij de oorzaak gevonden hebben en dat zij apparatuur besteld hebben ( levertijd plus minus vier weken). Op dit moment kunnen wij niet meer doen dan afwachten.
Omdat wij niet tevreden zijn over de digitale televisie betalen wij de provider niet voor digitale televisie en brengen de digitale televisie niet in rekening bij de consument. We proberen zo voldoende druk uit te oefenen.
Het spijt mij u niet anders te kunnen berichten.
Met vriendelijke groet,
Marcel Jansen
Ben benieuwd ........ maar gelet op alle vorige berichten niet hoopvol gestemd.
Zet in de agenda om over 5 weken weer te informeren. Eens kijken wat ze dan zeggen. Wel raar dat ze er maanden over doen om de oorzaak te achterhalen.
Ik ben bang dat de digitale (en analoge) kwaliteit pas op niveau zal komen als ze de zenders via de mediagateway full stream gaan doorzetten. Ik vraag me af of Herzinger dit gaat doen. Ik vermoed dat de kwaliteit die UPC bied pas gehaalt gaat worden als er meerdere aanbieders komen. Volgens mij heeft Herzinger geen zin te investeren in kwaliteit/apparatuur en proberen ze er zolang mogelijk mee weg te komen. Digitale tv levert wellicht nu niets op voor hun, maar analoog kennelijk wel. Laat ONE en OBN de betaling hiervan ook maar op hold zetten tot er kwaliteit is of het netwerk gelijk open gooien. Het lijkt me dat juridisch inmiddels toch gesteld kan worden dat Herzinger in gebreke is en het contract opengebroken cq ontbonden moet kunnen worden.
Dit geldt m.i. ook voor de abonnees van OBN/ONE/ONN.frenkya schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 09:49:
Het lijkt me dat juridisch inmiddels toch gesteld kan worden dat Herzinger in gebreke is en het contract opengebroken cq ontbonden moet kunnen worden.
Ik heb zojuist gekeken of OBN nog Plus tv doorberekend. Wat ik gezien heb is dat deze maand gewoon 6.30 (ex btw) afgeschreven wordt.
2x MT Venus 2.0 5.12kWh V153 CT003 V117 15x Enphase IQ7A 15x Junko solar 435wh panels
Heb je een klacht bij ze neergelegd? Wellicht is dat nodig..sdh1981 schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 10:16:
Ik heb zojuist gekeken of OBN nog Plus tv doorberekend. Wat ik gezien heb is dat deze maand gewoon 6.30 (ex btw) afgeschreven wordt.

Met ONE gebeld of er binnenkort meer HD zenders beschikbaar komen. Zij zeggen dat over ong. 3 weken de problemen met het signaal moeten zijn opgelost. Zij verwachten dan ook tegelijkertijd een nieuw aanbod van Hertzinger (meer HD zenders). Hierin is een deadline gesteld.
Hertzinger ook gebeld maar die verwezen me eerst terug naar ONE. Toen ik toch graag iemand wilde spreken bleek de persoon die erover ging (nog 2 weken) met vakantie te zijn.
Ben beniewd
Hertzinger ook gebeld maar die verwezen me eerst terug naar ONE. Toen ik toch graag iemand wilde spreken bleek de persoon die erover ging (nog 2 weken) met vakantie te zijn.
Ben beniewd
Verwijderd
Maar gaat dit nou over het digitale signaal of het analoge? Of over beide?sanderrink schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 11:41:
Met ONE gebeld of er binnenkort meer HD zenders beschikbaar komen. Zij zeggen dat over ong. 3 weken de problemen met het signaal moeten zijn opgelost. Zij verwachten dan ook tegelijkertijd een nieuw aanbod van Hertzinger (meer HD zenders). Hierin is een deadline gesteld.
Ben beniewd
En wat gebeurd er als die deadline niet gehaald wordt? Hangen daar consequenties aan voor Hertzinger?
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2009 12:50 ]
Ik hoop/ denk beide maar dat weet ik niet zeker. Wat betreft de deadline, ja daar hangen consequenties aan vast.Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 12:44:
[...]
Maar gaat dit nou over het digitale signaal of het analoge? Of over beide?
En wat gebeurd er als die deadline niet gehaald wordt? Hangen daar consequenties aan voor Hertzinger?
Ben benieuwdsanderrink schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 10:06:
[...]
Ik hoop/ denk beide maar dat weet ik niet zeker. Wat betreft de deadline, ja daar hangen consequenties aan vast.
Al diverse keren. Herzinger is ook al 2 keer langs geweest en wezen naar mijn bekabeling...frenkya schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 09:28:
[...]
Heb je een klacht bij ze neergelegd? Wellicht is dat nodig..
Signaal op de homebox was 180 volgens de monteur moest hij rond de 200 liggen.
Maar goed vandaag de radiowekker ingeleverd bij OBN Valkenswaard.
Ik heb sinds november plustv maar het is al die tijd bagger geweest. Ik heb ze lang genoeg de kans gegeven om EPG, opnemen en het signaal te verbeteren.
Analoog heb ik nu nog wel, maar die gaat er ook uit als de schotel werkt.
2x MT Venus 2.0 5.12kWh V153 CT003 V117 15x Enphase IQ7A 15x Junko solar 435wh panels
De schotel heb ik ook naar zitten kijken als alternatief.
Echter de aanschaf van de apparatuur kost ontzettend veel geld als je er op 3 televisies naar wilt kijken. Ik kwam alles bij elkaar toch op 900 - 1000 euro uit voor de schotel (met kop geschikt voor 4 aansluitingen) en dan 3 HD receivers.
Echter de aanschaf van de apparatuur kost ontzettend veel geld als je er op 3 televisies naar wilt kijken. Ik kwam alles bij elkaar toch op 900 - 1000 euro uit voor de schotel (met kop geschikt voor 4 aansluitingen) en dan 3 HD receivers.
Verwijderd
Waarom geen upc of ziggo ipv schotel. Kwaliteit is de hoogste momenteel verkrijgbaar. Ik zelf de schotel nog hangen, maar gebruik deze niet meer.
Je moet ook kijken welk gedeelte eenmalige kosten zijn en wat de kosten in 5 jaar bijvoorbeeld zijn, dan zal schotel waarschijnlijk toch goedkoper zijn op termijn.ik222 schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 20:45:
De schotel heb ik ook naar zitten kijken als alternatief.
Dat wat ik noem zijn allemaal eenmalige kosten maar een satteliet abbonnement is ook niet goedkoop (als je bijvoorbeeld ook belgie en de discovery wilt) dus wat dat betreft verdien je die niet snel terug.PcDealer schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 08:51:
[...]
Je moet ook kijken welk gedeelte eenmalige kosten zijn en wat de kosten in 5 jaar bijvoorbeeld zijn, dan zal schotel waarschijnlijk toch goedkoper zijn op termijn.
Over UPC , daar is het gewoon helemaal niet mogelijk op 3 televisies digitaal te kijken. Men wiil maximaal 2 mediaboxen per huishouden leveren. Bovendien bevalt dat model me sowieso niet.
Maar goed dit gaat verder offtopic, kun je nagaan hoe slecht het tv signaal van Hertzinger is als we hier over de alternatieven aan het praten zijn
Lol!ik222 schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 09:17:
[...]
Maar goed dit gaat verder offtopic, kun je nagaan hoe slecht het tv signaal van Hertzinger is als we hier over de alternatieven aan het praten zijn
Verwijderd
Het UPC model is inderdaad grote bagger (net als dat van ONE/OBN/ONN) en ze vragen ook veel meer geld voor alles dan Ziggo.
Mensen die in het Ziggo gebied wonen worden op hun wenken bediend met het flexibele en goedkopere model dat Ziggo hanteert.
Mensen in het UPC die hebben echt zwaar pech want die kunnen geen kant op.. Hoge prijzen voor Digitale Tv, verplichte STB, gesloten model, jaarcontract... noem het maar op.
Wat dat betreft moeten ze de kabel maar snel open gaan stellen want het is hard nodig.
Mensen die in het Ziggo gebied wonen worden op hun wenken bediend met het flexibele en goedkopere model dat Ziggo hanteert.
Mensen in het UPC die hebben echt zwaar pech want die kunnen geen kant op.. Hoge prijzen voor Digitale Tv, verplichte STB, gesloten model, jaarcontract... noem het maar op.
Wat dat betreft moeten ze de kabel maar snel open gaan stellen want het is hard nodig.
Check alexander01Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 12:27:
Het UPC model is inderdaad grote bagger (net als dat van ONE/OBN/ONN) en ze vragen ook veel meer geld voor alles dan Ziggo.
http://www.upc.nl/philips/
Kun je een box kopen voor UPC ontvangst...
Verwijderd
Ik wil geen ontvanger van UPC. Ik wil zelf bepalen welke ontvangers ik gebruik. Namelijk een FloppyDTV voor de PC en de ingebouwde DVB-C tuner van m'n TV. Doordat dat kl*te UPC geen concurrentie heeft in hun gebied kunnen ze heel de boel gesloten en duur houden. Terwijl het Ziggo model gewoon een stuk opener is, goedkoper is en keuzevrijheid bied (zolang je DVB-C ontvanger maar een CI(+) slot heeft). Bovendien zit ik bij Ziggo niet vast aan een jaarcontract wat toch wel prettig is als ik weer zou willen overstappen naar ONE omdat er nieuwe aanbieders op het netwerk komen. Begin volgend jaar zijn die 5 jaar namelijk voorbij dat Hertzinger het alleenrecht heeft om de TV dienst aan te bieden.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2009 13:33 ]
Ik ben redelijk tevreden met UPC. Zag wel laatst dat een on demand pornofilm weer is verhoogd

[ Voor 4% gewijzigd door PcDealer op 08-08-2009 08:47 ]
Verwijderd
Allen,
Graag wil ik mijn reactie achter laten over de aanmeldprocedure van Ons Net Eindhoven (ONE).
Tijdspad:
2-7 Aanvraag via de mail verstuurd inclusief adres en gewenste aansluitdatum (1/8)
17-7 via post ontvangen aanvraagformulier verstuurd met benodigde gegevens
23-7 Ontvangst bevestiging gevraag via de mail --> geen reactie
28-7 Wederom ontvangstbevestiging gevraagd
3-8 Ontvangstbevestiging ontvangen hierin staat dat de aannemer 2 weken voor aansluiting contact met mij opneemt.
We kunnen het gaan hebben over redelijke termijnen van doorlopen ect maar dit was de situatie op 3 aug terwijl ik op 1 augustus al gebruik had willen maken van TV + Internet van OnsNetEindhoven (stadsdeel Woensel Noord). Ik heb een appartement gekocht en de kabel ligt al binnen inclusief 'kastje' maar geen modem.
[Begin mogelijkheid om een lang verhaal te skippen]
Op 4 augustus bel ik naar de klantenservice en verzoek ik het doorgeven van de aansluitdatum aangezien de gewenste datum reeds verstreken is. Na een lang maar keurig verhaal blijkt dat ik de 'de aannemer' moet bellen om een afspraak te maken en dat het buiten de klantenservice om gaat. De dame geeft me een telefoonnummer en ik bel ‘de aannemer’. Voicemail: "Wegens de bouwvak zijn we van 4 augustus tot en met 22 augustus gesloten"o.i.d.. Ik bel de dame van ONE verbaast terug en ze zegt dat ze gewoon werken tijdens de bouwvak maar met minder personeel. Ze zal de aannemer voor mij mailen en daarna mij terug bellen. Ik ga akkoord maar hoor niks meer van ONE.
Ik stuur een mail naar de helpdesk (6 aug 's avonds) met het verzoek om 7 augustus telefonisch contact met mij op te nemen. In deze mail leg ik het bovenstaande uit en vraag waarom ik niks meer van ONE gehoord heb en wanneer ik de aansluiting mag verwachten.
Op vrijdag 7 aug krijg ik per mail een reactie:
Ik stuur een reactie terug (7/8):
Ik ben nog niet tevreden met het antwoord en ik besluit de helpdesk te bellen. Ik leg de situatie uit en ze pakken het direct netjes op. De medewerker legt uit dat het een samenwerkingsverband is en ze niet onderling plannen maar de opdrachten gewoon bij elkaar neerleggen. Ik accepteer dit en na overleg met verschillende collega's komt de medewerker terug met het antwoord dat ik geen aannemer nodig heb. Het project in Woensel-Noord is afgesloten en de aannemer werk nu in Meerhoven. Mijn aanvraag moet bij een "lijnprovider" o.i.d. of bij "de administratie" liggen. Ik kan hier wederom geen contact mee opnemen maar hij zal “de administratie” verzoeken om mij een datum van aansluiting door te geven. Wederom was ONE telefonisch goed bereikbaar.
Vandaag (12/8) besloot ik deze nieuwe ontwikkelingen op de mail te zetten naar ONE en te vragen waarom nu geen aannemer meer nodig is en ik graag nog steeds een aansluitdatum ontvang (aangezien ik voor mij werk echt internet thuis nodig heb). Ik stuur al mijn gegevens nog een keer op en krijg de volgende mail terug.
[Einde mogelijkheid om een lang verhaal te skippen]
Kort mijn gevoel over ONE en een kleine samenvatting
Graag wil ik mijn reactie achter laten over de aanmeldprocedure van Ons Net Eindhoven (ONE).
Tijdspad:
2-7 Aanvraag via de mail verstuurd inclusief adres en gewenste aansluitdatum (1/8)
17-7 via post ontvangen aanvraagformulier verstuurd met benodigde gegevens
23-7 Ontvangst bevestiging gevraag via de mail --> geen reactie
28-7 Wederom ontvangstbevestiging gevraagd
3-8 Ontvangstbevestiging ontvangen hierin staat dat de aannemer 2 weken voor aansluiting contact met mij opneemt.
We kunnen het gaan hebben over redelijke termijnen van doorlopen ect maar dit was de situatie op 3 aug terwijl ik op 1 augustus al gebruik had willen maken van TV + Internet van OnsNetEindhoven (stadsdeel Woensel Noord). Ik heb een appartement gekocht en de kabel ligt al binnen inclusief 'kastje' maar geen modem.
[Begin mogelijkheid om een lang verhaal te skippen]
Op 4 augustus bel ik naar de klantenservice en verzoek ik het doorgeven van de aansluitdatum aangezien de gewenste datum reeds verstreken is. Na een lang maar keurig verhaal blijkt dat ik de 'de aannemer' moet bellen om een afspraak te maken en dat het buiten de klantenservice om gaat. De dame geeft me een telefoonnummer en ik bel ‘de aannemer’. Voicemail: "Wegens de bouwvak zijn we van 4 augustus tot en met 22 augustus gesloten"o.i.d.. Ik bel de dame van ONE verbaast terug en ze zegt dat ze gewoon werken tijdens de bouwvak maar met minder personeel. Ze zal de aannemer voor mij mailen en daarna mij terug bellen. Ik ga akkoord maar hoor niks meer van ONE.
Ik stuur een mail naar de helpdesk (6 aug 's avonds) met het verzoek om 7 augustus telefonisch contact met mij op te nemen. In deze mail leg ik het bovenstaande uit en vraag waarom ik niks meer van ONE gehoord heb en wanneer ik de aansluiting mag verwachten.
Op vrijdag 7 aug krijg ik per mail een reactie:
In de mail spreken ze over 20 werkdagen (=4weken) doorlooptijd excl bouwvak = eind september terwijl mijn verzoek (al dan niet realistisch) 1 augustus was. Verder hebben ze deze datum nooit afgewezen!Uw adres is op 28-07 doorgegeven aan de aannemer, zodat deze uw aansluiting kan inplannen. De aannemer heeft hiervoor 20 werkdagen de tijd. De bouwvak is een vakantie en wordt niet tot werkdagen gerekend, waardoor uw aansluiting na de vakantie door de aannemer zal worden gepland.
De aannemer zal na de bouwvak contact met u opnemen om de datum van aansluiting aan u kenbaar te maken.
Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Ik stuur een reactie terug (7/8):
Hierop volgt direct een mail van ONE (7/8):Ik ben niet tevreden met het antwoord. Afgelopen week heeft de helpdesk van Onsnet aangegeven dat de aannemer ook tijdens de bouwvak doorgaat met werkzaamheden (maar wel met een lagere bezetting). Ik reken op een aansluiting binnen twee weken na vandaag. Verder vind ik het geen probleem om de modem zelf op te hangen.
Zoals hierboven blijkt reageert ONE erg snel en zijn ze telefonisch goed bereikbaar, hiervoor wel mijn complimenten want we hebben wel anders gezien in de kinderjaren van Chello. Ik wens van ONE alleen duidelijkheid over de aansluitdatum en aangezien mijn aanmelding voor de bouwvak ingediend is hadden ONE en de aannemer tijd genoeg om te reageren dat 1/8 niet realistisch is o.i.d..Zoals al reeds aan u aangegeven. De bouwvak is een vakantie en wordt niet tot werkdagen gerekend, waardoor uw aansluiting na de vakantie door de aannemer zal worden gepland.
De aannemer zal na de bouwvak contact met u opnemen om de datum van aansluiting aan u kenbaar te maken.
Ik ben nog niet tevreden met het antwoord en ik besluit de helpdesk te bellen. Ik leg de situatie uit en ze pakken het direct netjes op. De medewerker legt uit dat het een samenwerkingsverband is en ze niet onderling plannen maar de opdrachten gewoon bij elkaar neerleggen. Ik accepteer dit en na overleg met verschillende collega's komt de medewerker terug met het antwoord dat ik geen aannemer nodig heb. Het project in Woensel-Noord is afgesloten en de aannemer werk nu in Meerhoven. Mijn aanvraag moet bij een "lijnprovider" o.i.d. of bij "de administratie" liggen. Ik kan hier wederom geen contact mee opnemen maar hij zal “de administratie” verzoeken om mij een datum van aansluiting door te geven. Wederom was ONE telefonisch goed bereikbaar.
Vandaag (12/8) besloot ik deze nieuwe ontwikkelingen op de mail te zetten naar ONE en te vragen waarom nu geen aannemer meer nodig is en ik graag nog steeds een aansluitdatum ontvang (aangezien ik voor mij werk echt internet thuis nodig heb). Ik stuur al mijn gegevens nog een keer op en krijg de volgende mail terug.
Dus wederom een ander verhaal.Helaas u zult moeten wachten tot na de bouwvak. Onze aannemer is niet werkzaam tijdens deze periode, en voor uw adres moet daadwerkelijk wel meer werk verricht worden, dat door deze partij uitgevoerd dient te worden. Wij laten u via deze weg voor de laatste keer weten, dat uw aansluiting pas na de bouwvak verder operationeel gebracht kan worden.
U bent meerdere malen door ons juist voorgelicht, en de datum maakt onze aannemer pas kenbaar na de bouwvak periode.
[Einde mogelijkheid om een lang verhaal te skippen]
- Telefonische bereikbaarheid; top
- Beantwoorden van mail; snel
- Alle mails worden onpersoonlijke beantwoord "Met vriendelijke groet, Klantservice (...)"
- Via de mail en telefoon een totaal verschillend verhaal
- Vooraf geen afwijzing van aansluitdatum
- Vooraf geen communicatie over doorlooptijden (en bouwvak)
- Geen onderlingen communicatie over planningen
- Geen concrete aansluitdatum tot 2 weken voor moment X
- Wie komt nu mijn kastje hangen, een aannemer, een lijprovider, sinterklaas?
Dat kastje wordt opgehangen door een monteur maar waarschijnlijk zal er ook in de wijkcentrale het een en ander moeten gebeuren. Het zou best kunnen dat daarvoor nog gelast moet worden en ja dat zijn vrij specialistische bedrijven die dat doen en die hebben dus blijkbaar nu bouwvak. Dus dat je tot na de bouwvak moet wachten is op zich niet zo vreemd.
Aangezien ONE (en OBN ook trouwens) op plaatsen nog aan aan het leggen zijn kan ik me ook voorstellen dat er niet meteen tijd gemaakt kan worden voor een na aansluiting dus dat het even duurt is te begrijpen. Een maand lijkt me een redelijke termijn, en dan wordt dat met de vakantie ertussen automatisch 2 maanden.
Het was alleen wel netjes geweest als ze die datum die je vroeg dan direct af hadden gewezen inderdaad.
Aangezien ONE (en OBN ook trouwens) op plaatsen nog aan aan het leggen zijn kan ik me ook voorstellen dat er niet meteen tijd gemaakt kan worden voor een na aansluiting dus dat het even duurt is te begrijpen. Een maand lijkt me een redelijke termijn, en dan wordt dat met de vakantie ertussen automatisch 2 maanden.
Het was alleen wel netjes geweest als ze die datum die je vroeg dan direct af hadden gewezen inderdaad.
[ Voor 7% gewijzigd door ik222 op 12-08-2009 14:46 ]
Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 14:30:
- Telefonische bereikbaarheid; top Dat mag ook wel voor dat abogeld.
- Beantwoorden van mail; snel idem
- Alle mails worden onpersoonlijke beantwoord "Met vriendelijke groet, Klantservice"
- Via de mail en telefoon een totaal verschillend verhaal Zwak, maar graag een ander voorbeeld
- Vooraf geen afwijzing van aansluitdatum
- Vooraf geen communicatie over doorlooptijden (en bouwvak) Bouwvak kan je zelf bedenken
- Geen onderlingen communicatie over planningen Zwak, maar gezien het aantal aansluitingen dat gedaan moet worden ook een hele operatie. Vaag dat daar niets over verteld wordt. Wellicht wordt dat niet medegedeeld aan de eindgebruiker
- Geen concrete aansluitdatum tot 2 weken voor moment X Korte planning
- Wie komt nu mijn kastje hangen, een aannemer, een lijprovider, sinterklaas? Monteur Hertzinger
En we hebben weer de volgende storing met analoge televisie. Dit keer zie je om de seconden in flits in het beeld. Vanmiddag was dit ook al even, toen was het na een paar minuten weer over. Hoop wel dat ze het oplossen voor Nederland - Engeland vanavond.
[ Voor 40% gewijzigd door ik222 op 08-09-2009 19:17 ]
Verwijderd
Ze hebben de Nederland 1, 2 en 3 analoog sinds eergister ook maar permanent op de satelliet versie gezet omdat die helderdere versie steeds problemen had waardoor de boel oversprong naar de satelliet versie. Ik hoop dat als die nieuwe apparatuur geplaatst wordt er een wonder gaat gebeuren, want echt, hoe diep kun je nog zinken als bedrijf. Kwaliteit, stabiliteit, functionaliteit, flexibiliteit.. Het ontbreekt echt aan alle kanten. Echt diep triest gewoon.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2009 19:54 ]
Verwijderd
Ja de monteur van hertzinger komt het modem plaatsen, dat is ook!!!
Als je er niets van weet kan je beter niets zeggen, al kan ik me voorstellen dat het erg stoer overkomt door net te doen of je alles weet.
Het modem wordt geplaatst door de aannemer, deze hebben nu bouwvak.
Vanaf 24-8 gaan zij weer afspraken plannen en zal het modem binnen de kortste keren hangen.
Een formulier invullen met een Wensdatum betekend dat One zal proberen je op deze datum aan te sluiten, garanties worden er nooit gegeven.
Mijn Conclussie:
1 er praten hier erg veel mensen over zaken waar ze niets van weten, beter zouden de zaken die hier besproken worden op feiten berusten.
2 Jammer genoeg worden formulieren ingevuld zonder dat er gelezen wordt wat er nu echt staat vermeld op het formulier.
Wie weet waar je nog meer voor tekent als je het niet eerst leest.
[ Voor 68% gewijzigd door een moderator op 16-08-2009 12:44 . Reden: quote aangepast en wat uitroeptekens weg gehaald, zie je mail voor verdere uitleg. ]
Inderdaad er praten hier mensen die niet weten wat ze roepen.Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 19:46:
Ze hebben de Nederland 1, 2 en 3 analoog sinds eergister ook maar permanent op de satelliet versie gezet omdat die helderdere versie steeds problemen had waardoor de boel oversprong naar de satelliet versie. Ik hoop dat als die nieuwe apparatuur geplaatst wordt er een wonder gaat gebeuren, want echt, hoe diep kun je nog zinken als bedrijf. Kwaliteit, stabiliteit, functionaliteit, flexibiliteit.. Het ontbreekt echt aan alle kanten. Echt diep triest gewoon.
Ik weet niet of je ooit naar nederland 1 2 en 3 via de sat werkelijk gekeken hebt maar hier op een 94cm tv is het beeld gewoon harstikke helder en goed en geen karteltjes rond om de logo's. Ook nederland 1 HD geeft rondweg een perfect plaatje met rond 12000 mb>/sec.
Er praten hier ook mensen die het topic niet hebben gelezenguppjedunnie schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 11:15:
[...]
Inderdaad er praten hier mensen die niet weten wat ze roepen.
Ik weet niet of je ooit naar nederland 1 2 en 3 via de sat werkelijk gekeken hebt maar hier op een 94cm tv is het beeld gewoon harstikke helder en goed en geen karteltjes rond om de logo's. Ook nederland 1 HD geeft rondweg een perfect plaatje met rond 12000 mb>/sec.
Dit gaat namelijk helemaal niet om het bron signaal van de sat maar om het feit dat het analoge signaal wat binnenkomt bij de klanten hier veel last van heeft. Dat dit niet komt door de bron maar door de apparatuur van Hertzinger is al lang bekent en is hier ook al veel vaker gezegd.
Verwijderd
Maar dan quote je Alexander 01?!guppjedunnie schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 11:15:
[...]
Inderdaad er praten hier mensen die niet weten wat ze roepen.
Hij praat over feiten!
Regelmatig meldt hij contact te hebben gehad met ONE en publiceert hij de antwoorden die daarop terug komen hier op het forum.
idd zijn er verschillende streams, hertzinger heeft regelmatig problemen met deze streams en / of het omzetten ervan naar de glasvezel en uiteindelijk de klant.
Als jij goed beeld hebt via de satteliet wil het niet zeggen dat de glasvezelklant ook goed beeld heeft.
Je hebt immers nog te maken met de apparatuur die het signaal om moet zetten.
Verwijderd
Sinds gisteren kan ik weer Nederland 1 Digitaal ontvangen op mijn Sony TV met ingebouwde DVB-C(non-HD) ontvanger. De kwaliteit is weer precies hetzelfde als wat ik voorheen had toen deze zender nog niet op de HD versie was overgezet (dus dezelfde kwaliteit als Nederland 2 en 3).
Betekent dus dat Hertzinger niet meer de HD versie (MPEG-4) doorgeeft maar gewoon weer de SD MPEG2 versie. De zendernaam staat nog wel op Nederland 1 HD en ook in de 303mhz transport stream is niks veranderd kwa zenderindeling. Nog steeds 4 zenders.
Tevens had ik gisteren avond erg veel last van haperingen in het beeld op Nederland 1,2 en 3 digtaal. Dit heb ik vaker gehad, maar dit was af en toe en op een bepaalde tijd. Maar gisteren was het echt de hele avond door. Van die kleine haperingen (blokjes in beeld, stotterend geluid, of beide) om de x seconden of minuten. Zo irritant dat je haast gedwongen bent om over te schakelen naar analoog.
Het is net waar je voorkeur ligt: kijk je liever naar constante haperingen in het digitale signaal of naar de extreem slechte kwaliteit van het analoge signaal
Betekent dus dat Hertzinger niet meer de HD versie (MPEG-4) doorgeeft maar gewoon weer de SD MPEG2 versie. De zendernaam staat nog wel op Nederland 1 HD en ook in de 303mhz transport stream is niks veranderd kwa zenderindeling. Nog steeds 4 zenders.
Tevens had ik gisteren avond erg veel last van haperingen in het beeld op Nederland 1,2 en 3 digtaal. Dit heb ik vaker gehad, maar dit was af en toe en op een bepaalde tijd. Maar gisteren was het echt de hele avond door. Van die kleine haperingen (blokjes in beeld, stotterend geluid, of beide) om de x seconden of minuten. Zo irritant dat je haast gedwongen bent om over te schakelen naar analoog.
Het is net waar je voorkeur ligt: kijk je liever naar constante haperingen in het digitale signaal of naar de extreem slechte kwaliteit van het analoge signaal

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2009 16:46 ]
ik ben er klaar mee, ik ga terug naar UPC... na een jaar proberen ben ik het beu om met een half product opgescheept te zitten.
je kan zeggen wat je wilt over UPC, maar die hebben de zaakjes wel goed voor elkaar. Telefoon en internet blijf ik wel bij onsnet, is anders zo'n hassle..
je kan zeggen wat je wilt over UPC, maar die hebben de zaakjes wel goed voor elkaar. Telefoon en internet blijf ik wel bij onsnet, is anders zo'n hassle..
Ik hoop dat ze snel een andere provider toegang gaan geven tot hun netwerk.
CaiW of Ziggo zou mooi zijn als die ook beschikbaar komen.
Eens, echter gezien hun prijzen heb ik liever Tele2 of ConceptsICT!guppjedunnie schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 11:30:
Sinds een week ofzo heb ik veel ruis op de telefoonlijn; iemand nog meer ?
Yo.
Kan duiden op een kapotte/verkeerde adapter van het modem, iets wat vooral in Tongelre voorkomt.VonFoX schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 08:53:
Sinds een week ofzo heb ik veel ruis op de telefoonlijn; iemand nog meer ?
Speelt het bij alle gesprekken of alleen gesprekken buiten OnsNet? En ruist het ook met een ander toestel rechtstreeks op het modem aangesloten?
Verwijderd
Inderdaad, ik heb het hier zelf ook een keer gehad. Even de adapter van het modem uit het stopcontact gehaald, daarna weer terug erin. En hij deed niks meer.Hulkiedulkie schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 15:40:
[...]
Kan duiden op een kapotte/verkeerde adapter van het modem, iets wat vooral in Tongelre voorkomt.
Bij mijn tante idem dito, moest daar ook een keer de adapter van de stroom af halen. Toen ik hem terug erin deed ie ook niks meer. Echt raar.
Die dingen kunnen ook erg heet worden. Zo heet dat je ze haast niet aan kunt raken. Ik denk dat dat de reden is dat ze ermee ophouden als de stroom eraf is geweest. Wellicht dat ze zo heet kunnen worden omdat er op een of andere manier teveel spanning op heeft gestaan tijdens onweer bijvoorbeeld? Blijft raar vind ik. Ik dacht eerst dat ik een slechte adapter had, maar toen het ook bij mijn tante gebeurde wist ik toch wel zeker dat die 'Sunny' adapters gewoon van slechte kwaliteit zijn.
Je bent er overigens wel aan als die adapter kapot gaat, vooral als het op een Zondag is. In een klap geen internet, telefoon en tv meer. Ik had gelukkig nog 2 no-name 12volt adapters liggen waarbij de eerste 12volt adapter ruis op de telefoonlijn gaf en het internet af en toe weg viel. De 2e 12volt adapter die ik uitprobeerde had dit niet. Klopt dus allemaal wat Hulkiedulkie hierboven zegt.
Je kunt de adapter maar beter zo min mogelijk van de stroom af halen want je weet het maar nooit met die Sunny dingen of dat ze daarna nog werken.
Als je naar OnsNet gaat met de kapotte adapter krijg je wel gewoon een nieuwe mee. Ze weten bij OnsNet dat dit probleem er is, maar gek genoeg geven ze je wel weer diezelfde Sunny adapter mee, in plaats van een ander merk.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2009 23:46 ]
Ik woon in Veldhoven, en al die andere dingen, dat moet ik even testen.Hulkiedulkie schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 15:40:
[...]
Kan duiden op een kapotte/verkeerde adapter van het modem, iets wat vooral in Tongelre voorkomt.
Speelt het bij alle gesprekken of alleen gesprekken buiten OnsNet? En ruist het ook met een ander toestel rechtstreeks op het modem aangesloten?
Yo.
Ik heb nu 2mnd OnsNet (internet en telefonie) en ik ben heel tevreden. De d/l snelheid blijft mooi tegen de 100MBit (getest met speedtest.net) echter de uploadsnelheid blijft een beetje achter met 60-70Mbit.
De communicatie (telefoon en brief en email) en verloop van de glasvezelaansluiting (kabel leggen, modem aansluiten ed) was verder ook prima.
Het enige wat gewoon bagger is en blijft is analoge en digitale tv. Ik ben gewoon bij UPC gebleven met TV.
TV (analoog en digitaal) zijn bij UPC en Ziggo gewoon goed. Ik zou adviseren blijf bij die providers.
In de tussentijd wacht je af wat de ontwikkelingen op TV gebied zijn bij OnsNet en eventueel als de markt open gaat. Ziggo pleaseeee!!
De communicatie (telefoon en brief en email) en verloop van de glasvezelaansluiting (kabel leggen, modem aansluiten ed) was verder ook prima.
Het enige wat gewoon bagger is en blijft is analoge en digitale tv. Ik ben gewoon bij UPC gebleven met TV.
TV (analoog en digitaal) zijn bij UPC en Ziggo gewoon goed. Ik zou adviseren blijf bij die providers.
In de tussentijd wacht je af wat de ontwikkelingen op TV gebied zijn bij OnsNet en eventueel als de markt open gaat. Ziggo pleaseeee!!
[ Voor 6% gewijzigd door JantjeO op 18-08-2009 21:19 ]
Verwijderd
van de OBN site:
Constante haperingen wat resulteert in blokjes in het beeld, haperend geluid of beide.
Toen Nederland 1 nog op de HD versie stond was dit ook 'af en toe' maar nu is het echt permanent. Het is gebeurd nu zeker minimaal 1 keer in de 5 minuten tot meerdere keren in 1 minuut.
Maar sinds ze die hebben teruggezet op de SD versie zijn alle 3 de zenders instabielUpdate 19 augustus 2009
In verband met stabiliteitsproblemen met Nederland 1 HD wordt deze zender tijdelijk niet meer in HD kwaliteit aangeboden maar in SD kwaliteit.

Constante haperingen wat resulteert in blokjes in het beeld, haperend geluid of beide.
Toen Nederland 1 nog op de HD versie stond was dit ook 'af en toe' maar nu is het echt permanent. Het is gebeurd nu zeker minimaal 1 keer in de 5 minuten tot meerdere keren in 1 minuut.
Heb er weinig vertrouwen in dat het ooit goed gaat komen met die prutsers bij Hertzinger...Verwijderd schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 17:18:
van de OBN site:
[...]
Maar sinds ze die hebben teruggezet op de SD versie zijn alle 3 de zenders instabiel![]()
Herzinger is overgenomen door Reggefiber.ik222 schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 17:38:
[...]
Heb er weinig vertrouwen in dat het ooit goed gaat komen met die prutsers bij Hertzinger...
Kan best dat Reggefiber daar eigenaar van is maar Hertzinger is nog steeds een zelfstandig bedrijf voor zover ik weet. Maar dat doet verder ook niet terzake, ze moeten gewoon een degelijk product leveren en wie er dan verder achter zit doet er niet toe.trankilo schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 17:48:
[...]
Herzinger is overgenomen door Reggefiber.
Alleen lukt ze dat al een maand of 8 - 9 niet
[ Voor 7% gewijzigd door ik222 op 19-08-2009 18:36 ]
Ik heb hier al effe niet meer gekeken sinds ik mijn Plus TV (en analoge tv) heb opgezegd in juli. Heb er nog geen moment spijt van gehad nu ik alle ellende hier lees. Bij UPC werkt het allemaal prima.
Verwijderd
Sinds gisterenavond staat er geen signaal meer op de 303mhz transponder. Dus Nederland 1 (HD), 2, 3 en RTL4 Digitaal zijn niet meer te bekijken. Nu is dat nog steeds.
Kan merken dat veel mensen hun PlusTV abo hebben opgezegd
Kan merken dat veel mensen hun PlusTV abo hebben opgezegd
Verwijderd
Klopt, wat later in de middag werkte alles weer. Nederland 1 staat inderdaad weer op de HD versie. En er wordt ook nog iets extra's meegezonden want ik krijg een of ander icoontje in de balk van de zendernaam. Volgens mij is dat een icoon dat er een ondertiteling stream bijzit voor slechthorende ofzo, maar het kan ook iets met de audio stream te maken hebben. Straks eens kijken in de manual van de TV.Verwijderd schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 17:13:
Bij mij werkt het gewoon en ned 1 is weer HD
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2009 20:51 ]
Ik heb inmiddels een tijdelijke router aangesloten: Asus WL-500g.
Verwijderd
Net nog ff digitaal gecheckt. Dat icoon is weg nu. Zal vanmiddag wel iets niet goed hebben gestaan in de PIDs van die zenders ofzo.
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2009 23:58 ]
Waarom zou een aannemer, die de kabel legt, je een modem aanleveren ? Die is geen infrastructuur provider/technieker wel ?Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 09:21:
[...]
Ja de monteur van hertzinger komt het modem plaatsen, dat is ook!!!
Ontopic: we zitten nu ver in de zomer, nog geen najaarsideeën gezien over de rest van Eindhoven. Zal wel weer eind 2010 zijn willen we wat horen over aansluiting aldaar.
EDIT: op internet gezocht OMFG, nu staat er in 2012 in heel Eindhoven

2 jaar uitgesteld, wat de fak
[ Voor 31% gewijzigd door W00fer op 23-08-2009 00:51 ]
Verwijderd
De digitale ontvangst is nog steeds ontzettend beroerd, met name de vele beeld- en geluidstoringen. Ik zit steeds vaker hele programma's maar analoog te bekijken, omdat ik me mateloos erger aan al die storingen. Gisteren was het helemaal te zot, want er liep een hele tijd een tekstbalk mee voor gehoorgestoorden op alle drie de Nederlandse zenders. Onbegrijpelijk dat Ons Net reclame durft te maken voor de digitale TV, je veel laat betalen voor een prullerig kastje, een maar half werkende afstandsbediening en de klanten al acht maanden opzadelt met de ergenis van een slechte ontvangst. Steeds meer hoor ik klachten om me heen en plannen om maar over (terug) te stappen naar b.v. UPC. Daar zit je dan wel met je dure kastje te kijken ......
Verwijderd
Ik kijk de laatste tijd ook meer analoog dan digitaal. Dat gehaper wordt je inderdaad helemaal tureluurs van. Maar analoog is weer niet om aan te zien. Overigens is me nu wel duidelijk wat dat icoon betekendeVerwijderd schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 07:41:
De digitale ontvangst is nog steeds ontzettend beroerd, met name de vele beeld- en geluidstoringen. Ik zit steeds vaker hele programma's maar analoog te bekijken, omdat ik me mateloos erger aan al die storingen. Gisteren was het helemaal te zot, want er liep een hele tijd een tekstbalk mee voor gehoorgestoorden op alle drie de Nederlandse zenders. Onbegrijpelijk dat Ons Net reclame durft te maken voor de digitale TV, je veel laat betalen voor een prullerig kastje, een maar half werkende afstandsbediening en de klanten al acht maanden opzadelt met de ergenis van een slechte ontvangst. Steeds meer hoor ik klachten om me heen en plannen om maar over (terug) te stappen naar b.v. UPC. Daar zit je dan wel met je dure kastje te kijken ......
Ik kreeg trouwens gisteren een briefje door de bus van iemand hier in de buurt die die wekkerradio aanbood voor 125 euro. Betekent volgens mij wel dat er flink wat mensen aan het opzeggen zijn.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2009 14:16 ]
Ja televisie kunnen ze wel mee stoppen als het niet snel beter wordt, volgens mijn stappen namelijk erg veel mensen weer over op UPC of Ziggo daarvoor.
3 weken zijn voorbij, ben benieuwd of ze woord houden. Ga met mijn internet naar tele 2. Voor 2 euro meer 10x sneller (20 mbit 25 euro).sanderrink schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 11:41:
Ben beniewd
Dit topic is gesloten.