Contact gehad met ONE. Hertzinger is overgenomen door Reggefiber en zij doen ONE binnen 6-8 weken een voorstel voor een nieuw digitale televisie product(en)/ uitbreiding (HD) zenders. Als dat accoord is voor ONE zal er eerst worden getest bij een aantal huishoudens/ aansluitingen. Het zal totaal dus wel een aantal maanden duren voordat alles gerealiseerd gaat worden.
In het Eindhovens Dagblad staat dat Reggefiber/ONB/ONE breekt met Hertzinger (en deze dus niet overneemt).
Maar niet alles wat in de krant staat is waar natuurlijk./\/\|) schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 13:24:
In het Eindhovens Dagblad staat dat Reggefiber/ONB/ONE breekt met Hertzinger (en deze dus niet overneemt).
Beter dan nix... Wagij...
Nee, maar ik hoop van harte dat dit waar is.Wagij schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 13:42:
[...]
Maar niet alles wat in de krant staat is waar natuurlijk.
Ik doelde meer op het feit dat het stiekem behoorlijk nutteloos dataverkeer isJaWSnl schreef op donderdag 17 september 2009 @ 20:21:
[...]
Ach als het direct van de servers van de provider af is is dat niet zo'n probleem. Erger was als hij het in zou stellen op een bestandje van een amsterdamse server ofzo
Verwijderd
Ik hoop dit ook. Dumpen die Hertzinger. Dit bedrijf is duidelijk niet in staat om hoge kwaliteit te leveren en heeft niet de technische kennis om (complexe)problemen snel te kunnen analyseren. Ik begin steeds meer het gevoel te krijgen dat we met een 'Satelliet Hobbyclubje' te maken hebben./\/\|) schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 14:28:
[...]
Nee, maar ik hoop van harte dat dit waar is.
Ben blij dat dit ook wordt aangehaald in het ED. Is al dat klagen hier en het maken van vergelijkende screenshots en video's toch niet voor niks geweest!De problemen met de digitale tv staan bij OnsBrabantNet niet op zichzelf. Op internet wordt ook gemokt over de kwaliteit van het analoge televisiesignaal
Het is toch echt duidelijk satelliet kwaliteit zoals het nu is en niet de beloofde Mediagateway kwaliteit! Lees:"Ook ik dacht in het begin als ik thuis zat te kijken: potverdorie wat is het prut. Maar inmiddels is het beeld beter", aldus bestuurder Cees Kox van OnsNet Eindhoven. Op de website meldt de onderneming dat het lek inmiddels is gedicht en de kwaliteit van het digitale tv-signaal weer naar behoren is. Gisteren kwam Kox daar in een telefonische reactie toch voorzichtig op terug. "De zaken zijn nog niet helemaal opgelost. We zijn nog volop in ontwikkeling en tot op heden lijkt het redelijk stabiel. Het beeld is acceptabel. In elk geval achten wij het signaal dusdanig dat het aanvaardbaar is om aan onze klanten aan te bieden.
Ik hoop ook dat Reggefiber van het slechte gesloten Digitale TV model van Hertzinger heeft geleerd en zelf komt met een open model wat volledig aan de DVB-C standaard voldoet. Tevens zou er gewoon 1 basisabonnement moeten zijn waar gewoon een hele rits 'Basis' zenders inzitten, zowel de analoge versies, als digitale versies.Alle programma’s in de hoogst mogelijke resolutie (voor SD 8 Mbp/s stream; voor HDTV 12 Mbp/s MPEG-4 tot 22 Mbp/s MPEG-2 Stream
En dan ook GEEN encryptie toepassen op deze digitale basiskanalen! Dit wordt namelijk ook helemaal NIET geëist door deze Content leveranciers (zie het bekende Hardware.info interview met Gradus Vos van Ziggo). Enkel Content leveranciers van premium kanalen (zoals bijv. Film1 en Eredivisie Live) eisen encryptie. Enkel deze zouden achter versleuteling mogen en hiervoor kunnen 'Extra' abonnementen worden geïntroduceerd waarbij de klant een smartcard krijgt die zowel gebruikt kan worden in een losse CAM module met eigen gekozen ontvanger als in een 'Officiële ONE/ONN/OBN Ontvanger' (zoals bijv. die Sagem nu is) waarbij gegarandeerd kan worden dat op deze ontvanger alles naar behoren zal werken en alle toekomstige diensten (programma gemist, video on demand, IPTV toepassingen) voor deze ontvanger gemaakt zullen worden! Echter dient men zich wel VOLLEDIG aan de DVB-C standaard te houden (dus zonder afwijkende timings/finetuning wat Hertzinger nu doet) zodat er maximale compatibiliteit met andere DVB-C ontvangers gegarandeerd is. Ook moeten er voor de encryptiestandaard (waarmee de Premium zenders uit de 'Extra' pakketten worden versleuteld) losse CAM modules te koop zijn. Voor de huidige Conax CAS 7 encryptie die nu gebruikt wordt zijn die er gelukkig.
Met dit open model houd je vrijheid van keuze voor iedereen, ondersteun je de huidige LCD-TV's die ingebouwde DVB-C ontvangers hebben, kom je de mensen tegemoet met een HTPC (Volgens de laatste berichten gaat Windows 7 DVB-C native ondersteunen in WMC) en kun je toch zelf nieuwe extra's blijven aanbieden via een eigen officiële ontvanger (bijv. programma gemist, video on demand en IPTV toepassingen).
Als laatste zouden ONE/ONN/OBN een 'bitrate garantie' moet opnemen in het contract met de TV leverancier wat dan geld voor de Nederlandse zenders die van de Mediagateway kunnen worden gehaald. ONE/ONN/OBN zouden bijvoorbeeld een vermindering in het maandbedrag mogen doorberekenen aan hun klanten als de Bitrate niet voldoet voor een bepaalde periode. Met deze regeling zal de leverancier van het signaal geen trucjes meer kunnen uithalen om steeds van aanvoer te switchen voor bepaalde zenders omdat het bijv. niet meer rendabel genoeg is.
Edit: Heb deze tips naar ONE doorgestuurd. Hoop dat ze er wat mee gaan doen als Hertzinger straks het klantenbestand heeft overgedragen aan Reggefiber. Hopelijk komen er grote veranderingen. Het PlusTV model is nooit een goed model geweest en was vanaf het begin al gedoemd om te floppen, kijkend naar het Ziggo model bijvoorbeeld wat veel opener en flexibeler is.
[ Voor 152% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2009 20:11 ]
Verwijderd
als ze niet op de media gate way zitten....
Waar halen ze de Nederland 24 zenders en Family 7 zender vandaan?
Waar halen ze de Nederland 24 zenders en Family 7 zender vandaan?
Verwijderd
Satelliet en mss huren ze nog een paar streams van andere kabelproviders als Ziggo/UPC/KPN IPTV. Voor Nederland 1, 2 en 3 zijn er ook 2 versies. Nu staan die duidelijk op de satelliet versie want op 4 september toen ONE had aangekondigd dat Hertzinger het probleem gevonden had en 'het lek gedicht was' waren Nederland 1, 2 en 3 scherper en helderder. Nu is dat weer een stuk minder. Dat zag je toen ook aan de reacties hier. Mensen zeiden dat de digitale beeldkwaliteit beter was geworden. Alleen deze 'betere kwaliteit streams' komen niet van de Mediagateway. Want ook bij die streams zie je rondom de logo's bijv heel licht compressie blokjes. Ik zie ook geen enkele reden waarom Hertzinger Nederland 2 en 3 in HD niet zouden kunnen doorgeven als ze wel op de Mediagateway zaten. De Publieke Omroep brengt brengt hier namelijk geen extra kosten voor in rekening.
[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2009 20:08 ]
Ze hebben nooit signaal van de mediagateway gehaald, de bronnen zijn altijd al (eigen) sattelieten geweest. De reden dat de kwaliteit dan eerst beter zou zijn geweest als nu weet ik niet.
Verder is Hertzinger inderdaad overgenomen door Reggefiber, ze hebben dus niet gewoon het contract met Hertzinger opgezegd.
Verder is Hertzinger inderdaad overgenomen door Reggefiber, ze hebben dus niet gewoon het contract met Hertzinger opgezegd.
[ Voor 25% gewijzigd door ik222 op 18-09-2009 20:11 ]
Verwijderd
Volgens mij is Hertzinger toch echt gedumpt en neemt Reggefiber het over:
Heb die tips ook gelijk naar Reggefiber gestuurd.
Hier nog wat info:Moedermaatschappij Reggefiber zou al hebben gebroken met tv-leverancier Hertzinger om de diensten zelf te kunnen gaan aanbieden.
Om de kwaliteit van de dienst in de toekomst te kunnen verbeteren, heeft Reggefiber het heft in eigen handen genomen. De onderneming wil op korte termijn het klantenbestand van signaalaanbieder Hertzinger in Leusden overnemen. Dat heeft een zegsman van OnsNet Eindhoven gisteren bevestigd. Een woordvoerster van Hertzinger liet enkel weten 'sinds 1 september geen diensten meer te leveren aan OnsBrabantNet'.
Edit:"OnsBrabantNet (OBN) is per 15 september gestopt met de verkoop van digitale TV aan nieuwe abonnees. Bestaande abonnees kunnen blijven kijken en ook het analoge pakket blijft. OBN levert naast het analoge pakket een digitaal standaardpakket en een uitgebreid pakket met 25 zenders uit het standaardpakket en 19 extra zenders, waaronder themakanalen van de publieke omroepen en enkele Amerikaanse HD-zenders. OBN is een merknaam van Reggefiber. Reggefiber-directeur Jan Davids meldt aan Telecompaper dat de verkoop naar schatting zes weken gestopt wordt om te werken aan de kwaliteit van de DVB-C uitzendingen. Er zitten nog te vaak blokken of strepen in het beeld. Het probleem doet zich alleen voor in het verzorgingsgebied van OnsBrabantNet in de Brabantse gemeenten Geldrop-Mierlo, Helmond, Valkenswaard, Best, Veldhoven en Laarbeek."
Heb die tips ook gelijk naar Reggefiber gestuurd.
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2009 20:37 ]
Verwijderd
Op de sateliet zitten maar 5 Nederland 24 kanalen en dat is op de astra 1G die op de positie van de Astra 3 op 23,5 graden oost hangt.
De frequentie van die zenders is 11739 verticaal gepolariseerd en een bitrate van 27500 en een fec van 3/4.
Op die frequentie zit het Nederland 24 kanaaldat elke week een andere zender van de plublieken omroepen laat zien.
Verder zitten daar
Consumenten 24
Geschiedenis 24
Humor TV/ Nostalgienet (gedeelt kanaal bij OBN niet)
Holland doc.
Nederland 1 HD wordt op dit moment niet door gegeven maar Nederland 3 HD.
Ze halen bij OBN dus toch ook nog ergens anders het signaal vandaan.
In het begin van Ons net Eindhoven kwam het signaal via een glasvezel verbinding vanuit de TUE.
Dat zijn hun over buren tegenwoordig.
De frequentie van die zenders is 11739 verticaal gepolariseerd en een bitrate van 27500 en een fec van 3/4.
Op die frequentie zit het Nederland 24 kanaaldat elke week een andere zender van de plublieken omroepen laat zien.
Verder zitten daar
Consumenten 24
Geschiedenis 24
Humor TV/ Nostalgienet (gedeelt kanaal bij OBN niet)
Holland doc.
Ze halen bij OBN dus toch ook nog ergens anders het signaal vandaan.
In het begin van Ons net Eindhoven kwam het signaal via een glasvezel verbinding vanuit de TUE.
Dat zijn hun over buren tegenwoordig.
Verwijderd
Waar staat Nederland 3 HD dan? Toch niet in de eerste 303mhz transport stream? Die staan allemaal op SD en zijn van satelliet kwaliteit.
Ik denk dat ze gewoon een aantal streams huren van andere kabelproviders als Ziggo/UPC/KPN IPTV.
Weet je toevallig ook hoelang dit zo geweest is dat het signaal van de TUE kwam?
Ik denk dat ze gewoon een aantal streams huren van andere kabelproviders als Ziggo/UPC/KPN IPTV.
Zeer interessant wat je hier zegt. Dat verklaard denk ik waarom ik in het begin bij de start van OnsNet Eindhoven in Tonglere zo'n perfect scherp/helder analoog beeld had. Misschien werd er toen ook wel andere apparatuur gebruikt voor het omzetten naar analoog en gebeurde dit wellicht al in de TUE zelf. Dan snap ik wel waarom Hertzinger blijft volhouden zelf geen apparatuur te hebben vervangen.In het begin van Ons net Eindhoven kwam het signaal via een glasvezel verbinding vanuit de TUE.
Weet je toevallig ook hoelang dit zo geweest is dat het signaal van de TUE kwam?
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2009 21:51 ]
Sorry heb niet echt zin om al die topics door te lezen, maar ik heb een vraag of het mogelijk is om met Onsbrabantnet een abo te nemen op sport 1?
Je had op zijn minst hier kunnen kijkenDirk0s schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 18:06:
Sorry heb niet echt zin om al die topics door te lezen, maar ik heb een vraag of het mogelijk is om met Onsbrabantnet een abo te nemen op sport 1?
Ik zou dit ook even aan Kees Cox persoonlijk sturen. Dan heb je meer kans dat er wat mee gebeurt.Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 15:14:
[...]
Edit: Heb deze tips naar ONE doorgestuurd. Hoop dat ze er wat mee gaan doen als Hertzinger straks het klantenbestand heeft overgedragen aan Reggefiber. Hopelijk komen er grote veranderingen. Het PlusTV model is nooit een goed model geweest en was vanaf het begin al gedoemd om te floppen, kijkend naar het Ziggo model bijvoorbeeld wat veel opener en flexibeler is.
Merci, dat waren inderdaad de instellingen die ik nodig had. Ik heb nu inderdaad 4 zenders beschikbaar. (RTL 4 zonder geluid).Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 21:18:
Wat je moet doen op de Sony is het volgende:
Menu -> 'Instellingen
Dan helemaal naar het onderste icoon gaan en kiezen voor 'Digitale Instellingen'
Dan bij 'Digitale afstemming' in het eerste icoon kiezen voor 'Digitale Autom. Afstemming'
Dan kiezen voor Kabel
En in dit menu wat je nu krijgt stel je alles zo in als op het plaatje en begin je de scan
Waar je nu op moet letten tijdens het scannen is dat hij rond de 25 en 32% '4' zenders vind. Dan heb je de goede transport stream te pakken waar Nederland 1 HD, Nederland 2 en Nederland 3 inzitten (worden onversleuteld doorgegeven). Als er een andere hoeveelheid zenders wordt gevonden rond de 25 en 32% dan kun je de scan gelijk afkappen en opnieuw een poging gaan doen. Na een paar keer zo'n scan te doen is het meestal wel raak dat ie 4 zenders heeft bij de 25 of 32%. Dan kun je de scan gewoon af laten lopen en bij de 100% zul je dan beeld zien van Nederland 1 HD digitaal.
Let wel op:
Nadat je de zenders hebt gevonden moet je even in het digitale menu onder 'Technische Instellingen' de opties 'Auto Service Update' en 'Software Download' uitzetten. Anders dan ben je die gevonden zenders binnen een aantal dagen weer kwijt en staat er weer een ander setje zenders in.
Super bedankt
Als dan inderdaad ook de 150,- aanschaf kosten van een kastje zouden vervallen, dan zou ik ook overwegen om digitale televisie te nemen.Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 15:14:
[...]
Ik hoop dit ook. Dumpen die Hertzinger. Dit bedrijf is duidelijk niet in staat om hoge kwaliteit te leveren en heeft niet de technische kennis om (complexe)problemen snel te kunnen analyseren. Ik begin steeds meer het gevoel te krijgen dat we met een 'Satelliet Hobbyclubje' te maken hebben.
[...]
Ben blij dat dit ook wordt aangehaald in het ED. Is al dat klagen hier en het maken van vergelijkende screenshots en video's toch niet voor niks geweest!
[...]
Het is toch echt duidelijk satelliet kwaliteit zoals het nu is en niet de beloofde Mediagateway kwaliteit! Lees:
[...]
Ik hoop ook dat Reggefiber van het slechte gesloten Digitale TV model van Hertzinger heeft geleerd en zelf komt met een open model wat volledig aan de DVB-C standaard voldoet. Tevens zou er gewoon 1 basisabonnement moeten zijn waar gewoon een hele rits 'Basis' zenders inzitten, zowel de analoge versies, als digitale versies.
En dan ook GEEN encryptie toepassen op deze digitale basiskanalen! Dit wordt namelijk ook helemaal NIET geëist door deze Content leveranciers (zie het bekende Hardware.info interview met Gradus Vos van Ziggo). Enkel Content leveranciers van premium kanalen (zoals bijv. Film1 en Eredivisie Live) eisen encryptie. Enkel deze zouden achter versleuteling mogen en hiervoor kunnen 'Extra' abonnementen worden geïntroduceerd waarbij de klant een smartcard krijgt die zowel gebruikt kan worden in een losse CAM module met eigen gekozen ontvanger als in een 'Officiële ONE/ONN/OBN Ontvanger' (zoals bijv. die Sagem nu is) waarbij gegarandeerd kan worden dat op deze ontvanger alles naar behoren zal werken en alle toekomstige diensten (programma gemist, video on demand, IPTV toepassingen) voor deze ontvanger gemaakt zullen worden! Echter dient men zich wel VOLLEDIG aan de DVB-C standaard te houden (dus zonder afwijkende timings/finetuning wat Hertzinger nu doet) zodat er maximale compatibiliteit met andere DVB-C ontvangers gegarandeerd is. Ook moeten er voor de encryptiestandaard (waarmee de Premium zenders uit de 'Extra' pakketten worden versleuteld) losse CAM modules te koop zijn. Voor de huidige Conax CAS 7 encryptie die nu gebruikt wordt zijn die er gelukkig.
Met dit open model houd je vrijheid van keuze voor iedereen, ondersteun je de huidige LCD-TV's die ingebouwde DVB-C ontvangers hebben, kom je de mensen tegemoet met een HTPC (Volgens de laatste berichten gaat Windows 7 DVB-C native ondersteunen in WMC) en kun je toch zelf nieuwe extra's blijven aanbieden via een eigen officiële ontvanger (bijv. programma gemist, video on demand en IPTV toepassingen).
Als laatste zouden ONE/ONN/OBN een 'bitrate garantie' moet opnemen in het contract met de TV leverancier wat dan geld voor de Nederlandse zenders die van de Mediagateway kunnen worden gehaald. ONE/ONN/OBN zouden bijvoorbeeld een vermindering in het maandbedrag mogen doorberekenen aan hun klanten als de Bitrate niet voldoet voor een bepaalde periode. Met deze regeling zal de leverancier van het signaal geen trucjes meer kunnen uithalen om steeds van aanvoer te switchen voor bepaalde zenders omdat het bijv. niet meer rendabel genoeg is.
Verwijderd
Graag gedaan. RTL 4 heeft idd geen geluid. De geluidsstream zit denk ik achter encryptie. Woensdag was dat nog andersom, toen zat de videostream achter en encryptie en kwam alleen het geluid door.harrie n schreef op zondag 20 september 2009 @ 16:15:
[...]
Merci, dat waren inderdaad de instellingen die ik nodig had. Ik heb nu inderdaad 4 zenders beschikbaar. (RTL 4 zonder geluid).
Super bedankt
Het kastje zou ook in prijs omlaag moeten idd. Ik denk dat 150 euro toch echt ver boven het bedrag is dan wat het Sagem ICAD 81 HD kastje (bouwjaar 2006) nieuw zou kosten. Maar met zo'n open model wat zich volledig aan de DVB-C standaard houd kun je zelf ook een kastje kopen van je eigen keuze voor het ontvangen van de zenders. Of natuurlijk de ingebouwde DVB-C ontvanger gebruiken als je net een nieuwe TV hebt gekocht.harrie n schreef op zondag 20 september 2009 @ 16:20:
[...]
Als dan inderdaad ook de 150,- aanschaf kosten van een kastje zouden vervallen, dan zou ik ook overwegen om digitale televisie te nemen.
Ik zou wel willen maar ik heb zijn email niet. Maar ik denk dat hij hier wel mee leest.frenkya schreef op zondag 20 september 2009 @ 14:38:
[...]
Ik zou dit ook even aan Kees Cox persoonlijk sturen. Dan heb je meer kans dat er wat mee gebeurt.![]()
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2009 21:44 ]
Verwijderd
http://www.canaldigitaal....ervangt-nederland1hd.aspx
'Nederland 3 HD' heb ik overigens nog niet kunnen vinden in een van de Transport Streams.
Dat is dus de reden dat Hertzinger Nederland 1 weer op SD heeft gezet.Vanaf 15 september vervangt CanalDigitaal voorlopig Nederland 1 HD met Nederland 3 HD. U vindt de zender op kanaal 92.
De reden voor deze wijziging is de mogelijkheid om het Champions League-voetbal aan te bieden in Native HD. Deze wijziging past ook helemaal in ons streven om abonnees zoveel mogelijk programma’s in HD aan te bieden.
In eerste instantie zullen alleen wedstrijden waarin Nederlandse teams optreden in HD worden doorgegeven door de NOS.
Op 16 september zult u dus de Champions League-wedstrijd van AZ tegen Olympiakos FC dus in HD kunnen beleven! Geniet ervan.
Voetbal in HD is een ware belevenis: u kunt de grassprieten op het veld of de zweetdruppels op het gezicht van de spelers bijna tellen.
(Woensdag 16 september, Nederland 3 HD, 20:35 uur : Olympiakos FC – AZ Alkmaar).
'Nederland 3 HD' heb ik overigens nog niet kunnen vinden in een van de Transport Streams.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2009 21:05 ]
Heb net m'n Bravia even laten zoeken naar digitale zenders en hij heeft er inderdaad 4 gevonden zoals verwacht. Nederland 3 lijkt me echter echt geen HD. Kwaliteit is echt om te huilen, ik ga denk ik voor digitale TV van UPC. Ik heb dit bij kennissen gezien en dat scheelt echt stukken.. Vreemde gang van zaken vind ik.Verwijderd schreef op zondag 20 september 2009 @ 21:02:
[...]
Dat is dus de reden dat Hertzinger Nederland 1 weer op SD heeft gezet.
Zoals ik eerder als eens aan had gegeven, Ned 1 HD zit op kanaal 52 als het goed is.Verwijderd schreef op zondag 20 september 2009 @ 21:02:
[...]
Dat is dus de reden dat Hertzinger Nederland 1 weer op SD heeft gezet.
Verwijderd
En de zender is ook gelabeld als 'Nederland 1 HD' ?
Ik zie namelijk geen enkele 'Nederland x HD' meer in welke TS dan ook. Ik zal nog een keer scannen voor de zekerheid maar vrijdag toen je dat zei vond ik niks iig.
Edit:
Je hebt gelijk, ik zie hem er nu wel bij staan. Staat in dezelfde TS als Brava HDTV.
Maar is dit ook daadwerkelijk de stream van Nederland 1 HD? Is het niet gewoon Nederland 3 HD?
Ik zie namelijk geen enkele 'Nederland x HD' meer in welke TS dan ook. Ik zal nog een keer scannen voor de zekerheid maar vrijdag toen je dat zei vond ik niks iig.
Edit:
Je hebt gelijk, ik zie hem er nu wel bij staan. Staat in dezelfde TS als Brava HDTV.
Maar is dit ook daadwerkelijk de stream van Nederland 1 HD? Is het niet gewoon Nederland 3 HD?
Vanaf 15 september vervangt CanalDigitaal voorlopig Nederland 1 HD met Nederland 3 HD. U vindt de zender op kanaal 92.
Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 20:52:
[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2009 14:59 ]
Ik heb al een uur of 2 problemen met internet, pagina's worden vaak niet gevonden, etc.
Ben ik nu de enige?
Ben ik nu de enige?
Nee je bent niet de enige helaas. Ik heb dezelfde issue sinds einde van de middag.Triloxigen schreef op maandag 21 september 2009 @ 20:28:
Ik heb al een uur of 2 problemen met internet, pagina's worden vaak niet gevonden, etc.
Ben ik nu de enige?
Verwijderd
Hier ook. Moet regelmatig F5'en voordat een pagina een keer doorlaad.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2009 21:50 ]
Merk hier inderdaad ook storingen in internet, pagina's die erg lang of helemaal niet laden.
speedtest geeft echter wel goede resultaten +/- 95.000 om 39000 up en down (down is wat minder maar kan ik nomenteel wel mee leven).
speedtest geeft echter wel goede resultaten +/- 95.000 om 39000 up en down (down is wat minder maar kan ik nomenteel wel mee leven).
Zou iedereen met issues even willen bellen met OnsNet Eindhoven (040 787 4000) aangezien het probleem daar nog niet bekend is. De vriendelijke helpdesk mevrouw adviseert me een speedtest te doen aangezien er aan hun kant geen problemen bekend zijn mbt pagina's die niet laden. Als er wat meer mensen bellen misschien worden ze dan wakker?
Dat zeggen ze altijd, ook de problemen met de mailserver werd maanden ontkent.ZiSE schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 09:41:
Zou iedereen met issues even willen bellen met OnsNet Eindhoven (040 787 4000) aangezien het probleem daar nog niet bekend is. De vriendelijke helpdesk mevrouw adviseert me een speedtest te doen aangezien er aan hun kant geen problemen bekend zijn mbt pagina's die niet laden. Als er wat meer mensen bellen misschien worden ze dan wakker?
Ik had gisteravond ook het probleem, maar vandaag niet meer. Heeft nog weinig zin om te bellen denk ik. Bovendien gaf iemand uit XMSnet aan dat het probleem daar ook was, dus zal wel iets landelijks zijn geweest wellicht? iemand in UPC of ziggo topics iets langs zien komen?
There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Het lijkt op een DNS probleem bij Edutel (bedrijf achter OnsBrabantNet Glasvezels).
[ Voor 62% gewijzigd door donny007 op 22-09-2009 20:01 ]
/dev/null
het is nog niet opgelost hoor, heel veel sites laden echt te traag gewoon maar het downloaden gaat wel gewoon sneldonny007 schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 10:49:
Als het goed is is het probleem opgelost, ik ken iemand die stage loopt bij Edutel (Bedrijf achter de glasvezels van onsbrabantnet en onsnet), er was een storing in de DNS servers, deze waren even niet bereikbaar.
Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!
Ik denk dat er meer aan de hand is met DNS.jvoorhout schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 10:51:
[...]
het is nog niet opgelost hoor, heel veel sites laden echt te traag gewoon maar het downloaden gaat wel gewoon snel
[ Voor 10% gewijzigd door donny007 op 22-09-2009 20:00 ]
/dev/null
Dat is wel duidelijk ja, ook een andere DNS (OpenDNS) lost het probleem niet op. Er is echt sprake van packetloss waardoor de problemen optreden.
Heb net gebeld, er was totaal niks ana de hand en het lag aan mij. De IT geeft altijd alles door.
Toen heb ik haar even gewezen op het email server probleem wat al maanden aan de gang is.
Ze ging inloggen op de modem (kan dat?) en daar was alles prima en het lag aan mijn dlink router. Heb haar ook gezegd dat er zeker 5 mensen problemen hebben..
Toen heb ik haar even gewezen op het email server probleem wat al maanden aan de gang is.
Ze ging inloggen op de modem (kan dat?) en daar was alles prima en het lag aan mijn dlink router. Heb haar ook gezegd dat er zeker 5 mensen problemen hebben..
Je mag ook geen vergelijkingen maken met andere klanten...want iedereen is uniek ook al melden meerdere mensen op hetzelfde moment dezelfde issueTriloxigen schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 12:20:

Zou echt Nederland 1 HD moeten zijn, nog geen melding gezien dat Nederland 3 HD word doorgegeven.Verwijderd schreef op maandag 21 september 2009 @ 14:31:
En de zender is ook gelabeld als 'Nederland 1 HD' ?
Edit:
[...]
[...]
[ Voor 0% gewijzigd door Wagij op 22-09-2009 12:55 . Reden: typo ]
Er is inderdaad een probleem met internet, lijkt niet alleen bij OBN/ONE/ONN te zijn, maar ook bij meerdere providers.
[ Voor 53% gewijzigd door Wagij op 22-09-2009 12:55 ]
Schijnt wat met de koppeling in amsterdam te maken te hebben, alle providers die gebruik maken van diezelfde koppeling hebben dit probleem.Wagij schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 12:46:
Er is inderdaad een probleem met internet, lijkt niet alleen bij OBN/ONE/ONN te zijn, maar ook bij meerdere providers.
Verwijderd
Ik heb ook last gehad dat de pagina's langzaam laden,dacht dat het aan mijn Router lag maar dat was dus niet,volgens mij is het probleem nu opgelost,kan ik weer snel surfen
Verwijderd
.. nu ligt alle telefoonverkeer er hier uit.. (Veldhoven)
Zelfs hun storingsnummer is niet bereikbaar!
Volgens mij ligt de telefoon er op alle netwerken van Edutel uit op het moment.
Nu werkt het (weer), Veldhoven.Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2009 @ 17:39:
.. nu ligt alle telefoonverkeer er hier uit.. (Veldhoven)
[ Voor 7% gewijzigd door VonFoX op 23-09-2009 19:26 ]
Yo.
Verwijderd
Is er weer eens een leuke actie... doet OBN weer niet mee.... snotverdomme!
Beste Jos,
Het is helaas zo dat OnsBrabantNet besloten heeft om niet mee te doen met de AH-actie. Zij zijn wel benaderd door ons, alleen zij besloten zelf hieraan niet deel te nemen.
Onze excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groet,
Klantenservice Eredivisie Live
Beste Jos,
Het is helaas zo dat OnsBrabantNet besloten heeft om niet mee te doen met de AH-actie. Zij zijn wel benaderd door ons, alleen zij besloten zelf hieraan niet deel te nemen.
Met vriendelijke groet,
LOL heb precies hetzelfde probleem, had de kalender zelfs al gekocht toen ik erachter kwam. Met de vorige actie van AH met eredivisie live heb ik ook meegedaan, snap echt niet waarom ze nu niet meedoen ze bieden toch ook betaald eredivisie live aan...Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2009 @ 23:57:
Is er weer eens een leuke actie... doet OBN weer niet mee.... snotverdomme!
Beste Jos,
Met vriendelijke groet,
Verwijderd
Ik denk dat ze dat doen omdat PlusTV momenteel een problematisch product is en ze niet nog meer nieuwe klanten willen verliezen.
Eerst alles oplossen en de kwaliteit op peil brengen vind ik een goede keuze van OBN.Het opschorten van het aanbieden van digitale tv is volgens Westenberg nodig omdat de 'kwaliteitsproblemen blijven aanhouden'. "Je moet een dienst die niet goed is niet blijven aanbieden", aldus de OBN-directeur
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2009 14:27 ]
Jammer alleen dat ze er zo laat achter komen.Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 14:24:
Ik denk dat ze dat doen omdat PlusTV momenteel een problematisch product is en ze niet nog meer nieuwe klanten willen verliezen.
[...]
Eerst alles oplossen en de kwaliteit op peil brengen vind ik een goede keuze van OBN.
Verwijderd
Ben ik helemaal met je eens maar dit kan ook door Hertzinger zijn gekomen die hierin misschien niet mee wilde gaan (immers komt er dan helemaal geen geld meer binnen voor PlusTV als er geen STB's meer worden verkocht
) en maar bleef volhouden dat het allemaal snel goed zou komen. Wat ik wel jammer vind is dat ze niet meteen hetzelfde voor analoge tv doen, want daar speelt het kwaliteitsprobleem al bijna een jaar nu. Ik zou daar ook geen nieuwe klanten meer voor accepteren totdat de beeldfouten zijn opgelost en beeldkwaliteit weer zo hoog is als bij de start van ONE in Tonglere.
[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2009 18:55 ]
Vinden nog meer mensen het internet de laatste tijd wat traag? Als je een testfile downloadt dan gaat het wel snel, maar er lijkt een grote lag te zijn (kan het niet beter omschrijven).
Yo.
Nee nadat die storing om de AMS-IX opgelost is vind ik alles weer prima werken. Surfen gaat gewoon uitstekend en de snelheidstesten zijn goed. Ook ping tijden zijn uitstekend.
Hier geen enkel probleem dus.
ditto.ik222 schreef op zondag 27 september 2009 @ 10:10:
Nee nadat die storing om de AMS-IX opgelost is vind ik alles weer prima werken. Surfen gaat gewoon uitstekend en de snelheidstesten zijn goed. Ook ping tijden zijn uitstekend.
There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Ik heb afgelopen woensdag noodzakelijk de stroom van mijn modem af moeten halen en heb sindsdien geen internet verbinding meer, wel TV. De modem nogmaals een paar uur van de stroom afhalen heeft geen effect.
Volgens de helpdesk is er iets mis met mijn modem, ze zien namelijk dat er geen IP lease wordt verstrekt en dat de modem gereset moet worden. Ze hebben aangegeven het probleem aan de zogeheette 'buitendienst' te hebben doorgegeven en dat een planner met mij contact op zal nemen om een afspraak te maken met een monteur.
Helaas wacht ik nu al 5 dagen op een telefoontje en zal ik nadat er een afspraak is gemaakt vermoedelijk nog een paar dagen moeten wachten tot de monteur op komt dagen. Ik begin mijn internet verbinding behoorlijk te missen en vraag me af of iemand weet hoe ik zelf een reset van de modem kan forceren op een veilige manier?
Onsbrabantnet is heerlijk (lees: snel en stabiel) als het werkt maar de ondersteuning als er iets mis is ervaar ik als matig, helaas.
Volgens de helpdesk is er iets mis met mijn modem, ze zien namelijk dat er geen IP lease wordt verstrekt en dat de modem gereset moet worden. Ze hebben aangegeven het probleem aan de zogeheette 'buitendienst' te hebben doorgegeven en dat een planner met mij contact op zal nemen om een afspraak te maken met een monteur.
Helaas wacht ik nu al 5 dagen op een telefoontje en zal ik nadat er een afspraak is gemaakt vermoedelijk nog een paar dagen moeten wachten tot de monteur op komt dagen. Ik begin mijn internet verbinding behoorlijk te missen en vraag me af of iemand weet hoe ik zelf een reset van de modem kan forceren op een veilige manier?
Onsbrabantnet is heerlijk (lees: snel en stabiel) als het werkt maar de ondersteuning als er iets mis is ervaar ik als matig, helaas.
een geheim agent zou toch moeten weten: iets vaker bellenSimkin schreef op maandag 28 september 2009 @ 10:56:
Ik heb afgelopen woensdag noodzakelijk de stroom van mijn modem af moeten halen en heb sindsdien geen internet verbinding meer, wel TV. De modem nogmaals een paar uur van de stroom afhalen heeft geen effect.
Heb er nu geen last van, gebruiken jullie de DNS servers die je automatisch krijgt toegewezen? Misschien dat de DNS weer niet goed functioneerd, ik gebruik OpenDNS en heb nergens last van.
/edit: Loopt wellicht toch iets minder soepel als normaal maar het probleem is lang niet zo erg als vorige keer...
/edit: Loopt wellicht toch iets minder soepel als normaal maar het probleem is lang niet zo erg als vorige keer...
[ Voor 23% gewijzigd door ik222 op 28-09-2009 23:08 ]
Verwijderd
Nu:ik222 schreef op maandag 28 september 2009 @ 22:52:
Heb er nu geen last van, gebruiken jullie de DNS servers die je automatisch krijgt toegewezen? Misschien dat de DNS weer niet goed functioneerd, ik gebruik OpenDNS en heb nergens last van.
Primary DNS Server : 88.159.1.200
Secondary DNS Server : 88.159.1.201
Dus als ik die vervang door de OpenDNS servers zou 't beter kunnen gaan...ik zal 't later toch eens proberen.
Ben nu nog ff full speed aan 't uploaden nl
Ja die vervangen door 208.67.220.220 en 208.67.222.222 kan soms helpen al moet ik zeggen dat het browsen hier ook weer iets minder lekker lijkt te lopen nu.
Maar nogmaals lang niet zo erg als eerst, alle pagina's laden wel maar soms net even minder snel heb ik het idee.
Maar nogmaals lang niet zo erg als eerst, alle pagina's laden wel maar soms net even minder snel heb ik het idee.
Zijn er eigenlijk ondernemers hier die de pindienst van OBN gebruiken en bekend zijn met de zakelijke dienstverlenging? Het pinnen kost bij OBN 10 euro per maand, daarop komt het Business Servicepakket van 5 euro per maand. Krijg je als winkelier wel waar voor je geld? Geen downtime van de pindienst (nachtmerrie voor winkels), goede probleemoplossing, etc.
B.v.d.
B.v.d.
With PlaneShift since 2003. WC-Grid ftw!
Ik heb sinds gisteren last dat het analoge ONE TV signaal af en toe heel kortstondig wegvalt (1/10 seconde of zo) wat resulteert in een tik in het geluid en "ruisflits"in het beeld. In de verwachting dat het niet aan mijn tv ligt, zijn er meer personen die hier last van hebben?
Ik merk de laatste tijd (2 weken) wel dat af en toe het signaal van de 'Discovery' kanalen af en toe wegvalt voor een minuut ofzo. Zap ik dan naar bijvoorbeeld NL1 of 2, hebben die wel beeld.frenkya schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 09:57:
Ik heb sinds gisteren last dat het analoge ONE TV signaal af en toe heel kortstondig wegvalt (1/10 seconde of zo) wat resulteert in een tik in het geluid en "ruisflits"in het beeld. In de verwachting dat het niet aan mijn tv ligt, zijn er meer personen die hier last van hebben?
Ik woon in een digitale achterstandswijk in Eindhoven(Achtse Barrier). Elk gehucht in de regio Eindhoven heeft al glasvezel. Ons Net komt keer op keer afspraken niet na. Zo ook de levering van glasvezel.
Elke vraag wordt doorgestuurd naar iemand die er meer over kan zeggen. Als je dan al een jaar niets hebt gehoord en daar een vraag over stelt, dan wordt die doorgestuurd naar waarschijnlijk dezelfde persoon. Klachten worden niet in behandeling genomen dus ook daar kom je niet verder mee.
Van mij mag die toko vandaag nog falliet gaan.
Elke vraag wordt doorgestuurd naar iemand die er meer over kan zeggen. Als je dan al een jaar niets hebt gehoord en daar een vraag over stelt, dan wordt die doorgestuurd naar waarschijnlijk dezelfde persoon. Klachten worden niet in behandeling genomen dus ook daar kom je niet verder mee.
Nou nou wat is dat nou weer voor troll of flame of hoe het ook heet. Er zijn nooit duidelijke afspraken gemaakt over de achtse barrier, behalve dat ooit is aangekondigd dat het zou komen. Bovendien is Achtse Barrier niet de enige wijk zonder glasvezel: Gestel, Woenselse heide, Woensel-west, Blixembosch, Tivoli, Stratum, etc. Het is al weer even geleden dat ik getallen heb gezien over de hoeveelheid, maar volgens mij zijn ze van plan om 80.000 woningen aan te sluiten. Daarvan zijn er zo'n 20.000 gerealiseerd (correct me if i'm wrong).eindhoven11 schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 17:59:
Ik woon in een digitale achterstandswijk in Eindhoven(Achtse Barrier). Elk gehucht in de regio Eindhoven heeft al glasvezel. Ons Net komt keer op keer afspraken niet na. Zo ook de levering van glasvezel.
Verder hebben in de omgeving inderdaad al veel plaatsen OnsBrabantNet als glasvezel provider (daar komt Son en Breugel bij binnekort), maar dit heeft ook te maken met het feit dat het dunnerbevolkte gebieden zijn dan Eindhoven, kleinere gemeentes waar het makkelijker is om afspraken te maken voor de aanleg en waar dit mogelijk dan ook veel goedkoper uit zal pakken voor de investeerders.
Dat weinig mensen iets kunnen vertellen van iets wat gewoon nog niet gepland is (woensel-noord) is niet vreemd.
Verwijderd
Ik denk (en hoop) dat ze eerst de problemen gaan oplossen voordat ze weer verder gaan uitbreiden.
Email moet nog een goede oplossing voor komen want deze is op sommige tijden nog steeds traag (Blijft dan lang hangen bij verbinden/verifiëren). Gelukkig is het niet meer zo erg dat er timeout errors van komen.
Kwaliteit Digitale TV moet veel hoger. Deze is momenteel erg middelmatig (Helderheid in het algemeen is niet geweldig maar met name de helderheid van de kleuren laat te wensen over. Waar blijven die 8mbit streams?)
Apparatuur voor Analoge TV moet vernieuwd worden zodat het doffe/wazige/rommelige beeldtype met blurry kleuren die uitwazen en uitzakken tot de verleden tijd gaat behoren. Het beeld moet weer strak en scherp worden zoals dit ook bij de start van ONE was. Geen balken/logo's of andere objecten meer waarvan de kleuropvulling uit de objecten waast/zakt, maar gewoon een strak/scherp beeld waarbij de kleuren strak zijn en binnen de lijnen blijven.
Email moet nog een goede oplossing voor komen want deze is op sommige tijden nog steeds traag (Blijft dan lang hangen bij verbinden/verifiëren). Gelukkig is het niet meer zo erg dat er timeout errors van komen.
Kwaliteit Digitale TV moet veel hoger. Deze is momenteel erg middelmatig (Helderheid in het algemeen is niet geweldig maar met name de helderheid van de kleuren laat te wensen over. Waar blijven die 8mbit streams?)
Apparatuur voor Analoge TV moet vernieuwd worden zodat het doffe/wazige/rommelige beeldtype met blurry kleuren die uitwazen en uitzakken tot de verleden tijd gaat behoren. Het beeld moet weer strak en scherp worden zoals dit ook bij de start van ONE was. Geen balken/logo's of andere objecten meer waarvan de kleuropvulling uit de objecten waast/zakt, maar gewoon een strak/scherp beeld waarbij de kleuren strak zijn en binnen de lijnen blijven.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2009 00:26 ]
Alexander heb jij via je sony nog steeds een HD kanaal. Ned 1 HD is bij mij weer sd. Ik had wat gelezen dat ned 3 HD zou zijn, maar dan moet ik wellicht zoeken en ben ik de andere zenders kwijt ben ik bang (ned 1, ned 2 en rtl4)Verwijderd schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 00:14:
Verwijderd
Nederland 1 HD hebben ze verschoven:
Maar of het nog steeds de stream van Nederland 1 HD is vraag ik me af:Update op 17 september 2009:
Door een storing aan de teletekst van Nederland 1 HD, geven we vanaf heden op kanaal 1 van uw PlusTV decoder Nederland 1 in SD kwaliteit door. Via PlusTV kanaal 52 kunt u kijken naar Nederland 1 HD zonder teletekst.
Vanaf 15 september vervangt CanalDigitaal voorlopig Nederland 1 HD met Nederland 3 HD. U vindt de zender op kanaal 92.
Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 20:52:
Ik krijg ook foutmeldingen mbt system storage als ik een mail probeer te versturen. Zonder attachment overigens.VonFoX schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 17:14:
Ik zie de hele tijd als ik mail wil versturen deze error
[afbeelding]
na een paar keer proberen verstuurt ie dan wel.
Ik ga zowaar UPC nog missen.
Mailservers van UPC waren ook niet alles anders 
Nee ik moet zeggen dat ik geen problemen heb gehad met de email gisteren.
Nee ik moet zeggen dat ik geen problemen heb gehad met de email gisteren.
UPC heeft nu een nieuwe advertentiecampagne gelanceerd; ze quoten een nieuwsbericht dat OBN de uitrol van digitale TV stopt i.v.m. problemen. Geven vervolgens aan dat zij dat wel probleemloos kunnen, met o.a. Disney Channel en Uitzending Gemist en 120 Mb internet. Wellicht dat OBN zich hierdoor een beetje laat "opjagen"?
Zag het ook in de krant vanochtend, slimme actie van UPC. Alleen is dat snelle internet natuurlijk veel duurder bij UPC en is de upload snelheid niet te vergelijken. Helaas hebben ze meer dan gelijk over de tv , die is beduidend beter...Frank S schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 09:58:
UPC heeft nu een nieuwe advertentiecampagne gelanceerd; ze quoten een nieuwsbericht dat OBN de uitrol van digitale TV stopt i.v.m. problemen. Geven vervolgens aan dat zij dat wel probleemloos kunnen, met o.a. Disney Channel en Uitzending Gemist en 120 Mb internet. Wellicht dat OBN zich hierdoor een beetje laat "opjagen"?
Verwijderd
Niet gezien. Welke krant was dat?Exocet schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 10:14:
[...]
Zag het ook in de krant vanochtend, slimme actie van UPC. Alleen is dat snelle internet natuurlijk veel duurder bij UPC en is de upload snelheid niet te vergelijken. Helaas hebben ze meer dan gelijk over de tv , die is beduidend beter...
Gisteren kon ik de mailserver weer niet gebruiken, kreeg een melding dat de schijfruimte vol was 
Dus nu alle accounts maar op de eigen server ingesteld met alternatieve poort. Problem solved.
Dus nu alle accounts maar op de eigen server ingesteld met alternatieve poort. Problem solved.
Ik heb de advertentie ook gezien. Ik moet zeggen dat, als ONE op korte termijn niet kan aangeven of (en wanneer) zij volwaardige digitale televisie (hoge beeldkwaliteit en diensten als Uitzending Gemist) gaat aanbieden, een overstap naar UPC niet onwaarschijnlijk is.Frank S schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 09:58:
Bij mij is onsnet Eindhoven toch echt beter dan UPC qua tv.Exocet schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 10:14:
[...]
Zag het ook in de krant vanochtend, slimme actie van UPC. Alleen is dat snelle internet natuurlijk veel duurder bij UPC en is de upload snelheid niet te vergelijken. Helaas hebben ze meer dan gelijk over de tv , die is beduidend beter...
(en dan heb ik het puur over analoog. Ik stap persoonlijk pas over op Digitale TV als ik geen Settop Box meer nodig heb!)
Ik heb nu voor 6 euro minder:
- Beter beeld (geen ruis/lopend beeld meer wat ik eerst wel had)
- Beduidend meer zenders
(- en voor mij persoonlijk a big plus; ik ben van UPC af.)
Ben ik dan de enige hierin ? (of had ik gewoon een bagger lijn van UPC liggen ?
* Tomba baalt er alleen van dat hij dus verstoken blijft van Eredivisie Live omdat je daarvoor verplicht aan de digitale TV moet...
Verwijderd
Met UPC moest er bij mij een Hirschmann versterker van 29dB tussen om een fatsoenlijk beeld te krijgen.
Met OBN geen problemen hiermee.. (versterker niet nodig, zelfde kabels/connectoren in huis)
Oftewel: UPC gaf een kl*te signaal door (Veldhoven).. en gaf de KPN mast op de Hurk de schuld hiervan. Beetje makkelijk.
Ik zie een overstap naar UPC dan ook absoluut niet zitten.. uiteraard hoop ik wel dat OBN zsm progressie maakt met hun digitale TV en een vergelijkbaar pakket kan leveren.
Met OBN geen problemen hiermee.. (versterker niet nodig, zelfde kabels/connectoren in huis)
Oftewel: UPC gaf een kl*te signaal door (Veldhoven).. en gaf de KPN mast op de Hurk de schuld hiervan. Beetje makkelijk.
Ik zie een overstap naar UPC dan ook absoluut niet zitten.. uiteraard hoop ik wel dat OBN zsm progressie maakt met hun digitale TV en een vergelijkbaar pakket kan leveren.
Berichtje van de website
Update 5 oktober 2009:
Afgelopen weekend heeft u mogelijk hinder ondervonden bij het gebruik van de dienst e-mail. Dit had niet te maken met onderstaande ontwikkeling van een nieuw platform, maar werd veroorzaakt door een spamaanval op ons netwerk. Daardoor is het tijdelijk niet mogelijk naar bepaalde providers te mailen; deze accepteren mail afkomstig van ons netwerk niet. Wij zijn druk doende deze problemen te verhelpen.
Update 5 oktober 2009:
Afgelopen weekend heeft u mogelijk hinder ondervonden bij het gebruik van de dienst e-mail. Dit had niet te maken met onderstaande ontwikkeling van een nieuw platform, maar werd veroorzaakt door een spamaanval op ons netwerk. Daardoor is het tijdelijk niet mogelijk naar bepaalde providers te mailen; deze accepteren mail afkomstig van ons netwerk niet. Wij zijn druk doende deze problemen te verhelpen.
Yo.
Verwijderd
Het ligt er ook aan waar je woont. Zie dit bericht van frenkya:Tomba schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 12:48:
[...]
Bij mij is onsnet Eindhoven toch echt beter dan UPC qua tv.
(en dan heb ik het puur over analoog. Ik stap persoonlijk pas over op Digitale TV als ik geen Settop Box meer nodig heb!)
Ik heb nu voor 6 euro minder:
- Beter beeld (geen ruis/lopend beeld meer wat ik eerst wel had)
- Beduidend meer zenders
(- en voor mij persoonlijk a big plus; ik ben van UPC af.)
Ben ik dan de enige hierin ? (of had ik gewoon een bagger lijn van UPC liggen ?
* Tomba baalt er alleen van dat hij dus verstoken blijft van Eredivisie Live omdat je daarvoor verplicht aan de digitale TV moet...
Ik heb hier zelf ook nooit goed beeld gehad van UPC. Ook altijd meer ruis en ik had een versterker nodig voor een beetje fatsoenlijk beeld. Toen ONE hier de boel aangesloten had en ik de coax kabel gewisseld had van het UPC kastje naar dat van ONE was het beeld echt veel beter. Stukken scherper en helderder en veel minder ruis. Toen was het beeld ook gewoon goed van ONE. Was niks op aan te merken. Kwaliteit was uitstekend en het beeld was strak zonder blur!frenkya schreef op woensdag 09 september 2009 @ 21:20:
[...]
Mijn eigen ervaring is dat de kwaliteit van het analoge signaal van upc behoorlijk afhankelijk is van waar je woont. In de oudere wijken (waarschijnlijk door de oudere infrastructuur betreffende het laatste deel naar de huizen toe) is het beeld minder dan in nieuwe wijken.
Ik woon zelf in een nieuwbouwwijk en hier is het analoge signaal van upc echt veeeeeeel beter dan dat van one. Het analoge one signaal is een grote blur. Dat van UPC is nog best redelijk naar te kijken, zeker op een kleiner scherm 32 inch of minder. Maar er gaat niets boven de kwaliteit van UPC digital zeker op de hd zenders, ook al is het geen hd opname. De hogere bitrate is dan toch duidelijk zichtbaar.
Echter in oktober in 2008 is het beeld omgeslagen naar een veel slechter beeld. Een stuk doffer, minder scherp, en een veel blurrier beeld. Het was net of dat de apparatuur die verantwoordelijk was voor het omzetten van het signaal vervangen was door apparatuur van veel lagere kwaliteit. Dat was meteen mijn eerste gedachte. Voornamelijk omdat ik zag dat felle kleuren ineens uitwaasde en uitzakte. Kijk je naar een rode balk dan zakt de rode kleuropvulling beneden de balk uit terwijl er bovenin de balk weer kleuropvulling mist. Dit was iets wat me meteen opviel toen die beeldkwaliteit was omgeslagen. Dat was ook een bevestiging dat het niet aan de bron kon liggen want dan zou je dat soort beeldfouten niet zien. Ook in logo's of felle letters zie je hetzelfde. De kleur waast uit de letters. Het lijkt wel of de letters gloeien dan. Bij RTL-Z zie je dit heel goed omdat hier veel letters, logo's en balken in voorkomen. Ook bij ondertiteling zie je het. Je ziet dan een witte schaduw onder de letters. Ik ben er 100% van overtuigt dat dit probleem met de kleuren er ook voor zorgt dat het beeld gewoon veel minder strak en minder scherp is geworden. Het wordt er veel blurrier en waziger door!
Vergelijk je nu het analoge ONE signaal met het analoge signaal van Ziggo, dan valt ONE echt door de mand met al die beeldfouten en dat doffe/blurry beeld wat daarvan het gevolg is. En bij een goed UPC signaal hetzelfde verhaal zoals frenkya hierboven al zei. En zelfs bij een slechter UPC signaal had ik geen blurry beeld met uitwazende kleuren.
Wat betreft het overstappen op Digitale TV zonder verplichte settopbox ben ik het helemaal met je eens. Ik stap ook pas over als ik m'n eigen DVB-C ontvanger kan gebruiken. Het is toch van de zotte dat dit anno 2009 nog steeds wordt tegengewerkt terwijl alle nieuwe LCD-TV's ingebouwde DVB-C ontvangers hebben. Ook voor de PC zijn zat DVB-C kaarten tegenwoordig.
Een extra stroomvretend kastje in huis waarbij je met 2 afstandsbedieningen in de weer moet maak ik niet meer mee in ieder geval. De kabelmaatschappijen moeten hun houding eens rap gaan veranderen. Daar helpen ze ook zichzelf mee want hoe kleiner de stap van analoge tv naar digitale tv is, hoe meer mensen masaal overstappen en daardoor kunnen ze het analoge aanbod ook sneller gaan schrappen waardoor meer ruimte op de kabel vrijkomt. Want met de nieuwe LCD-TV's met ingebouwde DVB-C ontvangers hoeft er voor de gebruiker helemaal niks te veranderen aan de manier van TV kijken. Deze blijft precies hetzelfde als hoe dit met analoog was. Als de kabelmaatschappijen hier nou eens op inspelen zul je zien dat mensen masaal overstappen.
Is er iemand in het Tweaker-netwerk die zicht heeft op wat er nu intern gebeurt bij OBN om het digitale TV debakel op te lossen?
als het goed is stopt edutel met de huidige doorgifte van digitale tv als ze een nieuwe aanbieder gevonden hebben van een iptv pakket met bij behorende decoderFrank S schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 12:36:
Is er iemand in het Tweaker-netwerk die zicht heeft op wat er nu intern gebeurt bij OBN om het digitale TV debakel op te lossen?
zijn daar druk mee aan het test welke leverancier waar kan maken wat ze beloven
verschillende medewerkers van edutel testen zo'n apperaat nu thuis
Verwijderd
Jammer want IPTV gaat wel van de internet bandbreedte af. Zeker als je in de toekomst op bijvoorbeeld 3 TV's in huis een dikke HD stream kijkt dan hou je niet veel meer over van je 100Mbit. En de snelheid opvoeren lukt ook niet want het modem is maar 100Mbit. Ik zou IPTV enkel gebruiken voor bepaalde aanvullende diensten, maar de main streams zou ik lekker via DVB-C laten gaan over de aparte CATV vezel.
Ik hoop wel dat ONE/OBN zich dit keer goed heeft laten voorlichten en niet alle keuzes maar overlaat de leverancier zoals dat bij Hertzinger is gebeurd met hun mislukte gesloten model zonder keuzevrijheid.
Weet je trouwens ook wat de toekomst van Analoge TV is bij ONE/OBN? Gaan ze hiermee stoppen of wordt daar ook een andere aanbieder voor gezocht om de beeldkwaliteit weer op de rails te krijgen? Want op deze manier doorgaan met analoge TV lijkt mij geen optie. De beeldkwaliteit is al een jaar echt te slecht voor woorden.
Ik hoop wel dat ONE/OBN zich dit keer goed heeft laten voorlichten en niet alle keuzes maar overlaat de leverancier zoals dat bij Hertzinger is gebeurd met hun mislukte gesloten model zonder keuzevrijheid.
Weet je trouwens ook wat de toekomst van Analoge TV is bij ONE/OBN? Gaan ze hiermee stoppen of wordt daar ook een andere aanbieder voor gezocht om de beeldkwaliteit weer op de rails te krijgen? Want op deze manier doorgaan met analoge TV lijkt mij geen optie. De beeldkwaliteit is al een jaar echt te slecht voor woorden.
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2009 00:04 ]
Dat klopt natuurlijk niet helemaal omdat je gebruik kunt maken van multicast dat doen eigenlijk alle huidige aanbieders van IPTV.Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 23:48:
Jammer want IPTV gaat wel van de internet bandbreedte af. Zeker als je in de toekomst op bijvoorbeeld 3 TV's in huis een dikke HD stream kijkt dan hou je niet veel meer over van je 100Mbit. En de snelheid opvoeren lukt ook niet want het modem is maar 100Mbit. Ik zou IPTV enkel gebruiken voor bepaalde aanvullende diensten, maar de main streams zou ik lekker via DVB-C laten gaan over de aparte CATV vezel.
Dat betekend volledig ongecodeerd, MPEG-2 formaat zo ver ik weet. (zou ook MPEG-4 kunnen zijn, de ander van de twee is ongeveer de helft van dat aantal mbit)W00fer schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 01:55:
Een HD stream trekt ongeveer 25mbit is mij verteld.
Edutel zelf geeft helemaal geen RTV signaal door, dit komt allemaal af van Hertzinger. Verder lijkt het er wel op dat alle partijen (lees: OBN/ONE, Reggefiber) het liefst zo snel mogelijk van HSO afwillen, wat mij wel een goede ontwikkeling lijkt.netinsider schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 17:49:
[...]
als het goed is stopt edutel met de huidige doorgifte van digitale tv als ze een nieuwe aanbieder gevonden hebben van een iptv pakket met bij behorende decoder
zijn daar druk mee aan het test welke leverancier waar kan maken wat ze beloven
verschillende medewerkers van edutel testen zo'n apperaat nu thuis
ONE heeft ooit een test gedaan met het streamen van full HD content. Dit was een live PSV wedstrijd, en daarvoor was 80Mbit nodig. Of dit komt omdat de stream ook echt 80 Mbit was, of dat ze dit bedoelden in de zin dat je het 80Mbit abo (was destijds nog 2,10,80 Mbit) nodig had.JaWSnl schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 08:47:
[...]
Dat betekend volledig ongecodeerd, MPEG-2 formaat zo ver ik weet. (zou ook MPEG-4 kunnen zijn, de ander van de twee is ongeveer de helft van dat aantal mbit)
Lijkt mij inderdaad dat daarmee het 80Mbit van toen bedoeld werd 
Een stream van 80Mbit lijkt me namelijk wel erg veel.
Een stream van 80Mbit lijkt me namelijk wel erg veel.
Als ze overstappen op het zelfde systeem als in uden/veghel dan komt er een appart vlan voor TV, welk buiten je internet vlan om gaan.
Hier (uden) hebben we in het modem (wat na de fiber ISRA staat) 2 poorten voor internet verkeer en 1 poort met een vlan voor IPTV welke ook een compleet andere ip range heeft. Ze gebruiken nu tussen de 5 en 8 mbit per tv kanaal. We kunnen in totaal maximaal 8 zenders (4 iptv decoders, die 1 kanaal kunnen opnemen en een ander direct kijken) tegelijk laten streamen naar de woning.
Hier (uden) hebben we in het modem (wat na de fiber ISRA staat) 2 poorten voor internet verkeer en 1 poort met een vlan voor IPTV welke ook een compleet andere ip range heeft. Ze gebruiken nu tussen de 5 en 8 mbit per tv kanaal. We kunnen in totaal maximaal 8 zenders (4 iptv decoders, die 1 kanaal kunnen opnemen en een ander direct kijken) tegelijk laten streamen naar de woning.
roelbb
Ja maar een VLAN staat verder compleet los van bandbreedte natuurlijk. Dus een ander VLAN wil echt niet zeggen dat dat weer een extra 100Mbit link is.
[ Voor 42% gewijzigd door ik222 op 09-10-2009 11:36 ]
zover ik hier kan meten, kan ik twee streams aanzetten zonder dat ik daar snelheidsverschil bij mijn internet heb.ik222 schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 11:36:
Ja maar een VLAN staat verder compleet los van bandbreedte natuurlijk. Dus een ander VLAN wil echt niet zeggen dat dat weer een extra 100Mbit link is.
technisch is het allemaal wel mogelijk om meerdere 100mbit's door glas heen te sturen, maar kan je router en het glas modem dit wel routeren.....
roelbb
Dit topic is gesloten.