OnsBrabantNet / OnsNetEindhoven (Deel I) Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 16 Laatste
Acties:
  • 180.960 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Folie schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 21:28:
Voor 15 euro meer heb je 5x die downloadsnelheid, en 50x die uploadsnelheid ;)
Corectie, 100x die upload snelheid. Tele 2 is namelijk slechts 1Mbit upload (ADSL2+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-05 07:54
Oja, Tele2 heeft maar 1Mbit inderdaad. Tel uit je winst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgende de laatste info van onsneteindhoven is de verwachte oplostijd mbt de problemen bij digitale televisie nu half september geworden. oorspronkelijk zou het probleem al opgelost moeten zijn maar er is een vertraging in de levering van de nieuwe apparatuur...ik w8 nog af tot half september en anders ga ik over naar UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wagij
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-08 23:46
Verwijderd schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 13:31:
Volgende de laatste info van onsneteindhoven is de verwachte oplostijd mbt de problemen bij digitale televisie nu half september geworden. oorspronkelijk zou het probleem al opgelost moeten zijn maar er is een vertraging in de levering van de nieuwe apparatuur...ik w8 nog af tot half september en anders ga ik over naar UPC.
Mag ik vragen waar je deze informatie gevonden hebt? Zie hier niets van terug nl.

Beter dan nix... Wagij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderrink
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-07-2023
En uitbreiding HD zenders? Daar zou nu ook meer over bekend moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En hoe zit het met het kwaliteitsprobleem bij het analoge signaal? Daar toevallig ook iets over gehoord? Dit is al vanaf oktober 2008 van zeer slechte kwaliteit. Zo slecht gewoon dat OnsNet hiervoor eigenlijk geen geld zou mogen doorberekenen totdat de kwaliteit weer zo scherp en strak is zoals het ook in het begin was bij de start van OnsNet. Ik vind het echt buiten alle proporties dat we al bijna een jaar dit bagger signaal aangeleverd krijgen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2009 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 23:14:
[...]

En hoe zit het met het kwaliteitsprobleem bij het analoge signaal? Daar toevallig ook iets over gehoord? Dit is al vanaf oktober 2008 van zeer slechte kwaliteit. Zo slecht gewoon dat OnsNet hiervoor eigenlijk geen geld zou mogen doorberekenen totdat de kwaliteit weer zo scherp en strak is zoals het ook in het begin was bij de start van OnsNet. Ik vind het echt buiten alle proporties dat we al bijna een jaar dit bagger signaal aangeleverd krijgen.
Dat doen ze ook niet, als je je abbo opzegt kun je nog steeds gratis analoog kijken zolang je andere diensten afneemt :+

Nou zullen de meeste mensen (waaronder ik) gewoon netjes daarvoor blijven betalen maar eigenlijk is het wel raar dat dat zo kan.

[ Voor 8% gewijzigd door ik222 op 26-08-2009 23:33 ]

Verwijderd

Net doen of je neus bloedt , en niet alles aan de grote klok hangen , maar mensen individueel in het gelijk stellen is vele malen goedkoper dan het alternatief :als ze hun falen ,wat betreft tv en plus tv ,publiekelijk bekend maken moeten ze alle betrokkenen ook schadeloos stellen; en dat is waarschijnlijk duurder dan dat er een aantal mensen hun tv abbo opzeggen .
Managers zijn er niet om klanten te plezieren , maar om geld in het laatje te brengen op wat voor (vuile ) manier dan ook .
Is dit niet iets voor de ombudsman ?

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 23:14:
[...]

ik222 schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 23:33:
[...]

Dat doen ze ook niet, als je je abbo opzegt kun je nog steeds gratis analoog kijken zolang je andere diensten afneemt :+

Nou zullen de meeste mensen (waaronder ik) gewoon netjes daarvoor blijven betalen maar eigenlijk is het wel raar dat dat zo kan.
Oplossing die ik al eerder aandroeg:
Wikipedia: Opschortingsrecht
Artikel 2

1.Schuldeiser en schuldenaar zijn verplicht zich jegens elkaar te gedragen overeenkomstig de eisen van redelijkheid en billijkheid.

2.Een tussen hen krachtens wet, gewoonte of rechtshandeling geldende regel is niet van toepassing, voor zover dit in de gegeven omstandigheden naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid onaanvaardbaar zou zijn.

http://wetten.overheid.nl...itel1_Afdeling7_Artikel52

[ Voor 18% gewijzigd door PcDealer op 27-08-2009 08:31 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

• Wagij
Nieuw voicemailsysteem

Sinds 26 augustus is er een nieuw voicemailsysteem in gebruik genomen voor alle telefonieklanten van OnsBrabantNet. Het nieuwe voicemailsysteem was noodzakelijk omdat de capaciteit van het oude systeem niet meer toereikend was.

Tevens is de audiokwaliteit van het nieuwe systeem verbeterd. In de toekomst gaan we met dit systeem nieuwe mogelijkheden aanbieden zoals:
• Ontvangen van voicemails per email
• Extern (mobiel) beluisteren van de ingesproken voicemails van de vaste telefoon
• Voicemailindicatie op de telefoon aansturen
• De mogelijkheid tot het instellen van uw voicemail via MijnBrabantNet.

In het gebruik van het nieuwe systeem is niets veranderd. U belt 1233 om uw voicemail te beluisteren. Uw oude voicemails blijven tot 31-12-2009 te beluisteren op het oude systeem door te bellen naar 1238. Door de overgang naar het nieuwe systeem dient u uw welkomstboodschap opnieuw in te spreken. Het overnemen van de welkomsboodschap uit het oude systeem was helaas niet mogelijk omdat het nieuwe systeem gebruik maakt van een ander formaat audio.

Voor meer info over de voicemail, klik http://www.onsbrabantnet....ikel_id=8100&module_id=21

• Hulkiedulkie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-08 01:10
[...]

Voor gebieden waar nog steeds gratis aansluitingen worden gemaakt geldt dit inderdaad, dit is gemakkelijker bij de aanleg. In gebieden waar al enige tijd de huisaansluitingen zijn voltooid en er aansluitkosten in rekening worden gebracht voor nieuwe klanten wordt de CATV glasvezel echt fysiek afgesloten in de wijkcentrale als je geen abonnement hebt.

• ik222
  • Niet online
Hier is nu het netwerk voltooid maar heb laatst nog gezien dat ze ergens gewoon beeld hadden via OBN zonder dat men een televisie abbo had. Was overigens gewoon een test uit nieuwsgierigheid ;)

Maar in principe moet het inderdaad gewoon fysiek af te sluiten zijn aangezien analoge tv via een aparte vezel loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gehoort van iemand bij Edutel - jeweetwel, dat bedrijf dat voor ONE en OBN de klantenservice doet - dat in de tweede week van september eindelijk apparatuur wordt geplaatst bij Hertzinger. Ben benieuwd of dit ook de oplossing zal zijn voor alle storingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Wat is een goede manier om de ping te meten? Heb het idee dat deze hoger is dan een tijd geleden.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Gewoon in opdrachtprompt 100 keer pingen naar een host werkt vrij aardig als je dan het gemiddelde neemt. De vraag is alleen naar waar je de pingen wilt weten? Naar in Nederland gehoste sites (bv tweakers.net) kom ik nu nog steeds op 4ms en dat is altijd zo geweest.

Maar goed pintijden naar het buitenland zijn sowieso hoger, moet zeggen dat ik me daar nooit zo mee bezig heb gehouden dus weet niet of daar iets in veranderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
  • Laatst online: 13-06 15:18
ik222 schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 21:59:
Naar in Nederland gehoste sites (bv tweakers.net) kom ik nu nog steeds op 4ms en dat is altijd zo geweest.
Hier zit ik naar tweakers op een constante ping van ongeveer 6 ms. Dit geldt voor meer nederlandse sites die ik geprobeerd heb net, zoals nu.nl. Maar heej, ik zit hier nog achter een draadloze router, neem aan dat dat ook invloed heeft.

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
JaWSnl schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 09:51:
[...]

Hier zit ik naar tweakers op een constante ping van ongeveer 6 ms. Dit geldt voor meer nederlandse sites die ik geprobeerd heb net, zoals nu.nl. Maar heej, ik zit hier nog achter een draadloze router, neem aan dat dat ook invloed heeft.
Ja dat heeft invloed, en hoe slechter het signaal hoe meer vertraging het geeft. 6ms via draadloos is echter nog steeds gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folie
[...]

Nee hoor, als je je abbo opzegt, dan wordt het signaal gewoon afgekoppeld. Je hebt 2 vezels liggen, 1 voor IP diensten, en 1 voor CATV. Die laatste is gewoon los te koppelen in de centrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Folie schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 19:06:
[...]

Nee hoor, als je je abbo opzegt, dan wordt het signaal gewoon afgekoppeld. Je hebt 2 vezels liggen, 1 voor IP diensten, en 1 voor CATV. Die laatste is gewoon los te koppelen in de centrale.
Ja ik weet prima hoe dat zit, ik geef alleen aan dat het in de praktijk lang niet overal gebeurt is (uit eigen ervaring).

Dat het misschien nu wel alsnog gaat gebeuren nu het netwerk helemaal klaar is zou trouwens best kunnen hoor. Zou ook wel onhandig zijn natuurlijk als ze dat niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien zijn ze er wel niet zo alert op omdat ze weten dat als mensen gaan opzeggen om vervolgens over te stappen naar een analoog signaal van Ziggo of UPC mensen toch niet meer proberen om die troep binnen te krijgen van OnsNet. Die slechte kwaliteit wil je dan echt niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 13:47
En weer ligt de mailserver van OBN plat ;x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van de ONE site:
Emailstoring

In verband met een emailstoring is het mogelijk dat u momenteel problemen ondervind met het ontvangen en verzenden van emails.
Onze afdeling IT is momenteel bezig de storing te onderzoeken en te verhelpen.
Onze excuses voor het ongemak.
Hopelijk wordt hier nu eens goed naar gekeken en voorgoed opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Het lijkt niet alleen de mailserver van OBN te zijn, maar uberhaupt het versturen van mail. Ook als ik andere mailservers (waar ik rechten op heb) gebruik werkt het niet.

Gruwelijk irritant.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ik ben het nu echt zat, dat gezeik met die mailserver. Ik ga een vast IP aanvragen; zo kan ik dan de mail van mijn webhost gebruiken.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wagij schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 14:03:
[...]

Mag ik vragen waar je deze informatie gevonden hebt? Zie hier niets van terug nl.
Info heb ik gekregen naar aanleiding van een klacht.
Mij was bij aanschaf van digitale TV toegezegd dat het midden augustus al zou werken nu zeggen ze 2e week van september.
Als het dan niet opgelost is dan stap ik over naar UPC. Ben het nu echt zat! :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eyz, ik heb teletekst op de meeste zenders opeens....zou het dan toch zo zijn dat ze n toezegging eindelijk waar maken? Ook de storingen moe k zeggen zijn niet meer wat t was...heb gisteravond geen last gehad op Veronica en RTL4...

maar er staat nog niets op de site vermeld...wachten maar rustig af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wagij
Maandag en Dinsdag is er onderhoud geweest voor PlusTV/DigitaleTV aan de headend en zouden er nu geen (minder) storingen meer moeten zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Wagij op 02-09-2009 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 04:00
Ligt het nu aan mij, of is het internet al een tijdje ontzettend sloom? Downloaden gaat snel, maar openen van sites duurt erg lang, zoals bijv. gamekings.nl, hebben jullie dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2009 @ 13:10:
eyz, ik heb teletekst op de meeste zenders opeens....zou het dan toch zo zijn dat ze n toezegging eindelijk waar maken? Ook de storingen moe k zeggen zijn niet meer wat t was...heb gisteravond geen last gehad op Veronica en RTL4...

maar er staat nog niets op de site vermeld...wachten maar rustig af...
RTL4 zat gisteren ook geen encryptie meer op. Kon 'm gewoon bekijken op m'n TV met DVB-C. Teletext deed het inderdaad ook. Sinds vandaag heb ik alleen nog geluid op RTL4. Lijkt erop dat ze nu alleen het video gedeelte versleuteld hebben. Teletext werkt ook nog gewoon. Kwaliteit was hetzelfde als Nederland 1,2,3. Gewoon goed dus maar niet super. Je kunt toch wel duidelijk zien dat het van de satelliet komt omdat het niet haarscherp is en glashelder is. Het is wel redelijk helder en scherp maar duidelijk geen Mediagateway kwaliteit. Vooral bij beelden die niet dichtbij worden opgenomen kom je duidelijk scherpte te kort bij Satelliet. De kleuren zijn soms ook een beetje aan de fletse kant.

Ik heb hier wel eens gelezen dat iemand van de OnsNet Eindhoven Klantenservice heeft gezegd dat het digitale beeld van hoge kwaliteit is en een vergelijk met andere leveranciers met glas kan doorstaan. Dat is dus helemaal niet zo. XMSNet haalt bijv. wel alle Nederlandse zenders van de Media Gateway. Ik lees in het XMSNet topic niks anders als lof over de digitale beeldkwaliteit. Die zou zelfs nog beter zijn dan bij UPC/Ziggo omdat XMSNet niks comprimeert tijdens het 1 op 1 doorgeven van de streams.

Duidelijk voor mij is in ieder geval dat het digitale beeld van PlusTV NIET van hoge kwaliteit is en een vergelijk met andere leveranciers met glas NIET kan doorstaan.

Neemt niet weg dat de Digitale beeldkwaliteit wel gewoon redelijk is en ermee door kan. Zeker in vergelijking met die slecht omgezette analoge troep wat werkelijke niet om aan te zien is. Maar hoge kwaliteit zou ik als OnsNet Eindhoven niet (meer) durven te zeggen en ZEKER NIET bij analoog!

[edit] was deze post

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2009 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Mail is weer plat :(

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

eX0duS schreef op woensdag 02 september 2009 @ 16:47:
Ligt het nu aan mij, of is het internet al een tijdje ontzettend sloom? Downloaden gaat snel, maar openen van sites duurt erg lang, zoals bijv. gamekings.nl, hebben jullie dat ook?
Ja, hier ook. Daarom dacht ik aan hoge pingtijden, maar dat is niet zo.

Yo.

Verwijderd

Ik heb tot op heden nog steeds last van storingen op vooral nederland 1-2-3.
De rest gaat wel beter maar beeld kwaliteit is nog steeds niet top.
Mocht dit de "oplossing" zijn voor alle problemen is dat voor mij niet genoeg en stap ik over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k heb t een beetje bijgehouden, maar ook op ned 1, 2 en 3 geen storingen meer gezien. Alleen met de tour, maar uiteraard was dit n live verbinding, dus daar valt niets over te zeggen....

ik snap niet waar iedereen opeens heen is die hiervoor hele verhalen hebben gepost met slechtere ervaringen? Heeft iedereen nu perfect beeld of hoe zit dat??:o :z 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De meeste van die mensen die hier hun slechte ervaringen hebben gepost hebben inmiddels al opgezegd. Dus echt verassend is het niet dat je nog weinig posts ziet van die mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Maar er zijn er nog genoeg die in dit topic gereageerd hebben en die zien het topic toch echt in hun MyReact. Maar goed, is toch ook wel logisch: je krijgt veel negatieve reacties altijd een slecht idee ervan, want mensen die tevreden zijn reageren minder snel.

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kp1
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-09 15:29

Kp1

Vandaag OBN TV opgezegd, ik ga weer terug naar Ziggo. Reden: een Led TV gekocht en wil nu overstappen op digitaal. Ook het feit dat in de TV direct de smart card (met CI+) gestoken kan worden heeft hierbij meegespeeld, geen extra kastje erbij.
OBN + plus TV is ongeveer even duur als Ziggo digitaal + 1 keuzepakket.
Aangezien de plus TV van OBN nog lang niet is wat het worden moet, toch maar de knoop doorgehakt.
De medewerker van het info centrum OBN kon me geen ongelijk geven en zei zelfs dat Plus TV nog even afgeraden wordt.
Nu nog kijken of Ziggo een terugkeer premie voor me heeft :?

Met internet en telefoon ben ik dik tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me heerlijk om in het Ziggo gebied te wonen. Vooral omdat je dan inderdaad gebruik kan maken van CI+ en dus geen extra kastje meer nodig hebt wat zwaar achterhaald is deze tijd. En Ook alle Nederlandse zenders van de Mediagateway met EPG erbij.

Zolang OnsNet/OnsBrabantNet niet voldoet aan deze 3 punten zal het nooit wat worden gok ik.
Tegen het gebruikersgemak van 1 afstandsbediening + de kwaliteit van de Mediagateway + de luxe van een EPG weegt niks op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 13:47
Bananeman schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 15:39:
Het lijkt niet alleen de mailserver van OBN te zijn, maar uberhaupt het versturen van mail. Ook als ik andere mailservers (waar ik rechten op heb) gebruik werkt het niet.

Gruwelijk irritant.
Ik belde meteen naar de helpdesk omdat het de zoveelste keer was, de HD ging even contact zoeke nmet de technsiche dienst welke zeiden dat er helemaal niks aan de hand was.
Op dat moment kwamen er allemaal telefoontjes binnen, die kerel van de HD zei ook "volgens mij is er wel iets aan de hand want er wordt ineens veel gebeld" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 10:57:
k heb t een beetje bijgehouden, maar ook op ned 1, 2 en 3 geen storingen meer gezien. Alleen met de tour, maar uiteraard was dit n live verbinding, dus daar valt niets over te zeggen....

ik snap niet waar iedereen opeens heen is die hiervoor hele verhalen hebben gepost met slechtere ervaringen? Heeft iedereen nu perfect beeld of hoe zit dat??:o :z 8)7
Ik heb in het verleden ook meerdere keren geklaagd. Het beeld is duidelijk beter geworden en tot op heden geen echte storingen gehad. Ook het geluid is verbeterd, al merkte ik wel dat de volumeinstellingen wat omhoog moesten. Verbetering is ook de teletekst op de commerciele zenders. Slecht blijft de mogelijkheden die worden geboden via de afstandsbediening (geen EPG / correcties beeldgrootte / bladeren op teletekst / geen Duitse en Britse zenders digitaal / enz. enz. ik heb daarover al eerder aan de bel getrokken. Ik hoop dat ook deze zaken worden aangepakt. Gelet op de verbeteringen nu wacht ik nog even met een eventueel overstappen .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of de nieuwe apparatuur nu wel of niet geïnstalleerd is. Bij mij is het nog steeds niet goed. Nog steeds haperingen in het beeld en vooral bij het voetballen vanavond was het echt een drama.niet te kijken via het digitale signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan het me niet voorstellen. Al heb ik zelf de laatste dagen geen haperingen meer opgemerkt (Nederland 2+3). Of het helemaal weg is weet ik niet. Daarvoor heb ik te weinig tv gekeken de laatste dagen. Ik heb iig geen haperingen meer gezien terwijl het eerst toch wel minimaal 1x in de 5 minuten voorkwam. Dat is nu niet meer hier.

Mij lijkt het eerder een tussenoplossing totdat de apparatuur er is. De signaal sterkte op m'n tv is namelijk nog steeds 'middel'. Enkel de 'QAM AGC' staat nu minimaal op 32 's avonds. Dat was eerst altijd 30 in de periode toen het beeld nog zo haperde. Ook RTL4 zit nog steeds niet volledig achter encryptie. Enkel de videostream, maar niet het geluid en teletext. Dit is vast met een reden gedaan. Misschien krijgen ze op die manier tijdelijk wat meer bandbreedte vrij om het signaal wat sterker te maken. Het analoge signaal is overigens ook nog steeds slecht. Volgens mij hangt dit allemaal samen.

Om maar eens wat te gissen:
Het signaal is te zwak (wellicht niet uit de breedbandkastjes, maar daarvoor nog ergens in de keten) waardoor het digitale signaal haperingen vertoond en het analoge signaal dof/wazig/rommelig is.

Dit kan bijvoorbeeld door uitbreiding zijn gekomen. In de periode oktober 2008 dat het analoge beeld zo slecht is geworden waren ze bijvoorbeeld bezig om Woensel aan te leggen. Ik heb dat altijd in m'n achterhoofd gehouden dat dit mogelijk iets te maken heeft gehad met kwaliteitsomslag in die periode.

Uiteraard blijft het allemaal gissen maar uitgaande dat Hertzinger niks aan hun apparatuur heeft veranderd (dat zei een monteur toen die hier het signaal kwam meten) zou dat de meest voor de hand liggende oorzaak zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2009 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor wat het waard is: OBN Best: Plus TV (42", HDMI)

Geen haperingen meer, in het begin lichte lypsync problemen op NL1 (nu weg),

"Init" fase duurt aanzienlijk langer bij schakelen stby -> on

Veel radio kanalen toegevoegd.

Recentelijk nog bij een kennis een UPC decoder op een 42" TV bekeken: meer kanalen, betere EPG, maar de beeldkwaliteit was zeker niet beter. (veel kunstmatige verscherping)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijsklont
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 11:35
Heeft OBN soms ineens een netwerk boost gekregen? Gister waren ineens me download snelheden al hoger dan normaal bij OBN maar als ik nu zelfs op speedtest.net kijk dan kom ik op 159.53 MB/s uit.

Zijn er meer mensen die dit hebben geconstateerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 september 2009 @ 10:32:
Voor wat het waard is: OBN Best: Plus TV (42", HDMI)

Geen haperingen meer, in het begin lichte lypsync problemen op NL1 (nu weg),

"Init" fase duurt aanzienlijk langer bij schakelen stby -> on

Veel radio kanalen toegevoegd.

Recentelijk nog bij een kennis een UPC decoder op een 42" TV bekeken: meer kanalen, betere EPG, maar de beeldkwaliteit was zeker niet beter. (veel kunstmatige verscherping)
Raar, stond de scherpte van de TV zelf niet op max? UPC haalt alles direct van de Mediagateway en ONE/OBN van de satelliet. Dit is op sommige momenten echt duidelijk te zien. UPC zou dus echt wel scherper moeten zijn. En hoe was die UPC decoder aangesloten? Via scart of hdmi?
Ice_Lord schreef op maandag 07 september 2009 @ 14:38:
Heeft OBN soms ineens een netwerk boost gekregen? Gister waren ineens me download snelheden al hoger dan normaal bij OBN maar als ik nu zelfs op speedtest.net kijk dan kom ik op 159.53 MB/s uit.

Als je accurate snelheden wilt dan moet je vooral niet met speedtest.net testen :P

Test hier eens:
http://speedtest.onsbrabantnet.nl/files/1024MByte.bin

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2009 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frenkya
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-08 10:47
Verwijderd schreef op zondag 06 september 2009 @ 22:58:
Ik kan het me niet voorstellen. Al heb ik zelf de laatste dagen geen haperingen meer opgemerkt (Nederland 2+3). Of het helemaal weg is weet ik niet. Daarvoor heb ik te weinig tv gekeken de laatste dagen. Ik heb iig geen haperingen meer gezien terwijl het eerst toch wel minimaal 1x in de 5 minuten voorkwam. Dat is nu niet meer hier.
Nederland 1 HD geeft nog steeds artefacts al lijkt het wel minder geworden. Maar dat kan natuurlijk ook aan de bron Canal Plus via satteliet liggen.
Verwijderd schreef op zondag 06 september 2009 @ 22:58:
Mij lijkt het eerder een tussenoplossing totdat de apparatuur er is. De signaal sterkte op m'n tv is namelijk nog steeds 'middel'. Enkel de 'QAM AGC' staat nu minimaal op 32 's avonds. Dat was eerst altijd 30 in de periode toen het beeld nog zo haperde. Ook RTL4 zit nog steeds niet volledig achter encryptie. Enkel de videostream, maar niet het geluid en teletext. Dit is vast met een reden gedaan. Misschien krijgen ze op die manier tijdelijk wat meer bandbreedte vrij om het signaal wat sterker te maken. Het analoge signaal is overigens ook nog steeds slecht. Volgens mij hangt dit allemaal samen.
Bij mij geeft RTL 4 1/10 seconde geluid en dan valt het geluid weg op een sony tv. Teletext werkt wel en als dit aanstaat heb ik wel geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ice_Lord schreef op maandag 07 september 2009 @ 14:38:

MB/s? Lijkt me sterk ;)

Overigens lijkt het me helemaal sterk als je boven de 100Mbit uitkomt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• promo-1
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-07-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 10:41:
[...]

MB/s? Lijkt me sterk ;)

Overigens lijkt het me helemaal sterk als je boven de 100Mbit uitkomt :P
Volgens mij bedoeld hij Mb/s want zover ik weet is er niet eens HDD die159.53 MB/s weg kan schrijven..
En ik haal hier rond de 7 MB/s (+- 70 Mb/s) up/down met een D-Link DIR-655 router draadloos en met UTP kabel.

[ Voor 2% gewijzigd door promo-1 op 08-09-2009 14:43 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Waarschijnlijk is het gewoon een meetfout. Want zowel 150MB/s als ook 150Mb/s zijn fysiek onmogelijk via de huidige modems. Deze beschikken namelijk maar over een 100Mb/s ethernet poort ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

150 Mb kan k me wel voorstellen, k heb n keer een op een met een server van iemand in Tongelre gedownload en kwam uit op 118,7 Mb/sec ...niet zo nauw kijken:) 8)7

en die d-link 655 router die met utp kabel 7 MB haalt, klopt ook niet helemaal, ff zonder router probiereh zou ik zeggeh...router zou t moeten halen, behalve als de verbinding van buitenaf wordt geknepen uiteraard, maar da zie k nie zo snel gebeuren...oh ja, alle extra software ff uitschakelen als ge bezig bent met n speedtest, ook anti virus... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die "speedtest" lijkt een soort "peak reading" meting te doen, waarbij het gemiddelde een stuk lager kan liggen.

Met m'n DU meter zie ik heel andere dingen als wat ik doorgaans op speedtest zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frenkya schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 09:10:
[...]

Nederland 1 HD geeft nog steeds artefacts al lijkt het wel minder geworden. Maar dat kan natuurlijk ook aan de bron Canal Plus via satteliet liggen.

[...]

Bij mij geeft RTL 4 1/10 seconde geluid en dan valt het geluid weg op een sony tv. Teletext werkt wel en als dit aanstaat heb ik wel geluid
Heb hier gewoon constant geluid zonder dat teletext aanstaat. Zal een verschil in de firmware zijn denk ik hoe de TV ermee omgaat als geen beeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

van de ONE site:
Kwaliteit Digitale Televisie verbeterd
Het lijkt er op dat de problemen met de verminderde kwaliteit van Digitale Televisie zijn opgelost . Onze televisieprovider Hertzinger denkt met de aanpassingen van begin deze week het lek gedicht te hebben en dat daarmee de kwaliteit van het signaal weer is zoals het hoort te zijn. Uiteraard houden we dit nauwgezet in de gaten.

Ook al hebben we geen abonnementsgeld in rekening gebracht, we beseffen dat het geduld van onze leden danig op de proef is gesteld. Dus ook al lag de oorzaak niet bij ons: onze excuses voor het ongemak. We beraden ons nog op het moment dat we zullen starten met het in rekening brengen van het abonnementsgeld. Binnenkort volgt hierover meer informatie.

Bij leden met een abonnement op Eredivisie Live zal vanaf oktober het abonnementsgeld van € 10,95 worden afgeschreven.

4 september 2009
En WEER wordt er geen woord gerept over de analoge kwaliiteit! Als er ergens een dienst onder beeld kwaliteit te lijden heeft is het wel analoge TV! Waarom wordt dit nou niet eens publiekelijk erkend!? Komop zeg OnsNet Eindhoven, doe niet of je neus bloed. Ik heb ook nog steeds geen antwoord op mijn mail die ik op 24 augustus al voor de 2e keer heb verzonden over dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 18:41:
van de ONE site:

[...]

En WEER wordt er geen woord gerept over de analoge kwaliiteit! Als er ergens een dienst onder beeld kwaliteit te lijden heeft is het wel analoge TV! Waarom wordt dit nou niet eens publiekelijk erkend!? Komop zeg OnsNet Eindhoven, doe niet of je neus bloed. Ik heb ook nog steeds geen antwoord op mijn mail die ik op 24 augustus al voor de 2e keer heb verzonden over dit probleem.
Publiekelijke erkenning kon wel eens leiden tot het en masse eisen van schadevergoedingen , dus......
Het selectief beantwoorden van vragen is schering en inslag : ik heb bijvoorbeeld meerdere keren vragen gesteld over de 'backknop' op de afstandsbediening . Volgens de handleiding zou je met deze knop terug moeten kunnen zappen naar een vorige zender , maar dat werkt niet , maar zou wel zo handig zijn !
Op de vraag waarom deze knop niet werkt heb ik nooit een antwoord gehad.

Overigens heb ik alweer volop storingen in de vorm van blauw flitsende horizontale strepen op alle zenders !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 20:17:
[...]

Publiekelijke erkenning kon wel eens leiden tot het en masse eisen van schadevergoedingen , dus......
Het selectief beantwoorden van vragen is schering en inslag : ik heb bijvoorbeeld meerdere keren vragen gesteld over de 'backknop' op de afstandsbediening . Volgens de handleiding zou je met deze knop terug moeten kunnen zappen naar een vorige zender , maar dat werkt niet , maar zou wel zo handig zijn !
Op de vraag waarom deze knop niet werkt heb ik nooit een antwoord gehad.

Overigens heb ik alweer volop storingen in de vorm van blauw flitsende horizontale strepen op alle zenders !
Maar met Digitale TV hebben ze dit wel gedaan door op de ONE/ONN/OBN site te zetten dat er een 'collectieve storing' is. Dat er voor Digitale TV nog niet betaald hoeft te worden gaat ook maar half op want dit geld alleen voor ONE maar niet voor OBN en ONN voor zover ik weet. Al speelt het kwaliteits probleem bij analoge TV al wel veel langer dan het haper probleem bij Digitale TV. Dus de kans op schadevergoedingen is daarbij wel veel groter. En bij analoge TV is er nog geen woord gerept over het kwaliteitsprobleem terwijl dit bij het haper probleem van Digitale TV al vanaf het begin gedaan is.

Maar wat betreft het kwaliteitsprobleem van analoge TV vind ik dat ze er nu echt iets aan moeten gaan doen. Het is mooi geweest, ik wacht al bijna een jaar. Zet de betaling naar Hertzinger maar stop en doe dit netzo lang todat de kwaliteit weer op het niveau is zoals dit was bij de start van OnsNet Eindhoven in Tonglere.

Als er geen geld meer binnenkomt zul je zien dat Hertzinger er ineens wel mee aan de gang gaat, netzo als met Digitale TV.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2009 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook nog steeds problemen met digitale TV van ONE.
Ondanks dat ze aangeven dat de problemen opgelost zouden moeten zijn.
Ik ga morgen een mail sturen dat ik het digitale/analoge abonnement op ga zeggen wegens wanprestatie. Aangezien ik pas een maand lid ben ben ik benieuwd wat ze met de decoder gaan doen.
Ik ga ervoor dat ze mij het bedrag gewoon terugbetalen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frenkya
Ik hoop dat one eens een einddatum (bv 31-12-2009) gaat stellen dat alle problemen opgelost moeten zijn en de kwaliteit op niveau moet zijn, analoog en digitaal en anders schadevergoeding gaat eisen tesamen met verbreking van het contract. Men heeft dan alle gelegenheid gehad. Men is veel te soepel naar Herzinger toe met de klant als dupe en uiteindelijk one zelf. Je gaat haast denken dat er vriendjespolitiek gaande is.

Men heeft gekozen voor een platvorm wat nog vol met kinderziektes zit en er zijn zulke mooie oplossingen zoals ziggo heeft en dan heb je geen traag energieslurpend extern kastje meer nodig als je de juiste tv hebt. In elk geval is er keuzevrijheid. Ach ja, ik denk dat de meeste op dit forum het wel eens zijn met elkaar hoe alles beter zou kunnen. Misschien moeten we eens een petitie overhandigen aan one met de oplossing daarbij. Ik vind dat we als leden van de cooperatie ONE toch wat te zeggen moeten hebben:

Quote from website one:
Ons Net Eindhoven is een coöperatie. Zonder winstoogmerk kopen wij namens onze leden diensten in bij verschillende providers. Want samen, namens iedereen uit de buurt, staan wij een stuk sterker in de onderhandelingen over de prijs en de kwaliteit. Met de inkomsten uit de abonnementen kunnen we namens én voor iedereen in de buurt extra diensten ontwikkelen of inkopen die mensen daadwerkelijk verbinden. Laagdrempelig, analoog en digitaal. Live en in cyberspace.

Momenteel kopen wij namens al onze leden internet- en telefoniediensten in bij Edutel BV en radio & televisie bij Hertzinger Satelliet BV. Eigenaar en exploitant van het glasvezelnetwerk is NEM Eindhoven BV.

Iedereen met een abonnement op een dienst van Ons Net Eindhoven wordt automatisch lid van de vereniging. De coöperatie heeft de toevoeging ‘u.a.’, dat staat voor uitgesloten aansprakelijkheid. Dit betekent dat onze leden nooit aansprakelijk kunnen worden gesteld. U geniet dus alleen van de voordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casparz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:46
frenkya schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 22:01:
Ik hoop dat one eens een einddatum (bv 31-12-2009) gaat stellen dat alle problemen opgelost moeten zijn en de kwaliteit op niveau moet zijn, analoog en digitaal en anders schadevergoeding gaat eisen tesamen met verbreking van het contract. Men heeft dan alle gelegenheid gehad. Men is veel te soepel naar Herzinger toe met de klant als dupe en uiteindelijk one zelf. Je gaat haast denken dat er vriendjespolitiek gaande is.
Ik denk dat er binnen ONE meerdere keren gedacht is over het dumpen van Hertzinger, probleem is alleen dat er niet zo simpel een ander is die deze diensten kan leveren op het netwerk. Waarschijnlijk brengt dat initiële kosten met zich mee (aanschaf aparatuur). En ONE zit niet te wachten op kostenverhogingen (aangezien er nog aardig wat wijken aan te sluiten zijn). Los daarvan nog het feit dat er eigenlijk 2 partijen zijn, ONE en OBN. Welke allebei wel dezelfde diensten leveren, maar niet één organisatie zijn. ONE kan niet zomaar van een ander TV en DTV af gaan nemen, zonder dat OBN hetzelfde doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

casparz schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 23:46:
[...]

Ik denk dat er binnen ONE meerdere keren gedacht is over het dumpen van Hertzinger, probleem is alleen dat er niet zo simpel een ander is die deze diensten kan leveren op het netwerk. Waarschijnlijk brengt dat initiële kosten met zich mee (aanschaf aparatuur). En ONE zit niet te wachten op kostenverhogingen (aangezien er nog aardig wat wijken aan te sluiten zijn). Los daarvan nog het feit dat er eigenlijk 2 partijen zijn, ONE en OBN. Welke allebei wel dezelfde diensten leveren, maar niet één organisatie zijn. ONE kan niet zomaar van een ander TV en DTV af gaan nemen, zonder dat OBN hetzelfde doet.
Ik weet dat ze bij XMSNet Lijbrandt Telecom hebben die Digitale TV verzorgt. Kwaliteit schijnt top te zijn en alle Nederlandse zenders komen rechtstreeks 1 op 1 van de Mediagateway zonder hercodering, compressie of encryptie(!). Het gaat daar wel via IPTV ipv DVB-C, maar de streams encrypten ze niet dus dat houd wel in dat je ze mooi op de pc kan kijken via multicast. Volgens mij hebben ze daar ook al een tijd een EPG en zit RTLgemist en Uitzendinggemist ingebakken in de IPTV ontvanger van XMSNet. Misschien is het een idee voor ONE om eens met deze partij te gaan praten om een open DVB-C model op het glasvezelnetwerk uit te rollen.

Kosten voor apparatuur dat zijn gewoon investeringskosten. Als je massa's klanten wil trekken en goede mond-mond reclame dan pak je de beste apparatuur die je kan krijgen voor het omzetten en versturen van het signaal. Zeker omdat het via de glasvezel gaat en thuis pas bij de mensen wordt omgezet kun je een analoge kwaliteit bereiken waar je U tegen zegt (mits de bron geen compressie heeft) en die nagenoeg gelijk is aan een Digitaal signaal. Zodra je die kwaliteit hebt heb je de kosten er zo weer uit. Ziggo en UPC zijn dan geen alternatief meer.

En waarom zou ONE niet los van OBN een andere weg in kunnen slaan? Door het feit dat het niet één organisatie is kan dat juist wel. Alleen tot nu toe hebben ze dezelfde diensten van dezelfde leveranciers. Het beste zou zijn als zowel ONE en OBN Hertzinger dumpen. Alle 2 tegelijk. Met z'n 2e sta je sterker daarin. Het lijkt mij dat ONE en OBN toch genoeg in hun recht staan om het contract met Hertzinger te kunnen vebreken wegens langdurige wanprestaties.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2009 02:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frenkya
casparz schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 23:46:
[...]

Ik ken niet de exacte afspraken tussen one en herzinger, maar weet wel dat technisch het geen grote investering is om ons aan te sluiten op het ziggo netwerk. Kijkende naar de recente ontwikkelingen betreffende open cai netwerken en de uitspraken die Ziggo daar in deed, hoeft het ook geen duur abonnement te zijn lijkt me. Vraag is echter of Ziggo er voor open zou staan. Ik heb de indruk dat UPC en Ziggo een gentleman agreement hebben niet in elkaars vaarwater te gaan zitten. En dat zou Ziggo dan deels wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 september 2009 @ 00:54:
[...]

En waarom zou ONE niet los van OBN een andere weg in kunnen slaan? Door het feit dat het niet één organisatie is kan dat juist wel. Alleen tot nu toe hebben ze dezelfde diensten van dezelfde leveranciers. Het beste zou zijn als zowel ONE en OBN Hertzinger dumpen. Alle 2 tegelijk. Met z'n 2e sta je sterker daarin. Het lijkt mij dat ONE en OBN toch genoeg in hun recht staan om het contract met Hertzinger te kunnen vebreken wegens langdurige wanprestaties.
Ik deel volledig deze mening en de vele reacties en meningen van anderen. Het wordt hoog tijd dat ONE eens daadwerkelijk wat onderneemt en de klanten daarin betrekt (we zijn toch een Cooperatie? Ik merk daar weining van) en een einddatum stelt voor het oplossen van de vele problemen. De afgelopen week is dan wel het digitale signaal verbeterd (minder storingen) maar de klachtenlijst (van velen) is nog lang niet leeg en we zijn inmiddels bijna een jaar aan het tobben. Ik zou het initiatief van een petitie van harte toejuichen en het stellen van een deadline eveneens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik juich het initiatief voor een petitie van harte toe!

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2009 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor je begint met een petitie moet je er natuurlijk wel voor zorgen dat je klachten gemeld zijn.
Mij valt het op dat er veel mensen op het forum klagen over de kwaliteit van analoge tv.
Analoge tv zal nooit de kwaliteit hebben van digitale tv, voor veel mensen is het moeilijk te accepteren omdat zij al eerder via digitaal tv hebben gekeken.
Analoog is dan altijd een achteruitgang.
Daarnaast worden de tv's steeds groter waardoor elke oneffenheid veel meer opvalt, daarnaast zijn de huidige LCD tv's en dergelijke veel beter geschikt om digitaal beeld weer te geven dan het analoge beeld.

Voor mensen die nu nog problemen hebben met digitale tv:
Kijk eens in het menu onder het kopje settopboxinstellingen, signaalinformatie.
Hier moet een signaalwaarde staan van tussen 90 en 140.
Staat er een hogere waarde neem dan even contact op met de helpdesk.
Bij een lagere waarde zou ik de bekabeling eens nakijken, dit kan door een testkabel te lenen in de informatiecentra. blijft het signaal dan nog te laag kan de helpdesk een monteur sturen.

Wat betreft digitale tv staat nu het volgende op de site obn:

De eerder gemelde verstoringen van de dienst PlusTV zijn opgelost. Door aanpassingen in het ontvangststation is de collectieve storing van de TV kanalen Nederland 1-2-3, TMF en Sterren.nl via onze digitale televisiedienst verholpen.

Door stabiliteitsproblemen hebben we Nederland 1 HD tijdelijk in SD kwaliteit doorgegeven. Vanaf heden geven we deze zender weer door in HD kwaliteit.

Onze excuses voor het ongemak.

Ook kwam ik het volgende bericht tegen:

Wat is er aan de hand?
Sinds begin september ervaren wij dat onze dienst e-mail verminderd beschikbaar is voor u als klant. Daardoor verloopt het ontvangen en verzenden van e-mailberichten trager dan gebruikelijk, met name op momenten (avonduren en weekend) dat veel klanten tegelijk gebruik maken van de dienst. Ook onze webmail-applicatie werkt momenteel trager dan u van ons gewend was.

Onze huidige e-mailvoorziening is 3 jaar geleden ontwikkeld en gebouwd op basis van het toenmalige aantal gebruikers en een prognose van de groei in de daaropvolgende jaren. Inmiddels overstijgt het aantal gebruikers van de dienst de toenmalige prognose ruim. Bovendien ontdekken we nu dat we de e-mailvoorziening niet transparant genoeg hebben ingericht, waardoor we te laat hebben vastgesteld dat de capaciteit niet meer toereikend was voor de huidige groei.

Nu de vakantieperiode ten einde loopt merken we dat het gebruik van de dienst weer flink toeneemt, en worden we helaas geconfronteerd met capaciteitsproblemen die we niet van de ene op de andere dag kunnen verhelpen.

Wat kunnen we op de korte termijn doen?
Sinds de eerste problemen zich hebben aangediend, hebben we diverse aanpassingen in de e-mailvoorziening gedaan om de performance te verbeteren. Helaas is dit niet voldoende gebleken om alle problemen te verhelpen. Deze week staan wederom enkele aanpassingen gepland. Zo wordt o.a. voor 10 september een aantal servers vervangen door servers met een hogere performance. Tevens zal de netwerkcapaciteit zo ver als mogelijk verhoogd worden.

Wat is de structurele oplossing?
Om de problemen structureel te verhelpen, hebben we besloten een compleet nieuwe e-mailvoorziening te ontwikkelen en bouwen. Deze zal een hogere performance en kwaliteit kunnen bieden, terwijl we tevens de transparantie van het systeem kunnen verbeteren. Daarmee kunnen we het gebruik van de capaciteit beter monitoren, en een betere capaciteitsplanning maken richting de toekomst. We voorkomen daarmee een herhaling van de huidige problematiek.

De architectuur van deze nieuwe voorziening is inmiddels bepaald en de benodigde apparatuur is in bestelling. Deze ingrijpende aanpassing heeft onze hoogste prioriteit en we hopen begin oktober de nieuwe e-mailvoorziening in gebruik te kunnen nemen. Wij houden u op de hoogte van de vorderingen, en bieden u onze oprechte excuses aan voor de verminderde kwaliteit van dienstverlening die u nu ervaart.

Er wordt dus echt wel hard gewerkt om problemen op te lossen, jammer genoeg is het blijkbaar niet altijd zo makkelijk als wij hier denken.
Ik wacht nog even af.........

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2009 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem bij mij is het volgende:

Heb hiervoor UPC gehad, digitaal was duidelijk beter dan nu bij ONE.
Het beeld op Ned 01-02-03 blijft nog steeds geregeld flitsen en artifects geven.
Verder heb ik inderdaad een demper bij ONE opgehaald omdat mijn signaal doorvoer op 200 zat.

Als ik de 6 db demper erop zet is het signaal 169
als ik de 12db demper erop zet dan zakt het terug naar de acceptabele waarde van 135 echter op dat moment krijg ik op mijn tv die op de slaapkamer hangt en die uitsluitend analoog beeld heeft storingen op diverse zenders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quote: "Hier moet een signaalwaarde staan van tussen 90 en 140."

Intrigerend..dat vernam ik nog niet eerder.

Ik zit op 170, maar mbv mijn regelbare distributieversterker kan ik die waarde alles maken wat ik wil.
De PlusTV beeldkwaliteit is op het moment prima overigens.

Wat is die signaalsterkte overigens? Rauwe signal level of FEC niveau? Of een mengsel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 september 2009 @ 11:09:
Het probleem bij mij is het volgende:

Heb hiervoor UPC gehad, digitaal was duidelijk beter dan nu bij ONE.
Het beeld op Ned 01-02-03 blijft nog steeds geregeld flitsen en artifects geven.
Verder heb ik inderdaad een demper bij ONE opgehaald omdat mijn signaal doorvoer op 200 zat.

Als ik de 6 db demper erop zet is het signaal 169
als ik de 12db demper erop zet dan zakt het terug naar de acceptabele waarde van 135 echter op dat moment krijg ik op mijn tv die op de slaapkamer hangt en die uitsluitend analoog beeld heeft storingen op diverse zenders...
In jou geval lijkt de kabel die naar boven gaat te veel te dempen.
Wat je kan proberen is een retourggeschikte splitter te halen welke aangesloten wordt dmv f-connectors,.
Je gaat dan recht van het modem naar de splitter en vanuit de splitter rechtstreeks naar boven.
Tussen de splitter en de kabel naar je digibox zet je dan de 12db demper.
Ik verwacjht dat jou probleem dan is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 september 2009 @ 11:28:
Quote: "Hier moet een signaalwaarde staan van tussen 90 en 140."

Intrigerend..dat vernam ik nog niet eerder.

Ik zit op 170, maar mbv mijn regelbare distributieversterker kan ik die waarde alles maken wat ik wil.
De PlusTV beeldkwaliteit is op het moment prima overigens.

Wat is die signaalsterkte overigens? Rauwe signal level of FEC niveau? Of een mengsel?
Een versterker heb je eigenlijk niet snel nodig...
Waar woon je ergens?
In woensel wordt namelijk een vrij hoog signaal doorgegeven en moet hij eerder gedempt worden dan versterkt.
Probeer de versterker er eens tussenuit te halen, wellicht is het signaal dan wel goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik (in Best) split het signaal in ~ 9 richtingen. (TV, Codec, Tuner, HD recorder, en nog wat andere TV's op diverse etages), en dan moet ik wel wat versterken om overal ~ 70 dBuV te halen.
Er zit een regelbare input attenuator in de versterker, dus ik regel het eenvoudig terug.

maar..ik heb dus geen problemen met PlusTV @ 170! Maar ik zal hem voor de "feelgood" factor eens terug regelen naar 140.

(afgezien natuurlijk van het soppige analoge beeld waar iedereen mee zit (bij ziggo veel beter met precies dezelfde outfit))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 september 2009 @ 15:28:
Ik (in Best) split het signaal in ~ 9 richtingen. (TV, Codec, Tuner, HD recorder, en nog wat andere TV's op diverse etages), en dan moet ik wel wat versterken om overal ~ 70 dBuV te halen.
Er zit een regelbare input attenuator in de versterker, dus ik regel het eenvoudig terug.

maar..ik heb dus geen problemen met PlusTV @ 170! Maar ik zal hem voor de "feelgood" factor eens terug regelen naar 140.

(afgezien natuurlijk van het soppige analoge beeld waar iedereen mee zit (bij ziggo veel beter met precies dezelfde outfit))
Ik weet niet wat je bedoeld met soppig beeld,bij mij heb ik dat maar op 1 zender en dat is alleen na 23.00 'savonds, maar de kans is aanwezig dat wanneer je je versterker terugschroeft het analoge beeld ook beter wordt, een te hoog signaal voor analoge tv is namelijk ook niet goed het kans zelfs schade aan je tv veroorzaken!

Voor de duidelijkheid, er zijn mensen ontevreden, maar meer mensen tevreden over het analoge beeld van onsnet.
De mensen die ontevreden zijn in de buurt hebben vaak eerder al digitale tv gehad en dan is analoog een flinke stap terug.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2009 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 september 2009 @ 10:46:
Mij valt het op dat er veel mensen op het forum klagen over de kwaliteit van analoge tv.
Analoge tv zal nooit de kwaliteit hebben van digitale tv, voor veel mensen is het moeilijk te accepteren omdat zij al eerder via digitaal tv hebben gekeken.
Analoog is dan altijd een achteruitgang.
Daarnaast worden de tv's steeds groter waardoor elke oneffenheid veel meer opvalt, daarnaast zijn de huidige LCD tv's en dergelijke veel beter geschikt om digitaal beeld weer te geven dan het analoge beeld.
Wat een onzin! Ben jij toevallig van de ONE klantenservice? Dit soort praatjes houden ze daar ook altijd als mensen hierover bellen. Uw TV is niet geschikt voor analoog etc.. Heb je uberhoupt wel eens analoge TV van ONE/OBN gezien? Dan zie je meteen wat voor troep dat is. Het beeld is dof en rommelig, er zit een zweem/waas overheen, kleuren zijn blurry en de kleuropvulling waast/zakt uit de objecten.

Analoge TV KAN kwa strakheid en helderheid nagenoeg gelijk zijn aan Digitale TV. Met de juiste bronnen, apparatuur en opbouw kun je gewoon een perfect analoog signaal uitsturen wat echt dicht in de buurt komt van het Digitale signaal.

Enkel de aanwezigheid van ruis en mindere kleurbreedte is iets wat je altijd zal houden bij een analoog signaal. Ook de scherpte zal ietjes minder zijn (en dus niet VEEL minder zoals het nu is) maar kwa helderheid en strakheid kan het analoge beeld nagenoeg identiek zijn aan het Digitale. Het is gewoon een kwestie van investeren in goede apparatuur, een goede opbouw en zorgen dat je bronnen 1:1 uit de studio's komen.

Dat TV's steeds groter worden is des te meer een reden om een zo strak mogelijk signaal uit te sturen naar je klanten. Je kunt de TV's niet de schuld geven dat ze het beeld zo accuraat weergeven. Dit legt gewoon bloot dat er in het geval van ONE/OBN grove fouten zijn in de beeld apparatuur. Dit is dus een probleem van ONE/OBN en niet van de LCD-TV's. Die doen gewoon wat ze moeten doen.
Verwijderd schreef op woensdag 09 september 2009 @ 15:34:
[...]

Voor de duidelijkheid, er zijn mensen ontevreden, maar meer mensen tevreden over het analoge beeld van onsnet.
De mensen die ontevreden zijn in de buurt hebben vaak eerder al digitale tv gehad en dan is analoog een flinke stap terug.
Die flinke stap terug is iets wat door Hertzinger wordt veroorzaakt en niet door het analoge signaal op zichzelf! Laat je dat soort onzin niet aanpraten door wie dan ook. Een goed analoog signaal via de glasvezel wat thuis pas wordt omgezet hoeft maar een hele kleine stap terug te zijn!

Vergelijk maar eens naar het analoge en digitale beeld van Ziggo. Het verschil is echt stukken kleiner dan bij ONE. Dit is omdat het analoge beeld van Ziggo gewoon correct is zonder grove beeldfouten. Dit maakt het beeld een stuk strakker en het verschil met een Digitale bron is dan een stuk kleiner.

Kijk anders HIER eens. Directe vergelijking van het analoge beeld van ONE met Ziggo. Kun je precies al die grove beeldfouten van Hertzinger zien.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2009 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Bij plus-tv kunnen de zenders ned 1,2 en 3 wel beter geworden zijn
maar de eurosport zenders zijn op dit moment bar slecht.

De ronde van spanje bijv. kijk ik nu analoog , digitaal aalemaal blokjes.

Zijn er meerdere mensen in dommelen of valkenswaard die hier last van hebben ??

gr,
eppo55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 september 2009 @ 16:37:
[...]

Wat een onzin! Ben jij toevallig van de ONE klantenservice? Dit soort praatjes houden ze daar ook altijd als mensen hierover bellen. Uw TV is niet geschikt voor analoog etc.. Heb je uberhoupt wel eens analoge TV van ONE/OBN gezien? Dan zie je meteen wat voor troep dat is. Het beeld is dof en rommelig, er zit een zweem/waas overheen, kleuren zijn blurry en de kleuropvulling waast/zakt uit de objecten.

Analoge TV KAN kwa strakheid en helderheid nagenoeg gelijk zijn aan Digitale TV. Met de juiste bronnen, apparatuur en opbouw kun je gewoon een perfect analoog signaal uitsturen wat echt dicht in de buurt komt van het Digitale signaal.

.............
Misschien is het toch eens de moeite waard voor je om met kenners te gaan praten die weten wat een tv wel en niet kan bijvoorbeeld.
Ik heb geen klagen over mijn analoge beeld, met upc analoog erlangs zie ik geen verschil.

Nee ik ben niet van de klantenservice maar heb wel een duidelijke mening over hoe het tv signaal nu is.

Het is goed te merken dat er flink gesleuteld word aan de doorgifte en natuurlijk kan dat niet zonder storingen of onderbrekingen.
Leuk om te zien is dat er ook gewerkt wordt aan de digitale radio, de zenders komen goed door, Zonder blokjes!) nu de namen van de zenders nog erbij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 september 2009 @ 17:41:
[...]

Ik heb geen klagen over mijn analoge beeld, met upc analoog erlangs zie ik geen verschil.
Dit bevestigt voor mij het feit dat jij een netzo slecht analoog beeld binnen krijgt van ONE als de rest hier. Het ONE beeld was in het begin bij de start in Tonglere namelijk VEEL scherper en helderder dan dat van UPC. Het analoge signaal van UPC is ook niet veel soeps maar heeft niet van die grove beeldfouten die ONE/Hertzinger nu heeft. Het feit dat jij zegt dat het nagenoeg gelijk is aan het UPC signaal bestestigt de lage kwaliteit van analoge TV bij ONE ipv de hoge kwaliteit die men beloofd:
Waarom is de kwaliteit van analoge televisie via Ons Net Eindhoven hoger?
De kwaliteit van analoge televisie via Ons Net Eindhoven is hoger dan bij andere providers zoals UPC omdat de radio- en televisiesignalen via glasvezel pas bij u thuis worden omgezet in een normaal elektrisch signaal. Dat geeft een scherper beeld, met een goede signaal/ruis verhouding. Waarschijnlijk veel scherper dan u gewend bent.
Verwijderd schreef op woensdag 09 september 2009 @ 17:41:
[...]
Het is goed te merken dat er flink gesleuteld word aan de doorgifte en natuurlijk kan dat niet zonder storingen of onderbrekingen.
Leuk om te zien is dat er ook gewerkt wordt aan de digitale radio, de zenders komen goed door, Zonder blokjes!) nu de namen van de zenders nog erbij!
Dat er flink gesleuteld wordt geld alleen voor het Digitale signaal. Aan analoog wordt niks meer gedaan.

De namen van de radio zenders staan er gewoon bij. Ik heb net even gekeken en het is een Transport Stream met 30 radio zenders die allemaal gewoon netjes een naam hebben. Probeer je STB eens te rebooten/stroom eraf. Waarschijnlijk komen de namen er dan wel bij.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2009 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frenkya
Verwijderd schreef op woensdag 09 september 2009 @ 17:48:
[...]

Dit bevestigt voor mij het feit dat jij een netzo slecht analoog beeld binnen krijgt van ONE als de rest hier. Het ONE beeld was in het begin bij de start in Tonglere namelijk VEEL scherper en helderder dan dat van UPC. Het analoge signaal van UPC is ook niet veel soeps maar heeft niet van die grove beeldfouten die ONE/Hertzinger nu heeft. Het feit dat jij zegt dat het nagenoeg gelijk is aan het UPC signaal bestestigt de lage kwaliteit van analoge TV bij ONE ipv de hoge kwaliteit die men beloofd:
Ik ben het voor het grootste gedeelte eens met Alexander01, maar wil er wel wat aan toevoegen. Mijn eigen ervaring is dat de kwaliteit van het analoge signaal van upc behoorlijk afhankelijk is van waar je woont. In de oudere wijken (waarschijnlijk door de oudere infrastructuur betreffende het laatste deel naar de huizen toe) is het beeld minder dan in nieuwe wijken.
Ik woon zelf in een nieuwbouwwijk en hier is het analoge signaal van upc echt veeeeeeel beter dan dat van one. Het analoge one signaal is een grote blur. Dat van UPC is nog best redelijk naar te kijken, zeker op een kleiner scherm 32 inch of minder. Maar er gaat niets boven de kwaliteit van UPC digital zeker op de hd zenders, ook al is het geen hd opname. De hogere bitrate is dan toch duidelijk zichtbaar.

• casparz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:46
frenkya schreef op woensdag 09 september 2009 @ 09:28:
[...]

Ik ken niet de exacte afspraken tussen one en herzinger, maar weet wel dat technisch het geen grote investering is om ons aan te sluiten op het ziggo netwerk. Kijkende naar de recente ontwikkelingen betreffende open cai netwerken en de uitspraken die Ziggo daar in deed, hoeft het ook geen duur abonnement te zijn lijkt me. Vraag is echter of Ziggo er voor open zou staan. Ik heb de indruk dat UPC en Ziggo een gentleman agreement hebben niet in elkaars vaarwater te gaan zitten. En dat zou Ziggo dan deels wel doen.
Laat ik voorop stellen dat er nooooooit een TV signaal van Ziggo onder de naam van Ons Net op het glas zal komen. Misschien dat in de toekomst Ziggo onder eigen naam op het netwerk gaat, maar daar is niets over te voorspellen. Ziggo heeft geen belang bij het verkopen van zijn diensten onder iemand anders zijn naam, elke derde partij berekend kosten, dus minder geld voor Ziggo. En Ons Net zal zelf de controle willen, zeker na dit fiasco met Hertzinger.

Dan even op Alex reageren:

Lijbrandt heeft inderdaad een fantaschtisch pakket aan diensten, en nu ze van XMS zijn profiteerd iedereen met een XMS glasvezeltje daar van. Reden dat ik niet verwacht dat ze zomaar op ONE glas komen (en zeker geen OBN) is dat XMS een rechtstreekse concurrent van Edutel is (leverancier van alles behalve (D)TV). Misschien dat het er ooit komt, maar helaas lijkt dat me onwaarschijnlijk. Als ONE echter de belofte van IP-tv waarmaakt zal het mooi zijn als dat van Lijbrandt zou komen...

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ik heb nu OpenDNS ingesteld; kijken of dat iets kan doen aan de 'traagheid' die ik onderbind bij het surfen. Downloaden gaat supersnel, maar sites openen niet zo.

Yo.

• ik222
  • Niet online
VonFoX schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 08:51:
Ik heb nu OpenDNS ingesteld; kijken of dat iets kan doen aan de 'traagheid' die ik onderbind bij het surfen. Downloaden gaat supersnel, maar sites openen niet zo.
Ik moet zeggen dat ik totaal geen last heb van traagheid bij het surfen. Zowel met de DNS servers van OpenDNS als met de standaard OBN servers gaat het surfen gewoon uitstekend.

Verwijderd

Heb hier ook geen last (gehad) met surfen. Als ik ergens super tevreden mee ben dan is het wel met het internet. Ik heb hier nog nooit problemen mee gehad in al die jaren tijd. Altijd stabiel als een huis zowel met surfen als andere dingen. Ik haal ook op elk moment van de dag 11.2 mb/sec. Ik denk dat zulke hoge kwaliteit internet voor zo'n lage prijs echt uitzonderlijk is in de wereld. In Zweden hebben ze al langer van zulke snelheden maar volgens mij zijn die kwa snelheid bij lange na niet zo stabiel als hier. Hier kun je gewoon echt op elk moment van de dag de 11.2 mb/sec. halen.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2009 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na de aankondiging op de site van ONE dat het probleem met digitale tv opgelost zou moeten zijn zie ik inderdaad een verschil met een week geleden. De problomen met het vast hangen van het beeld zijn duidelijk minder geworden.

Echter zijn ze nog niet helemaal weg. en heb ik nog wel een aantal keer last gehad van artifacts vanavond bij studiosport heb ik er tijdens elke wedstrijd wel last van gehad.

Zou dit een probleem blijven zolang ONE bij hertzinger blijft?
Ik vind het echt heel erg irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 september 2009 @ 20:19:
Na de aankondiging op de site van ONE dat het probleem met digitale tv opgelost zou moeten zijn zie ik inderdaad een verschil met een week geleden. De problomen met het vast hangen van het beeld zijn duidelijk minder geworden.

Echter zijn ze nog niet helemaal weg. en heb ik nog wel een aantal keer last gehad van artifacts vanavond bij studiosport heb ik er tijdens elke wedstrijd wel last van gehad.

Ik gok van wel. Hertzinger is niet het type bedrijf dat ingrijpende maatregelen kan/wil nemen. Dat hebben ze wel bewezen met analoge TV. Die kwaliteit is al bijna een jaar om te janken ondanks dat ik al vanaf november met ze aan het mailen ben over wat er fout is in het beeld. Ik zie geen reden waarom de problemen bij digitale TV ook niet zo door blijven gaan. Ik weet niet waar je woont, maar als je in het Ziggo gebied woont dan zou ik vandaag de TV nog opzeggen en overstappen op Ziggo. Gezien Ziggo per maand opzegbaar is kun je altijd weer snel overstappen naar ONE als ze een andere TV leverancier hebben die wel kwaliteit kan leveren.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2009 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 september 2009 @ 20:19:

Zit je signaal waarde nu tussen de 90 en 140?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja die zit nu op 114.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeO
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 09:54
@Icelord:

mbt snelheidverhogingen op 7 sept. Ik benchmark mijn verbinding elke 3 uur met een speciaal gemaakt scriptje en dit is de log van 7 sept met mijn WRT320N (firmware 1.03):

ma 07-09-2009 8:00:26,07
[10494]08:01:12 (11.13 MB/s) - `512MByte.bin' saved [536870912/536870912]

--------------------

ma 07-09-2009 11:00:00,26
[10494]11:00:46 (11.13 MB/s) - `512MByte.bin' saved [536870912/536870912]

--------------------

ma 07-09-2009 14:00:00,34
[10494]14:00:47 (10.89 MB/s) - `512MByte.bin' saved [536870912/536870912]

--------------------

ma 07-09-2009 17:00:00,40
[10494]17:00:47 (11.13 MB/s) - `512MByte.bin' saved [536870912/536870912]

--------------------

ma 07-09-2009 20:00:00,51
[10494]20:00:47 (11.13 MB/s) - `512MByte.bin' saved [536870912/536870912]

--------------------

ma 07-09-2009 23:00:00,28
[10494]23:00:46 (11.13 MB/s) - `512MByte.bin' saved [536870912/536870912]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderrink
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-07-2023
Verwijderd schreef op zondag 13 september 2009 @ 21:20:
[...]

Ik gok van wel. Hertzinger is niet het type bedrijf dat ingrijpende maatregelen kan/wil nemen. Dat hebben ze wel bewezen met analoge TV. Die kwaliteit is al bijna een jaar om te janken ondanks dat ik al vanaf november met ze aan het mailen ben over wat er fout is in het beeld. Ik zie geen reden waarom de problemen bij digitale TV ook niet zo door blijven gaan. Ik weet niet waar je woont, maar als je in het Ziggo gebied woont dan zou ik vandaag de TV nog opzeggen en overstappen op Ziggo. Gezien Ziggo per maand opzegbaar is kun je altijd weer snel overstappen naar ONE als ze een andere TV leverancier hebben die wel kwaliteit kan leveren.
Vrienden van mij hebben Ziggo, die hebben ook om de haverklap artifacts.

Heb vorige week ONE weer gebeld hoe het zit met uitbreiding HD zenders. Ze wisten niks meer van de uitspraak die ze eerder hadden gedaan 'half september moeten de storingen zijn opgelost en verwachten we teven een voorstel van Hertzinger w.b. uitbreiding HD zenders (ultimatum). Nu zeggen ze bij ONE; uitbreiding zenders heeft onze prioriteit. Eerst willen ze deze week een aantal SD zenders toevoegen. Daarna z.s.m. ned 2,3 HD + andere HD zenders zoals Nat. Geog. HD. Ik ben benieuwd?! Als ze voor ned 2,3 HD al zoveel tijd nodig hebben (zitten voor hen volgens mij geen kosten aan verbonden) dan houd ik me hart vast als RTL en SBS dit najaar in HD gaan uitzenden. Dan kunnen we waarschijnlijk tot 2012 wachten voordat die zenders eindelijk worden toegevoegd.

Ik voel me nog steeds misleid. Toen ik digitale t.v. + decoder bij ONE bestelde ging ik uit van de info op hun website die er nog steeds staat:
Quote;
En de zenders die beschikbaar komen in HD kwaliteit sturen we ook zo door, voor dezelfde abonnementsprijs. Als we starten zijn dat er twee, maar dat zullen er snel meer worden, zonder extra kosten. De Nederlandse publieke omroepen en ook de VRT hebben al aangekondigd in HDTV uit te gaan zenden.
Hier heb ik ze wederom op aangesproken. Als het een geldkwestie is intruduceren ze maar een HD plus pakket tegen meerkosten dat interesseert me niet. Hun HD aanbod t.o.v. UPC is lachwekkend. |:(
Zucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ze Nederland 2 en 3 niet in HD door kunnen geven komt gewoon omdat ze nog steeds geen directe verbinding met de Mediagateway geregeld hebben. Alles wordt nog steeds van de satelliet gehaald en Canaal Digitaal zend alleen nog Nederland 1 in HD door. Dat is ook HET ultieme bewijs dat er gewoon geen verbinding met de Mediagateway is bij Hertzinger. Anders hadden ze Nederland 2 en 3 allang op de HD versies gezet.

De kwaliteit waar iedereen naar zit te kijken via die Wekkerradio is dus gewoon satelliet kwaliteit. Niet dat dat slechte kwaliteit is, maar de hoogst mogelijke kwaliteit (zoals bij XMSNet/Lijbrandt) is het zeker niet! Dat zie je ook duidelijk terug in de scherpte/helderheid. Die laat soms te wensen over. Het volgende wat op de ONE site staat is ook gewoon misleiding (net als dat bericht van ONE wat hierboven is gequote):
Alle programma’s in de hoogst mogelijke resolutie (voor SD 8 Mbp/s stream; voor HDTV 12 Mbp/s MPEG-4 tot 22 Mbp/s MPEG-2 Stream)
Dat zijn dus waarden die van toepassing zijn bij een directe verbinding met de Medagateway.
Nu de actuele satelliet metingen:
Wat ik wel echt raar vind is dat ze zo'n verschrikkelijke moeite hebben om extra HD zenders in het zenderpakket op te nemen, want juist via de satelliet zijn de meeste HD zenders te ontvangen! Dit kan niet anders als dat dit een centenkwestie is.

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2009 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ontdek in de TVPlus decoder plotseling een "timer" menu - zat die er eerder ook al?
(werkt niet, maar maakt nieuwsgierig - wat zou die timer dan aan moeten sturen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Vanmorgen viel mijn verbinding opeens weg. Tracert naar tweakers.net gaf aan dat de dns wel werkte, maar na mijn modem, was er geen hop beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
PcDealer schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 09:49:
Vanmorgen viel mijn verbinding opeens weg. Tracert naar tweakers.net gaf aan dat de dns wel werkte, maar na mijn modem, was er geen hop beschikbaar.
Welke gemeente? Hier in Geldrop was alles goed, heb sinds 8 uur vanochtend tot nu net online zitten gamen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdh1981
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 10:01
Nieuws.....

Per 15 september 2009 heeft de leverancier van de dienst PlusTV besloten de verdere uitrol tot nader order te staken. Indien u de dienst reeds gebruikt verandert er voor u niets.
Op dit moment kunnen wij niet aangeven of en zo ja per wanneer de uitrol zal worden hervat.

2x MT Venus 2.0 5.12kWh V153 CT003 V117 15x Enphase IQ7A 15x Junko solar 435wh panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrie n
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-07-2022
Ik zit al langere tijd te dubben of ik digitale televisie wil bij ONE. Echter de aanschafkosten voor een setopbox speelde mij parte. Nu lees ik hier echter veel over de slechte kwaliteit van de digitale televisie bij ONE. Dit is wel een extra belemmering om een dure setopbox aan te schaffen.
Echter ik lees ook dat sommige zenders te ontvangen zijn zonder setopbox. Ik krijg dit tot op heden echter nog niet voor elkaar.
Ik heb een Sony 37W5500, met ingeboude DBC tuner. Dus volgens mij zou het moeten kunnen. Ik heb gebprobeerd te zoeken naar de instellingen hier op het forum die ik in zou moeten stellen, maar kan hier niets over terugvinden. Kan er iemand me vertellen, of wijzen waar ik het kan vinden, hoe ik deze zenders te zien zou moeten krijgen, zodat ik de kwaliteit zelf kan beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat je moet doen op de Sony is het volgende:

Menu -> 'Instellingen'
Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/mt2tt5.jpg

Dan helemaal naar het onderste icoon gaan en kiezen voor 'Digitale Instellingen'
Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/9h4ajs.jpg

Dan bij 'Digitale afstemming' in het eerste icoon kiezen voor 'Digitale Autom. Afstemming'
Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/2mfzp1g.jpg

Dan kiezen voor Kabel
Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/oi7oew.jpg

En in dit menu wat je nu krijgt stel je alles zo in als op het plaatje en begin je de scan
Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/2ey99c1.jpg

Waar je nu op moet letten tijdens het scannen is dat hij rond de 25 en 32% '4' zenders vind. Dan heb je de goede transport stream te pakken waar Nederland 1 HD, Nederland 2 en Nederland 3 inzitten (worden onversleuteld doorgegeven). Als er een andere hoeveelheid zenders wordt gevonden rond de 25 en 32% dan kun je de scan gelijk afkappen en opnieuw een poging gaan doen. Na een paar keer zo'n scan te doen is het meestal wel raak dat ie 4 zenders heeft bij de 25 of 32%. Dan kun je de scan gewoon af laten lopen en bij de 100% zul je dan beeld zien van Nederland 1 HD digitaal.

Let wel op:

Nadat je de zenders hebt gevonden moet je even in het digitale menu onder 'Technische Instellingen' de opties 'Auto Service Update' en 'Software Download' uitzetten. Anders dan ben je die gevonden zenders binnen een aantal dagen weer kwijt en staat er weer een ander setje zenders in.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2009 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

JaWSnl schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 12:10:
[...]

Welke gemeente? Hier in Geldrop was alles goed, heb sinds 8 uur vanochtend tot nu net online zitten gamen :P
Veldhoven, 5508 RK. Sinds het begin van de middag zou het weer werkend zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door PcDealer op 15-09-2009 21:26 ]

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 18:42

Mark_640

In my memory

Hebben meerdere mensen vandaag last gehad van DNS problemen? Hier liep het niet lekker, sommige sites wel, andere weer niet. Heb nu in m'n router OpenDNS ingesteld, en probleem is opgelost.

Verwijderd

Ik heb gisteravond de gehele avond DNS problemen gehad ; ik kon ook niet pingen vanaf de router.
Vanmorgenvroeg om 5.45 uur had ik weer verbinding.
Dit is de tweede keer dat ik dit meemaak : zo'n 3 weken geleden exact hetzelfde probleem: zo vanaf 20.00 de hele avond geen internetverbinding , en 's morgens weer wel .
Ik zit in Valkenswaard.
Mark_640 schreef op woensdag 16 september 2009 @ 00:11:
Hebben meerdere mensen vandaag last gehad van DNS problemen? Hier liep het niet lekker, sommige sites wel, andere weer niet. Heb nu in m'n router OpenDNS ingesteld, en probleem is opgelost.

Verwijderd

Ik zie net dat de uitrol van Plus TV voor onbepaalde tijd wordt gestaakt. Eerder in deze thread werd aangekondigd dat er nog deze week nieuwe zenders bij zouden komen. Weet er iemand iets meer?

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Mijn schoonouders hebben de hele dag geen internet Veldhoven/Heikant, maar die hebben weer UPC. Toeval?

• skyhowler
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-05 18:53
Ik heb UPC en spitters al twee dagen bij onze UPC wijkcentrale bezig gezien (D'ekker).

Verwijderd

Vandaag zijn ze weer met digitaal bezig geweest:

- Nederland 1 staat weer op de SD versie (zendernaam is nu ook gewijzigd van Nederland 1 HD naar Nederland 1 wat erop kan duiden dat dit nu voor een langere tijd zo blijft?).
- RTL4 heeft geen encryptie meer op de videostream, echter nu komt het geluid niet meer door (geluid nu achter encryptie?).
- Geen teletext meer op Nederland 2.

Voor de rest nog steeds duidelijk te zien dat het satelliet aanvoer is (komt soms helderheid+scherpte tekort).

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2009 18:33 ]

• Folie
JantjeO schreef op maandag 14 september 2009 @ 12:33:
@Icelord:

mbt snelheidverhogingen op 7 sept. Ik benchmark mijn verbinding elke 3 uur met een speciaal gemaakt scriptje en dit is de log van 7 sept met mijn WRT320N (firmware 1.03):
Je downloadt 1.4 TB per jaar om je verbinding te testen?

• JaWSnl
Folie schreef op donderdag 17 september 2009 @ 19:22:
[...]

Je downloadt 1.4 TB per jaar om je verbinding te testen?
Ach als het direct van de servers van de provider af is is dat niet zo'n probleem. Erger was als hij het in zou stellen op een bestandje van een amsterdamse server ofzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wagij
Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2009 @ 18:20:
Vandaag zijn ze weer met digitaal bezig geweest:

- Nederland 1 staat weer op de SD versie (zendernaam is nu ook gewijzigd van Nederland 1 HD naar Nederland 1 wat erop kan duiden dat dit nu voor een langere tijd zo blijft?).
- RTL4 heeft geen encryptie meer op de videostream, echter nu komt het geluid niet meer door (geluid nu achter encryptie?).
- Geen teletext meer op Nederland 2.

Voor de rest nog steeds duidelijk te zien dat het satelliet aanvoer is (komt soms helderheid+scherpte tekort).
Nederland 1 HD zou als het goed is op kanaal 52 moeten zitten nu.

Pagina: 1 ... 3 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.