Ik heb IPTV vorige week aangevraagd (Veldhoven) Nog een weekje wachten dus
Wanneer vorige week heb je het aangevraagd:?skyhowler schreef op donderdag 29 april 2010 @ 21:46:
Ik heb IPTV vorige week aangevraagd (Veldhoven) Nog een weekje wachten dus
Heb het zelf vorige week dinsdag (20 april) aangevraagd dus hoop hem volgende week inderdaad af te kunnen halen. Zit nu natuurlijk wel weer een dag tussen met koninginnedag en ook volgende week met bevrijdingsdag.
Na 2 weken hebben wij ons kastje op kunnen halen. Allemaal mooi en aardig, ouders tevreden over het beeld mooi. Nu ieder vol mooie indrukken van het HD beeld naar bed is gegaan ben ik bezig om "eindelijk" een htpc te bouwen met digitale tv.
Tot nu heb ik op mijn ubuntu bak de DHCP client aangepast, zoals staat op http://www.robmir.nl/robert/mythtv/iptv-recording/ Ook het mac adres is aangepast met het programma macchanger-gtk. De router op het netwerk merkte inderdaad dat het mac adres anders was.
Toen de pc rechtstreeks (wel een homeplug er tussen) aangesloten op het glasvezelmodem. En ik krijg een ip adres: 10.252.xx.xx Dit ip komt overeen met de ip adressen die voorkomen in het topic over Lijbrandt IPTV.
Met vlc player heb ik een stream geprobeert te openen maar dat wilde niet lukken. Ook pingen naar een ip waar een stream vanaf zou moeten komen geeft geen antwoord. Ik gok dat het of aan de route ligt (default route:10.252.xx.1) of dat er een andere playlist is. Wat wel hoop geeft is dat er dus wel een ip adres wordt gegeven. Alhoewel ik de kabel in mijn laptop met windows 7 deed, waar niks mee gebeurde (logisch), en nu weer terug in de linux bak gedaan, maar nu krijg ik geen ip adres weer. Waarschijnlijk te kort achter elkaar.
Al met al niet gemakkelijk, maar gezien het feit dat ik een ip adres heb gekregen geeft wel hoop. Tips zijn welkom!
/Edit
Hm, ik krijg geen ip adres meer, ook het amino kastje zelf doet niet veel (ik heb geen HD-ready scherm bij de pc staan dus ik weet niet wat de foutmelding is.) Mooi tijd dus om te slapen, de testopstelling met HUB en wireshark staan klaar. Morgen weer een dag, hopelijk heeft de DHCP server weer zin dan.
Tot nu heb ik op mijn ubuntu bak de DHCP client aangepast, zoals staat op http://www.robmir.nl/robert/mythtv/iptv-recording/ Ook het mac adres is aangepast met het programma macchanger-gtk. De router op het netwerk merkte inderdaad dat het mac adres anders was.
Toen de pc rechtstreeks (wel een homeplug er tussen) aangesloten op het glasvezelmodem. En ik krijg een ip adres: 10.252.xx.xx Dit ip komt overeen met de ip adressen die voorkomen in het topic over Lijbrandt IPTV.
Met vlc player heb ik een stream geprobeert te openen maar dat wilde niet lukken. Ook pingen naar een ip waar een stream vanaf zou moeten komen geeft geen antwoord. Ik gok dat het of aan de route ligt (default route:10.252.xx.1) of dat er een andere playlist is. Wat wel hoop geeft is dat er dus wel een ip adres wordt gegeven. Alhoewel ik de kabel in mijn laptop met windows 7 deed, waar niks mee gebeurde (logisch), en nu weer terug in de linux bak gedaan, maar nu krijg ik geen ip adres weer. Waarschijnlijk te kort achter elkaar.
Al met al niet gemakkelijk, maar gezien het feit dat ik een ip adres heb gekregen geeft wel hoop. Tips zijn welkom!
/Edit
Hm, ik krijg geen ip adres meer, ook het amino kastje zelf doet niet veel (ik heb geen HD-ready scherm bij de pc staan dus ik weet niet wat de foutmelding is.) Mooi tijd dus om te slapen, de testopstelling met HUB en wireshark staan klaar. Morgen weer een dag, hopelijk heeft de DHCP server weer zin dan.
[ Voor 11% gewijzigd door ranjo op 30-04-2010 01:25 ]
Verwijderd
Kun je wel bij het index bestand (http://w1.zt6.nl/tvmenu/index.xhtml.gz of http://w.zt6.nl/tvmenu/index.xhtml.gz) vanaf het 10.252 IP?
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2010 02:42 ]
@ranjo: eindelijk iemand goed aan het hobbieen
Houd ons op de hoogte!
i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20
Op een 1 of andere manier kreeg ik geen DNS server mee via de DHCP server, dus ik vraag me af of ik daar kon komen. http://w1.zt6.nl/ werkte in elk geval niet. Ik moet eens kijken of er een logfile is van mijn DHCP client.Verwijderd schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 02:41:
Kun je wel bij het index bestand (http://w1.zt6.nl/tvmenu/index.xhtml.gz of http://w.zt6.nl/tvmenu/index.xhtml.gz) vanaf het 10.252 IP?
Ik ga nu proberen om de amino normaal aan de sluiten met een hub er tussen, en dan te kijken wat voor data er heen en weer wordt verzonden. Moet eerlijk zeggen dat mijn netwerkkennis niet geweldig is, dus hopelijk kan ik iets vinden.
Overigens voor degene die het apparaat normaal willen gebruiken maar geen kabel willen trekken. Met een homeplug (200mbit) is het tv kijken geen enkel probleem.
Ik las trouwens net ook een bericht dat UPC per 3 mei één HD gaat doorgeven. Ik ben benieuwd of Glashart daarmee ook gaat volgen
Iemand problemen met het internet in Best? ik kan er zinds vandaag niet meer op. Vannacht had het wel geomweerd, misschien dat het ergens is ingeslagen? hebben meerdere mensen dit probleemm? Bellen kan niet want het moet natuurlijk weer precies op koninginnedag zijn...
(ik tik dit op mijn telefoon)
(ik tik dit op mijn telefoon)
Geen probleem met internet hier in Best (5685)
[ Voor 3% gewijzigd door fivepack op 30-04-2010 14:12 . Reden: typo ]
Heb de lijst donderdag ingeleverd in de winkel, zal wel na volgende week worden.ik222 schreef op donderdag 29 april 2010 @ 22:01:
[...]
Wanneer vorige week heb je het aangevraagd:?
Heb het zelf vorige week dinsdag (20 april) aangevraagd dus hoop hem volgende week inderdaad af te kunnen halen. Zit nu natuurlijk wel weer een dag tussen met koninginnedag en ook volgende week met bevrijdingsdag.
Zo, Internet doet het gelukkig weer
Meneer aan de storingingslijn zij dat ik een uurtje moest wachten (iets met het MAC-adres dat dan veranderd) En ja hoor hij heeft verbinding! Had niet verwacht dat ik op Koninginnedag werd teruggebeld (de 2'de keer al naar een minuut of 3) Super service
Bij deze kan ik bevestigen dat de "bekende playlist" ook werkt bij OBN. Ik heb via een hub parralel op de amino meegespeeld via vlc. Heb dezelfde zender opgezet als amino afspeelde. Zie screenshot.

In dit geval speelde ik af:
#EXTINF:-1,KETNET / Canvas
udp://@233.81.233.20:11038
Ouders waren zo onder de indruk van de HD-beelden op de HD-Ready tv, dat er een nieuwe FULL HD tv gekocht is, dus verdere experimenten moeten nog even wachten. Maar er is dus hoop! En zie vooral het Lijbrandt topic, want het gaat dus om het zelfde netwerk.

Ouders waren zo onder de indruk van de HD-beelden op de HD-Ready tv, dat er een nieuwe FULL HD tv gekocht is, dus verdere experimenten moeten nog even wachten. Maar er is dus hoop! En zie vooral het Lijbrandt topic, want het gaat dus om het zelfde netwerk.
[ Voor 1% gewijzigd door ranjo op 30-04-2010 17:43 . Reden: plaatje verbeterd ]
Netjes alleen de link naar de screenshot in je post is niet goed, dat moet http://sites.google.com/site/ranjojjxl/home/dtv2.png zijn.
Maar je zegt parallel, dat betekend dus dat op zowel de amino als op de pc tegelijk beeld had? Heb je dan beide hetzelfde mac adres gegeven?
Maar je zegt parallel, dat betekend dus dat op zowel de amino als op de pc tegelijk beeld had? Heb je dan beide hetzelfde mac adres gegeven?
Verwijderd
Dus je moet dezelfde zender op hebben staan op de Amino om die stream te kunnen openen op de PC? Hebben de Animo en jou PC wel 2 verschillende 10.252 adressen?ranjo schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 17:30:
Bij deze kan ik bevestigen dat de "bekende playlist" ook werkt bij OBN. Ik heb via een hub parralel op de amino meegespeeld via vlc. Heb dezelfde zender opgezet als amino afspeelde. Zie screenshot.
[afbeelding]
Je kunt waarschijnlijk ook een ander MAC adres gebruiken voor je PC.
Als het maar in de AmiNET range zit. (begint met 00:02:02)
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2010 17:57 ]
Niet persee, het gaat er nu om dat ik de mediastream die naar de Amino loopt, onderschep, en daarmee afspeel. Nu is het de bedoeling dat ik en de amino en de pc achter een router zet, zodat ik op beide apparaten kan afstemmen. Uiteindelijk moet het kunnen om via de pc meerdere streams op te nemen.Verwijderd schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 17:47:
[...]
Dus je moet dezelfde zender op hebben staan op de Amino om die stream te kunnen openen op de PC? Hebben de Animo en jou PC wel 2 verschillende 10.252 adressen?
Welke stappen heb je genomen? Ik ben hier namelijk erg geinteresseerd in (en waarschijnlijk vele andere in dit topic). Ik wil het uiteindelijk in windows 7 media center werkend krijgen als "vaste" tv optie.
Ik heb twee dingen gedaan:
1 Op een pc de mac adres gecloned, en de DHCP client aangepast, zodat ONE denkt dat dit een amino kastje is. Ik kreeg een ip adres, alleen verder dan dat ben ik niet gekomen.
2 Ik heb via een hub met mijn laptop het netwerkverkeer van Amino "onderschept" ik wilde namelijk weten of de streams die Amino download, de zelfde zijn als die van Lijnbrandt IPTV. Want daar zijn heel wat mensen hier op GOT die dat via z'n systeem aan de gang hebben gekregen. Via methode 2 hoef je niks met ip instellingen te doen (liefst dhcp uitzetten).
Dankzij punt 1 weet ik dat ik door het mac adres te clonen een andere player(namelijk een pc) kan nabootsen, en door optie 2 weet ik dat dit netwerk het zelfde is als Lijbrandt. Wat ik nu moet doen is een router maken zodat ik meerdere apparaten onder 1 mac adres bestanden kan laten streamen.
Voor meer info kan je inspiratie opdoen in dit topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1298347 "Lijbrandt IPTV via router?" in princype zou alles wat daar staat ook bij ons van toepassing moeten zijn.
1 Op een pc de mac adres gecloned, en de DHCP client aangepast, zodat ONE denkt dat dit een amino kastje is. Ik kreeg een ip adres, alleen verder dan dat ben ik niet gekomen.
2 Ik heb via een hub met mijn laptop het netwerkverkeer van Amino "onderschept" ik wilde namelijk weten of de streams die Amino download, de zelfde zijn als die van Lijnbrandt IPTV. Want daar zijn heel wat mensen hier op GOT die dat via z'n systeem aan de gang hebben gekregen. Via methode 2 hoef je niks met ip instellingen te doen (liefst dhcp uitzetten).
Dankzij punt 1 weet ik dat ik door het mac adres te clonen een andere player(namelijk een pc) kan nabootsen, en door optie 2 weet ik dat dit netwerk het zelfde is als Lijbrandt. Wat ik nu moet doen is een router maken zodat ik meerdere apparaten onder 1 mac adres bestanden kan laten streamen.
Voor meer info kan je inspiratie opdoen in dit topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1298347 "Lijbrandt IPTV via router?" in princype zou alles wat daar staat ook bij ons van toepassing moeten zijn.
Verwijderd
Stel anders eens een ander MAC adres in (en dhcp-client-identifier in de DHCP request).
Bijvoorbeeld:
MAC adres: 00:02:02:15:41:66
send dhcp-client-identifier 01:00:02:02:15:41:66
Dan kunnen de PC en de Animo een eigen ip gebruiken
Nu zit je denk ik met 2 apparaten op 1 IP. Dat zou best de reden kunnen zijn dat de streams op de pc niet werken als de Animo daar niet op afgestemd is.
Bijvoorbeeld:
MAC adres: 00:02:02:15:41:66
send dhcp-client-identifier 01:00:02:02:15:41:66
Dan kunnen de PC en de Animo een eigen ip gebruiken
Nu zit je denk ik met 2 apparaten op 1 IP. Dat zou best de reden kunnen zijn dat de streams op de pc niet werken als de Animo daar niet op afgestemd is.
op een ander mac adres krijg je waarschijnlijk geen ip adres omdat dit daar op dhcp server is ingesteld.
Wat voor dhcp client gebruik je nu?
Wat voor dhcp client gebruik je nu?
Verwijderd
Maar OBN zegt dat je minimaal 2 STB's kunt gebruiken he
Dus ik denk dat je 2x een 10.252 ip kunt krijgen van de DHCP server, mits het MAC adres met 00:02:02 begint, de client identifier hetzelfde adres heeft (met 01: ervoor) en het Vendor-ID Aminoaminet130fisys of Aminoaminet110fisys is.
De DHCP server geeft volgens mij al een een IP als je MAC matcht met de AMInet range. Het is volgens mij niet zo dat je per se een volledig MAC adres moet gebruiken van een Amino box die uitgegeven is door OBN. De DHCP server kijkt gewoon of het begint met 00:02:02 volgens mij. In ieder geval, dat maak ik op uit een paar berichten in het Lijbrand topic.
De DHCP server geeft volgens mij al een een IP als je MAC matcht met de AMInet range. Het is volgens mij niet zo dat je per se een volledig MAC adres moet gebruiken van een Amino box die uitgegeven is door OBN. De DHCP server kijkt gewoon of het begint met 00:02:02 volgens mij. In ieder geval, dat maak ik op uit een paar berichten in het Lijbrand topic.
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2010 22:52 ]
Ik zal een ander mac adres proberen zodra er door de rest van het gezin niet digitaal meer wordt gekeken. Ik zit ondertussen na de te denken wat er op lange termijn moet gebeuren. Wat ik wil is dit:
Er ligt hier nog een oude WRT54G, die ik misschien met ddwrt aan zou kunnen passen.
- Amino moet normaal kunnen werken
- Via de pc wil ik onafhankelijk andere streams kunnen openen
Er ligt hier nog een oude WRT54G, die ik misschien met ddwrt aan zou kunnen passen.
Ik krijg het niet voor elkaar. Ik heb de dhclient options aangepast in debian maar ik krijg een publiek ip ipv een 10.x reeks - nog ideeen?
Edit: gaat dit uberhaupt zonder een tv abbo werken? Ik heb op het moment geen amino. Ik wil nl de kwaliteit checken voordat ik daadwerkelijk mijn sat de deur uit doe
Regio geldrop-mierlo
Edit2: het zou zomaar kunnen zijn dat mijn woonplaats nog geen iptv beschikbaar heeft...
Edit: gaat dit uberhaupt zonder een tv abbo werken? Ik heb op het moment geen amino. Ik wil nl de kwaliteit checken voordat ik daadwerkelijk mijn sat de deur uit doe
Regio geldrop-mierlo
Edit2: het zou zomaar kunnen zijn dat mijn woonplaats nog geen iptv beschikbaar heeft...
[ Voor 53% gewijzigd door stfn345 op 01-05-2010 00:28 ]
Je hebt inderdaad wel een IDTV-abbo nodig om het juiste ip-adres te krijgen.razorhead schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 23:59:
Ik krijg het niet voor elkaar. Ik heb de dhclient options aangepast in debian maar ik krijg een publiek ip ipv een 10.x reeks - nog ideeen?
Regio geldrop-mierlo
In geldrop en mierlo wordt dit gewoon aangeboden.
[ Voor 4% gewijzigd door Hulkiedulkie op 01-05-2010 01:45 ]
Ik denk dat het klopt dat je je moet abboneren overigens wel raar dat ze in de folder/site (bijv. die van schijndel) zeggen dat het signaal gratis en overigens over de glasvezel verstuurd wordt dus misschien is dit nog niet in geldrop-mierlo.Hulkiedulkie schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 01:44:
[...]
Je hebt inderdaad wel een IDTV-abbo nodig om het juiste ip-adres te krijgen.
In geldrop en mierlo wordt dit gewoon aangeboden.
Even een quote:
Ik heb ze al gemaild en ze zeggen dat je interactieve digitale televisie nodig hebt en de aanmeldingsformulieren voor geldrop-mierlo komen binnenkort binnenvallen."Bij de basisdienst Radio en Televisie hebben we het digitale signaal gratis beschikbaar gemaakt voor u."
Je haalt DVB-C en IPTV door elkaar.dpz schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 02:07:
[...]
Ik denk dat het klopt dat je je moet abboneren overigens wel raar dat ze in de folder/site (bijv. die van schijndel) zeggen dat het signaal gratis en overigens over de glasvezel verstuurd wordt dus misschien is dit nog niet in geldrop-mierlo.
Even een quote:
[...]
Ik heb ze al gemaild en ze zeggen dat je interactieve digitale televisie nodig hebt en de aanmeldingsformulieren voor geldrop-mierlo komen binnenkort binnenvallen.
DVB-C wordt (gedeeltelijk, straks geheel) gratis meegestuurd als je een basisabonnement radio en televisie hebt.
Voor IPTV heb je echter een extra IDTV-abonnement nodig.
Toen mijn internet het weer deed heb ik hem weer opnieuw op de router aangesloten. En toen deed hij het weer niet. Zelfs naar een uurtje wachten. (ondertussen nog windows geherinstalleerd of dat mischien wel werkt) Toen heb ik de computer weer rechtsstreeks aan de modem gekoppeld en toen ging ik maar slapen. En toen ik hem net opstarte heeft hij wel gewoon verbinding. Zal er mischien iets kapot zijn aan mijn router? Wat wel was gebeurt dat vrijdag nacht toen het onweerde de stroom was uitgevallen hier in huis. Mischien dat er toen iets is gebeurt in de router? De router is een WRT160N van Linksys. De router heeft het altijd perfect gedaan( mischien 2 keer de stroom eraf voor een minuutje om hem te laten resetten, maar helaas werkt dat nu niet) Maar sinds gisteren dus niet meer. Als ik hem met mijn PC verbind dat ziet hij wel de HDD die ik er op heb aangesloten. Maar hij wil gewoon niet met internet verbinden. Ik het ook al ipconfig/release gedaan (wat in de startpost staat) Maar dat werkt ook niet. (dit werkte ook niet bij de modem. daar moest ik gewoon een uurtje wachten en toen deed hij het wel)
Volgensmij hebben wij hier ook geen andere router liggen om te testen. Maar dat moet ik zo even vragen.
Weet iemand misschien hoe ik dit evt. kan oplossen?
Volgensmij hebben wij hier ook geen andere router liggen om te testen. Maar dat moet ik zo even vragen.
Gebruik jij de dhcp client in windows of in linux?ranjo schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 19:39:
Ik heb twee dingen gedaan:
Wat je sowieso kunt proberen is de router hard resetten. Hoe dat moet kun je in de handleiding zien maar meestal is dat een kwestie van het resetknopje een seconde of 10 inhouden. Daarna moet je alles opnieuw instellen in de router maar je zou dan wel direct (bedraad) verbinding met internet moeten hebben.bjorntju schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 10:01:
Toen mijn internet het weer deed heb ik hem weer opnieuw op de router aangesloten. En toen deed hij het weer niet. Zelfs naar een uurtje wachten. (ondertussen nog windows geherinstalleerd of dat mischien wel werkt) Toen heb ik de computer weer rechtsstreeks aan de modem gekoppeld en toen ging ik maar slapen. En toen ik hem net opstarte heeft hij wel gewoon verbinding. Zal er mischien iets kapot zijn aan mijn router? Wat wel was gebeurt dat vrijdag nacht toen het onweerde de stroom was uitgevallen hier in huis. Mischien dat er toen iets is gebeurt in de router? De router is een WRT160N van Linksys. De router heeft het altijd perfect gedaan( mischien 2 keer de stroom eraf voor een minuutje om hem te laten resetten, maar helaas werkt dat nu niet) Maar sinds gisteren dus niet meer. Als ik hem met mijn PC verbind dat ziet hij wel de HDD die ik er op heb aangesloten. Maar hij wil gewoon niet met internet verbinden. Ik het ook al ipconfig/release gedaan (wat in de startpost staat) Maar dat werkt ook niet. (dit werkte ook niet bij de modem. daar moest ik gewoon een uurtje wachten en toen deed hij het wel)
Overigens als je nu weer met je pc aan het modem hangt moet je of voor het afkoppelen eerst je ip releasen (ipconfig/release) of je moet een uur wachten voordat je de router aansluit die je gereset hebt.
Ok bedankt
Dan zal ik dat vanmiddag/vanavond even proberen. Ben blij dat ik namenlijk nu ff op intenet kan
In Linux, zoals op deze pagina staat beschreven http://www.robmir.nl/robert/mythtv/iptv-recording/Blueone schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 10:13:
[...]
Gebruik jij de dhcp client in windows of in linux?
weet je misschien of er ook goede dhcp clients zijn voor windows waarin dit is aan te passen. Ik had gelezen dat ook het dhcp dll bestand aan te passen is maar daar kan ik nauwelijks informatie over vinden.
Voor zover ik nu overzie, is er geen handige DHCP client waarin dit is aan te passen. De DLL kun je niet in voldoende mate patchen.Blueone schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 10:40:
weet je misschien of er ook goede dhcp clients zijn voor windows waarin dit is aan te passen. Ik had gelezen dat ook het dhcp dll bestand aan te passen is maar daar kan ik nauwelijks informatie over vinden.
i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20
hmm, dat wordt dan in linux een ip adres opvragen en dat adres dan vervolgens in windows gebruiken, dit houd wel in dat je het opnieuw moet doen als je je modem herstart (en dus een andere ip adres zou kijen) om conflicten te voorkomen.
vandaag ook bericht gehad dat ik de animo kan komen ophalen.
vandaag ook bericht gehad dat ik de animo kan komen ophalen.
[ Voor 11% gewijzigd door Avvd op 01-05-2010 11:00 ]
Ik heb bij Devolo nagevraagd of het mogelijk is om 2 gescheiden Homeplug netwerken via hetzelfde lichtnet te laten lopen, aangezien ik al een Homeplug netwerk achter mijn router heb zitten om o.a. de Blu Ray en Wii te verbinden met internet. Volgens Devolo is het geen enkel probleem, om daarnaast nog een tweede Homeplug netwerk actief te hebben, waarmee de decoder rechtstreeks verbonden is met het glasvezelmodem. Hun exacte antwoord:
"ja, het is mogelijk 2 of meer netwerken op het zelfde stroom net apart te houden. Daarvoor moet u de nieuwe dLAN adapters een andere netwerk wachtwoord geven. Dit wordt gedaan met de dLAN Configuratie Wizard."
"ja, het is mogelijk 2 of meer netwerken op het zelfde stroom net apart te houden. Daarvoor moet u de nieuwe dLAN adapters een andere netwerk wachtwoord geven. Dit wordt gedaan met de dLAN Configuratie Wizard."
Verwijderd
Klopt. Het is trouwens verstandig om dit evengoed te doen. Ik ken van verhalen waarbij in flats netwerken in elkaar overliepen door standaard wachtwoorden op die dingen. Ander wachtwoord en de netwerken waren "gescheiden"
Je moet inderdaad goed opletten als je dit soort dingen gaat samenvoegen en zorgen dat je weet waar je mee bezig bent, het kan namelijk zo maar eens voorkomen dat je heel je interne netwerk volledig openzet naar het tv netwerk.
Oke, nieuw experiment gedaan, weer nieuwe resultaten en tevens ook hoopvol. Ik heb het volgende gedaan:
Met een switch de laptop, amino en packetfront-kast aangesloten.
Op mijn windows 7 laptop heb ik het mac adres precies het zelfde gemaakt als de amino. Ook het ip adres heb ik VAST ingesteld als die van de amino. (eigenlijk wat ik gisteren gedaan heb, dat ik de zelfde stream afspeelde) dit keer heb ik (omdat ik gisteren een 10mbit hub had, en nu een 100mbit switch) een ander kanaal proberen af te spelen, en dat werkte! Daarna heb ik nog een keer vlc geopend en kon ik nog een ander kanaal er nog extra bij afspelen. (dus toen keek ik drie streams tegelijk) Toen ik de derde vlc wilde openen toen kon vlc niet verbinden, toen ik echter amino liet stoppen met spelen (ifancy gids geopend, dan stopt hij met streamen), toen kon vlc ook het derde kanaal openen. Toen ik amino daarna weer wilde laten spelen (en in feite dus de 4e stream te openen) toen zei hij dat de kanaal niet beschikbaar was. Drukte ik bij vlc willekeurig op stop, toen begon amino direct te spelen. Hierbij maakte het niet uit of ik een HD zender afspeelde of niet, het lijkt dus wel alsof er een limiet is op het aantal streams wat je mag openen. In dit geval dus (maar) drie streams.
Dus ook voor de mensen met windows is er hoop, ik weet alleen niet of OBN op het zelfde mac adres altijd het zelfde ip adres uitdeelt. (helaas kon ik HD streams niet testen omdat vlc dat op deze laptop niet vloeiend voor elkaar krijgt)
Op mijn windows 7 laptop heb ik het mac adres precies het zelfde gemaakt als de amino. Ook het ip adres heb ik VAST ingesteld als die van de amino. (eigenlijk wat ik gisteren gedaan heb, dat ik de zelfde stream afspeelde) dit keer heb ik (omdat ik gisteren een 10mbit hub had, en nu een 100mbit switch) een ander kanaal proberen af te spelen, en dat werkte! Daarna heb ik nog een keer vlc geopend en kon ik nog een ander kanaal er nog extra bij afspelen. (dus toen keek ik drie streams tegelijk) Toen ik de derde vlc wilde openen toen kon vlc niet verbinden, toen ik echter amino liet stoppen met spelen (ifancy gids geopend, dan stopt hij met streamen), toen kon vlc ook het derde kanaal openen. Toen ik amino daarna weer wilde laten spelen (en in feite dus de 4e stream te openen) toen zei hij dat de kanaal niet beschikbaar was. Drukte ik bij vlc willekeurig op stop, toen begon amino direct te spelen. Hierbij maakte het niet uit of ik een HD zender afspeelde of niet, het lijkt dus wel alsof er een limiet is op het aantal streams wat je mag openen. In dit geval dus (maar) drie streams.
Dus ook voor de mensen met windows is er hoop, ik weet alleen niet of OBN op het zelfde mac adres altijd het zelfde ip adres uitdeelt. (helaas kon ik HD streams niet testen omdat vlc dat op deze laptop niet vloeiend voor elkaar krijgt)
[ Voor 3% gewijzigd door ranjo op 01-05-2010 13:45 ]
heel interessant inderdaad, maar krijg je zo geen conflicten kwa ip adres?
Bij het normale internet poort heb ik nu inmiddels al 3 jaar hetzelfde ip adres, zolang je je modem niet herstart zul je dus altijd hetzelfde ip adres blijven houden. Dit zou ook wel voor de 2e poort gelden.ranjo schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 13:42:
Dus ook voor de mensen met windows is er hoop, ik weet alleen niet of OBN op het zelfde mac adres altijd het zelfde ip adres uitdeelt.
[ Voor 88% gewijzigd door Avvd op 01-05-2010 13:53 ]
Wonderbaarlijk genoeg zeurt windows niet over een conflict. Ik heb net amino uit gehad, en de laptop verbonden, en amino wilde niet meer afspelen. Na stroom er af en er op doet hij het weer, maar blijkbaar is de "aanwezigheid" van een laptop wel van invloed.Blueone schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 13:46:
heel interessant inderdaad, maar krijg je zo geen conflicten kwa ip adres?
[...]
Bij het normale internet poort heb ik nu inmiddels al 3 jaar hetzelfde ip adres, zolang je je modem niet herstart zul je dus altijd hetzelfde ip adres blijven houden. Dit zou ook wel voor de 2e poort gelden.
Ik zie overigens op wireshark dat windows allerlei dingen rondzend zoals mijn hostname etc, wat niet echt handig is als dat op het IPTV netwerk komt. Dus daar moet ik nog wel iets aan doen. Weet iemand trouwens een DNS server die gebruikt wordt? ik zou namelijk graag http://w1.zt6.nl/ willen openen, kijken wat daar te vinden is.
Heb precies gedaan wat jij hebt gezegd en hij werkt weer! Hartstikke bedankt!ik222 schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 10:19:
[...]
Wat je sowieso kunt proberen is de router hard resetten. Hoe dat moet kun je in de handleiding zien maar meestal is dat een kwestie van het resetknopje een seconde of 10 inhouden. Daarna moet je alles opnieuw instellen in de router maar je zou dan wel direct (bedraad) verbinding met internet moeten hebben.
Overigens als je nu weer met je pc aan het modem hangt moet je of voor het afkoppelen eerst je ip releasen (ipconfig/release) of je moet een uur wachten voordat je de router aansluit die je gereset hebt.
Gewoon zorgen voor een goede firewall op de netwerkinterface van je laptop. Het is namelijk gewoon hetzelfde als je pc rechtstreeks aan je internet verbinding hangen zonder firewall. Het veiligste is het gewoon om 2 netwerkkaarten in je pc te hangen en daar een goede firwall opzetten.ranjo schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 14:09:
[...]
Wonderbaarlijk genoeg zeurt windows niet over een conflict. Ik heb net amino uit gehad, en de laptop verbonden, en amino wilde niet meer afspelen. Na stroom er af en er op doet hij het weer, maar blijkbaar is de "aanwezigheid" van een laptop wel van invloed.
Ik zie overigens op wireshark dat windows allerlei dingen rondzend zoals mijn hostname etc, wat niet echt handig is als dat op het IPTV netwerk komt. Dus daar moet ik nog wel iets aan doen. Weet iemand trouwens een DNS server die gebruikt wordt? ik zou namelijk graag http://w1.zt6.nl/ willen openen, kijken wat daar te vinden is.
Je zou bijvoorbeeld ook kunnen proberen om je amino een ip adres te laten aanvragen zijn mac adres, dan vervolgens nog een ip adres kunnen aanvragen met een linux dhcp client met een iets ander mac adres en die dan vervolgens in windows gebruiken.
Die laatste stap zul je dan wel telkens opnieuw moeten doen je de modem reset omdat je anders een conflict kan krijgen met het iptv netwerk van obn.
[ Voor 22% gewijzigd door Avvd op 01-05-2010 14:23 ]
Verwijderd
Dus het was de hub waardoor je de streams niet kon openen op de pc als deze niet afspeelde in de Amino?ranjo schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 13:42:
Oke, nieuw experiment gedaan, weer nieuwe resultaten en tevens ook hoopvol. Ik heb het volgende gedaan:
Wat betreft het IP. Ik denk niet dat deze altijd hetzelfde blijft. Ik zou toch eens proberen de PC een ander MAC adres/client identifier te geven in de AMInet range, en dan kijken of je een 10.252 IP krijgt. Dat is namelijk een betere en meer toekomst vaste oplossing dan een IP vastzetten wat uitgedeeld is door de DHCP server.
Is dat niet uit te lezen met wireshark welke dns servers er gebruikt worden?ranjo schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 14:09:
[...]
Weet iemand trouwens een DNS server die gebruikt wordt? ik zou namelijk graag http://w1.zt6.nl/ willen openen, kijken wat daar te vinden is.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2010 14:35 ]
weet iemand of er ook een m3u file beschikbaar is met alle hd zenders? tot nu toe kan ik er alleen één vinden met enkel het basis pakket.
Ik heb er nog geen, het moet waarschijnlijk wel een keer gebeuren, want het aanbod wat ik nu heb is veel meer dan in de playlists die ik kan vinden. Ik hoop op een een of andere manier via een website een playlist te kunnen downloaden zodat ik vanzelf up-to-date blijf. En het voordeel is dat als je een niet uitgebreid pakket hebt, je ook niet de url's hebt voor de kanalen waar je niet voor betaald. Zo blijf je zonder moeite een eerlijke gebruiker.Blueone schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 22:01:
weet iemand of er ook een m3u file beschikbaar is met alle hd zenders? tot nu toe kan ik er alleen één vinden met enkel het basis pakket.
Goed om te lezen dat er druk geklust wordt met IPTV. Dit is natuurlijk de meest interessante optie voor MediaCenter bezitters.
Als ik het goed begrijp heeft ons net ook de 'normale' digitale zenders zonder extra kosten op DVBC gezet. Zijn deze nu gemakkelijk direct op je TV of PC te ontvangen, zonder smartcard? Dat zou namelijk al een flinke verbetering zijn tov UPC.
Als ik het goed begrijp heeft ons net ook de 'normale' digitale zenders zonder extra kosten op DVBC gezet. Zijn deze nu gemakkelijk direct op je TV of PC te ontvangen, zonder smartcard? Dat zou namelijk al een flinke verbetering zijn tov UPC.
gisteren nog even zitten experimenteren met iptv maar ik krijg nog geen ip adres, ik heb de amino ook nog niet opgehaald, dus misschien wordt de poort pas geactiveerd als je de amino ophaalt, wel jammer dat dit alleen tijdens de normale openingstijden kan
.
Weet iemand of er ook een gratis stream ergens beschikbaar is via het gewone internet om wat mee te testen? De meeste die ik kan vinden gaan gewoon via websites en niet met een link in bijv vlc. Ik wil namelijk ook kijken of ik dvblogic network pack aan de gang krijg om zo één tv server te krijgen in huis en dus ook bijvoorbeeld op m'n laptop buiten tv kan kijken
.
Weet iemand of er ook een gratis stream ergens beschikbaar is via het gewone internet om wat mee te testen? De meeste die ik kan vinden gaan gewoon via websites en niet met een link in bijv vlc. Ik wil namelijk ook kijken of ik dvblogic network pack aan de gang krijg om zo één tv server te krijgen in huis en dus ook bijvoorbeeld op m'n laptop buiten tv kan kijken
[ Voor 7% gewijzigd door Avvd op 02-05-2010 15:45 ]
packetfront, ik had tot nu toe wel altijd de internet lijn in poort 2 zitten, het ip adres verkrijgen voor iptv lukt niet welke poort dan ook.
Weet iemand welke gateway de amino standaard gebruikt?
Op zich zouden 3 routes moeten volstaan op je pc om je tv verkeer over de juiste nic te laten gaan:
239.193.128/24
233.81.233/24
233.81.233/24
Dan heb je alle zenders van xms/obn al te pakken en kan de rest van je internet verkeer over je andere netwerkkaart.
Weet iemand welke gateway de amino standaard gebruikt?
Op zich zouden 3 routes moeten volstaan op je pc om je tv verkeer over de juiste nic te laten gaan:
239.193.128/24
233.81.233/24
233.81.233/24
Dan heb je alle zenders van xms/obn al te pakken en kan de rest van je internet verkeer over je andere netwerkkaart.
[ Voor 53% gewijzigd door Avvd op 02-05-2010 16:16 ]
Heb jij wel al een brief gehad dan?Blueone schreef op zondag 02 mei 2010 @ 15:42:
gisteren nog even zitten experimenteren met iptv maar ik krijg nog geen ip adres, ik heb de amino ook nog niet opgehaald, dus misschien wordt de poort pas geactiveerd als je de amino ophaalt, wel jammer dat dit alleen tijdens de normale openingstijden kan.
Hmm oke apart, ik nog niet maar ik denk dat het dan niet lang meer kan gaan duren.
Verwijderd
Ik heb de Amino aangesloten op een Harman Kardon AVR155 via HDMI en SPDIF optical.
Het valt me op dat sommige kanalen in Dolby digital worden uitgezonden, en die klinken niet in orde. Geluidsniveau lijkt te laag, balans tussen kanalen is ook niet 100%. Met de gewone direct HDMI aansluiting op TV had ik ook al niveauverschillen opgemerkt (in std. stereo). De gewone PCM audio kanalen op andere zenders zijn veel luider.
De HK versterker doet het prima als ik mijn O!play streambox als bron gebruik. (ook optisch)
Iemand anders deze ervaring?
Het valt me op dat sommige kanalen in Dolby digital worden uitgezonden, en die klinken niet in orde. Geluidsniveau lijkt te laag, balans tussen kanalen is ook niet 100%. Met de gewone direct HDMI aansluiting op TV had ik ook al niveauverschillen opgemerkt (in std. stereo). De gewone PCM audio kanalen op andere zenders zijn veel luider.
De HK versterker doet het prima als ik mijn O!play streambox als bron gebruik. (ook optisch)
Iemand anders deze ervaring?
Sowieso zitten er al niveauverschillen tussen de zenders, dat is bij analoog al zo en ook bij IPTV heb ik hier het topic gelezen.
Maar als een zender in DD door wordt gegeven wordt dat nog eens versterkt want dan zal de AVR het als een DD signaal zien terwijl het dat vaak niet is. Gevolg is dat er maar 2 speakers gebruikt worden omdat de AVR dan niet zelf nog alle speakers kan aansturen middels een bewerking (Dolby Pro Logic II bijvoorbeeld) of door gewoon 5 CH Stereo door te geven waarbij alle boxen gebruikt worden.
Dit heb ik straks ook, ik heb een Harman Kardon AVR141 receiver. Enige oplossing zou zijn om de box altijd stereo uit te laten sturen maar ik weet niet of dat mogelijk is.
Maar als een zender in DD door wordt gegeven wordt dat nog eens versterkt want dan zal de AVR het als een DD signaal zien terwijl het dat vaak niet is. Gevolg is dat er maar 2 speakers gebruikt worden omdat de AVR dan niet zelf nog alle speakers kan aansturen middels een bewerking (Dolby Pro Logic II bijvoorbeeld) of door gewoon 5 CH Stereo door te geven waarbij alle boxen gebruikt worden.
Dit heb ik straks ook, ik heb een Harman Kardon AVR141 receiver. Enige oplossing zou zijn om de box altijd stereo uit te laten sturen maar ik weet niet of dat mogelijk is.
Gebruiken andere hier ook toevallig voip anders dan van OBN zelf? Ik heb veel problemen met voip, zelfs via skype.
Het hier zelf een ata van linksys staan met daarop voip (12voip en voipbuster) en daar heb ik geen problemen mee, tenzij ik m'n verbinding helemaal dichttrek met downloads.Triloxigen schreef op maandag 03 mei 2010 @ 14:47:
Gebruiken andere hier ook toevallig voip anders dan van OBN zelf? Ik heb veel problemen met voip, zelfs via skype.
Even getest en skype werkt ook gewoon zonder haperen.
Beter dan nix... Wagij...
vandaag de amino opgehaald maar tot nu toe is het nog niet veel, hij start sowieso heel langzaam op wat vrij irritant is. Verder valt het geluid na een paar seconde weg (herstart nodig en dan gaat het na een paar seconde weer mis). Verder hapert het beeld en na een tijdje blijft het beeld helemaal stil staan
. obn klantenservice gebeld en ze zouden nog terugbellen maar dit is niet meer gebeurd, morgen maar opnieuw bellen.
Begint goed
Begint goed
Klint bijna alsof de netwerkconnectie niet goed genoeg is (te weinig bandbreedte beschikbaar). Ben je zeker dat alle kabels goed geknepen zijn? Probeer het anders eens met een kant en klare kabel rechstreeks op het momen als dat kan.
allemaal geprobeerd, alle poortjes etc. Met de internet verbinding los maakt het ook geen verschil (die zit overigens wel altijd netjes op 11,5-12MB/s
Vaag vooral omdat verder voor zover ik lees iedereen heel tevreden is met de prestaties van IPTV. Misschien een maandagochten exemplaar van de amino ontvangen?
Dit doet me trouwens wel denken aan iets wat ik ooit bij iemand heb gehad toen ik een mediabox van UPC installeerde, eerst alleen haperend beeld met wegvallend geluid. Toen een update geforceerd en daarna was het ineens goed. Bleek dus dat er hele oude slecht werkende software standaard op zat. Ik weet trouwens niet of en zo ja hoe je een software update op de amino's kan forceren.
Ooh ja voordat ik het vergeet: Heb je ook al eens de CPE van de stroom gehaald?
Dit doet me trouwens wel denken aan iets wat ik ooit bij iemand heb gehad toen ik een mediabox van UPC installeerde, eerst alleen haperend beeld met wegvallend geluid. Toen een update geforceerd en daarna was het ineens goed. Bleek dus dat er hele oude slecht werkende software standaard op zat. Ik weet trouwens niet of en zo ja hoe je een software update op de amino's kan forceren.
Ooh ja voordat ik het vergeet: Heb je ook al eens de CPE van de stroom gehaald?
Je weet zeker dat je de amino niet op poort 4 van het modem hebt aangesloten? Dat geeft over het algemeen problemen.
Beter dan nix... Wagij...
wat ik tot nu toe heb geprobeerd
modem een uur van de stroom (nieuw ip etc).
Amino een uur van de stroom
In poort 1 t/m 4 geprobeerd
software update (ik kreeg wel een nieuwe update), dit kan je forceren in het menu.
andere kabel.
Wat bedoel je met CPE?
modem een uur van de stroom (nieuw ip etc).
Amino een uur van de stroom
In poort 1 t/m 4 geprobeerd
software update (ik kreeg wel een nieuwe update), dit kan je forceren in het menu.
andere kabel.
Wat bedoel je met CPE?
[ Voor 6% gewijzigd door Avvd op 03-05-2010 22:27 ]
CPE is dat ding wat iedereen modem noemt 
Maar dan lijkt het of je alles al geprobeerd hebt inderdaad. Je zou dan bijna zeggen dat de amino niet goed is.
Maar dan lijkt het of je alles al geprobeerd hebt inderdaad. Je zou dan bijna zeggen dat de amino niet goed is.
Dat is wel een domper ja. De eerste keer toen ik hem aansloot was hij een lange tijd "niks" aan het doen. Erg moeilijk voor je geduld. Wat hij allemaal deed weet ik niet, maar uiteindelijk was er beeld. Wellicht dat ik een software update had.Blueone schreef op maandag 03 mei 2010 @ 22:02:
vandaag de amino opgehaald maar tot nu toe is het nog niet veel, hij start sowieso heel langzaam op wat vrij irritant is. Verder valt het geluid na een paar seconde weg (herstart nodig en dan gaat het na een paar seconde weer mis). Verder hapert het beeld en na een tijdje blijft het beeld helemaal stil staan. obn klantenservice gebeld en ze zouden nog terugbellen maar dit is niet meer gebeurd, morgen maar opnieuw bellen.
Begint goed
Ga eens naar Menu -> Instellingen -> "over deze settopbox"
Bij mij staat onder andere het volgende:
Model | aminet130 |
Submodel | aminet130m |
Hardware versie | 0 |
Software Versie | 0.16.7-A130-opera-gogi |
Mac adres heb ik er maar even niet bij gezet, voordat hij gespoofed wordt
En dat zeg ik als erg tevreden gebruiker, in dit huis kunnen we inmiddels niet meer zonder. Bij PlusTV was er niet een toegevoegde waarde, maar nu willen we niet anders!
Het enige wat me tegenvalt is dat het inloggen bij iFancy nogal moeilijk is, soms word ik uit het menu gegooid. Inloggen is me nog niet gelukt. Maar dat is wat mijn betreft een kleinigheidje.
Morgen helaas voor een aantal dagen naar een huisje op vakantie, dus even mijn HTPC dromen laten voor wat het is
[ Voor 3% gewijzigd door ranjo op 03-05-2010 22:45 ]
Ik heb er hetzelfde staan.
[ Voor 45% gewijzigd door Avvd op 03-05-2010 23:05 ]
Dat is dan wel vreemd ja. De enige keer dat ik een hapering had was bij Discovery Showcase HD, die wil er wel eens last van hebben. Verder hangt het beeld eventjes als je dezelfde zender via een gespoofde pc (mac, IP) meekijkt en die stream dan afsluit (komt door de multicast). Maar volgens mij was je nog niet zo ver.. Tsja in dat geval hopen dat de klantenservice meer weet inderdaad.Blueone schreef op maandag 03 mei 2010 @ 23:04:
Ik heb er hetzelfde staan.
Beeld staat bij mij op 1080i Altijd breedbeeld, misschien dat dat iets uitmaakt?
Zojuist maar even langs het informatiecentrum gegaan aangezien mijn aanvraag vandaag 2 weken geleden was en ik nog steeds geen bevestiging had gekregen.
Blijkbaar was de aanvraag nog niet verwerkt maar ze zouden dat gaan doen nu en waarschijnlijk kan ik eind van de week de kastjes ophalen. Beetje jammer maar goed ik hoop dat ze er eind van de week dan ook echt zijn...
Blijkbaar was de aanvraag nog niet verwerkt maar ze zouden dat gaan doen nu en waarschijnlijk kan ik eind van de week de kastjes ophalen. Beetje jammer maar goed ik hoop dat ze er eind van de week dan ook echt zijn...
Tja mijn aanvraag was nu ook wel in Eindhoven maar was daar nog niet verwerkt. Hoe lang hij bij het informatiecentrum heeft gelegen weet je natuurlijk niet...Blueone schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 14:20:
ik had de aanvraag ook rechtstreeks naar onsbrabantnet eindhoven gestuurd
Heb je de helpdesk al gebeld met de problemen die je no met de amino hebt?
Over het tv kijken op je mythtv box... volgens mij moet dat gewoon probleemloos lukken, je kan 2 boxen aansluiten (ik denk maxipcount=2) verder zullen het dus vendorid en mac zijn wat je moet spoofen, wel ff cijfertje hoger pakken natuurlijk maar dan moet het volgens mij gewoon werken. als je een IP-adres hebt zou je gewoon de multicast streams moeten kunnen bekijken.
Netjes dat je ze kan catchen via de hub btw!
je zou op een goede switch met vlans eventueel hiervoor ook een trunk poortconfig kunnen gebruiken.
Netjes dat je ze kan catchen via de hub btw!
je zou op een goede switch met vlans eventueel hiervoor ook een trunk poortconfig kunnen gebruiken.
[ Voor 16% gewijzigd door steviepwr op 04-05-2010 18:24 ]
hij lijkt te werken 
Ze gaven als reden op dat er 2 mac adressen op één poort waren geregistreerd (kan wel kloppen (a)). Ik vraag me zelf eigenlijk af of dat nou echt de oorzaak was, ik moet in ieder geval de modem aan laten staan en de kabels eruit en de amino van de stroom voor een uur en daarna werkte het wel goed. Misschien dus wel opletten met zo maar een mac adres pakken.
Het amino kastje zelf vind ik eigenlijk niet zo veel, hij is wel mooi klein etc maar je kan de zender volgorde zelf niet bepalen en de zendernummers lopen ook niet normaal op (bij 1,2,3,161,170) wat ik erg storend vind. Ook teletekst is behoorlijk traag tov mijn normale tv.
De kwaliteit van het beeld is wel goed en het geluid loopt ook goed over mijn versterker zonder out of sync te lopen.
Ze gaven als reden op dat er 2 mac adressen op één poort waren geregistreerd (kan wel kloppen (a)). Ik vraag me zelf eigenlijk af of dat nou echt de oorzaak was, ik moet in ieder geval de modem aan laten staan en de kabels eruit en de amino van de stroom voor een uur en daarna werkte het wel goed. Misschien dus wel opletten met zo maar een mac adres pakken.
Het amino kastje zelf vind ik eigenlijk niet zo veel, hij is wel mooi klein etc maar je kan de zender volgorde zelf niet bepalen en de zendernummers lopen ook niet normaal op (bij 1,2,3,161,170) wat ik erg storend vind. Ook teletekst is behoorlijk traag tov mijn normale tv.
De kwaliteit van het beeld is wel goed en het geluid loopt ook goed over mijn versterker zonder out of sync te lopen.
[ Voor 13% gewijzigd door Avvd op 04-05-2010 19:18 ]
Verwijderd
Zou dat kunnen betekenen dat OBN voor elke klant 1 MAC adres gebruikt voor de Amino's die ze uitleveren? Oftewel: Als je een 2e STB wil stellen ze hetzelfde MAC adres in als die je ook op je eerste STB hebt? Dat zou opzich wel logisch zijn ivm de zenderlijsten en data die ingeladen wordt bij de DHCP aanvraag. Als je 2 STB's met 2 verschillende MAC's dan zouden ze dat onnodig apart moeten instellen.
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2010 19:58 ]
daar kan ik222 heel binnenkort een antwoord opgeven aangezien hij er twee had besteld, het lijkt me overigens niet dat dit het geval is aangezien een mac adres eigenlijk altijd uniek is.
[ Voor 36% gewijzigd door Avvd op 04-05-2010 20:38 ]
cpe een uur van het stroom af maakt geen drol uit, enige waar het om gaat is dat je oude leases laat verlopen, voor je belt kun je ook meestal beter een herstart van cpe doen.
en @ alexander, volgens mij is de enige beperking die ze hebben een maxipcount in de dhcp server. Hierdoor kunnen ze gewoon iedere client in de reeks van de amino's de instellingen doorsturen. Volgens mij is het niet veel moeilijker...
en @ alexander, volgens mij is de enige beperking die ze hebben een maxipcount in de dhcp server. Hierdoor kunnen ze gewoon iedere client in de reeks van de amino's de instellingen doorsturen. Volgens mij is het niet veel moeilijker...
Voor de personen die Linux, MythTV en IPTV gebruiken kan de volgende link wellicht bruikbaar zijn?!
http://www.mythtv.org/wiki/SureWest_IPTV
http://www.mythtv.org/wiki/SureWest_IPTV
Dit was dus niet het geval! gisteravond heb ik de stroom een anderhalf uur van de modem gehad maar dit loste het probleem niet op, vandaag enkel een uur de kabels los gehad en toen was het probleem wel weg. Het zou vast iets met de lease te maken hebben maar wat precies in dit geval?? In ieder geval stonden er bij obn 2 mac adressen op één poort.steviepwr schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 20:57:
cpe een uur van het stroom af maakt geen drol uit, enige waar het om gaat is dat je oude leases laat verlopen, voor je belt kun je ook meestal beter een herstart van cpe doen.
EDIT: Te vroeg geweest, hij hangt alweer

Ik heb sinds een dik half uur in 5508EA geen werkende verbinding meer, enkel de eerste gateway na de router is nog pingbaar. Zijn er meer mensen met problemen?
Ik heb een vast IP, dus geen last van DHCP leases ed...
Ik heb een vast IP, dus geen last van DHCP leases ed...
Verwijderd
Zomaar een ander MAC adres pakken is niet echt een lekkere strategie. Zeker met een nummer in de buurt van een bestaande doos heb je grote kans dat die elders in het netwerk ook uitgegeven is, en dan staat dit garant voor allerlei vage problemen bij jezelf en iemand anders die dat MAC adres legaal in gebruik heeft (afhankelijk van hoe streng het netwerk is ingeregeld, en waar die andere doos eventueel staat).steviepwr schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 18:23:
[...] mac zijn wat je moet spoofen, wel ff cijfertje hoger pakken natuurlijk maar dan moet het volgens mij gewoon werken. [...]
Een MAC adres klonen is eigenlijk ook niet netjes, maar in ieder geval weet je dan (als je niet de originele doos ook tegelijk aan het netwerk hangt, of deze aan een via routing gescheiden netwerk segment hangt) dat je geen grote problemen veroorzaakt met de uniekheid van MAC adressen...
Je kan je amino mogelijk ook zelf (her)configureren. Je kan er gewoon multicastadressen op configureren. Als je dus de adressen hebt kun je zelf wel de voorkeuzenummers programmeren.Blueone schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 19:16:
hij lijkt te werken
Of je standaard ook in de Amino kan weet ik niet. Wel heb ik mijn eigen Amino gewoon kunnen herflashen. Ding was van XMS geloof ik, is nu een 'blanco' amino die ik voor testen enz gebruik, zonder restricties
Maar wat betreft twee mac adressen op een poort moet dat neem ik aan toch kunnen. Je kunt immers ook 2 decoders bestellen en die moet je dan via een switch op poort 2 aansluiten. Dan heb je dus ook 2 zichtbare mac adressen op poort 2.
Buiten dat kan ik de koppeling van meerdere mac adressen op een poort naar een hangende amino niet maken. Kijk als de amino geen ip zou krijgen kan ik me voorstellen dat er zoiets mis is maar als de zenders enkel haperen en vastlopen lijkt me dat weinig met meerdere mac adressen op een poort te maken hebben.
Buiten dat kan ik de koppeling van meerdere mac adressen op een poort naar een hangende amino niet maken. Kijk als de amino geen ip zou krijgen kan ik me voorstellen dat er zoiets mis is maar als de zenders enkel haperen en vastlopen lijkt me dat weinig met meerdere mac adressen op een poort te maken hebben.
Ok, de verbinding is weer live sinds een paar minuten...
Allemaal leuke ideeen die ik voorbij zie komen met het random kiezen van een mac-adres voor wat dan ook maar heeft iemand er al bij stil gestaan dat ze waarschijnlijk een mac-adres registreren op een huisaansluiting?
Ik heb niet het hele verhaal gevolgd maar dat is even mijn input
Ik heb niet het hele verhaal gevolgd maar dat is even mijn input
There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Verwijderd
Maar ze registreren vast niet elk MAC adres in de DHCP server. Die kijkt gewoon of het begint met 00:02:02. Ik denk dat geregistreerde MAC adressen alleen gebruikt worden om te bepalen welke zenderlijst ingeladen moet worden. Maar voor het uitdelen van ip's lijkt me dat een willekeurig 00:02:02:xx:xx:xx adres al volstaat. Als je een HTPC gebruikt dan heeft een authentiek MAC adres dus geen meerwaarde.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2010 00:38 ]
wut he saidVerwijderd schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 00:31:
Maar ze registreren vast niet elk MAC adres in de DHCP server. Die kijkt gewoon of het begint met 00:02:02. Ik denk dat geregistreerde MAC adressen alleen gebruikt worden om te bepalen welke zenderlijst ingeladen moet worden. Maar voor het uitdelen van ip's lijkt me dat een willekeurig 00:02:02:xx:xx:xx adres al volstaat. Als je een HTPC gebruikt dan heeft een authentiek MAC adres dus geen meerwaarde.
Hoe heb je het gedaan? Mac adres clonen of dat verhaal met die routes wat ik ook ergens in een topic las?Blueone schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 18:34:
ik ben nu op windows media center wireless tv aan het kijken met dvblink als tv-server.
beide, ik heb het mac adres en ip adres van mijn eigen amino ook in mijn pc gezet en beide aangesloten op een switch, ik kan nu zonder conflicten op beide tv kijken. Die route heb je nodig als je twee nics gebruikt.
Verwijderd
"route add -p 224.0.0.0 MASK 240.0.0.0 <AminoIP>"
Die?
Nu maar hopen dat je ip niet veranderd. Anders blijf je aan de gang met het veranderen van de ip instellingen
Die?
Nu maar hopen dat je ip niet veranderd. Anders blijf je aan de gang met het veranderen van de ip instellingen
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2010 20:39 ]
Daar wordt aan gewerkt, weet ook BlueoneVerwijderd schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 20:33:
[ Voor 8% gewijzigd door Muyz op 05-05-2010 20:57 ]
@BlueOne: Klinkt goed, gefeliciteerd met je werkende IPTV enabled HTPC! Ik denk dat velen je dankbaar zullen zijn, als je een kleine stappenplan/tutorial maakt met wat uitleg (en eventueel wat screenshots) over hoe je dat voor elkaar hebt gekregen. Plus een lijstje van gebruikte hardware en software.BlueOne: ik ben nu op windows media center wireless tv aan het kijken met dvblink als tv-server.
In ieder geval mijn dank alvast
Al bij al stelt het niet zoveel voor, ik heb overigens nog geen htpc (gaat er wel komen zeer binnenkort). Ik wilde eerst kijken of het wel allemaal ging werken.
dit is wat ik nu heb gedaan:
-poort 1 van modem naar internet router (normale netwerk)
-poort 2 naar switch(A)
-Amino op switch en krijgt gewoon netjes een ip adres in de 10.x.x.x reeks
-1e nic van pc aangesloten op de router
-2e nic van pc aangesloten op switch(A)
-Mac adres van Amino gecloned naar de 2e nic van de pc
-Op de 2e nic van de PC hetzelfde ip adres gebruikt als de amino (dit kan hopelijk nog anders).
-route toevoegen: route add -p 224.0.0.0 MASK 240.0.0.0 10.x.x.x
-De m3u files vervolgens hier vandaan gehaald: http://iptv.gehost.nl/, (wel even aangepast aan mijn eigen zenderpakket, het is namelijk vrij makkelijk door obn te traceren als je andere streams gebruikt dan je abbonement).
-Nu kan je op je pc de streams bekijken
Dit is dus eigenlijk gewoon dezelfde oplossing als ranjo had gebruikt
Als software heb ik op die pc dvblink iptv en dvblink network pack geinstalleerd, voor die handleidingen verwijs ik je naar www.dvdlogic.com, in iedere trial download zit een zeer uitgebreide installatie handleiding.
Ik vraag me overigens af of het nu wel of niet verboden is om het zo te doen, OBN zegt namelijk dat niet kan, ze zeggen niet dat het niet mag.
Nu in een klein venstere tv erbij staan, ideaal voor een voetbalwedstrijd ofzo
dit is wat ik nu heb gedaan:
-poort 1 van modem naar internet router (normale netwerk)
-poort 2 naar switch(A)
-Amino op switch en krijgt gewoon netjes een ip adres in de 10.x.x.x reeks
-1e nic van pc aangesloten op de router
-2e nic van pc aangesloten op switch(A)
-Mac adres van Amino gecloned naar de 2e nic van de pc
-Op de 2e nic van de PC hetzelfde ip adres gebruikt als de amino (dit kan hopelijk nog anders).
-route toevoegen: route add -p 224.0.0.0 MASK 240.0.0.0 10.x.x.x
-De m3u files vervolgens hier vandaan gehaald: http://iptv.gehost.nl/, (wel even aangepast aan mijn eigen zenderpakket, het is namelijk vrij makkelijk door obn te traceren als je andere streams gebruikt dan je abbonement).
-Nu kan je op je pc de streams bekijken
Dit is dus eigenlijk gewoon dezelfde oplossing als ranjo had gebruikt
Als software heb ik op die pc dvblink iptv en dvblink network pack geinstalleerd, voor die handleidingen verwijs ik je naar www.dvdlogic.com, in iedere trial download zit een zeer uitgebreide installatie handleiding.
Ik vraag me overigens af of het nu wel of niet verboden is om het zo te doen, OBN zegt namelijk dat niet kan, ze zeggen niet dat het niet mag.
Nu in een klein venstere tv erbij staan, ideaal voor een voetbalwedstrijd ofzo
[ Voor 13% gewijzigd door Avvd op 05-05-2010 22:41 ]
Mbt de handleidingen voor dvblink software installatie:
http://www.dvblogic.com/d...ack_user_manual_DUTCH.pdf
Geeft al een aardig beeld wat je nodig hebt en hoe het werkt.
Overigens mocht je bij DVBLogic een aanschaf willen doen: DVBLink For IPTV Connected Edition is DVBLink IPTV en Server network pack in 1 met 20% korting voor nog geen E34,-
http://www.dvblogic.com/d...ack_user_manual_DUTCH.pdf
Geeft al een aardig beeld wat je nodig hebt en hoe het werkt.
Overigens mocht je bij DVBLogic een aanschaf willen doen: DVBLink For IPTV Connected Edition is DVBLink IPTV en Server network pack in 1 met 20% korting voor nog geen E34,-
[ Voor 30% gewijzigd door JantjeO op 06-05-2010 22:33 ]
het wordt niet ondersteund, dat betekent niet dat het niet kan/mag.Blueone schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 22:22:
Als je problemen met de setup hebt, kan OBN/ONE('s HD) niet helpen
Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.
Mijn ervaringen met IPTV.
Probleemloze installatie
Ik kreeg na precies 2 weken bericht dat mijn Animo STB binnen was gekomen (geen plusTV abonnement - het aanmeld formulier staat nu overigens op het web van OBN). Na deze opgehaald te hebben, heb ik de STB aangesloten via Devolo homeplugs (over meerdere elektra groepen heen en met encryptie), en na een paar minuten had ik probleemloos beeld. Een grote plus is dat een UTP kabel (tot 10m) en HDMI kabel wordt meegeleverd. Die zijn overigens wel zo stug, dat de Animo niet goed blijft staan op zijn wankel plastic houdertje.
Beeld kwaliteit
Het beeld is goed, een flinke verbetering t.o.v. analoog. Niet dat het analoge signaal super beroerd is met een goede TV tuner, maar het is allemaal een stuk natuurlijker, scherper en "3D". Zeker de HD zenders zijn een plezier om naar te kijken. Op een avond zie ik wel eens een of twee korte hick-ups. Onduidelijk is of dat de Animo, de homeplugs, of het aanvoersignaal zelf is. Af en toe zijn er lip-sync problemen, en daarvoor geldt hetzelfde, kan ook aan het bron materiaal liggen. Ik speel geluid af via de TV, of gebruik de analoge audio output van mijn TV om naar de versterker door te lussen, en dat gaat allemaal prima. Geen super grote geluidsterkte verschillen in die setup. Ik ben benieuwd hoe het met DVB-C zal vergelijken, maar dat is nog niet on-line heb ik begrepen.
User Interface
Daar waar het met de kwaliteit van het materiaal en techniek topie is, is het met de user interface her-en-der nog niet helemaal optimaal. Swappen tussen kanalen gaat altijd met een korte stilstaande pauze van het beeld, het geluid is direct aanwezig. Doordat de naam van het programma wordt weergegeven, weet je al vrij direkt of je wil blijven hangen of door zappen, dus in de praktijk hindert bovenstaande niet echt.
De volgorde en nummering van de zenders is wat onlogisch, en het is met name daarom onhandig dat je de kanalen zelf niet kan ordenen. Gelukkig kan ik met een Logitech One afstandsbediening een favorieten lijst aanmaken (wel de optie device-delay op 0 zetten in de voorkeuren van de Animo in de Logitech afstandsbediening, anders worden de nummers te langzaam doorgegeven en werkt het niet). Voor de eerste 12 zenders is dat niet nodig, die vind ik zo wel, maar voor zenders als Discovery, NG e.d. is het wel handig. Een printbaar overzicht van een genummerde zenderlijst op de website van OBN zou handig zijn. De zenderlijst bij XMS is overigens identiek, en voor dat doel bruikbaar: http://www.xmsnet.nl/uploads/editor/100401XMSDTV.pdf
De pincode staat niet in de handleiding, en is 1111. Die blijk je momenteel alleen nodig te hebben voor kanalen als Playboy TV, dus als je die veilig wil afschermen voor de stuiterende hormonen in je gezin, dan is het aan te raden daar een andere code in te (laten
) zetten.
Uitzending Gemist niet compleet
Wat me overigens opvalt is dat niet alle programma's bij Uitzending Gemist te vinden zijn. Op de web versie staan meer programma's (bijv. Flikken Maastricht). Dat zou betekenen dat deze functionaliteit niet vol aangeboden wordt, en dat zou ik teleurstellend vinden. Dat schijnt overigens bij alle providers zo te zijn (o.a. UPC, KPN), dus het probleem ligt waarschijnlijk ergens bij de aanbod zijde (de omroepen?). Ik heb een case ingelegd bij OBN, die gaan erachter aan. De interface van Uitzending Gemist is prettig, en het opstarten van een programma werkt erg snel. Die rare geluidjes erbij hadden ze mogen weglaten, en als je van A naar Z wil moet je door de hele lijst heen, je kan niet van de A meteen naar de Z toe. De menu items hadden eventueel wat kleinere letters mogen hebben, zodat er meer entries per pagina passen. De resolutie van het beeld materiaal is wat minder, en de mpeg compressie is zichtbaar, dus de kwaliteit is wat minder dan het origineel, maar er is goed naar te kijken (stukken beter dan analoge TV). Ik maak er al regelmatig gebruik van.
iFanzy User Guide
Verder heeft de iFanzy TV gids een belabberde interface, met name als je je eigen customized TV gids gebruikt. Een voorbeeld laat zien wat ik bedoel:

Zoals je ziet wordt een groot deel van het scherm gebruikt voor reclame (beeldje rechts boven) en allerlei andere informatie, en slechts 3 regels voor de daadwerkelijke programma informatie. Er is links en rechts nog veel ongebruikte ruimte! Je kan niet zomaar naar beneden scrollen, daarvoor moet je expliciet naar de pijltjes toe wandelen, en vervolgens op OK drukken. Ik heb nergens kunnen vinden hoe je al die andere info van het scherm weg krijgt. Erg onhandig in gebruik dus, en voor mij een drempel om dit te gaan gebruiken. Ik heb iFanzy gevraagd of de interface te veranderen is.
Conclusie
Netto ben ik erg tevreden, en zou ik iedereen zonder meer IPTV aanraden!
Probleemloze installatie
Ik kreeg na precies 2 weken bericht dat mijn Animo STB binnen was gekomen (geen plusTV abonnement - het aanmeld formulier staat nu overigens op het web van OBN). Na deze opgehaald te hebben, heb ik de STB aangesloten via Devolo homeplugs (over meerdere elektra groepen heen en met encryptie), en na een paar minuten had ik probleemloos beeld. Een grote plus is dat een UTP kabel (tot 10m) en HDMI kabel wordt meegeleverd. Die zijn overigens wel zo stug, dat de Animo niet goed blijft staan op zijn wankel plastic houdertje.
Beeld kwaliteit
Het beeld is goed, een flinke verbetering t.o.v. analoog. Niet dat het analoge signaal super beroerd is met een goede TV tuner, maar het is allemaal een stuk natuurlijker, scherper en "3D". Zeker de HD zenders zijn een plezier om naar te kijken. Op een avond zie ik wel eens een of twee korte hick-ups. Onduidelijk is of dat de Animo, de homeplugs, of het aanvoersignaal zelf is. Af en toe zijn er lip-sync problemen, en daarvoor geldt hetzelfde, kan ook aan het bron materiaal liggen. Ik speel geluid af via de TV, of gebruik de analoge audio output van mijn TV om naar de versterker door te lussen, en dat gaat allemaal prima. Geen super grote geluidsterkte verschillen in die setup. Ik ben benieuwd hoe het met DVB-C zal vergelijken, maar dat is nog niet on-line heb ik begrepen.
User Interface
Daar waar het met de kwaliteit van het materiaal en techniek topie is, is het met de user interface her-en-der nog niet helemaal optimaal. Swappen tussen kanalen gaat altijd met een korte stilstaande pauze van het beeld, het geluid is direct aanwezig. Doordat de naam van het programma wordt weergegeven, weet je al vrij direkt of je wil blijven hangen of door zappen, dus in de praktijk hindert bovenstaande niet echt.
De volgorde en nummering van de zenders is wat onlogisch, en het is met name daarom onhandig dat je de kanalen zelf niet kan ordenen. Gelukkig kan ik met een Logitech One afstandsbediening een favorieten lijst aanmaken (wel de optie device-delay op 0 zetten in de voorkeuren van de Animo in de Logitech afstandsbediening, anders worden de nummers te langzaam doorgegeven en werkt het niet). Voor de eerste 12 zenders is dat niet nodig, die vind ik zo wel, maar voor zenders als Discovery, NG e.d. is het wel handig. Een printbaar overzicht van een genummerde zenderlijst op de website van OBN zou handig zijn. De zenderlijst bij XMS is overigens identiek, en voor dat doel bruikbaar: http://www.xmsnet.nl/uploads/editor/100401XMSDTV.pdf
De pincode staat niet in de handleiding, en is 1111. Die blijk je momenteel alleen nodig te hebben voor kanalen als Playboy TV, dus als je die veilig wil afschermen voor de stuiterende hormonen in je gezin, dan is het aan te raden daar een andere code in te (laten
Uitzending Gemist niet compleet
Wat me overigens opvalt is dat niet alle programma's bij Uitzending Gemist te vinden zijn. Op de web versie staan meer programma's (bijv. Flikken Maastricht). Dat zou betekenen dat deze functionaliteit niet vol aangeboden wordt, en dat zou ik teleurstellend vinden. Dat schijnt overigens bij alle providers zo te zijn (o.a. UPC, KPN), dus het probleem ligt waarschijnlijk ergens bij de aanbod zijde (de omroepen?). Ik heb een case ingelegd bij OBN, die gaan erachter aan. De interface van Uitzending Gemist is prettig, en het opstarten van een programma werkt erg snel. Die rare geluidjes erbij hadden ze mogen weglaten, en als je van A naar Z wil moet je door de hele lijst heen, je kan niet van de A meteen naar de Z toe. De menu items hadden eventueel wat kleinere letters mogen hebben, zodat er meer entries per pagina passen. De resolutie van het beeld materiaal is wat minder, en de mpeg compressie is zichtbaar, dus de kwaliteit is wat minder dan het origineel, maar er is goed naar te kijken (stukken beter dan analoge TV). Ik maak er al regelmatig gebruik van.
iFanzy User Guide
Verder heeft de iFanzy TV gids een belabberde interface, met name als je je eigen customized TV gids gebruikt. Een voorbeeld laat zien wat ik bedoel:

Zoals je ziet wordt een groot deel van het scherm gebruikt voor reclame (beeldje rechts boven) en allerlei andere informatie, en slechts 3 regels voor de daadwerkelijke programma informatie. Er is links en rechts nog veel ongebruikte ruimte! Je kan niet zomaar naar beneden scrollen, daarvoor moet je expliciet naar de pijltjes toe wandelen, en vervolgens op OK drukken. Ik heb nergens kunnen vinden hoe je al die andere info van het scherm weg krijgt. Erg onhandig in gebruik dus, en voor mij een drempel om dit te gaan gebruiken. Ik heb iFanzy gevraagd of de interface te veranderen is.
Conclusie
Netto ben ik erg tevreden, en zou ik iedereen zonder meer IPTV aanraden!
[ Voor 18% gewijzigd door imarcus op 07-05-2010 08:47 ]
Heb net ook de brief gehad en de boxen opgehaald. Wel was er een probleem met de tweede box die ze niet verwerkt hadden. Na telefonisch contact met het hoofdkantoor is dat overigens nu wel binnen een uur alsnog gergeld.
Dadelijk aansluiten!
Dadelijk aansluiten!
Nou ik heb de boxen net aangesloten. Om eerst maar met het positieve te beginnen: Het beeld en geluid is prima, op de HD zenders zelf indrukwekkend.
Dan het negatieve: Twee boxen aansluiten is op het moment schijnbaar niet mogelijk. Nadat ik de tweede box namelijk geinstalleerd had heb ik op beide boxen geen RTL4, RTL5, RTL7, RTL8, SBS6, NET5, Veronica meer en nog veel meer zenders die niet meer werkte. Er kwam dan de melding te staan "De zender is op dit moment niet beschikbaar".
Met de helpdesk gebeld, die adviseerde om alle rechstreeks op het modem aan te sluiten. Dus zonder switch. Dat gedaan maar dat maakte verder niet uit zoals ik al verwacht had. Net toen ik dat geprobeerd had werdt ik teruggebeld (ja dat dan weer wel) met de melding dat hij het overlegd had met een collega en dat dit probleem op dit moment bekend is zodra je twee boxen hebt. Hier zou aan gewerkt worden maar een termijn wanneer dit opgelost is was op dit moment niet bekend. Serieus een WTF moment voor mij, ik had toch mogen verwachten dat twee amino's op een aansluiting getest was voordat ze het aan gingen bieden... Maar goed ik ben zeer benieuwd op welke termijn het opgelost wordt en of ik zoals de helpdesk vertelde binnen een uur op 1 box weer alle zenders heb.
To be continued...
Dan het negatieve: Twee boxen aansluiten is op het moment schijnbaar niet mogelijk. Nadat ik de tweede box namelijk geinstalleerd had heb ik op beide boxen geen RTL4, RTL5, RTL7, RTL8, SBS6, NET5, Veronica meer en nog veel meer zenders die niet meer werkte. Er kwam dan de melding te staan "De zender is op dit moment niet beschikbaar".
Met de helpdesk gebeld, die adviseerde om alle rechstreeks op het modem aan te sluiten. Dus zonder switch. Dat gedaan maar dat maakte verder niet uit zoals ik al verwacht had. Net toen ik dat geprobeerd had werdt ik teruggebeld (ja dat dan weer wel) met de melding dat hij het overlegd had met een collega en dat dit probleem op dit moment bekend is zodra je twee boxen hebt. Hier zou aan gewerkt worden maar een termijn wanneer dit opgelost is was op dit moment niet bekend. Serieus een WTF moment voor mij, ik had toch mogen verwachten dat twee amino's op een aansluiting getest was voordat ze het aan gingen bieden... Maar goed ik ben zeer benieuwd op welke termijn het opgelost wordt en of ik zoals de helpdesk vertelde binnen een uur op 1 box weer alle zenders heb.
To be continued...
Dit topic is gesloten.