OnsBrabantNet / OnsNetEindhoven (Deel I) Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 16 Laatste
Acties:
  • 180.965 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeO
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 09:54
ranjo schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 18:39:
[...]
Ik overweeg om alle IPTV verhalen te bundelen en een howto te maken, zodat de huidige stand van zaken een beetje overzichtelijk zijn. Is het misschien een idee om nieuw topic te maken wat alleen over IPTV via de PC gaat? (of eventueel de discussie voort te zetten in het Lijbrandt iptv topic)
Dat zou ik zeker waarderen!

Overigens heb ik de Linksys WRT320N en daar ben ik zeer tevreden over...helemaal omdat DD-WRT erop draait! Is E70,- bij 4Launch.nl dus dat is te overzien.
NetGear WNDR3700 is nog een stapje bruter, maar daar draait DD-WRT nog niet fatsoenlijk op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ranjo schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 20:22:
Ik heb zojuist een downgrade gedaan, vanaf de firmware op de dlink site. Dus geen rare links van websites die niet van dlink zelf zijn. Nu kan ik wel alle kanalen afspelen!

Ik draai nu: Firmware Version : 1.11EU, 2007/11/5

Dus ja, wel oude zooi, maar wel alle zenders die werken.
Was het toch de firmware dus :)

Als je geen oude zooi wil draaien kun je wellicht dat je ook eens de nieuwste europese firmware proberen: ftp://ftp.dlink.de/dir/di...01_ALL_multi_20100210.zip

Ik kan me niet voorstellen dat het in die versie nog niet is opgelost gezien de populariteit van die router.

Hier overigens een lijst met een aantal D-Link FTP's waar regelmatig nieuwe firmware op komt:

ftp://ftp.dlink.co.uk/dir_products/dir-655/
ftp://ftp.dlink.de/dir/dir-655/driver_software/
ftp://ftp.dlink.se//Produ...dir-655/drivers_firmware/

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2010 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Een stukje over IPTV op je pc / mediacenter zou ik als iemand het wil schrijven zeker op kunnen nemen in de startpost.

Imo hoort de discussie over IPTV op je PC gewoon in dit topic in ieder geval omdat het over OBN en ONE gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranjo
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 08:44
Verwijderd schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 20:27:
[...]
Als je geen oude zooi wil draaien kun je wellicht dat je ook eens de nieuwste europese firmware proberen: ftp://ftp.dlink.de/dir/di...01_ALL_multi_20100210.zip

Ik kan me niet voorstellen dat het in die versie nog niet is opgelost gezien de populariteit van die router.
Ik raad het niet aan, als ik de ervaringen op topics van de DLINK site mag geloven. De IPTV support is niet terug gekomen, en de routers schijnen al met al veel instabieler te worden. Ander nadeel is dat boven versie 1.22 de firmware niet meer te downgraden is op een makkelijke manier.
http://forums.dlink.com/index.php?topic=10668.0
Ik ga het in elk geval niet proberen, omdat de rest van het huis mee kan genieten van uitvallende verbindingen, maar als er goede ervaringen met nieuwe versies zijn dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frenkya
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-08 10:47
Verwijderd schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 17:11:
jup

224.0.0.253
224.0.0.252
239.255.255.250
224.0.0.251

die 4 had ik ook, maar zijn sinds een aantal dagen weg. Enkel 239.255.255.250 staat er nog. Echter is het mij nooit gelukt om een stream te openen. Heb multicast aan in de router.
Heb one en draytek fiber gigabit router. De volgende adressen zijn zichtbaar:
224.0.0.9
224.0.0.251
224.0.1.60
239.255.255.250
239.255.255.254

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
JantjeO schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 20:26:
[...]

Dat zou ik zeker waarderen!

Overigens heb ik de Linksys WRT320N en daar ben ik zeer tevreden over...helemaal omdat DD-WRT erop draait! Is E70,- bij 4Launch.nl dus dat is te overzien.
NetGear WNDR3700 is nog een stapje bruter, maar daar draait DD-WRT nog niet fatsoenlijk op.
kan de wrt320n wel fatsoenlijk multicast streams aan? en weet je toevallig ook of de bijvoorbeeld poort x op de wan poort kan forwarden naar een andere poort op de lan uitgang (dit mis ik namelijk op de d-link). En kan die ook gewoon goed 100mbit op de one poort aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frenkya
Blueone schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 21:04:
[...]

kan de wrt320n wel fatsoenlijk multicast streams aan? en weet je toevallig ook of de bijvoorbeeld poort x op de wan poort kan forwarden naar een andere poort op de lan uitgang (dit mis ik namelijk op de d-link). En kan die ook gewoon goed 100mbit op de one poort aan?
Ik heb de dir555 gehad en nu de draytek 2130n. Deze is iets sneller dan de dir555 en lijkt met multicast geen problemen te hebben. De dir555 heeft ook de nodige wifi problemen met een aantal clients. Ik kan de draytek aanraden. Heeft ook vpn ondersteuning wat handig kan zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ik zet net de televisie aan en zie dat zowel RTL gemist als SBS, NET5 en Veronica gemist nu geactiveerd zijn :)

Wel zie ik vanavond meer haperingen in het beeld dan de afgelopen dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeO
Blueone schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 21:04:
[...]

ik kan in mijn dd-wrt onder Security > Firewall > Block WAN requests > Filter Multicast
optie staan. Zie http://tinypic.com/r/eldzxj/5

Verder onder NAT/QoS > Port Forwarding kan ik de Port From (op de WAN) en de Port To en IP (LAN) instellen. Zie http://tinypic.com/r/14t4oqo/5

Ik kan gewoon 100MBit (mijn maximale snelheid van mijn abonnement) routeren (getest met http://www.speedtest.net) en mijn LAN poorten zijn Gigabit. Voor verschillende benchmarks voor veel routers waaronder WRT320N zie http://www.smallnetbuilde...ion,com_chart/Itemid,189/

[ Voor 5% gewijzigd door JantjeO op 11-05-2010 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranjo
Helemaal super loopt het niet op de DIR655. Zodra ik een stream af ga spelen valt het totale bereik van het draadloze netwerk weg.. Zal wel komen omdat alle streams naar de draadloze apparaten worden "gemulticasted"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
JantjeO schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 21:39:
[...]

ik kan in mijn dd-wrt onder Security > Firewall > Block WAN requests > Filter Multicast
optie staan.

Verder onder NAT/QoS > Port Forwarding kan ik de Port From (op de WAN) en de Port To en IP (LAN) instellen.

Ik kan gewoon 100MBit (mijn maximale snelheid van mijn abonnement) routeren (getest met http://www.speedtest.net) en mijn LAN poorten zijn Gigabit. Voor verschillende benchmarks voor veel routers waaronder WRT320N zie http://www.smallnetbuilde...ion,com_chart/Itemid,189/
oke, bedankt voor je info. heb je de multicast streams ook kunnen testen? Bij mijn smoothwall heb ik die optie ook maar toch werken de multicast streams daar niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Avvd op 11-05-2010 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeO
Ik heb nog geen IPTV aangezien ik bij ONE zit :( Zou ook niet weten hoe ik dat kan testen zonder IPTV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
kan je niet testen als je het nog niet hebt :P.

die draytek is wel erg aan de prijs :-(

[ Voor 19% gewijzigd door Avvd op 11-05-2010 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeO
@BlueOne: zou je in jouw vorige post de 2 url's naar de plaatjes willen aanpassen? You know why :)
De goede urls staan in het originele bericht.

Verwijderen is ook goed. Thanks.

[ Voor 11% gewijzigd door JantjeO op 11-05-2010 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het gisteren getest met een aangepaste dhcpcore.dll (vendor class identifier aangepast) en aangepast mac adres en dhcp client identifier. Krijg echter geen IP. Ik snap nu wel waarom nu het bekend is dat ONE pas in het derde kwartaal met IPTV komt. Hopelijk wordt er in de tussentijd vast iets aan het DVB-C signaal gedaan. Anders moeten we echt nog een lange periode aankijken tegen die slechte beeldkwaliteit :(

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2010 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric_nl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-05-2022
Ik ben dit topic met belangstelling aan het volgen. Ik heb ook geprobeerd om DVBLink aan de praat te krijgen, maar blijkbaar heb ik geen TV Pack in MCE waardoor ik DVBLink niet goed kan configureren (iemand een idee hoe aan de TV Pack voor vista te komen, ik krijg het niet gevonden)

Nou staat er in de handleiding van DVBLink dat je met VLC player kunt controleren of je wel streams kunt kijken. Ik heb op mijn D-link DIR655 multicast aangezet en de playlist van XMS gedownload en ik kan inderdaad zenders starten, maar helaas loopt hij vast na een seconde of 5. Dit gebeurt op elke zender. Iemand een idee wat ik fout doe?

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | black | 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-09 19:59
eric_nl schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 22:04:
(iemand een idee hoe aan de TV Pack voor vista te komen, ik krijg het niet gevonden)
Stuur me maar even een email :)

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JantjeO schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 20:22:
[...]

You lucky one!
Ik zal deze week eens proberen bij "mijn" onsnet in eindhoven (informatiecentrum meerhoven). Kijken of ze daar er ook in trappen :)
Ik zag overigens net op onsneteindhoven.nl bij onderhoud:
"Op dinsdag 18 mei zal tussen 5.00 en 7.00 uur in de ochtend onderhoud plaatsvinden op het netwerk van Ons Net Eindhoven"

Misschien iets te maken met IPTV?

Maar als we die mail van OnsNet mogen geloven dan betekent het dus dat we minimaal tot begin juli (einde WK) moeten wachten :(
Ik heb gisteren contact gehad met ONE. Ze hebben aangegeven dat alle klanten, zonder digitale tv, binnen een maand tot 1 1/2 maand een actie in de bus krijgt om IPTV te nemen.

De kosten zouden € 4,95 voor digitale tv zijn, € 6,95 voor 16? HD zenders.
Verder gaat de Animo 130 eenmalig € 60,- kosten.

Ook ik wil graag kunnen opnemen, maar deze variant komt pas later uit :-(

Damn ik zit te twijfelen tussen ONE en UPC. Vooral het opnemen en live pause van uitzendingen mis ik.
Maar ja, bij UPC zit je weer op 60 / 6 Mbit internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeO
eric_nl schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 22:04:
Ik ben dit topic met belangstelling aan het volgen. Ik heb ook geprobeerd om DVBLink aan de praat te krijgen, maar blijkbaar heb ik geen TV Pack in MCE waardoor ik DVBLink niet goed kan configureren (iemand een idee hoe aan de TV Pack voor vista te komen, ik krijg het niet gevonden)
Misschien is het sneller en slimmer (ook richting de toekomst) om Windows 7 te installeren aangezien je dan ook geen TV Pack nodig hebt (los van het feit dat Win7 sneller en stabieler is etc...).

[ Voor 9% gewijzigd door JantjeO op 11-05-2010 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric_nl
Muyz schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 22:42:
[...]

Stuur me maar even een email :)
Dank je, maar inmiddels is het wel gelukt om de TV pack erop te krijgen. Ben nu bezig DVBLink te laten samenwerken met MCE. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeO
Dank je, maar inmiddels is het wel gelukt om de TV pack erop te krijgen. Ben nu bezig DVBLink te laten samenwerken met MCE. :*)
Gebruikt er hier niemand andere mediacenter software dan MCE? Bijv. XBMC, MediaPortal, MythTV of DVBViewer. Ben benieuwd of het daar ook mee werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeO
Verwijderd schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 22:55:
[...]

Ik heb gisteren contact gehad met ONE. Ze hebben aangegeven dat alle klanten, zonder digitale tv, binnen een maand tot 1 1/2 maand een actie in de bus krijgt om IPTV te nemen.

Damn ik zit te twijfelen tussen ONE en UPC. Vooral het opnemen en live pause van uitzendingen mis ik.
Met de juiste mediacenter software moet je toch ook streams kunnen opnemen en bekijken. Zie ook posts van de afgelopen week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranjo
JantjeO schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 23:02:
[...]

Gebruikt er hier niemand andere mediacenter software dan MCE? Bijv. XBMC, MediaPortal, MythTV of DVBViewer. Ben benieuwd of het daar ook mee werkt.
Ik ben bezig om de boel in te stellen met Mythtv (onder linux) en dat lukt aardig. Zelfs de zenders al gekoppelt met xmltv. Het enige nadeel is dat op tvgids.nl lang niet alle zenders staan die ik via iptv binnen krijg. Dus eigenlijk zou ik willen weten waar de amino zijn epg vandaan haalt... (Wie weet zijn daar valide xml bestanden van te maken)

Maar ik heb beeld gehad met mythtv en dat werkt prima. Je moet wel het m3u bestand aanpassen want mythtv kan hem anders niet lezen (stuur me een mailtje als je een verbeterde m3u bestand wilt hebben, met xmltv id's)

[ Voor 3% gewijzigd door ranjo op 11-05-2010 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric_nl
Ik krijg DVBlink nog niet goed aan de praat maar inmiddels (ik neem aan door het installeren van de TV pack) kan ik met VLC player wel de streams probleemloos bekijken zonder vastlopers. HD zenders loopt ie wel op vast maar dat heeft denk ik te maken met de capaciteit van mijn laptop (of beter gezegd, het gemis daarvan :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 22:55:
[...]

Denk dat het 6,95 voor het basispakket is en 4,95 voor de HD zenders. Dat is namelijk overal zo.

Opnemen kan inderdaad nog niet, daarentegen is er vanaf vandaag wel programma gemist op alle NL zenders. Dus NED1 ,NED2 ,NED3, RTL4, RTL5, RTL7, RTL8, SBS6, NET5 en Veronica.

Net even gestest en het werkt vlekkeloos net zoals dat bij uitzendinggemist als eerder zo was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-07 08:32
Toto hoeveel dagen terug werkt Uitzending Gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Frank S schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 11:39:
Toto hoeveel dagen terug werkt Uitzending Gemist?
Ik weet het niet exact maar volgens mij ongeveer 10 dagen wat ik tot nu toe heb kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
gisteren even top gear gekeken via uitzending gemist maar er waren nogal wat hick-ups tijdens het afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Blueone schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 12:02:
gisteren even top gear gekeken via uitzending gemist maar er waren nogal wat hick-ups tijdens het afspelen.
Ik heb gisteren ook wat terug ziten kijken maar heb daar geen last van gehad, ik had wel eerder op de avond tijdens live RTL4 kijken wat hickups.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 12:10:
[...]

Ik heb gisteren ook wat terug ziten kijken maar heb daar geen last van gehad, ik had wel eerder op de avond tijdens live RTL4 kijken wat hickups.
Maar worden ook al programma's getoond, het vrouwtje kijkt graag naar Grace Anotomy, maar dat kun je bijvoorbeeld niet terugkijken op de NET5 zelf.

Staat dat wel bij ONB in de lijst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Volgens mij niet, dat komt dan weer door de rechten van de uitgever dat het simpelweg niet mag. Maar dat soort series kun je dan weer vrijwel altijd in HD kwaliteit downloaden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 21:01:
Volgens mij niet, dat komt dan weer door de rechten van de uitgever dat het simpelweg niet mag. Maar dat soort series kun je dan weer vrijwel altijd in HD kwaliteit downloaden ;)
Tsja, of ik pak een UPC abo en heb een harddisk recorder waarmee ik kan opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 21:11:
[...]

Tsja, of ik pak een UPC abo en heb een harddisk recorder waarmee ik kan opnemen.
Dat kan ook, het is voor iedereen een persoonlijke keuze wat dat betreft. Zoals hierboven al aangegeven ben ik iemand die opnemen helemaal niet belangrijk vind. Zelfs al komt er een kastje met opnamefunctionaliteit dan zou ik het niet hoeven aangezien het ook duurder is waarschijnlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinmanno
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-01-2022
Het lukt nu ook om met m'n Dlink DIR-655 en gedowngrade firmware naar 1.11EU, 2007/11/5 IPTV te kijken bij Onsnet Nuenen. Thanx Ranjo. Helaas werkt het alleen als ik eerst de netwerkkabel rechtstreeks aansluit op het kastje van ons net, de Amino reset en dan de kabel in de router steek.

Bij een reset gaat het mis en klaagt de amino dat hij geen werkende netwerkverbinding heeft. Hebben anderen daar ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Tinmanno schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 23:15:
Het lukt nu ook om met m'n Dlink DIR-655 en gedowngrade firmware naar 1.11EU, 2007/11/5 IPTV te kijken bij Onsnet Nuenen. Thanx Ranjo. Helaas werkt het alleen als ik eerst de netwerkkabel rechtstreeks aansluit op het kastje van ons net, de Amino reset en dan de kabel in de router steek.

Bij een reset gaat het mis en klaagt de amino dat hij geen werkende netwerkverbinding heeft. Hebben anderen daar ook last van?
Dat is logisch aangezien de amino (of eventueel een aangepast DHCP client) rechstreeks aan het netwerk moet hangen om een DHCP lease te krijgen. Dat kan niet meer achter een router dus elk uur zal er even een client rechstreeks aan het CPE moeten hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
  • Laatst online: 13-06 15:18
Komende zaterdag is het huis vrij om te klooien aan het netwerk (het vrouwtje met kind naar de efteling) dus dan ga ik eens proberen om een switch aan te sluiten en daarachter een router en de STB voor iptv. Nu zijn er zoveel technische dingen gezegd de afgelopen weken dat ik er niet zeker van ben wat er allemaal al gezegd/gedaan is qua het wel/niet slagen van deze oplossing.

Als switch ga ik overigens een oude sitecom WL-??? router als switch aansluiten. Hoe zit het met Multicast ondersteuning van zo'n "switch"? Is zoiets standaard, heel specialistisch of misschien zelfs onmogelijk?

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
JaWSnl schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 23:37:
Komende zaterdag is het huis vrij om te klooien aan het netwerk (het vrouwtje met kind naar de efteling) dus dan ga ik eens proberen om een switch aan te sluiten en daarachter een router en de STB voor iptv. Nu zijn er zoveel technische dingen gezegd de afgelopen weken dat ik er niet zeker van ben wat er allemaal al gezegd/gedaan is qua het wel/niet slagen van deze oplossing.

Als switch ga ik overigens een oude sitecom WL-??? router als switch aansluiten. Hoe zit het met Multicast ondersteuning van zo'n "switch"? Is zoiets standaard, heel specialistisch of misschien zelfs onmogelijk?
Theoretisch moet dat kunnen, of het in de praktijk goed werkt is een kwestie van proberen. Zelf had ik bijvoorbeeld met twee amino's via een switch aangesloten grote problemen (dwz de meeste zenders waren niet te bekijken). Echter nu beide rechstreeks op het modem zitten is er geen enkel probleem.

Wat betreft de sitecom moet dat niet uitmaken zolang je hem tenminste correct als switch gebruikt.

Succes dus :)

[ Voor 4% gewijzigd door ik222 op 12-05-2010 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkiedulkie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-08 01:10
ik222 schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 23:40:

Theoretisch moet dat kunnen, of het in de praktijk goed werkt is een kwestie van proberen. Zelf had ik bijvoorbeeld met twee amino's via een switch aangesloten grote problemen (dwz de meeste zenders waren niet te bekijken). Echter nu beide rechstreeks op het modem zitten is er geen enkel probleem.
Dit is een probleem waarvoor een software update van de amino's in de maak is. Het is de bedoeling dat het wel mogelijk wordt 2 amino's met volledige functionaliteit op 1 poort op het modem aan te sluiten.

[ Voor 11% gewijzigd door Hulkiedulkie op 12-05-2010 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Hulkiedulkie schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 23:45:
[...]

Dit is een probleem waarvoor een software update van de amino's in de maak is. Het is de bedoeling dat het wel mogelijk wordt 2 amino's met volledige functionaliteit op 1 poort op het modem aan te sluiten.
Het zou in ieder geval handig zijn als dat zou kunnen voor sommige mensen dus het fixen van deze bug lijkt me een goede zaak :)

Voor mij persoonlijk maakt het niet uit aangezien beide kabels toch in de meterkast bij de CPE uitkomen dus of ik ze nu in de swich stop of in de CPE maakt voor mij persoonlijk weinig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranjo
Tinmanno schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 23:15:
Graag gedaan, helaas klaagt het hele huis nu van een traag draadloos netwerk. Zeker als ik een stream afspeel blijft er niks van over. Waarschijnlijk komt dit door de werking van wireless, want die "pushed" naar ieder individueel apparaat een stream (Als ik het goed begrijp). Met 4 draadloze apparaten die meedoen gaat het dan snel mis. Dit merkte ik overigens niet bij de 1.22 versie, maar dan kon ik maar weer de helft van de kanalen afspelen.

Dus waarschijnlijk komt er toch een tweede netwerkkaart in de HTPC, met een geclonede mac adres en het ip van de amino vast ingesteld, hopen dat obn's dhcp server niet vaak van gedachte verandert :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranjo
Oke, ik verveelde me, dus heb maar weer eens wireshark opgestart en gekeken wat er allemaal te zien valt als je uitzending gemist opstart. Waar ik eigenlijk heen wilde is zoeken naar gegevens van de EPG, maar opzich uitzendinggemist op de pc is ook niet verkeerd (zeker als het streams zijn met hoge bitrate en zonder reclame).

code:
1
82.139.121.207  RTSP    GET_PARAMETER rtsp://d1.zt6.nl/59279-thu14.rtl7_100513_12204310 RTSP/1.0

Leuke regel dit, blijkbaar zijn dit dus ook wel bruikbare streams. Helaas kan ik hier met de pc niet bij, want ik heb nog nooit d1.zt6.nl kunnen bereiken.

Overigens draait de DLINK dir655 redelijk stabiel met streams op het netwerk, dus ik zit gewoon achter de router streams af te spelen. Misschien dat d1.zt6.nl alleen werkt als je echt van de amino afkomt. Misschien helpt dit:
User-Agent: Amino Communications Ltd aminet130 rtsp_plugin-1.7.unsupported\r\n
Verder snap ik er nog niet veel van :+

EDIT: Hier nog een request gevonden van toen ik door een gids bladerde.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
T@Er-@@<
Ry-?lvqhx
`kr3POST /@stvg?session=a130-27423 HTTP/1.1
User-Agent: Opera/8.5 (GOGI; Linux sh4; U) [en] Amino
Host: r3.zt6.nl:8093
Accept: text/html, application/xml;q=0.9, application/xhtml+xml, image/png, image/jpeg, image/gif, image/x-xbitmap, */*;q=0.1
Accept-Language: en
Accept-Charset: iso-8859-1, utf-8, utf-16, *;q=0.1
Accept-Encoding: deflate, gzip, x-gzip, identity, *;q=0
Referer: http://w.zt6.nl/tvmenu/rckey.xhtml
Connection: Keep-Alive, TE
TE: deflate, gzip, chunked, identity, trailers
Content-Type: application/x-www-form-urlencoded
Content-Length: 8

key=down

en deze:
code:
1
2
3
4
5
T@ERK@@Gv
Ry3?H`h
r"6DESCRIBE rtsp://r3.zt6.nl:8094/?session=a130-27423&url=http%3A%2F%2Flijbrandt-rtl.rendercast.com%3A9090%2Frtl%3Fsession%3Da130-27423 RTSP/1.0
CSeq: 2
User-Agent: Amino Communications Ltd aminet130 rtsp_plugin-1.7.unsupported

Ga voor de lol dan eens naar: http://lijbrandt-rtl.rendercast.com blijkbaar komen daar de streams vandaan..

[ Voor 39% gewijzigd door ranjo op 13-05-2010 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die hele IPTV dienst komt bij Lijbrand vandaan. Glashart heeft dat deels overgenomen, net als het klantenbestand van Hertzinger.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2010 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranjo
Is er iemand met een DVB-C tuner die zou kunnen scannen? Ik heb net op de tv uit nieuwsschierigheid weer eens zitten scannen op digitale zenders, en hoewel die na iedere automatische scan weer andere zenders vindt, heb ik Ned1, Ned2, Ned3 en RTL4 toch echt kunnen bekijken, ik wist niet dat dat kon. Helaas vindt de tv iedere keer weer andere zenders bij een volledige scan, en alle andere zenders die hij kon vinden wilde hij niet afspelen.

Hopelijk een stap richting het aanbieden van FTA zenders over dvb-c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is al vanaf het begin zo. Je moet alleen de juiste transport stream te pakken krijgen tijdens het scannen. De eerste TS (303mhz) zitten NL1,2,3 en RTL4 in. Die 303mhz TS is de enige TS die TV's met DVB-C goed kunnen inladen. Als je bijvoorbeeld de zenders van de 311 TS erin hebt staan na de scan, dan zie je bij de zender info dat er nog steeds 303Mhz staat. Hij koppelt dus altijd die eerste transport stream (303mhz) aan het setje zenders wat ie gevonden heeft. Daarom werkt het dus alleen goed als je ook echt die zenders van de 303mhz TS te pakken hebt. Dat komt allemaal door die achterlijke afwijkingen waar Hertzinger destijds voor gekozen heeft. Gelukkig krijgen we straks wel een DVB-C signaal, zonder encryptie, wat volledig volgens de DVB-C specs is, en dus kan elke decoder ermee omgaan.

Valt jou trouwens niet op hoeveel zweem er over het digitale beeld zit en hoe nep/flets/gecomprimeerd de kleuren zijn ten opzichte van het ongecomprimeerde signaal bij IPTV? Ik kan me voorstellen dat bij IPTV alles veel dichter tegen het beeld staat (dus geen deken van zweem en waas op het beeld) en dat je dus veel meer detail en diepte in het beeld hebt, en dat de kleuren een veel hogere resolutie hebben (niet een blok rood bijvoorbeeld, zoals nu). Het DVB-C wordt net als het analoge signaal ontzettend geknepen op de kwaliteit omdat men maar klakkeloos zenders is blijven toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
Ik ben ook nog even bezig geweest om analoge tv op de dvblink software werkend te krijgen. Nu heb je daar zo'n transponder file voor nodig, weet iemand hoe je die maakt voor de analogo tv van OBN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steviepwr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-12-2012
datasheet van 130m:
http://www.aminocom.com/files/Amino%20A130M.pdf
"Video resolutions Up to 720p and 1080i
Graphics resolutions HD graphics up to 1280x720"

I rtfm and wtf'd
niet dat dat zo slecht is ofzo maar full hd is toch echt 1920x1080...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
steviepwr schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 20:10:
datasheet van 130m:
http://www.aminocom.com/files/Amino%20A130M.pdf
"Video resolutions Up to 720p and 1080i
Graphics resolutions HD graphics up to 1280x720"

I rtfm and wtf'd
niet dat dat zo slecht is ofzo maar full hd is toch echt 1920x1080...
Dat is zo bij elke decoder zowat die op het moment verkrijgbaar is. Die 1280 x 720 geldt overigens voor het afspelen van foto's (mocht de OBN software dat ondersteunen). De beeldresolutie is 1080i en dat is 1920 x 1080 maar dan wel interlaced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
hmm lekker daar bij OBN, krijg ik vandaag een brief binnen dat digitale tv leverbaar is. Als je het voor 19 juni aanvraagt krijg je de hd ontvanger gratis :(. Ik heb er dus 2 weken terug nog 60 euro voor moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:30
Blueone schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 10:46:
hmm lekker daar bij OBN, krijg ik vandaag een brief binnen dat digitale tv leverbaar is. Als je het voor 19 juni aanvraagt krijg je de hd ontvanger gratis :(. Ik heb er dus 2 weken terug nog 60 euro voor moeten betalen.
als je onsbrabantnet belt kun je een klacht indienen en krijg je misschien je gekd terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
frenkya schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 21:08:
[...]

Ik heb de dir555 gehad en nu de draytek 2130n. Deze is iets sneller dan de dir555 en lijkt met multicast geen problemen te hebben. De dir555 heeft ook de nodige wifi problemen met een aantal clients. Ik kan de draytek aanraden. Heeft ook vpn ondersteuning wat handig kan zijn ;)
Hoe heb je multicast op de draytek aangezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muyz
ranjo schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 23:55:
[...]

Graag gedaan, helaas klaagt het hele huis nu van een traag draadloos netwerk. Zeker als ik een stream afspeel blijft er niks van over. Waarschijnlijk komt dit door de werking van wireless, want die "pushed" naar ieder individueel apparaat een stream (Als ik het goed begrijp). Met 4 draadloze apparaten die meedoen gaat het dan snel mis. Dit merkte ik overigens niet bij de 1.22 versie, maar dan kon ik maar weer de helft van de kanalen afspelen.

Dus waarschijnlijk komt er toch een tweede netwerkkaart in de HTPC, met een geclonede mac adres en het ip van de amino vast ingesteld, hopen dat obn's dhcp server niet vaak van gedachte verandert :(
Kijk, da's nou precies de setup die ik heb en dat DHCP probleem (voor zover aanwezig) los je op door netjes DHCP te praten met de server van OBN :)

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranjo
Muyz schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 15:09:
[...]

Kijk, da's nou precies de setup die ik heb en dat DHCP probleem (voor zover aanwezig) los je op door netjes DHCP te praten met de server van OBN :)
Maar, gebruik jij dan een ander mac adres? of doe jij onder het zelfde mac adres als die van de amino alsnog ene dhcp verzoek? want het is de bedoeling dat de amino naast mijn htpc blijft werken.

Ik heb nu een rusische firmware (1.31RU) op de dlink staan en nu gaan het multicasten opzich prima, en het draadloos werkt dan ook nog (redelijk). Maar de prestaties zijn duidelijk minder dan met versie 1.2*EU zonder multicast..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muyz
ranjo schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 15:30:
[...]

Maar, gebruik jij dan een ander mac adres? of doe jij onder het zelfde mac adres als die van de amino alsnog ene dhcp verzoek? want het is de bedoeling dat de amino naast mijn htpc blijft werken.

Ik heb nu een rusische firmware (1.31RU) op de dlink staan en nu gaan het multicasten opzich prima, en het draadloos werkt dan ook nog (redelijk). Maar de prestaties zijn duidelijk minder dan met versie 1.2*EU zonder multicast..
Ik gebruik het MAC adres van de Amino. Met een ander MAC adres krijg je geen DHCP 'offer'. Ook met hetzelfde MAC adres op de HTPC kun je met de Amino gewoon TV kijken (tegelijkertijd). Dit kan doordat men gebruik maakt van multicast i.p.v. unicast.

Overigens is het IP adres dat je van de DHCP server krijgt niet vast. Heb net de Amino een paar dagen niet aan het netwerk gehad (even vakantie :)) en ik kreeg net een ander IP adres dan daarvoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
als je hem een uur eraf hebt krijg je inderdaad een nieuw ip adres, als je hem aangesloten laat houd je het ip adres wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frenkya
Blueone schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 14:24[/message]:Hoe heb je multicast op de draytek aangezet?
Applications >> IGMP Snooping

Stack Global Settings General Configuration:
Snooping Enabled
Unregistered IPMC Flooding enabled

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
hmm, zo had ik hem ingesteld maar toch werkt het nu niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frenkya
Blueone schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 17:52:
hmm, zo had ik hem ingesteld maar toch werkt het nu niet.
Zie je wel de multicast adressen in Applications >> IGMP Status?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
die zie ik ?vreemd genoeg? wel staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Ik heb vandaag geprobeerd om de netwerkaansluiting van Modem naar switch en van switch naar STB en Router te doen. Maar helaas werkt het niet. Ik heb via de switch wel gewoon beeld via de STB. Maar de router krijgt geen ip-adres meer. Heb verschillende dingen geprobeerd, ook mac-adres klonen maar jah de switch-poorten hebben (neem ik aan) een mac-adres die je niet kan programmeren. Als switch gebruik ik overigens een Sitecom 140G+ waarvan de dhcp uitstaat.

Iemand nog ideeen? ik heb het gehad ermee. En heb dus nog geen oplossing ><

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranjo
JaWSnl schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 22:15:
Als switch gebruik ik overigens een Sitecom 140G+ waarvan de dhcp uitstaat.
Ik begrijp dus dat je met dit apparaat de modem+amino+router alledrie op de lan poorten hebt aangesloten. In dat geval denk ik dat die dan toch niet helemaal als "switch" werkt. Meestal is het "switch" gedeelte in routers een softwarematige switch. In feite zitten er dus bv 5 netwerkkaarten in, 4 lan + 1 wan. Het zou goed kunnen dat hij om wat voor reden dan ook niet alles "switched" zoals het als switch zou moeten.
Ik raad je aan om eens een gewone, niet configureerbare, switch (of hub) te proberen, die verder weinig nadenkt over het netwerkverkeer. (denkt aan de CCNA curcus die ik ooit heb doorgelezen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil hd tv nemen via Onsbrabantnet. Hiervoor dien ik een UTP kabel te leggen tussen mijn meterkast en mijn TV. Helaas zit mijn coaxkabel vast in de pijp en kan ik deze niet vervangen door een UTP kabel. Hoe kan ik nu de amino 130m toch aansluiten op de glasvezel modem? Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeO
Verwijderd schreef op zondag 16 mei 2010 @ 12:44:
Ik wil hd tv nemen via Onsbrabantnet. Hiervoor dien ik een UTP kabel te leggen tussen mijn meterkast en mijn TV. Helaas zit mijn coaxkabel vast in de pijp en kan ik deze niet vervangen door een UTP kabel. Hoe kan ik nu de amino 130m toch aansluiten op de glasvezel modem? Iemand een idee?
-Gebruik netwerk via stopcontact.
-Of zoals ik gedaan heb, en indien beschikbaar, zet je telefoonlijn om naar een telefoon + 100MBit LAN. Werkt perfect en is niet zo heel moeilijk om te doen:
http://www.zytrax.com/tech/layer_1/cables/mixed.html?pf=yes
-Misschien heb je nog lose leidingen
-of kun je een utp kabel leggen onder in de kruipruimte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3fat
  • Laatst online: 06-03-2021
Trek een utp kabel langs je electriciteitskabels. Heb ik ook gedaan. Nu moet er nog een 2e bij :)

http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=29590&sid=27110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3fat
let op met powerline adapters aub. Ze zijn in veel gevallen reden voor veel storing op kortegolf. De laatste van Belkin zelfs tot in het reguliere VHF gebied.

Als zendamateur bij voorbaat dank !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Powerline is op zich een prima oplossing zolang je maar een setje neemt met voldoende doorvoersnelheid en de bedrading in huis een beetje degelijk is aangelegd. Zo niet dan heb je kans dat het haperingen opleverd ivm met een tekort aan bandbreedte. Wat betreft storing op de kortegolf lijkt me dat niet iets waar de normale consument wat van merkt dus op zich lijkt me dat niet echt een reden om er vanaf te zien.

Maargoed UTP is natuurlijk altijd het beste als je er de mogelijkheid toe hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JantjeO schreef op zondag 16 mei 2010 @ 12:55:
[...]

-Gebruik netwerk via stopcontact.
-Of zoals ik gedaan heb, en indien beschikbaar, zet je telefoonlijn om naar een telefoon + 100MBit LAN. Werkt perfect en is niet zo heel moeilijk om te doen:
http://www.zytrax.com/tech/layer_1/cables/mixed.html?pf=yes
-Misschien heb je nog lose leidingen
-of kun je een utp kabel leggen onder in de kruipruimte
Een kabel bij de electriteitskabels is geen oplossing aangezien mijn TV in de aanbouw staat en de stroom niet rechtstreeks vanaf de meterkast komt maar doorgelust is.... :(

Helaas ook geen losse leidingen en kruipruimte hebben we niet.

Dan blijft er dus alleen netwerk via het stopcontact over. Is dat goed genoeg om goede kwaliteit HD TV te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3fat
ja je moet via de tussendozen. Is even wat werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
wel even een notitie die je daar bij moet maken: Volgens de regels mag het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via de elektricteitsleidingen ga ik het echt niet een kabel bij leggen. De homeplug lijkt me dan nog het beste alternatief. Heb even zitten kijken naar die van Devolo of Allnet. Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3fat
Homeplug 200Mbps performantie (Devolo)

voor devolo powerline adapter.

En voor de zij effecten die een ander merk inmiddels geeft:
http://www.youtube.com/watch?v=z3yVu5IfaEY

Dus ook voor de gemiddelde consument heeft dit effect !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Nou ja ik vraag me af hoeveel mensen er via een antenne radio luisteren. Denk dat iedereen dit tegenwoordig doet via de coax kabel, via internet of via digitale televisie zoals het ook bij IDTV kan.

@chrisant007: Ja het moet prima werken, wat ik gehoord heb is er zelfs door OBN mee getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imarcus
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:03
Verwijderd schreef op zondag 16 mei 2010 @ 14:20:
Via de elektricteitsleidingen ga ik het echt niet een kabel bij leggen. De homeplug lijkt me dan nog het beste alternatief. Heb even zitten kijken naar die van Devolo of Allnet. Iemand ervaring mee?
Die van Devolo werken bij mij prima, zie:
imarcus in "OnsBrabantNet / OnsNetEindhoven (Deel I)"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.onsneteindhove...hp?menu=4&submenu=&id=106
Vrijwel alle WK-wedstrijden in HD kwaliteit
Goed nieuws voor onze leden met een abonnement op Digitale Televisie: de NOS zendt maar liefst 56 van de 64 WK-voetbalwedstrijden in Zuid-Afrika uit in HD-kwaliteit, op Nederland 1 HD.

Dat niet alle duels in HD kwaliteit te zien zijn komt volgens de NOS doordat er in Hilversum maar één HD-studio beschikbaar is. Op 22, 23, 24 en 25 juni, als er twee duels tegelijkertijd staan geprogrammeerd, is daarom een van de twee wedstrijden alleen in SD-kwaliteit te volgen. Overigens heeft de NOS tijdens de wedstrijden van Oranje vijf extra eigen camera's beschikbaar, naast de gemiddeld 29 tot 32 camera's van de FIFA.

Heeft u nog geen abonnement op Digitale Televisie inclusief gratis HDTV via Ons Net Eindhoven? Vraag dit dan snel aan via het online aanvraagformulier. Dan kunt u al vanaf de eerste wedstrijd de doelpunten in HD bekijken. Wij wensen ons oranje veel succes!

bron: tweakers.net
Wie zit er nou nog op te wachten om het WK in het HD te kijken via het zwaar gecomprimeerde PlusTV signaal 8)7
Snap niet dat ze nog steeds reclame maken voor een slecht, achterhaald en geflopt product. Daar krijg je alleen maar meer ontevreden klanten door die de volgende keer wel 3x nadenken voordat ze weer iets nieuws afnemen bij ONE.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2010 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeO
Je gaat toch niet menen dat ze hiermee PlusTV bedoelen? Wat zijn dat voor sukkels? Ik mag toch hopen dat ze IPTV bedoelen of willen ze iedereen naar UPC wegjagen? Wie zit daar te slapen bij ONE?

Edit: Inderdaad dat formulier verwijst naar dat trieste PlusTV!

[ Voor 14% gewijzigd door JantjeO op 19-05-2010 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Gisteravond viel me iets op, wat ik nog niet eerder had gezien. Namelijk: SBS gemist, RTL gemist (misschien nog meer heb nu de tv niet bij de hand). Iemand anders die dit op was gevallen? Ik zou durven zweren dat het er een week geleden nog niet op zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
JaWSnl schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 08:47:
Gisteravond viel me iets op, wat ik nog niet eerder had gezien. Namelijk: SBS gemist, RTL gemist (misschien nog meer heb nu de tv niet bij de hand). Iemand anders die dit op was gevallen? Ik zou durven zweren dat het er een week geleden nog niet op zat.
Is al een dag of 10 aanwezig hoor ;)

Zie: ik222 in "OnsBrabantNet / OnsNetEindhoven (Deel I)"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
oeps :P het gaat hier ook zo hard de laatste tijd. Eigenlijk weer tijd voor een nieuw deeltje, vind je ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ja vind ik ook, nieuw deel gemaakt OnsBrabantNet / OnsNetEindhoven (Deel II)

Graag daar verder dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 19:26

IEF

Why so serious?

Zoals hierboven vermeld.
Pagina: 1 ... 15 16 Laatste

Dit topic is gesloten.