wel apart want mij lukt het bijvoorbeeld om 2 stream tegelijk te draaien (1 op amino en 1 op de pc) tegelijk. Dit kunnen ook 2 verschillende zenders zijn.
Ja dat vind ik sowieso vaag aangezien jij hetzelfde mac + ip gebruikt dan op je pc. Normaal gezien geeft dat altijd conflicten.
Maar goed ik heb dus twee amino's met verschillende mac adressen en verschillende ip's.
/Edit: Ik heb nu een uur gewacht en daarna de amino's op poort 2 en 3 van de CPE aangesloten. Dus zonder switch, tot op heden werken beide amino's nu wel naar behoren. Maar goed eerst maar eens afwachten of het blijft werken of dat we straks toch weer geen beeld hebben....
Maar goed ik heb dus twee amino's met verschillende mac adressen en verschillende ip's.
/Edit: Ik heb nu een uur gewacht en daarna de amino's op poort 2 en 3 van de CPE aangesloten. Dus zonder switch, tot op heden werken beide amino's nu wel naar behoren. Maar goed eerst maar eens afwachten of het blijft werken of dat we straks toch weer geen beeld hebben....
[ Voor 38% gewijzigd door ik222 op 06-05-2010 15:19 ]
Informatie die ik in de pauze tegen kwam in het ED:
Een stukje uit een artikel in het Eindhovens Dagblad van vorige week over de IDTV, en dan specifiek de STB:
Een stukje uit een artikel in het Eindhovens Dagblad van vorige week over de IDTV, en dan specifiek de STB:
quote: Eindhovens DagbladHet kastje wat nodig is voor de service is nog relatief klein maar dat komt omdat er nog geen versie met harddisk beschikbaar is. Dat kastje moet in de zomer verkrijgbaar zijn.
There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Toch weer een sterk staaltje communicatie van OBN dat je dat als klant uit de krant moet halenJaWSnl schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 16:12:
Informatie die ik in de pauze tegen kwam in het ED:
[...]
i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20
Oke nu beide boxen goed werken is het tijd voor een uitgebreidere review.
Beeldkwaliteit
De beeldkwaliteit is gewoon super, de SD zenders zijn gewoon goed zoals je dat mag verwachten en de HD zenders zijn ronduit spectaculair. Ter vergelijking heb ik straks even naar tennis zitten kijken op Eurosport, eerst op Eurosport HD waar het beeld echt super. Zeer veel details in het beeld (denk aan het net etc) en nauwelijks sporen van compressie te zien. Daarna ter vergelijking geschakelt naar het analoge OBN signaal en dat is dan niet om aan te zien, echt een enorm verschil. De digitale SD eurosport variant zit er dan een beetje tussenin zoals je dat verwacht.
Conclusie: Beeldkwaliteit is uitstekend, een pluspunt dus.
Geluid
Dit heb ik aangesloten via mijn versterker(optisch), het geluid loopt mooi gelijk met het beeld. Verder is de kwaliteit van het geluid opzich prima in orde. Enige waar ik wat op aan te merken heb zijn de enorme verschillen in volume tussen verschillende zenders. Sowieso het basisvolume verschilt per zender al en daarnaast wat in mijn geval het verschil versterkt is dat de RTL zenders bijvoorbeeld continu een DD5.1 signaal doorgeven maar vaak dat signaal niet "vullen". Dat resulteert er dus in dat mijn versterker het als DD5.1 ziet maar dat uiteindelijk alleen uit de front en center kanalen geluid komt, ook dit resulteert in een lager volume. Bij 5.1 films zal dit overigens wel een prachtig effect geven dus 5.1 hoort zeker bij een HD zender, maar ik had graag gezien dat normale uitzendingen ook als zijnde stereo door worden gegeven.
Conclusie: Geluid is goed maar er zijn nog enkele verbeterpunten
Guide
Hier ben ik niet kapot van. Heel druk scherm en slechte navigatie, daarbuiten ontbreekt van verschillende zenders de informatie gewoon helemaal (bijvoorbeeld RTL4 en RTL 5).
Dit kan en moet dus beter naar mijn mening
Uitzendinggemist
Op de publieke omroepen werkt dit uitstekend, voor zover ik kan nagaan kun je tot 10 dagen terug programma's kijken. Kwaliteit daarvan is goed en je kunt pauzeren, doorspoelen etc. Alles wat je nodig hebt dus zeker een pluspunt. Enige wat nog beter zou kunnen is dat dit ook beschikbaar komt voor RTL etc maar daarbij is men dus mede afhankelijk van de aanbieders.
Samenvatting
Pluspunten
• Beeldkwaliteit is prima
• Geluidskwaliteit is prima
• Zenderaanbod is groot en volledig wat betreft HD
• Amino start naar eenmalige initialisatie snel op.
• Zaptijd is zeer acceptabel
• Teletekst werkt redelijk vlot, in ieder geval veel beter als op UPC digital
• Uitzendingemist op publieke omroepen is prima
• Afstandsbediening werkt ook op televisie
Verbeterpunten
• Geluidsniveauverschillen tussen zenders
• Altijd DD5.1 uitvoer op sommige HD zenders, ook als er op dat moment geen 5.1 content op is.
• Guide is niet optimaal
• Uitzendinggemist mag ook op commerciele omroepen komen
• Knoppen as Guide, Info etc op de afstandsbediening werken nog niet. Guide moet daarom via het menu benaderd worden bijvoorbeeld.
Beeldkwaliteit
De beeldkwaliteit is gewoon super, de SD zenders zijn gewoon goed zoals je dat mag verwachten en de HD zenders zijn ronduit spectaculair. Ter vergelijking heb ik straks even naar tennis zitten kijken op Eurosport, eerst op Eurosport HD waar het beeld echt super. Zeer veel details in het beeld (denk aan het net etc) en nauwelijks sporen van compressie te zien. Daarna ter vergelijking geschakelt naar het analoge OBN signaal en dat is dan niet om aan te zien, echt een enorm verschil. De digitale SD eurosport variant zit er dan een beetje tussenin zoals je dat verwacht.
Conclusie: Beeldkwaliteit is uitstekend, een pluspunt dus.
Geluid
Dit heb ik aangesloten via mijn versterker(optisch), het geluid loopt mooi gelijk met het beeld. Verder is de kwaliteit van het geluid opzich prima in orde. Enige waar ik wat op aan te merken heb zijn de enorme verschillen in volume tussen verschillende zenders. Sowieso het basisvolume verschilt per zender al en daarnaast wat in mijn geval het verschil versterkt is dat de RTL zenders bijvoorbeeld continu een DD5.1 signaal doorgeven maar vaak dat signaal niet "vullen". Dat resulteert er dus in dat mijn versterker het als DD5.1 ziet maar dat uiteindelijk alleen uit de front en center kanalen geluid komt, ook dit resulteert in een lager volume. Bij 5.1 films zal dit overigens wel een prachtig effect geven dus 5.1 hoort zeker bij een HD zender, maar ik had graag gezien dat normale uitzendingen ook als zijnde stereo door worden gegeven.
Conclusie: Geluid is goed maar er zijn nog enkele verbeterpunten
Guide
Hier ben ik niet kapot van. Heel druk scherm en slechte navigatie, daarbuiten ontbreekt van verschillende zenders de informatie gewoon helemaal (bijvoorbeeld RTL4 en RTL 5).
Dit kan en moet dus beter naar mijn mening
Uitzendinggemist
Op de publieke omroepen werkt dit uitstekend, voor zover ik kan nagaan kun je tot 10 dagen terug programma's kijken. Kwaliteit daarvan is goed en je kunt pauzeren, doorspoelen etc. Alles wat je nodig hebt dus zeker een pluspunt. Enige wat nog beter zou kunnen is dat dit ook beschikbaar komt voor RTL etc maar daarbij is men dus mede afhankelijk van de aanbieders.
Samenvatting
Pluspunten
• Beeldkwaliteit is prima
• Geluidskwaliteit is prima
• Zenderaanbod is groot en volledig wat betreft HD
• Amino start naar eenmalige initialisatie snel op.
• Zaptijd is zeer acceptabel
• Teletekst werkt redelijk vlot, in ieder geval veel beter als op UPC digital
• Uitzendingemist op publieke omroepen is prima
• Afstandsbediening werkt ook op televisie
Verbeterpunten
• Geluidsniveauverschillen tussen zenders
• Altijd DD5.1 uitvoer op sommige HD zenders, ook als er op dat moment geen 5.1 content op is.
• Guide is niet optimaal
• Uitzendinggemist mag ook op commerciele omroepen komen
• Knoppen as Guide, Info etc op de afstandsbediening werken nog niet. Guide moet daarom via het menu benaderd worden bijvoorbeeld.
Bedankt voor je review, zeker leuk om te lezen!ik222 schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 17:35:
Bovenstaande viel mij ook op en ervaar ik eigenlijk ook als storend. Waaom de knoppen niet gebruiken als ze er toch op zitten? Dit zou in een software-update zeker een keer moeten worden meegenomen, het voelt nu toch aan alsof er iets niet klopt.
Edit:
Waar ik mij enigzins aan stoor is het volume van de verschillende zenders, zoals je ook noemt. Maar het allervervelendst vind ik nog wel het volumeverschil tussen wel en niet reclame. Echt zodra de reclame begint zet ik hem altijd zachter, het is gewoon asociaal hard hier in het appartement vind ik. Helaas kan OBN hier niks aan doen gok ik...
[ Voor 24% gewijzigd door JaWSnl op 06-05-2010 21:51 ]
There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Dat reclame harder gaat is inderdaad altijd en overal al geweest. Ik moet zeggen dat ik dat ook zeker niet meer vind hier als bij andere aanbieders.
Echter vooral het niveauverschil tussen zenders vind ik inderdaad storend en daar kan OBN (of in ieder geval Glashart Media) wel wat aan doen. Dit hebben andere aanbieders namelijk niet.
Echter vooral het niveauverschil tussen zenders vind ik inderdaad storend en daar kan OBN (of in ieder geval Glashart Media) wel wat aan doen. Dit hebben andere aanbieders namelijk niet.
Hier ook bericht dat ik de Amino kan ophalen
Kan ik mijn DHCP client mooi afmaken de komende dagen...
i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20
Wanneer komt OnsNet nou eens met dat IPTV...
Verwijderd
Of in ieder geval dat ze beginnen met het huidge CATV signaal om te gooien. Dat blurry doffe analoge signaal kan ik echt niet langer meer aanzien
En ook die dkke zweem over het digitale signaal door al die compressie.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2010 22:37 ]
Waarom gaan OBN en ONE niet gewoon fuseren? Het is toch gewoon 1 pot nat? Ze zitten in hetzelfde gebied, ze hebben (bijna) dezelfde producten en diensten... 1+1=2 toch?
Het is allemaal 1 pot nat. Edutel = ONE/ONN = OBN. Het zit allemaal onder één dak en er is geen sprake van gescheiden afdelingen voor de diverse "bedrijven.JantjeO schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 22:43:
Waarom gaan OBN en ONE niet gewoon fuseren? Het is toch gewoon 1 pot nat? Ze zitten in hetzelfde gebied, ze hebben (bijna) dezelfde producten en diensten... 1+1=2 toch?
In Nuenen werkt het, echter is daar in het begin al e.e.a fout gegaan met ledenraden, statuten en inspraak. Daar kwamen wellicht ze pas achter toen Onsnet Eindhoven al opgericht was.
Ik denk dat ze OnsBrabantNet in het leven hebben geroepen om te voorkomen dat mensen de link tussen Onsnet (en het hele zooitje ongeregeld) gaan leggen (en wat dus op invloed is op de klandizie).
[ Voor 5% gewijzigd door Pingelmonster op 06-05-2010 22:56 ]
Vandaag de Amino gekregen. Helaas heb ik een maandagochtenversie gekregen die dus niet werkte. De Amino van de buurman werkt overigens perfect. Morgen dus even naar OBN om hem om te wisselen.
Wat werkte er niet dan? Ging de box bijvoorbeeld helemaal niet aan of had je geen beeld?Dotto schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 23:21:
Vandaag de Amino gekregen. Helaas heb ik een maandagochtenversie gekregen die dus niet werkte. De Amino van de buurman werkt overigens perfect. Morgen dus even naar OBN om hem om te wisselen.
Waarom hebben ze dan bij OBN "allang" IPTV en blijven we niks horen van ONE? Of willen ze het eerst uitrollen onder de klanten van OBN en als dat goed gaat dan pas ONE?Pingelmonster schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 22:54:
[...]
Het is allemaal 1 pot nat. Edutel = ONE/ONN = OBN. Het zit allemaal onder één dak en er is geen sprake van gescheiden afdelingen voor de diverse "bedrijven.
In Nuenen werkt het, echter is daar in het begin al e.e.a fout gegaan met ledenraden, statuten en inspraak. Daar kwamen wellicht ze pas achter toen Onsnet Eindhoven al opgericht was.
Ik denk dat ze OnsBrabantNet in het leven hebben geroepen om te voorkomen dat mensen de link tussen Onsnet (en het hele zooitje ongeregeld) gaan leggen (en wat dus op invloed is op de klandizie).
Zullen de klanten van ONE dan ook exact dezelfde hardware (Amino STB) en diensten (samenstelling pakket, tarief ed) krijgen als OBN?
Ik had gisteren een 'klapperende' verbinding. Steeds even weg. (PC 5509NN). Bekend probleem, of is het mijn router?
Yo.
Denk dat het meer is om de uitrol administratief e.d. bij te kunnen houden en bijvoorbeeld ook om de vraag naar amino's aan te kunnen.JantjeO schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 08:12:
[...]
Waarom hebben ze dan bij OBN "allang" IPTV en blijven we niks horen van ONE? Of willen ze het eerst uitrollen onder de klanten van OBN en als dat goed gaat dan pas ONE?
Zullen de klanten van ONE dan ook exact dezelfde hardware (Amino STB) en diensten (samenstelling pakket, tarief ed) krijgen als OBN?
Want wat Pingelmonster zegt klopt wel, het is uiteindelijk allemaal dezelfde dienstenleverancier en netwerkbeheerder etc. Dus inderdaad verwacht ik dat het aanbod voor ONE uiteindelijk identiek is, alleen dat het een tijdje later komt.
Hier in valkenswaard geen last van, met internetten niet gemerkt en ook IPTV liep de hele avond vloeiend. Als internet weg zou vallen zou dat anders ook haperen anders.VonFoX schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 08:35:
Ik had gisteren een 'klapperende' verbinding. Steeds even weg. (PC 5509NN). Bekend probleem, of is het mijn router?
[ Voor 19% gewijzigd door ik222 op 07-05-2010 09:17 ]
Heeft iemand ook al eens geprobeerd om IPTV met andere MediaCenter software als MediaPortal of DVBViewer te gebruiken?
Als het goed is moet dit mogelijk zijn:
http://dvblogic.com/phpBB...65070a67c705e28c3041332b6
Als het goed is moet dit mogelijk zijn:
http://dvblogic.com/phpBB...65070a67c705e28c3041332b6
Jij had het toch tot nu toe alleen werkend i.c.m. met Microsoft Media Center? Ik bedoel kun je ook IPTV (waarschijnlijk door wederom gebruik te maken van DVBLink for IPTV) aan de praat krijgen met andere mediacenter-achtige software als MediaPortal en DVBViewer?Blueone schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 13:38:
ik heb het werkend met dvblogic, zie een paar posts naar boven.
ik kan het naast mce nu kijken met iedere upnp client (windows media player, ps3 etc). Gewoon dvlink for iptv samen met dvblink network pack gebruiken.
Als ik je goed begrijp is DVBLink plus network pack die 33 Euro wel waard?Blueone schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 14:26:
ik kan het naast mce nu kijken met iedere upnp client (windows media player, ps3 etc). Gewoon dvlink for iptv samen met dvblink network pack gebruiken.
Iemand de Popcorn Hour A100 (PCH) al als UPnP client getest met DVBLink? De Twonky Media Server en de myiHome Media Server werkten iig perfect samen met de PCH.
er zijn ook meerdere partijen betrokken bij onsnet eindhoven. zie hiervoor kopje history bij organisatie:Pingelmonster schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 22:54:
[...]
Het is allemaal 1 pot nat. Edutel = ONE/ONN = OBN. Het zit allemaal onder één dak en er is geen sprake van gescheiden afdelingen voor de diverse "bedrijven.
Op 28 oktober 2005 is onder de vlag van NEM Eindhoven de coöperatieve vereniging Ons Net Eindhoven opgericht, door de eerste en huidige bestuursleden Cees Kox (voorzitter) en Olaf Aelbers (secretaris-penningmeester). Ons Net Eindhoven heeft een vriendschappelijke, geen zakelijke, relatie met Ons Net Nuenen en onderschrijft het Ons Net gedachtengoed.
OK, even doorwerken en mbv DVBLink de boel nu aan de praat in Media Center. Toen ik 1 zender wilde opnemen en wilde doorzappen, bleken alle tuners in gebruik
Iemand een idee hoe dat te omzeilen is?
NB: Ik kan wel 1 stream in Media center en 1 stream in VLC simultaan afspelen
Is al opgelost...nog even een source toevoegen aan de server.
Nu krijg ik regelmatig "No TV signal" in MCE...meer uitzoekwerk...
Ook opgelost...althans...voor even: even kabel uit PC en in Amino...wachten tot die zijn DHCP request heeft afgerond en daarna kabel weer in PC...voila. Nu nog een structurele oplossing.
NB: Ik kan wel 1 stream in Media center en 1 stream in VLC simultaan afspelen
Is al opgelost...nog even een source toevoegen aan de server.
Nu krijg ik regelmatig "No TV signal" in MCE...meer uitzoekwerk...
Ook opgelost...althans...voor even: even kabel uit PC en in Amino...wachten tot die zijn DHCP request heeft afgerond en daarna kabel weer in PC...voila. Nu nog een structurele oplossing.
[ Voor 53% gewijzigd door Muyz op 07-05-2010 22:26 ]
Interessant artikel: http://www.glasvezel.nu/n...n-rtl-op-glashart-decoder
Dat zou dus betekenen dat ook wij hier binnekort uitzendinggemist op meer zenders hebben
Dat zou dus betekenen dat ook wij hier binnekort uitzendinggemist op meer zenders hebben
[ Voor 26% gewijzigd door ik222 op 07-05-2010 23:21 ]
Het lijkt erop alsof MCE ieder uur z'n IP lease kwijtraakt. Het beeld in MCE gaat dan 'op zwart'. Iemand anders hetzelfde probleem?
Ik heb hier wel 5 streams tegelijkertijd draaien: 4 op mijn notebook (zie onder) en een HD stream op de TV
Ik heb hier wel 5 streams tegelijkertijd draaien: 4 op mijn notebook (zie onder) en een HD stream op de TV

[ Voor 50% gewijzigd door Muyz op 08-05-2010 00:48 ]
Verwijderd
Heb je al eens geprobeerd om een vast IP in te stellen?
Ik las in het Lijbrand topic dat sommige zelfs een vast 192.168 ip hadden ingesteld ipv 10.252. Dat werkt blijkbaar ook.
Hoe heb je het nu ingesteld op je laptop btw?
Ik las in het Lijbrand topic dat sommige zelfs een vast 192.168 ip hadden ingesteld ipv 10.252. Dat werkt blijkbaar ook.
Hoe heb je het nu ingesteld op je laptop btw?
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2010 01:10 ]
Dat is vreemd, ik kon nooit meer dan 3 streams openen, daarna wilde of VLC niet openen, of de amino zei: "de zender is niet beschikbaar" oid alsof OBN weet dat ik ook daadwerkelijk 3 streams open had staan, wat eigenlijk niet zou kunnen. (er was overigens geen onderscheid tussen HD of geen HD)Muyz schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 23:30:
Het lijkt erop alsof MCE ieder uur z'n IP lease kwijtraakt. Het beeld in MCE gaat dan 'op zwart'. Iemand anders hetzelfde probleem?
[afbeelding]
Wat voor config had je?
Zijn er al mensen die gemerkt hebben dat de internet kwaliteit (=snelheid) vermindert wanneer ze iptv aan het kijken zijn? laatst waren we aan het downloaden via usenet op een ongeknepen payserver, en terwijl er een hd zender geopend werd, bleef de snelheid constant, terwijl dit toch echt de maximum leek. Zijn er mensen die er wel iets van merken?
Over een paar dagen maar weer eens verder gaan met klussen, na een weekje vakantie merk ik dat er meer zijn die het voor elkaar hebben
In de praktijk merk ik er niks van, dus ik heb zojuist maar even (meerdere malen) gemeten. Daaruit blijkt dat IPTV de download snelheid in mijn geval ongeveer 10% langzamer maakt, dus de totale impact valt mee. De upload snelheid blijft gelijk.Zijn er al mensen die gemerkt hebben dat de internet kwaliteit (=snelheid) vermindert wanneer ze iptv aan het kijken zijn?
Dit is de gemeten snelheid zonder IPTV:

Vervolgens een aantal metingen met de Amino aan (zender Brava HDTV of Eurosport). De download snelheid meet dan tussen de 88 en 84Mbit/s afhankelijk van het meet moment:

Daarna de Amino box uit, en ik meet weer +/- 94Mbit/s.
Als je typische snelheid lager is, dan kan de procentuele impact uiteraard groter zijn. Als je in St. Oedenrode bijv. voor een 30Mbit verbinding gaat, dan weet ik niet of je extra bandbreedte krijgt met IPTV, of dat de impact 33% wordt.
Ja hoor ik kan dat hier prima meten, bij 1 amino aan houd ik nog ongeveer 9,8 MB/s over. Bij twee amino's aan op verschillende zenders haal ik nog ongeveer 8,5 MB/s over. Als je beide amino's aan heb staan op dezelfde zenders houdt je ook 9,8MB/s over. Dit komt door de multicast techniek.ranjo schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 02:28:
[...]
Zijn er al mensen die gemerkt hebben dat de internet kwaliteit (=snelheid) vermindert wanneer ze iptv aan het kijken zijn? laatst waren we aan het downloaden via usenet op een ongeknepen payserver, en terwijl er een hd zender geopend werd, bleef de snelheid constant, terwijl dit toch echt de maximum leek. Zijn er mensen die er wel iets van merken?
Nee dan merk je er helemaal niks van, er is namelijk gewoon 100Mbit richting centrale beschikbaar dus met een 30Mbit abbo blijf je altijd 30Mbit internet houden. Enkel mensen met een 100Mbit abbo kunnen het dus meten.Als je typische snelheid lager is, dan kan de procentuele impact uiteraard groter zijn. Als je in St. Oedenrode bijv. voor een 30Mbit verbinding gaat, dan weet ik niet of je extra bandbreedte krijgt met IPTV, of dat de impact 33% wordt.
[ Voor 24% gewijzigd door ik222 op 08-05-2010 09:53 ]
Heeft iemand op dit moment ook problemen met internet en telefonie van ONE (postcode 5632)? Heb al de hele ochtend geen verbinding. DNS-server geeft niets af, allemaal nulletjes. Ik heb de storingsdienst gebeld maar die bellen niet terug binnen het beloofde uur. Er komt gewoon geen signaal het modem binnen. Is er iets bekend over onderhoud of wat dan ook?
Edit: Uiteindelijk toch telefonisch contact gehad. Bleek een algehele storing te zijn op diverse diensten. Is ondertussen opgelost.
Edit: Uiteindelijk toch telefonisch contact gehad. Bleek een algehele storing te zijn op diverse diensten. Is ondertussen opgelost.
[ Voor 15% gewijzigd door Edje040 op 08-05-2010 13:22 ]
PC met gespoofd MAC adres en fixed 10.252.x.y op poort 2 van de Packetfront, DVBLink en MCEranjo schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 02:28:
[...]
Dat is vreemd, ik kon nooit meer dan 3 streams openen, daarna wilde of VLC niet openen, of de amino zei: "de zender is niet beschikbaar" oid alsof OBN weet dat ik ook daadwerkelijk 3 streams open had staan, wat eigenlijk niet zou kunnen. (er was overigens geen onderscheid tussen HD of geen HD)
Wat voor config had je?
Netbook wireless 802.11n op de router en die hangt aan poort 1 van de Packetfront. Multicast forwarding staat aan op die router.
Overigens kijk ik nu gewoon TV in MCE door de HTPC direkt aan de router aan te sluiten. IP krijgt ie dynamisch op mijn interne netwerk 192.168.x.y. Vraag is dus waarom je uberhaupt een 10.252.x.y IP zou willen hebben...
Verwijderd
Dus je hoeft helemaal niks meer te spoofen of ip's vast te zetten in jou geval?
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2010 16:30 ]
Nope. Gewoon dynamisch IP op de router die op poort 1 zit. Poort 2 is ongebruikt op dit moment...Verwijderd schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 16:29:
Dus je hoeft helemaal niks meer te spoofen of ip's vast te zetten in jou geval?
Verwijderd
Super! Dat is perfect dan. Die gedeelde porten op de Packetfront zijn toch echt wel een voordeel ten opzichte van een Genexis waar het signaal per port gescheiden is
Ook goed om te horen dat je niet persee een 10.252 IP moet hebben om de streams te kunnen openen. Ik heb zelf de DIR-655 en onder 'Multicast Group Address' stonden er hier 3 in (die zijn nu sinds een aantal dagen weg). Ik heb een paar keer getest of ik een stream kon openen maar dat lukte nog niet. OF ONE heeft nog geen IPTV signaal (lijkt me sterk, want er zijn al proeven gedaan), OF die IPTV streams worden pas geactiveerd als je het afneemt.
Lukte het jou wel om de streams te openen voordat je de Amino in huis had?
Als ik dat doe krijg ik toch echt geen signaal terwijl ik ook een packetfront heb.Muyz schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 16:41:
[...]
Nope. Gewoon dynamisch IP op de router die op poort 1 zit. Poort 2 is ongebruikt op dit moment...
nu heb ik mijn pc dus rechtstreeks op de router zitten (poort 2) en de amino verder niet aangesloten.
[ Voor 14% gewijzigd door Avvd op 08-05-2010 17:06 ]
Ik heb zelf ook een DIR-655. Voordat ik de Amino in huis had heb ik niet geprobeerd om een stream te openen.Verwijderd schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 16:52:
Super! Dat is perfect dan. Die gedeelde porten op de Packetfront zijn toch echt wel een voordeel ten opzichte van een Genexis waar het signaal per port gescheiden isOok goed om te horen dat je niet persee een 10.252 IP moet hebben om de streams te kunnen openen. Ik heb zelf de DIR-655 en onder 'Multicast Group Address' stonden er hier 3 in (die zijn nu sinds een aantal dagen weg). Ik heb een paar keer getest of ik een stream kon openen maar dat lukte nog niet. OF ONE heeft nog geen IPTV signaal (lijkt me sterk, want er zijn al proeven gedaan), OF die IPTV streams worden pas geactiveerd als je het afneemt.
Multicast Group Address
233.81.233.85
224.0.0.253
224.0.0.252
239.255.255.250
224.0.0.251
Bovenste adres is zender waarop afgestemd is. Een zender opnemen en een zender kijken, dan komt er uiteraard gewoon eentje bij
[ Voor 11% gewijzigd door Muyz op 08-05-2010 17:06 ]
Verwijderd
jup
224.0.0.253
224.0.0.252
239.255.255.250
224.0.0.251
die 4 had ik ook, maar zijn sinds een aantal dagen weg. Enkel 239.255.255.250 staat er nog. Echter is het mij nooit gelukt om een stream te openen. Heb multicast aan in de router.
224.0.0.253
224.0.0.252
239.255.255.250
224.0.0.251
die 4 had ik ook, maar zijn sinds een aantal dagen weg. Enkel 239.255.255.250 staat er nog. Echter is het mij nooit gelukt om een stream te openen. Heb multicast aan in de router.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2010 17:12 ]
Verwijderd
Heeft je router multicast ondersteuning?Blueone schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 16:59:
[...]
Als ik dat doe krijg ik toch echt geen signaal terwijl ik ook een packetfront heb.
nu heb ik mijn pc dus rechtstreeks op de router zitten (poort 2) en de amino verder niet aangesloten.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2010 17:16 ]
ik heb een d-link dir-655, dezelfde als muyz. Moet daar nog iets specifiek voor ingesteld worden?
EDIT: Laat maar, multicast streaming aanzetten. Iedereen (ik zelf ook overigens) heeft lekker moeilijk zitten doen terwijl het ook gewoon makkelijk kan
EDIT: Laat maar, multicast streaming aanzetten. Iedereen (ik zelf ook overigens) heeft lekker moeilijk zitten doen terwijl het ook gewoon makkelijk kan

[ Voor 45% gewijzigd door Avvd op 08-05-2010 17:28 ]
In je router menu:Blueone schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 17:25:
ik heb een d-link dir-655, dezelfde als muyz. Moet daar nog iets specifiek voor ingesteld worden?
Advanced -> Advanced Network -> Enable Multicast Streams
Net hield de TV via de HTPC ermee op. Op dat moment was de Amino niet aangesloten op poort 2. Kabel op poort 2 even in de Amino en er weer uit (die doet dan een DHCP request) en ... voila ... TV weer terug op de HTPC (die dus via de router op poort 1 zit). Het lijkt erop dat het IPTV netwerk dus eens per uur de Amino moet zien om IPTV te kunnen ontvangen. Het onderzoek loopt...
[ Voor 41% gewijzigd door Muyz op 08-05-2010 17:34 ]
als je er geen oplossing voor vind kan je de amino ook gewoon in je meterkast zetten ofzo, dan blijft het ook wel werken.
Ik heb gisteravond een tweede netwerkkaart besteld voor in de HTPC. Daar draai ik dan maar een DHCP client op. Is goedkoper (qua energieverbruik) dan continu die Amino aan hebben staan. Bovendien kan de Amino dan mooi naar de slaapkamerBlueone schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 17:33:
als je er geen oplossing voor vind kan je de amino ook gewoon in je meterkast zetten ofzo, dan blijft het ook wel werken.
zo had ik het tot zojuist aangesloten alleen dan met een vast ip adres. Ben je eigenlijk nog verder gekomen met die dhcp client?
Een vast IP adres is dus (voorzover ik nu overzie) onvoldoende, tenzij de Amino ook aan het OBN netwerk hangt. Ieder uur zal je TV signaal verdwijnen. Aan de DHCP client ga ik verder zodra ik zeker weet dat ie nodig is. Daar lijkt het op dit moment wel op...Blueone schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 17:36:
zo had ik het tot zojuist aangesloten alleen dan met een vast ip adres. Ben je eigenlijk nog verder gekomen met die dhcp client?
[ Voor 4% gewijzigd door Muyz op 08-05-2010 17:38 ]
was het een uur precies? Ik zit nu op 70 minuten en hij werkt nog
, ik heb de amino overigens wel uit aan de modem hangen.
[ Voor 29% gewijzigd door Avvd op 08-05-2010 18:45 ]
Ongeveer een uur. Haal de Amino een helemaal los (al zou dat niet uit mogen maken als ie uit staat).Blueone schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 18:42:
was het een uur precies? Ik zit nu op 70 minuten en hij werkt nog, ik heb de amino overigens wel uit aan de modem hangen.
Inmiddels kan ik met mijn eigen DHCP client request versturen naar de DHCP server. Ik krijg ook netjes antwoord en dan zie ik inderdaad een DHCP lease time van 1 uur. Renewal time is een half uur en rebinding time ruim 52 minuten.
[ Voor 25% gewijzigd door Muyz op 08-05-2010 20:39 ]
Wat versta je onder uit? Met de afstandsbediening uit staat hij namelijk gewoon stanby en als ik me niet vergis blijft het netwerkgedeelte (inclusief het doen DHCP requests dus) dan gewoon actief.
En ja dat is dan wel precies een uur waarschijnlijk aangezien het om een 60 minuten lease gaat.
En ja dat is dan wel precies een uur waarschijnlijk aangezien het om een 60 minuten lease gaat.
[ Voor 31% gewijzigd door ik222 op 08-05-2010 19:13 ]
Zucht, waarom moeilijk doen als het inderdaad zo makkelijk kan. Via de DIR-655 multicast aangezet en nu kan ik gewoon tv kijken zonder moeilijk te doen. Heb ik dus niet voor niets een extra kabel getrokken vanuit de meterkast naar mijn kamer omdat ik dacht dat dit allemaal via een "apart" netwerk liep.
Het enige wat ik zou willen is er achter komen hoe ik bij http://w1.zt6.nl/ kan komen. Het lijkt me namelijk wel iets als ik een script zou kunnen maken, die een m3u bestand aanmaakt voor de zenders waar we bij ons voor betalen. Het heeft twee voordelen: ik kijk geen zenders die ik niet mag zien en als er ooit wijzigingen in de adressen komen, is de m3u lijst automatisch geupdate.
Ik ga maar eens kijken of ik een dns server kan vinden die de adressen heeft voor de servers op het iptv netwerk.
Edit:
IP adres is bekend:
Helaas weet ik nog niet precies wat "Packet filtered" betekend, maar als ik het goed begrijp mag ik dus niet zomaar naar die server toe.
Het enige wat ik zou willen is er achter komen hoe ik bij http://w1.zt6.nl/ kan komen. Het lijkt me namelijk wel iets als ik een script zou kunnen maken, die een m3u bestand aanmaakt voor de zenders waar we bij ons voor betalen. Het heeft twee voordelen: ik kijk geen zenders die ik niet mag zien en als er ooit wijzigingen in de adressen komen, is de m3u lijst automatisch geupdate.
Ik ga maar eens kijken of ik een dns server kan vinden die de adressen heeft voor de servers op het iptv netwerk.
Edit:
IP adres is bekend:
code:
1
2
3
| *@*:~$ ping w1.zt6.nl PING w1.zt6.nl (82.139.121.132) 56(84) bytes of data. From ip82-139-64-86.lijbrandt.net (82.139.64.86) icmp_seq=1 Packet filtered |
Helaas weet ik nog niet precies wat "Packet filtered" betekend, maar als ik het goed begrijp mag ik dus niet zomaar naar die server toe.
[ Voor 17% gewijzigd door ranjo op 09-05-2010 12:59 . Reden: ping resultaat ]
Verwijderd
En? Werkt het nog?Blueone schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 19:41:
zojuist werkte hij nog steeds, ik ga het nu uitproberen met de stekker er helemaal uit.
Met een Packetfront gelukkig niet, daar zijn alle porten gedeeldranjo schreef op zondag 09 mei 2010 @ 12:36:
Zucht, waarom moeilijk doen als het inderdaad zo makkelijk kan. Via de DIR-655 multicast aangezet en nu kan ik gewoon tv kijken zonder moeilijk te doen. Heb ik dus niet voor niets een extra kabel getrokken vanuit de meterkast naar mijn kamer omdat ik dacht dat dit allemaal via een "apart" netwerk liep.
Het was alleen de vraag of je de streams ook vanaf niet-10.152 ip's kon bekijken. Dat is dus het geval. Alleen is het nog niet helemaal duidelijk of je hiervoor een 10.152 lease actief moet hebben.
De multicast ip's veranderen niet hoor. Die zijn al sinds het begin hetzelfde toen Lijbrand en XMSNet met IPTV kwamen.Het enige wat ik zou willen is er achter komen hoe ik bij http://w1.zt6.nl/ kan komen. Het lijkt me namelijk wel iets als ik een script zou kunnen maken, die een m3u bestand aanmaakt voor de zenders waar we bij ons voor betalen. Het heeft twee voordelen: ik kijk geen zenders die ik niet mag zien en als er ooit wijzigingen in de adressen komen, is de m3u lijst automatisch geupdate.
Kun je trouwens niet gewoon http://82.139.121.132 of http://82.139.64.86 doen? Dan heb je geen DNS server meer nodig.
Met Multicast aan kun je met de 655 de Animo op je bestaande netwerk gebruiken?
Yo.
Nee, dat kan nu net weer nietVonFoX schreef op zondag 09 mei 2010 @ 18:55:
Met Multicast aan kun je met de 655 de Animo op je bestaande netwerk gebruiken?
Verwijderd
Denk eerder dat het erom gaat dat je je een 10.252 lease actief hebt staan op de DHCP server van OBN.Muyz schreef op zondag 09 mei 2010 @ 19:28:
[...]
Nee, dat kan nu net weer nietJe kunt via je bestaande netwerk naar IPTV kijken, mits je Amino aan het IPTV netwerk hangt. Als dat niet zo is, kun je geen TV kijken. Het netwerk vereist namelijk dat de Amino zichtbaar is. Dat is ie niet als je hem in je bestaande netwerk onderbrengt.
Met de stekker er helemaal uit houd hij er na een uur mee op, met de amino in stand-by aangekoppeld gaat het wel gewoon goed, deze oplossing is voor mij in ieder geval goed genoeg.
Precies, en als je geen andere manier hebt om die lease actief te hebben (wat voor de gemiddelde gebruiker zal gelden), moet de Amino dus zichtbaar zijn.Verwijderd schreef op zondag 09 mei 2010 @ 20:15:
[...]
Denk eerder dat het erom gaat dat je je een 10.252 lease actief hebt staan op de DHCP server van OBN.
Inmiddels draait de DHCP client hier. Krijg een mooie lease van OBN op mijn PC
Toch ben ik nog niet helemaal tevreden over de oplossing om het verkeer via de dir-655 te laten lopen, ik kan een heel aantal streams niet openen. Onder andere HD zenders. Van de HD zenders werken deze niet, alle andere wel:
Wat me trouwens nog opgevallen is, is dat als je via de pc een stream "sluit", dat de amino (als je naar de zelfde zender kijkt)dan even kort hapert. Dat is logisch, want de pc meldt zich af voor de multicast stream, en de amino moet hem dus heropenen. De hapering is kort, en soms valt het niet eens op, maar gebeurt dus wel. Zou dit ook zo zijn als je twee amino's hebt?kan ik222 (profiel) daar iets over zeggen?Is er een hapering met het beeld, als je op beide amino's de zelfde zender kijkt, en bij een van de kastjes "wegzapt", en de andere laat staan? ben benieuwd of de amino's daar rekening mee houden.
- Eurosport HD
- Discovery channel HD
- Animal Planet HD
- MyZen TV HD
- Luxe TV HD
- Fasion TV HD
code:
1
2
3
4
5
6
| Multicast Group Address 224.0.0.253 224.0.0.252 224.0.1.60 239.255.255.250 224.0.0.251 |
Wat me trouwens nog opgevallen is, is dat als je via de pc een stream "sluit", dat de amino (als je naar de zelfde zender kijkt)dan even kort hapert. Dat is logisch, want de pc meldt zich af voor de multicast stream, en de amino moet hem dus heropenen. De hapering is kort, en soms valt het niet eens op, maar gebeurt dus wel. Zou dit ook zo zijn als je twee amino's hebt?kan ik222 (profiel) daar iets over zeggen?Is er een hapering met het beeld, als je op beide amino's de zelfde zender kijkt, en bij een van de kastjes "wegzapt", en de andere laat staan? ben benieuwd of de amino's daar rekening mee houden.
Verwijderd
Misschien de firmware van de dir-655 eens proberen te updaten? Dat zal het wss wel niet zijn, maar je kan het altijd proberen 
ftp://ftp.dlink.de/dir/di...01_ALL_multi_20100210.zip is de nieuwste.
224.0.1.60 heb ik hier nog nooit gezien trouwens.
ftp://ftp.dlink.de/dir/di...01_ALL_multi_20100210.zip is de nieuwste.
224.0.1.60 heb ik hier nog nooit gezien trouwens.
Misschien kan iemand met een andere router die een vergelijkbare setup heeft als ranjo (zie ook posts van de laatste dagen) dit controleren? Dan kunnen we het probleem verder isoleren.ranjo schreef op zondag 09 mei 2010 @ 21:52:
Toch ben ik nog niet helemaal tevreden over de oplossing om het verkeer via de dir-655 te laten lopen, ik kan een heel aantal streams niet openen. Onder andere HD zenders. Van de HD zenders werken deze niet, alle andere wel:Van het SD pakket is het willekeurig, SlamTV werkt niet, maar Dance TV weer wel. Wel werken alle "gangbare"zenders allemaal wel, maar willekeurige "extra" kanalen werken niet. Op mijn laptop, waar ik via een switch afspeel, werken wel alle zenders. Blijkbaar komen sommige streams niet door de router heen? De router heeft ook hier dit lijstje:
- Eurosport HD
- Discovery channel HD
- Animal Planet HD
- MyZen TV HD
- Luxe TV HD
- Fasion TV HD
code:
1 2 3 4 5 6 Multicast Group Address 224.0.0.253 224.0.0.252 224.0.1.60 239.255.255.250 224.0.0.251
Moest je daar nog iets speciaals voor doen behalve MAC adres klonen?Muyz schreef op zondag 09 mei 2010 @ 20:49:
[...]
Inmiddels draait de DHCP client hier. Krijg een mooie lease van OBN op mijn PC
Even getest maar bij twee amino's is dat niet zo, dat is imo ook logisch aangezien twee amino's ook gewoon resulteert in twee ip en mac adressen. Dat betekent dus dat ze beide apart "herkend" worden en dat als 1 amino een stream sluit die niet automatisch ook gesloten wordt voor de andere amino. Bij twee clients met hetzelfde mac en ip adres sluit de ene als het ware ook de stream voor de andere (voor het netwerk lijkt het immers 1 device) waardoor de andere die nog wel op die stream zit inderdaad even opnieuw de stream moet openen wat resulteert in een hapering.ranjo schreef op zondag 09 mei 2010 @ 21:52:
Heb je dus geen last van met twee amino's
Ja, daarvoor ben ik al 2 avonden bezig een applicatie te coderen (al zijn er vast eenvoudiger methodesJantjeO schreef op zondag 09 mei 2010 @ 22:41:
[...]
Moest je daar nog iets speciaals voor doen behalve MAC adres klonen?
Wat doet jouw applicatie op hoofdlijnen? Waar heb je het in geprogrammeerd (welke taal/tool)? De applicatie is voor het Windows platform toch?Muyz schreef op zondag 09 mei 2010 @ 22:50:
[...]
Ja, daarvoor ben ik al 2 avonden bezig een applicatie te coderen (al zijn er vast eenvoudiger methodes)
[ Voor 6% gewijzigd door JantjeO op 09-05-2010 23:10 ]
Mijn applicatie verstuurt op een te selecteren netwerkkaart een DHCP request met een zelf in te voeren MAC adres en faket daarbij een Amino110 of Amino130m (te selecteren). Zie hieronder:JantjeO schreef op zondag 09 mei 2010 @ 23:10:
[...]
Wat doet jouw applicatie op hoofdlijnen? Waar heb je het in geprogrammeerd (welke taal/tool)? De applicatie is voor het Windows platform toch?

Op de achtergrond zorgt de applicatie ervoor dat de PC bij OBN bekend blijft en dus dat je TV niet ineens op zwart gaat...
Tool is geprogrammeerd met VS2010 in C# op .Net Framework 4 en dus (inderdaad) voor Windows.
Verwijderd
En bij een reboot? Override jou tool dan de Windows DHCP Client voor de ingestelde netwerkkaart?
De ingestelde netwerkkaart staat ingesteld op een statisch IP adres, dus de Windows DHCP client zal niets met die kaart doen.Verwijderd schreef op zondag 09 mei 2010 @ 23:58:
En bij een reboot? Override jou tool dan de Windows DHCP Client voor de ingestelde netwerkkaart?
Ik heb de kaart trouwens initieel hetzelfde 'vaste' IP adres gegeven als de Amino box. Ook het MAC adres is hetzelfde gekozen. Mocht de DHCP server van OBN een ander adres toekennen dan is dat geen probleem, want ik pas het adres van de netwerkkaart dan aan vanuit de tool.
[ Voor 29% gewijzigd door Muyz op 10-05-2010 00:09 ]
Verwijderd
Dat is perfect inderdaadMuyz schreef op maandag 10 mei 2010 @ 00:02:
[...]
De ingestelde netwerkkaart staat ingesteld op een statisch IP adres, dus de Windows DHCP client zal niets met die kaart doen.
Ik heb de kaart trouwens initieel hetzelfde 'vaste' IP adres gegeven als de Amino box. Ook het MAC adres is hetzelfde gekozen. Mocht de DHCP server van OBN een ander adres toekennen dan is dat geen probleem, want ik pas het adres van de netwerkkaart dan aan vanuit de tool.
Overigens zou ik niet hetzelfde MAC ingeven als van de Amino, maar een cijfer verder pakken ofzo. Dan heb je een apart IP voor de PC en een apart IP voor de Amino. Krijg je ook geen haperingen op de Animo als je op de PC van zender switcht.
Hoe doe je met de route btw (route add -p 224.0.0.0 MASK 240.0.0.0 10.252.x.x)? Veranderd jou tool die ook als ie een nieuw 10.252 IP krijgt van de DHCP server?
Als je DVBlink gebruikt hoef je trouwens geen extra route aan te maken omdat je in DVBLink kan aangeven welk IP gebruikt moet worden.
Wellicht een idee om die value in het register (van het DVBlink IP) te overschijven zodra je een ander IP krijgt van de DHCP server? Net zoals je het statische IP in de NIC overschrijft als je een nieuw ip krijgt.
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2010 02:42 ]
je kan natuurlijk niet "zomaar" een ander mac adres pakken, dikke kans dat die al wordt gebruikt door iemand, al helemaal als je het eerst volgende nummer pakt.
[ Voor 18% gewijzigd door Avvd op 10-05-2010 08:22 ]
Verwijderd
Ik denk je met elk mac adres wat begint met 00:02:02 gewoon een IP krijgt. Het is denk ik niet zo dat OBN al die mac's van uitgegeven STB's in hun DHCP server gaat adden. Verder zijn er natuurlijk zat mac adressen te bedenken. Ik heb ook wel eens 00:00:00:00:00:01 gebruikt en kreeg gewoon een 88.159 IP
Een NIC met zo'n MAC adres zul je niet snel vinden.
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2010 08:53 ]
Ik heb niet geprobeerd een IP op basis van een ander MAC adres te krijgen. Misschien dat het lukt, misschien niet. Ik *wil* dat ook niet proberen. Zomaar een MAC adres kiezen is not done. Ik overzie de consequenties daarvan ook niet.Verwijderd schreef op maandag 10 mei 2010 @ 08:36:
Ik denk je met elk mac adres wat begint met 00:02:02 gewoon een IP krijgt. Het is denk ik niet zo dat OBN al die mac's van uitgegeven STB's in hun DHCP server gaat adden.
Inderdaad gewoon een willekeurig MAC adres pakken is niet handig. En een bepaalde vorm van registratie is er ook wel hoor, in het menu van de amino kun je namelijk exact zien op welke naam + klantnummer de stb staat...
Ik zou het zelf ook niet fijn vinden als iemand mijn MAC adres zou gaan clonen waardoor ik hick-ups zou krijgen als iemand zijn stream afsluit.
Ik heb gisteren trouwens Studio voetbal zitten kijken en dat beeld was echt fantastisch. Daar kon je echt zien dat het een native HD uitzending was (de studio beelden tenminste).
Overigens gisteravond in de hele avond wel twee kleine haperingen in het beeld gezien. Een keer wat blokjes vorming (welliswaar minder dan een seconde maar toch) en een keer een dat het beeld een fractie van een seconde stil ging staan geluid liep wel door.
Overigens gisteravond in de hele avond wel twee kleine haperingen in het beeld gezien. Een keer wat blokjes vorming (welliswaar minder dan een seconde maar toch) en een keer een dat het beeld een fractie van een seconde stil ging staan geluid liep wel door.
Verwijderd
Vraagje over Eurosport HD: bij UPC is de mogelijkheid te kiezen voor Nederlands of Engels commentaar.Voor sommige sporten vind ik het Engelse commentaar superieur en dus ben ik benieuwd of deze optie bij OBN ook aanwezig is.
Ik heb het menu nog niet ontdekt in de settopbox, maar via VLC player blijkt wel dat er bij sommige zenders meerdere geluidssporen zitten. Dus het zou in theorie moeten kunnen, als er het juiste knopje voor beschikbaar is.Verwijderd schreef op maandag 10 mei 2010 @ 17:33:
Vraagje over Eurosport HD: bij UPC is de mogelijkheid te kiezen voor Nederlands of Engels commentaar.Voor sommige sporten vind ik het Engelse commentaar superieur en dus ben ik benieuwd of deze optie bij OBN ook aanwezig is.
EDIT: Ik heb zojuist met VLC naar eurosport HD gekeken en daar zit ook een engelse spoor bij
[ Voor 7% gewijzigd door ranjo op 11-05-2010 00:30 ]
Ook bij Ned1 zie ik meerdere sporen (DolbyD en niet-DolbyD) en als ik wissel via de MCE interface (waar dat eenvoudig kan), zie ik mijn versterker daar conform op reageren... Lijkt dus te werken; nog eens bij Eurosport kijken als ik tijd heb...ranjo schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 00:26:
[...]
Ik heb het menu nog niet ontdekt in de settopbox, maar via VLC player blijkt wel dat er bij sommige zenders meerdere geluidssporen zitten. Dus het zou in theorie moeten kunnen, als er het juiste knopje voor beschikbaar is.
EDIT: Ik heb zojuist met VLC naar eurosport HD gekeken en daar zit ook een engelse spoor bij
[ Voor 3% gewijzigd door Muyz op 11-05-2010 07:50 ]
Met de amino kan ik nog geen optie vinden om te schakelen tussen geluidsporen...
Lijkt dus gewoon niet in de huidige software te zitten.
Lijkt dus gewoon niet in de huidige software te zitten.
[ Voor 26% gewijzigd door ik222 op 11-05-2010 09:05 ]
Lijkt me toch niet dat ze dit gaan halen. Er is nog steeds geen informatie verschenen van onsneteindhoven, dus lijkt me sterk dat ze voor het WK dat kunnen uitrollen.Stefie2010 schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 14:38:
[...]
Ik ben gisteren eens de ONE shop binnengelopen en daar vertelden ze me dat ze zeker wel met IPTV komen en dat de aanbiedingen spoedig de deur uitgaan zodat mensen er over kunnen beschikken voor het WK voetbal...
Verwijderd
Gebruik momenteel ISA 2006 als firewall / router en web publisher op OBN. ISA laat per definitie geen multicast door als sprake is van NAT (dus niet van WAN naar LAN).. Iemand een suggestie om multicast streaming IPTV op interne netwerk te enablen (dus dat multicast vanuit WAN wordt doorgelaten naar LAN) met als doel Media Center te kunnen gebruiken (met DVBLink), zonder een router aan te schaffen? Linux router bouwen? Welke dan? Ik draai momenteel op een VMWare Server 2.0 ISA 2006 in een VM.. Haal daar download snelheden tot 95Mbps.. Ik had overigens vorige week in één week na aanvraag in de OBN winkel (Helmond) mijn Amino in huis...
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2010 13:12 ]
Net bericht gekregen van Ons Net Eindhoven:
------------------------------------
Geachte heer,
Zoals ik in mijn laatste mail heb aangegeven, was het de bedoeling dat we vóór het WK klaar zouden zijn met het opzetten van IP Televisie. Door diverse factoren is dit niet meer haalbaar gebleken in de praktijk.
Met het afgelopen anderhalf jaar in gedachten, willen er zeker van zijn dat het product naar behoren zal werken.
We streven er nu naar om ergens in het derde kwartaal klaar te zijn hiermee.
Ik hoop dat ik u voldoende heb ingelicht...
Met vriendelijke groet,
Ons Net Eindhoven
-----------------------
This s*cks!!!!
Geachte heer,
Zoals ik in mijn laatste mail heb aangegeven, was het de bedoeling dat we vóór het WK klaar zouden zijn met het opzetten van IP Televisie. Door diverse factoren is dit niet meer haalbaar gebleken in de praktijk.
Met het afgelopen anderhalf jaar in gedachten, willen er zeker van zijn dat het product naar behoren zal werken.
Met vriendelijke groet,
Ons Net Eindhoven
-----------------------
This s*cks!!!!
Dat is niet echt lekker nee...Hier zit ik nu al 2 jaar te wachten op de Ons Net Eindhoven diensten.
Het modem icl vezel hangt er al 1.5 jaar, maar ze willen wachten met het leveren van diensten tot het nieuwe TV pakket rond is.
Het modem icl vezel hangt er al 1.5 jaar, maar ze willen wachten met het leveren van diensten tot het nieuwe TV pakket rond is.
gaat ze toch klanten kosten denk ik. Het gaat nog steeds om vraag en aanbod. Vraag is er...aanbod niet..althans niet bij ONE. Denk dat veel mensen toch bij UPC gaan blijven. Ik heb zelf getwijfeld om de overstap naar ONE te maken maar het geklungel zegt me genoeg. Zou overigens wel goed voor de concurrentie zijn als ze het nu eindelijk eens aan gaan bieden (lees: lagere prijzen of beter aanbod tegen dezelfde prijzen).Bosfazant schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 13:50:
Geachte heer,
Met vriendelijke groet,
Ons Net Eindhoven
-----------------------
This s*cks!!!!
En wat is nou eigenlijk het probleem? Als het nu bij OBN blijkt te werken zie ik weinig problemen waarom het op een ander OnsNet-netwerk van Reggefiber niet zou werken. Hooguit wordt er in sommige wijken van ONE een ander soort modem gebruikt, wat eventueel ongetest is gebleven.
Ik denk dat de problemen ook eerder liggen in het organisatorisch goed laten lopen van de uitrol. Ik vermoed dat men eerst de grote drukte bij OBN af wil ronden en dan pas aan ONE gaat beginnen. Denk dat ze niet het risico willen lopen dat drukte op de administratie en/of te weinig aanvoer van amino boxen voor een chaotische uitrol gaat zorgen.JaWSnl schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 15:08:
En wat is nou eigenlijk het probleem? Als het nu bij OBN blijkt te werken zie ik weinig problemen waarom het op een ander OnsNet-netwerk van Reggefiber niet zou werken. Hooguit wordt er in sommige wijken van ONE een ander soort modem gebruikt, wat eventueel ongetest is gebleven.
Wat betreft de technische kant werkt het hier in Valkenswaard in ieder geval uitstekend dus daar hoeft men niet bang voor te zijn
[ Voor 8% gewijzigd door ik222 op 11-05-2010 15:26 ]
Ik ben er nog niet helemaal uit wat betreft het ontvangen van de streams naar een pc. Eigenlijk zijn er (voor mij)twee mogelijkheden:
Als ik twee streams open, in zowel de 233 als in de 239 reeks, dan ziet de router de volgende Multicast memberships: (waarbij de niet werkende stream dus wel voorkomt)
Zijn er meer mensen die deze methode gebruiken, en dit zelfde probleem wel of niet hebben?
Vanavond ga ik de firmware updaten, er staat nu 1.21EU, 2008/11/03 op, dus dat mag sowieso wel weer een keer
[EDIT]
Zo te lezen hebben sommige versies van de DIR-655 problemen met multicast streams. Zie http://www.dslreports.com...55-problem-receiving-IPTV Het lijkt er op dat juist een oudere firmware beter werkt.
- Een apart netwerk maken, met een switch tussen modem en amino, en mac en ip adres clonen.
- Multicast in de router open zetten, en op die manier de streams afspelen
Als ik twee streams open, in zowel de 233 als in de 239 reeks, dan ziet de router de volgende Multicast memberships: (waarbij de niet werkende stream dus wel voorkomt)
code:
1
2
3
4
5
6
7
| 239.193.128.70 233.81.233.12 224.0.0.253 224.0.0.252 224.0.1.60 239.255.255.250 224.0.0.251 |
Zijn er meer mensen die deze methode gebruiken, en dit zelfde probleem wel of niet hebben?
Vanavond ga ik de firmware updaten, er staat nu 1.21EU, 2008/11/03 op, dus dat mag sowieso wel weer een keer

[EDIT]
Zo te lezen hebben sommige versies van de DIR-655 problemen met multicast streams. Zie http://www.dslreports.com...55-problem-receiving-IPTV Het lijkt er op dat juist een oudere firmware beter werkt.
[ Voor 16% gewijzigd door ranjo op 11-05-2010 16:20 . Reden: firmware update ]
Dat zuigt big time!Bosfazant schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 13:50:
Geachte heer,
Met vriendelijke groet,
Ons Net Eindhoven
-----------------------
This s*cks!!!!
Current Firmware Version : 1.21EU .ranjo schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 15:47:
Current Firmware Date : 2008/11/03 .
Check Online Now for Latest Firmware Version :
.
This firmware is the latest version. .
M.a.w. dit is de meest recente vrijgegeven firmware op de 655
Dat dacht ik dus ook, maar op de site van D-LINK is een veel nieuwere versie te downloaden. Wat ik dan ook meteen weer afraad, want blijkbaar zijn de nieuwe versies alles behalve stabiel. Zoals ik begrijp is versie 1.11 het meest "geschikt" voor iptv. Dat wilt dus zeggen dat ik de router moet gaan downgraden. En de nieuwste hardware versies van de router kunnen niet iedere downgrade aan. Sowieso gaat downgraden niet zomaar, dus het is nog even uitzoeken of ik hier aan ga beginnen, want met firmwares "kloten" is nou niet echt waar ik zin in heb.
Bron:
http://forums.dlink.com/index.php?topic=10668.90
Edit: Zie ook dit topic op got: wireless n-router dlink dir655 Lees daar overigens niks over iptv, misschien maar eens gaan vragen daar.
Edit2: Dit topic is misschien een poging waard om op te volgen, http://forums.dlink.com/index.php?topic=4088.0
@Blueone kan jij wel alle streams afspelen?
Bron:
http://forums.dlink.com/index.php?topic=10668.90
Edit: Zie ook dit topic op got: wireless n-router dlink dir655 Lees daar overigens niks over iptv, misschien maar eens gaan vragen daar.
Edit2: Dit topic is misschien een poging waard om op te volgen, http://forums.dlink.com/index.php?topic=4088.0
@Blueone kan jij wel alle streams afspelen?
[ Voor 21% gewijzigd door ranjo op 11-05-2010 17:00 ]
Voor diegene die moeten wachten en net zo weinig geduld hebben als ik (en geen plus tv hadden), misschien kun je het toch krijgen.
Ik weet niet hoe het bij 'andere' onsnetten zit, ik ben gewoon naar 'ons' onsnet Nuenen informatiecentrum gegaan en kreeg daar een aanvraagformulier mee en heb vorige week (binnen 1 week) m'n Amino 130M kunnen ophalen, aansluiten en gebruiken.
En vwb de kwaliteit, diegene die de overgang van LP naar CD nog heeft meegemaakt, dit heeft parallelen, zij het dat de SD kanalen scherp en storingsvrij werken (een wat kleinere stap) en de HD kanalen een quantum leap maken, sommigen richting Blu Ray.
Nooit iets beters gezien.
Ik weet niet hoe het bij 'andere' onsnetten zit, ik ben gewoon naar 'ons' onsnet Nuenen informatiecentrum gegaan en kreeg daar een aanvraagformulier mee en heb vorige week (binnen 1 week) m'n Amino 130M kunnen ophalen, aansluiten en gebruiken.
En vwb de kwaliteit, diegene die de overgang van LP naar CD nog heeft meegemaakt, dit heeft parallelen, zij het dat de SD kanalen scherp en storingsvrij werken (een wat kleinere stap) en de HD kanalen een quantum leap maken, sommigen richting Blu Ray.
Deze heb ik exact het zelfde. Ook deze pagina bevestigt het probleem: http://forums.dlink.com/index.php?topic=4088.0 Nu moet ik mijn vader des huize overhalen om de firmware te downgradenBlueone schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 17:59:
[...]
Ik kan ook niet alle streams afspelen, in mijn d-link zit versie 1.21 met hardware versie A3
Ik overweeg om alle IPTV verhalen te bundelen en een howto te maken, zodat de huidige stand van zaken een beetje overzichtelijk zijn. Is het misschien een idee om nieuw topic te maken wat alleen over IPTV via de PC gaat? (of eventueel de discussie voort te zetten in het Lijbrandt iptv topic)
[ Voor 25% gewijzigd door ranjo op 11-05-2010 18:50 ]
het past eigenlijk gewoon in dit topic, misschien wel in de startpost dan. Heb je zo de oude firmware bij de hand?
Zie de link naar een forum in mijn vorige post, hoewel de link daarin niet werkt,kan je als je googelt naar DIR655A3_FW111EAB08.rar een pagina vinden waar deze staat. Blijkbaar is dit de firmware die ze op Asiatische modellen zetten, die ook werkt met downgraden. Misschien is een andere firmware ook mogelijk, ik ga nog zoeken, maar je zou dit kunnen proberen (op eigen risico..)Blueone schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 19:00:
het past eigenlijk gewoon in dit topic, misschien wel in de startpost dan. Heb je zo de oude firmware bij de hand?
Via de DLINK site is de vorige versie te downloaden. De versie die op onze routers staat kan wel downgraden. Ik ga even overleggen met de rest van de belanghebbenden van dit huis
[ Voor 13% gewijzigd door ranjo op 11-05-2010 19:31 ]
ik ben nu eerst even gaan kijken of ik het op smoothwall werkend kan krijgen maar dat wil ook nog niet echt vlotten
You lucky one!lcool schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 17:06:
Voor diegene die moeten wachten en net zo weinig geduld hebben als ik (en geen plus tv hadden), misschien kun je het toch krijgen.
Ik zal deze week eens proberen bij "mijn" onsnet in eindhoven (informatiecentrum meerhoven). Kijken of ze daar er ook in trappen
Ik zag overigens net op onsneteindhoven.nl bij onderhoud:
"Op dinsdag 18 mei zal tussen 5.00 en 7.00 uur in de ochtend onderhoud plaatsvinden op het netwerk van Ons Net Eindhoven"
Misschien iets te maken met IPTV?
Maar als we die mail van OnsNet mogen geloven dan betekent het dus dat we minimaal tot begin juli (einde WK) moeten wachten
Ik heb zojuist een downgrade gedaan, vanaf de firmware op de dlink site. Dus geen rare links van websites die niet van dlink zelf zijn. Nu kan ik wel alle kanalen afspelen!
Ik draai nu: Firmware Version : 1.11EU, 2007/11/5
Dus ja, wel oude zooi, maar wel alle zenders die werken.
Ik draai nu: Firmware Version : 1.11EU, 2007/11/5
Dus ja, wel oude zooi, maar wel alle zenders die werken.
Dit topic is gesloten.